< Tilbake til oversikten

I DAG har jeg

Gekke83 sa for siden:

Idag har jeg vært på LØFT kurs (LØsningsFokusertTilnærming), fikk kjempemye ut av det, og er rimelig fornøyd med opplevelsen!

Lava sa for siden:

Jeg har pottet om en stor lilje, og det ble 6 nye planter som jeg liksom ikke har plass til her. :p

smgj sa for siden:

Eller i helga, rettere sagt, vært på 3 dager med swing og Rock'n Roll på Hamar. :D Lært mye nytt og hatt det storveis.

vaskeklut sa for siden:

• Satt (og snart fortært) sesongens første fårikål på kok :D

TrillTrall sa for siden:

Vært med ungene i marka i nesten 3 timer. :) Vi møtte 3 islandshester + en storhest også, de var utrolig kosete og ungene måtte dra meg videre. :lol: Fant 3 av 5 cacher vi lette etter. Løp intervaller da vi kom hjem. Fornøyd med dagen. :D

Pearl sa for siden:

Kokt, blendet og frosset ned 11 porsjoner med grønnsaksuppe.
Og spist en.

Veronicakar sa for siden:

Idag har jeg jobbet overtid og plantet meg i sofaen klar for ukas DOKUMENT2; Et lass av fett (med godeste jørgen foss!)

Bønna200 sa for siden:

I dag har jeg kasta bort en hel kveld med å se på reiser på nettet. :rolleyes:

Gerd sa for siden:

I dag ( og i går) har jeg vaska rundt i stua mi :D

TrillTrall sa for siden:

Det har vi tenkt å se også, men jeg er så trøtt at jeg er helt sigen og klokka er ikke mer enn 21:14... :sove:

annex sa for siden:

...drømt meg bort på nettet med å se på hytter og leiligheter med garasje, heis og stooor veranda, og levert lottokupongen.....
Og jeg fikk multer av naboen!

BenteR sa for siden:

I dag har jeg startet på detox etter og ha fått diagnosen "kronisk kvikksølvforgiftning" sist uke.
Lang vei foran meg:(

vaskeklut sa for siden:

Oi!! Stakkar! Hvordan detoxer man for det? Stor klem til deg fra meg! :klem:

BenteR sa for siden:

Knasker www.medicmarine.no/products/marin-detox som skal binde kvikksølvet slik at det transporteres ut av kroppen.
Når nivåene i kroppen blir lave nok, må jeg starte med og sanere amalgamen i tennene, og det må tas saaakte (og så jeg som har ekstrem tannlegeskrekk). Så ny omgang detox for til slutt og ta en kur som visstnok skal fjerne kvikksølv lagret i hjernen.
Parallellt tar jeg tilskudd for og styrke binyrene.
Såvidt jeg skjønner er veien lang frem til målet, og det kommer til og koste mye penger.

Dilly sa for siden:

Lykke til med behandlingen :klem:

TrillTrall sa for siden:

... skrudd sammen 10 slike barnestoler fra Ikea:

www.ikea.com/no/no/catalog/products/00153700/

på jobben, før jeg takket for meg dro hjem over to timer før jeg egentlig skulle. Hodet dunker, kroppen er øm og slapp og jeg orket ikke mer...

Nå har Lille Gubben kommet hjem og jeg har fått en ny ulltrøye fra Devold - herlig! Ulltrøyer får man aldri nok av! :) Men jeg skulle hatt noen longser til... ;)

akas sa for siden:

... fulgt begge mine gamle foreldre til deres siste hvile. :love:
Vemodig, trist, sorgfullt, men likevel vakkert.

Kanutten sa for siden:

Kondolerer :klem: Begge to? Samtidig?

Bønna200 sa for siden:

KOndolerer igjen, akas. :suss:
Men jeg synes det er nydelig at de fikk følge hverandre i den siste "reisen". :klem:

smgj sa for siden:

Kondolerer. Men sier som andre - det høres på en måte godt ut at de fikk være sammen til slutten.

langaard sa for siden:

Akas, kondolerer. Dette er nesten mer enn et menneske kan bære! Stor varm klem til deg:klem::suss::hearts:

BenteR sa for siden:

Akas;
kondolerer så mye!
:klem:

akas sa for siden:

Takk for medfølelse! Far døde fredag i forrige uke etter å ha fått lungebetennelse torsdagen. Mor var da veldig svak etter å ikke ha spist eller drukket på flere døgn. Hun fikk et bekkenbrudd for noen uker siden, og det satte henne tilbake. Men hun lå i mange døgn etter at de trodde det skulle ta slutt, så hun døde på mandag, 3 døgn etter min far.

Ja, det er tungt, og jeg har sykmeldt meg hele neste uke. Regner med at jeg får en reaksjon nå når alt det praktiske er ordnet med, og etter at de tilreisende har dratt hjem.

Men vi ser også det vakre i det, og det var en veldig fin seremoni i går, der barnebarn rammet det hele inn med musikk, og min søster og jeg holdt minnetalen. Min fars båre ble båret av mennene i slekten, derav 2 barnebarn, og mors ble båret av 5 "jente"-barnebarn + min yngste søster. Godt å tenke tilbake på.

elien sa for siden:

Kondolerer så mye:klem:

Kanutten sa for siden:

Mamma og pappa flytter snart inn i en klin ny leilighet på sine eldre dager.
Så i dag har jeg snakket med blomsterforhandleren rett ved og avtalt at på den første fredagen hver måned skal de få en bukett/plante levert på døra.

Jeg vil være anonym, de skal ikke vite at den er fra meg, jeg vil bare gi dem noe tilbake etter alt det de har gjort for meg og jeg vet at en bukett/plante vil glede dem. Om jeg så må gjøre det hver måned i 20 år gjør det ingen ting. Glad i mamma og pappa jeg! :love:

Bønna200 sa for siden:

Gjort alt klart for USAtur i morgen. :D

akas sa for siden:

God tur, Bønna! Kos dere!!! :klem:

Bønna200 sa for siden:

takk, akas! :klem:

Carisma sa for siden:

Og sambo fått uventet barnefri og ikke klart å gjøre noe konstruktivt i det hele tatt :rolleyes: vi som har snakka om så lenge at vi burde skaffe barnevakt så vi fikk avslutta alle prosjektene vi har på halv tolv her. :o kom bare litt brått på!

Dilly sa for siden:

I dag har jeg vært flink og klippa hekken for 4. Og siste gang denne sesongen (poppelhekk=straff)
Jeg ville klippe plenen også, men måtte gi meg da mørket senket seg litt over kl. Sju :(

Veronicakar sa for siden:

Idag har jeg feiret at vekten ENDELIG begynte å rikke på seg igjen! Med MASSE kaffe :D

kennygirl sa for siden:

I dag måtte jeg opp tidlig og ha meg på jobb pga sykdom. Jeg som hadde tenkt å sove leeeenge :mad:

langaard sa for siden:

Første dagen uten røyk :eek:

nellie sa for siden:

Hipphurraaaaaa!

langaard sa for siden:

:suss:

TrillTrall sa for siden:

Sånn sprek og flott dame som deg kan ikke drive med sånt tull som røyking vet du! Flotte saker! :heia:

langaard sa for siden:

Takker, dette skal jeg klare :klem:

Antoinette6 sa for siden:

Veeeeeldig bra, langaard ! :heia:

Jeg skal også. Snart. :ja:

langaard sa for siden:

Just do it, røykfriNette
Skal heie på deg til arma faller av:D:heia::heia:

TrillTrall sa for siden:

Hva venter du på?

Kanutten sa for siden:

• bakt brød
  • laget verdens beste tacopizza!!
  • laget lavkarbolefser/tortillas
  • laget lavkarbo pizzabunn
  • laget vannbakkels
  • kokt høyryggsbein og brunet storternet storfekjøtt; skal bli middag i julen
  • kokt erter til erterstuing
  • brunet jevning til saus og har dermed nok til hele jula og vel sa det
    -singelfrosset jordbær og bringebær
  • smakt på sambos tre hjemmelagede juleøl (den ene var spes god :sikle: den blir damejuleøl :ja:)
  • farget håret og nappet bryn

TrillTrall sa for siden:

Laget pepperkakeknappene fra bloggen til fotballfrua. De ble ikke spiselige de heller, som det meste av lavkarbokaker jeg har bakt. Men jeg tror muligens de blir bedre med mer krydder, litt mer agavesirup (de hadde ikke yucon så jeg prøvde med agave), litt mindre mandelmel og litt mer smør. Og litt mindre fiberhusk. Kanskje.

benam sa for siden:

Gått tur for første gang på over ett år uten krykker!

Kanutten sa for siden:

:heia: Fabelaktig!! :roert:

Kanutten sa for siden:

Bestilt badespakveld for sambo og meg. Jeg fikk av meg vinterpelsen og har nå sommerpels; helt sikkert gått ned et kilo bare med det....:eek:

Carisma sa for siden:

-lært at holdbarhetsdatoen på fersk mozarella bør overholdes... :o

langaard sa for siden:

5 uker røykfri, og ikke et gram opp i vekt :D

Bønna200 sa for siden:

Uffda!! :eek: Håper ikke du ble veldig dårlig...

I dag har jeg skaffa rullator til min 91 år gamle mormor, som ikke blei veldig begeistra. :rolleyes:
Men det blei pusen min som syntes det var veldig stas å ligge på "bordet" på den. :p

Kanutten sa for siden:

• farget håret, vipper og øyenbryn.
  • kjøpt meg en svart bikerjakke i skinn. :love: (lenge hatt lyst på)
  • fått implementeringen av et helt nytt dataprogram på jobb til å fungere! :heia: Det er snakk om direkte kommunikasjon mellom hundrevis av kontor. Hadde en dyktig fjernveileder og sammen ble det suksess!!
  • laget 30 kjøttkaker. Det skulle bli tradisjonelle med ingefær og løk, men i stedet ble det med mye hvitløk, chili og cayannepepper. De ble kjempegode!! Men sterke. :o

Kanutten sa for siden:

:love: Det gjorde vi allerede på søndag siden vi venter storinnrykk av småfolk i morgen. Så pr nuhh er jula kommet hit også!

Kanskje vi skulle ha en egen "Bilde av juletreet" tråd? :ja:

Carisma sa for siden:

Måttet avlyse et veldig etterlengtet veninnetreff pga unge og samboer som spydde om kapp.... :rolleyes:
Og stått i kø gjennom halve byen + lang kø i parkeringshuset på storo for å hente bestilt julegave de ikke fant likevel. Hva med å si fra?!

Dilly sa for siden:

Huff, stakkars deg..

Pearl sa for siden:

Håper julen din ble fin og fredelig uten sykdom og irritasjoner. :klem:

TrillTrall sa for siden:

Endelig vært ute og løpt litt igjen! Har vært i overkant stillesitting og snospising i det siste... host

langaard sa for siden:

Snop:eek:Vik fra meg :eek::D

annex sa for siden:

Er hvitvin snop??? Da ligger jeg tynt an i romjula...

langaard sa for siden:

Samme her :D

Kanutten sa for siden:

Samme her. :ja:

Så julesnopet mitt i år er hvitvin og tørrfisk. :sikle:
Det eneste søte jeg har fortært i jula var en portvinsmarinert sviske til ribba... :rolleyes:

langaard sa for siden:

Portvinsmarinerte svisker er helt innafor :D

Kanutten sa for siden:

:lol: Høres bra ut!!

smgj sa for siden:

Klatra i stiger "i hele Oslo" :D

langaard sa for siden:

Liggi rett ut med feber og verk i hele kroppen :nedfor:

annex sa for siden:

Lagd lavkarbo sjokoladeis i min nye iskremmaskin, youghertis

Kanutten sa for siden:

og sambo bestemt oss for at neste jul reiser vi laaaaangt bort! Nå har vi hatt besøk av to store og to små siden 18. desember og de skal være her noen dager til. Sambo og jeg holder på å tørne... Det er jobbing hele tiden og de er på juleferie... :rolleyes: Kanskje vi kan feire jul hos dem neste år? I 14 dager?? Blir fiiiint for oss det. Gå til dekket bord hver dag, ikke bry seg om oppvask, klesvasken blir også tatt av vertene, samt at de tørker dem og stryker dem. Det blir så kjekt!!! :D

annex sa for siden:

Hørte at britene har en gammel saying "En god gjest varer i tre dager".
Kjenner selv at jeg misliker lange besøk, da føler jeg meg hemmet og ufri, og trenger å få rom til å gjøre mine egne ting. Da kommer irritasjonen også snikende.
Men merkelig at gjestene dine ikke stiller opp på noe, som matlagning, vask etc. Vaske sitt eget tøy gjør vel alle, det skulle vel ikke være dere som skjemmer bort voksne barn???

Kanutten sa for siden:

Sambo skjemmer nok bort litt for når han ser at skittentøyet bare hoper seg opp på vaskerommet putter han det i vaskemaskina bare for å få det unna. Madammen er sur på meg fordi jeg to ganger i løpet av alle disse dagene har bedt henne hjelpe til på kjøkkenet. :o Mannen derimot ble glad da vi bad om hjelp for han syntes det var utenkelig at de IKKE skulle hjelpe...:)

Carisma sa for siden:

I dag har jeg servert andebryst med hvitløkspotetmos, glaserte gulrøtter, rødløkskompott og appelsinsaus og toåringen gaflet i seg :D

TrillTrall sa for siden:

Er dette slektninger av dere? Jeg husker du nevnte dette for en tid siden - jeg hadde glatt satt foten ned og sagt at dere hadde planer slik at de ikke kunne komme i jula. At de alt hadde bestilt billetter er deres problem.
Man oppfører seg jo bare ikke slik som disse. rystet

nellie sa for siden:

Feiret dagen på jobb, og nå endelig kommet hjem min kjære.:p

vaskeklut sa for siden:

Nam! Hvordan lager du sausen? Sist jeg lagde appelsinsaus skulle det være sukker og alt mulig oppi.. :o

Carisma sa for siden:

Sist jeg lagde smakte den varm appelsinjuice... så denne gangen kjøpte jeg rett og slett den ferdige fra Stangekylling. :o
Er ikke konsekvent med maten for tida, så innholdet er ikke så nøye nå.

Dilly sa for siden:

I dag har jeg flyttet alle strikkepinner og heklenåler inn i en sånn super
verktøyveske fra Biltema:

biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsbenk-og-oppbevaring/Verktoykasser/Verktoyveske-20601/

og så har jeg sortert en million rundpinner i plastlommer i 2 små ringpermer..

I tillegg har jeg fått somla meg til legen og fått ny B12-sprøyte + en tur til frisøren.. + gjort et kupp på vedbriketter for 10 kroner pakka hos Europris :)

Føler seg veldig fornøyd med innsatsen :D

TrillTrall sa for siden:

:sikle: Jeg elsker slike ting! Spørs om jeg må en tur på Biltema snart! :D For det er et salig rot i strikkepinnene samme hvor mye jeg prøver å rydde. Og plastlommer til rundpinnene var kjempesmart!

Licota sa for siden:

Dagen startet fint med at jeg våknet med mannen ved siden av meg i senga. Det er litt luksus enda, siden vi flyttet sammen kun for noen dager siden. :D :love:

TrillTrall sa for siden:

Heldiggriser! :D

Jeg har kastet ut jula både på jobben (jada, vi har juletre og full pakke!) og her hos Lille Gubben i dag - nå gjenstår bare jula hjemme hos meg selv... :rolleyes:

Licota sa for siden:

Der sier du no! Har bare en liten duk og et miniatyrtre fremme her, det forsvinner i helga. :) Hehe! Skulle ønske de ryddet bort jula på jobben min også. Pepperkakene står fremdeles fremme!

Carisma sa for siden:

Så lurt!! Nå vet jeg hva mamma skal få i bursdagsgave, inkludert et bilde av din. :D.

I dag har jeg tatt metformin for første gang på alt for lenge, noe jeg tydeligvis burde gjort for lenge siden... Har tilbragt en time skjelvende på sofaen med svimmelhet og feberfølelse... Som vanlig når jeg begynner mao. :o

Dilly sa for siden:

:-)

mereo sa for siden:

siste dag på jobb før ferie :D
2 uker med sommer og sol :D

langaard sa for siden:

Ikke misunnelig i det hele tatt :rolleyes:

Licota sa for siden:

I dag har jeg fått bekreftet at den leiligheten jeg skal flytte inn i, er klar for innflytting neste helg! Hurra :)

mereo sa for siden:

Thailand i januar er skikkelig fælt, kan nevnes at reisefølget (samboeren min) har nå da sovet store deler av dagen siden vi kom til hotellet..... Her blir det liv! Skyldes vel bare fordi han ikke sov på flyet, etc.

Carisma sa for siden:

-og arvingen vært på tur med trehjulsykkel og lekt i sandkassa. Ikke helt vanlig aktivitet 6. Januar. :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

allerede pakket kofferten til vi skal Australia, om to måneder. :rolleyes:

vaskeklut sa for siden:

Endelig fått tatt i bruk den nye laptopen!

Kanutten sa for siden:

Klippet håret kort, veeeldig kort.... Og farget det mahogni. :love: Jeg har dessuten kjøpt nytt undertøy; halvpris av halvpris. Sambo vil få hakeslepp når han ser meg.... Av begeistring seff! :lol: Nå skal jeg ha en fotpleieseanse. :love: Fotpleieseanser innebærer 1-2 episoder av en serie jeg følger med på, et glass hvitvin og en sånn liten 86% (?) sjokkis. :D Gottegott. :ja:

Dilly sa for siden:

Herlig, herlig :-) :)

vaskeklut sa for siden:

I dag har jeg irritert meg over folk.

TrillTrall sa for siden:

funnet min 85. geocache. :) Lette i et kvarter uten å finne den, så sikkert lynende smart ut der jeg krabbet rundt ved en sånn strømboks i veikanten med lykta på mobilen og lyste i vei for se om jeg fant noe! :D Etter å ha lest loggen til cachen tok det meg 2 sekunder å finne den og jeg hadde faktisk hatt hendene på den to ganger mens jeg lette! Og den lå selvfølgelig ikke på bakkenivå... :rolleyes:

annex sa for siden:

I dag har jeg lett etter nøkkelen til loftsboden, der krykkene står. Har bare en kvart fot igjen å gå på av de to, så jeg er litt uelegant på mine tåballer.
Og jeg har vært på røykeavslutning, det var positivt og ok.

vaskeklut sa for siden:

I dag har jeg blitt PLAN-fadder!

Humla76 sa for siden:

Gjort: Gjort fjøs for en ny bonde. Blir faste helger der. Men lei meg da jeg ser hvor syke kalvene er pga dårlig klima i fjøset.

Sett: Negativ graviditetstest. Men det er enda noen dager til evnt mensen kommer, så håpet er enda ikke ute.

Sagt: Gitt rapport til bonden etter helga og bedt han om å slå ihjel to kalver som er for syke til å reddes.

Hørt: På katta mi som er veldig til å snakke til meg og Gubben for å når motivet er å få oppmerksomhet.

Camilla82 sa for siden:

-gjort : Vært i møte på jobben og levert sykemelding. Fått feber. Saumfart dette forumet, da jeg skal starte med lavkarbo igjen:)

Ziltoidia sa for siden:

Haha, du aner ikke hvor mange ganger jeg har sendt mamma inn til Biltema for å kjøpe den, og hun har kommet ut igjen uten fordi den, takket være strikkere, er helt utsolgt. :D Hun ville kjøpe den i bursdagsgave til meg... som var forrige måned. :p

Den er jo så lur! strikkeentusiasme

Carisma sa for siden:

(eller i går egentlig) blitt foreldreutvalgsrepresentant i barnehagen :eek:

vaskeklut sa for siden:

I dag har jeg kasta bort 90 minutter av livet mitt på å se ... "90 minutter".

Carisma sa for siden:

I dag har jeg funnet ut hvorfor kalkun aldri slo an som julemiddagen i Norge... Størrelsen! Junior observerte en spurv som lå død på bakken og konstaterte: se på kalkunen har krasja a mamma!

langaard sa for siden:

:lol: unger er herlige!!

Camilla82 sa for siden:

I dag har jeg ryddet masse i kjelleren:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.