< Tilbake til oversikten

I DAG har jeg

#1201

langaard sa for siden:

good :d


#1202

Kanutten sa for siden:

Du står 'an a? Blåser heftig i Bodø. Vi har seff huset vårt mot nordvest.... Og stormen kommer fra.... nordvest.... Vinduene er nediset og huset knaker. Men inne er det godt og varmt! Fyr i omen og rødvin i glasset. Føler med dem som rammes av skader og farer, og håper at alt og alle kommer mest mulig helskinnet ut av denne Olety...pelken.... :meditere:


#1203

langaard sa for siden:

Her er sentrum stengt p.g.a flyvende gjennstander :eek:
Oppfordrer folk til å holde seg inne, men jeg må ut å kjøre! Har catering i kveld :rolleyes: (ingenting som tyder på at det blir avlyst)


#1204

Kanutten sa for siden:

Sentrum stengt her også... Meen han har nu bjynt å spakn yderst littepitt. ;)


#1205

Carisma sa for siden:

vært på sparktur! :)
Syns det var en god utnyttelse av en hjemme med "syk i går kveld, men definitivt ikke i dag"-barn dag :D


#1206

Gerd sa for siden:

I dag har jeg blitt mamma til en 18 åring :D Så nå har jeg ikke småbarn lenger ;)


#1207

Fullfres sa for siden:

Gratulerer så mye med en "voksen dame" i hus :D


#1208

nellie sa for siden:

Hatt min BESTE eksamen noen gang!:D Vært i Sverige og handlet klær. Ryddet. Og nå venter jeg på at kjæresten og jentungen skal komme hjem fra ferie. Tørr ikke sjekke postkassa, for der må det bare ligge dårlige nyheter, så bra som denne dagen har vært.:p


#1209

nellie sa for siden:

Med det har jeg forøvrig hatt min aller siste skoleeksamen noen gang! Eller. På sykepleien da. Skal jo ta Master, men det er en stund til.


#1210

kamp sa for siden:

I dag ahr ejg endelig fått vite når jeg blir utskrevet av sykehus! Onsdag flytter jeg,:) etter å ha vert her i 18 mnd så skal der bli bra


#1211

langaard sa for siden:

I dag har jeg skrelt og kutta grønnsaker til ca200 stk, som skal ha middag i morgen kveld :)


#1212

mereo sa for siden:

Gratulerer :D


#1213

Kanutten sa for siden:

:eek:


#1214

Kanutten sa for siden:

:klem: :heia:


#1215

nellie sa for siden:

Takk!:D


#1216

Fullfres sa for siden:

Hipp hurra og gratulerer som ferdig sykepleier, nellie! :)


#1217

nellie sa for siden:

Er ikke ferdig enda!:) Bacheloroppgaven igjen. Men takk, om tre måneder! :D


#1218

langaard sa for siden:

Gratulerer som "nestensykepleier" :D


#1219

nellie sa for siden:

Hehe, takk! Halvsøster.:p Haha. Hater når lærere kaller sykepleiere for søstre.


#1220

Fullfres sa for siden:

Aaahh :) Må dere skrive i gruppe og forsvare den også? Det må vi på radiografi serru... For meg er ikke det før til neste år da.


#1221

nellie sa for siden:

Vi skriver den hver for oss og da slipper vi å forsvare den.:) Heldigvis!


#1222

Kanutten sa for siden:

Åhh, skulle gjerne vært utdannet radiograf. Har jo i mange å tatt kontrastladede angiobilder, men det som datadame, ikke som radiodame... Fikk her om dagen se en "video" av hjernen til mspoden sammensatt av mrbilder over år. Skremmende, men samtidig fantastisk hva som kan avdekkes!


#1223

Fullfres sa for siden:

Ja, det er veldig spennende. Jeg får liksom litt følelsen av å få innblikk i en verden som ikke alle kjenner til.


#1224

mereo sa for siden:

Har jeg time hos tannlegen for rotfylling og en skikkelig Murphy-dag. Hvorfor sto jeg i det hele tatt opp?


#1225

Carisma sa for siden:

vondt i halsen på fjerde dagen...


#1226

Carisma sa for siden:

  • tenkt å skeie ut!
    Skal ha kick off med jobben, og som småbarnsmor er det jo ikke så ofte man har anledning til å frekventere byens finere etablissementer :D

#1227

Carisma sa for siden:

Bestilt årets sommerferie del 1! :heia:


#1228

Carisma sa for siden:

Feiret inngangen i fase 2 med å spise obskjøne mengder reker med salat og agurk :D ble kanskje litt majones også, men tror det går bra.


#1229

mereo sa for siden:

Flyttet to sofaer fra 2 etg og ned til 1 etg, og fra 1 etg og opp i 2 etg igjen.
Men hurra for nye sofaer i morgen!


#1230

Carisma sa for siden:

...sannsynligvis traumatisert guttungen for livet :eek: Men før eller senere må han jo se at det får konsekvenser å aldri høre på beskjeder?
Han travet avgårde uten å lukke døra, så katten som ikke er kastrert og derfor absolutt ikke skal være ute hele dagen stakk av (dessuten har hun aldri vært ute mer enn 1t i strekk før, en hel dag blir veldig mye!) . Ja, jeg ble forbanna.... Og ga uttrykk for det. Og forklarte hva som kan skje med en katt som må være ute en hel dag uten å være vandt til det.
Men dermed har jeg også begynt dagen med å krabba rundt i naboens hekk med lys bukse på... :rolleyes:


#1231

TrillTrall sa for siden:

Det tåler han nok fint. :) Og kastrer katta snarest. :)


#1232

Carisma sa for siden:

Jada, men det finnes jo nok av foreldre i dag som går i sjokk av tanken på å irettesette sånt :rolleyes: (Men så er det muligens derfor vi sliter med at han totalt ignorerer alt vi sier også :o)

Ja, det står på planen, men vi har hørt hunnkatter kan slutte å vokse når de kastreres, og siden hun er bitteliten ville vi at hun skulle bli litt mer utvoskt først.... Det var jo slettes ikke meninga hun skulle på utflukt! :cool:


#1233

TrillTrall sa for siden:

Hvor gammel er pusen da? De fleste dyrleger kastrerer ganske tidlig om du vil det.


#1234

Carisma sa for siden:

Ja, har som sagt ikke med alder å gjøre, men størrelse. Hun blir et år i juli.


#1235

elien sa for siden:

Vi har kastrert alle rundt 5 måneds alder ca, 2 gutter og 2 jenter.
Å alle har vokst veldig etter det.
I følge vår dyrlege så kan hanner kastreres når ballene er ca en sukkerbit størrelse.

Å anbefaler chipping med det samme :)


#1236

TrillTrall sa for siden:

Ingenting å vente med. Kastrer snarest. Om det ikke er for sent allerede... Det skal ikke lange stunden til før en hannkatt lukter lunta. På den annen side er det ikke umulig å kastrere henne og ta abort samtidig om uhellet er ute.


#1237

Carisma sa for siden:

En markekur fikser den biten ;)


#1238

TrillTrall sa for siden:

Mener du at ormekur for katt kan føre til at katten aborterer?


#1239

Carisma sa for siden:

Ja, har gjort det flere ganger på kattene vi hadde hjemme hos foreldrene mine. De første gangene var det tilfeldig....

I dag har jeg lagd skikkelig god middag! Og endelig fått smakt på grønnkål.


#1240

Fullfres sa for siden:

Hunkatter kan kastreres fra 6 mndrs alder. Det gjør ingenting med vekst og utvikling. Få den livmora ut jo før jo heller ;) Våres ble kastrert rett etter fylte 6 mndr. Hun er nå snart 10 år, og akkurat passe størrelse til seg selv :) Hun vokste helt fint etter operasjonen også. Vi fikk jo beskjed om at hun burde ha minst ett kull før hun ble kastert så hun "ble skikkelig voksen". Bare tull.


#1241

Carisma sa for siden:

Forøvrig ingen overhengende fare for graviditet da katta har tilbragt dagen i toppen av nabolagets høyeste gran... :rolleyes:


#1242

Fullfres sa for siden:

:D :heia:


#1243

Kanutten sa for siden:

vært og kjøpt meg nytt stormkjøkken! :heia:


#1244

mereo sa for siden:

skrubba steikeovnen vi ikke skal ha lengre.


#1245

Fullfres sa for siden:

... vært på legevakta og hentet kompress til brystet til Lille Knott. Han brant seg på glovarm kakao i barnehagen. De pleier å helle kald melk i før ungene drikker, men det rakk de ikke før Lille Kobra snappet til seg koppen og skulle helle innpå. Heldigvis tok ullua med hals av for det verste, men noe rant ned på brystet og laget mild 2. gradsforbrenning. Stakkar liten. Sved nok godt det...


#1246

langaard sa for siden:

Tatt chins med 10kg på ryggen :D


#1247

Carisma sa for siden:

Fullfres: om de hadde så varm væske i nærheten av barn burde du melde dem! De brøt en haug med forskrifter, og vet tydeligvis ikke hva de driver med! Når de er så forsiktige kan det jo skje igjen. Si hvertfall fra til styrer at du holder øye med dem og at de bør skjerpe seg.


#1248

Fullfres sa for siden:

Nei, jeg kommer ikke til å melde dem. De har sett hva som gikk galt, og har lovet bot og bedring. Jeg snakket med ped.leder på avdelingen i dag, og hun så helt klart hva som gikk galt, og har fortalt konkret hva de kommer til å gjøre for å hindre at det skjer igjen. Det er en god barnehage med veldig flinke folk ansatt, men akkurat den gangen gikk det litt galt. Lille Knott er ved godt mot. Litt ubehagelig er det nok, men det ser ikke ut til å plage han nevneverdig utover at plasteret kanskje klør litt.


#1249

Carisma sa for siden:

Men det er jo egentlig for sent når det allerede har skjedd, de bør være proffe nok til at slike ting ikke skjer i utgangspunktet! BAre det å tenke på å ha varm væske i nærheten av en haug med unger er jo hårreisende, og at de ikke så det på forhånd er ikke flinke folk i min bok... Altså, jeg er helt for at unger skal lære ting the hard way, og hn tenker seg nok om får hn river tak i en kopp, men poenget er at de voksen må ta ansvar og vi må ikke la folk få holde på med slurv! Regler er til for å følges, når de ijkke følges må det få konsekvenser.


#1250

Kanutten sa for siden:

  • jeg har ikke, jeg SKAL ut å teste det nyinnkjøpte stormkjøkkenet. Det er strålende sol og 11 grader ute!!

#1251

Kanutten sa for siden:

  • fremdeles SKAL... I dag skal jeg se på "the voice" kl 20. En bekjent av oss skal synge der. Tror hun starter. England Brooks!! :heia: :meditere: :klem:

#1252

langaard sa for siden:

Solgt lunchretter for flere tusen kroner på 3timer:D


#1253

Kanutten sa for siden:

:heia: Dyktig sprek dame du!! Beundrer deg. :klem:


#1254

langaard sa for siden:

:suss:


#1255

Kanutten sa for siden:

Og England gikk videre! :heia: :love:


#1256

Carisma sa for siden:

  • sovet i 11,5t! :eek:

#1257

Carisma sa for siden:

  • og kidden vært på veldig hyggelig impulsbesøk hos naboen. Greit med snart-fireåringer uten sperrer som ber seg til hverandre.... :rolleyes:

#1258

Fullfres sa for siden:

Hihi ja disse småttisene får en ut av døra :)


#1259

langaard sa for siden:

Rusla i fjæra i strålende solskinn, kjenner energien bobler :D


#1260

Kanutten sa for siden:

Samme her. :lol: Men akkurat nå sitter jeg ute i "bærrespjutten". 22 grader i solveggen! :eek:


#1261

langaard sa for siden:

Vi går en deilig tid i møte, Knutta :D


#1262

Kanutten sa for siden:

:ja: :love:

  • bestemt meg for å begynne med styrketrening på studio. Jeg er styrkedame, kondisdame blir jeg aldri! :o
    Når jeg "jogger" kan andre gå fort ved siden av meg.... Og pustetrøbbelet får meg til å gispe etter luft etter veldig kort tid. Nei, gi meg vekter!! :p

#1263

langaard sa for siden:

Styrketrening er gull for kropp og sjel :visemuskl:klem:



#1265

nellie sa for siden:

Vært på teater og sett Kardemommeby!:)


#1266

Carisma sa for siden:

Spist årets første grillmiddag :sikle:


#1267

Cyan sa for siden:

Rydda i 10 timer (inkludert et par småpauser da).


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.