< Tilbake til oversikten

I DAG har jeg

TrillTrall sa for siden:

Syklet til jobb! Og da snakker jeg ikke om den vanlige ruta, men fra Lille Gubben til jobben - altså Orkanger - Trondheim. Det blir ikke noe jeg kommer til å gjøre hver uke for å si det sånn, brukte 3,5 time på nesten 5 mil, men det er litt kult å kunne si at jeg har gjort det! :) Men jeg gleder meg ikke til å sykle hjem til meg selv i ettermiddag... :p

tjeldberg sa for siden:

Haha bra jobbet

I dag har jeg planlagt å vaske mens mini sover - men foreløbig leser jeg på forum :p

Carisma sa for siden:

... og alle mine kollegaer fått beskjed om at det blir 0 kr i lønnsøkning i år. Som i fjor. Jeg har bare jobbet her i 1,5 år, men det er visstnok 5. året på rad. Så det spørs om det blir få igjen av oss etterhvert....

Carisma sa for siden:

... En sprukket vanncyste igjen, og ligger strak på sofaen :(

langaard sa for siden:

Handla råfor til bikkjefilla, 8 mils reise :rolleyes:

tjeldberg sa for siden:

.. solgt en bil :D det vil si min bil!

TrillTrall sa for siden:

Startet dagen med en nydelig joggetur i Trondheim Bymark - et yrende fugleliv og hvitveis og fioler som blomstret om kapp gjorde turen ekstra flott. :)

nellie sa for siden:

Bestilt ferdig sommerens ferie.:) Først to netter på Nordens ark hotell med tilgang til dyreparken.. Også tre netter på Dueodde badehotell på Bornholm. Tror det blir sammen med mammaen min. Og lillemor, så klart.

Kanutten sa for siden:

hatt egenpleiedag :p
Kl 0800-0900 klassisk massasje.
Kl 0900-1000 hårklipp, napping av øyebryn samt farging av vipper hos frisøren.
Kl 1000-1100 nyyydelig fotpleie!
Kl 1100-1200 deilig lunsjbuffet på en asiatisk restaurant.

Og dagen skal nå fortsette med hårfjerning hist og her, ansiktsmaske samt hårfarging. Det serveres rødvin ved siste seanse. :p

Ziltoidia sa for siden:

Fått formelt bekreftet plass på doktorgradstudie. Jeg fatter det ikke. Er overlykkelig og skrekkslagen. :P

Har også lært noe finurlig om meg selv: Jeg er besynderlig rolig når jeg har voldsomt mye arbeid å gjøre og tror at ting går rett til helvete. Men blir helt overveldet når ting går skikkelig bra. Pulsen har vært i høygir en god stund nå. Synes det gir fint lite mening å ha sånn motsatt stressreaksjon. :p

Kanutten sa for siden:

Mannen min :love: er klin lik deg der. :o

Og gratulerer så masse!!! :heia:

Ziltoidia sa for siden:

Godt å høre at jeg ikke er alene om det. Har han noen god forklaring? :p

Takk!! :D

Carisma sa for siden:

Presterter godt under press heter det når du skal i jobbintervjuer! :D

Ziltoidia sa for siden:

Haha, notert! :p Må passe på å ikke nevne at jeg får helt hetta av positive utfall da. Det har ikke sånn supereffekt på eksamenspuggingen min merker jeg.

akas sa for siden:

Gratulerer, Ziltoidia!! Godt gjort! :)

Ziltoidia sa for siden:

Takk! :D

TrillTrall sa for siden:

Jentungen (13,5 år) og jeg har akkurat kommet inn etter en gå/joggetur som etterhvert inneholdt en runde i ny, fiiiin park (ved Havstein kirke for den som er lokalkjent i Trondheim), opp i marka og rundt Kyvannet og forbi der Northug bor og hjem. Ble 11 km på 2 timer og vi er veldig fornøyde og ganske slitne. :)

Wowo sa for siden:

..vært på fuglevandring og sett både stillits og kattugler. :) Jeg har også (tror jeg) lært meg å skille mellom svarttrosen og munken sin sang. Rødvingetrosten sin sang har jeg hvertfall lært. Artig start på dagen. :)

Kanutten sa for siden:

:love:

Ziltoidia sa for siden:

Herreguuuuuuuuuud i dag har jeg vært helt hul i magen hele veien. Hva skjer? Ikke direkte sulten, men når man prøver å få arbeid gjort kan det i grunn opplevels som det samme. Men jeg har jo spist så det suser: tandoorikylling, sopp, andebryst, blåbær, bringebær, yogurt, noen valnøtter. Burde da virkelig være mett nå.

Grr... Endte med at jeg pælmet i meg pepsi maks, som selvsagt kun har midlertidig virkning for så å gjøre vondt verre. :p

annex sa for siden:

Rene luksusmaten, men bytt ut pepsi-maxen med et glass gylden chablis...:D:D:D

Ziltoidia sa for siden:

Haha, ja xD Forlater studentboligen for sommeren, så da må alt fancy som har blitt fryst ned for å spare til en festlig anledning, som aldri kom, spises opp. :p

Wowo sa for siden:

gjennomført første dag i Våttkortkurset i kajakkpadling. Jeg har aldri prøvd kajakkpadling før, det ble mye "bading", men det var kjempegøy. Nå er jeg tvers igjennom sliten i hele meg ;).

tjeldberg sa for siden:

Pleier gnagsår etter å ha testet skoene jeg skal bruke neste helg :(

Carisma sa for siden:

Våte ullsokker og hårføner! Da blir de passe.

I dag har jeg ikke lyst til å rydde inne når det er så fint ute :(

silje21 sa for siden:

Gått gjennom alle esker i alle kottene våre, puh!
utrolig å mye DILLDALL man plukker opp igjennom åra, syns det er like mye hver gang jeg flytter, selv om jeg føler jeg rydder alle eksene hver gang jeg flytter hehe

Wowo sa for siden:

Sikkert lurt å kvitte seg med eksene sine etterhvert som en får nye partnere ;).

silje21 sa for siden:

haha huff, skriveleif der ja, mente selvfølgelig eskene :D
Men heldigvis ingen nye partnere i sikte, forhåpentligvis mere gifteplaner hehe

TrillTrall sa for siden:

Men så la være da! Gå ut i sola og kos deg i stedet! Det er ingen som dør eller blir syke om du driter i ryddinga for en gangs skyld!

Carisma sa for siden:

...glemt å sjekke om blusen min var gjennomsiktig før jeg gikk hjemmefra. Det burde jeg ikke glemt. Rødblomstrete BH syns overraskende godt gjennom svart stoff. :_plystre:

Nja, med en med barneastma-tendenser er ikke det helt sant faktisk. Men det ble ikke rydding (som forøvrig var veldig spesifit siden vi egentlig skulle male og da MÅ man jo faktisk fjerne ting :rolleyes:)

Lmtjom77 sa for siden:

...prøvd motivasjonsbuksen min, som jeg før fikk opp til knærne....og den PASSET!!! :D:D:D Jeg vurderte å selge den(den var et impulskjøp uten å bli prøvd på), for den har aldri blitt brukt, men så tenkte jeg at jeg skulle gi det litt tid.....og nå er jeg i skyene!!!

Har mistet 10 cm rundt hoftene, så det er vel kanskje derfor ;)

Ziltoidia sa for siden:

Fullført bachelorgraden min.

Jaggu!

Lmtjom77 sa for siden:

Gratulerer!! :heia:

Wowo sa for siden:

gratulerer!!!!

Wowo sa for siden:

Gratulerer, godt jobbet, jente!

Ziltoidia sa for siden:

Takk! :D

Carisma sa for siden:

endelig tippet minus 15 kg! Gud, den satt langt inne!!! :eek:

Kanutten sa for siden:

:heia: Vel fortjent at du klarte det!

smgj sa for siden:

!!! Godt jobbet, jente!:heia::heia:

Lmtjom77 sa for siden:

Gått fra å være svært overvektig til overvektig :D BMI var da jeg startet 35.8, nå er den 33.3.

For å komme under 30, må jeg ned 10 kilo fra nå....skal klare, SKAL!!!! :cool:

annex sa for siden:

:heia::heia::heia:
Heier på deg!

Fullfres sa for siden:

Hipp hurra for deg! :D Det var virkelig en vekker å gå under 30 i BMI og se at det ikke lenger sto "meget overvektig". Gled deg! Jeg heier på deg!! :D

silje21 sa for siden:

Vasket ned leiligheten vi flyttet utav, og levert nøklene, og er helt ferdig med den plassen.
Driver å pakker for å flytte tilbake til oslo <3

vaskeklut sa for siden:

... bananlukt i leiligheten pga bananeskene jeg kapra hos rema.. twitch

Ziltoidia sa for siden:

Har klarert Londonrommet, dyttet alt i esker, poser, kofferter og vesker og dyttet det inn i ymse hyller og skap. Klar for å dra hjem til sommeren. Sitter nå og egentlig bare venter på at tiden skal gå. Hele sju timer til flyet letter. Gaaah... Aner ikke hva jeg skal finne på i mellomtiden.

HippieHege sa for siden:

I dag har jeg registrert meg på lavkarbo.no!

Wowo sa for siden:

Velkommen til deg, HippieHege. :)

HippieHege sa for siden:

Takk for det! :blomster:

Lmtjom77 sa for siden:

Bestilt tur for meg å sønnen min (på 13), til London i sommer:D
Vi har aldri vært der noen av oss, spennende!!!

Fullfres sa for siden:

Hjertlig velkommen til oss :)

HippieHege sa for siden:

Tusen takk! :)

HippieHege sa for siden:

Det høres artig ut! Har lurt på å ta med min 13-åring dit også. :)
God tur!

mereo sa for siden:

Fått eksamensresultatene på skriftlig eksamen, forbausende god i nynorsk og tilsynelatende (takket være oppgavene!) dårlig i bokmål.
Alt tyder på at jeg bør konvertere til nynorsk ;)

smgj sa for siden:

Vært på "EU"-kontroll hos legen. Alt ser rimelig vel ut. :)

Carisma sa for siden:

... endelig fått feriepenger!!! De var etterlengtet!
Så da blir det innkjøp av brokkbelte. Andre kjøper sexy undertøy når de skal på fest, jeg kjøper brokkbelte. :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

vært nødt til å kapitulere og gå inn fordi det er for varmt ute. 32 grader i skyggen og 47 i sola. Begge deler aaaalt for varmt. Da er det kjekt med et stort kjølerom! :p

Carisma sa for siden:

Vært våken siden 04:15 omtrent, fordi junior ikke ville sove lenger. To alt for sene kvelder, og en kollaps i halv sjutida i går har tydeligvis fucket opp søvnrutinene hans så det holder. Blir en interessant ettermiddag tenker jeg, siden han ikke kan få sove så tidlig i dag for å unngå enda mer trøbbel! :rolleyes:

Newstart sa for siden:

kjeftet litt på min svigermor. Hun har en forferdelig uvane med at når jeg reiser en plass.... vi bor ganske nært hverandre....da springer hun rundt huset vårt i buskene og kutter og skjærer. Grrrrr og når jeg kom hjem i dag så fant jeg henne rett utenfor stuevinduet hvor hun stod og kuttet blomstene mine. :eek::mad::eek: Blir litt lei!!!

silje21 sa for siden:

Herregud Newstart, du det hadde fått meg til å klikke litt i vinkel altså. Min svigermor er slik at hun alltid skal "fikse" ting og tang. Uten at vi spør. Heldigvis bor vi ca 3timer unna med bil, så blir ikke så mye besøk kan man si. Ellers er svigerforeldra mine kjempegreie :)
¨
Idag har jeg vært på kino med min søster, How to train your dragon 2. Selvfølgelig (for meg) på engelsk. Hadde ikke sett den ellers, Dubbing er grumsomt! syns den var kjempesøt og fin, tror det er en som skal få plass i dvd-samlingen min når den tid kommer.

Wowo sa for siden:

Hvorfor i all verden gjør hun dette?

Fullfres sa for siden:

Å himmel! Nesten som min svigermor det der! Jeg er gift med en mann fra England, så det er ikke såååå ofte at jeg ser svigermoren min. Dermed er hun ikke en nær venn av meg liksom. Hun bor hos oss i ca 2 uker et par ganger i året for å være sammen med Lille Knott. Den tiden hun er her, overtar hun huset fullstendig! Jeg slipper ikke til på kjøkkenet mitt i det hele tatt. Hun hopper i oppvasken før jeg rekker å reise meg fra matbordet. Det kan jeg leve med. Det at hun dukker ned i skittentøyet vårt og på død og liv skal ta klesvasken for meg, derimot, gjør meg sinna. Jeg vil ha mine skitne truser for meg selv! For ikke å snakke om at hun stapper ALT i tørketrommelen. Mye vintertøy til Lille Knott er ull, og tåler ikke tørketrommel. Bare flask at ingenting har blit ødelagt. De siste 3 gangene hun har vært her, har vi sagt ifra at vi IKKE vil at hun skal ta klesvasken for oss. Jeg er 40 år, og kan helt fint ta min egen klesvask selv om hun er her!

Likevel klarer hun ikke la være. Hun tømmer skittentøyskurven når jeg ikke er hjemme! Jeg kommer hjem til klær som tørker på verandaen, og klikker i vinkel! Gubben har forsøkt å si ifra til henne ihvertfall 3-4 ganger uten at det så ut til å bry henne nevneverdig. Neste besøk var det samme historien. Nå sist ble jeg så sint på hennes manglende respekt for den ENE tingen jeg har bedt henne holde seg unna at jeg ikke klarte å være høflig. Vi kom hjem til klær på verandaen IGJEN, og jeg måtte opp og hente noe på stua. Jeg så ikke engang på henne, snakket ikke til henne og bare hentet det jeg skulle og gikk. Da fikk hun endelig inn i hodet sitt at jeg faktisk mente det jeg sa om at jeg ikke ville ha min svigermor rotende rundt i mine skitne truser! Da ba hun faktisk om unnskyldning. Håper inderlig det betyr at jeg slipper det maset der neste gang hun kommer...

Åhoi! Det ble langt... Bryr meg kanskje enda mer enn jeg trodde dette her ;)

smgj sa for siden:

Hva ER det med svigermødre og det å gå i andres klesvask? Spør man først er det en ting... men rister på hodet. Nå er jeg fri for både mannen og svigermora, men jeg var fristet til å sette hengelås på dunken en periode...

mereo sa for siden:

Jeg tror jeg er ganske heldig min spør alltid om det er noe hun skal hjelpe med, men vi svarer nei. Så spør hun "jeg kan jo gå med søppla", vi svarer nei. Sånn fortsetter det gjerne en stund, da må jeg bli streng og si "SETT DEG NED Å LES EN BOK!". Takk f, for at hun hører etter.

Hadde hun gått løs på klesvasken min så hadde jeg vel klikka jeg også. Hvertfall med tanke på at den står på soverommet, inn der skal ingen med mindre jeg har sagt at det er greit (kommer aldri til å skje)..

Carisma sa for siden:

Ikke engang sambo tør å røre klasvasken hos oss :D Jeg har et system som ingen kødder med (og det tør de ikke prøve heller, for de blir litt overveldit av alle sorteringskurvene :p)
Ser at det har sine fordeler å ikke ha en svigermor også, selv om vi savner henne til andre ting (barnevakt i ferien f.eks... :o)

I dag har jeg kranglet høylydt med en kollega, i åpent landskap.

Fullfres sa for siden:

I dag har jeg endelig kjøpt ketostix. Den var negativ, så enten gjør jeg noe galt, eller så tar det litt tid å komme inn i ketose etter noen dager på høykarbo i ferien. Jeg prøver å være flink, men det er ikke alltid like lett bestandig.

Hehe. Godt å høre at jeg ikke er alene om svigermorfrustrasjonene. Jeg vet jo at hun bare mener å være snill, men herremååååååne altså! Hun har snakket mye om at hun tenker på den litt anstrengte økonomien vår (jeg er student på fulltid, så vi har stort sett bare mannens inntekt å leve av), og skrudde av lyset på badet mens svogern dusja for å spare strøm! Han endte opp med bare viftelyset over vasken og det var mørkt ute! Dusje i tussmørke ja! Men samtidig er det helt i orden å sette på vaskemaskina vår med 5-6 plagg i! Og bruke en halv flaske oppvaskmiddel på 2 uker! Jeg blir helt matt jeg....

Newstart sa for siden:

Har ingen anelse hvorfor. Hun har alltid vært slik. Rett og slett heeeelt håpløs.
Den første svigermoren jeg hadde hun var helt besatt på klesvasken vår. Huff jeg fryser på ryggen hver gang jeg tenker på det. Grov og lette nedi dunken etter truser og ææææh. Men hun som jeg har hatt siste 19 årene hun er rett og slett sleip. Stygt å si det men det er hun. Lurer både her og der. Heldigvis ikke så mye inne, men ute så rører hun alt. Vi inviterte henne bort en kveld når vi skulle grille. Dama kom gående med kost. Og nektet å sette seg ned, for hun måtte koste uteplassen. Og oj'et seg over hvor mye sand det var. Noe det ikke var. Så hun kostet og kostet men ble ikke stort av det. Da bare ba vi henne gå bort igjen. En time senere kommer hun gående med et lite fat med to små brødskiver på som hun skulle spise. Jo det var bedre mat det enn det vi spiste....:rolleyes::eek::mad:

I dag har jeg forresten brukt penger, masse penger. Ok ikke så masse da men bare tatt livet med ro å vært på kafe med minstejenta og mamma. Og shoppet tull og tøys... eller skal vi si litt jenteting :D

Wowo sa for siden:

Kjære folk, hun må jo ha et markeringsbehov. Skal mye overbærenhet til for å takle sånnt. Innser at min svigermor ikke har vært så værst, selv om hun absolutt har hatt sine ting.

Jeg har selv blitt svigermor og har hatt en dårlig erfaring hvor jeg opplevde at alt jeg sa ble helt feil. Alt ble tatt opp i verste mening. Det var virkelig ikke noe hyggelig, men man lærer jo etterhvert hverandre bedre å kjenne og hvor grensenegår. Vanskelig problematikk dette.

nellie sa for siden:

I de tidlige morgentimer har jeg vært rimelig dritings og invitert masse folk på fest hos meg i september. Facebookarrangement ftw! Og våknet med anger. :p

Wowo sa for siden:

gått ett år på eurodiett og mistet ca 37 kg underveis. Håper jeg aldri finner dem igjen.....

annex sa for siden:

Så fantastisk !:heia::heia::heia:

mereo sa for siden:

Jeg leste at du håpte på å finne dem igjen.. Kunke skjønner åffer du ville det :D
Haha.
Grattis!!:heia:

Wowo sa for siden:

Ha ha, nei det skjønner jeg. :D Tusen takk!

mereo sa for siden:

Lastet ned en app KetoDiet Basic, kostet 14 kr - men den inneholder MASSE fine oppskrifter! Vel brukte 14 kroner!:heia:

Fullfres sa for siden:

Så spennende! Den må jeg kikke på :)

mereo sa for siden:

Jeg likte den hvertfall. Kjøpte forøvrig alle de andre pakkene som kan kjøpes i app'en.

kamp sa for siden:

I dag har jeg tatt valget om å bli på psyksoe avdelingen på sykehuset fremfor å flytte tilbake på akuttposten hvor jeg egentlig trives bedre, fordi behandlingen er mer systematisk her.
Ikke et lett valg fordi de er superstrenge på alt her på denne posten men jeg tror utfallet blir bedre på sikt.

mereo sa for siden:

Hvis behandlingen er mer systematisk, så kan vel det fungere som en trivselsfaktor med litt velvilje?

kamp sa for siden:

Hva mener du?

smgj sa for siden:

Håper du har rett! :)

Jeg har padlet tur med kjæresten. 7km, utlegg av geocache. En flokk med kanadagjess med unger, sol... :D

Fullfres sa for siden:

Det er et modig valg. Jeg håper at det gir det utfallet du ønsker deg. Masse lykke til! Jeg skal heie på deg :) Det kan godt hende at trivslen kommer etterhvert. Det er alltid tøft å venne seg til et tøffere regime, men det kan gi deg mer i lengden.

mereo sa for siden:

Det jeg mener er at, det må være en positiv side ved valget og at det kan gjøre det til at du kan trives der.

smgj sa for siden:

I dag har jeg ... funnet min første 5/5-cache sammen med kjæresten.

Fullfres sa for siden:

... klippet plenen i solsteika! Guri malla meg og mine som svetten rant da gitt!

Men litt stolt av meg selv er jeg jo :)

Carisma sa for siden:

Tilbragt første feriedag åpen terasse 3m fra sjøkanten, med sporadiske forfriskende bad. Helt greit med ferie hos svigersønn med sånn tomt!

mereo sa for siden:

(I natt har jeg, blir mere riktig!) Hatt mareritt jeg drømte at jeg satt ved ett bord med ett berg av mat - veldig likt det Helstrøm viser folk om hva de har spist ila ei uke.... Prøvde å bortforklare det for samboeren "Jeg skal bare ha litt altså!".
Det verste var følelsen da jeg skjønte at det var en drøm!

Noe må være gærnt med meg. Tydeligvis vil underbevistheten min ha tidenes største sjokoladekake!

Fullfres sa for siden:

.... satt meg på valpeliste hos landets beste Rottisoppdretter! Hurraaaa!!!! Til våren blir det hund! :D

Da får vi forhåpentligvis en god gutt i hus. Bella vår døde 23/6 i år, og himmel og hav så tomt det er i huset nå! Adskillig mindre støv og hår, men jeg tar et tonn bikkjehår over stillheten nå! Vi venter bare på at tispa skal få løpetid rundt nyttår/januar'ish. Da blir det parring, og forhåpentligvis en liten gutt til oss :)

Carisma sa for siden:

Tatt ferie på et alternativt sted... Ligger på Haugesund sykehus og venter på beskjed om det blir hasteoperasjon av brokk i natt/i morgen.

Fullfres sa for siden:

Uff da, Carisma. Masse god bedring til deg :)

Bønna200 sa for siden:

Riktig god bedring! :klem:

streber sa for siden:

God bedring Carisima:)

Carisma sa for siden:

Slapp operasjon, det gikk seg til i løpet av matta. Men har et bedre argument for å få det fikset, de anbefalte å få det vurdert igjen nå når det hadde vært i klem.

I dag har jeg vært på en helt fantastisk strand, Ogna mellom Jæren og Dalane.

Lmtjom77 sa for siden:

Så godt at du slapp operasjon Carisma!! :klem:

I dag har jeg nådd første delmål :_punk::visemuskl:heia::boxing::kul: -10 kg, og det etter en 9 dagers ferietur i Toscana med god mat og drikke!! :cool:

Bønna200 sa for siden:

Grattis! :heia: Og heldige deg som skal til Toscana, da. Et herlig sted! Kos deg! :D

Lmtjom77 sa for siden:

Takk, har VÆRT i Toscana....kom hjem i går... ;)

Fullfres sa for siden:

... har jeg kjøpt plantejord og dekkbark. Bare jeg får rensket litt skikkelig opp i skråningen vår skal det bli planter der også! Det er en himla jobb alene, men jeg SKAL klare det sånn at skråningen blir plantet før det er slutt på plantesalget for i år!

Bønna200 sa for siden:

Leste "etter det". :p

I dag har jeg faktisk sola meg. -Uten å få heteslag! :D

Carisma sa for siden:

Plukket bjørnebær! Slik luksus har vi ikke på østlandet.

Carisma sa for siden:

Konstatert at 3-åringen ikke akkurat er feminist da han etter å ha studert do-dørene spør: mamma, er den doen for mennesker eller damer?... :lol:

Fullfres sa for siden:

Hahaha! Ubetalelig! Det kommer virkelig gullkorn på løpende bånd i den alderen der! Gleder meg til Lillle Knott her i huset knekker språkkoden også! Han er 2.5 år, og har et helt eget språk som bare han forstår med et og annet norsk ord, og et og annet engelsk ord innimellom ;)

mereo sa for siden:

Siste arbeidsdag før ferie!! Woho!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.