Kanutten sa for siden:
Klissete disneyballader er kooos! Dere kan være hverandres lysfontener... :o
Kanutten sa for siden:
Klissete disneyballader er kooos! Dere kan være hverandres lysfontener... :o
Carisma sa for siden:
I dag har jeg og den syke arvingen dristet oss ut på Europris og kjøpt katteleker for flerfoldige hundrelapper :eek: han er bare litt klar for familiens to nye tilskudd som ankommer i ettermiddag...
langaard sa for siden:
Sprunget som "tulling" på jobb, vondt i beina nå :mad:
Jammo sa for siden:
Blidt forkjølet :( Ble ikke trening på meg i kveld da.
Carisma sa for siden:
... en SÅNN dag. Med superkort lunte og alt er feil og man syns det er frytkelig urettferdig at man ikke har blitt overkjørt eller noe sånt så man kunne slippe unna :rolleyes:
Jammo sa for siden:
Kjørt en lang tur retur til Haukeland med søsteren min. Satt på med Helse ekspressen tilbake da :)
langaard sa for siden:
Varelevering på jobb i dag, betyr styrkeøkt for meg :p
Carisma sa for siden:
... Gjort noe jeg aldri har gjort før! Alle på jobb vet at jeg går kl tre. En annen på avd gikk også tidligere i dag. Fem over tre, da jeg var på vei ut døra roper en "men hvem tar xxx-mailene da?!". For en gang skyld gikk jeg ikke inn igjen for å sjekke og fikse, men sa "aner ikke, not my problem! Jeg har egentlig gått hjem allerede."
Kjenner samvittigheten gnager bra nå, samtidig som jeg er litt imponert over å ha gjort det. :confused:
langaard sa for siden:
Bestemt at jula avlyses i år!
Fullfres sa for siden:
YOU GO GIRL!! :D
Det er så typisk kvinner å skulle fikse ting alle andre egentlig kan fikse bare fordi man er flink pike...
Kanutten sa for siden:
:klem: Avlyser den sammen med deg!
Hva er det som har hendt? :confused:
langaard sa for siden:
Har en alkoholisert mann som drikker på 3uka :utenutryk
Borghild sa for siden:
Fått vite at jeg får 2000 kroner mer i skatt fra januar mnd. Da blir det snaut - God Jul
Kanutten sa for siden:
:klem: Innser han det selv og ønsker hjelp?
langaard sa for siden:
Aner ikke, når ikke inn til han. Jeg er bare fryktelig sliten, bare så vidt jeg fungerer på jobb :(
vaskeklut sa for siden:
Lekt med pusene mine for første gang :love:
Fullfres sa for siden:
Uff. Føler med deg. Vet akkurat hvordan du har det. Eksmannen min er alkoholiker han også. Desverre må de nå den absolutte bunnen før de klarer å ta tak, og den reisen må de ta alene. Alt du kan gjøre er å forsøke å beskytte ungene (hvis dere har barn da) så godt du kan. Alternativt gå fra han til han blir edru igjen, men det er jo ikke alltid like lett. Jeg kunne reise til broren min, og det reddet meg den gangen.
Jeg vet at det er vanskelig, men du MÅ tenke på deg og hva som er best for deg og eventuelle barn. Og for barn er det definitivt IKKE å tilbringe jula sammen med en drita full far :(
Mange varme tanker til deg! :klem:
TrillTrall sa for siden:
:klem: Har dere barn sammen?
langaard sa for siden:
Nei, ikke sammen. Men han har en datter og jeg en sønn.
TrillTrall sa for siden:
Helt ærlig så hadde jeg ikke orket å være sammen med en alkoholiker. Ikke når det ikke er felles barn som binder dere sammen heller. Har hans datter kontakt med sin mor da? Eller blir hun sittende med en fordrukken far alene om du går?
Jada, jeg vet det er lett å sitte her og si, tenke og mene om andres forhold, men jeg hadde ikke orket utsette meg selv for noe slikt, da hadde jeg nok heller bodd alene (med barnet mitt). For jeg antar dette ikke er første gangen han er så langt nede i flaska?
smgj sa for siden:
:klem:
Jammo sa for siden:
Vært på Haukeland med søsteren min. Hun skulle få svar fra CT som hun hadde tatt forrige uke. Den var positiv, ingen svulster hadde vokst :D :heia:
Kanutten sa for siden:
:heia: men bare så det er sagt når svar kommer som positive betyr det i helseverdenen at noe er feil. Håper prøven var negativ hvilket betyr "ikke noe å spore", men at informasjonen var positiv! :heia:
Jammo sa for siden:
Hehe, ja tenkte på det :) Men ja, svarene var forsatt negative ;)
Fullfres sa for siden:
Hvis hun har kontakt med sin mor, så ta henne dit. Og din sønn skal skjermes for en drita full stefar. Ingen barn skal måtte leve med sånt.
Hans misbruk er IKKE ditt ansvar. Jeg vet at det høres så lett ut å si, men jeg har vært der selv, og forsøkt å ta ansvaret, dekke opp, unnskylde og tilrettelegge. Det går ikke! Dette er HANS valg. Han er en voksen mann som bare MÅ ta egne avgjørelser. Du kan ikke påvirke han i noen som helst retning. Den største tjenesten du kan gjøre både for deg og for barna er å forlate ham. Jeg skal ikke komme her og si at det er løsningen på alle problemer, men det KAN være den oppvekkeren han trenger. Uansett er det viktig for deg å beskytte din sønn. Og kanskje ta med deg hans datter også hvs hun ikke har god kontakt med mamman sin. Du er den eneste som kan gjøre jula til noe koselig og godt for din sønn.
Det er riktig som det blir sagt over her: Hvis dere ikke har felles barn som holder dere sammen, bør limet være adskillig tynnere og lettere å bryte. Hold deg ihvertfall borte til han har tørket litt opp!
Carisma sa for siden:
Amen! Exen var spilleavhengig og jeg skyr alle som har noen form for hangup etter det. Riktignok er de ofte litt kjedeligere uten en lidenskap, men det er verdt det i lengden.
nellie sa for siden:
Nå er det vel ingen som er "bare" en alkoholiker da. Enkelt å sitte og si man aldri hadde orket å være sammen med noen med den slags problem, hvis man kun klarer å se en person som "en alkoholiker". Det er et menneske med er alkoholproblem, og det er ut i fra det man avgjør om man vil "gidde" eller ei.
Carisma sa for siden:
En avhengighet overskygger etterhvert ofte så mange av de andre karaktertrekkene at over tid blir de sin avhengighet. Erfaringsmessig vil personen alltid prioritere kicket i en eller annen form, på bekostning av veldig mye annet. Nå har jeg "bare" erfaring med en spillegal og en lystløgner (forskjellige personer), men jeg har jo flere varianter av avhengighet i vennekretsen ala rus, alkohol, skjønhetsoperasjoner osv. Og alkohol er nok en av de mest ødeleggende for dem rundt, siden den langt på vei er godtatt av samfunnet (avhengige personer er jo ofte voldsomt selvrettferdige, og bruker det for det det er verdt.)
Men jeg har uansett problemer med å respektere folk som setter sine egne ønsker og behov først og på bekostning av andre uansett hva grunnen er. :cool:
Ethereal sa for siden:
Ja. Det er vel ytterst få som ønsker seg en alkoholiker, noen med et rusproblem, annen avhengighet, etc. Men fine folk kommer også med dårlig bagasje. Og å "bare gå" er aldri så forbannet enkelt. At Langaard ikke har dumpet mannen gjør henne verken til en engel, til en naiv masochist, eller til noe som helst.
Jeg har vært sammen med en periodealkoholiker, og jeg har vokst opp med en høytfungerende alkoholisert far. Hvis jeg skulle designe personligheten til en fremtidig partner ville han ikke hatt noe rusproblem, og jeg er ganske på vakt for sånne signaler før jeg involverer meg med noen. Hvis livet og relasjonen til andre mennesker var like enkelt som å bestille et måltid på restaurant med egne modifikasjoner, hadde det gått helt greit. Livet er ikke sånn. Ikke det å være glad i noen heller.
Og hva andre ville gjort i den situasjonen har vel strengt tatt ikke Langaard spurt om.
nellie sa for siden:
Vet mye om hvor tungt det er. Og er veldig glad for at få forteller meg hva de ville gjort med saken, dersom de var i min situasjon. Holder lenge med litt støtte, en klem og viten om at folk er der, uansett hva man måtte komme frem til at man skal gjøre.
Jammo sa for siden:
Vært på yoga :D
smgj sa for siden:
Kommet meg ned bakken hjemmefra og på jobb. (I går var den så glatt at det ble hjemmekontor på oss begge.)
Kanutten sa for siden:
sovet leenge?? :confused: :D
BenteR sa for siden:
Etter å ha gitt gubben noen fulltreffere bestemte jeg meg for at det var best at jeg og epilepsien stod opp før jeg skadet ham alvorlig.
Hadde vært rimelig flaut om han skulle stille med blåveis fordi jeg ikke har kontroll over kroppen min.:p
Liker ikke slike kraftige epilepsianfall som kommer i serier på opptil halvtannet døgn :(
Krysser fingrene for at jeg snart er ferdig med å være Shakira risteræv som gjengen sier (vi har masse galgenhumor i vår familie)
langgaard:
stor trøsteklem sendes
Carisma sa for siden:
Feber.
Jammo sa for siden:
God bedring :)
Daartho sa for siden:
.... meldt meg ut av veiegruppen 30+
Fullfres sa for siden:
Hurra for deg! :D :heia: :D :heia: :w00t:
Carisma sa for siden:
I dag har jeg glemt pc'n hjemme, mistet bussen og bulket bilen. God start på det nye året.... :høh:
smgj sa for siden:
Huffda. Jeg stripa bilen før jul, jeg... Ellers er vel 22. og 23. desember de store bulkedagene, så du er nok bare litt seint ute.
Fullfres sa for siden:
Æsj da! Enda godt det gikk bra med deg midt oppi alt sammen. Men det er skikkelig surt å ha en slik start på dagen altså. Håper resten av dagen blir adskillig bedre :)
Carisma sa for siden:
Jepp, always two steps behind! :p
Carisma sa for siden:
Carisma sa for siden:
-lov til å dusje! :heia:
Endelig bli kvitt den guffa de smører på magen før operasjon og som klør infernalsk.
Fullfres sa for siden:
Grattis! Den første dusjen er bare himmelsk!! :)
Gabi sa for siden:
Laget meg vanilla chai te i steden for kaffe! Nam!!!
Fullfres sa for siden:
Ekte chai er bare sååååå kjempegodt!
... er jeg syk i hals og hode. Helt pudding og huden er sår over hele kroppen. Jadda! Uke to i praksis og jeg er syk! Helt i rute jeg da :(
langaard sa for siden:
Blitt kalt "kjøkkentornadoen" på jobb :D
senka sa for siden:
Kult :D det var jeg før... :(
Jammo sa for siden:
Vært på dagvakt og når jeg kom hjem, sovnet jeg på sofaen vist ;)
God Helg til dere andre :klem:
Gabi sa for siden:
Funnet en vannkopp på minstemann. :_ohmy:
Fullfres sa for siden:
Det går visst stort sett over hele landet tror jeg. Har hørt mange som har vannkopper rundt forbi :) Masse god bedring til lillemann.
Jammo sa for siden:
Vært på tur med ei venninne :) Ca. 1 time.
Gabi sa for siden:
Takk. Spørs om vi slipper veldig lett unna, for det er fortsatt bare en vannkopp...
I dag har jeg kjørt 18 mil, levert to unger og tatt med meg hjem to. Samme turen i morgen.
Turbo_Olga sa for siden:
vasket klær :p
langaard sa for siden:
Laget middag til 50stk :)
Carisma sa for siden:
Gitt meg over! Jeg er fremdeles ikke fullt oppegående etter operasjon, junior er syk med 40 i feber og sambo har tryna på isen og sannsynligvis brukket håndleddet. :rolleyes:
Gabi sa for siden:
Huffda, men det positive er vel at det ikke kan bli stort verre?
Gabi sa for siden:
Gjort ting jeg ikke kan - eller kunne, for nå kan jeg de! :D
Bønna200 sa for siden:
Usjda. Det var mye på en gang... God bedring til dere alle. :blomster:
Carisma sa for siden:
Vet ikke det, har ikke vært på jobbmailen på snart to uker :eek::rolleyes:
nellie sa for siden:
Søkt på min aller første jobb som sykepleier. :D :hjelp:
Carisma sa for siden:
I dag har jeg sittet i over fem timer på legevakta og ventet på at sambo skulle bli gipset. (Skulle likt å se en privat bedrift behandle kunder og brukere på samme måte. :cool:)
langaard sa for siden:
Krysser fingre og tær :D
mereo sa for siden:
Tannlege time, IGJEN!
Å jeg som hater tannlegen.
Fullfres sa for siden:
Spennende! Lykke til! :)
... dundrende hodepine. Håper piller virker snart...
Lava sa for siden:
Jeg har sendt og fått meldinger i hele dag, dvs 9 timer haha
litt pause, så nye meldinger, litt pause osv. Kjempekos! :hearts:
Carisma sa for siden:
Knust glasset på mobilen! Da den falt ned på ipadden, så det kunne gått mye verre. Men, crap altså!
mereo sa for siden:
Møtt tidenes hyggeligste takstmann til å se på skaden jeg fikk på bilen for fire måneder siden.
Ikke minst ble jeg beroliget med at han skulle ikke bruke 4 måneder, slik som han som bulka den gjorde med å levere papirene.
langaard sa for siden:
Vært supereffektiv på jobb :D
Kanutten sa for siden:
Kjøpt meg en grå og naturfarget mariuskjole (hjemmestrikket) på nettet (kjøp og salg) til bare 300,-!!! :eek: Skal bruke den når vår irske musikervenn skal ha konsert i Dublin i forbindelse med ny plateutgivelse. Jeg hadde jo kjøpt meg en genser i de samme fargene rett etter jul. Men da iren var på besøk hos oss for et par uker siden adopterte han den.... Men nå har jeg kjole!! :heia:
Kanutten sa for siden:
:heia: Husk bare på å ta godt vare på deg selv! :klem:
langaard sa for siden:
:suss:
Carisma sa for siden:
Sovet i nøyaktig 12 timer! :eek:
Og som resultat gått ned en kg. Skal jeg virkelig måtte sove 12t i døgnet for å gå ned? Må legge meg når junior kommer fra bhg liksom... :rolleyes:
smgj sa for siden:
Du kunne kanskje sove i 8 og gå ned 500g? ;)
Jeg har levert bilen til service + eukontroll og hører lommeboka jamre seg i skrekk...
Turid42 sa for siden:
Overlevd tre dager på reise, med fristelser OVERALT! Men jeg greide å holde meg på den smale sti! stolt :)
Carisma sa for siden:
slengt inn en jobbsøknad, mer eller mindre på impuls, på en stilling jeg langt fra er kvalifisert til :_plystre:
TrillTrall sa for siden:
Tøft gjort! :)
Jeg hadde fått beskjed om å møte til et info-møte kl. 8:15 og var oppe før hanen feis for å rekke det, jeg liker å gå (eller jogge, men det er ikke joggeføre for meg nå) til slike møter og det tar ca. 5 kvarter i tillegg til at jeg må kjøre i 40 min først. Da jeg kom frem viste det seg å være bare møteleder og jeg som møtte opp så vi ble enige om å avlyse. :rolleyes: :lol: Må jo bare flire og jeg fikk meg en frisk morgentur om ikke annet! :)
Carisma sa for siden:
En av de få plassene lokalt jeg kan tenke meg å jobbe, så da håper jeg de husker meg når noe lenger ned i hierarkiet dukker opp. :D. Er nesten aldri noe utlyst der, og veldig mange som vil jobbe der, så greit å være litt føre var. Selv om jeg ikke egentlig er på konjakk engang... :rolleyes:
I dag har jeg funnet boblejakke på salg!
smgj sa for siden:
Det gjorde jeg også for et par dager siden! Kjempeglad. Det er ikke mange jeg liker og enda færre jeg liker prisen på. :D
Fullfres sa for siden:
Trenger sånt jeg også. Har ikke vinterjakke lenger!
Carisma sa for siden:
.. Hatt en bra dag! Frisørtime (på høy tid!!), fått ED produktene jeg bestilte i går, fått fikset bilen så vi endelig har to igjen, og så kjøpte mamma skinnjakke til meg! :D
smgj sa for siden:
Ikke for sarte sjeler:
Omtrent snørret en bøtte full og hostet opp lungene.
langaard sa for siden:
Tatt pushups med 25kg på ryggen :D
Kanutten sa for siden:
:eek: Nåja, jeg kan ta (en-1) pushup med 25 kilo (hengende) på magen!! :p
Carisma sa for siden:
i dag har jeg virkelig ikke arbeidslyst! :_plystre:
Bønna200 sa for siden:
God bedring! :klem:
langaard sa for siden:
:lol:
Carisma sa for siden:
fått bekreftet noe jeg har visst lenge: Trust noone!
Kanutten sa for siden:
skalket alle skjul og vinduer... Ole er snart her!
Er du klar for et heftig mannfolkbesøk, langaard?? :høh:
langaard sa for siden:
Alltid klar for heftige herremenn :D
Skal ha catering i morra kveld, blir spennende å se om vi har strøm :eek:
Kanutten sa for siden:
Ser at det allerede har endret seg ute. Tror dette blir heftig... Tidligere har stormer alltid blitt mye svakere enn forespeilet, men jeg tror denne blir tøff... Lufta er så ekstremt rar. Dott i ørene og vi er svimle hele gjengen. Et kraftig lavtrykk er nok ikke så langt unna og jeg tror det kommer inn kjappere enn nevnt på nett... "finner frem stargorinlys, ved, lighter og rødvin". Forberedt!!!
langaard sa for siden:
Hold på hatten :lol:
langaard sa for siden:
Skal ut å hente inn ved nå i tilfelle strømbrudd :rolleyes:
Men vi står han a :D
Kanutten sa for siden:
Vi står an a! :heia:
langaard sa for siden:
Vi skal kose oss med stormen :D
Gerd sa for siden:
I dag fant jeg husmora :heia:
langaard sa for siden:
Da syns jeg du skal sende henne nordover :D
Gerd sa for siden:
Her kjem' a................ :liste:
:lol:
Kanutten sa for siden:
På saaaaaaaaakte gjennomreise. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.