< Tilbake til oversikten

I DAG har jeg

#401

BenteR sa for siden:

Bra det var bare bilen som ble skadet ElisaT

I natt har jeg sovet 12 timer og faktisk fått gjort noe; fått vasket flere pledd + nå vaskes noen av dyrene sine tepper/puter.
Har også forberedt lunsjen i dag; scones med ost, skinke og paprika i.


#402

Kanutten sa for siden:

:klem: ElisaT

I dag har jeg sett sola igjen for første gang på to mnd! :heia:


#403

Carisma sa for siden:

Idag har jeg vært alt for trøtt etter alt for mange netter med fire timer søvn eller mindre. :rolleyes: også har jeg ledd alt for mye på jobb. Igjen. :D


#404

vaskeklut sa for siden:

I dag har jeg hatt min første samtale med en deltaker uten "fadderen" min :D


#405

Fedona sa for siden:

I dag har jeg oppdaget denne tråden :) og hatt kunstnerdag med to naboer med maling og champagne :) hatt en fantastisk flott dag!


#406

Dietta sa for siden:

..... fått vondt i halsen :mad:


#407

smgj sa for siden:

Stått opp ganske tidlig, satt på en vask og fått asken ut av ovnen før jeg tente opp. Det er 14 blå ute.


#408

vaskeklut sa for siden:

ignorert en bruker her inne på forumet :o


#409

Anarko sa for siden:

Vært på jobb.
Spist mange fiskekaker :D


#410

langaard sa for siden:

  • Deltatt på auksjon på byggmakker, og kjøpt 3 vinduer til " eventyrpris":D
    -Laga Gerd sine parmesankjøttboller til middag, kjempegode!!:)
    -Trena real styrketreningsøkt!
    -Kosa med gubben:p

#411

Bik sa for siden:

Gått tur, kafebesøk, hatt besøk av mitt herlige barnebarn på 2 år, og spist biff sammen med mannen min.......og skeia ut med melkesjokolade :o men i morgen er det vanlig lavkarbokost igjen :)


#412

mereo sa for siden:

I dag har jeg endelig gått tur igjen for første gang på 17 dager :)


#413

BenteR sa for siden:

I dag har jeg vaska skikkelig på kjøkken og nå er alle krydderboksene mine rett sortert igjen.
Dumt når noen roter i systemet mitt, for da blir det ofte litt spennede smaker på maten (siden øynene ikke er hundre, så har all krydderiene sin faste plass)


#414

vaskeklut sa for siden:

vaska hos og drukket kaffe med oldemor :hearts:


#415

Bik sa for siden:

Vært i barnedåp og spist høykarbokaker.....men henter meg inn igjen i morgen :)


#416

langaard sa for siden:

  • Sovet lenge:)
  • Sett sport på tv
    -Sett sola for første gang i år:D
  • Laga middag
    -Trent styrketrening på bein (auu:p)
  • Måneskinnstur med sambo og lille hunden:)

#417

Carisma sa for siden:

Oppdaget at sikringen går hver gang jeg trykker start på tørketrommelen. H####@&!! :realmad:


#418

Anarko sa for siden:

Dag 5 uten snus. Trodde det verste var over på dag 3 (siden dag 3 gikk så fint), tok feil, dag 4 var fæl. Så spent på dag 5.
Vært vekkerklokke for en venn :)


#419

mereo sa for siden:

Det er fælt når du går rundt å tenker på det.. Å så går det bare over :)
I mars har jeg 6 måneder uten :)
Å det er liksom ikke noe savn lenger (men hender jeg tenker åååh nå har jeg lyst på snus.. Samtidig som det går like fort over!)

Dette klarer du :)


#420

wenche@@ sa for siden:

:DEndelig fått ryddet vekk julepynten som lå i ett hjørne i kjellerstua...


#421

silje21 sa for siden:

:o Endelig begynt å ta medisinene mine som jeg skal :o
Og ryddet masse hjemme :D


#422

TrillTrall sa for siden:

Er det noe annet på samme kurs som tar mye strøm? Varmeovn eller noe? Da må du i tilfelle skru denne av først.


#423

bærrgen sa for siden:

Jeg har vært på jobb

Jeg har hørt på Morten Abel

Jeg har ikke sagt så mye spesielt, enda, men kommer nok til å fortelle mannen min at jeg elsker han når han kommer hjem

Jeg har sett på regnet som vasker Bergen by

:D


#424

Anarko sa for siden:

Tusen takk :D Ja, gleder meg veldig til det fysiske er over! Men dag 1 og 2 var verst. Så håper at jeg ikke får noen gjentakelser av i går. Den psykiske "lysten" takler jeg fint, det er den fysiske biten som var både overraskende og mer voldsom enn jeg hadde forestilt meg. Men sta som pokker, og gleder meg til å komme like langt som deg :)


#425

Zillah sa for siden:

... runda 3500 ord på historia mi (versjon 2.0!), og har no berre ein hovudseksjon igjen å skrive. Lengste fiksjonsteksten eg har skrive til dags, og eg har gjort ting med han eg ikkje har prøvd før (den vanskelegaste biten står att, men det blir spennande) så eg er veldig nøgd med innsatsen så langt :D


#426

Carisma sa for siden:

har jeg vært på Zumba på tross av menssmerter og et kranglete kne! Gikk bare på halv fart, men halv fart er bedre enn ingen fart!... :D

Nei,vi bygget vaskerommet nytt da vi overtok huset, så det har en helt egen kurs. Bare vaskemaskin og tørketrommelen på den, og maskinen var av. Men den funket igjen i dag :confused: mistenker det var fukt inne i den, og at det var en sikkerhetsgreie.


#427

vaskeklut sa for siden:

seint, men godt: i dag har jeg fått lesebrett i julegave av sambo :D


#428

BenteR sa for siden:

Grattis vaskeklut!
I dag har jeg kontaktet pasientombudet igjen; liker ikke at jeg skal måtte gå til slike skritt, men jeg gidder altså ikke bare bli kastet rundt i systemet som en annen dott :mad:


#429

mereo sa for siden:

Motsatt problem som meg da, for meg var det ikke det jeg kaller "fjortiseffekten" ved at det bare er det å ha noe under leppa, men det faktiske nikotinsuget..


#430

Gerd sa for siden:

I dag har jeg:
-stått opp :D
-laga nister
-Måka snø
-Bært ut all søppel
-Fjerna snø fra bilen, og startet den

-Og glemte å ta med avisa inn................ :cool:


#431

mereo sa for siden:

I dag har jeg nesten vært litt sånn ekkel hovent happy for tilbakemelding på første matte innlevering var "YES! Strålende! Klassens beste innlevering! Stå på. Godkjent :D"

For en person som aldri har forstått matte er vel dette sånn ca MEGA big deal..


#432

Anarko sa for siden:

  • Støvsugd
  • Fått høre at proteseoperasjonen til min mor gikk bra :D
  • Hørt musikk

#433

nellie sa for siden:

I dag har jeg fått tilsnakk av ei gammal, fornem, snurpefrue.

Slapp av samboeren min hos legen og sto da i to sekunder foran et sted hvor det KAN komme biler enten ut fra eller som skal inn i en garasje.

Denne herlige damen gikk først forbi meg, også kom hun tilbake og begynte å snakke til meg igjennom ruta. Jeg lukket opp og hun la ut om hvor irriterende det var, at det sto folk der, når de skulle ut og inn av garasjen. I den frekkeste tonen, noen gang. Jeg smilte og sa at, "Ja, men jeg har ikke parkert, ser du." "Nei, men det er altså så irriterende. Det kan komme biler her." Svarte bare at jeg hadde stått der i under et minutt. "Jaaa, meeeen.........", så bare lukket jeg vinduet..

Folk altså..

For det første så hadde jeg da 1. Stoppet foran der jeg eier en leilighet, som jeg bodde i før. Altså har jeg hatt bilen min i den garasjen hun snakket om. 2. det var ved siden av oppkjørsel til svigerforeldrene mine sin fysioterapipraksis. 3. Det var ikke en bil i gata. 4. Jeg har øyne. 5. Jeg hadde bare stått der i 30 sekunder når hun kom..

Egentlig ganske morsomt.


#434

BenteR sa for siden:

I dag har jeg laget lavkarboboller og rørt opp litt bringebær
Nå gleder vi oss til bollene er stekte:D


#435

vaskeklut sa for siden:

åååh, slafs! kan jeg få oppskrifta? :)


#436

BenteR sa for siden:

Boller
2 egg vispes sammen med 4 ss sukrin

100 gram smør smeltes

Ha et beger kesam og 4 ss fløte i eggedosisen

Mal opp 160 gram mandler til mel
2 ts bakepulver
4 toppa ss husk
4 ss kardemomme

Bland alt det tørre i den våte blandingen og bland inn det smeltede smøret til slutt.
La deigen hvile i ti minutter mens ovnen blir varm (180 grader)

Klem sammen bollene (12 stk)og sett dem på bakepapirkledd brett og stek dem midt i ovnen i ca 20 minutter.
Er knallgode når de er varme, men taper seg fort når de blir kalde. Kan friskes opp ved og få 15-20 sekund i mikroen om de har blitt kalde/tørre.

Røft regnet er det ca 2 karber i hver bolle.


#437

Carisma sa for siden:

Vært nesten alene med backofficeoppgavene til de tre største kundene! :eek: vi snakker bratt læringskurve.


#438

smgj sa for siden:

Men det virker på meg som du stortrives i ny-jobben da. :) Og at folka stoler på og liker deg der.


#439

Carisma sa for siden:

Ja, det er nesten for godt til å være sant, så greit med en liten realitysjekk i dag :D det verste var at klippen på avdelingen gikk hjem pga det junior her hadde forrige uke, så mest sannsynlig kom smitten via meg. :_plystre:


#440

vaskeklut sa for siden:

Hmm? Det sier vi vel ingenting om :cool: :_plystre:

I dag har jeg forsøkt å låse opp kontordøra mi med en full vannflaske, en breddfull kaffekopp og ganske mye annet i hendene. = Kaffetørkeklut. :rolleyes: (au! :(:o)


#441

Anarko sa for siden:

Ja, det jeg mente. Altså at nikotinsuget ble så voldsomt. Ikke å ha noe under leppa.


#442

Kanutten sa for siden:

Jogget tre kilometer på tredemølla!!! Jeg tar zumbaen i morgen tidlig. Jeg har dessuten tatt tre armhevinger takket være verdens vakreste Imse! :love: Takk for tips!


#443

Kanutten sa for siden:

Er fivefingers normale i størrelsen???


#444

Anarko sa for siden:

Vanligvis så må man kjøpe de i mindre størrelse for de skal sitte tett. Så anbefaler å prøve på om du skal kjøpe :)


#445

Kanutten sa for siden:

Takker!


#446

Carisma sa for siden:

Trent Zumba igjen :) og konstatert at muskelrevnen i magen merkes veldig godt når man shaker på flesket!


#447

smgj sa for siden:

Det rapporteres om en halvstr i forskjell på fivefingers i ulike serier. Jeg bruker 40 og kommer ned i 40 i modellen "bikila" akkurat. Men det er ikke plass til overs.
www.rei.com/sizefinder/vibramfivefingers.html

IKKE kjøp fivefingers uten å prøve de. Jeg vil også anbefale å kjøpe et par eller to av injinji'ene til (tynne tåsokker) i tilfelle man får samme problem som jeg fikk - at en søm i fotbuen "tar" akkurat på feil plass.

Her nede har faktisk XXL bra utvalg av fivefingers.


Og jeg har nøstet opp 4 hesper garn og fått en katt i en av dem...


#448

Kanutten sa for siden:

oppdaget at jeg har en selektiv korttidshukommelse. Sambo gikk opp på loftet og kom ned med et par fivefingers! Jeg hadde jo kjøpt et par slike for en tid tilbake, men etter div rokeringer i huset hadde de altså klart å gjemme seg bort. Det kom forøvrig frem flere par sko jeg glemte at jeg hadde... :rodme:


#449

Kanutten sa for siden:

kjøpt to flasker med sukkerfri sweet chili så i morgen blir det stekt fisk i sweet chilisaus med wokgrønnsaker til middag!!

Har dessuten sendt en sms til ene sjefen og kalt ham en uempatisk dust. :o


#450

vaskeklut sa for siden:

oooops :eek:


#451

Kanutten sa for siden:

Det går så bra så, de andre på jobb sier at vi krangler som et gammelt ektepar. :lol:


#452

Dilly sa for siden:

.. hatt en slitsom dag på jobb, og deretter kjørt 29 mil inn til Oslo...... sitter nå i 21. etasje på hotellet og gjør kursforberedelser til i morgen. Så er det hjem igjen i morgen kveld, og logge seg på jobben hjemmefra på søndag morgen.. puh. godt det ikke er så slitsomt bestandig.

Men - jeg gleder meg til å stå opp tidlig i morgen, dusje og kle meg, og så spise en deilig frokost, før jeg beregner 1 - 2 timer for å finne frem til riktig oppmøtested på Blindern :) Tar sikkert midre enn en halvtime, men... Må ha god tid til å gå rundt å surre med kaffekoppen og være sikker på at jeg finner frem/rekker det jeg skal.


#453

Dietta sa for siden:

Så langt:.... stått opp :D


#454

Alyssa sa for siden:

Yay! :D Heia, heia :heia:


#455

Dietta sa for siden:

Ikke sant ;)..... har ikke våknet skikkelig da :o


#456

BenteR sa for siden:

Har vannet potteplanter og gått tur i 14 minus + bestemt sammen med gubben at vi vil til Tyrkia i november:heia:
Jeg er ikke flink til og være på ferie, så nå går gubben bare rindt og gliser med seg selv.


#457

Carisma sa for siden:

Vært "litt" sliten etter kick off med jobben.... :o


#458

Bik sa for siden:

Sovet litt lengre enn vanlig og rørt sammen ei blåbærkake som nå står i ovnen, og som vi skal kose oss med i dag :)


#459

Carisma sa for siden:

Sovet altfor lite igjen, vasket og ryddet og bakt en mislykket kake....


#460

Kanutten sa for siden:

også sovet for lite og for dårlig. Hundrevis av pustestopp gjennom hele natta på tross av pustemaska gjorde natta til den j..... jeg har hatt på lenge. :( Så i dag er kroppen veldig sliten og mellomgulvet utslitt etter alle forsøkene på å få lungene til å trekke pusten. Blahh!!


#461

Anarko sa for siden:

Sovet, spist, sett på serier. Har feiret bursdag både fredag og lørdag, så da er det godt med en slik slappe-av-dag :)



#463

Gerd sa for siden:

I dag har jeg hatt en god dag :D


#464

vaskeklut sa for siden:

bra! :d


#465

Kanutten sa for siden:

eller i natt, sovet fantastisk godt!! :heia: Noe søvnregistreringsappen min bekrefter. Jeg har sovet SÅ godt at jeg begynte dagen med en tur på tredemølla. Nå snart på jobb. :ja:


#466

Carisma sa for siden:

Dummet meg skikkelig ut på jobben, og måttet legge meg langflat for en kunde.... :(


#467

Gerd sa for siden:

Vært effektiv på jobb, gjennomført en del ting ala "gerd gjør ting hun ikke kan" :D

og så har jeg vært flink hjemme og laget i stand en del mat i porsjoner og frosset ned :D


#468

Kanutten sa for siden:

trimma på tredemølla ETTER jobb også! Det er godt å løpe fra seg stresset fra jobb selv om det er full fart der hele dagen. Eller NESTEN full fart, det ble bare litt over 8000 skritt. På en actiondag kan jeg komme oppi 15000 skritt.

Denne tredemølletrenden varer neppe lenge, men jeg holder fast så lenge jeg gidder! :p Den er liksom sesongavhengig.


#469

Anarko sa for siden:

Har lest, oppdaget en ny prøve som jeg skal ha (!!!:/), trent, laget red curry kyllinggryte, slappet av.


#470

BenteR sa for siden:

Gratulerer med vel overstått Anarko!
I dag har jeg fått hengt opp det siste av kjøkkengardinene mine, vært på posten og hentet en svær pakke med knask fra Kinsarvik mat, handlet, gått en liten tur i 13 minus, laget et mønster, planlagt neste ukes menyer og nå er det tid for og teste ut om mønsteret jeg laget blir et bra pingvin-gardin slik sønnen min ønsker seg. :D


#471

Bønna200 sa for siden:

Ordna USA tur til høsten! :heia: New York, Las Vegas, Los Angeles og San Francisco. :D


#472

Kanutten sa for siden:

Herlig!! :heia:


#473

Kanutten sa for siden:

vært hos psykolog og fått beskjed om at jeg har panikkangst og snillpikesyndrom. Og at det er årsaken til at jeg har vært syk de siste tre-fire årene. Visste ikke at jeg hadde angst jeg eller at jeg var snill pike, men kjekt at noen finner ut av det!


#474

smgj sa for siden:

Jeg har vært hos fysio og fått trykkbølgebehandling - fy søren det var VONDT!


#475

Kanutten sa for siden:

:klem: Vet det.... :klem:


#476

Dietta sa for siden:

Heldiggrisen :D


#477

vaskeklut sa for siden:

Sett på samboeren forsøke å feste ny doring - Og listet meg knisende/stille ut igjen mens jeg sa at han som er ingeniør burde da klare det der :D :_plystre:


#478

Carisma sa for siden:

Så det er vondt? Mamma skal kanskje begynne påpekt for artrose.

Jeg har vært hos min høyt aktede manuellterapeut! My hero! Ikke bare digg det heller, men no pain no gain... Det må være litt vondt for å være godt... Eller no :D


#479

smgj sa for siden:

Ja, det var vondt. Det er "tapping" inn mot det ømrådet som allerede er ømt og for min del i nærheten av albuen og når han kom mot beinet fikk jeg "ekko"-smerter på motsatt side av armen i forhold til der han jobba... Ekkosmertene var verre enn når han jobbet rett på sene/muskel da.

Du kan også tipse moren din om å sjekke ut om tilskudd av glutamin (forstadiet til)/glukosamin og msm kan hjelpe henne.
www.doktoronline.no/qa/forum/32/qa3759267.html Noen har også bedring av gurkemeie... uten at jeg vet noe særlig om det.

Når det gjelder godvondt eller vondt-for-godt så foretrekker jeg helt klart lavspenten og mikrobølgedingsen så langt. Hva som virker mest finner jeg ut snart.


#480

Tarato sa for siden:

I dag har jeg gjennomført første dag av prosjektet Ta meg selv tilbake, hvor jeg skal holde meg til det som fungerer for meg...

Og så har jeg forsøkt Bailine for første gang. Tenker å prøve det fram til påske og se om det hjelper på muffinsringen og ryggvondt.


#481

Kanutten sa for siden:

har jeg kjøpt meg en ny veske!! :heia:
Den er av merket 'dyrt'. Den er laget av gammel båtpresenning og reima er av gamle bilbelter. Elsker rare vesker jeg. Fra før av har jeg to vesker (airbeltbeag) hvor låsen er av flybeltelåser og reima er av flybelter.

Jeg har dessuten bestilt ei veske laget av gamle brannslanger og ei laget av gamle fallskjermer. :D


#482

vaskeklut sa for siden:

Kanutten: Hvor i all verden finner du sånne vesker? :confused:


#483

Kanutten sa for siden:

Søker på nettet. Jeg har funnet ut at selv med toll og frakt blir det billigere enn å kjøpe i Norge. Jeg skal lete opp linkene litt senere så du kan sjekke. :ja:


#484

Kanutten sa for siden:

Det er bare å søke på
bags made of recycled
og da dukker det opp mye!!


#485

manebane sa for siden:

Det vil jeg også!!!! Heldiggrisen :D
Noen tips til hvor det er lurt å bestille?


#486

langaard sa for siden:

Og jeg putter ting i Remaposer:D


#487

Dietta sa for siden:

  • knust det fineste kakefatet mitt

  • blitt påkjørt på fortauet utenfor frisøren min

  • klemt fingeren i bildøra

  • glemt å kjøpe blomkål

  • rett og slett blitt SUR

  • fått hyggelige meldinger fra Kitt og senka, ble litt mindre SUR da :D


#488

langaard sa for siden:

Huff for en dag du har hatt:eek:
Stor:klem::blomster:


#489

Alyssa sa for siden:

Håper det går bra med deg :eek: Dette var ille :klem: :klem: :klem:


#490

Dietta sa for siden:

Tusen takk jenter :klem:
Det er vel det vi kaller en skikkelig blåmandag på en torsdag :eek:
Litt vondt i fingern, og rimlig øm på rompa - men jeg overlever :D


#491

wenche@@ sa for siden:

Au da...:eek:


#492

Anarko sa for siden:

Trent, lest, spist god frokost og lunsj, sovna som en stein på sofaen i 2(!!!!) timer, lager nå middag, og håper at jeg leser mer :P


#493

Bønna200 sa for siden:

Har du også blitt påkjørt?! :eek: Hva er det med disse venninnene mine? ;)

Men det der var en seriøs dårlig dag. Jeg blåser litt på vondtene dine og sender deg en stooor :klem:


#494

Bønna200 sa for siden:

Jeg veit! :D

Jeg bestilte fly med SAS og hotell via Hilton. Ikke den billigste måten, men veldig safe. Ellers så er det bestandig billigturer på oss og da bruker vi Finn.no. SAS blir ikke noe dyrere enn Norwegian og Icelandair når du passer på å bestille når det er tilbud. Mange rimelige hoteller i New York og, men der kan man fort få besøk av både kakkerlakker og veggdyr. Derfor jeg heller betaler litt mer der. Men Vegas var råbillig! Nå betaler vi 800 kr per rom og natt på Hilton midt på The Strip, utsikt og boblebad på rommet. I tillegg til at det er store rom med kjøkken. :) Så søker du er jeg sikker på at du kan få et bra hotell til 300 kr natta, altså. :)


#495

Dietta sa for siden:

Ja, ikke sant. Tydeligvis dagen for uhell - men da kan jo alt bare bli bedre i morgen ;)


#496

Dietta sa for siden:

Tusen takk, det hjalp :klem:


#497

senka sa for siden:

Uffff kjære deg,har ikke lest den før :( Går det bra med deg,og alt på en dag,skikkelig uflaks.God bedring :love:


#498

Dietta sa for siden:

Tusen takk :blomster:
Det går så bra så. Værst med rompa - den er skikkelig øm. Men nå kan alt bare bli bedre :D


#499

BenteR sa for siden:

For en utur du har hatt i dag!
Men nå satser jeg på at uhellene skygger banen minst ut året iallefall.
:klem:

I dag har jeg skravla lenge i telefonen med ene guttungem, laget ferdig mønsteret til pingvin-gardin (var ikke fornøyd med første utkastet) og klart og begynne på det iallefall.


#500

Dietta sa for siden:

Du kan si det sånn at jeg er glad jeg ikke knuste et speil i samme slengen :p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.