< Tilbake til oversikten

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

VSB sa for siden:

Den vekta vil jeg ha også...

Fortsatt opp her... Selvforskylt, eller omstendigheter og stress... Ny uke nye muligheter!

Tarato sa for siden:

Kom igjen VSB; det blir din tur også! Håper du finner ut av magevondtet til dattra di. Å skrive opp er lurt; det kan være lettere å finne sammenheng mellom mat og virkning.

Jeg spekulerer veldig på melkeprodukt for tiden. Spiser jo ost på knekkebrødene og "brødet" mitt hver eneste dag, og det virker som det går greit. Når jeg spiser rømme eller fløte derimot.... magen blir veldig oppblåst, og jeg føler meg ikke i form. Håper inderlig ikke det blir sånn at jeg ikke tåler det heller... :( Jeg har jo redusert kraftig på rømme og fløte de siste ukene og bruker det bare inntaksvis som dressing i salat eller som en skvett til middagen. Filosofien er fortsatt å ikke spise mat jeg ikke tåler så dette må jeg finne ut av.

Festina lente sa for siden:

Jeg savner en "liker-knapp"!! :D

VSB sa for siden:

Ja, magevondt og intoleranser er ikke enkelt...

Lurer på om ikke melkeprodukter er litt trigger for meg når det gjelder overspising... Totalt 2,5 kg opp fra minstenotering her... Så, tilbake til telle, telle og telle.

Tarato sa for siden:

God morgen! Har en deilig fridag i dag - vel...fridag med visse modifikasjoner: litt jobb må gjøres siden jeg var så mye syk/redusert forrige uke. Det ser ut som at migrenen har sluppet taket nå; hvertfall har den ikke meldt sin ankomst hittil i dag :D

Tenk at det er 1.mai i morgen! Hvor er april blitt av?? Jeg gleder meg hele vinteren til våren kommer, og så passerer den liksom ubemerket forbi :( og når sommeren kommer så spekulerer jeg på hvor ble våren av. Kanskje fordi våren ikke kommer med det fine været jeg mener å huske som var i min barndom:D, men kommer med regn, sludd og rimelig dårlig vær? Ja ja, kjekt at hukommelsen tar vare på det som er positivt og knipser vekk det som ikke er fullt så bra :lol:

Du sier at melkeprodukter kan trigge overspising VSB: ja hvorfor ikke tenker jeg.... Kutt det ut noen dager og se? Og tenke at kroppen din ikke tåler det? Jeg trigges til overspising av for mye proteiner, det vet jeg. Og av for god mat:sikle:....må slutte å lage mat som smaker godt;) og av vin. Det er en stor synder altså. Ett glass er grensen, utover det kommer fysingen. Godt er det at ett glass er nok da :full:Og så er det en ting til som trigger overspising - det å ha vært på "kontoret" og tømt magen. DA sliter jeg da. Det er så merkelig at jeg fasineres. Nå er jeg forberedt på at det kommer, men før trodde jeg det var sult:høh: og jeg spiste...

Jeg ser at det å være "kjedelig" i matveien er lurt; da blir det mindre fokus på mat i tankene. Kjedelig i den forstand at jeg ikke tenker mye på hva jeg skal lage, hvordan, med hva og hvordan resultatet skal bli smaksmessig. Om dette kan kalles stressfaktor for meg; tja....kanskje? Nå er mat blitt mat liksom; spiser når jeg er sulten og ferdig med det. Ganske deilig i grunnen!

Ha en strålende god dag alle sammen!

PS: dere har sett at forumet er hacket og at passord bør endres?

VSB sa for siden:

Ja, men elsker ost, rømme... Sterk reduksjon er første mål i hvert fall!!

To bedre matdager her og lange turer, samt litt lett hagearbeid. De tunge takene må fortsatt settes bort...

Det løsner sakte men sikkert, og nå er jeg nesten tilbake til der jeg var før påske! :D Årsak: Masse trim, en del fett, noenlunde greit kosthold samt litt 86%-trøst:p

Vekta viser 2(!) (vann)kilo ned denne uken, og det er deilige tall å se på vekta! 3-400 gram til nå så får jeg ny bestenotering etter at denne tråden ble startet. Dette gir meg mot til å fortsette! Ikke bare blir ryggen bedre, men vekta løsner litt også!

Håper det går greit med dere andre på veiingen også - god helg! :)

Tarato sa for siden:

Ups! Jeg glemte å veie meg i dag; men heldigvis er det en ny dag i morgen ;)

Da er vi to!!! Hvis jeg ikke kan spise ost, rømme og fløte så sliter jeg:eek: Selv om det i grunnen ikke bruker så mye fløte og rømme som før. Men uten ost - da duger jeg ikke altså!

Så bra du kjenner det løsner Festina; jeg tror nok ikke jeg har nedgang den siste uka - til det har hverdagen og måltidene blitt alfor "annerledes", usystematisk og alt annet enn i henhold til denne kroppens tidsplan og behov. Når det i tillegg ikke har vært noen form for aktivitet hvor pulsen har gått over normalen på 1,5 uke så skjønner dere tegninga?

Søndag skal jeg i konfirmasjon; heldigvis serveres det koldtbord. Jeg får se om jeg forsyner meg med et kakestykke som jeg kliner godt utover fatet; vet ikke om jeg orker spørsmålene som kommer hvis ikke. Jeg vet det er feigt, men i enkelte sammenhenger er det faktiskt den beste løsningen. Jeg hørte om ei dame nettopp som brukte å si at hun har diabetes for da slapp hun alle disse spørsmålene om å spise kake. Jeg vet ikke om det er en løsning heller altså, selv om det var kreativt tenkt da :D

PS: Er innom her og legger igjen en ørliten tilståelse: jeg har bakt sjokoladekake til den konfirmasjonen på søndag - og ja...jeg har smakt på røra og på fyllet. Og ja...jeg angrer sikkert i morgen når fingrene ser ut som knakkpølser i menneskeversjon. Så da er det sagt, og jeg vet hva som venter meg de neste dagene - masse jobbing for å stå i mot lysten på noe "søtt". Blir sikkert verst på søndag når jeg skal i konfirmasjon; tror dere ikke det??

Tarato sa for siden:

Bare innom for å fortelle at vekta viste 1 kg opp fra forrige fredag :eek::eek: Egentlig som forventet, men lell da.... Ja ja; har vært ute og gått meg tur i dag, og håper på en lang en i morgen. Så får jeg snu på flisa på mandag og komme igang igjen med normalen. Bunaden er klar til morgendagens selskap og er ikke for trang. Det blir bra tenker jeg.

VSB sa for siden:

Ned 1,1 av den siste tidens utskeielser, enda mer fra uofisiell topp måling. Så, tilbake på sporet. Masse trening og annen aktivitet. Målet er ca 500 kcal ekstra forbrennt om dagen og å ligge ca 250-500 i minus. Ikke noe helt nøyaktig veieregime her, men sånn ca. Ellers rimelig strikt LCHF.

Gårdsdagens utskeielser: masse bær med kesam(mager pga flere med diett)
-noen lc marengs

• et ministykke fedon sjokoladekake
  • 50g mørk mintsjokolade (70%) klarte å stoppe der, men la bort resten av olata med en gang.

Tarato sa for siden:

FLINKE VSB!!!! Ta med deg de gode erfaringene/mestringsopplevelsen slik at du har litt reserve hvis "negative" tanker (les: fristelser?) dukker opp en annen gang

Så kjekt at du er tilbake på sporet, VSB! Og så bra at du får på deg bunaden, Tarato! To flotte nyheter!:D Jeg er utrolig imponert over viljestyrken som trengtes til å legge bort den sjokoladeplata - stjerne i margen!

Jeg har vært "spouse" med sambo sin jobb denne helgen, og det har vært utfordrende. Fredagskvelden gikk det ikke så verst når man ser bort fra at det blir servert en del vin til en fem-retter....:o men det var mest fisk som ble servert og det er jo ganske sunt. Lørdagen ble det litt vanskeligere med øl:eek: (kun 1) og en svele + noe risotto til lunch. Men blir alene hjemme til fredag, så da blir det hundelufting hver dag. Får håpe jeg får rettet opp det meste da.

Dere får ha god slankeuke! :goodluck:

Tarato sa for siden:

God kveld; innom en liten tur før leggings. Dagen gikk greit; jeg valgte å ta litt kake og er ferdig med det. Smakte på oreokake for første gang, og i følge de andre var det en fantastisk god oreokake. Javel tenkte jeg; jeg syntes ikke den var god. Men men. Det ble mer kh enn vanlig/planlagt, men det får bare våge seg. Fra og med i morgen er det tilbake på track og så får jeg se om jeg greier å gå ned den kiloen til neste konfirmasjon om et par uker :D Litt slitsomt dette :D:D

Ha en GOD uke alle sammen, med eller uten vektnedgang. Husk å se stort på det - dvs ikke bare den siste uka men de siste ukene (eller månedene)!

VSB sa for siden:

Lurt å se over mnd og ikke uker ja. Fra jul til nå er det i hvert fall klar nedgang på vekta!

suverene severina sa for siden:

Takk - den setningen trengte jeg!

har stått på ca stedet hvil i - føles det som - ukesvis. Det positive er at jeg heller ikke går opp, men det er så gudsjammerlig treigt når det ikke går ned heller....... uansett hva jeg gjør:mad:

Er stort sett flink med mat, selv om det ble litt godis og en del vin og belgisk øl (!) på lørdag. Trene gjør jeg og, men det blir noe mindre pga jobbreising. Det ødelegger forsåvidt ikke for spising (greier stort sett å ha fokus på at jeg ikke KAN skeie ut ved alle korsveier, og at det ikke er verdt å ta det vinglasset/den croissanten/sjokoladen/kaken bare fordi den er der og jeg er på reise), men for treningen derimot. Da strekker ikke tida til - hvis jeg også skal føle at livet består av mer enn jobb og trening. Og det syns jeg faktisk det bør!

ha en fin uke - la den stå i de lange linjerst tegn!

VSB sa for siden:

Jeg har brukt ettermiddagen til utetrening i sol og deilig vær. Go samvittighet:)

Tarato sa for siden:

Ei uke i de lange linjerst tegn! Nydelig sagt!

Jeg var enda 400 gram opp i morges, så nå er jeg på vekta hver dag framover for å se til at det tipper den andre veien igjen. Har veeeeldig lyst på noe hele tiden nå, hva som helst liksom. Så nå småspiser jeg lavkarbomat - heller det enn å ramle utpå sukker og mel. Vet jo at det går over om et par dager, men slitsomt mens det står på er det lell:(

Så nå har jeg nettopp inntatt litt pisket krem med stevia oppi; mens jeg venter på knekkebrødene som står i ovnen. Da blir det vel kveldsmat med smør (masse!) og ost. Tenker jeg skal ta en runde uten rømme/fløte når dette har gitt seg, for å se om jeg reagerer på det eller ikke.

Trening er greia si; det vet vi. Jeg er enig med deg Suverena at det burde vi prioritere også på jobbreiser; noen ganger får jeg det til - andre ganger ikke. Jeg var på trening før jeg dro på jobb i morges. Noen dager siden sist nå, dels pga migrene, dels pga reiser. Må komme i gang med dette igjen også. Må det nå.

Nå skal jeg se 71 grader nord finalen; synes de er råtøffe som greier å komme seg så langt. Liker kjendisversjonen bedre enn den vanlige: innbiller meg at kjedisene er litt mindre trent enn de andre som er med. Tror det ja ;)

VSB sa for siden:

Bunad ja, deilig å vite hva jeg skal ha på 17. Mai i år. Det var en tøff nedtur i fjord, men selv lavkarbo kan ikke fikse alt på 6 uker (det jeg hadde holdt på da), men ble brukt i barnedåp på høsten da, men er nok mer behagelig passe nå...

Kjøpte masse påleggs/røykelaks med dårlig dato på butikken nå, så deiilig kveldsmat til meg og mannen. Resten til frokost og matpakker i morgen, 2 fornøyde unger da vet jeg:)

Tarato sa for siden:

God ettermiddag/kveld. Innom for å fortelle meg selv at jeg må holde fokus :) Dagen har ikke vært enkel nei, og jeg tror morgendagen blir verre:( Men så forventer jeg at det begynner å gå over. Går med konstant lyst på noe. What ever, bare det er noe. Kjører på med fett i form av majones, smør, rømme og fløte (det er hva jeg har tilgjengelig - dårlig planlegging...) I dag har jeg vært mest fysen på pepsi max; men jeg holder stand:mad: Ikke noe max nå!

Synes å merke at litt vann er borte, selv om vekta viste 1,4 over minstenotering i morges også. Tenk at en dags utskeielse ga 1,4 kg i vann!! Ja ja, litt i magen/tarmsystemet er det også da - men lell!! :eek:

Fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus, fokus - en god ting kan ikke sies ofte nok! :D

Jeg er bare innom for å bekjenne at jeg greide å holde fokus nesten 3 dager med riktig mat og trim hver dag - og så PLASK! ramlet jeg utpå igjen med et halvt wienerbrød og en skolebolle i dag. Helt utrolig at jeg ikke skal klare å holde meg de 2-3 ukene som skal til for å komme over det verste søtsuget :eek:.

Er mer og mer tent på å prøve Spis deg slank-metoden, men det får vi ta når det er ferie og jeg ikke er på reise hele tiden.....

Og når jeg nå først var i gang gikk jeg like godt på kinarestaurant og spiste litt ris også....:_oy:

Tarato sa for siden:

SÅ BRA du holdt i nesten 3 dager Festina! resten er bare en dump i veien; opp på føttene igjen - se framover - og hold fokusfokusfokusfokus...

Jeg rydda i skapet i morges og fjerna alt som kan være en bump i veien: og så bar jeg det ut i avfallet. Har også gått meg en tur i kveld; deilig sånn midt i uka. Magen min vil ikke samarbeide da :( tross alt vannet jeg drikker og knekkebrødene og grønnsakene jeg spiser. Det er nok grunnen til at vekta viste enda 300 gram opp i morges:eek: Må bli resultat snart nå vel? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Fedona sa for siden:

Hei, det er en stund siden jeg var her inne nå. Mannen ble lagt inn på sykehuset forrige fredag, kraftig lungebetennelse :( men nå kommer han sikkert hjem før helga. Det skal bli godt. Jeg tåler jo egentlig ikke stress og det var veldig slitsomt å være på sykehuset i timesvis hver dag. Spesielt siden han ble lagt inn på hjerteovervåkningen pga at de fant noe uregelmessig i hjertet. Men det er også ok nå. Så nå er jeg helt utslitt og fått en liten tilbakegang ned min egen sykdom. Og jeg som hadde en fin framgang for litt siden. Men det ordner seg nok etter en stund :) skal bli bedre! Det er den eneste tankegangen jeg tillater meg. Vekta står stille, kanskje litt opp. Har vært litt uregelmessig spising, men er i ketose iallefall :) helsa først og så vekta, selv om de går litt hånd i hånd også :rolleyes: nå skal jeg lese på nye tråder her inne for å se om det er noe "nytt" :)

Tarato sa for siden:

Kjære Fedona! Ta også vare på deg selv midt oppi at du tar vare på mannen din! Veldig godt å høre fra deg, og at du har fokus på at det blir bedre. Du har vært i en veldig stressende situasjon og det kan gi litt vektøkning uten at det betyr at vi har lagt på oss annet enn vann. Så fortsett å ta vare på dere begge, og særlig deg selv. Mannen din blir helt sikkert godt tatt vare på av helsepersonell. Jeg sender mine varmeste tanker til dere begge to!

Fedona sa for siden:

Tusen takk for gode ord og hilsning, tarato! Det varmer :)

Tarato sa for siden:

Jeg måtte bare innom og legge inn denne lenken om aspartam. Kjenner at jeg er ekstra fornøyd med å ha kuttet det ut når jeg leser dette og annet tilsvarende.

Må også "rapportere" fra dagens innsats (som en del av mitt holde-fokus-for-å-komme-på-sporet-igjen): vekta var likedan i dag som i går morges, så jeg har i alle fall ikke gått mer opp. Magen har begynt å røre på seg - heldigvis!! Tenk at et par dagers utskeielser (og det var ikke mye altså!) gir så voldsomt utslag?? :eek: Matmessig har jeg holdt meg i skinnet i dag også; lysten på noe er nesten borte. Jeg har funnet fram Friboldropsene mine og tar meg et innimellom med god samvittighet og jeg har laget sjokolade til helga; 25 g cocosa og 50 g 86% sjokolade. Det blir godt å ha når (ikke hvis nei;)) fysen tar meg. Spiser fortsatt litt for mye, men heller det enn å gå og ha lyst på noe hele tiden. Mye bedre å holde det i sjakk med godkjent mat som reduseres når ting er på stell.

Festina: du sier at du trenger 2-3 uker for å komme over suget etter noe. Det var lang tid? Jeg trenger inntil ca 4-5 dager før det verste er over: hva med dere andre?

VSB sa for siden:

Veiing og 200g fra minstenotering. Håper å holde meg undr 72 nå...

Søtsuget mitt kommer og går, men 3-5dager er kanskje ikke så langt unna.

Tarato sa for siden:

Så bra VSB!! Jeg misunner deg 72 tallet altså!

Jeg er fortsatt på 78-79, og nå kan jeg vel tro at det har snudd. 900 g ned siden i går, og buksa slenger litt rundt meg igjen. Har igjen 800 g til minstenotering; de regner jeg å måtte jobbe hardt med både ift trening og mat. Godt å vite at kroppen er "med" igjen da. Nå er det pizza og rødvin her i gården; endelig fredag!

Tarato sa for siden:

God morgen! Eller snart ettermiddag når jeg tenker meg om ;)
Stod opp i rett tid i morges og heiv meg på vaskeballetten og nå er huset rent og pent fra topp til tå. Lenge siden sist alt ble tatt på en gang, og da er det ekstra godt. Skal snart ut og gå en tur; noen som blir med? :D
Vekta viste ned 400 g siden i går, så det nærmer seg heldigvis. Går det som jeg håper nå er jeg tilbake på scratch tidsnok til neste konfirmasjonsselskap:p

VSB sa for siden:

I dag sprekker nok caloriene her. Tur og grille Pølser... Og lørdag... Ja, ja. Det ffår så være. Bare holde det lavt på karbo... 2 jacobs er braa, 2 Andre...

Mye aktivitet i dag også da... Tur, freesbe (artig å prøve med feil arm... Fortsatt ikke bra i høyre...) sandslottbyggiing... Deilig med sommer i Oslo!

Tarato sa for siden:

Så bra kaloriene sprekker - da forsvinner de jo! Neida; skal ikke spøke med noe så alvorlig. Jeg er sikker på at aktivitetene veier opp for det som evt ble for mye.

Jacopspølsene har jeg spist to ganger og begge gangene ble jeg veldig dårlig etterpå, med skikkelig magevondt og oppkast. Så jeg tar meg heller en gildepølse, så får det være med kh - hvis jeg må ha pølse.

Jeg må be dere om litt hjelp til å sparke meg bak. Rømmegrøt til middag er jo sjakktrekk når en spekulerer på om en tåler melkeprodukter :eek: Magevondt, hoven, oppblåst mage mm.Fatter ikke at jeg ikke kan la være å måtte lære av feilene mine :(

har vært på langtur i dag også; godt å kjenne at kroppen fungerer og at det er bare musklene jeg har vondt i etterpå - og ikke leddene som før. Altså har trening en funksjon!

Ønsker alle en riktig god søndagskveld og kommende uke.

[img]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151682701920580&amp;set=a.10151050577765580.765006.815445579&amp;type=1[/img]

VSB sa for siden:

Vel, ble en lørdag i utskeielsenes tegn, men back on track og bra aktivitetsnivå i går. I dag er svømmetøy pakket så skal det testes etter kurs. Håper armen er enig... Vel 4 uker siden den ble skadet...

Tarato sa for siden:

Bare innom sånn hastig. Jeg spiser alt for mye og det gir meg lyst på mer. Må redusere på mengdene og slutte med å ta litt til fordi det er jo "godkjent" mat. Altså slutte med å spise litt til.

Sånn da er det sagt. God kveld. Neste gang jeg er innom håper jeg å bli påminnet dette og at jeg har begynt jobben. Blah....

VSB sa for siden:

Er det en trøst at vi er flere? Jeg noterer og regner kcal, ikke for å nå et helt fastlagt nivå, men for å bli bevisst hva jeg spiser og hvor mye energi det gir.

I morgen er 17.mai og nye utfordringer i så måte... Har begrenset innkjøpet av godter. Laget en liten bløtkake i stedenfor stor. Inspirert av en eller annen blogg brukte jeg kesam (vanilje, hjemmelaget) i fyllet, med litt gelatin. Spare litt fett der. Men det viktigste er at mengden begrenser seg.

Har stort sett mindre problemer ute der det ikke er lavkarbo alternativer.

Fedona sa for siden:

Gratulerer med dagen alle sammen! Hipp hipp hurra! Jeg nådde 17 mai målet mitt, - 2 kg siden påske. I dag blir det etter tradisjonen Trøndersodd :) nam! Blir selvfølgelig uten poteter, men noen gulrøtter skal jeg ha. Hva spiser dere i dag?

VSB sa for siden:

Her er det spekemat, eggerøre, salat, lchf bløtkake og kransekakestenger.

Gratulerer med dagen alle sammen.

Tarato sa for siden:

Gratulerer med dagen! Også her er det trøndersodd på menyen. Som forrett hadde jeg en gåtur på 10 km - og desserten senere i kveld er LK sjokoaldemousse. Har prøvesmakt mens jeg laga den - mmmmm. Skal ha vaniljesaus og piska krem til og gleder meg. :D

Gratulerer med målet ditt Fedona! Jeg sliter med etterdønningene etter konfirmasjon for to uker siden, og har nå sluttet å veie meg og har satt fokus på i fikse/mestre maten i stedet. Ny konfirmasjon i morgen igjen; da skal jeg ha med sjokolademousse så jeg kan spise det ialle fall ;)

Albatross sa for siden:

Og jg har stagnert igjen :( teite vekt! :lol: rett før jeg vurderer å kjøpe ny :lol:

Tarato sa for siden:

Ha ha ha; klart det er vekta som kan det til :D:D

Jeg er endelig back on track for i morges viste vekta 78,4 igjen; der jeg var for 2-3 uker siden. Nå ser jeg framover og setter veldig fokus på trening og hva jeg spiser. Igjen:D

Her bøtter det ned i dag, men en tur må det bli lell. Ei mil!

VSB sa for siden:

Litt mye mat i går, men ikke så altfor galt... Bevegelse ble det derimot lite av, startet dagen med besvimelse og har det fortsatt tryggest i sofaen... Ja, tur retur legen med drosje/nabo da. Er visst uheldig for tiden... Satser på en rusletur med mannen i kveld hvis været holder seg. Ellers er visst jeg og TV gode venner i dag...

Tarato sa for siden:

Startet du dagen med å besvime??!! Du er ikke alvorlig syk nei? Det høres ut som det er fornuftig å være bestevenn med TV'n, så fortsett med det du VSB.

jeg sitter "på været" og venter på litt bedre vær - akkurat nå kommer det styrtregnskurer med jevne mellomrom, og i følge yr skal det lette litt de neste 2-3 timene. Må ut en tur i dag også; særlig siden vekta endelig var på minstenotering igjen. Tross masse sjokolademousse:D:D:D:D

VSB sa for siden:

Kom meg til flaggheising med ungene, men rakk aldri å se/høre noe... Stress mente legen, har jo slitt med ymse psykisk en stund så...

Håper på bedre vær for deg Tarato!
Vil prøve en liten rusletur selv, men venter helt klart på følge av mannen.

Tarato sa for siden:

Huff da; det var sikkert skremmende både for deg og dine rundt deg! Stress går det heldigvis an å gjøre noe med; altså redusere.... Ikke like enkelt som det sies, men mulig er det!!

Jeg kom meg på tur i går, to timer uten en eneste regndråpe; veldig godt. Etterpå ble det sein middag men det sies jo at finere folk spiser seint, gjør det ikke? :D

Jeg kom over noen ord om blodtypedietten forleden dag, og satt og kikket på det i går kveld. Noen av dere som kjenner til dette? Altså, jeg vet ikke om det har noe for seg, men det som fasinerer meg er at det jeg kjenner kroppen tåler/ikke tåler er 99 % i overenstemmelse med min blodtype (0), mens den siste % stiller jeg spørsmålstegn ved om jeg faktiks tåler (melkeprodukter). Og at beskrevelsen av hvordan kroppen blir hvis jeg spiser mat jeg ikke tåler stemmer 100%. Er det tilfeldig? Har det noe for seg?

VSB sa for siden:

Jeg er også blodtyPe 0 og spiser ganske strikt lavkarbo, så ja sånn sett, men det er nok mange her inne som trives godt på samme kosthold med andre blodtyper.

Fedona sa for siden:

Besvimelse høres ikke noe særlig ut, VSB. Håper du føler deg bedre snart. Skulle gjerne vært ute og gått tur jeg også, men må nok vente litt med det. Tarato, du er kjempeflink til å mosjonere! Og så bra at du er tilbake på rett spor igjen. Jeg lurer på om jeg kom litt ut av ketosen 17 mai, at det ble for mye gulrøtter og jordbær... Stiksen var iallefall ikke rosa. Skal sjekke igjen i kveld. Ha en fin lørdag! Venter på finværet som de sier kommer til uka :)

VSB sa for siden:

Utrolig nok går vekta nedover her, til tross for mye mat, litt feil mat og nær null aktivitet... Må være vann i musklene som slipper av manglende trening... 200g under minstenotering søndag morgen og jeg var ikke flink i går... Melkesjokolade er min store synd... Tenk å legge den rett foran meg på bordet...

Tarato sa for siden:

Heisann. Da er jeg på plass etter å ha overlevd helgas utskeielser. Det ble litt mer enn beregnet, men mindre enn sist selskapshelg. Har vært sulten i hele dag; og sørget for å spise litt og ofte. Og masse vann.

Nå er det endelig mandags kveld, og vi nærmer oss helga med raske skritt!! :D:D

VSB sa for siden:

Mindre utskeielser for hver gang kan jo bety at du arbeider med kontroll og det er positivt! Noen avvik må vi kanskje leve med? Jeg håper i hvert fall på sikt å kunne tåle og takle det...

VSB sa for siden:

Veiedag og ned Ytterligere 300g. Tyder på at jeg har klart den siste vanskelige uka uten mat som trøst, ja utenom lørdag da...

Forhåpentlig slipper svimmelheten ytterligere i løpet av dagen, så jeg kan trene igjen. Foreløpig er det korte turer i slangetempo med mannens arm som støtte.

Mulig musklene samler litt vann igjen da, men samtidig er det lettere å passe matmengde når jeg er litt i aktivitet. Medisinkutt (pga svimmelhet) kan også ha en "bivirkning" med tanke på matmengde og forbrenning... Kanskje til og med treningsutbytte... Så noen fordeler og noe bakdeler.

Fedona sa for siden:

Så flott at det går nedover VSB :) Med vekta altså ;) Her er det igjen stillstans, men jeg lurer på om jeg har mer vann i kroppen pga varmen...? Er det flere som har det sånn?

VSB sa for siden:

Det høres veldig logisk ut. Mange som hovner opp i feks beina.

Forsøker å legge inn grafen over nedgangen min, riktig jo-jo, men ned i det lange løp...

My Weight Chart:
>

Fedona sa for siden:

Den ser akkurat ut som min graf!! :)

VSB sa for siden:

Vi får se på de store linjene.

Har shoppet i dag. 4 sommershortser, str 40 er jeg meget fornøyd med:) ola variantene startet jeg med29 og måtte opp 2str, ikke like gøy, men får skylde på ekspeditrisa som hjalp meg... Kan nok krype ned en str der med litt oppstramming, men under 40 setter hoftene stopp for! Ja utenoom den jeg har på nå, 38, kjøpt i fjord, GOD plass i den og...

Så ble det to trenings BH, sånne man kan bruke uten topp. Får se om jeg er tøff nok/varm nok i solen... Og to korte treningsbukser, jevnt over L, bra fornøyd og brukt masse pengee i dag.

Og så ble det iskremmaskin...:sikle::sikle:

Tarato sa for siden:

Hei!! Jeg har helt glemt å stikke innom her på flere dager. Jeg får skylde på varmen og solstikk:D

Den grafen din er ikke så ulik min heller gitt :p

Jeg har kommet meg under 80 kilo, men ligger å vipper mellom 78,4 og 79,5. LItt slitsomt, men ikke noe uvanlig. Det har blitt for lite trening den siste halvannen uka, og det merker jeg på vekta. I dag har jeg bestemt meg for sommermålet: å ikke ha sånn stor hengedissemage som jeg har nå, i juli når vi skal til syden på ferie. Mannen min liker den hengedissegreia; han om det - jeg gjør det ikke... :( Jeg kjenner at tanken på hengedissemagen trigger meg til å ta i litt mer på trening, at jeg er litt mer fokusert når jeg spiser. Altså er det den jeg setter i framsetet de neste ukene.

Det blir også skjerpings med maten; det har vært litt sånn til og fra med fokus i den delen av hverdagen også de siste ukene.

Nå skal jeg se ferdig Oceans twelve - må prøve å finne ut hva de gjør og hvordan:confused::confused:

Tarato sa for siden:

STILIG shopping!

Hvordan ser de treningsBH'ene ut??
Og iskremmaskin? Jeg ønskerønskerønsker meg det!

VSB sa for siden:

Har du sett treningsvideoene ti jillian Michaels? Samme typen, men fra Nike. Lat, fant en som passet og plukket en til i samme merke. Slippe å prøve flere ganger. Sliter med å lime inn bilder fra Iphone...

VSB sa for siden:

Det ble hjemmelaget iskrem i går, nam nam...

Ellers er ting på stell med mat og trening. Fortsatt økter på 30min før jeg trenger pause, men kan fint holde høyt tempo. Skjønner godt at disse lavkarbo legene omtaler betablokkere som vektstoppere. Ikke notert ofisielt som bivirkning, men... Det ser ut som om pulsen går amokk og jeg har enda masse pust igjen. Energiforbruket er i følge pulsklokka økt med ca 1/3. På tross av at plagene jeg fikk medisinen for er tlbake, så føles det som en lettelse. Har jo mistenkt at dette påvirket vekt (nedgang) og ytelse på trening...

Fedona sa for siden:

Tror du at betablokkere stopper vektnedgangen? Interessant! Jeg går nemlig på blodtrykksdempende medisin også. Enapril krka. Tror ikke det er betablokkere da... Men likevel. Har du sluttet med de eller, siden du føler lettelse? Jeg håper også at jeg kan slutte med de snart.

VSB sa for siden:

Tror det er denne.

VSB sa for siden:

Jeg har brukt inderal retard og selosok, ikke mot blodtrykk og de forårsaket besvimelsen 17.mai... FOR lavt blodtrykk!

Vet jeg har lest fra flere av "guruene" innen lavkarbo at betablokkere stopper vektnedgang. Igrunnen logisk at forbrenningen synker når blodtrykket synker og musklene får mindre oksygen... Har imidlertid selv mistet 17kg på de da, men har jo hatt mange utfordringer.

Tarato sa for siden:

Hei mine damer! Det var en lekker treningstopp VSB! Jeg skulle burde hatt ny treningsdrakt, men sliter med å finne en jeg liker både i form, fasong, farge osv. Så inntil videre får jeg slite med den gamle enda en tid.

Hvilken iskremmaskin kjøpte du? Jeg har en venninne som kjøpte en på europris i fjor, som flere skrøt veldig av. Hun sleit med å få til is rett og slett fordi elteren satte seg fast i si som la seg på sidene i karet. Jeg har sett på en krupsmaskin - tror den kostet 1600 - men hvis en spiser en del is så kan den investeringen godkjennes ;) På denne skal ikke bollen settes i fryseren i 12 t før en lager is; men den fryser mens den rører selv. Huff; dette ble rotete...

Det har vært en lang dag; opp alt for tidlig og sikkert altfor seint i seng i kveld også. Skal ut og gå en tur; det er lenge siden sist og jeg gleder meg!

Har forresten bestemt meg for å unngå alt som heter melkeprodukter (unntatt smør og ost) en uke. Blir spennende å se om jeg ser noen endring?

VSB sa for siden:

Vi kjøpte ismaskin på Claes Olson, billig men må fryses først. Har fungert greit så langt.

Tarato sa for siden:

OK. Kanksje jeg skal gi den sorten en sjanse da? Den fra Europris hørtes helt idiotisk ut....

Tarato sa for siden:

Har dere sett denne; Lavkarbo er ute:nå er det kommet nye slankemetode. Har du prøvd ALT - uten resultat, prøv dette: De aller fleste toåringer er slanke. I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringseksperter og utslitte foreldre er denne geniale dietten forsket frem:

Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og smør resten ut på gulvet. Ta en bit av brødskiven og klin derett......er syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

Lunsj: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av ett glass melk (hell resten på gulvet).

Middag: En kjeks, to mynter. Noe rusk du finner under sofaen. 

Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet. Drikk fire munnfuller av badevannet ditt.

Dietten gjøres mere effektiv med tilrettelagt mosjon: for eksempel:
Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen rundt i slynger samtidig som du skriker av full hals for å øke lungekapasiteten. Når mannen fra Securitas kaster deg ut av butikken gjør du sterk motstand. Spring over alt, hopp innimellom. Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene. Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.

Be om en sparringspartner ved påkledning. Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd. Nøy deg ikke med et skift, krev å få bytte til andre klær minst tre ganger.

Prøv Småbarnsmetoden du også. Lykke til :D

Nerthus sa for siden:

:D genialt!

Tarato sa for siden:

Halloisen ladies! Torsdag i dag - denne uka er bare herlig kort - og i morgen er det freddan! Veiedag, helgefridag, dagen før jeg må jobbe i helga, møtevenninneforshoppingdag :( osv.
Kjenner jeg har fått så fryktelig lyst på pepsi max de siste dagene... Fatter ikke hvorfor? Munnen løper i vann når tankene plutselig detter innom PM:eek: Jeg tilstår og forteller at jeg drakk pepsi sist helg; tilsammen 1 liter i hele helga - men kan det virkelig henge i ennå tro?

Tror jeg skulle fått sjekka innsiden på hodet...

VSB sa for siden:

Her er blodtrykket friskmeldt og jeg er i full gang med trening! Godt å røre seg og litt friere på matmengder. Samler nok litt vann i musklene igjen, så får se på veiing i morgen. Så 70-tallet på snikveiing tidligere i uka, men bare forbigående... Ellers er nok muskelbygging uten veltoppgang viktigere enn veltnedgang nå... Vil bare holde meg trygt under 72...

Tarato sa for siden:

Gratulerer med friskmeldt blodtrykk VSB! Og lykke til med muskelbygging uten vektoppgang! Det høres deilig ut å vre under 72....

Jeg fikk ny minstenotering i dag; 100 gram lengre ned - villjubelblinkeøynefjes
Etter den siste måneden med bare jojo opp og ned mot 80 tallet var det deilig å se 78,3. Spiser ikke melkeprodukter nå; kun kvitost på knekkebrød/annet brød og smør da (steker i smør + har det på brødene). Er veldig spent på om det vil gi noe utslag altså!

Ha en suveren fredagskveld alle sammen!

VSB sa for siden:

Opp 300g i går og ytterligere 500 i dag (:

Satser på at det er vann og full tarm...

Treff i går og følte jeg var flink tross alt, lagret godt opp med jordbær, men det ble en banansjokolade og litt lavkarbosnop, men vil absolutt si det var litt. Spent på om dette medisinkuttet påvirker overspisingen, eller om det kun er forbundet med forbrenning... Tiden får vise!

Godt å se at vekta går nedover for flere!

Tarato sa for siden:

Det er det helt sikkert!!! Min erfaring med min mage er akkurat det du sier her. Vann og mage :(

Her er jeg på dag 5 med det jeg kaller "hvit uke", dvs uten melkeprodukter + litt anna snuff som jeg har spekulert på om er bra for meg. De siste dagene har jeg kun spist knekkebrød (hjemmelaget) med smør og ost til frokost, "lavkarbobrød" (av eggehviter og frø) med smør, skinke og ost til lunsj og grillet kylling med masse kokt brokkoli og noen skiver agurk til middag. Til kvelds, hvis det har vært nødvendig, har jeg spist litt knekkebrød. Av drikke har jeg kun tatt farris/bris/vann (ca 2,5 l/dag) og te uten søtning. Jeg er rimelig sikker på at jeg ligger langt under de anbefalte 1300 kcal pr dag (som jeg undrer meg hvordan man har kommet fram til med tanke på at kroppen ikke kan ses som en forbrenningsovn!), men jeg spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett, trimmer/trener uten å merke noe. Og..... vekta går ned..... Sist fredag viste den 78,3, som var ny minstenotering. I dag er den på 77,4, et veldig uoffisielt tall siden jeg har veiedag fredager, men det er ganske mye lell. Kanskje, kanskje, kanskje er det grunn til å fortsette uten fløte/rømme/osv? Jeg har sett det før også, at når jeg spiser kylling (kjøper en ferdig grillet en, og har middag i 4 dager) til middag så går vekta ned - mer enn hva den gjør når jeg spiser storfekjøtt. Kan vel ikke si at jeg lever lavkarbo i ordets definisjon, men mer lavkarbolavproteinlavfett-aktig.... Vi får se ;)

PS: bare så det er sagt: jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt altså! Slik som jeg har holdt på de siste (snart!) tre årene, har jeg da lært at nedgang fort kan snus til oppgang. MEN - jeg velger å fokusere på at nedgang nå er nedgang. Jeg ser noen sammenhenger med hva jeg spiser, og jobber videre med det :D

VSB sa for siden:

Håper du er på vei mot å finne en løsning. Selv er jeg vel vant etter hvert å gå opp og ned den samme kiloen en stund før det skjer noe... Men så vil jeg heller ha fokus på trening framover nå!

Tarato sa for siden:

Jeg også bruker å gå ned de samme kiloene mange ganger; i så måte er vi jo suksessfulle vektkjempere! Jeg tror også på trening; ser i alle fall resultaterde ukene jeg er mer aktivite enn de andre. Stå på VSB: vi finner ut av hvordan vi fungerer vi også! Ha en god søndag!

VSB sa for siden:

Takk:)

Ser du spiser ost, men ikke melkeprodukter, ost er farlig for meg, men kanskje mest fordi jeg lett spiser for mye av det...

Vekttapet som står igjen for meg nå er jo nærmest symbolsk, men jeg er litt fandeivolsk med bakgrunn i årsakene til vektoppgangen... Sånn sett bort fra det så er trening med litt muskelbygging og bedre utholdenhet viktigst. Lavkarbo er middelet for å holde vekt og psyke stabil...

Tarato sa for siden:

Heisann! Er det andre grunner til at ost ikke er bra for deg? Altså mer enn at du spiser for mye (Fort gjort - godt ja)? Vanlig kvitost greier jeg å spise bare det jeg skal, unntatt at jeg tar en ekstra skive når jeg smører mat:rolleyes: Innimellom når jeg får lyst på noe søtt så kjøper jeg ananasost for spiser på brødet - men den varer ikke lenge; den går ned på høykant. Ellers spiser jeg ikke ost, unntatt feta i salat/middag. Det er sikkert en fiks ide at jeg må ha ost, men jeg er veldig glad i det og liker knekkebrød med hvitost. Knekkebrød med spekepølse eller kokt skinke.... skeptisk....

vekta viste det samme i dag som i går typisk tegn på at jeg ikke har trent tenker jeg. Dessverre blir det ikke tid til noe før til helga; men da blir det tur!

VSB sa for siden:

Tror nok også at jeg bare liker ost altfor godt...

I gang med trening her. Og så må jeg ut i dag eller morgen med reklame for barnas fritidsaktivitet. Blir en bra tur tror jeg, men håper regnet gir seg...

Fedona sa for siden:

Skal bli spennende å se om disse endringene hjelper på, Tarato! Det virker jo lovende :) har det ellers likt som dere to... Samme kiloen opp og ned leeenge. Men nå har jeg ikke gått tur på en stund så håper det går litt nedover igjen når jeg starter på igjen. På lørdag skal vi til Spania i leid hus en uke, skal ta med meg eget brød iallefall så jeg har noe til frokost :) Har også funnet ut at de selger san mig light der nede, med mindre karber. Men ikke så lite som i LITE øl. Kanskje de har noen andre varianter også... Må jo ha en øl ved bassengkanten på ettermiddagene der nede ;) gleder meg!

VSB sa for siden:

Ned ganske mye denne uken, 1kg fra minstenotering. Omtrent bare vedlikehold her nå...

Tarato sa for siden:

Heisann! Jeg har vært inne og lest, men ikke skrevet noe. Travle dager, som nå nærmer seg slutten. Du verden så deilig det skal bli med ferie i år (også :p). I dag har jeg investert i uteblomster, og det ble jo riktig så sommerlig av det. Koster flesk da...men satser på flerårige planter slik at om ikke alle overlever vinteren, så gjør noen det:D

Jeg hadde en uke uten melkeprodukter, blomkål tomat mm - og gikk ned. Så nå tester jeg "vanlig" kosthold igjen, med rømme, litt fløte, blomkål, tomat mm - resultatet er at jeg er hoven, utspent over magen, og vekta hoppet opp. Skal prøve det resten av helga, så går jeg over i den andre varianten igjen. Eksperimenteresmilefjes. Jeg er enig med deg i at øl hører med til bassenkanten i varmere strøk. Vi skal til tyrkia i sommer; der har vi ikke vært før. Vet dere om de har godt øl, og om det er noe som kan passe meg? Gratulerer VSB! Nyt resultatet etter at du har gjort en super innsats!! Håper jeg kommer dit etterhvert også - og ikke om så altfor lang tid.

I kveld er det grillings på verandaen; håper temperaturen holder seg utover kvelden slik at vi kan sitte ute.

VSB sa for siden:

Tarato, bra det ser ut til at du har funnet din løsning!

Kjenner det er litt skummelt å skulle over til vedlikehold, med den jo-jo vekta mi... Dessuten virker det som kroppen protesterer på all type aktivitet her, først arm, så svimmel og nå knær... Vil ikke ligge på sofaen!

Tarato sa for siden:

Jeg er overbevist om at du fikser vedlikeholdet VSB! Du er klar over jojo-ingen, du vet hva du kan spise og ikke spise - og i hvilke mengder. Kanskje tar du i litt for mye ift trening? Dvs kroppen trenger særledes lang tid på å venne seg til det?

Jeg har vært ute på turen min i dag, og jogga faktisk over 2 av de 7,5 km! Når jeg kjenner på knærne nå er det svært sannsynlig at jeg kommer til å angre noe voldsomt i kveld/morgen :D Veldig godt å kjenne at jeg faktisk greier det da! Jeg er egentlig såpass tung at jeg tror det kan være lurt å ikke jogge for mye...
Dumme meg kjøpte en pose baconkrisp til helga; den ligger og roper og jeg greier ikke å stå i mot. Nå tar jeg restene av den og så er vi ferdige med det! Ha en fin søndag!

VSB sa for siden:

Gjør nok litt mye iblant ja... Vil, vil, vil... Og når jeg da plutselig har overskudd og krefter... Kg er ikke hindringen lenger da, men må få utløp et sted. Vurderer om det ikke er tid for å trappe oPp jobb etter sommeren... Litt skummelt, men jeg trives. Så får vi se. Har alltid stått på 100% og det er den fella jeg må lære å unngå...

Tarato sa for siden:

God kveld damer! Det er småstille her; har alle det travelt med sommerforberedelser? Jeg har tatt en timeoutdag, etter flere uker med et kjør som ikke ligner "grisen". Hadde planer om både trening og tur, men kjente på kroppen at det var ikke den riktige dagen. Så nå nyter jeg kvelden, leser aviser, rydder litt hus (mor mye på jobb = ingen rydding :eek:), hører på radio osv. Det er bra ferien nærmer seg, og så må jeg gjøre noe med jobbsituasjonen min slik at det ikke fortsetter slik til høsten. Spekulerer på å gå ned i 80% stilling en periode, dels for å få tid til å gjøre det jeg har veldig lyst til å gjøre: følge opp meg selv slik at jeg når målene mine og får en bedre helse. Med det rotteracet jeg er i nå er dette noe av det første som bortprioriteres. Ikke bra.... :(:(

Har deres smakt Toros lavkarbo ferdigrett? Jeg hadde denne til middag i går.... veldig salt og ellers lite smak. Kanskje fordi jeg omtrent aldri bruker salt i maten selv? Ellers tenker jeg at dette ikke var noe som fristet til gjentagelse; heller lage en ostesaus og ha i grønnsaker og kyllingbiter selv.

VSB sa for siden:

Hei. Prøver å holde meg litt på sofaen selv, avlaste knærne...

Redd for å være i ro og starte småspising igjen. Mindre forbruk er skummelt... Har vel en god jobb enda å gjøre med sult og metthetsfølelse i kombinasjon med trøstespising... Og så kombinert med mange stressfaktorer for øyeblikket. Sannsynligvis går jeg motsatt vei av deg og trapper opp jobb til høsten... Er ikke så mye enda, men må prøve å nærme meg et langsiktig mål, først 30% i vanlig jobb, hvis det blir praktisk mulig da...

VSB sa for siden:

Hittil så har vekta vært snill til tross for mye sofasliting. 300g ned. Har til og med sett 69-denne uka... Ingen fare noen vei, men veldig redd for oppgang hvis jeg skal stole på magefølelsen...

Tarato sa for siden:

Så bra VSB!! Kanksje du trenger å ta det med ro?? Du jobber i 30% og tenker å gå opp - jeg jobber i 130 % og tenker å gå ned :p Sammen utligner vi hverandre :D:D

Småspising er skummelt. Småspising som redskap for å takle hverdag/følelser/mm er enda skummlere. Jeg har "jobbet og jobbet" med hodet når jeg har kjent lysten på småspising-av-ett-eller-annet-hva-som-helst (senest i kveld), og prøver å "snakke med meg selv" om det vil gjøre følelsene bedre. Tenketenketenke... Som oftest (nå ja) greier jeg å holde meg borte fra småspising, men ikke alltid. Det verste er at jeg blir helt ukritisk til hva jeg tenker å spise :( Jeg glemte vekta i morges (travelt); så jeg får ta en sjekk i morgen. Nå har jeg ikke trent på borti et par uker, og jeg vet at det påvirker vekta. Men men. Jeg stresser altfor mye; heller ikke bra. Måltidene blir for store; hvertfall ikke bra (tror det sitter igjen noe fra gamle dager, da jeg spiste mye/store måltid for å få energi til å komme meg gjennom hektiske dager = psykisk). Sist natt fikk jeg faktisk 9 timer søvn; kan ikke huske sist jeg sov mer enn 6 timer! Jeg rågleder meg til ferien. Sol og varme i to uker er hvertfall garantert :stortsmil. Så håper jeg det blir masse gåturer og sosiale dager/kvelder.

Tarato sa for siden:

God kveld! Håper helgen har gjort dere godt. Jeg har hvertfall hatt en god helg, så god at jeg ønsker den hadde vart litt til. Ser ikke lyst på å opp tidlig i morgen igjen.... :p Mon tro om det er tegn på at feriemoduset nærmer seg?

Kom meg endelig ut på tur i dag; herlighet - de to siste ukene har jeg kun gått to - 2 - turer. Det merkes på magemålet, dvs buksene er blitt trangere. Enda en grunn til å gjøre noe med jobbsituasjonen til høsten. Kan ikke holde på sånn.... :eek:

Hvordan går det med dere andre; veldig stille her inne for tiden dessverre. Håper det går bra på alle sett og vis?

VSB sa for siden:

Ingen god helg her...

Stress, mat, psyke og fysisk blir bare en ond sirkel... Men i morgen er ny dag og nye muligheter!

Fedona sa for siden:

Jeg er tilbake fra Spania. Hadde en herlig uke, men helt utslått da jeg kom hjem... Hovnet veldig opp i leggene! Skikkelig ekkelt! Siden jeg kom hjem natt til søndag så har jeg mistet en god kilo vannvekt. Og håper på å gå ned litt mer til helga. Men til min store glede, er fortsatt i ketose :) selv etter masse vin og mørk sjokolade hver dag. Fant ut at de ikke selger lavkalori/lavkarbo øl der. De produserer en som heter san Miguel light, men de eksporterer bare... Så da ble det White wine spritzers ved basseng kanten i stedet. Og det er jo forfriskende ;) er det ferietid for noen av dere snart?

Tarato sa for siden:

Hei Fedona, og velkommen tilbake fra ferie! Godt å høre at du har hatt det bra; vin og mørk sjokolade er jo bare nyyydelig (og et stort savn!). Jeg skal til Tyrkia om en måneds tid. Gleder meg stort selv om det helt sikkert blir fryktelig varmt :) Fikk tax-freekatalogen i dag; det er jo et tegn på at det nærmer seg:)

Godt å høre at du ser ny dag som en ny mulighet VSB; det blir bedre etterhvert - helt sikkert! Hold fokus og ikke gi opp!!!

VSB sa for siden:

Synes det høres ut som du har vært flink Fedona. Ved enkeltanledninger må jo dette være helt godkjent! Kluet med utskeielser er moderasjon tror jeg...

Bedre matdag i går og psyken faller gradvis til ro igjen. Mat og psyke går hånd i hånd her, opp og ned. Og helgens utfordringer ga +2,4kg, ned 0,6 i dag, så er nok mye vann! Begynt å småløpe litt igjen og det er godt for psyken... Forsiktig da, med tanke på knærne... Er SÅ lei skader nå...

Fortsetter å "henge" her jeg da, selv om jeg vel egentlig er ved målvekt...

VSB sa for siden:

Og ferie... Blir mye hytter, 2 uker ved sjøen og 2 på fjellet. En Kieltur og muligens en Gøteborg tur (liseberg). Men det blir mens vi er på hytta da. Skole denne uken, så 2 uker sommerskole (ungenes valg!) og så ferie!

Tarato sa for siden:

Ferie! Bare ordet lokker fram gode minner. Lange turer, mye god lesing, sove lenge, være oppe lenge :p.... Ikke stresse.... Mmmmm gleder meg!

Jeg har nå havna "på flaska" igjen. Var så dum å kjøpe en fire-pakning pepsimax til ungene kom hjem for et par helger siden. Jaggu er jeg tilbake igjen :eek::eek: Skummelt hvor fort det går altså. Og med maxen kommer også suget etter mer; potetgull, is, sjokolade.. Æsj............

VSB sa for siden:

Forstår godt Tarato, men det er cola zero som er min last...
Finnes værre laster tror jeg...

Satt og tenkte tilbake på svangerskapene mine her... Har jo valgt lavkarbo pga psyken. Men hadde flere episoder hvor jeg ble skjekket for svanggerskapsdiabetes. Alt var fint da, men forholdet til mat var å holde seg strikt til offentlige anbefalinger, mat hver 3. Time osv... Noen karameller og litt lenge mellom måltidene og jeg ble skikkelig dårlig... Tegn på insulinresistens? Er nok absolutt disponert tenker jeg, selv om ingen i familien har dia... Mye overvekt da...

Nok en grunn til å holde fast i kostholdsendringene...

Nerthus sa for siden:

:klem: man må bare gå cold turkey!!! Vet hvor vanskelig det er, har prøvd med å drikke helt annen lettbrus av og til, og mener det hjelper - da sprite light og solo super og sånn ikke gir samme "suget" som pepsi max... Jeg er "periodedranker" ;) og må ta meg kraftig sammen jevnlig. Den første dagen uten er verst, men så går det litt bedre. Masse kaldt vann hjelper!

VSB sa for siden:

Her har det gått opp 1kg på en håpløs uke, reddet mye på slutten, med 2,4 på det værste...

Knærne går bedre dag for dag, så trening er lettere...

Hei igjen!
Måtte bare ta meg i nakkeskinnet og komme meg inn igjen her.....:o har hatt en svært utfordrende periode både med oppussing av hus, jobb og død i familien (svigerfar). Dette har resultert i full kræsjlanding på kostholdsfronten og manglende mosjon...... Dette et i imidlertid INGEN unnskyldning - det skyldes kun min egen latskap og manglende motivasjon :utenutryk

Sliter fortsatt med kroppen og har "vondter" over alt. Begynner å lure på om det kan være noe mer alvorlig enn bare dårlig form. Verker i ryggen og i alle ledd, og de skremmende ordene fibromyalgi og revmatisme kommer oftere og oftere inn i tankene mine.... Det er jo ikke naturlig at en 42-åring skal ha vondt et sted hele tiden, eller:confused:

Har vært inne på sidene til Spis deg slank og tenkte jeg skulle forsøke det når ferien begynner. Hvis jeg fortsatt verker i alle ledd etter noen uker på strikt lavkarbo vurderer jeg å ta en tur til Volvat el.l og få tatt det som et mulig av prøver. Det kan jo ikke fortsette slik! Så får det heller koste det det vil, er for ung til å tulle med helsa mi.

Beklager å belaste dere med mine bekymringer - det var ikke meningen å bruke dere som "søppelbøtte". Men jeg kjenner at det hjelper og "forplikter" å ha "skriftet" het inne :D Håper jeg kan være til hjelp for dere senere :-)

Fedona sa for siden:

Hei :) det er
hver sin gang å få ut grums, denne gangen var det din tur;) jeg kjenner meg igjen med smertene dine, vi er også jevngamle. Jeg har diagnosene fibromyalgi (fikk det for mange år siden) og så de siste to årene, kronisk utmattelses syndrom. Jeg synes dette kostholdet virker positivt på meg, får håpe det hjelper på deg også. Hjelper det ikke så synes jeg du burde bli utredet. Det er slitsomt å ha smerter hele tiden, det vet vi begge to. Jeg har også prøvd healing, noe som faktisk hjalp. Har du prøvd å ta ekstra med magnesium? Det er helt utrolig hva det hjelper på smertene. Jeg kjøper flytende magnesium ekstrakt på iherb. Saltbad virker også bra. En kopp salt i lunket vann uten såpe i.

Håper du finner motivasjonen? Spis deg slank maten er god å ha :) Lykke til! Få høre fra deg :)

VSB sa for siden:

Bare fint å ta ut frustrasjonene her inne Festina Lente. Alle har vi vonde perioder. Og sånne fysiske vondter er slitsomt og frustrerende. Frykter FM iblant selv, med familie-arv eller hva man skal si... Sånn som jeg skader meg for tiden begynner jeg å lure på hva kroppen vil si... Samtidig har jeg et inntrykk av at den diagnosen i seg selv ikke betyr så mye, men at det uansett handler om å behandle symptomer, men det er kanskje en gammel oppfattelse?

Tarato sa for siden:

Heisann;og hjertelig velkommen "tilbake" til alle kjente. Her er det "øppen dør" for alt; så kom med det som utfordrer hverdagen! Og det som gir energi! Veldig leit å høre om svigerfaren din Festina!

Jeg har ingen diagnose i forhold til fibromyalgi eller lignende, men når jeg kjenner på kroppen så lurer jeg litt noen ganger da.... Men dette kostholdet har hjulpet meg veldig, ved at jeg har mye mindre "vondter" i ledd og muskler. Å få en skikkelig utredning tror jeg er lurt; egentlig bør en ikke se på pengene når det gjelder helsa si....

Etter jeg kuttet ut alt jeg spiste bare litt av, og som jeg egentlig ikke tålte er jeg blitt enda bedre. Merker veldig godt om jeg spiser noe jeg ikke burde hatt i meg - som f.eks pepsi max..... Det finnes ingen alternativ brus for meg; jeg velger da heller bris/farris/vann. Som jeg skal gjøre (igjen) nå når siste flaske er borte til uka.

Veiedag i går; 78,2, dvs ingen endring siden noen uker siden. Men har kommet meg ned igjen; må skjerpe meg nå. Bare tre uker til ferietur og målet om å ha mindre hengedissemage.... Var og kjøpte bikini i dag; fyttirakkern for en drittgreie! Blir så veldig påminnet at jeg ikke liker kroppen min :eek:

Fedona sa for siden:

Da veier vi det samme Tarato. Stått stille en god stund her også. Faktisk to kg opp fra minstenotering... Jeg er 173 cm høg. Bikini ja... Og prøverommet....ikke artig! Men jeg har funnet ut at jeg må tenke at jeg ikke tjue år lengre, rette meg opp ryggen og se selvsikker ut. Det er bedre enn å synke sammen i ryggen og vise at man ikke liker kroppen sin. Men gleden i år var jo at bikiniene fra i fjor var alt for store, så jeg måtte kjøpe nye :p det var artig det :)

Ellers har jeg gått fra vann til funlight i det siste og det er vel ikke noe bedre enn Pepsi Max... Kanskje vi skal slutte samtidig?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.