< Tilbake til oversikten

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato sa for siden:

God morgen!

Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??

Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.

Jeg spekulerer på disse partystopperne i samme slengen. De varierer fra person til person og kan være alt liksom. Jeg kan forstå kunstig søtning men ikke cherrytomat, fløte, sopp osv. Kan det være at enkelte ikke tåler enkelte matvarer? På samme måte som den samme kroppen ikke tåler sukker, mel, stivelse osv? Jeg vet ikke, men stiller spørsmålet fordi jeg synes det er litt merkelig.

Nå skal jeg kaste meg på vaskebøtta og se om jeg kan få fikset huset til påskedagene. Skal være hjemme hele tiden og da er det godt å vite at det er rent og pent. Sola skinner og jeg skulle gjerne vært ute men våknet med migrene i morges :eek: og da er ikke skarpt lys det beste... Kanksje i etttermiddag? Jeg ser forresten i avisene at hver 4.nordmann tenker å pusse opp i påsken. Kanksje det var noe ja:p:p?

VSB sa for siden:

Ja, jeg har i hvert fall selv innsett at jeg må telle, så det med feil er vel heller følelsen av hvordan den generelle oppfatningen er her inne... Ofte har det kanskje en årsak at det blir sånn, jo-jo søanking, medisiner, stoffskifte, psyke? Kroppen min regulerer ikke dette selv i hvert fall. Så her er det høyt tempo og kaloriunderskudd, men lavkarbo gjør alt dette mulig for meg.

Ang. Partistoppere, så har jeg ingen spesielle, men ser hvor lett det er å få i seg altfor mye kcal gjennom ost, fløte, rømme, nøtter, smør osv... Så på den måten er det kanskje det? At de trigger oss til å spise for mye?

humptydumpty sa for siden:

Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??

Tusen takk Tarato!
Jeg tok nettopp en røys med blodprøver, som alle var fine med unntak av kolesterolet. Men jeg tror Fedona kan være inne på noe angående stoffskiftet, så det skal jeg følge opp.
Dere ER jo flinkinger!! :) Jeg har lenge trodd jeg var alene om å sloss for hvert gram som skal av, samme hvor "rett" jeg spiser og hvor mye jeg trener. Men jeg skjønner jo nå at vi er mange i samme båt. Ingen trøst i det akkurat, for jeg unner alle å nå sine mål kjapt og enkelt! Men når det en gang ikke er slik, så er det godt at der finnes noen som vil dele gleder og sorger, tips og erfaringer.

Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.

Dette er tanker jeg også har gjort meg, men føler at det ofte er litt som å banne i kjerka i LK-sammenheng. Jeg teller ikke kalorier, men jeg følger med på inntaket. Hvis jeg blir mett på et fullverdig LK-måltid uten mye fett, så holder det for meg. Tror jeg er som kakkerlakken,- laget for å overleve alt...! :rolleyes: Uansett suppe-/pulver-/kalori-eller lavkarbo kurer,- jeg skal visst ikke veie under 78 kilo. Det gode med lavkarbo er jo at det er en flott livsstil, men jeg er fortsatt bekymret for om det er rett for meg. Jeg vil ha mere hår og mindre kolesterol!!! :p

VSB sa for siden:

Og jeg sliter med tørre og sprukne hender for øyeblikket... Nå begynner det å bli plagsomt. Har hatt det i perioder før og...

Litt mye godteri her på søndagskvelden... :(
I morge ny dag, nye muligheter... Påsken blir en utfordring!

Fedona sa for siden:

Jeg er også forsiktig med kaloriene, tror jeg må det siden jeg også har lavt stoffskifte. Vet det er flere her inne som også tenker på kaloriene i tillegg til karbene. Personlig så tror jeg det er lurt. Iallefall at man ikke spiser så mye mer kc enn dagsbehovet. Men alt er individuelt og jeg tror det har også litt å si om hvor overvektig man er i utgangspunktet, uten at jeg vet det sikkert.

Ellers når det gjelder partystoppere, så kan jeg si det igjen: :) For meg var det lurt å bytte ut natreen med stevia. Da løsnet det litt :)

Albatross sa for siden:

Jeg går ikke ned i vekt om jeg ikke passer meg for kcal inntaket :nei: Da står det dønn i ro.... men for lenge på lav kalori i tillegg lager og stagnasjon, så jeg må engang i blandt ha en kcal boost :lol: Skakke verra enkelt...

humptydumpty sa for siden:

Høres ubehagelig ut VSB. Hjelper det å smøre hendene inn med f.eks olivenolje og så ha på plasthansker en times tid? Har sjeldent tørre hender selv men har hørt dette hjelper noen.
Ja, påsken er en utfordring... Mann og datter koser seg med innholdet i et diiigert påskeegg, uten at jeg blir det minste fristet. -Meeen...så kom chipsskålen på bordet og vips var tre håndfuller forsvunnet ned sluket... :( Og det til tross for at jeg har en pose bacongull i skapet som nødproviant. Jaja, gjort er gjort og spist er spist, sa Ole Brumm...

VSB sa for siden:

Jeg får vel bare innrømme her, påske=utskeielser. Men har noe orden i galskapen da... Håper masse trim, frisk luft og aktivitet jevner ut litt...

Tarato sa for siden:

God formiddag! Påske = annen type mat = mindre struktur på dagene = utskeielser ja! Jeg er på vekta hver morgen nå får å holde fokus. Har laget meg sjokolade av cocosa og 86% freia, kjøpt inn baconkrips, bakt sesamkjeks og kjøpt litt gode oster slik at jeg har noe å sette inn som backup hvis suget kommer. Ungene er hjemme og med dem pepsi max:eek: og der sliter jeg litt... Strategien min ift maxen er å skjenke i et lite glass, og bare halvfullt. Og deretter drikke saaakte. Men jeg ser jo at sene frokoster, godt pålegg osv gjør noe med hele meg. Heldigvis er det bare i påska og jula dette skjer. Jeg tar derfor sikte på å ut og gå lange turer for å veie opp for resten. Bruker pulsklokka; synes det er litt artig å se hvor mye jeg har forbrent og hvor langt jeg har gått :) Alt monner og drar tenker jeg :p

Jeg sliter også veldig med tørre hender; før jeg smører dem greier jeg nesten ikke rette ut fingrene. Ubehagelig, og jeg sliter med å finne en god krem som hjelper. Den siste nå er Elisabeth Ardens Eight hour cream. Tør ikke tenke på hva som er i den men den holder hendene myke lenge.

Tarato sa for siden:

Tralalala.... 100 gram ned siden sist fredag:p Strålende fornøyd. Nå er det på med turklær og ut å gå laaaang tur. Noen som blir med?

Fedona sa for siden:

Kjempebra, Tarato!! Traller med deg :) Ble ikke noen gåtur, men dro på et hagesenter og kjøpte hengeselje og mange stauder til bedet i nyhuset vårt. Tar tid og krefter å bygge opp en hage gitt. Men artig er der, jeg dirigerer og mannen planter :) Venter bare på at frosten er helt borte... Fra søndag ser det bra ut med tanke på frost om natta. Gleder meg! Ellers litt stillstans på vekta nå i påska...Men depper ikke :)

Tarato sa for siden:

Takk! Og gratulerer med nyhus og kommende hage. Jeg synes jeg ser dere for meg; du kanskje litt ubestemt for hvor ting skal være og mannen som graver og graver opp igjen :D Og stillstans er også bra!

Albatross sa for siden:

Tror jeg saboterer litt for meg selv her... Drikker lettkakao og spiser en del nøtter.. Menmen... Er jo påske....

Tarato sa for siden:

Nyt det du Albatross; det er ett år til neste påske. Blir litt nysgjerrig på lettkakao; hvordan lager du det? Kakao kunne jeg tenkt meg nemlig....

Albatross sa for siden:

Kjøpte det i butikken ;) regia lett kakao, det e 8 karber i en kopp, derav 5,4 sukkerarter ... Jeg tar bittelitt mindre pulver enn det står og pøse på med krem :lol: Jada, jeg er jo så streng så er ikke rare utskjeielsen, de andre sitter jo å drikker alkohol her , men ikke jeg :p

Fedona sa for siden:

Ha ha ha Er du synsk? :D Du har nok rett i det :)

VSB sa for siden:

Stillstand i påsken er jo veldig bra! Regner med oppgang her, men håper det ikke blir for mye... Merkes ikke på buksa i hvert fall, men tro ikke det er den trangeste jeg har med. Ingen vekt på hyttetur gitt, nesten abstinenser...

Litt mye påskegodt ja... Men føler det er litt fortjent og, dessuten virker det som psyken, det er jo bra.

VSB sa for siden:

Ok, er nok mer ute og kjøre etter utskeielser enn jeg vil innrømme. Sliten og SUR!

Fedona sa for siden:

Cheer up VSB :) Det går likar etter påske skal du se :) Glem vekta for nå og så bretter du opp ermene etter påskehelga.

Tarato sa for siden:

He he he: vi er jo litt smålike på andre områder, så hvorfor ikke også på dirigering :p

Opp med haka! Du fikser dette vet du. Jeg lurer på om det er påskegodtet som gjør deg sliten og sur?? Kjenn litt på om det er det som slår inn. Og ikke la svaret være en grunn til å spise mer, samme hva det er . Uansett er påska over om et par dager, og da er hverdagen her igjen. Husk at spist er spist og at i morgen kommer nye sjanser. Flokse ja; men jammen er det sant også!

Fedona sa for siden:

Da er den store plantedagen her. Skal dirigere mannen etter beste evne ;) Sa jeg stillstans i påsken?? Hmm, i dag var jeg 600 g NED!?! Det må være første gang i historien at vekta peker den veien etter påska! Men har i grunnen ikke skeiet ut med noe annet enn litt LITE-øl og vin... Synes det er rart, men klager ikke :p

Albatross sa for siden:

Gruer meg til vekta på tirsdag... Spist mer i mengde enn vanlig, og drukket lett kakao opp til 2 ganger om dagen med masse krem i, og spist en del nøtter... Kjenner jeg tror jeg har gått opp litt eller at det står bom :(

Tarato sa for siden:

Jeg velger å se ganske så pragmatisk på livet og hverdagen ellers. Med et slikt utgangspunkt Albatross blir det sånn at du er forberedt på enten oppgang eller stillstans etter påske. Og tar det derfra.

Vi er vel såpass drevne i dette gamet alle sammen at vi ikke tror vi kan spise annen mat/mer mat/godteri og samtidig gå ned i vekt? Rett nok er jeg både blond og blåøyd, men ikke så naiv nei.... Jeg tror at med mindre vi gjør noen ekstra grep som oppveier økt inntak/annen mat som trim/trening e.l. så går vekta opp den. Fedona: du må ha jobbet iherdig med dirigering eller hatt noen tøffe handleturer siden du har gått ned 600 gram. Det er jo rett og slett WOW! Imponerende!

Jeg leste forøvrig i en tråd her inne i går kveld om ei som ikke gikk ned når hun la på 15 g kh/dag eller under. Når hun kom seg opp på 25-30 så gikk vekta ned. Deilig lesing synes nå jeg da, som har prøvd det meste innen LK.

I dag skal jeg jobbe litt (skriveprosjekt på gang igjen); greit å komme i gang før arbeidsuka og været inviterer ikke til særlig uteaktiviteter. Ut skal jeg, trasket en tur på 10 km i går, satser på det samme i dag sånn ca. Snakkes i kveld?

Fedona sa for siden:

Kloke ord, Tarato! God tur! Snakkes :)

Tarato sa for siden:

Takk Fedona. Det blir ettermiddagstur i dag. Men jeg fant denne i dag, og ble skremt....Noe visste jeg fra før, men det meste er nytt. Hvis en tidel er sant....ja da er det ille.

Fedona sa for siden:

Hjelpe meg!! Skal ikke kjøpe lettbrus noe mer. Jeg stoppet heldigvis med det for lenge siden.

VSB sa for siden:

Ja, humør og mat henger sammen. I tillegg til at jeg takler den sosiale biten med 10 dager på hyttetur litt dårlig. Ble litt å ta vann over hodet. Så i dag ble det hjem før 10. Heldigvis 40min kjøretur da, så ungene kunne kle seg og spise yoghurt mens mannen kjørte meg. Vurderte å dra i går, men jeg vil jo ikke heller da... (Og for de som ikke har fått det med seg, det er den psykiske biten som er største grunnen for lavkarbo på meg.) I tillegg litt forkjølelse/allergi, er visstnok ikke allergisk i følge legen da, men jeg er ikke helt overbevist, blir liksom forkjølet til samme tid hvert år...

Vekta, ja den skal jeg prøve å holde meg unna fram til helg og veiedag, vet ikke om det går da. Håper bare den ikke viser altfor mye opp... Noe får jeg tåle! Sånn er det bare! Er vel en grunn til at vekta går som en yoyo her, etter form og mat og alt annet...

Tilbake på track i dag da. Både med mat og trim. Har vært flink med det siste i påsken da, bare de to siste dagene det gikk helt skeis med både trim og mat igrunnen. Tror det er 3 dager maten har gått fullstendig skeis, ellers har det vel vært tålelig bra og med joggetur og lange gåturer så bør det nøytralisere noe...Uff, ikke lage forhåpninger nå, slik er livet og slik er hverdagen, nok en gang bevist at lavkarbo holder meg på beina fysisk og psykisk...

Og det om aspartam.... VIL ikke lese foreløpig, klarer ikke ta tak i den cola-zeroen akkurat nå...:o

Albatross sa for siden:

Aspartam finner du i funlight saft også, og i en haug med andre produkter.... Men, er jo svært små mengder vi får i oss... Men at man ikke bør gi sånn til barn er riktig, og at man ikke bør bruke det når man er preggis...

Ja jeg er jo veldig klar over hva son kan stå på vekten, men hater den tiden frem til jeg får se det :lol:

Tarato sa for siden:

God kveld! Godt å høre at du er hjemme VSB - 10 dager på ei hytte i påskefjellet står det respekt av spør du meg! Og ser du litt stort på det så er 3 av 10 dager med litt verre matopplegg enn resten av tiden ikke så ille? Og så har du jogget og gått turer. Om du har gått opp så går det fort ned igjen. Jeg bruker å tenke at det ikke legger seg som fett rundt magen (der er de nok fra før :(), men at det ligger i tarmsystemet. Så da er det på med vann, grønnsaker mv som får systemet i gang. Og sånn sett er veiedag til helga viktig.... :D Så hold ut du og nyt det siste påskedøgnet alene! Og hold på cola zeroen hvis den er viktig for deg; en kamp om gangen er faktisk et poeng :)

Jeg har drukket litt pepsi i kveld; men kjenner at den teksten påvirker meg. Alt med måte, men vi vet at unger ikke skal ha aspartam da det påvirker hjerner i utvikling. Tenker min er ganske så ferdig utviklet jeg :D

I morgen er det siste dag av denne friperioden. Som tidligere år har jeg ikke gjort så mye som jeg hadde tenkt, men jeg har vært ute og gått lange turer hver fridag med unntak av en - da havnet jeg i senga med migrene. Veldig typisk når jeg får fri og sier noe om at jeg bør roe litt ned. Lærer stadig vekk - eller også får en reminder om noe jeg har lært (opptil mange ganger) før ;) Nå avsluttes søndag kveld med litt ost og sesamkjekse og litt rødvin. Life is good!

VSB sa for siden:

Vel, var påske ved sjøen... Men hytte, utedo med nattlige turer og andre utfordringer. Har hatt solid forstoppelse også, ble dårlig i natt da det endelig løsnet. Typisk meg på tur det, uansett kosthold og andre forhold... Motsatt av sydemage...

Deilig og rolig dag, tilbragt med sofa, TV, en runde trening med Jillian og litt klesvask. Pyton sludd-vær ute, så der har jeg ikke stukket nesa...

Stakkars mann og barn som har ryddet, pakket og vasket i dag...

Festina lente sa for siden:

Angrende påskesynder melder seg ....:o Har gått bananas med mat (brød, raspeball, brunost etc), sjokolade, drops, chips og alkohol. Har samtidig fått trimmet mye mindre enn planlagt.....

Hadde gått ned 300 gram på skjærtorsdag, men de har jeg ikke lagt inn i regnskapet for å ha de "til gode" på veiedagen nå på fredag:p Klarer forhåpentligvis å begrense skadene noe.... Har ikke veid meg ennå, men snikveier meg før jobb i morgen. Er litt spent på resultatet:spent:

Tarato sa for siden:

beste VSB! Ikke synes synd på mann og barn. Jeg er ganske sikker på at du har stått på for dem alle de andre dagene, slik at det skulle bare mangle!

Velkommen inn i varmen igjen Festina Lente; her er dørene vide og portene høye og ingen skal møte fordømmelse for å ha feiret påske med brunost og annet godt. Opp med haka du også; fredag kommer fortere enn du aner. Også du er forberedt på oppgang; da er det så mye lettere og gleden større når det ikke var såå ille:)

Det er mye mer utfordrende når vekta går opp på tross av at en gjør alt riktig, ikke spiser noe feil osv. Det er nå min mening.... og erfaring....

Nå er det rester av ost/kjeks på gang og i morgen er det jobb igjen. Påska varer litt for kort tid hvert eneste år; kunne tenkt meg noen dager til. Kanskje jeg skal satse på fri i den stille uke neste år?

Albatross sa for siden:

påska er heldigvis over imorgen, og jeg feiret med siste kopp lett kakao :lol:

spent på tallet imorgen :p

Tarato sa for siden:

Lykke til Albatross! Kommer nok til å steppe oppå jeg også, men har ikke veiedag før fredag så morgentallet er bare en indikator. Jeg mener å se at trim/trening har effekt, og jeg legger meg litt mer i selen (les: tar i litt mer) hvis jeg vet hva vekta viser. Det gjelder også matinntaket.... Merkelig hvordan hodet er skrudd sammen sier nå jeg da...

Osten, kjeksa og vinskvetten er fortært, og jeg sitter her stappmett. Ikke godt å være sånn men i dag har jeg forbrent nesten 1100 kcal på turen min så det skal gå bra. Har vært en tur i skapet og funnet tak i klær som det er leeenge siden jeg har brukt; artig ja. Til og med et par kjoler som jeg føler meg veldig vel i har vært prøvd. Det er ikke vekta som har gitt det resultatet; den viser jo "bare" ett par kilo ned men kroppen har forandret seg. Magen er mye mindre :D:D, jeg kjenner hoftebeina når jeg ligger på rygg:p:p, og jeg ser forandringen i speilet. Alldeles deilig!!

Ha en god tirsdag og ny uke alle sammen! Og lykke til med veiing til alle dere andre som også har planlagt det i morgen;)

Fedona sa for siden:

For en deilig start på uka, Tarato, å føle at en har blitt slankere :) At man går inn i cm er jo viktigere enn hva vekta viser. Jeg har gått inn 10 cm rundt hoftene siden jeg startet i november. Det er ganske merkbart ;)

Den støtter jeg 110%! Jeg visste hva jeg gjorde, så jeg blir ikke superdeppa om det har gått litt opp på veiedagen på fredag. På den annen side kjenner jeg at sukkerdjevelen sitter på skuldra mi og skriker "VIL HA MEEEEEER!" Og den kan bli tøff å bekjempe.....:rolleyes:

Tarato sa for siden:

10 cm! Det er jo mye! Og bare siden november. Imponerende! Det får meg til å ønske at jeg har målt jeg også... Det er magen jeg merker det mest på; særlig på den øverste delen men den har også krympet rundt. Heldigvis!!!!!!!!!!!!!!!

Krysser fingrene for deg - lykke til! :)

VSB sa for siden:

Enig i at oppgang etter å gjøre ting rett er værre...

En dag til uten vekt her... Tror det er bra.

Treningsbag pakket og leter etter siste bit motivasjon til å reise ut!

Kjente på sukkerdjevelen i går, men styrte unna både den og overspising. Dagen har startet med nedfryste middagsrester: nakkekotelett (tar bort mye av fettet... Liker ikke...) og sellerirot grateng, squash og masse persille... Godt i magen det...

Tarato sa for siden:

God ettermiddag.

Godt jobba Albatross! Det var ikke 1,5 eller 2,5! Dette forsvinner fort; gi deg selv noen uker så er du på sporet igjen. Ikke sant??!

Godt å høre at du holdt deg unna vekta VSB; og spark deg selv i baken og dra på trening. Er du som meg så kommer ikke den siste motivasjonsbiten seglende av seg selv, derav sparket :p

Jeg var på vekta i morges, og jammen er det bra jeg ikke hadde veiedag i dag - opp 500 gram siden fredag. Og jeg har ikke skeiet ut annet enn med to-tre glass pepsi den siste uka, og to glass vin sist lørdag. Det er vel det som kalles jojo?? Gråter ikke over det, er vant til at det er sånn og må se vekta over en lengre periode som f.eks siden nyttår da den viser 5 kg ned. Hadde jeg hatt fokus fra uke til uke ville jeg ikke sett den nedgangen... Kanskje skulle jeg drukket mer vin?? :w00t: Det hadde hvert fall vært artigere å ikke spise det samme som de andre ...

JObber meg gjennom "påskegodtet" mitt nå; bringebær, blåbær, creme fraice og cottage cheese med noen korn splenda på toppen. Yummi.... Anbefales:)

Albatross sa for siden:

Satser på det forsvinner fort igjen :ja: Kan jo ikk lege på seg så mye fett på 6 dager vel??? :lol:

Veie dag er søndag, så har goood tid på å komme ajour :P optimisten!! :lol:

de 500 gramma kan jo bare være en mega poop! :lol:

den påskegodten hørtes nam ut...... :D

Ikke mer?!? Jeg har gått opp 2 kg! På 5 dager!! :o Satser på at det kryper litt nedover til fredag (som er offisiell veiedag).

Tarato sa for siden:

Godt jobba Festina Lente! Vekta di kunne ha vist mye mer! Så da bretter vi opp armene, løfter (dobbel?)hakene og går løs på de neste dagene med brask og bram. Kanskje er vi ikke på rett tur allerede til helga; men til neste helg?

Satser mot neste helg, ja, de "vannkiloene" har en tendens til å suge seg fast.... Men kom meg heldigvis ut med hunden i dag, og må ut både onsdagog torsdag siden sambo er på reise. Det vil forhåpentligvis få meg på rett kjøl igjen :)

Takk for oppmuntrende ord - lykke til til deg også! :ja:

Albatross sa for siden:

Jeg skal på trening imorgen og forhåpentlig få vekk litt vann :p

VSB sa for siden:

Idag har det vært litt sofa-dag her. Ble trening i går da, 45min mølle og litt styrke. I dag har det vært shopping og litt sruing. Med 2 nymalte rom så er det jo litt å fikse. Må fornyes vet man...

Bær mm er godt, men trigger sukkersug dessverre. Tror egentlig melkeprodukter er feil for meg og, men ikke helt klar for ekstremvarianter her... Trene moderasjon.... Hadde kesam m/vaniljestevia, bringebær og blåbær til dessert i går mmm...

Fortsatt ingen veiing her! Holder hardt, må forte meg å få på klær, drikke så vitsen er borte:)

Fedona sa for siden:

Dere er jo så flinke til å trene :) Stå på! For min del er det yoga-dag igjen i dag. Nå er det 2 uker siden sist pga påske, får nok svi for det, for skulle nok vært flinkere til å gjøre øvelser hjemme i mellomtiden. Ha en flott dag alle sammen! Skal bli spennende å høre hvordan det går med vekta etter påske :) Lykke til!

Etter diverse snikveiinger ser det lovende ut (hviske, hviske)......:meditere:
[size=1][/size]
Blir spennende i morgen!

VSB sa for siden:

Veiedag i morgen her, men fredag er tidlig opp og praksis, så faller det bort blir det lørdag. Helgen byr på nye utfordringer sosialt og matmessig for min del... Låse meg inne hjemme alene jeg, så holder jeg meg til riktig mat og passe mengde... Nei, det var fleip, må jo løse dette... Trene, trene, trene... På kosthold mener jeg, annen trening er vel heller ikke å forrakte:)

Albatross sa for siden:

neineinei!!! Her går det feil vei!!! 74.3 idag!!!!!!! :lol: Skjera`?????

Nerthus sa for siden:

Har vel egentlig igjen fått bekreftet det jeg allerede vet og preker om til alle som gidder å høre på....

1. HØYT vanninntak er alfa og omega på et lavkarbokosthold.
  2. Små måltider, stopp etter en liten porsjon og sjekk om du er mett
  3. Småspising er unødvendig og stanser en evt vektnedgang
  4. Inntak av lettbrus reduserer inntaket av vann

Også en ting til... og dette er egentlig litt gøy - men ikke noe nytt:
Jeg har spist TORSK til frokost i to dager. ca 100 g stekt sammen med en ts pesto og 3 store ss (ca) med ratatouille. Hel kyllingfilet med gr. saker til lunsj, og en dag bare to kyllinglår.

1. Lavkarbobrød kan man og bør man vente med til målvekt er nådd, eller kun i spesielle situasjoner...
  2. Mat skal SPISES ikke drikkes...

Prøver nå å spise GODT med proteiner, bra med grønnsaker og bruker "normalt" fett til. Jeg er nok ekspert på å bruke fløte og majones i for stor grad. Unødvendig til naturlig fet mat...

Fra tirsdag morgen til i dag morges gikk jeg ned 2.3 kilo....

Jeg har spist tre måltider pluss en atkins hver dag. Måltidene frokost, lunsj og middag er omtrent like store. Ingenting etter kl 18. MASSE VANN! Ingen lettbrus, ingen cappuchinosmoothies med kaffe i.

Jeg vet jeg har mye vann i kroppen - så det er helt klart det som går først (fikk nesten ikke på meg skoa!!)
Motivasjon til å være litt BEVISST igjen? Følelsen av å være stappmett konstant og allikevel spise neste måltid...

Tarato sa for siden:

Hei igjen Nerthus! Jeg tror du har veldig rett i det du skriver, både om vann, mellommåltid, jevne måltid i størrelkse/mengde og majones og fløte for å spe på fett.

Har dere sett denne karen? Han som fikk sixpack på bare 12 uker? Han begynte å trene og spiste mat han kaller fett- og karbofri. Kanskje ikke helt det vi holder på med, men en utrolig effekt spør dere meg.

VSB sa for siden:

Fredag den 13. !!!!

Snart overtroisk er... Startet dagen med å glemme veiing, helt greit, har veid meg altfor mye i perioder. Videre glemte jeg medisiner, værre, blir skikkelig dårlig og mannen måtte leke bud... Dernest et forvridd håndledd AU!

Maten går bra, men ble litt småspising av knekkebrød med smør etter frokost, årsaken var nok at formen allerede var påvirket av manglende piller...

Laget selleri pommes frites, litt skuffet. Fortsatt faste inni og ikke noe sprø utvendig. Samme flelse som å spise sellerirot ellers. Noen erfaringer?

Så, veiing i morgen!

VSB sa for siden:

Endelig veiing! Ned 0,9 fra før påske. Ser ut til at løsningen for meg er:

• Lchf!
  • Kalorikontroll.
  • en friere spisedag i uka.
  • Masse trening.
  • regelmessige måltider, hver 3.-4. Time, etter klokka, hjelper meg mot impulsspising.

Kjempebra, VSB!! Det ser ut som du har funnet formelen som virker for deg - supert!!:heia:

Iiiiiiik! Er detmulig?!?! :eek:

Etter flere snikveiinger trodde jeg dette skulle gå veien, men dengang ei :( OPP 1,4 kg siden før påske!! selv om jeg har trimmet tre ganger denne uken og all ting.....

Merker at det butter skikkelig imot nå. Vet jeg får en helvetesuke på jobb neste uke med 12-timersdager, levering av rapporter, kursing og medarbeidersamtaler med "vanskelige" medarbeidere, i tillegg til styremøte og utflukt med jobben som inkluderer alkohol og ikke fritt valg av mat....:realmad:

SÅNN, der var det ute, nå er det bare å brette opp ermene og starte på nytt (igjen....). Jeg vet at det ikke er noe alternativ å gi opp, og høykarbo funker i alle fall IKKE, så det er bare å gjøre som best en kan.

Hvis det fremdeles er noen som leser her håper jeg at jeg ikke har tatt piffen ut av dere. Lykke til i neste uke alle sammen! :)

Albatross sa for siden:

da er jeg nesten nede på det tickeren står på igjen ! :)

Fedona sa for siden:

:) Flott! :)

Tarato sa for siden:

Grattis VSB og Albatross! Hold fokus på dette så går det rette veien!

Og Festina lente: hold fokus du også. Som jeg nevnte tidligere er det verst når en gjør alt riktig og vekta likevel ikke går ned :( Den kommende uka høres ut som en skikkelig utfordring altså. Om du ikke får til å leve optimalt så gjør det beste ut av det. Forbered deghver dag med mat til den neste, sørg for at du har noe å se fram til og at du har med nok mat. Sørg for å ha spist før jobbutflukten slik at du ikke overspiser den maten du egentlig ikke kan spise. Og unn deg et glass alkohol! Du kommer over denne økta også; også at vekta har gått opp. Kanskje kroppen stresser seg opp for det som den vet kommer og samler vann?

Jeg har spist noe jeg ikke tåler igjen og er oppblåst og kjenner på et ubehag i magen. Tror det er taco i går kveld, laget av posepulver (var tom for hjemmelaget tacopulver). Jeg vet det er både sukker og stivelse i kjøpekrydderet så det spørs om det er synderen.

Albatross sa for siden:

Skulle aldri sagt det høy :lol: tippa opp igjen til 73 nå :lol: jaja, neste helg er jeg vel i null igjen :ja:

Tarato sa for siden:

Ha ha ha; det er noe med å si sånne ting høyt!

Har dere sett denne artikkelen om at Japan har innført en lov mot det å være fet? De ville slitt litt med meg der borte ser jeg, siden det meste over "overskuddslagret" ligger nettopp over magen:rolleyes:

Siste fridag denne helga; skal ut å gå tur igjen og se på selvangivelsen. Greit å ikke vente til siste dag med den. Som jeg tenker hvert eneste år - og likevel leverer like før fristen :D

Fedona sa for siden:

KE?? Tror du blander meg med Festina Lente ;)

Posemat kan vi nok reagere på ja. Håper du er bedre nå.

Tarato sa for siden:

Ups! Det gjorde jeg! Takk for oppklaringen!

Det var det jeg trodde :) Takk for velmente råd og omtanke :)

VSB sa for siden:

Ikke helt opptimal helg her, lørdag gikk rimelig greit, men søndag... Ja, ja ta med meg erfaringene og det jeg mestrer. Dessuten blir fokuset framover å holde vekta, livsstil! Nå er jeg sykt sulten etter litt HK og stress.

Tarato sa for siden:

God kveld! Innom en tur for å oppdatere meg :)
Sliter litt med å holde meg til det jeg har bestemt meg for; lange arbeidsdager gir seine middager som igjen gjør at jeg er fryktelig mett på kvelden og natta. Vet at det er sånn, men gjør det likevel liksom. Får trent en del da; har målsetting om to x styrketrening denne uka og gåturer i tillegg. Kjenner at det må til.... Egentlig en utfordring for meg som er ganske lat og synes det er mer behagelig å synke sammen i godstolen enn å røre meg :p Men men; det er litt motivasjon med pulsklokke for da kan jeg følge med og se hvor mye jeg har forbrent osv. Snart starter sykle til jobben på jobben så da får jeg loggført kilometrene mine også; er nok litt konkurransemenneske som liker den slags - selv om jeg bare konkurrerer mot meg selv. :D

VSB sa for siden:

Noen late dager. Dårlig form og sliten av mange årsaker. Trent litt i dag. Da. Maten er mer på styr igjen, men med alt annet så får caloritelling fyken. Så forberedt på vektøkning denne uken. På et eller annet punkt må kroppen. Lære å håndtere dette selv, så en øvelse er det jo.

Mandag ettermiddag var jeg sykt dårrlig i magen. Taar det 18-20 timer foor dere andre med reaksjoner på HK utskeielser?

Nerthus sa for siden:

8 dager, minus 3.3 kilo.... tre måltider, og frokost lunsj og middag kunne gjerne byttet plass, stort sett samme "type" mat og samme porsjon. En atkins når rastløsheten tar overhånd. Bøttevis med vann.

Så, mye protein og grønnsaker og LITT fett, mye vann, siste måltid kl 18, ingen småspising...

Måltider: stekt torsk (ca 80g) med en ts pesto og 3-4 ss hjemmelaget ratatouille, 2 små kyllinglår (grillet), ca 80g stekt entrecote (delt i biter) sammen med ratatouille, kyllingoggrønnsaker (rester fra tidligere middager), laksebit med litt grønnsaker, agurk og litt rømme, 2 små hjlagede lavkarbohamburgere... Er mett selv med små porsjoner, men fyser noe jævlig innimellom, selv om jeg BEVISST kjenner jeg er mett (og siden jeg reelt kjenner etter sprekker jeg ikke heller... ikke akkurat NÅ ihvertfall ;))

Det ser litt skaldemans ut innimellom, men prøver å få med grønnsaker til alle måltid.
Utrolig mye man får gjort når man ikke skal småspise (småspiste LAVKARBO da...) ;)
Første uka er vann - og det er nå først jeg vil se om det vil fortsette ned.

Det er ikke en lykkelig situasjon altså... jeg er ekstremt humørsyk pga det lave kh inntaket(det er helt vilt hva den ene cappuchinosmoothiesen med 8-10 kh totalt OG kaffe gjorde for humøret altså...). og neste steg blir å få økt dette litt mer til et nivå jeg kan fungere kjemisk på også :) Smaken i munnen er helt JÆVLIG, jeg er KRONISK tørst og bøtter nedpå 5-6 l hver dag... jeg er ekstremt tørr på øyne også pga lavt kh-inntak...

MEN vannet har forlatt kroppen, jeg sover kortere hver natt (muligens fordi jeg MÅ opp å tisse rimelig tidlig...) men jeg er ihvertfall våken og opplagt fysisk sett.

Jeg holder ENTEN på å brenne opp i kroppen, eller fryser så jeg hakker tenner ( i løpet av en time eller to samme dag... ). Er ikke syk altså, eller jeg er ihvertfall rimelig sikker på at jeg ikke er syk :))

Trøst nr 1 ? Akkurat DENNE situasjonen vil ikke vare evig :)

milena sa for siden:

Nå beskrev du akkuratt hvordan jeg føler meg i disse dager. Er på gråten ca. 4 ganger til dagen. Og så går det over etter 15 sekunder. Hihi, men resultatene er der, så da skal jeg holde ut.

Tarato sa for siden:

herlighet; hvor tøff du er Nerthus - og Milena! Det dere beskriver kan jeg vel med hånden på hjertet si at jeg ikke har vært borti. Ikke så omfattende, men delvis/stykkevis og delt kanskje. STÅ PÅ! Det gleder meg stort at dere har funnet deres måte å få til dette på, og jeg gir all min støtte! Og så bra dere deler med oss andre! Fortsett med det.

VSB: svaret til deg er ja, det tar lang tid å få det ut av kroppen. Mat føles som det blir liggende i magen i 1-2 døgn og "ulme" ubehagelig. Veldig greit for da er det lettere å velge bort som gir dette kraftige ubehaget (en prøvelse, men det blir et valg)

Sjekket vekta i morges; jammen skulle onsdag vært veiedag: 79,3. Alldeles deilig ja. Håper det ikke endrer seg så mye oppover til fredag da :) Nå skal jeg ut i sola en tur; nyter våren før pollenet slår innover meg;)

Nerthus sa for siden:

:klem: jeg hadde glemt dette med humørsyken... og det sier hun som har spist lavkarbo i snart tre år... har ikke vært over 30 kh pr dag tidligere heller, har vanligvis ligget under, men har spist noe mer mengde, men dette er jo litt ekstremt. Har valgt å ikke veie/telle, siden jeg har ganske god oversikt over kh-innhold i de fleste matvarer. Har valgt som jeg sier mye mindre porsjoner og bevisst kjenne-etter om jeg er mett.

Jobber konstant med spørsmålet "hva må du gjøre for å fortsette slik til tross for "bivirkningene"? Har du oversikt over situasjoner de nærmeste dagene der du bør ha planlagt noe på forhånd for å unngå å enten ikke spise eller spise feil? Lover å dele når jeg finner "svaret" hahaha! ;)

suverene severina sa for siden:

hallo, hallo - jeg har ikke glemt dere! bare ikke skrevet noe på noen uker, men leser og følger da litt med! :).

Påska ble akkurat så utskeiende som den skulle - tre dager på hytta med mannen, masse vin og godterier..... resulterte i 2 kg opp, som det har tatt ca 2 uker å bli kvit:p. Men det var verdt det! Samtidig har midjemålet blitt stadig mindre, selv om vekta har stått stille har det forsvunnet noen cm derifra igjen. Måler kun sporadisk, men siden jeg startet har jeg mistet ca 7 cm, og det tror jeg er ganske bra!

Nå trener jeg for fullt, til tross for ny betennelse i ene hælen. blitt en del spinning, men i går prøvde jeg meg på en step/styrke time. Det gikk, men foten var ikke helt god:mad:. Fryktelig irriterende med sånne hæler, det skal ingenting til før jeg får vondt. Og jeg HATER spinning (eller for å være litt mindre dramatisk: jeg greier ikke å motivere meg til å trene over tid dersom jeg bare kan gå på spinningtimer.....)

Har og funnet ut at jeg må loggføre mat en stund i gjen, tror det og er grunnen til at det har tatt tid å gå ned påskevekta - jeg har rett og slett spist for mye av alt. Litt for store porsjoner og litt liten bevissthet ifht. kalorier. For jeg er jo og blant de som MÅ telle kalorier for at det skal gå nedover.

Høres slitsomt ut med diverse humørsvingninger for en del av dere - jeg har faktisk aldri opplevd det på lavkarbo. Mulig fordi jeg er mindre "ekstrem" i kostholdet, eller og fordi jeg også tåler høykarbo godt (altså jeg får ikke noe særlig plager av å skeie ut med høykarbo mat innimellom, om det er brød, godterier, chips ol.). Jeg (og magen min) trives bedre på lavkarbo, men sliter ikke med noe særlige konsekvenser hvis jeg ikke holder meg til det.

Men dere får full applaus for å holde ut til tross for mindre hyggelige bivirkninger!

milena sa for siden:

Ja, for meg føler jeg at de humørsvingningene er forbigående. Tror nok det er kroppen som venner seg til ikke å ha mat som trøst og da kommer følelsene lettere fram. Og i tillegg så tror jeg at jeg på en måte går gjennom en sorgprosses. Følte det for røyken når jeg slutta og nå tror jeg at det også gjelder maten. :rolleyes:

VSB sa for siden:

Vel, magen min sa i hvert fall klart fra hva den mente om HK på mandag, håper det blir en stund til jeg glemmer den. Ellers blir det å gå eller løpe av trening her. Armen er i hvert fall ikke bra... Maten er på stell igjen, men da kommer helgen med kinobesøk. Forslag til kinogodt noen???? LK og Lcal er vel en ønskedrøm...

Tarato sa for siden:

Hei på dere. Så trivelig å høre fra deg Severina; godt å høre at du har jobbet deg gjennom påskeøkningen. betennelse i hæl høres ikke godt ut, spinning eller ikke spør du meg :) Jeg misunner deg ikke følelsen etter mandag VSB; men unner deg å ha med deg den følelsen i lang lang tid :p

Jeg er enig med deg Milena ang følelser og mat som trøst, vi må (og kroppen med) lære å akseptere/leve med at vi må finne andre måter å få trøst på. Og det er en stor jobb; jeg har vel brukt bortimot 35 år av livet mitt på mattrøst - da er det ikke gjort i en feil å endre tankegangen. Altså jobbejobbejobbejobbejobbe :D

Og du Nerthus; er det ferdig med SDS nå??

Nerthus sa for siden:

Jepp - klarte ikke gjennomføre helt, var matlei og spiste for lite... så nå er det ren lavkarbo uten så mye fancy-smancy ;) Det er litt i samme stil som SDS da - litt større porsjoner, men samtidig færre av de.

Dag fire av helvetesuka overstått!
Dag en og to gikk forbausende bra, men i går skled det ut med et kakestykke etter lunsjen :( Utrolig vanskelig å la være når du ikke får bestemme maten selv! Har bedt om lunsjbrikke da i stedet for snitter, så det går greit, men når du vet at du fortsatt har 8 timer arbeid foran deg etter lunsj så sliter jeg skikkelig.

På pluss-siden kan jeg notere meg at jeg har fått mosjonert to ganger, så litt motvekt har det blitt.

Vekta rokker seg ikke i det hele tatt (ubntatt oppover). Antar det skyldes tante rød kombinert med stress. Fårhåpentlgvis retter det seg når stressnivået går ned.

I morgen reiser vi på tur med jobben med usunn mat (les høykarbo) og alkohol. Det positive er at det ikke blir så mye mat, så jeg rekker antagelig ikke å gå så veldig mye opp! :)

God helg til alle når dere kommer så langt!

Tarato sa for siden:

God tur Festina Lente! Ta med deg ostekjeks, skivet ost, baby bel ost og LK-knekkebrød så du har å gomle på mellom alt det andre. Og så er denne uka som den er, og du gjør det beste ut av det - så blir det som det blir. Lykke til; jeg krysser fingrene for deg!

VSB sa for siden:

Stor porsjon knekkebrød til steking her i dag. Hjelp av mannen da, for med en vond arm er ikke kjevling og røring tingen. Gitt opp jobb i dag. Satse på at ro er tingen for å få armen frisk.

Er kjempesulten om dagen, sikkert etterdønninger fra HK utskeielsen...

Takk for oppmuntrende ord, Tarato!
Har vært på vekten i dag, og det er ned 500 gram fra forrige fredag, så det kryper sakte men sikkert nedover.

Ser ut som det er en innlagt "forsinkelse" i kroppen min slik at jeg får "betalt" for forrige ukes trim nå. Da blir jeg vel straffet for denne ukens utskeielser neste uke?!? :eek: Den som lever får se - god helg! :)

Tarato sa for siden:

God kveld damer! Jeg kan notere 300 gram ned siden forrige fredag og angrer veldig på at jeg veide meg tidligere i uka for da viste vekta mer.... :( Må la være den snikveiinga tror jeg. Men 300 gram ned er 300 gram ned! Gratulerer til deg også Festina; den teorien din om trening og ettervirkning tror jeg stemmer :p så da vet du litt om hvordan neste uke blir. Men - det er jo ikke sikkert; ting kan skje :)

Misunner deg ikke vondt i armen VSB; men han mannen som kjelver og rører: han kunne jeg tenkt meg å ha et snev av :D

Jeg var på buksekjøp i dag; to bukser på Mexx som passet både over mage (uten at det ble en diger muffins hengende over kanten) og i lårene. Gjett om det var deilig da!! Kjempemotivert for å prøve nye klær (les: gamle i skapet) :D:D

VSB sa for siden:

Mannen i huset vil nok heller ha meg frisk, selv om det innebærer deltagelse i knekkebrødbaking.

Formen er dårlig, lavkarboen litt avslepen og for lite trening og frisk luft. Skikkelig nedtur her altså. Forsøke å komme meg tilbake til et strikt regime... Snu det til en positiv srkel...

Muligens litt matlei?

Håpet om å kutte mer i medisiner til uken svinner i hvert fall... SURT! Men vel til det beste...

Bra for dere som ser vekta gå riktig vei! God innsats. Her var det +0,9 sist uke, vel "fortjent" det og...

Albatross sa for siden:

Her har det stoppa på +400g :(

Fedona sa for siden:

• 1 kg siden påske, sånn ca... Har mål om tre til, til midtsommer, så får vi se. Men jeg er glad jeg måler meg for jeg krymper i cm. Har fått mange komplimenter fra mange hold og det er deilig! Prøvde på meg en vårjakke jeg en gang ikke fikk igjen i fjor vår, og nå greide jeg å knappe igjen den og det var god plass inni :) Selv om jeg ikke raser ned i vekt så gir sånne ting glede :)

VSB sa for siden:

Så deilig med den jakka Fedona!

Prøver å holde fokus på bra mat her, så kanskje hode og kropp følger etter. Og så blir det puslespill med å se om datteras mageondt har sammenheng med noe sPesiell mat... Skrive og følge med der...

suverene severina sa for siden:

Fedora: er detikke deilig når klær passer igjen :-) selv har jeg gjennopptatt broken av både en kjole og et skjørt som det er noe sånt som 5 år siden sist passa:) bra når en har dårlig råd!

Er på seminar til i morgen og har allerede spist sjokolade..... Greide ikke motstå en snickers:eek: starta dagen m en spinningtime, så samvittigheten er nokså ren. Blir nok noen glass ikveld og, men har ingen planer om de store utskeielser. Passer seg ikke helt siden det er jobb.

Kjenner også dette m forsinkelser. Har hatt minstenoteringer dagen etter utskeielser med både alkohol, mye mat og chips og sånt. Så, noen dager senere, er det plutselig opp 1-2 kg :confused: og da tar det gjerne flere dager før de er borte igjen. Men alt i alt så går jeg ned, både i kg og cm. Så selv om det tar lenger tid enn jeg ønsker meg, så går det.

Ha en super kveld!

Nerthus sa for siden:

Minus 4.5 kg på 2 uker... måtte det fortsette! :D

Fedona sa for siden:

Wow! Så bra! Du er flink :)

Tarato sa for siden:

Heisann; er innom og leser. Har ikke vært i form de siste dagene og bruker tiden på sofaen framfor pc... Holder fokus på maten, selv om det blir mer enn vanlig :( Godt jobba hver og en, og særlig Nerthus!

Kjempeflott! Du er superflink!:) Blir mer og mer overbevist om at jeg må prøve SDS (bare det roer seg på jobb - kanskje i juli en gang?)

Neeeeeeei, har ikke lyst å logge meg inn på lavkarbo.no, og da er det desto viktigere at jeg gjør det! :rolleyes: Orker ikke å gå i detalj på all galskapen av mat, snop og manglende trim, men kommer ikke med noe tall på veiedagen i morgen. Tør rett og slett ikke gå på vekta - ikke i smug en gang!:eek:

Kommer sterkere igjen i løpet av neste uke. En liten trimtur med hunden nå, og en helg med alskens oppussingsaktiviteter så kryper jeg opp til en snikveiing over helga. See you:)

Tarato sa for siden:

78.4!!!! Hva skjer???

Vil ikke spekulere - bare nyte!

Til deg Festina: det er når du er mest sårbar du skal hit. Som nå. Snakkes i kveld?

Nyt det med god samvittighet, Tarato! Det er deg vel unt! :)

Jeg mobiliserte alt motet mitt og kravlet opp på vekta likevel - opp 1,4 kg....:o Det vil liksom ingen ende ta - jeg går opp og ned de samme 2-3 kiloene. Når skal jeg komme forbi??

I kveld skal jeg på byen på første gang på lenge - gleder meg (og skal forsøke å holde meg i skinnet mtp nattmat etc ;)).

God helg til alle!

Fedona sa for siden:

Samme her 76.4?? Må være noe magisk som skjer :)

VSB sa for siden:

Jeg henger meg på jo-jo figuren. Se om jeg tør å trå på vekta i morgen. Snikveiing tidligere i uka viste i hvert fall ytterligere opp... Bare MYE, men riktig mat er ikke godt nok...

Tarato sa for siden:

God kveld! Så fint å se at du har vært innom Festina; nyt kvelden din og kos deg. Og du..dropp den nattmaten da ;)

Gratulerer til deg også Fedona! Det er jo bare så bra å få være den som opplever nedgang - og ikke bare jojo/oppgang. Så til dere andre; det blir sjøh, bare vent; hold ut!

Nå er det helg, og i går oppdaget jeg at det er "langhelg". Skal jobbe litt mandag da, men så er det jo fri på tirsdag også :) Har hatt en del migrene den siste uka - håper inderlig den forsvinner til i morgen altså!

Tarato sa for siden:

Halloisen! Alldeles tystnad her, og jeg som er skravlesjuk :D Jeg får skravle litt med meg selv i mens da :D

Har spist pizza i kveld; brukte Mama Lupeslefse som bunn, og i stede for tomatsaus laget jeg en saus av finhakket sopp surret i litt smør og creme fraiche, hadde på masse ost og skinke oppå. UTROLIG godt!

Har også bevilget meg et lite glass rødvin; migrenen har nesten sluppet taket, og jeg har en sort jeg tåler. Dagen har vært rolig; ingen trimtur/trening for å hindre at migrenen ikke skulle komme tilbake. Jeg har ryddet i klesskapet i stedet :p og har nå pakket et par poser med klær som skal sendes Fretex. Har også hentet fram klær som har vært for trange; og prøvd noe som fortsatt ligger "på vent". En bukse og en shorts som jeg aldri har likt/vært fortrolig med fordi jeg føler meg stor i dem er sendt avgårde. En god dag i så måte.

resten av kvelden skal tilbringes foran TV'n; nå er det finalen i Mesternes Mester som teller. Ha en god kveld alle sammen.

Tarato sa for siden:

Denne liker jeg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.