< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Regret sa for siden:

LibraGirl: Hvor lenge man har den kommer jo an på hvor stor flaska er og hvor du er henn i opptrappingen. Jeg kjøpte ei på bare 250ml når jeg begynte for 2,5 uke siden og den har jeg enda, men nå som jeg er oppe i 2 ss om dagen så ser jeg at det minker svært raskt, så nå er flaska halvtom og jeg har bestilt ny på 500ml fra iherb. Turte ikke å bestille den på 1L pga prisen, siden kursen kan endre seg hele tiden så kan jeg få toll på den om det skulle vise seg å vippe rett over 200kr innen tollen ser på pakken :p

Supera sa for siden:

Bestiller du den på 1 liter så veier den for mye til at du kan sende med posten og det vil koste mer enn å kjøpe 500g to ganger og sende med posten. Just saying. ;)

LibraGirl sa for siden:

Takk Yrla, Regret å Supera :)

Da bestiller jeg heller 500ml i hver omgang, billig er bra :D
Har tatt ganske mye cocosa hver dag tidligere (ca 5ss)
Så tenker jeg prøver meg på 3ss av hver pr dag å eventuelt tar mere
etterhvert om jeg ikke skulle bli dårlig å må ta mindre :)
Håper på å finne målebandet før kvelden kommer slik at jeg får målt meg :)

Regret sa for siden:

hmm merkelig, for når jeg prøvde å legge den inn først så var det ikke store forskjellen. tror det var 2 dollar mer bare.. men uansett så er det 500ml som er på vei ;)

Cassiopeia sa for siden:

Det er frakten som slår ut, Regret. Ei halvliterflaske kan sendes med Air Mail (typ 4 USD i frakt), mens litersflaska må sendes med DHL (typ 17 USD i frakt).

Regret sa for siden:

Ja det er frakten jeg mener. Prøvde det først, for det var egentlig den jeg skulle ha og kom til checkout før jeg ombestemte meg, da var den laveste frakten på 7 dollar.

Cassiopeia sa for siden:

Da er jeg med, Regret. Mulig jeg bør slutte å kjøpe så mye anna samtidig....:p

Bravo sa for siden:

Jeg bestilte for første gang nå i kveld, en halvlitersflaske, og da ble frakten 4 dollar.

Jeg googlet frem en rabattkode først, og da viste det seg at man får 5$ i rabatt første gangen man bestiller fra dem om man bruker en slik kode.

Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg en slik kode jeg kunne dele ut til andre, og etter hva jeg forsto tjener man også selv litt på dette som en slags kommisjon

Om noen vil ha min kode og ikke har bestilt før, så hyl ut, så skal dere få den (det tjener i så fall jeg på) eller om dere ikke vil bruke denne, så kan dere evt bare google, så kommer det frem en haug med koder, jeg brukte bare en vilkårlig kode som sikkert en eller annen annen da tjente på.
Uansett greit å få med rabatter der man kan..

Yrla sa for siden:

Ja, huff, størrelsen jeg tipset om var et dårlig tips. Selv kjøpte jeg jo 500 ml. Sorry, og flott det ble advart om fraktprisforskjellene av dere andre.

Supera sa for siden:

1 liters flaske: Med kun den på 1 liter i handlekurven så blir frakta 17.27 med DHL. Totalpris: 53.9 USD

2 x 500 ml-flasker: 4 dollar frakt. Totalpris (21.99+4)*2 = 51.98 USD

Ja, det er bare snakk om 2 dollar, men poenget er at det i dette tilfellet faktisk ikke lønner seg å velge større flaske.

Regret sa for siden:

Jeg fatter ikke dette jeg. Nå har jeg testet og prøvd alt mulig, men jeg får ikke opp det jeg fikk opp sist.. nå får jeg opp, som dere, at det koster rett over 17 dollar å få sendt den flaska. Men jeg fikk opp valgmuligheten å sende den store flaska til $7 tidligere, og da var det ikke DHL som sendte, men med vanlig post via fly.. må være en liten sprekk der en plass, at det jeg fikk om den gangen var helt feil, for nå er det uansett DHL som sender og jeg finner ikke noen annen måte å få fram det andre på.

lifejack sa for siden:

En annen ting ang stor/liten flaske er at siden dette er en veldig flerumettet oljeblanding, vil den oksidere raskere (kvaliteten forringes), så for å ha optimal kvalitet på det du putter i munnen er det en fordel at flasken er så ny som mulig og har vært ute av kjøleskapet og åpnet minst mulig, mao er det lurt å gå for en mindre flaske. Så får man heller være flink til å resirkulere flaskene for å minske miljøfotavtrykket;)

Regret sa for siden:

Dét er jeg enig i! Jeg ville heller ha kjøpt to stk om mengden var viktig og heller fryst den jeg ikke skulle bruke, men nå trenger jeg ikke mer enn 1 om gangen uansett. Kanskje neste gang!

Kommer seriøst ikke over hvor herlig Udo's er, det kjører over cocosa så det synger etter! Nå er nesten all nuppene mine vekke over hele kroppen, taglsamlinger i ansiktet er ikke lett å finne, men har litt til som gjerne skulle ha vært vekke, jeg har myk hud (ååååh så myk!), ansiktet mitt er rett og slett herlig :p Hadde jeg ikke hatt bedre å ta meg til om dagene så hadde jeg seriøst bare ligger å kjent på min egen hud! (:p:o) Den er særs myk under øynene. Albuene som alltid er tørr, er bare myk og håret er blitt mange ganger friskere også. Strever med å få i meg cocosa fortsatt, så her er det kun Udo som kan ta æren :)

Dollsine sa for siden:

Det var da voldsomt! Hvor lenge har du brukt Udosen? For øvrig anbefaler jeg en liten dråpe stevia med smak oppå cocosa uten smak; da går den ned glatt. Jeg bruker engelsk toffee og kunne spist bare det.... :rolleyes:

Engledans sa for siden:

Jeg håper udosen vil hjelpe på min tørre hud og eksem.Har brukt den i en uke.Det hjelper ikke på vekta enda.

Yrla sa for siden:

Fint, men når man handler for så mye kommer ikke toll i tillegg da?

Supera sa for siden:

200 NOK er ca 36.8 USD. Og så lenge varen koster under 200 kr, så regnes ikke frakt med i tollberegningen. Men koster varen over 200 kr, så må man betale toll for vare+frakt. Med litt rabatt hos iherb (enten VIP eller kode) så får man enlitersflaska under 200 kr.

Regret sa for siden:

Haha, ja dette var nok litt voldsomt, men av og til blir jeg bare så revet med over hvor stor forandring noe så simpelt kan gjøre.
Tar du cocosaen i fast form da eller smelter du den? Sto å så på stevia sist jeg handlet på iherb, men jeg ante ikke hvilken jeg skulle ta og jeg var redd den bare ble stående i skapet om jeg ikke hadde noe å bruke den til. Om det gjorde det lettere å få ned cocosa, og helst slippe å drikke te bare for å få den i seg, så hadde det vært supert!
Jeg har gått på udo's i 2,5 uke nå :) merket forskjeller i huden etter 2 uker, men det tok meg 1-2 dager å kjenne forskjell i magen.

ThereseA sa for siden:

Har akkurat bestilt meg denne og håper den ikke bruker altfor lang tid.. Tok vanlig airmail.. Bruker nå bare cocosa, tok udos piller, men følte lixom ikke at de funka

Regret sa for siden:

Jeg har bestilt akkurat lik nå, for et par dager siden. Sist jeg bestilte, så tok jeg en på 250ml for å prøve ut det her, og da tok det 8 dager fra den var sendt til å ligge på postkontoret klar for å hentes. Så jeg synes ikke det tar så alt for lang tid å få varene egentlig.

ThereseA sa for siden:

Har bestilt endel fra iherb før og de gangene jeg har bestilt med airmail tok det runst 12 dager og de gangene jeg har brukt DHL har det tatt 3 dager fra jeg bestilte til pakka var på døra mi.. Selvom det var helg :)

Regret: er ikke lov å skrive koder her, just so you know

Regret sa for siden:

trodde det bare gjalt signaturer? Men jeg fjerner det jeg, sånn i tilfelle :)

ThereseA sa for siden:

Tror det gjelder i alle poster...

Ravna sa for siden:

Har heve meg på udos og cocosa kjøret jeg også, merker ingenting på vekta, men merker mye på hud og energi, har det helt fantastisk om dagen :D

LibraGirl sa for siden:

Er på min2dag med udos å cocosa, å jeg er så fryktelig varm! Trenger
ikke bare være pga oljene dog :)
Var på vekta i morges, opp 300gram, men dette er ene og
alene min måntlie syklus sin feil :P Samler vann som bare d :)
Spent på hvordan ting ser ut om en mnd :)

Sanney sa for siden:

venter utålmodig på pakke i posten

Regret sa for siden:

Jeg også sitter utålmodig å venter, sjekker hva postmannen har med seg hver dag :p
Ang varmen du kjenner, LibraGirl, kan godt være fra oljene. Det hender at jeg blir så varm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, mens de andre i huset sitter å fryser.
Jeg også er i den perioden nå og jeg samler mer vann enn noen gang! Jeg har til i dag gått opp 1,2 kg på ei uke! :( Har sluttet å ta oljene i håp om å gå noe ned i vekt, nå tar jeg oljene kun pga de andre virkningene den har. Sånn på hud, hår og energi.

Jabba sa for siden:

Venter også på mer Udos.....

smgj sa for siden:

Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting.

Ulempen med å ha fått fetere og mer ungdommelig hud er forresten at jeg har et skap fullt av (dyre) hudkremer jeg ikke bruker lenger. :D Det er nok sant at ikke alt fett fungerer likt i kroppen. Jeg tror jeg har fått noe jeg hadde lite av.

Skal gjøre et forsøk med cocosa også - litt ekstra varme hadde vært fint. :)

Yrla sa for siden:

Samme her!!Oljene mine ble ødelagt da kjøleskapet sviktet så nå bruker jeg kun smør og venter, venter.

OnMyOwn sa for siden:

Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Kanutten sa for siden:

Søsteren min hadde alltid slike nupper på kroppen, jeg har aldri hatt det og vi spiste jo samme maten... :o

Bee sa for siden:

Bøtter innpå med cocosa mens jeg venter på udosen.
Tok nettopp en diger skje og holdt på og gå i bakken av brekningsfornemmelser. Herregud!

FrkMarge sa for siden:

Vurderer veldig sterkt å bytte ut omega3kapsler fra butikken her med Udo's...
bare prisen frister...
Men hvor mye skal man bruke? Vi er 2 voksne og helst et barn som bør få i seg dette. En voksen (meg) på vektnedgang og en på vedlikehold.
Bare lurer på hvor mye det vil gå av dette daglig og hvor lange en slik flaske vil vare for oss?
500 ml høres mye ut, og til en brøkdel av prisen pr gram her hjemme frster det... :)
Men er redd mannen stritter litt imot om vi må bestille en ny hver 14. dag:p

Regret sa for siden:

500 ml er bittelite for 2,5 personer! Dere skulle kanskje ha hatt en flaske på 500ml hver for dere. Nå vet jeg ikke hvor tung du eller de andre er. Men man skal regne 1 ss pr. 22. kg for å finne ut hvor mange ss du trenger pr. dag etter opptrappingen :)
Kanskje prisen frister dere mer til å velge de fra butikken, men jeg kan nesten love deg at Udo's er mye mer verd det. Jeg har aldri kjent noen som helst virkning i de fra butikken.. Så jeg tror det er dyrere i lengden å drive med de 'vanlige' fra butikken, enn å få noe som virkelig virker til et par kroner mer (men er det egentlig dyrere? Hva betaler du i butikken?) Jeg vil også anbefale oljen, og ikke kapslene!

Her er link til oljen på 500ml

Lillemy71 sa for siden:

Man trenger slettes ikke ta en ss per 22 kg kroppsvekt, men man KAN ta inntil så mye per dag. Noen vil trenge dette og andre ikke, her må man bare prøve seg frem. Selv brukte jeg store doser i begynnelsen (hadde ingen opptrapping) og har nå gått ned igjen ettersom huden er blitt så bra.

Sjekk også Udos sine nettsider der han skriver en del om dosering i forhold til barn.

FrkMarge sa for siden:

Omega3 kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

Regret sa for siden:

Hurra! :heia: Jeg er ferdig med opptrappingen med Udo's! Jeg fikk tatt 3 ss i dag og kroppen stritter ikke imot :) Da var det bare å få cocosaen i gang også :rolleyes:

Yrla sa for siden:

Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Regret sa for siden:

Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

langaard sa for siden:

Hva er Omega 9 godt for?
Omega 9 synes å beskytte mot hjerte-kar sykdom. Det hevdes at fettsyren senker kolesterolet og reduserer sannsynligheten for brystkreft og hjertesykdommer hos kvinner.

Bare googla jeg da!:)

Photobscura sa for siden:

Visstnok er omega 9 (som er enumettet i motsetning til 3 og 6 som er flerumettet fett) viktig for å forhindre ldl-partikler i å bli tettpakkede, som da er det dårligste av det dårlige kolesterolet. Det er i grunn det eneste jeg husker. Men kroppen klarer å produsere det selv, derfor blir det ikke ansett som en essensiell fettsyre.

Supera sa for siden:

Omega-3, 6 og 9 får du fra planter, fra fisk og fra dyr. Omega-3 fra fisk er ikke essensielt. Så lenge vi får ALA (den mest grunnleggende omega-3'en), så kan kroppen konvertere til de andre omega-3'ene. Jeg tror det var alle i alle fall. Man må spise mer omega-3 hvis man ikke spiser fisk siden konverteringen ikke er 100% effektiv, men man kan fint erstatte omega-3 fra fisk.

Omega-9 mettet? Alle fettsyrer som heter noe med omega er umettede. Hele poenget med omega-definisjonen er å si hvor dobbeltbindingen er i kjeden. Omega-9 = 9 ledd fra omega-enden av molekylkjeden. Og en mettet fettsyre har ingen dobbeltbindinger. Aldri. Så omega-9 kan ikke være mettet.

Yrla sa for siden:

Ok, jeg trodde kokosfettet var omega 9 siden det mange steder omtales som inneholdende meget mettet fett og omega 9 ikke er essensielt fett. Glemte at umettet heller ikke er essensielt. Fettstoffer er et så stort og komplisert område og med flere betegnelser for det samme, noe som skaper unødig forvirring om man bare ønsker å kjenne til hovedtrekkene. Her fant jeg en oversikt som de fleste skulle kunne fordøye om de vil vite mer litt mer enn hovedtrekkene:www.pratekompaniet.net/forum/showthread.php?t=2017

Charlott sa for siden:

Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok ;)

Cyan sa for siden:

Om jeg forstår denne artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Charlott sa for siden:

Tusen takk! :blomster:

lifejack sa for siden:

Jeg tenkte også på MCT-olje, men nå vet jeg ikke om det finnes MCT-olje som ikke er laget på kokos? Kan jo godt hende hun tåler denne "renere" formen for kokosolje, men greit å være obs på i hvert fall!
Vet at Aman Prana har en rød palme(kjerne)olje som selges på flere helsekostforretninger:)

Engledans sa for siden:

Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Jabba sa for siden:

Tror ikke det går - tror det blir for tungt....Men du kan bare legge inn i handlekurva så ser du under checkout om det går eller ei...

Jeg prøvde med sukrin + 250 ml Udos i går og da måtte jeg opp i DHL frakt.....:(

Regret sa for siden:

Hvis du trenger å regne ut hvor mye det blir i norske kroner, så kan du gå inn på [url]www.xe.com[/url] å regne det ut der :) Frakten skal ikke regnes med når det gjelder toll.

FrkMarge sa for siden:

Var innom helsekosten i dag og skulle ha noe småtter og endte opp med et impulskjøp av en 250ml flaske med Udos 3-6-9 til den nette sum av 196,-:eek:

Vel nå får jeg testet ut dette iallefall.... har ikke smakt på den enda, men den luktet høy synes jeg:confused:

Ang 8-åringen fant vi omega3-fisker som heldigvis fallt i smak :)

Men skal jeg ta tran i tillegg til Udo's?

Regret sa for siden:

Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

amritam sa for siden:

Hm, det minner meg på at jeg hadde jo masse nupper på overarmene før - helt siden jeg var ganske lita - men siden noen år tilbake har de nesten forsvunnet helt. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kan godt hende det var i forbindelse med at jeg la om kosten, men det vet jeg ikke sikkert.

Bravo sa for siden:

Om man skal være med på dette eksperimentet med å booste forbrenningen, så har det vel ikke nødvendigvis noen hensikt å ta tran eller andre marine kilder til omega 3.

Om man derimot ønsker å få inn marine omega 3-kilder for å gi kroppen mer av dette og komme "i balanse", så har det nok en hensikt altså. Dette fordi det ser ut til at vi omdanner lite av alfalinolensyre (som er i Udo'sen) videre til andre viktige stoffer, men får nytte av disse stoffene i mye større grad når vi inntar dem fiks ferdig formert, slik vi gjør i fisk og marine omega 3-tilskudd.

Anbefaler deg å lese et innlegg i fitnessbloggen som Heipådu her inne har skrevet:
fitnessbloggen.no/omega-3-og-omega-6-i-kostholdet/

Se under bildet av de tre fiskene, så står det litt om akkurat det.

FrkMarge sa for siden:

Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:( Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Rin sa for siden:

Krysser fingrene for at du opplever det samme som meg, da... at plutselig en dag endrer Udo-smaken seg. :cool: Har ingen problemer med den lenger!

Regret sa for siden:

haha :D Det blir bedre! Jeg skyller ned med en sup pepsi max, og jeg har ingen problemer med å ta oljen :)

xpd sa for siden:

Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.
fitnessbloggen.no/udos-choice/

Jabba sa for siden:

Jeg har iallefall IKKE kastet bort penger på Udo`s......
Jeg tror faktisk jeg er IN LUUUUVVVV i denne mirakeldrikken....:D

Bravo sa for siden:

Nei altså - som kilde til DHA og EPA og slikt, så blir nok lite konvertert fra ALA som det er mye av i Udo's choice-oljen, men vi som er med i tråden her eksperimenterer med akkurat Udos fordi det ser ut til at den, sammen med cocosa, av en eller annen grunn har en god effekt på forbrenningen, og mange i tråden her opplever at vekten omsider rikker seg i riktig retning, noen har fått bevegelse når de lenge har stått på et vektplatå o.l.
Så bortkastet er dette nok ikke, men at vi også trenger marine omega 3-tilskudd vil også være riktig.

MissPivotal sa for siden:

Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos grøsse Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Bestemamma sa for siden:

Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Regret sa for siden:

Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Yrla sa for siden:

Ja, har sett konfektoppskrift med sukrin, kakaopulver og cocosa her inne. Sikkert bare å blande sammen om du kan se hva som blir riktig mengde.

Regret sa for siden:

hmm tror jeg skal prøve meg litt fram jeg! Kanskje noe andre er interessert i også? Hvor lett hadde det ikke vært å ta en bit konfekt om morgen og kveld og ha tatt hva man trenger av kokosoljen hehe :p

Yrla sa for siden:

Hvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Rin sa for siden:

Jeg husker jeg gjorde noe sånt en gang - jeg tok en plate mørk sukkerfri sjokolade av noe slag, smeltet den i vannbad, blandet med rimelig stor mengde extra virgin cocosa, og la det hele i kjøleskapet. Det ble mektig og klissete, men det hindret ikke at det ble spist opp. :cool:

FrkMarge sa for siden:

I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:) Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Cassiopeia sa for siden:

Kanskje lese tråden så du i det minste har en ørliten anelse om hva vi snakker om før du anbefaler andre oljer?

LibraGirl sa for siden:

Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p

Yrla sa for siden:

Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Regret sa for siden:

Der sier du noe! Jeg har helt glemt det der. Jeg elsker cocosa før, og det var fordi jeg hadde det i kaffe med en del kremfløte oppi, samt sukrin. Det ble som en iskaffe. Hvordan kan jeg glemme det..

og 157cm: Det der hørtes utrolg godt ut! Må prøves!

Jeg skal fikse og trikse på kjøkkenet mitt i morgen, for da skal jeg faktisk ikke på jobb, men guttungen skal i barnehagen (4. dag / 2. dag alene) så jeg trenger å ha noe å henge fingrene i for å ikke tenke på ungen hele dagen :p hønemor

LibraGirl sa for siden:

Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det:eek:
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta :)

Regret sa for siden:

Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

LibraGirl sa for siden:

Hehe samme har jeg Regret, men kunne jo være noe jeg ikke
hadde fått med meg :)
Er i den formeining om at jeg spiser så mye fett jeg klarer/orker
å om jeg får dårlig mage å må løpe mye på do, ja da har jeg spist
litt for mye ;)

Yrla sa for siden:

Ja, det var deg jeg mente. Ok. Takk.

Cyan sa for siden:

Klart man kan få i seg for mye fett. Man kan få i seg for mye av det meste ;) Men det er ikke noe å tenke på så lenge som kroppen din fungerer som den skal og du går ned i vekt og/eller centimetre :)

Cherry sa for siden:

Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt :D:p

Fyyyysj!

I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! :D Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

Regret sa for siden:

Da er bakehatten på. Sitter å ser over oppskrifter nå og jeg ser at bountysjokolade er kanskje det beste alternativet til å få i seg cocosa i konfekt / småtteri. Man trenger jo egentlig ikke sjokoladen om det blir for mye karber i den, ikke at det er så utrolig mye sjokolade man får i seg pr. stk, og selvsagt om man greier å holde seg til x-antall mange om dagen for å få så mye cocosa man trenger og ikke spiser alle på en gang, så er jo dette en idé :p
forsvinner inn på kjøkkenet

Cherry sa for siden:

kjøp nøytral kokosolje

Åh! Er det det samme om vi bruker pure eller extra virgin? I så fall blir ikke dette noe problem :D

kennygirl sa for siden:

Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang :p

Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :) Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Bravo sa for siden:

Herlig! Jeg er litt spent på høst/vintersesongen i år, for jeg pleier å få tørre hender og masse vonde sprekker hver gang luftfuktigheten går ned vinterhalvåret. Har forhåpninger nå, da:)

Cherry sa for siden:

Greia er vel at min kokosolje i utgangspunktet ikke var flytende før jeg holdt flaska under varmvann og blanda den i fløteskyren min :p......rett fra kjøleskapet:p

Men kokossmak liker jeg ikke.

Kan forøvrig rapportere om at ca. 40 minutter etter inntak av kokosolje når energien min nye høyder. Som en duracellkanin, og jeg er preggers!

Regret sa for siden:

Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos :p Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens :rolleyes: Liker dere kokosboller da?

Jeg liker kokos :p Spiste masse kokosyoghurt før, og en god del kokosboller før der igjen ;) Så det jeg mener er at jeg ikke liker smaken eller lukten fra cocosa. Og oppvarmet blir den enda mer intens. Føsh!

Yrla sa for siden:

Jeg klarte ikke å få den i meg som jeg skulle da jeg kjøpte den jeg heller, så jeg brukte den til å steke ting i ved lave temperaturer. Den har en tendens til å sprute i panna pga de små partiklene som er i, så ikke putt oppi mye av gange. Evnt. sett på lokk.

Rin sa for siden:

Jeg var aldri noe glad i kokos før - likte ikke verken bounty eller kokosboller - men med kostomlegging har sikkert smaksløkene mine endret seg litt, jeg er i alle fall veldig glad i kokosmelk og annen "naturlig" kokos-smak i mat nå. :) Synes ikke cocosa smaker ille heller, men liker ikke konsistensen så godt, så rører den helst ut i varm drikke.

Jabba sa for siden:

Åhhhh - herregud!!! KOKOSBOLLER ER DET BESTE JEG VET!!!!

Regret sa for siden:

at smaker har forandret seg har jeg latt merke til også! Alt smaker så mye mer og jeg finner ting jeg ikke likte før som godt, merkelig!

Da har jeg gjort ett forsøk på å gjøre det lettere å få i seg cocosa og det ble sjokoladenøttefisker :p

Det ble 70% sjokolade med cocosa og en hasselønøtt i og det fungerer supert for de som liker mørk sjokolade (jeg er ingen fan av det..). I en posjon (2 fisker) så ble det 1ts cocosa, 8g sjokolade og 2 hasselnøtter = 2,48 g kh. Litt mye for en på ketolyse, så jeg skal se om jeg får til noe uten sjokolade også :)

Oh, joy! :D Cocosa med CF 50/50 var kjempegodt! :D Fikk også i meg Død mann på flaske, eller Udos som dere kaller oljen, når jeg blandet det ut i peanøttsmør :D

Cassiopeia sa for siden:

En kilo ned... Måtte det bare fortsette!

Photobscura sa for siden:

Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker! :)

Megvel sa for siden:

Jeg har iallefall akkurat bikka under 68 igjen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.