Ingenting egentlig, men som sagt, får man i pose og sekk så er det jo kjekt.
Men, har funnet Udos på ebay fra seriøs forhandler og der er jo prisen under halvparten av i helsekosten. iHerb selger vel også Udos til en billig penge. Andre forslag til hvor dette kan kjøpes for en god pris?
Tror brorparten av oss her inne handler via Iherb :)
Jeg er på min 2. flaske Udo`s... eller har det blitt den 3.? og kommer ikke til å slutte. Ledd og muskelsmerter er bedre, huden er bedre og ikke minst har jeg mistet både kg og ikke minst cm :) Den generelle formen er også bedre, men om alt kan tilskrives Udo kan jeg ikke garantere...
Om du gidder å scrolle gjennom tråden står det når jeg begynte der ;)
En 250 ml flaske Udo's koster forresten rundt 60 kroner på iherb, altså litt over en fjerdedel av hva den koster i norske helsekostbutikker. Ikke så verst det, altså. Jeg bruker noen uker på en sånn flaske.
Vel jeg økte aldri Udos til 4 ss. Er fortsatt 2ss. Måtte innse at de 3ss med Cocosa om dagen var blitt noen veeeeeldig store ss gitt. Vekten har da begynt å rikke på seg igjen. Ingen forskjell på cm rundt magen foreløpig. (4 cm fra lår vel og merke)...
Og jeg har lært at det holder best med liten udos flaske. Trodde jeg var lur som kjøpte stor sist men tror ikke jeg får tømt den før den blir dårlig.
Haha, jeg har aldri forstått helt hva som egentlig menes med cellulitter, men nå gjorde jeg et google-bildesøk og tror jeg ser det - jeg har bare aldri klart å forstå det før, for det ser jo helt normalt ut. Betryggende at jeg tar det med knusende ro, for jeg har mye av det på lår og ræv selv. :p Ville vel vært merkelig om det var annerledes, med pæreform og whatnot.
Jeg fikk de da jeg var tolv år og la på meg rundt tredve kilo på et halvår. Mystiske greier, men har skjønt i ettertid at det må ha vært noe ekstremt hormonelt typ i forbindelse med pubertet eller noe. Pappa opplevde ca det samme da han var 14-15. Men det er i det minste så lenge siden at de knappest synes lenger. Lurer faktisk på om oljene også har hjulpet på litt her, i tillegg til det å eksponere kroppen for sol, også. :)
Å spise tilstrekkelig med protein er visst også et poeng for å unngå strekkmerker - så i så måte skulle vi vel være på den sikre siden de fleste av oss her inne... Jeg fikk vel mine strekkmerker i begynnelsen av tjueårene - når jeg spiste minimalt med kjøtt, stort sett kornvarer, grønnsaker og frukt, skydde fett som pesten og levde i den villfarelsen at protein ikke var så viktig. Og i følge "Spis deg glad" eller hva det nå het - så skulle man ikke kombinere karbohydrater og proteiner. Jeg prioriterte dermed karbene...:( Ikke rart jeg ikke hadde konsentrasjonen på topp i studietiden forresten.. ;).
Jeg spiste vel som "folk flest" da jeg var i den alderen, tenker jeg. Brødmat, kjøtt, fisk, toroposemat og godteri på lørdager. Hehe. Men jeg ble satt på en kjip lavkalorikur av leger da jeg bikka godt og vel nitti kilo på veldig kort tid. Og det er nok her mye av det ligger -at alle disse kiloene kom på i løpet av få måneder, og huden rakk nok ikke å følge med i det hele tatt. Tatt også i betraktning at jeg var ganske lav, og alltid legger på meg på mage, midje og rygg, ikke rumpe, lår etc, så var det i grunn ganske godt duket for strekkmerker ...
Jeg datt helt av udos ok cocosa kjøret og har fått prikker på overarmene igjen, men har enda ikke fått overdrevent vondt i ledd og muskler (kun når jeg ligger på magen og det skal vel kunne unngås) Men energien min forsvant som dugg for solen, må mote meg opp til å begynne igjen!
Jeg er i alle fall på igjen, etter min lille pause litt tilbake i denne tråden.
Problemet er bare at jeg ofte glemmer å ta Udosen. Cocosa er null problem, har den i kaffen og savner den uten. Men Udosen må jeg kanskje legge inn mobilalarm på eller noe sånt. 1ss daglig nå, og skal vel øke litt etterhvert.
Vekten kryper sakte nedover. Uendelig sakte, men dog, det går rett vei, og litt klær og sånt er blitt mer passe. Dette startet først i sommer, da jeg begynte med oljene, så jeg håper og tror det har sammenheng.
Jeg har også ramla av oljevogna.
Jeg har hatt to oljerunder og to pauser, ca en mnd på og av hver gang.
Mønsteret er ganske tydelig synes jeg: Nedgang i oljeperioder, og stillstand/tørr hud i pausene. I forrige runde gikk jeg ned 200g pr dag, mens jeg har gått ned 200g i uka ellers.
Det alene skulle være motivasjon nok til å hive innpå igjen, vel?
Jammen det tok ikke lang tid for huden å bli tørr... Får øke sakte med cocosa igjen og følge med vekta. Ikke lett når den hopper opp og ned som en jojo. Var da 96 blank og så kom eggløsning. 97.8 i morges. Blææ.. Går vel en mnd før jeg ser 96 igjen. Men jeg har sett det!! :D
Jeg var ironisk.
Jeg er ganske så sikker på at vedkommende er av den ganske allmenne oppfatning at Udo's smaker py, og dermed lurer på hvordan folk tar den ut fra det -sammen med noe annet f.eks. Kjempemorsomt! Du er lett å underholde, om ikke annet.
Hold pusten, drikk og skyll med vann etterpå...alt mens du holder pusten...Kan unne deg litt godsmak av et eller annet slag som belønning for å ha vært flink og tatt medisinen din....:D Jeg bruker en dråpe eller to med steviavanilje....:)
Nææh, var det ironisk du var? Fordi, det var jo ikke jeg i mitt svar til hun/han/det som spurte heller :rolleyes:
Men i dette forumet er det fantastisk mange høytidelige folk (eller andre med dårlig selvtillit?) og derfor blir det svært underholdende å lese mange følelser her inne :D
Håper ikke du er psykolog Hypah:) Du gjør det hvertfall svært dårlig som hobbypsykolog:) Dårlig selvtilitt fordi at man forsvarer seg ovenfor slike uvitende folk som deg? Jaja. Den var ny.
Når det gjelder smaken, så har det gått seg til for min del, og har lest kommentarer fra andre som har sagt det samme i denne tråden. I beg. var ettersmaken ganske kraftig, smakte høy og litt vondt, da holdt jeg for nesa og drakk vann rett etterpå. Nå smaker den helt ok og litt nøtteaktig, og jeg kan spise den uten noe mikkmakk.
Jeg opplevde faktisk det samme. Til å beynne med smakte det høy og overkonsentrert linfrø (den lukta man får når man åpner en ny pose), men nå er det ikke så farlig lenger.
Her synes jeg du går over streken hypah. Du skal selvfølgelig få lov til å tenke hva du vil, men du trenger jaggu meg ikke å skrive alt du tenker. Litt respekt for medmennesker må vel gå an. Her får jeg bare skikkelig flashback til barneskolehersketeknikk.
Nei, jeg vil ikke si at kommentaren til Nellie var "langt innenfor", men definitivt mer innenfor enn din. Og det har ingenting med om Nellie er høyt respektert eller ikke. Og hun sier absolutt meningene sine!
Når hun kaller deg uvitende, så tror jeg (uten å legge ord i munnen på henne) at hun sikter til at du er uvitende om grunnen til overvekten til menneskene på forumet, og det stemmer jo - akkurat som at jeg også er uvitende om dette.
Derfor kan det være lurt å unngå å generalisere og si ting som kan virke sårende når de er helt unødvendige i diskusjonen.
Det virker som du har humor og selvironi, og det er flott, MEN jeg tror den humoren passer bedre i en muntlig form, og at det på et forum som dette, hvor du nettopp ikke aner bakgrunnen til de andre "tilstedeværende", kan være greit å tenke seg om et par ganger før du poster det du har på hjertet:)
Ok, la oss alle heller slutte ta alt opp i verste mening. Jeg svarte i begynnelsen på en forespørsel om "Hvordan tar dere Udo`s".
Mellom linjene svarte jeg at Udo`s normalt er til invortes bruk, altså det må nødvendigvis enten svelges oralt, eller intravenøst.
Men i tilfelle den som spurte ikke skjønte at dette var spøkefullt (min erfaring er at en del her inne tar ting veeeldig bokstavelig), så nevnte jeg at det normalt inntas oralt med en spiseskje, eller svelges i tablettform.
Og så tok det jo helt av! Jeg foreslo jo bare hvordan man kan ta Udo`s.
Jeg opplever det å bli stemplet som uvitende svært sårende og langt under grensen for hva jeg anser som hyggelig. Dette kvalifiserte til et forsvar på samme nivå som jeg anså karakteristikken av meg var på. :)
Rolig nå, hypah... (og flere med)
Jada, du svarte, ironisk og flåsete, på et helt konkret spørsmål, og noen av deltakerne i tråden tok det på feil måte.
Skal tru om du ikke gikk i nesten alle fellene man kan gå i på et forum, og det på en gang?
Du kommer inn med et kontroversielt spørsmål som det første du gjør på forumet.
*De fleste som gjør dette er såkalte forumtroll, gamle forumbrukere har lett for å gå i forsvarsposisjon og sette alle piggene ut. Dumt egentlig, for det er akkurat det trollet vil.
Du svarer helt bevisst flåsete og overforenkla på et spørsmål, og avslører dermed ei rekke andre ting:
Enten har du ikke lest tråden, eller så gir du blanke blaffen i hva store deler av den handler om. - For ellers hadde du skjønt at både Udos og cocosa er vanskelig "å ta med teskje" fordi folk sliter med smak og konsistens.
Du glemmer eller ser bort ifra at vi faktisk ikke kan vite om du fleiper eller ikke, fordi skriftlig kommunikasjon som dette mangler nesten 90% av det som gjør språket vårt forståelig for andre (kroppsspråk, mimikk, tonefall, rytme osv)
Du glemmer også (evt gir blanke blaffen i) at noen mennesker er enda mer avhengige avtydelig komminikasjon enn andre.
Hele greia glir over i metakommunikasjon, og du får enda en mulighet til å trekke oppmerksomheten mot din person, den dårlige behandlinga du mener du har fått, og dermed rettferdiggjøre din atferd.
hypah - lavkarbo.no: 1-0
Oppfør deg nå, før forumet kontrer.
Dette er egentlig litt mrsomt, for jeg er nok alt annet enn en respektert forumdeltaker, tross mine fire aktive år her inne:)
Fortsette å slanke meg? Såklart. Har jo håp om å lykkes en dag og leve lenge for barnet mitt og for min skyld.
Jeg setter ikke pris på å bli psykoanalysert av hobbypsykologer og sa kanskje i fra om det på en dum måte her. Beklager det! Her kommer det 100% rett fra levra desverre. Sensuren kommer litt etter.
Du har fremstått som rene predikanten her inne, i mine øyne. Her kommer Hypah og skal redde de fortapte fra sin illusjon liksom. Funker veldig dårlig for meg, på tross av at jeg har full selvinnksikt. Andre tar det ikke på den måten og det håper jeg at det går ann å respektere. vi trenger ingen reddende engel..
Bruk energien og kunnskapen på noe oppbyggende isteden:)
Ahhh så kanskje den må luftes slik man gjør med vin:D
Synes også smaken har blitt mindre distinkt og trodde kanskje det vat for at kroppen hadde vent seg til olje og fått fyllt på lagrene, men nå er det en stund siden jeg åpnet en ny flaske også da.
Jeg er for tiden offshore (har vært borte i 4 uker) og tok med meg en 500 ml Udos + kapsler. Jeg har tatt 15 ml +3 kapsler daglig for å få i meg litt hele tiden mens jeg er borte. Hadde noen få Cocosakapsler som jeg tok i begynnelsen av turen. Merker nå at litt nupper beynner å komme tilbake, så for min del er det nok en kombo av Udos og Cocosa som virker på huden.
Før jeg begynte på denne komboen tok jeg Omega 3 kapsler (3 ganger så stor dose som anbefalt) og ca 15 g cocosa daglig i tillegg til annet fett i maten. Dette gjorde ingenting for huden, men leddene var mindre knirkete. Jeg begynte med U+C og var raskt oppe på 30 ml (2ss) Udos og 30 g cocosa daglig og fortstatte med Omega 3 kapslene. Kuttet noe tilbake på fett ellers i maten og har ligget på rundt en 70-80% fett daglig (inkl U+C).
Jeg har ikke merket noe vektnedgang eller reduksjon i magefett, men huden min er blitt helt fantastisk. Alle røde nupper, både tørre og med gønk, forsvant etter ca 3 uker med U+C og huden er så myk og fin. Leddene knirker ikke mer og energien er på topp. Det er ingenting som en god dose U+C rett før trening. kan holde på i evigheter.
Det koster jo litt med oljene (selv på Iherb) men det er verdt hver en krone, ikke minst for det at jeg nesten ikke bruker bodylotion/håndkrem/lebepomade osv lengre. I det siste har jeg måtte bruke mer av dette både pga av at oljeinntaket er redusert for øyeblikket, vannet offshore er klora herifra til evigheten og det blir mye vind/salt/sol. Skal bli godt å komme på land og få "normale" doser med olje og normalt vann :D
Denne komboen kommer jeg ikke til å slutte med,selv om den ikke virker på vekta for min del så har jeg endelig fått den nuppefrie huden jeg har drømt om i mange år. Og tro dere meg jeg har brukt mye penger på produkter, hudpleie, lege, diverse medikamenter og behandlinger for å bli kvitt de også var det bare U+C som trengtes :D
Så fantastisk, Lillemy! Jeg opplever jo det samme selv, enn om jeg ikke har vært så fryktelig nuppete, så sliter jeg jo med tørr hud på bein og armer, sikkert på grunn av stoffskiftet eller noe, samt at jeg fryser fryktelig mye. Det har blitt veldig mye bedre på oljer, men jeg har slumsa litt i det siste, og da går det fort i nedoverbakke igjen, gitt! Skal skjerpe meg fra NÅ! :)
Forresten, når vi først snakker om oljer så kan jeg jo nevne noe utvortes, jeg bruker kun ren jojoba i ansiktet i vinterhalvåret. Bare to tre dråper som masseres inn. Helt genialt, da det også fungerer som kuldekrem. Jojoba er vel teknisk sett en fruktsyre, som spiller sammen med hudens naturlige fett.
Det gjør jeg også, spesielt når det er kaldt ute. Smører meg alltid godt inn før en joggetur i kulda. Bruker den hendene også på vinteren og noen ganger på hælene. Kan anbefales den også :)
Må man ta Udos sammen med mat og blander dere Udos i cocosaen?
cocosa har vært fast følgesvenn o et par kopper kaffe hver dag men jeg glemmer å ta Udosen. Takknemlig for svar :)
Jeg tar ikke udo's med mat. Jeg spiser sjelden "rett ut av senga" så da blir det gjerne en støyt udo's + fettløselige vitaminer & omega3 "til frokost". Det holder gjerne til 9-10... :) når jeg spiser mer "normal" mat.
så bra, bare satsa på någe :)
kan man bruke det på barn? sönnen min har mye törr hud, begynt å gi han eye q, ga han det för og syntes jeg kan huske det hjalp, blitt litt bedre etter jeg gikk over til bare aderma på han..
Jeg kan aldri i mitt liv tro at man ikke kan bruke det på barn. ;) Jojobaolje er mildt og rent, og som sagt er det veldig likt hudens egne fettsyrer, og jeg har aldri bedre hud enn på jojoba. Om sommeren blir det litt overkill, men så har jeg ikke så veldig tørr hud i ansiktet heller.
Pleier ellers å blande noen dråper av det i hudkremen før jeg smører meg også, i tillegg til at jeg i blant kurer håret med det. Det funker forresten kokosolje veldig bra til også. :)
Det gjør jeg også. Funker supert! Jeg prøvde å bruke den istedenfor bodylotion også, men jeg fikk egentlig bare enda tørrere hud av det, så på kroppen bruker jeg mandelolje eller kokosolje:)
(Var forresten ikke meningen å dra tråden off topic lenger oppe her. Beklager dette)
Det er denne jojobaoljen jeg bruker, og jeg er i hvert fall fornøyd med den:)
Jeg tar en teskje (til mitt halvlange tynne hår) med kokosolje mellom hendene og lar det smelte av kroppsvarmen. Masserer det inn i tuppene og litt i bunnen grer litt gjennom med en børste (lurt med en sånn plastbørste som kan skylles lett etterpå ;)), pakker inn håret i plast, og lar det være i i minst en time. Vasker det ut med shampoo. :)
lar dere kokosoljen stå i kjøleskapet eller ikke? har min i kjøleskapet og er såvidt teskjeen min klarer å klore ut litt^^ tok den ut av kjøleskapet et par timer igår før kveldsteen, og da var den perfekt, hehe
spiller det noen rolle om den står ute? Det står jo på emballasjen at den holder seg best i kjøla da..
haha tror du jaggu ikke jeg leste Kjøleskap først, ikke kjøkkenskap xD og tenkte med en gang at herlighet, selv om du ikke har problem med det, så har jeg :p
men kjøkkenskap høres topp ut :D selv om det da blir kottet i gangen, vi har nemlig bare to skap på kjøkkenet, et til kjeler osv, og et til tallerkner osv
Syns cocosa er best å spise kald, ellers er blir så veldig oljete og mektig, men er jo sant at det er vanskelig å få løs en passe stor bit når hele boksen har stivna. Så jeg har selve boksen stående i kjøkkenskapet, men pleier å ha litt cocosa stående i kjøleskapet også, som har fått stivne i konfektformer av silikon - noen ganger blander jeg i bittelitt mørk sjokolade og vaniljestevia også. Lettere å "dosere" og mer delikat å spise :)
Hei hei
Jeg har lest meg bakover, men har ikke tålmodighet til å lese enda mer: Men kjøper dere Cocosa på iHerb også? Det er tomt for Cocosa i helsekostforretningen :lol: denne lavkarbobølgen altså, den slår om seg!
Er det noen som har blitt "avhengig" av oljene? Jeg husker Photobscura nevnte noe om sug tidligere i tråden, utover det kan jeg ikke huske å ha sett noe. Jeg lurer på om det er oljene som gjør at jeg nå i større grad kan bli "krisesulten" og skjelven sånn som i gamle dager. Jeg opplevde det senest i går, jeg var på seminar og hadde ikke med oljene. Det ekle er at jeg hadde følelsen av å ha lavt blodsukker hele resten av dagen selv om jeg spiste godt og jevnlig. Eventuelt kan det selvsagt være noe annet som foregår i kroppen (jeg håper nesten det, for den huden jeg har nå er bare nydelig), men jeg lurer på om det er andre som har lignende opplevelser.
Kan ikke si det ... Det eneste jeg opplever er at når jeg tar oljene så får jeg litt sånn sug etter å ta de. Ikke sånn at jeg overdoserer, men akkurat som om kroppen sier: "hurra! Mer sånn!" :D
Kanskje du bare er mer aktiv om dagen sånn at energibehovet øker? Eller forbrenninga har økt?
Ja, proteiner var det eneste jeg fikk nok av for å si det sånn... Jeg kan lett spise for mye proteiner hvis jeg ikke passer meg, men prøver å holde meg mellom 60 og 100 gram. I går fikk jeg nok lett mye mer enn det. Det var jo knapt nok fett å oppdrive på hotellet, så det ble mye mer proteiner i håp om å stagge skjelvingen noe.
Det er mulig forbrenningen har økt, jeg opplever det samme når jeg brygger på noe eller hvis kroppen jobber med en infeksjon/virus av et eller annet slag. Det som plutselig slo meg nå er at jeg har vært noe mer stresset igjen en periode. Kanskje det kan være knyttet til det? Altså at kortisolet stiger, insulinet stiger og siden jeg ikke spiser noe særlig kh blir blodsukkeret litt lavt. I så fall lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre med det - det er litt upraktisk hvis jeg skal føle at jeg omtrent går i bakken hvis jeg er stresset. Jeg prøvde å øke karbene litt i går, men syntes ikke det hjalp heller. Men da er det antakelig ikke knyttet til oljene i hvert fall, det var godt. Jeg har ikke lyst til å bytte sukkeravhengighet med oljeavhengighet ;-)
Nei, men det kan selvsagt hende jeg brygger på noe. Det finner jeg jo ut i løpet av et par dager i så fall. Tror jeg skal begynne å notere alt jeg spiser og gjør igjen for å se om jeg kan finne et mønster i det. Det er veldig ubehagelig, og det eneste jeg sliter med i forhold til dette kostholdet.
Du er ikke forhenværende vegetarianer uten b12 i kroppen? Eller mangel på jern eller folinsyre, som må til for å lage røde blodlegemer? Vært gravid nylig eller gitt blod? Hi hi, jeg spekulerer vilt.
Ja. Smelter sjokolade i vannbad og blander i kokosolje. Prøver å ikke la oljen bli så alt for varm, bare akkurat varm nok til at jeg kan blande den med sjokoladen og helle i former. Er jo dumt å koke den, når man har betalt masse ekstra for rå olje :)
Det blir godt ja, hvis du liker sjokolade og kokos såklart :D
Greit å prøve seg fram på blandingsforholdet og hvor mye søtning man liker å ha i. Hvis jeg skal lage meg godis bruker jeg mer sjokolade og søtning enn ellers, da blir det virkelig godt. Går også an å tilsette f.eks nøtter, kokosflak eller kakao nibs.
jeg føler jeg er litt " avhengig" av cocosa..... har det i kaffen om morgenen,det kick-starter dagen min (energimessig). Er det tomt. er ikke morgenen den samme. Dessuten måtte jeg styrte til helsekosten like før stenging en lørdag da jeg ikke orket tanken på å gå resten av helgen uten.:eek:
Kan være det bare sitter i hodet , men...
Jeg har brukt cocosa og Udos en tid nå. ! ss av hver (toppet av cocosa) om morgenen. Var hos legen for blodprøver: Triglycerider: 2,86!! Ble litt engstelig for det og tror jeg kutter begge oljene en stund før nye prøver. (Legen satt meg selvsagt på Statiner, brev i posten, men jeg vil ta nye prøver etter noen uker for å sjekke, uten statiner.) Er det noen andre som har opplevd å få forhøyete verdier av kolesterolprøven på Cocosa og Udos?
Jeg ser iallefall ikke noe grunn til at man ikke skal kunne spise det hver dag omså. Er jo mange som spiser et par spiseskjeer kokosolje hver dag, og én bit freia 86% sjokolade inneholder bare 2 gram karbo (mener jeg å huske). Den trenger man virkelig ikke bruke mye av for å få god sjokoladesmak :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.