< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Catwoman sa for siden:

Aaaarrghhhh! Tom for både cocosa og Udos :eek:
Kjäre IHerb pakke, kom fort! 3 dager uten, og merker stor forskjell. Mangel på toalettbesök er vel det mest merkbare.. Ikke noen vits i å veie seg for öyeblikket i hvertfall :o

Bestemamma sa for siden:

Vil ikke ødelegge god mat med noe som smaker så dårlig...tar ikke sjansen :D

Jabba sa for siden:

Venter også på olje.....i morgen MÅÅÅÅ Udo`sen min komme!!!

Yrla sa for siden:

Ja hvor lang tid pleier det å ta?

Photobscura sa for siden:

Hos meg har det alltid tatt 8-12 dager med vanlig air mail.

Regret sa for siden:

tok 8 dager sist her, airmail. Så om det stemmer denne gangen også så burde pakken min være her på fredag, og det synes jeg den skal gjøre også for nå må jeg nesten spare på det lille jeg har igjen av udo'sen :D

Yrla sa for siden:

Takk. Tror det har gått det nå. Glder meg til udosen. Jeg synes den smaker digg jeg. Og med tanke på hvor sunn den er synes jeg linfrøolje er godt når den er fersk også.

mayeliz sa for siden:

Som så mange andre her inne tar også jeg Udos og Cocosa. Jeg kjøper litt vekselvis på helsekosten og iHerb. Men nå har jeg kommet i tvil om Jarrows Coconut Oil virkelig er den samme som Cocosa`n.
Er kvaliteten like god, og helt lik - noen som vet dette, sikkert? De lukter jo ikke helt likt og de smaker jo heller ikke helt likt..

ketto sa for siden:

Hvor lang tid tar det før dere merker store forskjeller?

Jeg har ikke minket noe hverken på cm eller kilo. Men lurer på om magen har trukket seg litt oppover. Den kan gjøre det uten at cm forsvinner? Synes "henget" er noe mindre. :)

Kommer til å fortsette dette for å gi det noen mnd. Og håper at jeg slipper sprukne og tørre hender på vinteren.

Jeg er nå oppe i 4 gode ts cocosa og 3x15 ml av udos.

Sju dager siden utsending av iherbpakker. Uuuutåååålmoooodig! (Og så tørr i huden at det støver av kroppen min, men samtidig så tåkete i hodet at jeg ikke husker å smøre meg. Ho ho ...!)

Lillemy71 sa for siden:

Henholdsvis 7 og 8 dager her. Håper de kommer før jeg reiser på ferie!!!

Jeg skal ingen steder. Jeg skal bare sitte foran postkassa og støve. :cool:

Chamomilla sa for siden:

Jeg leste inne på linken og der har en som representerer Udo's tilbakevist påstandene, så den linken kan jeg likevel like. ;)

Jeg brukte Udo's i flere år inntil for noen år siden og det hjalp etter noen ukers bruk betraktelig på en ankelskade som jeg virkelig slet med. Det var min motivasjon for å ta den da. Noe magefett var den gang ikke noe problem - det var før jeg fikk tre barn. :p
Jeg ble vel egentlig ganske lei av den oljen og har ikke kommet igang med den igjen og den harsknet før jeg fikk brukt den opp når jeg prøvde halvhjertet å komme igang sånn med ujevne mellomrom. Det at den harskner fort er litt av grunnen til at jeg sitter litt på gjerdet nå også. Dessuten tar jeg allerede "fermented cod liver oil" livesuperfoods.com/blue-ice-raw-fermented-cod-liver-oil.html. Dvs en fiskeolje som ikke er varmebehandlet, men gjæret for å ta vare på de naturlige vitaminene som er i oljen. Og jeg tar min dose kokosolje flere ganger om dagen, samt tre kapsler med nattlysolje (=3 gram) daglig. Nattlysolje inneholder altså omega 6... Jeg spiser ingen andre kilder som gir omega 6 slik som man i vanlig norsk kosthold risikerer å få for mye av... Spiser egg daglig da.. økologiske om jeg får tak i. Det er kanskje noe omega 6 i de også ? I tillegg har jeg bestilt igjen "smørolje - X-Factor Gold High Vitamin Butter Oil" som er rik på CLA bl.annet livesuperfoods.com/x-factor-high-vitamin-butter-oil.html (ja - disse oljene er steindyre, men veldig drøye i bruk, siden man bare trenger ca en halv teskje daglig).

Jeg lurer i grunn på om det har noe for seg å ta Udo's når jeg allerede spekker "dietten" min med alle disse andre oljene?

Spiser foresten også mye meierismør, men det føles litt vel dødt i forhold til de ovennevnte og teller liksom ikke inn her. En anelse olivenolje blir det også, men ikke mye.

Noen som har peiling og som vil svare meg? Skal jeg starte ny tråd kanskje?

Chamomilla sa for siden:

Jeg har lest store deler av tråden, men husker ikke hvor lenge du har tatt oljen. Jeg spiste den i flere år tidligere. De jeg kjøpte av pleide å si at huden vil være det siste du merker det på. Man heles gjerne fra innsiden og ut. Da tok ikke jeg kokosolje, kun udo's og målet var å få mindre smerter i ankelleddet som var skadet... Det tok 3-4 uker før jeg merket bedring på skaden, og bedring ble det.

Den kombinasjonen av oljer/fett som jeg skrev om i innlegget mitt over har muligens gjort at jeg har hatt mye bedre hud. Merker det særlig på hendene som har blitt litt tørre med litt eksem med jevne mellomrom. Har ikke hatt det siden i vinter tror jeg det må være. Det sagt - jeg har fjernet alt amalgam fra tennene i vår også. Amalgam kan gi eksemplager... så jeg har altså eliminert en utslipsskilde når det gjelder den giften. Hva som måtte finnes igjen rundt i kroppen er jo en annen sak.. Bare nevner det siden jeg sier at det muligens er oljer som har gjort meg bedre. Det kan være kombi av oljer og amalgamsanering. Hva vet jeg og samme kan det være bare man blir bedre? :D

Vel, med mindre du kun spiser vilt/kjøtt fra dyr som kun har naturbeite så får du muligens i deg en noe ubalansert fetttypefordeling ... :o

Chamomilla sa for siden:

Vær så snill å utdype? :blomster:

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....:kadetgaar

Jeg har ikke så mye detaljkunnskap utover det jeg skrev, må jeg innrømme. Men f.eks det at kraftfor inneholder en god del soya og mais, som jo inneholder mye omega 6-fettsyrer, vil jo så klart påvirke kjøttkvaliteten.

Sakset dette fra dinmat.no:

Chamomilla sa for siden:

Takk, Photobscura. Jeg tenkte ikke på den biten at det som "kjøttet" har spist ikke er optimalt selv om jeg burde gjort det. Fytti, det er altså sååå mye å ta hensyn til og tenke på når man ønsker å få et mest mulig optimalt kosthold. Det er jo ikke bare å stikke på butikken å kjøpe kjøtt av dyr som har gått på beite hele sommeren og er fulle av det riktige gresset. Får gjøre som en lenger nedi her - kjøre land og strand rundt og finne gårder som selger det rette kjøttet eller bare kjøpe vilt fra lokale jegere. As if....

Jeg vet ... Det skal ikke være lett! For hadde vi hatt et optimalt dyrehold, hadde det nok heller ikke vært nødvendig å måtte ta oljer som gjenbalanserer fettsyreinntaket, tenker jeg ... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Når jeg blir rik, skal jeg selvfølgelig kjøpe en gård og ansette folk til å drive den sånn at jeg er selvforsynt på alle typer kjøtt, egg, grønnsaker, urter unt so weiter, men i mellomtiden får jeg bare optimalisere ting som best jeg kan ...
Jeg er forøvrig evig lykkelig over at jeg har en far som er elgjeger, som er en godt etablert del av et ganske så dyktig jaktlag, ikke minst, så jeg får jo en fair share elgkjøtt nå og da. Det er jo enda noe!

Chamomilla sa for siden:

Ingen i min familie er jegere. Min bestefar pleide å nekte folk å jakte i skogen hans. Elgen skulle få gå i fred. Haha. Farfar lot folk jakte og fikk kjøtt i retur. De er jo ikke i live lenger... vi har noe hjort i fryser, men det holder liksom med noen ganger i året - blir fort lei av vilt...:o. Ja til masse penger og gård som noen andre driver for meg. :p

Bravo sa for siden:

Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

www.tropicaltraditions.com/what_is_virgin_coconut_oil.htm

Bee sa for siden:

Fikk en pakke med to megasvæææære glass Udos kapsler i dag, og har bøtta innpå 5 stk. Når jeg får oljen tror jeg jeg gir kapslene til min hjerteopererte pappa og slurper i vei.

Jabba sa for siden:

ler

Catwoman sa for siden:

Bare innom en tur for å törke stöv av Photo :roert:

Var vel mer en henvisning til at huden på kroppen er iiiiinnmariiiii tørr, men det bedra seg på oljer. Sukk! Men takk for omtanken! Nå til postkassa!

Catwoman sa for siden:

He, he :D

Megvel sa for siden:

Jeg har utsendingsmail fra den 18. :(
Så treigt det ble da!?!

Chamomilla sa for siden:

Takk for link. Interessant!

Jeg bestilte nettopp denne www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-oz-908-g/7227?at=0
Omtalt på iherb:

Min utheving "fresh flesh" som i følge sidene til tropical traditions så var det et poeng å utvinne oljen fra "flesh" som ikke er tørket på forhånd...
Håper denne oljen er ok da.
Det var en annen variant, samme merke hvor det står at oljen er "expelled from dried flesh" eller noe i den dur. Så lærte jeg noe nytt i dag. :rolleyes:

Regret sa for siden:

Samboeren min bestilte ei annen olje for drøyt en måned siden, den dukket aldri opp så det at posten greier å rote bort pakker er ikke noe nytt :( Han bestilte også fra iherb og venter enda, men hadde jeg vært han så hadde jeg bedt om ny pakke eller tilbakebetaling fra iherb nå.

Bestemamma sa for siden:

Fant ut at vitamin og mineralinnholdet i de to cocosavariantene er forskjellig...:o Se på siden til Soma.

Okie sa for siden:

Jeg har plutselig fått tørr hud... Som om jeg er dekket av mel. Skjønner ikke det med UDOs og Cocosa i systemet. Og hvorfor nå?

Kan ellers melde at livvidden har gått fra 102 til 97 siden oppstart på UDOs.

smgj sa for siden:

Jeg har hatt en runde med hudfelling nå - ikke tørr, men "svettegrimer" (som på hester for de som er kjent med sånt) etter dusjen når jeg skrubber med håndduken. Det har jeg forøvrig hver høst en viss periode etter at solingssesongen er over. Jeg tilskriver det mindre behov for tykkere hud (mot sola) og dermed skrelling. Det samme skjer ca 1 måned etter solferier.

Regret sa for siden:

Når dere sier det så kan jeg også dele at jeg mistet mye hud etter sist dusj. Jeg tørket og tørket og tørket, men det smulet av fortsatt :( Huden under ble svært myk da og det var stort sett på overarmene hvor nuppene en gang hadde vært, men som nå er borte. Er det noe man går igjennom pga oljene, eller er det sesongbasert? tilfeldig?

Vi har ikke hatt sommer her oppe så det er ikke noe soling innvolvert her..

Yrla sa for siden:

Jeg hadde fått en pakke som feilaktig hadde havna på feil postkontor til tross for korrekt og tydelig adresse på pakken, og ba de sende den til mitt riktige postkontor. Pakken kom aldri fram!! Tenk å bli borte mellom Grorud og Nordstrand. Det hadde jeg ikke ventet av Norge. Når den klarer å komme fra Anerika(ebay-kjøp) men ikke innenfor Norge og e'n by begynner jeg å lure.

smgj sa for siden:

Jeg har alltid trodd det var i sammenheng med tykkere hud ifm soling. Men huden min er fetere nå ( ikke negativt fet, bare fetere enn tørr) og det setter jeg i sammenheng med mer fett i kosten + udo's + triomega. Jeg tror, men det betyr ikke at jeg vet.

Minaa sa for siden:

Yrla: Jeg fikk også en pakke levert til feil postkontor nå nylig (fra Iherb). Min klarte de til slutt å sende til riktig postkontor. Ringte posten en lørdag og pakken kom ikke til riktig sted før på fredagen etter.

.

Regret sa for siden:

Posten norge er helt utrolig.. ikke er vi store landet heller, så det er rart det skal være så vanskelig. har hatt utrolig mye problemer med innlands post, så om det er mulig så møter jeg opp til mottaker personlig framfor å sende via post, evt bruke internett. Men når det er snakk om en pakke blir det straks verre å sende via mail ;)

Ja det er nok en sammenheng da huden herdes av solen. Men jeg sier bare at det ikke er tilfellet med meg nå siden jeg ikke har vært i solen :) Jeg tror det er oljen som har grunn i det til syvende og sist, for jeg tror det er ny, fersk hud etter alle forandringene den har vært igjennom de siste ukene. Har herlig hud nå, som er god og feit, det er svært sjeldent at jeg trenger å ha på lotion eller annet fuktighetsgivende.

Jeg lurte litt på en ting, til dere som går på både udo's og cocosa. Er dere mer oppblåst med det enn ellers? Jeg er blitt skikkelig oppblåst etter at jeg begynte å ta cocosa igjen, og jeg tar Udo's som vanlig.. forstår ikke helt hvor det kommer ifra..

Yrla sa for siden:

Jeg har gitt opp å vente som du forstår på datoen. Dette får jeg beskjed om: Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
                                                           11.08.2011 11:35,                              0905 OSLO

Og jeg kan ikke etterspørre pakken, eller hva det heter, det må avsender gjøre. Og jeg aner ikke hvem avsender er fordi jeg har handla flere ting på ebay. Teit at en fra utlandet må gjøre det synes jeg. Ja ja.

Bravo sa for siden:

Nei, kjenner ikke igjen dette. Blir bare oppblåst og prompete (og mer) når jeg har tafset på cavalierene mine i godtelageret fra Sverige, eller spist litt for mange karbohydrater..

Catwoman sa for siden:

Farlige greier, tafsing på cavalier sjokolader............ :eek:

Bravo sa for siden:

Jeg vet. Og det rare er at før tålte jeg dem bedre, men etter mange mnd på lavkarbo, så tåler jeg mindre mengder før magen reagerer. Men de er jo så gode, så jeg fortsetter jo å kjøpe såklart..:p

Catwoman sa for siden:

Prövde Atkins barer oxå jeg.. Da kunne jeg gitt ut plate tror jeg :rolleyes:

Supera sa for siden:

Ikke så rart, fordi maltitol har fiberlignende effekt. På høykarbo spiste jeg mye mer fiber så i begynnelsen tålte jeg maltitol godt. Nå tåler jeg maltitol dårlig... Jeg blir gasskraftverk av noen få ruter av en sukkerfri sjokolade. Kroppen liker ikke for store forandringer i fiberinntaket... Så når man knapt spiser fiber til vanlig og så spiser maltitol, så får man vondt. Spiser man mye fiber til vanlig og så spiser maltitol så merker man ikke så mye.

Bravo sa for siden:

Greit å vite om, takk Supera!

smgj sa for siden:

Jeg vil bare snike inn og si at for min del er det definitivt noe mer. Jeg spiser bra fiberrik mat på PB - og tar 4-6ts FOS daglig... men maltiol (og mannitol) er noe helt annet. (Og det er på en måte greit - da faller man ikke så mye for fristelsen, akkurat.)

Catwoman sa for siden:

Vektnedgangen min er def stoppet opp... Spiser og trener som för, men har värt uten Udos og Cocosa i over en uke nå. Varmen i kroppen er oxå borte, og toabesök er betraktelig sjeldnere :o
Så, trenger pakka mi fra IHerb!

Jabba sa for siden:

Venter veldig på pakke jeg også.........VIL HA I DAG!!!!

Samme her! Bor i første etasje, inngangsdøra er to meter fra postkassene, så jeg sitter og nilytter etter lyden av postbudet ...! Vil! Ha! Pakke! I! Dag!

Bravo sa for siden:

Jeg skal bestille kokosolje fra Iherb snart, og slenger meg på her: Smaker ikke Jarrows like godt? Og er det noen som har prøvd denne ? (Enda litt billigere)

Jeg synes Jarrows og Cocosa smaker likt, men så er det en stund siden jeg spiste Cocosa, forsåvidt. Mulig Jarrows tar smak fra boksen som er i plast, kontra Cocosaen som er i glass?! Noen påstår jo f.eks at de kan smake forskjell på cola fra glass- og plastflaske. :cool:
Uansett, virgin er virgin. Det skal framstilles på samme måte -kaldpresset fra ferskt kokoskjøtt. Men igjen -kvaliteten på koksnøttene vet vi jo forsåvidt ingenting om ...

Okie sa for siden:

Ja når det nevnes slik, ser jeg i dag at mye flasser etter dusjen i går. Så jeg skifter ham altså lol... veldig fin hud under.

Jeg syns jeg blir litt mer oppblåst i magen med begge oljene...men med det sagt kan det ha noe med all osteknekkis jeg har hatt dilla på de siste ukene:o

Bravo sa for siden:

Ok takk:) Det glasset jeg linket til blir uansett for tungt for air mail-muligheten, fant jeg ut nå.

Da kjøper Jarrows og litt xanthan gum (må teste det istedenfor JBKM), det går innenfor vekten så det blir 4 dollar i frakt.

Kame sa for siden:

Dere som venter og venter på pakker, stormen Irene har visstnok ført til forsinkelser i postgangen i USA. Har iallefall fått beskjed om dette fra flere andre leverandører jeg har bestilt pakker fra.

(Jeg har bestilt olje selv, og venter spent på pakke, tilvenning og resultatet..!)

FrkMarge sa for siden:

Hvor lenge etter oppstart tok det før dere merket resultater, dere som har holdt på en stund???
Lurer bare på hvor lenge det er vits å holde på før jeg eventuellt gjør opp status og bestemmer meg for om jeg vil kjøpe en flaske til eller ikke :)

Jabba sa for siden:

Jippi! endelig var flaska med smørning å finne i postkassa!!! Da blir det å starte opp med Udo`s igjen STRAKS!!!

Sanney sa for siden:

ingen post for meg idag, bare internettregninga T_T

mamma87 sa for siden:

Fikk udo`s idag, måtte hente den på posten da :)

lifejack sa for siden:

Jeg prøvde det lille glasset til Garden of Life for noen år tilbake, og syntes den var enda mer aromatisk enn Cocosa. Var i hvert fall den beste kokosoljen jeg hadde smakt/luktet på den tiden. Nå er det jo en stund siden, men regner med at kvaliteten er den samme.
Forresten går det an å sende den med International Airmail til $6.00 selv om den akkurat går over 4lb:)

Bravo sa for siden:

så bra:) Kanskje jeg prøver den neste gang, da - nå bestilte jeg jarrows tidligere i dag

danielve sa for siden:

Klarer meg snart ikke uten en kopp hjemmesnekret varm kakao med en ss Cocosa. Digger kokos- smaken og får på den måten i meg nok fett. Ellers blir det ofte for mye protein på meg.

Regret sa for siden:

Jeg kjente forskjell i magen etter 1-2 dager, i huden etter 2 uker. Har vært dårlig på å veie og måle de siste ukene så jeg vet ikke om det gir noen effekt der, men helt i begynnelsen så droppet vekten mer enn vanlig :) cm var den samme.

Chamomilla sa for siden:

Hva består hjemmesnekret kaakao av - please? :p

Regret sa for siden:

Det er sånn jeg er nå :(
Jeg reagerte ikke på cavalier før, men så tok jeg meg en pause, og når jeg begynte på lavkarbo igjen så tålte jeg ikke 1 bit en gang, så jeg spiser ikke sånt mer. Jeg greier heller ikke å følge lavkarbo for tiden, så det kan jo komme av mye rart.. men det var spesielt etter at jarrow kom i hus og jeg begynte å ta begge deler. Var helt fin form før det.

Bonus sa for siden:

Da har jeg begynt.. Det gikk greit å ta begge deler bar..

Men dere som spiser cocosa bar, smelter dere den før du spiser den?

Jabba sa for siden:

Neida - Cocosa spiser jeg rett av skjeen....

Sanney sa for siden:

jeg har fått pakke. spent på hvilken det er :) men jeg tror at jeg ikke begynner før jeg har fått begge to

Bonus sa for siden:

Det går greit å svelge udosen, men cocosaen bar derimot.. Konsistensen minner meg om lysvoks.. Ja, jeg har smakt lysvoks da jeg var liten :p

Sanney sa for siden:

det var udos'en som kom :) pakken med kokosolja ble sendt samme dag, så med mindre den dukker opp snart er den pakken tatt av tollen. hvis det har skjedd blir det mer venting, med mindre det går greit å bare bruke udosen og få effekt av den alene.
jeg drikker som regel smoothie til frokost, så skal nok greie å få svineriet i meg på et vis, å drikke det bart er ikke aktuellt :p

LilleMill sa for siden:

Jeg fikk pakka med kokosolja fra Iherb i dag. Det var bra det var ziplock pose rundt krukka, for det var en god del av olja som lå i den :( Hadde stivnet igjen da heldigvis.

Haha, samme her! Men jeg kan ikke si det var en helt negativ opplevelse heller, for den billig pure-boksen jeg kjøpte, som jeg spiser i håp om et eller annet slags toleransevedlikehold, smaker til og med litt som stearinlys, og det går jo ned ...!

Fortsatt ikke fått noen pakke. Buhu.

danielve sa for siden:

Bruker alpro soya melk ca 300 ml, litt stevia, 1 ss kakao (vanlig bakekakao), 1ss cocosa og hvis jeg har lyst på noe ekstra tar jeg gjerne 2 ss kremfløte oppi også. Blir en veldig god og mild kokossmak og svart lite kh. Kremen kan da godt komme fra sprayboksen. :D

danielve sa for siden:

Varmes seff opp hehe- jeg tar det rett og slett i mikroen.

Megvel sa for siden:

Der kom udosen!

Regret sa for siden:

hmm ingen olje her enda..
Men jeg har prøvd å ikke ta noen oljer i dag for å se om det løste mageproblemene mine (oppblåst og ekkel), og det gjorde det søren meg :rolleyes: Helt fin i kroppen i dag! Lurer om jeg må redusere Udo's mengden om jeg skal ta begge deler, evt holde meg til kun Udo's.. må prøve meg litt fram.

Yrla sa for siden:

Fett på tom mage er anbefalt som avføringsmiddel har inne har jeg sett. Kanskje du kunne tatt det sammen med måltid?

Regret sa for siden:

Jasså? hmm.. jeg greier ikke å følge lavkarbo noe mer, så jeg har falt litt tilbake til gamle vaner, og det innebærer lite mat til forskjellige tider av døgnet, ingen fast matrutine. Så da kan jo det være grunnen tenker jeg :rolleyes:

FrkMarge sa for siden:

Har klart å opprettholde det jeg begynnte på iallefall, men har ikke økt jeg da...
Jeg får i meg 1 ss Udo's, 1 ss tran og 2-3 ss cocosa hver dag.
Aner ikke om det har noen som helst effekt jeg, men siden jeg før ikke har tatt stort kosttilskudd, så kan det ikke skade iallefall.:p
Det jeg vet at det har gjort med meg hittil er at det har minsket matlysten enda mer... trodde ikke det var mulig. Jeg spiser altså så vanvittig lite i forhold til hva jeg har vært vant til:eek:
Og istdenfor å spise masse smør, får jeg i meg sunne oljer istedenfor... det må jo være en god ting?

I dag var jeg bare ikke sulten. Spiste litt i går kveld i 23 tiden tror jeg, våknet i dag tidlig og fikk sønnen min på skolen, var ikke sulten. I tillegg hadde jeg god tid og var stuptrøtt, så jeg gikk og la meg igjen etterpå.:rolleyes:
Reiste på uni i 12 tiden med bare 1 ss tran innabords, fortsatt ikke sulten og skulle hjem i 15.30 tiden fortsatt ikke sulten..., men da spiste jeg lunchpakken så jeg ikke skulle ta den med hjem igjen uåpnet - syntes det ble litt dumt:o

Har spist en gang til i kveld, og drukket ca 2 L vann + fått i meg udo'sen og litt kaffe med fløte og cocosa og er stappmett på mine inntatte drøye 1500 kcal.
Hadde noen sagt til meg at jeg ville være mett på den mengden kcal for 3 mnd siden hadde jeg ledd....

lifejack sa for siden:

Nja, nå er jo smør sunt og godt for de som tåler det, så du må ikke være redd for smør, altså! Margarin derimot...

FrkMarge sa for siden:

Neida er ikke redd for det :p
Margarin har jeg ikke spist på sikkert 10 år, minst:)

lifejack sa for siden:

Hehe, så bra. Hørtes bare ut som du var redd for smør siden du sa du hadde "byttet det ut med sunne oljer istedet", og da fikk jeg litt assosiasjoner til en som var hjernevasket av de norske kostholdsrådene;)

FrkMarge sa for siden:

Hehe tilgitt ;) Neida er ikke redd for smør.., men tenkte det kanskje ville være lurt å innta litt andre typer fettsyrer også... Selv om jeg spiser fet fisk og bruker raps og olivenolje + at jeg spiser nøtter og frø, så er det greitt å fordele forholdene mellom de ulike fetttypene litt tenkte jeg. Jeg kommer IKKE til å slutte å spise smør... jeg ELSKER smør:p

vibsen sa for siden:

Jeg kastet meg i hemmelighet med på dette prosjektet 25.08. Jeg trappet opp litt for fort, og måtte gå ned igen (man blir ikke bare litt kvalm heller :eek:), men jukseveiing i dag viste 1,3 kilo ned siden 27.08. Jeg har egentlig ikke veiing før på mandag, men dette ser jo lovende ut. Nå har jeg samtidig tatt kontroll over proteinene mine, så det kan jo også være en faktor, men uansett er jeg storfornøyd siden jeg har stått stille siden juni.

VSB sa for siden:

Det blir litt mindre oljer på meg nå, ser ut til at jeg må følge med litt på calori inntaket og da prioriterer jeg mat. Men oljene brukes i dressinger, smoothie o.l. da.

Bee sa for siden:

Håååper jeg får pakke i dag altså.
Jeg har tatt bare cocosa fra den dagen jeg kom over denne tråden her, og sånn hudmessig ser jeg allerede resultater. Som i totalt kviseutbrudd!!! Grrrr... Men jeg vet jo at det blir sånn en liten periode til og begynne med før det gir seg og blir bedre.
Vekta går også radig ned. 0,9 kg ved sist veiing, og 1,2 uka før det. :D Det er jo slett ikke feil!!
Bare 6 kilo igjen til matchvekt. JIPPI!

Herlig å lese om resultatene deres! Er nå på tiende dagen etter shipping ... Åååeeeh, er så utålmodig! Har også bestilt kokosshampoo og -balsam, samt ringblomstsalve som jeg er spent på å prøve.
Har fortsatt å ta denne billige pure-kokosoljen, to ss om dagen, så jeg håper det går greit med en kjapp opptrapping når oljene endelig kommer!

Rin sa for siden:

Hrmm, venter på et nytt glass Udo's jeg også - håper inderlig det kommer på mandag, for jeg tror jeg går tom i morgen tidlig. :o Pakka ble sendt den 21.aug, så... krysser fingrene, ja!

Chamomilla sa for siden:

Følger med på dere, men er litt redd for for mye vegetabilsk fett med unntak av kokosfett. Og jeg tok udos mot betennelser MYE før, men... er litt i tenkeboksen. :)

mayeliz sa for siden:

Så flott at det er mange her som har fått noe igjen for å spise Cososa og Udos.
Jeg hører ikke blandt dem. Jeg har nå spist 2-3 ss av hver siden juni -og merker ikke noe annet enn at lommeboka er blitt litt tynnere..
Er jeg den eneste som syntes at dette er bortkasta penger?

Bonus sa for siden:

Jeg drysser litt sukkerfri gelepulver oppå cocosaen, så går det glatt ned :)

Jeg skal ta de hver dag.. Når flaskene går tomt, så skal jeg ikke kjøpe ny før jeg merker faktisk forskjell :D

Okie sa for siden:

Vet jeg har en del å ta av altså...
Men livvidden har minket med to cm til. Altså blitt 95 (har hatt eggløsning) og vekten ned en kilo til:D

Jeg kjøper nok en UDOs til når denne går tom, men jeg greier ikke tenke annet en "død mann på flaske" hver gang jeg skal ta mine ss etter å ha lest det her inne lol....

FrkMarge sa for siden:

Nyskjerrige samboeren min MÅTTE teste denne i dag når jeg uffet meg med klype på nesa og skullte den ned med kaffeblandingen min...
"synes ikke den smakte så ille jeg, smaker som nøtter!" fikk jeg til kommentar...:eek:
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"?

Bonus sa for siden:

Jeg røyker ikke, og er veldig kresen på mat til vanlig.. Men syntes de her går det greit med.. Ikke verdens beste, men ikke sånn at jeg brekker meg :)

Regret sa for siden:

Røykere har elendige smaksløker! bare så det er sagt.. De kan sleike opp kattedrit og fortsatt synes 'det smaker som nøtter' ;)

Saklig. :cool:

ketto sa for siden:

Jeg har aldri røkt og synes ikke hverken udosen eller cocosaen er vanskelig å få ned.. :)

Men, har ikke merket effekt på vekta. Men er spent på om jeg får like såre og sprukne hender til vinteren. Da ser jeg kanskje effekten??

Har også brukt Kamut hvetegress 2 ukes tid. I dag fikk jeg Chlorella og spirulina. Spent på og det også kan hjelpe på??

Cyan sa for siden:

Kanskje han har sinkmangel? Det påvirker smakssansen.

Yrla sa for siden:

Jeg tenker heller at folk liker forskjellige ting. Jeg liker udos og røyker ikke.

Bonus sa for siden:

Det lurer jeg også litt på.. Jeg sliter med tørr hud om vinteren, mens jeg derimot har perfekt hud om sommeren.. Kanskje dette kan gjøre at jeg slipper krem og sånt :)

Beurre sa for siden:

Jeg er ikke med på dette prosjektet, men tar Udo's nå, og jeg har også lurt på hvorfor så mange ikke takler smaken. Synes den smaker lite og helt ok - kjenner litt smak av linfrø/solsikkefrø. Har ikke røyket på mange år. Jeg har vel sinkmangel, da :confused:

Jeg tar faktisk sink nå i håp om at det skal hjelpe en smule på hårvekst og stoffskifte. Våget meg på en sinktest og den antyder mangel, uten at jeg vet hvor pålitelig den er. Jeg synes ikke Udo's smaker kjempegodt, men ikke direkte vondt heller. Helg greit egentlig. Tenk om jeg virkelig har sink-mangel og den med ett smakker skikkelig fælt? Bummer. :p
Ellers synes jeg smakssansen min virker helt ok, og jeg har, tross at jeg røyker, luktesans som en blodhund. Å vanke gatelangs på en søndag med kebabrester rundt hvert gatehjørne er en delt glede ... :cool:
Og jeg aner ikke hvordan kattedrit smaker, for jeg har aldri prøvd.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.