< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Dollsine sa for siden:

Hm....... jeg har fulgt denne tråden en tid, i et tappert forsøk på å bli litt klokere. Jeg har skjønt at en coctail av denne Udos og cocosa er bra og hjelper på både det ene og det andre.

Det jeg dessverre ikke har blitt:o klokere på, er hva slags udo som er bra. Kan noen; gjerne med god erfaring, tipse meg om hvilken udo (med link?) som er best? Ser at flere sliter med smaken, så hvis det har noe for seg vil jeg også gjerne vite om gode kapsler hvis det har noen hensikt.

Det var noen kommentarer om ubåter som dupper eller ikke:D. Mine dupper ja, betyr det at galleblæren sliter? Og hva da med den nevnte cocktailen??:p

smgj sa for siden:

Det betyr iallfall at galleblæren ikke "matchet" fettet i dag, om du ikke "pakker" dårlig og lager "isopor" med mye luft i da. ;)
Det finnes en del mat som skal fremme galle - ingefær (som asiatene bruker den) er en av dem, mener rødbeter var en annen. For min egen del så backer jeg bare litt opp på fett en dag og så er det borte.. Men jeg klarer ikke fett i ketogene mengder heller. Om det betyr at man bør droppe oljen... ? Jeg vet ikke. Men om den oljen virker bra så hadde jeg kanskje vært litt mer forsiktig med noe annet i stedet?

smgj sa for siden:

Heldig er du ... jeg har for lite magesyre og sure oppstøt er et fremmedord (man kan også få sure oppstøt ved for lite magesyre også, men det gjelder ikke meg..)

Ett av symptomene på sinkmangel er redusert smakssans... ;) Har du lyst til å teste så er Zink tally en sinkmangeltest som går ut på smak. Kjenner du aspartamsmak umiddelbart etter å ha tatt angitt mengde zink tally i munnen så mangler man IKKE sink. Jeg har testet 2 ganger. Første gang indikerte bra med sink (smaka søtt metallpapir + amalgamplomber... :eek:), men andre gang smaket det bare snerpete søtlig... (middels). En venninne påsto det smaka vann (= sinkmangel for mange).

Dollsine sa for siden:

Flere spørsmål fra meg.... Beklager å må gå i detaljer her; men hva mener du med pakker dårlig og lager isopor:rolleyes:? Jeg spiser vanlig mat med ca 75-80% fett fra rømme, smør, ja vanlig mat. Videre ca 5% kh og resten protein. I mengder er dette 10-15 g kh // 80 g protein // 150 g fett. Det er jo ikke mye?? Spekulerer nå ja:confused:

smgj sa for siden:

Jeg mener at om avføringen inneholder mye luft (= dårlig pakket / isopor) så vil den også flyte, på samme måte som om at når den inneholder mye ufordøyd fett.

Hvilke mengder din kropp takler er det bare du som kan erfare. :) Selv har jeg litt dårlig produksjon både histen og pisten etter noen år med mat jeg ikke tåler og til slutt lavt stoffskifte. Jeg har brukt ett år sammen med en flink lege for å få dette på rett spor og utvlikle seg i rett retning - så jeg følger med min kropp "noe mer" enn normalt..... :rolleyes: Og legen har lært meg å se i do, for å finne fasiten om jeg spiste "riktig" i går... DVS at det meste er fordøyd (note to self: husk å tygge maten skikkelig og ikke velge bare fiber)... se at konsistensen er grei ... (Nok søvn? Fikk jeg unngått å få for mye melk? .. ops - burde ikke ha spist godteri med mannitol, nei...)
Flyter/flyter ikke... (Nok galle? Eller luft? ) og farge. Etter lang tid med magetrøbbel og dårlig næringsopptak (bortsett fra karbohydratene, da) er jeg nå lykkelig over en pen, brun ubåt.

Fasinerende greier. :D Har nådd analstadiet for 2. gang jeg, nå. :p

Men - det er altså en del informasjon å hente der nedi skåla.
Denne er ganske bra. www.enzymestuff.com/rtstools.htm Men det er ingen grunn til å bli bekymret om ikke endringen er langvarig, altså ... Det er normalt med litt variasjon basert på hva man spiser.

Dollsine sa for siden:

Takker smgj for god info om en såpass delikat ting. Jeg skal gå til analysestadiet og følge med :D Duppingen er ingen ny erfaring i grunnen, men så har jeg vært rå på fiberrik mat i mange år og da! Ble litt skeptisk da jeg leste at det kan ha sammenheng med for mye fett.
Enda en gang takk!

Photobscura sa for siden:

Ah, ja. Så klart. Da er jeg med! Jeg kobla nok ikke ettersom jeg ikke har redusert smakssans så jeg hadde nok ikke med den tanken da jeg leste spørsmålet til Yrla. Oljen smaker jo noe, men har man den innerst i kjøleskapet så den blir godt kald så smaker den ganske lite, synes jeg, da. Men nå har jo ikke alle de samme smaksreferansene heller. Mat generelt smaker plenty, så ingen sanselige problemer i den avdelinga! :)
Jeg mangler mye rart, men ikke sink!

Lava sa for siden:

Syns ikke udos smaker mye vondt jeg heller, tar 1 ss x to daglig, og tar den bar :ja:

smgj sa for siden:

:D

Ja, noe skal det være - for alle av oss. ;)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg synes ikke at Udo's smaker spesielt godt, men det er atskillig bedre enn tran. Når jeg tar den bar svelger jeg rett ned hele dosen uten å puste også har jeg sitronvann stående klar som jeg tar en stor slurk av, da forsvinner smaken med en gang. Ikke sånn som tran der man kjenner smaken hele dagen og i tillegg går og "hilser" på den. Ellers blander jeg den i mat og den kan fint blandes i mange ulike ting.

Til dere som spør om informasjon om Udo's så ligger det masse bra informasjon på nettet. Den aller beste informasjonen er jo å finne på de offisielle hjemmesidene, den er jo bare på engelsk men her finner dere litt på norsk. Så vidt jeg har forstått så finnes det egentlig bare en Udo's: " 3-6-9 Oil Blend", men det har nylig kommet en som heter "Udo’s DHA Oil Blend"
(Google er din venn :) ).

Dvs at dersom man ikke spiser mye feit fisk (som meg selv) kan det være en fordel å bruke den som er merket DHA. Hvorfor Iherb i tillegg har en blanding som er merket med High Lignan vet jeg ikke og vet heller ikke hva det innebærer, men det går jo kanskje ann å sende en mail til enten Iherb eller Udo's.

Sånn ellers tror jeg at det er hipp som happ hvilken man velger på f.eks Iherb (her hjemme har jeg bare sett en type), husk bare at kapsler er mindre "sterke" enn oljen og at man nok trenger mer for å oppnå de samme dosene som ren olje (se andre innlegg, vet det er noen som har brukt kapsler).

Håper dette var til hjelp til dere som lurer. Hjemmesiden har som sagt mest og best info, men bare på engelsk så dersom noen trenger hjelp med oversettelse kan jeg alltids prøve. :D

smgj sa for siden:

Oh... her er det mye forskning og mye uenighet. Jeg sitter og leser disse to blogginnleggene
primalmeded.com/2011/07/27/fat-glorious-fat-part-i/ og
primalmeded.com/2011/08/09/fat-glorious-fat-ii/

Jeg lærte MYE jeg ikke visste. (Og jeg er ikke engang sikker på at det jeg lærte virkelig 1) er riktig 2) er den hele og fulle sannhet.)

Så mye for linfrøolje - lizzom.

Videre

Så vi skal altså forstå at fra å spise linfrøolje får vi ALA og inntil 8% av denne blir til EPA. Vi kan også få EPA direkte fra kjøtt fra beitende dyr, brystmelk eller fet fisk. Av denne EPA-en vil kun maks 4% bli til DHA... Og DHA kan vi få i oss direkte i stedet - om vi drikker brystmelk, spiser fet fisk, egg fra frittgående høns (EKTE frittgående - fordi høns er ikke vegetarianere om de får velge selv), melk fra lykkelige kyr på beite og kjøtt fra ditto storfe.

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror nok dama som skriver dette vet hva hun sier - og at det kan verifiseres. Men om det vi vet er "alt"... det tviler jeg på. Og det jeg tror er at vi får i oss utrolig mye "dritt"... både som margariner og møkk i ferdigmat - men også gjennom at vi forer dyrene våre den samme møkka. (DVS at dyrekjøttet ikke blir bedre enn det foret dyrene får... og de får det møkkafettet og det kornet vi spiser mindre og mindre av.) Så jeg håper at gode, kaldpressede oljer og feit, helst vill, fisk vil gi kroppen min noen gode byggesteiner innimellom griseekjøttet fra junk-food-gris... og at "byggmesteren" har vett nok til å velge de gode byggesteinene først. :o

Catwoman sa for siden:

Heisann, og god morgen alle "udosere" :D
Ett spm her.. Må cocosa och udos tas samtidig for og virke maksimalt? Jeg har nå tatt min kveldsdose olje rundt 21, men cocosan tas i dagens siste kaffekopp rundt 18... Blir dette helt feil?

Rin sa for siden:

Jeg synes ikke Udo's er spesielt velsmakende, det smaker surt gress. :p Men det er ikke så ille at jeg vegrer meg, og ettersmaken varer ikke lenge. Tar den bar, følger eventuelt opp med litt kaffe eller farris.

Lillemy71 sa for siden:

Finnes vel egentlig ikke noe fasitsvar på dette eller? Jeg tar udos (ca 30-40 ml) fordelt på to ganger og ca 30 g cocosa en gang (noen ganger fordelt på to). Tar det vel egentlig litt sånn som det passer og det finnes vel like mange måter å få i seg dagens dose på som det finnes deltagere på tråden tenker jeg.

VSB sa for siden:

Jeg kombinerer udo`s med høydose fiskeolje, for å få litt effektive oljer i tillegg, og så prøver jeg å spise fet fisk. Så forsøker på en slags helgardering, men så tar jeg ikke like mye cocosa da. Det blir til sammen ca. 2g fiskeolje, 15ml udo og 1/2 ss cocosa. Litt ekstra i maten i blant. Ser ut til at vekta går i riktig retning nå i hvertfall, så blir bare spennende å se om det fortsetter.

nightly sa for siden:

Er det noen som har fått resultater av å ta Cocosa eller Udo's daglig?

Regret sa for siden:

Jeg spurte om det samme, men fikk ikke svar.. så jeg lurer også på dette, fortsatt! :p

Megvel sa for siden:

Jepp! Tar til frokost og etter middag.

Nnem sa for siden:

Følger med denne tråden jeg.

Yrla sa for siden:

Hvor mange gram fett orker dere på en gang i et måltid? Jeg inntok nå 23 gram fett på en gang og er kvalm.

Megvel sa for siden:

man må begynne i spe. Det er mye for galleblæra å begynne på alt for mye.
Sjekk litt bakover i tråden om duppere...

Peppa Gris sa for siden:

Jeg tar kun cocosa og merker forskjell. Tar en liten spiseskje i kaffe, litt på en skje osv.Aldri alt på en gang. Merker det godt på kroppen med og uten.

Regret sa for siden:

DA! er jeg i gang :) Fikk udo's i dag og det ble dermed første skje med både udo og cocosa i dag. Startet med 1 ts (ca 5ml) av hver olje og skal øke litt etterhvert. Det jeg frykter mest nå er egentlig å bli bosatt på toalettet.. Hvor langt tid bør det gå før jeg øker dosen?
Har dere forresten et godt tips til å få i seg cocosa? jeg greier ikke å spise det rent av skjeen, men greier fint i te så lenge det ikke er mer enn 1 ss. Men enkelte dager, gjerne varme dager, så greier jeg ikke tanken på te.. Hva da da?

fiffi sa for siden:

Jeg tar cocosa sammen en valnøtt, det synes jeg nøytraliserer smaken godt.

Regret sa for siden:

Lurer på om det er konsistensen og ikke smaken som plager meg.. siden jeg greier å ta den i te tenker jeg. Kanskje det bare er bedre å gjøre den til flytende olje? hmm eller lage noe av den som er lettere å ta men allikevel få den i seg. Udo's finnes jo i sjokolade, kan jeg ikke blande cocosa i noe sånt som er godtkjent og heller spise det? Eller må det være flytende i magen for å ta effekt?

Cassiopeia sa for siden:

Det beste rådet jeg kan gi for økning er å ta det med ro. Så lenge du har en aldri så liten antydning til kvalme eller lignende, så venter du. Jeg tok 5 ml daglig i ei uke, deretter 10, og så 15.

Cocosa kan godt smeltes om du synes det er bedre å ta den som flytende olje. Sjøl makter jeg ikke konsistensen på fast cocosa.

Det er for øvrig ikke noe must å ta oljene på skje. Bruk dem i en smoothie, bland dem i en dressing osv. Cocosa er dessuten SUPER til å steke i. Den tåler 200 grader uten å ta skade, så du kan få det i deg på den måten også.

Masse lykke til!

Heba sa for siden:

Jeg har brukt planteoljer og cocosa i en lengre periode, og jeg syns egentlig at det funker veldig bra! Føler at jeg har fått en super forbrenning, itilegg til at huden har blitt mye finere, så da føler jeg meg alltids litt slankere også:)

Meen, jeg har ikke brukt udo's jeg da. Jeg bruker Aman Prana Okinawa Omega Happy Delight(haha, jupp, langt navn). Akkurat samme prinsipp som Udo's. Jeg har brukt udo's før, men må si at Aman Prana oljene faktisk er mye bedre. Man trenger bare å ta 1 ts, itilegg til at denne oljen faktisk bare smaker sitron. Etter at jeg byttet ut Udo'sen med Prana'n syntes jeg at ledda knirka mindre, huden ble enda bedre og jeg slutta å røyte. Så er du lei Udo's, så er det verdt å prøve Aman Prana oljen.

Jabba sa for siden:

Fikk også Udos i posten i dag og må lese gjennom tråden en gang til for å se hvilken dosering jeg skal legge meg på.....
Hadde Cocosa fra før av så den har jeg spist av i ca en uke....

Bik sa for siden:

Hvorfor fylle seg med så mye cocosa? For å få nok fett? Syns det høres litt kvalmt ut...:confused:
Jeg har brukt cocosa til litt steking, og i lavkarbo snacks.( lagde noen kuler av cocosa, hakkede mandler og sukrinmelis. Men har ikke spist av de hver dag.

Lava sa for siden:

Noen ganger tar jeg cocosa sammen med litt varmt vann, bare for å få svelget det :ja:

Regret sa for siden:

Begynte du i dag også eller? Hvis vi begynte samtidig så kan vi jo sammenligne litt etterhvert som tiden og forandringene skjer.. Hvor mye tar du av hver?

Jabba sa for siden:

Fikk UDOS i dag men har ikke begynt enda. Men har tatt Cocosa en ukes tid...
Tror jeg vil begynne på lørdag / søndag....tør ikke risikere å måtte sitte på do i morgen ...er alene på jobb og kan ikke sitte på toalettet halve dagen.....:p

Regret sa for siden:

dere, hvor mange gram er 5ml udo's? Sitter å ser over matmenyen i morgen og jeg tror jeg har overregnet som fy, for med ett så var jeg oppe i 80% fett når jeg normalt såvidt greier å komme meg på 70-75% og da skal jeg virkelig gå inn for det med 2ss cocosa og generelt mye fet mat..

Yrla sa for siden:

jeg regner det som 5 gram

Lava sa for siden:

Og jeg så ikke at det var ny side, så jeg svarte på noe som ble sagt litt før.. Tar en ss udos bar, morgen og kveld og har cocosa i kaffen utover dagen. Men, jeg lager en kopp kaffe med fløte og cocosa som jeg da super oljen i meg like etter udosen, så de blir nok godt blandet i magen :ja:

Kjenner at ryggen er smalere, om jeg kan si det sånn, men vekta er lik som før...

Regret sa for siden:

Så godt å høre at folk ser og kjenner forskjell!
Jeg har jo nettopp begynt på lavkarbo igjen og kommer fra lavkalori med fettfattig mat, så jeg ser nå at 5ml om dagen med udo's er mer enn nok! Magen bråker litt, så jeg tror jeg skal prøve kun 1 ts i noen dager til enn å hoppe rett på 2 doser om dagen. Jeg får jo uvandt mye mer fett igjennom kosten også nå.
Men på en annen side kan jeg være så ekkel å fortelle at Udo's har hjulpet meg allerede! Magen hadde stoppet helt opp og toalettet ble svært sjeldent brukt, og i dag fikk jeg endelig gjort noe der også! :D:p Er det lov å juble over hvor deilig det var eller? haha :o

Supera sa for siden:

Jeg har også problemer med konsistensen. Flytende cocosa går mye bedre. Men vanligvis tar jeg den i te. Jeg tar nå to ts i en kopp te to ganger til dagen. Jeg har brukt cocosa i eggemelk noen ganger. Og så har jeg laget hjemmelaget sjokolade med cocosa, kakaomasse, søtning og diverse smakstilsetninger.

Rin sa for siden:

Det er ikke lett å gjette om det er vær eller vind eller oljer eller noen annen faktor som er ansvarlig, men kroppen min har i alle fall vært i endring siden jeg begynte med dette regimet. Jeg kjenner meg smalere, de pålimte 2-3 vannkiloene er borte, og det virker nesten som om skrotten vil gå ned litt igjen. Som sagt kan det godt være så enkelt som det at det sluttet å være så ekstremt klamt vær rundt meg, men jeg fortsetter å ta oljer og krysse fingre, jeg. :p

Supera sa for siden:

Hvor lang tid tok det før dere merket noe og hvor store doser måtte dere ta? Jeg har tatt 2 x 10g udo's og 2 x 2ts cocosa i snart en uke og har ikke merket en ting. Ikke varmere, ikke mer energi, ikke ned i vekt og ikke smalere. Jeg er ca tom for kapsler nå, men jeg venter på olje. Skal øke dosene når jeg får olje.

Regret sa for siden:

hmm jeg tror ikke det egentlig er en link her, men siden i går og den første skjeen med udo's og cocosa så har jeg droppet 500g :p Er varm i kroppen i dag etter ny dose.. men jeg tror det er for raskt og må være tilfeldig :) Jeg tok 1 ts av hver i går, og samme i dag tidlig.

Om du leser hele tråden, så kanskje du skjønner hvorfor. ;)

Jeg har gått tilbake til å være like trøtt og uopplagt og tørr i kroppshuden og øm i ledd som før, etter jeg slutta med oljene. Får penger igjen om en uke, og da skal det jommen meg handles oljer! Dette er så verdt det, ytterligere fettforbrenning eller ei! :ja:

Bik sa for siden:

Skjønner, og har bestilt mere cocosa ;) Kanskje jeg bør prøve Udo også? eller er det greit med bare en type?

grotingeling sa for siden:

:ja: samme erfaring her - var uten tilskuddene i litt over en uke, og huden ble tørr etter 4-5 dager.

suverene severina sa for siden:

Jeg har nesten lest alle sidene i denne tråden - men lurer fortsatt på en ting.
Ble veldig nysgjerrig på både cocosa og udos choice, men har egentlig ingen problemer med å få i meg nok fett fra før av. Dvs. jeg skal ligge på rundt 70% fett, og det gjør jeg stort sett og.

Hvis jeg skal prøve meg med cocosa/udos choice, bør jeg da kutte ned på andre fettkilder? Dvs. at maten jeg spiser i løpet av dagen rett og slett må være magrere? Eller spiller ikke dette noen rolle?

Blir veldig takknemlig hvis noen vet noe om det!

Regret sa for siden:

Jeg ligger rundt 80% i fett nå, og jeg kjører på med fettrike måltider igjennom hele dagen. Tror ikke du burde gå for magre produkter, da mister jo lavkarbo litt av meningen sin føler jeg..

Jabba sa for siden:

Hvor mange ml er en teskje sånn ca?

Regret sa for siden:

5ml sånn cirka circus

Jabba sa for siden:

Thanks ! Da kan jeg herved skryte på meg at jeg har begynt med Udo`s - 2 x 5 ml til dagen.....:D

Regret sa for siden:

:heia: :heia:
Da kjører vi samme løp faktisk :) trodde ikke jeg tålte med enn 5ml av hver olje pr. dag, men prøvde 10ml udo og 5ml cocosa i dag (gikk tom for cocosa) og jeg er helt fin, så jeg kjører samme rutine i morgen også. Vel, minus cocosa selvsagt.

Yrla sa for siden:

En måleskje er 5 ml. Teskjeer kommer i forskjellig størrelse, ofte mindre enn måleskjea. Sånne måleskjeer får du på apoteket. Bruker den masse jeg for å få korrekt mål.Greit å ha en måleskje for teskje og spiseskje (15ml).

smgj sa for siden:

Hehe - jeg tar en "støyt" rett fra flaska. En damestøyt da... :D

Regret sa for siden:

hehe! kan tenke meg at en mannestøyt hadde slått dårlig ut for magen :p

Rin sa for siden:

Nå har jeg forresten både cocosa og jarrow formulas-olje i skapet (extra virgin, begge to) - og mens cocosaen har stivnet, er den andre kokosoljen fortsatt flytende. Stusset litt, siden det skal være sånn omtrent det samme - vet ikke om det indikerer noe om innholdet, dog. :cool:

Regret sa for siden:

Jeg skal til å kjøpe jarrow nå.. er det noe galt med den? Fungerer den på samme måte i kroppen fordi?

Dollsine sa for siden:

Heba sier hun/han (?) bruker Amanprana Okinawa Omega Happy Delight framfor Udo og at smaken er bedre + at leddene bedres. Høres fortrteffelig ut begge deler for min del. Noen som vet hvor denne oljen er å få kjøpt?

Jabba sa for siden:

Synes den fungerer ypperlig!!!

VSB sa for siden:

Jeg prøver å holde meg på oljetoget, har prøvd å ta UDOsen bar, men det er virkelig bare pyton. Vekta går i riktig retning, men jeg har også gjort et kraftig kutt i cola-zero og tror nok det har en stor del av skylda...

Antoinette6 sa for siden:

. . . og jeg har tatt Cocosa i et par dager, En god teskje morgen og kveld. Men ikke Udo's. Økonomien tillater det faktsik ikke. Det vil si, - jeg prioriterer det ikke.

men Cocosa'en tror jeg er bra.

Jeg blir bare så SINNSYKT mett av den. Er øøøørlitegrann redd for at jeg da ikke kommer til å spise nok.

Skjønt, - :D

Regret sa for siden:

så bra! Kjøpte STOR krukke jeg! :D
Cocosaen jeg hadde i skapet fra før har stått siden mars/april og den gikk tom først nå! Den jeg bestilte nå er dobbelt så stor :eek:

Okie sa for siden:

Jeg tok min første ss i går. Syns ikke smaken var vond bare veeeldig sterk:eek: men i dag blandet jeg faktisk med litt funlight på skjeen og da gikk det gitt og takk for det ellers hadde jeg ikke hæla hehe... sterke de som klarer den bar uten noe altså!:)
Men jeg tror ikke 4 ss om dagen er noe jeg greier uansett:o

Regret sa for siden:

Vil gjerne dele at jeg er nå 4 dager uti dette, og jeg kjenner så utrolig stor forskjell i magen! Jeg føler meg som meg selv igjen og er ikke tung, oppblåst og ekkelt i magen. Jeg begynte på nytt med lavkarbo for 1 uke siden også, men det er først nå som jeg begynte med udo's at jeg merker dette! Herlig :D

Kanskje jeg må kjøpe den Udo'sen likevel . . .

lifejack sa for siden:

Tipper det kan ha noe med at den ene er i plastemballasje mens den andre er i glass/metall!?!;)

Yrla sa for siden:

Spiser dere alle en skje før et måltid? Blir dere fortere mett ved inntak av maten etterpå da sånn at dere totalt spiser mindre nå? Følger spent med på sidelinja, jeg.

Regret sa for siden:

Jeg tar de ikke i sammenheng med måltid egentlig.. men jeg tar de på morgen en gang før frokost, og en gang før middag. Vurderer å ta enda en før kveldsmat, men jeg lurer på om det blir for mye med 3 ganger om dagen. Er 1 ts det er snakk om.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg opplevde det motsatte. Cocosaen var helt myk mens Jarrowsen var ganske så hard. Stussa litt på det jeg og leita etter info på Jarrowsen, den skal jo være rein og kaldpressa, men det er jo sikkert forskjeller i fremstillingen uansett. Trenger ikke ha noe å si for kvaliteten i det hele :)

Jepp! Plast fører temperatur, kald eller varm veldig dårlig, i motsetning til glass og metall.

ketto sa for siden:

Jeg har bestilt Udos fra Iherb. Kommer vel om en 10 dager eller noe :)
I mellomtiden tar jeg Xcia (?) slike frø med mye omega3 osv i, kamut og cocosa :)

Merker ikke noe til dobesøk, så det er kanskje udosen som gjør det?

KimPossible sa for siden:

Jeg har ikke gått ned noe mer i vekt jeg da, men magen er blitt litt flatere, og kroppstemperaturen er økt ganske mye, kjennes det ut som. Fryser i alle fall ikke lenger, som jeg gjorde før.
Grunnen til at jeg ikke går ned er vel fordi jeg har havnet litt på et platå. Men med tålmodighet og oljer så slipper det vel snart. :)

Catwoman sa for siden:

14 dager på oljekjöret har resultert i 1, 4 kg ned :D Juhu!!
Har tatt 2 ss cocosa, og 2 ts udos daglig. Magen har roa seg ned, så skal öke litt på udosen nå tenkte jeg. Har ikke merka noen ökt temperatur, men er jo verdens störste frysepinn........ Men buksene sitter mye lösere!
Spennende detta her ;)

VSB sa for siden:

1kg ned den siste uken!

Rin sa for siden:

Hehe, glass og plast ja - det streifet ikke tankene mine engang. :p Takk for oppklarende svar!

Cyan sa for siden:

Jeg tar fortsatt ikke Udos, men holder meg til 2 ss cocosa og 1 ss tran om dagen. Måtte sjekke målene mine nå, og jeg har gått ned 3 cm rundt det smaleste på midjen og +/- 5 cm rundt tykkeste på magen (litt usikker på akkurat den, men omtrentlig der) siden jeg startet med dette cocosakjøret for halvannen måned siden.

Dollsine sa for siden:

Jeg spekulerer og spekulerer... Hvorfor hjelper ikke "bare" cocosa? Noen tar Udos, andre tran (Cyan nettopp her), andre en annen olje igjen.

Hva skjer egentlig siden man får slikt resultat av en kombinasjon?

Bravo sa for siden:

Jeg har gått ned enda et lite hakk på skalaen, og i likhet med forrige rapport har jeg vært bortreist igjen (uten oljene)
Men jeg var bare borte en langhelg denne gangen, og jeg tror nok det er oljene som har rikket på vekta for min del, ettersom jeg sto stille i månedsvis tidligere! Juhu!

Bravo sa for siden:

Vi har vel egentlig blitt inspirert av BitTorres som selv har hatt veldig gode resultater av å kombinere Udo's Choice og Cocosa.
Ser ut som om flere i tråden her har fått resultater:)

Han har skrevet litt om dette bl.a. her og her

smgj sa for siden:

Kan vel hende at ulike folk trenger ulike ting. Kanskje "bare" cocosa hjelper noen, "bare" Udo's andre og atter andre trenger begge eller alle tre. :)

Det er iallfall tre delvis ulike varianter av sunne fettsyrer som de fleste trenger en del av (selv om det går an å få for mye omega3 også), eller kanskje det rett og slett bidrar til "mettheten".

SÅ gøy å høre om framgangen deres! Gleder meg veldig til jeg får oljer i hus igjen. Bare en liten uke til jeg kan bestille nå! Ja, og så tar det jo gjerne halvannen uke før de kommer i posten, forsåvidt. Lurer på å kjøpe meg en boks Pure kokosolje fra asia-butikk, og håper det kan gjøre litt nytte i mellomtiden. De koster bare 50 spenn, og det står på boksene at de ikke er raffinerte, så får jeg håpe at det er sant, da.

Regret sa for siden:

Nå har jeg gått et par dager uten cocosa og forbrenningen min er stoppet helt opp. Det skal ingenting til for at jeg går opp i vekt. Om det er relatert eller ikke aner jeg ikke, for jeg har også vært litt stresset i det siste da vi har hatt min lillesøster her i 3-4 dager inkl. nettene, jeg måtte på jobb igjen når jeg trodde jeg var ferdig, jeg har kjøpt meg bil og det skriker jo stress i seg selv :p + 2 bursdagsselskap og ene kvelden måtte jeg ty til en kjøpepizza til middag og jeg føler den ene kvelden der ødela alt. Jeg har ikke veid gjevnlig så jeg vet ikke hvor det gikk galt, men jeg merker at jeg er annerledes i kroppen og det ganske kjapt etter at jeg kuttet ut cocosaen.. Går kun på Udo's nå 3 x 5ml, men jeg merker fint lite av den, akkurat som om jeg skulle gått kun på cocosa, så det er absolutt noe med den blandingen altså!

Jeg har tatt Cocosa i en uke nå. 2 ss hver dag de siste tre dagene. Og jeg elsker å ta den i fløtekaffen min. :love:

MEN jeg har vært småkvalm hele denne uka. :hylgrine: Det er litt ubehagelig, syns jeg.

Cassiopeia sa for siden:

Kanskje litt mye olje for fort?
Prøv å redusere litt og se om det blir bedre.

Jeg skal i gang igjen med Udo's og Cocosa etter to ukers pause i morra, og tenker jeg tar det piano i starten slik som sist.

Jeg tar ikke Udo's, - bare Cocosa.

Cassiopeia sa for siden:

Men 2 ss pr dag er kanskje litt mye for magen din?
Jeg tror jeg hadde redusert litt noen dager og sett hva som skjedde, for så å øke igjen.

ketto sa for siden:

Hurra. Vekta mi har rikket seg nedover også. Bare 700 gram fra minstenotering! Spent på om det stopper her denne gangen også, eller om det går videre ned nå. Krysser fingre!

VSB sa for siden:

Her har midjen krympet med 1,5cm samtidig som vekta har leet på seg, forutsatt at jeg har klart å måle på samme sted da...

Bravo sa for siden:

Enda et lite hakk ned for meg, og i går økte jeg dosen på begge oljene bittelitt. Jeg kunne nesten danse, blir så glad av å endelig se resultater!! :D

ketto sa for siden:

Her går det også nedover :D 0.2 kg til siden i går. Og i dag kom tante rød :D

Åhh, håper virkelig dette er starten på videre nedgang!

Charlott sa for siden:

Fikk Udos`n på onsdag og startet med Udos og cocosa onsdagskveld. I dag viser vekta -1.6 kg :D

ketto sa for siden:

Så bra!! Håper Udosen min kommer snart :D

Regret sa for siden:

Ja, i går var det gått 1 uke siden jeg begynte med udo's, men det har gått ca ei halv uke uten cocosa, så det ble kun udo's for det meste. Cm hadde rast opp før jeg kjøpte oljene så jeg håpte igrunn bare på at udo kunne hjelpe på å stabilisere den og hadde 0 tro på at jeg ville miste noen cm, men sant nok så var det jammen meg 1 cm bort fra nedre magedel / hofter! Når jeg gikk tom for cocosa så stoppet vekten å falle og endte opp med et tap på 500g i stedenfor 900g som jeg var en plass i uka, men er strålende fornøyd allikevel. Håper jeg får den nye cocosaen snart for da skal fettbålet brenne til det så absolutt slutte!

heymaria sa for siden:

En undring jeg har: La oss si at jeg begynner daglig inntak av Udo's Choice og Cocosa. Små mengder i starten, og deretter opptil et par spiseskjeer eller mer av hver av dem daglig. Vil kroppen bli avhengig av å fortsatt få tilført like stor mengde, eller går det fint å trappe ned igjen etterhvert som ønsket resultat oppnås (vektnedgang, penere hud, bedre hjernefunksjon, osv)? Må man fortsette "evig" for å opprettholde effekten? Udo's vil jo være lurt å fortsette med pga. omega-inntaket, men hva med Cocosa?

Jeg har holdt på med Cocosa noen dager nå og har bestilt Udo's fra iHerb i dag, så er spent på effekten. Skal måle meg i morgen!

Er det forresten noen forskjell på om den daglige dosen av Cocosa og Udo's fordeles utover 2-3 serveringer i løpet av en dag eller om man f.eks. tar alt om morgenen?

nellie sa for siden:

For å få effekten av cocosa og udos må man selvfølgelig fortsette med det "for evig". Men nedgangen din er jo ikke avhengig av hverken den ene eller den andre:) Det er vel bare ment som en boost.

Rin sa for siden:

Hm! Jeg har alltid hatt rød/knudrete hud på armene, ikke konstatert eksem, men veldig synlig - selv ikke et kosthold med 70-80% fett har fått bukt med det. Men i dag tidlig la jeg plutselig merke til at knudringa er omtrent helt borte! Dette er jeg 99% sikker på at er en Udo's-effekt, for jeg har ikke endret på noe annet i kosten. :)

Dette merket jeg også! Åååeh, jeg får penger i mårra, da skal jeg bestille stooore kvanta, altså. Merker jeg blir en smule misunnelig når jeg leser om all effekten dere har fått som jeg aldri rakk å få. Må være litt mer føre var i denne omgangen, og ikke bli blakk og gå tom i den rekkefølgen.

Jabba sa for siden:

Jeg blir liksom sittende her å måpe litt.....det har gått uendelig tregt nedover med meg i det siste - og det er greit nok - jeg er jo godt innenfor normal BMI og forventer egentlig ikke noe videre vekttap....Veide meg i dag bare for å sjekke litt og fikk hakeslepp når jeg så 62,6 på vekta....Det er over 1 kilo ned på litt over ei uke.....!!! Så mye ned på så kort tid er det leeeeenge siden jeg har opplevd....
Og ikke tar jeg så mye Ud0`s + Cocosa heller, er fortsatt på lav dosering da jeg er livredd for å bli kvalm / "do-trengt" når jeg er på jobb alene hele dagen....

En annen ting er at jeg blir fortere mett nå.....spiser mye mindre til middag f. eks....

Lillemy71 sa for siden:

Den effekten har jeg omsider også fått. Har ikke gått ned i vekt, har tvert imot gått opp dessverre :eek:, men jeg er lykkelig for at huden nå er så mye bedre og nesten ikke tørr lengre.

Synes nesten "alle" har lovprist hvor bra huden ble på dette kostholdet, mens jeg opplevde egentlig det motsatte. Etter noen uker på Udos/cocosa kjøret er huden blitt mykere og ikke så knudrete. Sliter ennå med mer urenheter i ansiktet og på magen :eek:, men legen mener at det kan skyldes at jeg har sluttet med hormonprevensjon forholdsvis nylig og at kroppen må "stabilisere" seg.

Min teori om dette er at mesteparten av fettet jeg får i meg nå er av den riktige typen. Sier ikke at det er noe galt med annet fett, men det er tydelig at større mengder U og C og mindre dyrefett gir veldig postitive resultater for min del. Har kuttet tilbake på spesielt fett fra meieriprodukter, siden dette kan være partystopper og tilfører heller udos og cocosa. Driver å kutter en del andre ting i kosten også i håp om at jeg kan gå ned enda noen cm. Er lov å håpe :p

Yrla sa for siden:

Artig å lese, fordi i en ernæringsbok jeg har la jeg merke til at det sto at ved mangel på de essensielle fettsyrene kunne man få røde nupper.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.