Hmm. Jeg tar to spiseskjeer cocosa og seks Udo's-kapsler om dagen, uten å få noen reaksjon i det hele tatt. Litt bekymret for at det betyr at det ikke gjør noe som helst med kroppen, egentlig. :o Eller, det er kanskje mest det at jeg er veldig godt vant med over 80% energi fra fett i kosten.
YAY deg Photo!! Det var vel bursdagsgava si det?
Jeg veier IKKE mitt laveste sia påske. Det kan jeg garantere, for jeg har spist en smule utradisjonelt de siste dagene. Oppblåst, forstoppa og full av vann, men det går over.
Kanskje jeg skal lure meg til å sjekke et magemål eller to?
Og da var jeg også i gang. Måtte jo komme meg tilbake til Oslo før jeg fant no Udo's Choice.
Det smakte ikke så ille, egentlig.... men den kokosolja jeg kjøpte hadde en ganske guffen konsistens..... men, får bare bite tenna sammen og tenke på noe annet.
Forøvrig.... gratulerer med dagen, Photo... mulig jeg er seint ute, men det får så være ;)
Virkelig ikke verst bursdagsgave, altså! Jeg er ikke på laveste vekta ennå, da. Jeg mangler 300 gram for å være på lavestenoteringa mi. ;)
Vann og forstoppelse er forbigående!
Det spørs om du spiser mye fisk, da. Har lurt litt på omega3-tilskudd selv, ettersom jeg har litt problemer med å få i meg nok fet fisk, dessverre ... :o
Wooo, takk!
Tusen takk!
Jeg er fortsatt akkurat 3 kilo i fra å se sekstitallet på vekta ennå, altså. Så du puster meg vel i nakken! :D
Jeg fikk jo faktisk oljene mine i dag! Så i grevens tid som det er mulig! Jeg tror aldri jeg har fått air mail derfra så kjapt før! Purrrfekt!
Haha, ja ikke sant? Jeg får alltid olje på leppene når jeg ta cocosaen min, det er gull!
Ikke minst pleier jeg å bruke det som er igjen i lokket på kokosmelkbokser til å smøre hendene og neglebåndene. Funker bra, og lukter godt!
Og jeg har også kura håret med kokosolje. Det blir helt fantastisk!
Åh, takker! Jeg ELSKER jo lukten av kokos, og har lurt litt på å kjøpe L'oréal nature sin serie med kokos. Men denne er jo grymt mye billigere!
Jeg er fortsatt i sorg over at Batiste, bortsett fra en og annen kampanje, har kuttet ut sin tropic tørrshampoo. Den har en mild og vidunderlig kokoslukt. Hamstrer som om det ikke var en dag i morgen hver gang de dukker opp.
DHL-mannen banka på døra mi i dag helt uventa (venta han i morgen) så nå har jeg fått UDOs igjen. Måtte rett og slett bare ta meg en slurk med en gang, og siden jeg nettopp hadde spist tok jeg en slurk fra flaska. Litt skeptisk ettersom jeg har hørt hvor ekkelt den smaker, men jeg synes ikke det var så ille jeg, smakte litt høy liksom. Tok en slurk med vann også var det helt greit. Nå fikk jeg også den varme følelsen, har ikke kjent den før, muligens siden jeg har blanda det i mat. Fra nå av tæk je 'n bar :D
Da har jeg bestilt udos fra Iherb og slenger meg på her. Har en flaske linfrøolje jeg drikker opp så lenge. Jeg gjør dette mest for å få i meg masse omega-3, da jeg leste det kan være bra for stress m.m. Men om det får fart på vekt og magefett så sier jeg ikke nei til det heller. cocosan klarer jeg bar, men linfrøoljen må jeg spe ut. Prøver på å komme opp i 10g som var anbefalingen jeg leste. Det betyr for øyeblikket 2ss linfrøolje og 4 omega-3 kapsler... Så at det var mer omega-3 i udos, så det blir greit å bytte.
og UDO`s er den plante eller fiskebasert? Fant det ut, tar jo noe omega 3 kapsler da, men å få 10g basert på det blir litt voldsomt, så får satse på en god miks og en del skte fisk.
Noe jeg med min ekstreme mentale fiskeallergi synes er supert! Jeg kjøpte i kapsler fordi jeg trodde det var som å drikke tran, men siden det er plantebasert vil jeg tro at jeg klarer å drikke den bart. Så neste gang prøver jeg flytende.
Tenkte å slenge meg på her etter ferien siden jeg har irriterende stor mage, men lurer på en liten ting. Dere som bestiller på iHerb - passer dere på å bestille for under 200 kroner om gangen sånn at dere slipper toll og mva? Ser at portoen blir mindre også om man kan velge vanlig post, selv om det tar lenger tid - jeg skal på ferie i 3 uker så det gjør ikke så mye :D
Ja, gjør det, ellers blir det jo mye dyrere! ;)
Tenker at når jeg skal bestille neste gang nå, så skal jeg bestille en stoooor kokosoljeboks og en stooooor Udo's-flaske, men i hver sin pakke. Varer dessverre ikke for lenge, så det er jommen en velsignelse med iherb!
Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...
Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.
Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?
Når starter folkeaksjonen for å øke den dustete toll/mva-grensa forresten? :p
Ah, ja, jeg tenkte på den halvlitersflaska. Ærlig talt vet jeg ikke hva som er forskjellen. Morsomt nok så bestilte jeg en litt annen Udo¨s nå enn sist, altså -de virker jo i utgangspunktet like, men det er litt annen tekst og design, men da jeg fikk flaska i posten var den dønn like den jeg hadde fra før.
Det siste der lurer jeg på også. Den er jo ikke formålstjenlig lenger med de premissene vi har i dag. Helt teit er det. Misunner faren min litt, som bare bestiller ting fra utlandet over tollgrensa til adressa til den lille grensehandelen i Sverge rett ved der foreldrene mine bor. Smarting. ;)
Det står på sidene deres at hvis du bestiller for over 200 NOK, så må du kun betale 39,- ekstra i fortollingsgebyr.
Forøvrig er portoen som regel bare 6 kr, så da kan man jo bestille flere pakker. :)
Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.
Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?
Jeg er fortsatt på tredve, ca (to store ss av hver av oljene daglig), og har ikke tenkt å øke ennå. Har fått litt kvalme og sånn tilbake, men mulig det kan være på grunn av bursdagfylla også. :p
Noe jeg har lagt merke til, som først bekymret meg, men som jeg nå kanskje tror jeg skjønner litt mer av, er at strumaen min føles som om den er forverret. Men så så jeg denne artikkelen som noen har postet her på forumet, og seff! Det er jo ikke akkurat overraskende at kokosolje påvirker stoffskiftet! Jeg har jo f.eks blitt varmere i kroppen. Dette skjedde, både med strumaen og litt med kroppstemperaturen da jeg begynte med joddråper også, selv om det var marginalt, så merket jeg det godt. Da satser jeg på at det bare er noe, igjen, som blir verre før det blir bedre, for nå er strumaen temmelig plagsom, altså ... :o
På min flaske Udos står det, sitat: "15ml (ca 2ss) 1-2 ganger daglig i forbindelse med måltid." Dette sier meg at dosen er 30ml per dag. Men under næringsinnhold står det, sitat: "Næringsinnhold per dagsdose (15 ml): "
Mildt sagt forvirrende:(
Dessuten, dette er noe av det verste jeg har smakt......Godt jeg har kjøpt Steviadråper med godsmak...Etter å ha skyllt munnen med vann tar jeg et par dråper Toffismak i munnen og alt er bra igjen:D Reagerer ikke på Udos-oljen med kvalme heldigvis:)
Blander ut i smakssatt proteinpulver, dressing eller gryteretter jeg. Selvfølgelig etter at det er varmet. Klarte definitivt ikke å ta den bar. Cocosa tar jeg fint bar.
Jeg har økt på til 1 barneskje 2 ganger daglig (frokost og middag), og det går veldig bra.
Jeg har ikke målt livet enda, for jeg har jo ikke holdt på en uke med oljene engang, men på 6 dager har jeg gått ned nesten 2 kg, så ett eller annet er det som funker i alle fall! :D
Jeg tror nok ALT blir ødelagt når det ender opp i kapsler, men jeg tar flytende, naturlig tran og den er vel ikke tilsatt Omega3?
Uansett UDOs får vel Omega-3 fra Linfrø. Det som er synd er at man får ganske mye Omega-6 også og det får vi, som spiser kjøtt, alt for mye av fra før. UDO bruker det faktum at ordet Omega er positivt ladet hos befolkningen, mens det igrunn kun er omega3 som virkelig er godt for deg i den flaska.
Tittelen på denne tråden er noe rar også. Det er genene våre som bestemmer hvilket fettlager som går først, ikke hvilken type fett man spiser?
Nå skal jo Udo Erasmus sin olje ha et balansert forhold mellom omega 3-6-9. Selv om for mye omega 6 ikke er bra for oss, så skal vi ha litt av det!
Du får gjerne synes at tittelen er rar. Bakgrunnen ligger i det at noen mente å ha grunn for å uttale at det nettopp hadde en positiv effekt på magefettet, og ettersom jeg starta tråden, fordi jeg hadde tenkt å teste det ettersom det stort sett kun er der jeg har overflødig fett, så synes jeg tittelen er akkurat som den skal være!
Nå vet jeg ikke hvilken tran du tar, men Møllers er kjent for å raffinere fiskeoljen sin sånn at A- og D-vitaminer må bli tilsatt syntetisk etterpå.
Da var linfrøoljen tom og jeg har kjøpt inn UDOs, blir noen dagers pause da jeg reiser bort, men fortsetter med omega-3 kapsler. Har kjøpt en ny boks med høykonsentrert nå og uten omega-6 for å ikke få for mye av det. Har også bestilt UDOs fra Iherb, men den bruker jo litt tid da... Ser ingenting på vekta enda og sliter med disse magemålene, men så har det ikke vært de beste dagene nå heller da...
Tankespinn om årsak/virkning der det virker - og kanskje en ide om hvorfor det ikke virker for alle?
Det finnes jo ganske mye støtte for at vi lagrer skadelige stoffer i fett. En av kroppens forsvarsmekanismer mot skadelige stoffer i maten blir altså å øke fettprosenten og "døtte svinereiet dit" om det ikke går an å få det ut.
Jeg har lest dette som forklaring på platåer under vektreduksjon - at kroppen må håndtere de frigitte toksinene, og dermed vil bremse vekttapet til at de allerede frigitte toksinene er under kontroll og ute. Muligheter for å avhjelpe dette er først og fremst "ren" mat og dernest leverstøttebehandling og tarmstøttebehandling - alt etter hva man trenger.
Videre leser jeg om forholdstallet mellom omega6 og omega3. Med høyt inntak av vegetabilske oljer (de fleste oljene i supermarkedet med unntak av kaldpresset olivenolje, rapsolje og noen flere med fordelaktig mengde enumettet fett) vil de aller fleste av oss få i oss for stor andel omega6 til omega3.
Jeg tror kanskje at man gjennom å tilføre fett fra rene kilder - og da godt fett (dvs fett uten toksiner, og som har vært skånsomt behandlet og da også helst lite omega6 til fordel for f.eks omega3 og enumettet) så slår man muligens to fluer i en smekk:
man forbedrer balansen mellom omega3 og omega6 (og da gjerne uten å få i seg økt andel toksiner - det er en kjensgjerning at det følger en del toksiner med fiskefett)
at man rett og slett ubevisst spiser litt mindre annet (annet fett som da ofte vil være mer skadelig) siden man har fått i seg ganske mye energi fra 1-4 ss godt fett...
Dere som ikke har så god virkning har kanskje ikke så mye "dritt" lagret? Det er jo en kjennsgjerning at ulike kropper har ulik evne til å få skilt ut toksiner - og at man kanskje lever/spiser slik at man er ulikt eksponert.
Interessant, Smgj! Jeg har lurt litt på hvorfor jeg igjen har begynt å lukte mer svette, for ikke å snakke om navelen ... Jeg som har vært mer eller mindre luktfri i fire år ... :flau: Kanskje forklaringen ligger her?
De siste dagene har vært harde, og jeg har reagert veldig på det som har skjedd. Kroppen også, tydeligivs. Jeg har knapt klart å spise eller holde på det lille jeg har fått i meg. Likevel har vekta fykt opp to kilo. Merkelige kroppen ... :o
Tror nok at kortisolandelen i det norske folk har nådd nye høyder i helga. Kortisol stopper vekttap veldig effektivt. Kortisol gir også svette som lukter (Såkalt "nervøs" svette.) Kortisol skilles forresten ut både under psykisk stress og fysisk stress. Toksiner vil gi det siste.
Kjenner det selv - dårlig/urolig søvn/lite søvn gjør rare ting med kroppen.(Vi endte opp på legevakta med mannen etter at han tryna på sykkel ... med vår flaks var det seint lørdagskvelden så vi satt i "fyllikkø" og ventet på å få brodering, og det var natta etter fredagen - hvor det også ble kun et par-tre timer urolig søvn... først Oslo/Utøya og så tordenvær ... :( ) Melatonin - som skilles ut før og under en god natts søvn skal derimot bidra til at leptinet fungerer som det skal - med god forbrenning.
Så for alle av oss som lar oss påvirke - og spesielt for dere som har fått det tett innpå dere - så kan nok nytt vekttap la vente på seg til at søvn og "hverdag" er tilbake igjen - og man iallfall har en roligere tid.
Ja, tror du er inne på noe her. Jeg har forsåvidt sovet som en stein, men mer av utmattelse (det tar på å gråte og gråte og gråte ...) enn normal tretthet, så hvor mye kvalitet det har vært over søvnen vet jeg ikke.
I dag har jeg klart å få i meg mat uten noen vonde bivirkninger. Så ting begynner vel å roe seg litt ned ...! :o
Det med lukta begynte forsåvidt for et par uker siden, samtidig som at vekta rykket litt ned etter jeg begynte å innta oljer. Det er ikke ille, men bemerkelsesverdig.
Jeg har også hatt den der "ekstra" lukta i perioder. Selv har jeg hatt ganske omfattende detox-/leverstøttebehandling ved hjelp av en vidsynt lege etter lekk tarm og har vel satt det i forbindelse med "bedring i rykk og napp". For min egen del har jeg ikke brydd meg særlig om det siden resten har utviklet seg til det bedre. Man kan rett og slett verken forklare eller bry seg om alt. :rolleyes: I sær ikke ting som kommer og går. (BTW har jeg alltid hatt den der lukta 2-3 dager før mensen... blæh)
Når det gjelder psykisk stress så er det en del som har veldig god virkning av yoga - også vektmessig. Antakelig kommer det mye av at man lærer "mindfullness" - å være til stede i kroppen på en positiv og konsentrert måte som igjen påvirker hormonbalansen i en retning vi vanligvis har behov for.
Ønsker deg bedre dager. Dager hvor man klarer å være til stede på en slik måte at man ikke ødelegger seg selv oppi det.
Har aldri tenkt over sammenhengen før, men nå skjønner jeg kanskje hvorfor jeg synes jeg stinker om morgenen etter netter med veldig dårlig/mangelfull søvn. :o Utover dét har jeg aldri noe luktproblem, heldigvis. Og jeg får melatonin-tabletter siden jeg ofte sliter veldig med søvngreier, men prøver å ikke bruke dem hele tiden, siden jeg synes de blir mindre effektive da.
Det er nok vannsamlevær også, Photo. Jeg har i alle fall hatt ballong-fot i helgen, uten at jeg har spist verken salt eller søtt. :rolleyes:
Det med svettelukt har jeg ikke kjent på flere år, som jeg kan huske. Og jeg må merke meg endringer med en gang de skjer, ellers bare glemmer jeg dem ... :rolleyes: MEN, det med navelen ble jeg nesten litt gretten over, ettersom det var en velkommen bieffekt, å slippe navlefis. :p Haha. Fysj, for et ord, og fenomen.
Yoga trener jeg alt daglig. :) Ikke så mye de siste dagene, men sånn til det daglige gjør jeg det. Godt for roen, og ikke minst ryggen.
Ja, det har vært et trykk i luften siden før helgen. Har fortsatt stivhet i fingrene, og kjenner det i brystet. Det går seg vel til snart, uansett grunn.
Vekta har rikka seg!!!
En hel kilo ned sia jeg begynte med Udo's i tillegg til cocosa, og midje og hofter er 2 cm ned hver :)
-Og enda har jeg hatt fire dager uten noen av oljene fordi jeg reiste fra dem.
Hei.
Jeg har fulgt med og lest i denne tråden siden den ble startet, men ikke slengt meg på. Jeg hadde også lyst til å prøve dette, men ville ikke joine fordi jeg har prøvd så mye annet uten hell. Men slenger meg på nå. :)
Jeg startet for noen dager siden med udos i tillegg til cocosan som jeg har tatt lenge. Ligger på minst 4 spiseskjeer cocosa og 4 spiseskjeer udos daglig. Har cocosan i kaffe, te og smoothies og udosen tar jeg bar, 2 spiseskjeer morgen og kveld. Etter 4 dager på blandingen har jeg gått ned over 1 kilo, og jeg har stått stille en stund. Har ikke målt før og etter, men merka forskjell på beltet i dag. Skal måle senere i dag.
En annen ting jeg har merka er null fysing, har alltid fysa på mat og ikke snop. Har selvfølgelig hatt lite fysing etter jeg starta på ketolyse, men ikke null. Og jeg føler meg mett og god hele døgnet, etter jeg starta på oljeblandinga, så naturlig nok spiser jeg mindre nå. Derfor er det lettere å bare få i med den mengden jeg skal av karber og protein. Ligger på under 15 g kh og ca 65 g protein (1 g pr kg målvekt). Fettet derimot er ganske høyt. :)
Jeg er kjempefornøyd, og tenker at det er ganske tydelig at jeg nok trenger myyyyyye fett for at denne livstilen skal funke for meg, i forhold til vektnedgang. For alle de andre helsemessige gode effektene har jeg hatt fullt ut siden jeg starta på ketolyse. Ikke hatt migrene og fibromyalgien er mye bedre.
Måtte bare rope ut en liten solskinnsbegynnelse, og håper vekta fortsetter nedover pga oljeblandingen. :D
Så gøy å høre!
Jeg har slumpa litt med oljene den siste uka, rett og slett fordi jeg har slumpa mye generelt, som altså for meg betyr at jeg har spist aaaalt for lite mat. Jeg har vært fysisk dårlig på grunn av det som har skjedd her i Oslo, jeg sliter litt med varmen etc. Og nå må jeg igjen bestille nye oljer ..! Men det er veldig gøy å høre at det har skjedd ting med dere! Her står ting ganske stille, men det tror jeg har med varmen å gjøre. Samler mye vann i kroppen når det er fuktig og/eller varmt.
Men med det sagt, jeg ligger 1-2 kilo over minstnotering, ettersom jeg samler vann, men målene er de samme som de var siden de begynte å rykke ned, ikke minst er jeg en cm smalere igjen rundt brystet (samler mye vann på ryggen, faktisk), og det er stor stas å være tosifra på alle vitale mål! :D
Jeg vil være med i klubben! Har fått flaske i hus i forrige uke. Udos smaker offisielt høgg :D Skyller ned med en skje cocosa...
Fettbålet brenner iallefall.
Jeg kom over denne i dag - som egentlig bidrar til å si en del om hva som er viktig med tanke på fett og fettsammensetning. Synes den var veldig interessant i lys av hvordan Udo's (og andre gode oljer) kan se ut til å virke for enkelte.
Ok - statusrapport fra meg:
Jeg begynte med Udos, som var nytt for meg, og Cocosa på en mer regelmessig basis etter å ha kjøpt inn osv ganske rett etter å ha skrevet inn innlegg i starten av tråden her, i begynnelsen av juli en gang.
Tok bare en teskje først, og kom meg opp i en barneskje etterhvert, eller var det kanskje en ts morgen og kveld av hver, husker ikke.
Nå veier ikke jeg meg hver dag, så jeg er litt usikker på når helt nøyaktig når vekta slapp litt, men greia er i alle fall at jeg har vært bortreist i to perioder nå i sommer. Først en periode på nesten to uker, denne ferien var en ganske fysisk aktiv variant med flere timers turer nesten hver dag. Da jeg kom hjem var jeg gått ned litt over en kg.
Så var jeg borte i fire fem dager nå nettopp, mye mindre fysisk aktivitet, men jaggu gikk jeg ned ytterligere litt over en kg der også.
Greia som får meg til å klø meg i hodet er da at jeg valgte å ikke ta med oljene på ferie..orker ikke evt søl og kliss med åpnede oljeflasker i bagasjen osv, så jeg tenkte at jeg bare fikk fortsette når jeg kom hjem igjen, derfor er det litt pussig at vekttapet akkurat kom etter å ha stoppet litt opp på tilskuddene..men samtidig har jeg slitt med nesten null nedgang i vekt frem til Udos/Cocosaprosjektet mitt startet..forstå det den som kan.:veitikke::forvirret
I alle fall - jeg fortsetter friskt videre og bør vel øke inntaket litt også.. akkurat nå er jeg tilbake på en teskje av hver, så det er vel litt lite da.
( Kjører litt tran på siden også, da, for å få inn litt marin omega 3 i tillegg..)
Jeg gikk litt ned den først uka og halvannen jeg holdt på og håpte det skyldtes oljene. Nå har jeg gått opp :eek::eek:
Noe skyldes nok vann og stress/lite søvn, de siste to ukene har vært helt j*vlie som vi alle vet, i tillegg til ting på privaten, men 4 kg??? Og de vil ikke slippe?
Ser ut til at med en gang jeg spiser mer enn 1500 kcal daglig enten det er "riktig" eller ei så går jeg ikke ned i vekt. Har tenkt tilbake til den uka med olje jeg gikk ned rundt en kg tror jeg det var og det er et element som har vært tilnærmet fraværende de siste to uker og det er trening. Fra og med i morgen går jeg tilbake til mitt harde treningsregime og satser på at noe av de 4 kg slipper i løpet av uka.
Kommer nok til å fortsette med oljene en stund til, men dersom jeg ikke ser noen spesiell virkning frem til ferien om en mnd kommer jeg nok til å kutte det ut sånn på regelmessig basis. Udos er dyrt og det er så irriterende å huske og bestille fra Iherb hele veien.
Jeg spiste opp Udo-kapslene mine og bytta til flytende olje, og DET reageree jeg litt annerledes på, hehe. De første dagene ble det i alle fall heftig toalett-trafikk etter frokosten av to spiseskjeer cocosa og én med Udo's. :o. Mistenker da at kapslene er ganske puslete...
Nå er det vel to uker siden jeg begynte med cocosa i kaffen og jeg har spist et halvt glass på denne tiden, og det virker på meg. Endelig går også jeg ned i vekt.
Oki... Status etter 1 uke med cocosa og Udos.
1 ts av hver morgen og kveld. Har resultert i HYPPIGE toabesök :o Fikk i tillegg mensen for 3 gang i löpet av en mnd... Og resultatet er 1 kg opp?! Regner med at min kropp er rimelig hormonforstyrret, og at det er pga det.
Kommer i hvertfall til å fortsette, og se hva som skjer ;)
Status for meg.... Har gått ned litt i vekt, men viktigere er at kroppen er mye varmere, og jeg har mere energi enn uten oljene. :heia: Jeg tror nå jeg kan takke oljene for energien i allefall. :)
Og her går foreløpig vekta opp og ned den samme kiloen....
Ikke store forandringer på livvidden heller. Brystet er vel det som har minsket mest siden mai, siden jeg kunne bruke bunad i dåpen i dag og den var trangest der da den ble prøvd til 17.mai.
Jeg tok 10 stk til frokost, jeg. Og to ts coocsa i teen. Gikk fint. Tok samme dosering til kvelds også. Og nå har jeg bestilt flytende udo's. Siden det ikke er fisk i så er det mulig at jeg klarer å få det ned.
Da er jeg i gang igjen etter 1 ukes opphold pga ferie.
Merket godt forskjellen spesielt på hud og mage, også lurer jeg jo på om det migreneanfallet har noen sammenheng
Anyway - ny oppkjøring fra i dag :D
I dag havnet cocosaen i kaffekoppen, siden det faktisk er kjølig nok i dette huset til at den hadde stivnet i glasset. Etter det som føles som flere ukers fuktig Oslo-hetebølge jubler jeg egentlig over tøfler og genser og varm kaffefrokost. :p
Og jeg er på en ufrivillig pause ...! Gikk så mye penger i kjedelige ting (les: regninger) denne måneden, at det kun var husholdningspenger igjen, gitt. Så jeg kjenner at jeg er mindre varm i kroppen igjen. Synes fortsatt jeg er relativt våken, som jeg følte jeg ble av det, så kanskje det er noe som sitter litt i. Men når jeg får penger igjen, så skal det shoppes olje!
Men leser i mellomtiden her i tråden og gleder meg over dere som framgang med dette! Det med at huden blir så flott av dette er utrolig kult! Har ikke så mye problemer med ansiktshuden, men huden på kroppen har vært noe tørr, men oi for en positiv endring! :)
Huden (og håret) er vel en del av det som det "spares" på når det er knapphet på gode råstoffer.
Nå er forresten jeg tilbake i gamlelandet og har offisielt startet pent med 1ts udo's hver morgen. Jeg har ikke mye fett å kvitte meg med, men hadde håpet å redusere magevalken litt. Uansett ... om kroppen min kan bytte ut noe halvherdede oljer med "skikkelig fett" der hvor den trenger det - så er det helt greit for meg. :) Jeg skal forhåpetligvis leve med denne i 40-50 år til... :D
Ferieutskeielser har dessuten gitt meg mer enn nok t-sonekviser... kanskje dette kan hjelpe?
Hmmm blir helt misunnelig jeg når jeg leser om alle som frå så positive effekter på hud, hår, mage, varme går ned i vekt osv. Merker dessverre ingenting til dette jeg :(
Hvordan reagerer dere om dere gikk for raskt frem? Jeg økte i går og kroppen har fått litt sjokk tror jeg hehe. Bløt avføring (sorry detaljer) og da jeg la meg var jeg så kvalm at jeg lå våken i mange timer. Har ikke klart verken Cocosa eller Udo's choice i dag, blir uvel bare av tanken.
Mitt første møte med den var 2ss på en halv dag... og samme reaksjon som deg... Uvel og uggen en god stund, ja... og mer olje sto ikke akkurat på ønskelista.
1ts om morgenen sammen med proteinpulver (som har altfor mye karbohydrater og dermed bare godt av litt olje!) fungerer fint. Men jeg må ha noe "å skylle den ned med".
Takk for info og svar.
Jeg har i noen uker nå tatt 1 ts udos til frokost og kanskje 1 ss cocosa. Begynte denne uka med 2 st udos og ca 1,5 ss cocosa. Ble litt ivrig så tok 2 ts udos morgen og kveld. I tillegg ble det masse mat med fett også i går. I dag blir det pause tror jeg, blir uvel bare av tanken. Særlig Udos synes det er skikkelig pyton. Tror jeg må gå over til kapsler om jeg skal klare å holde ut, selv om jeg leser at det kanskje ikke har samme effekt.
Kan dere ikke bare bruke udos'olje istedetfor annet fett i et måltid da? Det blir mindre kvalmende. Jeg pleide å ha det i salaten min sammen med sennep.
Det blir vel litt i minste laget fett i sum, vel. I hvert fall for de av oss som spiser ketogent og ligger på 70-80 prosent fett om dagen.
Vær heller litt mindre ivrige, og øk laaangsomt! Det er mitt tips. Jeg ble ikke kvalm av to drøye ss om dagen av hver etter å ha trappet opp over et par tre ukers tid.
Om Udos'en smaker vondt, kamufler det på en eller annen måte. Jeg synes IKKE den smaker vondt, iskald, fra kjøleskapet smaker den ikke no.
Jeg prøvde den bar i dag, men det klarer jeg ikke. Skjulte i grønnsaksgrateng til middag nå, etter steking, ergo fikk jeg dyttet litt sunn olje i hele familien! (Litt olivenolje over risen dems og...)
Men jeg tok mine 15ml utenom dette da, bar i dag, men det var første og siste gang.
Ah - og jeg glemte å si at om man har ubåter i potta kan man øke oljen litt, men om de dupper på overflaten bør man bremse til galleproduksjonen henger med og man får tilbake ubåtene....
Nei, jeg mener ikke. Galleblære klarer ikke å ta så mye rent fett på en gang når man er uvant, og vil dermed overprodusere galle, noe som kan føre til kvalme, sure oppstøt, løs mage etc.
Abonerer litt på denne tråden siden jeg selv skal prøve dette om litt.
Men jeg lurer på om det er noen som har sett forskjeller som dere vet kommer av denne blandingen? Måler dere rundt magen eller går det på vekta her?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.