< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

mayeliz sa for siden:

Veldig innspirerede tråd :)
Kastet meg over iherb og kjøpte begge oljene der. Det ble jo kjempebillig i forhold til på helsekosten:cool: Skal blir spennende å prøve disse :D

--- ups; sorry (visste ikke det) ;-) takk for opplysningen

nellie sa for siden:

Ikke lov å legge ut koder her:)

Rin sa for siden:

Photo... siden du også er et språkbevisst menneske etterspør jeg at du retter tittelen på tråden til å involvere Udo's choice. :p

lillemy01 sa for siden:

Ja det er det her og. Den er vegetarisk og sånn raw food merke. Det heter vel nøyaktig raw living food. Den kostet nesten 700 kroner så som sagt noe bra burde den jop være. Det er det som står på den: Ha det bedre, tenk bedre, prester bedre Okinawa omega 3 gjennoptretter pmega 6/omega 3 balansen ved raskt å dekke ett underskudd av omega 3.
info skall visst stå på denne siden www.noble-house.tk

Photobscura sa for siden:

OMG, jeg bøyer mitt hode i skam. :flau: Neida. Det er fordi at jeg lagde tittelen før jeg begynte å ta olje, og kan dermed skylde på at hodet mitt ikke fungerte like godt. Haha! Retter opp i tittelen nå!

Ok. Udo's har også kun veganske oljer, så vidt jeg vet. :) Så det er sikkert noe i samme stilen.
Jeg synes Udo's er dyrt nok som det er, rundt 200-300 kroner, om jeg ikke husker feil. Jeg betalte vel 50-60 kroner for min på nettet. 250 ml.

Lillemy71 sa for siden:

Oljen min er kommet :D
DHL klarte ikke å levere på torsdag for jeg var jo selvfølgelig på jobb, skulle levere den på mandag (i dag) avtalte vi, men av en eller merkelig grunn hadde pakken gått inn på kontoret mitt helt av seg selv på fredag ;)

Så nå skal jeg begynne å få tatt denne oljen i morgen. Tenker å ta ca 1 ts 3 ganger daglig med udos og 1-2 ts cocosa daglig, Litt mer cocosa rett for de doble treningstimene (Spinning/bodypump) mine.

Photo: kan jeg spørre hvilken dosering du ligger på nå? Du starta vel også med litt og økte på? Tar du mer udos enn cocosa?

Cyan sa for siden:

Jeg har gått ned 1.9 kilo den siste uken etter å ha ligget rundt samme vekt i over en måned. Nå har jeg jo generelt skrudd opp inntak av fett og ned inntak av grønnsaker, så det er vel ikke 100% representativt for dette eksperimentet (og så tar jeg ikke Udos enda, bare tran), men det ekstra fettet i kosten min kommer hovedsaklig fra Cocosa så det kan jo ha en sammenheng.

Jeg har uten problem økt en del. Jeg ligger på 2 ss av hver, altså ca 30 ml av hver. Like mye av hver. Ser ut som om jeg må bestille mer olje snart, ettersom det gjerne tar pluss minus to uker å få det på vanlig air mail.

lille_trille sa for siden:

Da har jeg fått tak i Udo's. Tok meg en "shot". Smakte ikke så veldig ille i.o.m. at jeg hadde forventa at det skulle smake død. Laga meg en god kopp tea med cocosa. Skal prøve dette for å se om jeg får has på platået jeg har stått på i lengre tid.

Cassiopeia sa for siden:

Velkommen i shotteklubben, Lille Trille! :heia:

Takk skal du ha. Noe må jeg da få i meg :eek: Føler heile kroppen går på sparebluss, men har vert tett som ei potte, hodepine og kvalm. Feber også. Tålte nok ikke The Årnes explosive på lørdag.. hihi

Cassiopeia sa for siden:

Jeg snufser også. Vi får bare huske på at virus og basselusker kan være stoppere.

ThereseA sa for siden:

Prøver meg på dette jeg og. Har tatt cocosa i 1.5uker og har fått bestilt meg udos piller fra iherb. Håper dette funker for jeg sliter veldig med den bilringen rundt magen. Hatt den uansett hvor mye jeg har veid

Lillemy71 sa for siden:

Jeg starter med olje i dag. Første dose Udos (10g) blir i frokostblandingen om noen timer. Deretter blir det en stor ts cocosa før første treningsøkt og en før neste økt. Så tar jeg 10g Udos til middag igjen. blir spennende og se om magen tåler det :D

Dag 2 med Udo's + cocosa. 2 ss Udo's og 1 ss cocosa til frokost. Skylte det hele ned med 1 osteskive og en kopp te. Er litt småuggen i magen. Burde kanskje spise litt mer til?

Du går hardt ut! Jeg begynte med 2 ts, og ble kvalm og uggen bare av det. Kanskje begynne med litt mindre, og spis gjerne noe til, altså. :) Jeg tar oljene mine rett før jeg spiser. Nå går det helt greit. Tar 2 ss nå, etter halvannen uke.

Ja, her er det ingen mellomting.. hehe.. Tar til meg godt råd. Heller kanskje fordele det litt utover dagen også.

Ja, hehe, det kan være lurt! Enn om du er vant til fet mat fra før, så husk på at dette er rent fett, og da kan galleblæra gå litt banan! ;)

Gracella sa for siden:

Nå har det vært så varmt de siste dagene at cocosaen min har smeltet der den står. Men det gjorde ingenting, oppdaget at det var lettere å drikke den enn å spise den som jeg har gjort før.
Tok nok litt for mye (ca 2ss) for den gikk "rett i galleblæra" :o.

Udo's choice prøvde jeg med 3 dråper peppermynte i 10 ml olje, men det var for mye peppermynte. Synes det går greit å ta en skje med Udo's og et flak med syltet ingefær rett etterpå.

Smaken på Udo'sen plager meg ikke i det hele tatt. Synes det smaker helt ok, faktisk, samt at den forsvinner ganske fort. Men jeg tar den alltid rett før kokosoljen, så jeg rekker ikke å få så mye smak av den.
Nå har jeg måttet bestille ny batch med oljer, må ta med i beregninga at det tar to uker med us air mail fra iherb.
Det morsomme er at jeg liksom har fått "olje-hunger", haha. Altså, jeg kjenner et sug etter å ta olje. Betyr dette at kroppen min virkelig trenger det, kanskje?

smgj sa for siden:

Jaja - da har dere "lurt" meg til å prøve Udo's også. Så får vi se om den kan hjelpe meg med cortisolmagen min. (Er fornøyd med vekta, men ikke med kulemagen. Som jeg vet blir verre av stress og lite søvn... Bare vanskelig å gjøre noe med de faktorene der.)

Tirililltove sa for siden:

Jeg måtte gi med med udos, pga allergisk reaksjon, prøvd flere ganger nå og er ikke i tvil om det er den.
Men jeg fortsetter med Cocosa som jeg har brukt fra starten av, og at denne dietten har forandret kroppsfasongen tilbake til mer kvinnelig med midje er helt ok for meg.:)

Hvilke allergiske reaksjoner fikk du?

Uff, da ... :( Kanskje det finnes andre oljer med omega 3-6-9-balanse og DHA du kan ta? Du kan jo f.eks sende en PM til Bitorres, har en følelse av at han har i overkant god peiling på sånt.

Rikkem0r sa for siden:

Hmm, dette tror jeg jammen jeg vil prøve=) Får vel ta meg en tur på helsekosten og se hva de har og by på :rolleyes:
Jeg har "vanlig" cocosa uten smak i hus fordi jeg bruker det i kaffen innimellom og ikke vil ha kokossmak i den, men hvis jeg skal spise det rett av en skje er det kanskje bedre å ha litt kokossmak? Er det forskjell på virkning om det tas "varmt" via kaffe ift "kaldt" rett fra boksen? Håper noen vet :o

Jeg bruker cocosa uten smak (pure). Putter den i teen :)

Bestemamma sa for siden:

Tror ikke det er forskjell på virkningen. Bruker den nå bare i varmt. Brukte Cocosa med smak til å begynne med, men ble alvorlig kvalm av å spise den "bar" etterhvert og nå har jeg den bare i te som ikke har så mye smak i seg...
Vanlig Cocosa bruker jeg i kaffe/te.... Til å steke bruker jeg smør...:D

Rikkem0r sa for siden:

Ja, tror jeg går for å fortsatt har den i kaffen jeg :ja: Jeg var å kjøpte UDO's istad, men jeg kjøpte piller og da blir det vel for lite for det sto bakpå at hvis man ville ta mer enn 2ml(2 piller)x2 daglig var det anbefalt og heller ta det i ren oljeform.. Sååå da var det vel nesten bortkasta penger da :confused: Hvis ikke de er veeeldig snille å lar meg bytte imorgen... Trooor jeg har kvitteringen her og har ikke åpnet den... håper

smgj sa for siden:

Hmmm... første reaksjon på Udo's er at den ikke kan innblandes i en provokasjonstesting på eliminasjonsdietten min. Virkningen var noe eksplosiv/rumlende, så jeg må derfor vente med den slik at jeg kan finne ut om jeg tåler den maten jeg tester eller ikke.

... og jeg som var SÅ klar.

Gerd sa for siden:

Da er jeg blitt så inspirert av dette at jeg har skaffet meg begge oljene og har tatt dagens doser... Litt rumling i magen er det eneste jeg har merka ennå... :)

Cassiopeia sa for siden:

Så kjekt å ha deg med i shottegjengen, Gerd!
Jeg er oppe på 22 ts Udo's nå. I morra blir det 32, evt 2*3, jeg får se :)

Trixie sa for siden:

Jeg hadde cocosa og har idag kjøpt Udo, så i morgen starter jeg. :) Jeg begynner med 10 ml av hver morgen og kveld (hvis dere ikke har andre forslag da :) ).

Cassiopeia sa for siden:

Hvis du ikke er vant med å shotte olje, så kan det være lurt å starte på 5ml/1 ts og øke i løpet av noen dager.

Gerd sa for siden:

Jeg starta forsiktig, med 1 ts av hver 2 ganger i dag...

Og udosen smakte ikke blomster akkurat :o

Hater konsistensen av rene oljer.... Å kjenne den oljen i munn, da spyr jeg..
Men jeg blanda 1 del olje og 2 deler vann + noen dråper sitron. Og shotta den godt bak i halsen... En god slurk kaffe etterpå :D
Cocosaen gjorde jeg det samme med, men brukte varmt vann slik at oljen smelta... :ja:

Trixie sa for siden:

Må oljene "shottes" eller kan de blandes i mat? :)

Cassiopeia sa for siden:

Du kan godt blande dem i mat, Trixie.
I morra planlegger jeg å putte mine oppi avocado-lime-kokossmoothie.

Cocosa tar jeg gjerne i te eller kaffe. En fløteskvett gjør oljen mindre synlig/følbar for de som plages med det.

Rikkem0r sa for siden:

Bare i tilfelle du ikke er klar over det så skal udosen da tas i til slutt, leste det tilfeldigvis istad :snill: Er vel for å ikke ødelegge strukturen på molekylene antar jeg..:)

Og idag er jeg og igang=) Ca 3 ts cocosa litt innimellom i kaffekoppen og 2ss udos retti munnen (ser mange starter med mindre, men siden det sto 2ss på flaska tok jeg det jeg:o)

Kan hende du får deg litt magetrøbbel, Rikkemor! Galleblæra vil kanskje ikke takle en sånn dose rent fett, bare sånn at du er advart. Jeg merket kvalme, sure oppstøt og dårlig mage på 1-2 ts de første dagene ... ;)

mayeliz sa for siden:

Pytt sann; 2 ss Udo`s går helt greit i løpet av dagen - det er verre med 2ss. cocosa utover dagen :o Den oljene er sær :_ohmy:

Señora sa for siden:

Jeg kjørte også rett på med 2-4 ss Udos og merker ingenting annet enn at håret mitt er blitt blankere og finere og det er jo bonus det :-)

Hehe, kanskje bare jeg som er følsom, da. Og så hadde jeg også i vare det Bitorres skrev om galle. Men nå er jeg oppe i 2 ss av hver daglig, og det går helt greit nå! :) Ikke gått ned noe mer foreløbig, men jeg er så tålmodig atte. ;)

langaard sa for siden:

Råder deg til og ta udos i forb. med mat:)

langaard sa for siden:

Bruker målebeger fra apoteket, så jeg vet at jeg får i meg anbefalte 30ml pr dag:)

Rikkem0r sa for siden:

Ooooh, håper det går greit med meg også som jeg ser det har gjort med hvertfall 2 til her :o

Apropos... Jeg var jo på helsekosten idag og fikk en finfin brosjyre :) Egentlig 2 da, begge fine, men den ene var veldig fint forklart og med masse informasjon som jeg ble glad for å lese og forstå (kunne ikke noen bare sagt før i forbindelse med mettet, enumettet og flerumettede fettsyrer at det gikk på bindingene mellom karbonene liksom:rolleyes:, da hadde jeg faktisk forstått det..)..
Fant så ut at disse brosjyrene ligger på nettet og tenkte at de kan være fine å lese, spesiellt for alle i denne tråden tenker jeg:snill:
Linken er her.. Og de 2 brosjyrene jeg har lest foreløpig er disse 2, anbefales ;) :

Rikkem0r sa for siden:

Forresten, en helt annen ting.. Det står jo veldig klart presisert at oljen skal holdes mørkt og kjølig med kork.. Jeg jobber vekk og til tirsdag reiser jeg... Reise-tiden er ca 8 timer før jeg er ved et nytt kjøleskap... Kan dette være et problem ift å ta med Udo'sen? Burde jeg fryse den i forkant sånn at den forhåpentligvis ikke klarer å komme over grensa som står på flaska på 7grader? :confused: :hjelp:

Lava sa for siden:

Vel, da kan jeg rapportere om mindre magemål etter kun få dager!
har ikke målt men ser jo at det er mindre som tyter over buksa..
Og jeg har ikke levd kun lavkarbo i denne tiden :p

Lillemy71 sa for siden:

Note to self: Aldri ta stor dose med Udos og cocsa for sent på kvelden!!!!

Jeg har bare ligget og vridd meg og glodd i taket i natt. Følte meg litt sånn som en energizer bunny der jeg lå og det selv om jeg hadde vært på en time spinning (for første gang i mitt syndefulle liv) og en time bodypump, rett etter hverandre tidligere på dagen. Jeg følte meg nesten høy, tror det må være oljene, for jeg spiste ikke noe spesielt og trening pleier å ha motsatt virkning.

Jeg kom på at jeg har glemt å måle livlinja, får gjøre det i kveld har jo bare holdt på siden tirsdag og nå har tanta kommet på besøk så nå merker jeg nok ingenting på vekta med det første. kanskje ikke livet heller for jeg blir så oppblåst.

Antoinette6 sa for siden:

DETTE er en interessant tråd !

Takk, Photobscura ! :klem:

Nok en gang !

Takk! :)

Jeg tror joggu jeg har gått inn en cm rundt magen! Wooo! Og det var til og med etter mat. Magen har stått stille på akkurat samme målet i evigheter mens andre mål har gått inn, så dette er et helt nytt tall for meg! Håper det fortsetter!

:heia:

Jeg følger intenst med !

Haha, der løy jeg visst. :p Sjekka notering av vitale mål, og har sett akkurat dette tallet før, men bare en eller to ganger. Jeje.

langaard sa for siden:

Jeg kan også rapportere om en smalere midje:D

Cyan sa for siden:

Så bra, Photo :heia:

Jeg har blitt 2 cm smalere rundt midjen. Det er cocosaen, det er jeg faen meg sikker på :ja:

Cool! :heia:
Jeg ligger fortsatt tre cm over det absolutt smaleste jeg har vært rundt midja, men jeg håper det går seg til snart. Drømmen er å komme under åtti cm, og jeg har vært farlig nære ...!
Men jeg tror også at kroppen fortsatt samler vann, men jeg merker at det slipper litt i rykk og napp nå.

Rikkem0r sa for siden:

Ingen som vet eller har forslag :confused:

Du kan få kjøpt sånne små vesker på apoteket som holder f.eks. insulinsprøyter kjølige. Ser ut som brilleetui. Mulig du må helle over oljen i mindre flasker.

Verdt et forsøk, kanskje ?

Gerd sa for siden:

Eller bruk en liten kjølebag. Jeg har kjøpt en liten snerten sak på Nille. Størrelse så den tar en 6-pack :ja:

Rikkem0r sa for siden:

Jeg vet helt sikkert at jeg ikke kan helle det over i noe, jobber offshore og kontrollen på heliporten er veldig streng så alt av sånne ting være forseglet :(

Av samme grunn som over er jeg veldig usikker på om jeg får en kjølebag igjennom sikkerhetskontrollen :confused:Den skal overleve 2 flyturer og en helikoptertur den flaska da, så uansett må jeg jo pakke den godt inn.. Bare bekymret for temperaturen :( Skal ikke være lett :nei: Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?

Cassiopeia sa for siden:

Så lenge det står at den kan fryses, så synes jeg det er verdt et forsøk!

Menneh... Flaskene står framme i romtemperatur og fullt lys i alle butikker der jeg har sett dem. Kan det være noe bra da? Uåpna eller ei?

Charlott sa for siden:

Vil tro det er like mye som kan ødelegges om den fryses som om den blir varm?

Hva med å legge den LITT i fryseren, så den blir skikkelig kald, og så pakke den inn i godt med avispapir? Papiret isolerer greit, event thermopose?

Rikkem0r sa for siden:

Nei det tror jeg ikke er bra :nei: Det er presisert at de skal stå kaldt og mørkt ihvertfall( og ikke komme i kontakt med oksygen da, men det gjelder jo ikke når de er uåpna).. For å unngå harskning av oljene mener jeg det var(glemmer litt fort når jeg bare leser ting sånn kjapt :o ).. Men i helsekosten der jeg kjøpte hadde de et eget lite kjøleskap til de altså=)

Ja, lurer på om jeg rett og slett bare må prøve frysemetoden jeg :confused:

smgj sa for siden:

Kjøleskap der hvor jeg kjøpte min også.

Men - hva med sånne "kjøleposer" for ølbokser? Kan det brukes under transport, kanskje? Og kanskje du kan pakke flaska sammen med noen poser med isbiter fram til første flyplass?

Rikkem0r sa for siden:

Det står på esken den kom i, under oppbevaring at: Oppbevares kjølig ved høyst 7grader C, før og etter åpning. Åpnet flaske er holdbar i 6 uker. Forlenget holdbarhet på opptil 2 år oppnås ved frysing av uåpnet flaske. Kostilskudd kan ikke erstatte et sunt og variert kosthold.
Så jeg tror ikke frysing vil skade oljen, bare redd for at den blir for varm underveis :o

Ja, det kan jeg jo gjøre :ja: Det er ca 2,5 timer hjemmefra til første innsjekk så det hjelper jo litt :)

Charlott sa for siden:

Lurer i såfall på hvordan feks iherb sender sine Udo`s flasker?

Cassiopeia sa for siden:

Enda en god grunn til å bruke DHL-transport?

Jeg tror ikke noen timer eller dager har så mye å si i denne sammenhengen. Det er stor forskjell på å ha flaska i romtemperatur under transport og å ha den stående framme på benken til daglig.

Så lenge det står på pakken at den kan fryses, så stoler jeg på at det ikke er skadelig.
På den andre side: Lasteromma på fly er som regel kalde, så du trenger kanskje ikke noe ekstra kjøleemballasje der?

Evt frys den, og pakk den godt inn i bobleplast. Den er både knusesikring og god temperatur-isolasjon.

Rikkem0r sa for siden:

Hmm, ja du sier noe der... De som havner på postkontoret i noen dager osv kan jo umulig være så kalde i alle fall.. Dere som har fått dem på døra, hvis det er noen? Hvordan temp har det vært på de da, hvis dere husker? Kanskje det ikke er så krise da... Det er jo et begrenset tidsrom den evt vil kunne få litt høyere temperatur liksom..

Rikkem0r sa for siden:

Ja, tenker jeg gjør som du skriver i bunn her=) Fryser å pakker godt inn i bobleplast :ja: Tusen takk for alle svar :) Deilig å ha planen på plass på forhånd så jeg ikke står å blir megausikker på tirsdag :o

Cyan sa for siden:

Jeg ville ikke vært bekymret når det bare er snakk 8 timer og en uåpnet flaske

Matglad sa for siden:

Har blitt inspirert av denne tråden og har nå bestilt meg Udos (cocosa er allerede i hus). Har prøvd Udos tidligere og fikk da etterhvert problemer med gallesmerter. Det var før jeg begynte på ordentlig lchf, spiste mer Fedon og var ikke så vant til fett. I tillegg er det mulig jeg begynte med for store mengder, husker ikke mengdene nå.

Skal i hvert fall teste dette for å se om det kan hjelpe litt på de siste strie kiloene. Og denne gangen skal jeg starte forsiktig så jeg ikke får problemer med galla. Uansett tror jeg dette er vedlig sundt for min kropp :).

nellie sa for siden:

Det er nok åpnede flasker som bør oppbevares i den temperaturen:)

Rikkem0r sa for siden:

Ja, det er nok da det er viktigst :ja: Ble bare bekymret for å ødelegge den siden det sto såpass strikt på esken til flaska:)

nellie sa for siden:

Har sett at de fleste helsekostbutikker osv, som selger Udos, oppbevarer det i kjøleskap. Det er sikkert best å oppbevare det kaldt, hvis man kan, selv når flaskene er uåpnede. Men 8 timer i romtemperatur er ingen krise.

Rikkem0r sa for siden:

Nei, krysser fingrene for at det går bra :ja: Bare pakke den godt inn, for det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å drukne klærne mine i det greiene der :p

Zincite sa for siden:

Soma, den norske importøren, sender den selv med posten (jeg har en kollega som har bestilt flere ganger) - så 8 timer burde ikke være noe problem, det tar lenger tid med posten :)

bigmum sa for siden:

Nå begynte jeg å lese denne tråden, men den er såååå lang, så da lurte jeg bare på om noen kunne raskt "fill me in" på hvorfor man skal shotte cocosa? Udos skjønner jeg, med alle tre omegaene, men cocosa? Bare for å få opp fettmengden, eller inneholder den noe viktig?

Cyan sa for siden:

Den superkorte versjonen er at Cocosa skal være positivt for forbrenningen. Nå trengte du jo ikke å lese gjennom hele tråden heller for å få med deg hovedessensen. Det meste står i første innlegg, og så kom det vel en link til BitTorres sin fettråd litt lengre ned på siden eller på den andre ;)

Cassiopeia sa for siden:

Kortversjonen er her

og mer utfyllende her

bigmum sa for siden:

[INDENT]Sitat:
Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.

[/INDENT]

Hehe,,,,Cassiopeia, jeg håper cocosa kan være bra for hjernen også, kjenner at jeg kobler ut når det dukker opp så mange fremmedord ;) I`m just a stooopid blonde you know:) Men tusen takk for svar:)
Cyan, sorry altså, jeg er litt treg i oppfattelsen skjønner du :)

Cassiopeia sa for siden:

Hehe, Bigmum, jeg burde muligens fortelle at det var BitTorres jeg siterte ;)

Matglad sa for siden:

Er nå igang med prosjektet. Har startet veldig forsiktig med 1ts Udos og 1ts Cocosa 2g pr dag. Prøver dette noen dager for å se at det fungerer for magen før jeg tør å øke. Er spent på om dette vil funke på meg :)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg hadde egentlig veiedag i på fredag men siden jeg hadde tanta på besøk, hadde trent hardt og kjente at jeg var oppblåst valgte jeg å vente med veiing til i dag. Og jaggu hadde jeg ikke gått ned 1 kg siden sist fredag - og det er MYE til å være meg, tror ikke jeg har gått ned så mye siden den første uke jeg var på ketogenkost, har normalt ligget på 0,5-0,7 kg i uka, når jeg ikke har hatt total stillstand som det siste året f.eks.

Har ikke vært så nøye med kostholdet forrige uke, men har vært nøye med å få i meg minst 15-30 g Udos og 15-30 g Cocosa, så nå velger jeg å tro at det er det som har gjort utslaget :D 250 ml Udos varer ikke lenge (begynte forrige tirsdag) så nå må jeg bestille mer. Skal bestille litt større flaske denne gangen.

Fortsetter på samme måten og staser på at jeg har en fin vektnedgang neste uke også :)

Så bra! Gratulerer! Har ikke skjedd noe mer her ennå, men jeg er nede i sånn ca mitt laveste område nå, så jeg håper det rører på seg mer snart. Tantebesøk her også, gitt.

Klara sa for siden:

Så spennende forsøk!

Har lest noen av BitTorres sine innlegg om oljer, og det er veldig interessant! Skal sannelig bestille oljer selv, og kaste meg på oljetrenden!

For min del ble jeg mest gira på bedre hukommelse/hjerne, og ekstra energi! Etter ferie har mage og lovehandles vokst litt igjen (ble vel en vaffel eller to... :o), så om de får hjelp til å forsvinne er det en bonus!

KimPossible sa for siden:

Hei og hopp. :)
Nå har jeg fulgt med denne tråden, og omsider bestemt meg for å prøve jeg også.
Cocosa har jeg tatt 2 -4 ts av hver dag i lengre tid, men i dag kjøpte jeg Udo's også, og har tatt min første skje. Synes ikke det smakte så ille jeg. :)
spent på hvordan kroppen reagerer.

Så gøy at flere slenger seg på! Håper dere rapporterer her om dere oppnår gode resultater!

Jeg er i ferd med å gå tom for kokosolje, og det er bare en uke siden jeg bestilte nytt, så da tar det vel enda en uke før jeg har det. Eeeep! Neste gang skal jeg bestille dobbelt så stor flaske Udo's og boks kokosolje!

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har bare nok Udos for i morgen :eek: Bestilte ny i dag (500 ml) og håper at DHL ikke bruker alt for lang tid. Bør vel bare bestille en flaske til tenker jeg som kan bli levert med vanlig post, så har jeg en stund :)

grotingeling sa for siden:

Jeg er herved med!
Startet opp i dag med 15ml Udo's og 15ml Cocosa før frokost, og begge gikk ned greit.
Litt ettersmak av cocosaen, men ikke plagsomt mye :)
Var forøvrig taktisk og målte både midje og mave i går :D

KimPossible sa for siden:

Jeg har i alle fall fått litt fart på magen med disse oljene. :p
Blir litt småkvalm og får litt mageknip/romling en stund etter at jeg tar olje (1 ts hver av Cocosa og Udo's), men det går over etter en halvtime eller så. Det kan jeg leve med. :)
Får øke på litt forsiktig etterhvert, 2 ts av hver på en dag er nok, foreløpig.

Cassiopeia sa for siden:

Jeg falt helt av olje-lasset i helga. Formen var småklein og jeg orka knapt nok mat.
-Men jeg er i gang igjen nå. 1+1 ss av hver olje går helt utmerket.
Jeg har offisiel veiing og måling om ei uke, og venter med måling til da, tror jeg.

Trixie sa for siden:

Det eneste som har skjedd hos meg (foreløpig) er at jeg får gjort noe "stort" oftere. :p

Det kan jo også være av det gode! :D

Sprøtt dette med kroppstemperaturen, for det har jeg slitt med i årevis, ifm stoffskiftet. Er så mye varmere nå. Litt sånn som de første sju månedene på lavkarbo da jeg "raste" ned i vekt! :)

Lava sa for siden:

Jeg har målt, (ikke i kveld, men i går morges) og det er 2 cm inn både på hofte- og livmål!

gilbertine sa for siden:

Er det noen av dere som vet om kan kan få samme effekten hvis man spiser mye kokosmelk, i stdet for cocosa? Da vil jo ikke fettet være rått og ubehandlet, men kokt på ca 120 grader...tror jeg...

I så fall kan man jo virkelig fråtse i gode thai-supper, hjemmelaget kokosmelk-iskrem, mmmm :) For meg er det en mer naturlig måte å få i seg disse stoffene på.

Matglad sa for siden:

Jeg har i noen dager inntatt 1 ts cocosa og 1 ts Udos 2g pr dag. Dette gikk helt fint. I går økte jeg til 1,5t av her 2g pr dag. Ble på kvelden bråkvalm, ca 3 timer etter siste inntak, og kastet virkelig opp. Har også vært forkjølet og i dårlig form en ukes tid. Usikker på om dette kom av oljene eller forkjølelsen, eller evt noe annet. Noen som har opplevd lignende?

Jeg tar en pause i dag, og trapper litt ned på mengde igjen fra i morgen. Vil jo så gjerne være med på dette prosjektet, så var litt nedtur.

Kokosmelk er sunt nok det altså, men jeg vet ikke om du kan regne med den samme effekten, da det er ganske utvannet. Kokosmelk inneholder stort sett 10-18 % fett, mens kokosolje er 100%. Nå er kokosolje mettet fett, så det skulle vel tåle en del oppvarming, men jeg tror uansett at du ikke vil komme helt i nærheten av å ta tilskudd, selv om det ellers bare er å meske seg i thaisupper og what not! :)

Mulig du bare må øke litt langsommere. Men kroppen tåler jo ikke alltid ting ilke godt når den har infeksjoner å bekjempe.

Gracella sa for siden:

Jeg sliter med smaken av UDO's, men i går kom jeg på gammel (og enkel) kunnskap:
Jeg holder meg for nesa mens jeg drikker! :D
Og så drikker jeg litt vann (fremdeles med nesa lukket).
Et voilà; ingen smak, ingen lukt :)

Klara sa for siden:

Enda en god grunn! Jeg er en skikkelig frysepinn, samboer mener jeg får blå lepper ganske fort og kaller meg "Lille reptil", fordi jeg alltid finner varme steder og lader meg opp der :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.