< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Engledans sa for siden:

Jeg kjøpte UDOs på Fredag. Jeg er av typen som ikke leser bruksanvisninger, så jeg leste jo ikke orntlig her inne før jeg pøste på. 4 ss på Fredag, og 2 ss på lørdag, etter det var jeg så himla kvalm at det ble ikkeno mer den dagen.Så leste jeg her om opptrapping......:D:D:D

Regret sa for siden:

Jeg er nå oppe i 3 ts om dagen, ingen kvalme eller magetrøbbel. I morgen går jeg opp til 4 ts tenkte jeg. Finnes det noen tabell eller lignende over hvor mye man bør trappe opp pr. gang eller hvor ofte? eller er dette en sånn føle-sak for hver enkelt?

De derre nuppene dere snakker om, må de være røde? Både jeg, søsteren min og sønnen min har masse nupper på overarmene, men de er ikke røde. Bare hudfargende nupper og jeg har alltid lurt på hva det er for hverken leger, helsesøstre eller andre vil fortelle meg hva det er.. de sier bare at det ikke er noe å tenke på og eller at det er ikke farlig. Kan det være et tegn på manglende essensielle fettsyrer?

Supera sa for siden:

Hver kapsel er 1g olje. Diett.no oppgir 1ss tran til å være 11g, så 11 kapsler = 1 ss.

Regret sa for siden:

De sier at kapsler er mindre effektive enn oljen og ser man på det Supera skriver, så ser man lett hvorfor :p Jeg hæler ikke oljer heller, men tar meg en sup pepsi max tvert etter oljen er svelget, da går det mye lettere! Cocosaen tar jeg i grønn te, og jeg har god effekt av grønn te også som vanndrivende. win win ;)

Bjella sa for siden:

Takk for svar :D
Vet jo at det er bedre med flytende, det er bare det at jeg nå blir kvalm bare jeg sier Udo`s høyt ....haha
Så til alle som blir litt ivrig, bruk lang tid på opptrapping!
Går nok over til flytende igjen, men nå får det bli kapsler.

Kanutten sa for siden:

Klart dette fungerer!!! Når de med høyt kolesterol blir anbefalt å kutte ned på fettet, men samtidig hive innpå med omega 3 så ER det jo en connection mellom fett og fettfordrivelse. Fettet er jo oppdelt i ymse varianter. Skal man kvitte seg med en sort fett, må man tydeligvis pøse på med det som stagger.

Supera sa for siden:

Jeg tok 10 kapsler hver gang etter at jeg leste hvor lite olje som var i hver kapsel. Og da ble det glasset brukt opp fort... Oljen smaker ikke sååå ille. Men ille nok til at jeg holder for nesa og drikker ett glass væske med smak etterpå og kanskje også spiser en osteskive eller to.

Jeg er justerte opp til 2ss udo's + 2 store ts cocosa i går. Litt kvalm, men ikke noe ekstra dobesøk. Fikk bare tatt dosen en gang da. Jobbet 12-timersskift og glemte å ta en dose da jeg kom hjem. Og så forsov jeg meg i dag og fikk ikke tatt dosen i dag tidlig.

Men kan ikke dollaren gå ned litt til, så koster 946ml-flaska under 200 kr. Google sier at 36,63 USD er 200.446531 NOK.

Supera sa for siden:

Man må ha fett for å tenne fettbålet. :ja: Fett for å forbrenne fett.

Du vet hvor den greia med at omega-3 er så bra for hjertet kommer fra? Grønlandsparadokset... Inuittene skulle ha myyye høyere risiko for hjertesykdom i følge de vanlige risikoberegningene fordi de spiste jo enorme mengder fett. Men de hadde ingen hjertesykdom. De hadde ikke et ord for hjertesykdom en gang. Forskerne klarte ikke å forklare dette. I stedet for å forkaste lipidhypotesen (mettet fett -> økt kolesterol -> hjertesykdom) så legger de heller til diverse unntak og ditten og datten for å prøve å forklare det. (For de VET jo at lipidhypotesen er riktig selv om de ikke klarer å bevise den :rulleøyne). Det er flere paradokser hvor den vanlige risikoberegningen sier at de skulle ha høy risiko, men hvor de faktisk har lav.
Grønlandsparadokset: omega-3 er bra for hjertet
Det franske paradokset: et glass vin er bra for hjertet
Middelhavsparadokset: olivenolje er bra for hjertet
Det sveitsiske paradokset: hull i osten er bra for hjertet (denne forklaringen har ikke slått like godt an som de andre av en eller annen rar grunn :geip:)

For det er jo heeelt utenkelig at mengde fett i kosten ikke har noe med hjertesykdom å gjøre. :rulleøyne

Yrla sa for siden:

Om du trenger at den du kjøper av oppgir en verdi lavere enn 200NOK på pakken vil de sikkert gjøre det om du ber de om det. Det har jeg gjort og fått ja på.Spør før du kjøper og de vil sikkert si ja.

Okie sa for siden:

Jeg merker jeg får vondt i magen av Udos. Burde jeg kutte litt ned på mengden? Noe som vil gå over av seg selv etterhvert?

Julie sa for siden:

Men Supera, husk at tollen har sin egen liste med valutakurser som man kan sjekke for å se om ting blir fortollet eller ikke (se her) - om du ikke var klar over det allerede, da. :p

Ifølge kursen f.o.m 22. august t.o.m 28., vil $36.63 være 200.7324 kroner, men om du bare lager en ny konto på iHerb og bruker rabattkode, så blir det jo $32.63 og 178.8124 kroner... med mindre du allerede har brukt koden for å få 36.63 som totalsum, da. ;)

...Eller så kan du bare gjøre som Yrla foreslo. :lol:

Regret sa for siden:

Hvor mye tar du? Høres ut som det kan være for stor dose ja..

Supera sa for siden:

Åh, jeg kom forresten på at jeg har handlet såpass mye at jeg får 5% VIP-rabatt på bestillingene. Så da kommer jeg under 200. Og ja, jeg vet at tollen bruker sine egne lister, men takk Julie. :snill: Men det er jo ca det som google regner ut uansett. Jeg ville at tallet skulle bevege seg til ca 195 kr. Jeg pleier å bestille for ca 190-195 kr, så har jeg bittelitt å gå på.

Men så ser jeg at den er for tung til å sendes i post. Damn da! Da blir det jo 100 kr ekstra i frakt fordi jeg MÅ sende med DHL så da lønner det seg ikke likevel. :lol:

Rin sa for siden:

Hehe, jeg fant ut det samme i går, Supera - endte med å bestille litt mindre flaske. Må nesten bare føre opp i mobiltelefonkalenderen et varsel om å kjøpe mer Udo's en gang i måneden, eller noe sånt. Jeg har i alle fall ikke tenkt å slutte med det når jeg øyner håp om å få slippe knudrete, uttørket vinterhud i ansiktet. :o

kennygirl sa for siden:

Jeg slenger meg på kokosolje/udos eksperimentet fra i dag av!

Skal bli spennende :)

heymaria sa for siden:

Hvilken kokosolje anbefaler dere fra iHerb?
Hadde vært flott med et billigere alternativ til Cocosa.

Photobscura sa for siden:

Jarrows formula extra virgin finnes på iherb, og er akkurat samme type kokosolje som cocosa, og mye billigere.

Lillemy71 sa for siden:

Har du fått Iherb.com til å gjøre dette eller snakker vi typisk selgere på Ebay? Dette er faktisk ulovlig ihht USAs lovgivning så svært mange større/seriøse nettforhandlere er ikke villige til å gjøre dette. I tillegg har det med forsikring av pakken, beløpet oppgitt på pakken er beløpet man får dekket dersom noe skjer. Men for all del det er jo bare å spør Iherb.

Nope her er det bare å prøve seg frem. Selv kjørte jeg på med ganske høy dose fra dag en uten noen problemer, mens andre må begynne veldig forsiktig og bygge seg langsomt opp.

Her finner du det Udo selv anbefaler.

Jeg har en del hudfargede nupper (på lårene), en del røde (overarmer) og noen er det mye talg i (spesielt på armene). Det er nesten som om hver enkelt hårsekk har en betennelse, men det er ikke kviser bare ekstra talg som står ut som en hvit "dært" mitt i nuppene. HAr spurt både lege og hudpleier om dette men aldri fått noe fornuftig svar, bare at det ikke er farlig. Jeg må bare peele og bruke lite såpe og god fuktighetskrem. Det har ikke gjort noe for meg utenom å holde det i sjakk, men etter noen uker med Udos og Cocosa merker jeg stor forskjell. Huden er veldig myk og glatt selv uten fuktighetskrem og nuppene er merkbart redusert. Til og med albuer/knær har fått bedre hud. I hvertfall ingen tvil om at det hjelper meg og selv om det ikke har gjort noe for cm/kg kommer jeg til å fortsette med det for huden sin del.

Er vel denne de fleste bestiller fra Iherb.

Visstnok er disse talgnuppene en slags harmløs form for sopp som alle har anlegg for, og som lett blomstrer opp om man svetter mye, overdreven dusjing etc. Mulig at essensielle fettsyrer nuller dette ut?! Ikke uvanlig at andre typer sopp blir borte/forbedret med et renere kosthold, f.eks om man kutter ut melk og gluten.

Supera sa for siden:

Nå skulle jeg sjekke mine talgnupper og vet dere hva - de på knærne er borte! Jeg har hatt dem hele livet på knærne og rundt albuene men ikke tenkt noe særlig over det. Trodde bare det var sånn siden det var utsatte ledd. Men nå er de på knærne borte! Lurer på når de forsvant... De på albuene er der fortsatt, men mindre enn før. Kanskje de også er på vei bort? :spent:

Yrla sa for siden:

Hvor har du dette fra? Sønnen min på fem dusjer sjelden og svetter lite. Tvilsomt at det må være sopp da , ihvertfall om det må være de årsaker du nevner. Det er trolig flere typer slike nupper.

Det er sikkert flere typer nupper. Jeg har det fra en hudlege.
Jeg har selv sånne nupper, mest på overarmer og sånn, og de ble MYE verre da jeg hadde et forbigående tilfelle av OBD på videregående, og dusja dagen lang, nærmest. De har faktisk mer eller mindre forsvunnet nå, men var helt borte da jeg tok oljer.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har hatt talgnuppene og de andre nuppen siden tenårene og fikk tatt en test for flere år siden uten at de kunne påvise noe sopp eller andre problemer. Har bare blitt verre med årene. Dette forbedret seg heller ikke da jeg kuttet all gluten og melk og heller ikke da jeg gikk over på lavkarbo, men nå er det blitt mye bedre. Tydeligvis at det hjelper ikke bare med fett men riktig fett også. Selv om jeg ikke minker i størrelse er jeg overlykkelig for at huden nå er blitt så bra. Er vel verdt det og ikke minst vil nok hudpleie budsjettet mitt gå nedover. Har brukt mye penger på bodylotion/peeling gjennom årene.

Har forresten kjøpt meg Udos kapsler nå slik at jeg kan ta med på ferien og slippe å begynne på nytt når jeg kommer hjem. Vurderer å kjøpe kokosolje kapsler også :p

Yrla sa for siden:

Ja, årsaken kan rett og slett være mangel på essensielle fettsyrer. Jeg har bestilt udos selv idag fra iherb.com. Bruker linfrøolje nå og føler at kroppen trives godt med den også, bedre enn alle andre oljer med e'n type olje i.

Lillemy71 sa for siden:

Stemmer nok det, men med talgnupper tenker jeg på de nuppene der det er en ekstra talgproduksjon som jeg beskreiv lengre opp (hårsekker med lett betennelse og ekstra hvitt talg). Tror det er det Photo sikter til for det er ihvertfall det som er forklart meg at kan skyldes sopp. I tillegg har jeg mer sånn tørre nupper, huden er liksom knudrete uten at man kan se noe ekstra talg eller at de er røde. Alt dette er blitt bedre på U-C kjøret :D

Yrla sa for siden:

Ja nettop, så fint at du kan forklare forskjellen. Sønnen min har også sånne tørre nupper så det stemmer sikkert det du sier.Takk for oppklaring.

Yrla sa for siden:

I ernæringsboka mi står det at talgknopper på overarmer, lår og rompeballer kan skyldes mangel på essensiielle oljer og b6 mangel. Kviser, psoriasis, kløende eksem og tørr hud kan også være mangel på essensielle oljer.

Supera sa for siden:

Diett.no må ha noen digre spiseskjeer. Jeg målte og hos meg tok en spiseskje 5g. Og jeg mener at det er ganske normal størrelse på mine spiseskjeer.

Sanney sa for siden:

Lurer på om jeg skal prøve oljestyret jeg :) Både for det ene og det andre. Effekten på hud virker veldig lokkende i tillegg til alt det andre som nevnes her. Må bare fintelle på knappene, for med tannlegeregning og nye briller blir det noe ekstra utgifter gitt :p

Jeg har selv mye nupper, men jeg fikk beskjed av hudlege at det var en "sykdom" hvor huden rundt hårsekkene tykner og skiten ikke kommer ut der det skal. Er som å ha kviser hele tiden. Sa det skulle bare se ut som gåsehud, men det er røde prikker, og jeg er veldig lys i huden.. (når man i tillegg peller som en gal ser det ikke pent ut.. men har heldigvis for det meste lagt av meg den uvanen..)

Lillemy71 sa for siden:

Hehehe kjenner meg igjen der gitt, spesielt det med pelling. Bestill oljer fra Iherb så blir det ikke så dyrt. pass bare på å ligge under den magiske 200 kr grensen :)

Lillemy71 sa for siden:

Tror ikke det stemmer helt? En spiseskje er 15 ml (offisielt mål) når jeg har målt opp det av Udos og veier det så blir det litt mindre på vekta 12-13 gram ca.

Sanney sa for siden:

eller sende pakken til min britiske kjæreste som kommer om 2 uker. er ganske så proff blitt på å omga den grensa ;)

Lillemy71 sa for siden:

God ide, da kan du jo bestille alt i en omgang :D

jeg synes ihvertfall at det er verdt hver ei krone og nå bruker jeg faktisk atskillig mindre bodylotion og håndkrem enn før. Det tok noen uker før det virka hos meg, men for en forskjell da det først slo til, har til og med fått komplimenter på at jeg har så myk og glatt hud - og det helt uten kremer og peeling.

I like it :D

Regret sa for siden:

Takk for svar! Da har jeg nok alltid hatt de manglene, men hva gjør jeg med sønnen min da? han er snart 2 år, kan jeg gi han udo's også? han har talgnupper på overarmer og beina (gjerne lår).

Så bra, Lillemy71!
Og, ja, det var det jeg sikta til. ;) Har selv hatt begge deler, altså antagelig denne soppen, men også tørr krakelert og knudrete hud, men det er visst ikke uvanlig når man har lavt stoffskifte. Huden i ansiktet er stort sett helt fin, men denne krakeleringa på kroppen har jeg hatt i en eller annen grad så lenge jeg kan huske. Ble så mye bedre på oljer! :)

kennygirl sa for siden:

Jeg målte og veide her også: 1 ss skal være 15 ml - og 15 ml flytende cocosa veier 14 g på min kjøkkenvekt. 15 ml udos veier også 14 g, mens vann naturlig nok veier litt mindre, 13 g...

FrkMarge sa for siden:

15 ml vann SKAL veie 15 gram. Det er jo vann som er referansen til massetetthet....

Skjønner fortsatt ikke hvordan dere får i dere all den cocosaen uten å brekke dere:( (jeg vil jeg vil, men får det ikke til...)

Cassiopeia sa for siden:

Jeg sliter også nå. Det har gått bra lenge, dvs helt sia jeg begynte med cocosa for et halvt år sia, men etter et par ukers pause går det ikke på "gamlemåten" lenger.
Cocosa i te og kaffe er blæ, og å bruke den som smør er direkte disgusting. Tror jeg satser på ex virgin i smoothie der jeg også bruker kokosmel, og pure til matlaging. Tar mye heller en støyt Udo's!

FrkMarge sa for siden:

Sitter og prøver å trøkke i meg en kopp te med et par ts cocosa i... den flyter så fint på toppen og sørger for god "smøring" hver gang jeg tar en slurk selv om jeg rører for livet hver gang for at den skal blande seg så godt som mulig....:rulleøyne ....men litt bedre enn i kaffe var det da....:o

Det funket forsåvidt å ha den i mandellapper... men da forsvinner vel de gode egenskapene ved stekingen???

Å spise den med skje er nnbydende helt til skjea når munnen... den lukter jo nydelig... Bruke som bodylotion kanskje???:p

Cassiopeia sa for siden:

Litt fløte i kaffen sammen med cocosaen gjør underverker, men jeg sliter likevel, for tida...
Kokosolje er utmerket til steking, og tåler høy varme godt. Noe mistes kanskje, men heller oppvarma olje enn ingen olje, tenker jeg.

Yrla sa for siden:

Hva med å smøre litt cocosa på nykokt brokkoli og salte det? Funker det?

Dollsine sa for siden:

Tipser herved om nytt bruksområde for stevia engelsk toffee; ha en dråpe oppå en stor ss cocosa uten smak og du får en deilig ettersmak i munnen etter inntak. Og ikke noe oljete greier. Så glad som jeg er er i den toffeesmaken må jeg vel passe meg ;)

Kanskje det kan fungere på Udos også?

Regret sa for siden:

Kan ikke noen av dere som har lagt inn Udo's på diett.no, legge inn valgmuligheter for ts og ss, evt ml ? Slik at det blir lettere å regne ut? Ser ikke ut til at noen har eksakte mål?

Ah, da har jeg bestilt mer kokosolje og Udo's! Denne gangen stooor boks og flaske. Hurra!

ThereseA sa for siden:

Jeg har nå gått igjennom en boks med de udos pillene som kan kjøpes på iherb, men synes ikke de hjelper sånn veldigt mye.

Burde jeg gå over til olje? Hvordan er smaken osv på den ?

Jeg tar pr dd to te skjeer hver morgen med cocosa

Regret sa for siden:

Du får mer ut av oljen så jeg vil si at olje er bedre.
Oljen smaker en blanding mellom linfrø og solsikkeolje spør du meg. Best iskald og med noe å skifte smak etterpå.

Dollsine sa for siden:

Hva slags olje bruker du regret?

Rin sa for siden:

Jeg syntes Udo-oljen smakte heslig først, men det endret seg plutselig en dag, og nå synes jeg den smaker... nesten mildt nøttete. Merkelig. :p

Yrla sa for siden:

Jeg har alltid syntes det er så merkelig at mange sier de synes den smaker fælt, for jeg har alltid likt smaken av den jeg. Tar den over tørt kjøtt med salt på.Jeg liker smaken godt jeg. Cocosa er verre. Men jeg har brukt den til steking og det har gått greit i små mengder-

kennygirl sa for siden:

Ja, det er sant - tenkte ikke på d da jeg målte og veide :o

Da er enten måleskjeen min veldig liten eller så viser vekten min feil...

Regret sa for siden:

DENNE er det jeg har nå. Kommer til å kjøpe større flaske neste gang, var mest for å teste den nå.

mizzim sa for siden:

jeg har kjøpt cocosa, hatt en ts med det i noe saus, men er redd for å ta for mye, vil liksom ikke ha kokos smak i all mat. så hva kan jeg bruke det til? gir det mye smak?
er det bra å spise det kun for å få i seg masse fett?

Sanney sa for siden:

da var udos og kokosolje bestilt. så da tar det vel 3 uker før jeg får dem :)
husket ikke helt hvilken olje som var smakløs og hvilen som ikke var det, men ble extra virgin på meg. drikker jo smoothie omtrent hver dag jeg skal på jobb så får det vel i meg på et hvis.

Les hele tråden, så skjønner du det kanskje litt bedre! ;)

Supera sa for siden:

Hm, kanskje jeg skal prøve reduksjonsmetoden neste gang. Jeg satte en bitteliten metallskål (det var plass til litt mer enn to ss) på kjøkkenvekta og nullstilte og så tok i to ss. Det ble 11g. Så derfor sa jeg 5g på en ss. Hm, men da er jeg på veldig store doser da? Jeg tok akkurat to store slurker som er minst 2 ss til sammen. Så ca 30-35 ml i én dose uten å bli kvalm? Hadde mat samtidig, så jeg skippet cocosaen, men jeg går og lager meg en kopp te med masse cocosa nå.

Fant et triks nå hvor jeg ikke smaker udo'sen i det hele tatt. Drikker et glass vann med en dråpeteller flytende peppermyntestevia mens jeg fortsatt holder for nesa. Peppermyntegreia smaker så sterkt at jeg kjenner ingenting til udo's-smaken! Weee! Peppermynte-"saften" smaker ikke så godt, men mye bedre enn udo'sen.

Jeg bøtter innpå med hele koppen, jeg. Men så klarer jeg ikke å drikke varmt så jeg venter til teen har blitt kald.

Supera sa for siden:

Når jeg lager Bali kyllinggryte, så tar jeg i masse cocosa når det er ferdig kokt. Gryten skal smake litt kokos likevel, så det passer ypperlig. :snill:

Supera sa for siden:

Jeg brukte reduksjonsmetoden nå og flaska var 7g lettere da jeg fylte opp spiseskjeen min til randen. Hm. Jeg ville heller sagt at spiseskjeene mine er bittelitt store enn at de er små. Jeg har et annet sett og de spiseskjeene er en del mindre.

Jeg tok to gode super av flaska som jeg har gjort de siste dagene og trodde at det skulle være ca to ss skjeer, men det var søren meg 45g! Så da ble det ca 90g udo's i dag da... Hvis jeg skal fortsette å drikke så mye udo's så kommer det ikke til å gå mye mat her... 90g udo's er jo søren meg 810 kcal bare det. Og så kommer cocosaen som nok er rundt der den også. :eek: Ikke det at jeg teller kcal, men det var jo ganske mye... Må jo nesten spise kun tørre kyllingfiléer utenom for å få i meg nok proteiner. :geip:

Lillemy71 sa for siden:

Dine spiseskjer er kanskje så store ja, men en offisiell måleskje, spiseskje blir regnet til 15 ml. Jeg bruker et målebeger som jeg har fått fra apoteket og som er forholdsvis nøyaktig, jeg målte opp 15 ml og satte det på labvekta som er kalibrert og nøyaktig, da stod den å vippet mellom 12-13 gram. En vanlig kjøkkenskje og kjøkkenvekt er ikke nøyaktige nok til å måle dette, så når diett oppgir 1 ss tran til å være 11 g så stemmer nok det.

Når det gjelder dere som vil legge dette inn i diett.no så oppgir Udos næringsinnhold per serving, 1 tbsp. 15 ml (IKKE GRAM), da er det jo bare å regne om til hva 100 ml inneholder legge dette inn som en matvare i diett også bare angi daglig mengde.

Supera: jeg ser også det kalorimengden har økt betraktelig etter dette oljekjøret og jeg er en av de som må passe godt på inntaket, derfor jeg bruker målebeger. Blir ikke så mye mettere av alle disse oljene heller som mange beskriver, så jeg ser at jeg ligger litt for lavt på proteininntaket (spesielt siden jeg trener mye) om dagen, men fettinntaket er spot on da :D
Jeg dreiv også å bare tok en sup i begynnelsen men det blir fort mye, samme gjelder for fløte o.l. den der lille skvetten blir fort 50 g også har man det gående.

Zincite sa for siden:

Det med ss er ikke alltid lett.
Jeg lærte "i hine hårde dager" på skolekjøkkenet at en ss tørrvarer skulle ha en haug på toppen som var like stor som "skåla" i skjea - eventuelt ta to strøkne ss. En ss veske ble dermed halvparten så stor som en ss tørrvarer. Nå er jeg alltid usikker på oppskrifter - om en ss tilvarer en måleskje på 15ml eller halvparten. Noen oppskrifter betyr det nok ikke så mye i, men her blir det jo ganske stor forskjell :)
Bare en liten, filosofisk og uviktig betraktning fra meg om spiseskjeer :p

Supera sa for siden:

Ja vet du hva, det der tenkte jeg også på. At ss tørrvarer er toppede skjeer. Så det er nok der det kommer fra. En spiseskje som er dobbelt så stor som mine spiseskjeer er jo nesten for øser å regne.

Jeg blir i alle fall mett av udo's... Jeg har kun spist en halv boks skinke og to bittesmå hjemmelagede sjokolader på de tolv timene som har gått siden jeg drakk 45g udo's. Og jeg er fortsatt ikke sulten... Jeg spiste skinke fordi jeg hadde ikke kylling og følte at jeg måtte få i meg noe proteiner. Og nå skal jeg snart legge meg... Drar til Tyrkia i natt. Hadde tenkt å lage meg noe mat i kveld og ha det til frokost i natt også. Orker ikke å kokkelere med en gang jeg står opp. Jeg trenger noen timer på å våkne skikkelig og så er jeg superdårlig på å beregne tid så alt tar nesten alltid lenger tid enn jeg tror.

Regret sa for siden:

knis :D I dag har jeg skrapet tom det gamle cocosaglasset mitt.. All vektnedgang stoppet opp når jeg ikke fikk blandet udo's med cocosa, og jeg har enda en del dager igjen å vente før den nye krukken kommer i posten :( Skal tro jeg så temmelig desperat ut der jeg står å finkjemmer glasset med ei skje :p for det var nesten sånn at jeg like greit kunne ha sleika det rent!
tror jeg har gått en del opp denne uken, men jeg er merkelig nok ikke lei meg for det, det er helt greit på en måte. Spent på hva vekta sier på torsdag uansett :)

Engledans sa for siden:

Har lest igjennom den siste siden her nå. En skal ikke ta udosen og cocosaen samtidig?
Et tips hvis du er like glad i marinert feta som meg. Et par fetabiter på en gaffel, og ta de rett etter at du har svelget udosen.Funker som bare det.

Regret sa for siden:

Jo, udo's fungerer best med cocosa samtidig, men jeg har gått tom og bruker bare udo's for tiden. Som flere har gjort også, og noen velger å kun gå på ene oljen :) For meg fungerer en sup pepsi max som din feta, andre bruker også fun saft!

Engledans sa for siden:

Jeg tenker på sånn rett etter hverandre lissom. sånn i samme jafs omtrent. For jeg tar udosen til maten, og tar cocosaen i te imellom måltider.

Regret sa for siden:

Jeg tar meg alltid grønn te til frokost og jeg har cocosaen i te, og jeg tar også udo's før jeg spiser maten, så der er de så og si samtidig. Gjør igrunn det til alle måltidene også, men om jeg kun har udo's som nå, så tar jeg den litt hipp som happ ila dagen. Er oppe i 2 ss nå, 3 ss om dagen er maks for meg så jeg er nesten ferdig med opptrappingen :D

Lillemy71 sa for siden:

På Udos flasken står det faktisk at en "porsjon" er en spiseskje a 15 ml, så akkurat i dette tilfellet er det vel ikke tvil vil jeg tro.

lille_trille sa for siden:

Har tatt udos og cocosa hver morgen i flere uker. Funker sikkert bra, men har hverken gått opp eller ned. Huden derimot har veldig godt av det :)
Tenkte jeg skulle øke inntaket litt og tok meg en shot i går kveld... da ble jeg skikkelig uggen og kvalm. Ovedose kanskje?
Drikker rett fra flaska om morgenen, og er sikkert over 1 ss.
E

Bee sa for siden:

Utrolig interresant tråd. Hadde jeg bare lest den ferdig før jeg bestilte UDO´s på iHerb, så hadde jeg kanskje skjønt hvorfor det plutselig ble så mye i frakt. :p
Glemte helt og se på beløpet og endte opp med DHL sin levering.

Jaja, sånn kan det gå.

Jeg er også veldig plaget med nupper på overarmene, og siden jeg ikke greier å la være og pelle på de, så har jeg bestandig et eller to sår på hver arm. Ikke akkurat pent, så da satser jeg på at Udosen hjelper. :D

Yrla sa for siden:

Kjøpte du mer enn en flaske?

Bee sa for siden:

Kjøpte to av de største boksene med kapsler + tp bokser magnesium.

Måtte selvsagt bestille en flaske etterpå også, etter og ha lest hvor lite olje det er i kapslene. :p

Får vel bare venne meg til tanken på smaken med en gang. Huff....

Regret sa for siden:

Hurra! kokosoljen er kommet! :D Da kan jeg endelig begynne å ta begge deler i stedenfor bare Udo's.
I det siste har det skjedd en del forandringer i huden min. Nuppene på overarmene begynner å forsvinne :eek: Jeg greier heller ikke å la være å plukke, men nå er det nesten ingen å plukke på. Helt utrolig.
Huden i ansiktet er også mye mykere, mer hydrert, kvisene har trekt seg tilbake og selv talgsamlignene begynner å bli få og det er de jeg har slitt mest med. Jeg elsker disse oljene! :D

Bestemamma sa for siden:

Det gjør jeg óg.....har hud som er mykere enn en babys....
Jeg tar Tran, IQ, Cocosa og Udos....:D

Regnet ut på diett at det blir rundt 400 kcal bare for dette....hem, lurer på hva Drevon ville ha sagt....:rolleyes:

Yrla sa for siden:

Ok, for jeg bestilte kun en flaske udos og fikk lav fraktkostnad,nemlig.

FrkMarge sa for siden:

I dag var jeg flnk... frokosten bestod av en ss tran (...spiste seeeent i går kveld og var ikke sulten i det hele tatt), og jeg hadde med meg et lite glass med blanding av ca en dl fløte og ca en ss cocosa... det blandet jeg i 2 kaffekrus på uni i dag :) Er litt kvalm, men ellers går det bra...

Er det veeeldig viktig å ta det hver eneste dag? Eller monner det om man klarer det innimellom også?

Julie sa for siden:

"Consistency is the key to success."

Med andre ord: helst hver dag, men "all nuns pull" (min gebrokne engelske versjon av "alle monner drar", omgjort til "alle nonner drar")! :D

Regret sa for siden:

Om du glemmer eller ikke greier å ta noe en dag så tviler jeg på at det mister all effekt, men om man stopper opp så tror jeg ikke virkningen vil vare nei. Aller helst bør det vel være hver dag ja, for å opprettholde oljenivåene.

Men dere, siden jeg har gått en stund uten cocosa nå så er noe glemt. Hvor mye cocosa bør man ta? startet med 1ss nå, men ble kvalm.. tror jeg må starte på 1ts der også jeg.. Regner 3ss som maks for udo's (det står 1ss pr 22. kg av kroppsvekt, jeg veier 70 ergo 3ss), og jeg tar 2ss nå, men hvor mye er maks for cocosa? Samme, slik at det blir 50/50 eller?

littleme sa for siden:

Hvordan er resultatene sålangt folkens? :)

VSB sa for siden:

Jeg står stille, går litt opp, litt ned osv... Men har begynt med litt mer intensiv trening, så der er kanskje noe av synden...

grotingeling sa for siden:

Så langt har jeg gått ned 2 kg siden oppstarten i slutten av juli, men har glemt å måle meg etter oppstarten så cm-endringen har jeg ikke akkurat nå.
Den største endringen er nok uansett i forbedret hud og hår, samt en mage som har roet seg helt :D

grotingeling sa for siden:

Start med 1ts :ja:

ketto sa for siden:

Da er udos i boks. Satser på at dette kan få meg over platået :D

amritam sa for siden:

Denne uka har jeg begynt med Cocosa. Foreløpig tar jeg 1 ss før mat 2 gager om dagen. Skal prøve å øke litt etter hvert. Jeg tar det i urteteen min når det begynner å bli lite igjen i koppen, og så heller jeg blandingen i meg, og da smaker det ikke noe særlig ekkelt. Håper det kan hjelpe på vektnedgangen som ikke helt vil komme ordentlig i gang.

FrkMarge sa for siden:

Hvor får dere tak i Udo's? Iherb?
Har aldri handlet fra den siden, så jeg er skikkelig usikker, og det var jo 24 udo's produkter der... (regner med at det ikke er den for hunder og katter dere bruker???)

Er denne oljen mulig å gi til barn også?
Er en her som spiser omtrent ingen fisk, men han klarer ikke svelge tableter og kapsler og tran er uaktuellt å prøve engang :(

Går det forresten an å smugle tran ubemerket inn i noe??? Eller eventuellt denne udo's'en?

Cherry sa for siden:

Bare lurer. Cocosa er jo 100% kokosolje ikke sant? På innvandrersjappa fant jeg "100% pure coconut oil" på både glass og flaske. Der koster den 25 kroner for ett glass på samma størrelsen som helsekosten. Det blir vel det samme?

Rin sa for siden:

Jeg har hatt et ganske formidabelt vektras den siste tiden, i forhold til vanlig. Vet fortsatt ikke om oljene er hel- eller delansvarlig for det, eller om det er et heldig sammenfall av årstid og syklus og sånn, men for meg er det i alle fall kjempestort å ha gått ned to kilo på bare knappe to uker. :)

Jabba sa for siden:

Så fantastisk!!! Gratulerer!

Dette har jeg også lurt på, for jeg venter på oljene mine nå, og så bare kjøpte jeg et glass, antagelig den samme som du har sett, for det er den de som regel har på de fleste innvandrerbutikker, av merket KTC, blå etikett?!
Tar en liten ss av denne nå et par ganger om dagen, om det funker aner jeg ikke. Forskjellen mellom extra virgin og pure er jo at extra virgin er kaldpresset fra helt ferskt kokoskjøtt, mens pure er kaldpresset fra tørket. Den skal i prinsippet ha denne linolsyren og de mellomlange fettsyrene som vco, men om det stemmer for akkurat dette merket aner jeg ikke. Det er i utgangspunktet ganske strengt med merking av mat i Norge, men det er vel alltids noen som slipper gjennom nåløyet. :cool:

amritam sa for siden:

Så flott! Gratulerer!

Jeg håper kokosolje hjelper meg for jeg har veldig vanskelig for å gå ned i vekt nå.

smgj sa for siden:

Det er vel alt håret du klippet... :p

(Neida - det er jo flott! :D)

Jabba sa for siden:

Jeg oppdaget til min forskrekkelse at det var omt for Udo`s olje i kjøleskapet....! Den forsvant jaggu fort gitt! Håper inderlig den nye jeg bestilte fra iHerb her om dagen innfinner seg fort....

Skal jeg øke dosen må jeg bestille en gang i uka eller no........ ler

Ja, det har jeg glemt å si: 157cm, det er bare SÅ artig å høre om framgangen din! :heia:

Bestemamma sa for siden:

Gratulerer 157....:heia:
Jeg har også gått ned to tre kilo i det siste, men om det er oljen eller om det er pga at matlysten har økt mens jeg har holdt nede matinntaket, vet jeg nå ikke....Jeg har ikke vært flink til å ta olje. Tar bare tran og IQ på det jevne og hiver inn litt Udos innimellom (har kommet meg til bunnen av en flaske, med nød og neppe:p), cocosaen har jeg nesten sluttet med :o. Skal begynne med den igjen når vektnedgangen stopper opp......:)

Forbrenningen er jo høy når man har økt matlyst, så vidt jeg kan forstå, og om en greier å holde matinntaket nede skal en vel teoretisk gå ned i vekt.....:D Og så er det det at jeg har økt på karbohydratinntaket litt (((ja jeg vet, blasfemi :eek: )))
Jeg ligger på et kcal-inntak på ca 1800, selv ved redusert matinntak.....:D

Rin sa for siden:

På ingen måte blasfemi så lenge du blir fornøyd og har det bra med maten du spiser, vel. :) Lurest å lære sin egen kropp å kjenne!

Bestemamma sa for siden:

Takk for trøst, 157,....:o Men jeg trenger de ekstra karbohydratene for å holde humøret oppe og for å få sove om natten.....:) Er fortsatt i ketose da....:D

smgj sa for siden:

100% enig. Lavkarbo er et verktøy - til vekttap, eller til bedre helse eller hva det måtte være - ikke et mål i seg selv.

Jeg spiser også en del karbohydrater, men gidder ikke å få dårlig samvittighet for det - ikke før vekta svinger og/eller velværebalansen går feil vei. Målet må da være å spise "best for sin egen kropp" - enten det nå er sånn eller sånn.

Suann sa for siden:

Trekker frem denne igjen for dette lurer jeg også på!

Cherry sa for siden:

Hadde en svær skje kokosolje i havregrøten min i morges.

Tilfeldig at jeg hadde gått ned 1 kg siden i går når vekta bare har økt og økt de siste...øh, 6 månedene? :D titter på magen

Ingen som så hva jeg skrev over? Er det KTC dere snakker om? Det står i alle fall ingenting om det på nettsidene deres, men det har vært diskutert før (gitt at det faktisk er KTC dere snakker om ...)

Her!

LibraGirl sa for siden:

Invisterte i Udos og cocosa på helsekost igår, å det tenkte jeg at jeg
ikke skulle gjøre flere ganger! overrasket over hvor dyrt det var!
Men det jeg egentli lurer på er; Hvor lenge varer deres glass/flasker?
Bare sånn at jeg ikke er for sent ute med bestillingen til iherb :)

Å om noen av dere fantastiske mennesker kunne tenkt dere å legge ut link
fra iherb på hvilke a flaskene/boksene dere bestiller hadde jeg også blitt
glad:p Er relativt dårlig i engelsk å blir forvirra av alle de ulike boksene å
flaskene man kan velge mellom på iherb:rodme:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.