< Tilbake til oversikten

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Photobscura sa for siden:

Hypo her også ... Kroppstemperaturregulering er et helvete! :p

Bonus sa for siden:

Jeg er på grensen til å ha stoffskifte problemer.. Den ene legen mener jeg har, og den andre legen mener jeg har ikke.. Så samme fanken.. Nå syntes jeg plutselig at cocosa er lettere å få ned enn udosen etter jeg utvidet fra ts til ss.. Blærk..

Bravo sa for siden:

Jeg lurer på å ta en liten pause.

Har vært så dårlig i magen og syns ikke jeg har gått ned i vekt noe særlig, basert på utseende, har ikke veid meg.
Den magen er det kjipeste, men så har jeg også hatt et dårlig kosthold siste ukene, med mye cavalierfysing og tirsdag (min førtiårsdag) dro jeg høykarbomiddag - sushi.. såå godt, og (absolutt verdt det), men dagene etter har jeg vært ultradårlig i magen!

Nå vet jeg ikke hva som skyldes hva, for jeg føler vel også at jeg blir ganske løs i magen av oljene, og tenker at kanskje å titrere meg litt ned i dose er tingen.
Så toppet det seg helt i dag, våknet med kjempevond mage og måtte bare styrte på do, tror nok det er et eller annet magevirus det her, men i alle fall - for å sortere litt i hva som er hva, tar jeg noen dagers oljepause og starter så opp igjen i smådoser.
Veide meg imidlertid i dag, og veide minste jeg har veid på lavkarbo!:D
Med dårlig mage er det kanskje ikke så rart, men jeg vet jo ikke om jeg har sneket meg ned i vekt underveis når jeg ikke har veid meg heller..

Uansett - jeg følger tråden og rapporterer inn igjen når jeg har litt mer pålitelige resultater.

Sweetie73 sa for siden:

Gratulerer!!! Det var jo gode nyheter! Og lykke til med magen, håper du snart blir bedre!

Ps. Grattis også med 40-års dagen på tirsdag! :happybday

Bravo sa for siden:

Takk!:cool: Gammel kjerring jeg nå..

Var det sånn at mange andre i tråden her sliter med løs avføring når dere er kommet litt opp i dosene på oljene, eller er det egentlig mer noe som løser seg om man bare øker sakte nok?

(Ettersom jeg er blitt slik en gml krok begynner jeg altså å prate og interessere meg mer og mer for avføringen -åpenbart er det v/40 at forfallet starter..)

Regret sa for siden:

Jeg ble dårlig med cocosa, uansett hvor lite jeg tok. Jeg tålte mange ss med udo's, men når jeg blandet så fikk jeg magetrøbbel.

smgj sa for siden:

Egen avføring er interessant - andres er bare blæh...!;)
Jeg opplevde vel at sakte opptrapping var tingen for å unngå lakseroljeeffekten. Men jeg kom aldri lenger enn til 2ss udo's før det ble ferie... Skal anskaffe cocosa når jeg er tilbake på kjørligere breddegrader, men jeg tror uansett ikke at jeg skal over 1ss udos + 1ss cocosa morgen/kveld. For mye av det gode blir ikke nødvendigvis bedre... trur eg. Og jeg opplever vel at iallfall virkningen på huden vedvarer bra lenge. Nå har jeg gått halvannen uke uten (bare med vanlig smør + kaldpresset olivenolje i salat + oliven i både grønn og svart form,) og jeg har fremdeles den fete, saftige huden i stedet for den tørre, ekle norske høsthuden...

Bravo sa for siden:

Jeg kom vel ikke stort lenger enn 1ss x2 av hver jeg heller. Men gikk kanskje vel fort over fra ts til ss, og etterhvert direkte over fra 1 til 2 ss, denne gangen skal jeg øke mer forsiktig.

heymaria sa for siden:

Jeg har holdt på med cocosa og Udo's et par uker nå (en spiseskje eller to av hver om dagen), men syns ikke jeg merker endringer på noen områder. Aller helst skulle jeg ha merket noe på huden, men utbruddene fortsetter som de har gjort de siste 3-4 ukene. Jeg har aldri hatt så "aktiv" hud som jeg har nå, og jeg begynner å bli grundig lei, for det er både vondt og stygt.

Hva slags endringer har dere merket med disse oljene og hvor fort merket dere de?

smgj sa for siden:

jeg har fetere (og finere) hud. Men jeg har økt fettet det siste året. Både via omega3-tilskudd, mer fett generelt i kosten og udo's. Men jeg tror kanskje Udo's gjorde mest utslag på huden for min del. Kan det ha tatt 2-3 uker, kanskje?

Dollsine sa for siden:

Jeg har holdt på en drøy uke, og synes å kjenne at ansiktshuden er blitt litt mykere og ikke så papiraktig tørr når jeg har dusjet. Bruker også mindre lypsyl, men tror det kommer av at det blir liggende oljerester på leppene hver gang jeg tar oljene (3 ganger pr dag):D. Ellers har vekta gått noe ned den sist uka, noe som kan ha sammenheng med oljer - eller også at jeg har lagt meg på en minimum med kh og proteiner. Det blir spennende å se framover hvordan dette går!

Appelsinpiken sa for siden:

Nå har jeg lest mer eller mindre hele tråden, og har bestilt meg udos (som jeg gjorde rett før jeg oppfattet at den visstnok smaker høgg).

Men spørsmålet jeg fremdeles står igjen med er: Hvor mye skal jeg begynne med av hver når udosen kommer? En ts av hver?
Er vel leeenge til den kommer også. Airmail. Og som dere sier så tar det stort sett mellom 8-12 dager... O store tålmodighet!

Jeg begynte med en teskje av hver, rett etter mat. Så økte jeg til to ts (en morgen og en kveld) etter et par dager, etter en uke økte jeg til nesten en full spiseskje to ganger daglig, og litt fullere spiseskje til jeg hadde to fulle spiseskjeer daglig. Har holdt meg på den dosen en stund.

Dollsine sa for siden:

Hei Appelsinpiken; koselig å se deg her og. Jeg startet med 1/4 ss Udos, økte til 1/2 etter tre-fire dager, så opp i 1 ss tre-fire dager etter dette igjen. Cocosa har jeg tatt i lengre tid, 1 ss hver gang. Og jeg tar blandingen før mat på morgenen, midt på ettermiddagen (mellom lunsj og middag) og like før jeg legger meg - altså ikke noe ifbm måltider. Jeg sliter mer med cocosaen enn udosen, men det er konistensen og ikke smaken som kan til. For å få i meg cocosaen har jeg kjøpt den brune varianten (uten smak) og har på en liten dråpe stevia engelsk toffee smak:D Har ikke merket noe kvalme på opptrappingen. Tar alltid ett glass kaldt vann etterpå :)

Til dere som har lengre erfaring med Cocudoscoctail; Jeg lurer på om jeg skal opp til større dose enn jeg har i dag (totalt 18-20 g Udos og 30 g cocosa) evt hvilken fordeling bør jeg ha?

Dollsine sa for siden:

Dette høres ikke bra ut Regret. Du bør kanskje ta en pause og spise vanlig mat til du får orden på hverdagen igjen? Du trenger jo ikke spise poteter, brød, pasta osv, og da heller ikke ekstra fett. Slik du har det og gjør det nå, tror jeg at du gjør ting vondt verre. Jeg tror det er viktig at du får sortert ut hva som er viktig for deg når det gjelder kosthold. Sortere ut uten å prøve det i praksis. Du har også økonomiske hensyn å ta, samt hensyn til familien din. Alt i alt er dette faktorer som vanskeliggjør situasjonen din.

Du er ung, og du kommer til å få dette til å fungere. Helt sikkert. Jeg har nevnt det før at du ikke må stresse, og slik du beskriver situasjonen din så er det nettopp det du driver på med. Jeg ber deg ta det med ro, ikke forhaste deg, ta vare på deg selv (viktig!!!) og finne ut hvordan du vil ha hverdagen din på alle områder. Jeg skjønner at du vil gå ned i vekt, men det kommer du muligens ikke til å gjøre uten å rydde på andre områder først. Hvis du trenger hjelp til å sortere tanker, så oppfordrer jeg deg til å søke hjelp.

Ta vare på deg selv!

ThereseA sa for siden:

Har nå begynt å ta udos, er på tredje dagen med en teskje.
Hvor fort økte dere inntaket?
Skal jeg ta en teskje i en uke så øke el?
Hvordan gjorde dere det?

Rin sa for siden:

Hmm. Tester å bestille en flaske Udo's fra feelunique - litt dyrere for selve oljen, men gratis frakt, så det går opp i opp. Mest spent på om det er noen forskjell i forhold til frakt-tid. :cool:

Kanutten sa for siden:

Hmmmm. Jeg blir litt ygg når alle anbefaler Udos, og HER står det noe som sier at Udos ikke er helt gunstig. Og det fra samme fitnessbloggen som frekventerer her!

nellie sa for siden:

Det de sier ikke er helt bra med Udos (går vel mest på at effekten er oppskrytt?) har ikke noe med det som skal være bra med akkurat kombinasjonen Udo`s + Cocosa, tror jeg?

Megvel sa for siden:

Jaja, da ble jeg inspirert av tråden til å gå og ta oljene mine. Flink pike :D

Rin sa for siden:

Merker at jeg bryr meg voldsomt lite om hva noen skriver om hvorvidt Udo's er oppskrytt eller unødvendig osv, så lenge jeg selv får den veldig konkrete effekten (glattere hud istedet for nupper) av den. :p

Tiltredes!

smgj sa for siden:

Vel - her har jeg vært uten olje i 10 dager nå og nuppene på knærne har kommet igjen.

• Om det er mangel på olje eller overflod av ferie (og vin til maten :D ), eller om det skyldes "teste sure melkeprodukter for å se om intoleransen har forsvunnet parallellt med bedring av magen" vites ikke. Men irriterende er det, uansett.

Supera sa for siden:

Samme her! Jeg har knapt fått i meg Udo's på en måned nå, og nå kjenner jeg at nuppene begynner å komme tilbake! Jeg har litt udo's igjen, men den begynner vel å bli litt harsk nå... Men ny er på vei.

smgj sa for siden:

Mm... jeg har også latt omega3-en min være igjen hjemme... så disse nuppene kan kanskje ha noe med det å gjøre også da? :confused: Umulig å vite når man endrer på så mye samtidig... Men interessant er det - og når jeg kommer hjem igjen skal både fiskolje og udos tilbake iallfall.

StineK sa for siden:

Cocosaen er jo nammis! :D

Men har ingen Udo's Choice. Er det noen annen olje som kan brukes som reserveløsning mens man venter? Ser på webbern at Udo inneholder:

økologisk linfrø olje;
organisk solsikkefrø olje;
organisk sesamfrø olje;
ris og havre bakterie oljer;
økologisk kokosolje;
organisk nattlysolje;
lecithin (garantert GMO-fri);
vitamin E;
antioksidanter (tocotrienols), og
rosmarin olje.

...og inneholder en blanding av omega 3,6 og 9. Antar det er mest av det øverste på listen?

Her i huset har vi Olivenolje (extra virgin), Rapsolje og Vita Optimal som inneholder 50 % Rapsolje, 30 % Solsikkeolje og 20 % Olivenolje (raffinert!)

aatinka sa for siden:

Da har jeg også fått Udos i posten og har startet med 2 teskjeer av hver to ganger om dagen. Det går helt greit, så tenkte jeg skulle øke på i helgen for å se om magen slår seg vrang... Spent på resultatet!

Ho ho! Nå begynner nuppene på huden å forsvinne igjen! Og krakleringa på leggene. Good stuff!

Egwene sa for siden:

Jeg har akkurat bestilt meg kokosolje og skal begynne å ta det litt som ekstra fett-tilskudd.
Av og til er jeg ikke flink nok til å få i meg nok fett, så håper det vil fungere!

Supera sa for siden:

Hvis noen trenger udo's kjapt, så er DHL-frakt billig fra iherb frem til i morgen. ;)

Her skiftes det ham! Haha, klør jeg meg litt på magen, så ser det ut som om det snør. Og jeg er vaaaaaaaaaaaaaaarm!

smgj sa for siden:

Jeg snør også - det gjør jeg alltid en ukes tid etter en sol-ferie. Virker som at huden ikke liker klær. :p
Og kne-nuppene mine er på retur. Ser ut som jeg definitivt trenger enten fiskeoljen eller udo's-en... (eller ikke en halv flaske vin hver kveld... :o som det var i ferien). Neste ferie skal iallfall omega-3 med på tur så jeg kan se om det er de som holder kne-nuppene unna.

Merkelige - og ikke særlig viktige - saker... Men interesant.

Rin sa for siden:

Jeg er også vaaaarm. Upraktisk, siden samboern har begynt å skru på varmeovnene. :rolleyes:

Ja, det med å være sånn varm er utrolig uvant, særlig for en som meg som normalt har en basaltemperatur på rett over 36 ...
Men det kommer i sånne merkelige omganger (nå skal det sies at jeg noe motvillig og med stor skepsis har begynt å ta homeopatiske midler som kanskje/kanskje ikke har gitt de rareste symptomer), som flekkvis, liksom. I går da jeg stilte meg på yogamatta ble føttene mine med ett GLOvarme på få sekunder etter at jeg satte fotflatene ned for å varme opp. Det var særdeles underlig.

I skrivende stund sitter jeg her i en lang tynn bomullsgenser og undisen, med vinduet på vidt gap, og jeg er ikke det minste kald. Heller tvert i mot.

Men jeg tror det er ropende nødvendig å ta seg en skikkelig skubb i dusjen snart. Vel er jeg naturlig blek, men nå er jeg hvit. Altså tørrløsflasshudhvit. Ikke i ansiktet, men på kroppen. Ho ho.

Catwoman sa for siden:

Og jeg har funnet fram sommertöyet igjen.... Nå er det korterma, tights og barbeint! I solveggen på verandaen er det 30 grader :eek: Det er hösten sin det tenker jeg ;)

Jeg gikk ut i tjukk ull-mariusgenser og sjal tulla rundt halsen i dag. Needless to say at den gikk fort av.

Rin sa for siden:

Ja, det jeg synes er merkelig er at kroppstemperaturen min fortsatt måles på det vanlige lave - rundt 36 grader - men jeg føler meg skikkelig smeltevarm. Klarer ikke helt å finne på noen god forklaring på dette, men for alt jeg vet kan det være ME-relatert også - jeg har aldri i voksen alder hatt målbar feber, bare feberfølelse. :rolleyes:

amritam sa for siden:

Det der kjenner jeg meg igjen i. Uansett hvor syk jeg er og hvor feberaktig jeg føler meg, så viser termometeret rundt 36 grader. Av og til lurer jeg på om det er meg eller termometeret det er noe feil med, men termometeret er jo byttet ut noen ganger... I tillegg svetter jeg for ingenting.

smgj sa for siden:

Kokosolje skal visstnok ha fettsyrer av en slik art at de går "rett til forbrenning" ... kan det ha noe med saken å gjøre? Eller blir dere varme av Udo's også? (Jeg har ikke merket noen usedvanlig varmhet på udo's.)

Vanskelig å svare på, da jeg aldri har tatt Udo's alene.
Jeg venter fortsatt spent på om forebrenninga har økt noe, noe som økt varme i kroppen kanskje tilsier, men jeg er fortsatt så breddfull av vann, at jeg ikke har den minste anelse! :p

Supera sa for siden:

De fettsyrene som går rett til forbrenning er MCT-fettsyrer. Jeg vil tro det er litt MCT i udo's også, men ikke like mye som i cocosa.

FrkMarge sa for siden:

Nå er jeg snart tom for Udo's her. Kan ikke si jeg har merket noe spesiellt ved å ta det... kanskje jeg merker noe når jeg ikke tar det mer??? :confused:

supersol sa for siden:

Hvordan går det nå uten Udos? Er spent på om det er Udos i kombinasjon med Cocosa som er så bra, eller bare Cocosa alene. Håper du vil oppdatere oss.

smgj sa for siden:

En liten oppdatering fra min side:
Kan vel ikke se at Udo's (jeg tar udo's alene) har hatt stor innvirkning på magefett for min del. I perioden jeg har tatt den har jeg dog også vært på 2 uker ferie med vin og greier... så kosten har heller ikke vært den beste. Og la meg ikke snakke om stress. En del familie kunne jeg godt ha amputert fra slektstreet, uten å angre et sekund. Nuff said!

Det jeg bestemt tror er at enten udo's eller fiskeolje, eller begge i kombinasjon har innvirkning på nupper i huden. Da jeg var borte fra begge deler økte mengden nupper både på knærne, ryggen og overarmene. Dette er sånne talgklumper som blir "stuck" i huden virker det som. Tilbake til oljene og dette forsvinner, sakte men sikkert igjen. På ferie ble det kun spist noe oliven av sunn-ish fettsyrer... Ellers ble fettet inntatt i form av smør og fløte og omega6-oljen som soltørket tomat skvalper rundt i.

Så "selvrensingen" av huden fungerer bedre - enten med fiskolje eller med udo's. Jeg gikk på fiskolje en periode før jeg startet med udo's så jeg holder faktisk en usikker knapp på at den iallfall forbedret nupperesultatet mer enn fiskolje alene.

bigmum sa for siden:

Hahaha! Jeg fikk dette til å bli knepuppene! Trodde nesten at disse oljene hjalp mot hengepupper et sekund, var nesten på vei ut døra for å hamstre oljer :p

ketto sa for siden:

:p Ha ha. Hadde vært noe ;)

Jeg har sakte men sikkert begynt å gå litt ned nå. Ikke mye, men 100 gram i uka. Det er bedre en ingenting på over 1 år :D

Ellers har jeg målt fettinnhold i kroppen. Ikke på farlig grense på magefett. Synd jeg ikke gjorde dette før jeg startet med udos og cocosa også.

lille_trille sa for siden:

Da har jeg omsider fått en diger flaske Udo's fra junaiten. Skal bli godt å komme igang igjen. Legge vekk all hudkrem og annet stasj.

Dollsine sa for siden:

Jeg måtte kutte ut Cocudoscoctailen min pga kraftig allergisk utslett (som jeg aldri har hatt før). Om det er Udos, cocosa eller stevia vet jeg ikke men jeg har kuttet alt som kan fremkalle allergi (inkl egg) og har nå begynt med innføring av en og en ting. FOreløpig tar jeg stevia i teen, noe som ser ut til å gå bra. Andre som har opplevd reaksjoner på disse tre tingene?

Forøvrig har jeg aldri vært så tørr i ansiktet som i den månenden jeg tok cocudos. Nå, da jeg ikke tar annet enn seloljen min, er den knapt tørr i det hele tatt. Hendene er blitt tørre igjen da, så de må smøres.

Håper du finner ut hva som var grunnen til den allergiske reaksjonen, Dollsine.

Jeg har begynt med udos nå. Smaker ikke akkurat godt... :(
Men: må jeg ta en spiseskje med cocosa, eller holder det at jeg bruker brun cocosa til å steke i?

Dollsine sa for siden:

Takk Appelsinpiken. Jeg tok cocosaen bar, uten å steke i den. Mener å huske du bruker å steke i den? Jeg har prøvd en gang, og da ble stekepanna ødelagt (teflonen sprakk). Meget mulig den ville blitt ødelagt likevel, men jeg koblet det slik da iaf.

mamma87 sa for siden:

merket veldig godt når jeg ikke tok udos så ble hendene og føttene veldig tørre, nuppe på albuene og ansiktet. Har begnnte med Udos igjen nå, får håpe det blir raskt borte:)

Går helt fint å bruke den brune til steking hvertfall (den grønne blir jo ikke anbefalt til å brukes til sånt).Jeg syns den er bedre til å forhindre at ting blir fastbrent enn det smør er også. Bare trist at jeg bare har 1/3 igjen av krukka. Må snart kjøpe mer.

Dollsine sa for siden:

Og jeg stekte med den grønne varianten den gangen.... Forresten selges både Udos og cocosa på [url]www.shopping4net.com[/url] til ok priser hvis alternativet er helsekost. Og i følge sidene er det ganske kjapp levering.

silje21 sa for siden:

Hei! har ikke orket lese gjennom hele tråden, men lurte på om noen lure sjeler kunne hjelpe meg fundere ut en ting. Har sett (mener jeg) at noen kjøper(på iherb) : feks

Jarrow Formulas, Coconut Oil,(evnt extra virgin)

er det det "samme" som cocosa?
Venter på litt etterlengtede feriepenger som kommer til uka, så vil bare sjekke at jeg da bestiller riktig hehe.

amritam sa for siden:

Hvorfor sies det egenltig at man ikke skal bruke den grønne til å steke i? Gjør det egentlig noe? Det er jo mettet fett... Hva skjer som ikke er bra hvis man steker i det?

Det er extra virgin kokosolje, akkurat som cocosa, så ja! Noen mener den smaker annerledes, men jeg lurer på om det ikke har noe med at Jarrows kommer i plastbeholder, mens cocosa er i glass. Det påvirker også hvor lett den blir flytende. Sånn sett holder den "formen" bedre i plast.

Med mindre du ikke vil at maten din skal smake kokos, så er det ingenting i veien for å steke i extra virgin kokosolje.

amritam sa for siden:

Takk, greit å få det bekreftet!

Supera sa for siden:

Så lenge man ikke steker så hardt. Extra virgin'en tåler ikke varme like bra som pure.

amritam sa for siden:

Hvorfor?

Dollsine sa for siden:

Se på denne siden for mer info om cocosnøttoljene soma.no/produkter/cocosa/

Den grønne varianten tåler varme dårligere enn den brune varianten.

Supera sa for siden:

Fordi man ødelegger fettsyrene. Da kunne man nesten likesågodt brukt margarin. Så steker man for hardt, så er ikke cocosaen så sunn lenger. Mettet fett tåler mer varme enn de umettede, men ikke uendelig varme. Jeg hadde ikke brukt extra virgin i stekepanna (med mindre man tok i en klatt i det man satte av plata eller noe), men jeg har brukt den flere ganger når jeg steker i ovnen. Men jeg bruker den vanligvis i te eller tilsetter i mat når det er ferdig. F.eks. Bali kyllingryte smaker godt med cocosa extra virgin oppi når den er ferdig.

amritam sa for siden:

Og der står det faktisk:
"Cocosa Extra Virgin kan også benyttes til steking. Selv om noen av plantenæringsstoffene eks fettsyrer vil gå til grunne, gir de også ekstra antioksidantbeskyttelse under stekeprosessen. Det viktigste er å ikke steke med for høy varme, uansett hvilken av disse to oljene du benytter. Hvis det ryker av oljen er det for høy temperatur. Da ødelegger du lett den umettede andelen av fettet."

Så egentlig virker det ikke som det er så stor forksjell på hvilken man velger å steke i - ingen av dem tåler for høy varme pga de 1% umettede fettsyrene.

Supera sa for siden:

Ah, så det var mest på grunn av det umettede fettet at det blir ødelagt. Men fortsatt, mettet fett tåler ikke uendelig høy temperatur det heller.

Som sagt, jeg ville ikke brukt extra virgin i stekepanna (som regel høyere temperatur), men steking i ovn (lavere temperatur) går.

amritam sa for siden:

Neida, mettet fett tåler selvfølgelig ikke uendelig høy temperatur, men vi steker da i det likevel - hva skulle vi ellers steke i?

Det stod at temperaturen er for høy hvis det ryker av oljen - så høy temperatur bruker jeg ikke steke i.

Laelli sa for siden:

Ser at en del har kommentert hvilken god effekt Udo's har hatt på nupper rundt omkring på kroppen.. og det har jeg også erfart! Har ''alltid'' hatt små, irriterende nupper på begge overarmene mine. Har prøvd forskjellige ting mot det, men ingenting har fungert. Etter noen uker på Udo's var de helt borte, og nå har jeg helt babymyk hud :)

Noen som har noen tips til hvordan man kan få i seg udos gjennom dagen?
Jeg er student og er gjerne ute av døra fra 0730 - 2030 - noen ganger lenger. Hadde vært herlig om det fantes en snedig måte å få meg seg litt udos på skolen, så jeg kunne tatt litt påfyll etter lunsjen, feks.

Smoothie?

Dollsine sa for siden:

Få tak i deg en liten sånn reiseflaske som rommer inntil 1 dl (til fly du vet), fyll på og du har udos for flere dager. Bare sørg for at flaska er tett så går det bra. Jeg gjør det samme med cocosaen; men den har jeg i boks siden den er i fast form.

Gjett hva jeg skal kjøpe i dag! :p

Okie sa for siden:

Jeg har ikke minket etter jeg fikk kyssesyke. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre eller ei. Men jeg lurer på å øke fra to til fire ss om dagen. Tenker spes på at det går mot vinter og mørkere tider..

Hvor mangen her tar mer en to ss dagen?

amritam sa for siden:

Hvilken olje mener du? Jeg tar bare kokosolje og prøver å ta ca. 4 ss om dagen (fordelt på 2 ggr.). Jeg leste et sted at man burde opp i den mengden for at det skulle ha god effekt på vektreduksjon, men det var for kokosolje, altså. Husker ikke hvor jeg leste det, dessverre. Men jeg husker at Sally Fallon og Mary Enig faktisk anbefaler 2 ss før måltid 3 ganger om dagen. Jeg har ikke helt kommet opp i den mengden ennå.

Jeg fikser ikke 2 ss om dagen en gang nå, men så er jeg forkjøla og hoster jeg en del, og det er rett og slett forferdelig å hoste opp den oljen, får nesten reflukser. :eek: Men ellers er jo dette ikke et problem. Jeg tar vanligvis 1 ss Udo's og 1 ss cocosa på morran, og det samme på kvelden.

r.o sa for siden:

Hvordan har det gått med dere og Udos/coccosa eksperimentet? Gi resultater, please! Er villig til å gjøre hva som helst....

Jeg har ikke gått ned noe, så vidt jeg vet, men så måtte jeg ha et opphold en stund også, for jeg hadde ikke råd til oljer i en periode. Men håret mitt er blankere, kroppstemperaturen høyere, og jeg har knapt en nupp på kroppen! :)

Rin sa for siden:

Ja, jeg tror ikke jeg har hatt den effekten av oljene trådtittelen tilsier, men jeg har ikke styrt med målebånd, så hvem vet. Derimot så fin hudeffekt at jeg ikke kan tenke meg å slutte med verken Udo's eller cocosa. :cool:

smgj sa for siden:

Bare udo's: ingen reaksjon på magen, men nuppene... de er borte. :)

Kanutten sa for siden:

Jeg har aldri hatt nupper og har alltid vært knallvarm i kroppen... Kanskje derfor jeg ikke merker noen forskjell?? Jeg merker det kanskje på at huden er mykere, jeg trenger ikke bruke hudkrem.

Okie sa for siden:

Unnskyld. Udos. Jeg får i meg 3 ganske store ss cocosa og 2 med udos. Lurer på 2 til med udos på kvelden.

Æsj ja. Jeg skjønner godt den er fy når den går igjen. Jeg må ha litt fun light bare for å få det ned. Kanskje jeg skal prøve å øke og se.
Dumme vekten gikk opp 2 kilo når jeg ble syk og det har tatt en mnd å se de gå vekk igjen. Står da ellers heeeelt stille igjen. Men jeg skjønner kroppen syns kanskje det er nok bare med å komme seg fra kyssesyken.

Jeg blir også veldig varm av udos forresten og merker huden ikke blir fullt så tørr. Blir spennende å se i vinter.

Victory sa for siden:

Hei!

Jeg startet min oljekarriere med Udos og Cocossa kjøpt i helsekosten her hjemme. Hva jeg merket av positive virkninger var først og fremst en hud som ikke hadde behov for fuktighetskrem. Ikke engang håndkrem. Så deilig! Jeg brukte en boks av hver før jeg gikk over på Udos fra Iherb og Jarrow formulas Extra Virgin Coconut oil også fra Iherb. Hva har skjedd?? Jo - jeg er kjempe tørr!
Ser det på bena og henda at de er sånn hvit-tørr.. Er det ikke ekte vare jeg har fått montro? Høres jo rart ut det og da syns jeg. Er det noen som har tilsvarende erfaring?
Jeg tar ca 1ss av hver morgen og kveld.

:)

Yrla sa for siden:

Jeg har ikke råd til udos nå. Da jeg fant hvetekimolje på iherb mye billigere enn i Norge (og i forhold til Udos) kjøpte jeg heller det denne gangen. Neste gang skal jeg ha valnøttolje. Alle tre er gode synes jeg. Nå ca ti dager med smør i påvente av pakken fra iherb og ikke olje på maten er jeg lei av det. Har gått til innkjøp av en stor pose avokado å erstatte smøret med etter at jeg tok en pause fra de pga at jeg følte jeg hadde fått nok ettersom jeg hadde inntatt minst 120 g dgl i laaaang tid.

gulrotklara sa for siden:

Leser om Cocosa og Udos, men skjønner ut av denne tråden at man får forskjellig resultat av å bruke dette?? Eller?
Jeg går for tiden på easylife, men planlegger "et nytt kosthold" når jeg er ferdig der. Lurer veldig på en snill lavkarbo retning som ca. Lindberg eller noe.
Hvordan vil det fungere for meg å ta cocosa og udos hver morgen i steden for vanlig tran som jeg tar idag?

Hørtes veldig spennende ut...Kan man spørre om oppskrift her? :)

Yrla sa for siden:

Det er ikke samme virkning akkurat, men du vil kanskje supplere med litt fiskemiddag istedet?

Ja, det vil jeg nok gjøre. Men tar dere tran når dere tar Udos?

smgj sa for siden:

Ja - ikke tran da, men omega3-kapsler. Det gjør jeg fordi akkurat de stoffene fra vegetabilske oljer er så inn i gamper**a mindre tilgjengelig for oss. :p (Men så har de til gjengjeld andre fordeler som man gjerne vil ha.)

Yrla sa for siden:

Det spørs om du tar det som tilskudd eller som en del av maten, kanskje? Jeg tar ikke olje som tilskudd, jeg heller det over maten min. Men dette er jo en sak enhver må avgjøre selv utfra eget ønske. Jeg liker ikke å ta ting utenom måltider og liker godt smaken av fett på maten, så da er det ikke behov for ekstra utenom. Noen vil kanskje ha cocosa i kaffen fremfor å steke maten i det. Og noen liker ikke smaken av udos på maten og heller det i seg som medisin. Du må finne ut selv hva som passser deg.Men cocosa og udos erstatter ikke fiskeoljer. Sjekk om fettinntaket ditt blir for høyt av å ta fett-tilskudd av det ene og det andre, også,om du vil ned i vekt

Laelli sa for siden:

Har udo's i kaffekoppen jeg :) Sammen med en liten skvett fløte kjenner jeg ikke smaken!

silje21 sa for siden:

Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?

Yrla sa for siden:

Ta det som du vil, men i te tror jeg ikke det smaker bra. Udos smaker best sammen med mat, synes jeg, men som sagt; spis slik du liker det:)

Rin sa for siden:

Udo's-oljen har en smak jeg ikke ville puttet i tekoppen min. :cool:

silje21 sa for siden:

hmm okey. Får bare prøve å ta den bar først, og se om jeg klarer smaken :)
Hvis ikke får jeg se hva jeg gjør.
Takk for svar så kjapt :D

ToreH sa for siden:

Til dere som har brukt en halv formue, selv gjennom import, av Udo`s choice olje.

Har dere fått vaskebrett på magen som et direkte resultat av å kun spise denne? Noen som har fått vaskebrett uten å bruke Udo`s?

Eller er deres anbefaling at man kan bruke pengene anderledes?

nellie sa for siden:

Please æ.:)

Charlott sa for siden:

Glise.... skulle nesten tro du er ute etter å provosere litt? :p

Dette har vært meget vel anvendte penger! :D Jeg er en kvinne på 44 år, født 3 barn og ikke hatt helse til å trene aktivit på flere år. Som hos så mange andre kvinner sitter "flesket" godt på mage og lår, dette har hjulpet til å fjerne flere cm med særlig gjenstridig resevemage ;)

Dessuten, Udo`s og Cocosa er et nyttige tillegg uansett virkning på ytre fettmasse.

Hvorfor skal målet være vaskebrett, forresten?

Vaskebrett? :eek: Aldri i livet om jeg vil ha vaskebrett. Jeg har ikke hatt noen fettreduserende effekt av oljen, men jeg har nok ikke vært konsekvent nok og jeg har kanskje ikke så fryktelig mye å ta av heller, MEN jeg har fått mer varme i kroppen, da jeg ofte ellers er kald, og alle ekle nupper på kroppen er borte, og huden er helt strålende. :) Koster penger med kremer også, vøtt. ;)

ToreH sa for siden:

Obscura: Nja, nei, vaskebrett på kvinner er ikke det jeg sjekker først heller hos spinnesiden, men nupper, appelsinhud osv derimot, det legger jeg merke til ja...haha.
Kvinnehuden må være glatt som en barnerumpe, stram som en trommeskinn og og og... :D

nei, grunnen til at jeg spør er at hjemmefronten har snakket om denne Udo`s choice og jeg bare reagerte på den helt jævlige prisen for noen gram olje. Da mener jeg den må være ferdt pengen og vel så det, siden trådstarter skulle teste ut oljen for å ta vekk abdominalt fett.

Men vårt bruk skulle primært være for å "smøre" kroppen innvendig i ledd, skuldre osv ikke for å bli kvitt fett (hadde vært kult om man fikk denne effekten though)

Charlott sa for siden:

Hehe, hva har vaskebrettet med innvendig leddsmøring å gjøre? ;)

Jeg sliter en del med leddvondter og synes det er bedre med Udo`s :)

ToreH sa for siden:

Din erfaring høres interessant ut though. Snakker vi lang tids bruk for å ta bort cm?

Legg bort fornuft og det man har er godt nok, livet er mer enn vaskebrett osv osv, men jeg lever faktisk i den illusjonen at en veltrent kropp med vaskebrett hos mannen/gubben/elskeren faktisk blir lagt merke til og tatt som et sunnhetstegn av kvinner, ikke bodybuilding, men veltrent.
Ja, vaskebrett da vel :)

Var ilag med en kvinne for mange mange år siden, og hun likte vaskebrett, men også, av alle ting, slanke hender med synlige blodårer og sener.....så hun kikket først og fremst på....hendene....weird

aatinka sa for siden:

Jeg har også fått adskillig mykere hud etter at jeg begynte med Udo's og det er før jeg er ferdig med den første flaska :D Det er jo bare å teste?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.