Pruttilutt sa for siden:
Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:
Pruttilutt sa for siden:
Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:
Charlott sa for siden:
Hehe, du vet hva det tyder på?? At du ikke har spist NOK fett :cool:
Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p
MariaB sa for siden:
Hodet eller vekta? :p
jeg har jo gått fint ned til nå, men hodet henger ikke alltid med:o
Pruttilutt sa for siden:
Har du en oversikt over slike matdager? Hørtes ut som jeg skulle legge meg på det :P Har en mistanke om at jeg rett og slett spiser for lite :P Der har man igjen for at man er så sjukt lat og aldri har gidda telle noe annet enn karber...
MariaB sa for siden:
Ja, jeg hører dere sier det, men hodet henger ikke heelt med ennå! :p
MER fett liksom!:eek: hihi
MariaB sa for siden:
Har forøvrig spist ca 140 gr fett idag (sånn ca, veier ikke alt) og prosentvis er tallene
fett 75 %
Protein 23 %
Karbohydrat 2 %
Hvordan er det?
Charlott sa for siden:
Syntes det var fantastisk moro å sjokkere omgivelsene, og meg selv, med alt dette fettet, hadde derfor oversikt ;) Skal kikke litt og se om menyene mine ble med over på denne maskinen jeg.... :)
Helt sprøtt! Men fryktelig stilig egentlig :p
Foksy sa for siden:
Appelsinpiken: Det er helt sikkert vann du har holdt på mens du har mensen, men når kroppen forbrenner fett (fra kroppen!!!:D) både bruker den, og skiller ut vann, så det kan være det også. En av de viktige grunnene til å bruke nok vann. Kroppen trenger det til forbrenningen :)
MariaB: De tallene ser veldig bra ut :)
Pruttilutt: Jeg er med på å slå juligruppa fra i fjor. her sklir det jo av for tida :D
KarboMamma sa for siden:
Hva i alledager er det jeg holdt på med her? Skulle liksom være koselig å skrive en haug med smilefjes tilbake :o
Nytt forsøk: :D:D:D
KarboMamma sa for siden:
Hihi, du er så streng at jeg tør ikke annet enn å følge ordre ;)
Pruttilutt sa for siden:
Goodie!
Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?
Foksy sa for siden:
Hvor prøver du å legge det inn? Det er en hel haug av ferdigregistrerte matvarer der, mange forskjellige kjøttdeigslag. Når jeg skriver kjøttdeig i en av linjene, under middag f-eks, så dukker det opp massevis av valg under som jeg kan velge fra...
Pruttilutt sa for siden:
Prøver legge det inn under middag og matvare... Skriver kjøttdeig, ser den fra Nordfjord, kommer opp en "g" i kolonne 2, og i "mengde" skriver jeg 250 (lagde supper, resten til i morgen). Det kommer ikke opp noe ny linje for neste matvare...:confused:
MariaB sa for siden:
pruttilutt: Hvis du begynner å skrive kjøttdeig i et av måltidsfeltene, kommer det mange opp!
Bytausa sa for siden:
Pruttilutt: har du husket å klikke på 'Add'? Etter det skal det komme opp en ny linje :)
Pruttilutt sa for siden:
Jeg oppdaterte lettleseren, jeg hadde lagt til kjøttdeig, rå 17 ganger :D
Her ble prosenttallene mine, da... (og jeg har mine STERKE tvil når det gjelder karbohydratene... mener å ha litt peiling på hva jeg pakker i skrotten av djevlene)
Fett 78% (91,4 g)
Protein: 13 % (33 g)
Karbohydrat: 9% (24,4 g) :D:D Det må være feil med mindre ferdigkryddertacoposen er på 12 karb!
Pruttilutt sa for siden:
Jeg har fått magevirus, her høres ut som tørketrommelen går på tom mage og det SVIR! Flere på jobb ligger strak, bestis ringte nå og sa bare "Hei, du, æ sku ...faen æ må på dass"
Og jeg er tørst. Lurt å fylle på med vann nå siden tarmen antakeligvis er på randen av galskap? Eller burde jeg la være? Mange mener jo vann skal hjelpe, andre sier det bare forverrer tilstanden i tykktarmen siden den frastøter vannet og ikke tar det opp:confused:
Hilsen sjukingen auau
Appelsinpiken sa for siden:
Woho! Jeg feilberegna hvor lenge jeg måtte sitte å henge på Oslo s. Har nå rukket å handle inn både det ene og det andre til lunsj i morgen fra Rimi (og alt sammen skal dippes i aioli!).
Fikk kjøpt litt å spise på også, så jeg ikke dør av sult innen jeg er hjemme (en time igjen!).
Grugleder meg til veiing i morgen. Føler jeg ikke har gått ned noe som helst...
Rikkem0r sa for siden:
:heia: Så flinke vi har vært, alle sammen!=) Gleder meg til å komme hjem til egen mat og vekt og målebånd jeg.. Spent på hvordan de 2 ukene her kommer til å påvirke kroppen ja :forvirret
Idag blei det namme-frokost; salat med agurk og fetaost + oljen fra den oppå salaten såklart, 1,5 egg med majjo og 2 biter litt salt sau/lammekjøtt med baconbiter i smeltet smør til saus :sikle: Har ikke blitt no mer mat enda, men finner nok noe snacks i lunsjen kl.23 :) Også passer jeg på å drikke mye vann- henter meg ny vannflaske hver gang den jeg har er tom:rolleyes:
Bytausa sa for siden:
Det var denne liker-knappen da :D
Det samme har skjedd hos meg (at jeg må oppdatere nettleser og få et lite sjokk, altså) :p
Jeg syns det er veldig greit å se fordelinga av fett/ protein/ karber der da, hjelper meg å forstå hva jeg spiser :)
MariaB sa for siden:
hehe, ja, diett.no har en tendens til å låse seg:p
Foksy sa for siden:
:D
Den har låst seg hos meg noen ganger også :p
Om du trykker på nedfellsmenyen øverst i den matoversikten din (til høyre) kan du bytte om fra energi til fett, karbs, protein osv. Da kan du se nøyaktig hvor mange karbs en matvare du har lagt til inneholder. Kanskje du finner smådjevelen ;)
Pruttilutt sa for siden:
Ah! Herlig! Skal se en gang til :P
MariaB sa for siden:
Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p
Pruttilutt sa for siden:
15 karb totalt etter å ha snakket hardt til meg selv om å konsentrere meg :P
Fett: 81%, Protein: 13%. Karbohydrat: 6%
KarboMamma sa for siden:
Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:
KarboMamma sa for siden:
Eh... har jeg blingsa? Tror jeg går og legger meg... Driver bare og surrer, og siterer meg selv i hytt og gevær. Kan man skylde på ketose? Evnt ammetåke selv om man ikke ammer lenger? I think so!:o
Foksy sa for siden:
Fløten er slu ja :p
Har såvidt tatt meg "råd" til å bruke en slant i espresso'n to ganger i dag. I morgen er siste fettfastedag for meg, skal til kjæresten på lørdag og være sammen med flere barn osv, går ikke å ikke spise da. Både for energien sin skyld, og barna. Ikke kult om de begynner å spørre hvorfor jeg ikke spiser osv...vil skåne mest mulig :) Også begynner jeg å få lyst til å sette tenna i et stort stykke kjøtt og spise meg mett igjen! :rolleyes:
Morla sa for siden:
Nok en dag med masse deilig mat forbi, tror jeg er en anelse mindre sulten og fysen. Ikke det, har spist svært så rikelig i dag og! ;) Menyen ble:
2 egg + 5 skiver bacon
2 mini babybel-oster på vei fra jobb (sulten!)
Rå Salmalaks, rødløk, lime, rømme og fløte til middag
Salat av isbergsalat, agurk, gul paprika, rødløk, kokt skinke, mozzarella og brie + olivenolje til kvelds.
Totalt: fett: 199g, protein: 131, karbo: 12,6g
Sliter litt med å huske å ta alle ketolysetablettene til forskjellg tid, skulle ønske jeg bare kunne hive innpå alle om morgenen!
Jeg har veiedag på lørdag, veldig spent! :O Og da skal jeg prøve pizza av jalapeno-ost, det gleder meg til. Kjekt å gjøre litt forskjell på hverdag og fest!
Er vi ikke flinke, alle sammen!!! :D :heia:
Pruttilutt sa for siden:
Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.
Charlott sa for siden:
Leste MUSLIMSKE kjøttbollene :p :p
Elanessë sa for siden:
Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)
Bytausa sa for siden:
Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D
KarboMamma sa for siden:
God idè! Ordner det i morgen!
Pruttilutt sa for siden:
Jeg har ikke tilgang til Meny her oppe i Tromsø. Dog, jeg hadde blitt veldig glad om noen donerte en dæsj hjemmelaga tacopulver til meg :rolleyes: :love:
Dollsine sa for siden:
Helsekosten!
Dollsine sa for siden:
200-250 gram pr dag!!! Jeg tror jeg på det meste har fått i meg 150 gram. Kan du gi et eksempel på hva du spiste på en sånn dag??
Nysgjerrig nok sa for siden:
Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!
Rikkem0r sa for siden:
Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)
Karbear86 sa for siden:
hmmm hvor mye nøtter kan man spise?
I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.
er dette alt for lite?
Endelig hjemme!
såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D!
Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen.
Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper.
Jeg syns det høres ut som lite fett og for mye karber...
Frukt og bær har karber, og en halv boks cc gir da ikke nok fett til å vare en hel dag.
Du får i deg for mye protein i forhold til fett også, noe jeg har lært er en vanlig nybegynnerfeil. Jeg gjorde også det helt til Pruttilutt foreslo å bruke aioli blandet med majones som dip.
Pruttilutt sa for siden:
Hvor mye fett?
I kyllingvingene? 17 g/100.
Ja, mente fargene. De har variert fra nest lyseste rosa til mørkeste lilla - på 6 dager.
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte...
Bør kanskje ikke teste på en stund?
Hvor ofte tester dere andre?
Morla sa for siden:
Jeg sjekker hver kveld, selv om jeg er sikker på at jeg er i ketose. Det funker som erstaning for daglig veiing! ;)
Men så lenge stixen gir fargeutslag hver dag, og du fortsetter som du har gjort, trenger du jo ikke teste så ofte. Jeg går vel lei til slutt jeg og! :D
Foksy sa for siden:
Er det noen spesiell grunn til at du ikke veier eller måler? Det er de sikreste tegn på at du går ned i vekt. Disse ketosticksene skal du få billig av meg iaf. Ikke engang nå som jeg er i fettfaste og spiser 90% fett får jeg utslag. Men så drikker jeg nærmere 4 liter vann om dagen da :p
Har slutta å teste, men tok en nå for moro skyld. Ikke tegn til utslag. Men jeg er absolutt i ketose!:rolleyes: Har en ånde som skreller neglelakken av fingertuppene :D
Har en historikk med spiseforstyrrelser.(over 6 år siden siste runde) Så selv om jeg har veeeldig lyst til å følge med på vekten, så tror jeg ikke det er sunt for meg. Er redd det skal vekke noen innstinkter / konkurranse greier (Ikke med andre, men med meg selv!).:eek:
Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :)
Rikkem0r sa for siden:
Synes det virker veldig greit jeg da, at du bare bruker stix for å sjekke at du er på rett spor så lenge du ikke vil henge deg opp i vekta:ja:
Når jeg har stix tilgjengelig er jeg også sånn som "bare må" sjekke for å være sikker.. Og nå har jeg nesten litt abstinenser fordi jeg ikke får sjekka stix, veid eller målt:rodme: Litt kontrollfreak kanskje:uskyldig: Men er greit å hvertfall ha en indikator for at ting er på stell synes jeg=)
Rikkem0r sa for siden:
Idag har jeg vært hos kokken og fått kremfløte:D Tenkte at det var lurt for å få i meg litt mer fett.. Blei ikke ordentlig mett av lunsjen idag, men ville heller ikke spise mer for det eneste alternativet jeg fant var kylling i karrisaus og den faste salaten ved siden av- ikke egg bare eggerøre som jeg tok litt av.. Men jeg vet jo ikke om det kanksje er litt melk i eggerøra og kanskje litt mel i karrisausen(prøvde å spise mest mulig"reint" kjøtt ikke skuffe på med saus) så da blei det bare sånn.. Men fløte i kaffen, det hjelper det asså=) Jeg har 2 egg i kjøleskapet fra frokosten her også som jeg kan hive litt majjo på utover natta;) Ser nok ut som om jeg kommer til å ende opp på ca 3 måltider her ute, må jeg ha MM er det jo alltids no pålegg å finne eller et knekkebrød å knaske på:rolleyes:
Nå er det jammen 3-kaffe igjen, tiden går fort på disse skifta altså:ja: Ønsker alle en god natt og en herlig dag imorgen:hearts:
Rikkem0r sa for siden:
Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden!:) Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!:love:
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden:D Hvem trenger rundstykker og yoghurt som de andre her trykker i seg liksom??? Neeei, det blir magen bare sinna av...
Nå er det snart kvelden for meg og, bare 3 kvarter igjen så er det mat, dusj og senga:) Så er det opp igjen i halv4-4 tia for å komme meg på møte.. Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm :sikle:
Sanna 1 sa for siden:
Jeg har også problemer der. 500 g kjøttdeig ble nesten 2000 kcal bla.
Pruttilutt sa for siden:
Good morning! :o
God nyhet: Steike fint vær, er svett allerede av varmen - og jeg sitter på kjøkkenet uten vindu. HOH! Orker ikke spise enda, men tar med en pakke fløte på jobb, så har jeg en dæsj i kaffen. :rolleyes:
Mindre god nyhet: Gikk på vekta, opp 600 gram fra i går. Etter en runde på toalettet (eller 7), måtte jeg heller i meg 750 ml vann - jeg var så tørst! Tisset godt i morges først. I dag blir den store fett-dagen. Barer uroer meg litt for hvordan magen skal oppføre seg i dag på jobb:D
Ha en elskelig dag alle sammen!
Elanessë sa for siden:
Kanskje det kan gå ann å få alle som deltar her i tråden til å skrive samlet vektnedgang i signaturen sin? Så trenger du "bare" å legge sammen alle dem når tiden kommer...Jeg veide meg forresten i dag. Ettersom mensen er over og jeg IKKE følte at tallet ble riktig på mandag. Samt at jeg reiser på ferie i morgen uten mulighet å veie meg der. Så jeg har nå en før-ferie-vekt.
Har gått ned 1,1 kg siden mandag!!
Foksy sa for siden:
Gratulerer med herlig resultat! :heia:
Nysgjerrig nok: Da forstår jeg veldig godt at du ikke vil veie/måle. Men du merker det på klærne etter hvert ja! Fortsett i samme stil :)
Rikkemor: Bare koselig at du sitter i natten og skriver, så blir det noe å lese til morgenkaffen også:p Vi andre skriver jo mens du sover. Synes du er så flink som klarer deg så bra på jobben! Har også merka den deilige ikke-oppblåstheten ja. Befriende!
Pruttilutt: Du må ikke veie deg hver dag vet du;) Håper magen blir bedre i løpet av dagen!
Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går :heia:
Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen :)
Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning :D
Elanessë sa for siden:
Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. Det er faktisk bare min andre tur noensinne til sydlige/varmere strøk, og første turen var helt annerledes enn denne her nå. Nå skal vi reise sammen med en god del familie og bo i eget hus. Akkurat det ser jeg som positivt, da all inclusive på hotell var forferdelig for vekta mi sist!
Og så har jeg litt angst for at vi skal ha ferie så snart etter skjerpingen av kostholdet mitt. Jeg har vært jojoslanker i 7 år, og vet så godt alt om det. Men jeg kan bare håpe og TRO at jeg faktisk lærer litt av alle mine feil for hver gang. Det som har vært litt "revolusjonerende" for meg denne gangen, her i starten med dere, er at jeg ikke anser fy-mat for KOS lenger. Folk sier "jammen du skal jo på ferie, så du må jo unne deg og koose deg litt". Men nå syns jeg ikke det er KOS lenger å spise is, kaker, brød, pommes frites osv. Hva som er kos med å bli GØRRmett på restaurant, vondt i magen og bare vil legge seg nedpå med det samme man kommer hjem og bli der? :rolleyes: I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.
Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? :p Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.
Så da har jeg et håååååp om å nå målet mitt for ferien. Og det er rett og slett å holde vekta. Det er sikkert et tåpelig mål her inne, men skal jeg være ærlig? Jeg har aldri noensinne hatt en ferie (jul/sommer) uten å gå opp en del kg... Så om jeg klarer å komme hjem med samme vekt som nå, så er det en BRAGD for meg.
Innerst inne ønsker jeg gjerne å gå ned 600 gram da, for da kommer jeg ned på et nytt titall!! Men tør liksom ikke håpe... Men alt annet enn å gå opp da.
Tror dere det kan gå? Og kan dere heie litt på meg mens jeg er borte :D Har sannsynligvis ingen mulighet å surfe på forum mens jeg er borte. Men tenk på meg, og jeg skal heie på dere i mitt stille sinn :heia: Gleder meg til å komme tilbake om TO uker og lese om alle kiloene dere har gått ned.
MariaB sa for siden:
Min kiwi har iallefall cumin! Nå trenger jeg bare resten før tacokrydderet er i boks ;)
Lurt!
Fløte i kaffen er min nye dille! :love: Kommer seriøst til å slite hvis jeg må slutte med det noen gang:p Men fløte er jammen meg dyrt altså!! Nyt det mens du drikker gratis offshore! ;)
WOW! Det er helt sykt på 3 dager!! Og så er jeg imponert over viljestyrken din! :heia: Kos deg på shopping!!
Etter et aldri så lite panikkanfall i går kveld, måtte jeg veie meg i dag, og vekta viser 600 gram NED siden mandag!:D Så noe gjør jeg tydligvis rett ;)
Det er jammen meg helt sykt, at jeg får spise all denne deilige maten, spiser når jeg er sulten og blir god og mett, OG fortsatt går ned!! Happy!
Hvem trenger kake da liksom!:D
MariaB sa for siden:
Elanesse: Det tror jeg kommer til å gå helt fint! Frokost blir sikkert no problemo, alle vil vel ha egg og bacon i ferien? ;)
Jeg var i Alicante i fjor, og min erfaring er at de mest turistifiserte restaurantene serverer mye biff og pommesfrites, pizza og den obligatoriske paellaen. Men det er mange fiskerestauranter, tapas må jo være en drøm! og mye annet godt :ja:
De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!!
jenta26 sa for siden:
frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff
Pruttilutt sa for siden:
Jeg må veie meg hver dag for å være mentalt "med". Det har litt med kontroll å gjøre. Også har det litt å si hva jeg har spist. Siden jeg ikke har vært noe interessert i å telle hverken det ene eller det andre, så har veiinga vært min telling. :rolleyes:
jenta26 sa for siden:
ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille
MariaB sa for siden:
Mensen kan ha mye å si! Mange opplever å gå 1-2 kg opp, så ikke fortvil! :klem:
KarboMamma sa for siden:
Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag:)
Elanessë sa for siden:
Tusen takk for gode tips MariaB! Håper virkelig vi kan lage det meste av mat hjemme ja.Charlott sa for siden:
Det at du ikke får i deg nok vann kan være med på å bremse vektnedgangen :o
Det er ikke noe du kan tilsette vannet, slik at det blir enklere å få i seg?
jenta26 sa for siden:
kan vel prøve å ha oppi noe sitronekstrakt, men det holder med 2 liter vel?
MariaB sa for siden:
2 liter er en fin start ;)
Jeg synes det er best å ha vannet i halvliter flaske, da har jeg kjempekontroll på hva jeg får i meg og jeg har med flaska overalt :nikker: 2 liter er jo kun 4 små flasker!
jenta26 sa for siden:
da prøver jeg det, vet jeg er veldig dehydrert, derfor lavt blodtrykk, var på sykehuset 2 ganger sist helg pga svimeanfall.
har mye stress i kroppen og mye vann i kroppen så tror ikke alt vannet har slippet
Charlott sa for siden:
Det er anbefalt 2.5 - 3 liter, men 2 liter er en flott start! Er gjerne slik at om man først "venner" seg til å drikke mer, føler man seg oftere tørst også :D
Ut fra dette med lavt BT osv, sørg for at du får i deg nok salter! Halvbland gjerne farris og vann :)
Elanessë sa for siden:
Hva drikker du til måltider da jenta26? Du må vel bli tørst?
Jeg ELSKER vann, så drikker det hele tiden. Eneste annen drikke jeg får i meg er pepsi max, men det er kun litt i helgen! Ellers bare vann vann vann. Syns det er så enkelt, for det er lett tilgjengelig å få kaldt. Det slukker tørsten, og er friskt og godt.
Jeg får helt noia av vann med smak i, eller fun light saft eller noe. Men hvis det kan hjelpe andre å få i seg vann så... Jeg bruker flasker på jobb ja, så det er greit. Sluker raskt en sånn 0,7 Imsdalsflaske.
jenta26 sa for siden:
kan ikke fordra farris, og må ikke ha i meg mye salt da det binder vann i kroppen.
jeg drikekr mye pepsimax da
MariaB sa for siden:
Men hvis du er dehydrert er det faktisk viktig å få i seg litt salter :ja:
...hvis du sier hva en PM er så skal jeg sende jeg...
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende - :)
KarboMamma sa for siden:
Trykk på nicket mitt, velg "send privat melding (PM) i menyen" :)
Åh? Så det går ann også? :)
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg?
Eller..?
Sorry at jeg har så tungt for det - kan jeg skylde på ketosen?! :eek:
Klem fra meg og takk for tålmodigheten!!
Elanessë sa for siden:
Se innlegg nr.632 av meg her inne :)MariaB sa for siden:
wow, tror jammen meg ketosen begynner å "virke"! Har omtrent ikke vært sulten idag!:eek:
Det var nok fett som var tingen, frokost bestod av3 ostekjeks med bremykt, fet spekepølse og majones ;) Samt en kopp kaffe med masse fløte!
Lille venn sa for siden:
Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?:confused:
Elanessë sa for siden:
Du må kopiere IMG-koden fra Ticker factory, og lime den inn på endre signatur, som du finner i kontrollpanelet ditt her.Lille venn sa for siden:
Tusen takk for hjelpen:)
Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?:confused:
Er det forskjell på morgen og kveld...?
Morla sa for siden:
Tester du om morgenen kan du få falskt resultat, fordi mange uansett er i koetose om morgenen. Test om kvelden, skifter den farge er du i ketose. Er fargen mørk, kan det bety at du drikker for lite.
jenta26 sa for siden:
min er bestandig mørkelilla
Mørkelilla tyder på at du er dehydrert. Prøv å drikke masse vann.
Jeg syns vann ofte er så kjedelig, så har oppi noen dråper sitron for å freshe opp litt. Går jo an å ha et jordbær eller noen bringebær i vannet også. Gir god smak, og gjør vannet lettere å drikke.
Foksy sa for siden:
Jeg har også vært dårlig på å drikke nok vann, det var nok til å stoppe vektnedgang for min del. Nå drikker jeg 4 liter om dagen, men det er nok pga fettfasten at jeg er såå tørst :p
MariaB: Husk at fløte inneholder en del karbs da, jeg brukte for mye fløte før :o Men det er sikkert individuelt hvor mye man kan innta før det stopper opp.
I dag har jeg vært litt uggen.
Spiste egg og bacon til frokost, dro avgårde på jobb. På toget på vei inn til Oslo, så oppdager jeg at jeg har glemt lunsjen i kjøleskapet:(. Nedtur!! Jeg som hadde gledet meg sånn.
Tror egentlig det ikke hadde spilt noen stor rolle. Har vært så kvalm gjennom dagen, og orket bare en rugsprø med makrell i tomat til lunsj. Da sa magen fullstendig stopp. Men har drukket litt, og håper jeg klarer å få i meg mer i løpet av kvelden.
I dag var veiedag, og jeg oppdaget at jeg har gått OPP 100 gram. Heldigvis ikke mer enn 100 gram, men det er likevel kjipt. Fant målebåndet med en gang. Hadde gått opp 2,5 cm rundt rumpa, men håper på at det er fordi det forrige målebåndet jeg brukte var skikkelig dust. Men hadde gått ned 3 cm i midjen. Det liker jeg! Da ble dagen sååå mye lysere.
Foksy sa for siden:
Wow! 3 cm i midjen er kjempebra da! Rumpa er vanskelig å måle, da det er fort gjort at målebåndet havner litt lenger opp/ned for hver gang...kanskje det var dét som skjedde.
Kanskje det bare er det at magen er i ulage at vekta viser mer også! Ikke gi deg :)
Nå ble jeg bare i godt humør! Hurra!
Greia er at jeg har en veldig smal midje på det smaleste. Men det er ikke der jeg måler når jeg sier midje. Da måler jeg der jeg forventer at midjen vil være når jeg har gått ned (omtrent ved navlen). Og 3 cm er absolutt ikke feil! Glad jeg fant målebånd - og det viser jo bare viktigheten av å måle! :)
Og uansett så har jeg jo gått ned 1,8 kilo fordelt på to uker. Det er 900 gram i uka, det.
Foksy sa for siden:
Da er det bare å fortsette å være glad:D
Jeg måler også, i tillegg til å veie. Om vekta står stille en uke (eller 8) så er det fortsatt bittelitt nedgang i målene her og der. Måler alt mulig jeg da:o
Hals, bryst, midje, tykkeste delen av magen, hofter, lår og overarmer :p
Pruttilutt sa for siden:
Hei hvor det går! :p
Endelig fredag og langfri! Har nå plassert rumpa på en luftpuff inntil sofaen hos ei venninne. Det er sol ute, men vi holder oss inne. Hun ligger med spysjuka og jeg kom med mat. :rolleyes:
Spiste rester fra tacosuppen på jobb, og i ettermiddag har jeg spist omtrent 275 gram kyllingkjøttboller med aioli/majones-blanding. Ja, og 3/4 kvikklunsj. Jeg trodde det stod 13,5 karb per porsjon, men per 24 g porsjon. BIATCH!
Jaja. Var godt da :D Får sjekke hvordan vekta reagerer.
165 gram fett i dag, 36,2 gram karbo og proteiner husker jeg ikke i farta. Prosentvis var det 72% fett, 7% karbo og 21% proteiner. Kan jeg ikke være litt fornøyd engang? :rulleøyne
I dag brukte jeg all fritid på jobb (satt i ekspedisjonen på legekontoret) til å skrive en grei oversikt over lavkarbo, som en slags introduksjon/bruksanvisning. Det var godt. Har jo litt peiling after all. Dette var på oppfordring fra legene på kontoret, for de ønsket litt "enklere" informasjon enn å lete i forskningsartikler osv. Henviste til div. blogger osv, men de ville ha noe konkret å lese i. Ene legen ble så fornøyd at han tok kopier av det (4 sider) og skulle ha det tilgjengelig for pasienter på kontoret. Gøy for sjøltillitta!
Det ligger i sin helhet på bloggen om noen vil lese :)
Foksy sa for siden:
Så flink du er da Pruttilutt! :) Synes prosentandelene dine var helt supre jeg da, men du ville vel ligge under 20 karbs om dagen...Det må være vanskelig! Får det ikke til på fettfaste engang :o
Mmmm, sjokolade hørtes godt ut :sikle: Begynner å kjenne litt sult nå på 4. dagen med veeeeldig lite!
Men jeg skal holde ut til i morgen!
Ha en super langhelg! :)
Eve sa for siden:
[quote=Elanessë;1134773]Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig.
:rolleyes: I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.
Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? :p Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.
Hei Elanessë.
Du trenger ikke å bekymre deg for maten i Spania. Grønnsakene er bedre, prøv å finne ut om det er et marked i nerheten av der dere skal bo. Da får du friske grønnsaker rett fra bonden :)
De har godt kjøtt og supergod fisk. Viktig å handle i butikk med ferskvare. F.eks. Merkadona eller Carefour (ikke helt sikker på hvordan det skrives)
Lett å spise ute også. De bruker sjelden sauser, be om "sin patatas" (uten poteter) "con ekstra verduras" (ekstra grønnsaker).
Gled deg. Spania er et herlig land og feriere i. God ferie :heia:
Foksy sa for siden:
Det var jo heelt feil, rundt 5-8 gram om dagen med karbs ligger jeg på i fettfasten, det er proteiner jeg ikke får under 20:o
Jeg fant forresten en sånn melkeplett med små smarties på nå, en enslig en som lå igjen i en gammel godtepose (har en datter som aldri spiser opp godisen sin, rart jeg har blitt feit? :rolleyes: )....jeg tok den! Jeg tok den og spiste den opp:eek: og det var godt:cool: Hadde ikke rørt de om det var flere enn en der....men den ene bittelille sjokobiten gjorde godt i en sulten kropp, kanskje mest godt for hodet egentlig:rolleyes:
Dollsine sa for siden:
Hei folkens! Jeg har lest fort gjennom de siste innleggene, etter noen travle dager som førte til at jeg ikke har rukket å henge med. Har to spørsmål etter den raske gjennomgangen:
Travle jobbedager gjør det ikke enkelt å henge med i svingene, men det går stort sett greit så lenge jeg planlegger på forhånd. I dag har jeg til og med kjøpt meg en øl; Lysholmer Lite. godt med noe annet enn pepsi max, vann og farris! Vet ikke hvor mange KH det er i den, men har googlet litt og funnet at det er andre med færre KH enn denne. Hvilke erfaringer har dere?
Foksy sa for siden:
Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke :)
Pruttilutt sa for siden:
Er du i ketose? Hvordan er det da i forhold til ketoacidose? Kroppen tærer på protein- og fettdepoene i kroppen og gjør pH-verdien i blodet surere, dette skjer raskere hos diabetikere og barn enn hos normalbygde mennesker. Aner ikke helt hvordan det er for oss med litt ekstra.
Rikkem0r sa for siden:
Jah, da var lunsjen inntatt igjen=) Og jeg var syyykt sulten, så det gjorde fantastisk godt :) Så langt idag har jeg spist:
Frokost1:2 egg på senga og 2 kopper med kaffe og fløte når jeg sto opp og gikk i møte.
"Frokost2": måtte spise litt klokka 18 for å holde ut til kl 23, så blei en kjøttkake med litt brun saus på(de ligger kokt i sausen) og litt brokkoli.
Lunsj: 2 kjøttkaker til, klæsja masse ost oppå denne gangen for å få i meg litt fett også, og litt brokkoli..
Ja, og det var maten så langt =) Blir ikke noe mer mat nå før kl 07, men kan vel fort bli en fløtekaffe til :p Prøver å begrense meg litt på den asså, men smaker jo herlig og metter så godt :o Tipper det går mellom 1-1,5dl fløte pr 2 kopper.. Litt vanskelig å se helt, for kartongen med fløte er på 1 liter og jeg er dårlig på øyemål mtp hvor mye det er i koppen..
Skjønte plutselig istad hvorfor magen har kjentes så rar idag og, jeg er jo "på nippet" til å få mensen fordi jeg er suuuperkløne med p-pillene! Glemte et par-3 stykker og måtte "forte meg" å hive i meg da, 2+1 :p Eneste grunnen til at jeg går på de er jo for å forskyve syklusen så jeg slipper det styret der her ute, men ska huske på de fra nå.. Det hjelper jo veldig å få pakka de ut av bagen :_plystre:
Jeg har ikke noe søtsug om dagen jeg, det er deilig=) Drikker vann til hvert måltid og kaffe såklart, må ha det for å holde meg våken om natta, og går liksom ikke å leiter i skaper eller noe som helst.. Men imorgen, da må jeg være sterk i vilja! Dere vil ikke tro hvordan det flyter med sjokolade, brus, potetgull og alkoholfri øl på lørdagene altså.. Men jeg får evt ta en pepsi max og noen peanøtter :ja: Det er ikke sånn at jeg savner snop heller, bare det at når det står der er det så fort å plutselig ta en bit eller 2...
Ellers synes jeg dere alle er superflinke og jeg heier såklart masse på dere:heia::heia:
jenta26 sa for siden:
så flink du er rikkemor, jeg hadde fra onsdag gått opp 300 gram til i går, men de har jeg gått ned + 300 gram ned til så litt happy nå
i går ble det 3 måltider med bare kyllingvinger og tomater, jeg orket ikke annet i går.
skal på butikken i dag og handle da. håper jeg virkelig klarer 2 kg til bursdagen min, men bare jeg går ned noe til da, altså 22 juni så e jeg fornøyd, har hittil gått ned 4,7 kg på 3 uker så
Rikkem0r sa for siden:
4,7kg på 3 uker er jo fantastisk!!:heia::heia::heia: Og kanskje mister du enda en kilo eller 2 til bursdagspresang :p
Jeg endte opp med en fløtekaffe jah, sitter å koser meg med den nå :D men det gjør "frokosten" nå kl.07 så mye enklere, for da trenger jeg ikke spise stort mer enn ett egg og litt grønt og kanskje ett par kjøttboller :o Skal bli litt godt å legge seg snart og kjenner jeg.. Sliter ikke veldig med nattskift, men er alltid godt å komme seg i horisontalen sånn utpå morrakvisten :ja:
MariaB sa for siden:
Morn morn!
Vi er på båttur i pinsen, kjempekos! Litt utfordrende med mat og spesielt drikke blir det jo... Spiste biffsnadder på restaurant og drakk to tuborg lite igår, håper det gikk greit! Har bestemt meg for å la vær å stixe til jeg kommer hjem, ellers blir jeg sikkert tullete;)
bente1 sa for siden:
Hei Jenter
[color=#000000][/color]
Jeg har fulgt med dere en stund inne på denne tråden, men ikke postet noe tidligere. Føler dere som skriver mye her inne er så positive, støttende og inspirerende, at jeg nesten er blitt litt ”avhengig” av å lese på tråden hver dag :) Synes nesten jeg begynner å kjenne noen av dere, og tenkte derfor det kanskje var på tide jeg presenterte meg for dere også....
Jeg er en voksen dame med to store barn, en jente som nettopp er flyttet hjemmefra og en tenåringsgutt som går på vg skole.
Jeg begynte egenlig på ketolysekuren like etter påske etter anbefaling fra en kollega. Jeg har prøvd så godt som alt av andre slankekurer tidligere, men etter å ha startet med lavkarbo, kjenner jeg at dette trives kroppen min så godt med, at dette vil jeg ha som min livsstil også etter at jeg har tatt av de nødvendige kiloene.
Jeg har 20 kilo som skal av, og har til nå greid å få vekk 6 av dem. Deilig å kunne begynne å gå på ”shopping” i eget skap :)
Følger som sagt med dere her hver dag og heier på dere alle sammen :heia: En spesiell takk til Pruttilutt som deler sin kunnskap og gir inspirasjon til alle. Tror det er utrolig hjelp til alle oss som er usikre og famlende når vi starter på dette :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.