Basics sa for siden:
Hehe og kokkeliko, god natta dere! :rolleyes:
Basics sa for siden:
Hehe og kokkeliko, god natta dere! :rolleyes:
bente1 sa for siden:
Håper du får sove godt Pruttilutt, sender deg alle mulige gode tanker og skulle ønske jeg kunne gitt en trøsteklem personlig, men her kommer det i alle fall en elektronisk en:klem::love:
Nysgjerrig nok sa for siden:
Stoooooooooooooooopp en halv Pruttis!!!
Du må ikke gå - ikke gjør det. Denne tråden blir jo rar uten deg, og dessuten blir vi sikkert tykkere hele gjengen også. Please? Jeg har begynnt å kunne skimte kinnbeina mine gjennom bollekjakene - du må ikke forlate meg nå altså!! Hm..? Søte Pruttilutt'n.
Vi har alle ansvar for oss selv - og du har vært genial til å hjelpe oss. Du har supre innspill, oppskrifter og motiverende ord - og er gull verdt. Basta!
Jeg reagerte på måten du ble svart på - og holdt på å kommentere det, - men var så dum at jeg ikke gjorde det da. Og det beklager jeg, tenkte i mitt stille sinn at jeg ikke hadde noe med det - samtidig som jeg kjente på at jeg ville si i fra fordi at tråden (i alle fall det jeg har lest) ikke hadde den type tone tidligere.
Du var ikke i form i går - og du har hatt en dårlig dag i dag. Men du - når du våkner i morgen så er det en helt ny dag og da vil jeg at du skal lese igjennom tråden - fra du sier at du skal melde deg ut og framover. Les hvor utrolig viktig du er for så mange!! Oki?
Du er her for oss og vi for deg. Kan bare snakke for moeg selv - men det ser ut til at alle er veldig enige.
Demokrati veit du - det betyr at du må bli her det. ;-)
Glad i deg - hvem du nå enn er!
Basics sa for siden:
Jeg anser at dette er et forum for utveksling av erfaringer og også personlige meninger, og da blir det feil å kritisere det som blir uttrykt i beste mening. Klart det er er ulike meninger om ting, og det må vi jo tåle. Har ikke fått med meg hva som ble sagt, men syns uansett ikke du skal ta det så tungt om noen har vært ufin, folk er jo veldig ulike, og det er tydelig at mange setter pris på deg! Så stå på og lykke til videre her! God natt! :)
Budeiea995 sa for siden:
I går da jeg satt å leste tråden og kom over dette protein "tøyset" ble jeg provosert.
Grunnen er rett og slett at det må gå ann å gjøre en feil, drite på draget og få skjegget fullt av postkasser uten å bli hengt ut til allmenn skue.
Det finnes PMèr og jeg er sikker på at vår kjære Pruttilutt ville trukket tilbake utsagnet sitt om hun hadde fått beskjeden eller "irettesettelsen" på en slik måte.
Har ingen sans for utdriting av mennesker som har vært oss så mye til hjelp.
Pleier ikke sitere bibelen da jeg ikke følger med i den "serien", men
"la den som er uten synd (la oss her si feil) kaste den første steinen"
Gå med hevet hode du Pruttilutt og bli med oss videre. Jeg trenger masse råd for jeg er totalt rådvil!!!!!!
Bytausa sa for siden:
Hva kan jeg si Prutti? Du er blitt min lille mentor :klem:
Skjønner at du nødvendigvis ikke føler for å kommentere like ofte som du hittil har vært så flink å gjøre, men ikke forsvinn for oss da! :blomster:
PS: har blitt helt hekta på eggemelka di (slenger oppi en dæsj cocosa òg jeg ;)), og nå har jeg ganske mange eggehviter stående. Hva kan jeg bruke de til, foruten marengs?
klem :)
Angemi sa for siden:
Kom hjem fra jobb og har lest de siste innlegene som har kommet utover dagen, og blir veldig lei meg kjenner jeg. Jeg har bare vært her noen dager, men allerede setter jeg stoooor pris på denne gruppen, og jeg ønsker ikke miste en eneste en av de jeg har møtt her inne. Jeg har fått masse god hjel og føler støtte gjennom å kunne sitte å lese og legge inn små komentarer og spørsmål. Hva jeg velger i forhold til mitt opplegg er til slutt bare mitt ansvar, men hjelpen har vært uvurderlig, og Pruttis hjelp har vært ektefølt og viktig. At noen skriver innlegg som de det viser tilbake på klarer jeg ikke helt å sjønne hvorfor... Vi er alle menesker og vi missforstår ting og tang og gjør feil stadig vekk. Det er ikke ok å bruke slike hendelser til å trakke på, såre, eller ev fremheve seg selv. Pruttis jeg håper du er med videre!
Budeiea995 sa for siden:
Men dere, uff, arg. Jeg er jo helt blåst!!!!
Har lenge tenkt på at jeg har så lyst til å smake på Kesam. Aldri smakt det og hørte at den med vanilje er så god... Har aldri kjøpt den fordi jeg så på den som en sånn "usunnn" sak..
Dermed handlet jeg den jo i dag, i god tro, for nå får jeg jo lov å spise fett. Smakte himmelskt helt til jeg fant ut at nå må jeg lese litt...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke fått i meg så mange karber på 20 dager som i dag! Ligger som regel på 10 og i halvparten av den fantastiske boksen var det 16!!!!
Den gode smaken forsvant fort og den dårlige samvittigheten smøg seg oppover de ubarberte leggene.... usj!
Morla sa for siden:
Travelt for tiden, har ikke rukket å lese/skrive så mye, men vil bare si:
PRUTTILUTT, IKKE STIKK AV!!! Vi trenger deg her! <3
Nysgjerrig nok sa for siden:
MÅ bare kommentere det her - NØYAKTIG det samme har jeg gjort i dag!!
Er det mulig??
Skikkelig irritert på meg selv. Grrrrrrrrrrrr - har 14 Karb i dag, hadde 7 i går og 1 dagen før der. Pokker altså.
Jordbær med Kesam - veldig godt ja. Helt til jeg skulle legge inn på diett.no å fikk tallene slengt i fjeset. Måtte tre ganger i kjøleskapet oig kontrollese på Kesamboksen. Dumme-dumme Kesam.
Og jeg som var sååååå flink....
(Men det er godt at det ikke bare er meg som snubler meg gjennom - så nå vet du at vi var i alle fall 2 som spiste Kesam i dag!)
Ny dag i morgen - med en erfaring mere.
Rikkem0r sa for siden:
14 g KH er jo ikke veldig mye det da.. Ligger stort sett rundt 15 hele tiden når jeg er hjemme jeg..:)
Tham sa for siden:
God Kveld Folkens.
Er nå ferdig med dag 3 på lavkarbo, og det har gått bedre enn forventet, tror jeg.:p Er fortsatt litt "grønn" på enkelte områder, så i går når jeg var i butikken, brukte jeg ca tredoblet tid, fordi jeg måtte lese på absolutt alt! ble litt skuffet når jeg leste på de forskjellige posene med usaltete nøtter. Har lest at litt nøtter som snack i ny og ne er OK, men synes at karboinnholdet pr 100g var litt for høyt til at det kan være akseptabelt. GODT mulig jeg tar helt feil der da. :o
Ellers er jeg ganske sikker på at dagsmenyene mine er OK, men er ike 100% sikker. Så setter pris på kommentarer på hva jeg evt gjør rett og feil.:)
Dag1:
Frokost: 2 små egg, en 90g burger (bare burgeren) 0.3g pr 100 g. drysset på gressløk og litt krydder.
Middag: grillet kylingfilet med fløtesaus og grønnsaker.
Kvelds: Spiste såppas sein middag, så var ikke sulten. :p
Dag2:
Frokost: 2 stk fiberrik med ost
Lunsj: 1 stk fiberrik med ost
Middag: Lasagne laget med fløte istede for melk, og osteskiver istede for pastaplater. Og litt salat utenom (salat, agurk,paprika, tomat)
Kveldssnack: Jordbær med pisket kremfløte tilsatt litt splenda(begynte å klø i munnen etterpå, regner med det var splenda'en)
Dag3:
Frokost: 2 stk fiberrik med ost og paprika
Lunsj: Salat med; ost, salat,paprika, agurk og bog Kylling. Hadde litt rømmedressing på toppen.
Middag: 3 stk 90g burgere (0.3 g per 100g) Litt ost, salat og bacon ved siden.
Kveldsnack: Jordbær med pisket kremfløte tilsatt fruktose(Er fruktose bra egentlig? Usikker.):confused:
Såå, jeg har spist jordbær de siste to dagene, men har hørt bær er bra(?), også så de så gode ut i kjøleskapet :p hehe. Blir ikke noe hverdagskost nå som de er spist opp da.
Ellers kjenner jeg ingenting til hodepine, slapphet osv, men det kommer vel ikke etter bare 3 dager? Regner med jeg ikke er i ketose enda.. Skal handle inn Ketostix i morgen for å sjekke. :)
Hvordan går det med dere resten? Regner med dere er på rett spor! :D
Orlando sa for siden:
Hei damer. Har ikke fått lest alt som står her de siste dagene. Har fått 2 kortiosn injeksjoner i skulderen og har måtte øke dosen på min daglige kortison tablett. Ja da her blir det mye vann i kroppen.
Håper at vi har med oss alle fremover. Synd om du Pruttilutt skulle forlate oss. Du sitter inne med mye kunnskap og er veldig god for gruppen.
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen. Håper denne dagen blir myyyye bedre enn gårsdagen. Starter den med å sende dere alle en klem :klem: og et stort ønske om at vi fortsetter å holde sammen og støtte hverandre her inne. Dette er ikke alltid enkelt og vi trenger hverandre!!!
Budeia og Nyskjerrig nok: Hehehe, ja den vaniljekesamen er farlig, full av sukker. Bedre å vispe litt krem og tilsette noen vanlijedråper og litt kunstig søtning (om man tåler det) til bærene.
Tham: Froktose må du droppe, det er rent karbohydrat og påvirker blodsukkeret. Hvis du vil søte noe, så bruk kunstig søtning, hvis du tåler det, splenda eller sukrin feks. Noen tåler ikke søtningsmidler heller, men det må du nesten finne ut på din egen kropp. Jeg tåler det helt fint. Jeg ser ikke fordelingen din med det du har satt opp der, men min umiddelbare reaksjon at dag 2, når du spiser ostelasange, så får du sikkert i deg bra med fett, mens de andre to dagene ser det litt magert ut. Griller du hel kylling istedenfor kyllingfilet, bruker smør på de knekkebrødene, bruker olivenolje på salaten osv, så er det bare små justeringer som vil hjelpe deg masse med fettprosenten. Vær også obs på at enkelte ikke tåler å spise de fiberrikene. Bær kan du spise litt av så lenge du holder deg innenfor 15 karber. Du må nesten telle de karbene veldig nøyaktig - spesielt nå i begynnelsen, til du har det i fingrene. Totalt syns jeg det ser ut som du får ltt mye karber, og siden du nettopp har startet og ikke har hodepine, slapphet osv kan det tyde på at du ligger for høyt på karbene til å komme i ketose . Kjempeflott at du kjøper stix, det er greit nå i begynnelsen å sjekke en del, etter hvert får men mer følelse med det og trenger ikke sjekke. Ambefaler deg også å bruke diett.no nå i begynnelsen, og være nøye med å registrere absolutt alt. :) Masse lykke til
MariaB sa for siden:
God morgen!
Ser det har skjedd mye siden i går ja!
Jeg håper som de andre at du blir værende, prutti! Som nevnt ovenfor anser jeg et diskusjonsforum som et sted for utveksling av erfaringer og meninger, og da må det både være rom for synsing og å ta feil av og til! :ja:
Pruttilutt sa for siden:
God morgen :love:
Heldigvis en ny dag, og jeg føler meg mye bedre. Supertakknemlig for alle godord og hilsninger som har kommet min vei i går kveld og i natt. Setter pris på hvert eneste ord og hver og en av dere. <3
Dette er faktisk mer vanskelig enn man skulle tro, men jeg velger å bli til jeg blir hevet ut, rett og slett. Vi bidrar alle på våre måter, og da må jeg få bidra på min. Hvor fryktelig galt kan det egentlig være? :confused:
Ønsker alle en fortreffelig dag med pågangsmot, hevet hode og cocosa i kaffen :rolleyes:
bente1 sa for siden:
ÅÅÅÅ nå ble jeg kjempe glad:love::love::love: Vi trenger deg såååå her inne. !You made my day!" :D
Pruttilutt sa for siden:
Er så mye kjærlighet her inne, støtte til og for hverandre og en så god stemning at jeg vil ikke miste én dag av dette! Proteindiskusjonen har jeg delvis rett i, men alle her er i stand til å vurdere selv hva de tenker og mener om det meste. Som sagt, ikke bare jeg som har funnet samme informasjon. :rolleyes:
Mye stress, lite matlyst og mye søvn - 91,5. "¤&/%#vekt. :p
Fjasnissen sa for siden:
Auda.
Her skjønner jeg at jeg har bæsja skikkelig på leggen.
Det var ikke meningen å få Pruttilutten min til å føle seg som hun gjorde, og jeg trodde den lange samtalen vi hadde i etterkant viste at det ikke var noen dårlige følelser mellom oss.
La meg få presisere.... hun gjør en fantastisk jobb her, og jeg synes ikke hun skal trekke seg ut av denne tråden (noe jeg med glede ser at hun ikke har tenkt til å gjøre). Det at jeg har vært litt uenig i noen av rådene hun kom med skal ikke sees på som noen offisiell irrettesettelse eller noe sånt tull.
Jeg ser at jeg kunne gjort dette på en helt annen måte, men gjort er gjort, og spist er spist, som vi er glad i å si. Legger meg langflat og trekker meg ut av denne tråden, og det er vel det eneste jeg kan gjøre for å bøte på framgangsmåten min. I tillegg til en lengre samtale med Pruttilutten min, som jeg faktisk er veldig glad i.
Anse meg som moderert og smekket på fingrene av meg selv, i rollen som moderator.
Bytausa sa for siden:
Tilstandsrapport:
Glad-glad-glad! :suss:ja, dere skjønner hvorfor ;)
Forøvrig ikke like begeistret; vekta rikker seg ikke, nå er jeg i min sjette uke på lavkarbo og har ikke gått ned et gram :veitikke: Nå er karbene skåret inn til beinet (mellom 5 og 10), og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å komme igang.... kjenner at jeg blir både sint og litt deppa :(
Tham: Du kan se etter Paranøtter, de inneholder kun 3 karbs pr. 100 g. og du orker ikke mange av dem for de metter godt :p Forøvrig ville jeg byttet jordbær med bringebær, ganske stor forskjell på de to.
Enig med Bente1; registrer deg på diett.no og plott inn ALT, da får du en mye bedre forståelse av hva du faktisk spiser. Lykke til videre :)
Sanna 1 sa for siden:
Et godt valg, Pruttilutt. Og hevet ut, blir du nok ikke. Du blir vel heller hevet inn igjen.
Velg å se på irettesettelsen :klovn: som en ubetenksom henvendelse, den var kanskje ikke vondt ment. Man blir bare ekstra sår, når sånt skjer i plenum, istedet for privat.
Nå setter vi alle en strek over dette og begynne på ny frisk, - på alle måter. :heia:
Nå har jeg nettopp trøkket i meg kaffelatten din, med fløte og cocosa oppi.
Men i forhold til alle andre, ble jeg ikke særlig mett..... :confused:. Kanskje jeg burde lage den litt "tjukkere". Uvant å kjenne at en er sulten ! Det har jeg nesten ikke vært siden jeg startet på dette......
Bytausa sa for siden:
Denne er blitt fast takst for meg, og jeg gjør som deg og har oppi litt fløte og cocosa. Hos meg blir den som et måltid i seg selv, brukes som frokost og fyller magen i flere timer. Men vi er jo alle forskjellige :)
Pruttilutt sa for siden:
Om ikke første kruset metter, så gjør i alle fall det andre det:rolleyes: Jeg får cirka 2 store krus av den oppskriften, og det holder i massevis for meg.
Forsov meg i dag, så måtte innom kiosken å fikse meg en Atkinsbar (crap) og en flaske vann siden vannflaska mi er sykemeldt (tygd sund tuten). Bare lønna kunne kommet inn nå, altså! Eeeer så lei av egg - vil grille og spise salat! :D
bente1 sa for siden:
Bytausa: Veldig kjedelig når vekta ikke rikker seg på flere uker altså:(, føler med deg. Men trøst deg med at dette er en stor omveltning for kroppen, for noen går det lettere enn for andre. Har også mye å si hvor mye man har å ta av, er man mye overvektig går det ofte lettere enn om man er lite overvektig.
Det står en del om partystoppere på andre tråder her inne, noen opplever koffein som partystopper, noen opplever søtningsmidler, noen bær og nøtter osv. Kan ta en og en ting, kutte det ut noen dager og se om det gjør noen forskjell, virker det ikke, kan du heller prøve en av de andre tingene. Vi er jo så forskellige, så det som funker for en person funker kanskje ikke for en annen.:)
MariaB sa for siden:
Faderullan, nå hadde jeg skrevet det innlegget med fine quoter og gjennomtenkte svar, og så kræsja hele leseren seg....:mad:
Jaja
Jeg er også veldig glad for at prutti er her ennå! Ser du har fått en fin beklagelse :)
Min frokost bestod av lapper fra i går, og det jeg ville frem til er at jeg syns de ble skrekkelig tørre?! Skal de være sånn prutti?! Det er oppskrift fra lena beatrice, den med kokosmel...kanskje det er melet som bare blir sånn? Skuff i tilfelle.
Nå venter horder av klær som skal brettes, og i ettermiddag er det avslutning i bhg. Blir grilling, så jeg må fundere litt på hva jeg skal grille...Kyllinglår kanskje?
bente1 sa for siden:
Dere som skal grille: Jeg kjøpte inn så mye at jeg hadde grillribbe to dager i pinsehelga. Kjempegodt, og ga skikkelig boost på fettprosenten. I mitt enfoldige lille hode er jeg overbevist om at det var det som gjorde at jeg fikk så godt resultat som 1.1 på vekta siste uke:D
MariaB sa for siden:
Ja, det har jeg faktisk i fryseren! Grillribbe er digg, og nå kan jeg spise hele uten å pille vekk fettet! :D
Men ser for meg noe som er enkelt å ha i hånda når man løper etter unger :p
Sanna 1 sa for siden:
Jeg ser på oversikten på Diett.no at jeg får altfor lite sink, hver eneste dag.
Gubben sier jeg må spise mere kjøtt, men da blir det jo altfor mye proteiner og det sliter jeg med allerede.
Noen som vet hvordan en da kan få økt sinkinntaket ?
Pruttilutt ??????? :)
bente1 sa for siden:
For å være sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger av vitaminer og mineraler tar jeg en multivitaminpille + ekstra krom tilskudd hver dag.
Søkte på nettet og fant at fisk, skalldyr, kjøttvarer, og da spesielt lever og annen innmat, kalkun og gresskarfrø er gode sinkkilder. Egg og meieriprodukter er også bra. men dette har jeg overhodet ikke greie på altså - fant dette kun ved et nettsøk....:)
Pruttilutt sa for siden:
Nå har jeg ikke knøvla meg til å lage dem enda :o Kanskje de blir tørre over natten? Lagt i pose? Legg en brødskalk eller en potetskive i posen, så holder de på fukta.
manne sa for siden:
Noen som har lest Dagbladet (papirutgaven) i dag? Så såvidt forsiden akkurat idet jeg skulle til å betale i butikken i stad og rakk ikke sniklese i den. Er det verdt en tur tilbake i butikken? :cool:
KarboMamma sa for siden:
En offentlig unnskyldning var virkelig på sin plass, og håper det blir tatt lærdom av det hele.
KarboMamma sa for siden:
PRUTTIS! JAAAAA!!! Jeg er så glad for at du vil fortsette å henge med oss!!!!!!
manne sa for siden:
Nå så jeg plutselig at det skal være noe lavkarbo-greier i det nye bilaget til Dagbladet... kanskje jeg rett og slett må på butikken likevel... :rolleyes:
Tham sa for siden:
God morgen :)
Nettopp spist frokost med egg, bog kylling, ost, gressløk og agurk nå! Skikkelig godt! Savner ikke brødskiva engang, hehe :p
Ellers vil jeg takke for tilbakemeldingene på dagsmenyene mine, bytausa og Bente1. Det setter jeg stor pris på ja :)
Men lurte på en ting ang det bente1 sa, at det så ut at jeg fikk i meg litt mye karbohydrater, har du noen forslag til hva jeg bør kutte for å få i meg mindre? (fruktosen, jordbær og fiberrik regner jeg med kan kuttes/byttes ut, men er det noe mer) :)
Har vært innpå diett.no og knotet litt, men tror jeg må sette meg litt mere inn i det, hehe.
Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt? :confused:
Ellers vil jeg si at selv om jeg ikke har vært så aktiv i forumet tidligere i uken, vil jeg si at jeg setter stoooor pris på dere alle! Og jeg synes ingen skal forlate tråden, fordi dere alle er store inspirasjonskilder for meg, + at dere kommer med utrolig mye nyttig info for en nybegynner som meg. :)
Håper alle sammen får en fin og karbohydratfri dag! :D
MariaB sa for siden:
Nei, de ble tørre med en gang...mulig jeg stekte dem for mye. Aner ikke ;)
manne sa for siden:
Veldig normalt, ja. Her hjalp det masse med magnesium rett før jeg legger meg... nå har jeg ikke rastløse bein mer. :)
Tham sa for siden:
Tar du magnesium i tabettform da eller? Må tilføye det på handlelisten :p Så jeg får sove bedre i natt.
Cookie Monster sa for siden:
Er det for sent å bli med her?:liste:
bente1 sa for siden:
Det var fruktose, jordbær og fiberrik jeg mente, ja :) Ikke kutt ned på grønnsakene uten at du ser på diett.no at du har for mye karber. Når du er kommet i ketose og har begynt å gå litt ned i vekt, så kan du heller prøve deg fram med bær og fiberrik, om du fremdeles holder deg i ketose og det ikke er "partystoppere" for deg. Fruktose må man holde seg helt unna når man skal leve ketogent.
Kan være magnesiummangel ja. Ta et kosttillskudd, multi vitamin-mineral av noe slag. De selger spesialprodukter på ketolyse.no, men jeg synes det er litt dyrt og kjøper heller et vanlig multivitamin-mineral tilskudd på apoteket:)
Sanna 1 sa for siden:
Jeg har ikke rastløse bein, men våkner av forferdelige kramper og senestrekk.
Antar det må litt tilskudd til av både det ene og det andre.
Sikkert lurt å ta litt multivitamin og Magnesium. Det finnes i både piller og flytende.
Jeg tok en del Magnesium før pga. migrene (uten at det hjalp nevneverdig) og da kjøpte jeg flytende, for det ble billigere. Ta det i litt vann !
Pruttilutt sa for siden:
Velkommen til oss :)
Cookie Monster sa for siden:
Takk for det!:D
Jeg begynner i dag, og har akkurat spist min første lavkarbo frokost. Dette er helt nytt for meg, så jeg må si det er litt skummelt med alt fettet..:o Men jeg har troa og er supermotivert, så dette skal bli bra!
Bytausa sa for siden:
Velkommen kakemonster :)
bente1 sa for siden:
Velkommen hit - har er det godt å være:)
Og masse lykke til nå startfasen - masse som skjer med kroppen og masse å sette seg inn i:)
Batillip sa for siden:
Det Dagbladvedlegget var bare fjas!
Spis så mye jordbær du vil, og kos deg med et eple om du blir fysen. Koko! :p
manne sa for siden:
Da gidder jeg nok neppe stresse til butikken for å kjøpe det nei... :rolleyes:
Bytausa sa for siden:
Apropos aviser; så at VG hadde et stort skremme-oppslag i går. Førstesiden og greier. Kjenner jeg blir litt vinglete, ikke fordi jeg tror dette er farlig, men fordi det ennå ikke virker. :confused:
Pruttilutt sa for siden:
Skal du ha samme matplan som KarboMamma fikk forrige tirsdag? Om det var den som gjorde utslag vet jeg ikke, men noe skjedde i alle fall :)
Bytausa sa for siden:
Nå har jeg bladd og scrollet og lett...finner ikke annet enn at Karbomamma droppet Atkinsbarene? Det gjorde jeg for flere dager siden, all annen sukkerfri sjokkis også, hvis det var noe annet du tenkte på så link gjerne. Jeg er snart tilbøyelig til å spise ting jeg ikke liker for å komme i gang.....:blinke:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg spikra sammen en 6-dagers matplan og sendte henne privat. Du kan jo høre med henne om hun vil kommentere den. Det står nada om prosenter eller antall gram - men det er fettrike måltider som metter.
Den er litt streng da :rolleyes:
Tham sa for siden:
Da har jeg vært på butikken og handlet litt igjen jeg.
:D
Fant ikke sukrin, men jeg kjøpte natreen i pulverform (har allerede flytende form, men trenger noe som kan erstatte/ligner på sukker. Er dette like bra som sukrin, eller? )
Ellers kjøpte jeg:
Avakado
vikingmelk (skal prøve å bake lavkarbo ostekake)
Paranøtter
Omega 3 kosttilskudd
Trippel magnesium (håper jeg slipper plagene med føttene i natt :p)
Pepsi max (bare for kos i helgen, men har hørt at pepsi max ikke er lurt pga av søtsuget det gir, og at mange må ha noe søtt i tilegg. Men hvis jeg ikke spiser noe i tilegg, går det ann med ett glass i morgen kveld da? :) )
Ellers så har jeg vært på langtur med bikkja i dag(fri ifra jobb), og nå står laksepakken i ovnen (laks, ett hvitløksfedd, asparges, meierismør,litt sæterrømme, brokkoli og blomkål. )totalt 1.91 g karbo i denne retten ifølge diett.no. Det er vel ikke så ille det? :p
Lurte på en ting til; Når veier dere dere? mandager? Gleder meg til å trå på vekta igjen og dele resultatet med dere, og ikke minst til å høre/få inspirasjon av deres nedgang. :D
Appelsinpiken sa for siden:
Enig. Den var mye bedre enn førsteoppslaget til VG i går, for all del. Men syns likevel det var en litt for pinglete tilnæring fra Dagbladets side. Syns egentlig at dagbladet, som er myye mer lavkarbovennlig enn Vg (som bare prøver å selge inn vektklubb-medlemskap), heller burde slå på stortromma og være like bastante som VG.
Ser for meg overskrifter som: "GRETE ROEDE-DIETTEN DREPER", "BRØDFELLA", "SPIS FETT - BLI LETT" osv...
Ellers så har jeg oppdatert veietråden i dag. En liten seiersdans for meg selv og et velfortjent klapp på skuldern. I dag tok jeg frem et belte til buksa mi. Begynner å bli lei av å dra den opp hele tiden. Det er første gang noen sinne at jeg har tatt på meg et belte, og det er tydelig at det er beltet som går utover, og ikke magen som er enda større (og så måtte jeg få hjelp til å lage nye hull i beltet mitt. Det var rett og slett ikke lite nok!)
Lykkelig i dag :D
Må bare legge til: ja jeg har faktisk bare EN bukse. Alle de andre er så store at de detter ned når jeg går med dem, og jeg gidder ikke kjøpe ny bukse når jeg reiser til Tyrkia om to og en halv uke, og skal være der i en måned. Skal jo gå på lavkarbo der også.
Bytausa sa for siden:
Å sånn ja Pruttilutt. Ja er det ikke strengere enn fett-diett ( :_oy: )så er det aktuelt. Har sendt henne mld. :)
bente1 sa for siden:
Hipp hurra for appelsinpiken, kjempenedgang!!!!:heia::heia:
Tham sa for siden:
Woow! kjempe flott appelsinpiken! Kjenner jeg gleder meg til ingen av buksene mine passer lenger også, haha. :D
bente1 sa for siden:
Har hatt en del stress på jobben i det siste, og det sliter på ryggen og nakken min. Kjente det var ekstra ille i dag. Dansing (salsa) pleier å hjelpe meg masse, men nå er det ferietid og mye mindre dansing. Så jeg satte på litt musikk og danset litt rundt her på stuegulvet for meg selv. Så da tror jeg jeg fikk både mosjon og medisin for ryggen på en gang:D
Bytausa sa for siden:
Hehe, 'spis fett- bli lett' :D
Gratulerer masse-masse :heia: Selv syns jeg centimetrene er viktigere enn vekta, du har gjort en kjempejobb!
Tham: Jeg skulle gjerne sagt noe om handlelista di, men jeg er for fersk og ustødig i dette. Men paranøttene- de vet jeg er et smart valg :p
Vi har en egen veietråd også :)
Pruttilutt sa for siden:
Nei, jeg er ikke strengere enn fettfaste-diett. Det er store måltid, fullpropne av fett med rom for mellommåltider bestående av fett. Jeg kan sende deg oversikten nå, så får du høre med henne hva hun synes, om den var lett eller vanskelig å følge, hvilke endringer hun gjorde osv. :)
Fokus er å speede opp fettandelen til skyene, og det er jeg god på :rolleyes:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg oppdaterer ticker mandager, men veier meg hver dag. For å være ærlig hater jeg det, den trangen til å gjøre det, for det kan gå så himla galt. Og uten regelmessig avføring, så er det naturlig at kroppen mister tyngde innimellom - om du skjønner. Veiing skal gjøres (for å få realistisk tall) om morgenen før påkledning og inntak av tørt og vått, og etter bimmelimm og/eller bommelomm. Kroppen skal være så tom som overhodet mulig. :)
Linda69 sa for siden:
Jeg vil også gjerne bli med, hoppet av LCHF i februar etter og ha startet opp 1 januar, men nå er jeg i gang igjen for en uke siden:)
Bytausa sa for siden:
Å ja veldig gjerne :klem:
At du er god på fett har jeg skjønt :D Du har lært meg mye allerede, tusen takk!
Velkommen hit Linda69 :)
Tham sa for siden:
Velkommen Linda69 :D
Tham sa for siden:
ok, har planlagt å veie meg hver mandag jeg også :D
Gleder meg til å gå på vekta!
Apropo den ticker'en. Har vært innpå ticker factory og fikset meg ticker. Men hvordan får jeg den inn under innleggene mine. Prøvde å lagre bilde av tickeren og laste opp som signatur. Men kom ingenting under innleggene mine :confused:
Pruttilutt sa for siden:
Se her :)
Tham sa for siden:
Tusen Takk!:D
Rikkem0r sa for siden:
Velkommen :blomster:
Wooow, flinkis! :heia: Blir gøy med klesshopping da!:spent:
Velkommen :blomster:
bente1 sa for siden:
Velkommen Linda:)
I dag lagde jeg tacokrydret kjøttedig med litt løk og paprika og gratinerte med masse ost, spiste semmen med salat og rømme. Brukte hjemmelaget krydder som vi diskuterte tidligere i tråden. Var minst like godt, så de derre sukkerfylte ferdigposene kommer definitivt ikke inn i mitt hus igjen. Kjekt når man får slike gode alternativer, altså:ja:
Sanna 1 sa for siden:
Du har jammen vært flink. Grattis :heia:
Jeg gruer faktisk litt til ferien, for jeg innbiller meg at det blir vanskelig.
Greit nok å finne feit mat, men så er der karbohydratene og proteinet, som skjuler seg i så mye !
Reiser på bilferie til Tyskland på mandag. Skal bli spennende dette !! :spent:
Tham sa for siden:
ÅH Bente1! Det hørtes himmelsk ut! Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal ha til middag i morgen :p Thanks!
Angemi sa for siden:
eh
Laang dag i dag (sto opp 5), med mye kaffe.. og siden jeg blir dårlig om jeg drikker den svart, maange ekstra kalorier i fløtefett. Er det virkelig sånn at kcal ikke "teller" dersom man har god fordeling på resten.. ligger på 14g karb (høyt??), 60g prot(10-15g for lavt?? ifh til målvekt på 70-80 kg??) og 245g fett!!!!!!!! Synest det er helt sykt...- det hele ender på godt over 2000 kcal, hjelpe meg!! Blir ikke det i høyeste laget? :eek: Tror jammen jeg må ut og gå litt...
Pruttilutt sa for siden:
Jøssenavn, skulle gitt et par kilo av baken for å ha slike tall ;)
Men så er jeg jo fettfreak. :P Øke litt proteiner da ;)
Dollsine sa for siden:
Puh.....nå har jeg lest meg etter, og det er dumt å ikke ha tid til å lese tråden jevnlig ja. Jeg ser med stor glede på at Pruttin har bestemt seg for å bli, og at Fjasnisse har bedt om unnskyldning. Flott gjort av begge!
Jeg har lest veldig kjapt og det var ikke noe nytt for meg i alle fall; ser på det mer som informasjon til de som er nysgjerrige på lavkarbo.
Sånn skal det være snuppa!
Hey! To dager etter meg, og du har gått ned SÅ mye?? Der ser du hvorfor vi trenger akkurat deg!!!! Jeg har greit 5 kg jeg..... og er derfor ingen god reklame for lavkarbo:rolleyes:
Dollsine sa for siden:
Snakker vi her om et forslag på dagsmeny med masse deilig fett? Er det mulig å få en kopi av den?
Pruttilutt sa for siden:
Her er min matdag:
Energi: 1947
F: 87%
P: 11%
K: 3%
F: 182 g
P: 51,2 g
K: 12,2 g
Dere er mer inne på dette enn jeg - men det ser greit ut? Greit fett?
Pruttilutt sa for siden:
Selvsagt! Send meg epostadr. på PM, så ordner det seg. Med karbomamma som reklame, som gikk ned 2 kg på disse dagene, så håper jeg på suksess fra flere :P Og flere slike kan komme på bestilling, jeg må bare finne kreativiteten :rolleyes:
Angemi sa for siden:
Så jeg er ikke helt på bærtur altså? Har fokusert på å spise mindre prot, og her har du altså resultatet... Blei litt skremt..
Flott å se at du fremdeles henger med oss:D
Pruttilutt sa for siden:
Prøv deg litt fram ang. proteinene - er mitt beste råd.
Kjenn etter hvordan det metter, og ikke vær redd for å spise kjøtt og farse, så lenge du er bevisst på fettet. 75% fett, 20% proteiner og 5% karb er vel anbefalt. :) Synes du gjør en god jobb, jeg :rolleyes:
Bytausa sa for siden:
Dette er omtrent som mine tall. Du ligger litt lavere på proteiner, jeg på karber. Men er disse i tråd med diettforslaget ditt, eller er det mere fett der? :)
Pruttilutt sa for siden:
Dette går på fingertuppene, så og si. Jeg har allergi mot skjemaer, struktur, rutine og mest av alt matplaner, så jeg bruker igrunn bare egen sammensetning og satser på det beste. Gått bra til nå. Matplanen er satt sammen med fokus på proteiner i basis, minimalt (tilnærmet ingen - men spørs tilbehør dere velger) karbo og LOADS of fat. Igjen - det kommer alt an på hva dere velger som tilbehør. Jeg dæsjer alltid på med majones der det går. Hadde jeg vært kul hadde jeg hatt majones på smørgrøten, liksom. Jeg ligger litt lavt på proteinene nå fordi jeg er eggelei og lite kreativ med kjøttdeigen. :rolleyes:
bente1 sa for siden:
Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting :D
Tham: Når du lager det tacokrydderet: Bruk spiseskjeer og bland det i en stor tett boks - da har du stående til mange ganger framover. Når du skal ha i kjøttdeigen, så bruk en ts til å tilsette, jeg brukte ca 1 ts pr 100g kjøttdeig, men smak deg fram, så får du det slik du liker:)
Pruttilutt sa for siden:
Mamma som har preket om fettet, og hun er flinkere enn jeg i lavkarbo.
Elsker å være på besøk hos mamma over noen uker, hun får alltid vekta til å synke litt når jeg har stått fast :rolleyes: Så hvis jeg er god, da er hun fenomenal ;)
Føler at jo høyere jeg ligger, jo bedre er det :P
Pruttilutt sa for siden:
Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link.
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P
bente1 sa for siden:
Uff ja,skummet kjapt igjennom, de virker egentlig redde for å ta noe standpunkt i hele tatt. Jeg blir så irritert på det som står i aviser om kostholdet vårt, at jeg egentlig hadde bestemt meg for å slutte å lese det. Fatter ikke at det ikke er litt større krav om at de skal sette seg inn i alle ulike sider før de skriver noe...:rolleyes:
Appelsinpiken sa for siden:
Jeg er såpass heldig at jeg har egen leilighet å være i, og trenger ikke å ta hensyn til noen andre når jeg lager mat, siden jeg skal reise helt alene. Men så må jeg lære meg hva karbohydrater er på tyrkisk også, da... Blir flerspråklig av sånt :p
Pruttilutt sa for siden:
Karbonhidrat. Hilsen google translate :p
Foksy sa for siden:
Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett :(
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!
Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned :)
Pruttilutt sa for siden:
Kanskje fettfaste faktisk ikke er noe for deg. Kroppen din var ikke klar for å bli pressa på den måten. Du stresser deg opp og forventer for mye av en stakkars skrott. Hør nå, nå må du gi det litt tid. Spis lavkarbomat som du liker, og i den mengden du orker. Matlei? Søk oppskrifter. La øynene hvile på noe godt. Lei av smaksløs vann? Varier med smaker. Et par jordbær i vannet? Bringebær kanskje? Agurk? Sitron? Du har vist at du kan, du må bare gi det tid.
bente1 sa for siden:
Uff så kjedelig, vet ikke helt hvordan jeg skal råde, for forstår ikke helt hvordan en slik faste virker på kroppen. Sender deg i alle fall en trøsteklem:klem:
Nå er det leggetid her, ønsker dere alle en god natt:sove:
Rikkem0r sa for siden:
Må nok bare si meg enig med Pruttilutt, gi det tid :ja: Det er en kostholdsendring, en varig omlegging (ikke nødvendigvis å leve ketogent, men med begrenset inntak karbohydrater i alle fall).. La kroppen få stabilisere seg og venne seg til hva som skjer med den.. Hender vi har en tendens til å dra litt avgårde med hodet, slik at kroppen ikke får tid til å innstille seg.. Det var litt dårlig formulert, men håper du skjønner hva jeg mener.. Vet ihvertfall at jeg kan være litt sånn :rolleyes: Det er liksom litt fort å bli utålmodig og lei hvis ikke resultatene kommer fort når man har lest så mange suksesshistorier..
Ellers på denne fronten er jeg så matlei at jeg snart spyyyyr... Sååå lei av salat med fetaost, og kjøtt omtrent uten saus.. I tillegg blei jeg sittende på møte idag når jeg sto opp fra halv 5 til kvart over 6... Hjelper jo ikke på matlysten at man er så sulten at man er kvalm.. og torsdag hva er det... jo det er komledag.. blæææ... men sett bort ifra det så er det meste bra altså=) tomt for fløte da, de hadde bare med utløpsdato 14/06 :eek: Den prøver ikke jeg meg på hvertfall!:lol: Men snart er jeg hjemme.. og da kan jeg spise hva jeg vil, når jeg vil, gleeder meg:stortsmil Jeg skal begynne på skole til høsten også, ved siden av jobb altså, så tror jammen jeg skal kjøpe meg noen av bøkene når jeg kommer hjem og... Trenger nok å friske litt opp i mattekunnskapene :geip: Nei, jeg får gjøre en liten innsats nå da.. Før klokka blir 3 og det er kaffepause=)
Håper alle har en finfin natt :klem:
bente1 sa for siden:
Godmorgen venner :love: ønsker alle en fin dag!
Ny dag, nye muligheter. Jeg kom litt for høyt på proteinene og litt for lavt på fettet i går, og når jeg gjør det, kjenner jeg ofte at jeg er litt kvalm og svimlen på formiddagen - kjenner på kroppen at dette også blir en slik morgen:o
Foksy: Synes Pruttilutt og RikkemOr gir deg kjempegode råd. Fettfaste er veldig ekstremt - kanskje funker det for noen, men for andre kan det kanskje sette kroppen i sultmodus, og da vil man legge på seg raskt igjen etterpå. Gerd har skrevet en veldig god tråd her inne om tålmodighet og slankestress, kanskje noe vi alle trenger å minne oss selv på av og til:)
RikkemOr: Håper natten di har vært bra - nå er du vel snart på vei hjemover, er du ikke. Kan tenke meg at det blir kjempedeilig!!! Verden rundt oss er jammen ikke mye lavkarbovennlig - karbohydratene har jo snart tatt over dette samfunnet hehehe - så det føles bedre å være hjemme og ha kontroll i sitt eget hus. -Synes jammen du kan klappe deg selv på skuldra og være kjempestolt over hvordan du har greit å få det til der ute disse to ukene:heia:
KarboMamma sa for siden:
Skjønner godt at du blir lei, du som har jobbet så hardt under fettfasten. Det kan jo være som de andre sier at fettfaste rett og slett ikke er for deg... Du gjør lurt i å kutte melkeprodukter, det kan definitivt være en ødeleggende faktor for noen. Nå kjenner jeg ikke til en typisk dagsmeny hos deg, men spiser du kunstig søtning? Selv om det er lov på Ketolyse kan det definitivt være en partystopper. Selv kommer jeg ut av ketose om jeg drikker Fun-saft, lightbrus osv...
Pruttilutt sa for siden:
Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen :) Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år.
Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme. :(
Klems fra sommeren i nord! :D
KarboMamma sa for siden:
God morgen! Her startet dagen 05.30 når ungene var klare for å stå opp:eek: Prøver fortsatt å holde meg til periodisk faste, så frokost blir vel om...tja, 4 timer:o Blir vel en ufrivillig faste på deg også i dag:confused: Håper i det minste du har tilgang på kaffe med fløte på jobben:)
Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her:love:
Pruttilutt sa for siden:
Fikk inn lønn, så det ordner seg :rolleyes: Skal være hos en venninne i helgen, og vi skal virkelig kose oss med vin og grilling, og en solid bytur i kveld ;)
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil.
Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste?
Glad for å fortsatt være her :blomster:
KarboMamma sa for siden:
Hihi, høres ut som du har en fin helg foran deg;)
Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet:) Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)...
Pruttilutt sa for siden:
Høres ut som en vanlig dag for meg, det. :rolleyes:
KarboMamma sa for siden:
Hihi:D
Pruttilutt sa for siden:
Kanskje det jeg gjør feil, at jeg spiser for lite og for sjeldent? Og at det går så innmari lang tid mellom hvert måltid? Så da sulter jeg kroppen istedet for å faktisk benytte meg av ketosen? :eek:
TurboCat sa for siden:
Hei hei, jeg slenger meg inn her hvis det er greit :) Jeg begynte på lavkarbo 30 mai...det vil si jeg vet vel egentlig ikke hvilken kur jeg er på....det vil si jeg holder meg unna alt som har med brød, pasta, ris, hvetemel. Spiser ikke frukt og ikke grønnsaker som vokser under jorden.. Har ikke helt klart å sette meg inn i hvordan regnestykket med fordelingen av proteiner, fett etc skal være. Jeg spiser når jeg er sulten, og holder meg da unna "alt" med karbo i seg... Har nå gått ned 3,5 kg på snart 3 uker... kan vel si at det er en grei ned gang?
Har virkelig fått smaken på "milkshake" : frosne bringebær, en dæsj med fløte og et egg til kvelds....Håper på noen råd for ei som aldri har gjort dette før. Har kjøpt meg boka "frisk med lavkarbo" ... masse gode oppskrifter...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.