< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

KarboMamma sa for siden:

Kanskje? Du kan jo prøve å konsentrere matinntaket til mellom kl 12 og 18 for en periode, og passe på å spise 2 store og ett mindre måltid innenfor tidsrommet. Det er ihvertfall det jeg prøver på nå, selv om det har blitt en og annen forskyvelse pga nattevåk og alt det der:o

KarboMamma sa for siden:

Velkommen til oss, og gratulerer med flott nedgang!!

Bytausa sa for siden:

Hei og velkommen skal du være TurboCat :)
Ser at vi begge skal ned ca. like mye, eller- du er jo allerede godt i gang! :heia: Selv har jeg ennå ikke gått ned noe (6. uken nå), men har fått en ukesmeny som jeg håper skal sette fart på systemet :D
Milkshake'n di så god ut :)

Bytausa sa for siden:

Kanskje du må prøve din egen ukesmeny? :p

bente1 sa for siden:

Karbomamma og Pruttilutt: Vi gjør det ikke såveldig forskjellig vi tre da. :D Jeg er ofte sulten på kvelden, så jeg spiser noe til kveldskos i 22-tiden (ost, lapper, egg og bacon ell), men jeg er ikke sulten om morgenen, så jeg spiser ikke før lunch i 11-tiden, det blir ca 13 timer uten mat. Jeg har aldri tenkt på det som faste, er bare ikke sulten om morgenen. Hvis man ikke er sulten, tror jeg det er helt fint. Presser man seg til det, er jeg mer skeptisk, går man sulten gir jo egentlig kroppen beskjed om at det ikke er ok... Uansett hva man gjør tror jeg det er viktig å kjenne på sin egen kropp, hva som føles riktig for den:)

Når man er i ketose, har jo kroppen egentlig konstant tilgang på "mat" - nemlig fra fettlagerene vår, så da burde det ikke være noe problem å ha færre og større måltider;) Er mer skeptisk til å presse det totale energiinntaket så lavt som man gjør på fettfaste feks -1000kcal om dagen. -Da tror jeg det er mye større sjanse for å sette kroppen i sultmodus. -Ingen som anbefaler så lavt eneriinntak - selv ikke GR ;)

bente1 sa for siden:

Velkommen hit:)

MariaB sa for siden:

Velkommen Turbocat!

Og god morgen til dere andre!
[img]https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRS11Asm2dyDDchmeaMW8hjw8l6Yqnrb8fpBy093vLDG5M7M_cBsg[/img]

Herlighet, her er man borte noen timer, og så er det flere sider å lese seg opp på! Ikke bare enkelt! ;)

Foksy: Uff, skjønner utrolig godt at du er skuffet...kanskje det jevner seg ut igjen etter noen dager? :klem:

Ang hyppighet av måltider, jeg spiser sjeldnere og sjeldnere! Jeg som er det matvraket, og aldri lar det gå lenger enn 3-4 timer mellom hvert måltid, glemmer helt av å spise:eek: Og jeg tenker egentlig veldig lite på mat i grunn! Snodig :)

Fredag i dag, så får planlegge litt kveldskos. Lenge siden vi har hatt pizza nå, så mulig jeg mekker en lavkarbo til meg og en vanlig til resten :ja:

Pruttilutt sa for siden:

Nei, Gud forby :P Alt for mye mat enn det jeg liker :rolleyes:

Pruttilutt sa for siden:

Jeg fikk i meg noe mat. 100 gram Gräddost og 40 gram salte peanøtter.
Til lunsj skal jeg lage noe enkelt, nemlig varma paprika i mikroen med kjøttdeig, tomat, løk og ost i :D

Fordeling fram til lunsj (kjenner jeg blir sliten av dette allerede...):
Fett: 70,7 gram = 74%
Protein: 45,4 gram = 21%
Karboh.: 10,5 gram = 5%

Batillip sa for siden:

Jeg kopierer denne fra dagens frust i journal, jeg.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Jeg har vært her inne og lest i mange timer for å prøve å bli klok, men så blir jeg ikke klok i det hele tatt.

Mange steder står det at man skal spise mer fett. Fett, fett, fett. Fråtse i fett. Nok fett. Jeg spiste mye fett i begynnelsen, lå på cirka 3000 kalorier. 15 karber. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett. Fantastisk, tenkte jeg, og gomlet og åt.

Like mange steder står det at 1600 er et fint antall kalorier. Etter at jeg gikk opp en kilo, gikk jeg over til 1600. Det er virkelig ikke mye fett jeg kan ha i meg da, sett med mine briller. Nå fyser jeg hele tiden, tenker på mat støtt, og syns ikke det er noe moro lenger.

Med 1600 kalorier går man ned i vekt, uavhengig av ketosen. Hva skal jeg med ketosen da da? Spiller den noen rolle fra eller til liksom? Man skal jo gå sakte ned. Greit nok. Men med 1600 kunne jeg spist den bolla og likevel gått ned. Jeg er så kaos i huet mitt.

Altså; hvorfor være i ketose og spise 1600 kalorier, når man kan være uten ketose med samme antall kalorier og gå like mye ned i vekt?

Dessuten er jeg sulten! Om jeg ikke skulle telle annet enn karber, hadde jeg fint greid å leve på 4000 kalorier. :o

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har ikke tenkt på kalorier i det heletatt, kun karbohydrater og proteiner.

150-200 g fett
80-90 g proteiner
15-18 g karbohydrater..... var et råd jeg fikk. :)
Men jeg har nok ligget litt under, når det gjelder karbohydratene.
Dette har gitt meg en god vektnedgang siden 1. juni. :)
Nå skal jeg bare holde meg der og øker litt på med karbohydrater.....

Batillip sa for siden:

Men hvor mange kalorier har du ligget på, sånn cirka? Har du peiling? Hva ligger du nærmest; 1500 eller 3000?

Batillip sa for siden:

Hm, fett. I går lå jeg på 175 gram, dagen før 110. Kunne spist det mangedobbelte. :o

Pruttilutt sa for siden:

Oi. Her var det mye kcal-prat. Jeg synes det er litt for stor fokus på diett.no-greia. Jeg har aldri tatt noe særlig hensyn til kcal, har sikkert lagt godt over 3500 enkelte dager, og sikkert da de dagene jeg har gått ned mest. Sånn funker det i mitt hode. :p

Nå er det mye mer enn kcal som spiller inn på vår type vektnedgang.
Mentalt stress, fysisk stress, matlyst, væskeinntak, dagsform, naturlige funksjoner og antall karb. Mange går ikke ned når de tyner karbisene ned til under 10, andre stopper vektnedgangen når karbisene nærmer seg 10. Man må nesten finne sin egen gylne middelvei.

Har skrevet litt om dette her.

Prøv å ikke bli så lei deg, for det er både opp- og nedturer.
Jeg dro til Spania ei uke før jul, og gikk opp 7 (!!!) kg på 7(!!!) dager! Og jeg mente jeg hadde spist OK! Det ble en bedriten jul, for å si det slik. Men kiloene var bare vann, og rant av bare på par-tre dager. Jo mer du stresser, jo værre blir det.

Batillip sa for siden:

Men alle de som ligger på 1600, er det bare tull det da? Kan jeg drite i dem og gå og spise Cocosa? Beklager gnålet altså, men jeg er sulten.

Sanna 1 sa for siden:

Måtte inn på Diett.no for å sjekke.
Og det er tett oppunder 2000 om dagen.
Jeg er nesten aldri sulten lenger.
Før spiste jeg hver 3-4. time + mye frukt i mellom og var alltid sulten og fysen på noe.

Pruttilutt sa for siden:

Jeg kan kun ta utgangspunkt i meg selv. Jeg har aldriiiii brydd meg særlig om de kaloriene. Hverken før eller etter :rolleyes: Kroppen trenger jo energi, sant? Anbefalt 2000 ca? Kos deg med maten, dander med fett på! Er jo det som er cluet :rolleyes: Her er mange forskjellige måter å tolke lavkarboprinsippet på; Atkins, Skaldeman, Lindberg, Ketolyse, LCHF, Paelo, Eurodietten, South Beach OSV (kjært barn...). Alle tar høyde for forskjellige ting. Spis deg mett, du. Prøv en uke uten fokus på kcal.

Batillip sa for siden:

Æsj, det er det som er greia. Jeg blir sulten om jeg ligger tett oppunder 2000.

Jeg prøvde det de første tre ukene. Var god og mett, selvfølgelig. Har null problem med karbene, er ikke noe glad i brød og poteter for eksempel. Uansett, tre tusen kalorier jo bli for mye.

Stresser ikke med vekt og det å få det til. Det som stresser meg er at jeg ikke vet hva som er riktigst for meg.

Fortsetter å registrere alt på diett.no, fokuserer på karbohydratene, og roer litt ned på fettet.

Og så er det jo fredag!! GOD HELG! :D

MariaB sa for siden:

Og hvis jeg ikke husker feil, så gikk du mye ned disse ukene? ;)

bente1 sa for siden:

Du sier du følger Ketolysekuren, og i boken anbefaler Torkil helt klart at man IKKE skal telle kalorier, bare karbohydrater. For de aller fleste vil da matinntaket regulere seg til ett passende nivå etter en stund og man vil gå ned i vekt. For noen går det raskt, for noen går det saktere. Problemet til oss alle er nok at i hodet vårt ønsker vi at dette skal gå mye raskere enn det kroppen vår ønsker. Jeg tror vi alle bør bli litt flinkere til å lytte til kroppen:)

Det imidlertid Torkil også sier er at NOEN FÅ personer blir stående stille selv om de gjør alt riktig, og når man har prøvd det over en lang periode, kan man begynne å telle kalorier i tillegg til karber. Man skal da ta utgangspunkt i den vekten man har per i dag og regne 21 kcal pre kilo kropsvekt. For deg som etter tickeren er 85.5 kilo, betyr det at du skal regne 1795 kcal pr dag.

Hvis du føler at du absolutt ønsker å telle kcal, ville jeg tatt utgangspunkt i det han sier:) Du har imidlertid hatt mye nedgang i vekt, så etter min mening er du langt fra der hvor Torkil mener man skal være for å begynne med denslags telling. -Kanskje bedre om du spiser deg mett og har tålmodighet til å la dette ta litt mer tid?:D

Batillip sa for siden:

Gjorde ikke det, derfor jeg begynte å telle. Gikk ned mye første uken, så litt mindre den andre uken, så et par kilo opp den tredje. Derfor jeg sjekket kaloriinntaket, og den første dagen jeg sjekket lå jeg på 3200. Hoho! Kikket da på hva andre på forumet ligger på, og mange holder seg på rundt 1600. Jeg var fast bestemt på ikke å telle i det hele tatt, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til. Rett og slett skikkelig forvirret. 1600 og 3200 er litt smurf og elefant. Nå har jeg spist en skje Cocosa, det hjalp litt. Jeg er så forvirret at jeg sikkert forbrenner en hel masse bare på det. :p

Batillip sa for siden:

Ok, da dropper jeg å telle. Og så spiser jeg en grillet kylling på nattvakt etterpå, og tenker ikke mer på det. Sånn! :)

manne sa for siden:

Hadde du hatt flaks da du leste rundt på forumet da hadde du muligens fått med deg at uke 3 er den merkelige uken for mange... som om kroppen trenger 14 dagers tid til å merke at "hey, her skjer det noe"... :D

Jeg ville nok heller gått tilbake til å spise mye fett enn å telle teite kalorier. :rolleyes:

Batillip sa for siden:

Jeg har lest det. Og funnet trøst i det. Jeg har lest alt! :o Men over to kilo gjør noe med psyken. :o

Nå skal jeg koble om og ikke telle mer. Hm, jeg er lettet. Frusten er borte.

Pruttilutt sa for siden:

Det er en grunn til at det står man ikke skal telle kcal. :rolleyes:
For de fleste er det irrelevant siden ketosen fikser biffen.

manne sa for siden:

Det er vel derfor noen bør gjemme vekk vekten i perioder også... :p

(Selv veier jeg meg opptil flere ganger om dagen... vekten står jo rett utenfor doen, må vite... :rolleyes: )

Batillip sa for siden:

Jeg fikk venninnen min til å hente badevekten forrige uke, greide ikke å gå forbi den. Har prøvd å gjemme den i garasjen, i kjelleren, bak håndklærne etc. Det gikk fint noen dager, men i går endte det med at jeg kjøpte en ny. :o

manne sa for siden:

Får jeg lov til å le littegrann? :cool:

Eve sa for siden:

Nå ble jeg glad. Sitter å oppdaterer meg, har ikke vært inne på noen dager.
Jeg bruker rådene og tipsene dine hver dag Pruttilutt. Du har meninger om så mye og det er til stor hjelp for en nybegynner. Stå på, ikke la deg knekke :p

bente1 sa for siden:

Hehehe - ler nå likevel jeg - ikke av deg, men med deg :stortsmil

-Forstår veldig godt! Jeg hadde også stoore ambisjoner om at denne gangen skulle jeg så absolutt ikke bli hysterisk opptatt av den vekta. Hvor lenge varte det da, hmmmm......:p

Sanna 1 sa for siden:

• Jeg vil gjerne dele noen tanker med dere.

Jeg vokste opp på 50-60 tallet og da fantes ingen lettprodukter og nesten ikke ferdigmat.
    Vi fikk kaker, brus og godteri bare til bursdager, 17.mai og andre høytider. Is spiste vi bare om sommeren, for ingen solgte det om vinteren. Jeg husker godt gleden av å være en av de første, som sprang rundt og spredte ryktet om at isen var kommet.
    Vi hadde helmelk og fløte, hjemmebakt brød og all mat ble laget fra bunnen av. Saus- og suppeposer fantes nesten ikke.
    De fleste hadde iallefall ikke råd til å kjøpe sånt !
    Frukt og grønsaker fråtset vi heller ikke i, for det var sesongvarer. Bananen var nykommer og lå som en raritet,
    på sjeldne fruktfat.
    Lørdagsgodtet fikk plass i et lite kremmerhus.

Jeg var et magert barn og aktiv som få !
    Men det var jeg ikke alene om.
    De som vi så på som ”tjukke” den gangen, ville blitt betegnet som slanke i dag.
    Fra jeg var 18 - 40 år veide jeg ca. 50 kg. + litt ekstra under 3 svangerskap. Men de rant fort av…

Så…. sakte men sikkert begynte vekta å krype oppover, og for ikke lenge siden veide jeg 80 kg. Jeg ble deppa og utilpass.
    Men heldigvis var det er kur for det. Det bugnet jo av lettprodukter, som skulle fikse den biffen.
    Jeg spiste ”lett” mange ganger om dagen og dyttet innpå med frukt og grønt. Men jeg var jo så sabla sulten ! Og da stappet jeg innpå enda mere frukt.
    Vel, jeg skal ikke stikke under en stol at jeg gikk ned.
    Men jeg gikk også fort opp igjen ! Måtte jo stagge sulten !

Nå har jeg ”fett-spist” i snart 3 uker og er aldri skikkelig sulten.
    Og vekta er bare 10-12 kg mere enn da jeg var ung.
    Stort tynnere vil jeg heller ikke bli. Radmagre gamle kjerringer er ikke bra !!

Noen vil sikkert synes at bildet mitt er i ”meste laget”, men saken er at jeg lignet på Twiggy i ungdommen.
    Og nå føler jeg meg litt twiggy, - litt ung og slank igjen !
    Jeg er fornøyd med meg selv og føler meg vel.
    Nå må jeg bare ikke falle tilbake til gamle synder !

Takk for at dere gadd lese dette, hvis ikke: ha overbærenhet med ei gammal, glad og tilfreds kjerring !!

bente1 sa for siden:

Tusen takk for at du delte Sanna!:love:
Ja, vi skal jammen ikke så veldig langt bak i tid før det ble spist langt fetere mat og langt færre karbohydrater. -De burde se litt mer på historien de som velger å kritisere oss som har valgt dette kostholdet.

Og masse gratulerer med at du har nådd målene dine :heia: føler deg bra med deg selv - gleder meg til jeg også er der:) Når du føler deg bra på alle måter, er jeg sikker på at du greier å følge opp kostholdet framover også!:)

Pruttilutt sa for siden:

Jeg synes det var godt å lese det, jeg. Det er ikke annet enn sannheten. Vi lever i en syntetisk verden med konkurranse overalt - og kanskje mest av alt i dagligvarehandelen. Her er det ene merket billigere enn det andre, og inneholdet er mer og mer kjemisk.
Samtidig som sykdommer som diabetes og kreft eksploderer rundt oss, er det sjeldent vi i dag trekker et steg tilbake og tenker over dette. Hva pakker vi i oss? Hvem har ansvaret for helsa mi? Jeg betaler jo masse i skatt, så når jeg blir syk så er det ingen sak... Hvorfor legger vi i dag opp til at vi en dag blir syke? Hvorfor tenker vi ikke mer "hva må jeg gjøre"? Er føre-var-prinsippet helt borte?

Godt å lese at du er mer fornøyd nå enn tidligere, Sanna. Det er ingen aldersgrense på å ville føle seg yngre og bedre. Du har all rett!

Foksy sa for siden:

Enig i dette Sanna! Godt å lese, for å bli minnet på det :)
Det er ikke lenge siden heller, men til og med foreldregenerasjonen min har glemt dette...

Når det gjelder meg selv så begynte ikke utålmodigheten min for en uke siden, men jeg har holdt på i rundt 3 mnd nå...med ekstremt lite forskjell fra jeg startet. Hadde håpet at dette skulle sette i gang metabolismen....men jeg får lete videre. Saken er den at om jeg må kutte alt mulig rart, har allerede kuttet nøtter for å se om det kan hjelpe, og nå melkeprodukter, så blir det for vanskelig for meg å holde dette som en livsstil. Det skal ikke bare være en slankekur :)

Men jeg er litt glad i dag allikevel da. Har fått igjen resultater fra eksamen og fikk nok en B :D Nå har jeg 5 B'er og en C! Det letter litt på humøret :heia:

bente1 sa for siden:

Gratulerer med de flotte eksamensresultatene, Foksy - så kjekt!!!:)

Tenker du har hatt en stressende eksamensperiode - det kan godt virke inn på vekta det også, vet du. Kanskje du skulle slappe litt av nå, gratulere deg selv, spise godt og fornuftig lavkarbo isteden for å lete etter noe nytt, kos deg med de tingene du kan spise og liker. Meget mulig at det sakte men sikkert begynner å krype nedover hvis du senker skuldrene litt. 2-300 gram i uka er også nedgang - det tar lenger tid, men du kommer dit! -Og du kommer dit på en god måte:)

Sanna 1 sa for siden:

Husker dere diskusjonen om FiberFin / Fiberhusk ?
Det være noe som heter FiberFin, for denne oppskriften dumpet jeg over i dag:

LAVKARBO RUNDSTYKKER.
Ingredienser

50 g mandelmel

50 g linfrø
30 g solsikkekjerner
50 g fibrex
10 g FiberFin
1 dl (100 g) fløte
55 g rømme
3 små egg
125 g revet ost
100 g smør
10 g fiberhusk
2 ts bakepulver

<strong>Fremgangsmåte</strong>

Bland sammen alle ingrediensene. Deigen blir litt myk, så bruk  enten muffinsformer eller muffinsbakeplate i teflon som er godt smurt.

Stekes i 12-15 minutter ved 180 grader.
Næringsinnhold per 100 gram

Energi: 299 kcal • protein: 10,9 • karbohydrat: 2,9 • fett: 27,1  • fiber: 12,3

MariaB sa for siden:

hm...jammen står det fiberfin! Det er iallefall første gangen jeg hører om det!:)

Dollsine sa for siden:

Puh... Her handler det om å ikke slurve med lesing! Men nå er jeg opplest (og nærmest vedtatt).

Jeg vil spesielt si til Foksy at du ikke må gi opp. La vær og stress. Tenk på at kroppen din har det bra. Jeg har prøvd alt det du tenker på nå og - nei; ingenting virket. Jeg spiste til og med en periode kun rent kjøtt og fett. Mistet litt vann ja, men ikke vekt. Ost, cherrytomater, sopp, lightbrus - you name it- jeg har forsøkt å kutte det ut. Det fungerte ikke. 5 kg ned på 11 måneder kan vel sies at det ikke fungerer? Og de tre første av dem forsvant i fjor sommer? Altså; forsett som før, ta det med ro. Ikke les for mye om emnet; det er en stressfaktor det og. Gå deg turer/tren, spis god mat, slapp av, nyt sommeren. Det kommer, det kommer. Det er ikke alle som raser ned i vekt; det er dessverre de vi leser/hører om. Flertallet av oss sliter faktisk.

Bytausa sa for siden:

Googlet det og fant denne
Forøvrig aldri hørt om det jeg heller :p

bente1 sa for siden:

I kveld var det usedvanlig stille her inne :)

Middagen i dag var kajun pølser fra Idsøe slakter, med asparges, blomkålmos og fløtesaus. Hvis dere får tak i de pølsene anbefaler jeg de veldig, kun rent kjøtt, fett og krydder, ikke noe tilsatt mel eller annen stivelse (22%fett og 0.1 på karber). Tror de selger dem enkelte andre steder i landet også, ikke på Rema-type butikker, men på Meny el. Veldig gode er de også:)

Til kveldskos har jeg kost meg med litt bringebær m fløte, mmmm deilig. Tror det påvirker vekten min, så kan ikke ha det så ofte - men en og annen dag får gå. -Og da smaker det faktisk desto bedre :D Nøt hvert bær og serverte med masse fløte.

Nå nærmer det seg leggetid, er trøtt etter en lang uke. Vil ønske dere alle en god, god natt, sove godt:sove:

Rikkem0r sa for siden:

Gooood morning :)

I natt har det vært mye flying jah! Vært svett opptil flere ganger :p Jeg har lest hele tråden, men det er så mange timer siden jeg fikk sett over innlegga at det er blitt litt borte for meg :o
Nå er det bare 3 skift igjen! Hurraaaaa=) Og igår morges bestillte jeg meg 13" macbook pro (dyyyyyrt! hvem sier man SPARER penger på å være på jobb???) :p Blir gøy å komme hjem å trykke litt på den ja :ja:
Ellers; Frokost: hmm, det var no kjøtt og grønnsaker hvertfall=)
Lunsj: 2 ??g burgere med salat, dressing, ost og 4 sylteagurker.
Og selvfølgelig har jeg spist de 2 egga mine med majjo nå for en times tid siden=)
Blitt litt lite vann idag, eller mindre enn vanlig hvertfall.. Rett og slett fordi jeg ikke hadde tilgang på det på møtet idag som var fra 16-18, og så når jeg kom på jobb 19.00 løp jeg i ett frem til 21.15- DA var jeg tørst! Så helte nedpå en liter på direkten :D
Nå er det straks avløsning og sengetid for meg.. :sove:
Ha en super dag alle sammen! Nattaklem :klem:

Addict sa for siden:

Hei jenter! :D

Får jeg henge meg på? Startet 14 juni, da.. Hehe :)

Siden 5. april har jeg gått ned 3 kg med herbalife/lavkarbo og trening, men jeg synes det går treeegt, så 14. juni begynte jeg på ketolyse. Trener 3-4 dager i uka (zumba og styrke), og i dag veier jeg svimlende 79 kg! Det er -7 kg :O 4 av dem takker være ketolyse. Det er nok mye vann, for det vises ikke og jeg kan ikke helt tro det! :O

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen. I dag var det virkelig en strålende deilig lørdagsmorgen. :) Våknet mye tidligere enn jeg egentlig hadde tenkt, men ble bare glad da jeg så hvor deilig det var ute. Frokosten venter jeg med til jeg får min tenåringssønn ut av senga. Karbomamma: du som blir vekt så tiiidlig: om noen få år er det du som våkner først og må slite ungene ut av senga:D

Velkommen til deg Addict, og gratulerer meg flott nedgang:heia: Ser vi har omtrent samme vei å gå, jeg startet på 85 kg og skal ned på 65. Vanlig å miste 2-3 kg vann når man går inn i ketose, så du har nok mistet noe fett i tillegg, selv du ikke kan tro det, så klapp deg selv på skuldra:)

Dollsine sa for siden:

God morgen alle sammen! Ser nesten ut som at de fleste er mer natteranglere enn morgenfugler:D?

Jeg har et spørsmål: Jeg spiser en Atkins bar i ny og ne, den crispy typen. Det står at det er 14 g KH/30 gram (en bar), hvorav 1,5 g sukkerarter 13 g maltiol. Hvor mange KH har jeg da egentlig fått i meg? 5 g? Ser for såvidt bort fra maltiolen da jeg spiser de ganske sjelden.

Bytausa sa for siden:

Dollsine: da blir det vel 2 k. i en sånn bar. Det er vel det som står på pakken (og det jeg har forholdt meg til) :)

Vellkommen Addict, syns du har kommet veldig godt i gang jeg :)

Jeg har hatt en nogenlunde bra start på dagen; på do før kaffekopp= 400 g. ned fra i går :p
Men siden jeg har holdt på i 6 uker uten nevneverdig nedgang, skal jeg fra i morgen prøve Pruttis 6-dagers fett-kur :p Hjelper ikke dèt, ja da veit jeg rett og slett ikke hva jeg kan finne på :confused:

Dollsine sa for siden:

2 gram? Den skjønner jeg ikke; en bar inneholder 5 står det på min type?

Og et spørsmål til: er jeg helt på bærtur som synes splenda er et bedre alternativ til søtning enn sukrin/sukringmelis?

Har forresten mekket meg en solid kaffekopp nå: halv kopp fløte, halv kopp kaffe, litt kanelstrøssel og noen flak med splenda. Er ikke så veldig glad i kaffe, men denne går absolutt an!

Spiste ute u går kveld, og bestilte en salat og ba de fylle opp med fetaost, oliven og skikkelig hvitløskdressing. Føler meg stinn og fylt opp - æsj - kanskje kaffen og fløten hjelper på farten til magen:D??

bente1 sa for siden:

Dollsine: Nå spiser jeg aldri slike barer, men står det 5g på pakken, ville jeg brukt det. Du kan jo alltids sjekke om du er i ketose i kveld. -Har hørt at det ikke er alle som tåler de barene like godt.
Både Splenda og Sukrin er jo naturlige søtningsmidler, så bedre enn kunstige. Jeg synes sukrin smaker litt "kaldt" (vet ikke noen bedre beskrivelse), så jeg fortrekker egentlig også Splenda, eller en blandig av de to. Litt smak og behag, tenker jeg.

Bytausa: Sikkert smart å prøve matplanen til Pruttilutt når du står fast - hun har jo gått ned ufattelig mye, så hun vet hva hun snakker om:D

bente1 sa for siden:

Veldig bra artikkel, Sanna1, tok opp en problemstilling som sikkert gjelder mange av oss. Tålmodighet - det er så enkelt - og så vanskelig.....:)

Dollsine sa for siden:

Så bra du legger ut denne Sanna1. Dette er meg det, akkurat meg slik jeg har og har hatt det. 5 kg på 11 mndr, ja det er greit nok, men du verden for en tålmodighetsprøve. Når jeg leser artikkelen så tenker jeg på alt jeg har prøvd av varianter innen lavkarbo, kuttet ut det ene og det andre osv. i den tiden jeg har holdt på. Det har kanskje trigget kroppen slik at det har tatt lengre tid? Jeg bokmerker artikkelen og tar den fram hvis behovet for litt "trøst" skulle dukke:o

Dollsine sa for siden:

Heisann. Jeg kom over denne siden i dag; www.frozzypack.se/ noen som har noen erfaring med denne matboksen? Den ser jo direkte genial ut - så fremt den holder det den lover.

Foksy sa for siden:

Enda flere kloke ord fra deg Sanna :)
Jeg er selvfølgelig helt enig!
Men jeg er allikevel ganske sikker på at jeg har spist for mye melkeprodukter, og nå som jeg har spist masse salat, kjøtt eller sashimi, majo og god olje, så har jeg gått ned igjen en kg. Skal fortsette med å kun bruke fløte i kaffen og heller pøse på med andre fettkilder.

I dag skal jeg løpe 5kmløpet til Iform i Oslo...grøss!!! Jeg skulle liksom trene meg opp før løpet, men det har jeg ikke rukket i eksamenstida...men det står at man kan velge om man vil gå eller løpe, så jeg skal vel komme meg i mål på et vis :o Jeg har ladet opp nå med en god porsjon salat, roastbiff, masse majones og extra virgin olivenolje :) Skikkelig omvendt av alles anbefalinger, hihi...

Hei på meg!! :D

bente1 sa for siden:

Heier på deg Foksy - masse lykke til, tøffa:D

-Og grattis med å ha fått nedgang på vekta igjen - hvis du føler det hjelper å redusere på melkeproduktene, så gjør det - finnes masse andre gode fettkilder også:)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg istemmer her.
Bare ikke slit deg ut på løpet, da er det bedre å gå litt !
Lykke til !! :heia:

bente1 sa for siden:

I dag har jeg ryddet i skapene. Kastet alt som var slitt og kjørt brukbare ting på ferex. En symbolsk handling overfor meg selv: Et løfte om at jeg aldri skal inn i de klærne igjen. Føles deeeeilig!! Anbefales:D

Samtidig lette jeg litt etter noe klær til jeg skal på fest i kveld. Prøvde et skjørt og tenkte, det ville sikkert se bedre ut med en "hold-in" truse under. Men vet dere hva - "hold in" -trusa mi holdt ikke inn mgen lenger - den var blitt for løs... Tihihi - man må ta med seg alle små gleder her i livet :):):)

Nå skal jeg straks lage middag, så blir det fest etterpå. Har tenkt å kjøre, så det blir ingen utskjeielser. Alle utskjeielser skal være planlagt tenker jeg. Ha en fin kveld:hearts::hearts::hearts::hearts:

Foksy sa for siden:

Jeg klarte det!! :D
Løp på 00:38:59 :)
Jeg gikk i alle oppoverbakker og løp alle flater og nedoverbakker, skikkelig fornøyd nå :) Hadde egentlig bestemt meg for å ikke møte siden jeg ikke har fått trent, veldig glad jeg ombestemte meg i dag tidlig!!
Ha en deilig lørdag alle sammen!

bente1 sa for siden:

:heia::heia::heia: Så flott!!!!

Appelsinpiken sa for siden:

Herlig Foksy. Kjempebra jobba. Og ikke minst sporty. (Og motiverende. Fikk litt lyst til å prøve noe sånt jeg også!)

I dag spiste jeg og kjæresten ikke frokost før halv fire :eek:! Føler at hele døgnrytmen er ødelagt nå (en ting er at vi ikke spiste før halv fire.. Men det hører jo med at vi ikke stod opp før klokka to!)
Nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre resten av kvelden med tanke på mat.
Tenkte å lage en slags wok til middag, men de er jo gjerne magre.. Og så skal vi på kino i kveld. Noen som har tips til kinosnacks man kan ordne seg når man ikke er hjemme. Jeg er tross alt på besøk...

Dollsine sa for siden:

God kveld alle sammen! Her er det stille i heimen; er alene hjemme. Kjekt med ungdommer som "sørger for" at mor ikke drikker alkohol ;) Noen må jo hente etter festen og. Er det rart jeg kan ta meg et glass vin en ukekveld?:D

Hadde planer om litt blåbær og bringebær i kveld :sikle: sammen med fløte. Helt til jeg la det inn på diett.no. Pr nå har jeg greid å spise 12 g KH, og hvis jeg supplerer med desserten (3/4 dl bringebær, 1/2 dl blåbær og 1 dl fløte) blir summen nesten 19 g kh! Og jeg som ligger mellom 5 og 10 til vanlig. Må finne meg noe annet å kose meg med i kveld tror jeg, selv om jeg ikke helt vet hva... :veitikke:Forslag anyone?

Har vært ute og gått en lang tur; deilig! Resten av kvelden tilbringes på Hurtigruta:lol: hvor jeg er ærespassasjer foran TV'n. Kanskje flere er med på samme båt? Hva med en nellik i jakkeslaget for å kjenne igjen hverandre? :geip:

Foksy sa for siden:

Dette får du til også Appelsinpiken! Det var jenter i alle aldre og fasonger som var med :)
Har ingen forslag til kinosnacks, annet enn en Atkinsbar kanskje?

Må du ligge så lavt Dollsine? Syntes det hørtes veldig strikt ut, men du må jo gjøre det som funker for deg :)

Har sett mye på Hurtigruta jeg også, men nå skal jeg kose meg med en Atkinsbar og film :D
Ha en fin kveld!

Dollsine sa for siden:

Godt poeng Foksy! Men det har bare blitt sånn, ut fra hvilken mat jeg liker å spise. Men - i dag skal jeg "ta de helt ut" og spise bærene og så sjekke de to neste dagene om det vises på stixen. Da vet jeg litt mer om hvor grensen min går. Gleder meg allerede!! :sikle:

Rikkem0r sa for siden:

Velkommen :blomster:

Woooow!!! Så flink du har vært. tøfft gjort!!=)=)

Så gøy!!=) Gratulerer med innskrumping :p

Nå regner jeg med kinoturen er ferdig altså, men til neste gang; bacongull er jo lavt på karbo(husker ikke hvem type som er lavest, det må du se på pakka), og det er jo bare å kjøpe en pose i butikken.. Stort enklere enn det får du det ikke ;)

Det har vært litt roligere her idag ser jeg, jeg har jo klart å lese meg opp å skrive allerede til og med!=)
Frokosten min idag: Andebryst med brokkoli, stekt løk og champignon :sikle: Litt løping har det blitt idag også, men roa seg ned nå i ti-tia=) og jammen er jeg blitt støl i den ene armen etter ventil-skruing igår :p

Foksy sa for siden:

Fy søren som du jobber! Merker du det noe på klærne eller?
Blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer hjem :)

Rikkem0r sa for siden:

Jeg bruker jo ingen "vanlige klær" når jeg er her ute, joggebukse, t-skjorte og en svær jakke-genser de timene jeg har fri og ikke sover.. Er så vanskelig å kjenne etter på kjeledressen liksom :p
Åååh, ja.. Lurer veldig på hvordan det har gått jeg og! Vet jo at det kan ligge skjulte karbohydrater her og der, så er vrient å ha kontroll... Men jeg har ihvertfall gjort mitt beste, selv om den snickerskaka så faaarlig god ut idag klarte jeg å holde meg unna :D Heller ikke rørt sjokoladen, potetgullet eller brusen, så uansett hvordan resultatet er når jeg kommer hjem er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke har falt for noen fristelser :o

Foksy sa for siden:

Du har vært kjempeflink! Er en stor utfordring og spise lavkarbo borte 2 uker i strekk!
Når du kommer hjem kan du feire med å lage deg denne Snickerskaka :D

Rikkem0r sa for siden:

:sikle: Den hørtes gooood ut!!! mmmmmmmm :p Takk for link!=) Har planer om å prøve å lage meg is jeg har funnet en oppskrift på også, gleder meeeg :D Glad i kake? Jeg? Neeeeida :p Tenker fortsatt litt på hvor god Snickerskaka og suksessterta så ut ved middagen :_plystre:

Foksy sa for siden:

De har iskremmaskin på tilbud til 199kr hos Siba nå! Jeg var innom nærmeste Siba i dag, men de var utsolgt, kjøper på mandag om de har fått inn igjen. Fullpris er 299kr, så ikke all verden det heller. Elsker is!! :heia:

Pruttilutt sa for siden:

Hjelpes meg rett, altså. Dratt på helgebesøk til ei venninne, holdte meg i skinnet fram til 02 i natt, da kom det tyrker på bordet. Rett ut fra ketosen på en brutal måte, har måtta dempa det litt i dag med litt brødskiver og slikt, rett og slett fordi jeg har vært så ufattelig dårlig (fyllesyk). I morgen starter vi på frisk begge to med omelett til frokost, eggekaffe til lunsj og cheeseburger til middag :rolleyes: Er ikke annet enn å hoppe på hesten igjen.

Er litt ødelagt i følelsene i dag. Vi dro en yderst liten tur på ene uteplassen her. Vi gikk bare rundt å kikka på folk og fe. Der sitter han som har gjort de siste 6 månedene til et sant mareritt. Jeg har det med å falle for feil mann, igjen og igjen og igjen. Jeg har vært slem mot han, så han så bare litt på meg, så ned i bordet og så oppriktig trist ut. Man ligger som man reder.

Håper alle har hatt en fin helg :blomster:

Rikkem0r sa for siden:

Starte på ny frisk høres lurt ut :ja: Er i grunn det eneste man kan gjøre og, så er det inn i ketose igjen og prøve å ikke bli frista neste gang=) Vet selv at den er vrien sånn utpå kvelden i helga, rart hvordan dømmekraften endrer seg :full:

MariaB sa for siden:

Har også lyst å prøve meg på is. Neste helg kanskje? :) Når kommer du hjem da? du har vært kanonflink!

Uff, fyllesyke kombinert med teite menn er ikke gøy du :klem: I dag er en ny dag, det går nok så fint!

Jeg har hatt en fin helg! Været slo jo til og ble fantastisk igår, så da ble det soling og grilling på terassen. Grilling er jo virkelig genialt for oss lavkarbere :D Til neste gang tror jeg at jeg skal prøve meg på en potetsalatvariant :ja:

Neste uke blir meget travel med bursdager, avslutninger, utdrikningslag og en mann som reiser. Bør kanskje planlegge maten litt i dag! :)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg synes du hat vært fabelaktig flink. :)
Det er søren ikke lett å få til dette, selv når en er hjemme. Og du har jo i grunnen alle forhold mot deg der ute. Ingen kjøkkenvekt, ingen inneholdsfortegnelse på maten og maaaange fristelser. :eek:
Så all honnør til deg !

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag:D

RikkemOr: For meg høres det ut som om du har gjort absolutt alt du kan for å få dette til der ute. Håper virkelig det vises på vekten for deg også. Men som Sanna1 skriver - dette er vanskelig nok hjemme der vi har full kontroll, så uansett om det vises på vekten eller ikke, så kan du ikke forlange mer av deg selv :)

Pruttilutt: Opp på hesten igjen i dag ja, helt riktig innstilling! Skummel den alkoholen, får oss til å gjøre valg vi ellers ikke ville gjort. Føler veldig med deg ang. den mannen. Har selv hatt fire år med masse følelsesmessige opp og nedturer, resulterende i veksling mellom slankekurer og trøstespising pga en mann. Etter samlivsbrudd i fjor trøstespiste jeg sjokolade tilsvarende nesten 10 kg opp.... Samtidig som jeg nå nå legger om kostholdet mitt, jobber jeg også med følelsene mine og selvfølelsen min. Vet at mye av vektproblemene mine har sammenheng med at jeg bruker mat (les sjokolade) som trøst. Ja, jeg faller også for feil type menn, og jeg ser at følelsesmessige sår fra barndommen og for dårlig selvfølelse er en viktig årsak til at jeg gjør det. Så vet veldig godt hvordan du har det. Stor klem:klem:

Pruttilutt sa for siden:

Hjertelig takk for gode ord :love: Gjorde mer vondt enn jeg først forstod at jeg så ham. Jeg vet at han så meg, og jeg fikk en sittevinkel som gjorde at jeg kunne se på ham uforstyrret og diskret. Han så så trist ut der han satt. Får vondt i meg når jeg ser ham for meg. Måtte sende han en SMS (han har ikke hørt fra meg siden 18. mai), men har ikke fått svar. Like greit. Er jeg som går med hodet hevet. Det som er viktigst.

Q-skyr inntatt. Snart cheeseburger med fetaostsalat og aioli. Er ikke noe annet å gjøre enn å bite tenna sammen.

Jeg jobber aktivt med følelsene mine. Jeg skriver en god del, både dikt og lengre tekster. Alt ligger i bevisstgjøring. Man må være bevisst før man kan gjøre endringer. Kommer vekta på igjen har man ikke gjort en god nok jobb med følelsene sine. Kan man si det sånn?

Dollsine sa for siden:

YEZZ!!! Sånn kan man si det - under forutsetning at det ikke går over styr!

Jeg mener og tror så mye at jeg er ganske sikker på at jeg vet at det sitter i hodet og ikke i magen! Fra tidligere runder med vanlig slanking (gikk engang ned 30 kg på 1,5 år) at i det jeg begynte på tenke på kg og vekt så stoppet alt opp. Og da mener jeg stoppet helt opp. Ikke enkelt å ikke fokusere på vekt/kg heller når man til stadighet får spørsmål om hvor mange kilo en egentlig har gått ned... Så jeg måtte jobbe kontinuerlig med tankene og fokusere på å spise det jeg skulle spise, å gå turene mine slik jeg hadde bestemt meg for. Da løsnet det igjen. Jeg tror (les: vet) at jeg har hatt for mye fokus på vekta det siste året og, og at dette er en mulig stopper for meg.

Nyt søndagen, maten og livet folkens! Alternativet er ganske dårlig:D

bente1 sa for siden:

Ja, helt med på den. Overvekt har en fysisk side, vi her inne er vel enige om at det at vi tåler karber dårlig er en del av det, og den siden kan man gjøre noe med med kostholdet. Men somoftest er bakgrunnene for overvekt langt mer sammensatte og har også følelsesmessige årsaker. Vi trenger å jobbe godt med begge deler for å få til varige endringer. Å skrive er god terapi, det har jeg også gjort mye. Selv om det jeg har skrevet aldri vil nå andres øyne, hjelper det meg :)

Dollsine sa for siden:

For en rolig dag! har ikke vært utenfor døra, ikke for å gå tur en gang. Har et skriveprosjekt på gang som må bli ferdig i helga, derfor inneværelse. Har spist deilig rømmegrøt nå; masse fett og minimalt med protein og kh. En liten pølsesnabb på sia var bare prikken over i'en. Nå er jeg klar for å fortsette dette arbeidet; vi preikast!

Rikkem0r sa for siden:

Jeg kommer hjem til tirsdag!=)=)=) Det er ikke lenge til!=)

Takk for det :rodme:

Nei, du har rett i det=) Jeg har ihvertfall gjort det så godt jeg har klart, og nå er det ikk elenge før jeg er hjemme til min egen mat:D

Signerer den=)

Og ellers så langt.... Driiiit trøtt! Jeg jobba overtid idag morges, gikk frem til 9, etter en dusj var jeg i seng halv 10, og sovna ikke før i hallv 11-tia.. Så var det opp igjen litt før 5 for å jobbe mer overtid (brannlagstrening er obligatorisk en gang på turen).. Overtidskvota for dette døgnet er ihvertfall fyllt opp!
Nå er det straks frokost og det skal bli fantastisk :p Håper det er no skikkelig namme=)
Håper alle koser seg masse og får en fantastisk dag videre! Stoooor klem fra det trøtte trynet på tampen-området :klem:

Sanna 1 sa for siden:

Er det flere med meg som blir trøtt av dette kostholdet ?
Og da mener jeg ikke lei, men søvnig. :sove:
Jeg blir usigelig trøtt flere ganger om dagen.
Egentlig klager jeg ikke, for jeg har slitt med nattesøvnen i mange år.
Og nå sover jeg bedre enn på lenge og våkner ikke hundre ganger om natten.
Men det er nå litt slitsomt at en har lyst til å sove i tide og utide.... :o

Pruttilutt sa for siden:

Har det slik de første seks ukene. Kan sovne når som helst, hvor som helst og hvordan som helst. Stående i køen på Rema? Glatt. På bussen så jeg misser stoppet mitt? Yes. Og jeg sover så godt. En god bivirkning av omleggingen er at søvnkvaliteten forbedres drastisk.

MariaB sa for siden:

Tja...om jeg blir mer trøtt vites egentlig ikke....jeg får lite søvn for tiden ettersom mine barn synes det er helt greit å stå opp før seks...så trøtt er jeg vel i grunn hele tiden :p MEN de siste ukene har jeg faktisk brukt mye lenger tid på å sovne enn ellers! Det er ikke vanlig for meg.

Hatt en fin dag i sola, men det har ikke blitt så mye mat, og den maten jeg har spist har vært litt bob-bob. En grillpølse blant annet.

Og nå følte jeg meg plutselig helt tom og vet ikke helt hva jeg skal skrive mer...:p

bente1 sa for siden:

Jeg har også vært veldig trøtt og hatt mindre energi enn vanlig etter at jeg startet på dette. Synes egentlig det har vart litt vel lenge, men føler nå i det siste at det har bedret seg litt. Men sovner som en stein om kvelden, og det er deilig, for jeg har alltid hatt problemer med å sovne om kvelden.

I dag lagde jeg en superenkel middag på under 10 minutter som også smakte kjempegodt: Surret salatkjøtt av kylling i smør sammen med bacon, litt løk, asparges og paprika, da grønnsakene var passe stekt helte jeg på fløte, krydret og lot det koke til fløten tyknet. Kjempeenkelt og kjapt - hadde egentlig tenkt å bruke den kyllingen til kyllingsalat, men begynner å bli litt lei salat, så orket ikke tanken på det i dag. Dette ble både smakfullt, kjapt, godt, og fett :):)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har heller ikke fått i meg særlig med fett i dag.
Under 100g. :confused:
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene. :eek:

Pruttilutt sa for siden:

Skal være glad om jeg har fått i meg 2 gram fett i dag... :rolleyes:
Ikke skrekk-vekt akkurat, men forbanner at jeg ikke når målet når mams kommer på onsdag. Jaja, hun er flink med vekta mi, så to uker sammen med henne kommer til å gjøre susen. :D
Solbrent på venstre side etter lengre strandbesøk, så denne dusjen kommer til å bli sensasjonell jæ... :)

Men jeg var veldig søt på fredag da vi dro ut. Liker at jeg får mer og mer markante trekk i ansiktet.

Dollsine sa for siden:

Så fin du er Prutti'n! Og så heldig du er som har mamsen som motivator og hjelper! Kanskje en skulle tatt ett opphold hos mamsen flere her inne?:D

Jeg har vært i ro i hele dag, skrittelleren viser fabelaktive 1436 skritt gitt. Det sier noe om at gåturene har vært mellom pc - kjøkken - toalettet:p. Blir bedre i morgen tenker jeg;)

Selv om jeg ikke har gått noe særlig, så har jeg i alle fall spist...
Fett 215 g (83%) KH 18 g (3%) Protein 79 g(14%)
Stixen viste godt utslag i dag og, men evt virkning av for mange KH i går kommer først i morgen. Har spist nok KH i dag og; rømmegrøt til middag dro i vei på den skalaen - og på fettskalaen:p.

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt:(. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.

Nå er jeg snart klar for å ta senga; tenkte å ta med meg en god bok og legge meg tidlig. Ha en god søndagskveld alle sammen, og lykke til med neste uke, veiedager og alt annet vi driver med:D

Sanna 1 sa for siden:

Du ser ikke ut som du behøver gå ned så mye !
Pen jente, er du !! :)

Pruttilutt sa for siden:

Takk, mener du det virkelig? :o Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover :rolleyes:

Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...

Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet. :p

Snart sengetid her også, venter på Criminal Minds. Blir ikke oppdatering av ticker i morgen, men heier på alle! Stor klem

Sanna 1 sa for siden:

Kanskje du kan ta med deg din egen lavkarbo-rømmegrøt ?

Pruttilutt sa for siden:

Hjertelig takk :o
Vektnedgangen vises aller først i ansiktet mitt. Har en svæææær kropp under. :p

bente1 sa for siden:

Sanna1: Ønsker deg en fantastisk tur og deilig ferie. Gjør riktige valg med maten der det er mulig, men ikke stress med det, tenk heller generell lavkarbo istedenfor å tenke at du skal være i ketosehele tiden :)

Pruttiplutt: Nydelig bilde av deg! Du ser så flott ut! -Og vektnedgangen er jo helt utrolig!:)

Dollsine: Hvis de du skal hos er gode venner, vil de helt sikkert akseptere at du tar med litt egen grøt som du lager hjemme og varmer opp der. Hvis du ikke føer du kan spørre om det, ville jeg spist minimalt med karber resten av dagen og spidt meg god og mett på fet mat før jeg gikk dit - da orker du ikke spise så mye.

Nå tenkte jeg se litt på tvn før jeg legger meg, greit å starte uka noenlunde utsovet Ha en god natt alle sammen:)

Dollsine sa for siden:

Det mener jeg virkelig ja! Alldeles nydelig! Fortsett sånn!

Jeg pakker soveposen og slår rot i hagen umiddelbart! Og hils mamsen at vann skal bli! Det har jeg ikke tenkt på nei; spekulerer også på å ta med en liten kopp med cocosa slik at jeg kan innta det før jeg spiser. Skaldeman sa i boka si at må man spise KH så kjør på med fett først. Det og vann tenker jeg.

Sanna1: jeg har ingen mulighet til å ta med min egen denne gangen; dessverre.
Bente1: det stemmer; jeg er hos ukjente og ute, dvs uten mulighet til å varme grøt. Og kald rømmegrøt står ikke på favorittlista mi nei...:(. men jeg fikser det med fett og vann og mat først for å ikke være sulten når vi starter.

Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite:D Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.

Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!

Pruttilutt sa for siden:

Den varianten skal jeg prøve, altså :) Denne uka skal jeg bake ostebrødet mitt, det er himmelsk godt med det meste pålegg på. Og jeg skal lage eggesalat til mams kommer, og steke mange pakker ostekjeks. Når kommer skattepengene egentlig? :p

Foksy sa for siden:

Jeg som ikke skulle spise så mye melkeprodukter falt for fristelsen og lagde denne nå. DEN var mektig!! Slang på masse smør, kanel og sukrin også da:p

lirypa sa for siden:

Tilbake igjen etter et ufrivillig 2 ukers opphold uten nett :( Det er utrolig hvor avhengig man blir av dette internettet :hihi:

Her går det fint framover jeg er i ketose og har såvidt jeg vet ikke ramla ut en eneste gang ennå :D
Veide meg på søndag for to uker siden, da lå jeg på 72,5 kg. Mandagen litt over en uke senere veide jeg 69,9 :D Er spent på morgendagens vekt! Lurer på om vektnedgangen fortsetter i samme tempo - det hadde jo vært kjekt!

Nå får jeg hoppe i loppekassa - so long!

Rikkem0r sa for siden:

Goood tur og lykke til!!:)

Fiiiiine Pruttilutten!!=) Ikke rart det ubrukelige mannfolket så trist ut nei!:love:

Også!!! Iiiiiimorgen, imorgen, ha tro på imorgen :heia: for da kommer helikopteret å henter meeeeg :p Ska bli diggalicious å komme hjem=) Og nå er jeg trøtt som en dupp, og sitter bare å venter på at det ska komme folk sånn at jeg kan gå å legge meg.... Da blir den siste timen lang ja... Har flydd mye idag og, men har vært fint egentlig.. Helt til nå... Nå er jeg drittlei.. Vil sove, jobbe siste skiftet å komme meg vekk fra stålholmen og inn på fastland :ja: Alltid på slutten av turen gleder jeg meg til å sminke meg igjen :D Gidder aldri det når jeg er her ute.. Går kun i joggebukse og usminka, og da mener jeg usminka asså, null=) bortsett fra lørdag når jeg går dagskift, da sminker jeg meg til middagen for å gjøre litt forskjell på ukedag og helg=) Ska bli digg å få på seg "vanlige" klær, fikse håret og smøre på litt sparkel i trynet :p Ha en herlig dag alle sammen! Ny uke, nye muligheter :snill:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!

Gratulerer med kjempeflott nedgang lirypa!:heia:

RikkemOr: Håper du har får en god "natts" søvn før siste skift og kan komme deg hjemover. Planlegg deg en skikkelig kosedag når du kommer hjem: Pynting, sminking, veiing, hjemmekos, masse god fet mat :):) -Det har du jammen fortjent!

Jeg var på vekta i dag. Siden så mange har veiedag mandag, tenkte jeg kanskje å flytte min veiedag også. -Og så må jeg kanskje reise bort for et møte så jeg ikke får veid onsdag, så da passer det godt. Hadde gått ned 800g siden onsdag, det er jeg veldig fornøyd med:):)

Pruttilutt sa for siden:

Litt offtopic: Noen som vet hvordan man får jobb som renholder/kantinemedarbeider i Nordsjøen?

MonicaH-82 sa for siden:

Hei alle sammen!
Er det plass til en til her?:confused: Jeg begynner på ketolysekuren i dag, men har vært her inne en stund og smuglest litt. Dere virker som en knallgod gjeng, som støtter og hjelper hverandre samt holder motivasjonen oppe, tror kanksje jeg kan trenge det jeg også.:p

Skal ned ca. 30 kg. Men får se hvordan det føles etterhvert. :)

Så nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, første måltid bli stekt egg og bacon.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.