< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Batillip sa for siden:

Tusen takk! :klem:

Det hjelper veldig å høre det av en som har så bra resultater å vise til. :o Jeg skal skjerpe meg, rette opp ryggen og smøre meg med tålmodighet. Om jeg fremdeles går opp når jula ringes inn, DA skal jeg revurdere. Ikke før!

Litt bedre i humøret nå. Ny uke, den dumme veiedagen er historie. Neste tirsdag blir helt sikkert bedre.

Gleder meg allerede. Jøss, nå er jeg faktisk glad.

JIPPI! :D

Pruttilutt sa for siden:

Alle trenger en realitycheck iblant - og en god del harde spark i ræ... ;) Jeg trenger mange!!

Batillip sa for siden:

Jeg fikk en god spark nettopp, fra bloggen din. ;)

Nysgjerrig nok sa for siden:

Tja - jeg tror jeg er ganske grovbygd. Men det er vel fort gjort å tro det, når man har fått tildelt så mange cm og er noget solid? :) Er glad for alle cm jeg har, - større flate å fordele kiloene på. Føler meg bare litt stor..ikke tenkt på meg selv som veldig diger. Hvis du ser forskjellen?
Hovedmålet er jo at jeg vil ha følelsen av at jeg tar på meg klærne mine - ikke stapper meg inn i dem.

Tomater - Hva inneholder det egentlig? Hehe - det er dårlig med innholdsdeklerasjon på de... Kylling = æsj? Fordi du ikke liker - eller fordi det ikke er i henhold til ønskede tall?

Vær forsiktig med deg selv da!!:mad: Hørtes skummelt ut det der. Hvordan føler du deg da? Fått i deg nok drikke? Du er så flink til å hjelpe og passe på og vise omsorg for oss andre - ikke glem deg selv oppe i det hele! Oki? Elektronisk-litt-for-lang&hard-klem oversendes <3

Pruttilutt sa for siden:

Åh? Hvilket innlegg? :) Supert at noen liker det jeg skriver :o

Pruttilutt sa for siden:

Skjønner godt hva du mener. Var så vant til å være høyere og bredere enn alle i klassen min, f.eks. var jeg 172 cm høy når jeg gikk ut av 7. klasse... Det gikk som et smell da jeg plutselig skjønte at jeg var bredere enn alle også.
Jeg spiser egentlig ikke mat jeg ikke kan lese deklarasjonen av,men tomatene er strengt tatt det eneste som har gitt meg karb i dag, og det var kanskje en halv til sammen :p Også var det noe løk samt grønn salat. Kan ikke være 5 karb engang. :rolleyes:
Har aldri likt kylling=)

Føler meg litt shaky, tror kroppen min fikk litt sjokk i går pga. lite kcal/energi og samtidig lite fett. Blir greit å få sjekka blodstatus. Ikke tatt noe annet enn medikamentanalyse de siste to årene. :cool:
Takk for omsorgen :love:

Åkjære, så mett jeg er. Stekte halve pannekakerøra. Ligger to store pannekaker igjen. Stabilt sideleie next! Veide at 1 ause veier 40 gram. Må tenke litt på hvordan energifordelingen er. Har noe å pusle med i ettermiddag da ;)

Appelsinpiken sa for siden:

WOW! Jeg er imponert. Så flink du har vært. Og så så herlig å se 6-tallet! :D

Herlighet, 11-12 cm... Den dagen gleder jeg meg til at jeg har nådd. Vekten i seg selv er jo faktisk ikke viktig i det hele tatt! Det som er viktig er hvordan kroppen ser ut (cm altså). Du har hatt en fantastisk nedgang. Kjempeflink!
Og det er jo ikke en kortvarig diett vi holder på med her. Det er jo en livsstilsendring - og da er det fantastisk at du har klart å begynne å trene. Syns du har vært kjempeflink!

Ingenting er bedre enn når klærne som var for små plutselig ikke er det lenger. Herlig følelse. Trist for meg at jeg har kvittet meg med alle klærne som var for små, så nå går jeg rundt i en bukse som ser ut som jeg har lånt av noen andre...

bente1 sa for siden:

Håper det bare var maten i går som gjorde deg dårlig i dag, pruttilutt, ønsker deg masse god bedring, stooor trøsteklem:klem:

Mange som har gode resultater denne uke, både på vekten, på mål og på å komme inn i klær, gratulerer alle sammen! Vi er flinke her inne, er vi ikke :heia::heia:

Min veiedag er i morgen, litt spent på om nedgangen fortsetter..... I dag har jeg ikke helt greid å få i meg nok fett ser jeg på diett.no, så jeg må finne meg en feeeet kveldskos å innta før dagen er omme. Liker godt fet mat jeg, så finner nok alltids på noe.

Angemi sa for siden:

For en dritt dag:mad: Må bare klage litt... Kranglet med min kjære, kom på jobb litt shaky og finner ut at jeg skal jobbe med en helt ny en. Følte virkelig ikke for å smile å å være hyggelig, ville bare grave meg ned og være aleine, men måtte jo bare bite tennene sammen og gjøre det jeg skulle. Nå er det litt over 1 time igjen av et skikkerlig laaaaaaaangt og utrolig energikrevende skift. Gleder meg på en måte til å komme hjem, men ikke helt fordi det som skjedde tidligere ligger som en klump i magen enda.

I tilegg har jeg prestert en drittdag, når det gjelder mat. Orket rett og slett ikke tanken. 3 kopper fløtekaffe og 0 vann helt til kl 17. Etter det 125g grillribbe, med grønn salat og 1ss rømme + 120g bringebær med litt fløte (jada trøstespising) og 50g sukkerfri sjokkolade (mer trøstespising).. har klart å få i meg max 7,5dl vann.. Søtsug på topp og energi på bånn

Sorry den sure tonen, men måtte få det ut, orket ikke ha all dritten inni meg selv lenger.

bente1 sa for siden:

:klem:til deg. Selv om det føles jævlig, så er dessverre slike dager også en del av livet. Gå hjem og få snakket ut med kjæresten, da føler du deg helt sikkert bedre etterpå. Når det gjelder maten, så setter du en strek over denne dagen og starter som vaanlig igjen i morgen.:)

Nysgjerrig nok sa for siden:

Har akkurat spist (skal jeg si slukt?) 2 av lavkarbomuffinsene dine.
Mett ja!! :)
Men så godt da gitt'.

Yum-yum!

Foksy sa for siden:

Æsj, krangling er skikkelig ødeleggende for motivasjonen...alt annet også egentlig...
Håper dere får ordnet opp så fort du kommer hjem!

Nysgjerrig nok: det vanligste er å ligge på 1g protein pr kg ønsket kroppsvekt. Vet du noe om hvor du har lest det med halvparten Pruttilutt? Kanskje innen en eller annen streng form for diett?
Jeg er også høy, 181cm, og tenker også at jeg kommer til å være fornøyd om jeg kommer ned til 80 igjen. Veide 73-75 før jeg fikk barn, men jeg har ikke det som et absolutt mål.

Har vært og sett på datteren min spille fotballkamp i dag (de vant :heia: ), og vi feira etterpå med å gå på McDonald's. Jeg kjøpte en cola zero og kosa meg med, visste at jeg hadde lavkarbopizza å kose meg med når jeg kom hjem :) Det er ikke så vanskelig når man har bestemt seg :p

Pruttilutt sa for siden:

Ja, de er gode! Fadern, det var jo dét jeg skulle lage i kveld. Bare lagt på sofaen i dag... Helt slått ut.

Åhjelpes, jeg må nesten få litt tid på meg, for hvor jeg har lest det er vanskelig å si, men jeg har lest det her i forumet. Mulig det er som du sier, at det er en del av et strengere regime, og det er jo det jeg følger. Mer egenkomponert, da. Etter en rævva dag i går så havner jeg i dag på godt og vel 1200 kcal og 101 g fett, 65 g protein og 12,8 karb (skyr). Sånuvel. 76% f, 22% p og 4% k.

Pruttilutt sa for siden:

:blomster: til Angemi :love: Ydmykhet og standhaftighet går hånd i hånd. <3

bente1 sa for siden:

Angående Proteiener: Noen sier 1-1.5g pr kg normalvekt (hvis man ikke trener mye) Noen sier 1-1.5g pr kg fettfri kroppsvekt (dvs 25% under normalvekt). Tror derfor man er ok ved å ta utgangspunkt i 1g pr kg nomalvekt hvis man kun har litt mosjon og ikke ikke trener mye. Man skal jo heller ikke ha for lite proteiner, for da bryter man ned muskelmasse, og hvis man bryter ned muskelmasse senker man forbrenningen. Passe nivå med proteiner er altså bra - hverken for mye eller for lite:)

Pruttilutt sa for siden:

Innser jo at halvparten av ønsket vekt er latterlig. Jeg er en storreist kvinne med benbygning som krever muskler, og jeg har ikke spesielt feminine trekk, så noe muskler må jeg ha. Tror jeg legger meg rundt 1 g pr kg, det blir 80. Da må bare fettandelen bli høyere :rolleyes:

KarboMamma sa for siden:

Fristerinne, nå ble jeg fysen på de der pannekakene igjen... enda jeg har spist en hel røre i dag! Nei, jeg greide ikke å spare noen nemlig.... NAM!

Pruttilutt sa for siden:

Hihi. Med forbehold. Skal legge inn oppskrift og dobbelsjekke innholdet, men de ingrediensene jeg bruker inneholder jo ikke akkurat mange karbohydrater :p fått litt tillitt til diett.no,men det er jaggu bare litt...

Lasta forøvrig ned en app til telefonen i går! Søk opp "næringsinnhold", jenter! Kjekt å ha på butikken!

bente1 sa for siden:

Hadde egentlig tenkt meg ost til kveldskos for å få karber og masse fett, men guuuuuud nå fikk jeg lyst på de lappene jeg også mmmmmm

Hehehe : Må ha en kjapp sjekk på diett.no at jeg ikke kommer fo høyt på karbene, og så - vips på kjøkkenet og lage lapper :D:D

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har laget meg dagens meny for i morgen på Diett.no.
Men proteininnholdet ble for høyt, og fettinnh. ikke høyt nok, til tross for smør, majones, laks, egg og bacon osv.....
Nå står jeg helt fast med å få økt fettet.
Hjelp, hva skal jeg spise for ikke øke proteinet samtidig ?

Pruttilutt sa for siden:

Majones,majones, aioli, aioli, cocosa i kaffe, cocosa i te, avocado, baconost på jalapenos-kjeks-ost-kalldethvaduvil :)

Pruttilutt sa for siden:

Her er altså min kveldskos :love: Frokostmuffinsene mine :D

Sanna 1 sa for siden:

Da må jeg se å få kjøpt meg Cocosa.
Sånne kjeks kan jeg iallefall få laget meg....
Takk for tipset. Stoler alltid på at jeg får svar fra deg Pruttilutt ! :)

Pruttilutt sa for siden:

Hyggelig :blomster: :)
Hva med hjemmelaget eggesalat? Fortreffelig godt på kjeksen :)

Rikkem0r sa for siden:

God morgen=)
Endelig får jeg satt meg litt ned, det var deilig!=)
Har ikke hatt no særlig matlyst idag jeg, men får nå i meg litt=)
Frokost:18:00 2-3 ganske små skiver med kald skinkestek(tror jeg) med salat med agurk og fetaost ved siden av..
Lunsj: 24:00 En nakkekotelett med salat med agurk, litt tomat og fetaost og vanlig ost, med olje fra fetaosten og smelta smør på koteletta og 2 blomkålbusker..
Ender alltid opp med å kaste en del av maten min da.. Jeg er utrolig dårlig på å få hodet til å forstå hvor mye magen egentlig vil ha.. Men fiskene må jo ha mat de og :rulleøyne
Noen liter vann får jeg i meg hver dag.. Tror jeg ofte havner rundt 3 liter en plass :) Så innbiller jeg meg at magen må si ifra om at den må ha no mer snart.. Pleier jo å være rimelig sulen på denne tia i alle fall :p
Jeg har fått lest gjennom tråden og altså, men det er så mange timer siden at det har blitt litt borte for meg..
Men alle med nedgang og cm som forsvinner:heia: Og det gjelder også alle som møter store fristelser og klarer å stå imot:heia:
Jeg holdt på å ende opp med spaghetti til lunsj idag jeg:eek: fikk heldigvis skjerpet meg nok til at jeg ikke tok det.. men når jeg så de dumme nakkekottelettene(som jeg ikke er glad i, for jeg liker best rent kjøtt ikke fett og slintrer) og torsk ved siden av... ja da så spaghetti bolognese veeeldig godt ut! men jeg spiste jo nakkekottelett da- til og med fettet! det gikk jo greit :o
Nå må jeg nesten komme meg ut igjen, men håper alle får en suuuper dag=)=)=)

bente1 sa for siden:

Godmorgen, håper dere alle får en fin fin dag:)

I dag var min veiedag. Ned 1.1 kg, totalt 7.1 ned. Happppy:):)
Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen :D

Pruttilutt sa for siden:

Dritbra! Misunnelig :rolleyes: Opp 400 gram fra i går, har en mistanke om for lite væske de siste dagene. Som om det hjelper...Fjompenisseprutte!

Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der ;) Særlig når hun ber om oppskrift :D
Ha en kjempefin dag alle mann :blomster:

KarboMamma sa for siden:

Wow!! For noen resultater!! Knallbra Bente!! :heia::heia::heia:

bente1 sa for siden:

Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10.:) Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på:)

-Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg:klem::klem:

Pruttilutt sa for siden:

Så heldig JEG er som får være sammen med dere! Enig i god og hyggelig stemning her inne, og det er meg en sann glede å få dele min kunnskap med dere, komme med råd og hjelp, for jeg får selv så mye igjen for det!
Jeg kan en del ja, men er ingen ekspert. Jeg skrev i bloggen i går at jeg er mest ekspert på meg selv og kan kun gi råd, ikke si at "sånn er det".
Ja, 20 kg ned, 14 før det igjen. Kroppen har fått 5 måneder hvile, burde ha innhenta seg til da. Men det går vel sakte men sikkert ned, og det spiller ingen rolle når jeg når målet - bare jeg gjør det :rolleyes:

Fjasnissen sa for siden:

Hvem sier at proteininntaket skal være halvparten av ønskevekta di?
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett.

Pruttilutt sa for siden:

Ja, er fullstendig klar over det. :) Jeg har misforstått den tråden helt og holdent.

Fjasnissen sa for siden:

Okay... godt å høre.

Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da :)

Pruttilutt sa for siden:

Nå har jeg brukt/bruker ketolyse selv, så tror ikke det er noe problem?

Fjasnissen sa for siden:

Dette er jeg fullt klar over. Har bare sett at noen av tipsene du har gitt ikke nødvendigvis stemmer overens med ketolysekuren. Lavkarbo, joda, men ikke alltid ketolyse.

Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen ;)

Pruttilutt sa for siden:

Føler ikke jeg trenger barnevakt, da? ;) Er ikke alle her som er på ketolyse, prøver gi råd til de rette alt ettersom hva de følger... :) Æ e pruttiluttn diiiin :love:

Fjasnissen sa for siden:

Neida.... du trenger ikke barnevakt... husker bare at jeg tenkte "hmmmm" på en eller to poster for ørten sider siden, men jeg hoppa ikke inn før den proteinposten :)

Det er du s'absolutt :klem:

MariaB sa for siden:

God morgen alle sammen!

Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da!

Pruttilutt sa for siden:

Det er en god del ost, så annet er ikke å forvente :)

Budeiea995 sa for siden:

Hellu!!
Sitter å leser oppskrifter og i mange så står det "Fiberfin".
Jeg har dermed vært på butikken og sett etter dette, men ingen av mine butikker forhandler dette. Syntes datte var snodig da flere her sier at dette selges på dagligvaren.

Så i dag da jeg var inne i det nå ganske tomme melskapet ser jeg på ei pakning med Kruskakli at det står Fiberfin over...

Er det Kruskakli som menes med Fiberfin?????:confused::confused::confused:

Budeiea995 sa for siden:

Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut?

MariaB sa for siden:

Nei, det var ikke frokostmuffinsene, men noen dessert muffinser med kokosmel!

Jeg trener 1-2 ganger i uken, men man må ikke trene. Torkil anbefaler ca 30 min lett mosjon hver dag mens man er på kuren :)

Foksy sa for siden:

Hei hei alle sammen!
Gratulerer Bente med supert resultat :heia:

I går begynte jeg å trene, pust pes! Har kjøpt 30 day shred med Jillian Michaels, etter at jeg leste om det i en tråd her inne. Har utsatt å begynne, men i går kom jeg meg endelig i gang. Nå følger 30 dager sammenhengende trening, men det er bare snakk om 20 min så det burde være overkommelig :)
Jammen var det mer slitsomt enn jeg hadde regna med, svetta som bare det, lenge etterpå :o

Men det bør nesten føles når man trener da, hvis ikke kunne jeg likegodt ligget i sofaen ;)

Ha en flott dag alle i hop!

bente1 sa for siden:

Så flink du er som har begynt å trene Foksy!:)

Jeg går litt turer og danser litt, men ingen intensiv trening. Trente mye tidligere, men fikk en prolaps i ryggen og har trøblet mye med ryggen de siste årene. Tenker jeg holder meg til det forsiktige en stund til, kanskje tåler ryggen litt mer når jeg har fått av en del kilo til?;)

I dag var jeg litt svimlete på formiddagen. Fikk over 15g karber i går, så kanskje spilte det inn, så skal være striksere i dag. Hjalp litt etter røkelaks, egg og reker m majones til lunch.

Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss:)

Sanna 1 sa for siden:

Det eneste jeg har merket, er at jeg ikke lenger "fyser" på noe godt !
Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå.
Jeg har lite eller ingen søthunger lenger !

bente1 sa for siden:

Ja, absolutt mindre søtsug!!! -Men jeg føler også ofte at jeg har mer lyst på ting som jeg vet er bra for meg. -Lurer på om det er fysisk, at kroppen min forteller meg det, eller om det bare er mentalt - at jeg er blitt men oppmerksom på hva som er bra og dermed føler at jeg har behov for det....Kanskje er det en kombinasjon:D

MariaB sa for siden:

Enig! Sjelden jeg har godtesug, og evt kureres det lett med en kopp kaffe med fløte! :) Deilig!

Sanna 1 sa for siden:

Det hender jeg har problemer med å få i meg nok fett i forhold til proteiner.
Er jammen mer proteiner i ting og tang, enn jeg ante.....
Pruttilutt rådet meg til å spe på med litt Cocosa, - og det fikk jeg kjøpt i dag.
Gubben blir forsinket hjen fra jobb, så jeg tok meg en kopp te med 1 ss Cocosa, mens jeg venter på middag. Faktisk godt med kokossmak !!

manne sa for siden:

Godtesuget er borte, ja. Det bare forsvant en dag. I de tilfellene jeg plutselig skulle "ha lyst på noe" er som regel den første tanken som faller inn i hodet MAT og ikke sjokolade. :D

labaline sa for siden:

Kjempebra, Bente! Det er fantastisk å rydde ut for store klær fra klesskapet :heia:

Bytausa sa for siden:

Samme har jeg slitt med, etter at jeg oppdaget at de gjemmer seg overalt!
Men i dag ender jeg på ca. 40 :) OK det er lite, men blir bare i dag, driver å strammer hardt inn her, nå skal det løsne! :mad:

Den nye badevekta viste 100g. ned fra startvekt (det er jo noe), og ettersom dagens inntak vil bli:
Fett: 89% Protein 9% Karb 2% så er jeg litt spent på morgendagen ;)

Lille venn sa for siden:

Hei:)
Bakte i helgen lavkarbobrød, Gerd's frøknekkebrød og musli. Veldig greit å ha litt variasjon:) Er det noen som vet hvor mye fett, protein, energi og karber det er i frøknekkebrødene til Gerd....? Tenkte å legge de inn på Diett.no. Gidder ikke å regne ut hvis noen allerede har gjordt det. Latskapen lenge leve;););)

KarboMamma sa for siden:

Fiberfin har jeg desverre aldri hørt om... Er du sikker på at det ikke er FiberHusk du mener?:confused:

MariaB sa for siden:

Budeia: Jeg tror også du mener fiberhusk, og det finnes i de fleste daglivarer nå :ja: På min Kiwi finner jeg det i blant helsekost og de glutenfri varene :)

Da har jeg trent! tøff hihi
Spinning og styrke, og det var deilig! Ble ganske svimmel i styrke økta, men tror kanskje jeg tok det litt hardt i spinningen :p
Nå funderer jeg på hva jeg skal spise til kvelds!

KarboMamma sa for siden:

Bah, for en dag matmessig. Har ikke hatt lyst på noen verdens ting, og kjenner ikke lenger sult i magen. Spiser liksom fordi jeg vet at jeg bør... Er det vanlig? I dag har jeg vel fått i meg maks 5 karb, men derimot godt med fett. Har kjøpt Cocosa og har tatt et par ts rett i munnen. Utrolig smart for oss som sliter med å få opp fettprosenten!

Basics sa for siden:

Godt spørsmål, men jeg har heller ikke funnet Fiberhusk noe sted, har funnet Kruskakli og Pofiber (ICA Maxi), men ikke noen av de andre sortene. Antar allikevel at dette dreier seg stort sett om samme type produkt?
Har ikke bakt annet enn lavkarbo knekkebrød ennå...

labaline sa for siden:

Husker ikke hvem som skreiv om kokosmel her inne, men den som gjorde det, vil du komme fram og fortelle meg hvor du fikk tak i det og hvordan det var å bruke det i matlaging?

MariaB sa for siden:

Karbomamma: Det er veldig vanlig at man mister interessen for mat! Jeg som er det matvraket kan nå gå i timesvis uten å tenke på mat! Utrolig rart :) Men for all del, jeg får i meg kvota jeg altså :p

Har også kjøpt cocosa, kjøpte den uten smak jeg siden den var billigest, men har ikke helt funnet bruksområdet for den ennå..

KarboMamma sa for siden:

Så flink du har vært!!! Kjenner at jeg savner veldig å trene. Trente mye før, er veldig glad i styrketrening, men nå har jeg bare ikke tid lenger. Går trilleturer og tar mine daglige 100 situps, og that`s it:o

MariaB sa for siden:

Kruskalkli og fiberhusk er ikke det samme! Pofiber kjenner jeg ikke til :)

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også ;)
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite :)

KarboMamma sa for siden:

FiberHusk får du stort sett over alt nå. Hvis du titter i melhyllen kan det være at du overser den? Første gang jeg skulle handle det lette jeg nemlig etter en svær melpose. Det er jo det man forestiller seg at det er, fordi det er det man er vant med. FiberHusk får du i en liten gul pose (ganske dyrt). Tipper du finner det enten blandt bakevarer eller i hyllen med helsekost/glutenfritt. Evnt. vil jeg tro at alle helsekostbutikker har det :)

KarboMamma sa for siden:

Vet ikke helt hva jeg skal bruke det til jeg heller, derfor ble det å stappe det rett i munnen :p Så bakpå boksen at det er en nettside man kan gå på for oppskrifter, må vel en tur innom der en dag :)

Pruttilutt sa for siden:

5 karber for ketolyse er litt lavt. Hva med å skjære opp noen grønnsaker og dippe dem i rømme eller lage en dip? Spiser du ikke, så kan kroppen komme til å tro det er fare på ferde, og da holder den igjen alle ressursene. Stek deg en hamburger, ha ost på og noe grønt? Tomat og agurk?

Pruttilutt sa for siden:

Bruker cocosa i kaffe sammen med fløte, men liker den best nøytral.
Kokossmakcocosa bruker jeg i sjokoladekonfekten. Bruker steke kjøtt i cocosa. Kan jo greit erstatte smøret, men jeg passer på å salte maten da, for mister litt fra smøret. Tror jeg. Har ikke klagd hittil. :rolleyes:

Fiberhusk takler jeg ikke. Det vokser både her og der. Har 2 ss i pannekakerøra, og det blir jo sement når det står i mer enn 2 minutter på benken. Kan jo slå ihjel en stakkar! Skal prøve med 1 ss Johannesbrødkjernemel, for det synes jeg er bedre i bakevarer :)

Og når mams kommer, skal jeg eksperimentere meg fram til en vaffelkakerøre! HOAH!

labaline sa for siden:

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også ;)
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite :)[/quote]

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang :D

Pruttilutt sa for siden:

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang :D[/quote]

Unnskyld, jeg er så trett. Var det fiberhusk du er ute etter? Kan sende deg pakken min på mandag, da får jeg penger til porto. Har to bokser i Bodø hos mamma, og hun kommer på onsdag. Er tatt 2 ss av den.

KarboMamma sa for siden:

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang :D[/quote]

Kanskje fordi du spurte etter Fiberfin ikke FiberHusk? ;)

KarboMamma sa for siden:

Kanskje fordi du spurte etter Fiberfin ikke FiberHusk? ;)[/quote]

Sorry Pruttis, jeg blingsa litt igjen ;)

Pruttilutt sa for siden:

Hva skjer med siteringen? Ser helt toskete ut. :p Hva blingsa du på, karbismims?

MariaB sa for siden:

nei, nei, labaline er på jakt etter kokosmel! ;)

labaline sa for siden:

Haha, jeg leter etter kokosmel, det var veldig rart da jeg skulle sitere, så det kom liksom ikke med at det var det jeg var ute etter.. Men det er altså kokosmel, ikke fiberhusk til meg :)

Pruttilutt sa for siden:

Ah. Jeg kan fikse det også. :) Har en utmerket Sunkost her, fører det meste. Ber jeg om proteinpulver slipper jeg kjøpe flere kilo, de åpner og spør hvor mange gram jeg vil ha. Snakker om service :rolleyes:

KarboMamma sa for siden:

Vet ikke hva jeg blingsa på jeg... lettere forvirret av all siteringen her:o Trodde du eller hvemdetnåvar var på jakt etter fiberhusk:o

MariaB sa for siden:

hihi, budeia lette etter fiberhusk. Tror vi! :D

Rikkem0r sa for siden:

Hehehe, lettere kaotisk en liten stund her nå ja :D

Pruttilutt sa for siden:

Ja :p Er du tidlig oppe i dag? Hvordan går det med offshore-kvinnen? :)

Rikkem0r sa for siden:

Jeg begynner på jobb kl.19 hver dag, men har vært så mye å styre med alle de andre dagene så har kommet meg seint inn på pc'n=) Men idag er det litt roligere:) Tror jeg hvertfall:D
Det går bra med meg vettu.. Jeg er litt matlei nå, men det blir jeg alltid her ute.. Og nå kjenner jeg at jeg er veeeldig motivert for at de siste dagene skal fly avgårde sånn at jeg kan komme meg hjem å sjekke status!:p
Idag var jeg støl i leggene når jeg våknet:eek: Blei visst litt løping i trapper igår :p
Koser deg vel i varmen du?=) Jeg håper det blir fint vær nå jeg kommer hjem og, at ikke alt er brukt opp=)

MariaB sa for siden:

Er ikke så lett når alt skjer på en gang :p

Mmm..har bakt lapper med kokosmel til kvelds, og de var nydelige! Droppet søtstoff i dem, og da ble de knall med pålegg på :ja:

Men merker at baksten blir noe tørrere enn f.eks med hvetemel, er det vanlig med kokosmel?

bente1 sa for siden:

Gjorde noe husarbeid en liten stund her, og woops - masse ny skravling her- blir nesten redd for å gå glipp av noe her inne når man gjør noe annet :D:D

Kan godt forstå at du er lei der ute RikkemOr - spent på å høre hvordan det har gått med deg når du kommer hjem - høres i alle fall ut som du klarer deg kjempefint:)

labaline sa for siden:

Takk Prutti, men det er sikkert 100 helsekostbutikker her (bor like utenfor Oslo), så jeg finner det nok selv :)

bente1 sa for siden:

Ser at flinke MariaB også har trent masse i dag:)
-Får nesten dårlig samvittighet jeg - tenkte at en times husarbeid fikk være dagens mosjon for meg..... hehehe:D

MariaB sa for siden:

hehe, ja, superflink :p
Skal sies at det er over en uke siden sist, og jeg er sjeldent innom mer enn 1-2 ganger i uka ;)

Husarbeid er ikke bare bare det heller du!

Pruttilutt sa for siden:

Jeg tror det er på sin plass at jeg trekker meg litt ut av gruppa her, men vil følge med både her og veietråden. Jeg er innlogget mesteparten av dagen, så hvis det oppstår noe dere vil ha mine svar på, så send en PM. :)

bente1 sa for siden:

Ånei Pruttilutt, vi kommer til å savne deg kjempemasse, nå ble jeg lei meg:hjelp:

MariaB sa for siden:

why!?:confused:

Sanna 1 sa for siden:

Blir helt lattermild :lol: av å lese alt dette :syklubb:
Rotehuer, tror dere må legge dere snart.:sove:
...... huskefin, fiberhusk, fiberfin, mandelhusk, kokosfin og klinkokos....

Pruttilutt sa for siden:

Og jeg blir å savne dere helt sinnsykt. Tror ikke engang jeg vil klare å holde motivasjonen gående. Det er til deres beste, da jeg antakelig ikke gir dere adekvate råd og svar.

Sanna 1 sa for siden:

Nei, det må du ikke gjøre.
Hvem skal vi da be om råd og tips ?
Du bryr deg vel ikke om "kritikken" litt lenger bak her ? Tull og tøys !
Vi er alle istand til å ta egne valg her og er ansvarlig for våre handlinger sjøl.
Vi ØNSKER deg her inne !!

Rikkem0r sa for siden:

Neeei, Pruttilutt :eek: Du må jo bli her med oss :suss:

Pruttilutt sa for siden:

Jeg opplevde det som en irettesettelse, og det synes jeg var unødvendig å ta opp i gruppen til alles beskuelse. Føles litt fjasete overfor dere, ja, rett og slett flaut. Har i alle fall gjort mitt aller ytterste for å gi råd etter hvilken situasjon den enkelte er i. Og ja, jeg misforstod protein-prinsippet, men på det området er jeg helt fresh i gamet, for jeg har aldri brydd meg om % og gram forutem karbene. :):) Så beklager det virkelig.

KarboMamma sa for siden:

Nå har du sjefet med meg en stund (;)) så nå er det min tur til å bestemme... Du får IKKE lov til å forlate oss. Du har værsågod å bli. Du er limet som holder gruppen her sammen, du er den vi henvender oss til når vi lurer på noe, du er den vi alle gleder oss til å høre fra... Bli her hos oss, det er en ordre!!

Appelsinpiken sa for siden:

Jammen Pruttilutt!
Du må da ikke bli borte. Syns det er så herlig å ha deg med her på forumet.
Værsåsnill?

Og jeg som trenger tips... Er oppi 14.94 karbohydrater i dag, og har spist alt for lite fett.. Hva kan jeg spise som øker fettet uten å øke for mye på karbene?
Har bringebær og kremfløte... Kan jeg kanskje spise bringebær med fløte... Bringebær har jo ikke såå mye karber og kremfløte har jo masse fett?
Har ikke cocosa eller noe sånt, og å spise rent fett frister ikke akkurat...

Pruttilutt sa for siden:

Eggemelk, vennen. Det hjelper på fettet.

Forøvrig vil jeg takke alle for koselige støttemeldinger, tårene renner for å si det slik, Jeg får se hva jeg finner ut.

bente1 sa for siden:

Det er jo tull, du er jo såååååå flink og positiv til å svare på alt! Er så gla og takknemlig for å ha deg her. Bli med oss videre vær så snill - både for vår og din egen motivasjon :suss: Vi tenger deg ialle fall!!!!

Hvis du sikter til det med proteinene, så har jeg gjort litt "research" i kveld, for jeg mente at jeg ett eller annet sted hadde lest noe av det samme du sa, og du har så absolutt ikke tatt det du sa om det fra løse lufta: I Ketolysekuren boka til Torkil står det at de fleste mennesker klarer seg fint med 20-40g proteiener om dagen, men at han allikevel anbefaler mer "for å være på den sikre siden" . På ketolyse.no forumet står det også i en tråd om proteien 0.5-1.5g proteiner pr kg kroppsvekt :) -Og det står presisert at det kommer an på hvor mye muskler man har og hvor mye en trener, det betyr jo feks at dette vil være veldig forskjellig for en trenende mann og en lite aktiv kvinne. Så det så: Du hadde mye mer rett enn du trodde:D (jaaaaa, jeg er en lesehest.....)

Please, revurder og bli med oss videre:stortsmil

Pruttilutt sa for siden:

Ja, for det var akkurat det jeg også hadde lest - men jeg leser ganske mye i forumet og abbonerer sjeldent i trådene, så det å finne tilbake er jo som å lete etter nåla. Eller flisa. For meg er det i alle fall logisk at man skal holde litt fokus også på proteinet pga. aminosyrenes egenskap til lagring, og hvis det ender opp med å gå "opp i opp", så kan det være muligens en faktor til platå. Er jeg helt på bærtur? Fettandelen skal være høy, begrenser seg hvor mye mat i alle fall jeg klarer spise så jeg skal få 100 gram fett OG 80-120 gram proteiner. Da må jeg ho øke tilsvarende på fettet til, å herregud, mange gram? Jeg må presisere at dette er min tanke og min forståelse av fordelingen.

Men tror vi skal legge den diskusjonen ned...
Har vært deppa i hele dag, igrunn. Bestemte meg når jeg leste tråden fra starten av at jeg har vært litt for plasskrevende og kanskje tatt over tråden, og det beklager jeg i så fall. Har investert en god del timer her, og har kost meg hver eneste en av dem. Jeg får tenke litt på det, gjør jo noe med ens stolthet. :o

bente1 sa for siden:

Ja, jeg er helt enig med det du skriver, en skal også være påpasselig med proteinene og ikke bruke det istedenfor fett, slik som mange nybegynnere gjør!!

Ikke bry deg om de meldingene, vær stolt av alt du har gitt oss og hev deg over det, jeg reagerte veldig på det da jeg leste det og syntes det var upassende! Vi støtter deg og stiller oss 100% bak deg hele hurven her inne. Ja, det er som karbomamma sier, du er limet som holder oss sammen, vi er alle blitt glade i deg:)

Pruttilutt sa for siden:

Og jeg som akkurat hadde fått kontroll over tårene :love:
Det blir garantert følger av at jeg har tatt det opp med dere nå og blusser diskusjonen opp igjen. Jeg står for det jeg har skrevet, kan ikke gjøre noe annet. Jeg trenger jo DERE, herlighet! Ellers hadde jeg aldri klart å holde meg på matta. Får se an hvilke følger dette får, så kommer jeg tilbake om det går greit for forumet (inkl. brukere og moderatorere). Nå er jeg sliten, var faktisk en hard turn i dag.
<3 suss til alle

Dollsine sa for siden:

Prittilutt! Ikke trekk deg fra tråden! Du er limet og til stor inspirasjon for oss alle!

Jeg har ikke hatt tid til å være inn de siste dagene, og vet derfor ikke noe om diskusjon om proteiner utenom det jeg kan lese av denne siden. Om det er proteiner eller ikke, så er jeg av den oppfatning at når det gjelder lavkarbo som diett/kosthold så er de fleste av oss "grønne" - og alle svarer ut fra sitt ståsted, og hva de har lest/hørt/tror. Du, som har så lang og god erfaring er veldig viktig som kan dele på kunnskapene dine. Tenk på alt du har prøvd, alle fellene du har gått i - som vi kan lære av deg. Uvurderlig. Jeg ser du skriver at du tar "mye plass" i tråden. Glem det!! Vi er nødt til å ha en som drar, en som følger opp - ja er limet. Uten en sånn en blir tråden inaktiv. Ære være deg som har tatt den rollen; det er mye arbeid som ligger bak!!!

Jeg henger meg på de andre her, og ønsker sterkt at du holder kontakten slik du har gjort til nå.

Pruttilutt sa for siden:

Jeg startet 2 dager etter deg da ;) Så sånn sett er vi begge to veteraner med like lang fartstid. Men det gjør veldig godt å høre at dere ønsker meg her og at jeg fortsetter være aktiv. Får se an hva natta bringer, ny dag i morgen.
Og ja, det er en god del arbeid bak, men jeg elsker hvert minutt av det. :D

Rikkem0r sa for siden:

:love: og derfor trenger vi deg her! Håper når du har sovi på det at du skjønner at det er her du hører hjemme, sammen med oss, så vi opprettholder den fantastiske tråden vår:love::klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.