< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Rikkem0r sa for siden:

Du er så flink til å løpe og komme deg ut asså, imponerer igjen og igjen! :snill:
mmmm, tzatziki hørtes namme ut! Lager du selv eller kjøper du ferdig?=)
Jeg begynner på første året Gass- og energiteknologi, y-vei.. Det vil si at jeg går rett på 3-årig bachelor uten noe forkurs eller no, kun fagbrev og jobberfaring.. Blir nok hardt, men gleeeder meg :stortsmil Kanskje du må hjelpe meg med matte? :p

bente1 sa for siden:

Jeg syntes ikke bunnen var noe god - litt tørr og smakløe - toppingen var ok. Både jeg og gutten min tok ett stykke hver, men ingen av oss spiste opp det ene stykket en gang - og vi er veldig kakemonser altså. Nå skal det sies at det var første (og eneste) gang jeg prøvde meg på lavkarbo kake, så det kan ha vært jeg som gjorde noe feil. -Men jeg er ganske god på lage vanlige kaker da..... åååå det blir lenge til jeg kan spise det....;)

Foksy sa for siden:

Det går sikkert veldig bra, men hardt blir det nok :)
Hehe, kanskje det er du som må hjelpe meg med matten :p Hadde forkurs i år da, det gikk greit, etterhvert. Matte er ganske gøy, bare man jobber nok med det så er det jo forståelig!

Jeg liker å lage mat fra bunn av, men i dag ble det 1/2 boks creme fraiche og en pose gresk salatblanding oppi. Sånn man kjøper i 3-pack vettu. Helt grei, selv om hjemmelaget er 10 ganger bedre :D

Håper jeg klarer å fortsette med og være flink fremover også, det er faktisk ikke så ille... Blir jeg sliten så går jeg litt, regner med at kondisen øker etter hvert bare jeg lager rutine av det. :)

Rikkem0r sa for siden:

Ja jeg regner med det blir hardt, men jeg var flink i matte en gang i tiden, selv om det selvsagt ikke var på samme nivå.. Og jeg synes fag som matte, fysikk og kjemi er veldig gøy så tror det skal gå bra bare jeg er strukturert nok og jobber nok med det=)

Heheh, det er lov å være litt "lat" og gå for ferdigløsninger en gang i blandt;) Smakt bama sin tzatziki da? Jeg har ikke kikka på karbene på den eller smakt den jeg altså, bare lagt merke til at den står ved siden av aioli'n min :p
Ja, såklart vil kondisen komme etterhvert! Jeg synes det er helt greit og også deilig å trene jeg... Men jeg blir sånn at jeg sliter så syyykt med å komme meg ut av sofaen noen ganger..Og da går det lange perioder uten trening.. Så jeg heier på deg! Kjempebra at du kommer deg ut, og tøfft gjort å melde på 10km løp og gjennomføre 5km og ja... :heia::heia::heia:

bente1 sa for siden:

RikkemOr: Du høres så motivert ut at jeg er overbevist om at du takler de fagene med glans. Kjempesmart å begynne å oppdatere seg litt på forhånd:)

Foksy: Fantastisk at du greier å trene slik og samtidig være i ketose. :) Tidligere løp jeg ganske mye jeg også, men etter at ryggen min slo seg vrang har jeg droppet det helt. Det er jo ganske deilig når en kjenner at formen blir bedre, så når jeg har fått av en del kilo, så håper jeg kroppen min tåler litt mere trening. Kanskje ikke 10km løp;) -men litt mer enn i dag i alle fall. Må da bli lettere for ryggen også når den får mindre å bære på, tenker jeg...

Foksy sa for siden:

Jeg vet ikke om jeg er i ketose lenger, hadde kun utslag på stix'en den første uka, ikke engang da jeg var i fettfaste og hadde acetonånde fra en annen verden fikk jeg utslag...så jeg er dessverre en av de som ikke får utslag på stix...men jeg holder meg så lavt jeg klarer på karbs da, så jeg er vel kanskje i ketose:rolleyes:

Kanskje du klarer iForms 5 km neste år :D Man kan gå også, det viktigste er å gjennomføre noe, det hjelper bra på selvtilliten altså :heia:

Appelsinpiken sa for siden:

Heihei, alle sammen.
Nå har jeg ikke vært innom her på en stund, og det var det mange sider å lese gjennom.

Har begynt å bli veldig kvalm igjen, hver dag - hele dagen, med unntak av de to-tre siste timene før jeg legger meg. Aner ikke hva det kan skyldes, men det er skikkelig slitsomt.
I morgen er det veiedag, og føler mest av alt at jeg har gått opp. Føles som om kroppen er større nå enn da jeg startet, men jeg håper det er fordi jeg er kvalm, og ikke fordi jeg faktisk ER større.

Rikkem0r sa for siden:

Hohooo=) Noen som er våkne?=) Nattskiftene henger igjen her altså.. Våknet først kl.04, men klarte heldigvis å sove til halv 7 hvertfall og da var det jo nesten jeg sulta ihjel.. Kroppen har jo pleid å få mat hele natta da, så er vel derfor=)
Idag måtte jeg bare veie meg(veier egentlig kun på veiedag), for følte at mat og bommelom:o igår ville ha en del å si.. Og joda, ned 1,2kg fra igår! Synes det er så sykt jeg at vekta kan varriere sånn.. Og sånne ting, det er grunnen til at jeg ikke kan gå på vekta hver dag.. Holde meg til stixa heller tror jeg.. Være kontrollfreak på den måten ;) Men var gøy da, å komme ned på 77,1=) Men ingen ticker-update, det er hvertfall forbeholdt veiedag:) Håper alle får en super dag, her er det lett blanding av blå himmel og lysegrå skyer - håååper sola titter frem og jeg kan ut å steke litt :D

Lagom sa for siden:

Er det noen fler som har opplevd vond feberfølelse i kroppen og hoven i halsen, uten feber som bivirkning av ketose? Jeg har hatt de i ca tre dager av gangen, tre ganger siden jeg begynte for ca tre-fire uker siden?

I tillegg har jeg fått utslett i nesten hele ansiktet.

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen:)

Har du vært ute av ketose, Appelsinpiken? Veldig mange som blir kvalme de første ukene de er i ketose. Hvis du enkelte dager ligger så høyt på karbene at du hele tiden går inn og ut av ketose, så kan jo det gi vedvarened kvalme. Hvis det er det som er tilfelle, så kan det kanskje være en ide å ligge litt lavere på karbene en stund:)

bente1 sa for siden:

Å, så kjempekjekt RikkemOr, gratulerer:heia::heia::heia:

bente1 sa for siden:

Veldig vanlig at man har høyere kroppstemperatur i ketose og føler seg varmere i hele kroppen. -Men det du beskriver høres ikke helt slik ut. Med masse utslett i tillegg, tror jeg at jeg ville tatt en tur innom legen, bare for sikkerhets skyld. -Må ta vare på deg selv vet du, god bedring:klem:

Lagom sa for siden:

Tusen takk, skal sjekke det utslettet hos legen.
Men rett før jeg begynte med ketolyse så var jeg skikkelig sjuk, med feber og bronkitthoste. Var ferdig med det før jeg begynte, kan jo bare være det som henger igjen. Får vente å se, ville bare høre om noen andre hadde opplevd det samme.

bente1 sa for siden:

Ja, da kan det jo godt være du har en betennelse i kroppen fremdeles, og hvis du har hatt det over lang tid, bør du absoultt ta en tur til legen og få noe for det. Ikke godt å gå rundt å være syk over lang tid, nei:(

MariaB sa for siden:

Morn morn!

Herreguuuuuud jeg er trøtt....Var ikke i seng før kl 01 i natt, og minsten erklærte morgen kl 5:blinke: hjelp sier bare jeg..
Ikke kan jeg legge meg heller, for har lovet mamma å være med på shopping om en time...

Klubben i går gikk forsåvidt bra, det ble servert jordbær med fløte til dessert og jeg tillot meg å skeie ut med det :D NAM!

Nei, det tviler jeg på at jeg har vært. Har holdt meg såpass lavt på karbene (og har jo fått utslag på stixen også). Ligger på rundt 15 hver dag, noen dager enda lavere.
Oppdaterer veietråden også. Surmuler litt at den viser en bitteliten økning.

Rikkem0r sa for siden:

Norske jordbær med fløte :sikle: Oooh, 4 timer søvn, det er beinhardt! Håper du kommer deg gjennom shoppinga :rolleyes: Lurer på om jeg skal på ikea idag jeg.. Kjeder meg.. Trur jeg kan si at jeg merker godt energien av kostholdet.. Når var jeg sist rastløs fra kl.08 liksom??:p

MariaB sa for siden:

Kjedelig med både vektøkning og kvalme :klem:

Ja, det var digg!:D
Jeg tror jeg lar mamma kjøre, så dupper jeg litt i bilen ;)

bente1 sa for siden:

Maria B: Håper du koste deg skikkelig med de bærene - ja det er deeeeilig med jordbær,mmm. Håper du får deg litt søvn, vennen:) Kl 5 var innmari tidlig altså, er i gunnen glad jeg er ferdig med det stadiet:D

RikkemOr: Du har nok ikke roet helt ned etter etter travle dager ute tenker jeg -vant til full aktivitet hele natta. Shopping er god adspredelse, ja. Kjøp deg noe fint som belønning for at du hadde så fin nedgang i dag kanskje:gave:

Appelsinpiken: Kiipt med kvalme og vektøkning, ja. Du får prøve å teste litt hva som gjør deg kvalm hvis du er sikker på at du ikke går inn og ut av ketose. Vi er jo alle så forskjellige og reagerer på ulike ting.
Personlig reagerer jeg både hvis jeg ligger høyt på karbene (og da mener jeg likevel under 15g) og hvis jeg ligger høyt på proteinene. I går hadde jeg en slik dag, var ikke påpasselig nok, og kom både nært opptil 15g karber, samt spiste mye proteiner, så lå høyt på det og lavt på fettprosenten. Merker det på kroppen i dag, litt svimlen, litt sug, og kjenner at jeg er oppblåst og har litt vann i kroppen. Så for meg skal det veldig lite til før kroppen kommer i ulage, jeg må være veldig streng på det der. Men alle er jo forskjellige, så viktig å finne ut hva din egen kropp reagerer på. :)

Pruttilutt sa for siden:

God morgen :) <3
Ny dag med masse god Fått vanvittig med utslett i ansiktet, er vel hormoner som stabiliserer seg. Resultatet bør ikke bli mens >1 uke, da hyler jeg. Vekt ned 500 gram fra i går, bommelomm! Og nå er moder'n kommet, times gåtur i gårkveld og fedonbrød til kvelds... Må sjekke med diett.no.

God St Hans :)

Rikkem0r sa for siden:

Hva gjør det vel at yr melder regn når jeg kan ligge ute i hagen å steeeke? :rolleyes: Ser ut som olja jeg kjøpte igår funker og.. hihi :p Håper dere også storkoser dere! Og God St.Hans ja! :D

bente1 sa for siden:

Her er det kaldt og regn.... Meldt at regnet stopper til kvelden, så håper det. Skal på bryggedans m grilling i ettermiddag/kveld, og det er jo litt kiiipt når det regner. Så kaldt som det er holder vi kanskje ikke ut så lenge uansett..
Planlegger å ta med en stor bolle med salat m masse avocado og fetaost i til å sette på fellesbordet og å kjøpe inn grillribbe til meg selv. Da blir jeg kanskje så god og mett at jeg greier å motstå de derre kakene jeg vet også kommer fram. Samt at jeg virkelig trenger noe til å booste fettprosenten i dag, siden jeg hadde en dårlig dag i går:)

Håper alle får en kjempefin st.hans feiring:stortsmil

Linda69 sa for siden:

Jippi, jeg går ned 200 gr i døgnet, jevnt og trutt! er overlykkelig. Ingen kvalme eller hodepine, er i ketose hele tiden, koser meg med god mat:) Liver er godt!!

Linda69 sa for siden:

Jepp, uvel, kjenner ut som om jeg får halsbetennelse også fine kløende prikker:) Vel det er over nå, tenker det er all dritten som skal ut av kroppen jeg, gikk ikke til lege, varte noen dager:)

Rikkem0r sa for siden:

Krysser fingrene for at dere får god temperatur og fint vær!=)

Hahaha, nei og nei! Jeg asså.. Nå fikk jeg tlf fra tanta mi.. Hu lurte på om jeg kunne hente fetteren min til lørdag.. Jeg: Ja, det kan jeg vel.. Hvor da? Hvor ska han hen? Tante: Ja du ska i bursdagen på lørdag du og, skal du ikke??
Bestemora mi blir 75 liksom, og jeg klarer å glemme heeele greiene! Jammen godt hu ringte å spurte sånn at jeg fikk vite om det :p Tror jeg må bake en kake jeg da.. Hvis ikke blir det en million spørsmål og maaaas, spess fra bestemor.. Lavkarb gulrotkake har jo mange skrytt av... Tør ikke prøve snickerskaka for første gang til no sånt når bente sier den ikke er god :o Hva stemmer dere for?

bente1 sa for siden:

RikkemOr: Skulle jeg prøvd meg på kake nå ville det blitt lavkarbo gulrotkake eller ostekake. -Men har ikke prøvd noen av delene så er egentlig ikke kvalifiasrt til å uttale meg...:D

Linda69: Grattis med flott nedgang, så fint at du føler det bra på kostholdet - viser at det er riktig vei å gå:heia:

Foksy sa for siden:

God "morgen" ja :p
Har barnefri og sommerferie en stund fremover, da snuuur døgnet litt her... :o

Jeg har bare prøvd gulrotkaken, men jeg synes den ble veldig god altså! Blandet sukrin og flytende natreen. Ble iaf søt nok!
Syntes det var bedre med mandelmel i kaka enn "vanlig" gulrotkake! Jeg raspa gulrøttene på minste rasp, men har smakt en som ble raspet på den mer vanlige str, og det smakte like godt. Veldig mye mindre jobb!!

Lurer på hva jeg skal finne på for noe i dag, St.hans uten barn...
Har seilbåt, men jeg har solgt halvparten, så vi har den annenhver uke, og det er ikke min uke nå... :( Til gjengjeld fikk jeg pinsen med knallvær og mange herlige dager ute i Oslofjorden da, så jeg skal vel ikke klage. Hadde bare vært så koselig å være ute på sjøen akkurat i dag! :)

Rikkem0r: jeg er sikker på at denne vekta er mer reell, kroppen trenger litt tid for å hente seg inn til riktig døgnrytme, om du har veid deg på feil tid av døgnet så er det klart den viser mer. Jeg veier alltid 1 kg mer om kvelden enn om morgenen iaf...

Linda69 sa for siden:

Takker

Rikkem0r sa for siden:

Noen her nå? Hvor får jeg kjøpt flytende natreen? Har de det i butikken? Jeg kjøpte sånn fribol-søtning på apoteket for en stund siden, noen som har prøvd det? Stresser med å handle inn til denne kaka jeg nå:D

bente1 sa for siden:

Flytende natreen får du i så godt som alle daglivarebutikker, tom Rema, tror jeg.
Har aldri prøvd fribol - ikke hørt om det heller, så vet ikke noe om det:veitikke:

Rikkem0r sa for siden:

Aaah, da ska jeg nok finne det=) Tusen takk for svar :)

Rikkem0r sa for siden:

Foksy, du som har laget denne gulrotkaka..? Burde jeg lage den samme dag eller dagen før? Har det noe å si på saftighet, smak osv?

Foksy sa for siden:

Tror ikke det har så mye å si. Lag den når du har best tid til det :)
Den ble iaf ikke vondere av å stå til dagen etter, hihi...la ikke merke til om den ble enda bedre heller da...Den gikk like fort ned første som andre dag, tredje også! :D
Jeg brukte forresten smørkrem, ikke bare kremost, men smør også. Du finner den kremen i oppskriften til gulrotmuffins..
Også raspa jeg litt sukkerfri mørk sjokolade på toppen :sikle:

Rikkem0r sa for siden:

Ahaaa, kikka på den på gulrotmuffins, men der var det sånn; smak til med søtning.. Jeg er mongo på kjk uten oppskrift når det er noe jeg ikke har laga før, og spesiellt nå som det er nye matvarer også:) Men hvis jeg bruker oppskriften på gulrotkaka og bare legger til smør også, blir det bra?:rolleyes: Hmmm, kanskje jeg må ut på leit etter sjokolade å raspe på toppen og ja.. Har de det på meny å sånn eller? Har liksom ikke hatt lyst på sjokolade enda, så har ikke leita heller :p
Heheh, da sier vi den er like god uansett hvertfall så tenker jeg at det blir baking på lørdag, bursdagen er ikke før 3 eller 4 :)

Cookie Monster sa for siden:

Hei igjen..:)
Jeg har ikke fått vært så mye innom her, det er en uke siden jeg begynte i dag og tiden har for det meste gått med på å lese bøker og finne ut av alt sammen. Men nå begynner ting så smått å falle på plass. :) Jeg har fått utslag på ketose stixen hele veien, så jeg vil tro jeg er i ketose. I tillegg har jeg slitt litt med kvalme og hodepine. Det verste er allikevel å bli vant til alt fettet..:flau: Det er rett og slett litt ekkelt, men jeg håper at det er en vanesak. Uansett, det ser ut til å funke, for jeg har gått ned 2,5 kg på denne første uken!:D Dere som har peil på dette, er det en akseptabel nedgang? Jeg går jo ned, så jeg håper det er en indikasjon på at jeg er på rett vei.

Håper alle har en fin dag!:)

Rikkem0r sa for siden:

Jeg har oppretta profil på diett.no idag.. Har ikke veid noe av maten min, bare tippa på ca vekt i forhold til hva jeg har tatt av pakker osv.. Trokke jeg kommer til å orke å drive å veie, men skal prøve på det fra imorgen eller så bare for å se et par dager:) Her er fordelinga mi idag:
Kcal:2052
Fett: 80 %
Protein: 18%
Karbohydrat: 3%
Ehhh, ja det går jo ikke opp i 100 engang da men :D Det er vel noen kommaer vi ikke ser ;)
Dere som har peil på å regne over til gram, hvordan gjør man det? Hva får jeg i gram på hver gruppe?

Foksy sa for siden:

Rikem0r: det kan du helt sikkert gjøre :)
Eller bare lage den som det står i originaloppskriften, sikkert deilig den også. Du er ikke nødt til å ha sjokolade på toppen da. Hva med å finraspe gulrot, tørke med litt papir og ha på toppen? Mmmm!! :sikle:

Nå har jeg nettopp gått 2 1/2times tur med hunden min, skikelig lett i bena i dag :) deilig!!! Ble bare 6km da, mange luktestopp her og der, pluss at hun er bitteliten (chihuahua) så jeg kan ikke lange ut skikkelig. Men det er koselig med en rolig tur også!

Foksy sa for siden:

Rikkem0r: det står nederst på siden, der kan du se fler dager bakover, og alt står i gram :)
Så veeeldig bra ut da! :D

Rikkem0r sa for siden:

Ja, gulrot kan jeg jo også bruke ja.. Da ser den sikkert litt "friskere" ut, men ser for meg det smaker fantastisk med sjokkis på toppen:D Enig, er deilig med rolig kosetur :ja:

Ja, asså... Jeg tenkte ikke før jeg skreiv inn så jeg hadde visst ikke logga inn da... og når jeg da logga inn tok den ikke med alt det jeg hadde skrevet inn og det gidder jeg bare ikke å gjøre igjen :p Får ta det imorgen ;)

Dollsine sa for siden:

For en herlig gjeng! Her kan en ikke ha tid til å lese innleggene ett par dager nei. Da blir en hengende etter, det er sikkert :)

Det er kjempeartig at flere er med oss; velkommen til alle nye!

Da er nok ikke jeg i ketose nei; er iiiiiskald hele tiden. Varmeflaske i senga om kveldene bruker jeg fortsatt. Forresten får jeg mye senestrekk i føttene hvis de blir kalde; sånn sett hjelper varmeflaska mot det og.

Jeg har vært ute av ketose noen dager, og nå har senestrekken meldt seg igjen; mener å tro at det betyr at jeg er på vei inn igjen det. Stixen i kveld viste godt utslag i alle fall; det var nå godt.

Sliter med å få i meg nok vann nå. Er ikke tørst, men på jobb drikker jeg 1,5 l. På kveldene blir det mindre; kanskje 1/2 l tilsammen. Så nå blander jeg i smak og lager en mugge - så er det bare å tylle innpå. Må masse opp på do om natta; derfor er jeg skeptisk til å drikke så mye og. Nå skal jeg lage lappene til Prutti'n; litt annet til kvelds enn vanlig.

Dollsine sa for siden:

Hm... har alle sovnet? Jeg har spist lappene, og de ble gode. Litt for mye salt kanskje, var kanskje for raus med smøret under stekinga. Savnet syltetøyet da; rømme og syltetøy er nammis. Ønsker meg en litt annen konsistens på lappene også så de ikke blir så omelettaktige. Har noen prøvd å ha i mandelmel? Eller annet snadder?

Pruttilutt sa for siden:

Heia Dollsine, se på denne da. Ble faktisk bedre synes jeg..

Dollsine sa for siden:

Det var denne jeg brukte da vet du :) Jeg vil vel gjerne at konsistensen skal minne om vanlige lapper... Men du - hvorfor er du skeptisk på fiberhusken?

bente1 sa for siden:

Cookie Monster: 2,5 kg første uke er kjempebra, gratulerer!! :heia:Det viser at du er i ketose og gjør ting riktig - fortsett slik du:) Litt uvanlig med fettet i begynnelsen, ja, men når du kjenner hvor god og mett det gjør deg, så hjelper det etter hvert. Jeg synes også det hjelper å lete etter "sjulte" fettkilder - kyllinglår med skinn istedenfor kyllingfilet, fet fisk isteden for mager, grillribbe og nakkekoteletter istedenfor svinefilet, entrecot istedenfor oksefilet osv, da får man opp fettprosenten mye enklere. Stå på! :)

Dollsine: Kan jo være du er i ketose selv om du ikke er varm, da, kan være forskjellig fra person til person det der. Du ville ikke fått utslag på stiks (dersom du måler ca 2 timer etter siste måltid om dagen) hvis du ikke var i ketose. Tror imidlertid det er viktig å få i seg mye vann - spesielt dersom en spiser mye proteiner, hvis ikke kan det være litt belastende på nyrene.:)

RikkemOr: Flinke som har fått fettprosenten opp i 80% - det er det optimale for meg, jobber hardt for å komme dit hver dag:D

Da har jeg vært på bryggedans og grilling. Var flink og overså glatt alle kakene, spiste grillribbe og salat med fetaost og avokado. Danset isteden når kakene kom fram. Begynner å få litt mer energi nå, det er ganske deilig. Den første tiden jeg var i ketose ble jeg utslitt etter to danser, men nå holder jeg mye lenger. Håper alle har hatt en koselig st.hans feiring :):)

Rikkem0r sa for siden:

Jeg har nesten sovnet.. :p Se siste episoden av OTH på dekoder'n nå, så er det sengetid for meg.. Blir trøtt av å stå opp halv 7 jeg :sove: Jeg putta litt mandelmel i lappene første gang jeg laga fordi jeg synes røra var så tynn.. Men lærte jo utover i stekinga at det ikke var nødvendig :p Jeg får heller ikke omelettfølelse av de jeg altså, og savner ikke noe søtt til.. Jeg steker i MASSE smør, går hvertfall 100-150gr de bare suger til seg så jeg salter lite=) And I love it! Kun lapper, ingenting ved siden av.. :sikle: Det blir frokosten igjen imorgen ja! Har fortalt meg selv i hele dag at jeg ikke kan spise de hver dag og derfor holdt meg unna :p

Rikkem0r sa for siden:

Så gøy!=) Og så flink som ikke rørte kakene :D Kjempebra du begynner å kjenne energien også, er så fantastisk å kjenner overskudd :heia::heia: Håper været var i godt lynne og, men du fikk vel uansett danset deg varm;)

Dollsine sa for siden:

takk Bente1. Jeg kan ikke huske annet enn at jeg har vært "fryssinj" jeg. Så det er ganske normalt ja; ble bare så skeptisk da jeg så at en blir varm i ketose... Men stixen gir utslag ja; godt er det.

Gubben tok mot til seg en dag og sa at jeg hadde svært dårlig ånde, og hadde hatt det en stund. Dere skulle sett ansiktet hans da jeg jublet:D Han trodde jeg "gikk på noe" sa han, siden lukten var så snodig. Aceton sa jeg, og han ble enda mer skeptisk :p

Dagens inntak her i gården er ganske heftig:
2992 kcal (har spist MYE majones idag:D)
Fett 275 g (83%)
KH 16 g (2%)
Protein 110 g (15%)

Nå er snart literen med vann med smak inntatt og det er på tide å finne senga og begynne "tømmeturene". Mye rensel men kjennes som en renselse:p Skal lage matpakke til i morgen først, så jeg sier goodnight nå og vi treffes i morgo igjen!

Rikkem0r sa for siden:

God natt Dollsine:klem:

bente1 sa for siden:

Ja, kjempekjekt, jeg elsker å danse, blir altltid så glad når jeg danser, glemmer alt kiipt. Dere får komme en tur på besøk til meg så skal jeg ta et salsakurs med dere:D -Garantert lavkarbo kost og losji i et koselig lite gammelt hus som jeg driver og pusser opp :p

Jeg elsker de lappene akkurat som de er jeg - kan nesten ikke få nok av de:sikle:

Rikkem0r sa for siden:

Så bra!=) Salsakurs med lavkarbo høres jo sååå gøy ut!:D

Signerer en million ganger på det om lappene.. Jeg har lappe-cravings!! :p Gleder meg allerede til frokosten imorgen :sikle:

bente1 sa for siden:

Vi får planlegge lavkarbo-treff - først "fatcamp" hos Pruttilutt - så salsakurs hos meg:D

Pruttilutt sa for siden:

Konsistensen blir mer lappete om du har mer fiberhusk i. Da må de stekes lengre på middels varme? Jeg får magetrøbbel av fiberhusk, faktisk. Blir stinn i magen.

Pruttilutt sa for siden:

Hvor er den "liker"-knappen når man trenger den :rolleyes:

Rikkem0r sa for siden:

:lol::lol::lol:

bente1 sa for siden:

Å, dagen i dag har vært deilig altså. Og nå sjekket jeg matintaket på diett.no og ser at jeg har fått karbene ned på 10g i dag og at fettprosenten er oppe på 80%. Perfekt! Kjenner på hele kroppen min at den liker det:)

Så nå tenker jeg at jeg tar kvelden, litt tv for å bli døsig, så rett i seng
nattinatt alle skjønnasene her inne:sove:

Rikkem0r sa for siden:

Sovetid her og nå=) Håper alle får besøk av søte drømmer :hearts: Goood nattaklem fra meg :klem::sove:

Tusen takk og takk for tips!:) Det med kyllinglår fremfor kylingfilet var lurt. Jeg har aldri vært noe glad i fisk, men jeg jobber med saken.:D Jeg har også bestilt en del mel og diverse på nett (fiberhusk, mandelmel, soyamel ect.), så jeg håper at muligheten til å lage f. eks lapper og pizza kan være med på å gjøre ting litt lettere. Er det noen som har noen tips om ting man bør ha i skapet?

Forresten, et generelt spørsmål, jeg har kjøpt noen lavkarbo kokebøker. Er det mange av dere som bruker disse bøkene? Hvordan er de isåfall i forhold til ketolyse? Jeg hadde egentlig tenkt å lage en tomatsuppe jeg fant oppskrift på i dag, men jeg stusset litt på megden tomater, løk og buljong. Når jeg la det inn på diett.no, så viste det seg også at jeg hadde kommet godt over grensa på 15 karber om dagen om jeg hadde spist den. Det er ikke mye karber i den, om man f.eks har 120 karber om dagen som mål, men med 15 som dagsdose ble det altfor mye. Nå er jeg generelt litt skeptisk til alle oppskiftene i bøkene plutselig, så det er flott om noen har noen erfaringer å dele. :o

bente1 sa for siden:

Godmorgen kjære venner, ønsker dere en fantastisk lavkarbo dag :)

Cookie Monster: Ville nok vært litt forsiktig med kokebøker som er for generell lavkarbo ja, ville i alle fall sjekket oppskriftene først på diett.no da. Tomatsuppe tror jeg blir for høyt karboinnhold når man skal være i ketose.
Jeg har alltid vært glad i å lage mat fra bunnen av, så jeg ser at det eneste jeg trenger gjøre med mine middager er å fjerne tilbehøret (pasta, ris, potet) og tilføre litt mer fett.
Ting å ha i skapet - sikkert litt forskjell fra person til person, men jeg har alltid: Fløte, Rømme, majones, egg, bacon, ett par forskjellige oljer, smør, fiberhusk, jbk-mel, vaniljedråper, søtningsmiddel, minst 4-5 forskjellige typer grønnsaker, 2-3 forskjellige typer ost, pålegg som røkelaks og spekeskinke, noe kjøtt, som kyllinglår, kjøttdeig, grillribbe el. Fisk til middag kjøper jeg kun når jeg finner den helt ferskt i ferskvaredisken, liker ikke frossenfisk eller fisk som har ligget lenge.
Andre har kanskje andre andre tips.
Når du får den fiberhusken på du prøve lappene til Pruttilutt:D

Pruttilutt sa for siden:

...på vei mot randen av ett eller annet. Opp 2 kg på to dager. Men sin forbanna forklaring kom i stad. Mens. Hu-ra. Skjønte ingenting da jeg gikk på vekta som normalt, så det "nye" (egentlig relativt gamle) tallet, og gikk å satt meg i sofaen. Suuupersur. Mamma kommer inn fra verandaen og utbryter "Sandra, skjerp dæ, du får sikkert mens i dag". Så måtte jeg tisse igjen, og joda. Ååååååååååååååååååååååh.

Men da er de kiloene mulig å kaste fra seg snart. Jeg har ikke matlyst eller noe, så dette blir en spennende dag. Ikke hatt mens siden 4. desember.

Her har det endelig blitt sol igjen, modern og brodern makker rundt her, og jeg vil ha skattepengene mine. Da blir det en kjapp tur til Coop Xtra for litt mat, og selvfølgelig blir det litt sjåpping. Ønsker alle en herlig dag, med sol eller ei, skattepenger eller ei, matlyst eller ei, vekttap eller ei - vi rocker. :D

MariaB sa for siden:

God morgen!

Cookie monster: Jeg har bare ketolyse boka, ellers bruker jeg oppskrifter fra forumet eller som bente sier, mine vanlige oppskrifter uten tilbehøret! :ja:

I dag skal jeg bake karbomammas ostekake! Gleder meg :D
Ellers skal jeg i utdrikningslag i morgen, og planlegger i den forbindelse en liten sprekk. Skal ikke fråtse, men regner med å falle ut av ketose iallefall. Er livredd for å bli snydens! :p
På søndag reiser jeg på fjellet noen dager, så veiing utgår på mandag. Skal selvfølgelig være superflink på fjellet også!

Hvordan planlegger dere å spise i ferien? Jeg tror jeg legger meg på en generell lavkarbo variant den uka vi er borte, og holder meg under ca 100 kh pr dag. Har som mål å holde vekta, en kilo opp er heller ikke krise :)

Ha en fantastisk fredag!!

bente1 sa for siden:

-Ting har ofte en naturlig forklaring ja:D Det er jo ikke mulig å legge på seg 2 kg fett på to dager, så det er jo nødt til å være vann;)

Høres ut som du koser deg med familien, kjekt å høre:)

Vi rocker her inne ja - tror vi må ha den beste tråden på forumet:love:

Rikkem0r sa for siden:

Goood morgen ja=)
Nå har jeg kosa meg med lapper og en kopp kaffe til frokost.. Setter etterhvert kursen sørover for å ta en tur innom Ikea og så besøke mamman min :) Tenker jeg tar med meg resten av lappene i bilen, kanskje et par muffinser også :)

Håååper du slipper å ha den jævla mensen lenger enn en uke da! Jeg er så lei at jeg snart spyr liksom..! Lagt fra meg pillene nå da, for å se om det kan hjelpe, men blææææ asså.. Har aldri hatt problem med det tidligere.. Vært en uke, og så ferdig med det..

Hmm, lurer på om skattepengene min har kommet jeg?=) Jeg har jo igrunn allerede brukt de på mac'en jeg bestillte, men fint å få fyllt opp litt igjen på konto'n:) Let's rock together :_punk:

Jeg er enig med deg og bente, oppskrifter herfra og de vanlige oppskriftene mine, minus, minus =) Og plutselig får jeg bare for meg ting som jeg prøver:) Jeg har ingen planlagt ferie, så heller ingen planlagt feriemat.. Men så godt man klarer må jo være en fin måte å spise på?=)
Håper du får en kjempefin tur på fjellet!=) Det er deilig på fjellet om sommeren :rolleyes:
Jeg får vel komme i gang å ordne meg litt, tar jo fort et par timer å kjøre til kr.sand så=) Ha en suuuper dag alle sammen!!=)

bente1 sa for siden:

I forbindelse med at en reiser bort på ferie, tenker jeg at det er viktig å tenke godt igjennom på forhånd hva man skal tillate seg, slik at det blir litt kontrollert og ikke "sklir helt ut". :p
Jeg har også tenkt at når jeg reiser til Hellas, skal jeg ikke være i ketose, men tenke mer generell lavkarbo. Stort sett vil jeg gjøre fonuftige valg, egg og bacon til frokost, grillet kjøtt eller fisk med gresk salat og fetaost til middag, styre unna brød, poteter, ris og pasta. -Men har tenkt at noen få ting kan jeg tillate meg: En is pr dag skal jeg få lov til å ha, litt mer nøtter enn jeg kan ha nå, og kanskje skal jeg få lov til pizza en dag... -Pizza er en av de få tingene jeg savner på dette kostholdet....;)
Det jeg tenker er at jeg bruker uken etter at jeg kommer hjem på å komme i ketose igjen og å bli kvitt det meste av vannet, lar vær å veie meg den uken, så vil jeg se etter en uke hvor mye utslag det faktisk har gitt på den reelle vekta.:)
Når jeg velger å gå ut av ketose en uke og tillate meg litt mer, må jeg bare ta den konsekvensen, tenker jeg, og heller komme raskt inn i det igjen. Jeg har jo bestemt meg for en ny livsstil, og jeg tror at om en skal leve resten av livet med et nytt kosthold, må det være rom for en og annen utskjeielse en sjelden gang:D

MariaB sa for siden:

Mine skattepenger er kommet! :D

Helt enig! Kunne skrevet det samme ;)
Vi reiser sammen med en annen familie, og har de lyst på pizza en kveld kommer jeg til å ta et stykke. Men som du sier, tror jeg det er viktig å ha lagt litt planer på forhånd. Kommer f.eks til å bake knekkebrød å ha med meg :ja:

Rikkem0r sa for siden:

Lurt å ta med knekkebrød :ja: Og skattepengene hadde visst kommet her og, det var jo kjekt=)
Nå har jeg laga meg nistepakke av lapper og muffins, vannflaska er fyllt og straks er det roadtrip:) Koser meg jeg, når jeg kjører bil og kan høre på musikk, synge høyt for meg selv og bare ta det helt med ro :D

bente1 sa for siden:

Kos deg på biltur RikkemOr, håper du får en kjekk helg hos mamman din :)

MariaB sa for siden:

Holy moly, i dag er jeg effektiv! Har bakt kake, knekkebrød og har kokosmasse til å lage bounty i kjøleskapet! :D
Nå må jeg brette klær og pakke tøy til guttene som skal på overnatting.
See ya! ;)

bente1 sa for siden:

Supermamma;)

Foksy sa for siden:

Jeg elsker også å kjøre bil og synge høyt. Eneste gangene jeg gjør det er i bilen :p

Enig i det dere skriver om ferier, man kan ikke gå rundt med dårlig samvittighet om man koser seg litt ekstra en sjelden gang. Livet skal nytes, og i ferier er det lov med bittelitt ekstra. Kan hende dere kommer til å synes det er rart å spise pizza igjen da, jeg har spist bittelitt ris til sashimi et par ganger, og synes det smaker bare vomfyll av risen nå...det som var så godt før:confused: eller var det, det?:rolleyes: Kanskje det bare var vanen...

Jeg skal på seilbåt og en stor båt i løpet av sommeren, på den store blir det buffet og ingen sak å holde seg nede på karbsene, på seilbåten må jeg ta med egen mat, men jeg tror ikke det skal bli det største problemet. Derimot å ta en is når vi er i havn....om det er fint vær kommer jeg til å bevilge meg en!

Skattepengene mine har kommet også, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en skikkelig pulsklokke nå. Har en dårlig en fra før, som jeg ikke gidder å bruke engang:( Sikler etter en Garmin Forerunner av noe slag :sikle:

Nå skal jeg øyeblikkelig ut på fredagsløpeturen min, og i kveld er det jentekveld med venninnner på løkka!
Ha en fantastisk flott dag alle sammen :klem:

Dollsine sa for siden:

Etterlest og oppdatert!
Takk til deg RikkemOr som øsnket meg god natt; det setter jeg pris på selv om jeg så det nå:o.

Jeg tar tilbake alt jeg sa om konsistensen på lappene folkens! Litt senere i går kveld oppdaget jeg at resten av røra hadde svellet og så stekte jeg den opp. På middels varme og i lang tid ja Prutti:p. Da ble de jo neeesten som vanlige lapper. Smør, masse majones, krydderskinke og ost på til frokost i dag; nammis. Det minnet meg litt om polarbrød faktisk da.

Kom hjem fra jobb og fant huset tomt i dag... Har helt glemt at gubben skulle på i kveld; det betyr at jeg er fløteløs, rømmeløs, men ikke rådløs. Har fortsatt ost, majones, skinke, spekeskinke osv. Kyllingvinger i fryseren har jeg også; og dressing. Skal nok overleve dette ettermiddagsskiftet også:D

Nå skal jeg ta meg en liten fredagsettermiddagsdupp:sove:, sånn at jeg holder ut litt lengre enn barnetv i kveld. :p

bente1 sa for siden:

Ja, det er lurt å la lapperøra svelle en liten stund ja :) Jeg bruker det til alt mulig jeg, sammen med pålegg som du skriver, sammen med bacon. -Eller også med noen vaniljedråper og litt søtningsmiddel i røra til kvelds eller kaffekos, med litt sukkerfritt syltetøy på. -Deilig om man har lyst på noe søtt.
Rådløse er vi kke her inne nei :D

Nå har jeg akkurat spist gratinert taco-kjøttdeig til middag. Er utrolig fornøyd med det hjemmelagde tacokrydderet mitt - synes det er bedre enn posekrydder, jeg.

Har også kjøpt meg baconcrisp til kveldskos i kveld. Første gang jeg skal prøve meg på denslags utskjeielser, så gleder meg veldig:D

Dollsine sa for siden:

Hvor får man tak i sukkerfritt syltetøy????

Nå er middagen fortært, kyllingvinger med jukseaioli, dvs majones, hvitløk, litt olje. Restene av oiolien var bare helt nyyyydelig til flæskesvoren som er kveldens utskeielse. Bare MÅ prøves!

bente1 sa for siden:

Heistad sitt, selges i de fleste butikker, er kunstig søtet da. Har jo noe karber pga bærene, så de må en jo regne inn i dagsdosen:D

Herlighet.. Har ikke lest her siden i går morges, og allerede henger jeg etter...

Nå skal jeg begynne å planlegge hva jeg skal ha med til Tyrkia. Mamma har allerede tatt med seg en boks med BakePro så jeg kan lage pizza og slikt (KarboMamma hadde en super oppskrift som jeg har begynt å prøve meg frem med og lunsjen på jobben i dag var en pizza som kunne holdes i hendene!). Tenkte også å ha med masse bacon (man får ikke tak i sånt i et muslimsk land, og det er lov å ta det med i bagasjen), og makrell i tomat. Fiberhusk har også Mamma tatt med seg, så det er allerede i leiligheten.
Hva mer bør jeg ha med meg? Av sånne ting man kanskje ikke får tak i der nede uten å lete seg halvt i hjel...

Var på shopping i går, og kjøpte noen bikinier. Fant noen som så fine ut foran, overdeler ser generelt ok ut, for jeg er ikke sååå stor over midjen (fettet forsvinner likevel fra nettopp der :confused:).Men bikiniene så helt grusomme ut over rumpa. Jeg er alt for brei! Og alt av badetøy gnager seg inn i huden og lager ekstravalker, og eneste måten å unngå det på er å finne en så stor størrelse at klærne bare faller av... Men det ble jo noen bikinier allikevel. Tok de med finest overdel! :p Og noen kjoler som markerte at jeg er smal i livet uten at den viser hvor brei rumpa faktisk er i forhold til midjen.

bente1 sa for siden:

Høres ut som du har en god plan, syns jeg, Appelsinpiken, jeg kommer ikke på noe annet du vil trenge som du ikke får tak i. Er jo så mye deilig kjøtt og grønnsaker å få tak i der, og tyrkisk yogurt mmm :sikle:

Bikini er vanskelig ja. Jeg prøver ofte å få kjøpt noe der jeg kan kjøpe overdel og bukse hver for seg - vil gjerne ha noe som dekker rumpa.....
Når du er blitt så smal og fin i livet er det et smart triks å bruke et litt bredt belte for å markere livet enda mer -da drar du øynene mot midjen, der du er smalest:D

Lykke til med pakkingen:)

Smal i livet har jeg forsåvidt alltid vært. Problemet mitt er at ALT fester seg på rumpa i tillegg til at jeg har bred benbygning over rumpa i tillegg.
Å feste et belte i livet kan funke, men stort sett ender det bare med å få rumpa til å se enda større ut, fremfor å fremheve en smal midje:mad:.

bente1 sa for siden:

-Er nok noe du tror pga at du er fokusert på rumpa - viktig å vise fram sine fordeler:) Jeg har en venninne som er veldig smal i livet - hun ser så flott ut når hun framhever det, - og da ser bare rumpa sexy ut :)
Vi har alle noe vi bekymrer oss ekstra for - for meg er det lårene -de forsvinner ikke om jeg blir aldri så slank ellers... :(

Dollsine sa for siden:

Så heldig du er som reiser til syden!! Misunnelig :geip:....
Jeg ville tatt med et glass cocosa; greit å ta en skje til hvert måltid, for å få opp fettkvoten. Og hjemmebakte knekkebrød som alternativ til egg og bacon; ost og smør får du jo tak i der. Majones! Masse majones. Alt er med og trekker opp fettet :) God tur; send noen varme tanker nordover til oss som blir igjen:D

Og du.... ang bikinier og kroppen din: er du helt sikker på at du ser det rette bildet?? Det er utrolig hvordan hodet vårt fungerer under vektnedgang; som oftest kommer det utrolig seint etter med å se hva som faktisk har skjedd... ;)

Er det noen som har tips til meg for å stagge sulten? Enkelte dager (som i dag) er jeg bare sååå utrolig sulten. Jeg spiser og spiser, fyller på med fett og det romler og romler fra magen. Hva annet kan jeg gjøre?? :confused::confused: I dag har jeg hatt en sånn dag; føler meg innhul i magen, og dagens inntak (hittil) er
2675 kcal
235 g fett (79%)
11 g kh (2%)
127 g protein (19%)

Mm. Reiser til Tyrkia og skal være der en hel måned, helt alene. Skal jobbe, men etter å ha sett timeplanen, så blir det en del fritid også. Fritid = tid til å lage lavkarbomat/sole seg/sove på madrass i bassenget. Og siden jeg skal være der alene, så drar jeg ikke ut på kvelden for å spise, så er lett å være forsiktig med hva jeg spiser.

Jeg er imponert over at du klarer å få i deg så mye fett. Hva spiser du for å klare det?
Og: cocosa; er beholderen den kommer i knuselig? vet ikke om jeg tør å ta med noe knuselig i bagasjen..

bente1 sa for siden:

Dollsine: Hvis jeg blir sulten mellom måltidene tar jeg ofte ett stykke brie eller annen ost jeg synes smaker godt. Synes det metter ganske godt, samt at da vet jeg at jeg får i meg null karber på det jeg spiser mellom måltidene. Har alltid masse ost i kjøleskapet, og skal jeg rundt omkring og ikke vet når jeg kan få i meg mat, så tar jeg med noen små baby-bell ost i veska for sikkerhets skyld
Ellers kan også ofte tørst og sult forveksles, prøv å drikk masse vann hver gang du føler deg sulten. -Hvis det egentlig er tørst du føler, gir det seg, er du fremdeles sulten så prøv med ost eller noe annet fett og karbofattig som du liker:)

Dollsine sa for siden:

Cocosa selges på glass, men kan uten problemer flyttes over i plastkopp.

Jeg spiser majones for tiden; majones på alt, under alt, til alt. Aioli i kveld til kyllingvinger + som dip til flæskesvoren ble 40 gram (og kunne spist mer). Hadde ca 40 gram i salaten i dag (+rømme) og under osten/skinken på lappene - til sammen ca 90 gram. 26 % av dagens fettinntak kommer fra majones i følge diett.no. Enkelt!

Du har en god plan for en måned i varmen; og så spennende at du skal jobbe der så lenge!

Nysgjerrig nok sa for siden:

Hei damer!!!
Nå har jeg ikke vært pånettet på nesten en uke - ble mye å lese igennom her ja. Så flinke dere er da! Og velkommen til dere som har kommet til etterhvert!:D

Ser på kalenderen at det nå har gått 4 uker siden oppstart - og etter 4 uker i ketose ( i alle fall de dagene jeg har målt ) så har det jo vært noen ups & downs. Akkurat nå er jeg litt down; litt shabby i formen, har kanskje sammenheng med at jeg har vært skikkelig forkjølet noen dager og har eggløsing- satser på at det straks går over. :confused:
Men - formen ellers (den fysiske) er ganske bra. Har nok gått ned noen kilo, merker det på buksene, fikk på meg en topp i dag som jeg ikke har fått på meg på halvannet år (!) og får noen kommentarer innimellom på at jeg ser lettere ut. Det varmer - spes fordi jeg ikke veier meg og derfor ikke får bekreftelse i form av tall.:)
Spisingen går greit altså - fant ganske raskt ut at det handler om å fokusere på alt man kan spise, framfor å kun tenke over det som ikke skal spises.
Alkoholen ja..heldigvis så frister det ikke så mye. Men jeg hadde en merkelig opplevelse her - ble skikkelig full av to glass vin her. Skikkelig. Og det er ikke naturlig for meg altså. :p
Den første formen (hodepine, økt kroppstemperatur og energiboost) har vel stabilisert seg noe - føler meg noe mere normal nå. :-)
Har bakt en del brett med knekkebrød - det var et godt avbrekk å "endelig" få brukt tennene til noe. Hehe, - ble mye egg,ost, bacon og påleggsmumsing i starten. Så da var det supert med knekkebrød som i hovedsak består av frø av forskjelig slag - og i noen tilfeller så var det helt ok å ha noe å legge pålegget på.
Av "rariteter" så er neglene mine nesten redusert til null. Altså - jeg har negler, men det fliser seg opp, brekker og er nermest frynsete. Merkelig. Flere som har det sånn? :confused:
Ser "ferie-praten" tar seg opp her - skal ha ferie om et par uker selv. Lurer på hvordan det blir med spising da. Har planer om bilferie; blir nok noe grilling, men blir nok også en del rask mat som er å få tak i langs de norske veier... Har planer om å ta med knekkebrød - og gjøre så godt jeg kan. Men det er vel som det blir sagt lengre opp her - at hvis man ikke planlegger så er det lettere for at det går skeis...
Må tenke mere på det der. Noen som har erfaringer med kombinasjonen bilferie og mat-langs-veien-uten-karbo?

Ønsker dere alle en god helg!!
Klem!

Hva med å ha noen bokser med makrell i tomat i bilen? Og en kjølebag hvor du kan ha majones og litt agurk? Og gatekjøkkenhamburgern kan du jo endre litt på ved å be om å få den rett på en tallerken eller i en ta-med-seg-boks og be om å ikke få sååå mye dressing (er 7 karber/100g i gatekjøkkendressingen - vi har to varianter i kiosken på jobben).

Jepp - er jo glad i både markrell i tomat, og hermetisk laks. Fullt spisendes og veldig kjekt å ha med på tur. Kjølebag ja - den skal jo med. Tenkte bare ikke på den. Takk for tips!
En del av gatekjøkkenmaten er vel grei nok også, som du sier; burger uten brød men med ekstra ost og pølse uten pomesfrites men som dyppes i aioli. :-) Har ikke planer om å leve på junkfood, men det er jo greit å ha tenkt igjennom det - så har jeg bestillingen klar når jeg først står der og magen romler.
Ikke for det, jeg har vel ikke hatt sultfølelse på 4 uker heller. Virkelig overbevist om at det jeg tidligere har trodd var sult, faktisk kun var lavt blodsukker..

Dollsine sa for siden:

Neglene er historie her; men been there - done that.... Det går over om litt. Da blir de skikkelig solide :)

Jeg hadde kickstarten min med lavkarbo på bilferie i fjor og det var ikke noe problem. Fant butikker med salatbar, fylte opp og la i kjølebagen. Som dressing tok jeg seterrømme. Stek omelett med masse godt i før avreise på morgenen; og legg i samme kjølebag. Ta med knekkebrød som du sier, så har du det som supplement. Ellers spiste jeg samme middag som de andre, uten potet mv. God tur!

Tror ikke jeg ville ha kjøpt pølse. Gatekjøkkenpølser er ikke akkurat lavkarbo. Dyttet inn en god del potetmel og annet som vi ikke vil ha. Så på noen pølser i butikken istad, nesten 50 g / 100 g på den ene typen jeg så. Mulig at den var ekstrem, men gatekjøkkenpølser er ekstreme de også.

TAKKER så mye for advarselen!!

Takk for tips! Det er kanskje bare jeg som mistenker at dette kan bli en utfordring, - ser lysere på det allerede.

..og kjenner at jeg har savnet forumet etter en ukes opphold. Godt med råd og løsninger....

bente1 sa for siden:

Nysgjerrig nok: Kjekt å ha deg her igjen:D -Og gratulerer så mye med at du har krympet og føler deg bra på kostholdet:heia: Ja, det er akkurat som du sier - når man begynner å fokusere på alt man kan spise istedenfor alt man ikke kan spise så går alt så mye lettere.
Ønsker deg masse lykke til på biltur:) Ser du har fått mange gode råd allerede. Mitt beste råd er egentlig nettopp det du gjør nå: tenke igjennom det godt på forhånd, slik at du har bestemt deg for hva du skal gjøre og hva du ikke skal gjøre. Nå er du så godt inne i det, så du vet hva som virker. Kjølebag på biltur er egentlig en kjempe-ide, fyll den opp med godsaker du vet er bra for deg, da har du alltid noe tilgjengelig hvis det ikke skulle finnes noen gode valg der du er:)

Nå har jeg akkurat kost meg med baconcrisp til detektimen. Utrolig deilig med noe salt snacks, forhåpentlig påvirker det ikke vekten, er i alle fall ingen karber i det. Jeg kjøpte Kims Baconcrisps, kan anbefales:p
Nå begynner straks siste del av detektimen, så skal se det og så krype til køys.
Ønsker dere en god, god natt, skravles i morgen:D

Iiiiiiih, nå begynner søtsuget å bli helt jævlig..:mad: I natt drømte jeg at jeg sprakk, og dyttet inn på alt mulig av usunne greier. Den var såpass reell at jeg var usikker på hva jeg skulle spise når jeg stod opp. :p Motivasjonen i dag har vært helt elendig, nettopp fordi søtsuget rir meg som aldri før. Jeg har telt på knapper og vurdert frem og tilbake om jeg virkelig skal fortsette. Men jeg har nå kommet meg gjennom dagen uten sprekk.. Gudene vet hvordan. Blir dette søtsuget borte etterhvert? Ellers blir jeg sansynligvis gal og raner nærmeste Kiwi for alt de har av sjokkis, cola, is og faneskap..:D

Rikkem0r sa for siden:

God aften eller det er vel blitt natt nå..:o
Nå er jeg hjemme igjen med 3 store poser fra Ikea, 1700kr mindre på konto'n (jeg skulle ha noen kopper og telys liksom :p) og rabarbra som jeg har fått av mamma :) Nå blir det rabarbragrøt en dag ja!=) Fikk plutselig så lyst på det, så gleder meg til jeg får laga=) Trøtt er jeg og.. Det har blitt noen timer i bilen idag gitt, men var veldig koselig da=) Fikk reker med aioli og litt rødløk hos mamma, mmmmm=) Og imorgen er det tidlig opp å komme igang m gulrotkaka til bursdagen til bestemora mi=)

Godt du fikk smaken på verdens beste lapper :love:

Håper du får en kjempefin tur nedover!=) Og cocosa'n.. Bare putt den i en plastpose og legge den litt "midt i" kofferten så er ikke det noe problem.. Jeg reiser ofte med diverse knuselig i bagen til og fra jobb og det har alltid gått bra :)

Nysgjerrig nok gratulerer med innskrumping! Er jo kjempebra, tenk på; Det har bare gått 4 uker! :heia:

Ahh, nå har jeg akkurat fått i meg litt mat og.. Kjøttdeig med litt rødløk, tomatpure, masse ost og masse krydder :sikle: Fiiin kveldsmat det=)
Masse nye ting står i oppvaskmaskinen for å bli klart til bruk og mer skal inn imorgen tidlig.. Fikk det for meg at jeg måtte bare ha nytt bestikk og servise.. Heheh=) Det er så fort gjort når man går rundt å kikker litt asså!
Meeen, jeg må vel ta kvelden nå... Suuupertrøtt og tidlig opp, så er vel ingenting å lure på :sove: Sov godt alle sammen=)

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen:)

Så kjekt at du har hatt en fin shoppingtur, RikkemOr! Alltid kjekt å kjøpe litt nytt for å gjøre det hyggelig hjemme, men kjenner godt til den at det går "litt "mer penger enn en hadde tenkt i utgangspunktet, ja, hehehe:stortsmil

Cookie monster: Ja, det er helt vanlig å ha søtsug i begynnelsen. Det er en slags abstinenser, kroppen skal renses for alt det drittet vi har puttet i den i årevis, og i begynnelsen protesterer den. -Du må absolutt ikke gi opp og gå tilbake til gamle vaner! Det går over etter hvert. Når du føler sug så spis noe karbofritt med fett i, det demper det litt, prøver du å døyve med karber, så blir det bare værre. Stå på, jente mi, du greier å komme deg gjennom dette! -Og det blir sååååå mye bedre når det blir slutt på det der. Nå har jeg veldig sjelden søtsug, og når jeg har litt er det overkommelig og jeg vet hvordan jeg skal håndtere det. Trøsteklem:klem:

Rikkem0r sa for siden:

God morgen=)
Nå er gulrotkaka i ovnen, at last!! Når jeg akkurat var ferdig m å piske sammen eggedosisen, så dunka jeg borti bollen og ALT bare seig utover benken og gulvet!! Mesteparten gikk på gulvet selvfølgelig.... Da kom det mange stygge ord en liten stund ja :p Men nå er det greit igjen da=) Smakte på røra :sikle: Den kaka tror jeg blir fantastisk! Jeg mangler bare sjokolade å raspe på toppen.. Aner ikke hvor de har det, men tenkte å se på meny om de kanskje har noe der.. Sånn freia 86% eller no har jeg hørt om, den kan vel funke fint?=) Ikke blitt no frokost enda heller.. Jeg pleier jo å være supersulten når jeg står opp, men igår spiste jeg jo såpass seint da, så regner med det er det som holder magen mett=) Og ja, bente, det er kjempegøy å kjøpe nye ting til huset!=) Jeg vasker og vasker for å bytte ut i kjøkkenskapene, er så deilig:) Så spent på kaka og, og hva de andre synes :rolleyes:

Haha, forresten.. Jeg var jo hos mamma igår og da måtte jeg jo forklare en del om kostholdet mitt da.. Også sier mamma at gubben hennes hadde prøvd det, men det funka ikke for han, han la på seg(dette var noen år siden da).. Så kom han hjem etterhvert da og fortalte litt om hva han hadde spist.. Og joda, han hadde vært flink med kjøtt, flesk osv.. Men et par brødskiver om dagen, det måtte han bare ha.. Ja og øl da selvfølgelig :p(han er sånn som pleier å ta en øl eller 2 på kvelden etter jobb) Rart at han har lagt på seg da liksom..! Masse fett pluss et par brødskiver og et par øl om dagen...! Og når jeg sa jeg skulle bake kake til idag så var forslaget hans: Jammen bestemora di har jo bare bursdag en gang i året da, du kan jo spise litt kake da.. :) Det var i beste mening så klart, men da begynte mamma til og med å le og forklarte at ALLE har jo bursdag bare en gang i året.. Man kan alltid finne en grunn for å skeie ut bare den dagen og bare den dagen liksom.. Var litt deilig at hu støtta meg og var enig på den altså :)

bente1 sa for siden:

Du må holde oss oppdatert på hvordan den gulrotkaka blir - hadde vært kjekt å ha et godt alternativ når slike anledninger dukker opp. Synes det går greit å si nei takk ved de fleste anledninger, men av og til er det bedre å ha et alternativ selv :) -Og hvis den blir god så er det jo litt kjekt også da, å vise andre som er negative til dette kostholdet at det går an å lage masse godt:D
På Meny har de helt sikkert sukkerfri sjokolade, det har de i alle fall på Meny her. -Og hvis ikke går det sikkert helt fint med 86% -Det er jo ikke store mengdene det raspet på toppen. -Men hvis du tror du lett blir fristet til å spise opp resten av sjokoladen etterpå, kan det kanskje være greit å satse på sukkerfri;) -Alltid greit å være føre var:)

Hehehe - han haddde nok ikke skjønt det helt nei:nei: -Å spise både masse fett og masse karber er jo det aller værste man kan gjøre! Kjempebra at mamman din støtta deg, da, deilig å føle at man får støtte fra sine nærmeste, av og til blir man bare så utrolig lei av å måtte forsvare alt man gjør:)

Rikkem0r sa for siden:

Ja, de hadde en mørk sjokolade fra sukkerfritt og freia 70%.. Siden jeg var usikker på den fra sukkerfritt kjøpte jeg begge :D Jeg smakte litt på den fra sukkerfritt og den smakte jo som vanlig mørk sjokolade så da bruker jeg den.. Den andre kan jeg sikkert bruke til noe annet en gang.. Var 33g KH på hele plata og hvis jeg har forstått det rett, minus 11g kostfiber? Så 22 g KH på hele da, er jo ikke ille hvis jeg skulle trenge den til ett eller annet=) Gleder meg til å smake på den, men blei litt nervøs når jeg så hvor mørk den er oppå.. Hååååper det ikke blir brent smak!
Edit: Jeg er ikke redd lenger! :D Når jeg ser den ute av ovnen og ute av formen ser den bare heeelt fantastisk ut, og ikke brent! Gleder meg til å få på glasur og smake på den!=)=)=)

Angemi sa for siden:

Huff, da har jeg smertelig fått oppleve at alkohol er en dårlig greie når man er i ketose. Må vel kansje innrømme at det blei litt mer av sorten en jeg hadde tenkt, men jeg håper at jeg har lært! For all del, jeg hadde det kjempegøy helt til det sa pang i taxien på vei hjem. Fylleangst,nerver og skamm er prisen jeg må betale i dag. Godt det skjedde blandt gode venner. Neste helg er det jobb fest, da skal jeg smugle inn masse alkoholfritt og tynne supergodt, viss jeg tørr alkohol i det hele tatt.

God helg alle sammen!

Rikkem0r sa for siden:

Føler med deg:klem: Fylleangst, nerver og å ligge i senga og kaldsvette dagen derpå, jada, har gjort det noen ganger.. Det er så gruuusomt! Da er de godt at det kun er gode venner man har vært med, det gjør det hvertfall litt bedre:) Ta en god og varm dusj, få i deg masse god og feit mat og bare slapp av og ta alt helt med ro idag.. Verden kan du møte en annen dag :ja: Og på jobbfesten går det nok mye bedre, nå vet du at toleransen er mindre enn tidligere og er klar over at du må begrense inntaket :)

Angemi sa for siden:

Takk for det.. men ingen tid til egenpleie, skal på jobb kl halv 3:eek: Tror jammen jeg må lage noen gode feite Pruttis lapper med masse bacon og ta med:D

bente1 sa for siden:

RikkemOr: Nesten like spent på den kaka som du jeg - skulle gjerne vært der og smakt med deg :sikle:

Angemi: Ja, alkohol på ketose er skikkelig farlig altså. Jeg hadde en såpass dårlig opplevelse første gang jeg prøvde at jeg har holdt meg unna siden:o:o -Men nå skal det sies at mange av festene jeg går på er dansefester, og der drikkes det så lite likevel at en føler seg ikke utafor om en er edru:) Du tar nok dine forhåndsregler neste gang tenker jeg:p

Jeg var litt rådvill mhp mat i dag, så jeg ville prøve noe nytt. Lette derfor litt rundt og kom over t-kaker på bloggen til Lena Beatrice
lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/
Lagde de, det ble 6 t-kaker, og jeg regnet ut på diett.no at det ble under 1karb pr kake. Kan altså spises med god samvittighet. Har akkurat spist en med masse smør, peppermakrell, majones og agurk på. Kjempegodt, og så må jeg innrømme at det var litt deilig å spise noe jeg bare kunne holde i hånden igjen. Anbefales! Tror jeg skal prøve ett par av dem som "pizzabunner" til middag i dag også jeg:) Synes de fleste pizzabunnene jeg har testet og smakt på her inne er grusomme, og det er ett savn.... Nytt forsøk i dag da, tror jeg:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.