bente1 sa for siden:
Jeg heier også på dere - fantastiske skjønne senior-jentene på dette som deler av sine erfaringer med oss som er grønne:hearts::hearts::heia:
bente1 sa for siden:
Jeg heier også på dere - fantastiske skjønne senior-jentene på dette som deler av sine erfaringer med oss som er grønne:hearts::hearts::heia:
Rikkem0r sa for siden:
Idag har jeg kjøpt cocosa=) Har ingen idé om hva jeg skal bruke det til da, men nå er det hvertfall i hus :p Tenkte i allefall å ha med meg ut på jobb neste tur sånn at jeg kan hive det i kaffen så blir det litt enklere for meg å få i meg litt fett.. Kjøpte den som ikke var extra virgin da, fordi jeg rett og slett ikke er overbegeistret for kokossmak.. Hva annet bruker dere det til, enn å putte det i kaffe og te?
Jeg har shoppa klær og sko:hearts: til imorgen også=) ELSKER skoshopping, hvertfall når jeg finner noen jeg blir så betatt av som idag :) Og parfyme har jeg funnet.. Eller, egentlig fant jeg den på vei hjem fra Tyrkia på taxfree'n på gardermoen... Men når jeg tok den på synes jeg ikke den var noe god i det hele tatt, så etter 20 min eller så blir den jo herlig... Prøvde den da istad på parfymeriet og da synes jeg ikke den var no god igjen, så lot være å kjøpe den for å kjenne litt på hvordan den blei... Imorgen må jeg dra å kjøpe den jah! :D Akkurat samme igjen, ikke god med en gang - nydelig etter en stund :p Det visste jeg jo egentlig, men blei så usikker når jeg kjente lukten igjen med en gang jeg tok den på :rolleyes:
Nå regner det igjen her.. Jeg får jo aldri klippet plenen, den rekker jo ikke å tørke :confused: Hååååper den får tørka snart i alle fall, for den er gusomt lang!
Rikkem0r sa for siden:
Signerer :love:
Pruttilutt sa for siden:
:ja::snill::love::klem::hearts::suss:
labaline sa for siden:
Det er freddan
Hører dere folkens, det er FREDDAN!
Jeg skal nyte helga! Er ferdig med årets ferie og skal lade opp til resten av juli som en av 2 på jobb. Sender mann og barn bort noen dager og skal nyte tilværelsen som "singel" :D
Jeg har nå lest gjennom tråden og ser at det er flere som sliter med motivasjonen, jeg håper den dukker opp igjen snart!
Jeg er lykkelig, snikveiing i dagtidlig viste at jeg er tilbake på førferievekt og siden årets ferie og utskeiing er ferdig, så er det stø kurs resten av året :p
Jeg ønsker alle en fortreffelig helg, håper sommervarmen brer seg over hele landet!
Pruttilutt sa for siden:
Så bra, Labaline! Kjempebra at du har kontroll, og framtidsutsiktene dannes av motivasjonen ;)
Det er fredag, ja! Tenkte ta modern og tanten ut på byen, men er så full av maling både i hår og på lår, at det vil jo bety flere timer i dusjen. Neste strøk går kl 21, så fram til da er det sløving. Velfortjent, spør du meg. Kanskje ta fram Isfolket igjen :D Må sykle en tur på butikken, mangler både det ene og det andre. Rart med det, kan ikke huske sist vi var på butikken engang :p Er vel slik det blir når man er fortapt i arbeid :)
labaline sa for siden:
Du er flink da, Prutt. Det er god trening i å male også, man må ta med seg det man kan :D
Pruttilutt sa for siden:
Ja, det er jaggu god trening! Er høyrehendt, men har gangsperr under venstre arm! Helt sykt :p
Har masse vann i kroppen. Tør ikke veie, for er sikkert GODT over 98 kg. Crap!
labaline sa for siden:
:klem:
Det er kjedelig når vekta kryper feil vei, men vann forsvinner heldigvis fort igjen!
Sanna 1 sa for siden:
Du behøver ikke veie deg før på mandag og innen da er det sikkert snudd. :)
Kanskje du skulle ta deg en liten pause og ikke tenke på hva du skal spise og ikke spise. :p
Nysgjerrig nok sa for siden:
Jepp! Som sagt så fungerer det bra, jeg for min del hadde veldig gode resultater. Men bransjen er merkelig. Det blir jo billigere jo flere timer du bestiller i slengen, hvilket jeg gjorde. Men en dag jeg kom så var døren stengt (!!) - og da er pengene borte. Tok kontakt med Bailine sentralt men de har ikke noe ansvar. Så det ble flere tusen rett ut av vinduet.. :mad:
Så sier vel dette mere om hun som drev salongen, enn om konseptet. Men det er greit å ha i bakhodet.
Jeg har brukt Bailine i to perioder med noen år i mellom, og merket stor forskjelle begge rundene.
Har du tid og penger til overs så er det en velfungerende greie...som må vedlikeholdes kontinuerlig.
Har du testet?
Alle salongene har vel gratis prøvetime, så da kan du prøve det ut. Det er jo "passe" vondt, men det blir bedre etter hvert. Du regulerer selv styrken, og du tåler mer og mer etterhvert. Og god og støl blir man også.
:) Lykke til!
Rikkem0r sa for siden:
Ville bare komme med en liten anbefaling her jeg=) Hvis det er flere enn meg som har slitt med å legge fransk manikyr kan jeg virkelig anbefale sånn fransk manikyr penn fra Depend altså, blei knallbra med 2 lag Isadora wonder nail, creamy nude over :D Nå er neglene mine partyklare til imorgen :ja:
Regnet kommer virkelig ned i bøtter og spann her nå.. Skulle tro jeg bodde på vestlandet, ikke østlandet.. Sol, skyer, vind, regn på en dag, det er jo ikke sånn det skal være her :p
Har alle dere andre en fin kveld da? :snill:
Dollsine sa for siden:
Jeg liker at Pruttin vårres får gode råd; hun som er så god på å tipse oss! Sånn skal det være! Her i gården har vi hatt tapaskveld; masse gode skinker, pølser, eggesmør, majones, salat, fetaost, reker, kamskjell, mm:sikle:. Yummi! Vinen jeg lenket til tidligere var god! Frisk, ikke sur, ikke søt. God til maten, og god etterpå:D
Har sørge for noens timelønn på plantasjen i dag og; masse planter som er satt ut - og forhåpentligvis kommer de igjen neste år :confused: kjøper bare flerårige og stauder.
Nå ligger gubben godt utover sofaen, jeg sitter i godstolen min. Vi har hver vår pc i fanget og TV'n er av og vi hører på musikk istedet. Slike kvelder er sjeldne her i gården. Deilig.
Det er artig at så mange er tilbake på tråden igjen; og så synes jeg å spore en litt mer opplagt Prutti - det er bra!!! For øvrig har jeg noe malearbeid utestående, så.... :D
Dollsine sa for siden:
Eh...hva er fransk manikyr...? Jeg sitter med nedslitte negler med jordrester under...hadde det vært noe for meg mon tro :DSå dumt at du mistet pengene dine!! Her er det sånn at du betaler 3900 for de første 20 timene (kjøper 10 i slengen), deretter 3900 for de neste 20. Jeg har prøvd en gang for 15 år siden tror jeg, og likte det ikke. Det "rev" for mye syntes jeg.
Pruttilutt: hva med å glemme alt til mandag og så begynne snuprosessen? Eller er det for tidlig for deg?
Og godt å være tilbake, å ha tid til å legge igjen noen ord - ikke bare skumme nedover i hui og hast uten å delta. :)
Jeg har faktisk sett lite til kontrollfriken i meg på lavkarbo - synes jeg kunne skimte "henne" bittelitt på diett.no. Så har som sagt en pause derfra. Ellers føler jeg meg frisk (sånn på alle måter) ;-)
Være forsiktig med vinen da -og da er det ikke sukker og karber jeg tenker på. Jeg ble som sagt FULL av to glass helt i starten av opplegget her. Men er ikke såå lettpåvirkelignå heldigvis. Pass på å spe på med vann ved siden av vinen, eller du kan tynne den ut med litt sprudlevann. Hvis du spiser det mett på noe fornuftig først, så tåler du jo litt mere - samtidig som du kanskje unngår å spise noe mindre lurt frodi du blir både småfull og fysen?
Og nei da: du er da ikke sær!! Du er da akkurat i samme båten som alle oss andre her inne. Helt unik - og straks i en knallfin smekker form. Ikke sant? Husk det! Og kos deg på veien dit. OKi? Klem - og lykke til i helgen.
Takk. Det er så godt asså! Både å føle det selv, høre det fra andre - og deg & de andre her inne. Blir glad langt inn i kroppen jeg!! :D
Rikkem0r sa for siden:
Fransk manikyr er sånn som dette ,hvis du scroller litt ned på siden der er det bilde ;) Man trenger ikke ha altfor lange negler for å ordne det, jeg synes det ser mye penere ut enn "vanlige" negler :rolleyes:
Dollsine sa for siden:
Mer som mine i kveld altså....bare at de jeg ser på er svarte og ikke hvite:D Bruker plasthansker når jeg holder på med jord, men det kommer alltid litt under neglene. Merkelig nok...Nysgjerrig nok sa for siden:
Hehe - fransk manikyr er som skapt for negler med jordrester under.
Fram¨nsk manikyr er liksom når man lakkerer neglene sine i naturlige farger. Så legger man en hvit kant ytterst (der hvor neglen forlater fingertuppen, og laggerer øvrig del av neglen med blankt / lys rosa / kremfarge)
Dette ble en merkelig forklaring... leter etter et bilde
Ca sånn ser det ut. Veldig fint - også på jordrester!
Knis!
Rikkem0r sa for siden:
Du vet, det er mange som legger sort på tuppen istedetfor hvit også..;)
Må flire!!
Skulle liksom starte med å pakke litt til ferien - og begynte med maten. Her skal det forberedes liksom. Har bakt 64 knekkebrød (spiser ca 3 om dagen) og ett brett med ostesnacks. Får pakke klær og ting og tang - og alt det andre i morgen. Men mat skal det i alle fall bli.:D
Har tenkt og grublet masse - og føler meg iall'fall litt forberedt (mentalt) på hva jeg skal spise og ikke. Håper det går greit!! (Om ikke annet så går det bedre enn om jeg ikke hadde tenkt. Hehe - hodet skal jo også ha litt ferie.)
Noen som har peiling på holdbarheten på ostesnacks?
(Pr nå så ser de ikke ut til at de blir særlig gamle her i huset....men tanken var å ta med på ferie...hvis det blir noen igjen)
Dollsine sa for siden:
Jeg fant en avglemt boks med noen ostekjeks i (du mener osteskiver stekt i micro ja?). De var "gamle" på smak, men ellers ok. Tror de har stått en tre ukers tid.Nysgjerrig nok sa for siden:
Jepp, de ja. Nam-nam.
Gamle som i uspiselig - eller gamle som i grei nok?
Kanskje det er bedre å ty til en pose baconcrisp som snacks på tur i stedet..?
Nå er i alle fall knekkebrødene i boks, bokstavelig talt. :p
Dollsine sa for siden:
Gamle som grei nok. Det kan være de har vært der lengre og...jeg bruker å steke noen og legge de i en tett boks i skapet; ble overrasket da jeg fant denne her, fordi jeg hadde en annen som jeg hadde spist av en stund. Kjekt å finne da! Jeg tror sikkert jeg ville ha stekt opp noen og tatt med på ferie - før baconcrispen i alle fall! Er det kjøleskap dit du skal? Bak noen tekaker og frys ned. Det bruker jeg å gjøre; kjekt å finne det og.
Appelsinpiken: det hjelper ikke at du er i Tyrkia på jobb....jeg misunner deg lell....Hilsen en regntung trønderdame....
Hva er tekaker da? :confused: Og når jeg først undres: hva er coscos (tror det er det det heter)?
Nei, ingen fryser. Bilferie - med liten kjølebag..
bente1 sa for siden:
Labaline: Kjekt å se deg igjen! Koselig at vi er flere her inne igjen nå :)
Pruttilutten: Husoppussing er er jo kjempetrening!!! Og så gjør du mamman din så glad - ingenting som gjør et mammahjerte lykkeligere enn å se at barna dres blir til flotte, omtenksomme, snille, unike mennesker:love:
Rikkemor: Du kan jo prøve å komme og legge fransk manikyr på meg - biter negler jeg -hehehe. Men du ser nok flott ut til festen i morgen tenker jeg, nytt hår, nye negler, nye klær og sko;)
Nysgjerrig nok: Takk vennen:klem::hearts: Ja, det er helt sant, vi er ikke sære - vi er helt unike hver og en av oss!
Dollsine: Høres ut som du har hatt en perfekt dag i dag, fra start til slutt - fordi du fortjener det;)
Det var et hyggelig bursdagsselskap i kveld. Tonnevis med kaker da, men jeg rørte ikke noe. Drakk kaffe og pepsi max og skravlet med folk. Heldigvis ble det ikke altfor mange kommentarer utav det. Så nå sitter jeg og koser meg med en liten bit av sjokoladen jeg lagde før i dag. Forbausende god om jeg skal si det selv, ser ett par endringer som kan gjøre den enda bedre, men likevel. -Og så inneholder den veldig lite karber og masssssse fett:D:D
bente1 sa for siden:
Her har du oppskriften på t-kakene:
Grove tekaker, Lena Beatrice:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også) Kruskakli til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver
Bland egg, ost, rømme, salt og pofiber til en jevn røre. Trenger ikke piske eggene til eggedosiskonsistens først. Jeg har ikke noe mål på hvor mye kruskakli man skal ha i, tok det på slump. Men rør i litt etter litt til røra blir tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde klikker. Røra SKAL være litt tynn, skal flyte ut litt, men ikke så mye at det blir ei tynn suppe å steke (hvis dere skjønner). Tenk at dere skal ha i så lite kruskakli som mulig. Bakepulveret tilsettes helt til slutt, rett før steking. Stek i ca 15 min på 170 grader
Cocosa er kokosolje, fås kjøpt på helsekost. Fint å bruke i te eller kaffe for å få i seg mer fett. Jeg brukte det også til sjokoladen jeg lagde. Mange som også bruker til å steke i, men der foretrekker jeg smør personlig:)
Nå er det natta her, sove godt:sove:
Så bra det gikk bra da!! Og flink du var som klarte å styre unna kakene -
Nå må du unne deg den gode samvittigheten - tilsvarende som du ville hatt dårlig hvis du hadde forsynt deg. Viktig å være bevisst på det positive! Så skal du ratt se at denne helgen blir knallbra - og at utfordringene var til for å beseires! :) Tipper det går bra i morgen også jeg. :stortsmil
Heier på deg! :heia:
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen - ønsker dere en fin dag:) Nok er regnfull dag på vestlandet da, men her forventer vi ikke annet...:D
Ja, Nysgjerrig nok, jeg la meg med god samvittighet i går og stod opp med god samvittighet i dag. Det er egentlig veldig god følelse å komme seg igjennom slike dager, hjelper på selvtilliten:p
Det var 20 damer der i går. Bursdagsbarnet og 3 av de andre er gode salsa-venninner av meg, så de er veldig støttende og ville aldri sagt noe på at jeg gjorde mine egne valg mhp maten. De andre kjente jeg ikke så godt, noen hadde jeg aldri truffet før. Det var ett par av dem som hevet litt på øyenbrynene og mente det måtte da gå an å gjøre unntak i selskaper, men jeg bare overhørte det og bega meg ikke inn i noen diskusjon. ;) Det interessante er igrunnen at de som kommenterte egentlig hadde hatt veldig godt av noen kilo ned selv, så kanskje var det sin egen samvittighet de egentlig slet med - de trengte bare meg å overføre det på....;)
TurboCat sa for siden:
God morgen jenter :)
Ikveld kommer noen venninner til meg og vi skal kose oss...var en tur på polet i går og fikk anbefalt en hvitvin "Trulli" Chardonnay. Denne skulle inneholde 0 karbo...men det står ingenting på flasken.. noen som vet ? Tørr jeg stole på anbefalingen fra polet ;) ?
Sanna 1 sa for siden:
Jeg synes du var utrolig flink, som greide å styre unna kakene. Der er mitt svake punkt !
Måtte le litt av det siste du skrev. Du har nok helt rett i det at det var deres egen samvittighet som fikk utløp....
Jeg synes det er litt frekt å kommentere fremmede folks matvalg.
Hadde du hatt nøtteallergi, hadde neppe noen sagt at du måtte smake litt !
bente1 sa for siden:
Turbocat: På nettsidene til vinmonopolet står det at den vinen har 3g sukker pr liter, så 0 er nok feil ja, men det er jo uansett ikke ille, så kos deg med vinen du. Husk at du tåler mindre i ketose;)
Sanna1: Ja, helt sant, og en kan jo av og til lure på hva som er folks egentlige motiver for å kommentere på andres valg. Får kanskje begynne å si vi er allergiske mot karbohydrater - det er jo på en måte sant - når det påvirker helsen vår på en negativ måte:p
labaline sa for siden:
Nysgjerrig nok kjempeflink som holdt deg unna kakene. Jeg elsker kake, hadde nok også klart det, men det hadde vært hardt :o
Apropos kake, vi, min mann og jeg, har laget en veldig god iskake med tilsammen ca 30karber. Jeg skulle egentlig lage gul kake, men tenkte med noe helt annet enn hodet og brukte meierismør i den gule kremen, så den ble altfor salt. Da laget vi is og hadde oppå i stedet.
Isen lager vi slik (her er ingen mengde, vi gjør det på slump, men har tatt utgangspunkt i isoppskrifta i ketolyseboka til Torkild)
Kremfløte
Splenda / canderell
Eggeplommer
Vaniljestang
(Jordbær, sjokolade)
Pisk kremfløte, ha oppi splenda.
Rør sammen eggeplommer med vaniljestang og evt annen smak.
Vi brukte fryste jordbær som vi tinte i mikroen til de ble lette å skvise med gaffelen. Skviste de med litt splenda og blandet det med eggeplommene.
Vend egg og fløte forsiktig sammen og hell over kakebunnen.
Kakebunnen finner dere her lavkarbo.blogg.no/1200440003_ziggys_mandelkake_med.html
der er også oppskrifta på den gule kremen
Som sagt, ca 30karber i kaka og den kan fryses om igjen og om igjen, så man kan spise i mange dager :)
ENJOY!
Rikkem0r sa for siden:
bente1: Heheh, fransk manikyr på nedbitte negler hadde nok vært litt vanskelig ja :p Har biti negler tidligere selv jeg, og har da satt på negler innimellom - da blir neglene hvertfall herpa etterpå i laaang tid..
Så flink du var igår som holdt deg unna kakene :heia: Vet du.. Jeg har også lagt merke til det der, kanskje 90% av tiden er det de som kunne trengt å ta av litt selv som kommer med sånne kommentarer :rolleyes:
Dollsine sa for siden:
God morgen!
Jeg ser at Nysgjerrig nok har fått svar på spørsmål om cocosa og tekaker; jeg lenker til Lenabeatrices blogg lell; der har hun lagt ut flere oppskrifter på brød. Brødene er, jeg fryser dem ned i poser à 3 eller 4 og tar opp en pose hver dag. På bilferien vår i fjor hadde jeg med noen slike, som ble oppbevart i kjølebagen. Da hadde jeg brød de første dagene, og det var greit.
Jeg har laget min lokale vri på tebrød, med frø og det som bedre er:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1,5 ss fiberhusk
20 g linfrø
20 g sesamfrø
20 g solsikkekjerner
20 g gresskarkjerner
Ca 30 g kruskakli - til røren blir tykk nok
Pisk egg lett, bland i alt ost og rømme, bland godt og ha i resten. Jeg fant ut at røra ble så fast da den ble stående, og fikk tips om å ha i:
1 egg
1 ts bakepulver
1 ts natron
Evt litt vann
Det fungerte godt, så det har jeg fortsatt med. Deigen settes på bakepapirkledd plate umiddelbart med skje. Stekes ved 175 grader i 20-25 min (eller kortere hvis fargen er gylden)
Og om cocosa; jeg ser dere bruker den i kaffe mv:(. Jeg tar heller en spiseskje "bar", og et glass iskaldt vann etterpå. Merker lite til kokossmaken/fettet da.
Turbo Cat: følger du denne linken ser du hvordan du finner ut sukkerinnholdet på en vin. MEN! På akkurat denne så står det 3 g/liter på tre-literen - og så står det 0,3 g/liter på flaska. Og begge er av samme årgang - en av dem må være feil da tenker jeg. Men som det sies; 3 g/l er ikke noe å skrike hjem om. Drikker du en hel liter (som er ganske mye), så har du fått i deg 3 gram kh. Da er alkoholen verre..... Husk at kroppen forbrenner alkohol før fett, slik at et stort alkoholinntak stopper/hindrer fettforbrenning. Og at de fleste tåler myyyye mindre på denne kosten enn på vanlig kosthold. Prøv deg frem; drikk vann/farris ved siden av (eller iblandet).
Jeg ser at jeg i går var nede i 15 g kh så det betyr vel at jeg holder på å trappe ned tenker jeg. Dagen i går var en av de bedre, og jeg velger å tro at i dag blir minst like bra! Og dere....denne vinen var god.....frisk, lett å drikke.... Og det sier en ihuga rødvinselsker som ikke trodde det gikk an å drikke annet.... :D
Ha en god lørdag alle sammen!
bente1 sa for siden:
Da har jeg lagd yoghurtisen jeg postet her om dagen. Siden Dollsine sa det ble litt mye yoghurt smak, tok jeg en dl mindre yoghurt og en dl mer fløte. Hakket også i litt av sjokoladen jeg lagde i går. Røra smakte bare aldeles nydelig altså, håper den blir like god når den er fryst!:) Friskere enn vanlig is, jeg kunne godt hatt opprinnelig yoghurtmengde også kjenner jeg, men det kommer jo litt an på hva man liker da;)
I alle fall en av venninnene mine kommer til middag før vi drar ut i dag, derfor lagde jeg is, må jo ha litt dessert også. Skal serveres med sjokoladesaus laget av den nylagde sjokoladen min. Til middag blir det lavkarbo lasange m salat og t-kaker. :sikle: Blir de ikke positive til lavkarbo av det, så får det så være ;)
I dag tror jeg jeg lager den t-kakeversonen jeg har prøvd ut før, siden jeg får besøk, men skal definitivt prøve din verson en annen gang, Dollsine, hørtes mer mettende ut. Hvor mange t-kaker får du av den oppskriften?
Dollsine sa for siden:
Ja...sannelig om jeg vet, sist fikk jeg til 51 stk, og da brukte de mengdene som står under her. Jeg bruker å ta en spiseskje med kaldt vann og legge røra på brettet med. Former dem litt, slik at de blir smårunde i formen, og så renner de litt utover og blir fine. Ved å bruke ss blir brødene passe størrelse til meg og min mage. Ferdig stekt veier de da ca +/- 30 gram pr stk. Jeg spiser en pr måltid, og får da 88 kcal, 4,12 protein, 1,17 kh og 6,71 fett pr stk.
75 g - Gresskarkjerner
2 dl - Rømme, seterrømme, 35%
60 g - Fiberhusk, Lindroos
300 g - Philadelphia natuell, Kraft
120 g - Hvetekli
4.5 ts - Bakepulver
75 g - Linfrø
1 dl - Sesamfrø, med skall
12 L (large) - Egg, rå
75 g - Solsikkefrø
Og du Bente...jeg greier ikke lengre å overse at du har laget sjokolade....kan du lenke oppskrifta en gang til??
bente1 sa for siden:
Dollsine: Jeg kjøpte kakaomasse og kakaosmør på www.okosjokolade.no/.
De sender fraktfritt, og der står det også en del oppskrifter det går an å ta utgangspunkt i. De bruker imidlertid en del "siruper" som jeg er skeptisk til på lavkarbo, så jeg har begynt å eksprimentere litt selv.
I går brukte jeg:
1dl fløte, som jeg kokte ned til all vesken var kokt ut - bare tykk masse igjen. Hvis du liker godt mørk sjokolade, kan du sikkert bruke mindre fløte.
Dro vekk fra varmen,
1 ss cocosa smeltet inn i fløtemassen
25g kakaosmør - smeltet inn
50g kakaomasse - smeltet inn
noen vaniljedråper
søtning - jeg brukte sukrinmelis, er med på å mildne smaken, men ble litt kornete, så vil sannsynligvis blande sukrinmelis og stevia etter hvert.
Rør godt hele tiden til jevn masse, får du problemer med å smelte det i varmen fra fløten, så sett det over vannbad.
15g hakkede mandler tilsettes helt til slutt.
Helte over i isbitformer av myk plast og satte det rett i fryseren.
Mye mer fett enn vanlig sjokolade, så smelter nok raskere i romtemp, har derfor best av å oppbevares i fryser og bare ta opp så mange biter som en trenger av gangen. Veldig god, fet, lav på karber, og full av antioksidanter og vitaminer. Kan derfor spises med myyye bedre samvittighet enn vanlig sjokolade ;)
Alle smiliene mine forsvant her, så dette ble en lang kjedelig tekst, men men....
Rikkem0r sa for siden:
Mmmm :sikle: bente1, den sjokoladen hørtes bare heeeelt fantastisk ut! Jeg har ingen idé om hvor man får kjøpt kakaosmør, kakaomasse osv, men google finner det vel ut for meg så tror jeg jammen jeg skal prøve den der etterhvert :D
Nå har jeg vært å kjøpt meg den parfymen, 715 kr :eek: Kikka jo ikke på prisen jeg, fikk sjokk når damen i kassa slo den inn liksom.. Jaja, nå har jeg hvertfall min nye favorittparfyme i hus da :p
Skal få i meg noe frokost nå også, for å få opp fettandelen litt før kvelden blir det lapper :sikle:
Fortsatt tiltak å lage mat, men jeg må jo.... Hadde vært fint hvis noen kunne komme hit med en bøtte med overskudd som jeg kunne benytta meg av altså :rolleyes:
bente1 sa for siden:
Linken til hvor du får kjøpt det: www.okosjokolade.no/
Jeg var litt lei av matlaging en stund jeg også, men tok da noen enkle løsninger noen dager, og nå har jeg virkelig fått ånden over meg igjen - koser meg med å lage mat:p
Du skal lukte nytt i kveld også altså - helt ny RikkemOr;)
Pruttilutt sa for siden:
God formiddag, kjære jenter :)
I går gikk jeg på veggen, bror kom hjem med MASSE smågodt, potetgull og smiiiirsj, så ble sittende mellom malestrøkene med kryssord, godter og musikk. Deler av meg er overbevist om at jeg trenger det. Jeg har jo tross alt litt kjærlighetssorg. :rolleyes: En annen del av meg tenker at jeg er en pusling, en svak f... som ikke helt ser målet klart, ser ikke mulighetene, alternativene. Ambivalens?
Nuvel, i dag fikk jeg jordbær med fløte til frokost, en kaffekopp med fløte står å venter på meg sammen med kryssordet, og i ettermiddag SKAL jeg grille. :D Tør ikke si "nå er det i gang", men jeg må være mer konsekvent.
Snart hjem...
Rikkem0r sa for siden:
Takk for link=) Ja, man blir vel bare sånn lei innimellom.. Men at alt ska være tiltak liksom, eneste jeg synes er "greit" er å gomle pålegg rett fra pakka eller lage fløtekaffe liksom... Blir nok bedre igjen om noen dager :rolleyes:
Jepp, heeelt ny for kvelden=)
Jeg tror at man bare må ha noen sånne runder innimellom jeg.. For å på en måte skjønne litt hva man driver med å ta tak i seg selv og stramme seg opp igjen :ja: Kroppen trenger en pause innimellom og når man sliter litt med hodet oppi det hele er det godt å kun fokusere på seg selv og ikke alt annet med hva man putter i seg osv... Og i stedet for "nå er det i gang" hva med "nå er det PÅ gang"? :) Trenger ikke stresse med det vettu :love: Og når du kommer hjem blir sikkert ting litt lettere også :klem:
bente1 sa for siden:
:klem:til kjære Pruttilutten. Kjærlighetssorg er noe forferdelig dritt!!! Kanskje skulle du bestemme deg for hvor mye tid du skal gi deg selv mhp maten, slik at du ikke går rundt med dårlig samvittighet i tillegg de dagene du spiser ting du ikke hadde tenkt - og så restarter du 100% den dagen du har bestemt deg for det? Min erfaring med trøstespising er at det lett blir en ond sirkel: Først trøstespiser man, og så trøstespiser man enda mer pga at man trøstespiser....:( Bestem deg for hvor lang tid du skal gi deg selv, da er det kanskje lettere å komme ut av sirkelen. Personlig merker jeg også at jeg er mer stabil på dette kostholdet, selv om jeg fremdeles har kjærlighetssorg og nedturer er det liksom mer håndterbare nedturer. :suss::love:
Rikkem0r sa for siden:
Jeg merker jeg "reklamerer" litt for produkter om dagen, men må bare komme med et par anbefalinger til altså :p Jeg har jo drivi å stripa håret mitt de siste gangene hos frisøren og fordi jeg har en del venninner som ikke går til frisøren å gjør sånt, men tar det hjemme, og derfor har svidd av håret sitt er jeg litt over middels opptatt av å beskytte håret mitt.. Denne serien er bare helt fantastisk altså! :ja: Jeg bruker den "intense hydrating mask" innimellom når jeg vasker håret (håndkletørrer og skyller ut etter 5-7 min) og The original moroccan oil, oil treatment hver gang jeg har vasket håret og spesiellt før jeg varmebehandler.. Den lukter nydelig og håret blir en helt ny dimensjon av mykt og lett å "komme igjennom" altså=) Så det var dagens håranbefaling fra denne kanten, nå er det frokost-tid her :hungry:
Du - så snedig at du nevner det!
Den oljen har jeg hørt er helt knall, men jeg aner ikke hvor jeg får kjøpte den. Vet du?
Rikkem0r sa for siden:
Jeg vet at frisøren min har den ihvertfall, så må jo være flere rundt om i landet som har den også?=) De tilhører ikke noen spesiell kjede da, så jeg aner ikke om tango, nikita osv fører den.. Ville bare tatt en tur innom noen frisører og hørt jeg=) Evt hvis du bor i skien/porsgrunn-området kan du jo ta deg en tur til frisøren min? ;) ELLER kjøpe på nettet, her for eksempel :) Mulig det er billigere å kjøpe fra utlandet da..;)
Sanna 1 sa for siden:
Har hatt en lang skogstur, dvs. på skogsveier.
Ganske så slitsomt, for her på vestlandet er det komplett umulig å gå tur uten å måtte "klatre" oppover og oppover.... :eek:
Men så går det desto bedre nedover igjen da !
Greide det akkurat før regnet satte inn igjen. Utrolig ustadig vær om dagen.
Til kvelds blir det reker.
Hadde tenkt å bake en lavkarboloff jeg har oppskrift på. Men det skal være 10 egg og så mange har jeg ikke. Ikke gidder jeg reise ned i bygda for å kjøpe heller, så da får det bli vanlig lavcarbobrød til.....
Ellers er jeg sabla trøtt om dagen, for jeg har så innmari krampe i beina om natta. :mad: Spiser magnesium uten at det virker særlig...
Noen andre som har samme plager? Og hva gjør dere ev. med det? :confused:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg har aldri tydd til magnesium, rett og slett fordi jeg mener det er et salgstriks. Anbefalt dagsdose magnesium bør du få gjennom kosten. Kan lese litt mer om det og poste det senere. Et gammelt råd for leggkramper og urolige ben er en hvit ulltråd rundt anklene. Knyt passelig stramt; ikke at den setter merker, men heller ikke at den faller av. Prøv et par netter? Ved sterke ryggsmerter tar jeg en tråd rundt livet. Tro kan flytte fjell, men hjelper det, så hjelper det. :rolleyes: Raske bevegelser om natten kan gi leggkramper. Håper det ordner seg :klem:
Pruttilutt sa for siden:
Les her . 280 mg for kvinner bør vel være greit. Diett.no fører jo en grei oversikt over vitaminer, mineraler og sporstoffer, så prøv å følge med her. Artikkelen var grei den. :)
manne sa for siden:
Jeg får ikke sove om jeg ikke tar magnesium på kvelden før jeg legger meg. Uten magnesium har jeg urolige bein med max maurflaug... Med magnesium får jeg rolige bein som ligger stille hele natten...
Hvorfor mener du at det skal være et salgstriks? Jeg begynte med magnesium lenge før jeg hørte om lavkarbo... :rolleyes:
Pruttilutt sa for siden:
Legger merke til at de fleste reklameoppslag, også direkte i helsekosten, skriver "kan hjelpe". Derfor.
Vet flere som har hjelp av magnesium, men ser heller ikke bort fra at det kan komme av mangel i kostholdet.
Men altså, jeg har en merkelig holdning til tilskudd. Ser fram til neste blad av VOF, de tar opp kosttilskudd og debatten omkring det i neste utgave.
manne sa for siden:
Magnesium er det eneste tilskuddet jeg tar... og det fordi jeg kan merke på kvelden om jeg IKKE har husket på å ta det før jeg har lagt meg. :)
Sanna 1 sa for siden:
Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe og fullkorn er rike kilder til magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.
Det ser ut for meg at det er magnesium i mange av de matvarene lavkarbo ekskluderer. Når en tenker på at før spiste man banan, belgfrukter, korn, meieriprodukter, poteter i tillegg til kjøtt og fisk, så er det forståelse for litt magnesiummangel. Tror jeg fortsetter med magnesium til boksen er tom.
Hittil har jeg tatt 3 tbl jevnt gjennom dagen, men heretter skal jeg ta 3 før jeg legger meg.
Dri.. vondt med kramper !!
labaline sa for siden:
Jeg tar ikke kosttilskudd, det jeg trenger får jeg gjennom kosten, så lenge jeg spiser variert og mye grønnsaker.
Men for noen er tilskudd kjempeviktig, de aller aller fleste friske mennesker trenger ikke tilskudd, men om man trenger det eller ikke, det er uansett ikke farlig å tilføre det til kroppen, så lenge man holder seg til anbefalte doser :)
Dollsine sa for siden:
Jeg er helt enig i dette Prutti! Ikke gå i fella med å tenke nedadgående (i spiral) negative og destruktive tanker om dette. Du har hatt noen dager hvor den psykiske delen av deg har hatt det tøft, bruk litt tid på å komme deg etter den. Slapp av noen dager - det er ikke verdens undergang å ikke holde fokus på rett mat en kort tid. Finn en dag om ikke så lenge, si til deg selv at DA er du i gang igjen.Jeg tar magnesium hver kveld; hvis ikke får jeg rett og slett ikke sove. Så for min del hjelper det virkelig! Det er ikke godt å bråvåkne med smertefulle tær som spriker i hver sin retning, en fotsåle som vrir seg kraftig rundt seg selv - samtidig som leggen og låret prøver å gå rundt seg selv - motsatt vei av fotbladet selvfølgelig. Når hele meg med min tyngde ikke greier å stoppe krampene ved å stå opp og legge hele vekta på foten er det hardt. Jeg sjekket rundt på nettet før jeg kjøpte magnesium den første gangen, og fant ut at den i blå pappeske på helsekosten tas opp best av kroppen (bedre enn de på apoteket). Siden jeg har prøvd bortimot "alt" for å gå ned i vekt, tar jeg også tilskuddene på ketolysekuren. Tenker at det kan ikke skade å ta det som anbefales siden en får i seg for lite av akkurat disse.
Lørdagskvelden er godt i gang, damefotball på TV, vin i glasset (må drikke opp før mandag vet dere), tapas fra i går er spist. Deilig!
Dollsine sa for siden:
Jeg glemte å si at jeg har lest at magnesium også hjelper mot hjertebank som er en bivirkning av lavkarbo. Dessverre så jeg at for meg, førte for mye magnesium også til hjertebank:( Vi kan ta opptil tre tabl, som var beinhardt! Masse hjertebank, skikkelig ubehagelig hver kveld jeg la meg. Nå tar jeg en tabl/kveld og det fungerer akkurat passe.
Pruttilutt sa for siden:
Kan jo være du rett og slett får nok gjennom kosten og dermed overdoserer litt? :rolleyes::o
Pruttilutt sa for siden:
Jaa, det tar litt tid. Men jeg vil så gjerne! Nå er det taco mellom malingen og ommøblering.
Blir vel ferdig 03 i natt også ;)
Kos dere alle med hvaenn dere foretar dere.
Skulle gjerne vært sammen med deg, Dollsine, på sofaen med vin og kos :)
Dollsine sa for siden:
Meget mulig, men i følge Diett.no får jeg i meg 50-60% av dagsbehovet gjennom kosten. Men en tabl pr dag MÅ jeg ha, for at ikke føttene skal gå amok..:D Hvordan tar du det for tiden?Dollsine sa for siden:
Hjertelig velkommen Prutti! Det går ikke så store mengder vin vet du, så det er mer på deling. Siden du er så langt unna tar jeg deg med i tankene mine :suss::hearts:Pruttilutt sa for siden:
Tar livet som det faller seg osv ;)
bente1 sa for siden:
Da var jeg hjemme igjen etter en veldig koselig venninnekveld. Lavkarbomaten gikk rett hjem altså :D
Jeg måtte ganske tidlig gi opp den vinen og gå over på vann. Selv etter små mengder med alkohol i ketose føler jeg meg svimete, kvalm og dårlig.... Nå sitter jeg med ett litermål med vann foran meg som definitivt skal inntas før jeg kryper til køys.:p
Når det gjelder kosttilskudd: Jeg tar en multi-vitamin-mineral pille hver dag, ingenting annet. Har adri hatt noen kramper el lignende. Tar den i gunnen ikke for at jeg tror jeg får i meg for lite av noe gjennom kosten - spiser jo veldig variert med grønnsaker. -Men føler at når vi drikker så enorme mengder med vann somvi jo gjør, så er det også lett for å "vaske bort" mineraler og vitaminer fra kroppen - de fleste er jo vannløselige:)
Noen ganger føler jeg at jeg drikker så mye vann at jeg knapt rekker å få på meg buksa etter do-besøk, før den må ned igjen....hehehe:D
Ønsker alle en god natts søvn:)
Rikkem0r sa for siden:
Den er vi 2 om!:D
Men OFF, jeg har vært veldig flink idag, egentlig... MEN, det store MENNET.. Jeg klarte jo selvfølgelig, etter å ikke ha rørt noe potetgull, peanøtter, popcorn eller noe som helst ( hadde ikke lyste på heller jeg asså), så putter jeg en bakt potet med bernaise og mais inn i munn :mad: Etter å ha møtt på drittfyren som jeg bare aldri klarer å bli ferdig med, men samtidig er evig "sterk" rett foran, bare knekker helt etterpå, og en annen fyr som egentlig er superherlig og veldig interessert i meg.. meeeen fordi jeg ikke klarer å bli ferdig med han andre klarer jeg heller ikke involvere meg i noe nytt... Det er EN person jeg vil ha, og det er ingen andre.. Uansett hvor mye jeg prøver å kikke på andre gutter holder de bare ikke mål liksom... Neeei, nå blei det litt fyllevas/syting fra denne kanten merka jeg.. Beklager det, blir bare så evig lei noen ganger.. Det har gått over et år, det er på tide at det bare kan slippe nå... Plage noen andre heller, jeg har fått nok... Får vel legge meg, dagen imorgen er helt sikker bedre :rolleyes: Bare å komme seg i seng.. Håper alle andre har hatt en super kveld=) Stooor nattaklem fra meg :klem:
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen - håper dere får en god dag:)
Åååå har du også en sånn drittfyr i livet ditt - uff - da er vi tydligvis flere som sliter med det samme her inne. Jeg kan virkelig heller ikke fortå at jeg ikke kan bli ferdig med det der:( Synd man ikke kan styre sine egne følelser. Kjenner så godt til det der med å sette på seg en manske i situasjonen og virke sterk der og da, og så bryte helt sammen etterpå. -Men det tar vel kanskje bare tid, tid og endamer tid det der også..... Stor trøsteklem til deg, RikkemOr:klem:
Rikkem0r sa for siden:
Ja, å kunne styre sine egne følelser hadde jo vært helt fantastisk noen ganger!=) Da skulle jeg vært ferdig med han for leeeenge siden vet jeg..
Men nå blir det en stund til jeg skal ut neste gang og sannsynligvis da også en stund til jeg ser han igjen.. Jeg blir vel bedre for hver dag og hver gang jeg ser han, håper jeg.. Og det er jeg sikker på du også gjør bente :klem:
Dollsine sa for siden:
God morgen damer! Jeg registrerer at en del mannfolk plager dere med sitt nærvær. Til det vil jeg si... mannfolk....phyyt...Glem dem!
Hev dere over dem! Dere er for GODE!! Ikke la dem dirigere hver utekveld - i tilfelle de dukker opp. Ta tilbake styringa på livet og hverdagen din selv. Og skulle de likevel snike seg inntil - så steng dem ute. De har fortsatt taket på dere ved at dere lar dem få ha det!
Hør litt på gamlemor nå: Sjekk gresset på den andre siden dere; det kan være grønnere på den siden vet dere:p. Så dagens moral er: KJØR PÅ!!!! Pørv noe nytt!!! Var det klar nok tale???
bente1 sa for siden:
Du har selvfølgelig 100% rett "gamlemor":):klem: Hodet og fornuften min sier akkurat det samme!!! Det var bare det å få hjertet og følelsene med på logikken da......
Dollsine sa for siden:
Så er det et vanlig innlegg:D Søndagsmorgen; våknet kl 1045!!! Jeg som bruker å våkne 0830.... Ikke var det for mye vin i går heller; sparte litt i fall Prutti kom seilende vet dere:p
I morgen er det mandag; restartmandag. Har planene klare: ikke over 1500 kcal, ikke over 70, maks 80 g protein/dag. maks 15 g kh - og plenty fett. Tidligere har jeg spesielt brukt fløte og rømme som fettkilder, nå skifter jeg til majones (aioli <3) og oljer. Hjemmebakte knekkebrød, omelett eller tebrød til frokost, tebrød eller salat til lunsj. ostekjeks eler tebrød som mellommåltid og middag blir kjøtt/fisk, med salt, brokkoli, blomkål. Kvelds: ostekjeks med ost, knekkebrød, rester fra tidligere på dagen. Og kanskje viktigst av alt: spise når jeg er sulten; og bare til jeg er mett! Dette gjelder også om jeg er på jobb og har matpause fra kl 1130 - og jeg begynner å bli sulten kl 10..... :( Og 3 liter vann; en før lunsj, en etter og en etter middag. Og trim da.... Gå turene mine i helgene og styrketrening i uka.
Og så skal jeg se på matplanen/menyen til Pruttilutt; der er det mye godt å hente ja. Blir vel kabooomovergang fra i dag til i morgen lell tenker jeg; da kvelden var over hadde jeg et inntak på 50 kh i går:rolleyes:. Det er jo ikke noe problemer når en spiser makrell i tomat og 70 % sjokolade...:o.
Så! Jeg er klar for å sette i gang - og det skal bli godt å få bort alt dette vannet! Ut over dette: har dere gjort noe lurt som jeg ikke har tenkt på?
bente1 sa for siden:
Ser ut som en kjempeplan, Dollsine. Du har virkelig tenkt på alt:ja: Krysser fingrene for at dette vil hjelpe deg;) Ett lite tips: For å bli kvitt småspising mellom måltidene og å få i meg mer fett har jeg den siste uken begynt å ta en kopp te med cocosa hver gang jeg er litt sugen eller småsulten mellom måltidene. Føler det hjelper veldig på å få meg til å spise kun til måltidene! En krukke cocosa kan du jo ha stående på jobben også hvis du trenger noe på formiddagen eller ettermiddagen:)
Pruttilutt sa for siden:
Rikkem0r: Jeg står i dine sko, og jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det! Knyttneven i magen, gåsehuden på armene, kaldsvetten i nakken og forbannelsen i hjertet. Sant?
Ingen råd er gode nok i denne situasjonen, med mindre det er noe praktisk. Ingen teori kommer inn i min skalle, i alle fall. Kan jeg få slå ham, så er det en praktisk ting. Dog, jeg ville ikke gjort det...eller, kanskje. :rolleyes:
Selv har vi fått litt kontakt siden forrige fredag. Jeg slenger ut den ene bemerkingen etter den andre. Han, den som ALDRI deler et hårstrå av seg selv (jada, jeg vet dette er elementære feil), sender sanger med betydning "this is what happens when you do your shit". Så, jeg skylder på meg selv og ham, han vil ikke snakke skyld. Han vil ikke snakke overhodet. GUUUUD så mange nordlendingsord jeg har sensurert nå! :D
Dollsinemor: Jeg er veldig spent på morgendagen. Håper mandag-søndag blir fantastisk, og at du får igjen den varmen du har savnet :) <3 Skulle så innmari mye heller tilbrakt gårkvelden hos deg, hadde det ikke vært for avstanden. :(
Og ja, forresten, jeg tror jeg fant ut 04:41 (ref. facebookstatus) hva jeg skal gjøre med livet. Det er jo ikke ille. Massasjeterapeut!
bente1 sa for siden:
Ikke klandre deg selv, vennen. -Dollsine har helt rett - du er for god for han - det samme gjelder for deg RikkemOr. Vet at det er veldig lett å si, men vanskelig i praksis: Men faktisk tror jeg vi må lære oss til å se vår egenverdi først - før vi kan få de mennene som er gode nok til å fortjene oss - og som dermed er så gode som det vi fortjener ;) -Og så var det veien å komme dit da.... Men å innse det er kanskje første steg på veien...:)
Dollsine sa for siden:
Det er helt sikkert lurt å gjøre det, men cocosa i te da.... :eek:....men er ikke det kvalmt?? Ser for meg fettet som legger seg ut over det varme vannet (og jeg er ikke redd fettet altså). Da tror jeg en ss ren cocosa er bedre...Dollsine sa for siden:
Og så....
Egenverdi damer, er et stikkord jeg ikke kan la være å kommentere. Vi må bli bedre på å se vår egenverdi. Det krever øvelse, men som alle vet så gjør øvelse mester. Vi jenter/damer er nemlig ofte dårlige på å se vår egen verdi. Vi måler oss i forhold til andre, det være seg barn, kjærester, menn, venner, andre damer osv. Vi må bli flinkere til å se at vi er gull verdt fordi vi er de vi er! Og de fleste av oss er også altfor kjappe til å tenke dårlig om oss selv fordi vi har noen kilo for mye. Mer som vi er mindre verdt av den grunn! Det handler ikke om at vi er dårlige mennesker, eller ikke har selvkontroll. Det er helt andre faktorer som har ført til det; det vet vi alle ikke sant?
Jeg er nærmere 50 enn 40 - og liker det. Livet mitt er mye bedre nå enn da jeg var 20. Hvorfor? Fordi jeg er blitt bedre på å ta vare på meg selv, være meg selv, bedre på å gi meg selv noe jeg vil ha fordi jeg er jeg. Jeg er bevisst min egenverdi, fordi jeg er den jeg er – og ikke fordi jeg er mamma, kone, venninne osv. Fordi jeg fortjener det er blitt en flokse, men det er en stor porsjon sannhet i den setningen. Jeg ser altfor mange kvinner på min alder som alltid har levd for - og gjennom - mann og barn. De har aldri gjort noe fordi det var for dem selv; alt er gjort for å tilfredsstille andre. Så flytter barna hjemmefra...hva skjer da? Jo de takler det ikke, noen blir deprimerte, trekker seg inn i seg selv, andre finner seg sjæl med ny mann (og ny runddans), andre lever videre gjennom barnebarn. Når jeg spør om hva de gjør fordi de selv har lyst så viker mange unna - de vet ikke hva de skal svare. Eller fordi de ikke har svar, eller det kanskje er for ubehagelig.
Det er en god start å si til seg selv i speilet hver morgen: hei; så fin du er! I dag blir en god dag vet du. Og på kvelden; takk for en god dag i dag – gleder meg til å treffe deg i morgen! Gjentar vi dette – og andre positive ting – ofte nok så blir det en del av hverdagen vår. Og når vi liker/er glade i oss selv, så vil andre også gjøre det samme.
Så til dere ungdommer – fra gamlemor – ikke la dere pille på nesen og gå i fella jeg og andre gjorde da vi var på deres alder. Det er dere for gode for! La karene gjøre seg fortjent til oppmerksomhet fra dere. Og Prutti: om du ikke fysisk dæljer laus på ham – hva med en punchingball? Det kan gjøre veldig godt å slå:jegvant: på en imaginær fyr?
Pruttilutt sa for siden:
Ser for meg det samme! Eggemelk med halvt om halvt cocosa og smør? Hmm. Må teste når jeg kommer hjem.
Det er SVINvanskelig. Det er energikrevende og tungt. Så går jeg i tillegg rundt med håp innerst inne... Særlig når han sier de tingene han gjør - selv om han ikke sier stort i utgangspunktet. :(
Jeg tror det kommer seg med tiden, på alle måter, uansett utfall. Det er like vanskelig i alle aldre, sant? Ikke bare ung-pike-naivitet?
Pruttilutt sa for siden:
Bente og Dollsine, jeg er så glad i dere. :love:
labaline sa for siden:
Så fine, og veldig sanne, ord, Dollsine.
Jeg er så enig, så enig. Jeg er yngre enn du er, nærmere 30 enn 40, og tenker ofte at den selvtillit jeg sitter med i dag, den skulle jeg hatt for 10-15år siden. Sp mange som har trakket på meg oppover fordi jeg har følt meg mindreverdig, for min del har det vært pga vekten min.
Nå har jeg bare blitt større med årene, men sammen med kiloene har det også kommet en holdningsendring, ikke fra andre, men fra meg selv, Jeg VET at jeg er verdt mye og jeg vet at jeg kan mye og det jeg gjør er meningsfullt. Det jeg har funnet ut er at folk ser meg som den jeg ønsker folk skal se meg som. I dag er det ikke mange som trakker meg på tærne lenger.
Jeg skulle ønske jeg så det da jeg var 20!
Vi er alle unike mennesker og ingen har rett til å få oss til å føle oss svake!
Rikkem0r sa for siden:
Det dumme håpet ja.. Jeg håper vel egentlig ikke veldig mye, men er litt sånn: hva hvis ditt og datt hadde vært annerledes, VET hvor bra det kunne vært liksom.. Men det er jo bare tull, jeg klarer bare ikke å få det inn i hodet innerst inne... Jeg vet at mange av problemene hans kunne blitt ekstremt vanskelig å takle hvis vi skulle fortsatt, så jeg har det vel bedre uten.. Det er bare den dumme lengselen som sitter så dypt.. Men med meg som ikke er flink til å snakke om ting i utgangspunktet og han som nesten aldri sa noe om noe før alt kom i et renn og så skulle det liksom aldri nevnes igjen.. Nei, det funker ikke... Jeg vet det, jeg må bare forstå det..
bente1 og Dollsine :love: Setter så utrolig stor pris på dere! Takk for at dere bare er dere, er ærlige og kommer med råd og trøstende ord :love: Og det gjelder selvfølgelig deg også Pruttilutt :hearts::suss:
bente1 sa for siden:
Glad i deg også vennen:klem::love:
Dollsine - du er en klok dame stor klem :klem:
så kjekt det hadde vært å treffe dere en gang skjønne damer:love:
bente1 sa for siden:
:love:Og stor klem til dere også Rikkemor og labaline
Vi måååå bare ha treff en gang:p
Pruttilutt sa for siden:
Ja, hadde jo vært fantastisk å møttes! La oss si Spania i jula? :p
Rikkem0r: Kunne skrevet det du skrev selv, for det stemmer på en prikk her også. Vent, det er vel ikke samme fyr? :p Savner sååå innmari det vi kunne hatt, for vi kunne virkelig ha hatt verden. Slik føles det i alle fall, at jeg har tapt verden pga. min egen stupiditet. Nåvel, i bunn og grunn er det jo han som har tapt - for du dæven jeg er gull. Det er vi alle.
bente1 sa for siden:
Spania i jula hadde ikke vært feil, nei :D
Kunne skrevet akkurat det samme selv, jeg også..... -Men ja, la oss være enige om det - vi er GULL verdt - det er de dustene som har tapt;)
Dollsine: Angående den cocosaen i teen: Jeg var kjempeskeptisk første gang jeg prøvde det, men det smaker overraskende bra altså! Jeg tar imidlertid ikke en hel spiseskje hver gang, fordeler heller utover dagen og tar 1-2 t-skjeer hver gang. En morsom liten bieffekt: Får kjempemyke lepper, ingen tørre sprukne lepper mer her i gården, nei, beste lebepomaden jeg noensinne har prøvd:D
Sanna 1 sa for siden:
I dag er jeg bare så drittlei og lat. :mad:
Ingenting er kjekt ! Alt er bare kjedelig og jeg har lyst på krokanis !!
Aldri i verden om det vil hjelpe med noe som helst lavkarbogodt....:confused:
Jeg kjenner faktisk smaken av krokanis bak i munnen !!
Gubben er på jobb og jeg har døyvet issuget og kjedsommeligheten med å støvsuge huset. Hjalp ikke en dr..... Ikke kan jeg gjøre noe i hagen heller, for nå regner det.
Og denne dumme :hest: kommer jo ikke av flekken !
Rikkem0r sa for siden:
Jeg tenkte på det istad når jeg så hva du skreiv også, skulle jo tro det var samme fyren det var snakk om! :p Og ja, du skriver akkurat det jeg tenker over her også, er som å ha tapt alt, hele verden.. Og selvfølgelig har du rett! Det er dems tap, ikke våres! Det er VI som er kuppet, ikke dem..! prøver å overbevise både meg selv og dere om det Hvorfor er det så lett å se hva andre burde gjøre osv, mens når det er det rette for en selv skal det være sååå mye vanskeligere å få det til :confused:
Kanskje du kan prøve å lage egen is som du kan kose deg litt med når det er dager som idag? Eller noe annet som du synes er deilig, du kan putte i deg? Jordbær med fløte eller krem, bringebær, sjokolade? Det er jo mange gode lavkarbo-muligheter du kan velge istedetfor krokanis?=) Jeg tenkte å prøve meg på eggemelk til kvelds:
Jeg har aldri laga eggemelk før, burde jeg bruke usaltet smør? Eller har det ikke noe å si? Er det veldig lurt å ha i søtning? Jeg pleier ikke ha det når jeg kun bruker fløte i kaffen, men fløten er jo ganske søt også da=) Burde je putte cocosa i kaffen først? Er oppskriften over her skikkeig nammis eller??=) Mange spørsmål her nå :p
Pruttilutt sa for siden:
Prøv uten søtning først. Har du plass til litt karb, ta en dæsj fløte i. Den søtner jo litt. Salt smør er like greit, du kan prøve litt cocosa i selve kaffen før du heller over eggemelken :)
Mannfolk er drit, vi er enige om det.
Det er ikke en mye lengre; alle menn er like idioter, like enkle men yet så vanskelig å forstå.
Rikkem0r sa for siden:
Da skal jeg jammen prøve meg på eggemelk nå straks :D Med en dæsj med fløte OG cocosa :p
Ooooh, yes vi er enige! :ja:
bente1 sa for siden:
De eneste mennene jeg har truffet som er i stand til å snakke om følelsene sine på en skikkelig måte har dessverre alle vært homofile......Følelsesmessige imbesiler er det de fleste menn er dessverre:(
Sanna1: Is er så godt om sommeren, det synes jeg også, men det er jo veldig enkelt å lage selv også. Blir kanskje ikke 100% det samme, men ett godt alternativ. Har du god nok plass i fryseren, går det an å fryse ned i passe posjonsformer, enkelt å ta opp når et slikt sug komme. Hvis du ikke har bær eller noe annet godt i huset, prøv dette: Bland halvt om halvt med fløte og sæterrømme med noen få dråper fun-light saft i. God, frisk og mettende dessert på 30 sekunder:)
Rikkem0r sa for siden:
Mmmmmm, eggemelk+ kaffe = namme :D Smaker jo akkurat som fløtekaffe (hvertfall sånn som jeg laga den: 1 toppa teskje cocosa i kaffen først og toppa den siste 0,5dl eller så med fløte) :sikle: Men for å gjøre det bedre: MINDRE karber og MER fett+mat! Genialt jo! :D
Meeeen, hva gjør dere med eggehvitene? Burde jeg spare de til noe? Hvor lenge holder de evt?:) Jeg er ikke akkurat superwoman på kjøkkenet som dere skjønner :p
Sanna 1 sa for siden:
Takk for gode råd. Endte opp med litt bringebær og fløte !
Jeg hadde en periode mye eggehvitte i kjøleskapet og greide ikke å finne noe å bruke det til..... Måtte bare kaste det , før jeg reiste på ferie.
Marengs er jo noe, men det er ikke min favoritt. Det går sikkert an å tilsette det i feks. rører hvor eggene skal skilles. Blir bare litt ekstra luftig da...:stortsmil
Rikkem0r sa for siden:
Hmm, jeg får vel spare på eggehviten i noen dager å se om jeg finner noe å bruke den til :)
Nå har jeg akkurat sjekka med stix og er fortsatt i ketose ser det ut til.. Den poteta i natt ødela forhåpentligvis ikke for mye da.. Ska sjekke igjen imorgen og tenker jeg, det kan vel ta litt tid for at kroppen registrerer hva som har "skjedd" hvis dere skjønner=)
Dollsine sa for siden:
God morgen damer! er innom i all hast før jeg drar på jobb. Gid start på dagen med en del vann borte fra i går. NÅ skal det skje. Første delmål er å holde meg til planen. Det neste er å komme under 80 kilo! Ha en super dag!
PS. Bare dager til ferie her og nå....
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen:)
Veiedag i dag, 700g ned siste uke. Det går sakte men sikkert nedover hver uke, så jeg er kjempeførnøyd, altså:D
Krysser fingrene for de andre som har veiedag i dag!!!
Appelsinpiken sa for siden:
Du har så rett, Dollsine.
Jeg er nærmere 20 enn 30, og har slitt masse med selvtillit. Ser det godt nå når jeg er i Tyrkia. Ser de flotte jentene i bikini med helt fantastiske kropper, og jenter som er så vakre (feks i ansiktet) at jeg hadde gitt mye for å bare ha litt av det. Spesielt om jeg akkurat har sett meg selv i speilet - i et speil av den typen som fanger opp så mye lys at alle ser likbleke ut.
Har allerede bestemt meg for at sånn kan jeg ikke ha det. Hvorfor skal jeg ha det dårlig med meg selv? Det er jo ingen grunn til det!
Jeg ser faktisk bra ut. Jeg har familie og venner som bryr seg om meg. Og jeg har en kjæreste som syns jeg er flott. Hvorfor skal jeg bry meg om at fremmede jenter ser bra ut - for alt jeg vet har de en grusom personlighet!
Men JEG er flott. Jeg har en flott kropp, et vakker ansikt, og personligheten min er det ingen som kan måle seg med! (Jeg sier jo ikke at jeg nødvendigvis er best - men jeg er unik! - og det føles så godt å være one of a kind.)
Dette forteller jeg meg selv hver dag, og selv om det føles rart å tenke det, og det føles innbilsk, så er det faktisk bedre å ta i litt i uttrykkene. Jeg vet jo at dette har hjulpet på selvtilliten, selv om det fremdeles er et stykke på vei å gå. Men; enhver reise starter med det første skrittet.
Heia! Dette klarer du!
--
I går var det siste kvelden min mamma var her nede, så vi var ute å spiste sammen med flere andre norske som bor i leilighetskomplekset. Endte med å skeie ut, så klart. Var litt planlagt, så har ikke dårlig samvittighet.
Har spist riktig hele uka, men i går ble det bittelitt av brødet de serverte før middagen + en is og ikke en, men TO strawberry daquiries. Nammenam!
Fikk ikke vondt i magen eller noe sånt, men det fikk magen til å "slippe taket" litt når vi kom hjem.
Ellers har jeg sett en magnesiumdiskusjon her inne. Jeg har ikke tatt noen tilskudd av noe slag - heller ikke magnesium. Jeg ser ikke poeng i å ta magnesium ene og alene fordi det er anbefalt.
Våre kropper er forskjellige - noen må spise under 15 karber for å være i ketose, andre kan spise 50 karber og ha samme effekt på kroppen. Sånn tror jeg det er med magnesium og alle andre stoffer i kroppen også.
Mine bein har det fint, og krangler ikke i det hele tatt. Tror ikke kroppen min har et såå stort magnesiumbehov. Jeg spiser heller ikke såå mye av maten som er kilde til magnesium.
Jeg hadde et håp om at om man kuttet karbohydrater, så ville man få mindre søtt blod. Det har i så fall ikke myggen i Tyrkia fått meg seg. Herlighet så mye myggstikk!
Fikk anbefalt å ta en zyrtec om dagen, sånn at jeg ikke ville klø så mye, men syns ikke det hjelper. Det hjelper hvertfall ikke nok - myggen her nede klør mer enn de hjemme, og myggen er mindre så den er vanskeligere å se.
Både Zyrtec og kløestillende salve... Tror jeg må på apoteket og spørre om de har noe bedre...
Appelsinpiken sa for siden:
WOW!
Kjempebra nedgang. Misunnelig. Hurra for deg! :_punk:
Sanna 1 sa for siden:
Jeg tror ikke det er særlig mange som spiser magnesium, som gjør det bare fordi det er anbefalt, som du sier. De fleste som har intense kramper og smerter i beina hver natt, vil gjerne prøve noe som hjelper for dette. Det er nemlig ubeskrivelig vondt og nattesøvnen blir veldig dårlig. Jeg tror jeg er oppe og står/går minst 8-9 ganger om natten, - da blir en trøtt og sliten ! Har prøvd all verdens kjerringråd + magnesium, men det er ikke blitt særlig bedre.... Men nå vet jeg jo heller ikke hvor lang tid det tar før magnesium virker. Kanskje man må ta det over en tid først !bente1 sa for siden:
Høres ut som du koser deg skikkelig i Tyrkia Appelsinpiken, veldig missunnelig på den muligheten du har der - til tross for myggstikk;)
Og du gjør så rett i å jobbe med følelsene selvbildet ditt. Skulle ønske jeg hadde forstått dette da jeg var på din alder:) Men jeg har alltid slitt med å prøve å framstå sterkere enn jeg er, og innser nå -endelig- (er visst litt tunglært...) at det faktisk gjør meg enda mer sårbar. Kanskje bedre å eksponere sin sårbarhet og heller jobbe med å bygge opp det indre selvbildet. Har fremdeles problemer med å se meg selv i øynene i speilet og si noe positivt hver dag, men prøver i alle fall....:p
bente1 sa for siden:
Sanna1, det er jo ofte slik at kosttillskudd ikke fungerer like godt som det vi får i oss naturlig igjennom kosten, kosttillskudd tas ikke like lett opp av kroppen vår. Kanskje du skulle sjekke litt på naturlige magnesium-kilder i kosten og være litt bevisst på å få i deg nok av det en periode - se om det hjelper:)
Rikkem0r sa for siden:
Good morgen alle sammen =) Jeg la meg seint igår og er da også seint oppe idag.. Nå har jeg akkurat spist frokost og sitter å koser meg med en kaffekopp :)
Jeg får noen ganger sånne prikker under armen som klør og ser forferdelig stygt ut.. Når jeg var i tyrkia gikk jeg inn på apoteket og viste det til han mannen der og spurte om han hadde noe som kunne hjelpe.. Da fikk jeg hydrokortison (hu jeg var med er hjelpepleier så hu forklarte meg at det er det det heter på norsk og det er ikke farlig, men man skal ikke bruke det aaaltfor lenge i strekk(pause etter 1-2uker) pga det er litt antibiotika i det ;)) og det blei sååå bra bare på noen dager! Jeg vet ikke om det kan hjelpe mot myggstikk, men er jo verdt å prøve?=) Det skal ihvertfall hjelpe mot sår hud, solbrenthet, kløe osv :ja: Jeg kan sjekke hva det står på den så du får riktig hvis du er interessert, så går det jo ann å prøve hvertfall:) men jeg fikk ikke ha den på i sola altså, så smørte på ettermiddagen når jeg var hjemme fra stranda etter en dusj og så igjen før jeg la meg.. VIDUNDERMIDDEL :D
Gratulerer så mye med nedgang Bente :heia: Kjempebra! :D
Rikkem0r sa for siden:
Karbomamma er du fortsatt innom her og titter litt eller? Er alt bra med deg? :klem: og :suss:
Foksy sa for siden:
Hei og god mandag alle sammen!
Har vært innom veietråden og sett alle de flotte resultatene :heia:
Også har jeg brukt en time her inne for å lese meg gjennom innleggene :p jeg er såå enig med deg Dollsine! Selvtillit er ikke noe som kommer av seg selv, selv om den ofte blir sterkere med åra, det hjelper å være positiv mot seg selv...og ikke så streng ifht alt vi ikke er fornøyde med. Ikke alle menn er idioter, men mange unge menn er det! Selv har jeg funnet en fantastisk mann som tør å være seg selv, gi av seg selv og som er kjempeflink til å gi meg (og andre i livet hans) positiv feedback :) og det med positivitet er noe jeg også jobber aktivt med. Om man gir andre positive tilbakemeldinger vil du også få tilbake. Om noen gjør noe bra, har en klesplagg de kler godt eller sier noe morsomt/bra, så SI det til den personen det gjelder :) istedet for å bare tenke at jobbkollegaen så fin ut osv. Da får du glade medmennesker som også føler for å gi noe tilbake :) og man føler seg bra fordi man gjorde hverdagen til den andre bedre!
Og fortell deg selv at du er flott og unik til ditt eget speilbilde, det hjelper!
Disse mennene dere savner, hva har de gjort for dere bortsett fra å gjøre dere til selvbebreidende og lei dere? Har de fyllt dagene deres med glede og vist åpenlyst for dere HVORFOR de liker dere?
Jeg har selv løpt etter menn fordi jeg har prøvd å "omvende" de, eller at det at de ikke gir meg noe har fått meg til å ønske at nettopp de skal snu og fortelle meg at jeg er flott...men de gjør ikke det... Men som ikke gir av selg selv på eget initiativ er ikke noe å samle på, det er ikke vår oppgave å lære de det heller.
Ble kanskje litt usammenhengende dette...skriver via iPhonen og får ikke sett helheten :p
Men elsk dere selv, damer! Før dere lar andre gjøre det!! Vi ER verdt det!
Pruttilutt sa for siden:
Foksy skrev:
jeg er såå enig med deg Dollsine! Selvtillit er ikke noe som kommer av seg selv, selv om den ofte blir sterkere med åra, det hjelper å være positiv mot seg selv...og ikke så streng ifht alt vi ikke er fornøyde med. Ikke alle menn er idioter, men mange unge menn er det! Selv har jeg funnet en fantastisk mann som tør å være seg selv, gi av seg selv og som er kjempeflink til å gi meg (og andre i livet hans) positiv feedback :)
Så fint, Foksy! Må være godt å ha noen som du føler deg trygg på og viss på at han gir deg det du trenger av positive tilbakemeldinger. For du har helt rett, det er kjempeviktig.
og det med positivitet er noe jeg også jobber aktivt med. Om man gir andre positive tilbakemeldinger vil du også få tilbake.
Eller man kan ende opp med å gi så mye av seg selv at man til slutt sitter med skjegget i postkassa? Men - det er jo kanskje en risiko man må føle det er verdt å prøve? Om noen gjør noe bra, har en klesplagg de kler godt eller sier noe morsomt/bra, så SI det til den personen det gjelder :) istedet for å bare tenke at jobbkollegaen så fin ut osv. Da får du glade medmennesker som også føler for å gi noe tilbake :) og man føler seg bra fordi man gjorde hverdagen til den andre bedre!
Og fortell deg selv at du er flott og unik til ditt eget speilbilde, det hjelper!
Disse mennene dere savner, hva har de gjort for dere bortsett fra å gjøre dere til selvbebreidende og lei dere? INGENTING
Har de fyllt dagene deres med glede og vist åpenlyst for dere HVORFOR de liker dere? Absolutt, overhodet ikke. Stikk motsatt.
Jeg har selv løpt etter menn fordi jeg har prøvd å "omvende" de, eller at det at de ikke gir meg noe har fått meg til å ønske at nettopp de skal snu og fortelle meg at jeg er flott...men de gjør ikke det... Men som ikke gir av selg selv på eget initiativ er ikke noe å samle på, det er ikke vår oppgave å lære de det heller.
Helt rett, Foksy. Vi ER verdt det - men vi må nå komme til det punktet der vi følelsesmessig greier sette den berømte grensa for hva vi tolererer! Jeg ser at jeg nærmer meg, men han stadig drar meg tilbake med å gi meg det forbaskade glimtet av håp. Jeg er, og har alltid vært, relativt intuitiv og treffer blink på mye (det aller meste, dessverre), og Han har alltid vært uklar. Magefølelsen sier "Ro deg ned, det kommer til å ordne seg. Til slutt.", mens hodet sier "ditt treige krek, finn deg noen andre!!" Hjalp i alle fall ikke rote med bestekompisen hans. :rolleyes: I know, I'm a bitch. Ikke var det gøy heller.
Nå har vi vært på en lang sykkeltur. Muskler måtte strekkes på!
Pakket bort malesakene for denne gangen i og med at jeg reiser snart og faktisk TRENGER noen dager med ro. Hodet er fortsatt litt ødelagt, så har sagt fra mandag med ny start. Da skal både rockeringen og maten settes i skjema. Får besøk av min aller beste venninne på torsdag (fra Vardø, lang vei) som skal være til søndag, og jeg vet at det blir mye alkohol og sene kvelder. Da er det fånyttes å sette i gang for kun å bli svartskyldig i samvittigheten. 17. juli er det ett år siden start. Det er faktisk litt vemodig! Jeg må reise på en måte. Kan jo gjøre det lørdag :rolleyes: Håper Fjompen er på jobb (utenbys) slik at jeg får ture som jeg vil på byen uten å stormkikke rundt meg på speiding etter han. Sukk hjerte, men brist ei.
Var på kirkegården i stad hos min farmor, og kirken var faktisk(!) åpen. Ruslet inn og tente et lys, det var så fullt med kjærlighet der inne at jeg fikk tårer i øynene. Ikke pga. sorgfulle følelser, bare kjente jeg var utmattet og ble fylt med en slags ro. Ikke spesielt praktiserende religiøs av meg, men det var noe helt særegent med å være der i fred og ro. Store portretter av prester og prestekoner jeg har plassert trygt og godt i slektstreet. (Brukte hele 2009 på slektsforskning da jeg var sykemeldt).
Fin dag i dag. Ny frisk snart. Har tippet V75 i dag, og vinner jeg masse drar vi til Spania, jenter. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.