Wow - 102 år, så fantastisk - få forundt å leve et så langt liv! Håper dere får en fantastisk feiring!!!:)
Og jeg sender deg tonnevis av styrke:) Masse lykke til. Hvis du vil ha noe å gumle på, kan du jo bake de muffunsene vi har snakket om tidligere i uken - de er kjappe og enkle å lage, og smaker veldig godt, mmmmm - lettere å få til når du har noe du kan spise som er lovlig;)
Bente: Gratulerer!!!!!!!! 10 kg er et vakkert tall!!! Det gir meg inspirasjon til å fortsette!
Sanna: spis deg god og mett før du kommer til kakene. Og ta med muffins eller annet ok. Skaldeman sier forresten at skulle det være så ille at vi må spise kh så ta et solid inntak av fett først slik at forbrenningen av fett er godt i gang når det tilføres kh. Tenk å få være med og feire en 102 års dag da gitt!!
Her er det 25 grader; deiiiiiiilig! Har vært ute i hele dag og nytet tilværelsen.
Ja, fantastisk deilig å se det 10 tallet altså:p -Og jeg som egentlig trodde jeg skulle gå opp denne uken - føler jeg har spist altfor mye mat enkelte dager - men det har tydeligvis ikke så stor betydning så lenge jeg er lavt nok på karbene - deilig å få det bekreftet:D
Kos deg masse i sola Dollsine-mor og nyt dagen videre. Her på vestlandet er det som vanlig regn - men jeg holder på å vaske, brette tøy og pakke til turen, så hadde nok blitt innedag uansett, så da er det jo like greit at været ikke innbyr til uteaktivitet:rolleyes:
Jeg er jo som nordmann flest, gjerrig på positivitet. Men et kompliment som sier "for noen vakre øyne du har" har jeg aldri hørt snurten av. Det kommer vel når det er mest kjærkomment?
Ukristelig tidspunkt, ja, men det var sååå godt å sitte oppe alene med radio, forum og stekte svenske kjøttbullar. Nammnamm!
Tolke positivt? Da må man ha et positivt utgangspunkt :)
TAKK, Bente :love: Jeg er enda mer glad for at jeg ble med dere i denne gruppa, kunne ikke drømt om bedre venninner her inne! Ååå, dere er så gode alle sammen!
RÅ, HELT FANTASTISK! Steike, jeg er stolt av deg!
Vi kommer etter vi andre :rolleyes:
Tenk å våkne etter tre dager standhaftig alkoholinntak og være i perfekt form? Ikke hodepine, ikke kvalm, ikke nerver... Bare... lykke?
Fått i meg litt mat og drikke, satt på en film og skal kose meg under pledd, for jeg kan ikke nekte for at jeg er litt sliten. :o
Takk for oppmuntrende ord. Mesteparten av solbrentheten gikk heldigvis over til i dag, men kjenner det svir litt i kinnene i dag også - selv om jeg har ligget med ansiktet under både hatt og sånn tynn blå sak man kan ha rundt seg, og som jeg ikke vet hva heter... Godt jeg har aloe vera :p.
Skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet for å spise is. Jeg er tross alt i Tyrkia! Maten jeg spiser er stort sett riktig, selv om jeg begynner å bli lei.
Siden jeg spiser hjemme hver kveld, så lager jeg mat som varer i flere dager. Nå er det femte dagen med squashlasagne. LEI! Og orker ikke dra på butikken heller. Får heller dra dit i morgen etter jobb.
Dagen i dag har ikke vært noen dans på roser det heller, men det er mye bedre enn i går kveld. Da var kjæresten opptatt på kvelden, og vel... De fleste jeg kjenner er ute og har det gøy på lørdag kveld, de sitter ikke hjemme på face.. Dessverre for meg. Søndag kveld pleier å være bedre, så krysser fingrene!
Herlig å lese at du har vært ute å hatt det gøy (oooii som jeg er misunnelig!!!), og jeg er sikker på at du har fått massevis av komplimenter. Ikke glem at ikke alle komplimenter gis i form av ord. De gis også i form av blikk og kroppsspråk. Og å danse med samme fyren i mange timer... Syns det er et kjempekompliment! Han danset jo med deg fremfor alle de andre jentene. Ikke glem det!
Ja, det er forsåvidt bra at jeg har hjemlengsel - for det betyr jo som du sier; borte bra, hjemme best. Og jeg har det absolutt best i armkroken til kjæresten! Den er bare en dag og 20 timer unna! Han har fått beskjed om å kjøpe bacon, fryse ned, og ha i kofferten. Jeg vil ha mer bacon - og det er skikkelig vanskelig å få kjøpt sånt i et muslimsk land, altså, så her snakker vi medbragt :p! I dag har jeg vært i sola igjen, men skal bli godt å jobbe litt i morgen, selv om jeg ikke tror det vil være mer enn en-to timer jobb i morgen. Kommer meg likevel unna sola midt på dagen, og på kvelden så må jeg rydde og ordne her sånn at det ser fint ut når kjæresten kommer. Håper de neste 44 timene går fort! :)
Ja, håper det jeg også! At jeg glemmer fort at jeg hadde noen kjipe dager, og bare husker hvor moro jeg har hatt det, og hvor deilig det har vært å bare ligge i sola og kose meg.
Og bente1... GRATULERER MED 10 KILO NED! Kjempebra jobba!
Men aller først så må jeg bearbeide at de andre på området (norske de også) dro ut i går, og ingen spurte om jeg ville være med. - De hadde rett og slett glemt meg. Da er det ikke lett å sitte i leiligheten helt alene, med hjemlengsel og solbrente kinn. Tror den følelsen av å bli glemt/avvist gjorde hjemlengselen enda verre.
Virket som flere av de var litt lei seg for at de hadde glemt meg i dag. Tror noen av de rett og slett ikke tenkte på meg (og herlighet, man trenger ikke huske på alle hele tiden), men det virket litt som om noen av de med vilje ikke hadde nevnt meg for de andre, sånn at de andre skulle huske på at jeg også var der, og at jeg - i motsetning til alle de andre - er her helt alene.
Nei, nå må jeg slutte å tenke på sånt. Det er ikke noe hyggelig. Må prøve å finne ut hva jeg skal ha til middag. Hmm.. Kanskje squashlasagne? :p
TIII kilo!! :heia: Så fantastisk bra! Også må du ikke glemme at det er du som har oppdratt barna dine og lært dem å bli så bra som de kan være og er, så du må nok ta mye av æren der ja supermamma'n :klem:
Wooow! 102 år, det er ikke ofte man hører!=) Lykke til med kakeutfordringen ;)
Pruttilutt, så braaa at du har kost deg masse i helgen!=) Det trengs å herje litt innimellom=) Og jeg er heeelt sikker på at du har fått noen komplimenter jeg og, men det er som det er sagt flere ganger.. I Norge er vi eksperter på å kamuflere komplimenter.. Og pga det er vi kanskje ikke så flinke til å ta imot eller faktisk skjønne at det var et kompliment vi akkurat hørte?=) Men dette er ikke til å misforstå i alle fall.. Du er en vakker og utrolig nydelig person lille venn, og du hjelper alltid alle så godt du kan med den enorme kunnskapen du har :snill: Du er rett og slett fantastisk :love:
Jeg er så sykt sliten idag, våkna klokka 16, og er fortsatt ikke helt klar i toppen.. Jeg bruker en evighet bare på å få skrevet her idag=) Har på tv'n og detter ut stadig vekk :p Men igår var en super kveld, ikke på byen da, mesteparten av tia jeg var på byen tilbrakte jeg i taxikø for å komme hjem igjen.. Heheh=) Men vorset her hjemme og båtturen fra Brevik til Langesund var supertrivelig :ja: På byen var det litt for mye sånn 18-års fest så jeg gikk rundt å prøvde å finne kjentfolk, men det var jo bare umulig når det var så stappa.. Det er vel det samme ca hvert år, jeg er så og si aldri i Langesund fordi det er der jeg hang når jeg var 15-16-17 år selv og det har ikke forandra seg stort.. Men det glemmer jeg litt bort i løpet av året og så tar jeg en tur igjen på sommeren og det er AKKURAT det sammen, bare at jeg blir eldre og eldre for hvert år :p
Idag er det kun sofakos som gjelder for min del.. Spist muffinser til frokost og kosa meg med kaffe med cocosa=) Håper alle har en super dag/kveld=)=)=)
Skikkelig dumt gjort av dem synes jeg, men tror nok det var en forglemmelse, ikke noe de gjorde med vilje. Forstår godt at du føler deg litt nedfor og alene etter en slik kveld. Håper kvelden din i kveld blir bedre, søte venn, sender deg en stor trøste - :klem:
Åååå:love:
Kjekt at du også hadde en super kveld, RikkemOr:)
Skikkelige partyløver her i helgen altså -oppe kl. 16 ;) - Burde vært nå du skulle ut på nattevakt, vet du, du har jo allerede snudd døgnet:D
Da har jeg pakket det meste her for turen i morgen, bare noe småting igjen, så er nesten klar. Må tidlig opp i morgen så greit å ha alt klart nå i kveld. Har nettopp spist middag, lagde Biffstroganoff i dag, det smakte kjempegodt, og jeg er god og mett. Siste dag med hjemmelaget mat - spent på hvordan det går i Hellas:rolleyes:
Ja det er så sant Bente, natt-tur hadde vært perfekt nå :ja: Men så er jo jeg sånn at jeg strengt tatt alltid vil gå natt hvis jeg får muligheten til det da :p Morgenfugl jeg? NEI...=) Synes det er helt forferdelig at jeg skal gå 2 hele uker med dag nå.. Heldigvis går det fort..:o
Appelsinpiken: Håper du får en myyye bedre kveld idag enn igår.. Dumt at det ble sånn igår, er så kjipt å føle seg utafor og glemt :/ Men jeg tror heller ikke de har gjort det med vilje altså.. Det var nok bare en forglemmelse og jeg ser for meg de har ganske dårlig samvittighet idag... Nå kommer snart kjæresten din ned også, tenk hvor mye dere skal kose dere :love: Nyt kvelden i kveld og ikke ha dårlig samvittighet for en liten is, du har vært kjempeflink!=) :klem:
Heisann. Stikker nesa innom en liten tur før senga kaller. Er sliten, besøk i går kveld (les: natt) og det ble seint. Og tidlig oppe. Sovna ute i sola i dag, det hjalp litt men nå er det hardt å være meg:o For ett par tiår siden var dette no problemo, og nå......:rolleyes:
Har hatt enorme mengder vann i kroppen de to siste dagene; skulle hatt en tappekran å sette på meg selv:p Nå er fingrene endelig nesten "normale" og det er godt etter at ringene har vært mer som "krympet fast". Har drukket mine 3 liter hver dag men tror trimturen jeg bruker å ha i helgene har vært tøffere enn jeg trodde. 2 t gåtur i 25 grader er heftig for en gammel skrott.
De to siste dagene har jeg hatt ca 79 % fett, ca 19 % prot og 2 % kh. En god fordeling tenker jeg. I morgen er det mandag igjen; masse nye muligheter (som det er på alle nye dager, ikke bare mandager:p). Og veiedag. Ønsker dere alle sammen lykke til:)
Jeg er så avhengige av dere nå, at INGEN får være nettfrie framover. Basta. ;)
Formen fortsatt fin, drukket 3 liter vann og spist ganske lavkarbis'ish. Bestis til Fyren skal ta meg med på fjell- og hyttetur nå som jeg er sykemeldt, så det blir koselig. Høhø.
Nå har jeg montert og hengt opp ei ikea-hylle, skal snart pusse gebisset og krype til korset.
For en strålende mandag morgen! Overskyet, 17-18 grader. Perfekt gå-tur-vær. Og malevær (ser litt mørkere på den jobben da;))
God tur Bente; misunner deg ferien! Vi blir hjemme så fremt det blir ok vær. Ellers blir det å parkere seg i bilen og kjøre noen mil.
Klart vi er her for deg Pruttisjefen!! God tur på fjellet med deg! Masse frisk luft håper jeg, noen gåturer osv.
Her var det veiedag i dag ja, som vanlig nedtur det. Eller opptur - som en ser det. Var 1,4 kg tyngre enn sist sist mandag. Jada... Sånn går no dagan:mad:
Det gjør noe med innstillingen min dette. Ikke motovasjonen, for den er absolutt på plass. Har andre gevinster med dette kostholdet så det er helt ok å fortsette. Men så var det disse forb&%¤#ede kiloene da. Derfor er det så godt å ha ferie nå og ha litt god tid til å finne ut av ting og tang. Jeg har endret litt på maten og spiser mer salat med olje. Har ikke skinke eller andre proteiner i salaten enn fetaost. Der kvittet jeg meg med en proteinkilde som tok plass. Knekkebrød til frokost med ost; det hører med til fridager det. Middag; kjøtt/fisk og salat med feta og olje evt grønnsaker. Kveld: salat med feta/olje, bær med fløte eller ostekjeks alt etter hvor mye jeg har å gå på av prot/kh.
Nå skal jeg lete fram fargekartene mine og finne ut hvilken farge jeg skal kjøpe i dag. Ha en god mandag alle sammen!
Vi kjørte, ja. Ned til området rundt Malaga i Spania og opp igjen... Vi valgte å overnatte på hotell både ned og opp... litt varierende når man bare bestiller på internett underveis... :D
Idag våknet jeg aaaltfor tidlig, lå å vrei meg frem og tilbake fra 6 eller no og duppa av og våkna, av/på frem til 8..
Også så usannsynlig kvalm jeg er.. Trodde etterhvert at det var fordi jeg var sulten, men mat gjorde det ikke bedre... Så ligger her på sofaen og synes synd på meg selv nå da:/
Lykke til med fargevalg og maling Dollsine =) Det er gøy med oppussing og nye farger, ting og sånt :D
Dollsine: Kanskje det er noe galt med vekta di? :rolleyes: :( Håper så indelig at det løsner snart!!
Og fjelltur blir det mulig, var jo meldt elendig vær fram til tirsdag - men var 40 grader her inne i natt, så kan umulig bli så fryktelig kaldt disse dagene.
Men vi har turløyper og planer om å dra ut med båten og finne litt middag. Koke fersk fisk i byssa på båten? Må passe meg litt nå kjenner jeg :rolleyes:
Rikkem0r: Ikke bli syyyyk! Fiks deg cola zero. Håper det ikke blir noe mer enn uvelheten og kvalmen, men at du slipper flere runder der-du-vet.
<3
I kveld antar jeg at jeg er i ketose igjen. Jeg har 16 kroner fram til jeg får skattepengene en gang, så må vel ta turen innom NAV og si "hjeeeeeeelp". Trenger stix siden jeg ikke har vekta lengre. Og jeg trenger noen elementære ingredienser: Fløte, egg, og smør. Er flink å handle for mye, så det blir liggende mye snadder i fryseren. I nøden spiste fanden fluer?
Nå skal jeg vaske søvnen bort og steke noen kjøttbullar, så ta fatt på denne merkelige dagen.
Da er jeg tilbake fra ferie :D Orker ikke å lese alt dere har skravlet om den siste uka, men skal oppdatere meg i vekttråden etterpå ;)
Ferien ble en ukeslang utskeielse med karbohydrater i alle former og varianter :p Jeg var heldigvis forbredt på det, og det var ikke vanskelig å stramme inn igjen igår. Vekta viste 600 gram opp, og det er HELT greit :) Hadde faktisk trodd det var mer, for magen har est ut! Men det er nok bare luft og vann! :p
MariaB velkommen hjem fra ferie!=) Håper du har kost deg masse og kjempebra at du er flink og klarer å stramme rett inn igjen :)
Pruttilutt: Jeg har sluppet unna turer inn på det lille rommet foreløpig heldigvis=) Jeg la meg til å sove litt på sofaen istad bare for å slippe å være kvalm :p Hjalp med en liten halvtime der, før jeg ble brutalt vekt av tlf som ringte.. :p Er fortsatt ikke pigg, men har vært ute en tur å henta leiebil til morgendagens utreise og kjøpt litt mat.. Prøver meg på litt grilla kylling og satser på den blir i magen uten for mye krangling :o
Og ikveld skal jeg koooose meg med bringebær, bare fordi jeg vet at jeg ikke får noe bær på de neste 2 ukene så da blir det litt ekstra kos i kveld :snill:
Her har sola plutselig kommet frem også.. Hvis det er noen som savner vestlandsvær nå i sommer er det bare å komme til østlandet, for det er her det har gjemt seg :ja:
Blitt elendig vær, så vet ikke om jeg orker. Får se en dag det bare er overskyet uten fuktprosent på over 70 -_-
Hadde lyst å dra på fisketur, men vet ikke riktig om det blir rett å dra med han :p Nåvel, det er jo bare en fisketur og mat det er snakk om. Og jeg trenger fylle opp fryseren...
Kjekk og kjekk, fru Blom. Han er morsom, søt, festlig, smart og full av tatoveringer, men han får ikke hjertet til å slå raskere. Kan jo være fordi han er bestevennen til Fyren.
First thing's first.
Var nede i byen i stad, innom NAV for å ordne med diverse og for å handle de mest elementære tingene jeg trenger; egg fra landlord, fløte og smør. Manglet 50 øre, men idet jeg tenkte tanken da jeg gikk mot kassen så jeg ned på gulvet og jaggu lå der ikke en liten rød en ;)
Blir fettfaste nå framover med kun eggemelk og koteletter.
Den kan jeg jo se, litt mer trivelig når man ikke drukner av å se opp mot himmelen :)
Ja first thing first men er det gjør ofte godt med litt annet å tenke på ;) Han høres uansett ut som en skikkelig åreit fyr da og det er jo supert med en fiskekompis :snill:
Heldig med den 50-øra da! :) Ikke alltid "Karma's a bitch" ;)
Han er en ganske jordnær fyr selv om han har den verste seksuelle utstrålingen jeg har vært borti. Bare så synd han faktisk ikke... nei. Glem det :p
Fisketur blir det nok, jeg vil han skal lage mat til meg. MASSE mat. Helst med gulrotstuing. Snaaaaaaaaaafs.
Jeg har alltid hatt gullhår når det kommer til økonomi, så selv i nøden hjelper en 50 øring stort. :rolleyes:
Hehehe, høres ut som om du har litt å tenke på fra før der ;)
Mmmm, gulrotstuing.. Det pleier vi å ha på jobb innimellom :D Synd den er full av mel og melk.. Ooog gulrot.. Heheh :p
Ja, er det 50 øre man trenger så er jo den lille penga gull verdt! :D
Ja, for en gang i blandt må jo det være ok?:D Husker ikke Kh-innhold i gulrota akkurat nå jeg men husker det er litt i de, og no snakk om at den blir "verre" når den er oppvarma? Men det har vel med GI å gjøre og da er jeg innpå felt jeg har dårlig peil på :D
Men uansett litt gulrot for å lage supernamme gulrotstuing en gang imellom, DET må være lov :ja:
Rikkemor: har du vært hjemme i fire uker allerede?! Syns nettop du kom hjem jeg!
Prutti: håper du får fisk om du drar ut da! ;) og flaks på butikken da!
Tja...flink og flink... Jeg er fortsatt ikke helt i ketolyse modus, men jeg har strammet kraftig inn:)
Jeg synes også at jeg akkurat kom hjem! :p Heheh.. Men sånn er det hver gang... Fria går så ekstremt fort, trøsten er at tia ute på jobb også går fort :snill: Og allerede neste fri begynner jeg jo på skolen, så da kommer hvertfall tiden til å fly unna! :D Gleder meeeeg=) hihihi :p Og jeg synes du er kjempeflink som strammer inn med en gang uansett jeg :ja:
Må bare fortelle! Nettop sittet her å storkost meg med en kaffe latte (eggmelk med dobbel expresso). Fikk Stevia i posten på fredag og du verden hvor fantastiskt deilig!
Ett dypt sukk unnslipper mens 1,5 åringen min slikker i seg skummet som ligger igjen i bunnen av koppen.
Og nå må jeg ut å kjøpe egg for å lage kaffelatte jeg og :p
Har vurdert stevia litt.. Hvor kjøpte du? Det er som sukker bare mye mer konsentrert og sunnere er det ikke?
Jeg fikk kjøpt på Ica maxi, men det er den eneste plasse jeg har sett det.. Men på nette er det jo garantert mulig å finne noe da :) Evt kan du jo lage med Funlight saft?=)
Har ikke Ica Maxi på mils omkrets og jeg gidder ikke drive med det der gelatintullet, så jeg får leite på nett.
Har så lyst til å lage en ostekake.....
Den ene jeg fant her er lime-gele.. Vet ikke hvor godt det er i ostekake?? Er bare vandt med mamma sin og da er det sitron i ostekremen og appelsin på toppen som gjelder ;)
FunLight og en pose gelatin... Til en hel pose gelatin bruker jeg 2 dl ublandet saft og 8 dl vann... For å lage gele til ostekake bruker du hele posen, 2 dl saft og 5 dl vann... easypeasy... :D
Vi brukte 4 overnattinger nedover... bodde en uke i Spania...og deretter 3 overnattinger hjemover før vi kjørte siste strekingen (Frankrike-Norge) i ett strekk.
Selv hadde jeg ikke turdt å sove i bilen siden man hører om så mye rart som kan skje og siden vi har små barn...men vi så flere som tydligvis overnattet på betjente rasteplasser. :)
Etter en uplanlagt høneblund på sofaen våknet jeg ulvesulten! Nå står røren og sveller litt før det lages mine kjære lapper. Jeg har ikke bacon, men jordbær. Og gjett om dette skal gofles og slumses med :love:
Godt å se at dere også endelig er våkne! Går da ikke an å sova bort sumardagen?! Her har dagen gått med til noe av det jeg er best på, nemlig å få tia til å gå uten å gjøre noe.... Har begynt malejobben da, køpte lys antikk. Blir spennende å se om det blir lyst nok for meg. Det er ikke alderen nei, som gjør behovet for lys større:rolleyes:
Dro fram rockeringen i dag, tok en runde på 10 min; var stolt da jeg ettersom den bare datt ned 3 ganger:p. Det hender seg det meste av trimmen kommer av alle gangene jeg må ned og hente den....
Nå har jeg tatt meg en lysholmer lite, litt ostekjeks og baconcrisp. Deilig! Gubben spiser sjokolade og jeg har veeeeeldig lyst på jeg og. Men - ikke noe sånt på meg i kveld!
Tror dessverre ikke det er noe feil med vekta mi Prutti; det er heller kroppen som ikke er helt i vater. Jeg tror jeg er en av de som må ned på kcal og prot. Jeg så en tråd hvor besøk hos Sofie Hexeberg er tema; og hvor to hadde fått tips om spise mindre fett da kroppen hadde nok med å forbrenne det de spiste og derfor ikke fikk tatt noe av kroppens fett. Det kan være det samme som jeg sier men med andre ord? Dagens inntak er fint 168 g fett, 18 g kh og 75 g prot. Det ble for mye kh pga den ølboksen, men den var suverent god etter malinga :D
Hva slags øl drikker dere forresten? Jeg er egentlig rødvinelsker på min hals, og har så smått smakt på hvitvin i sommer. Øl drikker jeg bare på sommers tid. Og det er jo sommer nå:p
Da var jeg framme i Hellas. Hotellet er bra, har en helt fantastisk utsikt over havet fra terassen utenfor, og en koselig liten landsby i 5 minutters gåavstand. Det er så varmt at vi har satt oss inne i aircondition, hehhe, sånn er det med vestlendinger på tur, tar litt tid å bli aklimatisert kan du si.:D
Maten i dag har gått ok, på flyet var det ingenting nesten jeg kunne spise, kun litt eggerøre med smør, så jeg var kjempesulten til middag. Men grillet kjøtt, gresk salat og tzaziki er bare namnam altså, så de blir nok maten de fleste dagene her nede.;)
MariaB: Velkommen hjem fra ferie, kjekt å høre at du har kost deg!:)
Pruttilutten: Godt å høre du er i gang igjen med maten, vennen. Og så må du kose deg på fisketur;)
RikkemOr: Reiser du ut alt i morgen:eek: Tida går jammen fort. Håper du har frisknet til igjen i løpet av dagen God bedring-:klem:
Dollsine: Jeg forstår heller ikke det med den vekta altså, det høres jo ut som du gjør alt riktig. Forstår godt at du blir frustrert, håper virkelig det løsner snart for deg og at det hjelper å ha fri og være hjemme:)
Fikk som dere ser tak i en nettverkskabel her, så jeg kommer nok til å stikke innom og hilse på dere hver dag, men må krangle litt med sønnen min om den kabelen...... Godt å ha dere med meg på tur skjønnaser:love:
Må forresten skrive under på det Budeia995 skrev om Stevia - helt genialt. Jeg har kjøpt inn store mengder på nettet - både på altshop.no og på iherb.com. De på iherb var dråper m vanilje og nøttesmak mmmmm. Kommer definitivt til å bli mitt hovedsøtningsmiddel framover:)
Nå sitter jeg med en kopp grønn te med cocosa og litt nøtter til kvelds. Må få litt fettpåfyll:p Har lovt meg selv en is hver dag her nede, men det ble ingen i dag, var altfor mett etter middag. Men i morgen... gleder meg:D
Her gikk lappene ned på høykant. Ikke noe søtsug etter høneblunden, heldigvis! Drukket mye vann i dag. Har småangst i kroppen pga. mangel på kontroll med vekten, gruer meg noe helt sykt til 1. august. Det blir... grøss. Hvis jeg er mer enn 95 kg da, så gir jeg opp og går opp til 124,8 igjen. Jeg lover! :p
Neida, du gir ikke opp, Prutten.
Når du kommer i vante gjenger igjen og får kontroll på inntak av mat og alkohol, så går det seg til.....
Jeg har iallefall kommet til at vin og denslags er den store skurken for meg.
Jeg skal jo holde meg stabil, ikke gå opp... Hersens dritt dette her !
Men vi gir ikke opp, Prutten !!
Goood kveld/natt =)
Nå har jeg nesten detti helt av her merker jeg... Suser rundt meg selv og prøver å pakke, men det er like vanskelig hver eneste gang det der....
Hadde besøk av et par stykker her som blei altfor seint, så da har jeg liksom ikke fått gjort rutina mi og da blir jo alt feil.. Men nå er jeg nesten ferdigpakka da... Så er det vel bare å komme seg i seng... Eller, mulig jeg sover på sofaen inatt for å være sikker på at jeg våkner... Har sååå noia for å forsove meg, og hvertfall når det er en som ska sitte på i tillegg!
Men godt å høre at du er trygt på plass og at det var nett å oppdrive Bente!=) Håper dere stoooorkoser dere der nede i varmen og ikke bare gjemmer dere inne med aircondition :p Hellas er fantastisk! Og jaaa, gresk salat og tzatziki :sikle: Hmmm, kanskje jeg må nettshoppe meg Stevia når jeg kommer hjem igjen da... Er jo verdt å prøve hvertfall=)
Og klaaart du ikke ska gi opp Prutti'n!=) Når jeg fortsatt holder på med null resultater, da skal jammen ikke du gi deg heller... Dette kan du og jeg heier sååå masse på deg! :love: Og jeg kan se for meg pruttilapper med jordbær var fantaaastisk! Selv kosa jeg meg med bringebær og fløte kjørt til smoothie... NAMME!:D Har laga osteknekkis til frokosten imorgen og, så da er vel hvertfall det i boks..=)
Dollsine: Jeg drikker i grunn bare Carlsberg jeg.. Det er verdens beste øl spør du meg og jeg eeelsker den... MEN, nå i det siste blir det jo med vin da... Er nok noe av det kjipeste med kostholdet for min del faktisk... Jeg savner utepilsen og vin er ikke det samme for ei som er så glad i iskald øl som det jeg er... Men, men hva gjør man ikke for helsa :rolleyes:
Neeei, nå må jeg skjerpe meg og slutte å dra ut tia... må opp kvart over 5 elno, så er bare å komme seg i seng.... Blæææææ... Håper alle har en finfin natt og sover godt=) Stooooor nattaklem fra meg :klem:
Takk, snuppa miii :love:
Legg deg nå, du trenger den søvnen du kan få. God tur ut på jobb, dette går så raskt så :) Og når du kommer hjem igjen starter et nytt kapittel for deg :)
Natta vennen :)
Nå er frokosten inntatt, egg og bacon. Må innrømme at det var en del ting på den buffeen som fristet mer...pannekaker, kaker, croassauer (eller hvordan det nå skrives..), men det får bli med egg og bacon til frokost, tenker jeg, gir meg en riktig og mettende start på dagen:)
Nå er sønnen min oppe i treningssenteret her og trener, mens jeg koser meg med kaffen min. Må alltid finne hotell med treningsrom for å gjøre han fornøyd med ferien. Det er jo det viktigste når man er på tur med barn, at de koser seg:) Etterpå flytter vi oss ut i solen en stund. Får ta det litt forsiktig første dagen, med de hvite vestlandskroppene våre....
Pruttilutten: Du får så aldeles ikke gi opp - ja, det er helsen din det er snakk om. -Og vi er her inne med deg hvert eneste steg av veien vet du, vennen:suss:
RikkemOr: Håper turen ut i havet går greit i dag og at du finner utav det med maten og rutinene der ute. Fordelen med dagvakt må jo vøre at du får frokost til frokost og middag til middag i alle fall. Masse lykke til, håper det går greit å få med seg cocosaen ut denne gangen, så du får i deg fettet du trenger i alle fall.:)
Sanna1. Tørr hvitvin er jo ikke så farlig i seg selv, dersom man tåler det litt bedre enn meg..... Største problemet er vel at man kanskje mister litt kontrollen med matinntaket samtidig og spiser ting man ellers ikke ville spist.
Fantastisk nydelig dag her nede. Herlig å spise frokost på en terasse med panoramautsikt over middelhavet, nå sitter jeg ute på "vår" terasse med en kaffekopp, røyken og nyter utsikten. Deilig på denne tiden av dagen, før det blir altfor varmt. "Nyte livet":D
God morgen til dere. Så deilig beskrivelse du gir Bente; du er heldig som er der! Her er det fortsatt fint vær, 19 grader men en smule kjølig trekk gjorde at frokosten ble inntatt innendørs i dag - med verandadøra lukket.
Så bra Pruttilutt at du er i gang med snuoperasjonen. Husk at det kan være tungt å snu og enda tyngre å komme igang igjen, men når du er på gli så går det lettere og lettere.
Rikkem0r: på jobb nå igjen? Sikker på at du ikke går på før tiden?? Du kom jo nettopp på land? Lykke til der ute!
Sanna: fant du ut av geleen?
Appelsinpiken får besøk av kjæresten i dag, så henne ser vi vel lite til en stund nå. Kos deg godt kjære deg!
Og til etaeb, MariaB, manne, Budeia995 og andre: det er så trivelig at dere er med/tilbake.
Takk, Bente og Dollsine <3
I dag kom lønnen, så alle de kjedelige prioriteringene kommer innom dagen i dag, men jeg SKAL ha penger til mat - det er jeg jo nødt til?
Blir de høyst nødvendigste varene; fløte (hvis lang utløpsdato, 5 pakker), smør, brokkoli, kjøttpålegg, kesam (for å bake brød) og strimlet svinekjøtt fra coop. Lenge siden biff stroganoff nå :rolleyes:
Hatt en lang og kjedsommelig natt. Hostet, nyst og får det hverken opp eller ned. Flaks legen min ringte (ringer en gang i uken) og hørte på stemmen min at her var det allergi - så fikk time litt senere på dagen. Forhåpentligvis frisk som en fisk til i morgen. Dog, fiskemannen lovte meg buljongsuppe (kyllingsuppe) med pølsebiter, løk og hvitløk hos han i kveld, såååååååååååååååååååååååååååååå................ :D
Dollsine: Ja, fløler meg veldig heldig nå, dette blir en god dag kjenner jeg:) Håper dagen din også blir fin, Dollsine-mor.
Manne: Blåbærtur er kos da - og kjekt med bær i frysen for helle vinteren, håper været blir godt så du kommer deg ut:)
Nå var sønnen min ferdig med trening - var visst ikke aircondition i treningsrommet så han var litt utslått har. Men nå skal vi i alle fall få smørt oss inn med solkrem og komme oss ut i solen en tur. Ønsker alle en fin fin dag:)
Uff, så kiipt, håper du raskt blir bra igjen, vennen, trøste:klem:
Og så bra at pengene kom, litt dyrt dette kostholdet, altså, så man må noen ganger lete etter gode løsninger:rolleyes:
Cocosa'n og udo'sen er med ut denne gangen=) "Fordelen med dagskift er frokost til frokost"... Hmmmm, ja hvis jeg klarer å stå opp så jeg får spist frokost så er jo det sant meeeeen... :p Jeg skal ihvertfall komme meg innom og få pella med meg noen egg har jeg planlagt :D Jeg er ikke en morgenfugl, aldri vært og blir jeg det med alderen som mange prøver å si at er vanlig blir jeg kjempeglad... Jeg venter og venter på at det der skal skje =) Kos dere såååå mye i varmen, og nyt solen idag og dagene fremover.. Det fortjener du :love:
Deilig å endelig få noen kroner på kontoen igjen da frøken! Så du slipper å gå med nesa i bakken å se etter 50-øringer mener jeg :D Og bra at lege hørte det og får ordna opp i formen din med en gang så du slipper å gå tett å fæl i flere dager :snill: Også må du kose deg masse masse hos fiskemannen og la han varte deg opp på best mulig måte :D
Nå må vel jeg komme meg ut i anlegget her å kikke litt.. Forresten Dollsine.. Jeg er sååå enig... Skulle tro de har gjort noe feil med turnusen min eller no, for at 4 uker :eek: er borte.. Det skjønner ihvertfall ikke jeg... :snill:
Kjekt med penger, ja! Fikk hentet ut nybrillene mine, andre ærender i byen, tatt ut matpenger til 3 uker framover som skal legges i konvolutter og handlet masse god mat.
Tilbud på Rema 1000 på strimlet svinekjøtt 16,- 300 gram. Glatt middag + lunsj til meg, det. Kjøpte 2 pakker. 19,- per 160 grams BBQ-ytrefilet, kjøpte også 2. 4 pakker fløte (to av de går i fryseren), ny pakke smør, pakke chilipølser (godt med eggerøre til) og hamburgerpølser. Godt med fett, og forholdsvis OK mengde karb. Litt grønt og pålegg ble det også :) Grei handling til 356 kr :)
Man KAN jo gjøre det billig hvis man vil :rolleyes: Dette kostholdet vs gammelt kosthold = billigere. Kunne jo kjøpe smågodt til 100 kr og kalle det middag...
Heisann; er så vidt innom og sjekker ståa hos dere. Her går det i maling, selv om det er 25 grader ute så er jeg inne. Men det er mye bra trim i å male tak og vegger da.... Lys antikk ble for grå, så i dag ble det investert i chi. Den er i alle fall lys nok:D Nesten solbrillefaktor. Trur jeg må pynte med turkis og sette inn ei skikkelig lampe - da kan jeg innbille meg at jeg er på Kreta:p
Jeg synes ikke dette kostholdet er så dyrt; matvarene er dyrere i innkjøp men metter desto mer. Og før kjøpte jeg mye mer sånn i tilfelle-mat som er borte nå. Jeg er litt kjedelig av meg og da, har jeg først funnet en favoritt så går det i den til jeg er lei.
I morgen er det malefridag, håper det går an å være ute. Har noen bøker jeg skulle lest ferdig og:rolleyes:
det var jo ikke så ille da... :) reiser med småbarn vi også, men visste ikke at det var "farlig" å campe her og der.. det skal vi ta med i planleggingen i hvertfall :)
Måtte bare innom igjen jeg da, siden jeg har "fri" ikveld=) Men her var det jammen rolig i kveld :ja:
Det blir sikkert knallfint nå som det blir nymalt Dollsine!=) Er ikke mange bedre følelser enn å sitte å se på helt ren og nymalt vegg og at man har fått det akkurat som man vil, selv om man må ha solbriller :p
Jeg sitter å koser meg med en kopp te med cocosa jeg nå=) Var sååå deilig å kunne velge fritt i ferdiglaga salat og grønnsaker idag! Jeg har nok vært litt slapp på det i det siste ja... Men nakkekoteletter og grønnsaker og salat til middag gjorde susen det :D Har tatt med meg stix ut denne gangen også! Blir spennende å se hvordan dèt går utover turen=)
Synes du var ganske så flink forrige tur også, jeg.
Men du verden så fort disse ukene har gått.
I dag fikk jeg endelig satt meg ned og spist middag, jeg også.
Noen av feriegestene har reist, men i morgen kommer 3 til. Litt annerledes da, siden det er barn og barnebarn som kommer.
Da har solen gått ned i havet her og jeg har fått argumentert meg til å "låne" nettkabelen en liten stund:D Vi har hatt en deilig dag. Var ute i solen på dagtid og har vært nede i landsbyen vår og ruslet rundt på kvelden. Spiste på en liten restaurant i havna. Fikk et bord helt i vannkanten, kikket på fiskene som svømte rundt mellom steinene mens vi slappet av og gumlet i oss grillet fisk og blekksprut + salat og tzaziki da, det må jo bare være med her nede. Elsker den fetaosen jeg får her altså - skikkelig nam!:sikle:
Dere har helt rett jenter - når mant tenker på alt det godtteriet og fastfooden en ikke kjøper lengere, så sparer man jo fort inn det ekstra en bruker på kjøtt og grønnsaker. Og utrolig mye du har fått ut av pengene Pruttilutten, flink å få det til å strekke til!;) Håper forresten det blir kjekt med fiskemannen - du får avi rapport;)
Godt du har kommet deg trykt ut i havet RikkemOr, håper alt fungerer greit. Kjempesmart å ta med cocosa og Udos. Jeg sitter forresten og drikker te med cocosa jeg også - det er min "kveldsmat" her nede, mens sønnen min gumler i seg chips.... Har lett etter nøtter men er visst vanskelig å få tak i her. Jaja, karber spart det også....
Kjekt med nymalt hus da Dollsine - gresk preg høres fortryllende ut for meg akkurat nå;) Kunne godt tenke meg å ta med litt av denne idyllen hjem igjen:)
Manne - jeg skal sole meg litt for deg og. Tok det litt rolig i dag for ikke å brenne meg første dagen - men får ta det igjen i morgen
Håper dere har en god kveld der hjemme - skal se om jeg greier å okkupere kabelen noen minutter til, men slipper nok ikke til så veldig lenge av gangen:rolleyes:
Kos deg masse med barn og barnebarn når de kommer i morgen Sanna1. Synes du er utrolig flink som greier dette med huset fullt av folk jeg:heia:
Takk for det. Det er faktisk veldig vanskelig å holde fokus, når en skal bespise 10-12 andre flere ganger om dagen. Ikke rakk jeg å få dyttet i meg noe særlig med vann heller.:mad: Blir litt enklere nå, som det bare blir de nærmeste, selv om vi fremdeles blir ganske så mange ! :D
Har forstått du er i Hellas, Bente, - men hvor befinner du deg ?
Takk for det. Det er faktisk veldig vanskelig å holde fokus, når en skal bespise 10-12 andre flere ganger om dagen. Ikke rakk jeg å få dyttet i meg noe særlig med vann heller.:mad: Blir litt enklere nå, som det bare blir de nærmeste, selv om vi fremdeles blir ganske så mange ! :D
Har forstått du er i Hellas, Bente, - men hvor befinner du deg ?
Vi er i Sivota, en liten landsby en halv times tid nord for Parga, nesten opp mot grensa til Albania. Vi skal prøve å få med oss en tur til Albania en av dagene, men har ikke fått bekreftelse enda på at det er plass. Men har i alle fall bestilt oss båttur til lørdag, så da skal vi besøke Paxos og Antipaxos. Er så varmt her at jeg tenkte det ville bli deilig med en tur på ut på sjøen.:)
Virker forresten på kroppen som om jeg er i ketose enda. Har vel i grunnen ikke spist noe særlig karber heller, eneste karborike jeg har fått i meg er tomatene i den greske salaten. -Og den kan jeg ikke gi avkall på her nede:p
Hadde jo lovt meg selv en is hver dag, men det ble ikke i dag heller. Må gå ned i landsbyen for å finne butikk, og det gidder jeg ikke midt på dagen, og etter middag var jeg bare strappmett i dag også. -Så is fristet faktisk ikke:rolleyes: Begynner å lure på om jeg faktisk trives altfor godt på dette kostholdet jeg.:p Normalt får jeg masse vann i kroppen når jeg drar til syden, men nå føler jeg meg faktisk helt fin - ganske deilig egentlig:D
Håper du får slappet litt av innimellom slagene, Sanna. :) Blir garantert litt kos når barn og barnebarn kommer :love:
Godt å høre du koser deg, Bente. Jeg er så glad du er med oss enda du er på ferie. Er det utfordringer kostmessig?
Synes det er lurt at du tok med deg stixene, Rikke. Det er jo absolutt en god pekepinn! Ikke på vekt, men på prosessen. Må følge dem jeg også nå som vekta er kidnappa. :rolleyes:
I dag har jeg spist en god bladning av ganske mye, orker ikke remse opp. Absolutt lavkarbo, men trolig ikke ketosevennlig. Bedre i morgen, har skrevet opp hva jeg skal spise et par dager framover. Spørs om jeg er like flink å følge dem da...
Snart lalletid her :) Natta klem, glad i dere alle. :blomster:
Kjekt å være på ferie og oppleve at maten passer perfekt.
Da vi var på biltur i Tyskland, holdt jeg på å sulte fordervet.
Vi skal til Kypros i august og skal ikke ha leilighet, så all mat må spises ute, bortsett fra frokosten. Nå er vel ikke gresk/kypriotisk frokost særlig feit..... bare hvitt brød og noe ekkel pølse :D
Men det får vel gå seg til......
Godt å være med dere Pruttilutten:love:
Nei, foreløpig har det altså ikke vært noen problemer matmessig. Til frokost er det egg og bacon tilgjengelig, og selv om det også er andre ting der som frister, velger jeg det. Tok rikelig med bacon for å få startet dagen med en god fett-rasjon. Det kan sikkert være et triks for deg også Sanna1, når du kommer til Kypros. Har kjøpt inn litt ost som jeg har lagt i minibaren for å ha som mellommåltider, tok også med noen frøknekkebrød hjemmefra for å ha i "nødsfall", samt cocosa for å ha i teen. Middagen er jo ganske mager, men jeg kjøper gresk salat og tzaziki til, da får jeg fett både fra fetaosten og den greske yoghurten. Foreløpig går det helt fint altså. Eneste er at jeg ikke har funnet noe nøtter, sønnen min har spist opp det vi hadde med hjemmefra, og det haddeegentlig vært godt med noe salt om kvelden... -Men det er jo en liten sak;)
Nå får jeg logge av her, gull-gutten vil litt på nettet, og så er det bysselalle. Sove godt alle sammen:sove:
Hei! Jeg har akkurat startet, for to dager siden faktisk. Var på apoteket og kjøpte den Keto-Diabur testen. det jeg lurer på er om det er bra om du får frem den mørkeste lilla-fargen? Eller betyr det at du har fått i deg over 15 karbo om dagen?? Altså er det positivt med den mørkeste ketose fargen eller den lyseste lilla? Jeg vil fort ned i vekt, og til mer fett jeg spiser og mindre karbo vil dette gå fortere. Om jeg har forstått det rett? Sitter her å spiser mye god ost.. Slik jeg får i meg mye fett. setter stor pris på svar!! Tusen takk :)
Sniker meg en tur inn på datan nå på morgenkvisten, blir ikke så mye tid til slikt når alle er hjemme på ferie ;)
Ja, jeg fikk vel knapt skrevet den setningen før jeg måtte følge en på do og skifte en stk bæsjebleie :p
Rikkemor: Håper du får en fin tur! Mannen jobber offshore, så jeg vet hvor fort disse ukene går :)
Bente: Kos deg på ferie! Gresk mat er nydelig!
Jeg hadde faktisk mistet ferie grammene allerede i går! Det viser jo at jeg faktisk kan skeie ut av og til, uten at det er helt krise :ja: Spørst om jeg klarer å holde det da, for jeg merker at motivasjonen er ikke like bra som i starten. Klarer meg godt på dagen, men når kvelden nærmer seg frister det med alt mulig godt ;)
Hei jenter :) Jeg tok stix i går kveld, og den viser kun 50% fettforbrenning, vil det da si at jeg ikke er i noe ketose? :eek:
her går det i flytting for alle pengene om dagen, fredag er det tomt her...:rolleyes: Og vi får ikke nett før 2 august... så jeg lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre da.. ingen gode tips, råd og oppmuntring, og ingen diett.no... må jo jaggu meg bare få lært meg utregning av karbohydrater jeg nå:eek:
Håper dere alle får en strålende dag, her skinner solen i dag... Endelig kan vi få ferdig og klart alt ute også :D
Goood morning=) Eller god og god da, men morgen er det uansett :p
Sanna: Så kos med barnebarn på besøk da :love: Du må bare kose deg masse med de vettu=) Og prøve å få i deg litt mat du også, kan ikke bare varte opp andre hele tiden vettu=)
Bente: Aaaah, middag i vannkanten hørtes jo bare heeelt fantastisk ut! =) Og gresk salat og tzatziki er jo så digg! :D Jeg har ikke fått i meg annet frokost enn oljene mine idag jeg så all mat høres igrunn digg ut nå.. Men jeg fikk røska med meg egg idag morges(står opp 15min før jeg skal være ferdig skifta på jobb jeg vøttø :p), så de skal nok komme seg i magen nå klokka 9 :ja:
Pruttilutt: Ja, det er veldig greit med stix her ute sånn at jeg hvertfall vet litt hva som skjer i kroppen.. =) Og jeg er veldig spent på å høre litt om hvordan det var med suppe hos fiskemannen altså :D
MariaB: Ja, turene går veldig fort.. Heldigvis =)
Nå må jeg vel arbe litt igjen her jeg da, men håper alle får en suuuper dag=) Stor :klem: fra meg =)
Forstår ikke hva du mener med at stixen kun viser 50%? Utslag er vel utslag, og da er du i ketose :ja: Blir den for mørk, tyder det på at du drikker for lite vann!
Rikkemor: Ha en flott arbeidsdag!
Da var frokosten inntatt, 2 kokte egg og et hjemmelaget knekkebrød med smør og spekeskinke. Og såklart min elskede fløtekaffe!! (som jeg klarte å søle ut mesteparten av...:rolleyes:)
Frokost på lavkarbo er det beste altså!:love:
okei, da er det jo greit :D leste bare bakpå den boksen, og min farge var den det stod 50% på.. :) men om det ikke er noe grader, så er jo det suverent da :) Tusen takk for svar :)
Her slapp vi det fine sommerværet i dag, nå bøtter det ned :(
Snuppa, jeg dro ikke. Simpelthen fordi samvittigheta stakk innom med et lite stikk. :rolleyes: Og for å være ærlig er jeg litt redd han, men jeg har ikke noe i mot tanken på å tilbringe tid sammen med han; turer, fisketurer, byturer, kaffe osv. Blir litt vanskelig å skulle gi en skikkelig beskrivelse av han, rett og slett for at jeg da må ta i bruk ord jeg for lengst har glemt. :p Men regner med det blir fjelltur, bare vet ikke når. Må manne meg opp først.!.!.! JA!
Kjøpte på iherb.com. Kjøpte både porsjonsforpaktninger og boks med strø. Glemte å kjøpe dråper selvfølgerlig, arg...
Til nå har jeg bare brukt porsjonspakkene da de er blandet litt ut som ikke er vanskelig å dossere. Bruker nesten en pakke på en slik.
Slik som dollaren er idag må man jo bare få handlet masse!!! Kjøpte to a 100 pors samt to med strø od det kom på under 200.-!!!
Fikk det sendt med DHL og da tok det bare 5 dager.
Koser meg masse og er glad jeg er ferdig med babyfakrikken (finnes stammer en eller annen plass som bruker stevia som prevangsjonsdrikk har jeg lest..)
Matmessig klarer jeg meg bra og savner vel kun hvordan maten ble av farin og hvetemel. Luftigt og seigt, nam..
Har laget lapper og pannekaker, men synes alt bare smaker egg...
Veldig glad i egg og lager eggerøre hver morgen, men jeg synes smaken endrer seg om man steker egg lenge. Altså liker jeg blaut eggerøre, men er ikke glad i omelett..
Noen som har en GOD lappe/vaffeloppskrift som ikke smaker (bare) egg?:eek:
Under 200kr er jo perfekt da, for da slipper man toll-biten av det og :D
Har du prøv pruttilappene?:D Oppskrift stjælt fra bloggen til pruttilutt:
Følgende oppskrift kan brukes til pannekaker og/eller lapper.
4 egg
2 dl fløte
2 ss fiberhusk
1 ts salt
2 ss seterrømme
1 ts bakepulver
Steker i masse smør. Må bli veeeldig tørr på siden før du snur dem. Og ja, de revner, derfor best å belage seg på lapper Fantastisk med bacon til
Karb: cirka 0,5 per lapp. Ergo; dig in!
Glemte jo svare på en ting da...
Ja, Stevia er en urt som er mange ganger søtere enn sukker. Faktisk opp til 300 ganger!!!
Det er jo en plante og dermed ingen karber.
"sukkeret" var tidligere lov som tilsettning i mat i USA, men ble av grunner som at "ingen vet med sikkerhet hva slags langtidsvirkning stevia har" byttet de ut Stevia med Aspartan og andre tilsettningstoffer (som man jo vet langtidsvirkningen av:confused:)
I Norge er det lov å selge som det er, men ikke å blandes i næringmidler for salg. Prisen i Norge er og helt vanvittig og jeg har bare funnet det veldig utblandet, men unnskyldninger som om at det er vanskelig å dosere...
Det kjempes med å få det lovlig i Europa og det er det bare å krysse fingrene for. En smart sak skrev en plass at om det hadde vært rørsukker som lå på blokka, med alle de bivirkningene vi kjenner til i dag, ville det blitt sammenliknet med heroin og strengt forbudt!
På NRK nett-tv så jeg ett spennende program om akkurat sukker. Så det tilfeligvis i dag morges, men husker ikke hva set het. Handler om sukkerets historie. Skal se om jeg kan finne det igjen.
De kunne fortelle at en gjennomsnitttsamerikaner får i seg 50 ss sukker om dagen!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.