Og forresten.. prisen for et rekesmørbrød er grusomme 109 kroner! Herlighet... Glad jeg ikke er ute å flyr så ofte!
Og til dere andre som skulle finne på å ta turen til Tyrkia.. Ikke tenk at dere finner noe på flyplassen der nede. Flyplassene i Tyrkia er faktisk dyrere enn i Norge! :eek:
Appelsinpiken: god tur! Hva skal du egentlig jobbe med i Tyrkia siden du skal være der i 4 uker?
Foksy, Sanna og alle dere andre: så koselig at flere er kommet tilbake!
Sanna: Enn at du har vært på ferie i vinland uten å smake! Respekt!!
Takk for sitatet fra Rostrup; det er jo fornuftig det han sier. Jeg er dog litt kjedelig i matveien; har jeg funnet noe jeg liker så spiser jeg det - til jeg er lei. Da finner jeg en annen favoritt.
Pruttipia: pillene lå i kofferten vi hadde sjekka inn, og når vi kom hjem glemte jeg det av :rolleyes: Fort gjort!
Jeg hadde gått opp 700 gram i dag, siden mandag for to uker siden. Det er ikke så gæli; og i grunnen som jeg bruker å holde på :stuart:. Men i dag har jeg vært SULTEN! Da kl var 10 hadde jeg spist frokost 3 ganger, og det rumlet (som tordenvær) i magen. Fra 10-11 knasket jeg peanøtter, og så var det tid for lunsj. :hungry:To skiver lavkarbobrød og en stor boks makrell gjorde magen stille fram til kl 16, da var det på'n igjen. Merkelige greier. Jeg stoler helt og fast på deg når du sier at vi skal få vekten ned igjen. Det er godt med en pause da; har brukt mye energi på dette og manglende vektnedgang kjenner jeg.
Så spør du om det ble litt klarere? - nei..... Litt tungnem på dette området, og trenger voksenopplæring :forvirret
Jeg investerte i en ny "yndlingsjoggebukse" i dag; litt sånn stretchstoff med strikk nederst slik at den kan trekkes opp til knebukse. Fant en størrelse som passet litt sånn akkurat for stor - og kjøpte ett nr mindre - så da vet dere hva målet er for sommeren:lol:
....spiste middag for 1 time siden; flintstek og salat med dressing/rømme og blomkål. Nå rooooomler det igjen.....
Tror det er pga mangel på fett jeg altså!!!! Går og tar meg mat!
Forresten....dere som har peiling på vektnedgang osv.... Jeg har oppdaget at jeg hvertfall helt siden i vinter, og til samme tid hver dag begynner å fryse. Skikkelig gåsehud, og må kle på meg/ta på meg et pledd (ja, jeg har et liggende på kontoret). Dette skjer samtidig som jeg begynner å bli sulten. Kan det hende at jeg begynner å fryse fordi fettforbrenningen er "slått av"? Jfr at en blir varmere i ketose?
Vet ikke hva det betyr, jeg er varmere i ketose, men er uansett en frossenpinn, og har alltid antatt at det er pga at forbrenningen min ikke er så god, men det er ren gjetting altså...:p
Fant forresten noen tips fra Anniken Dahlqvist til de som har problemer med å gåd ned i vekt. Er litt langt, men velger allikevel å klistre det inn her, så kan du jo lese og se om du får noe ut av det.:)
Alt under er direkte kopi fra hennes blogg:
"Nu och då får jag mail från personer som berättar att de äter kolhydratlågt, men har ändå svårt att gå ner i vikt som de önskar.
Mitt råd brukar vara att börja med att läsa igenom mitt "Kostprogram" ordentligt.(finns i bloggmarginalen)
Om det inte blir någon viktnedgång trots att du följer programmet:
Det första är att minska på kolhydraterna ner till det som finns i en rimlig mängd grönsaker ( man behöver inte fylla tallriken) och mejeriprodukter.
Man kan begränsa sig till ovanjordsgrönsaker om man ska minimera kolhydraterna. Rotfrukter innehåller mer kolhydrater.
Mjölk, fil och yoghurt innehåller 5% kolhydrater, laktos. Byt gärna till ost och smör, utan laktos.
Och alltså inget alls av bröd, pasta, gröt, ris, potatis, frukt etc
Sen kan man minska på proteinerna ner till det man minst behöver för kroppens byggnad.
Det är ca 0,5-1 gram per kilo kroppsvikt och dygn. (Kött innehåller ca 20% protein)
Överskott av protein höjer nämligen blodsockret.
Resten är fett.
Fett i mjölkprodukter, ät absolut inga lättvarianter utan grädde, smör etc.
Fett kött och fläsk. Det är det mättade och omättade animaliska fettet som kroppen allra helst behöver för sin byggnad.
Mättat fett i kokosfett.
Enkelomättat fett i olivolja.
Fet fisk.
Om du äter enligt detta och ändå inte går ner i vikt som du vill, får du tänka efter om du kanske ska nöja dig som du är.
I och med att du äter kolhydratsnålt och fettrikt, så äter du så nyttigt det går, och du blir så frisk du kan bli. Infogas 060916. Jag har fått ganska många rapporter från personer som haft svårt att gå ner i vikt med intag av mjölkprodukter. Det påstås att mjölkprodukterna orsakar frisättning av insulin, och att det inte är mjölksockret, laktosen, utan mjölkproteinet som har denna insulinfrisättande egenskap. Högt insulinindex, II. Tips alltså att man kan prova att dra ner på, eller utesluta, mjölkprodukterna om man vill går ner ytterligare i vikt. Smör klarar de flesta, och feta ostar klarar vissa. Man får prova sig fram.
Om du inte känner att du vill nöja dig, utan vill komma ner lägre i vikt, får du börja minska på kalorierna.
Du kan titta i näringstabeller och räkna ut hur mycket av varje födoämne du ska äta.
Du kan gå ner till ca 1300 kcal om du är kvinna, något mer om du är man."
Så om min "vesle-larven-aldri-mett-dag". Jeg lurer på om kroppen er helt i ekstase over å få kh jeg. Etter mange måneder med 5-10 g/dag har den jo fått 30-35 noen dager - med en topp på 55 g i går. Det ble sikkert en nedtur da det kom "vanlig" mat i morges igjen. Prosentvis fordeling er slik
164 g - 76% fett
92g - 14% protein
35 g - 10% kh.
Takk for teksten du klippet inn Bente1; jeg kikket på bloggen til Annika Dahlquist og det står mye vettugt der og. Dog liker jeg ikke tanken på at jeg skal være fornøyd med meg selv nei! Per i dag har jeg en BMI på 28,7 og jeg er ikke trent så det er ikke muskler.... HAr noen av dere hatt konsultasjon med Sofie Hexeberg? Jeg har faktisk spekulert litt på om det kunne vært nyttig. Mener å ha lest at de legger opp et opplegg tilpasset alt som feiler en, ikke bare overvekt?
Aller først: Gratuerer med å ha gått ned så mye i vekt! Alle må selvfølgelig finne sin egen vei!
Men poenget for de fleste av oss her inne er ikke bare å ha dette som en slankekur. De aller fleste av oss har prøvd utallige slankekurer tidligere, og vi vet det er mulig å gå ned på andre måter også, problemet vi alle har erfart er imidlertid at når en går tilbake til å leve som "normalt", kommer kiloene tilbake igjen, Vi ønsker oss derfor en ny livsstil, en måte å leve på som i tillegg til å få oss til ønsket vekt også er sunn for oss, og som vi kan leve med resten av livet. Det er derfor vi har valgt LCHF filosofien - vi tror det er den sunneste måten å leve på : Kroppen trenger minimalt med karber, den trenger en passe mengde proteiner, tilpasset aktivitetsnivået til hver enkelt, og resten av energiinntaket skal komme fra fett.:)
Det går sikkert greit å leve på kun proteiner en periode, men jeg ville ikke utsatt nyrene mine for det som livsstil. Og for meg er det det essensielle: Å finne en ny sunn livsstil som gir meg både helse og ønsket vekt:)
Ja, hun skriver veldig mye bra. Tøff dame er hun også, har virkelig måttet gjennomgå mye pga sin kamp for dette kostholdet. Og tøffe damer liker vi jo her inne;)
Jeg oppfattet henne imidlertid ikke som at man skal godta vekten man er på uten videre. Slik jeg oppfattet henne, mener hun at man må tenke nøye igjennom den problemstillingen, pga at hvis man gjør alt riktig og allikevel står fast, så er man sannsynligvis blandt de som også må telle kalorier og redusere på dem i tillegg til å redusere på karbene. Og det vet vi jo er en mye tøffere vei, så da må man virkelig ville det;)
I boken sin forteller hun forresten at hun selv var en av disse som også måtte telle kalorier for å komme dit hun ville:)
Jeg har ikke vært hos Hexeberg, men det er sikkert en god ide om man sliter - å få ett opplegg som er spesialdesignet. Har du mulighet til det, så kan det absolutt være en vei å gå:)
Jeg er her, men har sånn en dundrende hodepine idag.
Lurer på om det er fordi jeg ikke klarer å få i meg så mye fett, som jeg skulle "ønske". Bare tanken på en lavkarbo-frokost, gjorde meg kvalm. Hadde bare lyst på brødskive med prim..... Derfor ble det bare kaffe med cocosa, akkurat som om det gjorde meg mindre kvalm. Men nå har jeg iallefall greid å få i meg 3 egg, salami, spekeskinke og litt majones. Ikke godt !! (selv om jeg egentlig liker det).....
Nåvel, en pause er det jeg tror du har godt av. Mentalt sett. For det er jo tungt, spesielt å sloss med tall.
Jeg vil at mandag skal være en snu-dag. Jeg tror du er klar for det. Hvordan vil du gjøre det? Gradvis ned eller kaboom?
You know why ;) Kroppen savner fettmettheten allerede - jeg er skråsikker!
Jeg er av den oppfatningen at kroppen har et eget varselssystem. Ikke alle blir sultne. Noen blir slappe og får hodepine helt til de skjønner at det er lenge siden måltid.
Ketosen øker temperaturen pga. den jevne forbrenningen, men det er klart at hvis forbrenningens grunnlag er borte eller delvis borte, så forsvinner temperaturen.
Jajøss. Dette er jeg skeptisk til. Men lavkarbo trenger ikke bety at man må øke med fett, men det er jo absolutt å anbefale. Hvis du bare har spist proteiner, så kan det hende du får et sjokk hvis du legger tilbake til det forhenværende kostholdet. Hva er årsaken til ditt valg? :)
Selv har jeg vært flinkere. Vekten går fortsatt opp. To uker og ny vekt 96,2. Fra 91-ish. Tar det med fatning.
Heia sannamor! Lag deg konfekt med 200 gram cocosa smeltes sammen med 200 gram mørk sjokolade (ikke diaresjokolade), litt sukrinmelis, en eggeplomme og litt smak hvis du vil det. Bruker Cocosa med kokossmak og har i litt kokos (6 karb per 100 fra coopmerket). Hell i slike små konfektformer. Hakket opp noen salte peanøtter og strødde oppå. DEILIG! Ganske mye fett per bit :)
Joooda vennen :) :klem: Her er vi begynt med oppussing av kjøkken, ommøblering av stue (check), og i dag får vi elektriker for å ordne en kortslutning på ene soverommet. Mye å henge fingrene. Er innom titt og ofte via mobilen og kikker om det er noe nytt :) <3 Har du det bra, tuppa? :)
Hei hei!
Jeg er også innom, mest for å lese hva andre har skrevet...har ikke så mye spennende å skrive selv :p men jeg kan jo dele noen tanker for dagen...
Lagde meg et mål for uka, tilbake til minimum karbs og maksimum fett...og allerede etter en dag er jeg lei. Synes det er vanskelig å spise så mye fett når det er så varmt. Kroppen har mest lyst på lett mat.. Var skikkelig kvalm i går kveld :(
Men jeg gir meg ikke :D
Først en dobbel espresso med litt fløte, så orket jeg middagsrester (som lå og svømte i smør...) Det som er fint med fettrik mat er at jeg ikke trenger å spise så mye av den, og det passer bra i min ikke-sultne-tilstand...
Klarte å komme meg ut og løpe i går også, men holdt på å forgå i varmen!! pust-pes Klarte bare å løpe i litt over 2 km, og måtte gå mesteparten etter det. Men jeg er fornøyd med at jeg kom meg ut i det hele tatt :D
Klager ikke på varmen altså, helt herlig med litt sommer igjen! Neste varme dag blir det løping på kvelden.
Takk for tipset.
Jeg lagde noe lignende i går kveld, bare tatt ut av det blå..... Satte det i fryseren, for at det skulle stivne fort... OG glemte det ! Dyttet det i meg alt sammen, for det var jo beinhardt og i en liten bolle... Kunne jo tatt litt og satt resten i kjøleskapet, men jeg tror det var mitt første søt-kikk etter at jeg begynte med dette her !!
Så koselig at flere kom inn for å være sammen med meg:syklubb:
:klem: Bra det går bedre med deg!!
Jeg synes det er deilig å ha fri, endelig overskudd til å gjøre litt i huset som er under oppussing. -Nesten litt morsomt: Jeg holder på med nesten akkurat de samme aktiviteter som deg: I går hadde jeg to kjekke unge elektrikere jobbende rundt meg i huset:) Kjøkkenet er nettopp pusset opp, så jeg holder på med litt finpussing. Venter på noen møbler fra Living - var lovt levering i går, men de har greid å rote det til (IGJEN!!), så nå skal det komme i morgen, fikser imellomtiden til alt som det er mulig å ordne på forhånd:)
Foksy og Sanna: Lag dere litt lavkarbo is av fløte, eggedosis, vanilje og sukrin/annen søtning- god måte å få i seg ekstra fett i varmen. Og så deilig:)
Her er det forresten ikke den store varmen, regnet i går, i dag er det skyet ,men med enkelte solgløtt:(
Bruker lage denne, bare på en annen måte. Har aluminiumsformer fra Nille (10 stk) istedet for en stor kake. Steketiden blir noe mindre, og kan fryses ned ;)
Vurderer halvere smøret, men tilsette cocosa. Tåler jo varme, den.
BLACK SUNDAY: Ingredienser: 250 gram smør 250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie) 1 dl sterk kaffe 2 dl natrenea eller splenda 4 egg
Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time. Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!
Da er dagens middag inntatt, kyllinglår, salat, blomkål og en stor desj rømme, så god og mett nå.
Fant en oppskrift på yoghurtis for de som må passe fløtemengden - skal man bare lage en liten mengde kan man jo dele oppskriften på fire, siden det er fire egg i den:
4 eggeplommer
Stevia, sukrin eller annen søtning etter smak
½ liter Tyrkisk yoghurt
2.5 dl kremfløte
1 vaniljestang, vaniljepulver eller vaniljeessens -eventuelt bær.
Eggedosis av egg og søtning. Krem av fløten og vaniljen - Rør alle ingrediensene forsiktig sammen - Frys, rør noen ganger i blandingen mens den fryser.
Nam! Jeg lagde bounty forleden dag, og de anbefales også! :sikle:
Det minner meg på at jeg har jo kjøpt meg iskrem maskin!! Kanksje på tide å teste den ut? ;)
Det å leve på generell lavkarbo, er i grunn mye vanskligere enn å leve ketogent :p Ketolyse har jo veldig klare retningslinjer, men nå er det mer utflytende....mye lettere å sprekke! Som i går i selskap da jeg spiste bittelitt lasagne og jordbær med en ørliten dæsj vanlijesaus....FY!
I det siste har jeg fått en standardfrokost: 2 kokte egg med smør. Enkelt og mettende! Ja, og selvfølgelig en kopp fløtekaffe!
Med ismaskin er det enda enklere - da trenger du ikke vispe ingrediendene, bare røre dem sammen og helle i ismaskinen mens den går ;)
Ja, jeg er også litt spent på det å leve generell lavkarbo - får en test i Hellas da, sikkert greit å teste det ut, så er en mer forberedt når en en gang er på ønsket vekt og skal over på et mer generelt lavkarbo kosthold. Synes egentlig det er ganske deilig å være i ketose, jeg, men vet jo at det ikke er et kosthold som er anbefalt for resten av livet:p
Det er et tema verdt å diskutere. Jeg kunne glatt levd i ketose flere år i strekk. Den holder hormoner, blodsukker og huden min i sjakk, og hvorfor gå på medisiner når man kjenner til alternativer? ;) Eneste forskningen forteller er begrensningene i akkurat forskningen, for det er konsentrert i tiden 0-12 måneder.
Ja, det er helt sant! ;) Kommer sikkert fram mer forskning og informasjon om dette etter hvert som lavkarbo blir mer utbredt. jeg har i alle fall ikke tenkt å ta pause etter 6 mnd slik som mange anbefaler - fortsetter uansett til jeg er der jeg vil være i vekt.:) Så får vi heller se da hva jeg gjør videre, tror det kommer an på hvordan jeg føler meg med et mer generelt lavkarbo kosthold. Uansett tenker jeg at det bør være lavt, under 60-70g, slik at jeg har kontroll på blodsukkeret :rolleyes:
Takk for yoghurtisoppskrift Bente1 :) Den må jeg prøve en dag jeg har overskudd til å vispe OG vaske opp masse bollestyr etterpå :p
Hater å bo uten oppvaskmaskin!
Nå har jeg hatt to kosedager med datteren min før hun føk avgårde til pappa'n sin igjen. Treningsdag i dag, men jeg er så sliten etter maange timer på Teknisk Museum....jeg kan løpe i kveld, da er det litt kjøligere også :)
Maria, du sier vekta står stille :) Du er heldig med vekta som står stille - her stormer den oppover:D Er konstant hoven i kroppen, ringene strammer - klærne likeså:eek:
Så til deg Sjefsprutti: Ja jeg har hatt godt av en pause, selv om det har vært utfordrende å spise mer kh. Mener du mandag nå??? Nå når jeg er så godt i gang?? :DSkal ikke fortelle hva jeg spiste litt av i dag (det er ikke snilt mot dere), men det var deilig, kaldt og godt.... Ikke mye da, men litt. Må tenke litt på om jeg skal peise på eller ta det rolig. Av type er jeg sånn fort og gæli når noe skal gjøres, slik har jeg også redusert tidligere. Kanskje greit å prøve en gradvis runde nå. Egentlig har jeg hatt kh-økning sånn skikkelig bare siden sist fredag, og det spørs om det er nok tid? Uansett skal jeg følge med proteinene og.
I de siste dagene har jeg spist med en gang jeg har kjent jeg har blitt kaldere; det er egentlig litt seint for det tar tid før det gir seg. Spørs om jeg skal sette på klokka og spise før det kommer noen dager. Bare for å se.
Så til slutt; du kommer etter du og sjøh Pruttin. Kanskje du og trenger en liten pause? Du har hatt noen opp-ned-turer i de siste ukene, så det blir sikkert bedre når hverdagen blir mer stabil.
Og...youghurtis skal lages allerede i kveld. Har en del eggeplommer tilgode etter å ha bakt marengskake til ei venninne.
Vi råkast med senere? Ha en god kveld enn så lenge :)
Foksy: Du er virkelig flink og holder koken med løpingen! Dollsine: Sikkert best du kjenner på både kroppen din og den mentale delen ang når du er klar for å starte igjen og hvor raskt du skal kutte ned:) For meg funker det best å hoppe rett i det, men om det er det smarteste er jeg jammen ikke sikker på;)
I dag fikk jeg møblene mine - endelig- vitrineskapet ble kjempefint :), har nå endelig fått pakket ut glass og servise som skulle inn i det, godt å bli kvitt noen pappesker. Kommoden kom flatpakket og er altfor tung for ryggen min. Har bestilt hjelp fra sønnen min til å sette den sammen - han er hos sin far nå, men lovte å komme innom og hjelpe meg i morgen, så da får jeg gjerne på plass enda litt mer:)
Ellers har jeg bakt t-kaker og frøknekkebrød. Er egentlig ikke så overbegeistret for frøknekkebrød selv, men sønnen min elsker dem, så vikke ha noen ferske til han til i morgen. Ellers har det vært tacosalat m rømme og osteknekkis til middag, mmmm, elsker det, og mye bedre med hjemmelaget tacokrydder, synes jeg:sikle: Til kveldskos blir det nok ferske t-kaker med smør og brie-ost.
Jeg spiste litt karber i forrige uke, men har strammet helt inn igjen fra mandag...og har allerede gått ned 800 gram :D For meg funker det best å kutte karbene mest mulig, hvis ikke blir det så vanskelig å beregne hvor mye/lite fett jeg bør ha osv..bedre å gå rett inn igjen i noe kjent (ketose). Men du, Dollsine, må jo gjøre det som fungerer best for deg.
Gratulererer med vitrineskap, at last!!! Bente1 :D Deilig å slippe å bo i pappeske-land..vet alt om det..
Jeg sitter nå her i sofaen ennå...uten å ha trent noe :p
Spiste to porsjoner med middagsmat, for det var såå godt..! Må vente til magen ikke er så full før jeg stikker ut...blæh! I dag har jeg ikke noe lyst til å trene...men det hjelper sikkert på bare jeg kommer meg ut døra!
Det hjelper ikke på at jeg glemte en trenings-bh hos kjæresten, og at den andre henger til tørk heller...hva skal jeg ha på meg så jeg slipper å løpe med sleng-pupper? :stuart:
Nei, nå er det nok dårlige unnskyldninger! Jeg får finne en trang topp å ha under, og om det blir for ille kan jeg alltids gå i raskt tempo!
...hm...så du hadde pause i en uke bare? Akkurat i dag kjenner jeg det er litt kort tid, men så er det bare 5 dager og da. I helga har jeg tenkt å drikke litt vin og kose meg, så er jeg nok i gang fra mandag tenker jeg. Jeg ligger på ca 30 g kh pr dag nå, og har alltid tidligere bare dumpet ned på 5 g/dag. Denne gangen kan jeg jo prøve å redusere saktere bare for å se. Mener Prutti sa 5 g/gang med 2-3 dagers mellomrom. Men det kan jo vise seg å være vanskeligere enn jeg tror? :p
Uansett! Jeg tror jeg må følge med:
fordeling antall g f/p/kh pr måltid
antall gram prot/dag
kcal pr dag
ikke spise meg for mett (hvorfor vet jeg ikke, det er bare en følelse jeg har)
jevnlig trim
nok vann, jevnlig i løpet av dagen
Hvorfor?
jeg føler meg bedre - spesielt med tanke på å ikke spise for mye
kontroll?
jeg gikk ned de to siste kiloene da jeg passet på proteinene/ikke for mye mat til måltidene
og noe sier meg at det er rett:D - trenger jeg flere grunner enn det??
annet?
Så er spørsmålet hvor mange kh pr dag - og hvor mye fett, også i %.
Har dere tips så tas de gjerne i mot!
Youghurtisen står i fryseren; er litt skepsisk...syntes det ble vel mye youghurtsmak, så jeg hadde oppi ganske mye vaniljedråper (er det ok forresten?) og strødde et godt lag med kakao oppå toppen som jeg "skar" inn med skje.
Nå er det kveld i heimen, og jeg sier godnatt alle sammen! :sove:
Høres jo ut som en veldig gjennomtenkt plan det, Dollsine, skulle ønske jeg greide være like gjennomtenkt og organisert, hehehe:) Ser veldig bra ut fra mitt ståsted!!!
Jeg synes egentlig ikke det er noe vanskelig å holde karbene nede i det hele tatt, men jeg tror som du skriver det også er smart å passe på proteinene. De siste dagene har jeg vært litt "slepp-hendt" med proteinene og havnet for høyt på de og for lavt på fettet, og i dag har jeg bare vært dø-sulten, gått og småspist hele dagen. Så i morgen må jeg stramme litt inn igjen, hvis ikke er jeg overbevist om at dette ikke går riktig vei....:rolleyes: For min del, for å holde meg skikkelig mett, bør jeg helst over 75% fett, men er jo ikke sikkert det er det samme for deg:p
Nå er det imidlertid natt snart, må bare spise enda en gang til før jeg legger meg......,
:sove:håper dere får sove godt alle sammen
Jeg tenker en eller annen mandag :p Neida, du tar det når det kommer. Følg matplanen jeg sendte, for å prøve den en uke? Er mye mat, kan med god samvittighet fjerne de måltidene som er overflødig. Det er nok nok tid, kroppen trenger ikke permisjon ;)
Jada, jeg kommer etter. Bare så ufattelig irriterende at vekta har hoppa så vanvittig de siste ukene. Og jeg som hadde sett for meg det motsatte!!
Nåvel, har mens ca. hver 3. dag, så kan jo være noe hormonelt bak.
I dag har jeg malt to strøk på kjøkkenveggene til mams, en kommode, skapdører og lister. Herlig med maling som tørker på 60 minutt. Nå er alt satt på plass. :D I morgen blir det nye beslag på kjøkkenfrontene samt en maling av en annen nyanse, så bryter det litt. Fantastisk nydelig blir det! Tipper verdien stiger også, for det var jaggu hysfælt - som jeg sier det.
Fjompen er litt inn-og-ut av tankene, men mestparten av tiden greier jeg kontrollere det. Ikke spist annet enn en halv Snickers i dag, og ett glass vann. Hmmmmmm.....
Forresten, jeg gikk gjennom oppskriftsboka til gamla, og jaggu var der ikke tre PERFEKTE oppskrifter som lett gjøres lavkarbo.
Noen som vil jeg skal poste det her inne, eller skal jeg legge det inn på oppskriftsforumet?
God kveld damer :)
Da er jeg tilbake fra en uke i Tyrkia, det har vært fantastisk deilig med late dager på stranden i varmen :rolleyes: Har nå tilslut fått lest meg opp i tråden, men med teflonhuet mitt er nesten alt borte for meg igjen.. Maten har gått dritt.. Blitt mye frukt, en pizza og litt pasta, noe alkohol( 2 dager:confused:) OG litt is... Jah... Har prøvd å holde meg nogenlunde lavt på kcal da siden jeg absolutt ikke har vært lavt på karbohydrater... Det er ikke lett å spise riktig når ALLE måltider er "bestillt" og man ikke har mulighet til å lage noe som helst selv... Det kan jeg i allefall skrive under på.. Men nå er kjøleskapet igjen fyllt opp med gode ting og imorgen er det streng linje igjen.. Det skal bli godt kjenner jeg.. Går liksom med litt dårlig samvittighet for mye av det jeg har putta i meg...
Etter en lang dag med totalt 12 timer på reisefot er jeg nå utslitt og det skal bli helt fantastisk å legge seg i egen seng med ordentlig dyne og pute :hearts:
Imorgen kommer Mac'en på døra, jeg skal søke på jobb, jeg skal til frisøren, hente kalkulator og matte bok til høstens studier og ellers bare innstille meg på hverdagen igjen :) Kommer til å veie meg imorgen, sånn at jeg har en referanse etter den siste ukens utskeielser selv om jeg vet det ikke blir noe hyggelig gjensyn med vekta.. Så får vi se da, neste uke, kanskje det blir bedre da? Skal jo i bursdag til lørdag også, så må komme meg på polet å handle litt vin jeg kan kose meg med :rolleyes: Ellers håper jeg alle får en fin natt og nå må jeg gå å legge meg før jeg sovner her jeg sitter :sove:
Stooor nattaklem og suss til alle sammen :suss:
Velkommen tilbake rikkem0r :)
Synes du skl legge bort den dårlige samvittigheten og heller tenke på hvor godt du har hatt det på ferie! I morgen er en ny dag, med hverdagsmat som du har kontroll på. Det er jo hverdager vi har flest av... Føler selv at det var godt å slappe litt av på karbene en uke og har fått ny motivasjon til å stå på videre :D
Jeg kom meg til slutt ut på løpeturen min også, og det var kjempedeilig temperatur å løpe i. Kom litt lengre på 35 min nå enn forrige gang, så formen kommer seg vel sakte, men sikkert! Goood samvittighet har jeg iaf masse av :p
Ja, den har faktisk holdt seg ganske stabil! Jeg hadde kanskje håper den skulle krype litt nedover, for jeg gikk jo på "vanlig" lavkarbo før jeg begynte med ketolyse...jaja, men når man skeier ut med både øl og chips, så får man være sjeleglad det står stille :p
Uff, kjedelig at vekta går opp da, men det er nok bare vann, tror du ikke?
Det er mye lettere å være i ketose, minimalt med tenking! Nå må jeg jo både tenke kcal, fett og karbo!:rolleyes: Jeje, skal nok inn på den smale sti etter ferien ;)
Syns du er så flink å trene! Jeg har vært utrolig sløv de siste ukene...
Skjønner godt det er demotiverende at vekta går opp...ikke no gøy når kroppen ikke spiller helt på lag! :klem:
Du har jammen vært effektiv! Det hjelper ofte med et strøk maling ja!
Ikke tenk mer på den maten du, det har jo vært ferie! Og om vekta har gått litt opp i dag, så raser den nok desto raskere i løpet av uka som kommer! :D
Kjekt å ha deg tilbake!
Jeg ligger mellom 69,2 og 69,6 nå mens jeg ikke er så flink. Det viktigeste nå er å ikke la utskeielsene ta helt overhånd, da blir det så vanskelig å hente seg inn igjen!
Nei, nå får jeg begynne på litt frokost tenker jeg!
Nå gir jeg opp.
Innlegget mitt forsvinner hver gang jeg sender det. Poff... :confused:
Nå husker jeg ikke hva jeg hadde skrevet engang... Så dette er en test på om jeg lykkes uten å ha med noen sitat.
Godmorgen alle sammen, håper dere får en fin, fin dag:)
Prutti: Ååå så snill du er og hjelper mamman din:love: Høres ut som det blir fint!! Oppussing i huset er egentlig utrolig kjekt arbeid å holde på med - det blir så stor forskjell, veldig takknemlig arbeid:)
Mens hver tredje dag høres utrolig slitsomt ut da - håper hormonene dine stabiliserer seg snart - og da stabiliserer sikkert vekten seg også:)
-Og ja, hvis du har noen nye oppskrifter vil vi gjerne ha dem - når man blir litt matlei er det alltid kjekt å ha noe nytt og prøve!
RikkemOr: Velkommet tilbake, kjekt å ha deg her igjen! Godt at du har kost deg i ferien, man må har litt fri av og til - også fra maten - heller ta det inn igjen i hverdagen, det er jo den som teller:)
MariaB: Enig med deg, en må kunne tillate seg litt ekstra i ferien - men gjerne passe på at det ikke tar helt overhånd, slik at det går greit å ta seg inn igjen når hverdagen kommer - vi skal jo leve:p
Nå har jeg fått mine kaffekopper og våknet til, så nå er det frokosttid for meg. Har t-kaker igjen fra bakingen i går, så det blir nok det i dag også. Litt sulten nå kjenner jeg:hungry:
Kan forresten poste min knekkebrød-oppskrift jeg også, hvis noen har lyst å prøve, fikk den av en venninne som også har prøvd seg litt på lavkarbo:
100g sesamfrø
25g linfrø
50g mandler, malt, eller mandelmel
1 stor ss fiberhusk
Salt
2,5 dl vann
Ganske tynn røre -Fyller en langpanne. Jeg steker på 200 grader. Tar dem ut når de begynner å få litt farge, deler dem opp med pizzahjul, setter dem inn igjen og steker veidere til de begynner å bli litt mørkere i kantene. Som sagt, sønnen min elsker disse og kan spise dem som snacks:p
Da kan jeg kanskje anbefale denne salaten jeg nettopp har dyttet innpå:
I går kveld skar jeg opp nykål i tynne strimler, litt paprika og tomatbiter.
Dette "marinerte" jeg i masse olivenolje+ chiliolje og Provancekrydder. Har stått i kjøleskapet i natt og nå tok jeg en dæsj av dette i en skål, tilsatte ost- og salamibiter. Til sist rørte jeg inn litt rømme.
Steike godt... resten tar jeg til middagen...
Dét hørtes godt ut! Må prøves :sikle:
Det er så flott å være her inne med støttende mennesker, og fulle av oppskrifter i tillegg :D
Har lyst til å prøve knekkebrødoppskriften også...har bakt knekkis en gang tidligere, men jeg syntes det var vanskelig å få røra utover..hvordan er denne røra?
Gleder meg til offisiell veiing i morgen (har snikveid :p ) :heia:
Denne er veldig enkel å få utover, la den svelle noen få (2-3) minutter, så den ikke blir altfor tynntflytende, men ikke la den stå lenge. Bakepapir på plata, heller på røra og drar det utover til et tynt jevnt lav. Veldig enkelt, har du mandelmel tar det 5 minutter så er den i ovenen.:)
Da blir resultatet positivt, skjønner jeg.
Gratulerer med den. :)
Jeg er i det stabilet moduset og det er ikke lett!
Enten så går jeg ned eller så går jeg opp...... Fritt valg på øverste hylle.
Jeg har sluttet å føre maten på diett.no og prøver å ta det på feelingen.
En kan jo ikke vandre med vekt og dagbok under armen resten av livet.
Så får en heller ta tak den dagen det øker for mye.......
Kjenner til flere (les: prutti sjøl) som skal gripe dagboken fatt når jeg kommer hjem. Hjelpes som jeg gleder meg til å komme hjem! Bedre konsentrasjon til å gjøre det jeg vil. Lage mat på eget kjøkken med de ingrediensene jeg har tilgjengelig. :) Morsomt å være aktiv hjemme hos mamma, med maling og bedre fasader. Rene terapien :)
Wææ - her går det ikke bra! Jeg sliter med at hverdagen ikke er her (har gjester på besøk o.l), er varm og lat i sommerværet. Så ble jeg akutt kvalm bare ved tanke på lavkarbomat! :eek: Klarte ikke tanken på frokostpannekake til frokost og salat til lunch slik jeg pleier. Jeg pleier ikke ha noe problem med å spise det samme over lengre tid altså, det er nesten et must for meg da jeg elsker rutiner og forutsigbarhet. Så ble helt satt ut her... var iallefall helt uaktuelt å lage meg noe annen mat (null energi for tiden) som var lavkarbovennlig. Så frokost og lunch i to dager har nå -ikke- vært bra for min del altså :(
Huff da... :(
Hva med å spise en fiberrik eller to til frokost? Med noe godt fettrikt pålegg oppå? majones blandet med makrell i tomat eller egg? Majones med avocado og spekeskinke?
Eller forskjellige nøtter med en blanding av gresk yoghurt og fløte, så blir det som en slags frokostblanding, og evt litt blåbær eller bringebær på toppen?
Skjønner at det er vanskelig når du ikke har energi til å gjøre noe annerledes, men kanskje energien kommer ved at du spiser noe helt annet? Altså, at du kommer over en kneik eller noe... :klem:
Eller at du rett og slett tar deg en uke med litt mer moderat karboinntak, slipper opp litt og lar hjernen ta en pause...det fungerte veldig godt for meg. Siden det var planlagt hadde jeg ikke dårlig samvittighet heller :)
Vet av erfaring at det er tungt i sommermånedene, både vekt og konsentrasjon. Matlyst har jeg igrunn selv aldri hatt noe særlig, foruten på vinteren at den aller nådigst titter innom. Spis når du har lyst, spis hva du har lyst på. Fedonbrød med makrell i tomat? Grill deg noe godt og spis chips til? Kos deg med en film og litt snop i kveld?
Det er snakk om en livsstilsendring, det må være rom for litt kos innimellom uten at det skal vende oss tilbake til gamle vaner?
Vi blir nok alle litt matleie av og til - spis noe helt annet enn til vanlig noen dager, velg så fornuftig som du greier, så går det over igjen.:klem:
I kokeboken jeg har fra A. Dahlqvist står oppskrift på følgende mysliblanding:
1 dl hakkede nøtter: feks blanding valnøtter, mandler hasselnøtter
1dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl kokosflak
0.5 dl rapsolje
1 dl vann
salt
Bland og legg på bakepapir Ovn på 200g, ristes i ovn ca 15min, pass på så det ikke blir brent, avkjør og oppbevar i tett boks.
Lurte på å lage selv her om dagen, men manglet noen ingredienser og orket ikke kjøre i butikken, så det ble med tanken.
Men jeg tenker denne kanskje kan være god i sommervarmen sammen m litt tyrkisk yoghurt og bær:)
Takk for gode tips jenter.
Er egentlig ikke noe problem å finne forskjellige ting å spise til frokost, med planlegging nei :) Det er jo alfaomega for å holde et spesielt kosthold. Men når jeg kommer tassende opp og det er en halvtime til jeg skal løpe på jobb, og SÅ kvalm som jeg var da, så ble det ikkenoe bra. Fedonbrød ble det til lunch da, så helt galt var det kanskje ikke. Men skal prøve å variere litt mer fremover, så man unngår å bli lei og kvalm. Er bare så utrooolig vanskelig når man har null tiltak men skjerpe seg
Hei; er innom bare sånn i all hast. Velkommen tilbake fra ferie rikkemOr; sol og varme er bra! Det er varmt i trøndelag i dag, hele 28 grader på det varmeste. Jeg dro tidlig fra jobb for å få med meg litt sol - som gjemte seg bak noen skyer da jeg kom hjem. God temp lell da. Jeg blir nok å starte på ny frisk mandag fk; men akter å nyte helga med alt godt og gæli (innenfor rimelighetens grenser). Skal se på menyen din Pruttilutt; og lage en lokal variant :)
Hva med begge steder - eller link til oppskriftsforumet herfra?
Har du mensen hver tredje dag??!! Det bør du få sjekket! Snarest!
Legger inn i morgen og linker den hit, jeg :) Planlegger lage neste uke til besøk, så blir det bilder og blogg :) Julekake er den ene :)
Nja, nå har det gått over til 2-dagers sammenhengende, så spent på om det har stabilisert seg nå som jeg spiser "fritt". Kanskje det var ustabiliteten som gjorde at hormonene ikke klarte holde følge?
Hvis det fortsetter kommer jeg til å ta det opp med lege :)
Goood kveld=)
Idag har vært en fin, men gaske stressende dag og jeg har i grunn både spist og drukket elendig.. Angående dårlig samvittighet for ferie-spisinga ha dere vel rett.. Det må jo være lov en gang i blandt og når alt skal bestilles fra en meny der og da er det jammen ikke lett å finne gode alternativer alltid..
Og Foksy så gøy med snikveiinga di, gleder meg til å se resultatene ;) Og jeg slutter ikke å la meg imponere av at du stadig kommer deg ut å jogger :heia:
Idag har jeg vært hos frisøren å fått orden på håret, 3 timer tok det :eek:, sånn er det når man har både langt og tjukt hår altså.. Og jeg klarte jo ikke suse meg til å få i meg frokost først fordi jeg ble sittende med jobbsøknad, så var oppe kl.08:30 og frokost(omelett) spiste jeg ca 15:30..... Drakk en fløtekaffe i 10-tiden da.. Mac'en har kommet :heia: og jeg har fått hentet både mattebok, kalkulator og fått kjøpt meg printer, nå skal det bli på stell ja:p Hadde koselig besøk av bestekameraten min som jeg har kjent siden vi var 2 år gamle istad også, sååå åreit selv om han var operert både her og der og var litt sliten=)
Skal komme meg en liten tur avgårde for å levere reiseregning og timeliste nå, så er det vel på tide å tenke på noe kveldsmat :confused: Har jo litt diverse i kjøleskapet, sliter bare så utrolig med å finne ting som frister om dagen... Sånn var det i Tyrkia også.. Vannmelon var alt jeg hadde lyst på liksom... Men noe må jeg vel klare å smelle i sammen=) Pruttilutt jeg stemmer også for at du ihvertfall legger ut oppskriftene her, og de som tråler gjennom oppskriftsforumet blir sikkert glade for å få dem der også ;)
Jeg får vel komme meg ut av døra og gjøre dagens siste ærend=) Straks tilbake=)
Synes du skal snakke med en lege uansett jeg Pruttipia. Du skal ikke gå sånn, så enkelt er det. Hør hva jeg sier nå!
Har dere noen erfaring med Sjokoladeprinsens sjokolade uten sukker? 2.1 g sukker. Var på meny i dag og kjøpte med en for å smake, Grei nok, smakte melkesjokolade hvis jeg la til godviljen :)
Er litt sliten i dag; tung i kroppen, oppblåst og ikke i form. Litt sånn som jeg var før jeg startet på lavkarbo.... Ligger på sofaen med ullpleddet nå, deilig. Har en roligere dag i morgen som jeg gleder meg til; trenger det innimellom.
Hopper snart til køys, så jeg benytter meg av anledningen til å si godnatt :)
Sov godt Dollsine :klem:
Jeg finner ikke noe matlyst idag jeg.. Tror det blir fløtekaffe til kvelds også.. Håper på en bedre dag imorgen, hadde vært fint å finne NOE som kunne friste.. Og litt sol, det hadde også vært kjekt :D
Jeg kan anbefale de forskjellige typene med spesial-grillpølser til 29 kr pakka på Rema 1000!
Spiste en til lunsj i dag, Hot Link, næringsinnhold: protein: 16,5g, karbo: 0,5g, fett: 26,5g :heia:
Baconpølse med ost, fra samme leverandør er også god, men den har litt mer karber, 5g...uansett ikke det verste som finnes :D
Går vel an å knaske en til frokost også? Ellers kan div andre middagsrester fungere godt som frokost, iaf om man har micro så det går fort å varme.
Når det gjelder jogginga så er jeg litt imponert selv også, faktisk :p Men det er gøy når jeg ser at det går bedre og bedre for hver uke...jeg VET at jeg har en lang vei å gå før jeg er klar for 10 km, men jeg kommer ingen vei ved å ikke trene iaf.
Ellers kom jeg over en link til Gerilja Kardio-trening i dag, virker veldig spennende! Men dønn slitsomt da.. pust og pes
Men om det øker kondisjonen OG brenner fett så mye som det står så hadde det jo vært gøy å prøve...prøve litt forsiktig kanskje :p
Ska sjekke den linken imorgen jeg=) Nå er jeg helt tom i hodet i grunn og bør vel bare komme meg i seng og ta kvelden... Men angående pølser så har de Jacobs pølser på Meny og baconpølsene der er også no sånt som 0,5/100g eller no=) er en stund siden jeg har hatt de i kjølskapet så husker ikke helt, men hvertfall er alle de forskjellige pølsene veeeldig lite karber :D
Nei, du har helt rett... Man kommer ingen vei om man ikke trener... Kjenner så veldig at jeg burde komme meg i gang igjen selv... Blir ikke i bedre form av å være støttemedlem på Elixia vet jeg.... Det er bare så tungt, for hver gang jeg kommer i gang reiser jeg på jobb etter en stund og der finner jeg null overskudd til trening... MEN jeg må vel bare ta meg i skinnet og komme i gang og komme gjennom de første øktene, så synes jeg jo det er deilig :rolleyes: Jeg får vel ta kvelden her nå... Ønsker alle en kjempefin natt=) :klem:
Hellu damer!!
Long time no see osv. Fortsatt uten pc'n min - må kjøpe ny, men det blir etter ferien. Og jeg har faktisk (tam-ta-ti-ta (fanfare)) min første ferie dag fra og med nå. Så utrolig deilig. Grunnen til at man jobber hele året er jo for å få lønn og ferie til å bruke lønnen på. Gud så godt det skal bli med noen uker fri!!!
Har vært på sommeravslutning i dag - ble litt vin, en pils og en Irish - men det får være greit. Maten gikk det fint med. Er 50% av kollegaene som er på lavkarbo, så det ble ikke spørsmål om hvilke type poteter vi ville ha - men om det var noen i det hele tatt som ville ha poteter framfor ekstra grønnsaker som vi andre bestilte.
Ble forresten stoppet av en kollega i går - som spontant sa: Åh, nå har du slanket deg! (Hvilket var sååå kult med tanke på at det kun er 6 uker siden en annen kollega spurte om jeg var gravid)
Føler meg bra om dagen. Passer inn i en god del av mine gamle klær, fokuserer på andre ting enn at jeg ikke ser ut som jeg ønsker, trenger ikke gå å holde inn magen og soler meg i alle komplimentene som kommer. Kjempedeilig - og litt vel fortjent!
Har lest igjennom tråden (og totalt mistet oversikten over hvem som sa hva) men:
Noen nevnte Bailine; det har jeg forsøkt og for min del fungerer det som pokker. MEN (er det ikke alltid et "men"?) - effekten går fort over. Hvis det skal ha noen varig effekt så må man vedlikeholde det med et par timer i uken - konstant. Det er en fin trening / punktslanking (skulle bare mangle når man kobler strøm til kroppen) men det er fullstendig urealistisk å tenke at man kan vedlikeholde det på egenhånd. Hvis noen her hadde tenkt å teste det så gi meg et hint, så skal jeg tillate meg å si noe om hva du skal passe deg for. Merkelig bransje.
Velkommen hjem fra ferie (du som var i Tyrkia (RikkemOr?) og du som var på bilferie (Sanne1?)). Om man skulle gå opp en smule så gjør man jo det - det er ferie! Og tenk bare på hvor mye mere man hadde gått opp om man ikke var oppmerksom i det hele tatt. Det er ikke hva man spiser i ferien som utgjør forskjellen uansett - det er hverdagene det er flest av og som er utslagsgivende. Tenker nå jeg i all'fall.
Diett.no har jeg pause fra. Kjenner at den siden hjelper meg så mye til å ha kontroll at jeg blir en kontrollfrik - og konkurerer med megf selv fra dag til dag - hvilket jeg ikkehar godt av. Så da legger jeg det til side en stund - og bruker det mere som et oppslagsverk hvis jeg lurer veldig på hva en konkret ting inneholder.
Apropo - hvor mange matvarer er det som ikke er skikkelig merket da??? Grrrrrrrr - skulle ikke vært lov!! Etter min usakelige mening akkurat nå skulle det var en skikkelig innholdsfortegnelse på ALT, enten det er i ostedisken eller frukt og grønt avdelingen. En tin ger å skeie ut - en helt annen ting er å spise noe i god tro om at det er sunt og fint. Kjipt er det også å måtte la være fordi man ikke vet Sukk og grrr.
Ble mye "jabb" det her - men er i jabbe humør. :D
Det er lov å overse. :p
Men når du er på jobb så løper du jo rundt som en oj-oj :D Du har gratis trening der :cool:
Med trening kommer overskuddet etter hvert også...det er hardt den første tiden da...grunnen til at jeg har klart å være så flink nå er fordi jeg har sommerferie, og kan fokusere bare på dette (og å kose meg da :p )
Her kommer første oppdatering fra Tyrkia. Helt fantastisk her nede nå. Sitter på balkongen og har akkurat spist frokost - omelett med noe skinkegreier, ost og sopp. Nammenam.
Har hatt flere dager hvor jeg har vært på jobb, men resten av uka er det satt av tid til å ligge ved bassengkanten. Jeg er ikke så veldig glad i sandstrender - sanda er kjempevarm å gå på, så man må bruke sandaler hele tiden, og det kommer sand på alle mulige unevnelige steder!
Nå holder leilighetskompleksets vaktmester på med å vaske rundt bassenget, og det ser ut som at det skal bli en overskyet dag. Men dette er tyrkia, og klokka er bare ni om morgenen. Skyene er borte innen en time! :p
Den første morgenen her nede stilte jeg meg på vekta, sånn for å få en oversikt over hvor mye "feil" denne vekta var i forhold til den hjemme. Vekta viste akkurat det samme som vekta hjemme, så forhåpentligvis er det ikke mer enn maks 2-300 gram forskjell - jeg hadde tross alt akkurat hatt en lang reise, og kroppen samler kanskje litt vann på flyturer?
I hvertfall, da jeg veide meg i dag morges, så viste vekta 1,3 kg ned i forhold til hjemmevekta forrige uke og tyrkiavekta på tirsdag morgen. Hurra for meg!
Har ikke klart å holde meg helt i ketose - men det er akkurat i grenseland. Cocosaen har holdt seg hel i bagasjen, så steker alt som skal stekes i cocosa. Tok med den andre varianten cocosa også, men er skeptisk til å bare spise den, siden jeg hører at konsistensen er grusom - men samtidig, her nede er den absolutt flytende. Definitivt over 24 grader også innendørs. Termometeret viser at nå på morgenen er det "bare" 26 grader. Skal følge med på termometeret i løpet av dagen og se hvor varmt det faktisk er.
I kveld skal vi ut på en bestemt restaurant som jeg var på i fjor. Der serverer de en spesiell type kebab med yoghurt som er sååå god. Man får kjempemye mat, og halvparten av tallerkenen er pommesfrites. Men regner med at vi skal bli stappmette på alt annet enn poteter. Gleder meg skikkelig.
Appelsinpiken: Åh! frokost på balkongen hørtes helt nydelig ut!! Hva er det du jobber med der nede? Har vært mye i Tyrkia selv, og liker meg veldig godt derm :ja:
Jeg veier meg daglig nå i min lille utskeielsesperiode, og i dag viste vekta faktisk nedgang! 68,9 i mot 69,6 igår. Vekten varierer jo veldig daglig uansett, men det er iallefall greit å se at den ikke hopper i været ;)
For en herlig start på morgenen - så mye aktivitet her inne da gitt ;)
Foksy og RikkemOr: Jeg stikker en tur på Rema og sjekker pølser i dag jeg og. Men Jacobs pølser på Meny har jeg prøvd - og faktisk blitt dårlig av hver gang. Magevondt, oppkast, voldsom kvalme. Så de får du ikke i meg mer......
Nysgjerrig nok: velkommen tilbake!! Heldig du som har ferie - har noen dager igjen ennå jeg, men den som venter osv... Gratulerer med godt resultat; det var et kortvarig "svangerskap":D Og ikke noe motiverer like godt som det å komme inn i gamle klær:p Som du sier: vel fortjent!
Jeg nenvte Bailine; og takk for at du delte dine erfaringer. Det var dette som ante meg; merkelig kosept ja. Med en timepris på 390,- de første 20 gangene, deretter 195,-/gang, og 2 behandlinger pr uke de første 10 ukene (ble jeg fortalt) koster de første 10 ukene kr 5850,-. Deretter 1 x uke i maaaange uker til kr 195,-. Og så koster hele apparatet 12-14000,-. Eller under 10000,- i Sverige. Her er det noen som tjener MYE penger!
Appelsinpiken: jeg skulle ønske jeg var sammen med deg; frokost på verandaen, sol, varme, mmmmmmmmmm
Nå skal jeg en tur til lege; sjekke blodtrykket og så skal jeg ta sol - det er jo sommer og det bør jo vises på kroppen;). Ha en god dag folkens!
Godmorgen vennene mine, ønsker dere en fin dag!
I dag kom regnet igjen her da - typisk vestlandet:rolleyes:
Ser jeg gikk glipp av en del her i går kveld:)
Dollsine: Høres ut som om kroppen din "ønsker" å komme i ketose igjen - så når du strammer inn mandag, blir nok kroppen din "glad" igjen, tenker jeg :)
RikkemOr og Foksy: Jeg har også kjøpt de Jacobs pølsene. Men enda bedre er Idsøe sine pølser. De selger dem på ganske mange Meny butikker og andre velassosierte butikker. Landets beste slakter, spør du meg. Bruker bare rene naturlige varer, ingen lumske tilsetninsstoffer, tilsetter ikke stivelse, stort sett kjøtt, fett og krydder. Og fantastisk gode! Litt dyre, men vel verdt det ekstra. Eneste pølsene jeg kjøper nå - spesielt kajun og chorizos pølsene deres er fantastiske.:sikle:
Nyskjerrig nok: Lenge siden - godt å ha deg her igjen. -Så koselig å få slike kommentarer - vær stolt av deg selv!!! -Og vær stolt av at du greier dette uten å gå i "kontrollfrik"-fella, spesielt med tanke på de spiseproblemene du har hatt tidligere, står det stor respekt av!!!:heia:
Appelsinpiken: Høres fantastisk deilig ut med frokost på terassen! Og gratulerer med at du samtidig greier å gå ned i vekt - virkelig imponerende:heia: Fortsett å kose deg i solen og varmen!
Denne helgen blir en utfordring for meg. I kveld skal jeg i bursdagsselskap, i morgen kveld har jeg avtale med noen venninner om å gå på byen. I kveld kjører jeg, så da regner jeg med å holde kontrollen, blir bare tungt med alle de teite spørsmålene jeg må svare på:rolleyes: I morgen må jeg nesten ta litt vin med de andre, og er livende redd for både virkningen vinen har på meg og for å miste kontrollen på hva jeg strapper i meg når jeg drikker... Så egentlig gleder jeg meg ikke så veldig til denne helgen - føler meg liksom litt sær hele veien:rolleyes:
Goood morgen :D Her skinner solen idag, men kjenner jeg den rett er den borte om et par timer... Sjenert den sola vi har her :p Nå skal jeg straks ut å kjøre en kamerat til nabobyen, men orker ikke stelle meg for det kjenner jeg=)
Foksy vet du, det har jeg i grunn ikke tenkt på det med flyinga på jobb.. Føler liksom ikke det er trening :p
Nyskjerrig nok så deilig at vektnedgangen synes!=) Velt fortjent ja :heia:
Appelsinpiken: Ahhh, jeg som var så glad for å komme hjem fra Tyrkia, men nå når du beskriver frokost på balkongen og sånn kunne jeg såå ønske at jeg var der nede igjen... Og så bra med nedgang! :heia:
Dollsine: Oooh, nei hvis du har blitt dårlig av de hver gang skjønner jeg jo veldig godt at du holder deg unna de pølsene altså :ja:
Du kan jo passe på å drikke like mye, eller mere Farris som vin, da går det bedre. Og når du drikker vin ute på restaurant eller bar, - husk på at det er du som betaler og kelneren er din servicemann. Be om den vinen som har minst restsukker.
Lykke til og begynn å glede deg litt til å gå ut.... :)
Ja og Pruttilutt siden jeg skal ut og tenkte å ta en tur på polet samtidig sjekka jeg i tråden her nå, det var Dark Syrah den vinen jeg tenkte på :)
bente1 når du kjører idag og sier akkurat det så trenger vel ikke folk spørre no mer om den saken? Og som Sanna 1 sa, imorgen er det jo bare å be om den vinen med minst sukker og være flink til å drikke vann/farris ved siden av =) Håper det blir bra og at du koser deg masse ute både idag og imorgen :)
Dark Syrah hadde de jo ikke på polet i Skien da, og hu sa at da hadde de den helt sikkert ikke i Porsgrunn heller.. Jeg sjekka nå, og joda det hadde de men jeg fikk anbefalt en annen rødvin som skulle være lik Dark Syrah og med mindre restsukker=) Blir spennende å se om den er god=) les Rives D'ALCION heter den, satser på den er namme men skal smake på den i kveld sånn at jeg er sikker før jeg tar den med i bursdag da=)
Nå har jeg endelig fått i meg frokost også :D 2 jacobs chilipølser med litt tomat, agurk og aioli ved siden av =) Litt bedre matlyst idag kjenner jeg, selv om tanken på å lage noe er et tiltak i seg selv.. Da er det kjekt å hive 2 pølser i stekepanna :p
Fridag:p
Blodtrykk og kolestorol alldeles normalt, og legen er positiv til lavkarbo :p
20 grader i Trøndelag i dag, lettskyet noen dråper fra oven :p
Har investert i en ny vin idag, bare 1,2 g sukker www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/tyskland/calles-riesling-20092010/sku-5815001 Blir vel på en snurr:p
Enda to dager fri = langhelg :p
Gubben støvsuger:p
Mandag er en fin dag for restart:p
Glemte å dra innom Rema og se på pølser - ny sjanse senere i dag:p
Tebrød og en boks makrell er inntatt. Nå skal resten av dagen nyyyytes.
Skulle hatt flere slike dager! Ha en gooooood dag alle sammen!
Takk Sanna1 og RikkemOr :klem: Jeg liker bare tørr hvitvin, så er ikke så bekymret for karbene - mer det at jeg tåler så ufattelig lite alkohol på dette kostholdet..... -Hadde en skikkelig dårlig opplevelse første gang jeg drakk vin i ketose.... Men jeg får prøve å være forsiktig og heller gå hjem hvis jeg kjenner det ikke går:)
I dag prøvde jeg meg forresten på å lage hjemmelaget sjokolade av rå-kakao produktene jeg kjøpte fra øko-sjokolade. De står i frysen nå for å stivne. Smaken på "sausen" før den var stivnet var veldig lovende altså Har ikke fått steviaen jeg bestilte enda, så brukte sukrinmelis til søtning. Tror egentlig den kalde sukrinsmaken fungerer bra sammen med den bitre sjokoladesmaken, det utjevner hverandre, så var kanskje ikke noe dumt valg:p Spent på å smake det ferdige produktet :sikle: Skal avgi rapport om det blir vellykket - i tilfelle noen andre også har lyst til å prøve seg;)
Rikkem0r, hva med å spise litt mindre fett og bittelitt mer karber i dag og i morgen, da vil ikke vinen gå RETT i fletta på deg :p Og jeg er nå helt overbevist at kroppen min har fått en kickstart av å være moderat noen dager og så gå over på minimalt karbs...har gått ned 1,4 kg siden mandag! :heia:
Jeg veier meg hver dag, klarer ikke å la være, og hver eneste dag har jeg sett nedgang på vekta, så det har gått jevnt og trutt nedover. Syyyykt deilig å være en hel kilo under 90!!!
Forresten må jeg si velkommen tilbake til Nysgjerrig nok, synes du er kjempeflink som klarer å styre dette uten å bli helt kontrollfreak, med tanke på at du har hatt spiseforstyrrelser må det være en vanskelig balansegang, som du klarer med glans! :D
Appelsinpiken, jeg så nedgangen din i vekttråden, kjempebra jobba! Også på "ferie" da, vanskelig å få til nedgang da klapper i hendene :D
Ja, det var vel enda flere innlegg her, men jeg husker ikke mer i farta :p
Ha en flott dag, og helg alle sammen!
Jeg skal på hyttetur med to studievenner, får se hvor flink jeg kommer til å være :p
Takk takk! :) Har jo stått litt fast de siste to ukene. Håper virkelig at det er reell nedgang og ikke vekta som tuller med meg. Får jo se om en uke, hva vekta sier da. Kanskje det hjalp at jeg har falt litt ut av ketose? Eller at jeg drikker absurd mye? Syns det er vanskelig å drikke nok vann, men har vært på en butikk (av typen smartclub, de har jo ALT!) og der fant jeg en stoor kasse med lightvariant av lipton ice tea. Den går det mye av! :p Har også funnet en limonade jeg kan drikke. Er ikke så glad i cola, og det meste av lett-drikkene er cola light og cola zero.
Men: heller masse lipton light enn å ikke få i seg nok væske.
I morgen skal jeg på hamam. Dette er godt for kropp og sjel, altså! :D
Nå var det så mye vinsnakk her, at jeg reint fikk lyst på et glass.
Men det er nok noe i at en tåler alkohol dårligere på dette tidspunktet.
Skulle tatt seg ut om jeg, gamle kjerringa gikk rundt og sullet, når gubben kommer hjem fra jobb. :full:
Jeg har stekt lapper og hadde på en dæsj rømme + ørlite sukrin på 3 stk.
Det minnet litt om smaken av rømmevafler og det tok ca 1,5 sekunder å sluke de i seg.... :hungry: ?? Egentlig ikke, men det var sabla godt !
Har tre igjen og de får jeg spare til kvelds.
Jammen da vettu, bente1, er det bare å bruke goood tid på vinen og drikke mye vann e.l ved siden av:) Det går jo å blande ut med sprite zero eller farris også for å minske alkoholprosenten?=) Så slipper du å bli frøken susesen bare på et glass;) Jeg skal ihvertfall passe på å drikke en del vann ved siden av vinen imorgen, også tror jeg igrunn ikke det skal bli noe problem at jeg blir superfull.. Jeg vet hvertfall fra tidligere når jeg har drukket i ketose at jeg ikke har reagert no særlig mer enn ellers..=) Foksy, så godt jobba asså! :D Jeg blir imponert og heier masse på deg :heia:
Heheh, heldige du som ikke reagerer! Jeg snøvler etter to glass jeg...... Men drikker så sjelden at jeg tåler egentlig lite selv når jeg ikke er i ketose. Men ja, drikke veeeeldig sakte er nok tingen, så har jeg kontroll. Begynner å bli litt for gammel til å rave rundt på byen - heldigvis er datteren min bortreist, så risikerer i alle fall ikke å møte henne på et utested i byen heheh;)
hihi, jeg blir rent vinsugen av alt praten jeg også! :D Skal ha meg et glass eller to ikveld jeg også, så får vi se ;)
Jeg merker ikke kjempeforskjell av alkoholtoleransen på ketolyse, det varierer egentlig veldig hvor mye jeg tåler! Noen ganger blir jeg på en god snurr av å åpne flaska, andre ganger kan jeg drikke 6 øl uten å merke en ting. Kommer an på dagsformen, matinntak og hvor mye søvn jeg har fått de siste dagene ;) Etter jeg fikk barn tåler jeg generelt lite, mye pga dette med søvn :p
Foksy og appelsinpiken: Fantastisk nedgang! Det er så gøy!! :heia:
Heheh, såpass ja=) Du er nok sånn som mamma du da, husker jeg nevnte noe for hu at "det går jo ann å ta det rolig og kanskje bare ta med 6 øl eller no" i en eller annen forbindelse.. Og hu da: Åhh, herregud.. 6 øl, hadde jo vært drita jeg da :p Mens jeg kan stort sett ta inn rimelig store mengder uten å bli altfor full og dårig blir jeg så og si aldri, så er jo litt deilig det da.. Men billig i drift? Ehhh, nei... Går fort over en tusenlapp på byen ja, så tenkte jeg skulle prøve å begrense det litt i helgen i alle fall så ikke det blir for mye sukker fra det holdet.. Vanskelig utover kvelden å gjøre det jeg vet er riktig når jeg er så glad i drammer fulle av sukker..
Heheh, ja det er vel greit at hun er bortreist kanskje=) Er vel ikke alltid like stas å møte på dattera på en snurr kan jeg tenke meg :rolleyes:
Tenkte at jeg skulle ut å se om jeg kunne finne et antrekk for morgendagen snart også jeg.. Men så vet jeg liksom ikke helt hva jeg kunne tenke meg... Må vel finne en bursdagpresang og.. Geleshots dropper jeg, rett og slett fordi jeg ikke har noe overskudd til å styre med å lage noe som helst uansett hvor kjapt og enkelt det er...
:heia::heia::heia: Så braaa! Hååååper jeg snart kan få noen skikkelige resultater også... Nå er jeg ihvertfall på vei inn i ketose igjen.. Ned 1,5kg fra igår :p Mye vann som skal ut ja :ja:
Ja, tenkte jeg måtte sjekke opp captain morgan spiced gold på polet sine sider ettersom jeg er mye mer glad i spiced rom enn blank.. google Ooooff, 13,2 g/l... Meeen, asså.. Det er jo 4cl i hver dram da.. Og hvis de har colazero/light eller pepsi max å blande med blir det da ikke sååå ille? Er jo begrensa hvor mange jeg får i meg liksom.. Hva mener dere?
Heheh, nei det er jo ikke akkurat det :p Og vinen som jeg skal drikke i bursdagen er forholdsvis snill; 2g/l tror jeg det var?, så selv om jeg kommer litt opp i karber skal det nok gå fint :ja:
Det går helt sikkert fint, du kan jo bare passe på å få i deg minimalt med karber gjennom maten, egg, kjøtt og smør resten av dagen, så kan du drikke karbene isteden :)
-Og grattis med 1,5 kg ned!!! Nå er du definitivt i ketose igjen ja, føles deilig tenker jeg:D
Kjempefestlig å lese om alles vektnedgang og centimeterskrymp! Blir så glade på deres vegne. Vet selv hvor ufattelig, beskrivelig deilig den følelsen av glede er :)
Jepp; nettopp derfor vet du at din tur kommer også!!!
Ikke heng med hodet:nedfor: jenta mi:hearts:; det blir turen din (og min) - snart. Når vi får justert:jegvant: oss vet du.
Så inntil da: :heia: heia på oss!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.