På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet!
I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg!
On a different note... Jeg veide alt i oppskriften på muffinsene og la inn på diett.no for å sjekke.. Det her er per porsjon, altså EN muffins!:
Energi 102 kCal
Protein 4.38 g (10 % ADI)
Karbohydrat 6.37 g (5 % ADI)
Fett 8.8 g
Natrium 97.5 mg (6 % ADI)
Det var en deeel! mer en hva jeg trodde merker jeg :eek:
Kan det være sukrin og splenda er lagt inn med 100gkarbohydrater/100g kanskje(96 på splenda? husker ikke helt)? For jeg ser ikke hvordan det ellers er mulig at det skal bli så villt..
Aaah, fant ut at jeg kunne bytte om på det kakediagrammet og da viser den at sukrin er 82% av karbohydratene... Hmmm... Men det blir jo litt feil føler jeg...
Etaeb: Jeg bryr meg ikke så veldig om det som står på ADI% jeg, vet ikke helt hva det regnes ut fra. Tar bare en multivitamin mineral hver dag for å sikre meg at jeg ikke får for lite av det. I tillegg til antall gram karber, er det energifordelingen du bør være mest opptatt av. Den får du fram ved å trykke på taben som heter Kakediadram (ellerKdiagram). Energiprosenten skal være ca 75% fett, 20% protein og 5% karber. :)
Appelsinpiken: Den var smart, altså! De aller fleste oppskrifter kan jo veldig lett tilpasses lavkarbo, og av og til føler man seg virkelig tom for ideer, så da kan det være kjekt med noe slikt;)
RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke:nei: ....og håper jeg ikke -de så så gode ut....
Jepp, jeg gjorde det :ja: Da havnet jeg på 2,69g karbohydrat på de 3 som lå igjen på benken som endte opp til å bli min frokost :D Nå ligger resten heldigvis i fryseren :p Så da er det jo mindre enn 1g karbohydrater per stykk, DET kan jeg like :D
:D :D Jeg kommer til å bytte ut litt mer sukrin med splenda neste gang, sånn til tips=) Får nesten litt sånn vondt i halsen eller sånn av for mye sukrin merker jeg, men har kanskje noe med inntak også å gjøre? :D
Er du nå sikker på at det er du som har gått i hans felle? Ta styringen nå og se det som at han har gått i din felle. Kom igjen tuppa; dette fikser du. Jeg er en smule bekymret for drikkeplanene dine de neste dagene; så ta det med ro! For mye alkohol gjør at du mister kontrollen; det trenger ikke gjøre situasjonen noe bedre.... Hilsen gamlemor som husker veldig godt at hun var ung en gang:D
Kan du gi eksempel på hva du har spist på disse tallene? Det er jo sånn jeg bør spise, men sliter med den ja...
Gratulerer med målet ditt Sanna1! Jeg har ikke noe problemer med å holde vekten:D, men å gå ned derimot.... :w00t: Kanskje vi skal bytte?
Appelsinpiken: det er nok teflonen som er gåen ja:( Jernia neste; den panna var kjempegod med høye kanter og lokk. Ikke rart den er utslitt heller; den er brukt opptil flere ganger hver dag.
Ser at dere har diskutert stixene; jeg ser aldri resultater av "utskeielser" samme dag som de er gjort; det alltid 2 dager.
Så bra du fant ut av muffinsene! Det er ikke sikkert en trenger å ha i søtning heller; både mandelmelet og evt kokosen gir god smak i seg selv.
Her er resultatet av ManTarDetManHar-middagen min!
Oppi her er det en stor RØD tomat, en stk GRØNN squash, litt over en halv GUL paprika, en liten GUL løk, 300 g oksekjøtt, ca 40 g ost og ca 1,5 dl fløte. Og noen ss cocosa for ekstra fett ;)
Alt jeg lagde passer fint til to personer (som spiser middels mye) og inneholder totalt:
Kcal: 1475
Fett: 114 g
Karbohydrater: 20,64 g
Protein: 86,79.
Det her ble nammenam, eneste minuset var at kjøttet jeg hadde ikke var mørt nok. Men sånt skjer når man ikke har peiling på hva man kjøper, og bare tar noe som ligner på noe man har sett før. Kanskje jeg ikke engang spiste oksekjøtt :eek:!?
Jeg spiser mye egg og bacon til frokost, eller proteinbrødet jeg baker, med masse feit ost, laks og makrell i tomat. Jeg bruker ofte cocosa i kaffen. Men jeg drikker ikke så mye kaffe.
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på.
Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på.....
Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten.
På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær.
Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag !
Mmmmm nå har jeg muffins i ovnen. Deigen smakte fantastisk, gleder meg!! Brukte blanding av sukrin og stevia som søtning, og så to jeg oppi litt mer fiberhusk + en ss rømme og en skvett fløte:p (er litt sånn som alltid må gjøre min egen vri på oppskriftene, håper det blir velykket denne gangen også...)
Ååååå det var himmelsk godt!!! Første gang jeg har spist noe som ligner på kake siden jeg startet med dette. Måtte skynde meg å legge mesteparten i fryseren, for jeg hadde sååååå lyst til bare å dytte nedpå, mmmmm:D
Livets små gleder;)
Hehehe, kjenner følelsen og så bra at du blei fornøyd :D De måtte liksom bare i fryseren rimelig kjapt, hvis ikke hadde det gått gæernt :p Er en grunn til at jeg måtte forte med å lage mat igår kveld ;)
Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det :confused: ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen..:) Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak...
Snodig... du spiser jo det samme som jeg, med unntak av nøttene og youghurten på kvelden. Og jeg greier glatt å få til det dobbelte av proteiner. Du bruker olje på salaten; jeg foretrekker dressing av majones, rømme el. Men du spiser makrell i tomat, det gjør ikke jeg. Og jeg antar at brødet du baker ligner på mine tebrød. Nå ble jeg forvirret altså:confused:
Fant en smoothieoppskrift jeg tror kan være grei for min gane, mennet med den er at jeg kommer opp i 20g karbohydrater... Men det er jo ikke sååå ille det da..=) og masse fett idag! Hvertfall når jeg tenker på at jeg har en runde til med oljer igjen :D
Kanskje du spiser større posjoner ?
Når jeg spiser bacon er det stort sett bare 10-12 g. Og jeg steiker det godt... Aldri mer enn 2 egg..
Brødet er proteinbrødet til dr. Hexeberg.
Jeg spiser også endel majones og aioli.
Det "værste" er at jeg egentlig hater fett, - det fettet på koteletter feks...
Nå tvinger jeg det i meg og blir det for ekkelt, skjærer jeg det i små biter og svelger det ned med vann. Uten å tygge.....:_ohmy:
La inn kveldsmaten her nå.. kniiiis :p Blir så her hvis jeg lager smoothien etterpå:
Fett: 243.29
Karbohydrat: 20.5
Protein: 108.12
Edit: Fjerna litt blåbær fra blandingen, så slik blir dagen... etterhvert ;)
Fett: 242.93
Karbohydrat: 17.5
Protein: 107.72
Foreløpig idag ligger jeg på ca 10g karbohydrater...
Jeg har handla nye gardiner idag jeg..! Sviiiindyrt er det, for jeg må ha 7 lengder i stua... Heldigvis fant jeg på 50% i den fargen jeg var innstillt på før jeg dro til butikken..:) Fortsatt 200kr per lengde da, så pengene fikk bein å gå på de.. Også sååå skuffa jeg blei når jeg fikk de opp.. Blei liksom bare feil.. Men så ser jeg på de nå og jammen blei det bra likevel :rolleyes: Spesiellt fine i det "varme" lyset som er ute her nå :ja: Handla også ny duk og løpere til spisestua, fornøyd med det :)
Nå koser jeg meg i nyrydda og støvsuga hus (vasken tar jeg imorgen) med tente duftlys og en kopp kaffe med cocosa, balsam for sjelen :hearts:
Kjempekoselig å fornye i hjemmet, så bra du ble førnøyd likevel. Grattis med nye gardiner:)
Jeg elsker å fikse opp hjemme, en bruker så mye tid hjemme at det er viktig å trives med hvordan en har det rundt seg:)
Ja, det er stas det! :) Jeg driver egentlig å ser etter leilighet jeg nå om dagen.. Er så mye som burde vært gjort her og jeg har verken overskudd eller evne til å gjøre spess mye selv og da blir det så sinnsykt dyrt når man er avhengig av snekkere, rørleggere++ Ønsker meg en fin leilighet med pent kjøkken og bad, må jeg male litt er det null problem, men de store tingene vil jeg skal være på stell.. Og beliggenheten må være riktig... DET kan jeg fortelle, at det er absolutt ikke lett å finne... Har jo kikka i mange mnd, men den rette dukker bare ikke opp... Trur den har gjemt seg jeg :p
Dukker nok opp skal du se:p Riktig beliggenhet og riktig størrelse er viktig ja. -Men husk at alt innvendig kan endres på, kommer an på hvilken pris du får den til. Mange ganger kan det lønne seg å pusse opp selv hvis en ser mulighetene. Jeg kjøpte et hus som jeg driver og pusser opp fullstendig. Tror jeg ville fått igjen for det økonomisk om jeg hadde prøvd å selge det nå:) Og så får man det akkurat slik man vil ha det!
Må ha rørleggere og elektrikere ja, men jeg har brukt noen polakker til å hjelpe meg med en del maling, gulvlegging, skifte dører, listverk osv. Sparer mye penger på det:)
Kan komme og hjelpe deg med planleggingen jeg - elsker ominredning og design:D
Du bruker iaf mindre bacon; jeg bruker en halv pakke dvs ca 75 gram. Og maks 2 egg. Det spørs omjJeg spiser større porsjoner enn deg:confused:. Huff..........ja ja. Jeg må finne ut av denn frysegreia før jeg gjør noe annet tror jeg. I dag frøs jeg nesten ingenting!! Kun litt sånn kuldegysing en halv times tid. Var kjapt fram med ostetuben da jeg merket de første "symptomene". Om jeg kan kalle det det:o Går ut i ferie i morgen, og gleder meg til det. Da blir det mer orden og system på alt tenker jeg, så jeg får bruke de neste ukene på å finne ut av ting og tang.
Så koselig med nye gardiner Rikkem0r. Det er skikkelig artig å gjøre slike forandringer. Er med deg på utfordringen på 7 lengder; jeg trenger nemlig 8. Så gardinene blir ikke skiftet så ofte som jeg kunne tenke meg:(
Jeg tenkte å ta helgavasken i dag, men rakk bare halvparten. Begynte plutselig å potte om planter da jeg var halvferdig. Så da måtte jeg jo vaske over igjen:D. Tok vinduene og hev ut matter og sofaputer samtidig. Huff så mye støv... Rart jeg ikke har støvallergi i grunnen; eller kanskje det er derfor jeg ikke har det? resten av huset, vinduene og alt får jeg ta i morgen etter jobb.
Synes jeg så Pruttipia sveipe innom dørene? Kos deg med besøket ditt; og la ikke den fyren ta rotta på deg - ta ham i stedet du:D. Og skulle du finne ut at du trenger å få ut litt gørr på ham, så har jeg et pa svære matter og en del sofaputer som må bankes tomme før støv. Velkommen skal du være :suss:
Blir godt for deg med feie nå ja, Dollsine, da er det helt sikkert lettere for deg å finne ut av det. Håper du får litt varme hos deg også så du slipper den frysingen uansett:)
Ja, jeg vet det ligger mye verdistigning i det og jeg elsker beliggenheten her jeg bor nå(barndomshjemmet mitt ), men det er så myyyeeee... Jeg blir matt bare av å tenke på det.. Og i tillegg til de forholdsvis enkle tingene som å skifte tak, male utvendig, skifte vinduer, fikse opp i eletrisk anlegg, kjøkken, bad osv :p Hehehe, så er det en vegg mellom stua og kjøkkenet jeg vil fjerne og tegne om hele den delen sånn at det blir bedre plassutnyttelse og større kjøkken... puh, svett nesten bare av å skrive det vøttø :D Så det er noen hundretusener det e snakk om da som dere forstår... Men det er jo akkurat her jeg vil bo, kunne bare ønske jeg kunne begynne med et tomt nyrenovert skall av huset og ta det derfra :snill:
Ja, det koster når det blir så mange lengder for bare et rom.. Det skal være sikkert, men så er det kjempekos når det blir gjort da :ja:
Heheh, du er nok immun mot støv tenker jeg=) Det tror jeg at jeg har blitt oppigjennom åra hvertfall :snill:
Sove godt Dollsine :klem: Jeg skal en liten tur ut på sykebesøk til ei venninne jeg nå=)
Hei hei :)
Bare kjapt innom for å si hei, og for å skrive fra en pc for en gangs skyld. Ser på innleggene mine etterpå at jeg ser helt dyslektisk ut :p går litt fort på iPhone, pluss at den rettskrivningsgreia lager sine egne vrier her og der...
Jeg føler meg litt småuggen for tida, kjæresten har fått streptokokker (igjen) og jeg har vondt i halsen...håper jeg ikke har blitt smitta...eller i det minste at jeg blir frisk fort, for jeg orker ikke å trene med denne formen :(
Skeia ut med dessert i dag, var ute og spiste med datteren min som endelig er hjemme fra ferie med pappa'n sin :) Men ellers går spisinga veldig fint, begynner å bli en vane nå.
Nå sitter jeg og spiser middagsrester til frokost. Squashlasagne er faktisk ikke feil i det hele tatt.
Litt furten, for vekta viste opp 0,5 kilo. Greit nok, jeg har fått i meg litt for mye karber, så er ikke i ketose - men det er da for pokker ikke langt unna! Jeg ligger på mellom 30 og 35 om dagen. Skulle virkelig ønske at jeg hadde målebånd med meg + målene mine fra forrige gang jeg fikk målt. Blir spennende å komme hjem om noen uker og se hvordan det står til med cm på kroppen da! :p
Hei, og takk for svar, sjekket det kakediagrammet nå, og fett er på 61%,protein på 37 %, mens karbo var på 1%. Har en liten jobb med å forandre litt på ting jeg da...
Kan jeg spørre om hva du spiser for å få det i den prosenten du skrev?
Hei og hå, folkens !
I dag følte jeg meg helt elendig før jeg fikk i meg mat.
Kom som kastet på meg mens jeg lagde frokost.
Ble kvalm, skjelven og fikk et sabla trykk i hodet. Hadde bare lyst til å legge meg ned.
Antar det hadde noe med blodsukkeret å gjøre.... men maken har jeg aldri opplevd før. Ikke spiste jeg mindre eller dårligere i går heller.....
Det gikk stort sett over da jeg fikk mat i meg, men føler meg litt uggen enda !
Får ta meg en kaffekopp til og komme meg ut til malearbeidet som venter.
Det er selvsagt meldt drittvær igjen, så det haster å bli ferdig.
Må ha 8 lengder med gardiner her også.. er jo svindyrt...og de gardinene jeg kunne tenkt meg er jo seff aldri på salg da... Vi er på flyttefot om dagen, og i min nye stue er det 7 ,5 lengder.. med spisestuen da.. Jeg var på ullared av alle steder, og der hadde de jaggu billige gardiner, og fine:D Ett lite tips til de som bor i "nærheten", vi bruker ca 4 timer over ( det er med masse stopp da, vesla på straks 11mnd er ikke like begeistret i laaange bilturer)
RikkemOr: Hvis det er pefekt beliggenhet og i tillegg barndomshjemmet ditt, må du absolutt ikke kvitte deg med det. Ta ett prosjekt om gangen, ikke tenkt på det som ikke blir gjort, men kos deg med det som blir gjort. Få noen til å sjekke om den veggen er bærevegg, hvis den ikke er det, er det en veldig enkel sak, men det fins muligheter om den er bærevegg også. Feks lage en stoooor åpning istedenfor å fjerne den helt. Jeg har akkurat fjernet deler av en vegg mellom kjøkken og spisesue - det ble som ett nytt hus av det altså:D
Foksy: Håper du blir frisk snart - masse god bedring stakkars deg:klem:
Etaeb: Enkleste måten å få bedre balanse mellom proteiner og fett på er å velge fete kjøtt og fiske produkter istedenfor magre, kyllinglår m skinn istedenfor kyllingfilet, nakkekoteletter og grillribbe istedenfor svinefilet, entrecot istedenfor oksefilet, laks ellr makrell istedenfor torsk osv. Enkelte dager har jeg allikevel lyst på magrere kjøtt, de dagene tar jeg en litt mindre mengde av dem og sper på med fett i tilbehøret: Masse fløtesaus, rømme saus eller bearnaise saus, blomkålmos med masse smør og fløte osv. I tillegg bruke mer smør på brødet du baker, fløte i kaffen, hvis du liker det, cocosa i teen eller kaffen osv. Er ikke alltid så mye som skal til for å få en bedre fordeling. Vi strevde alle med å få opp fettprosenten da vi begynte med dette, går lettere etter hvert:p
Sanna1 - du også dårlig, så kipt, trøsteklem til deg også:klem: -og masse god bedring!
Hvis du ikke er i ketose er det helt sikkert vann, vennen, det skjer med en gang det så snart man ligger for høyt på karbene, men så går det bort med en gang når man kommer i ketose igjen også;)
Og Goood bedring til Sanna og Fosky :klem: Hvis det er noen trøst Sanna, så hadde det ikke gått bedre med husmalingen om du bodde her heller.. 2 fine dager på 4 uker? hmm, no sånt ja :ja: Glad for at jeg tok meg den turen til tyrkia ;)
etaeb:Hvor i Sverige ligger egentlig Ullared? Langt unna Strømstad/Svinesund? Hvis det er i nærheten der kan jo jo sjekke det ut en gang ;)
Idag får jeg besøk av mamman min :love: Det blir koselig=) Hun blir ikke så lenge da, men alltid trivelig når hu er innom :ja:
Prøvde sandras lavkarbo pannekaker nå til frokost.. og de er det fett i kjentes det ut som.. hihi... ble nesten litt væl:) hvilken cocosa skal i feks kaffen da? Jeg har gått ned 3kg allerede... (måtte veie meg hos mamma i stad...har ikke vekt selv, så bruker kun hennes) veide 88,9 på mandag og i dag veide jeg 85 blank.. er vel karbo og vann som er gått kanskje.. moro var det uansett:)
Vi pleier ta første horten-moss fergen over (lurt å være tiiidlig ute på ullared..hehe) Så er det vel ca 2,5 timer fra strømstad.. Men det er verdt det.. Kanskje ikke om du kun skal ha gardiner..hehe.. er jo helt sinnsykt svært, og så billig at en nesten måtte holde seg i skinnet.. Klær osv også, kostet jo nesten ikke noe..Det er klart de har jo dyre ting der også, men mest billig.. Leker bla til vesla i samme merker som her i norge var tre ganger billigere.. (noe av det.)
Tusen takk:) Ja, jeg ble så glad at jeg nesten begynte grine jeg..:o hehe...De var gode de lappene, har til både kvelds, frokost i morra og lunsj tror jeg.. ble rimelig fort mett av de.. hihi
Prøvde den grønne cocosa i kaffen nå..Var en underlig smak, men det går ned:D
Ja, tester den grønne i kaffen nå jeg også, tok en ss og det er kanskje litt vel mye, skal ta kun ts etterpå tror jeg.. Er nok vanntap i begynnelsen ja.. flyr jo på do i ett sett.. Nå drikker jeg langt over 3 liter hver dag også, tørster endel..:)
Det der skjer rett som det er, synes jeg.
Selv om jeg gjør det samme hver gang....
Jeg bruker en stor ts eller en liten ss med den grønne cocosaen.
Vente meg fort til det.
etaeb: Ja, jeg så jo nå at du bor i vestfold :o Da er det jo ikke så mye lengre for meg enn for deg=) Men normalt sett tar vi strømstad-ferja over for å handle litt taxfree der og kose oss med buffet vi da ;) Så tar vi ferja fra moss hjem igjen =)
Og de lappene :sikle: Må si meg enig med Bente, jeg også eeelsker de=) Jeg er bare så lei av å steke ting som tar lang tid :p Men nå må jeg snart ha de en dag igjen :D
Kjempebra med nedgang=) Om det er vann spiller jo ingen rolle, det må da vekk det også :p Og det er sååå gøy å se det krype nedover :ja:
Opprinnelig melding var hurtigsvar, men så kom det som vanlig svar.. Ja, tror jeg skal begynne med en ts jeg, også heller øke når en blir vant til det ;0)
hehe ja, porsgrunn er jo ikke så langt unna det heller.. vi har pleid å ta sandefjord -strømstad med den deilige frokostbufeen vi også..Men så fikk jeg øyne opp for Ullared da.. og da var det gjort.. klart, mat/røyk/drikke tar vi fortsatt på svinesund da.. er alt annet som jeg tar på Ullared.. Det er motivasjon så det holder syns jeg.. etter å kun ha sett oppgang på vekten uansett hva jeg har spist og ikke og gjort å ikke, til å ha gått av en kg pr dag er virkelig moro altså:) Har jo endel kg å gå ned, så det må gjerne fortsette i den duren der ;0P
Heldige dere som bor så "nær" Sverige.
Her på vestlandet har vi ingen mulighet til å handle billig....
Har ledd mye av Ullared på tv, men hadde jeg hatt muligheten
hadde jeg også reist dit !:)
Ja, det er utrolig kjekt.. Har sett på Ullared på tv jeg også.. Morsomt program, men jeg skjønte hvordan de hadde det når jeg endelig fikk kommet ditt jeg også.. er jo ett mekka for oss som liker handle billig billig ;p
Ja, jeg må vel kanskje få testa ut Ullared etterhvert da.. :rolleyes: Men tror jeg må ta ferja til strømstad å kjøre derfra altså, må jo ha buffet og taxfree :p Ååååh, jeg er så trøtt idag..! Mamma ringte å vekte meg halv 11 eller no.. Vet det ikke akkurat er tidlig, men blei litt langt besøk igår og var ikke i seng før halv 5 eller no sånt :o Laga den smoothien når jeg kom hjem i natt også, den var nammis! :D Blir ikke siste gang nei :sikle:
Det er å anbefale... jeg bor fem min unna horten, så horten moss er ikke noe prob for oss:) Er ikke mye ålreit å bli vekket nei, her har jeg en liten en som nekter sove hele natten..Og gjerne vil opp klokken fem på morran, i dag klarte jeg å ha henne i senga til 7 :0) Men jeg er merkelig nok ikke trøtt og sliten... :0) hehe..Koselig med besøk da, er jo sikkert ikke hver dag du er oppe så seint;)
Jeg kom akkurat innom døren igjen etter handletur. Måtte finne de tingene som mangler før ferien. Litt klær til guttungen, solkrem, idoform osv.
Og så gikk jeg likså godt innom og kjøpte meg en bitteliten rimelig nett-pc.:) Får nesten abstinenser av å tenke på å være uten dere i ferien, så nå slipper jeg forhåpentlig det - hvis det er nett der da - jeg er jo ikke 100% sikker på det, men det er jo et bra hotell, så sannsynligvis er det noe.
Trenger dere vet dere for å holde meg sånn noenlunde i nakken i ferien;)
Innom for å puske litt på dere alle. :love:
Dollsine: Her er fella både gått i, trødd i, spøtta på og brent. If you catch my drift. Gurp og jeg har en fin visjon for helgen: Ny mann, kontinuerlig promille, sol og ingen telefon. Vi tar hverandres batteri, gjemmer det og gir det ikke tilbake UANSETT hva. Funny, men hun er i samme situasjon. Mannfolk ;) Tihi.
Nå har vi sovet en liten blund etter jeg har vært hos legen. Sykemeldt 4 uker - ut vikariatet. Orker ikke mer. Er det greit, Dollsine?
For første gang i historien var jeg på førfest hos og med mennesker jeg ikke vet. Det var skikkelig eksponering for angsten det, altså! Kom i snakk med ei fantastisk jente som jeg fikk god kjemi med - håper hun skal dit i dag og, for det skal visst vi. :D I dag... i dag blir en god dag.
Til gjengjeld for at jeg ikke er i ketose og SIKKERT har lagt på meg 10 kg og er over 100, så spiser jeg ett måltid per dag. Resten av energien kommer fra alkoholen. Hvitvinen i går hadde restsukker på 0,5 gram per liter. Må finne tak i navnet når vi finner dunken.
Håper du koser deg masse i helga Prutti'n!=) :hearts: Og ja, veeeldig lurt å gjemme batteriene sånn at man ikke får "en god idé" om å sende en mld utpå kvelden/natta :ja: Kan komme på en gang eller 3 jeg har gjort det jah :o
Ja, føles ganske smart å gjøre det slik ;)
I natt gikk jo alt, ALT, feil, så nå er det reparering for selvverden ;)
Straks ut, bare samle sammen litt items :D
Ha en fiiiin kveld!
Og vi tenker på deg! Høres ut som du/dere har en god plan på hvordan helga skal håndteres! Jeg liker at du tar vare på deg selv jeg snuppa :love:
Ellers kommer det jo masse muligheter både på mandager (og andre dager) da det passer å starte opp igjen. Jeg tror du trenger denne breaken. Gjør den derfor ordentlig slik at når du våkner så er du ferdig med den. For øvrig kan du gjøre som du vil, og pass bare på å ikke gjøre noe jeg ikke ville gjort. Og det er lite i grunnen.... :D
Jeg sjekka forøvrig vekta i morges og den har gått til værs for å si det sånn:eek:. Det har blitt for mye kh og proteiner de siste dagene og skrotten er smekkfull av vann. Men men, spist er spist og gjort er gjort. I kveld er det pizza på menyen; jeg med ostekjeksbunnen og de andre med vanlig bunn. Tenker jeg spretter hvitvinen min og jeg så jeg er sikker på at den ikke mugler:D. Ha en god kveld alle sammen!
Nå er det ferie her i gården, og merkelig nok har jeg ikke feriefølelse. Den hadde jeg mer i forrige uke. I dag har jeg - nei, det ble feil - jeg har satt gubben til å spakle noen vegger sånn at jeg får malt dem. Ny farge er på gang. Har vært planlagt i mange år, men har bare ikke kommet i gang.
Hei inne er det helt greit å si at man setter gubben i arbeid, Dollsine :D
Så kjekt å fornye seg litt i heimen:)
Jeg sitter og ser på So you think you can dance. De er så utrolig flinke!!!
Sønnen min er ute en tur så vi har utsatt middag til kvelds i dag. Blir pizza her i gården også. Gjør et forsøk med knekkebrødoppskriften m malte frø igjen. Spent på om gutten min godkjenner den:)
Høres ut som en god plan å sprette den hvitvinen Dollsine, den må jo ikke bli dårlig :D Nå har jeg akkurat spist middag og registrert på diett.no... Får følelsen av at jeg spiser så ekstremt mye jeg... Tror jeg må vurdere litt underveis i forhold til hvordan det går om jeg kanskje må begrense inntaket litt... Fordelinga idag er 80/19/1 :eek: (7gram karbohydrater)
Istad klarte jeg å slenge hestehalen i et lys også :hylgrine: Vil ikke ta det ut av hestehalen for å se hvordan det ble engang.. Det var hvertfall 10cm som røyk, men vet ikke helt hvor mye av håret som blei tatt :(
Nå tror jeg jeg skal kose meg med en kaffekopp og solarium jeg :snill:
Og mens jeg koser meg med kaffe må jeg forresten dele dagens middag, for det var namme :D Kjøpte Jacobs tapasdeig med parmesan, hvitløk og rosmarin her om dagen og hadde helt glemt at jeg hadde det i kjøleskapet.. Lagde små kjøttboller av den å bare stekte, servert med smørkokt brokkoli :sikle: Den kjøttdeigen var sinnsykt god og kan virkelig anbefales hvis man liker litt krydret mat :ja:
Hva har du gjort? Tent på håret? Og brent av 10 cm? Eller?? Det er sikkert bra å dra bort ja; det er jo i heimen de fleste ulykker skjer.... :D
Den tapasdeigen hørtes god ut; hvor kjøpte du den da?
Jeg skulle bytte noen lys i en lysestake og litt ved siden av sto det et kubbelys og brant.. Jeg var ikke helt oppmerksom på det når jeg lente meg fram så hestehalen min prøvde å sloss med flammen og tapte :( de "hår-bitene" jeg sto igjen med i handa etterpå var ca 10cm lange, men vet ikke hvor mye som faktisk ble tatt da... Håper det var en liten tust, men har ikke turt å sjekke... Drar å tar sol nå, så får sjekke i dusjen etterpå... Heheh, ja det er i heimen - det er helt sikkert! Hvertfall når det er frøken kløne-klønesen som bor i det huset :D
Tapasdeigen kjøpte jeg på meny, og den var knallgod :ja: Noen ganger savner jeg litt saus når jeg bare spiser kjøtt og grønt sånn, men krydderet i deigen laga så sinnsykt god smak og kjøttbolene blei sååå gode å saftige at det var null problem :D
Åååå, du må være forsiktig, vennen!:( Uff, så kiipt, du har jo nettopp vært hos frisør og fikset deg også! Håper det ikke var så galt som det hørtes ut!:klem:
Vi har akkurat spist pizza, det var godt, så jeg spiste altfor masse. Har spist litt vel mye de siste dagene, kjenner jeg, kommer nok til å synes på vekta.... Men pizzabunn av knekkebrødoppskriften med malte frø ble i alle fall godkjent av sønnen min, så i framtiden blir det den jeg bruker. Smaksmessig absolutt det beste alternativet jeg har prøvd på lavkarbo - men kommer jo ikke opp mot min orginale hvetebunnsdeig, må jeg bare innrømme.... -Men noe må man jo bare ofre;)
Det ser ikke ut som det blei så ille=) Dette er vel en av de få gangene jeg faktisk er glad for å ha tjukt hår.. :o Nå har jeg tatt sol, dusja og smørt krroppen og nå er det sofakooos, daaaajli:D
Bra pizzaen blei godkjent av sønnen og da! =) Da har du vært flink! :D Jeg kjenner det akkurat som deg, kjennes ut som om jeg har spist altfor mye i det siste og tror nok det vil vise seg når jeg går på vekta... Feilfordelt er det jeg spiser og.. Plutselig blitt så veeeldig lett å få i seg fett, når jeg i tillegg til mat supplerer med både cocosa og Udos... Jeg har havna ut sånn som dette idag:
Godt det gikk bra med håret da, Rikkemor, - hadde du hatt mitt tynne pistrete hår hadde det nok vært vesentlig værre ja:D Hørtes forresten deilig ut med litt kroppspleie - litt selvpleie er deilig, jeg er altfor lite flink til det:rolleyes:
Den fordelingen hørtes jo perfekt ut da - en slik fordeling jeg skulle ønske jeg hadde - da går jeg ned mest;) Jeg blir bare litt fettlei av og til, og i det siste er det bltt mye t-kaker og frøknekkebrød, og det tror jeg er litt partystopper for meg... Men godt da, og så for ikke å snakke om de muffinsene.... :eek: Men vi får si jeg lader opp til ferien;)
Fremdeles strappmett etter pizzaen, det er natta snart, så sovner sikkert som en stein. Ønsker dere alle rigtig god natt!
Ja, det kan jo hende at det funker for meg og altså.. Er nå de siste dagene, spesiellt etter jeg oppdaga cocosa og udos at jeg ligger på sånn fordeling.. Bortsett fra at jeg igår kom litt høyt på karbene da, men det var jo under 20 så ser ikke på det som noen krise.. =) Og litt lavt idag, men det får også bare være greit :snill: Det er vel bare kaloritelleren i meg som synes det ser litt gæernt ut, og at jeg føler at jeg spiser litt for mye selv om det eeegentlig ikke er så enorme mengder..
Imorgen tror jeg jammen jeg skal ha bringebærsmoothie til frokost :D For den var diggalicious asså=) Blir vin imorgen også, bestekameraten min fikk overtalt meg :o Er nesten aldri ute med han da, så det blir veldig gøy :D Gleder meg =) Ooooh, jaaaa muffins :sikle: Har klart å holde meg unna fryseren idag, så det ligger fortsatt 18stk der stolt
Nå har jeg vært ute å kjørt en kamerat til byen og føler igrunn det er på tide å legge seg... Jeg er altfor glad i å være oppe om natta.. Men det er så deilig når alt er mørkt å stille på utsiden, og jeg kan kose meg med pc, tv, stearinlys og vannflaska mi=) Men snaaaart er det jeg ser på på tv'n ferdig og da tenker jeg at det er tia for å putte kroppen i senga :rolleyes:
God natt og sov godt alle sammen :hearts: :sove:
bente: Jeg skal ha pizza i kveld, har du prøvd den bunnen som står i ketolyseboken? med soyaprotein? (er litt sånn :eek: når det gjelder det soyaproteinet etter det soyabrødet, som ble grusomt:( ) hvordan er det du lager bunnen din?
Rikkemor: oi, da har du hatt flaks ;) jeg har brent av meg litt lugg noen ganger (:eek: svime her også) hadde hestehalen min gått i lyset hadde jeg fått hetta...hihi:cool:
Heisann på alle.
Her er det sol og fint for siste gang på lenge, ifølge værmeldingene.
Og om noen timer kommer to sønner hjem på ferie. En er singel og den andre har med seg familien. Tre herlige barnebarn og det blir kjekt. :)
På onsdag kommer datteren vår med mann og barn. Da blir det folksomt etterhvert.... Vi har heldigvis god plass, men det hender det blir litt "knuffing" ! :boxing::realmad: Og særlig hvis været er dårlig og en blir tråkkende oppi hverandre.
Jeg er nå mest spent på maten og om jeg greier å få laget mine spesialiteter når jeg må lage så mye mat på en gang. Skal mye mat til så mange..... :D
En får ta det som det kommer !
Jeg er veldig skeptisk til soyaprotein, så jeg har laget den pizzabunnen her :) Jeg synes den er skikkelig god, men man må smøre tyyynt lag utover så den dekker en hel panne for at den skal bli sprø og god ;) Vet Bente ikke synes den var no god da, så sannsynligvis er hennes 10 ganger bedre :p Men jeg synes den var god og det samme m en kamerat som var her og spiste med meg når jeg laga den :ja:
Her har vi og siste soldagen på leeenge... Det er jo igrunn greit nok for meg da, jeg skal jo på jobb på tirsdag så og si uansett hvordan vær det er jeg :snill: Litt småknuffing blir det vel alltid når en familie kommer tett på hverandre over litt tid=) Hvertfall min familie ;)
Håper du får til matlaging og alt annet som hører med=) Det blir nok en utfordring når det skal kokkeleres til så mange, men jeg heier på deg :heia: Også må du kose deg masse med barnebarna!=)
Hvor får jeg tak i fiberhusk og mandelmel?
Og hva bruker du på pizzaen? Jeg sliter skikkelig med å få i meg nok grønnsaker, uten at karboinntaket skyter til værs....
Det er en del større butikker som har fiberhusk, men ingen av mine, så jeg kjøper på helsekosten.. Mandelmel kjøper jeg også på helsekosten, men du kan kjøpe mandler og male de opp selv hvis du ikke er så lat som meg :rolleyes:
På pizzaen putter jeg gjerne på: kjøttdeig stekt med tomatpure og krydder som pizzasaus (Heinz har jeg funnet med minst karber), skinke, bacon, jacobs baconpølse, litt rødløk og evt litt tomater :sikle:
RikkemOr: Høres ut som du har en koselig lørdagskveld planlagt, håper du koser deg masse.
Du har vært flink med å spare på muffinsene - imponert- mine er oppspist allerede..... -Men nå skal det sies at sønnen min og datteren min har hjulpet godt til da!:)
Etaeb: Soyamel spiser jeg bare ikke, synes ikke det smaker godt. I går brukte jeg knekkebrød oppskriften min, bare at jeg knuste alle frøene godt i foodprosessor istedenfor hele. Det smakte i alle fall godt, selv om jeg kunne tenke meg å ha den sprøere - men dette er det beste jeg har greid på lavkarbo. Hvis du bruker oppskriften, så forstek den så den har fått god farge før du tar den ut og legger på fyllet og så steker videre:
Knekkebrødoppskrift:
100g sesamfrø
25g linfrø
50g mandler, malt
1 stor ss fiberhusk
Salt
2,5 dl vann
Smøres ut over på et bakepapir, dekker en hel langpanne
Sanna1: Sååå koselig med familiebesøk!!! Kos deg masse! Lag den maten du normalt lager du, bare lag paste, ris, poteter og brød i tilleg til de andre. Så lenge du har kontrollen hos deg selv, så får du det til, skal du se, krysser fingrene for deg!;)
I dag har jeg tilbrakt formiddagen med datteren min, hun måtte på kveldsjobb isteden for morgenjobb - slik er det å være ekstrahjelp. Så da måtte vi utnytte morgenen og formiddagen. Koselig, nå har jeg nettopp kjørt henne på jobb :) Hun er så skjønn den jenta mi - stolt:D
Takk :love: Nå er det opp og ut av sengklærne. Besøket havnet hos en venn, så når jeg kom hjem halv åtte i morges døde jeg litt i lykkerus over å være litt alene :p Jeg er sånn; glad i besøk, men glad i å få litt fred også ;) Hun er så meget klar over det også - så all takk! :D
Hun kommer vel hjem snart. Jeg skal rydde opp her og ta oppvasken (:love:), høre radio og synge høyt fra min whiskeystemmehals. Svare på flere eposthenvendelser i lavkarboverdenen og ta fatt.
Oi - dere holder løftet om å feste hardt hører jeg - halv åtte i dag tidlig - det er jeg blitt for gammel til altså;) Håper du får det kjempekjekt og at dere koser dere masse i kveld også. Ikke glem trikset med mobil-batteriene ;)
Det skulle aldri bli så sent. Vi splittet lag på en høyst uvanlig og uventet måte rundt 03-03:30. Jeg hadde jo selvfølgelig hatt en liten kræsj med noen tårer på byen (emosjonell sa du?), så gikk litt hardere til verks. Var en hyggelig, voksen dame som tok tak i meg der jeg diskret sto og ordnet på sminken. Satte meg hardt på plass, og det hjalp. :rolleyes: Så dansa vi etterpå :D Så morsomt når mennesker over flere aldre kan være sammen. Synes det er koselig! Nuvel, deppa og litt fortumla over kveldens setninger som hadde blitt sagt, gikk jeg litt foran de to andre. Ut fra intet kommer det en helt alright-looking mann/gutt? gående mot meg. Jeg vek unna for å slippe han forbi, helst bare stirre ned i bakken samtidig siden øynene var fulle av vann. Neida. Mannen stoppet meg og gav meg en KLEM! Guro holdt på å dø når hun så det, for det er svært sjeldent jeg tillater slik nærkontakt. Og de dro så jeg ble sittende igjen på trappa til ei sjappe ned i byen sammen med han her mr. navnløs. Men morsomt måten han dukket opp på. :) synd jeg ikke hadde mobilen med :p
Det er heeelt normalt å bli litt emosjonell :klem: Og så gøy med hun dama som fikk deg til å rette opp ryggen litt igjen og ha deg gøy videre! :)
Denne Mr.noname høres jo også ut som en veldig åreit fyr! Da skulle du hatt mobilen ja :D Du kunne jo spurt om å låne hans og lagra nret ditt på den ;)
Her står geleshotsene i kjøleskapet, og jeg skal straks ut å hente vinen min fra forrige helg og kameraten min så vi kan komme igang etterhvert.. Jeg har jo ikke dusja eller noe som helst for har liggi i sola og nytt siste sommerdagen, men dusje kan jeg gjøre underveis :D I kveld blir en braaaa kveld, det har jeg bestemt! :D
Pruttilutten: Så koselig når man treffer varme mennesker som strekker ut en hånd når man trenger det! :) Og den mannen synes jeg absolutt du bør lete opp nr til altså;)
Rikkemor: Planene er klare for en kjekk kveld skjønner jeg, kos deg:)
Det blir nok rolig kveld hjemme for meg. Sønnen min er på vei ut dørene for å treffe venner nå. Når man har tenåringer i huset må man være fleksibel, altså i går ville han ha middagen servert til kvelds, i dag forlangte han middag kl. halv fire. Jaja, jeg tilpasser meg bare jeg :rolleyes: Så nå er jeg allerede skikkelig middagsmett, håper bare det holder en stund så jeg unngår småspising utover kvelden...:rolleyes:
Hei:)
Må spørre dere som er mye mer drevne enn jeg er. Har vært i ketose i 6 uker, har målt hver kveld, og hadde ok vektnedgang de første ukene. De siste tre ukene har nedgangen vært liten. Torsdag fikk jeg mensen for første gang mens jeg har vært i ketose, har utsatt den tidligere. Da går vekten opp 900 gram og jeg faller ut av ketose. Har ennå ikke kommet i ketose igjen. Er dette vanlig under mensen:confused::confused: Håper dere kan hjelpe meg med noen fornuftige svar:(
Hei Lille venn. Veldig mange som legger på seg like før eller under mensen. Det er bare kroppen som holder på vann, så de skal du ikke bekymre deg for. Det er også vanlig å gå mye ned i begynnelsen, så flater det ut og vektnedgangen blir saktere. Nyt alle de andre gode sidene ved dette kostholdet, vær tålmodig og innstill deg på at det vil gå saktere ned, men at du sakte men sikkert omstiller deg både fysisk og mentalt til en ny livsstil.;) Hvis du har registrert på diett.no og du er 100% sikker på at du har ligget under 15g karber og allikevel ikke får utslag på stix, så kan det være du likevel er i ketose. Stixene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen din. Man kan være i ketose uten å få utslag på stix.:) Legg dem bort en stund, spis slik du vet du skal, vær litt ekstra nøye med registrering noen dager, så du er sikker på at du ligger lavt nok. Stol på det du har lært, stol på kroppen din, og ikke stress. Husk at stress også kan hindre vektnedgang;) Masse lykke til:)
Nå har vi gjort unna grillingen og det gikk kjempefint med meg og maten.
Lagde meg en erstatning for potetsalaten.
Barnebarna sitter nå og spiser chips og jeg greide ikke å styre meg, men grabbet til meg tre flak, i det jeg gikk forbi !
Det førte selvfølgelig til at jeg nå har lidderlig lyst til å dytte innpå. For det er jo så sabla godt.....
Tok meg er glass farris istedet, for å få bort den herlige saltsmaken......
Den chipsen er bare ikke verdt det, Sanna, sååååå mye annet godt du kan spise isteden. Hold deg sterk!! Kanskje en ide å kjøpe inn bacon crisp å ha i slike anledninger - det er det ingen karber i i alle fall:)
Signerer kloke Bente her=) Dette virker jo som en usedvanlig braaa mann ;)
Og Bente: Det blir veldig kos, vi har jo vært "like this" fra 2-års alderenkrysser fingrene for å forklare Oooog, Bente må bare si: Tro du rangeer høøøyt oppe i verdens beste mamma liga :klem:
Signerer=)
Og Sanna: Heeelt enig med Bente =) Ikke verdt det det den chipsen ;)
Høres ut som en interessant kveld RikkemOr - full rapport avkreves i morgen altså;) krysser fingrene med deg.....
Og tuuuusen, tusen takk for verdens beste kompliment til en mamma:klem::klem::love::love: jeg har et utrolig godt forhold til ungene mine -og det er jeg evig taknemlig for, og tror ikke jeg kan ta på meg all ære for det - de er fantastiske unger:love:
Det var stille her i kveld, alle er vel rundt på farten. Håper alle har en deilig lørdagskveld, nå er det nattatid for meg, sove godt, vi snakkes i morgen:)
Puh....etterlest og oppdatert!
Synes dere er så flinke!
Her har det vært en travel dag; sov lenge - har jo ferie :D Har surret litt rundt i hele dag og ikke rukket å inn på forumet. Registrerer at festløven vår fortsatt har føttene nede og hodet oppover; det er bra. Syntes å høre noe mumling om mandag, og det blir spennende så se hvilken det blir. Ta den tiden du trenger til å lande nå.
Noen spurte om pizzabunn; jeg har prøvd flere varianter, og liker best den som lages av kavli skivet ost: legg skivene tett på et bakepapir i microen; fyll igjen hullene mellom med ostebiter. Stek på full guffe ca 1 min pr skive. Da er ostekjeksene tørr, ha på fyll og ost og sett i stekeovnen på max varme til osten er smeltet. Ostekjeksbunnen blir myk under fyllet men henger fint sammen.
Nå er det sengetid her. Tenker å opp i rett tid i morgen - det er meldt sol og varmt da og. Life is good!!
Nå er jeg skikkelig demotivert. Hjemlengselen har meldt seg for fullt. Har liksom klart å fortrenge den så lenge jeg har vært her nede, men i dag ble jeg solbrent på kinnene og måtte holde meg innendørs på "fridagen" min. På toppen av det hele var jeg dødstrøtt, så jeg sovnet klart over ti (kvart over ni norsk tid), og så våknet jeg klokka fire (tre norsk tid) og får ikke sove igjen.
Kjæresten kommer ned på tirsdag, men det føles så lenge til, og nå vil jeg bare hjem.
Så mye at jeg i går spiste en IS som lå i frysern her. Med sjokoladetrekk og nøtter, og pistasj inni. Syns virkelig ikke at den var god engang. Allikevel så spiste jeg hele (godt at den var ganske liten).
Sånn: nå har jeg fått sagt det! Nå skal jeg gå å legge meg i senga igjen. Kanskje jeg får sove til klokka sju, hvertfall? Hadde vært deilig.
Nyt tiden du er der nede, Appelsinpiken. Gjør det for oss som ikke kan nyte solen, har råd til å være der eller som evner ha slik guts som du har!
Og ja, hjemlengsel... Det er vondt, det! Selv om jeg har en 40 minutters flytur hjem til mammas middag, så er det ofte jeg tenker at jeg ikke engang har 40 minutter. Må ha hjemmet mitt nå, jeg! ASAP! Og det er kjedelig å føle seg alene - for det er jo akkurat det man er! Se fram til dagen kjæresten kommer ned til deg, belønn deg selv og din personlige framgang med å IKKE ha dårlig samvittighet for hverken is, sjokkis eller annen mat. Alt med måte, og alt med god samvittighet.
Her er festløven (ref. Dollsine) endelig (!) hjemme. Venninnen lagde drama, noe jeg har veldig lav toleranse for, så jeg bare rusla hjem, jeg. Hun vet nå hvor det er :rolleyes: Etter tre dager er jeg veldig sliten, men jeg er samtidig veldig glad for at denne tiden har vært, både med pause i kostfokus, ende i bedritent nesten-forhold-iiiidiot og at jeg har fått vært 22 år. For det er sjeldent jeg får være 22 år. Eller tør slippe 22-åringen løs. Så, på det personlige plan har det absolutt vært en forandring, forbedring.
For å rette opp på lite mat, mye alkohol og tildels OK med søvn, så dansa jeg i kveld i 3 timer i strekk. Stakkars sambygdingen jeg dansa med:p ÅÅå, det var så gøy! Det er ganske morsomt når man står i midten av dansegulvet, har speilene gyngene mot deg hvorenn du snur deg, men hver gang du tar deg selv i å stirre på deg selv, så blir du røsket rundt, snurret, tatt på og danset med. YES!, det hjalp ganske på selvtillitten. Hadde ett mål for helgen; å få et kompliment på byen. Det har jeg aldri fått. Ikke har jeg fått det heller, men dansemannen var ganske trivelig og tildels nærgående, så da var jeg kanskje ikke så ille? Er jeg fortsatt 124,8 kg i hodet og blikket? Hvem vet.
Nå er jeg SKRUBBsulten. Skal rydde litt her, sette på radio og finne noe morsomt i fryseren. Hamburgerkjøtt, bacon og brunsaus. Namis!
Natta, mine hjerteskatter :)
Nyt tiden du er der nede, Appelsinpiken. Gjør det for oss som ikke kan nyte solen, har råd til å være der eller som evner ha slik guts som du har!
Og ja, hjemlengsel... Det er vondt, det! Selv om jeg har en 40 minutters flytur hjem til mammas middag, så er det ofte jeg tenker at jeg ikke engang har 40 minutter. Må ha hjemmet mitt nå, jeg! ASAP! Og det er kjedelig å føle seg alene - for det er jo akkurat det man er! Se fram til dagen kjæresten kommer ned til deg, belønn deg selv og din personlige framgang med å IKKE ha dårlig samvittighet for hverken is, sjokkis eller annen mat. Alt med måte, og alt med god samvittighet.
Jeg har jobbet endel på Kypros og hadde lange turer og laaange dager.
Noen ganger jobbet jeg så mye og så hardt at jeg ikke hadde tid til å ha hjemlengsel. Men stort sett kom hjemlengsel etter mann og barn over meg, etter at jeg hadde lagt meg. I dag tenker jeg tilbake på den tiden med glede. Har glemt alt slitet og strevet. Husker bare det som var kjekt.
Er du sikker på at du ikke har fått et kompliment, bare i en annen variant ?
Jeg er overbevist om at du har hørt mer enn en gang, - at du er kjekk og grei, søt og snill .....
Eller at du kledde den og den fargen, foressten ?
Vi nordmenn er vel ikke særlig kjent for å være rause med komplimenter akkurat. Prøv å gi noen sjøl, kanskje det smitter.... Ikke vet jeg, for om vi ikke er flinke å gi komplimenter, så er vi like lite flinke å ta de imot.
Jeg blir iallefall litt brydd mange ganger, for en er jo ikke vant til å høre noe særlig pent !
Appelsinpiken! Så synd du ikke fikk utnyttet fridagen din i sola! Håper du satt i skyggen og bare nytet varme og muligheten til å være ute i frisk luft. Hjemlengsel er noe som hører med til det å være borte hjemmefra, og egentlig et godt tegn på at en har det bra der en er til vanlig. Så bra kjærsten din kommer nå og ikke neste tirsdag:D Enig med Prutti om at du ikke skal la isen eller annet gå i hodet på deg, du har gjort så mye bra for deg selv fram til nå (ref. middagene!!), hold fokus på det du og drit i resten!
Festløven er våken og edru registrerer jeg; dog til et ukristelig tidspunkt. Aja var en ung igjen.... Du får mange komplimenter, det er jeg sikker på! Vi bare ikke registrerer dem. Og vi nordboere er elendige på å gi direkte kompliment så da må vi være kreative på hva det er vi hører og tolke det positivt.
I går fant jeg ut noe lurt; cocosaen vokser litt i halsen når den går ned, så jeg tok en stk jordbær til en stk skje. Lurt! og anbefales!!
Trønderværet har slått til for fullt og det er alldeles nydelig her! Frokosten er inntatt ute. Nyt dagen folkens:D
Godmorgen kjære venner, håper dere får en god dag!!!
Det må være lov med en og annen utskjeielse, Appelsinpiken, jeg har tenkt å ha en is hver dag jengnår jeg kommer til Hellas;). Ikke mange dagene nå til kjæresten din kommer, og da forsvinner nok hjemlengselen, og det blir lettere å kose seg med denne fanstastiske muligheten du har fått, tenker jeg:) Jeg er som Sanns sier overbevist om at om når du tenker på dette om noen år, så er du utrolig glad for at du har fått oppleve det. Planlegg noenkjekke ting å gjøre når kjæresten kommer og gled deg til det! -Opp med haka, vennen:klem:
Godt du har fått være 22 i helgen kjære Pruttilutten, du er kanskje litt sliten nå, men denne helgen har helt sikkert vært en god pause for hodet ditt når det gjelder matfokus. Og det er mange måter å få et kompliment på - du fortalte om en mann du ikke kjente som kom bort og holdt rundt deg og ga deg en stor klem - det er da et kjempekompliment!;) Og jeg vil også gjerne gi deg et kompliment: Jeg synes du er en helt fantastisk venn å ha her inne, og er så glad for at du er her med oss, og jeg har også sett på bildene dine og synes du er en nyyyydelig jente.:love::klem:
Og så dagens vektoppdaterring: Bestemte meg for å ta veiedag i dag, siden jeg drar så grytidlig i morgen at jeg sikkert ikke husker det. -Og jeg hadde gått ned 500g. Det betyr at jeg nå har tatt 10kg totalt!!! Halveis til målet, såååå glad for det:D
Dagen i dag blir nok en prøvelse.
Familien skal samles i ungdomshuset og feire min svigerfar, som fyller 102 år i dag. :happybday
Min store svigerfamilie består bla. av drøssevis av kakebakere. En riktig kakefamilie !
O'store g...... gi meg styrke !:goodluck:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.