Budeiea995 sa for siden:
53 toppede faktisk! Måtte se det igjen for å tro det...
Budeiea995 sa for siden:
53 toppede faktisk! Måtte se det igjen for å tro det...
bente1 sa for siden:
Innom en tur som snarest. Vi har tilbrakt dagen ute, kjenner huden strammer seg litt enkelte steder, så er redd jeg kanskje har fått litt for mye sol. Kan sende noen solstråler til dere der hjemme jeg:) -her er det i alle fall varmt nok, så kan godt sende dere 5-10 grader ekstra - da hadde det kanskje blitt akkurat passe begge steder:D
RikkemOr: Skjønner du liker sove om morgenen;), men kjempesmart å ta med seg noen egg da, så det ikke blir så mange timene uten mat. Håper det går greiere denne gangen når du er litt mer forberedt og har tatt med litt stixs og oljer. Og som du sier, to uker går fort, og vips er du hjemme igjen :p
Pruttilutt: Jammen droppa du fiskemannen da, hmmm jeg som hadde tro på det opplegget.... Kan forsåvidt forstå at den situasjonen med at han er bestekompis med eksen kan bli litt problematisk. Men om du liker han skal du ikke bry deg med det - han derre eksen tror jeg ikke helt fortjener å bli tatt hensyn til;) Sender masse oppmanning jeg også:suss:
Budeia995: Ja, jeg syntes også det ble utrolig billig å handle på iherb, så jeg tenkte shoppe litt mer når jeg kommer hjem, bare for å benytte med av den lave dollarkursen, slike ting holder seg jo lenge. Det er nok ingenting som helt blir som ting bakt med hvetemel, nei, det er bare en av de tingene vi må innse, men det fins jo mye annet godt vi kan spise da;) Personlig syns jeg synes prutti sine lapper er fantastisk gode, bruker dem når jeg har lyst på noe slikt. Ellers går det sikkert an å eksprimentere litt med mandelmel eller kokosmel hvis du vil ha mer tyggemotstand.
Nå var sønnen min ferdig i dusjen, så da er det min tur, litt fiksing, så får vi rusle oss ut og finne middag ett eller annet sted. Begynner å bli skikkelig sulten jeg... Snakkes i kveld
Rikkem0r sa for siden:
Ja sånn sett så er jeg jo mye mer trygg på kostholdet også denne gangen så stresser liksom ikke så veldig med det som sist=) Det er godt mulig jeg ender ut av ketose, men lavkarbo er det uansett=) Er faktisk litt tilfredstillende kjenner jeg; sånn som idag når det var masse kanelbolle og skolebolle-stæsj på bordet i 3-kaffen, men jeg spiser bare egga mine og drikker en kopp kaffe og er storfornøyd med det... Det er en god følelse :ja: Nå har vi fått fiberrik her også, så blei et sånt til "frokost" klokka 9 sammen med egga mine og en skinkebit... Smakte igrunn vel søtt for min gane altså, men kjekt å ha noe å legge pålegget på :rolleyes:
Dere får kose dere med herlig gresk mat i det nydelige været Bente=) Er nesten ingenting som slår følelsen av å sitte i t-skjorte og shorts e.l til langt utpå kvelden og det er behagelig temperatur liksom.. I love it! :D
MariaB sa for siden:
Vet du, jeg er så enig! Egg er digg for seg selv, men de fleste brød/lappe oppskriftene jeg har prøvd blir for eggete...som deg liker jeg bløt eggerøre, men ikke omelett :p Derfor har jeg forsaket brødet litt. Det eneste jeg spiser er nannahs knekkebrød som er totalt eggefri ;)
Du er kanonflink! :heia: Jeg er også mer avslappet nå. Kjenner liksom maten og måten og leve på! For øyeblikket lever jeg heller ikke helt ketogent, men lavkarbo. Får se om jeg tar en runde ketolyse etter ferien :)
Og du, nevnte ikke du at du savnet øl? Jeg tar meg gjerne en tuborg lite e.l. jeg! Inneholder 1 karb pr 100 ml, så en halvliter har 5 karber. Det unner jeg meg av og til :) Ja, kanskje to og :p
Rikkem0r sa for siden:
Jo, øl savner jeg :ja: Men jeg vil jo gjerne ha 6-7-10-12 :lol: Men selvsagt kan jeg hvis det er sånn skikkelig utepils-vær bare for å ha den kosen - ta 1 eller 2 =) Trooor jeg.. Hihi :D Kanskje jeg burde vente litt med å unne meg no særlig med øl likevel? :rolleyes: Ser for meg at vinen ikke smaker like godt etterpå hvis jeg blir litt for "snill" med meg selv på det der...
Pruttilutt sa for siden:
<3<3
Rikkem0r sa for siden:
<3 :love::suss::klem:
Pruttilutt sa for siden:
Endelig er dagen omme om noen få timer. Fått solgt noen skolebøker, så da blir jeg noen kroner rikere. Hurra :) Har unnet meg hårfarge i dag, 50,- per pakke. Blir spennende om det blir noe lysere. Må jo stå i stil med de nye brillene. :cool:
Ellers har jeg endelig fått til å blogge litt igjen, ikke noe særlig gøy å blogge når man ikke har noe vettug å komme med.
Klærne og oppvasken fra i går står fortsatt urørt. Jeg burde vel... nah. Energi, noen? :p
I MORGEN MÅ JEG TA MEG SELV I ØRENE!
Og ang. fiskemannen: Jeg er faktisk redd han :p Dog, jeg sa det til venninnen min i dag; hadde vært så jæ... bra om vi fant tonen... :rolleyes:
Ikke lenge til 1. august nå. Whyyy, whyyy får jeg ikke dette til lengre?!
bente1 sa for siden:
<3 :love::suss: fra meg også - til dere
Ja, det er fantastisk deilig å sitte ute i sinlet og shorts på kvelden og se utover havet mens solen går ned - lykke! Helt oppspist av mygg blir jeg, det der med søtt blod tror jeg ikke lenger på - men likevel - lykke:D
I kveld har vi slappet av på hotellet. Hadde middag oppe i restauranten på hotellet - der var det buffet - veldig praktisk, da spiser man som man vil!
Du er kjempeflink der ute RikkemOr - stolt av deg! Og vet du, jeg føler det akkurat som deg, jeg er liksom så trygg på dette kostholdet nå, det går i grunnen helt av seg selv. Jeg gjør de valgene jeg gjør uten en gang å tenke så mye over det lenger. Tredje dag på ferie nå, og jeg er fremdeles i ketose - selv om jeg egentlig hadde planlagt å unne meg mer enn vanlig. -Men det er liksom ikke så mye jeg savner, jeg koser meg med de tingene jeg kan spise - det derre hvite brødet, chipsen og pastaen, er liksom ikke verdt det;) En av de siste dagene tar jeg nok en pizza, har sett en italiensk pizzarestaurant nede i byen, det er i grunnen det eneste av mat jeg virkelig savner. Godtterier savner jeg ja, men alle vet jo at en ikke går ned i vekt om en spiser masse godter, uansett hvilket kosthold en går på;)
Dollsine sa for siden:
Hei! Så trivelig det er å sette seg ned med pc'n etter en laaaang dag, og lese seg opp. Dagen her har gått med til etterarbeid etter malingen. At jeg aldri lærer! Tror alltid det er så lite arbeid, det er jo maskeringen som er jobben og så er det bare å male i vei... Neida:(... 3 dager på ett rom liksom..... Men det ble fint da; hvitt tak og hvite vegger. Nå er møblene kommet på plass og det ble bra. Gleder meg til å ta rommet i bruk:) Nå mangler jeg bare det greske preget :D med turkis og gult.
Misunner deg Bente, som er i Hellas. Jeg glemmer aldri den første greske salaten jeg spiste i Hellas; var ute og gikk meg en tur mens resten av familien var igjen på hotellet. Stoppet ved en restaurant og kjøpte en salat og en øl. Varmen, lyset, sola, alenetiden, salaten med DEN gode fetaosten, og øl..... kl ett på formiddagen. Åh....nå fikk jeg lyst til å reise til Hellas....:o
Jeg registrerer forresten trimmen min på heiaheia.com; kjempemoro å se antall timer går unna. For meg gir dette en ekstra motivasjon for aktivitet. De har ikke programmet med norsk, men det er ikke noe problem å bruke det svenske.
Og Prutti: jeg tror ikke det på sikt ville vært så lurt å rote seg bori bestisen til Fyren. Sånt skaper oftest bare mer problemer enn hva det lønner seg. Å la tiden styre litt kan derfor vært lurt :o
bente1 sa for siden:
Så du skal bli fin og fjong med ny hårfarge ;)
Hadde vært morsomt om dere fant tonen altså - jeg vet ikke hvorfor du er redd, - kan jo være mange årsaker til det, som har med alt annet enn han å gjøre - personlig er jeg livende redd for å engasjere meg for følelsesmessig i en mann igjen etter den siste smellen jeg gikk på... :rolleyes: Men synes det høres spennende ut for deg;)
Joda,du får dette til vennen - du vet absolutt 100% hva som skal til - du må bare finne viljen til det vet du, det er der det ligger. Let i deg selv, du vet du vil ned de siste kiloene, du vet de ekstra karbene ikke er bra for helsen din, let der og finn tilbake til den sterke viljen jeg vet du har. Kempestor:klem:
bente1 sa for siden:
Ja, akkurat helt riktig beskrevet - slik føles det. Kan du ikke komme hit til oss da Dollsine- mor, det er mulig å re opp ekstraseng på rommet;)
Pruttilutt sa for siden:
Ja, jeg vet jo dette, jeg preker om det hver dag, hjelper andre med veiledning på epost, i bloggen og her inne - men å sette meg selv på plass? Vanskeligst.
Nå er det over ett år siden jeg startet. Greit, det er minus 20 kg, og før det minus 14, så har gått av meg 68 pakker smør. Kult.
I morgen. Uansett. Nå får det være nok ;)
Kos deg i varmen, kjære Bente :love: Bena opp, øynene igjen og la solen gjøre underverker for sjelen. Og Dollsine - gjør du klar gjesterommet i samme slengen? Vil ha tre grå vegger og en dus lilla. :rolleyes:
Dollsine sa for siden:
La nå den oppvasken stå jenta mi; det stikker ikke av sjøh. Det eneste grunnen til å likevel ta den i dag er jo at det er trivelig å slippe i morgen:D
Henger meg på Bente ang fiskemannen. Snodig at du er redd ham; er det ham du er redd, eller er det noe annet? Kan være greit å vite? Noen tiltrekkes av folk som ikke er bra for dem; håper du ikke er sånn!
Og klart du får til dette igjen Prutti; det blir sjøh. Vær litt tålmodig; ta tiden til hjelp. Og dr&t i 1.august. Henger du deg opp i den så tror jeg du er på feil spor nemlig. Bruk tia framover til å komme inn på rett vei igjen, så er ståa (vekta) som den er den 1.august. Så tar du det derfra. Så enkelt - og så vanskelig:love::suss:
bente1 sa for siden:
Ja, er det ikke alltid sånn - mye lettere å råde andre enn seg selv;)
Jeg koser meg stort - skulle gjerne hatt dere alle her på terassen for å ta ett glass vin med meg:love:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg er redd for ham siden han er ulven og jeg er lammet. Han er et dyr, et rovdyr, stråler selvtillitt og utstråling til 100000 på alle måter. Jeg...jeg føler meg underkuet bare han sier "hei". Men likevel ikke, for jeg har jo blitt tøffere. Janei, stadig forvirret. Skal slå av gruppen han er i på facebook chat, så får jeg ta noen dager til ettertanke. Er jo ikke ute etter hevn overfor Fyren, for det har jeg jo gjort, men hvis det blir - hvem er jeg til å hindre vennskap selv om det er hans venn også? Fiskemannen var dessuten så sint på Fyren for hvordan han oppførte seg mot meg, at han regelrett ropte til han ute på byen. Gøy.
Nå går mor løs på oppvasken. Huseier bortevekk, så her blir det radio til 1000 og mulig litt klesrydding. Smaskesmaske til mine søtinger <3
Dollsine sa for siden:
Ey...du er for kjapp for meg. Det er gjesterommet som er fikset; grått og dus lilla hadde vært fint, men det ble hvitt og hvitt. Og da mener jeg hvitt....Å leve som man lærer Prutti er et ordtak. Ikke enkelt når en er 22, og heller ikke når en er det dobbelte. Men greit å ha med i tankene. Du fikser dette, helt sikkert. Kanskje må du gjøre ting annerledes denne gangen; det er færre kilo å ta av, kroppen reagerer ikke på samme måte. Men du finner ut av det.
Bente: jeg hiver meg på første fly og kommer. Foreløpig hever jeg glasset for deg og alle oss andre - akkurat nå! Selv om det regner her, så drømmer jeg om sol og varmere strøk. Nyyyyyt!
PS: denne gangen drikker jeg denne hvitvinen Dyr men god.
Dollsine sa for siden:
I kveld passer det å dele dette med dere kjære venner:
Et flott dikt som får en til å tenke litt.
"Å RISIKERE"
Å le er å risikere å bli tatt for å være dum.
Å gråte er å risikere å bli oppfattet som sentimental.
Å komme en annen i møte er å risikere å bli involvert.
Å vise følelser er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg.
Å gi uttrykk for sine ideer, sine drømmer, er å risikere å tape ansikt.
Å gi kjærlighet er å risikere å ikke få noe igjen.
Å leve er å risikere å dø.
Å håpe er å risikere fortvilelse.
Men du må risikere noe, for den største faren er å ikke risikere.
Den person som ikke risikerer, gjør ingenting, har ingenting, er ingenting.
Han kan kanskje unngå lidelse og sorg, men han kan slett ikke forandre seg, føle, vokse, elske - leve.
Lenket til sine holdninger er han en slave, han har forspilt friheten.
Bare en person som risikerer er fri.
Pruttilutt sa for siden:
Fikk gåsehud :o
Nybaktekanelboller sa for siden:
Jeg kastet meg på mandag 18 juli, men håper jeg får joine her. Jeg har ikke mange kilo og ta av, maks fem. men jeg er en uheldig eplefasong, og mine nye arbeidsskjorter passer ikke lengre.
Mitt største problem er ikke disiplinen, men alle venninner rundt meg som ubevisst saboterer. Jeg har startet mange ganger, men har endt opp på besøk hos mange av disse som selvsagt har bakt en gigantisk kake og lignende.. de blir selvsagt fornærmet om jeg ikke tar et stykke. Djizes! prøver å forklare at jeg går på diett, men blir nesten uglesett.. "Man må jo nyte livet!" Joda, men man må jo passe klærne sine også..
bente1 sa for siden:
En mann med så mye selvtillitt, utstråling og trygghet - og som i tillegg setter kompisen sin på plass for at han har behandlet deg dårlig - se det er en mann etter min smak!!! Han fikk flere sjerner på at han ropte til han Fyren altså!:D
Hever glasset for deg også Dollsine - eller akkurat nå er det te-koppen med cocosa som kan heves altså, men funker det å;) Skal sende noen tanker til solen i morgen så den tar seg en tur og hilser på deg og:)
bente1 sa for siden:
Å, takk Dollsine, det var nydelig:love::klem:
bente1 sa for siden:
Velkommen hit!
Det er ikke lett det der med folk som ikke kan ha forståelse for de valgene man gjør. Det beste er egentlig å bare si nei takk og ikke gi altfor mange forklaringer. Blir så slitsomt å skulle forsvare seg hele tiden. Masse lykke til:)
Pruttilutt sa for siden:
Ja, Bentemor, han kan være ålreit. Må vel lære ham mer å kjenne. Merkelig, men jeg tenker jo litt på han. Og nei! Vet dere hva? Jeg har ikke tenkt på Fyren i hele dag?! Jeg trodde det aldri kom til å skje :D Å, så glad jeg ble nå :D HI HI HI
Kanelbolle: Du er velkommen blant oss, men gjør oppmerksom på at vi er juni-startere, ikke juli-startere. Ikke at vi er mer spesielle enn andre (haha, særlig at vi ikke er ;) ), men like nybegynnere finner du i juli-gruppa. Likevel tar vi i mot alle sammen som kommer - her kan alle spørsmål stilles og vi støtter hverandre om du begynner i 2010 eller desember 2011. ;)
Og, du vil med tiden skjønne at kosten er viktigere enn samvittigheten over den forbanna sukkerkaka :)
Dollsine sa for siden:
Jeg surfer på nett i kveld, og er i en godlynt stemning. Denne likte jeg veldig godt:[ATTACH]8766[/ATTACH]
Pruttilutt sa for siden:
Den boken har jeg :) ...bare ikke lest den enda:rolleyes: Hvis noen vil låne, så er det mulig i og med at jeg har bokstaveligtalt 40 bøker i Isfolket igjen :D
Dollsine sa for siden:
Hva heter boka?bente1 sa for siden:
Så bra!!!! Ble jeg glad for å høre også! På riktig vei nå - helt klart;)
Nå tenker jeg at jeg får logge av for kvelden jeg, vi ligger en time foran her og frokost skal inntas kl. 9. Ønsker dere alle skjønnasene mine en riktig god natt :klem:og :suss:fra Hellas
Pruttilutt sa for siden:
Dollsine: The Secret :)
Bente: Natta <3 Håper du har hatt en fin dag, og at du får en fortreffelig morgendag <3
Rikkem0r sa for siden:
Signerer den asså! :D
Faaaantastic!=)
ut å løpe igjen
Rikkem0r sa for siden:
Velkommen Nybaktekanelboller :blomster:
Dollsine: Kjempefint dikt!=) Og den "syden-dagen" du beskriver frista veeeldig jah.. Spesiellt her jeg sitter på ute på stålholmen, kjente jeg at det hadde gjort seg :ja:
Stadig innom å skriver litt mellom slaga her jeg da :lol: Men det roer seg nok litt ned utover dagen nå=) Fortsatt i ketose igår kveld :) Vi får se hvor det bærer fremover ;) Nå er jeg klar for frokost! :hungry: Også er det treeee lange kvarter igjen...
Pruttilutt sa for siden:
Bare våken for å pusse nesa, nå skal jeg slumre litt til! Hihi.
Ha en fin frokost, Rikkemor <3 I dag skal jeg i ketosesusseluse
Rikkem0r sa for siden:
Åååå, sluuumre :love: Det er så nydelig det!=) Nyyyt det <3 Og idag er en fin dag for ketosesusseluse :p
Dollsine sa for siden:
God morgen! Flere som er oppe i otta ser jeg :p
Våknet kl 08 i dag gitt, mot 1030 de siste dagene. Frokosten er inntatt, avisene lest, maten registrert og jeg er klar for en ny dag. Siden det ikke har blitt annen trim enn opp og ned av gardintrapper de siste dagene står en lang gåtur på plakaten. Noen av dere som blir med?
Været er tilbake til typisk trøndervær her, overskyet og 12-13grader. Typisk meg å finne på arbeidsoppgaver innendørs når det endelig går an å være ute hele tiden. Men...så kjenner jeg meg selv, og vet at jeg ikke orker å bare være ute og sole meg. Takk for solarium sier jeg:D
Prutti: måtte bare sjekke - The Secret har jeg begynt å lese et par ganger, men jeg satt med en følelse av overdrivelse, nesten litt "halleluja"stemning så jeg la den bort. Skulle kanskje ikke gjort det?
Rikkem0r sa for siden:
Har alle sovna igjen :confused: :p Jeg kjeder meg litt i lunsjen her ja, nesten alle de andre går motsatt lunsj av meg joooo.. Og jeg er et sosialt vesen og trenger noen å leke med :p Kanskje jeg bare skal være snill å komme tilbake "på jobb" tidligere så han andre får litt ekstra lang lunsj :rolleyes: Det blir han sikkert glad for, han må jo sitte i 1,5t møte etterpå også stakkar... DET er kjedelig det... Godt vi går annenhver dag så jeg slipper det hver dag ihvertfall :D
Pruttilutt sa for siden:
Dollsine: Leste ca 3 sider, så gav jeg fullstendig opp. Tror hele boken kunne vært skrevet med én setning "Positive tanker avler positive opplevelser". Det er uansett en tankegang jeg bruker følge når jeg er i stand til det. Boken og prinsippet er to forskjellige ting som handler om det samme, bare at jeg tar ikke 214566 millioner for å fortelle dere akkurat dét :p
Rikkemor: Så snill du er! Jeg elsker, i motsetning til deg, å spise i fred. Antar det er et tjukkiskompleks. I dag skal jeg holde meg hjemme, ingen uvelkomne impulser her, takk!
Tusen takk til Dollsine og Sanna for koselige kommentarer i bloggen min <3 Tror dere nettopp redda den fra å gå i søpla :p
MariaB sa for siden:
God dagen!
Rolig dag i dag?
Her er det for en gangs skyld ikke pøsregn...denne sommeren er en vits altså! Værsyk er en god beskrivelse av meg i dag...
Skal straks ut å handle en masse usunn mat ettersom min kjære har fødselsdag i helga, og det skal være kalas ;)
Og jeg burde burde BURDE gått meg en tur eller no...den fysiske aktiviteten min er tragisk for tiden!
Rikkem0r sa for siden:
Heheh, tror ikke han kollegaen min er like enig :p Jeg tenkte.. Stakkar han må i det møtet og sånn, jeg kommer tidligere tilbake jeg da... Det endte med at all den ekstra tiden gikk bort i en diskusjon om det var han eller jeg som skulle går i det møtet(pga at han gikk sammen med en som ikke gadd gå i møte forrige uke, gikk han hele uka- det er ikke mitt problem føler jeg), jeg vant den og han er i møte nå :engel_ikk
Jeg skal jo gå imorgen og tenkte å være snill å ta et par dager fra imorgen liksom.. Men å skifte ut og inn av det arbeidstøyet hele dagen for å fly i møte når han som kommer rett fra lunsj allerede er i sivil, næææ det gidder jeg ikke :rolleyes: Likevel klarer jeg å få litt dårlig samvittighet da, fordi jeg vet hvor hat det møtet er... Meeeen snill fra imorgen igjen :snill:
Pruttilutt sa for siden:
Aner ikke om det regner ute i dag - har så skitne vinduer:p
Nettopp stått opp etter er par timer ekstra med våkenslumring med Oprah osv.
Spist en Skyr (6 karb) og det var NAM! Liker de der jeg. :rolleyes:
Om en time eller no' skal jeg steke svinekjøtt og lage stroganoff. Frister veldig!
Kanskje lapper til kvelds, må bare huske ta opp baconet.
Kom til å tenke over div. grunner som kan gjøre formen min så laber. Så kom SMS fra mamma med "Enda mensen?", og ja. kontinuerlig siden 1. juli, og før det var det noen dager på, noen dager av fra 22. juni. Hurra.
Trenger fettet, men har ikke særlig lyst på kaffe.
Og ja, i går kjøpte jeg også en ny deodorant fra Dove (liten, rosa sak) som hindrer håret å vokse :D Mon tro om det funker å gni det der på leggene også? HI hi HI
bente1 sa for siden:
Koselig å komme inn her og lese det dere har skrevet i løpet av dagen:)
Kar akkurat gjømt meg inne i airconditionen etter en dag ute i solen, både lang tur og soling. Nydelig område, men bratte bakker opp og ned, så blir hard trening i varmen å rusle rundt, puh, temmelig kokt her jeg sitter. -Men deilig da:D
Nå er det litt avslapping med bok og en kopp kaffe før vi skal dusje og gå ned og få oss litt mat nede i landsbyen vår. I dag har sønnen min ønsket seg pizza, så da tar jeg også min pizzadag i dag. Så i kveld blir første gang på turen jeg går ut av ketose. Lurer på hvordan det vil føles:eek: får jeg sukker-sug og magesmerter eller hva:confused: Ja,ja, vi får se, jeg må gjøre meg den erfaringen og:)
Prøvde å snakke med sola i dag jenter, for å sende litt til dere også, men det høres ut som den ikke vil lytte til meg....
Håper du kommer deg i ketose i dag Pruttilutten, krysser fingrene for at det går greit for deg, alt er så mye greiere i ketose:p Deo på leggene - hihihi....
manne sa for siden:
Her har guttene og jeg akkurat kommet hjem fra blåbærtur i skogen med ei venninne av meg og den eldste sønnen hennes... nå står det 4 liter blåbær på benken som venter på å bli vasket og fryst ned i passe store porsjoner.. Blåbær er nam!
bente1; Strålende sol og varmt i Fredrikstad.. :D
rikkemor; Det er jo ikke din feil at han tjommisen fra forrige uke ikke ville på møte.. :rolleyes:
MariaB; er det ikke en reklame som sier at alt er ikke bare burdeburde? :p
pruttilutt; jeg hadde dilla på Skyr naturell, men nå har jeg ikke spist det siden begynnelsen av juni... noterer på handlelisten
manne sa for siden:
Dollsine; har en gådate med en lillesøster senere i dag... :D
Er det forresten flere her som bruker Endomondo eller lignende program for å holder oversikt over trening? Jeg har en HTC-telefon og har lastet ned programmet der... + at man logger seg inn på nettet + Facebook. Utrolig praktisk og ikke minst motiverende... :D
Rikkem0r sa for siden:
Håper kroppen din takler pizza'n fint Bente=) Jeg vet at kroppen min er ikke spess glad i det sånn brått, og magen blir veldig urolig.. Det er ikke kos på ferie, så jeg krysser både fingre, tær, armer og bein for deg :snill: Nå er det bare 3 timer igjen av arbeidsdagen her og, tiden flyr asså :D
Nå vil jeg jammen ut å gå meg en tur å kikke litt jeg :rolleyes:
Heier forresten masse masse på at du skal komme i ordentlig form og drag igjen Prutti'n :love: Du er en så fantastisk støtteperson for alle oss andre, så jeg håper inderlig at du skal få litt driv over det hele selv så du bare kan ha det godt <3
Pruttilutt sa for siden:
Å, Rikke, du er så søt :love: Jeg har en god start, spist god middag og planlegger en eggekaffe litt senere :) Hadde aldri klart "veien videre" uten dere :blomster: Hva skal du gjøre når du er ferdig på skiftet? Er det arena for sosiale aktiviteter på ståløya?
Pruttilutt sa for siden:
HVOR er dama? Har hun forlatt oss? :(
Rikkem0r sa for siden:
Mmmm, eggekaffe hørtes godt ut nå :D Og så bra at du har fått deg en god middag og at du finner støtte i oss også, som vi får så mye av hos deg=) Lurer på hva jeg skal finne på til middag idag :confused: Torsdag er jo den ufordragelige komle-dagen her ute :( Men luuuurer på om jeg så noe om laks? Eller: Dampet loksefilet tror jeg det sto, og okse damper man vel ikke:confused: Jeg heier på at det er laks i allefall :p
Ja, litt sosialt er det gjerne mulig å få til :ja: F.eks bordtennis, dart, tv (i den grad det er sosialt.......), trening (har squash-hall), kaffeslabberas osv=) Men vi har så mye møter etter vi er ferdige på jobb, så blir ofte litt seint for det.. Idag er det HMS-møte fra 20-22 og da tenker jeg nok at jeg er klar for å finne senga ganske rett etter møtet :rolleyes: Blir så trøtt atte hjælp vøttø!
Også må jeg si..: Jeg har vært sååå teit denne turen... Jeg tenkte: Hmmm, kjekt å ta med no sjokolade ut da (Sukkerfritt).. Just in case liksom...! Ææææ-æææ, just in case my ass.. Da har jeg gjort det til lovlig kveldskos nå da vøttø(åpna den igår).. Jeg spiser jo så og si aldri sjokolade hjemme, men fordi jeg var så dum å skulle helgardere meg der blir det jo sjokolade nå da.. Jaaaajaaaa, så sånn går nu dagan.. :o
Rikkem0r sa for siden:
Spurte etter hu her om dagen jeg og for synes det var veeeldig lenge siden.. Tror hu er borte :confused: Leker gjemsel med oss kanskje:confused:
Pruttilutt sa for siden:
Pass deg for sukkerfri sjokolade, stappet med maltitol som gjerne kunne hett toilettol... ;)
Håper middagen blir laks, for det er jo godt og ypperlig ;)
Da var det gjort! Fiskemannen kommer på kaffe etter han er ferdig på jobb i morgen. HE HE HE!
Sanna 1 sa for siden:
En ørliten titt innom for å si at jeg lever......
Huset fullt av aktive barnebarn i alderen 1,5 til 13 år.
Noen som tror jeg kan kose meg i go'stolen ? :p
Joda ! Etter kl. 22.00 :sove: Men jeg koser meg !!
Rikkem0r sa for siden:
Heheh, toilettol knis Neida, jeg stapper ikke i meg asså =) men det blir jo fort et par biter som jeg egentlig burde spart meg for da... Men jeg kan jo kanskje dele med meg så den blir fortere tom :p
Ooooh, fisherman tomorrow :D Det blir staaas ;)
Heheh, skjønner godt det blir litt slitsomt ja :ja: Men bra du koser deg likevel da =) Er vel ikke så ofte de er der heller kanskje, så du får bare nyyyte familietiden :love: Og så roen når de sover, jeg har nemlig alltid fått høre det av mamma- at jeg var skjønnest når jeg sov :p
Pruttilutt sa for siden:
For 46 tråder siden var det stor ståhei ang. proteiner. De fleste av dere husker vel det. I alle fall gjør jeg det. Med et grøss. Nåvel.
Istad tikket det inn en unnskyldning fra moderatoren som ville irettesette meg for måten jeg var aktiv her i tråden på. Fint de følger med, ja. :rolleyes:
Det var fint å få en unnskyldning, og lykkeønskingen var på sin plass.
Ville bare dele med dere, siden jeg ble så glad. Nå forsvant den ugne følelsen jeg har hatt i 46 sider.
Ellers har jeg drukket en eggekaffe. Ble litt kvalm, så klarte ikke alt. Bare å piske opp det som står på benken, så har jeg til senere. Skar opp litt ost og piknik-skinke, små terninger som kvalte den verste hungeren. Stix negativ, full forståelse for det. Kommer snart. Ny blogginnlegg i dag. Morsomt å se at de siste to ukene har det vært 30-40 stykker innom daglig, og i dag over 120. :) Good feelings!
Håper Bente har en fin dag i varmen og at pizzaen ikke "går galt". <3
Håper Dollsine har en fortreffelig dag med hvaenn hun gjør. <3
Håper Rikke koser seg med hvaenn hun gjør før møtet i kveld. <3
bente1 sa for siden:
I dag har jeg hatt skikkelig skeie ut dag: Pizza til middag og is til dessert. Skulle gjerne sagt det var vondt, men må bare være ærlig og innrømme at det er leeeenge siden jeg har nytt en middag så mye....... Men etter den søte kløe kommer den sure svvie..... kjenner jo etterpå da at jeg er småkvalm og urolig i magen.... Håper bare jeg ikke får for store blodsukkersvingninger i morgen. Vi skal på tur til Albania i morgen, så da får jeg uansett en litt vanskelig matdag, rekker ikke frorkost før vi drar. Får ta det som det kommer!:)
Sanna1: Ååå så herlig med barnebarn på besøk da. Jeg prøver å si til datteren min at jeg ønsker meg barnebarn, men hun vil ikke høre på det øret, må nok vente noen år til...:rolleyes:
RikkemOr: Så lenge magen din tåler den sjokoladen, kan da ikke ett par biter om dagen gjøre noen skade. Håper du fikk deg laks til middag i dag. Og du - du er skjønn på alle måter, ikke bare når du sover:klem:
Pruttilutt: Så godt å høre at dagen din er god:) Og fiskemanne på kaffebesøk - det liker jeg altså, krysser fingrene:hearts:
Manne: Så bra at sola hørte på meg og i alle fall kom og besøkte en av dere:D Selvplukka blåbær er bare helt fantastisk godt:sikle:
Og ja : Jeg har også lurt veldig på hvor det har blitt av Karbomamma - det var jo hun som startet denne tråden og dermed brakte oss alle sammen - evig takknemlig for det altså:love:
bente1 sa for siden:
Å så bra - og ja det var jammen helt på sin plass synes jeg. Guuuud hva skulle vi gjort uten deg her inne Pruttilutt,:love: "holde sammen i tynt og tykt":suss:
Og så kjekt med masse bloggbesøk - stikker innom der med jevne mellomrom jeg også - er så koselig å lese det du skriver - du er utrolig flink til å skrive, vennen:)
bente1 sa for siden:
Sønnen er utålmodig etter en tur på nettet, så jeg må nok logge av nå. Han må få gjort seg ferdig - vi må komme tidlig i seng i kveld - opp kl. 6 (og det er 5 hjemme i Norge:eek:) for Albaniatur i morgen. For tidlig for frokost til og med....
Ville bare ønske dere alle en god natt og en fin dag i morgen - kommer innom igjen i morgen kveld og forteller om turen og skravler med dere Stor klem til dere alle snuppene mine:klem:
Pruttilutt sa for siden:
Takk, vennen <3 Elsker å skrive, men er så flink til å skrive meg bort fra poengene. :o For noen år siden gikk jeg forfatter/frilanser-kurs via Gyldendal forlag. Lærte kreativ skriving, noe som har i ettertid gitt meg store problemer når jeg startet påbygning i norskfaget. :rolleyes:
Husker en gang, var vel i 2008, at jeg skrev brev til alle stortingsrepresentantene om hvor lite de tilrettelegger behandling for overvektige, og særlig overvektige med diabetes. Fikk mange fine tilbakemeldinger, flest om hvor "profesjonelt" det var skrevet - og selvfølgelig tomme lovnader. Best av alt var at jeg stod på god jul-lista til Dagfinn Høybråten, da måtte jeg le. Sendte selvfølgelig god jul-hilsen tilbake, med reply om at jeg måtte fortsette engasjere meg. Vel, here I am.
Er det én ting jeg har lært her sammen med dere så er det at den som gir får jaggu tilbake. :love:
Rikkem0r sa for siden:
Så gøy med bloggen Prutti'n! Jeg kan med stolthet si at jeg er 1 av 120-something :D Og før møtet, ja da tok jeg en etterlengtet dusj...:p Gjør godt etter 12t jobb det :ja: Veldig bra med unnskyldninga også! Du skal jo ikke trenge å gå å tenke på sånt.. Hadde jo vært tragedie om ikke du var her i tråden med oss :love:
Awwww :love: Ække du nydelig da :klem:
Håper Albania-turen imorgen blir knallfin! Moro å komme seg litt rundt og ikke bare være på samme plassen hele tiden=)
Ja og den siste linja på siste innlegget ditt Pruttilutt... Så sant! :hearts:
Nå tror jeg jammen det er kvelden for meg jeg.. Blir gjerne liggende i en time å se på tv'n før jeg får lagt meg til å sove, så greit å komme seg litt tidlig på lugaren=) Håper alle har en fortreffelig kveld.. God natt og sov godt=) Stooor natta:klem:
Pruttilutt sa for siden:
Sååå hyggelig at dere er innom :love:
Har redigert en oppskrift, både innholdsmessig og næringsinnholdmessig. Hoho!
Gjett om denne skal lages i helga, så slipper fristelsene å bli så himla store ellers :)
Kveld her også nå, nattasmask :klem:
MariaB sa for siden:
God morgen!
Bente: jaix! Det var tidlig! Håper dere får en flott tur!
Putti: Åh, den kaka så god ut! :sikle: Noe å lage til helgas bursdag kanskje?
Uff, tidlig oppe her også i grunn...min tur å stå opp, og da våkner de søte små selvfølgelig kl 05.30....klarte heldigvis å få slumret til 07.30, og nå sitter jeg og gjesper foran dataen.
Mannen fyller år i dag, og ikveld skal vi ha krabbe og rekefest! :sikle: Gleder meg! Håper bare jeg får lagt inn en hvil etterhvert.
Rikkem0r sa for siden:
Ååååh, den så namme ut!! :D
Ååååh, 05:30 hørtes gaaanske tidlig ut det og :ja: Jeg rakk såvidt å komme meg på jobbidag jeg :D Våkna jo 10 på 7! Hakke hørt klokka første gang den ringte engang :lol: Reke frem og krabbe tilbake-fest? :D Nice!=)
Straks frokost for meg nå, blir heeerlig.. Og fortsatt i ketose igår faktisk.. Det hadde jeg ikke trudd etter jeg angrep agurksalaten ved siden av laksen :sikle:
Rikkem0r sa for siden:
Sååå stille her idag da...:confused: Har alle tatt ferie?=) Er det så mye som skjer i det virkelig liv?=) Føler meg jo som i en liten boble når jeg er her ute, i "ikke-tilværelsen".. Og lunsjen idag var såååå crap..! Fiskegrateng, stekt ris, burritos med en milllion mais og bønner, no gryn-blanding(ligner litt på grov miniris), pytt i panne og stekt egg.... Jaaada, ikke mye lavkarbo å velge der nei... Så blei salat med stekt egg og rødvinspølse eller kameraten til rødvinspølsa(god var'n hvertfall og jeg er kresen på sånne pølser :p ) ved siden av da... Jeg som var sååå klar for no skikkelig mat i magen.. Det får bli til middag det da :rolleyes:
Ellers får jeg jo i meg cocosa og udos da, men den udosen synes jeg blir værre og værre for hver gang nå asså.. Men det skal vel være godt for meg, troooor jeg :cool: Og ting som er bra er ikke alltid godt.. Det sier min mooor :D Soooom forresten også lurte på lavkarbo nå! Både hu og mannen, hu som pesa så på meg til å begynne med og sendte meg artikler om hvor helseskadelig det greiene her var :p Ting forandrer seg ja.. Det er helt sikkert :ja: Sendte hu en link til nybegynnertråden til arnakristin jeg da, for det synes jeg er en god plass å begynne å kikke hvis man lurer litt på det her... Mange fine linker og anbefalinger til gode artikler osv også =)
Nå er det snart kaffe her og=)=) Blir fint, 6 egg blir det totalt på meg idag da :D
Overhørte forresten i byssa her om dagen: kokk1:"90 egg idag igjen" kokk:2"Ja det er vel fordi folk driver med det her karbogreiene om dagene det"
Smilte litt for meg selv da... Det MÅ jo gå en del egg hvis det er flere som holder på med det da, for resten av maten her er jo ikke akkurat veeeldig lavkarbovennlig.. Det blir egg, rent kjøtt, salat og noe av grønnsakene det.. Sånn er det bare=) Kanskje de får no skikkelig lavkarbo-kost her etterhvert??=) DET hadde gjort seg det!=D
Pruttilutt sa for siden:
Herlighet, endelig våkna jeg for en halvtime siden. Hadde en så morsom drøm om så mye morsomt (haha), så ville ikke forlate. :rolleyes: Til nå har jeg registrert middagen min (tacosuppe) i diett.no, satt vannflaska i kjøleskapet og satt på en maskin med klær. Jeg har tenkt så innmari på å skaffe hund. Jeg er ikke ensom, men hadde ikke skadd å ha noen å vise omsorg til. Tatt kontakt med dyrebeskyttelsen samt flere kenneler (en kennel, to ken...?, alle ken...?) med forespørsel om fòrvert. Må være en liten krabat, maks høyde dvergschnauzer, pga. størrelsen på arealet her. :o Spent! Må vel strengt tatt ta kontakt med huseier også. skrive på to-do-lista
Nå starter snart One Tree Hill og da også jeg meg middagen. Kanskje jeg sov så lenge fordi kroppen omstiller seg. Jeg velger å anta det. De morsomme drømmene gjør lengselen tilbake til drømmeland sterk i tillegg - thank you, happiiiipills! :D
Hva får dere til middag, Rikke? Beundringsverdig at du holder ut der ute matmessig, at du ikke sprekker i det hele tatt. Klarer meg så lenge, nå i starten, jeg er hjemme og har full kontroll over hva som er i hva :p
Skal unne meg litt fra matpengene til å lage konfekt i helga. Fettbombe!
Må bare finne en OK sjokolade.
Dollsine sa for siden:
Haaaaalllloo. Jeg har ferie og DET er travelt det! Er innom og leser på telefonen, men rekker ikke logge på og skrive noe. Å pusse opp er mer jobb enn jeg tror. Sånn er det alltid, og jeg velger å ikke lære:D for da blir det nemlig ikke gjort mer. Jeg kan si det til dere - uten at gubben hører det - at han har jo rett hver eneste gang jeg begynner å mase om å gjøre noen forandringer. Hver eneste gang blir det mye mer arbeid enn jeg tror. Fordi jeg ikke ønsker å huske fra gang til gang:rolleyes:
Han stakkaren har montert og skrudd i flere timer, men møblene er på plass igjen, og det ble fint. Nå har han stukket av og latt meg ta all oppryddinga. Typisk? Ja, men det må til for jeg har jo flere planer om malejobber:p Har investert i ett par nye planter på rommet, for å bryte med alt det hvite. Ei lysende og gul sol i taket nå + terrassevarmer så kunne jeg ikledd meg bikinien og jafset i meg en gresk salat og innbilt meg jeg var på andre breddegrader enn her:p Etter å ha fjerna alt verktøyet, sagsponene, lediningsstumper, papir osv da.
Så merkelige kokker dere har der ute på stålholmen Rikkem0r. De er klar over at folk velger et annet kosthold - og så serverer de det stikk motsatte til lunsj? Hva med å gi dem en liste/oversikt med forslag på hva de kan serverer som tillegg og alternativ? Evt legge den litt strategisk til? Det er ikke moro å være sulten og glede seg til mat - når menyen ser slik ut - det er jo regelrett nedtur det. Og med det antallet egg går jeg ut fra at du ikke er alene om lavkarbo?
Jeg sjekket www.endomondo.com i går, etter tips her i tråden. Jeg bruker www.heiaheia.com, og liker den enkle funksjonaliteten i programmet. Men....når en bruker endomondo via mobilen så kan man koble seg opp via satelitter og få statisitkk på lengde, fart osv. Dette var midt i blinken for meg som simpelthen elsker duppedingser. Så i dag MÅ jeg ut og gå for å sjekke programmet. Kanskje slipper jeg å investere i pulsklokke med gps som jeg hadde tenkt? Trenger ikke egen pulsklokke for jeg kjenner da at den banker... :p Takk til manne som tipset om programmet! Og ja; svaret på ditt spørsmål er at jeg registrerer aktiviteten min. Det er motiverende til gangs. Alt malearbeidet er tatt med nå, i tillegg til hagearbeid; raking, blomsterbedarbeid osv. Det går an på heiaheia.com da....
Prutti driver på med fiskemannen sin; koselig det. Gleder meg til å høre den neste episoden av føljetongen. Så bra du sover; det er medisin for både kropp og sjel det.
Nå har det begynt å regne her, så da passer det bra å gå en to timers tur ikke sant? Blir dere med eller?
Rikkem0r sa for siden:
Så koooos hvis du får deg hund! Det er en av de største bakdelene jeg ser med å jobbe her ute.. Er man aleine er det ikke mulig å ha kjæledyr :( Jeg hadde jo et par puser som jeg elsket over alt på jord, men de måtte jeg desverre gi vekk når jeg fikk ny jobb:/ Heldigvis vet jeg de har gode hjem da :love:
Middagen idag aner jeg ikke :veitikke: Men det finner jeg ut når jeg ser den det.. Heheh.. Det må ihvertfall være noe kjøtt/fisk som fungerer litt bedre enn det rælet som var til lunsj :lol: Håper du koooosa deg med OTH og middagen=) Også blir det jo diggalicious med namme-fette-konfekt til helgekos da :D
Jeg kunne selvsagt lagt noe sånt ut på litt strategiske plasser... Men jeg er litt sånn at jeg vil liksom ikke være til bry og krevende og lage merarbeid for kokkene her heller, så det får noen andre evt ta seg av :o Spiser det jeg får og finner jeg og prøver å gjøre det beste ut av det ihvertfall... Håper du koser deg masse med ryddingen etter oppussing=) Det er jo da man virkelig ser hvordan det er blitt å sånn :ja:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg er helt sjokkert over hendelsene i Oslo i dag! I tillegg blir det så overdramatisert innimellom med meldinger fra CNN og skynews som melder om 3 i arrest og en omringet bil ved Gardermoen. Politiet har jo ikke nevnt noe om det nå i pressekonferansen.
Herlighet, alle tanker går til Oslo og de som sitter med nervene utpå kroppen i bekymring i hele landet.
Synd at Fiskemannen jobber til 01, ellers hadde jeg krevd han hit! Og han var forøvrig helt enig, sier han. Er så engasjert nå, at jeg ikke helt klarer konsentrere meg om innleggene her, får ta det senere.
glane mer på tv
Dollsine sa for siden:
Ord blir så små.... de daglige utfordringene med mat, vekt osv er bare bagateller.... ...og det verste.... om noen uker har vi sannsynligvis glemt det/fortrengt det og livet går videre med bagatellene som de største utfordringene igjen.
Jeg bruker ofte å gå gjennom regjeringskvartalet når jeg er i Oslo; det er så fint og stille akkurat der. Og se på det nå?
Trygge Norge, hvor vi kan gå, si og gjøre hva vi vil - bombes. Heldigvis tenker jeg, skjedde det i fellesferien og like før kontorene stenger. Men vi fikk også det på Utøya i tillegg :realmad:
Norge er mindre trygt. Og det er dette terror handler om; nettopp å skape frykt, frykt for å være ute, frykt for hva som kan skje. Det trygge blir utrygt. Det blir liggende som en tung hånd over oss. Og dessverre - tror jeg - dette er ikke siste angrep på NOrge. Dette er et varsel. :mad:
Ta vare på dere selv i kveld og dagene som kommer. Snakk med andre om det som har skjedd; vi skal ikke tie dette ihjel men snakke høyt om at dette finner vi oss ikke i.
Pruttilutt sa for siden:
Enig med deg, Dollsine. Dette er nok "bare" et heads up. Det var heller ikke uventet? Vi har vel strengt tatt ventet på det siden karikaturtegningene herjet for noen år siden. Danmark fikk svi for det.
Obama holder tale senere, skal prøve få med meg den hvis den sendes på nyhetene. Var TV2's korrespondent i Washington som hadde vært i kontakt med det Hvite Hus.
Vondt å se statsministeren vår intervjues med tårer i øyner. Gerhard Helskog intervuet med groggy stemme. Sterkt!
Har tent lys og de brenner fint. Lar de brenne ut.
Bekreftet omkommet på Utøy - hvor skal tragediene ende?
Mistet matlyst, stresser mellom utenlandske og norske medier, NRK og TV2, direktesendinger og intervjuer. Må ha med meg det meste for å la det synke inn. Lille Norge, med innblandinger i skumle prosjekter.
bente1 sa for siden:
Herre gud, jeg skjønner det har skjedd ting i lille Norge i dag. Helt forferdelig. Jeg hadde ikke en gang hørt om dette før jeg leste igjennom innleggene deres her inne i dag. Jeg hadde egentlig planer å sette meg ned og svare på innlegg her og fortelle dere om en lang fin tur i dag - men nå ble det plutselig så utrolig betydningsløst. Tenker på dere alle og sender dere mange klemmer:klem:Tror jeg bare må fordøye dette litt jeg...
Dollsine sa for siden:
Vi må fordøye dette alle og enhver Bente. Du er i Hellas, jeg i Trøndelag, Prutti i Tromsø og Rikkem0r ute i havet. Andre er spredt på andre plasser. Hvor vi enn er preger det oss alle. Ta vare på deg selv og sønnen din - og samles sammen med andre som også er preget av hendelsen.
Pruttilutt sa for siden:
Så mange liv går tapt
vi står forsvarslaus tilbake
Urettferdigheta rir
akk, ka terror kan skape.
Mye hat fins i verden
kor e vilja til å vær god?
Religion og penga e "rota til alt ondt"
I dag har vi tapt liv som vi ikke skulle mist
Ingen straff e sterk nok til å slå tilbake
Den ondskapen som regjere
sku ønska "ignorance is bliss"
Pruttilutt sa for siden:
Vi sitter alle med ettertanker, med nyhetene kontinuerlig på. Følger med på siste nytt samtidig som tankene går til de omkomne og deres pårørende, til de rammede som sitter igjen med inntrykkene og frykten og deres pårørende, til de savnede og deres pårørende. Tankene går til innbyggerne rundt, til de som hjalp til, risikerte livene for å redde ungdommen opp av vannet. Frakte dem i sikkerhet stykke for stykke. Til de som svømte, kjempet ekstra for livet. Til instansene som går inn med heltemot og omsorg. Til de som leter etter mer tragedie, til mer død og triste meldinger til dem som står på strandkanten og venter. Til dem som har bilder forevighet av skremsel, død og blod.
I dag er en sorgens dag, det går med en del tårer. Tårer av sympati, engstelse og fortvilelse. Spørsmål har ingen plass nå, for der fins ingen svar foruten det opplagte. Vi må være forsikt med å dømme, la media komme med de skildringer vi trenger for å danne oss en mening om denne skikkelsen som brutalt tar vår ungdoms liv. Statsansatte som var på jobb en helt vanlig fredag rett før helgen.
Mine tanker går til alle oss som setter hverdagen på hold for å sende tanke og lys til alle de som er berørt. Hele Norge.
Gi kjærlighet i dag.
bente1 sa for siden:
Mange tanker følelser og gråt etter disse forferdlige hendelsene som ryster oss. Tankene mine går spesielt til alle som er har mistet noen av sine nærmeste. Pruttilutten, du uttrykker det så utrolig mye bedre enn jeg greier selv, men jeg skriver under på hvert eneste ord. Tenker på dere alle, vi er selvfølgelig alle dypt rystet og berørt, men jeg håper ingen av dere har fått føle dette nær innpå dere. Sender dere alle masse kjærlighet og trøsteklemmer :love::klem:
Endelig Fri sa for siden:
[quote=Pruttilutt;1144502]Fett forbrenner fett. :)
Tacosuppen er litt fettfattig ja. Jquote]
Tips!
Når suppen er ferdig kokt, ha oppi avocado, kjør på med stavmikser men ikke kok opp etterpå, da kan den bli besk. Avocado er deilig fett!! :)
Trist dag, trist tid!
Jeg får dårlig samvittighet av å gjøre noe annet enn å se nyheter, lese på nett, men så tenker jeg også på det de sier, at de ikke ønsker at vi skal settes helt ut av spill, for da oppnår han det han ønsker. Så da leser jeg litt her inne da og prøver å oppføre meg helt normalt! ... ikke lett nei!
Vi kjenner også familien til ei som ble skutt, hun er søstra til min sønn's kompis, og det kommer nærere da... uff, ord blir vanskelig !
Jeg har en bordkalender med kloke ord, og i går, den tragiske dagen, var ordene:
Rekk ut ei hand.
Gå på besøk.
Slå av en prat.
Mennesker trenger hverandre.
[color=#8b0000][/color]
Sanne ord!
[color=darkred][/color]
Rikkem0r sa for siden:
Ja er enig med Bente her, Pruttilutt beskriver det bedre enn jeg klarer.. Samtidig vil jeg si at jeg "har fått litt nok" av hele greia nå.. Jeg tenker virkelig på alle de som har blitt hardt rammet og sender mange varme tanker, men jeg orker ikke gå å tenke på det her hele tiden... Hver gang jeg går inn i et rom med tv er det nyheter om det som har skjedd, slår jeg opp nettavisen er det kun artikler om terror, bomber, Utøya, hver gang vi har et møte så er det snakk om at vi må ta vare på hverandre og snakke om det... Ærlig talt føler jeg at jeg nesten har snakka og hørt det "i hjel" nå... Jeg vil bare ha litt fri oppi hodet jeg.. Snakke om normale ting og få livet tilbake til normalt.. Jeg skjønner at folk har behov for å få ut det de tenker på og jeg kan gjerne snakke litt om det, men kjenner jeg er sliten av at det skal være kun det hele tiden... Idag morges da tv'n min slo seg på for å vekke meg våknet jeg til 85 bekreftede omkomne rullende nederst på skjermen, det er jo ikke fin tå våkne til... Og da slo det meg: Det skjedde i forgårs... Det har altså vært en hel dag imellom siden det skjedde, men for meg føles det som om det er mange dager og uker siden..! Akkurat som om det er alt som har vært snakk om i en "evighet" nå.. Sprø følelse..:kadetgaar Ihvertfall håper jeg ingen føler seg støtt om det i løpet av dagen idag og de neste dagene kommer litt mer hverdags-oppdateringer herfra.. Det er ikke at jeg ikke tenker på det, men jeg har behov for å leve litt mer "normalt" og snakke om de vanlige tingene i livet igjen også.. Stoooor klem og mange varme tanker til alle fra meg :love::klem:
bente1 sa for siden:
Endelig Fri: Føler med dere, for en tragedie for familien til kompisen til sønnen din!
Uansett hvor forferdelig dette er, så er det klart at livet etter hvert vil komme tilbake til det normale, RikkemOr.
Nå har jeg vært så langt borte, har nesten dårlig samvittighet for å være her i solen og varmen uten mulighet til å holde meg skikkelig oppdatert. Jeg har selvfølgelig lest alt på nettet, men har ikke fått med meg noe tv, radio eller aviser. -Så jeg skulle ønske jeg hadde mer informasjon. Men i morgen vender vi nesen hjemmover igjen, så i morgen kveld er jeg hjemme i normale omgivelser igjen. Disse siste dagene har satt sitt preg på ferien. Vi har selvfølgelig kost oss og hatt en fin ferie, men tankene på hva som har skjedd ligger selvfølgelig der og gnager hele tiden. Datteren min er også i Oslo i helgen i forbindelse med et bryllup, og selv om jeg vet det er helt irrasjonelt, kjenner jeg at jeg bekymrer meg over noe så tåpelig som at hun er i Oslo akkurat nå...:rolleyes:
Jeg leverer tilbake nettkabelen om en liten time. Hvis vi ikke snakkes mer før det, så er jeg hjemme i morgen kveld i vante omgivelser. Tenker på dere alle, kjære venner:love:
Gå inn på vgtv.no der ser du mye! Og minnegudstjenesten på nrk er verd å få med seg...
Velkommen hjem, til ett trist Norge...
Dollsine sa for siden:
Hei alle sammen. Her var det stille. Er det flere enn meg som har hatt behov for å fordøye og ta innover meg det som har skjedd?
Dette er for meg en tragedie så stor at jeg ikke har ord. Som forelder greier jeg ikke å ta det innover meg. Som voksen greier jeg ikke ta dette innover meg. Hva da med de som er rammet på et eller annet vis?
Da jeg våknet lørdag morgen til beskjeden om at over 80 var drept på Utøya, trodde jeg ikke mine egne ører. Det gikk bare ikke an.... Midt i tragedien er jeg glad det ikke er utlendinger som står bak; det hadde vært enda verre og kunne skapt et fremmedhat som hadde ødelagt enda mer. Gjerningsmannen gjorde dette for å ramme sosialdemokratiet, solidariteten, skape en revolusjon o.l. Jeg tror han heller oppnådde det motsatte; mer samhold, mer felles verdier, mer demokrati og mer solidaritet.
Mange har mistet sine kjære, mange er skadd - noen svært alvorlige. En tidligere venninne av meg savner sønnen sin, og jeg er med dem i tankene. Jeg sender også noen tanker til gjerningsmannens familie; noen er tante/onkel, søskenbarn, besteforeldre, osv. De er også sjokk, men kan kanskje samtidig ikke uttykke dette like tydelig som vi andre nettopp fordi de er i familie/slekt.
Jeg er imponert over statsministeren, regjeringen, hjelpeapparatet, frivillige, politi - ja alle som på en eller annen måte som har bidratt - og måten dette er håndtert på. Ingen kan være forberedt på noe sånt. Og jeg håper så inderlig at også de frivillige får hjelp og oppfølging til å bearbeide de traumatiske opplevelsene de har med seg..
I dag skal det være ett minutts stillhet, og det blir bra. De siste dagene har vært preget av sjokk, og nå er det at viktig sorgprosessen går videre. Ett minutts stillhet vil kunne være det vendepunktet som setter den i gang. Hverdagen kommer snart tilbake til oss alle, men vi kommer aldri til å glemme 22/7-2011. Aldri.
Jeg skrev noen linjer på bloggen min i går. Deler de her og jeg...
Når jeg kan kjenne meg så trist, med så mye smerte i meg...
Jeg, som bare står "ved siden av" og ikke har vært midt oppi noe som helst.
Jeg som kjenner en familie som er rammet, men allikevel ikke nære venner.
Jeg som "bare" leser på nettet og gråter over alle sine fortellinger.
Jeg som ser nyheter og blir helt sjokkert.
Jeg som har sluppet å se en av mine venner bli skutt og drept.
Jeg som har sluppet å se redselen i øynene på mine venner.
Jeg som kan holde rundt alle mine kjære.
Jeg som kan sende en sms til alle mine venner og få svar.
Jeg som kan ringe familien min og høre deres stemmer.
Jeg som slipper å lure på hvordan jeg skal takle dagene fremover...
... .
Min empati med de som står midt i det gjør at jeg syns dette er vanvittig trist, tungt og smertefult.
Men min smerte blir små sandkorn i forhold til
DEG!
Du som står midt i det.
Du som har mistet et kjært familiemedlem.
Du som ER nyhetene, den nyhetene handler om.
Du som har vært vitne til at dine venner har blitt skutt og drept.
Du som har sett redselen i øynene på dine venner.
Du som ALDRI MER kan holde rundt din kjære.
Du som ikke får svar når du sender en sms til din kjære.
Du som aldri mer kan snakke med din kjære.
Du som sitter med mange spørsmål om fremtiden og hvordan du skal takle den.
Hvordan skal DU komme deg videre??
Hvordan skal DU finne lyset og varmen igjen?
Hvordan skal DU klare å leve med denne utrolige tragedien du står midt oppi?
Jeg har et sterkt håp om at de ordene den fantastiske AUF-jenta sa til CNN, og som Jens Stoltenberg gjentok i sine minneord i minneGudstjenesten i går skal hjelpe DEG videre:
[CENTER]♥"Hvis en mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi kan vise sammen" ♥
[color=#990000][/color][/CENTER]
Dollsine sa for siden:
Så nydelige ord EndeligFri. Takk for at du deler dem i forumet også. Vi trenger å dele tanker og følelser nå. Også for mange som ikke er direkte rammet, har dette vært en traumatisk opplevelse. Dine ord setter perspektiv på min og andres "utenfra"-situasjon. Takk. Klem.
Pruttilutt sa for siden:
Tenker som deg, Dollsine, at nå er det tid for å samle seg litt. Det er helt naturlig at aktiviteten dabber av - og jeg håper virkelig indelig av hele mitt hjerte at INGEN her på lavkarbo.no er hardere rammet.
Det er mandag og ny uke. Jeg er glad jeg ikke er på jobb eller har andre avtaler som presser meg, for nå er jeg så forgapt i all denne nyhetsblesten.
Lagt meg rundt 06 hver dag nå, våken rundt 11.
Men fokuset mitt skal han ikke få, for endelig i ketose og det skal jeg feire med å installere bredbånd. :o Rosetog i kveld i Tromsø, håper bare det slutter å regne. Må ned nå uansett, så kjøper en paraply.
Take care.
Sanna 1 sa for siden:
Nå er huset tomt !
14 dager med 10-12 voksne og barn har sannelig gjort meg sliten.
Det er kjempekoselig når de kommer og deilig når de drar ! ♥
Det har vært vanskelig med maten. Jeg har IKKE gått i karbofella, men har fått veldig lite mat i meg. Så nå er det fram med Diett.no igjen og full fres til butikken for å handle FETT:hungry:.
Og selvfølgelig må det plaskregne.
Det har blitt mye tv-titting i det siste. En har sett på de samme meldingene om og om igjen, helt lamslått. Foreløpig tror jeg ikke jeg kjenner noen som er berørt. Men det gjenstår vel å se, når navnene blir frigjort.
Livet må gå videre og lavkarbo står i høysetet !
Go' dag til alle....
bente1 sa for siden:
Da er jeg hjemme igjen i et Norge i sjokk og sorg. Jeg har sett på nyheter og føler meg nærere det som har skjedd. Det er bare en ufattelig tragedie, samtidig må jeg si jeg blir utrolig stolt av å se hvordan alle håndterer denne tragedien, det at vi greier å møte et slikt hat med samhold og kjærlighet er en fantsatisk styrke og gir håp og tro på framtiden. Fantastisk å se på tv oppslutningen om arrangementene i dag, skulle bare ønske jeg hadde kommet hjem tidligere så jeg hadde hatt mulighet til å være med og vise min medfølelse med alle berørte og min solidaritet med de verdiene vi alle står for. Jeg sender i alle fall min kjærlighet til alle her inne:love:
Sier tusen takk til deg, Endelig Fri for vakre og sanne ord, takk for at du deler:klem:
Selv om siste del av ferien ble preget av dette, har jeg hatt en god ferie og fått slappet av, kost meg sammen med sønnen min og opplevd masse kjekt:)
Maten har egentlig gått veldig greit. Etter kvelden med pizza og is har jeg ikke vært i ketose. Har spist en is hver dag, ganske mye tomater og litt ekstra nøtter. Egentlig heller mindre enn jeg hadde planlagt å skeie ut. Ellers har jeg gjort ketose-riktige mat valg, så har nok ikke så veldig mye ekstra karber og vann som skal ut av kroppen denne uken. Tror det skal gå greit. Det begynner å føles så riktig for meg å spise slik nå, at det går nesten av seg selv :)
Pruttilutt sa for siden:
Godt du er hjemme igjen. <3
MariaB sa for siden:
Velkommen hjem bente!
Her har vi også vært preget av helgens hendelser. Jeg har ikke ord, føler meg bare veldig veldig tom.
Dollsine sa for siden:
Så godt å se at flere kommer tilbake til tråden vår. Jeg er som deg MariaB; jeg har heller ikke ord. Jeg greier ikke være sint engang. Jeg har brukt de siste dagene på å ta katastrofen innover meg litt om litt, men likevel er det vanskelig. Jeg har ikke ord for hva jeg føler om denne tragedien. Sånn sett skulle jeg ønske jeg var en "skribent" slik som Prutti og EndeligFri som skriver i bloggene sine. Sanna1, du hadde familiebesøk i helgen; det var sikkert ikke lett med småbarn som får med seg det som skjer. Her i huset er det jo voksne "barn", men også de har et stort behov for å snakke om det.
<strong>Bente1</strong>: i fjor var jeg på ferie mens en engelskmann dro rundt og drepte kjæresten sin, nytypen hennes, og flere andre som stod i veien for ham. Jeg husker bare så godt hvor opptatt vi ble av jakten på ham (som gikk på TV døgnet rundt). Jeg kan likevel ikke forestille meg hvordan det var å være deg som var på ferie denne gangen, når det handler om Norge.
<strong>Rikkem0r </strong>er ute på øya si; det ble plutselig stille - håper du er i fin form??
Jeg håper også at <strong>Foksy, Appelsinpiken, Nysgjerrig nok</strong>, <strong>Elanessë, Labaline, Manne, etaeb, Edlih, TurboCat, Budeia, Lillevenn </strong>og alle andre som har vært innom på tråden på visitt eller mer permanent basis - HÅPER DET STÅR BRA TIL MED DERE ALLE OG AT DERE IKKE ER PERSONLIG RAMMET PÅ NOE VIS!!
Jeg håper og ønsker veldig sterkt at vi tar opp kontakten i denne tråden og står samlet også her. En stor klem og takk til dere alle for støtte og hjelp gjennom de siste månendene.
Pruttilutt sa for siden:
Støtter denne!
Forøvrig skrev jeg en lang epistel, kombinert med innlegget i bloggen og et heller hissigere, provokativt innlegg i en tråd her i forumet, og sendte til lokalavisa hjemme (avisa nordland), og jaggu kom det ikke på trykk. :o
Hvordan har vi det i dag da? Selv ligger jeg på sengen og leser i konspirasjonstråden på freak.no - må se de ekskriminelle og utovernormalendatakyndige (hackere) gjøre undre når det kommer til å trekke tråder og konklusjoner. Har selv lest mambojambo'et til ABB (jeg blir aldri å skrive eller si navnet hans), og må si de er flinke. Er jo noens måte å takle ting på..
Dollsine sa for siden:
Jeg har vel sagt litt om hvordan jeg har det i dag. Valgte å ikke slå på TV da jeg stod opp; det er min måte å begynne å gå videre på. Det betyr ikke at jeg ikke skal holde meg oppdatert, men at jeg samler alt til i kveld. Har ellers fått en helt fantastisk migrene, som kom sist tirsdag og som hadde en topp på søndag - og som nå ser ut til å bygge seg opp igjen. Å legge pause fra migrenemedisin i ferien er helt idiotisk! Gjett om jeg har lært:eek:.
Ikke får jeg gjort så veldig mye, ikke kan jeg trene, ikke gå trimturene mine. Men jeg må røre meg for å ikke stivne, så i dag tenkte jeg å ikle meg regnklær og gå (les: rusle) en tur. Jeg sliter - og da mener jeg sliter - med å bare rusle så det blir en utfordring. Å gå for meg betyr å peise på med mest mulig fart for å holde trykket oppe. Men med dette topplokket har jeg ikke noe valg - kan ikke ha noe tempo i dag.
HVa er det forumet du nenver Prutti?
bente1 sa for siden:
Ja, vanskelig å finne ord i en slik situasjon, jeg har det på samme måte. Har sittet klistret til tv skjermen siden jeg kom hjem. Så ufattelig trist, men også så godt å se hvordan folk viser omsorg og omtanke for hverandre.
Så fint at du fikk innlegget i avisen Pruttilutt. Du er fantastisk flink til å uttrykke tankene og følelsene dine på en slik måte at vi alle kjenner oss igjen og blir berørt, det er en gave du har vennen:klem:
Jeg er så utrolig enig med det du skriver her. Vi trenger hverandre mer enn noen gang, og vi må uansett ikke la dette ødelegge for det fantastiske samholdet vi har hatt her inne.
Uff, høres ikke bra ut, du må begynne å ta medisinen din igjen vennen - ønsker deg masse god bedring:love:
Jeg forstår at mange har vansker med å fordøye det som har skjedd og kanskje har hatt nok med seg og sine nærmeste. Det er nok også mange som synes det er vanskelig å uttrykke følelsene sine rundt dette. Jeg vil bare si at det er helt ok å ikke skrive om det hvis dere ikke føler det er riktig for dere. Det er også helt ok å skrive om andre ting som foregår i hverdagen. Vi er alle forskjellige, noen reagerer på en måte og trenger å få ting ut gjennom å skrive/prate om det, andre greier ikke helt det. Det finnes ingen "riktig" reaksjon. Vi må respektere at vi er forskjellige. Det viktige er at vi er der for hverandre, lytter, forstår, støtter, holder sammen - enten en ønsker å snakke om de siste dagers hendelser eller en ønsker å snakke om mat eller andre ting i hverdagen. :love:
Pruttilutt sa for siden:
Dollsine: God bedring! Det er jæ... å ha migreneanfall, men av slik langvarig karakter? Jøss.
Det var forøvrig lavkarbo-forumet jeg refererer til i tidligere innlegg, der det ble diskutert ang. bruk av flagg på facebookbildene. Det ble egentlig ikke diskutert engang, det var et innlegg jeg svarte på og da døde hele greia. Kjeftsterk :rolleyes:
Bente: Takk for fine ord. Jeg har ordleggingen etter min far som skriver alt fra dikt til sangtekster. Har oppigjennom årene hatt mye i avisen når jeg tenker meg om.
I dag blir jeg stille. Jeg har vanvittige magesmerter som gjør meg sengeliggende i fosterstilling. Ingenting akutt, bare kroniske smerter i bølger.
En god, trygg og varm klem til alle fra meg. :love:
Pruttilutt sa for siden:
Får jeg lov å dele litt propaganda?
bente1 sa for siden:
Nydelig skrevet:love:
Ønsker deg masse god bedring, håper magesmertene går raskt over:klem:
Dollsine sa for siden:
Støtter denne med hele meg (og det er en del)!
Gikk 5,5 km med - for meg - små skritt. Godt å røre seg, og å få tankene på noe annet enn hodepine. Dessverre er det mulig å ha migrene over flere dager; denne gangen startet det sist tirsdag med forverring dag for dag. På lørdag gikk jeg heftig og fort i 2 timer (joda...jeg vet..:eek:) og da kom det for fullt. Måtte ta en paralgin forte søndag, noe som slår meg helt ut og jeg sovner. Etter en søndag kveld/natt neeesten bra, var det på'n igjen da jeg våknet i går. Og så sies det at lavkarbo hjelper på migrene. Vel....Jeg skal ha en mnd pause fra medisinen for å se om migrenen er blitt bedre av den. Må holde ut i 2 uker til. Men dette skal aldri gjøres i ferien mer, det er iaf sikker!
Har dere sett Allers denne uka? De har jo satset på info og oppskrifter om lavkarbo, og i dag var det en presentasjon av Sofie Hexebergs oppskrifter. Greit med litt variasjon for en som er kjedelig i matveien som meg:D Stekte knekkebrød i microen i kveld, råenkelt. Man tager 1 egg som blandes med 80 gram solsikkefrø (eller 80 gram frøblanding) og en knivsodd salt. Hell og smør blandingen utover ett stort fat kledd med tilklippet bakepapir. Stek i micro på full varme i 2 min (min micro gir 600 W og er styggammel og brukte nesten dobbelt så lang tid). Litt for mye proteiner i brødet for min del, men veldig godt!
Prutti: har du spist noe du ikke tåler??? Å ha så vondt er forferdelig!
Du har skrevet nydelige ord i avisinnlegget ditt. Du er flink å skrive og må fortsette med det.
bente1 sa for siden:
Da får jeg kjøpe Allers denne uken da:)
Synes du er kjempeflink jeg, Dollsine som orker å gå tur med slik hosepine, det tror jeg ikke jeg hadde orket!
Nå har sønnen min reist videre på en internasjonal spriderleir i Sverige. Var ikke så glad for å sende han avgårde nå, ville gjerne hatt han her nå, men han har jo gledet seg til dette lenge....:rolleyes:
Ellers har jeg kommet inn i vanlige matvaner igjen. Det går helt fint egentlig. Har bakt frøknekkebrød. Datteren min kommer til frokost/lunch i morgen formiddag, så i morgen tidlig tenkte jeg også å prøve å lage jukseloff for første gang. Sjekket akkurat med stix, er enda ikke i ketose igjen. Trodde det skulle gå raskt, siden jeg egentlig har spist så lite ekstra, men men, det får vel ta den tiden det tar:)
Pruttilutt sa for siden:
I wish! Problembarnet meg har dessverre en skade i buken, såkalt chronic pelvic pain syndrome, trolig som følge av en operasjon i underlivet som 12-åring. Kraftige muskelkramper som kjennes som iskalde støt helt fra knærne og til langt inn under navlen. Skal heldigvis (og endelig etter mye kamp med leger) til utredning for dette nå i tverrfaglig avdeling UNN. Gleder meg, for håper de har noe lurt på lager.
I tillegg hadde jeg en mild sprekk i går, resultat i dag i form av hodepine, svimmelhet og dårlig samvittighet. Ketose igjen i morgen, that's for sure.
Nå ser jeg på CSI og vurderer slå sofa om til seng og legge meg med vannflaska. Man kan faktisk bli sliten av å ikke gjøre noe :p
Gleder meg veldig til å engasjete meg her igjen, kjenner at jeg trenger det. Kan dere ikke stille avanserte lavkarbo-spørsmål igjen? :o
Bente: Skjønner hva du mener mtp. turen. Min første tanke når jeg hørte om Utøya var sommerleieren lillebror skal på neste sommer i regi konfirmasjonen. Håper lunsjen i morgen blir koselig og at du får sunket skuldrene litt. :o
Smaskesmaske <3
bente1 sa for siden:
Stakkars deg vennen, slapp av og ta godt vare på deg selv, holder rundt deg og sender deg en stor :klem:Bra du endelig får komme til utredning da - utrolig at du skal måtte kjempe med legene for å få det til. Håper de finner ut av det
Dollsine sa for siden:
Så bra du skal til utredning Prutti. Det hender seg vi må kjempe for å bli hørt - dessverre.
Du vil ha tricky lavkarbospørsmål du... ok... Jeg skal finne ett til i morgen. Nå er det sengetid. Godnatt!
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen:)
Våknet visst tidlig i dag også, greit å ha en rolig start på dagen da før datteren min kommer bort. Nå skal jeg bake jukseloff og lage eggesalat til hun kommer. Det blir bare lavkarbomat på bordet når hun kommer, men begge ungenen mine er heldigvis veldig positive til dette kostholdet, så tror nok det går bra. Litt spent selv på hvordan den jukseloffen blir - har ikke prøvd å lage det tidligere:)
Sanna 1 sa for siden:
I over 50 år har jeg spist 2 brødskiver med søtt pålegg til frokost.
Det har vært prim, syltetøy, brunost osv. Jeg har aldri hatt mengder med pålegg på skivene, for det har aldri tiltalt meg. Men det rare er at jeg egentlig aldri ble lei denne formen for frokost. Nå har jeg holdt på med lavkarbo og feit frokost i 2 mndr og er drittlei frokost. Jeg varierer mellom stekt egg, kokt egg, omelett, eggerøre, - bacon, røkt laks, ost, proteinbrød osv....
Jeg har lyst på ei real skive med prim. :D
I dag lagde jeg meg en selvkomponert pannekake. Tenkte jeg skulle få en ørliten søtsmak. Rørte sammen 2 egg med 2 ss kokosmasse og bittelitt vaniljepulver. Det ble en luftig og fin pannekake,- stekte den i 1 ss cocosa.
Så har det seg sånn da, at jeg har en sabla god steikepanne (dyr som juling). Den skal helst ikke vaskes for mye, bare tørkes av med papir. Men vasker den når jeg steiker fisk feks. Nå var den bare tørket av og så rein og fin ut, men pannekaken smakte bacon. For en nedtur, altså....
Det hadde sikkert vært godt med bacon til, for jeg liker "fleskepannekake", men nå ble det helt feil. :p
Dollsine sa for siden:
Hei. Jeg viste til Allers går. Det var ikke Allers ukeblad men Allers Ideer. Beklager, men jeg oppdaget det først i dag. Jeg har holdt senga i dag (igjen) pga migrene. Våknet av at jeg var sulten og måtte opp og spise. Nå har jeg spist, og skal jeg ta vare på det nesten smertefrie hodet mitt ved å legge meg igjen. Tar heller med meg en bok.
bente1 sa for siden:
Å, Dollsine-mor, kan du ikke ta en prat med legen din, det kan da ikke være meningen at du skal ha det så vondt, da må det vel heller være bedre å starte opp med medisiner igjen?
Hadde en koselig frokost med datteren min i dag. Etter mat tok vi oss en liten shoppingtur i byen. Kjøpte meg bare isformer selv, men shoppet noen klesplagg til henne da;)
Jukseloffen ble litt eggete den også, som all annen brøderstatning. Men jeg hadde laget hjemmelaget sjokoladepålegg i går, og det var veldig godt med jukseloff med sjokoladepålegg altså:sikle: Tenker det smaker godt på t-kakene også. Kanskej en ide for deg Sanna, siden du savner noe søtt til frokost?
Slikt lagde jeg sjokoladepålegget (-jeg lagde med hjemmelaget sjokolade, men funker helt sikkert fint med sukkerfri mørk sjokolade også:
1 ss cocosa, varmes litt
50g mørk sjokolade smeltes i den varme cocosaen
1 dl fløte tilsettes under stadig røring
1 ss mandelmel røres i
Litt stevia vanilje - kan helt sikket bruke annen søtning + vaniljedråper etter smak.
Legges i boks og settes i kjøleskap.
Veldig enkelt, mye fett, spesielt når en bruker hjemmelaget sjokolade, og absolutt beste sjokoladepålegget jeg noensinne har smakt:)
Hvor har det forresten blitt av RikkemOr der ute i havet - er du med oss vennen:confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.