< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Rikkem0r sa for siden:

Awww :klem: Tror jeg bare må si meg enig :love: Beste gjengen :love:

Nysgjerrig nok sa for siden:

Buhuuu - snufs - for en gjeng!!!

Først:
TUSEN TAKK Rikkem0r, bente1, Pruttilutt, Sanna1 og Dollsine!
Hva skulle jeg gjort uten dere??

Har våknet jeg nå..og innser at jeg snublet skikkelig i går. Fikk meg en skikkelig trøkk, og kjente igjen psyke tanker fra "gamle dager".

Men vet dere hva?
Nå har jeg hilst pent på meg i selv i speilet, kjent at buksene faktisk er romsligere enn tidligere, drukket kaffe med fløte og er klar for en ny dag. Planen er å gå til innkjøp av en ny treningsbukse og ta seg en tur i skogen.
Med løftet hode. Det er planen i alle fall.

Men måtte bare innom å takke damene mine først - dere er helt fantastiske!! Jeg sto ved et skummelt veivalg i går - men når alle dere roper unisont: "Du skal DEN veien for pokker!!!!!" - så var det valget liksom tatt.

Stor klem til Rikkem0r, bente1, Pruttilutt, Dollsine og Sanna1!

bente1 sa for siden:

Det tar vel lengere til å endre på hodet enn på kroppen er jeg redd, så det tar nok litt tid for hodet ditt å se hvor fantastisk flott du er blitt! I mellomtiden skal vi her inne passe på å minne deg på det, vet du:suss:

Ja her inne har vi bare fått verdens beste støtteaparat - fantastisk gjeng!!:love:

Å, så bra at du har det bedre i dag!!! Sånn skal det gjøres vennen! Nå ble jeg bare utrolig glad altså:klem:

Rikkem0r sa for siden:

Så godt å høre at dagen din idag er bedre Nyskjerrig nok :klem: Kos deg masse på tur i skogen kjære deg, ingenting er bedre for å klarne opp i et hode som har klussa seg litt til :love:

Pruttilutt sa for siden:

Hmmm. Enten er jeg litt fanatisk eller så kjennes kravebeina litt bedre i dag.

Åååå jeg er smitta av periodisk kvalme fra deg, Rikkemor :p
Var sååå sulten i stad og lagde pølsegryte, men klarte ikke spise opp engang for jeg var så kvalm. Pepsi max i kjøleskapet heldigvis. :o

Så kom bredbånd og dekoderen i dag. Nuvel; internettet var jo greit å få plugga i, men dekoderen.... TV'en er fra steinalderen og nekter ta inn lyd eller farge, så her sitter jeg og ser på sort/hvitt-tv uten lyd. Minner meg om da jeg var lita og så på barne-tv hos oldefar. :p

Rikkem0r sa for siden:

Du har nok det da ja, for idag er den endelig borte fra meg :p Men kaffe med fløte eller cocosa orker jeg bare ikke tanken på, så tolker det som at kroppen vil ha en liten fråtse-i-fett-pause ;) Håper pepsimaxen hjelper deg også :klem:
Trokke du er fanatisk jeg, heier på og tror at kravebeina dytter seg stadig lenger ut=) Eller... At det som prøver å dekke de kommer seg vekk ;)

:lol: Må le litt når jeg ser for meg deg foran tv'n som minner mest om 70/80-tallet, mens nettet funker fint som bare det :D

Pruttilutt sa for siden:

Wuhu.

Kvalmen forsvant - sammen med matlysta. :p

bente1 sa for siden:

Fordelen er at da blir det ikke mye tv titting, Pruttis :) Nesten som gode gamle dager det der, jeg er vokst opp med sort hvitt tv, jeg, hmmm mimre... Pernille og mr Nelson... og Pompel og Pilt....:)
Du har forresten ikke fortalt hvordan du hadde det sammen med Fiskemannen i går Pruttis - var det koselig??;)

Nå er det 2 uker FRI :):) Var så glad for ferie i dag at jeg fikk lyst til å pyne meg litt ekstra. Tok på meg ett lang linskjørt som jeg akkurat så vidt har kommet inn i, høye sko, en fin gullfarget topp og bredt belte i livet. -Og har fått sååå mange koselige kommentarer på hvor fin jeg så ut og hvor mye jeg har gått ned i vekt:D Skikkelig selvtillitsboost altså. -Og så kjekt at folk faktisk tenker på å gi slike hyggelige tilbakemeldinger, det betyr ufattelig mye!!:)

Pruttilutt sa for siden:

Å, har jeg ikke. Nuvel. Jeg gikk bort til ham (tok 30 min), så gikk vi tur i tre timer. Tro vi var gåen i rumpe, lår og lysker! Våknet i morges og tenkte at dette må sammenliknes med å ha sammenhengende sex i 7 dager. Kom meg såvidt opp :p måtte le litt når det lå en melding på innboks med "Tur i dag og?"

Haha. Joda, hyggelig gutt, bevares. Fin å prate med, problemet er at han er vulgær, og det finner jeg frastøtende.

bente1 sa for siden:

Ååååå, så koselig:D
Litt på kanten er ok, men vulgært kan bli slitsomt, enig med det...Kanskje er det hans måte å vise seg litt på, at han kanskje demper seg litt etter hvert som dere blir bedre kjent? Har truffet noen slike. -Men det finner du jo ut av etter hvert;)

Pruttilutt sa for siden:

Absolutt en alfahanne, men jeg har vært...der... og vet at det han skal framstille seg som er noe helt annet enn...ja. Huff, nå er jeg fæl. :p
Bare ler av det og kaller han dust, så ignorerer jeg resten, skal ikke være ufin mot han heller ;D

bente1 sa for siden:

Hehehe:lol: Du takler han fint da - og ingen tvil om at han liker deg i alle fall, med den meldingen i dag tidlig....;) Uansett hva det blir ut av det, så er det jo deilig med denslags oppmerksomhet - godt for selvfølelsen;)

Sanna 1 sa for siden:

Gode nyheter du kom med nå Nysgjerrig nok.Foressten, tror du må få et kortere kjælenavn her....... Vi får pønske ut et. Pruttilutt blir ofte til Prutten ! :) Vi skal nok klare dette her alle sammen. Og alle trenger litt trøst og oppmuntring innimellom. Og kanskje litt "kjeft" hvis vi blir ekstra motløse. Jeg både gleder og gruer meg til 2 uker på Kypros om to uker. Gleder meg til ferie og gruer meg til maten. Vil jeg få i meg for lite fett og for mye karbh. ?? Ok, kanskje jeg rett og slett skal dri.. i det. Vet jo at jeg kan hente det inn igjen, når jeg kommer hjem. Men gjett hva jeg gruer meg mest til ? ....... Å ikke kunne "brette opp mac'n og stikke inn til dere, ved en hver ledig stund !! :)

Pruttilutt sa for siden:

Bente: Hihi, jo, det er fint med en venn, i alle fall!

Sanna: Blir rart når du drar :o To uker? Går det like fort som når Rikke er på havet, så er du tilbake in no time ;) Håper du får noen fantastiske uker. Husk at det er ferie - og ferie skal nytes, damer! Spis en is og ta en dram når du føler for det. Vi er her når du kommer hjem :)

MariaB sa for siden:

Prutti: Kult å være litt på flørtern da! :D Have fun!

ah! I dag er det KLAMT! 20 grader og pøsregn. Nais! ;)
Og så må jeg fortelle at jeg akkurat skal til og synde. Med pizza. Ja, så har jeg sagt det :p

Men jeg er ellers veldig flink, og vekta går nedover!

Sanna 1 sa for siden:

Ja, vi vet jo egentlig det, at to ferieuker, nesten er over før de er begynt.
Mens to arbeidsuker, sleper seg avgårde og nesten er uten helger !!! :p
Håper det er brukbart nett der, sånn at jeg kan stikke innom innimellom.

I dag har jeg ikke tenkt å gjøre en dri... Er så inderlig sliten. Tung uke på jobb...
I morgen får jeg harve over et rotete, skittent hus. Gubben påstår at det fins ikke rot her og bare ørlite støv. Hallooooooo, har han fått rusk i begge øya !!! :rolleyes:

bente1 sa for siden:

...og litt flørt og oppmerksomhet er deilig krydder i hverdagen;) Hmmm tror jeg må finne en å flørte litt med jeg og....er nesten, men bare nesten, klar for det nå etter ett år med emosjonell berg og dal bane etter HAN....:rolleyes:

Akkurat samme været her - bor du på vestlandet du også kanskje;)
Og du - når du først har bestemt deg for å spise pizza, så nyyyt den og ha godt samvittighet for det! Det er derfor det er smartest å ha planlagte utskeielser - da kan man virkelig nyte det og trenger ikke føle seg "skyldig" ;)

Ååååå - deilig å ha de to ukene på hell av sommeren da, noe å leve på før den fæle vestlandshøsten slår inn - huff! Matmessig kan du jo bare tenke generell lavkarbo istedenfor ketolyse. Det er mye enklere. Egg og bacon, eggerøre eller omelett til frokost, ofte har de ordentlig smør også på slike frokost buffeter, så du kan fylle på med fett , masse god grillet kjøtt og fisk med gresk salat, fetaost og tzastski, litt bær, frukt og nøtter. Og så tar du med deg litt cocosa for ekstra fettpåfyll. Hvilke utskjeielser du skal gjøre i tillegg tenker du ut på forhånd - og når du først har bestemt deg for de utskjeielsene så gjør dem med god samvittighet;) Og så håper jeg også at du får nett der nede så vi får høre fra deg og kan være med deg i tankene.:)

Nå har denne damen tatt seg et bad, vasket bort sminken og skiftet ut finklærne med joggedress. Så nå er jeg mitt vanlige bomsete-bente igjen:D Kjøpte meg litt bringebær i dag, gud så deilig, leeenge siden jeg har tillatt meg litt bær....

MariaB sa for siden:

Bente: Jepp, jeg bor i vest ;)
Sanna: koos deg på ferie! Er enig med Bente, gå for en mer generell lavkarbovariant :)

Pizzaen var god, og jeg klarte meg med to små stykker og masse salat! Nam :)

Nå er det kaffe før jeg siger om her i sofaen!

Sanna 1 sa for siden:

[quote]

Ser ut til at det er en del av oss vestlendinger her......
Takk for gode ønsker om ferien. Tror jeg går for deres råd, bortsett fra et par øl. Jeg elsker det kyprotiske ølet.
For en tid tibake jobbet jeg på Kypros og da gikk det litt øl på fritiden. :p
Det merkeligste var at jeg ikke la på meg ett eneste gram.
Men så gjenstår det å fortelle at jeg hadde
laaaange dager og slet som en :hest:.

MariaB sa for siden:

[quote=Sanna 1;1174620]

jaaaa, øl man jo ha på ferie!! KOS deg! :D

bente1 sa for siden:

[quote=Sanna 1;1174620]

Absolutt viktig å finne de utskjeielsene man synes er "verdt det";)

Jeg sitter her og koser meg med "So you think you can dance". Fantastisk dyktige dansere, kjekt å se på. Har kjøpt inn litt baconcrisp jeg skal kose meg med til detektimen ;) Deilig og lat start på ferien:)

Sanna 1 sa for siden:

[/QUOTE]

Jeg har nettopp kjørt i meg en liten pose Maarud baconcrisp.
Æææækk, :eek: jeg ble utrolig kvalm. Kjennes ut som jeg har dyttet i meg en ukesmeny med fett ......

MariaB sa for siden:

[quote=Sanna 1;1174671][/quote]

Jeg har nettopp kjørt i meg en liten pose Maarud baconcrisp.
Æææækk, :eek: jeg ble utrolig kvalm. Kjennes ut som jeg har dyttet i meg en ukesmeny med fett ......[/QUOTE]

er det den gule eller den sorte? Den i gul pose synes iallefall jeg er æsj! Men den som heter bacongull er god :ja:

Sanna 1 sa for siden:

Har ikke den svarte posen mye karbohydrater ?
Husker ikke helt, men minnes iallefall at jeg en gang så på en pose hvor det var drøssevis av karber.

bente1 sa for siden:

Kims Baconcrisp har minst karber, kjøper alltid den når jeg får tak i den, men i dag blir det Maarud sin, har ganske lite den også, så det går bra av og til.

Jeg synes den er kjempegod jeg. -Men nå kan jeg jo ikke påstå at jeg er fettredd da ;) Det som bekymrer meg mest med baconcrispen er at det er litt mye proteiner i den, så da må jeg redusere litt på proteinene tidligere på dagen:p

MariaB sa for siden:

Tror ikke det er mye karber i den nei!
Men sånn "fake" baconkrisp er full av karber :)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg er heller ikke fettredd, men det er en så ekkel konsistens på det fettet ved selve svoren.... kvalmende ! :wacko:
Her i bygda er det jaggu vanskelig å finne baconsvor. Folk eter visst bare ostepop og potetgull / chips....

Pruttilutt sa for siden:

Like over 1100 kcal hittil i dag. Synes jeg har spist masse!
100 gram fett, 56,5 gram protein og 17 gram karb

Iiiisj. Må vel lage eggekaffekakao senere da?

bente1 sa for siden:

De fra Kims heter Baconcrisp, er kun saltet og de aller beste, syns jeg. De sorte posene fra Maarud heter Bacon gull og er også ganske gode, de har 2,5karber pr 100g, men jeg spiser bare 50g på en kveld, så det blir bare 1,25 karber av det. De karbene tror jeg er i krydderblandingen. De små posene fra Maarud som heter Baconsvor har også veldig lite karber, men de er jeg enig i at har litt "eklere" konsistens. Kanskje de du har spist?
Uansett - nå har jeg veid opp miene 50g og sitter og nyyyter det.:p Er så glad for at det i alle fall fins en type snacks vi kan unne oss;)

bente1 sa for siden:

Du får i deg bra med fett da, Pruttis, så lenge en får i seg såppas mye fett, så tror jeg i alle fall ikke forbrenningen blir skadelidende. -Men det blir jo sikkert litt lite næring da, så du har nok ikke vondt av en eggekaffekakao;)

Pruttilutt sa for siden:

Ingenting er så deilig som flæskesvor ;) Nummenum! Liker derimot ikke bacongreia med hår på. Får frysninga!

Kan dere si noe om dette? Er det greit? Lagt til eggemelka.

bente1 sa for siden:

Ser helt flott ut, synes jeg, 133g fett er kjempebra!! -Svært likt hva jeg fikk i dag, faktisk;)

Sanna 1 sa for siden:

Skulle heller gitt "en million" for å kunne spist eple, appelsin, og ikke minst moreller.
Tenk å bo i morell-land og bare se på !!
Jeg SAVNER frukt, masse frukt, veldig mye frukt, enormt masse frukt !!
Grønsaker er godt, men det er nå ikke frukt da.... Hjææælp ! For å si som en liten guttetass, jeg kjenner : Jeg trur jeg dauer !

bente1 sa for siden:

I morgen er det lørdag, Sanna, du kunne jo spart litt på karbene resten av dagen, spist proteiner og fett fra smør, cocosa og olje, og så regnet ut hvor mye moreller du kan ha og kose deg med det på kvelden? En eneste lørdag midt i morellesesongen, kan da ikke skade, spesielt om det er noe man virkelig savner? Kan jo være du får søtsug etterpå, men da må du bare håndtere det med å spise mer fett:rolleyes:
Selv savner jeg frukt mye mindre enn jeg hadde regnet med, tror egentlig jeg liker grønnsaker bedre jeg, og det er jo ganske praktisk da;)

Pruttilutt sa for siden:

Drops fra Fribol selges på apoteket; polka, lakris, kongen av Danmark - god smak og oppfriskende.
De selger også Fribol gelegodt, men der er også maltitol tilsatt, og gir i alle fall meg en god dag på lillerommet hvis jeg ikke stopper i tide.
En skål med friske jordbær og fløte med splenda på=nomme!
Tyrkisk youghurt tilsatt med fløte og søtning, ev. litt syltetøy er også godt og søtt.

Selv drømmer jeg om smågodt, lakris og salt potetgull i dag, men drakk opp halvliteren med pepsi max, så her sitter hodepinen godt. ;)

MariaB sa for siden:

Mitt største savn er potetgull og øl...men det er jo ulovlig i de fleste dietter;)

Men nå logger jeg av for kvelden, må ta igjen litt nattesøvn! God natt snupper!

Sanna 1 sa for siden:

Huff, ja ! Vi har vel alle våre savn....
Vi får leve med det og kose oss så godt vi kan !

bente1 sa for siden:

Mitt savn er en lørdagskveld med skikkelig pizza, smågodt og Sørlandschips....... Men har bestemt meg for ikke å dvele ved det, vet jo at det var denslags som gjorde meg tykk i utgangspunktet:ja: Prøver å fokusere på alle de gode tingene jeg faktisk kan spise, og det er jo ganske mye godt da:p

bente1 sa for siden:

Nå er det leggetid her - trøtt etter ei uke der jeg har vært på jobb kl. 7 hver dag. Lit slit å komme seg ut av senga, men absolutt verdt å kunne dra hjem kl. 3 :p Nå håper jeg bare jeg sover litt lengre i morgen tidlig;) - men må vel opp og tisse som vanlig, og da får jeg ikke sove igjen....

Ønsker dere alle en god natt - vi prates i morgen skjønnaser:sove:

Rikkem0r sa for siden:

Her var det skjedd mye på bare noen timer gitt :D Bare innom for å si: OH MY GOD, snakk om FEEDINGFRENZY her da!!! Jeg har trykt i meg, ja det må bare gudene vite... men: hjemmelaga pizza, muffins, 70%sjokolade(ikke bare 2 biter nei, maaange, sikkert 3 rader), atkinsbar, jordbær med fløte... Hahaha, herregud hvor sykt... Har hola så perverst, og jeg er fortsatt stappmett og på kanten til litt kvalm hvis jeg gjør for mye utav meg :o Enda sprøere... Fortsatt i ketose! :eek: Skjønner ikkeno :nei: Syndene er innrømmet og jeg må sove.. God natt alle sammen :o :klem:

Dollsine sa for siden:

God morgen! Nå er det på tide å stå opp!! Jeg skal ut og gå - blir dere med??

Var borte i går kveld, og seint hjem. Blir litt sliten av sånt jeg:p. Drakk llitt hvitvin og øl. Ser flere sier dere er i ketose selv om dere har "skeiet ut". Ja ja; gidder ikke sjekke en gang jeg:eek:. Denne kroppen går ikke ut av ketosen samme dag jeg spiser noe "gæærnt" men to dager etterpå,

Til uka nå skal vi på en liten tur, og jeg tror jeg tar meg en pause jeg, og går for generell lavkarbo. Skal bo på hotell, det blir mer vindrikking og ganske mye kos. Med tanke på at vi skal bo på hotell og ikke får ha med eget kjøleskap så trenger jeg ikke ta med den utfordringen også.
Og så skal jeg lese boka til Torkil en gang til og se om jeg kan gjøre ting på en annen måte. Den diskusjonen dere har hatt de siste dagene "traff meg" og jeg skal se mer på det. Jeg har vel egentlig aldri fulgt oppskrifta hans til punkt og prikke; jeg bare begynte å kutte ut diverse mat og så har det "balla på seg".

Setter veldig stor pris på dere jenter!! :klem::hearts::dulte::snill::love:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen, ønsker alle en godt dag:)
Sov faktisk til halv ti i dag, deilig, var oppe i seks tiden og tissa da, men sovnet heldigvis igjen:)

RikkemOr: Hvis pizzaen var lavkarbo, så var det jo bare den sjokoladen og atkinsbaren som hadde mye karber - så ikke sikkert det ble så altfor ille? Uansett: spist er spist, ny dag i dag;)
Har forresten, etter å ha fulgt med her på hva noen kan spise og fremdeles være i ketose, en liten følelse av at dere unge kanskje er litt mindre karbohydratfølsomme enn oss gamlingene. Egentlig er det jo litt logisk også, vi har jo et mye lengere liv med missbruk av karber bak oss, så ikke så rart om vi har større grad av følsomhet mot karber og mer insulinresistens....:)

Dollsine: Jeg tror også når en reiser og bor på hotell, så er det kjempesmart å heller tenke generell lavkarbo og tenke igjennom hva ekstra en skal tillate seg å spise - og så faktisk spise det med god samvittighet og ikke stresse med det. Håper du får en kjempekoselig tur neste uke:p
Når det gjelder boka til Torkil, så gir nok han mye generelle råd, jeg er selv foreks litt striksere enn boka. Prøver å tolke de signalene kroppen min gir meg i forhold til hva som fungerer best. Men tror det er en kjempefordel å lese masse om dette, jo mer man fortår , jo lettere blir det nok å tolke kroppens signaler på riktig måte;)

Sanna 1 sa for siden:

Denne boka til han kompisen deres, Torkil... hva er det for ei bok ?
Er det en ketoseguru, eller ? Kanskje jeg har gått glipp av noe her ?

Dollsine sa for siden:

Jeg er med deg på tanken om at vi "gamle" er mindre følsomme for hva vi spiser!

Jeg leste boka hans for lenge siden; i fjor sommer eller noe sånt. Men ut fra diskusjonen som har vært de siste dagene, trodde jeg det var gitte matvarer en måtte spise for å komme i gang/i ketose? Det har jeg ikke gjort som bare begynte. Det var derfor jeg tenkte det kunne være lurt å gå tilbake og lese den igjen. He he he: så innlegget ditt nå Sanna. Han er en guru ja; ala Hexeberg, Skaldeman osv. Selv om jeg trives med kostholdet så ønsker jeg å kvitte meg med noen kilo også, og det er å finne hvordan som blir gåten jeg må jobbe med. Denne kroppen sender så mange signaler at jeg blir forvirret. Så at Prutti var skrubbsulten etter å ha spist; sånn har jeg det ofte!

Mer om dette senere: nå må jeg gå - blir dere med??

bente1 sa for siden:

Sjekk ketolyse.no, Sanna, der finner du guruen bak ketolysekuren, og der selges også boka.

God tur, Dollsine, jeg blir nok ikke med på tur i dag. Må begynne å jobbe litt ute, det er oppholdsvær - hadde håpet å få malt en det utendørs i ferien, tenkte å starte med litt vasking av husvegger i dag. Det får bli min trimdose for i dag;) Går jeg tur nå, kommer jeg bare til å synke ned i sofaen etterpå, kjenner jeg meg selv rett......

bente1 sa for siden:

Jeg mente at vi gamle var mer følsomme da - spesielt for karber, men kanskje også for proteiner, siden vi ikke har sånne unge muskuløse kropper lenger;)

Rikkem0r sa for siden:

God morgen=)

Jada, pizzaen var lavkarbo den (den har blitt frokost idag også :sikle:), men likevel var det mye sjokolade inkl atkinsbaren, og en del jordbær med fløte liksom i tillegg til maten... Følte jeg var et mat-sjoko-monster som ikke vill stoppe :D Men jah, spist er spist så det er ingenting å gjøre med det nå :rolleyes: Bare å spise bedre idag.. :)
Håper været holder seg hos deg Bente, så du får unna litt ute =) Jeg burde vært ute og klipt enga mi, men haaaater det...Gruer meg til alle de forferdelige dyra som bor der kommer å angriper meg :(

Sanna 1 sa for siden:

Hallooooooo, er ikke vi muskuløse ?:boxing:
Jeg har iallefall noen fine muskler rundt livet og jammen henger det noen under armene óg.....
Fra spøk til revolver. Det meste går tregere jo eldre en blir. Metabolismen blir mer og mer svekket, tilslutt har vi knapt noe håp.... :D
Ække greit å bli gammel, men alternativet er dog værre.

Jeg synes litt synd på meg sjøl i dag, for nakken og hodet verker som besatt.
Har nok vært litt mye hard jobbing, for en gammal krok.
Jeg led meg gjennom et par timer med husvask og støvsuging, men så måtte jeg ramle ned på sofaen med varmepute på nakken.
Nå piper vaskemaskinen, men orker ikke henge opp tøy nå.....
Ikke har jeg matlyst, men tørst er jeg, det er ikke ofte !
Og da har jeg selvfølgelig ikke annet enn kjedelig vann å drikke.
Nå har jeg jo fått meg ismaskin, så da får en sånn brusmaskin bli det neste!!

MariaB sa for siden:

Jeg har også boka til Torkil, og synes igrunn det står lite om selve kuren! Det står veldig mye om hvordan karber påvirker kroppen og om insulinresistens, men kun en side og to om hvordan man kan gjennomføre. Han skriver faktisk mer om hvordan man skal spise etter man er ferdig med kuren...

Rikkem0r sa for siden:

Jeg har heller ikke lest boka på nesten et år nå.. Men mener også å huske at det var mest om hvordan kroppen fungerer osv og ikke så veldig mye om maten sånn sett.. Får kanskje lese den igjen for å ta en titt :)

bente1 sa for siden:

Rikkemor: Hehehe -du og de dyra;) Men har forståelse altså - sønnen min er livredd veps, han løper veggimellom så snart han ser en, er jo egentlig en slags fobi, så det er kanskje mulig å få hjelp for det....

Sanna: Hehe, de musklene der har visst jeg også...... Håper nakke og hode smertene gir seg, trøste :klem:til deg! Og så får du heller roe helt ned og slappe av i dag da, vet du, klesvasken løper ikke fra deg....

MariaB: Ja, litt enig med deg om at det står litt for lite om gjennomføringen av kuren i boka. Kanskje fordi en må gjøre en del individuelle tilpasninger? Men jeg syntes det var veldig interessant å lese om hvordan de ulike hormonene og næringsstoffene påvirker kroppen. Ga i alle fall meg masse kunnskap som jeg bruker til å tolke hvordan kroppen min reagerer. Har også lest så godt som alt om LCHF jeg har kommet over på nettet - svenskene er gode på dette! Men nå er jeg kanskje litt slik som må forstå ting oppe i hodet mitt først for å kunne gjøre riktige valg;)

Ok, da får jeg få i meg litt mat og så får jeg komme meg ut av huset og få litt gjort:)

Pruttilutt sa for siden:

God formiddag! Nettopp ankommet jorden etter en himmelsk tur i drømmeland.

Ang. diskusjonen her:
Boka er ment for å gi kunnskaper om HVA det er du gjør, den gir TIPS til hvordan du kan gjør det for å oppnå et best resultat. Vi er individer, og ikke alle kan gjøre det på måte A, så det å diktere ei oppskrift til en livsstilsendring? Neppe. Her må det innsamles kunnskaper, og det er nettopp dette han gjør tilgjengelig i boken. Boken "argumenterer" for alle de kommende, farlige spørsmålene fra folk rundt (kolestrol, proteiner, vann, salter vitaminmangel, hjernedød og gudvethva), men prinsippet er jo urokkelig?

Spis 15/20 gram karbohydrater som helst kommer fra grønnsaker.
Fra 0,5-1,5 gram protein pr ønsket kilo (ønskevekt) og sett dette inn til %-vis diagram - så får du se hva du trenger av fett i gram også. Derfor utregningen 5-25-70 (som noen bruker (og her er der det individuelle kommer inn)). Derfor er diett.no et OK verktøy.

Jeg har aldri orka bry meg særlig "farlig" og "ufarlig" fett. Eneste justeringen jeg gjør bevisst er å bruke smør og ikke margarin pga. at den er varmebehandlet.

Dollsine: Ja, jeg sliter med å bli mett, men jeg har aldri vært flink til å lytte til kroppen og faktisk gjøre som den ber om. :rolleyes: Selvdestruktiv, yes. Neida. :D Jeg blir sulten ganske raskt, og det gjelder for uansett hva jeg spiser.

Sanna 1 sa for siden:

For meg virker det som sult ofte er noe som er sted- og tidsforbundet.
På jobb blir jeg alltid sulten i god tid før lunch, hjemme kan det gå mye lenger tid.
Iallefall hvis jeg er opptatt med noe. Setter jeg meg ned foran TV, blir jeg sulten med en gang. Og det henger vel igjen fra den tiden TV betydde det samme som å dytte no' godt i kjeften. Og kjedsommelighet = sult/lyst på no' godt....
På jobb i går, spiste alle de andre is med banan, nøtter og sjokoladesaus.
Og tro det eller ei, det gjorde meg ingenting !
Jeg snuste ikke på det engang...
Det rareste var at jeg absolutt ikke følte meg "flink", det var bare helt naturlig.
Alle vet at jeg ikke slanker meg, (for jeg har jo nådd målet nå), de forstår at jeg rett og slett ikke lenger tåler denslags. Ingen maser og bryr seg ! Deilig !!
Og saken er at jeg heller ikke tåler særlig utskeielser.
Jeg har i mange år slitt med brokk på spiserøret og hatt en del plager med det.
Nå er jeg 99,9 % bedre, men ørlite frukt, sukker e.l. gjør meg skitondt. Så det er ikke verdt det.
Men dere, bare minn meg på det, når fruktsuget rir meg !!

Dollsine sa for siden:

Huff da Sanna: jeg sender alle gode tanker og energi: slike dager har jeg og innimellom, og de kommer sjelden når det passer meg:(. Ta godt vare på deg selv, og gjør det du kjenner er til hjelp.

Jeg og opplever sult som tid/stedbundet. Som deg er jeg skubbsulten lenge før lunsj på jobb mens hjemme er det ikke noe problem. Trøste- og kosespisinga er jeg omtrent ferdig med, og hvis behovet/trangen melder seg så kjenner jeg igjen symptomene og kan ta et bevisst valg på hva jeg gjør. Og så bra kollegaene dine respekterer at du ikke forsyner deg av det du ikke tåler!!

Ha ha ha Bente; klart vi er mer følsomme!! Gikk litt for fort rundt den svingen. Er også enig med deg i at vi er følsomme for proteiner også. Og dermed må vi på følgemedogtellenoenivået. Iaf jeg:o

Du <strong>Rikkem0r</strong>: hva med å investere i en sånn greie som klipper enga di av seg selv? En sånn automatisk klipper - eller evt en geit?? 

Jeg har ikke boka til Torkil selv, men har lånt den. Jeg kjøpte den ikke fordi som du sier <strong>Maria</strong>:  det står mest om hva som skjer i kroppen og lite om hvordan en skal  gjøre det.  Men siden en av dere for noen sider siden ramset opp disse  matvarene tenkte jeg at jeg hadde oversett noe. Men - da avventer jeg å  kjøpe boka. 

God morgen Pruttilutt! Så bra du har hatt en fin tur til drømmeland! For min del kommer du med et viktig poeng ift fordelingen mellom kh/proteiner/fett. Eller....jeg har nå prøvd "alt" unntatt å være konsekvent på slik fordeling. Og det er det jeg tenker å gjøre nå fra høsten av. Tenker å kutte ut brød/knekkebrød også, og heller spise mer salat/grønt. Og som Bente sier; proteinene må begrenses og da er ca 1 g/målvekt greit. Men du.... du som skjønner dette bedre enn meg: hvordan bruker jeg diettt.no til å regne ut dette da? Ca 15 g kh, ca 75 g pr dag? Går det an å gjøre det så enkelt?

Og vet du kjære vennen: jeg har skjønt at du ikke er så veldig flink til å lytte til kroppen din og gjøre som den ber om. :rolleyes: Det er en form for selvdestruktivitet, noe du er klar over ser jeg:rolleyes:. Dette er noe du må jobbe med å for å få endring på.

Du nevnte en gang tidligere her at i hodet ditt er du fortsatt på maksvekta di. Jeg var en gang nede i 67 magre kilo og tro meg, men når jeg tenkte og så på meg selv i speilet, da SÅ jeg den tynne kroppen - men oppfattet hun med matchvekt på 107 kg. Også dette er en jobbemedhodetgreie - viktig som sådan også!

Hvor er den søte Nysgjerrigepiken vår? Kanskje du ble meg på tur? håper du ikke gikk deg bort da??

bente1 sa for siden:

Da har jeg skrubbet og skrapt den delen av huset som jeg håper å få startet malingen av i morgen - om bare oppholdsværet holder. Var i grunnen godt å komme i gang. Så nå sitter jeg med en kopp te med cocosa og venter på at energien til å gå ut og lage meg mat skal komme:p

Pruttis: Akkurat slik jeg tenker også;) Og så innbiller jeg meg at en aldri kan få for mye kunnskap, alt nytt jeg lærer hjelper meg til å lettere gjøre de tilpasningene som kroppen min trenger for at jeg skal komme dit jeg vil:)

Sanna: Så bra at kollegaene dine støtter deg. Støtte av de rundt seg er utrolig viktig for oss alle:) -Og jeg var ikke klar over at du fikk slike problemer av frukt. Lover at jeg aldri skal anbefale deg en frukt-utskjeielse igjen, neste gang blir det et rungende nei fra meg;)

Dollsine: Tror det kan være lurt av deg å droppe brøderstatning en stund og heller spise mer grønnsaker + holde litt igjen på proteinene, litt "striktere" en periode, for å se om det setter mer fart på vektnedgangen din. Synes du har vært fantastisk tolmodig jeg! Sikkert greit å sette seg et tidspunkt for når en skal stramme inn;)
Og det med hodet har du helt rett i - dette er like mye en mental jobb som en fysisk jobb, og personlig synes jeg den mentale biten er mye hardere enn den fysiske.:rolleyes:

Rikkem0r sa for siden:

Ja Dollsine, jeg har vurdert en sånn som suser rund på egenhånd... Men det er så ujevnt her og jeg har 2 adskilte hager på hver side av huset så vet ikke om det vill fungert :confused: Dessuten byr det meg litt imot å bruke 15000 på en gressklipper når jeg har en som funker fint, selv om den trenger starthjelp :p Men nå er det grønt igjen, istedetfor gule og hvite blomster innimellom alt det grønne så det er deilig :D Og belønning for strevet var en nyyydelig bolle med jordbær og fløte :sikle: Jeg skjærer opp jordbærene i skiver jeg da, for da føler jeg at det er så mye mer en hvis jeg f.eks bare deler de i 2 :p Kjekt å lure seg selv litt innimellom ;)
Og Bente, det er nok en slags fobi ja... Men jeg har blitt mye bedre enn jeg var.. For jeg og har vært ekstrem på å bare løpe avgårde.. Jeg gjør det enda hvis de blir innpåslitne, men hvis de bare er kjapt forbi meg klarer jeg å sitte i ro og lukke øynene og bare glemme det i noen sekunder=)

Dollsine sa for siden:

15000!!!! Da er det bedre med geit eller sau. Alternativet er vadestøvler så du slipper at de kommer borti føttene dine:D Synes du er flink jeg; plena ser jo skikkelig herlilg ut!

Rikkem0r sa for siden:

Vadestøvler hadde vært no kanskje ja :lol: Dratt på meg de og pakka meg inn i myggnetting :lol:

bente1 sa for siden:

Plenen så skikkelig fin ut, RikkemOr - bra jobb:) Hehe -syns jeg ser deg rundt huset med vadestøvler og myggnetting:D

Da var dagens middag inntatt - fylt squash. Mmmm veldig godt, nesten som pizzaerstatning, nå er jeg mer enn god og mett imidlertid.... Burde sikkert lage mat jeg ikke liker så godt, slik at jeg bare spiste meg passe mett:p
Har planlagt litt bringebær med fløte og baconcrisp som lørdagskos litt senere i kveld. Må bare finne litt plass i magen først;)

Pruttilutt sa for siden:

Babes! Jeg er bare kjapt innom for å si at jeg stikker ut igjen. Sendte akkurat melding til mamma, så da må jeg vel melde fra her også ;) Vært en tur hos venninne og kommer hjem med en stor bag full av klær. En rød kjole fra England som bare satt så hiiimla bra på! JEG VIL HA JUL NÅ! (eller en date).
Hirr! En annen venninne frister med vin, og jeg orker ikke sitte hjemme i kveld.

Dollsine: Du har rett på alt - men vi tar diett.no i morgen.:love:

Hmm, hvordan skal jeg ha håret i kveld da? :klem:

Pruttilutt sa for siden:

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men i så fall fortjener det en påminnelse:

Dove har en ny deodorant, Hair Minimising. Etter to ukers daglig bruk merker jeg nå at hårveksten kommer så sakte at i dag, etter 6 dager siden siste barbering, tenkte jeg "hm, er det noe vits?". DET FUNKER! Herlig. Jeg skal sette meg ned med leggene jeg :D Neida. Men, det er fint at det funker, sparer huden en hel del! :)

Ha en fin kveld, mine beste <3

Rikkem0r sa for siden:

Ååååh, staaaas!=) Ska jammen se om kiwi har den etterpå! :D
Hvordan valgte du å ha håret?=) Du er sikkert knallfin :love: Ha en suuuuperkos kveld med vin og venner=) :klem:

bente1 sa for siden:

Så kjekt med nye klær som sitter flott - deilig for selvtilliten også:)
Kos deg kjempemasse med vinen og venninnen i kveld vennen - sikker på du ser flott ut uansett hvordan du fikser håret:love:

Dollsine sa for siden:

Så herlig Prutti! Sett opp håret du, så du kan slå det ut senere :D Kos deg!!

Pruttilutt sa for siden:

Midtskille er noe jeg alltid har hørt er ulovlig pga. ansiktsformen. Men vet dere hva? Jeg synes det var helt OK, jeg. :) Rødt hår og grusomt, men synes det var greit i dag. Good feeling!

Kjempemasse fine klær, ser ikke ut her nå. Blir vel enda en stund før jeg rusler til vin-venninnen min (hun er ikke bare det, da), så skal lage litt mat. Spist snop og kyllingvinger i dag. I akkurat den rekkefølgen. Nuvel, life goes on. :rolleyes: Lov å kose seg innimellom.

bente1 sa for siden:

:hearts::hearts: Nydelige Pruttilutten:hearts::hearts:

Pruttilutt sa for siden:

Vakre, beste Bente :love:

Appelsinpiken sa for siden:

Har noen av dere prøvd UFC Personal trainer til Playstation 3? Kjæresten fikk meg akkurat til å prøve..
Resultatet?
Jeg: SLITEN!
Kjæresten: Gliser fra øre til øre.. Det her var tydeligvis kveldens beste underholdning for han...

Og på toppen av det hele, så er det en stooor pose med vingummi fra haribo og flere pakker med kindersjokolade på bordet. Hva er min svakhet? VINGUMMI OG SJOKOLADE! Arrgg!

Pruttilutt sa for siden:

For en lite støttende kjæreste du har. :rolleyes: :o

Sanna 1 sa for siden:

Prutten, du må ha håret som på bildet.
Du er søt som en kokosbolle !!:klem:

Dollsine sa for siden:

Nydelige Prutti! Vakker er du!

Haha, ikke sant!
Trodde ikke på meg da jeg sa at jeg fikk spise så mye bearnaise som jeg ville heller. Begynte å prate om blodårer og sånn... Sier han som skal spise potetgull og is til dessert...
Kjempefin på håret, forresten. Jeg liker det! :)

Sanna 1 sa for siden:

Min hjemmelagde is ble en suksess.
Gubben var storfornøyd.

3 eggeplommer
3 dl. fløte
2 ss sukrin
3 vaniljedråper
10 g 85 % sjokolade
7 g valnøtter
Meningen var å ha mer sjokolade og nøtter i, men en "mus" hadde vært i skapet og smugspist....

100g = 36,06 g fett
4,4 g prot.
2,7 g karb.

Men den dustete ismaskinen er jeg IKKE fornøyd med.
Den begynner å riste og bære seg etter bare 10 min og da må jeg stoppe den.
Isen er veldig løs, så den må helles over i en boks og settes i fryseren.
I bunnen og på kantene er isen klaka !

bente1 sa for siden:

Mmmmmmmmmm, isen så god ut, Sanna. Gleder meg til jeg får mer frysekapasitet så skal jeg lage is igjen. De ispinnene jeg kjøpte fikk ikke en gang plass i frysen min.... Jeg har akkurat samme problem med den ismaskinen min - liker den ikke, men så blir jo isen så lett "isete" om en lager den for hånd da, så det er en avveiing hva en skal gjøre:rolleyes:

Nå blir det litt tv titting og bok for meg, så skal jeg krype til køys. Ønsker dere herlige damer en riktig god natt:klem:

Rikkem0r sa for siden:

Kjempefine Prutti'n :hearts::hearts: Og helt enig med håret også, du kler det kjempebra! :ja:
Nå er jeg akkurat hjemme etter å ha vært ute å spist med ei venninne=) Nyyydelig scampi med salat :sikle: Det er en sånn plassering på den restauranten at man liksom glemmer den litt, for den ligger ikke i smørøyet av sentrum sånn som de andre.. Men de har skikkelig god mat og veldig god service=) Må vel snart tenke på å ta kvelden og, bare ha litt tv-kos først =) Håper alle har en super kveld :klem:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen:)

Kjekt å høre at du koste deg ute i går kveld Rikkemor - flott når en finner slike steder å spise som gir god service og er villige til å tilpasse maten til oss "særingene":p

Hmmm, det regner i dag - og så jeg som hadde planlagt maling:rolleyes: Skal bli opphold utpå dagen melder de, men regn igjen til kvelden, så kanskje ikke så smart å starte opp uansett:(

Dollsine sa for siden:

God morgen! Jeg skal også male Bente - ble "lovt" hvitmaling til muren i dag. Ja ja, jeg har nå vært storkjeftet og må ta det som kommer:D:D:D. Først skal jeg nå gå turen min, den kan jeg ikke gå glipp av.

Jeg fant en side med info om de ulike steviadråpene som jeg syntes var nyttig. Jeg bestilte jo med vaniljesmak og det er litt snodig i te. Tenker jeg skal bestille en uten smak nå da jeg har funnet det. HUn foreslår mandelolje til mat og på kroppen, og det tenker jeg også å kjøpe. Mandelolje fra innvandrerbutikker er i alle fall veldig bra mot sprukne heler! Om det er like bra med engelsk toffeesmak vet jeg ikke da:lol:

manne sa for siden:

Har du sånn som står i fryseren før man lager is? Husker du da på å la den stå på benken i 15 minutter FØR du heller opp i isblandingen? Det er alfaomega for å unngå iskanter i bunn og på veggene. :)

Dollsine sa for siden:

Åhhhh......iiiiiissss....
dere som er inne på ismaskiner: blir det "kornete" is eller blir den som den som kjøpes? Blir isen hard, eller som softis? Med eller uten bolle som fryses på forhånd? Hvilke maskiner anbefales?

har veeeeldig lyst på iiiiiiis:sikle::sikle::sikle::sikle::sikle::sikle::sikle:

bente1 sa for siden:

Tusen takk Manne - det med 15min på benken står ikke i min bruksanvisning (leste den nøye), men det skal jeg jammen prøve neste gang! Alltid godt med tips;)

Dollsine: Skal du kjøpe ismaskin, vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe en som er automatisk. Det var det jeg trodde jeg gjorde - men beskrivelsen på nettet var missvisende. Hvis du skal gjøre det, så gå på en elektrisk butikk!
Softis blir det IKKE, det må man ha dyre spesialmaskiner for. Konsistensen blir heller ikke helt som kjøpeis - de putter jo oppi masse unaturlige e-stoffer for å få konsistensen slik den er. -Blir mindre isete og mer kremete i maskin enn for hånd, da! Men smaken synes jeg blir mye bedre på hjemmelaget enn på kjøpeis - kun de aller dyreste kjøpeisene som kan konkurrere med smaken på hjemmelaget is. -Og så kan man jo tilpasse oppskriften til akkurat det man liker best selv;)

Og Dollsine: Tusen takk for den linken om steviadråpene - kjempenyttig. Jeg har lagt inn ny bestilling for noen dager siden, bl annet på stevia pulver uten smak i posjonsposer, kan være greit med noe uten smak også, ja!:)

God morgen!

Skikkelig dårlig morgen her hos meg. Skikkelig sur for at jeg fremdeles ikke har hybel, så jeg må dra hjem til hjembyen etter jobb i dag. Frem og tilbake.. Selv med studentrabatt, så koster det en god del å reise sånn. Tilbake til hjembyen i kveld, tilbake til Oslo på Tirsdag, og muligens hjem igjen på tirsdag kveld...
Hvorfor kan ikke SiO bare gi meg hybel? Jeg søkte tross alt i Mars! - Skikkelig dritt å ikke lenger har førsteårsprioritet, havner bak ALLE! :(
Og hyblene som ligger på finn har jeg enten ikke råd til, eller er så grusomme at jeg ikke vil bo der :(

Så nå sitter jeg her.. Har spist egg og bacon til frokost, og spiser 70%sjokolade til frokost-dessert. FURT I DAG!

Sanna 1 sa for siden:

Takk for tipset. Det står helt motsatt i bruksanvisningen, men det funker jo dårlig, så jeg følger ditt råd neste gang. Min is ble som softis, nettopp pga. det frøs fast i bunnen og da ville jo ikke maskina mere. Ble grei etter en runde i fryseren da, men det er jo ikke sånn jeg ville ha det.... Det beste med maskin, er jo at det ikke blir kornete.

bente1 sa for siden:

Uff stakkars deg, så kiipt at det ikke fins hybler til alle studenter som trenger det altså, det private markedet er jo helt sykt i de store byene. Krysser fingrene for at det mirakuløst dukker opp noe for deg:)

Sanna 1 sa for siden:

I dag var rådyra gode !
Jeg har ført dagboken på forhånd og så at jeg fikk altfor lite fett.
Da er jo Cocosa ofte redningen. Men te hadde jeg ikke lyst på, heller ikke kaffe.
Så kom jeg på at jeg hadde kjøpt Aware reint kakaopulver.
1 ts. pulver + 1 ts. sukrin, litt kokende vann + 0,5 dl. fløte. Og en stor ss. Cocosa.
Dæsken, der for fettmengden opp !

MariaB sa for siden:

Appelsinpiken: Så kjedelig å ikke ha noe sted å bo! Håper det løser seg :klem:

Sanna: Hvilken ismaskin har du? Jeg har kjøpt en fra obh, men har ikke prøvd den ennå...

litt sliten i dag på en søndag. Har ingen planer...mamma lager komler, og jeg skal muligens unne meg ei halv komle...jeg heller mer og mer å ha en mer moderat lavkarbo livsstil. Ettersom jeg nå er normalvektig per definisjon, så er det vel også det som anbefales :ja: Endrer egentlig ikke på så mye, spiser fortsatt fet og god mat, men kommer ikke til å ha restriksjoner på grønt lenger. Har ikke regnet på det, men mellom 30 og 50 karber tror jeg at jeg kommer til å ligge på :)

Får jeg fortsatt lov å være med dere? :) :)

Pruttilutt sa for siden:

Selvfølgelig, Maria! Ikke forlat oss er du snill. Det er så kjedelig når medlemmer faller fra og lar oss stå tilbake alene :o

Mårnings! Sløv morgen. Har et tårn med klær som skal brettes og sengtøy som skal vaskes, men mat? Får lage lapper og bacon... Sliter masse med å komme opp i kalorier!

Snikveide meg i går hos venninnen. Hadde t.o.m. en lett ullkjole på, spist mat, drukket og det var sent på kvelden: 93,1. Det aksepterte jeg. Det var under 95. I'm doing something right? :rolleyes:

Takk for alle deilige kommentarer :hearts:

MariaB sa for siden:

ok, da blir jeg hos dere jeg! Er jo fortsatt lavkarber, bare ikke like streng som før :)

Utrolig bra nedgang, prutti! Du kan sikkert trekke av en kg for kjolen og at det var på kvelden :D

Pruttilutt sa for siden:

Ingen ekskluderes herfra fordi dem endrer taktikk underveis? Nei, ærlig talt. Her står vi sammen uansett om vi spiser potetgull en kveld eller syv på rad. ;)

Selv vil jeg nok ikke være i ketose i dag, trolig ikke i morgen heller. Morgen kveld om jeg er heldig. Spiste greit, men drakk ikke fullt så bra. Dvs. 2,5 dl coca cola + noe karamell fudge tidligere på dagen. Får ta meg litt i nakkeskinnet i dag :) Håper at neste veiing, altså 1. september kan være litt nærmere 90 enn 95 ;)

bente1 sa for siden:

Selvfølgelig må du fortsette sammen med oss:suss: Vi ville savnet deg vet du! Det er forresten mange som går greit ned i vekt på 30-50 karber - og funker det ikke, så tar det jo bare noen dager å være i ketose igjen;)

Så bra Pruttis:klem: Kanskje du bare måtte litt ned på kalorimengden? -Er jo en del som må det for å få av siste rest. -Og da er det jo veldig praktisk at du ikke er så veldig sulten, da, kanskje gir kroppen din deg beskjed;)
Håper du hadde en koselig kveld med venninnen din i går:)

Her lar maleværet vente på seg, så er redd det ikke blir maling på meg i dag:rolleyes: Lette litt i skapene for å finne klær som var klare for å kasseres til malerklær, og fant ut at det var på tide med en skikkelig opprydding og sorterting. Guuuud hvor mye klær jeg har som lenge har vært for små - mye mer enn det som jeg har krympet ut av - er vel kjekkere å shoppe når man er tynnere:p Nå har jeg i alle fall fått sortert skikkelig og lagt ting slik at jeg lett finner ting etter hvert som de passer. Masse fint jeg jeg helt hadde glemt jeg hadde - litt kjekt da:D

Sanna 1 sa for siden:

Min ismaskin er kjøpt på Coop. Og heter Waves ICM-0101, for å være nøyaktig. Den kostet 399,- . Kanskje dyrere maskiner er bedre, men jeg gadd ikke legge så mye penger i det. Nå skal jeg prøve å ta beholderen ut av fryseren en stund før, for å se om det ikke fryser så fort.

Klart du skal være med. Jeg har også den vekten jeg vil ha, men det er jo en kamp å holde den også. Så jeg fortsetter til jeg blir kasta ut med beina først !

MariaB sa for siden:

hehe, ikke akuratt malevær her heller bente. Snakk om drittvær! denne sommeren gir meg frysninger..
Skal heldigvis en uke til Mallorca i september, så da får jeg forhåpentligvis en god dose sol!

Tror jammen jeg må ta i bruk diett.no noen dager nå for å se hvor mye 30-50 karber faktisk utgjør!

MariaB sa for siden:

tror min kosta 299, så ikke så dyr den heller :p Må kanskje prøve den snart da!:cool:

bente1 sa for siden:

Signerer den 110%!!!
-Og hvis noen av dere som har falt fra har gjort det pga at dere føler dere har "sprukket" i løpet av sommerer, så er dere hjertelig velkomne tilbake når som helst, altså. -Og dersom dere ønsker å komme inn i det igjen, skal dere vite at dere alltid har vår støtte og hjelp!!!:klem:

MariaB sa for siden:

:klem:

Dollsine sa for siden:

Pruttilutt!!!! Synes jeg ser deg der du argumenterer for og mot å veie deg. Var det på vekta di du gjorde det? Sent på kvelden, etter mat og drikke, med klær på er jo lovende uansett da. Måtte det kunne skje meg?? :rolleyes:

Så bra Maria at du har nådd målvekten din!!!!!!!! Gratulerer så mye! Klart du blir med oss videre! Hva tenker du på? Tenk på alle de gode rådene og tipsene du har til oss som kommer der bak!

Nyt en dag uten planer; er du litt sliten så trenger du en rolig dag. Kos deg med komle - nam nam. Generell lavkarbo høres perfekt ut. Du sier du tenker å ligge på mellom 30-50 og da lurer jeg på hva du har spist av kh til nå?

Hm...kan jeg be om litt voksenopplæring Sanna: hva er og hvor får du kjøpt Aware kakaopulver. Og hvorfor ikke bruke vanlig freia? (sikkert et dumt spørsmål, men.......)

Takk for tipsene ang ismaskin <strong>Bente</strong> og <strong>Sanna</strong>. Gubben snakker om det  skjønner dere; han som kan spise  - og faktisk gjør det - is døgnet  rundt. Jeg kjenner ham og tenker det kan være lurt å være i forkant hvis  han plutselig bestemmer seg for at ismaskin er tingen å gi til kona:D

Jeg skal sende ny bestilling til iherb om litt når jeg har sortert litt  mer og vet hva jeg skal ha. Det pulveret du har bestilt er det vanlig  søtning? Jeg kan tenke meg suketter, men så noen skrev at det var en  ekkel ettersmak på dem så derfor tok jeg dem ikke med. Mer som det er  bedre med vaniljesmak av teen...... Og du kjære venn...greit at du  spiser sjokolade - men gjør du det som "trøst" på en dårlig dag? Klem! 

Så synd du ikke har fått hybel da <strong>Appelsinpiken! </strong>Det er vel i  Oslo som her i Trondheim at det er et voldsomt press på alle hybler? Her  oppe roer deg seg ned litt utpå høsten og det blir lettere å finne seg  en. Kanskje det samme skjer i Oslo sånn at du får et sted å bo om ikke  så lenge? Hva skal du studere forresten? Men du.......det er helt ok at  du spiser sjokolade, men gjør du det som mental trøst???

herlig søndag <strong>Bente</strong> som har fått ryddet i klesskapet! Jeg legger  det som er "på vent" lengst inne og henter det fram med ujevne  mellomrom. Om ikke annet rører seg så er det deilig å se at den skjorta  som er kjøpt på salg <em>nærmer </em>seg å passe.  Optimist sa du? Må være det:p

Det ble ikke noe maling på meg heller, heller ikke gåtur. Fikk en forferdelig magegreie med smerter og mange doturer. Mer som full stopp:( og ikke på samme tid. Det er så ille at jeg ofte besvimer, så jeg kunne tenkt meg å vite hva/hvorfor egentlig. Når det står på kommer jeg meg ikke til lege, og etterpå er for seint. Sovnet heldigvis til slutt i dag, for det er ganske hardt til kroppen. Har hatt det før og, men muligens ikke så ille etter jeg la om kosten. Det er mer som jeg har spist noe som på den ene siden stopper magen og på den andre siden er "forløsende" og så blir dette en kræsj. For mange år siden fant jeg ut at ris og tildels pasta utløste svineriet, så det sluttet jeg med. Av maten i går som kan ha vært feil spiste jeg noen få natchos (6-8 stk) og en fribol lakris. Det kan ha vært disse to, men jeg spiste så lite. Det eneste som hjelper er å spise en banan (av alt), noe jeg ikke har i huset nå. Prøvde meg på cocosa men var ikke lurt. Nå har jeg spist litt og sitter bare og venter på at smertene skal komme tilbake. Blæh! Sutre og syte. Godt å "klage sin nød" til dere, men nå er det nok. Tilbake til sofaen! Klem!

Pruttilutt sa for siden:

Okei. Ikke provoser det når det først kommer. Unngå fett så langt det går, ta deg heller en brødskive og en banan, så får systemet litt ro. Det høres ut som galleproblematikk, i alle fall for mine ører. Kanskje Sanna har et bedre alternativ. Smertene kan slå ut både i forkant av "anfallet" i form av diare og obstipasjon, og gjerne samtidig. Ser det ofte i journalsystemet (har jobbet 3 år i kirurgisk klinikk i Bodø og har sett flere sykehistorier på nettopp disse symptomene).
Gallestener tar flere år å danne, så kan ikke ses i direkte sammenheng med kost til mer fett, men galleblæren kan få problemer med tiden (du har jo vært i ett år mer eller mindre?) når den får ytterligere belastning og må produsere mer galle, da kommer stenene mer fram.
Voltaren hjelper mot smertene, men årsaken forsvinner ikke. Ta det opp med legen og be om en ultralyd for sikkerhets skyld. :klem:

Pruttilutt sa for siden:

Dollsine: Dette var kjempesent på kvelden, jeg så vekta på badet til venninnen min. Aner ikke hvordan den er i forhold til min egen vekt, så kan slå mange veier :p
Det var absolutt verdt en sniktitt. ;)

Sanna 1 sa for siden:

Vet ikke om det er noe særlig forskjell, jeg. Bare at Aware er økologisk...... Ismaskin er å anbefale...

Sanna 1 sa for siden:

h

Du komme deg til lege, - jeg lurer på om det kanskje kan være gallestein, eller noe.
Du må ikke gå med dette, for når det er så vondt at du svimer av, er det på tide å gjøre noe.
Det er absolutt ikke nødvendig å ha smertene, når du er hos legen....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.