< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Rikkem0r sa for siden:

Og heeeeei Foksy :heia: :D:D Blir stas å få deg tilbake i skravletråden vår :D

MariaB sa for siden:

Bare innom og sier natta jeg!

Er sår i halsen og tung i kroppen, så håper en god natts søvn kan hjelpe meg litt. Orker ikke å bli syk nå som jeg er offshoreenke!!

God natt!

Pruttilutt sa for siden:

Jeg peiser i hele greia. Aner ikke hva jeg skal ha hviten til når jeg er restriktiv på proteinene i utgangspunktet, så den sparer jeg ikke. Har hendt at jeg har bare brukt plommen, men kjenner ikke noe forskjell på smaken. Kanskje det har noe å si på konsistensen??

Skiller kun egget i eggemelka, for der takler jeg ikke hviten. iiiisj.

I dag gikk alt skeis. Spiser heller en vanlig sjokkis enn en sukkerfri-men-vær-så-god-å-tilbring-resten-av-dagen-på-do-sjokolade. :rolleyes:
Dokumentar på TV2 i sort-hvitt. :D Dog, trist dokumentar da. :(
Sa jeg at jeg drømte at mamma, NCIS og jeg sprengte huset hans (og han) med håndgranat? Gøy. Jeg er så fæl.

bente1 sa for siden:

Tenker den magen ser mye større ut oppe i ditt hode enn i virkeligheten;)
Ofte har vi slike kroppslige ting vi henger oss opp i. Jeg er opphengt i lårene mine, feks, og synes de er digre selv når jeg har vært på mitt tynneste.... :) Det er sikkert det som er vårt problemområde, men vi lager det kanskje større i hodet enn det egentlig er?:rolleyes:

Få det ut du - skjønner at det er kiipt å vente på resultater. Blås ut først, så legger du en plan og så følger du planen til punkt og prikke en periode for å se om det da hjelper;)

Uff, stakkars deg, alene med 2 små og syk :klem: Håper en god natts søvn hjelper, så du føler deg bedre i morgen, nattinatt

Dollsine sa for siden:

Du er i alle fall kreativ Prutti! Det skal du ha:D Forstår dog ikke hva du snakker om når du sier sukkerfri-men-vær-så-god-å-tilbring-resten-av-dagen-på-do-sjokolade. Sånn reagerer ikke jeg på sjokoladen. Har til og med spist to på rappen uten å merke noe magegreie.

Maria: du må ikke bli syk nå nei; sånt må du vente med til du har noen som kan pleie deg:p

Rikkem0r: takk for info. Så mange kapsler er uaktuelt:( Spørs om jeg må sjekke ut denne udo'en lell da. Magen min gjør at jeg må opp en til to størrelser i klærne; jeg greier bare ikke at det strammer/tyter ut. Men det orker jeg ikke å tenke på nå. Jeg er veldig helt med deg når du sier at ingenting funker for tiden! Vet akkurat hvordan du har det vennen:klem:Stor klem sendes herved sørover!

Og ja Bente; du har et poeng der. Da jeg var på 67 kg var det kun hengehud der magen er, og den skjulte jeg i klærne. Men tvert jeg begynte å legge på meg så var den tilbake.

Pruttilutt sa for siden:

Å herligheten, da er du heldig. Jeg tåler så absolutt ikke maltitol. Kan spise litt, men ikke stort mer enn litt. 4 biter MÅ være nok, men viljestyrken er liksom ikke min venn. Så, må spises hjemme og ikke i byen eller hos venner. Tar 15 minutter, så er første runde klar. Må helst ha en ladning blader og kanskje til og med litt musikk så tiden går. :p

bente1 sa for siden:

Jeg bruker også somoftest hvitene i is - om jeg ikke skal bruke dem til feks sorbet etterpå:p

Håper du koste deg med den sjokoladen, og at du setter strek over det og ikke går rundt med dårlig samvittighetvennen ;)

Hehehe - er du krimelsker som meg;) Kanskje vi skulle fikset noen sprengte hus sammen...:D

Dollsine sa for siden:

Jeg melder meg som etterforsker når dere sprenger hus:p:p
Digger krimserier både på tv, i bøker og lydbøker.

Og ang is: jeg har laget is av eggeplommer, fløte og sukker i mange år, men har aldri brukt hvitene. Prøvde gelatin en gang men det ble helt feil at isen aldri smeltet:eek:

Så genialt at du kan bruke sjokolade for å få fortgang på magen da Prutti! Nesten litt misunnelig jeg:p:p

Pruttilutt sa for siden:

Haha, vel, det er ikke noe jeg tyr frivillig til ;) Luftsmerter m.m. Ikke så populært nei :p

Jeg sprenger gjerne både det ene og det andre. Ofte jeg drømmer om å være med i NCIS (Marine-politi-serie), bare så merkelig at vi måtte til Afrika for å kverke Judas. Og at mamma var med :D Hoho.

Nå er det snart kveld her i stugo. Mye å gjøre i morgen! Ingen dårlig samvittighet her nei ;) Ikke i dag, det orker jeg rett og slett ikke ;)

Natta alle finingene <3

Rikkem0r sa for siden:

Jeg blir gjerne med i den drømmen asså, u, me, Tony & McGee ;) Ja, og såklat skal mamman din, Dollsine og resten av gjengen også få være med :D Eller Dollsine ville kanskje helst bare etterforske oss? :p
Jeg reagerer heldigvis ikke så altfor ille på maltitol, det blir... ehh... luftig :p men ikke no mer...
Jeg så også på den dokumentaren, trist og uvirkelig.. Men likevel litt åreit å få litt mer info, og litt om hvordan det ble oppfattet av de som var der :(

Ja, jeg bør og må vel legge en plan for så å følge den... Det er bare så vanskelig noen ganger føler jeg.. For planen går ikke å følge fra punkt til prikke når jeg er på jobb... Og sånn som nå blir det jo en uke i Bergen på hotell + kurs.. Det gjør det også litt vanskelig.. Og da føler jeg at jeg på en måte stadig blir motarbeidet av alt rundt meg om du skjønner... Nå begynner jeg jo snart på skole og, så da blir nok ihvertfall det brødet jeg laga en god venn til nistepakke :snill: Men ser for meg at det blir noen nye utfordringer på den kanten også=) Jæjæ, sånn går nu dagan...

Sender en goood klem tilbake:klem: Og anbefaler deg å prøve Udosen i allefall.. Men vil du spare noen kroner bør du bestille fra iherb... Det er ganske så dyrt på helsekosten :ja:

Rikkem0r sa for siden:

God bedring, håper du får sove det bort :klem:

bente1 sa for siden:

Prutti: Du stoler nok veldig på mamma, nok derfor du tok henne med på slikt tokt i drømmen din:love: Jeg vil være med på sprenging - men er sikker på at Dollsine fanger oss altså, hvis hun skal etterforske saken;)

Ja, RikkemOr, slik som situasjonen din er skjønner jeg at det er vanskelig:rolleyes: Håper du finner en måte uansett, heier på deg vet du:)
Glad du likte brødet mitt, min første egenkomponerte lavkarbo bakeoppskrift, så var litt fornøyd med meg selv;) Kjekt om det får være med deg på skolebenken til høsten:D

Nå får jeg også krype til køys, var gryyyyytidlig oppe i dag for å hente sønnen, så kjenner at det siger på nå. Masse nattaklemmer til dere alle:klem:

Appelsinpiken sa for siden:

Nå er jeg sikkert den lykkligste jenta i verden.
Dro på carlings i dag for å kjøpe bukser. Det her har jeg grua meg til kjempelenge, men bestemte meg for at nå får nok være nok. Må ha ny bukse.

Jeg aner ikke hvilken størrelse jeg har, så dama ser på meg og prøver seg frem med 31, og vi tar med oss en haaaaaug av forskjellige modeller til prøverommet.
Tar på meg bukse nr 1. Jeg syns den sitter helt greit. Dama ser på meg og sier at vi prøver en mindre. Hun henter... og når jeg kommer ut, og bukseknappen er igjen, så gliser dama og sier at hun lurte meg. Det er ikke en størrelse mindre - det er TO STØRRELSER mindre. Og hun vil enda en størrelse ned. Buksa passer i størrelse 28 !!!
Jeg ble inne på Carlings i en time, og endte med tre bukser. En lys, en mørk og en svart dra-på-byn-bukse. Alle tre i størrelse 28!!!

Lykkelig!

Foksy sa for siden:

Og enda skal du gå ned 10 kg til?? Da blir du jo borte vekk :O

Gratulerer med buksekjøp! Utrolig deilig å få på seg klær i en mer behagelig størrelse :D

Snakka nettopp med en venninne nå, og fortalte om buksekjøpet.
Denne venninna er liten av seg, og når jeg står bak henne og vi ser i et speil, så ser jeg hoftene mine på hver side av henne.

Hun fortalte at hun også bruker 28 i jeans... Det er noe som ikke stemmer. Håper det er hun som bruker for store bukser.

Pruttilutt sa for siden:

Grattis med buksekrymp - det er digg. :)

Her gikk alt galt i kveld, så den halvgærne bipolare skrullingen i gruppa trekker seg ut for en tid. No worries, bare litt repareringstid.
:klem:

MariaB sa for siden:

Morn morn!

Første mann oppe? ;)

Appelsinpiken: Holy moly, str 28 i carlingsbukser har jeg aldri noen gang kunne bruke! Faktisk så har jeg vel ikke kjøpt bukser på carlings siden jeg var 15 :p Grattis til deg! :D

Formen er litt bedre i dag heldigvis, men stemmen min er borte vekk! Skikkelig whiskey stemme :p
Vekten jeg brukte i går var mammas, så i dag ville jeg kontrollsjekke med min egen....68.1 kg!!:eek::eek:
Er det lov å registrere den på tickeren ettersom i går ikke var min vekt?! :flau:

Og nå, frokost til meg og barna!

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen:)

Wow, Appelsinpiken, størrelse 28, hørtes helt herilg ut!!! Grattis:heia:

Godt at formen din er bedre i dag MariaB, håper stemmen ordner seg i løpet av dagen og at de to små er greie med mamman sin når hun ikke er helt i toppform:klem:

bente1 sa for siden:

Kjære skjønne vakre Pruttilutt!:klem: Du vet at vi er her for deg uansett hva det er du sliter med , vennen:love: Kom og blås det ut så snart du er klar for det kjære du!!!! Håper dagen din i dag blir bedre, tenker på deg skjønne venn:hearts:

Sanna 1 sa for siden:

Istemmer her.
Karr deg opp igjen, Prutten!
Maken til forum skal en leite lenge etter.
Tenk at folk som er vilt fremmede for hverandre, kan ha et sånt samhold.
Men det er vel nettopp derfor, - vi er totalt ukjente, men likevel kjente !!

Ikke bli så lenge borte da, Prutti. Det blir ikke det samme uten deg her.

Gleder meg til å ta på meg en åletrang bukse når jeg skal på jobb i dag - for der er nemlig kjæresten min. Buksene har stretch (og herregud takk for det!!, hadde aldri fått de på meg uten), og rumpa blir AMAZING i de.
Og når jeg tar de av meg, så lurer jeg på hvordan i alle dager jeg har klart å plassere rumpa mi inni de buksene. Ser ut som noe om passer min ti år gamle niese bedre enn meg.

Elsker stretch!

Dollsine sa for siden:

Grattis med buksekjøp Appelsinpiken!! Str 28 høres unektelig forlokkende ut!! Godt jobbet!!!!!!

Så bra du er bedre Maria: ta godt vare på stemmen din. Her i trøndelagen gikk det ei "fauk" med hese stemmer og annenhver person var stemmeløs - meg inkludert. Var så ille at jeg fikk taleforbud:eek: og det var heavye saker altså! Er ei "jabbkjærring" ikke bare her, men også i hverdagen ellers:D

Så til den søte, kloke, halvgærne bipolare og vakre skrullingen vår. Så gikk alt skeis i går - so what?? Det gjør det innimellom for alle sammen. Ikke rot deg borti noe destruktivt slik at det blir ekstra utfordrende å komme tilbake. Hvis du er på forumet, så stikk innom og bare si hei en gang i blant, så vi vet du er med. Deal??

Jeg er snart klar for å ut å gå. Noen som blir med? På med full regn"uhyre" og så ut:)?

MariaB sa for siden:

Herlighet, snakk om å hoppe over innlegg!
Prutti: Håper du har det bra!! Tenker på deg vet du! :klem:

Nysgjerrig nok sa for siden:

God morgen damer!!

Grattis med bukser - og den gode feelingen til Appelsinpiken! Kan nesten ikke beskrives det der, kjenner meg igjen. (når jeg fikk på meg de som har ligget bakerst i skapet) Fantastisk! Sikkert lovely å shoppe de - for ikke å snakke om når du finner anledningen til å bruke de. Enjoy!

Humper i veien Pruttis? (Eller ble du arrestert for den hussprengingen?? baker lavkarbokake med baufil inni og kommer å redder deg) Hva skjer a'? Trenger du tid så tar du deg tid - og trenger du en (eller flere) å lene deg på så gjør du det. Bare du gjør det som er best for deg! Litt-for-lang-og-litt-for-hard-klem på tur nordover til deg.

Resten av hurven:
Jeg var litt usikker etter ferien hvordan jeg skulle revitalisere og "angripe" lavkarbohverdagen igjen - men det ser ut til at det gikk for det meste av seg selv egentlig. Dvs spisevanene er som de skal (omtrent, ikke sjekket med Diett.no). Usikker på ketosen, - men for å slippe skuffelsen så venter jeg med testingen til det har gått noen dager til.
Kjenner også at forrige ukes kaos sakte men sikkert antakelig skal kunne brukes til motivasjon - og ikke bare depresjon. For en ting har jeg tatt meg faen på: hvis jeg noensinne blir satt på en vekt igjen - så skal jeg ikke bli møtt med det tallet.

Så damer: - ha en sterk og stolt dag!!

Rikkem0r sa for siden:

God morgen alle sammmen=)

Håper du straks er inne igjen og blåser ut litt her hos oss om det er det du trenger Prutti'n:hearts: Og enig med Dollsine, om du blir borte noen dager må du for all del komme innom og si hei så vi vet du fortsatt henger med :klem:

Appelsinpiken: Så fantastisk med str 28! :heia: Trur jeg gikk på undomsskolen sist jeg fikk på meg no sånt jeg... Kjempeflink har du vært, kjæresten din kommer sikkert til å synes du er superdigg!=)

MariaB: Godt å høre at formen er litt bedre, whiskeystemme er lekkert vettu :p Håper den ikke blir helt borte for deg så du får snakkeforbud å greier, for DET kn ikke være greit alene med 2 små :rolleyes:

Så bra at du er kommet igang Nyskjerrig nok=) Deilig når det liksom bare er den naturlige måten å spise på, og man ikke trenger å tenke så sykt mye over det=)

Edit, etter alt hadde kødda seg til når jeg posta.. Det var ca dette som egentlig sto:
Ja, og forresten.. Jeg møtte vekta med en kilo opp igjen, jeg hater 80-tallet asså... Mensen tar aldri slutt heller, sikker på det er ettellerannet med p-piller+lavkarbo... overbevist faktisk... Blitt invitert på stranda idag også, men har ikke lyst å vise kroppen min der, så finner nok noe annet lurt å gjøre=) Håper alle får en fantastisk dag i allefall!=)

Jeg glemte å måle cm i går! Bare veiing!
Nå er jeg enda litt mer lykkelig.
Kort oppdatering: Jeg har nå vært en måned i Tyrkia, og har vært hjemme i en uke og to netter. Første halvdel av Tyrkiaturen var lavkarbo - kanskje ikke ketose hele tiden, men definitivt lavkarbo. Så kom kjæresten og de to siste ukene snakker vi ikke om matmessig...

Så målte jeg meg i dag!
Jeg har gått ned 6,8 cm totalt siden siste måledag før jeg dro! Og 2,3 av disse er på rumpa (derfor passer buksene! :p), og resten er fordelt på lårene og overarmer. Magen er omtrent lik, og jeg har gått OPP på puppene! Hva!? (Jeg sier ikke neitakk. Jeg har små pupper- det har jeg alltid hatt, selv om magen har vært stooooor).

I går møtte jeg en venninne for første gang på mange år. Vi gikk i barnehagen sammen og har holdt kontakten litt sporadisk siden da. Noe av det første hun kommenterer er at jeg er mindre enn forrige gang vi møttes. Det er på tross av at jeg har på meg denne genseren i svart fra HM som er fullstendig formløs om jeg ikke tar på hoftene mine og "lager" formene selv:

www.hm.com/no/product/92513?article=92513-A#article=92513-A

Gjett hvem som har noen skikkelig lyse dager (sånn bortsett fra den hybelgreia).

Hm - der sier du noe. Hva skyldes det? Noen som vet?
Jeg skal forsøke å huske og spørre legen om det neste uke.

Får mensen ca når jeg skal, den varer litt lengre enn før - men det er likevel ikke som den pleier.. På et vis.

Rikkem0r sa for siden:

Jeg er på 2 uka IGJEN, er så lei at jeg snart spyyyr... Varte like lenge sist, kanskje hadde den vart lenger og, men jeg slutta å ta pillene for å se om det stoppa da og det gjorde det etterhvert... Jeg er så frustrert pga det greiene der asså... Har laga tråd i spm-delen av forumet nå, håper noen der kansjke har svar :o

Så utrolig bra resultater du har fått forresten! Kjempebra :heia: :D

bente1 sa for siden:

Så godt å se at du er kommet så positivt ut av det!!!! Fantastisk riktig innstilling du har, bruk det som motivasjon siteden ja!:klem:
Sterke og stolte dager - ja det trenger vi minne oss selv på at vi må ha - oppturer eller nedturer:)

Vann i kroppen vet du, spesielt om du fremdeles har mensen. Du burde tatt den strandtueren, vennen, du er en flott jente og bør ikke la den bikinien skremme deg fra å nyte sommeren - sterk og stolt, som Nysgjerrig Nok sa;)

Jeg merker ikke noe til det her. Mensen kommer når den skal, men er litt hissigere enn den har vært før, varer en dag lenger og blir borte. Men varer likevel bare 3-4 dager, da. Hva slags p-piller går du på?
Jeg tar microgynon. Disse er knall.

OG: Dra på stranda! Du er nydelig akkurat sånn som du er!

Rikkem0r sa for siden:

Jeg burde vel det... Men tanken på å ligge der ved siden av kusina mi som veier 50? kilo og er en 155 høy og i tillegg faktisk har fått et barn.. Føler meg så enorm at det orker jeg bare ikke :o Selv om det er "ukjent" by, så dropper jeg den... Gleder meg til vinter jeg :o

Rikkem0r sa for siden:

Aaah, 3-4 dager drømme.. :D Jeg bruker Yasmin, brukt de fra jeg var 15 eller no.. Kroppen burde være godt vandt med de liksom :rolleyes:

bente1 sa for siden:

Sååå kjekt med så gode resultater:heia: Sikker på du ser smashings ut i de nye buksene;)

bente1 sa for siden:

Appropo pupper: Jeg må nok snart ut og kjøpe meg bh er en cup størrelse mindre, alle er blitt for store..... Det må vel være det eneste plagget det ikke er stor stas å gå ut og kjøpe i mindre størrelse:rolleyes:

Jeg gikk på yasmin før, men mange leger anbefaler å bruke yasminelle fremfor yasmin pga hormonblandingen. De er lignende, men de fleste får mindre bivirkninger.
Jeg var konstant grinete og sur på han jeg var sammen med før da jeg gikk på yasmin. Kan ikke ha vært lett å leve med. Hormonell kjærring.
Etter at jeg byttet til yasminelle ble alt bedre, og nå har jeg byttet til microgynon for å ta opp kampen med menssmertene som startet for et halvt år siden (visstnok en genetisk greie. mamma fikk også plutselig menssmerter når hun var 23 år uten å ha hatt det før).

Rikkem0r sa for siden:

Men det er stas å gå fra 85 f.eks til 80 eller 75 da :D Det betyr at det er mindre rundt som den kan klemme på og det kan ihvertfall jeg like svæææært godt ;)

bente1 sa for siden:

Hvis det får deg til å føle deg værre med deg selv, så skal du selvsagt droppe det. Jeg kan komme og gå på stranda med deg jeg vennen - så kan vi være sterke, stolte og vakre sammen - med de bilringene vi har!:klem:

Rikkem0r sa for siden:

Jeg har igrunn ikke noen sånne bivirkninger jeg da (tror jeg, bor jo alene tross alt :p )... Men av alle mulige ting så har jeg mye mer mensensmerter når jeg tar p-piller enn når jeg ikke tar de... Folk begynner jo på pilla for å slippe smerter :confused:

bente1 sa for siden:

Hehehe, hadde det enda vært så vel.... nei er nok cup-størrelsen som må ned, rundt er det ikke store forskjellen.... ;)

Rikkem0r sa for siden:

Ja, det hadde vært no :D :klem:

Rikkem0r sa for siden:

Sikker? :D Kanskje du bare tror det, mens når du prøver så er det perfekt med samme cup og en omkretsstr ned;) Uansett så er det bedre med mindre mage og litt mindre pupper enn stor mage og resten med litt større pupper, så synes du ska være fornøyd uansett jeg :ja: Du har jo vært superflink og gått ned masse!:D

bente1 sa for siden:

Ja, jeg har faktisk fått midje igjen!!!!! .....den har gjemt seg en stund kan du si.....Det er deilig - og midje er fakisk noe som lett synes. Egentlig har jeg vel litt å ta av på puppene også, så det er vel egentlig helt greit, - ett par god pushup bher som holder de "der de skal være" skal snart investeres i;)

Rikkem0r sa for siden:

Midje er så lekkert :D og jess, push-up er en god investering :) Så får du super-pupper og super-midje :D Kommer nok til å "turn some heads" fremover på byen du jah ;)

Rikkem0r sa for siden:

Forresten, dere som er litt flinkere til å bruke diett.no enn meg :o Hva er fordelingen på det brødet jeg laga igår? :p

bente1 sa for siden:

....så mye som eg går på byen så.... hehehe! Men jeg er virkelig SÅ bestemt på at jeg skal greie dette nå, at jeg skal komme dit jeg ønsker og holde meg der. Ikke for at jeg bryr meg så mye om hva andre synes, men for at jeg ønsker å føle meg bedre med meg selv, både mentalt, vektmessig og helsemessig. Føler virkelig at jeg har funnet "min" vei med dette kostholdet, føles perfekt for meg på alle måter:D

bente1 sa for siden:

Er ikke så flink til å bruke diett.no lenger jeg heller, gjør det bare sporadisk. Men la inn denne oppskriften da jeg lagde den, og mener å huske at det ble 82% fett, 15%protein og 3% karber....

Rikkem0r sa for siden:

Aright=) Og du husker ikke ca g kh? Bare lurer på ca hvor mye det er i en skive så jeg har litt peil liksom :snill: Spiste det forresten til frokost nå, er så enkelt å bare lage brødskive asså! :D

bente1 sa for siden:

Det regnet jeg ikke ut - og er jo litt avhengig av hvor tykke skiver en lager- men det er under 12 g i hele brødet, så da kan du jo se ca hvor mange skiver du får fra det - ett sted mellom 0.5 og 1 pr skive vil jeg anta:)

Hvis det er det kokos og mandelbrødet, så fikk jeg 20 skiver ut av brødet, og hver av de har 0,75 karber.

bente1 sa for siden:

RikkemOr, dette er også litt avhengig av hvilket mandelmel du bruker, stor forskjell - jeg bruker det jeg kjøper på helsekost fra Atco - har funnet ut at det har lavest karboinnhold og høyest fettinnhold:)

Rikkem0r sa for siden:

Takktakk, begge 2 :D Jeg fikk, hmmm 23 skiver tror jeg det var... Var hvertfall rett over 20 ;) Så da går jeg for 0,75 per stykk jeg så er jeg hvertfall innafor :D

Rikkem0r sa for siden:

Hmmm, helsekosten min har bare et mandelmel den... Innhold er:
kh:8g
prot:40g
fett:11g
kostfiber:33g
energi:293kcal
pr 100g

Ligner det på ditt?=)

Lille venn sa for siden:

Hei alle sammen:)

Har hatt sykdom i familien, så jeg har ikke vært så 'flink' med kostholdet mitt de siste ukene. Det har jo, som ventet, resultert i ett par kilo opp og maaaange ekstra cm:( For prøve å ta tak igjen nå. Får så masse inspirasjon av å lese hva dere alle skriver og om deres erfaringer. Tusen tusen takk til dere alle sammen:)

Dollsine sa for siden:

Så bra lille venn at du blir inspirert. Her er veggen bred og taket høyt! Du kommer tilbake på sporet etter den lille avsporingen skal du se. Legg det bak deg, se framover og sett i gang!!

Og damer: for noen skravlekjærringer. her går man seg en tur og så er det kommer til TO nye sider! Herlig er det.

Jeg kommer med airbagen min på den stranda damer! Stiller i bikini også; sammen er vi sterke vet dere!

Ser dere har en diskusjon om BH... jeg må også ned i cup men ikke i str rundt:o. For øvrig synes jeg det er skikkelig nedtur når jeg tar av bh'en på kvelden og alt bare slippes rett ned. Sa vi heng sa vi:eek:?

Vi har pakket (les: gubben har pakket) bilen, og vi er klar til take off. HVor turen går vet vi ikke, da vi kjører dit været ser best ut. Satser på overnatting på hotell, men har med telt og soveposer hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å stikke innom på telefonen for å lese så får vi se om jeg skriver noe.

Stor klem til dere alle! :klem::klem::klem::klem:

Gooood tur Dollsine!!!
Nyt det, len deg tilbake og kos deg grenseløst!

Klem-klem-klem!

bente1 sa for siden:

Nei dette er den "avfettede" typen, tror jeg. Kjøpte den en gang med en feiltakelse, men valgte å gi den bort til datteren min.
Den typen jeg har 54.1g fett og bare 3,7g karber pr 100g.
Hvis det er dette du har brukt, får du nok litt ekstra karber og en lavere fettprosent på ditt brød.:rolleyes:

bente1 sa for siden:

Lille venn: Velkommen tilbake, så koselig å se deg igjen! Heng med, så kommer du nok på rett kjøl igjen;)

Dollsine: Kos deg masse masse på tur kjære du. Håper dere møter solen og får noen deilige dager:klem:

Rikkem0r sa for siden:

Håper du kommer deg greit inn i det igjen Lille venn, og at ting er bedre mtp sykdommen nå :klem: Og her er det mange å støtte seg på vet du, og det må du bare bruke for det det er verdt :suss:

Vi er skravlekjærringer ja, det har du helt rett i :D Og for en herlig skravlegjeng det er :syklubb:

Dere kan komme hitover, sola skinner og det er behagelig temperatur :ja: Men det er vel meldt regn i morgen trur jeg, og det er kanskje ikke så attraktivt når man kan risikere å havne i telt :p Håper dere får en kjempefin tur uansett hvor dere havner og at du ikke blir for lenge borte fra oss :o :klem:

Rikkem0r sa for siden:

Ooooh, men hvor skal jeg få tak i den andre da tro :confused: Så forresten at kokosmelet var veldig lavt på karber, bare 3g ellerno(jeg trodde egentlig at det var "verre" enn mandelmel) :D har du kjøpt mandelmlet på sjappa eller på nett? :snil:

bente1 sa for siden:

Det heter Atco, selges i 200g poser på alle helsekostene jeg har vært på her i byen. Tror det blir litt dyerere enn å kjøpe de større avfettede typene, men vel verd det syns jeg. Da jeg kjøpte den "avfettede" typen tenkte jeg ikke over å lese innholdsfortegnelsen skikkelig, tenkte bare at det ble billigere og oppdaget det ikke før jeg kom hjem og sjekket litt bedre - derfor havnet den hos datteren min isteden;) Har blitt mye flinkere til å lese innholdsfortegnelsen etter det. Kjøper nesten aldri noe som har mer enn 5g karber pr 100g, tenker det er en grei grense å ha:)

Rikkem0r sa for siden:

Ja, helt enig at det er en grei grense å ha :ja: Jeg bare innbillte meg at det var den eneste typen siden det var den jeg fikk i hånda første gang jeg skulle kjøpe å spurte etter det :p Da skal jeg kikke litt nærmere neste gang, og se om jeg evt tar turen innom noen andre helsekostbutikker; hvis jeg kan komme på hvor det er noen andre :p

bente1 sa for siden:

Du får vel uansett ikke mer enn rundt 4 karber mer i hele brødet pga det melet, så regner du 1karbe pr skive, så bør du uansett være på den sikre siden. - Det største minuset er egentlig at du får mye mindre fett, så du får heller rette på det ved å putte på ekstra smør på skiva;)
Så kan du jo lete og se om du finner Atco til neste gang du skal bake:)

Rikkem0r sa for siden:

Jada, er jo ikke så ille det :snill: Så får jeg ut på mandelmeltokt og se om jeg finer det andre til neste gang jeg skal bake ;)
Lurer på når jeg får seriene jeg har bestillt i posten jeg :rolleyes: Har jo planlagt de som kveldsunderholdning når jeg er stuck i Bergen :D

Cocosa cocosa - er det bra eller?
Set det er umenneskelige menger med kalorier...Men fint med fett da.

Har ingen problemer meg å få det i meg - men er jo ingen vits å dytte det inn hvis det ikke er kjempelurt liksom... Skal / skal ikke?

Kan noen av dere erfarne damene bekrefte / avkrefte om det er en god ide?

bente1 sa for siden:

Er visst fett som er veldig riktig sammensatt for kroppen vår og skal visst også være med og booste fettforbrenningen. Jeg tar 2 teskjeer i teen min, 1-2 ganger daglig, mer hvis jeg har fått i meg for lite fett. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost fungerer magen perfekt for meg;)

bente1 sa for siden:

Nå fikk jeg mitt nye kjøle/fryse-skap :D Har akkurat vasket utav det, det må visst stå 3 timer i ro før jeg kan plugge det i, i mellomtiden får jeg sette meg ned og lese bruksanvisningen:)

Tidl. medlem sa for siden:

Hei dere damer:) ei til her:) Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Hiver meg på hos dere om det er ok. Takk for tipset med cocosa i teen. bruker å lage sjokolade med mandler av den..(veldig god)
Skal ned iallefall 5 -8 kg, men det er så vanskelig å komme inn i den fettforbrenningen igjen. Trur jeg gjør ting rett, men nei..men nytt og bedre forsøk denne gangen!
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet:(

Nå er den riktig!

Rikkem0r sa for siden:

Ååå, så staaas :D Nå kan du lage deg masse is nå da :D

Velkommen til oss :blomster: Finner ikke bedre gjeng enn denne ;)

bente1 sa for siden:

Velkommen hit:) Håper du vil stortrives sammen med oss:) Du kommer nok raskt inn i det igjen - masse lykke til!

Jaaaa, kjekt. Og endelig et sted som har plass til de ispinnene jeg kjøpte:) -Tenkte det var smart å fryse i passe posjoner, så blir jeg ikke så fristet til å ta alllllltfor mye;) Har en litt for stor svakhet for is. -Men når jeg lager den selv, så sier jeg til meg selv at det er jo bare fløte og egg, nesten som omelett egentlig;)

MariaB sa for siden:

Hællemåne for ei skravling på dere da! :shock: ;) hihi

Og velkommen til deg, Karillen52!!

Har fartet litt rundt i dag også, ordner litt til et utdrikningslag jeg skal arrangere snart. Plan for ettermiddag og kveld er å få ungene i seng, og kanskje strikke litt!
og for de som lurer, nei jeg kan egentlig ikke strikke, bare rettstrikk frem og tilbake :p

Pruttilutt sa for siden:

Flotteste gjengen - en gjeng som holder en halvgærning oppegående. :hearts:

MariaB sa for siden:

åssen går det pruttien?

Pruttilutt sa for siden:

Nedover, sitter med hånda i sjokoposen. Etter et lite meltdown er sovemedisin inntatt og pruttien skal sove litt. Blir litt tynt med flere dager og 3 timer dårlig søvn "her og der". Antar jeg kommer sterke tilbake, men jeg leser som en gal for å holde tritt med dere her inne. Må bare samle litt tråder først.

Låv ju ål!

bente1 sa for siden:

Låv ju, snuppis:love: Sove godt, håper formen kommer seg når du får tatt igjen litt søvn:klem:

Rikkem0r sa for siden:

Låvv ju tu Pruttin :hearts: Sove deg opp i form og humør du, handa kan være litt i godtposen imens den :hearts: :klem:

Blir stas med ispinnefest Bente :D Eller kald omelett var det vel :lol:

bente1 sa for siden:

Kjekt å arrangere utdrikningslag da - så får du øvd deg litt til ditt eget også;)

Flink som strikker altså!! Jeg var sååååå flink til det i "gamle dager", strikket masse da ungene var små, men nå blir det aldri lenger. Kanskje når jeg blir bestemor.....:D

MariaB sa for siden:

som sagt så er jeg IKKE flink :p Jeg har vel fullført to håndarbeid i hele mitt liv; to babytepper. Thats it. Nå strikker jeg på ei vaskefille;)

Ja, det er en del arbeid å arrangere utdrikningslag, men jeg regner med det er MYE mer arbeid å arrangere et helt bryllup! Det er heldigvis en stund til det da ;)

God bedring til deg, Prutti! og SOV GODT!!

hei til dere og takk for hyggelig velkomst:)Har bakt knekkebrød, bruker å 3 doble oppskriften da min mann også spiser dem, laget kjøttkaker med cremefrech og litt fiberhusk, drukket en kopp kaffe med fløte..litt rart fremdeles..,og skal prøve den tekoppen med cocosa i kveld. Kanskje jeg får utslag på stixen min snart. litt spennende å følge med om en har kommet i ketose som det så fint heter og brenner fett. Tror og vet at jeg mosjonerer ikke...det regner....ikke bra unnskyldning:( Har hatt og har vondt i en muskel i foten som svir sånn av og til så jeg er litt forsiktig med å hoppe og sprette til den har roet seg litt...Ser av forumet her inne at noen er svært så flinke til å røre seg, hva med dere? Av og til blir den dørstokken utrulig vanskelig å komme over:)har brukt å danse litt inne for meg selv:)får vel starte litt forsiktig. Har dere noen spesiell veiedag?

MariaB sa for siden:

Karillen: wow, du har vært effektiv i dag! Jeg har IKKE vært flink å verken trene eller gå tur denne sommeren, men har et håp pm å komme i gang igjen i neste uke :ja: Prøver å trene 2 ganger i uka ca, men ikke alltid jeg får det til :)

Mmm...nå nyter jeg deilige kokoslapper! Jeg har gått fra å ikke være så veldig begeistret for dem til å ELSKE dem :sikle:

Og så må jeg fortelle om middagen min i dag! Kylling i Tikkamasala saus servert med blomkålmos! Utrolig enkelt og godt! Tikkamasalaen var ferdigsaus fra Santa Maria og har 7,5 karber pr 100 gram. Ikke verst synes jeg, brukte ikke mye av sausen! Greit å ha noen lettvinte alternativer også ;)
Og blomkålmos er jo helt genialt! Sønnen min er som 3 åringer flest og spiser konsekvent ikke grønnsaker. Blomkålmos derimot hiver han nedpå, det er jo potetmos må vite :D

bente1 sa for siden:

Karillen: Wow så hypereffektiv - trenger ikke ha dårlig samvittighet for ikke å trimme da vet du:D
Jeg har heller ikke vært så veldig flink i sommer. Noen turer av og til er alt. Resten av året danser jeg en del salsa. Drev mye med jogging og aerobics også tidligere, men ryggen min streiket gang på gang, så tør ikke helt.:rolleyes: Kanskje vil den tåle mer når jeg begynner å nærme meg målvekten min? Tør i alle fall ikke å prøve meg på slike harde ting igjen før jeg nærmer meg den;)

MariaB: Mmmm, det hørtes ut som en deilig middag. Smart å finne måter å lure grønnsaker i ungene på. Jeg måtte jobbe veldig mye og veldig hardt med sønnen min da han var liten, men det har jammen betalt seg - nå spiser han så godt som alt jeg serverer han;) Jo tidligere en tar jobben, jo bedre tror jeg:) Datteren min har alltid vært enklere, da, så det er forskjell på hvert enkelt barn hva som kreves....

Vi har også akkurat spist middag. Jeg lagde nakkekoteletter i dag. Krydret med salt pepper og litt chilli og kayenne og freste dem kjapt brune i pannen. Delte kotelettene i to og la dem i en form lagvis med litt løk, blomkålskiver, paprika og smørstekt sopp, helte på fløte, noen smørklatter og krydret litt til, inn i ovenen til grønnsakene var så vidt møre og kotelettene gjennomstekt. Enkel, god, kjapp "alt i ett" middag :D

bente1 sa for siden:

Stille kveld her i kveld - hadde alle skravlet fra seg tidligere i dag:D

Jeg har nå "flyttet inn i" mitt nye kjøleskap. Det har allerede begynt å produsere isbiter, så nå har jeg iskaldt vann til enhver tid. Kanskje en måte å booste forbrenningen på;)
Har ellers jobbet en god del med planlegging og ting som må ordnes klart for danse opp-start om to uker, alt arbeidet i danseklubben vår gjøres på frivillig basis, så det er en del jobb:)

Nå begynner det i alle fall å nærme seg leggetid for meg så jeg logger straks ut. Ønsker alle en god natt Nattasuss til alle:suss:

Sanna 1 sa for siden:

Kort innom før jeg farer på jobb.
Trodde nesten ikke jeg ville greid det i dag, men det går.
I går kveld oppdaget jeg at jeg hadde fått i meg altfor lite fett og tok ei skje med cocosa "på styrten". Strevde litt med å få det ned og kjente jeg ble litt uvel...
Og i natt var jeg våken flere ganger og var veldig uggen.
Kl. 5 måtte jeg styrte opp og rett og slett spy !
Ekkelt, kokos er uggent å levere ut !!
Etter det sovnet jeg og våknet rett så bra igjen !

MariaB sa for siden:

Sanna: Uff, så ekkelt! Høres ut som magen din fikk et aldri så lite fettsjokk! Håper du føler deg bedre :klem:
Bente: Åh, misunner deg et slikt kjøleskap! En venninne har et slikt, og hun har blitt mye flinkere å drikke vann etter det kom i hus :ja:

Kun en uke til min kjære kommer hjem igjen! Og i dag blir en travel dag. Skal først pakke sekken klar til hyttetur i ettermiddag, så venter to barnebursdager på rappen før vi durer til fjells :p
Må planlegge litt hvordan jeg skal spise i dag. Mamma som skal være med på hytta er heldigvis lk hun også, så det er disse bursdagene jeg må overleve. Ei pølse uten brød får gå i nøden ;)

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en god da!:)

Uff da, Sanna, det hørtes ikke godt ut, håper du er bedre nå! :klem:Tror nok ett par mindre doser i løpet av dagen av cocosaen er bedre enn en kjempedose om gangen, ja!;)

Ja, lettere å få i seg vann med et slikt! Genialt med små barn faktisk. Jeg hadde et slikt der jeg bodde da ungene var mindre, og de syntes det var så stas å gå og hente vann med isbiter at det ble helt slutt på masingen etter saft, juice og brus;)

Ei pølse er greit å ty til i slike situasjoner. Ønsker deg masse lykke til. -Og en kjempekoselig hyttetur med mamman din:)

Venter fremdeles på maleværet her. Det var meldt ok i dag, men det er vått og med mørke tunge skyer.... Håper det forsvinner utpå dagen, så jeg kan komme i gang. Ganske irriterende å ikke komme i gang med det jeg hadde tenkt nå når jeg faktisk har noen fridager:rolleyes:

Hei igjentil dere:) Må bare fortelle om det fantastiske "brødet" jeg bakte igår. De andre som jeg har prøvd har vært litt klissete eller noe sånt:) men denne oppskriften som jeg fant inne på forumet fra 2005 er virkelig å anbefale. kan skrive den inn om ønskelig. Var både solsikkefrø og valnøtter, nam. Spiste to skiver i går til teen med cocosa og litt søtning.
Teen ble litt "skinnende", men håper det hjelper på med fettinntaket, lever fremdeles på "slankemetoden", men jobber med saken:)
Ellers om meg selv så er jeg en godt voksen dame på snart 54 år (om 3 uker), har 6 voksne barn, to bor enda hjemme, den yngste er nettopp fylt 18. Det er utrulig som tiden flyr, har mer tid til meg selv, jobber som blomsterdekoratør, (flott jobb), har fri idag:)
Skal lage meg litt lunsj og tenke ut noe tilmiddag. Tror det blir biffsnadder i dag...
Det er forresten veldig koselig med hyttetur, blir så nær naturen og seg selv (veldig filosofisk...)
Har ikke hytte, men bruker av og til å låne gjennom jobben til mannen min.
Tid for mat..:)

bente1 sa for siden:

[quote=karillen52;1178742]Hei igjentil dere:) Må bare fortelle om det fantastiske "brødet" jeg bakte igår. De andre som jeg har prøvd har vært litt klissete eller noe sånt:) men denne oppskriften som jeg fant inne på forumet fra 2005 er virkelig å anbefale. kan skrive den inn om ønskelig. Var både solsikkefrø og valnøtter, nam. Spiste to skiver i går til teen med cocosa og litt søtning.
Teen ble litt "skinnende", men håper det hjelper på med fettinntaket, lever fremdeles på "slankemetoden", men jobber med saken:)
quote]

Hvis du finner oppskrifter som du synes fungerer fint, så legg gjerne med link - og karboinnholdet, hvis du har regnet det ut. Alltid kjekt med nye oppskrifter som noen av oss har testet og kan anbefale :) -Av og til kan man bli litt matlei eller rådvill, og da er det kjekt med anbefalinger ;)

Høres ut som du er på god vei til å komme inn i dette, Karillen, fortsett slik du. -Og bare prøv å glemme gamle lavkalori slanketanker, dette er en helt annen måte å tenke kosthold på:) -Og så er vi her alle sammen om det er noe du lurer på, vet du;)

Rikkem0r sa for siden:

Bare innom å sier hei :love: Er litt sånn tom i hodet idag, så får ikke med meg så mye.. Eller.. Ja, vanskelig å forklare :o

Sanna: Høres ut som kroppen synes det blei litt mye fet på en gang ja, den setter nok mer pris på en liten dæsj her og der :ja: Godt formen blei fin etter du fikk det opp iallefall :klem:

Bente: Været vil nok ikke at du skal male ser du :p Men ja, irriterende å ikke komme igang med ting man har planlagt.. Du får heller kose deg med inneaktiviteter idag så kanskje været kommer imorgen?=)

Karillen: Du må gjerne dele oppskriften :ja: Alltid kjekt å ha noe nytt å prøve ut ;)

Mitt aller beste brød av Karin

Nå har jeg eksperimentert i lang tid. Jeg prøver å finne det best mulige brødet uten at det skal være for mye "sære" ingredienser i det. Dette er det jeg har kommet fram til. Det er et brød som ser ut, funker, virker, kjennes, føles og smaker som BRØD. Sånn synes i alle fall jeg det er! Det er, kort sagt, mitt beste brød.

Det er noen ingredienser her som man ikke får på Rema. Men de er relativt lett å skaffe f eks på en helsekostbutikk. Bor man i en eller annen bygd, blir det kanskje vanskeligere - men da er nå det meste vanskelig å få tak i av litt "spesielle" ting, så da så . . .

OK, here goes. . .

Basis:
1 beger cottage cheese
5 store egg
ca 1/2 dl olje (Raps, oliven - hva du måtte ønske!)

Blitzes med stavmikser eller noe lignende.

Nå skulle jeg sagt melblanding, men det er jo ikke det - bare en blanding!

Så nå blander man følgende:

3 ts bakepulver
3 ts splenda (eller tilsvarende - litt mye søtt, for å legge inn den smaken vi mister ved at vi ikke har mel)
2 ts salt (igjen for smaken)
2 ts fiber husk (eller om du har det som heter psyllium husks - anyway får du fiber husk på ICA, f eks - andre også, sikkert!)
2 ts johannesbrødkjernemel (helsekost - kan sikkert også bruke Nestargel, som jeg egentlig ikke vet noe om i det hele tatt.)
60 g kruskakli
4 ss glutenmel (helsekost)
En liten håndfull ( ca 3-4 ss?) linfrø

I tillegg til det, enten -

Alt 1:
75 g valnøtter
40 g solsikkefrø

Alt 2:
70 g solsikkefrø
40 g sesamfrø

Når du har blitzet egg/ost/oljegreien, rører du bare inn resten, som du har blandet ferdig på forhånd.

La det stå 10 - 15 min. Johannesgreien og fiberhusk-greien må ha litt tid til å virke.

Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten. Det kommer til å se ut som et brød!

Det viktigste er muligens stekemetoden. Det blir nemlig et brød med skorpe av dette!

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Avkjøl på rist.

Når det er helt kaldt skjærer du det i tynne skiver.
Jeg pleier fryse det i pakker á 3 skiver, alle lagt i en stor pose. Jeg får minst 30 skiver av ett brød. Hele oppskriften inneholder ca 30 g karber enten det er den ene eller den andre varianten. Det betyr så langt jeg har klart å regne ut at det er maks ett gram karber per skive, ca.

Det er mye søtt og salt i dette - fordi det er det man ikke kan "fake" - søtsmaken av kornet. Så den må man tilsette. Mye salt fordi man bare nå ha noe smak! Men resten gjør at man får et brød som "fjærer" som et vanlig brød gjør. Det er faktisk veldig "brød-aktig". Jeg anbefaler det så absolutt - prøv om du vil. Jeg tror faktisk ikke du blir skuffet.

Dette er ikke en brødlignende gjenstand, det er faktisk brød.

Stekemetoden gjør også at du får et brød med skorpe.

Mannen min og jeg har lagd oss en greie - vi tar skalken som smaksprøve når jeg har bakt et nytt brød. Med smør. Han sier alltid at om han ikke hadde visst det, hadde han trodd det var et vanlig brød. Og dette er en mann som søren meg ikke er interessert i noe alternativt, nei.

Jeg gjentar: Dette er faktisk et BRØD. Det FUNKER. Jeg håper andre vil prøve det, og jeg håper folk vil gi meg tilbakemeldinger.

[color=green][/color]
Hei:)
Jeg bytta ut cottage cheese med creme fraiche, 3 ss soyamel fra spielberger (kun 3 karb), grovhakket valnøtter og ellers fulgte oppskriften sånn nærmest nøyaktig..

Pruttilutt sa for siden:

Veldig fint om oppskrifter kan legges ut og inkluderer næringsinnhold. Er kjekt å vite "hva man går til" - selv kan jeg lese utfra ingrediensene at dette er god knall, men best å se tallene konkret. Kan du lagre som oppskrift på diett.no? :) Skal prøve når skattepengene kommer. Så knallnydelig ut - flinke damen :)

bente1 sa for siden:

Været bedret seg faktisk, så jeg har stått ute og malt noen timer nå. Jeg griser sånn når jeg maler at håret er fullt av maling.....:( Må finne meg en hatt til neste gang tror jeg;)
Håper dagen din blir bedre etter hvert vennen!:klem:

Karillen: tusen takk for opprskrift. vet du hvor mye karber det er i glutenmel - resten så jo ut som ok ingredienser, men glutenmel har jeg prøvd å unngå, siden jeg vet det er laget av hvete - men nå var det jo ikke så mye av det da;)

Rikkem0r sa for siden:

Bra du fikk malt litt da=) Og malingflekker på hud og i hår er jo supert :p
Akkuart spist jeg, deeeilig pizza :D

bente1 sa for siden:

Jeg var også kjempesulten etter malingen og opp og ned i stige (lårene er litt stive kjenner jeg...). Lagde lavkarbo lasange til oss i dag, mmmm, godt :sikle: En av mine favoritter!

Sønnen min var så skjønn i dag - han kom hjem og sa " du må kjøpe inn noe Baby Bel ost som jeg kan ha med meg når jeg går ut, for jeg gikk på en sprekk i dag jeg" - han hadde spist noe som ikke var lavkarbo hos en venn:D Han har jo sagt at han vil leve mest mulig som jeg gjør for å få orden på huden igjen, men jeg tenkte ikke han tok det så veldig alvorlig;)
Hehehe

Rikkem0r sa for siden:

Heheh, så søt! :D Gikk på en sprekk han :p Bra han er med på kostholdet ditt da og ser positive fordeler ved det, sånn at du slipper å styre med forskjellig mat til dere=) Og ikke minst at han lærer tidlig hva som fungerer bra for kroppen hans :ja:

bente1 sa for siden:

Ja, han er veldig positiv, han trener mye og er veldig kostholdsbevisst - har faktisk kuttet ut sukker og godterier i lang tid (med enkelte unntak nå og da) - fra lenge før jeg begynte med lavkarbo:) -Men siden han er tynn, muskuløs og trener mye, trenger han jo ikke akkurat være i ketose;) -Men han tar vel ett og annet innimellom når han ikke er hjemme, så det blir vel ikke helt ketogent. -Og når han er hos faren får han jo den maten de spiser:rolleyes:

bente1 sa for siden:

Går det bra med deg Pruttilutten:love:
Fikk du meldingen min? Jeg får så mange rare feilmeldinger her i dag, så lurte på om noe hadde gått galt da jeg sendte. Du vet gamle dama ekke så så flink på å gjøre så avanserte ting på pc.................:D

bente1 sa for siden:

Jeg måtte til å bake brød i dag også jeg. Nå når gutten min insisterer på kun lavkarbo kost, går det en del mer av lavkarbobrødet, ser jeg. :D I dag prøvde jeg meg på det lyse kokosbrødet, da, så får vi se om han liker det også.... Får la være å fortellle at det er kokos i det til etter at han har spist det, han er litt skeptisk til kokos;) -Men han har faktisk begynt å drikke cocosa i teen på morgenen da, siden han vet det er sundt, så han er kanskje ikke like skeptisk lenger:rolleyes:

Ellers har jeg vært litt sliten etter malingen, så jeg har for det meste latet meg i sofakroken, litt pc, litt TV. Var veldig stille her inne i kveld, men kan vel ikke være like skravlete hver dag. Håper alle har hatt en god kveld.:)

-Og Dollsine - his du følger med oss på tlf som du sa, håper jeg du koser deg masse på tur og har funnet litt sol og varme:)

JEG FIKK HYBEL I GÅR! Hurra!!

Endret søknaden min, og vips. Nå har jeg en av de hyblene som egentlig ingen vil ha. Men jeg får i det minste bo i Oslo. (Gjett hvem som er glad hun ikke kjøpte månedskort på toget!)

Så i går dro jeg og kjæresten ut for å feire (vi hadde månedsdag også - nei vi har ikke vært sammen i mer enn 8 måneder og en dag :p).
Og plutselig har jeg spist en stor biff med bearnaise. Og fløtegratinerte poteter av ren vane. Pokker.
Tenkte først at, jaja. Det var teit at jeg ikke klarte å tenke meg om hva jeg putta i munn. Så gikk det en time. AUUUUU!!!!!!
Hadde en grusom kveld i går. Hadde mest lyst til å bare dø litt.
Men i dag morges (jeg vet klokka bare er halv seks, men jeg har ikke sovet siden klokka tre. To timer i natt), så veide jeg meg. Hadde tross alt en innvendig rens i går. Veide meg for moro. En kilo ned siden mandag. Håper den varer helt til neste mandag når det er ordinær veiedag. Eller... Jeg gidder ikke kjøpe vekt til hybelen (men tar med målebånd).

Grunnen er følgende bilder (bildene er riktig vei på maskina mi, så aner ikke hvorfor de er feil vei her):
[ATTACH]8893[/ATTACH][ATTACH]8894[/ATTACH]

Er jo litt småslapt, men det er ikke kosthold alene som gjør det! Her må det trening til. Så nå tar jeg bort vektmålet mitt. Får søren meg være grenser! Tenk at det her bare er noen få kilo fra når jeg startet. Og stort sett hjalp det med en mage som ikke er oppblåst.

Når jeg satt på Oslo S i går og ventet på toget mitt (og gudene skal vite at jeg var skikkelig dårlig), så så jeg noen som spiste vingummi og kunne ikke skjønne hvorfor i all verden de putta i seg sånn dritt. Dere husker vel at jeg sa for et par sider siden at det er min favoritt sammen med sjokolade? Poteter er IKKE verdt det! Ikke vingummi heller.

Og når jeg er i gang: her er bilde av puslespillet jeg holdt på med for noen dager siden.

[ATTACH]8892[/ATTACH]

Kortversjon for de som ikke gidder å lese så mye:
Jeg så i speilet og innså at jeg søren meg ser lekker ut! Dropper fra nå vekta og kjører kun målebånd for "bekreftelse". Og har uansett noen bukser som er så trange at jeg ikke kan puste i de... Nytter ikke å spise feil mat da uansett.

Jeg er heit!

Dagens låt:
Who says - Selena Gomez :love:

Dollsine sa for siden:

God morgen! Har fulgt dere og er bare innom for å si hei. Gratulerer med hybel og vektmål Appelsinpiken! Det ordner seg vet du. Er helt enig i at du ksn droppe vekta nå ja.

Velkommen Karillen. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg og.

Jeg så Prutti stikke innom, det er bra!

Skulle skrevet noen ord til dere alle, men det er noe som ikke stemmer nå når jeg skriver på mobilen. Blir spurt om passord hele tiden, og er jo innlogget. Retur hjem i morgen, da er jeg tilbake.

klemmer!

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen:)

Appelsinpiken: Såååå kjekt at du har fått hybel, da blir jo høsten så mye enklere for deg, det var godt å høre at det ordnet seg!!!:) Og for noen flotte bilder av deg - ja, du ser skikkelig hot ut!;) Du kan kaste den vekta med god samvittighet:)
Erfaringen med potetene gjør det nok lettere å holde seg unna denslags i framtiden - man får en sikkelig påminnelse om hvor dårlig det er for kroppen når men opplever noe slikt.

Dollsine: Kjekt å se deg innom - håper du koser deg!:) Vet du jeg får også masse spørsmål om passord hele tiden, lurte på om det var noe jeg hadde rotet til i går, men hvis du opplever det samme, er det kanskje et mer generelt problem?

I dag ser det ut som maleværet fortsetter. Skal ha en litt rolig start på dagen fram til jeg får sønnen min ut av senga. Så blir det frokost med han og ut og male noen timer etterpå;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.