hehe, dollsine, det var jeg som har iskremmaskin uten å ha prøvd den :p Men nå ligger skålene i frysen, så det er bare å komme igang!
Bente: synes ikke du duller jeg! Som Dollsine sier, det man invisterer i barna får man igjen senere! Tror spesielt dette gjelder gutter, som har en tendens til å følge etter jentene og ikke omvent. Så vi må koooose med guttene våre mens vi kan! :love:
Jeg prøvde meg på den der i går (bare for å se om det var mulig) og var helt nazi på å få det til å stemme.
Men fettdelen ble oversteget. Hadde dødd, skulle jeg spist mindre.
Hva ble resultatet ? Jo, steike vondt i topplokket i dag....
Med denne linken ville jeg bare vise hvor mye forskjellig som er ute og går når det gjelder lavkarbo.
Det er søren ikke godt å vite hva en skal tro.
Den ene "lavkarbo-legen" mener ditt og den andre datt. Og det har seg jo sånn da, at vi har litt ekstra tro på leger !! :)
Takk Bente! Jeg husker også den diskusjonen. Er ikke redd for å komme for høyt på proteinene nei; utfordringen er å komme lavt nok. Jeg sier her at jeg ikke skal over 70 g/dag, mens jeg før ferien satte 80g/dag som maksmål. Det er 70 kg som er målvekta mi vet du. Trenger ikke verken brød eller knekkebrød, spiste det mest for variasjonens del. Og for at det var enklere å ha med matpakke med brød enn med salat på jobb.
Jeg kjenner jeg gruer meg ift om jeg blir sulten, spesielt når jeg er på jobb. Hva kan jeg spise da? Ost går jo ikke pga proteinmengdene. Og så er jeg redd for å begynne å fryse igjen:kadetgaar Det er kanskje det jeg gruer meg mest til nå.... Hva gjør jeg da?
Takk til deg og Sanna for linken til den siden. Ble litt skremt da jeg så at jeg måtte spise 21000 kcal/dag for å opprettholde vekta mi :eek: men så det var en kommafeil - amerikanerne bruker ikke komma i tall men punktum. I følge denne siden skal jeg ha følgende for å gå ned i vekt: 1,308 calories pr dag.10g kh/dag 136 g protein/dag 81 g fett
La inn at jeg er stillesittende, for det er jeg i grunnen. Hvis jeg legger inn at jeg driver med lett trim så øker kcal til 1571/dag og fett til 110 g/dag. Protein er likt, og kh har jeg selv bestemt. Dette er nesten dobbelt så mye protein som jeg tenker det....:_oppgitt:
Hva slags tall la du inn da Bente som kom så langt ned på kcal??
La bare inn vekt, høyde, aktivitetsnivå og alder..... Slike automatiske beregninger har jeg null tro på uansett, en må finne ut hva som fungerer for sin egen kropp.:ja:
Min sa jeg skulle spise i overkant av 1400 for å vedlikeholde vekt. Når jeg sjekkker nå på diett.no så ligger jeg ofte rundt 1500, og da går jeg ned i vekt. Jeg teller ikke kalorier, så det regulerer seg ofte til det nivået av seg selv når jeg spiser meg passe mett. Av og til havner jeg på 2000, men det er gjerne når jeg sjekker dager jeg egentlig allerede vet jeg har "overspist".:rolleyes:
Hvis jeg var deg Dollsine, ville jeg passet på å få i meg en skikkelig god frokost med mye fett, drikk te med cocosa som "mellommåltid" om du trenger det, og ta også med en god fet lunch. -Slik jeg har oppfattet deg tidligere er det på dagtid du er mest sulten og fryser mest - derfor viktig å få en god start på dagen:ja:
Prøv med noenlunde faste måltider nå i begynnelsen, ikke spis hvis du er mett selvfølgelig, da utsetter du måltidet, men prøv å drikk litt vann, kaffe, te med cocosa isteden for å spise så mye mellom måltidene. Kanskje regulerer du da sulten litt etter noen uker?
Jeg gjorde dette i begynnelsen da jeg startet å leve ketogent, for i begynnelsen syntes jeg det var veldig vanskelig å skille mellom virkelig sult, sug og tørst.:) -Nå føler jeg det er mye lettere å tolke signalene fra kroppen, og jeg føler også at nå blir jeg sulten når det er "normalt" for kroppen å bli sulten igjen - kanskje trenger kroppen din litt omstillingshjelp;)
Maria!Rikkem0r! Surrer mer med navnene enn hva dere vet! Men prøv nå den ismaskina så vi får høre hvordan det går :D
Det stemmer Bente, det er på formiddagene jeg fryser mest og er mest sulten. Jeg står opp styggtidlig; kl 0545, spiser frokost kl 0615. Dessverre kan jeg ikke ta lunsj før ca kl 11.15-11.30. Ofte sitter jeg i møter fra kl 09-11, så evt mat må spises før dette. Også om jeg ikke er helt sulten akkurat da. Sånn ca kl 09-0930 begynner jeg å fryse. Da er vel kroppen komme i gang, og mangler noe. Da har jeg drukket dagens første tekopp, er et stykke inn i den første literen med vann. Tror jeg må ha noe å spise i den tiden, men hva? Forslag? Ett egg? Med majones? Er det ok?
Eller skulle jeg snudd frokosten på hodet og spist ett egg, litt majones og cocosa kl 0615 og så tatt omeletten kl 0745 når jeg er på kontoret? Er jo ikke så sulten kl 06.
Jeg har lagt inn morgendagens plan i diett.no, hvor frokosten består av omelett, tubeost og med litt sopp. Måtte fylle på med cocosa for å få opp fett%. Frokosten endte da opp på 45 g fett, 21 g protein og 0,6 g kh. Til lunsj har jeg satt sammen en salat av issalat, agurk, blomkål, brokkoli, rømme og olje. Lunsjen kommer da på 57 g fett, 13 g protein og 6 g kh.
Middag blir stekt kylling (ferdig grillet, hvor brystet er skjært i skiver og stekt godt i smør), salat som til lunsj. Sum for middagen: 50 g fett, 31 g protein, 4 g kh. Total sum for hele dagen er 152 g fett, 64 g prot og 11 g kh (%: 81/15/3). Regner med å måtte ha noe til kvelds og, og har litt å gå på av proteiner og fett.
Jeg maser på dere nå, men jeg må finne en måte å gjøre dette på som fungerer. Er veldig glade i dere alle sammen!
Hvis du ikke er sulten kl. 6, så dropp å spis da! Lag heller med deg en omelett som du spiser litt senere når du sitter på kontoret og begynner å bli sulten, da vil du også holde deg mettere fram til lunch. Ingen grunn til å spise med det samme en har stått opp av senga hvis en ikke er sulten, selv spiser jeg aldri frokost tidlig på morgenen, blir ikke sulten før i 10-11 tiden....;) Det med at en absolutt skal spise frokost med en gang en står opp er gammel tenkning ala Grete Rohde....
Alternativt kan du dele frokosten opp i to - spis halvparten før du går på jobb - spis halvparten i halv 9 - 9 -tiden når du blir sulten:)
Ellers syns jeg jo innholdet i dagsplanen din ser veldig bra ut, god fordeling, masse grønsaker, rikelig med fett og passelig med proteiner, så det er jo vel gjennomtenkt, vennen:)
Takk Bente. Jeg tror jeg koker opp noen egg og tar med, og kjøper en majonestube som kan ligge i veska, iaf de første dagene. Tror det hadde vært lurest å spise når jeg kom på jobb; da passer det godt til lunjstid og. Synes det høres deilig ut å ikke bli sulten før i 10-11-tia jeg:rolleyes:; hadde passet meg godt og det. Jeg spiser frokost før jeg drar,for har jeg ikke spist, så blir jeg slapp, får vondt i magen og hodepine (selvfølgelig). Har prøvd å drikke vann for å avhjelpe men det fungerer ikke. Så det må være noe mat.
Prøv deg litt fram, får du hodepine, så spis bare noe lite kl. 6, litt ost eller noen skinkebiter m majones feks, og så en skikkelig frokost senere. Egg og majones er jo ganske ideelt og enkelt å ta med seg;)
Jeg har aldri vært noe glad i å spise tidlig på morgenen. Jeg virkelig hatet det den gangen jeg prøvde Grete Rohde og fikk beskjed om at jeg "måtte" spise om morgenen, ble kvalm og dårlig hver dag....:rolleyes: Kaffe, masse vann og eventuelt en kopp te med cocosa holder lenge for meg på morgenen. -Men vi er jo så forskjellige....... Jeg har stort behov for mat på kvelden isteden:ja:
Hjertelig takk for gode ord, råd og påpekelser. Skal, litt senere, skrive ned noen punkter og jobbe med dem. Det tror jeg kan være lurt(?). :)
Kvelden var super! Ble hentet av mr Flørt og så dro vi til våre venner. Hengslengt i en sofa med hver vår hodepine, hehe. Endelig satte han seg slik at han måtte støtte hodet sitt på meg. Har savnet den.
Samtidig har jeg konkludert med at jeg vet ingenting og forstår ingenting. Det forvirrer meg veldig. Vil ikke virke for pågående, men har lyst å invitere på søndagsmiddag. Herregud, han er jo praktisk talt som hjemme når han er her, så hvorfor ikke? Men akkurat dette har jo gått galt før - jeg blir for ivrig, og så trekker jeg meg tilbake pga. den tilbakemeldingen. Men - det igjen kan jo være fordi jeg ikke bor her lengre. At han må ha ei grense han også.
Kan filosofere meg ihjel her :p BER HAN MEG FLYTTE TILBAKE, SÅ GJØR JEG DET, har jeg lyst å rope.
Nå er omeletten inntatt. Sliter med matlyst, føler alt vokser i munnen. Mamma er så engasjert nå, så da går det vel greit. Jeg skal lage skinkesteik til middag, med løk og noe gulrøtter til. Og brunsaus av sky og fløte. Det blir godt :)
God morgen Prutti:klem:
Jobb videre med spørsmålene du spekulerer på; skriv gjerne ned det du tenker også. Du liker og er god til å skrive så da er det bare bra. Sånn litt sånn "mammaaktig" vil jeg si at hvis du legger ut noe i det offentlige rom så vær bevisst på hva det er. Ikke gjør deg mer sårbar enn du allerede er.
Og du...bare vær forvirret du. Hvorfor må du vite og forstå da? For å ha kontroll? For å styre utviklingen? Hvorfor ikke la det gå sin gang og se hvor det havner? Hvis du er redd for å invitere på middag, så la mamman din gjøre det. Det er sånt vi mammaer er der for:snill:. For meg høres det ut som han er husvarm så hvorfor ikke.
Kos deg i dag, med eller uten middagsgjester. Spis det du greier, og så kommer alt på plass etterhvert. Stor-støtte-fra-meg-klem.
Jo, er bevisst på hva jeg legger ut. Samtidig står jeg for alt. Ingenting ved min bruker kan knyttes til min identitiet, foruten dere som har mottatt epost fra meg privat. Så, det skal gå bra. :)
Nå begynner jeg på steika. Lur den der med at mamma kan invitere. Først skal jeg se om jeg hører noe. ;) I want him crawling back :o
Har du det bra, vennen? Her er det altfor varmt og skyfri himmel. :_ohmy:
Bra du passer på deg selv!
Men jeg kan jo ikke dy meg - hvorfor skal han komme krypende?? Skjønner at det er ting her jeg/vi ikke vet, men IKKE GJØR DET SÅ VANSKELIG FOR DEG SELV DA SNUPPA!!!
:D
Jeg har det ikke bra nei. Migrenen har slått rot og gir seg ikke. Forbasket og. Jeg begynner på jobb i morgen, vi får feriegjester i kveld og dette passer meg ikke:mad: Kommer meg ikke ut på gåtur engang. Her er det 20 grader og sol - for sterkt lys for min del i dag. Altså er jeg inne, stryker klær:eek:, rydder, drikker vann (lyst på pepsi max), surrer litt rundt. Og sturer. %&%¤#¤# Sånn, da var det sagt:D
Ellers har jeg det bra. Jobber med en dagsmeny jeg kan bruke, uten å verken fryse eller sulte:p
Pruttilutt: Synes absolutt du skal invitere han på middag - dere har jo tilbrakt hele helgen sammen likevel, så hvorfor ikke? Bare en litt forsiktig: jeg står og lager steik til middag, har du lyst til å smake er du velkommen til å spise med oss kl.... :) Det er da slikt en må kunne gjøre til en god venn, så det burde uansett ikke virke "overivrig" ;)
Så koselig at han kom og satte seg slik at han støttet hodet sitt på deg da - virker jo ganske ivrig han også da, spør du meg.:love:
Og forresten: Du kan jo antyde at du er usikker på om du skal bli værende i Tromsø eller flytte hjem, så får du se hvordan han responderer på noe slikt;) Ikke vær så redd for å vise litt av følelsene dine, kjære du!
Dollsine: Ååååå, nå igjen den hodepinen, føler med deg. Har du tatt medisinene dine da vennen? Sender deg en stor trøste :klem:
Nå har jeg stått opp (nesten) og kost meg med å lese igjennom helgens skravlinger her inne. Er ikke helt våken nok til å huske helt hvem som sa hva da... :confused:
Grattis med hybel til Appelsinpiken og leilighet til ..Rikkem0r? hehe. Så gøy med oppussing, fargevalg, IKEA (som har mye, men aldri alt det man skal ha akkurat da) interiør og planlegging. Me like! På ifi.no er det mye inspirasjon og gode tips til oppussing (hvis dere ikke har bestemt dere helt)
Og du Dollsine var tilbake igjen forstod jeg? Good! Kjipt med migrene da - og gjester og hverdag.. Hm.. Sender god-bedring-klem og varme tanker til deg! Ta det med ro - det er lov å være syk!
Og du Pruttis flørter og det som hører med? Da tenker jeg både på den deilige spenningen, de uavklarte forventningene og den såre delen som blottlegges litt. Merkelig det der. Godt og vondt på samme tid. Sikker på at jo mindre tu tenker, jo bedre går det. Husk at han er mann, han tenker ikke! Tror det er en greie vi driver med jeg; funderer, analyserer og tolker - og da ofte mere enn det som er bra for oss. Lev du - vær deg selv og pust med magen - det er jeg sikker på blir bra. For dere begge to.
Var på fest i går jeg da (fant en snerten ola-kjole i skapet, som ikke har passet siden 2006!!!!! Satt som den skulle vært skreddersydd - Mmmm)
Følte meg vel og fin. Tenkte på det dere snakket om oppi her et sted; om å se verdien i seg selv: tror jeg har noe å gå på der jeg også. Jeg følte meg vel og fin, - men likevel så er jeg ikke 100% avslappet i selskapssituasjoner... Har lite tillit til at folk skal være snille mot meg...på et vis. Venter liksom på at noen skal si noe kjipt, gjøre noe dumt.. Hm. Vet ikke helt, men jeg tenkte på det i går også.. Skeptisk jeg. Må jobbe med det der, vet bare ikke helt hvordan jeg angriper det.
Men festen var ok den altså! Litt sliten i dag. Og dessuten er magen min skikkelig oppblåst..Skjønner ikke helt hvorfor.. Røyk riktignok på en bit med Foccatia i går, - men den var ikke sååååå stor. Hm..
Regner med det blir bort til i morgen - hverdager er greie sånn.
Sååå kjekt å komme inn i en kjole fra 2006 - det skal du jammen være kjempestolt av!!!:heia: Sikker på du var utrolig flott!
Og jeg tror det er mange av oss jenter som sliter med det der å se vår egenverdi - og jeg er enig med deg, jeg vet heller ikke hvordan jeg skal angripe det. Jeg vet jo oppe i hodet mitt at det er helt feil å alltid være så selvkritisk, men følelsen av ikke å strekke til er der uansett hva hodet mitt sier..... Tror det er et veldig jente-problem - har i grunnen truffet svært få menn som har det slik - mange av dem har vel heller en tendens til å overvurdere sin egen fortreffelighet ;)
Uansett så kan vi hjelpe, støtte og backe hverandre opp - så får vi litt hjelp på veien i alle fall:)
Når det gjelder magen, så har jeg funnet ut at det skal veldig lite mel til før jeg får problemer med magen, virker nesten som det er enklere for magen å håndtere for mye sukker:ja: Men som du sier, i morgen er det nok over igjen :)
Grattis med "gammel" kjole Nysgjerrig nok! Så moro da:D:D
Jeg har begynt med medisinene, det tar bare noen uker nå så er det full virkning. Og ja...det er lov å være syk, men når en er vant med hodepine/migrene mer enn halvparten av dagene i måneden så legger en seg ikke ned. Ikke jeg i allefall:( Når det er på det aller verste - som i ferien - da nytter ikke annet, mens i hverdagene så "overser" jeg at det er vondt og fortsetter som før. Det er ikke bra det heller:(:( Så jeg gleder meg til pillene fungerer igjen, for da blir det lettere å være til.
Vi får feriegjester i kveld, kjipt siden vi begynner på jobb, men dette er folk som vi kjenner godt og som greier å ta vare på seg selv. De skal bruke huset her som base for trønderaktiviteter, og blir borte på dagtid lell. koselig med besøk!
Rikkem0r: betalte du mye for den Udosen du bestilte?
Takk snuppa! Det er bare så dumt at PM forverrer migrenen sjøh..:hylgrine::hylgrine:Hvis ikke hadde det vært tørstedrikken i dag (les: trøstedrikken da)
Hva har vi nå sagt som du skal trumfe gjennom hos mamsen da??
Jeg tror jeg var fin altså - hehe - og fikk masse bekrefelser på det fra de nærmeste. Så godt. Og følelsen når kjolen smatt på - ohlala - DET var bekreftelsen sin det! Nå er det bare å fortsette.
Enig i at jenter bør og kan hjelpe hverandre, skulle bare ønske alle gjorde det!! Skulle vært en lojalitetspakt liksom. Å være snill, lojal og kunne glede seg over andres lykke. Omtrent som her inne, ikke sant?
Tror du at det er den ene brødbiten?? Magen er i alle fall større enn den biten jeg spiste.... Godt jeg ikke spiste mer da.
Menn ja....De er stort sett fornøyd de, - med seg selv og kroppen sin. Hm - skulle hatt mere av det genet der gitt.
Godt med gjester som ordner seg selv! Spesielt når du ikke er helt i slaget. Høres grusomt ut med migrene - håper medisinene gjør susen raskt. krysser fingre
Blir du bedre av lavkarbo eller? Har du testet forskjellige medisiner - eller er den du har god nok?
Om å sende meldingen :p Men jeg gjorde det ikke. Skal vente litt...men ikke for lenge. Han vet at jeg er interessert i ham. Jeg liker å tro at han vet det. :D
Her har jeg faktisk sittet ute en stund på verandaen - slå alarm! ;) Kjenner det svir i min jeg-har-rødt-hår-og-fregner-hud på armer og hender. Litt godt. Skal gå en tur litt senere, vi har promenade fra her jeg bor og ned til en strand, det er en herlig tur med frisk bris fra sjøen som går langs hele promenaden. Godt for kropp og sjel med bølgeskvulp. Kanskje jeg skal ta med en bok og sette meg på toppen og skrive litt :)
Heihei alle=)
Har vært lenge våken og lest meg opp underveis idag, har bare ikke orket skrive.. Vet ikke hvorfor jeg er sånn noen dager, men alt bare blir et ork liksom :o Jeg driver å prøver å manne meg opp til å ringe en fra jobb å spørre om han kan være referanse for meg... Søknadsfristen er imorgen, så jeg MÅ spørre nå liksom.. Synes bare det er så vanskelig med han, jeg sliter litt med å lese han og derfor er jeg liksom ikke sikker på om han er skikkelig fornøyd med meg... Scary as shit den samtalen liksom, og ja jeg vet det er fjollete... Men jeg får sånn vond klump inni meg når jeg tenker på å plukke opp tlf.. Ved siden av det driver jeg å forbereder litt for å reise til Bergen imorgen.. Litt lite motivert ja, men det blir sikkert greit... Usannsynlig kjedelig å være en uke i en by hvor jeg ikke kjenner noen da, meeen men=)
Vi var på Hjelp, vi er i filmbransjen.. Anbefales ikke.. Heheh :p Ja, det passer jo perfekt dA=) Og kos med skikkelig jentefilm:)
Jeg kjøpte på helsekosten jeg, så det var ganske dyrt.. Tror ikke det er så dyrt hvis du bestiller fra iherb asså=)
Håper du koser deg med stek og besøk(?) Prutti'n :love:
Du VAR fin - basta, ikke still spørsmål med deg selv nå;)
Kan godt være brødet, men kan jo selvfølgelig være at alkoholen også spiller inn - uansett så er det ute av kroppen i morgen:D
:hylgrine:griner litt med deg snuppa. Håper du greier å kose deg med besøket til tross for migrenen!
Ta mot til deg og ring, du. Det blir sikkert mye enklere i virkeligheten enn oppe i hodet ditt;) Noen ganger må man bare hoppe i det - og uansett hvor ille det blir, får du bare ubahaget to ganger ved å sitte og grue deg:klem:
Spennende med ny jobb da - er du litt lei av å drive og reise ut kanskje?
Jeg har vært borte hos datteren min og skravlet en stund - veldig koselig :love: Ellers var det grillribbe med blomkålmos og salat til middag i dag. Rikelig med fett, så en blir god og mett av det ja;)
Om å sende meldingen :p Men jeg gjorde det ikke. Skal vente litt...men ikke for lenge. Han _vet_ at jeg er interessert i ham. Jeg liker å tro at han vet det. :D
Her har jeg faktisk sittet ute en stund på verandaen - slå alarm! ;) Kjenner det svir i min jeg-har-rødt-hår-og-fregner-hud på armer og hender. Litt godt. Skal gå en tur litt senere, vi har promenade fra her jeg bor og ned til en strand, det er en herlig tur med frisk bris fra sjøen som går langs hele promenaden. Godt for kropp og sjel med bølgeskvulp. Kanskje jeg skal ta med en bok og sette meg på toppen og skrive litt :)
Hmmmmmm -så du hørte på mamma og ikke på oss altså ;)
Håper du fikk en deilig tur. Hørtes egentlig veldig godt ut -litt sjeleterapi
Nei, ikke lei av jobben=) Er vel egentlig for å prøve å sikre meg jobben der jeg er nå at jeg søker :o Jeg er jo innleid til Statoil, og nå har de lyst ut så jeg vil prøve å kome meg inn å bli fast ansatt=) Det er ikke lett, for det er et par tusen søkere... Men da er det jo desto viktigere med gode referanser.. Bare det at jeg ikke klarer å lese han helt som skremmer meg litt.. Mn jeg vet det er teit, og jeg vet at jeg må spørre han... Jeg skal det asså :ja:
Så kos med pratestund med dattera :love: Og middagen hørtes kjempegod ut :sikle: Jeg har spist 3 kokte egg med salt på jeg :p
Å ja, på den måten! Selv om det er mange søkere, burde du jo da ha en bedre sjanse enn mange andre da, siden du allerede gjør jobbe ;) Ønsker deg masse lykke til, RikkemOr, håper det ordner seg:klem:
-Og nå tar du den telefonen og får det unnagjort - sier mamma-bente;)
Masse spørsmål om hybelen altså :).
Her et bilde av senga/sofaen min.
[ATTACH]8928[/ATTACH]
Har det ikke blitt koslig? Så langt har jeg bare seng og bokhylle her. I morgen blir det TV og TV-benk. Og håper jeg klarer å få tak i et fint bord og stoler også.
Det står på SiO sine nettsider at hybelen er 10-11 kvadratmeter. Har målt selv, og funnet ut at selve oppholdsrommet er 11 kvadrat.
Men så er det en liten gang og et helt eget bad, så tilsammen ender det på 15 kvadrat. (pluss fellesområde med gang og kjøkken)
I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett :D!
Så koselig!=) Og så bra at du fikk eget bad :heia: Ja, skjønner det er litt rart sånn med en gang, men er jo fantastisk at du endelig fikk hybel da :klem:
Bente: Ja, jeg hørte på deg og ringte :ja: Det var kjempeskummelt og jeg hadde stooor klump i halsen og magen, men han sa ja - så det er jo supert=) Også la han til at det var veldig bra at jeg søkte, så jeg velger å ta det som at han synes det er bra ikke bare for min egen del (tryggere jobb osv), men at han gjerne vil ha meg videre :o Nå må jeg rette opp cv'n min ;)
Appelsinpiken: Så koselig du har fått det! Håper du vil stortrives, både på hybelen, i Oslo og med studiene:)
Pruttis: Du og mamma vet nok bedre enn oss andre tenker jeg ;)
RikkemOr: Så kjekt at han ville hjelpe deg, det er jo kjempebra for deg når du søker! -Definitivt vel verdt den telefonen;) Og så kjekt at han var så positiv til at du søker - det er jo et veldig godt skussmål for deg! Skal holde fingrene krysset for at jobben blir din:4klover:
Nå begynner det å nærme seg leggetid - tror jeg har blitt "smittet" av Dollsine sin hodepine i dag, så tenkte jeg skulle prøve å komme meg tidlig til sengs og sove det av meg. Ønsker dere alle en god natt:sove:
Absolutt vel verdt telefonen :ja: Jeg hadde andre referanser som jeg vet bare har positivt å si om meg.. Men han, i den stillingen han har, tror jeg det kan ha en del å si=) Så glad for at jeg manna meg opp(ja for jeg har tenkt på det i over 4 uker!), og for at han sa ja :snill:
Sov godt kjære deg :love: Håper hodet ditt også blir bra :klem:
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag:)
Hodet er bedre i dag, det er den nakken som har stivnet litt, et varmt bad i går kveld og noen timer søvn i natt har mykt opp litt:)
Veiedag - og for første gang, fikk jeg røde tall i dag - 200g OPP:rolleyes:
Lurte på hvordan den fysiske aktiviteten denne uken ville spille inn, men trodde da ikke den ville gi oppgang.... Ja,ja, jeg vet i alle fall at jeg har spist som jeg skal, og på ett tidspunkt måtte det vel stoppe opp her også - har jo hatt kontinuerlig nedgang så lenge nå.... Men det var litt kiiipt likevel altså.....:rolleyes:
Kjempekoselig! Og så deilig med eget bad da! Det er gull verdt tenker jeg! Hvordan gikk første natta? :)
Jeg er ikke glad i å ta slike telefoner jeg heller....men så flott at du gjorde det! Lykke til! :D
Jeg glemte helt av veiinga i dag, så får drøye det til i morgen. Har ikke helt trua etter en del utskeielser i helga, men men.
Nok en travel uke i vente (skjønner ikke at det går an å ha det så travelt i perm! :p ):
I dag må jeg vaske hus og dra til byen og hente kjole og dress fra renseri
I kveld skal jeg ha møte om utdrikningslag
i morgen skal jeg hjelpe bestisen å lage bryllupsstæsj samt å skrive tale til bruden som gifter seg på lørdag.
På onsdag kommer mannen hjem, og vi må bestille pass til barna
Torsdag reiser jeg til Bergen på RIHANNA KONSERT!! :heia:
Fredag kommer jeg hjem igjen
Lørdag er det bryllup
PUH! :p
Og jeg må bare si at kinoen i går var fantastisk! Anbefaler Bridesmaids på det varmeste. Den var hysterisk morsom, jeg lo så jeg grein :D
Sleit litt med å sovne, så satt på en sånn hypnose-app jeg har på telefonen. Sovner alltid kjempefort. Våknet omtrent for en time siden av babling på kinesisk. Deler kjøkken med en kinesisk utvekslingsstudent, muligens to. Enten så småskravla de på morgenen, eller så hadde de en liten krangel. Ikke godt å vite...
Var litt småkjedelig i går, men glad jeg har internett så jeg kunne tenke ut hva jeg skal ha på ikea etterpå. Får hjelp av kjæresten når han er ferdig på jobb (om et uendelig antall timer).
MariaB: Oi, litt av et program! -Men det hørtes jo ut som masse kjempekjekke aktiviteter da, så du får nok en kjekk og innholdsrik uke - og så får du mannen hjem igjen - deilig tenker jeg:love:
Appelsinpiken: Er vel litt overgang å bo alene på hybel....Du vet du alltid har oss her inne å skravle med om du føler deg alene, vennen:klem:Kos deg med shopping på ikea i dag!
Fri fra jobb i dag og har planer om å bake litt til ferieturen.
Regner med at frokosten på hotellet kan bli en utfordring.
Vanligvis byr greske og kypriotiske hotell på stort sett hvitt brød, syltetøy, honning og kanskje litt ost og feta..... Nå skal jeg ikke være helt pesimist da.... en kan jo håpe på litt egg i det minste. Men har tenkt å ta med meg et "brød" i beredskap.
Har noen av dere prøvd å fryse ned disse muffinsene m/ost ?
Jeg har ikke tall på hvor mye bakst jeg har kastet. Har prøvd forskjellige oppbevaringsmåter. I kjøleskap, i bokser, kurv på kjøkkenbenken osv. Det meste blir ekkelt i kjøleskap, synes jeg. Bortsett fra brødet.
Jeg er egentlig ikke spesielt glad i å lage mat, så jeg synes det er greit å lage litt, når jeg først er i gang. Da er jo fryseren grei og ha. Men kresen som jeg er, så synes jeg mye lavkarbo blir uggent etter tining !!
På hotellet vi bodde på i Hellas var det alltid masse egg og bacon, så frokosten syntes jeg faktisk var veldig enkel å få riktig ;) Håper det er slik på "ditt" hotell også!
Jeg er vel ikke så glad i ting som har vært frossent uansett jeg, synes nesten all mat taper seg veldig i fryseren - med noen få unntak.... Så jeg lager heller mindre porsjoner og har maten fersk:) Når jeg lager muffins, lager jeg helst ikke mer enn 12 i gangen - da holder de seg fint til de blir oppspist.....-Men nå skal det sies at jeg egentlig koser meg litt med å lage mat da;)
Kjempekos var det!! Misunner deg den fasen der, - og det å starte med blanke ark ift interiør og dill-dall. Nyt det.
Har du nett - har du oss veit du.
Bra det gikk bra da!!! Håper du får den, krysser fingre. Spennede sånt no' - og litt ekkelt. Den vurderingsfasen. Når han svarte deg som han gjorde så lover jo det godt synes jeg.
Du vet best selv, det er jeg helt sikker på. Hvordan er han å snakke med da? Tilfører han deg noe positivt (foruten litt sommerfugler)?
Kos deg og nyt fasen - uansett.
Bra du er bedre - begynte å lure på om det var virus her inne. :rolleyes:
200g er ingenting. Et glass vann liksom.. Ikke tenkt på det. Har du spist som du skal så er det det du skal tenke på, du er flink og kroppen din er en levende sak. Gudskje lov!
Ja, du har rett i det! Jeg vet jeg har spist som jeg skal, så jeg er egentlig ikke bekymret, men har vel vært litt "bortskjemt" med nedgang hver uke en stund nå, så da var det bare en mental nedtur å se røde tall..... Men ny uke i dag - det er bare å fortsette som jeg vet jeg skal, så kryper nok vekta nedover igjen;)
Jeg har heller dårlig erfaring med frokostene på disse hotellene, bortsett fra på All inclusive. Så jeg håper vi blir like heldig som dere var. Krysser fingrene for det ! :)
Hvordan oppbevarer du dine muffins da ?
Jeg spiser lite "brødmat". Har sikkert et brød i 3-4 uker. Så jeg deler det i 2-3 og fryser det !
Jeg hadde tenkt jeg skulle ta med en muffins eller to på flyet. For der er maten heller uspiselig ! Prøvde meg på å spesialbestille, men det nærmeste jeg kom lavkarbo var diabetikermat. Og den passet slett ikke likevel....
Men kanskje maten blir konfiskert i sikkerhetskontrollen ? (selv om den ikke er flytende) :p
Så lenge sønnen spiser lavkarbo, så forsvinner det meste på ett par dager....;) De brødene jeg lager er sikkert mindre enn dine, da (1,5l former), oppbevarer halvparten på benken, halvparten i kjøleskapet, og tar det fram når den første halvparten er spist. Synes det smaker bedre på den måten enn fryst.... :) Prøver å ikke bake så altfor ofte - men de gangene jeg gjør det, velger jeg heller å spise en del av den maten og mindre annen mat (da blir det skiver istedenfor egg og bacon, omelett, kokte egg osv). De brødene jeg baker har jo perfekt fordeling, over 80% fett, så jeg synes det hjelper både å få opp fettprosenten, og på holdbarheten også.:)
Det er nok samme str. på brødet.
Men jeg har jo ingen å dele det med. :) Ikke ti ville hester ville fått gubben over på lavkarbo.....
Jeg baker heller ikke mye. Har prøvd meg på en rundstykke-oppskrift en gang, men det ble drepen. Oopsier er gode. Kaker har jeg aldri prøvd meg på. For meg er det viktig at jeg ikke vender meg til alle disse erstatningene.....
Hehehe nei, ikke noe poeng i å tvinge noen som ikke vil;)
Jeg baker bare muffins en sjelden gang - og kun når sønnen er her, for da begrenser det seg fort hvor mye det blir på meg;)
Mandel og Kokos-brødet mitt og Cornelias lavkarbo-kokosloff, har imidlertd veldig lite karber, så det tillater jeg meg litt mer av - når jeg da først baker det.:p Jeg har også droppet søtning i den loffen, så da blir det bare egg, smør, kokosmel, litt fiberhusk og bakepulver, som burde være helt ok:ja:
Tenker likt som deg tror jeg.. Ikke veeeldigglad i å bake (det er for så vidt ok - men det blir ikke til at jeg gjør det likevel). Men så bakte jeg heller ikke FØR lavkarbo livet begynte da. Eneste jeg lager er knekkebrød - og de er gode, lang varighet og fine å ta med seg. Godt for magen også med litt fiber - og noe å "bite" i. Kanskje det hadde vært noe å ta med seg? Jeg hadde med to bokser på ferie (63 stk knekkebrød) - fungerte ypperlig!!
Ja, knekkebrød har jeg også tenkt å ta med meg.
Kanskje ikke like mange som du hadde da.. :)
Det er jo mye fet og god ost på Kypros.
Jeg vet fra "gamle-høykarbodager" at lunchen gjerne blir til middag,- og så blir det middag om kvelden også..... iallefall når baguetter og denslags er fyfy..... Da er det greit med knekkebrødene... Cocosa skal jeg også drasse med meg. Gubben rister på hodet !
Jeg beregnet tre knekkebrød pr dag - og da haddejeg så det holdt. Ble kjent med ei dame fra sverige som også hadde begynt på lavkarbo, så da hadde jeg noen å dele med. Fikk mail av henne i går med spørsmål om oppskrift så jeg regner med at de slo ann. Men det var i allfall god holdbarhet på de da - like fine etter tre uker.
Cocosa ja - der sier du noe. Kjøpte det jo første gang i forrige uke - sitter å nipper nå (kaffe). Synes det er godt jeg, tilfører bittelitt søtsmak på et vis. Også blir jeg så glatt og myk på leppene.
Når reiser du da? Blir du 2 uker eller? Fikk lyst på en sydentur jeg nå... Varme og strand høres fortreffelig ut.
Jeg synes også Cocosa er godt. Og som du sier, så blir leppene så gode...
Det sier litt om hvor fett det er. :)
Jeg reiser på fredag morgen.
Dvs. vi reiser til Bergen på torsdag og overnatter hos yngstemann. Ellers hadde vi måttet reise hjemmefra før kl. 02.00. Litt lang vei, kan du si.....
Og vi skal være der i 2 uker.
Skal bli deilig !!
Jepp - gir jo unektelig en følelse av at man nettopp har tatt på Lypsyl.. :D
2 uker er best - skal man på en ny plass så tar det tid å orientere seg - og skal man et sted man har vært før så går det med tid til å få bekreftet at gamle favoritt resturanger fortsatt er favoritter. Ferie er godt uansett det. Hehe - lett å drømme seg bort her jeg sitter på kontoret og ser ut på den regntunge grå hovedstaden ja...
Tenker på all den gode greske maten..mmmm... Og sånn grillet ost... feta saganaki! - ååhhh DET er godt det.. Yum-yum! :p
Hei:)
Er det noen av dere som har en god oppskrift på muffins med ost....?
Har funnet flere på forumet, men hvis dere har en som er god, hadde det vært fint å få den:)
Sanna og Nysgerrig nok: Jeg liker også veldig godt hvordan leppene blir av cocosa. Har ikke hatt tørre sprukne lepper siden jeg startet med cocosa i teen. Kjekk bieffekt:D
Lille Venn: Har dessverre ikke noe jeg har prøvd ut. Men jeg tenkte også å prøve å finne noe som skolemat til sønnen når skolen begynner, så kommer du over noe godt, så post det gjerne her;)
Som jeg fortalte hadde gutten min skikkelig stort kviseutbrudd etter speidertur og veldig mye sukker og mel i kosten. Nå har han levd lavkarbo i underkant av en uke, og det er faktisk nesten helt borte. Helt utrolig at en liten uke med "skikkelig" kost kan gjøre så stor forskjell altså. tror han er frelst lavkarbo-fantast etter dette;) Egentlig burde alle med store kviseproblemer blitt anbefalt lavkarbo kost istedenfor å bruke masse penger på alle slags hudprodukter:rolleyes:
Hei alle sammen! Dere er så herlig aktive! Gleder meg til å komme på bussen og lese gjennom det siste på tråden:). Jeg unner ingen hodepinen min Bente, så hvis du har fått den fra meg så vil jeg ha den tilbake med en gang! Jeg sitter med varmepute på nakken nå og skal innta sofaen en kort stund. Det er luksus for oss som er ferdig med småbarnstiden og du har noe å se fram til Maria:). Dere andre også, som ikke har begynt enda:D
Første dag på jobb er unnagjort; gikk greit å stå opp 0545 i dag, men jeg er trøtt nå kjenner jeg. BLe litt seint i går kveld også; sånn er det nå med besøk. Godt å treffe kolleager igjen da; de er en viktig del av hverdagen vår.
Jeg tok cocosa før frokosten i dag , og det spørs om det trengs - huden både på hendende og i ansiktet er knusktørt. Merkelig tenker jeg, siden jeg spiser feit mat? Kikker på den udo'greia, men må vente akkurat nå. Finansene er ikke av de beste:( for tiden.
Lille venn: jeg har ikke sett oppskrift på muffins her inne, annet enn de jeg baker. De er med philadelfiaost; er det det du mener?
Sukrin og splenda piskes porøst med 150 gram romtemperert smør i terninger.Visp eggene inn i den porøse massen. Ha i osten, vaniljedråper, bakepulver, fiberhusk og mandelmel.
Alternativ: Før en har i mandelmelet kan røra deles i to. Ha i kokosmel i en og mandelmel i den andre. Ha i litt mandelmel i den med kokos slik at den blir litt fastere.Fordel i muffinsformer og stek ved 200 grader 20-25 min. Følg med stekinga på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er akkurat passe.
Men når vi først er i gang med baking; har noen av dere prøvd å lage sukkerbrød? Jeg er bedt i selskap om 2 uker og ble spurt om jeg kunne tenke meg å ta med en bløtekake. Klart det; regner med å finne noe jeg kan bruke?
Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.
Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr,
bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.
Gode med ost & smør.
Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.
Disse lagde jeg i dag, da jeg ikke hadde valnøtter.
Jeg bruker mandelmel.
*
Lavkarbo frokostmuffins
3 egg
25 g mandelmel
50 g solsikkekjerner
25 g linfrø
100 g revet gulost,
1 ts bakepulver
50 g smør
Pisk eggene lett. Smelt smør. Solsikkekjerner og linfrø bruker jeg å kjøre i foodprosessoren, - det blir feitest da. Riv ost eller bruk ferdig revet.
Bland alt sammen til en tykk røre og fyll i muffinsformer.
Stekes på 180 grader midt i ovnen i 15 minutter.
Variasjoner: ha bacon, kalkun/kylling og urter i røren. En sterk ost kan også gi muffinsene en liten sving.
Jeg har også snust opp denne: Lavkarbo-bløtkakebunn:
Den siste tiden har jeg hatt så utrolig lyst på bløtkake! Men siden jeg skal på 70-årslag til helgen og det da blir en real utskeielse har jeg drøyd det.
Likevel har jeg prøvd meg frem til en perfekt bløtkakebunn, gleder meg til å prøve den med vanilje - og jordbærkrem. Det kommer til å bli digg! Se mer på carbcounter.blogg.no/1301525619_lavkarbobltkakebunn.html
Oppskrift:
3 egg
2 ss sukrin (ikke melis)
100 g smeltet meierismør
1 dl fløte
100 g. proteinpulver (eventuelt bakemix, soyaprotein, mandel-kokos-annet nøttemel)
1 ts fiberhusk
1/2 ts natron
1 ss kardemomme
Pisk egg og sukrin til eggedosis. Bland i smør og fløte. Bland alt det tørre sammen og ha det over i røren, miks godt. La røren stå i ca. 1 time, så kardemommen får satt ordentlig smak. Stek den deretter på ca. 180 grader i 10-15
God kveld damer =)
Nå er jeg benka i senga på hotellrommet etter å ha vært ute å spist (blei jo ikke mett da, så måtte kjøpe meg en ostepølse på narvesen til dessert :p ) og kikka litt rundt om i byen=) Sola titta frem også, det var koselig :ja: Tenkte å ta Fløibanen imorgen, være litt turist liksom :D Jeg så et museum jeg har lyst til å innom også.. Det var bare oppe til 5, så det må jeg også innom en dag sånn rett etter kurs=) Blei maks 3 timer søvn i natt, så er riiimelig sliten etter reise-kurs-dag og gleder meg masse til jeg kan legge meg til å sove :love: Tusen takk for alle lykkeønskninger om jobben :klem: Krysser alt jeg har jeg også=)
Det går veldig bra;) Jeg hadde med meg en boks med lapper når jeg skulle til Tyrkia :ja:
Her var det kommet masse oppskrifter den korte tiden jeg har vært ute en tur. Må kanskej prøve noen av "matmuffinsene" til sønnen som skolemat, tenker jeg. Han er såååå godt fornøyd med hvordan huden har blitt at han er helt innstilt på å fortsette med lavkarbokost:)
Dollsine: Er heldigvis ikke så ille hodepine som du får jeg har hatt, bare litt pga at jeg er stiv i nakken. Tåler lite den nakken min, så malingen har nok gjort at den har stivnet litt:rolleyes:
RikkemOr: Håper du får noen kjekke dager i Bergen, det er jo en veldig fin by, så greit å bruke litt tid på sightseeing, ja, hvis du har tid. Håper været er med deg da!:)
Ja, jeg er jo bare på kurs til halv 4 jeg og kjenner ikke noen her - så sightseeing har eg tid til :ja: Meldt sol et par dager og, så da tenker jeg det er fint med en tur med fløibanen :snill:
Håper nakken løsner og at det slipper i hodet kjære deg :klem:
Kos deg du, RikkemOr:klem:
Og takk for gode tanker, nakken og hodet er på vei å bli bedre, droppet malingen i dag for ikke å bli verre, selv om været tilsa at jeg burde...;)
Hei.. Jeg er ny på det her.. Målet er å gå ned 10 kg i slengen :)
Må "omprogrammere" toppetasjen min, siden jeg er utdanna kokk, institusjon.. OG det her er jo helt mot alt jeg lærte en gang for lenge siden. Driver å leser litt i diverse tråder og har på følelsen at jeg kommer til å bli ei masekråke..
Velkommen hit Tutta!
Vi har alle gått igjennom prosessen med å omprogramere hodet :)Som kokk har du jo en fordel i forhold til mange andre: Du kan å lage god mat fra basis med friske råvarer, slik at du har kontroll på alt som er i. Det er regel nr 1 vet du;) Ønsker deg masse lykke til!
Tusen takk Pruttis:) De muffinsene tror jeg jeg skal ta utgangspunkt i når jeg lager "niste-muffins" til sønnen min. Han er så glad i pizza og tacos, så en slik variant tror jeg han ville blitt glad for:p
God morgen!
Så bra du likte teen Rikkem0r. Enig med deg i at den ikke er til hverdagsbruk. Neste gang smal jeg prøve den med lakrissmak, høres ikke godt ut men jeg har lyst på lakris :)
Her oppe har vi fått regnet som var sørafor tidligere. Trodde egentlig skyene tømte seg sør ror Dovre, men der tok jeg feil :D Altså var det bare å dra på seg støvler og regnklær i morges.
Åååå, så kjekt, MariaB, gratulerer :heia:gleeeeder meg enormt til jeg er der - vi har samme målvekt du og jeg forresten, og nå har du bare 3 kg igjen før du er der, vennen, såååå bra!!!:D Og kos deg med mannen i kveld :love:
Lakriste har jeg smakt, og det er kjempegodt, Dollsine, en venninne av meg pleier kjøpe det, men jeg har aldri greid å finne det noe sted. Med litt søtning i smaker det nesten litt lakris-godt;)
Du har nok ikke tatt fra oss regnet, nei, det er her også. Håper det stopper nå,for her har jeg bestilt inn ett par polakker som skal hjelpe meg til å få ferdig denne malingen. Med den nakken og ryggen min kjenner jeg at jeg ikke klarer å få gjort alt selv....:rolleyes: Blæ, jeg er ikke glad i å bli gamlere altså, det er først nå jeg begynner å merke at jeg ikke er like sterk som før, og vet ikke helt om jeg har lyst til å ta det inn over meg.....:rolleyes:
Værsågod ! Håper du tar godt i mot regnet fra vestlandet.
Sola skinner her i dag. Og jeg har noen vinduer som må pusses. Har holdt på noen dager nå..... Huset har 36 vinduer i alle slags rare fasonger og størrelser. Er det rart jeg er lei dette monsterhuset?
I går hadde jeg bakedag, "brød", muffins og knekkebrød. Så nå har jeg bakt fra meg for en stund. Må bare ha med meg litt nødproviant på flyet og til Kypros.:p
Bente: Regner det i Stavanger altså? Her er det nyyydelig vær og flotte utsikter for dagen! Merker imidlertid at det er høst i lufta, skikkelig skarp og klar luft og nydelige farger!
Dollsine: Jeg må innrømme at lakriste hørtes noe suspekt ut, men som den lakriselskeren jeg er så sier jeg: why not! :D
Sanna: 36 vinduer!:eek: Det var ikke for få altså! Vindusvask er jo forferdelig kjedelig også....håper det går fort!
Rikkemor: Hvor lenge er du i Bergen? Jeg reiser dit på torsdag!
Ja, det regnet da jeg stod opp, men nå er det på vei å skinne av, så krysser fingrene for en fin dag med malevært til de to som kommer i 10-tiden. Men ja, det var kaldt i natt - våknet av at jeg frøys, lurte på om jeg måtte sette på varmovnen på soverommet mitt.....:rolleyes: Nyt dagen, blir sikkert varmt i solen likevel:)
Skulle gjerne gjort det, men tror ikke det finnes en eneste sjel her, som ville tatt på seg jobben. Jeg får fortsette å dagdrømme om en liten, lettstelt leilighet... :) En dag blir det nok realitet. Bare gubben blir pensjonist og vi kan flytte fra bygda....... Godt å ha noe å glede seg til óg ! :)
Jaja... med tanke på at vi har barn og barnebarn i Stavanger, så er det jo ikke så gæ'rnt :D.
Men..... kunne tenkt meg en by da....... :sikle:
Drømmer å kunne gå på restaurant, kafé, museum, shopping og ha kort vei til flyplass. :):)
Kom til Stavanger du, Sanna :D I grunnen en veldig koselig by - akkurat passe stor, syns jeg. Jeg bor i 10 min gangavstand fra sentrum:)
Men må bare advare mot husprisene her i byen altså - sist jeg leste ligger de faktisk over Oslo sentrum i prisnivå, glad jeg kom meg inn på boligmarkedet før de ble så syyyyyk høye.....:)
Har bodd der, på Slåtthaug, ved golfbanen....
Har en datter m/fam. på Madlamark og en sønn m/fam. på Eiganes.
Det er akkurat husprisene som skremmer oss. Selv om vi selger huset her, mangler vi nok mye til å kunne kjøpe noe i Stvgr. Kan ikke si at det frister med et gigantlån, når gubben blir pensjonist, - han har ingen gullkanta pensjon å se fram til akkurat. :nedfor:
Åååå, jeg bor på overgangen Vestre Platå/Eiganes, så da bor jeg ikke så langt unna sønnen din da :)
Nei det er jo ikke så kjekt med stort lån når en blir pensjonister, men hvis dere har det meste av familien her, så trenger dere jo ikke så stor plass for å huse alle sammen når de kommer på besøk;) -Da er det kanskje lettere å finne noe til mer akseptabel pris:) ....selvfølgelig om man ikke velger de nyeste dyreste leilighetskompleksene.....
Jeg følger med på Finn.no.
Det er for det meste leiligheter i tomannsbolig en kan få for under 2-3 mill.
Og det har vi ikke lyst på. Ønsker å slippe vedlikehold og maling. Vil ha en skikkelig leilighet, med veranda, vaktmester og trappevask inkl. i husleia. Gjerne sentralfyr også.....
Kunne tenkt meg 2 soverom da, sånn at en kan ha et barnebarn på overnatting.
Sønnen bodde tidligere i Stokkaveien på Kampen, 3 roms leilighet. Og de eldgamle greiene der går jo for 3 mill. SYKT !
I Bergen er husprisene nesten under det halve. Yngstemann kjøpte seg nettopp en 3 roms boligbyggelagsleilighet til 1,450. Fyring og varmt vann + tv og internett inkl. i husleia. Litt dyr leie da, for laget har bygget på og innglassert verandaene. Men det går jo nedover....
Akk ja !! :confused:
Jeg har en tilståelse å komme med.
Har ikke spist lavkarbo siden torsdag. Syns det var så utrooolig vanskelig å flytte (bo tre steder på en gang) og planlegge mat samtidig.
I morgen er det slutt, og lavkarbo innføres igjen - tre dager med "middels"-lavkarbo før jeg kjører ketolyse igjen fra lørdag. Var nettopp ute i kjøleskapet (som har hyller nummerert med romnummer) og noen hadde tatt begge mine hyller. Sånt blir jeg grinete av. Flyttet alle tingene til en annen tom hylle og skrev lapp om at hyllene har romnummer. Så i dag må jeg kjøpe masse lavkarbomat som ikke må stå i kjøleskapet, bare sånn for å fylle opp.
Makrell i tomat... Andre ting?
Hehehe..... begynn på ny frisk du !
Steike, jeg hadde fått noia av å dele kjøkken med andre. Men det hadde kanskje vært værre å delt bad. Godt å ha sin egen do !
Håper ikke maten forsvinner i kjøleskapet da.
Kjøp rømme, Cremé Fr. egg, røkelaks, majones, osv. Sånt eter ikke høykarbo-studenter ! :D
Ikke si det da - det er akkurat ett sånt eldgammelt røkkel jeg har kjøp (et hus da) :D Solgte et nyere større hus og bruker pengene jeg fikk i mellom til å pusse opp dette.....
-Men det er utrolig koselig da - høyt under taket, luftige rom, enkelte gamle detaljer - og jeg holder også på å skifte ut til riktige vinduer til stilen på huset, så jeg koser meg i grunnen med denne gamle røkla jeg;)
Hehehe .....men skal innrømme at det er litt jobb.... -har imidlertid blitt flinkere til å hyre inn folk nå på mine gamle dager.
Start på ny frisk i morgen du vennen! -Og ikke vær redd for å ta de folka i øra hvis de roter med maten din :D -Men sikkert sant som Sanna skriver - ferske skikkelige råvarer vet de vel knapt hvordan de skal bruke, så det får du sikkert ha i fred;)
Kos deg med huset ditt, du.
Du har noen år igjen til du blir pensjonist... :)
Alderen er det som gjør at vi ønsker leilighet.
Gubben er noen år eldre enn meg, da... og han gleder seg til pensjon om 4 år....
Jeg har denne revmatismen å slite med, som gjør at husarbeidet går tungt.
Heldigvis så jobber jeg ikke lenger fullt !
Når pensjonsalderen kommer har vi lyst til å bruke pengene på å reise, ikke å betale gjeld !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.