Bente1: Brukte ikke glutenmel for det vet jeg ikke noe om, men Spielberger sin soyamel med 3 karb syntes jeg er ok (har sett at flere bruker det).
Tar to skiver med meg på jobb i dag , hm solen skinner litt over trøndelag...enn så lenge:)
Å, det var veldig smart!! Blir det soyasmak av det eller - jeg er veldig ømfintlig på den soyasmaken og har ikke klart å spise andre oppskrifter jeg har funnet med soyamel. Minner meg om gamle dager da jeg prøvde meg på en Nutrilettetkur - gikk ned i vekt da, for jeg orket ikke drikke shakene, helte dem ut etter to slurker - men det funket jo ikke så mange dagene, holdt på å svime av av sult etter hvert..... Hehehehe:D
Jeg susa rundt på nettet igår og fant den perfekte leiligheten med den perfekte beliggenheten! Vet ikke hva jeg ska gjøre nå asså...! Har jo egentlig innstillt meg på å kjøpe huset her og får pussa opp alt å få det som jeg vil, men my gaaad så deilig det hadde vært med noe heeelt nytt! :ja: Off, blei mye tenking det her...
Jeg har ikke sliti med det med passord når jeg skiver fra mobilen, har huket av på den "husk meg" eller "forbli pålogget" og da har det gått fint å skrive uten problemer=) Men her får jeg plutselig opp sånn innloggingsgreie fra epostbedrift når jeg bytter side.... Trykker bare avbryt jeg, så går det vekk :D
Appelsinpiken: Godt jobba! :heia: Du er heit ja, synes du skal være kjempefornøyd, droppe vekta og gruke målebåndet med god samvittighet :klem:
Appelsinpiken: Steike, du er heit ja ;) Kjempebra med hybel og at du får fortsatt bo i Oslo. Ser du, ordner seg for snille piker :) Lurt med målebånd, har vurdert det samme..
Bente: Så bra at sønnen din har lagt om tenkemåten ang. mat og kost, både før og etter du endret. Reagerer ofte her inne på forum når mødre skriver at de selv har pakket i seg fett og proteiner, men barna på 2-10 år får sjokoladeboller, gele, chips osv med en gang de kommer hjem fra barnehage. Nesten så jeg blir provosert. Bror på 14 er ikke hjelpsom på det området heller. Han kjøper rett som det er snop og tar det med hjem, så sitter mamma å blir fristet og så klarer hun ikke stå i mot. Blir andre buller når jeg reiser hemmat ;)
Jeg lurer også på hva som har skjedd...! Kontakte admin?
Her har det skjedd mye de siste dagene, det har nærmest kokt under topplokket. Det må vel til en gang i blant. Erfaringer blir man rikere av, synd det er det eneste man blir rikere av når det gjelder NAV. Verre kontorrytteri-bedrift har jeg ikke vært borti. Farlig å bli syk i Norge, får en si.
Ny runde i dag i byen, men kommer tidligere hjem. Skal lage den derre eggesalaten jeg har tenkt på i flere dager, samt det fordømte brødet som tar tre dager å lage nærmest :P Blir bra når det er klart til kvelds da :)Ha en fin dag :klem:
Tror det er akkurat det samme problemet vi alle har - så det er nok lavkarbo sidene det er noe feil med, ja - så lenge det forsvinner når jeg trykker avvis, så bryr jeg meg ikke så mye - ble bare litt stressa i går da jeg trodde jeg kanskje "mistet dere" - det kan jo bare ikke skje :)
Hmmm, RikkemOr, hvis det er barndomshjemmet ditt, har riktig beliggenhet, du har råd til å sitte med det osv, så tenk nøye før du kvitter deg med huset. Er ikke så vanskelig å få det fikset opp hvis du tar ett rom av gangen. Jeg startet med dette huset i fjor høst, og har allerede fått gjort nesten alt innvendig - neste steg nå er det utvendige. Håper å få gravemaskin til å komme og grave opp hagen i slutten av august - september.....På lang sikt kan det hende du blir langt mer fornøyd med å bli sittende med huset - spesielt hvis du en gang får barn selv;)
Godt å ha deg her Pruttilutten:love: -Og jeg kommer mer enn gjerne opp og banker de NAV folka altså:boxing: -eller var det kanskje sprengning vi snakket om å spesialisere oss på......
Ja, både sønnen og datteren min er flinke på å velge sunn mat. Jeg har egentlig alltid likt å lage mat, og posemat , ferdigmat og frossenmat har alltid vært så godt som bannlyst her i huset, alt har vært laget fra bunnen med masse grønnsaker og friske råvarer.:ja: Derfor kjenner jeg også at hele lavkarbo filosofien er veldig enkel for meg å adoptere - og tydeligvis også for barna mine;) Jeg har også alltid vært nøye på å lære ungene til å spise grønnsaker fra de var små, og de fikk bare godter i helgene (heheh - mens jeg selv smugspiste sjokolade når de var lagt om kvelden - ikke si det til noen....hehehe;)) - jeg tror det er kjempesmart å få inn gode vaner tidlig, de er mest påvirkelige mens de er små:p
Hellu damer!
God morgen til dere alle, titt-titt & <3 til Pruttis, nyt videre til Dollsine, velkommen til Karillen og BOM-CHIKA-WOW-WOW til Appelsinpiken!! :-)
Fader for en gjeng!
Sitter på jobben, nipper kaffe med cocosa (liker at leppene blir myke som bonus), gløtter ned på beltet som er på innerste hakket og trives med livet.
Sjekket ketostix'n i går - var på 4 (midterste) - fornøyd ja.
Lagde fløtegratinerte poteter til indrefileten i går, bestemte meg for å unne meg ei skje - la den pent på tallerken, og der ble den. :-)
Kategoriserer meg som flink og fornøyd!
Skal til legen og ta flere prøver neste uke, spent på om ketosen gir noen overraskende utslag ift verdier på vitaminer og mineraler og alt det andre som skal sjekkes... Faktisk så spent at jeg drømte om det i natt - at legen sa at jeg ikke fikk lov å spise noe fett. Hm..la oss håpe jeg ikke er sanndrømt.
Hva skjedde med trefforslaget til Pruttis? Noen som skal møtes i Oslo 1 okt - ?
Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset ;) Jeg har i alle fall mer enn tid nok :p
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma :D[PHP][/PHP]
Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset ;) Jeg har i alle fall mer enn tid nok :p
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma :D
Begynt å stamme Pruttis - eller ble du bare ivrig? ;)
Fikkikke med megom de var noe særlig respons, derfor jeg dro det opp igjen. For gud forby at dere hadde avtalt å møtes og jeg ikke hadde fåt det med meg!! :eek: (Heter ikke Nysgjerrig for ingenting liksom)
Forresten: hadde du en link med lavkarboviner liggendes et sted? Skal på fest på lørdag...og har planer om å opprettholde ketosen serru'.
Hvis dere andre kommer til Oslo den 1.okt, skal jeg også få ordnet det, helt klart- kan ikke sønnen min være hos faren, få jeg ta han med;) - event en malerøkt hos RikkemOr:D :D
-Appropo maling - nå har jeg endelig fått foret sønnen med en god dose egg og bacon, så nå må jeg komme meg ut mens været er bra. Skravles igjen i kveld skjønningene:klem:
Først Prutti'n, sender litt kjærlighet og en goood klem din vei :klem: Kan ikke være greit å sloss med papirmølla når man er syk, hva er det man sier: "Man skal være rimelig frisk og oppgående for å være syk i Norge" Håper det ordner seg :klem:
Appelsinpiken: Glemte meg jo helt bort istad, du blenda meg med bildene!=) GRATTIS MED HYBEL!!
Bente: Angående barndomshjemmet... Tok en prat med mamma og lurte på hva hun syntes i forhold til å kjøpe leiligheten jeg kikka på (avtale med banken imorgen, spent på om jeg kan få såpass i lån)... Hun svarte med: Neeei, hva jeg hadde tenkt? Jeg tenkte vel at du skulle bli boende der noen år jeg :p Hu er søt vøttø=) Men hu vil altså ikke selge enda, for hu tenker at om 8-10 år når hu og mannen pensjonerer seg at de kanskje da flytter hit... Hu flytta jo dit og fikk seg jobb der for han, og hu er veldig porsgrunnspatriot så jeg skjønner godt at hu vil tilbake hit når hu får mulighet til det.. Også har hu tankt som så at nåt hu har mulighet og klarer å beholde huset her mens hu bor der vil hu altså gjør det... Så da blir nok ikke barndomshjemmet mitt innafor rekkevidde for min del de nærmeste åra...
Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt :eek: That worries me, ALOT..!
Takk alle.
Skulle veldig gjerne kommentert alt det dere sier også, men jeg fikk totalt 2 timer søvn i natt og har akkurat våknet nå (måtte jo legge meg igjen klokka ti for å prøve å sove litt og det funka!).
Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz
Hei! Gratulerer med både hybel og flotte bilder!! :) Hot er du! :D
Jeg har fortsatt ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo, men jeg holder det til moderat inntak da, og nå har jeg jammen gått ned en halv kg til :o
Så jeg skal ikke skravle så mye om hva jeg spiser :p vil ikke ødelegge for dere her inne. Men jeg følger med dere og leser så mye jeg klarer...dere skravler jo værre enn..... :p
Hadde vært morsomt med lavkarbotreff i Oslo, jeg bor jo her, så jeg kan sikkert komme om det blir flere av dere da.
Oppdatering: Jeg skal i banken imorgen og krysser alt jeg har for at det skal gå bra og at de sier GO! :D Ringte han som selger leilighetene istad og da var 3 solgt allerede :eek: Begge endeleil i 1.etg og 1 endeleil i 2.etg.. Senterleilighet i første etg har mitt navn på seg frem til imorgen ettermiddag sånn at hvis banken sier ja, ja da spørs det nok om ikke jeg skal flytte inn der i april :heia: Jeg er sååå spent! Går litt rundt meg selv og lurer på hvor jeg ska gjøre av meg og hvor uendelig lang tid det er til imorgen og tur i banken :p Aaaah, klarer ikke fokusere på noe annet... Vil bare at den skal være MIN! Vil ha vil ha vil ha :D
Snuppis! Var telefonen som spilte meg et lite puss med at jeg ikke fikk postet noen ting. Bedre to enn ingen ;)
Det er lavkarbotreff for "hele forumet" 1. okt på Djengis Khan i Oslo. Vi trenger vel ikke ha samme dato egentlig?
Vinene ligger på bloggen, både rød og hvit, de fleste med restsukker-innhold, så de skal være trygge. :)
Takk for kjærlighet og goood klem :klem: Vet du, det er slitsomt nok å være syk, men i tillegg å ha en papirmølle og kontrabeskjeder hvorenn man snur seg... sykere? Mhm. Hadde skjønt det hvis det var en brukket fot som hindret personer å hinke innom kontor etter kontor, og det hadde garantert NAV også forstått, men når diagnosen ikke er fysisk...da spiller det ingen rolle. Da er det ingen ting som hindrer i å gå fra kontor til kontor, ydmykes herfra til himmelen og tilbake, bli sykere, mer sliten og utmattet. Sykemeldt for gøy? Nei. Er ingen som gjør dette mot seg selv. Kjefta opp "saksbehandleren" for sosial stønad i dag. Høylydt. Krakilsk! Alt for å hindre tårene igjen. Jeg er nordlending, dere kan ane aloen. Hvordan kan de hindre saksbehandling når jeg ikke har fått selvangivelsen enda? Hvordan kan de kreve den FØR saksbehandling? Er jeg magiker? Er jeg synsk?
Så, saken er den (og nå kommer alt bare strømmende); jeg får ikke sykepenger denne måneden fordi regnskapsfører på legekontoret jeg jobbet for ikke har sendt inn lønnsopplysninger. Flott.
Jeg får ikke sosial stønad å leve for fram til eventuelt sykepenger blir utbetalt fordi selvangivelsen ikke er klar + at skatteetaten ikke har til vane å skrive bekreftelse på slike ting (noe NAV også krevde). Jeg får heller ikke sosial stønad fordi bostøttekontoret ikke heller har til vane å skrive bekreftelse for innlevert søknad. Hvordan kan NAV kreve noe som div. instanser ikke "har til vane" å oppdrive? HALLO?!
Fint å leve med psykdom - den er til en viss grad gjenkjennelig når den melder seg. Men stresset rundt å håndtere den, leve et liv og være positiv, gå i behandling, ta vare på seg selv..... det må man nesten gjøre MED PENGER! Det var dagens.
Kjempegratulerer med hybel! Håper du kommer deg inn i den uten videre stress. Bildene.... wow, dude! ;) SMASK!
I dag fikk jeg mama lupes tortillas på døra og akkurat nå spiser jeg quesedilla med kylling, ost og guacamole. Akkurat som vanlig tortillas (men de lukter potetlompe).
Greit, nå er jeg ferdig med å spise. Var så godt at jeg ikke klarte å skrive samtidig som jeg spiste. Ble egentlig litt mett, men jeg tror jeg prøver meg på en til allikevel. Anbefales folkens!
Off, det høres ikke greit ut det der Prutti'n :hearts: Forferdelig når man må ha papirer derfra for ditt og herfra for datt og ingen er behjelpelige med de papirene man trenger :confused: Beundrer deg virkelig som står på :love: Håper det snart ordner seg sånn at du kan fokusere på deg selv :klem:
Og kjeft litt på de du! Selvsagt ikke akkurat den personen sin feil at det er et sånt byråkrati å skulle komme seg igjennom, men da kan de i det minste yte maks og ha forståelse for at ikke alle sykdommer er synlige i den grad at man har et stort sår eller halter, og at det er akkurat de sykdommene som faktisk er værst og krever mest..! Jeg er overbevisst om at den runda her er mye tyngre for deg enn den ville vært for en som har brukket bein og kun trenger styrke i armene for å hoppe seg rundt på krykkene og fikse opp i papirer her og der (og jeg kjenner ei som akkurat har vært sykemeldt i et halvt år akkurat pga et brukket bein faktisk, og hu la ikke sjul på at det værste med det hele var faktisk den psykiske delen ved å være sykemeldt.. ikke beinet i seg selv)...
Hvis hun beholder huset selv, så blir det jo i familien uansett
Og den leiligheten så kjempefin ut, altså. Krysser fingrer og tær for deg at det ordner seg med banken i morgen:4klover:
Masse lykke til med pakking og flytting i morgen. -Skal si du snur deg fort rundt - ikke mange som greier å skaffe hybel en dag og flytte neste:p
Hvis du går ned i vekt, Foksy, så kan det jo hende mer generell lavkarbo fungerer greit for deg? ;) Skulle det stoppe opp eller du ombestemmer deg, så tar det jo ikke mange dagene å komme i ketose igjen vet du.
Det der høres bare helt forferdelig ut, er det virkelig så tungrodd system, eller er det bare den saksbehandleren du har fått som er forferdelig dum i hodet??? De må da skjønne at du må ha penger å leve for???:mad: Jeg er kjempesinna!!!! Skulle gjerne vært der og lekset opp for noen! Tror de du blir raskere frisk ved å oppføre seg på den måten?
Skjønner veldig godt frustrasjonen din kjære venn. -Og få det ut her inne du - sitt ikke der alene med frustrasjonen:klem: Det er ikke så mye praktisk vi kan gjøre, men vi kan støtte deg, tenke på deg og sende deg mange varme tanker i alle fall:love:
Dagens malingsøkt er ferdig, gikk egentlig raskere enn jeg hadde trodd, så er ganske førnøyd med meg selv. I morgen er det også meldt godt vær, så regner med å fortsette da. Greide å søle litt mindre i dag, malte dør og vinduskarmer i grått - og jeg er jo egentlig ganske stolt over at jeg enda ikke har fått grått hår, så da ville det jo vært litt kiipt å gjøre det grått med maling.....;)
Mamma var på vippen til å bestille flybillett i dag, hun var så forbanna :p Glad hun ikke gjorde det, det hadde ikke hjulpet særlig ;) Det er nok systemet som er, som du sier, tunggrodd. Var ikke den eneste der med tårer i øynene!
Mamma har også begynt å male lister på de tre siste veggene vi har igjen i stua hennes. Spennende om hun klarer det alene. Reiser vel hjem snart, så da blir det enda mer maling. Men skal unne meg noen fridager, dra en tur til faderen (er vel på tide, har ikke vært der i år) og bare NYTE livet.
Penger får bare være akkurat nå, for nå ligger alt i andres hender. Nå skal jeg konsentrere meg om maten og komme til dit jeg vil. BASTA! Sammen er vi sterke, er det ikke det de sier? Eller som Bente nok kommer til å si; sammen er vi dynamitt ;)
:klem: så godt å se innstillingen din, tøffe skjønnassen min, ta deg noen dager og nyt livet du - og det beste er alltid å ta tak i det en kan gjøre noe med og prøve å ikke tenke for mye på det en likevel ikke kan endre! Ja, sammen er vi skikkelig dynamitt;):D
Kjære, blir det mange skivene? Tenkte legge inn på diett.no for å se. Har ikke mandelmel pga. allergi, men går vel an å kremt bruke litt soyamel? Styggeste jeg får i kjeften altså :D Kanskje litt mer kokosmel og betraktelig mindre soyamel? Kanskje litt kli også? Hva tror du?
Tror det blir rundt 20 skiver, og hele brødet har i underkant av 12 karber.
Tror kanskje ikke jeg ville brukt soyamel - blanding av knuste nøtter som du tåler og sesam eller solsikke frø er nok bedre;)
Her er forresten et kokosbrød Dollsine postet for en stund siden. Det er også veldig godt - men en kan godt kutte ned eller helt ut søtningen i det. Dette er også godkjent av sønnen min;)
Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk
Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i bakepapirkledd brödform (1,5l) på 180 grader i ca. 50 min.
Ps: Hvis du bruker mer kokosmel, må du ha i litt mer vått - litt mer fløte, evt en skvett vann, for kokos suger så mye veske.
Hvis jeg var deg ville jeg målt opp 75g nøtter og forskjellige frø du kan spise, knuse det m stavmikser eller foodprosessor, tror det da blir lignende konsistens og smak;)
Crap! Jaja, nå står alt i brødformen. Fulgte oppskriften din, men la til linfrø og soyamel som erstatning for mandelmelet. Ble veldig kremet, men får se. Har ingredienser til Cornelia-brødet hvis dette blir fatalt. Lukter dessverre soyamel. :( Får prøve! Skader ikke ;)
Jeg har fått pakke fra iherb idag og sitter nå å koser meg med en kopp te med litt stevia i=) Blir nok mitt nye favorittsøtningsmiddel :) Hadde kjøpt kokosmel (som jeg allerede hadde kjøpt på helsekost fordi jeg ikke hadde tid til å vente :p), kokosolje og 2 forskjellige steviadråper (uten smak og med vanilje) pluss pulver=) Alltid stas med pakker i posten :D
Skal snart farte ut litt igjen på besøk, bare drikke teen min først :hearts:
Iherb ja... Hmm... Mon tro om jeg trenger noe derfra. Stevia, sier du. Hmm. Mer kokosmel. Hmm. Kan fort bli dyrt ;)
Nå koker eggene og de gleder seg til å bli eggesalat. Brødet er snart ferdig, og gleder seg til å jarves. Hvis det er godt, da... Soyamel... Hmm..
Fikk en grovis i stad fra paps: En truse, en BH og en underkjole hang på et tørkestativ. BH`en grep ordet: Jeg er den beste av oss, jeg får puppene til å strutte og mannfolka til å tenne! Trusen protesterte: Det er jeg som vokter inngangen til det aller helligste og er målet for de siklende mannfolkene! Underkjolen gjespet og sa: Kan dere ikke holde kjeft, jeg har vært oppe i hele natt!
Håper brødet ble bra selv med soyamel, Pruttis:) Du får ta på masse eggesalat ;) mmm - det må jeg forresten lage meg en dag.
Stas med pakke da, RikkemOr, det lå lapp til meg i dag også, men har ikke rukket å gå ned på postkontoret -må kanskje vente til en dag det regner - og i vanlig vestlandstradisjon tar vel ikke det så lang tid....
Vi har akkurat spist middag, chorizo pølser, blomkålmos og salat. Min ny-frelste lavkarbo-sønn tok med seg baby bel ost da han gikk ut av huset etter frokost:D
Ågud. Brødet smakte møkk. :D Hahaha. Går rett i søpla. Knekkebrød med eggesalat får gjøre susen. Tynn middag i dag, så får se om det blir en porsjon grøt. :)
Uffda - så kiipt -det var synd - jeg har også "hang up" på soyamel - takler det overhodet ikke:rolleyes: En annen gang får du prøve med knuste frø og nøtter..... Du får pøse på med eggesalat da på de knekkebrødene da så du får i deg litt mat.
I kveld har jeg vasket og ordnet klær - sønnen min hadde jo flere fulle vaskemaskiner med skittentøy da han kom hjem fra speidertur, og først nå i dag rotet han seg til å rydde ut alt -tenåringsgutter;)
I tillegg har jeg laget lavkarbiis. Denne gangen lot jeg den bollen til ismaskina stå 15-20 minutter på benken forst, som vi fikk råd om, men likevel ble det pinn-frosset rundt kanten...:rolleyes: Står og hakker det løs med kniv etterpå....gir til slutt opp, og det som er fastfrosset blir kastet. -Men isen i midten er fantastisk kjempegod da:D Frøs en del i pinner i fryseren, samt at det ble en god skål hver til meg og sønnen å kose oss med i kved;)
Det var stille her inne i kveld, for meg blir det nok veksling pc - tv en liten time til, så er det nattatid:)
Nettshopping kan plutselig bli dyrt ja :D Det som hvertfall er litt "kjekt" er jo at man må begrense seg litt per pakke pga tolla, så det begrenser seg hvertfall litt pga det :D
God tur hjem imorgen!=) Håper dere har hatt det supert på tur :klem:
Endelig hjemme igjen jeg og=) Det er koselig å være på besøk, men jeg må si jeg trives veeeldig godt hjemme i sofaen :ja: Og nå er det jo nesten bare å sove, stå opp og så i banken.. Er så spent! Det bør jo gå bra, men vet jo ikke hva de mener :confused: Off, stresser litt for det der kjenner jeg.. Men håååper =) Har sitti å tenkt på innredning idag=) Ikke det, jeg har jo god tid til det uansett da, er en stund til april liksom :p Aaah, nei nå må imorgen bare komme så jeg kan få det unnagjort=) Kanskje skal jeg på fotballkamp imorgen og, hvis jeg klarer å finne noen som vil være med? Er så drit at ingen andre er så ivrige som meg når det gjelder fotball :o
Rikke: Lykke til i banken i morgen! Antar du roper ut i glede eller forbannelse når du kommer hjem! Krysser fingrene ;) :klem:
Dollsine: Savn. :hearts:
Bente: Her har det gått i julegave-planlegging-på-nett, blir litt tverr i øynene av det :p Men! 7 jule- og bursdagsgaver til under 500 kroner er ikke å forakte. Jeg som er vant til å bruke flere tusen på store, fine gaver får ei utfordring eller 13 denne jula :rolleyes:
Natta alle mine snusker små :love:
Avslutter en relativt fin dag med en artig vits:
Den vidløftige, unge og vakre kvinnen grudde seg fryktelig for å gå til tannlegen. Da hun omsider tok mot til seg og møtte på tannlegekontoret, sa hun: Jeg ville heller få barn enn å gå gjennom dette her! Tannlegen så på henne og smilte: Da får du bestemme deg nå frøken. Jeg har redskap til begge deler...
tillegg har jeg laget lavkarbiis. Denne gangen lot jeg den bollen til ismaskina stå 15-20 minutter på benken forst, som vi fikk råd om, men likevel ble det pinn-frosset rundt kanten...:rolleyes: Står og hakker det løs med kniv etterpå....gir til slutt opp, og det som er fastfrosset blir kastet. -Men isen i midten er fantastisk kjempegod da:D Frøs en del i pinner i fryseren, samt at det ble en god skål hver til meg og sønnen å kose oss med i kved
;)
Filler'n,- jeg som tenkte det ville fikse biffen.
Kanskje jeg skal prøve å la den stå enda lenger! Får teste det i helga.
Det er jo endelig fredag !
Gruelig deilig, for nå har jeg snart FRI......
Seinvakt i dag og ikke jobb igjen før onsdag !! Og fredag morgen/natt bærer det til varmere strøk.
Ha en god dag, folkens!
Bare innom for å si hei. Nå skal jeg straks opp for å vekke pappa og han skal hjelpe meg å rulle sammen madrassen min (en sånnn tjukk fin sak, som heldigvis ikke er bredere enn 90 cm) så vi får den inn i bilen, og så skal jeg lempe på fem 75% fulle svarte søplesekker med klær og dyne og hele TO bananesker (og to små pappesker og to kurvbokser fra kremmerhuset).
Når det er gjort, skal jeg hente bestevenninna mi og lempe henne inn i forsetet før vi drar på rådhuset og forhåndsstemmer. Sånn er det nemlig når man skal flytte til en annen by enn der man kan stemme!
Så bærer det inn til Oslo for å se på hva slags grusom studenthybel jeg har fått hvor jeg må dele kjøkken med 5 eller 6 andre og kanskje bad med noen også. Er vist noen som ikke deler bad, så krysser fingrene for at jeg slipper å måtte forholde meg til andres toalettvaner.
Krysser fingrene for at alt går bra i banken i dag, tvi tvi RikkemOr:4klover:
Så flink du er å planlegge jul og bursdager i god tid, kjempesmart måte å gjøre det på, sparer jo masse penger på det!;)
Jeg liker også å handle en del på nettet - jo, der og da koster det litt, men synes jeg sparer en del på det i det i forhold til å gå og handle i butikk. Kjøpte feks alle hvitevarene jeg trengte til huset på nettet - levert på døra + noen av møblene. Møblene var også billigere enn det jeg ville fått tak i her + en del har fri frakt. Kjempefornøyd med nesten alt jeg har valgt å kjøpe på den måten:p (bortsett fra den teite ismaskina:()
Hehehehe - ingen som kan komme med groviser som nordlendinger:D
Vi får samarbeide for å finne utav det, Sanna, du lar den stå litt lengre neste gang, funker ikke det, prøver jeg enda litt lenger neste gang jeg lager... Til slutt finner vi kanskje utav det;)
Ny dag med sol - for meg betyr det maledag i dag også. Må vente til sønnen står opp da, synes det er så koselig med felles frokost. Har alltid prøvd så langt det er mulig å få til koselig frokost og middag sammen med ungene. Det betyr at jeg har måttet tilpasse meg ganske mye etter dem, men er vel verd det. Hyggelige samtaler rundt bordet tror jeg er med og skape åpenhet og en samtalearena med barn og unge;)
Hele forumet? :cool: Har mest lyst til å treffe dere jeg da liksom... Er ikke SÅÅ nysgjerrig heller kjenner jeg.. Knis! Datoen kan godt byttes for min del - jeg bor jo her jeg da..
Skal sjekke vinbloggen - hehe - se om jeg finner noe. Har jeg flaks så er noen av favorittene mine listet opp der, så jeg slipper å handle.
Leste utblåsningen din Pruttis - blir helt matt på dine vegne, forstår godt at du stanger.. Men...klarer du deg da? Uten penger? Høres ut som om en del av frustrasjonen din har gått over til motivasjon, det er bra. Hev hodet du - det kler deg.
Forresten - god morgen og fin dag øsnkes damene!! Klem!
Helt enig med deg i det - jeg har ikke behov for å treffe alle disse jeg uansett ikke har hatt noen kontakt med - det er DERE jeg gjerne vil treffe. Så hvis vi kan finne en annen dag som passer så mange som mulig her inne, så er jeg absolutt med på det altså, jeg skal gjerne tilpasse meg så langt det lar seg gjøre!:p
U2!
Koser du deg el? Går det greit med maten sånn "on the road"? Hvis ikke så kan du trygt trøste deg med at det er hverdager det er mest av - ferie skal være ferie på flere måter.
Tjo-bing!
Skal vi si det sånn da (hehe - det kalles vel fortsatt demokrati når vi to er enige liksom?) - at vi finner en dato? Og møtes? I Oslo? Bare for alle de fantastiske damene i denne gjengen / tråden? Så kan vi skravle og fnise helt på egenhånd?
Jeg er med :D
Kanskje de som har vanskelig med tid kan gi beskjed om når det passer best? -Samt de som har dyrest flyreiser gir beskjed om når de kan finne billigbiletter?
Dere skravler altfor mye :p Rekker jo ikke oppdatere meg her før jeg ska ut døra igjen :D Bare innom med en hæppihæppi oppdatering :heia: Banken sa at jeg bare kunne slå meg løs, så da gjør jeg akkurat det :D Skal i møte kl.14.30 med han som selger og leiligheten skal bli miiiin :D:D Er så glad at jeg klarer nesten ikke sitte i ro :heia:
Håper alle får en like fin dag som meg :klem:
Enig, derfor synes jeg vi finner en egen dato. Regner med flybillettene mine kommer til å bli dyre uansett hvilken dato, så for meg er det "ett fett". Vi skal ikke dra til Longyearbyen da?? :D Er så fiiint der. Svart døgnet rundt, vanvittig nordlys og utrooolig billige polvarer. Fnis.
NAV sliter meg helt ut, men jeg tenker på de som har det verre enn meg - de som har barn og sitter verre i det enn jeg gjør. Jeg har jo en fryser "full av mat", så jeg skal nok klare meg, det er bare dette byråkratiet som jeg raser litt mot.
!!!!!!!
Åååå som jeg håper vi finner en dato der ALLE kan møte! Hotell trenger vel ikke være så dyrt?
G R A T U L E R E R !!!!! <3 :D :hearts:
...tenk så mye Dollsine må kommentere når hun kommer hjem :D
Appelsinpiken: Glemte å ønske deg masse lykke til med flyttingen i dag!!! Håper alt går greit og at hybelen er bedre enn du frykter;)
RikkemOr: Masse gratulerer:heia: Så utrolig kjekt for deg!! Du får oppdatere oss så snart du vet mer:)
Pruttis: La ikke NAV knekke deg vennen. -Og sliter du med å få endene til å møtes, så gi beskjed, kan helt sikkert hjelpe deg, vennen - du skal definitivt ikke gå rundt uten mat:suss:
Er jo du som vil få dyrest flybilett til treff også, det bekymrer meg litt... Kan du ikke sjekke litt om det er noen tider der det fins billigbiletter? Hotell som ikke er så dyrt må da finnes i Oslo også - i alle fall om vi er villige til å bo litt i utkanten - vi kommer sikkert ikke til å skravle med andre enn hverandre uansett;)
Nå er det maletid for meg noen timer framover, litt treig start på dagen her - tok sin tid å få sønnen ut av senga i dag;)
Arrrrgh - hadde skrivd et lengre svar her - men det datt ut. BLÆ!
De som bor lengst unna (Pruttis?) finner en billigbillett og en dato eller? Kombinerer det med innflyttningsfesten til Rikkem0r?? :D Gratulerer så mye - for det kan man vel si når banken har gitt det velsignelse til å gå bananas? Blir sikkert knall!!!
Bor du så langt unna at du kun har Widerøe - eller Pruttis? Har du noe tog eller? Snøskuter?? :) Det ordner seg, for det må det!
Takk, snuppa, men jeg får hale meg gjennom dette. Liker å tro at ting skjer for en grunn. Dette skal ikke få knekke meg, og jeg har ingen behov for å gjøre noe som krever penger i helgen, så det skal gå så bra så.
Tirsdager bruker detvære billigere billetter på norwegian.no, så skal følge litt med. Bare vi finner en dato, så ordner jeg billetter. :) Må vel, på ett eller annet tidspunkt, begynne rulle inn litt penger denne veien også :)
Hahahaha! Dritbra! ;) Neida, jeg har de fleste flyselskap her (Tromsø) :p dog, ikke tog før jeg kommer hjem til Bodø, men det er uaktuelt. Vi fikser.
Har du nett på hybelen så vi får oppdatering på leveligheten? Krysser fingre for at du får lillerommet for deg selv.
Da er det straks helg kjenner jeg. To bursdager.
Lurer sånn på hva jeg skal ha på meg. Lyst til å være fin liksom. Finne noe som sitter pent. Har jeg flaks er det noe gammelt i skapet som ikke har passet på en stund, har jeg uflaks så er det gamle fortsatt for trangt - og det nye for stort.
Men - det er jo egentlig et luxusproblem - hvis noe er for stort mener jeg..
Da får jeg bare nyte vissheten om at jeg er mindre. Og at huden er fin. Og at magen er sånn helt ok.:)
Regner meg at det blir grillmat på begge bursdagslagene - skal nok bli mett..
Kommer nok referat her til uka!
God god helg til deg Prutta, og dere andre selvfølgelig hva-dere-nå-enn-driver-med! (Flytting, maling, baking og chatting :p)
Oh - noe på gang? Gamle flørter kan bli som nye veit du. Og en flørt kan være godt for mye det; alt fra en boost av selvtillit til et festlig tidsfordriv. Eller kanskje noe mere.
Får vi referat eller? :rolleyes:
Lipgloss og solbriller gjør susen veit du. Eller bare et stort smil og litt ekstra maskara (nå skrev jeg masaker først - DET anbefales ikke, selv ikke på en gammle flørt)
Nåja, nåja. Jeg vet nå ikke. Ilden økte litt i påska, men vi trakk oss begge tilbake. Han var så trist hver gang jeg reiste til Tromsø igjen, sa til og med at jeg gjorde mandagene tyngre enn hva de i utgangspunktet var. Staaakkar :p
Morsomt uansett, vi er jo omgangsvenner når jeg er hjemme, og han er såååå søøøøt. HIHI! Ja, ok. Skal ikke legge skjul på at jeg sitter her med et smill og er litt ivrig til at klokken skal bli nok så jeg kan suse ned å hente brillene mine og dra HJEM :hearts:
Kos deg kjempemasse i bursdagsselskap da snuppa!. Håper du finner noe fint i skapet som ikke har passet på en stund, det er alltid så stor stas:)
Alltid så greit å bli invitert til grilling altså, så slipper en stresse med den maten!:p
Å så kjekt å komme hjem til mamma:love: -Og en flørt på gang i tillegg - høres ut som et godt utgangspunk for en flott helg;) En flørt er uansett deilig - selv om det ikke skulle bli noe mer enn akkurat det - en flørt - utav det - litt krydder i tilværelsen:p Kos deg kjempemasse vennen!
Jeg har fått malt litt men måtte bare gi opp det største prosjektet mitt i dag. Hadde fått spylt veggen på forsiden av huset i går og lånt meg en større stige slik at jeg skulle greie å komme til. -Og vet dere: Jeg greide ikke håndtere stigen:( Den var rett og slett for tung for meg.... Er da ikke så mange årene siden jeg greide det der fint... Uffffffff, jeg begynner å bli gammel:eek:
God ettermiddag!!!!
Er vel hjemme igjen etter noen dager på veien. Ja jeg har lest og nei - jeg kommer ikke til å kommentere alt:D
Ett par ting dog; gratulerer med leilighet Rikkem0r! Og god tur hjem te a mor Prutti. Sikkert greit å være der nå når det røyner på som verst.
Maten på denne turen har vært "elendig". Tror jeg har spist alt uten brød og softis. Og det siste hadde jeg bestemt meg for å spise, men fant ingen som solgte det da jeg endelig gikk den veien. Får nok svi noen dager for kostholdet disse dagene, men hva har nå det å si når vekta likevel ikke går ned:confused: Har spist lavkarbo i dag, og vært mye sulten. Altså er det noe som skjer når vi (iaf jeg) spiser annen mat.
Nå skal det pakkes ut og bort, vaskemaskina skal få gå noen runder før det blir fredag kveld og ett og annet godt å spise. Gleder meg til å komme igang med mat og hverdag igjen. Mandag er det tilbake til striskjorta og om ikke havrelefsa så iaf noe tilsvarende:p
Velkommen hjem Dollsine, godt å ha deg her:)
Spist er spist, vet du - opp på hesten igjen første dagen hjem er jo kjempebra - håper abstinensene gir seg fort igjen:)
Oj jezz. Spist er spist med god samvittighet også! Regner ikke med særlige bivirkninger; tror ikke det var så ille lell. Egg, bacon, agurk, tomat osv til frokost hver dag ga en god start. Lunsj og middag bestod jo i hovedsak av ok mat. Den lille bidelen som bestod av noe annet ble jo liten i den store sammehengen :p Her handler det om å se pragmatisk på livet. Jeg måtte bare sjekke, og sannelig fikk jeg et lite utslag på stixen gitt. Sånt liker vi!
For øvrig kjente jeg øl'en i kveld, akkurat slik jeg bruker når jeg er i ketose:rolleyes:. Nå drikker jeg ikke så ofte, og i sommer svært sjelden pga migrenen, men lell da:stuart:
Det er siste helg før hverdagen starter igjen; venter mensen og har et migreneanfall på gang. Dritt men nå bruker jeg medisinene igjen så jeg vet det er håp og bedring i vente.
Så bra Bente! Tror nok jentene er på vift i kveld ja. Bra vi holder fortet da:syklubb: Mener jeg har sett en tendens til at fredagskveldene er stillere enn de andre kveldene. Jeg har nok vært på mer lavkarbo enn jeg trodde ja; godt er nå det da. Derfor skulle jeg tatt den softisen lell. Men den akter jeg å spise før høsten og kulden slår til. :sikle:
Tror hodet berger i kveld, og i morgen og. Det er mer symptomer på noe stort som er på vei. Får tro jeg greier å stoppe det før det tar av denne gangen. Som oftest ser jeg det først etter at jeg hadde symptomer på forhånd. Nå da jeg faktisk ser dem, så er det jo håp??
I dag har jeg delt oppskrifter med to kjenninger som begge legger om kostholdet til lavkarbo. En fordi hun vil slanke seg, en fordi hun burde. Uansett tror jeg begge vil ha gode effekter av omleggingen. Bonusen blir en evt vektnedgang. Artig å se at flere prøver og begge disse har jeg håpet ville prøve.
Gooood evening ladies :love:
Dere jabber så fælt her at jeg har jo ikke mulighet tl å få svart på alt når jeg kommer tilbake, 2 hele sider liksom! :p
Jeg er nå godt plassert i sofakrokoen min og suser rundt på nettet og ser på baderomsinnredning, kjøkkeninnredning, integrerte hvitevarer, dusjkabinett, fliser - ja, you name it! Jeg hadde jo ikke egentlig tenkt over hvor mye påvirkningskraft jeg faktisk har på denne leiligheten... Jeg styrer jo ALT! =) farger, kjøkken, bad, elektriker - hele pakka=) And I like it, I like it alot! :D Kontrakten er underskrevet og fremover blir det myyyye planlegging=)=) Hva tenker dere forresten?? Jeg håper på å få grini meg til gipstak, for jeg liker ikke takess... Så da blir det helt plant tak... På veggene blir det mdf-plater... Jeg heller mot panel... Meeeen... Hadde det vært kult med helt glatte vegger også eller?? Vinglepetter jeg sier du? JEPP=)
Nå prøver jeg meg på skikkelig multitasking her.. Skriver med mamma på face, dere her og ei venninne på mobilen... Rart det går i surr? :p
Prutti'n: Håper du koser deg masse hjemme hos mamma di, blir nok godt for deg å bli tatt litt vare på nå :love: Og venter spent på å se deg innta Oslo på scooter :D
Velkommen tilbake Dollsine=)=) Godt å ha deg på plass igjen :klem:
Og Bente, synes du er kjempeflink som maler så mye jeg! :heia:
Gratulerer Rikkem0r!!! Så moro å kunne påvirke leilighen fra starten da!! Jeg anbefaler masse stikkontakter; det er så dumt å måtte tilkalle elektriker like etter innflytting. Jeg misunner deg en ganske stor smule ja; vi bor i et hus fra 80-tallet, med de utfordringene det gir. Vi har pusset opp litt etter litt i flere år, men det blir liksom ikke som nytt lell.
Nå er det kveld her i gården - vi skravles i morgen??
:sove:
Takk for det :klem: Ja, jeg nevnte faktisk stikkontakter for han fyren ifdag jeg :p Her er frøken kravstor på plass liksom :D Det han sa at det er 55 pkt som kommer med i prisen og jeg styrer da selv hvor jeg vil ha forskjellie ting, så pga de nye forskriftene pleide det ikke være noe problem med for lite stikk, men det var en vurdering jeg selv måtte ta :ja:
Vi skravles hver dag :lol:
Godt hodet berget kvelden - håper det går over med medisinene slik at det ikke blir noe mer ut av det!:)
Så kjekt at to venner også legger om til lavkarbo. Kjekt å ha noen å dele oppskrifter med og prate med - og ikke minst som en kan spise samme mat som når en treffes. Du blir jo deres guru du nå, tenker jeg;)
Gratulerer vennen - så kjekt - å deilig å kunne bestemme så mye selv da - da kan du jo få det akkurat som du vil.:D
Panel er fint, men kanskje du kan bli litt lei av det i lengden? Jeg vil anbefale glatte, større variasjonsmuligheter på sikt. I mitt hus har jeg feks tapetsert en av veggene i flere av rommene og beholdt resterende vegger hvite. Det blir utrolig kult - og skulle jeg bli lei tapeten kan jeg bare tapetsere om den ene veggen eller male over den. Utrolig mye enklere enn å rive ned panel hvis du blir lei den ;)
Jeg elsker tenke ut og designe rom - og både kjøkkenet og soverommet mitt er jeg bare sååååå fornøyd med hvordan jeg fikk ordnet, - men det blir jo "min" smak da - slett ikke sikkert du liker det samme:rolleyes: Du får ta en tur innom og se hvis du er i Stavanger:D
Nå får vel jeg ta kvelden her også. I morgen formiddag skal jeg opp på Nato basen her med litt dansing og promotering av salsaen. Blir kjekt, treffer noen salsavenner jeg ikke har sett siden begynnelsen av juni, da vi avsluttet sesongen:)
Går glipp av frokost med sønnen da, men han greier vel lage seg mat selv for en gangs skyld;) Han er litt bortskjemt, jeg vekker han hver dag med stekt egg og bacon og kaffe og te m cocosa stående klar på plassen hans:) Hønemor,... jeg.... nei....;)
Er pga akkurat det der at jeg vurderer.. For snakka litt med ei venninne ift å tapetsere f.eks den ene veggen på soverommet... Vanskelig akkurat den der... panel er koselig, men slett vegg er kult liksom... I'm driving myself crazy allready :D
Fint å være hønemor :klem: Jeg pleide å få frokost servert på senga når jeg gikk på skolen da jeg var yngre :love: Gode minner Det var sååå kosestund med frokost og tegneserier på tv en halvtime før jeg sto opp :hearts:
Kos deg masse med dans imorgen :klem:
Godt å være hjemme. Dvs: Ble henta, han ville inn å drikke kaffe med mams mens jeg puslet med utpakking og forsjellig. Så suste vi, som et gammelt ektepar, på butikken og videre til våre beste venner, som forøvrig er samboere. Ting var og er akkurat som de skal være. Dere hadde likt ham. T.o.m mormor liker ham. Han er en flott gutt som aldri kunne gjort noen vondt.
Vært kvalm i dag, så blitt lite mat. Mr Flørt dro å henta pizza til oss for å få i meg noe.. :love:
Lagt meg nå, og en ny dag gryr, og nå, etter veldig lenge, ønsker jeg den velkommen. :)
Glad i dere, snakkes i morgen. :klem:
Her er man borte i to usle dager, og det er en haug med nye sider! :shock: Kan desverre ikke kommentere alt og alle!
Rikkemor: Gratulerer!!!!! Vi flyttet inn i nytt hus i januar, og det er så deilig! Ang vegger, hva med en kombinasjon? Vi har mdf panel i gangene, samt 3 vegger på hvert soverom (1 vegg med tapet). Resten av huset er tapet. Tapet er veldig greit med tanke på valgmuligheter senere, mens mdf er jo kjempefint og SYKT enkelt å slå opp! Ferdig arbeid liksom ;)
Bente: Åh, snakk om supermamma da!:love: Nå fikk jeg dårlig samvittighet etter å ha vært litt bisk mot størsten som var oppe 5.30 i dag.....men særiøst, det er LØRDAG!:rolleyes: Kos deg med salsan!
Prutti: Der var du hjemme igjen ja! Så deilig! Håper ting løser seg og du føler deg bedre etterhvert! :klem:
Dollsine: Håper du klarer å stanse migrenen! Og lavkarbo venner er supert! Veldig godt å ha noen å dele ting med! Jeg har mamma og det er gullverdt!
Som sagt er vi tidlig oppe her en lørdagsmorgen...uff, og jeg som er tidenes mest morgengretne person...ikke bra! I tillegg har vi overnattingsbesøk av ei god venninne, så jeg bør nok få i meg litt kaffe før hun våkner ;)
Vi har vært to dager på hytta, og kost oss med veldig fint vær! Maten har også gått veldig bra, men jeg skeiet litt ut i går da jeg fikk besøk...jaja, det går vel helst bra :rolleyes:
Og så må jeg dele: Minsten på 9 mnd klarte i skrivende øyeblikk å reise seg på to bein for første gang!!:roert: Store flinke gutten min :love:
Godmorgen alle sammen. Som vanlig tidlig oppe her Nå har jeg dusjet, sminket meg og pyntet meg med noen klær som jeg fikk funnet fram sist jeg ryddet i skapet, ting jeg ikke har kunnet bruke på en stund. Føler meg ganske så fin og fjong egentlig. Så nå skal jeg slappe av med litt kaffe og litt mat før jeg stikker avgårde i 10-tiden. Gleder meg både til å danse, promotere og ikke minst treffe igjen "gjengen":D
MariaB: Hehehe, skal love deg at jeg også hadde vært litt bisk om jeg ble vekket 5.30...;) Før jeg fikk barn sov jeg alltid lenge om morgenen, mens de var små ble jeg jo vekket tidlig, og så etter at de begynte å sove lenge har det vært meg som har fortsatt å våkne tidlig:p Enhver alder har sin sjarm og sine utfordringer med disse små - og så skjønt at du lot oss få dele med deg at minstemann reiste seg for første gang - herlig:love:
RikkemOr: En blanding slik som MariaB forslo kunne jo vært en god ide? -Da får du litt av begge deler, så slipper du si nei til noe;) Er kjempekjekt å sitte og planlegge slik, tenk langsiktig, at du skal bo der noen år framover, samtidig som å få det litt kult i dag. Trenger ikke koste så mye. På soveromet mitt spanderte jeg litt penger på en kul tapet i stort mønster i lilla og grått, en billig tapet i lys grå på de andre veggene. Innredet med en billig hvit himmelseng m nattbord og to enkle hvite komoder fra Ikea, et bilde i lilla over den ene kommoden og et speil m grå ramme over den andre, noen få pynteting i lilla glass, et sengeteppe i grå fløyel fra H&M - vips så ser det ut som et luksusrom til en veldig billig penge:D
Pruttilutt: Hørtes ut som du har hatt en veldig koselig kveld, kjempeglad for å høre det vennen:klem: Er du så sikker på at mr Flørt ikke er noe for deg, da? Jada, vet at snille piker ofte velger slemme gutter, men det går jo an å snu på den trenden, vet du;)
Hei og hå.
Har liksom ikke hatt helt guts til å delta i samtalene her i det siste.
Bare litt sliten.
Men har holdt meg sånn nogenlunde oppdatert.
Du har gjort tidenes beste valg, RikkemOr. Gratulerer med leilighet.
Jeg hadde gjerne byttet med deg på flekken.
Og du Prutten, nyt å være hjemme hos mamma og gode venner.
Lykke til med salsa og god trim i dansing, Bente.
Min giktbefengte kropp er ikke i go'lune om dagen. Til tross for sol og lavkarbo.
Det er vel kanskje fordi luften egentlig begynner å få et høstdrag. Det har vært veldig kaldt hver morgen nå.
Jeg sitter her med varmepute på nakke og rygg og venter på at jeg skal komme i siget....... Flott sol ute i dag óg.
Huff da Sanna! Skjønner at du har det tungt akkurat nå. Jeg har ikke gikt men en veldig stiv kropp hver morgen. Bruker å spøke med at jeg har gikt, men det skal jeg slutte med! Det er forresten kaldere i lufta; den er skarp vil jeg si. Selv om graderstokken viser 13 grader her i skyggen og sola skinner så må jeg ut i sola for å kjenne varme. Det jeg noe knotete prøver å si er at 13 grader i skyggen nå og 13 grader i skyggen for en mnd siden er to forskjellige ting:rolleyes:
Jeg fikk en strålende start på dagen idag; jeg kom meg opp av sengen (ikke så veldig elegang, jfr stiv i kroppen) og så sier gubben at dæ....magen din er blitt mindre. Så det veldig godt nå da du stod med siden hit. Godmannen min:love: Det var godt å høre på en dag hvor jeg føler meg oppblåst pga baconcrisp i går kveld og en mens som er på gang.
Nå er det snart klart for dagens gåtur. Siden det er så fint så blir det langtur i dag. Det blir slutt på å gå flere mil i uka når jeg starter på jobb igjen:( Da blir det bare helgeturer. Men kanskje på tide å ta opp styrketreningen igjen da - der har jeg jo knapt vært den siste måneden:rolleyes:
Så herlig å høre om sønnen din som reiste seg i dag Maria! Det er leeeenge siden mine var så små, men jeg husker fortsatt gleden.
Morning ladies! :)
Trøtt som en... ja, jeg er et dovendyr. Kom meg særs sent i seng, lå selvfølgelig å snurra fra rundt 03 til 08, så når jeg endelig sovna engang etter 08, så blir jeg vekt av mr. Flørt som stod i romdøra og var så søt. Fjott. ;)
Mamma forguder ham, så når jeg endelig kom meg opp, så satt de i stua og leste aviser og drakk kaffe. Jeg mener, våkna jeg plutselig i framtida?? Hjertet mitt, altså :love:
Maten denne gangen får gå som den går, igrunn. Jeg er veldig uvel (pga. nerver) og spiser igrunn bare for å få nok energi. Jeg syter ikke over det, og jeg orker heller ikke ha dårlig samvittighet for det.
Mr. Flørt har tatt sykkelen min og er nå på vei til Saltstraumen sammen med en venn. Fint vær, så de får sikkert en kjempefin tur. Svett skal'n bli ;) Blåser selvfølgelig friskt, så litt svalt blir det forhåpentligvis også.
Var sååå godt for sjela å være sammen med venner i går. Når vi fire er samlet så er det ingenting annet som betyr noe. Tiden flyr så fryktelig fort! Å bare være seg selv...:love:
Nå er det ferdigkokte "potenskuler", som mamma så fint kaller det ;) Fnis.
Bente: Problemet er at han er FOR perfekt. Han passer inn i enhver setting tenkelig. Han er en snill gutt, absolutt. :o
Håper alle har en herlig formiddag - det har jeg :klem:
Klart du ikke skal hoppe inn i noe du er skeptisk på Prutti; men hva er det som gjør det skeptisk? At han passer så godt inn? Kanskje det er det du trenger; noe rolig, noe som ikke "trigger" og eller utfordrer deg? Nyt å være sammen med ham du, og den roen du får ved ham og felles venner er bare bonus.
Et annet spørsmål: blir det for skummelt med denne karen? Fordi du ser han kan være en som passer? Jeg bare spør...:rolleyes::rolleyes:
Du har hatt en tøff periode nå, og trenger tid på å bli bedre. Bruk den tiden og dropp den samvittighetsgreia! klemmer er sendt!
Eneste jeg er skeptisk til er hans væremåte, hvorenn dumt det høres ut. Rett og slett fordi jeg vet at han er en flørt av natur, og hvorfor skal det være konsentrert til meg? Nei, det tror jeg ikke på, altså. :p Men, det kan jo være det jeg trenger nå, å ha litt tro! For hvis jeg innbiller meg at det er til meg, så kanskje jeg klarer gjenspeile noe tilbake? Noe som gir han noe som kan minne om et håp? Et håp om at jeg kommer tilbake?
Ja, det er skummelt at han passer så inn. Samtidig vet jeg at hvis jeg møter noen som er "perfekte" og som samtidig er veldig lik meg selv, så får jeg avsmak. Deluxe. Det blir for kjedelig. 3 minutter etter jeg hadde fått klærne på kroppen, så starter han en usaklig diskusjon om hvorfor jeg går i svart. Hallo? Leave me alone please, men neida, her skal det spøkes med - og jeg elsker det. I was made for loving you, baby! Etc ;)
Du Prutten, du Prutten !
Søren ikke lett å være ung..... :(
Har det friskt i minne, men er jaggu glad jeg slipper å være der.
Ikke for at jeg synes det er kjekt å se klokka tikke mot gamleheimen, men glad jeg har den gamle, kjedelige gubben min. Selv om jeg irriterer meg grønn over han mange ganger. Ganske mange ganger. ;)
Og vet du hva ? Ting jeg i ungdommen syntes var sjarmerende ved han, er det jeg irriterer meg mest over nå !
Tør ikke tenke på hva han irriterer seg over hos meg ! Sikkert ingenting, for jeg er jo i grunnen ganske perfekt ! :D
Ja, men Sanna, det er jo vi kvinner som er perfekte, vi må bare finne oss en verdig mann ;) Eller? Regner med det blir slik med årene, at man kan få nok av det gode. Eller at det ikke blir like sjarmerende?
Det er ikke greit å være ung, det er sant det. Gleder meg til dette kapittelet er over og jeg har kommet helskinnet fra det, men så lenge man står i det - hvorfor ikke nyte det samtidig? Denne flørten har vært en del av meg hele dette året. Det er litt slitsomt med avstanden, særlig når våre beste venner ønsker oss så gjerne sammen. Det igjen kan også gå galt og skape kinkige situasjoner, men vi har nå klart oss så langt. Spennende er det, og jeg er så sjarmert. Til tross for Fyren som klarte å lage riper i lakken, så har jeg hatt Flørten i hjertet hele veien. Litt ufint å "holde på" med to samtidig. Men hei, er det i forskjellige postnumre, så er det nettopp det ;) Fnis.
Da var jeg hjemme igjen etter en koselig formiddag. Har fått danset meg litt varm i kroppen og skravlet masse. Fikk såååå mange "wow..." og "å gud..." og kommentarer om hvor flott jeg så ut i dag - skikkelig energiboost:D Tror de siste kiloene jeg har tatt av har forsvunnet på veldig synlige steder (les: spesielt rundt mage og midje), så føler de blir mye mer lagt merke til enn de første kiloene som gikk av. Veldig gøy og ekstra motivasjonsfaktor for å komme dit jeg ønsker;)
Dollsiene: Herlige gubben din - vær glad du har en slik mann:love:
Sanna: Jeg vet ikke jeg om det er meg det er noe i veien med, men jeg synes så definitivt ikke det med kjærligheten blir noe enklere med alderen jeg....... Men nå er nå jeg over-emosjonell da, så det er kanskje hos meg selv problemet ligger - blæææææ - hadde engentlig vært bedre om jeg kunne skylde på noen andre;)
Pruttis: Kos deg med å tilbringe tid sammen med en god venn som gir deg litt flørt og krydder i hverdagen du. Hvis du skulle ønske at det skal bli noe mer, så finner du ut av det med tiden. Alle mennesker vil ha egenskaper man synes er fantastiske og andre egenskaper man irriterer seg over - forelskelsen kan gjøre en blind for dem, men hverdagen vil likevel få dem fram i lyset:) Som den håpløse romantikeren jeg er har jeg jo tro på at til syvende og sist er det Kjærligheten man har for hverandre som er det som avgjør. -Men nå har jeg jo også blitt bevist feil å det området, så kjærlighetsråd fra meg er kanskje ikke verdt å høre på...;)
Hva er det med hans væremåte?? Kan flørtingen hans være en måte å takle hverdagen på? Hvis han vil ha deg, du sier "nei" - ok - så kan flørting være en måte å takle det på - i påvente av neste sjanse til å få et ja?
Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom?
Mange synes det blir skummelt når ting begynner å flaske seg. Mange skaper kaos i hverdagen sin, fordi det er de vant med og greier å håndtere. Da blir kaos tryggheten og det motsatte beint ut skumle greier.
Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min?
Kjedelig? Hva vil det si?
Jeg ser for meg at denne karen ser at du burde kle deg i annet enn svart; og så sier han fra. Jeg liker'n! Mannfolk kan være ganske enkle i hodet sitt; de trenger ikke å få til å si ting rett ut. Så en diskusjon om farge på klærne kan være en måte å si noe annet på. Og så elsker du det; klart han fortsetter snuppen.
Jeg synes ordene til Bente nå sist (unntatt siste setning:)) var veldig fine å ta med seg videre. Følg dem du så ordner ting seg skal du se. Er ting "ment to be" så blir det sånn, og er de ikke "ment to be" så blir det ikke sånn. Men ikke skap kaos for deg selv da kjære snuppeluppeprutti.
Jeg er hjertens enig med deg Sanna, om at det er godt å ikke være ung. Gubben min gir meg stadig vekk nye gråe hår - men jeg tror ikke gresset er verken grønnere eller annerledes på den andre siden. Han min tror visst jeg selv tror jeg er perfekt - og jeg prøver å forklare at det finnes ingen større kritiker av meg enn nettopp meg selv. Og sånn holder vi nå på.... :p
Å dele hverdagen med et annet menneske er ikke enkelt. Det handler om å gi og ta og være bevisst sin rolle i samarbeidet. Jeg har ennå til gode å se et parforhold hvor ting fungerer og hvor alt går så på skinner som det tilsynelatende kan se ut utenfra. Fasade er nå en ting, men hvilket bilde vi vil andre skal ha er nå et annet. Jeg tror begge parter må jobbe for å få et forhold til å fungere, og om en tiltrekkes mot noen som er en motsetning av seg selv, eller en som er lik seg selv så krever det ulik innsats. Gubben min og jeg er ulike, svært ulike og har knapt nok felles interesser:( Det har vært min store frustrasjon i mange mange år. Nå har jeg roet meg ned (legg merke til jeg) og hverdagen fungerer godt. Ikke de store høydare følelsesmessig, men den gode tryggheten som er så viktig for å ha samliv med noen. Mye kommer med erfaring og med årene, og er noe av det jeg setter pris på med å være i den alderen og livsfasen jeg faktisk er i.
Dollsine:love: skrev:
Nå får jeg litt blod på tann jeg Prutti....
Hva er det med hans væremåte?? Den er vakker.
Kan flørtingen hans være en måte å takle hverdagen på? Absolutt. Det har jeg også konfrontert han med. Derfor vi snakker litt annerledes til hverandre når vi er alene. Da kommer sannheten fram. Ellers har han en fin måte å rose seg selv på når han har gjort noe han er stolt over. Det ser jeg ikke noe galt i, og ser samtidig lærdom og oppfordring til å gjøre det samme.
Hvis han vil ha deg, du sier "nei" - ok - så kan flørting være en måte å takle det på - i påvente av neste sjanse til å få et ja? Selvfølgelig. Nå vet jeg at jeg er både vanskelig å lese, kommunisere med og jeg blir - av alle - tolket som et arrogant menneske. Det er liksom slik helt til jeg "gir etter".
Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom? Fordi han er av den typen som kun vil ha det beste. Og jeg er på det stedet at jeg eier ikke tro på at jeg er det beste for ham, derfor blir jeg samtidig litt redd, skuffet.
Mange synes det blir skummelt når ting begynner å flaske seg. Mange skaper kaos i hverdagen sin, fordi det er de vant med og greier å håndtere. Da blir kaos tryggheten og det motsatte beint ut skumle greier.
Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min? Dette har ingen gjort mer tydelig enn du, vennen min. Denne må jeg få fundere litt på. Ikke tenkt slik på det før.
Kjedelig? Hva vil det si? Jeg er kjedelig(konservativ, prippen), da vil jeg i alle fall ikke tilbringe mer tid med noen som er like kjedelig. Det blir kjedelig :p
Jeg ser for meg at denne karen ser at du burde kle deg i annet enn svart; og så sier han fra. Jeg liker'n! Mannfolk kan være ganske enkle i hodet sitt; de trenger ikke å få til å si ting rett ut. Så en diskusjon om farge på klærne kan være en måte å si noe annet på. Og så elsker du det; klart han fortsetter snuppen. Alle liker ham. Jeg passet vårt felles "tante og onkel"-barn i dag, og når han var ferdig med sykkelturen kom han innom for å levere den. Det han egentlig gjorde var å hilse på mamma og legge seg på sofaen. Jeg hadde en svart, sid kjole (som var blitt såååå for stor!:D) som jeg følte meg fin i. Han bare målte meg fra topp til tå, smilte og sovna. Fnis. Beskjed om å ta på rød kjole i bursdag. Må vel adlyde.
Jeg synes ordene til Bente nå sist (unntatt siste setning:)) var veldig fine å ta med seg videre. Følg dem du så ordner ting seg skal du se. Er ting "ment to be" så blir det sånn, og er de ikke "ment to be" så blir det ikke sånn. Men ikke skap kaos for deg selv da kjære snuppeluppeprutti. No more chaos. I promisse.
Jeg er hjertens enig med deg Sanna, om at det er godt å ikke være ung. Gubben min gir meg stadig vekk nye gråe hår - men jeg tror ikke gresset er verken grønnere eller annerledes på den andre siden. Han min tror visst jeg selv tror jeg er perfekt - og jeg prøver å forklare at det finnes ingen større kritiker av meg enn nettopp meg selv. Og sånn holder vi nå på.... :p JAMMEN VI ER PERFEKTE ALLE SAMMEN! In our own special way! ;)
Å dele hverdagen med et annet menneske er ikke enkelt. Det handler om å gi og ta og være bevisst sin rolle i samarbeidet. Jeg har ennå til gode å se et parforhold hvor ting fungerer og hvor alt går så på skinner som det tilsynelatende kan se ut utenfra. Fasade er nå en ting, men hvilket bilde vi vil andre skal ha er nå et annet. Jeg tror begge parter må jobbe for å få et forhold til å fungere, og om en tiltrekkes mot noen som er en motsetning av seg selv, eller en som er lik seg selv så krever det ulik innsats. Gubben min og jeg er ulike, svært ulike og har knapt nok felles interesser:( Det har vært min store frustrasjon i mange mange år. Nå har jeg roet meg ned (legg merke til jeg) og hverdagen fungerer godt. Ikke de store høydare følelsesmessig, men den gode tryggheten som er så viktig for å ha samliv med noen. Mye kommer med erfaring og med årene, og er noe av det jeg setter pris på med å være i den alderen og livsfasen jeg faktisk er i. Tro så kjedelig hvis dere skulle gjort alt sammen, diltet i buksbaken til hverandre hele tiden. Aldri fred å få. Men det er jo som du sier - hvem vet hva som er på den andre siden, og hvem vet hva som ville vært om ting hadde vært annerledes. Det er fint at vi ikke vet, vi er jo nysgjerrige vesener.
Nå er ungen prekivert (thank heeeeeeeeeeeaven!) og jeg er nydusjet, sminket og påkledd. Rusler snart ned i svingen til resten av Det Gode Selskab. Jeg gleder meg. Det verker i hjertet når jeg tenker på å reise opp igjen. Er det pga. ham? Er det fordi jeg savner vennene mine og tante sin harry? Det var det der kaoset...
Kos dere masse i kveld, mine kjæreste venner. Tenker på dere hele dagen lang, og jeg gleder meg til hver gang jeg logger på og det er oppdatering i tråden. SMASK! :klem:
Dere skriver så mye at jeg ikke klarer å henge med!
Det blir bare en liten oppdatering fra min side.
Har fått hybelen, som var møkkete (!), så har klagd og får avslag i husleien første måned. Har vært på Ikea og kjøpt smijernsseng, sengeteppe, og masse puter+bokhylle. Kid har bidratt med steike fine gardiner, og må på ikea igjen for å kjøpe lampe og avlastningsbord.
Vil ha litt flere møbler, men ikea var utsolgt for det jeg ville ha, så sitter på finn og følger med på hva som blir lagt ut. Skal på fretex på mandag for å se etter spisebord og tvbord.
Det eneste som er montert opp og fikset så langt er senga. Brunt sengeteppe og masse hvite, brune og rosa puter + saueskinn. Og over senga har jeg et skilt mamma har kjøpt til meg hvor det står: "The princess sleeps here". Mamma er søt altså!
Har sittet her med en ny bok og tv i kveld. Sønnen min har hatt jentebesøk så han har ikke hatt tiid til å prate med mamman sin;) Stadig vekk den samme jenten på besøk gang på gang nå forresten, så mulig det er litt loooove her i huset altså - godt det er det for noene her i alle fall ;) Veldig koselig det da!
Pruttis: Håper kvelden din har vært fantastisk, tenker på deg jenta mi :klem:
Appelsinpiken: Høres ut som du allerede begynner å komme i orden og få det riktig så koselig på hybelen - kjekt å ordne i stand da - skal jo bo der en stund frammover nå :) Skjønne mamman din - savner nok jenta si tenker jeg:hearts::hearts:
Jeg og gleder meg til å logge på og lese oppdateringene - og blir desto mer skuffet hvis det ikke er noen :(
Når det gjelder deg Prutti så tenker jeg....
Så deilig at han har en vakker måte å være på. Hva kan være bedre enn det? Og dere har en annen tone når dere er alene; godt å høre. En mann som roser seg selv på en måte andre kan lære av - bra! Jeg er sikker på at det er flere enn meg som gjerne mottar tips...
Du er klar over at du er vanskelig å lese, kommunisere med og at du blir tolket som arrogant: for meg høres dette ut som det er en del av skallet du omgir deg med for å beskytte deg selv mot å bli såret, skuffet eller noe sånt? For en herlig mann som ser "bak" skallet og ser den virkelige deg! For et kompliment da gitt; du vet han vil ha det beste - og så vil han ha deg!! Gi litt slipp på tanken om at du ikke er bra nok for ham,og se hvor det kan føre hen.....
Tenk positive tanker, og det positive gror er det noe som heter. Det gjelder også deg Pruttisnuppi. Å si til seg selv at jeg ikke er verdt noe får en til å føle seg mindre verdt. Å tenke at jeg er verdt noe - da blir en verdifull. Det må bare gjentas, og gjentas og gjentas og gjentas og gjentas og gjentas osv...
Ja så er du konservativ og prippen. So what?? Du tror vel ikke du er alene om å være det?? Dette har da ingen betydning for om man vil være sammen med andre eller ikke. Og det vil jeg si, at sånn jeg "kjenner deg" så vil jeg ikke påstå at du er kjedelig nei, for det er du ikke!
Alle liker ham. Jeg passet vårt felles "tante og onkel"-barn i dag, og når han var ferdig med sykkelturen kom han innom for å levere den. Det han egentlig gjorde var å hilse på mamma og legge seg på sofaen. Jeg hadde en svart, sid kjole (som var blitt såååå for stor!:D) som jeg følte meg fin i. Han bare målte meg fra topp til tå, smilte og sovna. Fnis. Herlig!
Beskjed om å ta på rød kjole i bursdag. Må vel adlyde. Jepp det må du!
Du sier det verker i hjertet når jeg tenker på å reise opp igjen og spør om det er pga av ham. Ja hvorfor ikke? Kjenn litt på den følelsen, kjenn på verken. Og se om du ubevisst skaper "kaos", uro e.l rundt deg som en måte å håndtere det du kjenner på.
Tenker dette er nok for å kveld. Kos deg i det gode selskab snuppen!
Og forresten.... i kveld kom lysten på softis over meg igjen. Venter mensen ja, ingen tvil. Jeg pisket litt krem og blandet i noen få dråper med stevia med engelsk toffee. Og vips - der fikk jeg dekket søtbehovet mitt. Nå må jeg investere i ismaskin! Fant forresten denne tråden, hvor en Krupsmaskin ble anbefalt. Og ikke vet jeg om jeg greier å vente til jul heller:eek::eek:
Før jeg kryper til køys vil jeg også kommentere på ett par av de samme tingene som Dollsine sier til deg Pruttis-mor, for jeg syns hun har så veldig rett i alt hun sier. ;) Det går så spesielt på disse to tingene som du svarer Dollsine:
.
Jeg tror dette henger sammen, og slik jeg oversetter det du skriver leser jeg det slik: Du tror ikke du er god nok for han, du tror ikke du er verdig hans kjærlighet - og det at han liker deg så godt får deg egentlig til å tro at det må da være noe galt med han - siden han liker deg.....:rolleyes:
Jeg forstår deg så altfor godt, vennen, jeg har hele livet slitt med å se på meg selv som et menneske som er verdt å elske selv, så jeg vet hvor vanskelig den derre sirkelen er. Ønsker så veldig at du skal slippe å gjøre de samme feilene som meg:hearts: Du er en fantastisk person som er verdig av alt det gode som kommer i din vei - og jeg tror du må jobbe med å fortå det - ikke bare i hodet ditt, men også følelsesmessig - slik at du faktisk blir i stand til å gripe dette gode når det kommer rett foran nesen på deg:love:
Ja, jeg vet det er enklere å si enn å gjøre noe med, det er så altfor lett å komme i en sirkel der en ender med å skaffe seg bekreftelser på sin manglende egenverdi..... Håper så veldig at du slipper å bli gående i en slik sirkel vennen:klem:
Nå skal jeg ta kvelden - håper alle har hatt en god kveld, nattinatt
Her har det som vanlig kommet masse nytt siden jeg var innom sist :D Koser meg når jeg kan sitte å lese meg opp, bare den teflonhjernen som svikter litt på hva det er jeg skal huske når jeg til slutt kommer meg igjennom da :p
Ikveld har jeg vært på kino og ute å spist med et par venninner, kjempekoselig =) Og deilig at jeg endelig kan få med noen ut uten å drekke på en lørdag, jeg er nok LITT lei av den hærre fylla ja ;) Nå er det sofakos med te, mac og tv=) Har bretta klær, vaska klær og hengt opp klær og sitter igrunn bare å venter på "sjåfør-telefon" =) Har lova tante og onkel at jeg skal kjøre de hjem i natt og det kunne bli alt fra 12- 2 fikk jeg beskjed om, så da sitter jeg her da=) Har kokt egg nå også, tenkte å lage meg eggehakk :sikle: Brød er tatt ut av fryseren og, så blir nok snadder-frokost imorgen det ja=)=)=)
Så koselig med fine tilbakemeldinger fra dansekompiser Bente! :heia: Og kjempebra at du føler deg fin og at det blir lagt merke til=) Det gjør så mye for selvtilliten :ja:
Prutti'n, han der høres jo ut som en skikkelig åreit kar!=) Bente og Dollsine har sagt det meste, så jeg velger å bare si meg enig med de kloke damene=) Håper du tok på den røde kjolen og at du storkoser deg ikveld :klem:
Og så gøy med hybel asså Appelsinpiken =) Bra du fikk litt avslag første mnd siden den var møkkete, det skulle bare mangle..! Håper du storkoser deg, og at du fikk bad alene??? Sikker på det blir kjempefint uansett! :klem:
Appelsinpiken: Så godt å komme i orden! Hvor stor er denne hybelen da? Og som Rikkemor er jeg nyskjerrig på om du må dele bad?
Rikkemor: Hvilken kino var dere på? Jeg skal muligens ut med noen jenter i kveld og se Bridesmaids. Passer jo fint, ettersom to av jentene gifter seg de neste ukene ;)
Bente: Spennende med jentebesøk hos sønnen da! Hvor gammel er han?
Dollsine: Jeg har ismaskin, men ikke somlet meg til å prøve den....men din variant hørtes også god ut!
Prutti: Dollsine og Bente sier det så bra :) Håper du koser deg hjemme!
Her sov ungene helt til 07.30! Det må være ny rekord! :p Deilig for meg iallefall!
I går var jeg ikke flink med maten i hele tatt. Tar på å ha besøk merker jeg! usj...innstramming idag! :ja:
Dumt du bor så sabla langt unna, for jeg har kjelleren full av fine møbler.
Vi, - les jeg ønsker et mindre hus og har begynt å rydde vekk litt.
Mye er gått til bruktbutikken her i bygda og flere billass gikk til et loppemarked.
Godmorgen alle sammen! I dag henger tunge mørke skyer over oss her. Usikker på om jeg skal tørre å male i dag..... Vel, får uansett se det an til sønnen min har stått opp, kanskje det letter litt utover dagen - er jo lov å håpe....:)
MariaB: Sønnen min er 17 nå, så han begynner å bli stor gutt på alle måter, selv om jeg vet jeg duller litt med han fremdeles.....;) Men han har bare to år igjen på vg nå, og er det jo stor mulighet for at han flytter etter det, så jeg benytter nå sjansen til å dulle mens jeg kan, jeg:D Føler ikke det er lenge siden mine var på alder med dine Maria, tiden går altfor fort!
God morgen! Jeg er oppe Maria. Godt å se at flere er oppe på en søndag morgen! Jeg er som ungene; må stå opp litt tidligere for hver dag de siste dagene før ferien. Så i dag var jeg oppe kl 0730 og er småtrøtt. I morgen er det hverdag igjen, og da skal jeg opp kl 0545:eek: Kobler meg på forumet fra telefonen allerede i senga, og oppdaterer meg før jeg står opp. Det er koselig morgenstund det:dulte:
Jeg og har et stort hus Sanna og driver med rydding og bortkjøring. Spesielt etter at ungene flyttet på hybel, men så kommer de nå hjem med ting og tang da med ujevne mellomrom, og så blir det fullt igjen. Men sånn rydding er godt, og kan få en til å se på huset med nye øyne. Kanskje litt ommøblering eller litt oppussing hadde gjort seg? Litt maling her, og en gardin der? Jeg malte "gutterommet" i sommer og det gjorde meg veldig godt. Fikk ryddet ut junior i samme slengen og tatt rommet tilbake. Nå står det klart som et gjesterom/arbeidsrom for symaskin osv. Blir i godt humør hver gang jeg går inn der jeg;)
Jeg melder meg på spørsmålet om hybel og bad Appelsinpiken? Jeg er nå fortsatt en pragmatiker, og tenker at om du måtte dele med noen/mange så er det bedre enn å måtte pendle hver dag.
Så godt å høre at småttisene sov lenge i dag Maria! Husker godt den tiden da de våknet på et tidspunkt for meg midt på natta. Og det typiske at når mannen min skulle stå opp med dem så sov de gjerne mange timer lengre enn når det skulle opp:sove: Lurte alltid på om han ga dem noe, en slags premiering:rolleyes: for at de skulle sove lengre.
Så bra du koser deg med sønnen din Bente! Det kommer du til å ha igjen for når han blir voksen. Garantert og helt sikkert. Og så koselig at han har kjæreste da. Ta det som et tegn på at du har gjort en bra jobb at han tar henne med hjem. Hadde han ikke trivdes/følt seg trygg ville han ikke gjort det!
Hvilken ismaskin har du da Rikkem0r? Fatter ikke at du ikke har prøvd den jeg da:eek:
I morgen er det hverdag, og jeg skal stramme inn ift kosten. Jeg tror det var Manne som sa det for mange sider siden, at i starten på ketogent kosthold (3 første ukene) så skal en bare spise mat laget av egg, kjøttdeig, ost, skinke, kyllingfilet, laks, brokkoli, blomkål, fløte, cottage cheese, salat og agurk. Smør kunne brukes til å steke i. Har dere fulgt denne planen? Hadde det noe for seg? Jeg har tenkt en del på hva jeg spiste i fjor sommer da jeg startet med dette, og det var egg/bacon til frokost, salat med skinke/kylling/rømme til lunsj, middagen var veldig ofte ferdig grillet kylling fra Mega eller stekt laks. Til kvelds husker jeg ikke, men regner med det var middagsrester, salat eller osteskiver (visste ikke om alt det andre vi kunne spise på den tiden). Jeg var heller ikke klar over at fettmengden måtte økes, så det gjorde jeg ikke annet enn det jeg fikk gjennom maten. Nå da jeg skal ta kroppen min tilbake:D, tenkte jeg å gjøre som jeg gjorde i fjor. Helt enkle greier, uten for mye fiksfakserier. Og innenfor grensene for 5/20/75% slik at maks 15 g kh, 70 g protein og resten fett. Går ned til 70 g protein fordi det er målvekta mi. Er det for mye karbohydrater tror dere? I hele sommer har mantraet om at en skal få kh'ene fra grønnsaker surret i hodet mitt; så jeg har ikke spist brød eller knekkebrød på lang tid.
Vil gjerne ha innspill på dette jeg jenter; tips, hva er lurt/ikke lurt. Annet jeg kan gjøre osv....
Ja, har alltid hatt et veldig godt forhold til ungene. Det er selvfølgelig viktig mens de er små, men mange tenker kanskje ikke over at det er enda viktigere - og enda vanskeligere - når de kommer i tenårene. De er min store glede og stolthet i livet :love:
Når det gjelder maten, så tror jeg egentlig ikke du trenger en "liste" over matvarer, Torkil gir i alle fall ikke noen slik liste. Men i begynnelsen, spesielt siden du sliter med vektnedgangen, vil jeg nok anbefale å spise mest mulig "rent", rene kjøtt og fiske produkter, egg, meieriprodukter, masse vann og grønnsaker. Begrense mengden bær, nøtter og bakevarer en periode, for å se om vektnedgangen kommer da.:)
Pass på å holde deg under 15g karber i første omgang, og la det hovedsaklig komme fra masse grønnsaker. Torkil sier at det også er viktig for prosessene i kroppen med masse grønnasker, bl a at en får mer optimal fettforbrenning. Kanskje begrene brøderstatninger, bær, nøtter ol. til helger og feriedager - da nekter du deg det ikke, så det blir ikke så stort savn;)
I tillegg tror jeg for oss gamle damer det kan være bra å begrense proteinene litt. Jeg prøver å holde meg under 70g pr dag selv, greier det ikke hver dag skal jeg innrømme, men kjenner på meg at det er bedre for meg de dagene jeg greier det. Jeg har tenkt veldig mye på dette med proteiner etter den diskusjonen vi hadde her for lang tid siden, og jeg tror det er veldig vanskelig å få for lite proteiner på dette kostholdet. I tenårene trente jeg kjempemasse - to ganger om dagen - og bygde og vedlikeholdt masse muskelmasse - og den gangen spiste jeg myyyyyye mindre proteiner enn jeg gjør på dette kostholdet:rolleyes: Derfor er jeg ganske enkelt ikke redd for å få i meg for lite proteiner i denne gamle kroppen;)
Og så lar du resten komme fra fett, hvis du er redd for å komme for høyt på proteinene, så kan du bruke en del smør, cocosa og olivenolje som fettkilder, skal ikke så mye til før det øker fettprosenten :p
Håper du får det til å fungere bra i morgen, Dollsine, krysser fingre og tær for deg:klem:
Den der var jo helt feil for meg i alle fall - sier jeg må spise under 1100 kal pr dag for å gå ned i vekt - da dør jeg!!!! Og beviselig har jeg gått ned i vekt og aldri vært nede i så lavt kaloriinntak.......;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.