< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine sa for siden:

Hm........takk til deg Prutti. Nå er jeg bare en legmann, men jeg kan ganske sikkert slå fast at det ikke er galleproblemer. Smertene mine følger tarmsystemet og jeg kjenner det går gjennnom greia, cm for cm . Jeg vet at det er bare å vente, og det er her en banan hjelper (smører tarmene??) I følge div websider handler det om fettrike måltid (:D) hvor smertene kommer med en gang, mens for meg handler det om noe som "stopper", som f.eks ris og det kommer alltid minst en dag etter jeg har spist noe jeg tror er utløsende. En venninne av meg hadde gallestein og det var ikke det samme som meg, stakkars henne!

bente1 sa for siden:

Uff, stakkars deg, det hørtes vondt ut.:klem:

Vet du, sønnen min hadde noe lignende for ett års tid siden. Han er aldri syk og syter aldri, og han hadde så sterke smerter at jeg tok han med rett til legevakten midt på natta, jeg var overbevist om at det måtte være blindtarmen eller noe slikt. Det de sa var at maten sannsynlivis hadde "pakket" seg i tarmen og skapte forstoppelse og smerter. Han fikk smertestillende og avføringsmiddel, og var helt fin igjen etter at han hadde "fått det ut". Jeg var barnevakt for noen venner den dagen, så han skulle bare varme seg kjøtt og ris selv. Legen mente at han sannsynligvis hadde spist altfor mye, altfor fort, og at det var årsaken mer enn hva han hadde spist.:rolleyes:

bente1 sa for siden:

Det er en boks med 100 posjonsposer i. Aner ikke hva det innebærer, men skal avgi rapport når det ankommer;)

Dollsine sa for siden:

Bente! Du gir en god beskrivelse! Pakket seg i tarmen ja. Nettopp. Jeg tror det noe sånt som skjer. Og da lurer jeg på hva som utløser det for meg; 6-8 natchos i går? Treg mage de siste dagene + nachosen? Og ja....det er vanvittig vondt. Jeg tåler smerter, og har mye vondt, men dette tar kaka.

Pruttilutt sa for siden:

Gallestensanfall utspiller seg ikke etter en fastsatt oppskrift :rolleyes: Mange som får anfallene rett som det er på Grethe Roede også - altså uten særlig fettrik kost.

Særlig når du har hatt det flere ganger..... Dra til legen, basta bom.

Dollsine sa for siden:

Har tatt det opp med legen før da sjøh Pruttisnupp. Og de kan ikke gi svar, mener de burde nevnt galle hvis det var det når jeg beskrev symptomene? Første gang jeg hadde det var faktisk for 16 år siden, og det er da nevnt noen ganger i den tiden. Jeg liker tanken på at maten "pakker seg", og det sier meg at jeg må spise saktere og drikke mer mens jeg spiser. deal?? :klem:

bente1 sa for siden:

Mar vann og spise sakte er uansett bra, så prøv det først du! - Og ta gjerne noe avførende for å bli kvitt det som sitter der nå, så slipper du de smertene. -Men er du like ille i morgen selv om du har gjort alt det, så er jeg enig med de andre altså, da bør du komme deg til legen:ja:

Pruttilutt sa for siden:

Og jeg er glad i deg, min kjære :klem:

Skal kikke litt på de lefsene,jeg. De er nemlig en STOR fristelse når jeg blir invitert på tacos hos venninner. :sikle:

Appelsinpiken sa for siden:

Litt mental trøst. Men det gikk liksom over. Har pakka foran meg nå på jobb, men har bare spist noen få biter. Blir liksom "mett" av sjokoladen.
Håper jeg får hybel snart. Det er utrolig frustrerende å ikke vite om jeg skal kjøpe nytt månedskort på toget eller ikke.
Hva om jeg kjøper nytt månedskort i morgen, og så får jeg hybel om tre dager? Bortkasta penger...

bente1 sa for siden:

De der har jeg prøvd - de er kjempegode!!!! Har noen i frysen fremdeles (har kort holdbarhetstid, så må oppbeveres i frys). Jeg har brukt dem både som tortillalefse, pizzabunn og quesadilla. Fantastisk godt. Jeg falt imidlertid ut av ketose ett par ganger da jeg hadde dem, så derfor har jeg latt dem ligge i fryseren en stund. Tror ikke det var lefsene i seg selv, men sammen med salat og tacosaus, ble det kanskje for mye totalt (var før jeg begynte å registrere på diett.no), så bruk med forsiktighet. Mmmmm, hadde nesten glemt helt at jeg hadde dem jeg - kanskje jeg skal ta ut av frysen til neste helg....;)

Nå har jeg nettopp inntatt middagen, chorizo pølser, blomkålmos, smørstekt sopp og salat. Godt, i grunnen akkurat passe mett i dag:)

Dollsine sa for siden:

Ikke spis all sjokkisen da snuppa! Det ordner seg med hybel, bare vent. Kanskje et månedskort er verdt å kjøpe slik at hybelen dukker opp:D:D:D?

De selges også i Danmark, se link på siden jeg la med på innlegget mitt.

Noen som vet hvor LØV te er å få kjøpt i Trondheim eller Oslo? Finner utsalg i Bergen men der er jeg ikke.

Glemte jo å svare på hva jeg studerer, da Dollsine.. Jeg begynner på andre året rettsvitenskap.

Pruttilutt sa for siden:

Hm. De lefsene.. Nå er jeg skeptisk til bestilling i utlandet pga. toll (og jeg forstår ikke utregning osv), men 7 gram karbo per lefse... Det skal jeg finne plass til i mitt ellers så karbofattige kosthold. ;) Søster er i USA nå, skal be henne gå på leit! :D

Dollsine sa for siden:

Handler en under 200 kroner slipper en toll. Bare pass på at prisen ikke ligger opp mot 200 for tollvesenet bruker ikke dagens kurs men en gitt for en periode. Ser du mer på et innlegg jeg hadde her (s 92) om litt mer info. På denne sjappa var det en svimlende fraktsum da, så de bør være gode! Og trenger du hjelp til utregning så hjelper jeg deg gjerne! Men hvis søsteren din bor i junaiten og kjøper lefser og sender dem som gave så sparer du mye penger. Da gjelder nemlig ikke 200 kroner grensen men 1000. Se mer her www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131834

Bente har prøvd dem og likte dem, det holder for meg:D Noterer meg det du sier om ketose, mtp at jeg må være forsiktig med både det ene og det andre.

Spennende med rettsvitenskap Appelsinpiken!!

Spørsmål...

Ser på den nettsiden med disse tortillaene... Klikket meg inn på lavkarbo pitabrød, og så så jeg på næringsinnholdet.

Total Carbohydrates 16 g 5%
Dietary Fiber 9 g 37%
Sugars 2 g
Er "dietary fiber" det samme som kostfiber, og derfor skal trekkes fra? Slik at et pitabrød har 7 karber?

Dollsine sa for siden:

Google oversetter sier at Dietary fiber er kostfiber iaf.

bente1 sa for siden:

Ja, slik jeg oppfatter det jeg har lest om dette, skal dietary fiber trekkes fra. Det betyr også at tortillaene bare har 3 effektive karber. Men som sagt, jeg spiste to lefser+ fyll, salat og tacosaus og falt ut. Men er jo enkelt feks å droppe tacosaus og heller bruke rømme og guacemole, da sparer en en del, samt evt bare ta en lefse istedenfor to. Det skal jeg prøve neste gang;) -Og etter min mening smaker de nesten bedre enn vanlig tortilla!

Rikkem0r sa for siden:

Her har det skjedd sååå mye nå at jeg har nestn detti ut :o I tillegg er jeg litt opptatt i hodet med å se på fotballkamp så sliter med konsentrasjonen :D Men gooood bedring Dollsine! Håper det gir seg fort :klem: Og varer det må du gå til legen og tvnige dem til å sjekke deg ordentlig ut :ja:
Har akkurat laga denne til middag jeg=) Nyyydelig!=) Og stappmett etter halve :D

Vet du, jeg skal en uke til Bergen på kurs jeg fra 15-19 august, så jeg kan gå på leit etter den sjappa du har finni jeg da og kjøpe for deg og sende? =) Kjenner jo ingen der heller, så er ikke akkurat sånn at jeg er plaga med fulle kvelder etter kurset :p
Nå må fokuset tilbake på fotballen for en stund, og så skal jeg ut å kjøpe meg jordbær så det blir jordbær og fløte til kveldskos :sikle:

Ja, og Prutti'n! Så braaa at vekta var hyggelig!=)=)=) Kjempestas, og du er kjempeflink! :klem:

Dollsine sa for siden:

Du....brukte du vanlig tacokrydder? Det er fullt av sukker:( og kan ha vært medvirkende? Tror ikke tacosausen er verst; iaf ikke Santa maria sin.

Takk Rikkem0r! Jeg sier fra hvis det blir aktuelt. Jeg har vært :detektiv:detektiv og fant en butikk ett par mil fra Trondheim. Ringer dem i morgen og sjekker tenker jeg. Den middagen skal jeg teste ut! Som jeg savner pasta carbonara!

Magen er mye bedre, har spist litt mat også. To små porsjoner med salat og rester av tacoen fra i går og er stappmett. Tenker jeg skal prøve å gå en rolig tur snart. Det er fotball på TV og jeg er ikke særlig interessert. Ser du er det Rikkem0r - hvem ser du på?

Rikkem0r sa for siden:

Aalesund - ODD :D Det måååå holde inn idag :heia:, jeg blir så forbanna irritert hvis vi går på tap igjen nå..!

Men denne nettsiden.. er ikke portoen ganske høy? Er litt kjedelig å betale over 100 kroner i porto..

Dollsine sa for siden:

Rikkem0r: Oda går jeg ut fra at du holder med Odd da? Hvor er de fra forresten? Porsgrunn?

Appelsinpiken: ja frakten på den siste med tortillaene var svindyr; 39 USD, dvs. kr 215 NOK. Frakten ble dyrere enn varene faktisk. Total pris ble 60 USD (331 NOK) for 6 pakker, dvs 60 lefser. Det må holde en stund? Jeg skal ikke spise dem hele tiden heller; er ikke så glad i taco i lefse (tror det har med at magen min ikke tåler den, jfr dagens mageugreie). Det er snakk om å bruke de til pizzabunn. Hadde jeg bestilt 10 pakker ville summen blitt ca 500,- inkl frakt. Tenkte det er greit å starte i det små. Og det er kjedelig å betale så mye i frakt. Men jeg ser virkelig fram til å lage meg lefsepizza. De med ostebunn gir meg litt for mye proteiner :(

Sjekket på iherb om de solgte akkurat disse og det gjorde de ikke. Det kan jo være at andre selskaper selger dem billigere/rimeligere frakt men jeg har ikke sjekket.

Hvor mye toll tror du at du må betale Dollsine? Siden det er over 200 kroner...

Rikkem0r sa for siden:

Jeg holder med Odd ja, og det var en heftig understatement at jeg hadde blitt forbanna irritert... For det ødelegger hele dagen min når de har tapt sånn som de har gjort i de siste minuttene de siste kampene... Men seier idag!!! ENDELIG! :D:D:D -jeg har lyst å bare hoppe rundt og danse og synge :heia:
De er fra Skien, så egentlig burde vel jeg heia på Pors (var der jeg sneik meg inn på stadion når jeg var lita :o ), men det er Odd som er laget i hjertet... Har vel med oppdragelsen og gjøre, mamma er like frelst som meg og hadde meg med på kamp som bittelita - hu hylte og skreik (engasjert ja) og jeg blei livredd stakar :p

Dollsine sa for siden:

Ingenting: varene kommer under 200,-. Frakt kommer i tillegg.

åja.. trodde det var varesum+frakt = må være mindre enn 200. Da har jeg misforstått noe.. Hihi..
Får sette i gang å bestille jeg! :) :)

tortillaene selges også på dialife.eu. Dansk side.
45 danske kroner per pakke lefse, og 180 danske kroner i frakt.

bente1 sa for siden:

Obs - her kan man ikke være opptatt lenge før man faller ut - skravlebøtter:syklubb: :D

Jeg bestilte de lefsene fra dialife, det var egentlig mest for å få rask frakt, for de har visst litt kort holdbarhet. Prismessig blir det vel totalt mye likt.:)

Husker ikke helt når det var jeg begynte med hjemmelaget tacokrydder, Dollsine, om det var før eller etter det skjedde. Men jeg falt ut en gang jeg brukte den som pizzabunn også - pizza inneholder jo en del tomat, løk, samt jeg bruker litt paprika i den, og spesielt tomat er også skummelt:rolleyes: Gikk helt fint da jeg brukte som quesadilla -to lefser sammen på stekeplate med masse ost og litt chilli - deilig til stekt eller grillet kjøtt. Så det er nok totalen den dagen en må være obs på. Men nå er kroppen min ganske karbo-sensitiv, så slett ikke sikkert det fungerer på samme måte for dere. :)

Pruttilutt sa for siden:

Nei, altså. Nå har dere snakket så lenge om de lefsene, så jeg får vel bare hive meg rundt jeg også. ;) 7 karb per serving, med litt vanlig salat og en liten dæsj paprika ev. løk (nam!), en herlig del ost så er det nok! Jeg lager tacokjøttdeig med chili-pulver på, det smakker nesten det samme. Ev. også litt hvitløk. Snadder. Hell over 1 dl fløte på kjøttdeigen når den er ferdig, så har du jo perfekt fordeling :D (tror jeg)
Er de såpass store at man kan dele dem i to og lage to halve f.eks.? Er utrolig hvor hjernen kan bli lurt av det - den tror den får mer mat :)

bente1 sa for siden:

De er ikke så store altså, men 4 av de 7 karbenen er fiber, så det skal være 3 effektive karber pr lefse;) Hiv deg rundt du også:)

Pruttilutt sa for siden:

Kødda du? Å dæ...! :D ringe mamma

Nysgjerrig nok sa for siden:

:)

Er det den offisielle tacodagen i dag eller har jeg gått glipp av noe??

Her er det regn, pledd og sofa, pc'n i fanget - perfekt søndag. Må jo være en av de bedre oppladningene til en ny arbeidsuke?
Skal bli godt å komme i gang litt igjen. Antakelig ikke det første jeg sier når vekkerklokken ringer i morgen, men utover dagen blir det nok bra.. velger jeg å tro.

En ting jeg lurte på: hvor er karbomamma? Var det ikke hun som startet denne tråden her? Noen som vet?

Klem til de beste damene!! ;-)

Rikkem0r sa for siden:

Jo, Karbomamma startet tråden og har blitt borte for oss :( Hun vil ikke høre etter når vi roper engang :nei:

Når jeg har spist taco/tortilla tidligere har jeg vært sååå avhengig av sånn tortilladip (tror det er maarud?) på jeg, og uten er det bare ikke det samme :( Vet ikke om det kan funke å lage eget tacokrydder og så bruke det i rømme som dip :confused: Uten den blir det liksom ikke verdt det for min del å skulle kjøpe lefser, for den mååå være på for at taco ska bli skikkelig godt... Hmmmh..
Nå lager jeg muffins, IGJEN :D Fått litt hjelp med å spise opp de jeg lagde her om dagen asså, men må nok ta mesteparten av skylda selv :p

Pruttilutt sa for siden:

Nå er jeg blodig teit, men kan noen repetere de muffinsene for meg igjen?
:hearts:

bente1 sa for siden:

Husker ikke hvor jeg fant den, men her er oppskrifta jeg kopierte inn i min "kokebok"
Muffins

Blir 12 store eller 24 små muffins.
1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost,
1,5 ts vaniljepulver eller dråper
3 ts bakepulver,
0.5 dl fiberhusk
2 dl mandelmel.

Stekes ca 25 min på 200 grader. Følg med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger.

Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses

Rikkem0r sa for siden:

Blir 25 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak.

1 dl sukrin og noen(6?) ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (kan bruke vaniljedråper)
3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel.

Stekes ca 20 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt.

I looove them :hearts: Jeg har gjort små justeringer, orginaloppskriften ligger her ;)

bente1 sa for siden:

Hjemmelaget tacokrydder i rømme er sikkert kjempegodt som dip kan jeg tenke meg:ja: Har ikke prøvd selv da - liker så godt rømmen som den er jeg;)

Dollsine sa for siden:

Dagens trim er unnagjort. Slitsomt, så dagen henger i ennå. Gikk bare 5 km i dag, det var mer enn nok.

Var det du Sanna som også bruker endomondo? Eller...jo jeg tror det var du? Jeg opplever at den ikke stemmer på km - har du gjort samme erfaring? Kveldens løype er 5 km og gps'n viste at jeg hadde gått 6,9. Også andre dager har løyper forlenget seg fra en dag til en annen. Jeg tenker å låne meg en skikkelig gps en dag og måle en gang for alle hvor lange rundene mine er. Greit når en går samme runder hele tiden. Blir ikke lei heller sjøh:D Hører på radio, lydbok eller musikk og da går det unna. I kveld hørte jeg på lydbok da, hvor en ble overfalt i et bakgate og slått nesten til døde. Ikke fullt så trivelig å gå alene i skumringen i skogen da nei:eek::eek:

Og Bente: dette er skravletråden nr 1:D Og så herlig å være en del av den. Klem til dere ALLE:klem::klem::klem:

Kveldsmaten i dag ble enkel; bringebær, splenda og fløte. Det liker magen kjenner jeg. Nå er det tid for en dusj og så til sengs. God natt!:sove:

bente1 sa for siden:

Tror jeg må logge av nå straks, sønnen min kommer hjem fra speiderleiren i morgen, så jeg må ut ohghente han kl. 6 - ugudelig tidlig. _Men gleder meg veldig til å få han hjem igjen:love:

Ønsker alle skjønne skravlekjærringer her inne en god natt:sove:

Sanna 1 sa for siden:

Nei, det var ikke meg.
Jeg bare tasser og går,- oppover, oppover, oppover.... Er jo ikke annet enn bakker her på vestlandet. Hvis jeg ikke går samme vei tilbake, blir det nye oppoverbakker !!

Pruttilutt sa for siden:

Takk for en kjempefin skravledag, dere! Jeg er så glad i dere og for at jeg har denne tråden å være i. Absolutt takknemlig for at alle bidrar og at vi sammen drar lasset! Fins ingen bedre støtte enn dere alle :hearts: :klem:

Nå har siste runde på maskinen gått, bare litt oppvask igjen. Tror jeg skal steke meg en hamburger og bacon, lasse på med ost oppå :sikle: Det er godt :rolleyes: Lage eggesalat i samme slengen, brødbakinga får være til i morgen. Gjort ganske mye i dag; ommøblering, rundvask, sengtøyvask og gudvethva!

Natta til alle mine skjønninger, sov godt og drøm søtt ;) Vi snakkes i morgen :)

Dollsine sa for siden:

Hm....var det ikke du... Manne da? Maria? Bente? Andre?Kjekt å høre andres erfaring med programmet.

Rikkem0r sa for siden:

God tur imorgen tidlig Bente =) Blir nok godt å få sønnen hjem igjen ja :love: Sove godt :klem:

"Nesten samme" kvelds som meg du Dollsine =) Bare jeg hadde jordbær med fløte =) Bær er bær liksom, heheh :p Klarte ikke bestemme meg mens jeg var i butikken, så kjøpte både bringebær og jordbær men endte med jordbær :sikle: Må bare legge til, jeg elsker søndagsåpen butikk :love: Det redder dagen for sånne susehuer som meg som har jobba skift alle år (herregud nå hørtes jeg gammal ut, de 7 åra jeg har jobba da altså =)) og ikke skjønner hvordan man skal følge med på de forskjellige dagene i uken=)

Åååh, mmm Prutti'n! Eggesalat! Det er jo såååå digg, hadde glemt det litt bort jeg.. Det må jeg lage en dag :D

Tror kanskje jeg snart skal ta kvelden jeg?=) Er litt trøtt, men våkner så tidlig hvis jeg legger meg for tidlig og er kjedelig det og :p Dilemma da.. Heheh, snakk om å ha store problemer i hverdagen liksom..... :o

Bare for å få få ut litt frustrasjon:

ÅÅÅÅHHH$#TY#$%Y"!!!!

Holder på med et puslespill.. har kanskje 100 brikker igjen av 1000... og det er BARE himmel i forskjellige lignende nyanser. Føles ikke som at det går fremover idet hele tatt!

Blir herlig å få hjem sønnen din, tror jeg. Er ikke så lenge å vente når du må tidlig opp! ;)

Pruttilutt sa for siden:

HVA GJØR DERE 1. OKTOBER?
Det planlegges lavkarbotreff 1. oktober i Oslo.
La oss diskutere mulighetene her ;)

bente1 sa for siden:

Godmorgen snuppiser - var en herlig skravledag i går ja - glad i dere skjønnaser:love: Og, ja, Pruttis, vi må absolutt diskutere muligheten for 1. oktober!!! Hadde vært herlig å treffe dere!!!

Da har jeg vært å hentet sønnen min:hearts: Kjempekjekt å ha han her igjen, savner han når han er borte:)

Ønsker alle en fin dag!

bente1 sa for siden:

Glemte å rapportere vekten, 800g ned denne uken, totalt har jeg nå gått ned 11,9 kg!!!!! :D Fatter ikke at det fremdeles går ned så bra! Tror kroppen min responderer veldig godt på det jeg gjør for tiden, så da er det vel bare å fortsette på samme måte:):)

Dollsine sa for siden:

God morgen!

Så bra du fortsetter å gå ned i vekt Bente! Misunner deg litt ja.... Må tro jeg finner qluet for meg en vakker dag.

Her våknet vi til en skikkelig trøndermorgen, 10 grader, lavt skydekke og regnbyger. Synes vi har hatt en super sommer jeg, for vi kunne hatt dette været hver dag og!

Frokosten er inntatt, og siden magen aksepterer fløte og bringebær ble det sånn i dag og. Litt greit å få seg en vekker med tanke på hvordan og hva jeg spiser også, selv om jeg gjerne skulle unnvært de timene med smerter. Brukte stevia vaniljekremdråper i dag..... myyyyyye bedre enn splenda, sukrin og alle de andre tilsammen.

Høres ut som du har noe å holde på med i dag Appelsinpiken; "bare" 100 brikker igjen ja.... Ja ja. Jeg har lagt puslespill selv, og vet hvordan du har det nå:p

Ha en fin dag alle sammen!

Sanna 1 sa for siden:

Her er heller ikke været mye å skryte av.
Og jeg har fri fra jobb.....
På lørdag var jeg en tur i skogen og fant endel kantarell, men hadde ingenting å bære de i. Så planen var å ta turen i dag. Kanskje det blir bedre utpå ettermiddagen.....
Jeg får kose meg med litt støvsuging og klesvask så lenge...
Vi har altså sååååå stort hus, at jeg blir uvel bare av å tenke på husarbeid. En blir jo aldri ferdig. Og monsterhuset er slik skapt at det ikke kan stenges av, alle rom henger i hop og er i bruk. Hva pokker skal to gamle sjeler med 3 stuer, 3 bad, 4 soverom og et kjøkken så stort som fy... ?
Jeg er lei !!! :_oppgitt: Noen som vil bytte ??
I tillegg kan du da få nesten 2 mål hage med frukttrær og plen, 3 terrasser og piggsvin.
Åhhhh, som jeg ønsker meg en lettstelt leilighet med alt på ett plan og en koselig terrasse.
Selge, - sier du ! Om det var så vel.... Bor jo ikke i verdens navle. Hadde kanskje fått solgt etter en tid, men ikke fått noe nytt, som ikke var like tungvint......
Jaja... det var dagens klagesang !

bente1 sa for siden:

Været er tungt og regn her også Dollsine og Sanna - om det er til noen trøst. Når skal jeg få startet med den malingen da?????

Sanna: Høres jo fantastisk flott ut det huset ditt da;) -Men ja, ser at det blir litt jobb.... Hva med vaskehjelp, da, er ikke det mulig å skaffe der du bor heller? Hadde det en periode, og det var bare fantastisk deilig å komme hjem fra jobb til nyvasket hus!:p

Må bare fortelle dere om et fantastisk initiativ: En salsainstruktør fra Sveits har tatt kontakt med oss. Tragedien som rammet oss 22.juli hadde gjort så sterkt inntrykk på han at han ønsket å markere sin støtte til det norske folk i vår tro på og arbeid for fred og demokrati. Han tok derfor selv initiativ til å komme på besøk til Stavanger, for å bidra på sin måte, med danseglede og inspirasjon. Han betaler reise selv og gir gratis workshop på åpningsdagen for kursene våre i høst. Synes det var så fantastisk at jeg bare måtte dele med dere:love:

Sanna 1 sa for siden:

Jøss, det der var jo greier....
Det har dukket mange tanker i vilt fremmede etter denne tragedien.
Og det kjekke er jo at han vil by på noe som sprer glede. Heldige dere.

Nei vaskehjelp her i bygda, ville fått kjerringene til å ønske hodet mitt på en staur. :stortsmil

WOW! Gratulerer. Det her liker vi! Så utrolig flink du er!

Tja.. Kanskje jeg treffer dere den dagen !?

--
Veide meg nettopp, siden jeg har bestemt meg for at mandag morgen skal være ny veiedag etter jeg kom hjem fra Tyrkia (og siden jeg kom hjem søndag, og veide meg mandag forrige uke). Check it out i vekttråden (kan jo ikke avsløre alt her!)

Ellers ble puslespillet ferdig i går kveld. MÅTTE bare bli ferdig før jeg gikk og la meg. Nå må jeg snart på IKEA og kjøpe ramme. Jeg har nemlig passet på å kjøpe et puslespill som passer inn i en standardramme fra IKEA! Muahaha! Så det puslespillet skal opp på veggen i den hybelen jeg ennå ikke har.

Rikkem0r sa for siden:

Så flott!=) Virker ihvertfall som en fantastisk fyr, det er helt sikkert :ja:

Det puslespillet høres forferdelig ut Appelsinpiken :p Jeg hadde nok ikke hatt tålmodighet til det der nei=)

1 oktober....! Jeg er bedt på sånn forferdelig familietreff jeg da... Med fullt av folk som sikkert har sett meg en gang når jeg var bittelita og sier: Næmmen så stoooor du har blitt da, sist jeg så deg var du jo såååå lita... Det er ikke sånn at jeg har skyti i været de siste åra liksom, jeg stoppa på 170 i 15-årsalderen jeg ;)

Jeg synes også vaskedame høres ganske lurt ut Sanna=) Kunne igrunn tenkt meg det selv jeg, men det blir vel for dumt - klarer 80kvadrat selv liksom.. :p

Rikkem0r sa for siden:

Og Bente!! :heia: Du er så fliiiink! =) Gratulerer sååå mye me flott nedgang- igjen :D:D Kunne ønske jeg kunne få det til også :o

Treff 1. oktober??

Hørtes morsomt og spennende ut!
Har det vært gjort før?
Hadde vært superfestlig å møte dere, - bare det ikke endrer klimaet her inne så. For det er unikt og verdifullt!!

Ønsker alle damene mine en fin-fin dag!!

Klemmmmmm!

Nå har jeg lyst til å grine litt.
Ringte studentsamskipnaden nå og spurte om hvor det blir av hybelen min...
Så da sa de at siden jeg ikke har førsteårsprioritet og har søkt på populære hybler, så får jeg neppe hybel før jul!

:hylgrine:

MariaB sa for siden:

God morgen!

Bente: Grattis med nedgang! :heia: Du har jo vært råflink hele sommeren! Go girl! :heia:
Dollsine: Håper magen holder seg, høres ikke noe godt ut det der! :klem:
Sanna: Har stort hus selv, og med to små blir det en del husarbeid ja...nå har jeg imidlertid kun bodd der i 6 mnd, og elsker det fortsatt! :D
Appelsinpiken: jeg hadde aldri hatt tålmodighet til noe sånt! Og det puslespillet i linken var jo bare helt sykt!! Du er flink! løpe og sjekke veietråd
Prutti: Treff hørtes utrolig kjekt ut! Vet desverre ikke om økonomien tillater en slik tur i år...er hjemme i ulønnet perm, og det er ikke akkurat fett!

Ned 200 gram denne uka, så da er jeg i gang igjen! :D

Rikkem0r sa for siden:

Så dumt med hybel Appelsinpiken :( Håper det ordner seg før jul asså, at du slipper det pendlerstyret i et halvt år til :klem: Er så dumt at det skal være så sykt dyrt å bo i storbyer...! Har kikka litt på leiligheter både i Oslo og Stavanger selv, og det er jo villt hvordan prisene er i forold til her hjemme!

bente1 sa for siden:

Takk for lykkeønskninger, dere er skjønne:love: -En ting er helt sikkert: Jeg hadde aldri greid det uten dere!!!

Og masse gratulerer til Appelsinpiken og MariaB også med vektnedgang. Sååå deilig:heia:

Synes så synd på deg med den hybelen, Appelsinpiken :klem:- skulle ønske jeg kjente noen i Oslo som kunne hjelpe deg med hybel, men greier ikke komme på noen. -Og nå som du har puslespill klart til veggen og alt - utrolig flink - min tålmodighet strekker dessverre ikke til slikt, er en skikkelig hissigpropp, må jeg innrømme....

Sønnen min har vært en del plaget med kviser, men er blitt så mye bedre den siste tiden etter at kosten i heimen er endret. Etter nesten to uker på speiderleir var det imidlertid blusset skikkelig opp igjen. Så ingen tvil om at det er kostholdet som hjelper. Så nå har jeg lavkarbo Mandel/kokos brødet mitt i ovnen. Håper han vil like det, slik at han også blir helt melfri en periode. Lager ofte litt ris eller pasta til han som tilbehør til middagene, men han sier det er unødvendig for han liker lavkarbo maten så godt, så jeg dropper kanskje det er periode også, så han får orden på huden igjen:) Utrolig hvor stor påvirkning de karbene har altså!!!

bente1, du ahr sikkert lagt ut den oppskriften på det brødet før... Men mulig å få vite sånn omtrent hvor?
Vil prøve jeg også.

Har kjøpt Cocosa... Hva kan jeg bruke det til?
Var det noen her som brukte det i kaffe'n? Hvor mye da?

Hjeeeelp!! :confused:

bente1 sa for siden:

Enklere å poste på nytt enn å finne i denne skravletråden vår;)
Kjempegodt syns jeg!

Mandel og kokosbrød
-4 egg

• 1/2 boks seterrømme
  • 1 ss smeltet smør
  • 1 dl fløte
  • 20 g valnøtter, grovt hakket
  • 60 g kokosmel
  • 75 g mandelmel
  • litt salt
  • 1 ss fiberhusk
  • 2ts bakepulver
  1. Visp egg til eggedosis
  2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
  3. Bland det tørre og ha i det våte,
    det blir en ganske tjukk masse.
  4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
  5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

bente1 sa for siden:

Jeg bruker i te, ett par teskjeer i en kopp. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost så fungerer magen perfekt!;)

Ellers bruker jeg det bare i sjokoladen min, tror jeg, kaffen min vil jeg ha fri for noe som helst - (kruttsterk og svart som min sjel;))

Har testet med en teskje i kaffen nå. Synes ikke det ga noe særlig smak, mest lukt egentlig. Og kokos lukter jo godt. Og hvis det er det som skal til for at jeg skal få i meg mere fett så kan jeg fint leve med det altså.. Litt av en lunsj i dag liksom: Kaffe med Cocosa og fløte + to hjemmelagde knekkebrød med meierismør.... :D

Men du? Blir jeg rar i magen av dette her mente du? :eek:

Rikkem0r sa for siden:

Jeg bruker 1-2ts i en kaffekopp... Nå har jeg ikke drukket kaffe eller tatt cocosa siden den dagen kvalmen var så ille da men :o Kanskje prøve meg på en kaffekopp igjen snart :rolleyes:
Magen kommer igang, men blir ikke rar ;)

MariaB sa for siden:

Jeg har også cocosa i skuffen, men er dårlig på å bruke den :p

Bente: Jeg er også plaget med kviser (selv om jeg er voksen...:mad:), og merker stor forskjell når eg klarer å kutte karbene. Huden blir myyye bedre! :ja:

bente1 sa for siden:

Ikke rar - bare smører tarmene så det går lettere, men sikkert greit å prøve seg fram med en teskje eller to om dagen til å begynne med, til du ser hvordan det virker på deg;)

Brødet fikk veldig god karakter av sønnen min, altså, så da tror jeg jeg kan anbefale det videre. Han sier han ikke har behov for annet brød:D

MariaB: Jeg får også lett kviser - ligger nok i familien - og jeg er gammel dame....;) Men er nå er jeg nesten kvitt problemet etter å ha begynt på lavkarbo!

Dollsine sa for siden:

Hei igjen. Sitter og koser meg med formiddagsmaten min; smørstekte grønnsaker gratinert i ovnen. Veldig godt! Middagen i dag blir carbonaraen Rikkem0r lenket i går; gleder meg til den!

Jeg har forresten funnet en butikk her oppe som selger LØV organiske te; den gleder jeg meg også til! Etter å ha lett på nettet i flere timer, hvor jeg kun fant butikker i Bergen som hadde den - så dukket det opp ei lita sjappe nord for Trondheim som har den. Må kjøre meg en tur en dag og kjøpe. Fint å ha som gave også slike tebokser; jeg har flere venninner som ikke drikker kaffe så da er det en del julegaver som er i boks. Takk til deg Rikkem0r som tilbød deg å kjøpe en til meg!

Pruttilutt sa for siden:

Mitt vrangsøvde jeg satt i natt og ordna julegaver til mamma, pappa, søster og bror. Eks'en tipsa om en kul internettside, så nå er julegavene i boks for under 600 ,- :D Fri frakt osv!

Filmer, spill, engelske bøker, leker..... Bare bestillingen igjen! :D
3 filmer til mamma for 91 kroner = heaven!

Dollsine sa for siden:

Så flink du er som er ferdig med julegavene allerede nå! Det gjør jo førjulstia så mye bedre :) Tenker at jeg skal være tidlig ut hvert år jeg, men nei da....

Noen som blir med og går en tur? Her ligger skyene tredd nedover husveggene - dvs tåke - og det regner. Tenkte kanskje det ville lette litt utover dagen men det ser ikke sånn ut. Altså blir det på med regnjakke og caps! Flere??:p

Nå står mandel og kokosbrødet til bente1 i ovnen. Gleder meg til å smake om 37 minutter + avkjøling.

Gleder meg til å smake. Har kjøpt lavkarbovennlig syltetøy med kunstig søtning i dag. De hadde bare jordbær og blåbær, og jeg er ikke noe fan av blåbærsyltetøy.
Spent på jordbærsyltetøyet, altså!

Og så kjenner jeg at jeg er skikkelig utålmodig med tanke på de tortillalefsene jeg har bestilt. Hvorfor er de ikke er nåååå?

Skal kjøpe meg en bento-matboks så jeg klarer å opprettholde lavkarbo når jeg sitter på lesesalen hele dagen. Noen som har noen anbefalinger? Evt andre matbokser? Har forsåvidt sett det er noen tråder andre steder her på forumet, men jeg blir bare så forvirra! :confused:

bente1 sa for siden:

Er det noen spesiell virkning med den teen, eller er det bare for at det er godt, Dollsine, har aldri hørt om det før jeg:rolleyes:

Wow så flink!! Kan sikker spare mye penger på det ja, noe å tenke på... Jeg har en tendens til å vente med gavene til 3 uka i desember... Nesten som en mann på det området jeg, hater å innrømme det, men dere tar jo alt så fint her inne;)

Håper du liker brødet like godt som jeg, Appelsinpiken! Sikkert kjempegodt halvlunkent med smør og syltetøy, for det har litt kakeaktig konsistens;)

bente1 sa for siden:

Jeg har brukt de siste to timene hos en healer for å få litt hjelp med alle mine følelsesmessige issues. Trenger sårt å gå videre følelsesmessig. Tror dere jeg bare kaster bort penger på slikt, eller????? Er andre gangen jeg har vært der, og føler liksom det er litt hjelp i det, men kanskje det bare er plasebo?:rolleyes: Den naturvitenskaplige delen av hjernen min sier jo at det er bare tull, men kroppen og følelsene sier at det kan være noe i det... Hva tror dere skjønnaser - har lært meg til å sette stor pris på deres erfaringer på alle områder, så hvorfor ikke med dette også;)

Absolutt godkjent! :D

Tror det henger sammen med placebo. Hvis du TROR det kommer til å hjelpe, så hjelper det!
Akkurat der er jo legevitenskapen med. Og selv om legevitenskapen skylder på placeboeffekt når healere faktisk hjelper folk, så kan det jo være at det faktisk funker, det er bare ingen som har klart å bevise det enda.

Så så lenge du selv føler at du får noe igjen for å dra dit, så kaster du ikke bort pengene! :)

Har skrevet inn brødet ditt på diett.no nå, bente1. Nå liker jeg det enda bedre. Perfekt sammensetning. Masse fett uten at jeg føler at det er fett.
Ha på smør på skiva, så blir det enda bedre. Nå håper jeg fettet (polstringa altså) rett og slett sklir av meg.

bente1 sa for siden:

Ja, absolutt helt perfekt sammensetning - og veldig mettende - kos deg med det, veldig glad du likte det:D

Pruttilutt sa for siden:

Kjære Bente-mi.
Nå har det seg slik at det hjertet ønsker, klarer hjertet oppnå. Om det er å gå videre, så kommer det til å skje - før eller siden. Du må gi deg selv litt tid, og evnen til å ikke haste med å bli "ferdig med det" er en gudegave for de som har det. Det fins mye mellom himmel og jord ingen vitenskap kan sette fingeren på. Selv har jeg erfart healing og vet at det hjelper. Noe er humbus, men noen er det som kan. Man blir ikke kvitt øvre bihulebetennelse bare fordi jeg ønsket det. :rolleyes: Også på 10 minutter.

Det høres fornuftig ut at du er hos noen som kan hjelpe deg - om det er psykolog, fastlege, Ola Dunk eller en healer - så lenge du finner sinnsfred med det du gjør og det du oppnår, så er det INGEN som kan peke finger.
Det er både voksent og fornuftig å ta det steget du har gjort nå, og jeg håper du fortsetter healingen så lenge du har midler til å oppsøke hjelpen.

Vær obs. på prisen, dog. "Ekte healere" skal igrunn ikke ta særlig mye for det - det er i alle fall min mening. Reiki-healing kan alle lære, og det blir mer som et yrke. Nå vet jeg ikke hva du benytter deg av. "Min" healer har fått det fra oven og tar ingenting for det.

Hjertesorg er sorgen ingen kommer med blomster til. Så, derfor får du en liten en hos meg :blomster:

Glad i deg.

bente1 sa for siden:

:love::love: Tusen takk vennen for gode varme ord. Ja, jeg føler det hjelper, og at hun er en varm ekte person og har fått henne anbefalt av andre hun har hjulpet veldig, så så lenge jeg føler det fungerer og har råd til det kommer jeg nok til å fortsette. Koster meg mye mindre enn når jeg har vært til fysioterapi for ryggen..... Du har helt rett i at jeg begynner å bli utålmodig på å gå videre, men jeg vet også at det er mange følelsesmessige komplikasjoner helt fra barndommen av som gjør det ekstra vanskeig å håndtere. Har prøvd psykolog tidligere ang barndommen min, hjalp litt men ikke helt som jeg ønsket....Derfor tenkte jeg prøve noe annet nå, vi får se.....

Sanna 1 sa for siden:

Jeg tar egentlig ikke fem øre for healere, men det er mer mellom himmel og jord enn vi tror.....
Og Snåsamannen har jo bevist mye ved sitt arbeid.
Det er de som har behandlingsrom på "kjøpesentret" og har gått på helgekurs, - jeg mener er bare humbug.
Man kan da vel for pokker ikke gå på kurs !! Trodde healing var medfødte evner, jeg.
Men uansett, så er det vel en som lytter og forstår, som er viktigst for deg nå. Og da spiller det ingen rolle hva vedkommende er eller gjør.
Bare ikke la deg lure til å betale i dyre dommer.....

Dollsine sa for siden:

Heisann. Er tilbake fra turen nå; regn sa du?? Var det derfor jeg var helt alene på hele runden? Så ingen, verken dere aller andre:p Bra en har gode klær! Middagen er spist, og det blir pasta carbonara flere ganger. Takk til Rikkem0r som delte lenken!

Hva er en bentomatboks Appelsinpiken? Jeg har tenkt å få tak i meg en frozzypack med kjøleelement De selges på nettbutikk og i Oslo.

Og du har rett i at en sånn brødskjærer mangler iaf jeg:D

Den teen er det ikke noe spesielt med annet enn at den smaker mer og bedre enn pose te. Egentlig er jeg ute etter boksen, men etter å ha lukta på innholdet så spørs det om jeg må fortsette med teen også. Jeg elsker earl grey og drikker mange kopper hver dag, derfor er jeg også ute etter god te. Regner med mange er sånn på kaffen og?

Kjære Bente. Du har all min støtte for å fortsette hos healeren. For mange mange år siden var jeg også hos en, og ble bedre - dette til tross for at jeg overhodet ikke trodde på det. Og da mener jeg overhodet ikke. men jeg kunne ikke la være merke at smerter i den ene foten forsvant i flere måneder. Noe som ikke fysioterapi og operasjoner hadde greid. Altså kan det ikke bare være troen. Men som flere andre sier, velg en som er seriøs - det er viktig for deg å jobbe med deg selv og da må vedkommende være ordentlig og gjøre ting skikkelig!!! Det er mer mellom himmel og jord enn hva vi tror; jeg har en venninne som har hatt evner i mange år men hatt dem "gjemt". Nå har de blomstret og det er nesten litt skummelt noen ganger når hun påpeker at jeg har vondt på plasser hun ikke kan vite om. HUn har varme hender, men på meg virker de ikke. De virker på ungene hennes så... Jeg var forresten hos hypnotisør i Trondheim for noen år siden, for å få hjelp til å slutte småspising ol. som en del av slanking. Han tok meg på kornet og spurte hvorfor jeg småspiste og mens jeg svarte så jeg selv at mye av årsaken lå i oppveksten og et dårlig forhold til foreldrene mine - noe jeg egentlig visste men ikke hadde tatt innover meg. Han fikk meg til å tenke og sette ord på en del som jeg visste innerst men som jeg aldri hadde sagt høyt. Som eksempel at jeg var veldig skuffet over nærstående personer som burde ha støttet meg men som ikke gjorde det osv. Endskapen var at tårene kom fossende og mye løsnet. Ikke bare følelsesmessig men også i ryggen og nakken. Jeg var der to ganger og selv om jeg var forberedt den andre gangen så hadde jeg jobbet videre med saken i hodet i mens. Begge gangene sovnet jeg tungt og lenge etterpå, så det var tøft å være kropp og hode. Selve hypnotiseringen var grei nok, jeg hadde kanskje ikke så sterk effekt av den som andre men resten. takk til ham sier jeg bare! Så du fortsetter veldig gjerne for min del. Stor følge-med-på-veien-klem.

MariaB sa for siden:

Bente: Jeg tenker som de andre, at hvis det funker for deg, så kjør på! Det ser ut som om du har funnet en du er trygg på :) Hvordan fungerer det foresten? Er det håndspåleggelse eller mer samtalerettet?

Har vært på farten i hele dag, og nå nyter jeg en rolig stund mens ungene leker litt på rommet. Snart kveldstelll og legging, og så er kvelden MIN! :D

bente1 sa for siden:

Ååå, det var utolig befriende å høre om dine erfaringer med dette, Dollsine, tusen takk for at du delte!!!:love:
Jeg har jo en teknisk utdannelse og er vandt til å tenke naturvitenskaplig til daglig, så for meg er dette noe helt "annet". Jeg klarer ikke å forstå det med hodet mitt, men har vel med årene kommmet mer og mer til å tenke som dere sier at det er mye mellom himmel og jord vi ikke har evne til å fatte. Jeg føler hun virkelig tar meg på kornet, det er en del ting hun helt umulig kan vite noe om som hun har kommentert på, og ja, jeg griner som en unge.... Men jeg føler virkelig varmen fra hendene hennes selv om det er en halv meter over meg, og jeg føler energien i kroppen fremdeles. Jeg sliter også med barndommen min, selv om jeg føler i hodet mitt at jeg har et gjennomtenkt og oppgjort forhold til den, så merker jeg at de følelsesmessige sårene fra den gang lett blir revet opp av ting som skjer også i godt voksen alder, og det igjen påvirker mine følelsesmessige reaksjonsmønstere. Kan det bare hjelpe litt er det verdt pengene, og hvis ikke får jeg bare si til meg selv at det er alle sjokoladepengene jeg nå har spart ved å legge om kostholdet som jeg isteden har kastet bort på noe annet.... De blir i alle fall ikke liggende igjen som en plagsom bilring både her og der da....;)

bente1 sa for siden:

Tusen takk Maria:klem:

Vi bruker litt tid på å prate før og etter behandlingen. Mesteparten av tiden ligger jeg på en benk og hun jobber med kroppen min, delvis ved å ta på meg, delvis med hendene i forskjellig avstand over meg. Forskjellige ting "kommer" til henne etter hvert, da tar hun det opp og vi prater om det. Helt utrolig hva hun fanger opp. Hun greide tom å fange opp at jeg en periode gjorde en jobb ute i ørkenen i Texas - det er jo ikke slikt hun bare kan gjette på??? Nesten litt skummelt:eek:

Rikkem0r sa for siden:

Wow Bente, healer! Jeg har aldri prøvd, men er ganske så tilbøyelig til å tro på det :ja: Så så lenge du føler det funker synes jeg absolutt du skal gå=) Og nå fikk jeg sååå lyst til å prøve meg på det brødet ditt jeg også, for brødskive med jordbærsyltetøy og gulost :sikle: det er leeenge siden jeg har kunnet spise og det er sååå digg! Må vel ta meg en tur på helsekosten å se om de har kokosmel da, for pakka fra iherb har ikke kommet enda..=)

Så bra at du likte carbonara'n Dollsine =) Blir nok ikke siste gangen for min del heller den der nei, nammis :D Restene spiste jeg til frokost idag :p

Og Prutti'n, genial nettside da! :D Her ska jeg nok finne litt diverse ja =) Og så flink du er som er igang med julegavene alt... Jeg tenker også alltid at jeg skal bære tidlig ute, men det er ut på lillejulaften og i hverstefall julaften det... Slår ikke feil.. :rolleyes:

Nei, off i go to helsekosten :snill: Her ska det bli nybakt brød med jordbærsyltetøy og gulost :sikle:

bente1 sa for siden:

Tusen takk, RikkemOr:klem:
Og ja, det brødet er verd å prøve. Med søtning i og krem eller glasur på toppen tror jeg det kan bli en deilig kake også;) -Og mer enn 80% fett!!!

Dere er såååååå skjønne alle sammen, er så glad i dere! Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg valgte å være med i denne tråden:love::love::klem:

Sanna 1 sa for siden:

Pruttilutten.
Lurer på om du engang sa du hadde laget is uten å skille plomme og hvitten ?
Altså, brukte begge deler.
Jeg blir litt lei av å helle hvitten rett i da..... Finner ingenting å bruke den til, for vi spiser ikke marengs.

Dollsine sa for siden:

Enig med deg!!!!

Må vel bake det brødet jeg og, og legge i fryseren i tilfelle kattefelle. Et alternativ til muffinser. Litt skeptisk til å ha "søt"mat tilgjengelig; merker veldig godt at det gjør noe med lysten på mat - dvs den øker kraftig:eek:

Jeg har lest en del på en tråd i dag, hvor bl.a temaet Udo's og cocosa kom opp. Det hevdes at denne coctailen setter fart på fettforbrenningen:

Rikkem0r: du har prøvd blandingen; er du enig?

For øvrig var det et par lenker med i tråden: www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0 og soma.no/produkter/udos-choice-omega-3-6-9/

Tråden finner dere her

Rikkem0r sa for siden:

Tja, jeg holdt ut i ca 3-4 uker da... Det jeg kjente veldig godt var varmen, en helt sprø følelse med varme som liksom bare strømmet ut fra magen :rolleyes: Merka ingen reduksjon på magefett, som det sies at det skal gjøre... Men det kan hende det hadde funket om jeg hadde holdt på lenger og økt mer på mengdene :confused: Jeg fikk bare plutselig udosen litt i vrangstrupen.. Og så blei jeg kvalm av kaffe med cocosa og etter det har jeg ikke rørt noen av delene :p Nå har jeg kjøpt meg te istedetfor kaffe, for tror vel at vondt i hodet om dagen kan komme fra mangel på koffein :snill:

Nå er brødet snart ferdig her, og jeg gleder meg skikkelig til brødskive med ost og syltetøy :spent:

Rikkem0r sa for siden:

Hvor lenge må jeg kjøle mon tro? :D Suuuulteeeen :p

bente1 sa for siden:

Hehehe ikke så lenge - liten stund, så deler du det i to først og skjærer skivene fra den ene halvdenen - smøret smelter på når det er litt lunk i det - mmm - godt:p

Foksy sa for siden:

Hei alle sammen :)
Jeg er ikke helt bortevekk, bare vært mye ferie i det siste. Da jeg dro på en ukes seiltur la jeg lavkarboen på hylla, og nå har det gått en uke til, uten at jeg har kommet helt i gang igjen. Men jeg har ikke gått opp i vekt ennå heller da, så jeg blir vel ikke stressa før vekta kryper oppover igjen heller :p

Orker ikke å lese alle innleggene fra sist jeg var innom, men Dollsine, det er jeg som bruker Endomondo, og jeg føler som regel at den er korrekt. Men du kan gå inn på iform.nu og legge inn dine egne ruter, under ruteplanlegger, i et kart du søker deg frem i. Da får du opp nøyaktig km :)

Bente1: Jeg har gått til tankefeltsterapeut, og det hjalp veldig for meg! Healer ikke helt det samme, men om du føler det funker så er det jo verdt det. Det er ditt liv :)
Resten har jeg ikke fått med meg, men jeg håper alle her inne har hatt en fin sommer, vektnedgang, eller trivsel med kropp og helse..også skal jeg prøve å bli litt mer aktiv her igjen etter hvert. Må bare komme i gang igjen med lavkarbo først føler jeg :)

bente1 sa for siden:

Åååååå Foksy, så godt å ha deg tilbake igjen, var nesten redd vi hadde mistet deg helt her. Håper du har kost deg kjempemasse på ferie.:klem:
Tankefeltterapi høres også spennende ut, så bra at du fikk hjelp av det:)

Dollsine sa for siden:

VELKOMMEN TILBAKE FOKSY!!! Jeg begynte å bli bekymret for deg!! Og så hadde du bare ferie:D:D Typisk å bekymre seg uten grunn:p Du kommer fort inn i lavkarboverden igjen, bare vent. Vi har alle vært ute en liten tur og kommet oss inn igjen.

Så det var du som brukte endomondo ja; den viser ulik lengde på turene, og jeg går samme rute og så mye slingrer jeg ikke fra side til side på stiene :p når jeg går. Den ruta jeg gikk i dag har flere ganger vist 9,6 km, og i dag var den 9,1. 500 meter forskjell er ganske mye. Men, jeg skal forsøke å låne meg en skikkelig gps og sjekke alle rutene jeg går. Kjekt å vite!

Jeg tenkte å forsøke å steke squash og lage potetgull i kveld; noen som har prøvd det? Fant ut at jeg måtte ha i fett i panna, men det blir fort brent. Tips anyone?

Hm Rikkem0r: den varmefølelsen skulle jeg gitt mye for å kjenne.... I ferien har jeg vært frossen kun ett par ganger, og jeg gruer meg til å begynne på jobb neste uke. Regner med å komme tilbake til gamle tralter med frysing og det som verre er. Hadde det vært bedre med Udo-kapsler; slik de jeg linket til? Cocosaen greier jeg; og er det for ille så skyller jeg ned med iskaldt vann eller noe med smak. Jeg ville vært et godt eksempel på om det fungerer på magefettet; det er der det har samlet seg mest opp igjennom årene. For min del er alle med relativt flat mage slanke - om de så er 120 kilo og uten hengemage så er de slanke. Det sier litt om hvordan jeg ser på magen min??

Rikkem0r sa for siden:

Jeg mener det står på kapselflaska at de anbefaler å kjøpe i flytende form hvis man skal ta mer enn 2 kapsler(husker ikke om det var 1 eller 2 ganger daglig da, la oss si 2) 2 ganger daglig... Det tilsvarer ca 4ml/dag... Det er jo ca ikkeno :p Så istedetfor å hive innpå 10-15kapsler daglig(og det var i begynnelsen), hvis ikke mer...... Ja, så synes jeg det var bedre å ha den i flytende form =) Jeg synes bare det er så ekkelt med ren olje i munnen... Smaken er liksom ikke hovedproblemet, men den rene klisseolja :o

Off, høres ikke ut som et godt forhold til magen din nei :klem: Jeg trives ekstremt dårlig med min og... Og jeg er litt sånn: ingenting nytter, det funker jo ikke... nå om dagen... Jeg trives med måten å spise på, så er ikke at jeg vil gi meg... Jeg er bare så lei av å ikke se resultater... Men så vet jeg at jeg må gå litt i meg selv og legge litt om på ting før jeg kan furte og da... Så blææææ på det... Ooop, der kom plutselig dagens lille utblåsning :o
Nå vil jeg ha mer te :ja: sofakosetekopptvkveld :hearts:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.