Tror jeg skal la være med sjokolade jeg.. Altfor glad i søtt nå plutselig.. Kan vel skylde det på at det er den tida trur jeg :rolleyes: Te er redningen min her nå etter sjokoladen på mystisk vis ble borte :p
Leiter etter vaniljepulver der jeg, men det var jammen ikke enkelt å finne... De bør jo ha det :confused:
Kommer med et annet hjertesukk enn shopping, jeg.
Har dere vært på Diett.no i dag ?
Helt koko..... Jeg la inn noe mat som ikke ble spist likevel. (likte ikke den avokadoen, jeg )
Gikk greit å slette det, men alt sto i totalen likevel.
Egentlig hadde jeg fått i meg 77g fett, men det sto likevel 176.
Samtidig har jeg laget en oppskrift, hvor jeg ville slette noe jeg hadde lagt inn, men det går ikke.
Nå er jeg litt lei av at det ikke funker der !!
Har dere også merket dette ??
Dagens mattips damer: jeg skulle ta meg litt dessert etter lunsjen i dag:D og blandet 30 g rømme og 30 kremfløte godt sammen før jeg rørte inn 40 gram bringebær og en halv ts splenda. MYE bedre enn bare bær og fløte. Denne porsjonen ga 2,1 g kh, 1,7 g prot og 23,5 g fett.
Takk for info og link ang Udo Rikkem0r: men er det der nødvendig? Når jeg ser folk sliter med å få det i seg pga smak .... ja da tenker jeg mitt. Hvordan får du det i deg da? Jeg orker ikke noe som får meg til å gurpe ekkel smak i lange tider etterpå:( Foreløpig tar jeg selolje hver dag; det gurper jeg ikke av + er påvist (har lest, men husker ikke hvor) å hjelpe på ledd. Jeg trenger ikke lese tester heller; merker det godt på knærne når jeg ikke tar dem.
Cocosa tar jeg som supplement når jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag. Burde jeg gjort/tatt mer da?
Sanna: har opplevd det samme som deg ang oppskrifter over lengre tid nå. Jeg bruker de samme oppskriftene men endrer dem ettersom jeg bruker andre ingredienser når jeg baker/lager mat. Det er umulig å endre:mad:
Jeg har ikke tenkt over summen når jeg har lagt inn maten jeg har spist. Har hatt et kjempemåltid med "tapas" og dessert nå og det ga store tall:rolleyes: Pr nå (etter frokost og lunsj) har jeg spist 1796 kcal, 161 g fett, 9 g kh og 63 g proteiner. Dette er faktisk nesten dagsrasjonen min det, og ikke noe hadde vært bedre enn at det var feil:D. Skal jo ha middag og kveld og....
Endre f.eks. mengde av ingrediens: Skriv inn det nye og trykk på "add", så kommer det opp en ny knapp, trykk på den grønne, så endrer det seg.
Kan være greit å trykke "F5"-knappen en gang i blant slik at nettsiden får alt med seg. Knappen er på den øverste raden av taster på tastaturet, den gjør at nettsiden oppdateres.
Avocado: Smaker piss, men er en grei fettkilde og er rik på mye vitaminer(?).
Kjøp avocadoen når den er mjuk, nesten vassen. Skrell og mos med morter, tilsett 1 ts olje, 2 fedd hvitløk, pepper og salt - så har du en god dressing. Smaker bedre enn ren avocado.
Ja vet.. Er svindyrt for den lille krukka med vaniljepulver på helsekosten... Derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne finne det på iherb for en billigere penge :snill:
Hvor nødvendig det er vet jeg jo strengt tatt ikke... Men det virker veldig riktig for meg med omega 3 og 6 i riktig forhold pluss det at det er kaldpressede oljer og at planteoljer ikke harskner på samme vis som fiskeoljer.. Jeg sliter ikke med smaken sånn sett... Hiver det på en spiseskje (her ute bruker jeg plastkopp) og drikker litt vann/kaffe/te etterpå, så er det glemt ;)
Cocosa har blitt fast innslag hos meg nå (ca 2ss daglig hvertfall), men hvor mye du tar og om du evt bør ta mer eller ikke vet jeg ikke :confused:
Mmmmm, det hørtes ut som masse digg mat :D Jeg er jo sååå skeptisk til rømme da, så litt redd for den desserten du skrev der.. Smakte det rømme? Kan noen som er like følsomme som meg for den rømmesmaken prøve ut først så jeg vet om jeg ska prøve eller ikke? :p
Ha ha ha; du er god! Jeg synes seterrømme smaker mindre rømmete enn lettrømme da.... Seterrømme smaker softis for meg det, bare litt mindre søt:D
Dette ble ikke rømmete i det hele tatt; masse smak av bringebær og litt søtning. Og softis da:p Må prøve å lage noe softislignendegreier en dag; er helt opphengt i det jo:rolleyes:
Har en skulleburdevillegjortdag i dag. Gjør alt annet enn det jeg skulleburdeville. Nå er alt det andre gjort, og jeg vurderer å parkere legemet på sofaen for en stund:D:D Slaffisk......
I dagboken går det greit.
Det var bare at dagsinnholdet, - den lille boksen under, hadde hengt seg opp. Tok omstart og etterpå var det bra.
Men i oppskrifter virker ingenting, tross all oppdatering. Ikke kan man slette, selv om det røde krysset er der. Og ikke kan man endre noe. Samme hvilken nettleser jeg bruker.
Du snakker vel om siden med måltider nå?
Jeg mener der hvor en har lagt inn sin egen oppskrift på feks. en middagsrett.
Gå inn å prøv å rediger din egen oppskrift. Forsøk å fjerne en ingrediens.
Og la meg få tilbakemelding på det.....
Mihihihihi, SOFTIS! :lol: Er jo ikke bare litt mindre søtt spør du meg.. tihi=) Har nok litt forskjellige smaksløker vi ;) Ska ha noen sånn dager :D "Ja, det burde vi..... Til helga kanskje? :p"
Dette lager jeg meg også av og til, Dollsine, og synes det er kjempegodt. Hvis jeg har hatt mye karber en dag og vil droppe bærene tar jeg halvt om halvt med sæterrømme og fløte og tilsetter bittelitt fun-light bringebær.
Rikkemor: Jeg synes dette smaker som en deilig kremete, mild yoghurt, bare mye, mye bedre. :sikle: -Men hvis du ikke liker yoghurt heller, så er det kanskje ikke noe for deg;)
Jeg husker at jeg klarte det på muffins-oppskrifta mi, men husker ikke åssen jeg gjorde det :D
Jeg liker yoghurt med smak(les bær), meeen ikke fan av naturell eller vanilje :rolleyes: Kaaan jo hende jeg liker det såklart, men jeg er generelt skeptisk til rømme :p Kun ok i varmretter føler jeg=) og i dip hvis dipen får stå lenge nok og er rørt godt nok inn sånn at kryddersmaken overdøver rømmesmaken :D
Det har jeg gjort.
Det er da problemet oppstår.
Når en trykker på det røde krysset forsvinner ingenting.
Og alle andre "rubrikker" er ikke til å endre.
Med bringebær + søtning, eller med fun light bringebær blir det som yoghurt m smak - bare litt mildere og mer kremete:D -Og mye mer mettende:ja:
Sikkert ikke noe en bør spise hver dag, men jeg bruker det om jeg har sug på noe godt og søtt til kveldskos - kvelden er mitt største problem, da har jeg ofte "lyst på" ett eller annet
Uff, har vært så trøtt og slapp i dag, har ikke orket meg ut av døren for å handle inn mat en gang.... Eneste jeg har i huset er egg og bacon og litt grønnsaker, fløte og ost, så da får det bli en eller annen form for omelett, ikke så mange andre alternativer. Får sjekke fryseren i kveld om det er noen rester der, slik at jeg slipper omelett i morgen også. ;)
Sanna og Prutti: jeg har samme erfaring som Sanna ndg sletting av ingredienser i en oppskrift. Altså når jeg prøver å redigere min egen oppskrift. Det gikk an tidligere, så hvis du Prutti har andre tilganger enn oss så blir jeg sur:D Det kan jo være noe feil med programmet og da; det er ikke så lenge siden de oppdaterte det. Har du gitt beskjed Sanna? Ikke jeg iaf.....
Rikkem0r: smak på blandingen. Det er mye bedre enn youghurt og... Nammmm. Du kan umulig ha smakt på seterrømme:rolleyes: den smaker ikke rømme i det hele tatt. Jeg får jo assosiasjoner om softis når jeg spiser seterrømmen "bar" :D Bente så lurt å lage en sånn når en er litt over på kh! Det har jeg ikke tenkt på. Heller ikke å ha i funlight saft for å dekke søtfysen.
Sanna og Prutti: jeg har samme erfaring som Sanna ndg sletting av ingredienser i en oppskrift. Altså når jeg prøver å redigere min egen oppskrift. Det gikk an tidligere, så hvis du Prutti har andre tilganger enn oss så blir jeg *sur*:D Det kan jo være noe feil med programmet og da; det er ikke så lenge siden de oppdaterte det. Har du gitt beskjed Sanna? Ikke jeg iaf.....
Jeg har iallefall lagt inn et spørsmål i forumet.
Ser at mange har sett på det, men ingen svar.
Er det et annet sted en kan henvende seg?
Må innom en tur igjen. Har dere sett pizzaoppskriftene på denne siden? Lavkarbo gjort enkelt ser enkelt ut:D og jeg skal iaf se nærmere på oppskriftene. Første forsøk på softis er spist; ingen suksess som is men godt på smak! 1 dl fløte og 1 ts splenda piskes til krem, bland i 50 g rømme og 5 dråper vaniljeessens. I fryseren i en skål i 20 min. Har garantert vært bedre med bær til, så dette blir forsøkt senere og. Men det var ikke softis.... Bedre lykke neste gang!
Gi mæ krafta til å så over høsten
Den kjedelige tida e snart over
Få som tenkes kan
kan forstå kor tung lystida e
Våren kommer som en langsom voldtekt
Den trer sæ over hode på en,
du e forsvarslaus og vitende om at dette e uunngåelig
problemet e at det skjer år etter år etter år
Uendelig lange måna med liksom
Liksom-glad, liksom-smil, liksom-følelsa
Føl mæ falsk som et skeivt speilbilde
"smil til mæ en gang til og æ......"
Gi mæ bare vintern, vær så snill
Æ vil ei den, besett den og innånd den
Mørket, kulden og stjernan der oppe
Stearinlys inne, frostrøyken ute
Når det riv i nesa og lungan av minusgrader
Nordlyset dansa sin egen dans på himmeln
Lufta kjennes så reinere, fyll lungan med mine følelsa
Gleden av å kan skjul sæ i mørket
Og tenn et eneste stearinlys i mørket og bare vær til
uten påtvungne liksom-mæ-her-og-der.
Godmorgen alle sammen. Håper alle får en fin dag:D
Greier bare ikke sove til langt frampå morgenen lenger jeg. Med dette kostholdet sovner jeg som en stein når jeg legger meg, og tror kanskje jeg også trenger litt mindre søvn. Deilig i grunnen:)
Vinterbarnet Pruttilutt:love: Du hadde nok ikke trivdes her i Stavanger da, her har vi sjelden skikkelig vinter (to siste årene har vært ett unntak). Vel, vi har vel sjelden skikkelig sommer heller, 10 grader i januar og 13 grader i juli.....;)
Og her fikk vi pangstart på dagen med øvelse!=) Litt greit igrunn, så slipper vi ha den ikveld :D Fikk trimma litt med bæring av båre og sånn også, så blei god og varm i kroppen ;) Nå er det kaffe=frokost... Kjære vene hvor lei jeg er av kokte egg! :p 2egg 2 ganger daglig i 2 uker, da blir det nok egg :cool:
Håper alle får en super dag! =) :klem:
Ikke her heller, hadde den tøtta trivdes.
I Hardanger er det 10 grader året rundt, bruker jeg å si.
I tillegg til regnet.....
Jeg bodde på Madla til -94 og jeg må si at jeg trodde vi hadde nok regn der. Men den gang ei, her er det flere hakk værre.
Godmorgen vennen:klem:Begynner å gå mot slutten nå, forstår godt at du gleder deg:) Ja, man blir litt lei av å spise det samme hver dag, tom om man i utgangspunktet liker det godt. Da jeg var i Hellas spiste jeg en stor posjon egg og bacon til frokost hver dag. Er egentlig veldig glad i det, men å spise det hver dag uten å ha et alternativ førte til at jeg ble litt lei det, så har unngått egg og bacon siden jeg kom hjem. Du får prøve deg på det kokosbrødet når du kommer hjem - kjempegod brøderstatning altså. Har spart en liten bit til frokost i dag, og gleder meg til kroppen min er frokostklar:D
Kan du ikke sende den sola hit, da, siden du ikke liker den;)
Lykke til med vekten i morgen, vennen, håper det går bra! Hvis du ikke føler deg klar enda, kan du jo bare la den bli værende der den er en stund til:D Lett å bli opphengt i den vekta, jeg har blitt mye mer bevisst i det siste på å kun veie en gang i uken, blir mindre vektstress av det, syns jeg:ja:
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med vekta. Aner ikke om jeg får den hjem i dag eller i morgen, og om jeg får den vet jeg ikke hva jeg gjør da heller :p Står for meg som et mareritt å lese 96,7 igjen etter så mange måneder med kamp.
Det blir som det blir - skal ikke få vippe meg av pinnen i alle fall. :)
Temperaturen var ikke så ille i dag, måtte sove med ullpysjen under dundyna - mrrrrr :) Sol sendes!
[quote=Pruttilutt;1170869]Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med vekta. Aner ikke om jeg får den hjem i dag eller i morgen, og om jeg får den vet jeg ikke hva jeg gjør da heller :p Står for meg som et mareritt å lese 96,7 igjen etter så mange måneder med kamp.
Det blir som det blir - skal ikke få vippe meg av pinnen i alle fall. :)
quote]
Ring og si du ikke vil ha den tilbake da, vent til du har vært lenge nok i ketose til at du føler deg komfortabel med å gå på vekten igjen. Ingen grunn til å skape unødvendig stress:klem:
Den vekten er snål....
Nå har jeg veid meg hver morgen (etter samme rutine hver gang), - bare for å se hva som skjer. En dag er vekten på 62,5, neste dag 61,2, deretter 62,5, så 61,9 osv.....
Vanligvis veier jeg meg bare på mandager, og det skal jeg fortsette med.
En leser bare om så mange som sier de legger på seg 3oo g om dagen...
Lurer på om det er så lurt å veie seg så ofte, man blir bare stresset av det.
Bedre å kjenne vekten på klær og målbånd.
Heisann damer!!
Da er jeg tilbake fra 3 uker ferie. Gikk egentlig fort, på et vis..
Godt at dere er her fortsatt, - har hatt en god del situasjoner i løpet av de tre ukene hvor jeg skulle kunne ønske at "dere" var med. :-)
Men jeg tror det har gått greit jeg, dvs "greit nok" til at det var ferie og ikke tilgang til å kokkelere så mye på egenhånd. Har nok fått i meg for lite fett og for mye av mye annet - MEN: det var da - nå er det hverdag og skjerpings!
Må finne igjen tråden, dvs motivasjonen og disiplinen nå. Se til å få bakt noen knekkebrød og fylle opp kjøleskapet med riktig mat.
Takk søteste Pruttilutt!! :D
Må liksom finne igjen hesten føler jeg - litt sånn: hmmm...hvordan var det jeg la opp hverdagene liksom? Men det ordner seg sikkert. Det må ordne seg det. Basta.
Jeg tror jeg må kjøpe sånn cocosa (eller hva det heter) har fått for meg at det er enkleste måten å få i seg nok fett på... Tenkte på det i ferien. Synes det har gått greit å unngå de fleste karbene, men å få i seg fettet var værre.
Nok om det egentlig - kan ikke bruke mere energi på å tenke på hva jeg har spist som jeg kanskje ikke skulle ha spist. Blir jo bare rar av det. :o
Nye dager og muligheter, iblandet en dæsj av hverdag og trygge / konstante rammer. Tror jeg trenger det en stund. . .
Velkommen tilbake, håper du har kost deg på ferie!! Kjekt å ha deg her igjen! Litt utskjeielser i ferien har vi alle hatt, det er hverdager det er flest av;) Du kommer nok kjapt inn i det igjen, tenker jeg, og vi er her alle sammen om du trenger motivasjon:klem:
Takk for det!
Jeg tror motivasjonen er der, på et vis - bare det at hodet er litt i feriemodus enda tror jeg. Husker liksom ikke hvordan hverdagene var. Sikkert et godt tegn på at man har hatt ferie.
Men dette skal gå - jeg vil fortsette, har flere kilo å ta av - og flere klær i skapet som ikke sitter dirkete pent enda.
Var spent på om den (nå høres det ut som om jeg har EN olabukse, men jeg har altså flere. Men det er en som jeg har endelig fått på, og kunnet bruke - som på en måte har blitt min "målebukse" ala "Får jeg den på? Og hvordan sitter den i dag") var mulig å fortsatt få på etter ferien. Og det var den!! Tjobing!! Kankjse en smule trangere enn før jeg dro - men ikke mye. Da antar jeg at jeg har holdt meg sånn nogenlunde.
Men jeg er nok godt ute av ketosen - :mad: - så det blir noen super strenge dager framover en stund inntil den er tilbake. Håper ikke det går så alt for lang tid...
Tar det like lang tid som første gangen - eller er det slik at om man har vært ute av ketose i en ukes tid så smetter man fortere tilbake??
Det der er ikke bra, Prutten.
Hvis du har så store problemer, MÅ du gå til innkjøp av småklyster.
Bare for å få ting på gli. Tøm deg skikkelig og deretter spiser du daglig noe som er smørende, avførende osv. Spis litt linfrø og yoghurt hver dag.
Du må være forsiktig med hemoroider...... Men det vet du, jo.
Jeg prøver og prøver, hvert 5. minutt sitter jeg et par minutter, men så blåser det seg opp. Kjøpte salve på fredag og det hjelper masse. Kanskje jeg bare må la det stå til, denge på med salve etterpå og vente til i morgen så jeg får kjøpt noe lurt... Laxoberal-dråper skal visst være greit? Noen erfaringer?
Uff, uff, uff vennen, syns så synd på deg:klem: Noe avførende kan kanskje hjelpe ja og så bruke masse salve etterpå. Får du tømt deg skikkelig med avføringsmidler, kan du kanskje gå noen dager uten å gå på do, og ved flittig salvebruk kan du da kanskje bli mye bedre på den tiden. Har ikke hatt forstoppelse etter at jeg startet lavkarbo, men har vært enormt plaget med det når jeg har prøvd å slanke meg på lav fett høy karbo kosthold. -Og det er sååå vondt, så føler veldig med deg.:love: Når det har vært ille har jeg tydd til avføringsmidler. Forebyggende er både linfrø og cocosa ideelle på dette kostholdet
Nå har jeg spist en liten konfektbit for å få i meg cocosa. Kaffekopp med fløte og en stor ts cocosa. Seig i munnen :rolleyes:
Skal begynne på kjøttkakefarsen nå, blir en variant med 50 gram fetaost og masse olje og krydder i.
Har bestemt meg for at jeg ikke må på do i det hele tatt, det er bare noe jeg tror siden jeg har litt noia for det. Så får vi se. :rolleyes: Skal fortsette smøringen til fredag, forhåpentligvis har jeg blitt en erfaring rikere. se på vannflaska si
jædda...
Lurer sånn på hvordan det blir å innhente ketosen igjen...
Blir det nye 14 dager med hodepine? Og tørste? Og det andre som hører med - ELLER slipper jeg billigere unna fordi jeg ikke har vært ute av ketosen så alt for lenge?
Hahaha, tarmskylling :p
Nysgjerrigpia: Jotakk, det retter vel på seg.
Jeg opplever i alle fall mindre problemer når jeg går tilbake til ketose,men det varierer litt på tiden du har vært ute av den. Flere uker kan gi trøbbel, men er det snakk om dager trenger det ikke bety stort.
Ser fram til fortsettelsen ja, - men kanskje ikke hodepinen... Men ja: jeg gleder meg til å føle meg sånn litt lett og god i kroppen, og gleder meg til å ta noen flere steg i riktig retning ift størrelsen. Helt klart!
Ser lyst på det, å "komme i gang" igjen. Skikkelig.
Har noen "private" downs nå, så det skal bli godt å få noen fysiske "ups" på et vis. Det er jo på en måte litt "ego-prosjekt" dette her, bruke tid på seg selv for sin egen del. Og det tror jeg blir bra nå.
I ferien var jeg bare noen få dager ute av ketose. Det tok meg 2 dager å komme i ketose igjen, og jeg merket absolutt ingen av de samme abstinenssymtomene som da jeg startet ;) Sannsynligvis pga at jeg hadde spist veldig lite ekstra og bare noen få dager - så forhåpentligvis går det like lett for deg også:)
Min erfaring er at "personal downs" (som jeg har cirka annen hver time) blir forsterket pga. ubalansert blodsukker, så straks ketosen slår inn blir det yyyyderst bedre. Håper det retter på seg og at du føler deg bedre snart <3
Takk! Erfaringen tilsier jo at jeg lander på beina denne gangen også - men litt slitsomt mens det står på. Ikke alltid ting blir som man tror (sjeldent egentlig) og noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde et forvarsel på at jeg straks er tom for tålmodighet..
Håper letthetsfølelsen i ketosen bidrar til et lettere sinn også. Ikke at jeg er så tungsinnet nå - men likevel kanskje ikke lengst lunte for tiden.. Hehe - kanskje fordi jeg falt ut av ketosen og "syndet" litt.
Gudene vet!
Skal igang med knekkebrødbaking straks, tenker at da er jeg "i gang". Men det er sol - og livet er et "fruktfat": handler om evnen til å forsyne seg noen ganger.. :-)
Hvis du trenger lufte litt til fremmede, utenforstående ører, så er det bare å slenge inn en PM :)
Det er slitsomt når det står på, ja. Is i magen, så langt det går, vennen.
Håper det går seg til, sender deg en stor trøste :klem: Du må bare ikke være redd for å blåse ut her inne heller, her er vi for å støtte hverandre uansett og takhøyden er høy som et kirketårn;)
Det var litt dårlig med mat i huset, og jeg orket ikke tanken på egg eller omelett til middag i dag også. -Men så kom jeg på at jeg hadde både litt rømme og litt fløte - så da ble det rømmegrøt. Lenge siden jeg har spist det, så det smakte godt:) Og så er jeg jo alltid fornøyd når jeg finner måter å få opp fettinntaket på:p
Helgen går mot slutten, jobb igjen i morgen:rolleyes: Trives litt for godt med å ha fri for tiden, kjenner jeg....
Yes.... jeg har laget is. I ismaskin.
Litt kjedelig kanskje, tilsatte bare vanilje og hadde litt for lite søtning i. Men jaggu var det godt. Har ikke smakt is på flere måneder.
Og jeg har snekret sammen ketolysebrød og litt italiensk salat til matpakken i morgen.
Ja, for det er jobb igjen nå en stund, før jeg reiser 2 uker til Kypros.
Hm....her kan man ikke ta en dag borte fra pc'n uten å bli hengende langt etter nei! Velkommen tilbake fra ferie Nysgjerrig nok. Godt å ha deg tilbake. Ketosen kommer til deg regner jeg med. Jeg hoppet ut ca 10 dager (lå på opp til 50 g kh pr dag) og merket ikke særlig til overgangen da jeg startet på igjen. Og husk at ferie er ferie og hverdag er hverdag. Fortsatt er det flest av de siste:D
Stakkars deg Prutti; du har det ikke bra!!! Viktig å høre på gode råd her slik at du får ordnet dette akutte nå - og slik at du ikke kommer i samme situasjon senere. Og jeg vet du gjør akkurat det. Tenker på deg:love: Og så bra du utsatte vekta enda en måned. Og om du så blir å lese det forb%¤#/te tallet (eller et lignende) når du får den tilbake - ja så da? Da er vi to i samme båt vi, og jeg kommer til å bruke alle dine argumenter til meg for deg:D Husk at vekta i seg selv ikke er avgjørende for om du går ned eller ikke! Veldig bra det ikke skal få vippe deg av pinnen.
Lurer på om vi har samme type vekt Sanna? Det du beskriver er akkurat som min vekt - med 20 kg mer i displayet da....:rolleyes: Jeg kan godt veie 600 gram mer en dag enn dagen før, men tenker det må ha med vann å gjøre. Selv om jeg ikke vet hva/hvordan/hvorfor. Derfor er det som du sier mye bedre å bruke målband og klær som tegn på ståa. Men .... Herlighet! Enn å veie bare 62 kg:eek: For meg er det utrolig.......Du har vært kjempeflink og utholdende!
Sanna: :sikle:SOFTIS????:sikle: Og Kypros?? Der var jeg for ett par år siden, godt og varmt. Må vel begynne å tenke på tur jeg og, det er bare to uker igjen til hverdagen tar til:o
Og forresten dere..jeg lurer på en ting.... I går kveld begynte jeg plutselig å hovne opp i hele kroppen. Det var skikkelig ubehagelig fordi det sprengte på. Jeg drakk og drakk vann uten at det hjalp. Jeg kan ikke annet enn å skjønne at det må ha spist noe. Vi hadde taco til middag, og jeg spiste kjøttdeig, egenkomponert tacokrydder, salat med olje, rømme og tacosaus. Til maten drakk jeg ett glass pepsi max. To timer senere spiste jeg en atkins cruncy bar, 30 grams. Det var etter denne at det startet. Jeg drakk en kopp te med suketter i sammen med sjokkisen. Har litt etterslep av hovenheten i dag og. Er det noen som kjenner til at barene kan gi slik reaksjon, eller kunne det vært noe med/i maten eller pepsien?
Søta :love: Jeg er glad jeg ikke får vekta før 1. september. Slapper mer av og slipper det uendelig store presset om å veie seg hele tiden. Nå er målet å være i ketose hele august! Noe godt må vel komme med det ;) Mer enn nok å ta av :D
Stumpen er rolig og grei, den. Spent på dagene framover nå, ja... Om det ikke skjer noe til i morgen rusler jeg ned til legemannen og sier det som det er :rolleyes:
Tenker på dere også :blomster:
Nå skal jeg, i pysjen og alt, sette meg ut på trappa så jeg får i meg litt luft og nikotin, så blir det kveld. 3. uke sykemelding nå, begynner bli kjedelig, mhm! Sååå lyst på noe godt - får hente osten om det blir grusomt ;)
Det der kan virke som en allergisk reaksjon, eller kanskje en intoleranse mot noe du har spist. Tenk etter om noe av det du spiste, er noe du ikke har spist før/eller spist for lenge siden.
Eller kanskje kroppen din rett og slett ikke liker tilsetningene i pepsien eller baren, nå som den har vent seg til lavkarbo.
Jeg må jo få tilføye at jeg veier mer mandager enn søndager og det spørs om det har noe med maten i helga å gjøre. Spiser ikke barer hver helg, men drikker :_plystre:pepsin min i helgene (+ litt i ukedagene). Må jeg forsake den.... :hylgrine:vel....
Taco spiser vi gjerne hver helg. I går kom alt dette vannet så brått og det var så mye at det var tydelig at noe ikke stemte. Tror jeg må følge med dette litt mer faktisk.......
Takk for at du svarte meg!
Jeg tror det må være den baren jeg, alt det andre hørtes jo helt greit ut. Enten allergisk, eller at det rett og slett ble for mye karber med den baren. Håper det slipper raskt:)
Enig med deg Bente. Eller maxen....Eller en kombinasjon. Men jeg skal teste det ut en kveld og se hva som skjer. Det sitter i ennå dessverre; har helt i meg 2,5 liter i dag og er hoven ennå:( Takk til deg og!
I dag var veiedag for meg. Var ganske spent, for har ikke vært på vekten etter ferien. Tenkte det var unødvendig å stresse seg opp over vannkilo før jeg hadde stabilisert meg igjen i ketose. Og vekta viste -1.1 kg:D:D
Var storfornøyd -ja, vet det er på to uker - men en av de ukene var jeg tross alt på ferie og hadde noen utskjeielser. Regner derfor med at all nedgangen har vært denne uken, så kanskje kroppen min faktisk fikk en liten boost av å være ute av ketose noen få dager:p
Har slitt litt med å holde fokus i helgen, litt lei liksom, men kjenner at dette virkelig gir meg ny motivasjon:)
Jippi, det var jo toppers.
Jeg veide 1 kg mer i dag enn før helga.
Men det er det der med veiing hver dag da........
Jeg drikker 1,5-2 l vann hver dag, men synes ikke jeg går mye på do.
Merkelig.... føler meg helt oppblåst og stappa. Ikke spiser jeg salt mat, og ikke salter jeg. Bortsett fra at det er litt salt i meierismør da.
Nå tror jeg at jeg ikke skal stresse med vannet likevel. Jeg har alltid drukket lite.
Nei, nå må jeg gjøre meg klar for å gå på jobb. Har seinvakt i dag......
Jeg går også sjeldnere på do, Sanna, tror det er for at det er mindre "fyllmasse" i kosten når vi spiser lite karber. Nå går det gjerne 2-3 dager mellom hver gang, men er aldri hard og vond i magen mer da, og etter at jeg begynte med cocosa i teen er det blitt enda bedre.:)
Jeg tror jeg drikker vel mye vann jeg. Har alltid hatt et stort veskebehov og drukket mye vann, og nå er jeg enda oftere tørst enn før. Tror jeg er oppe i 4-5 l mange dager..... Ja, løper på do konstant, hehehe:rolleyes:
Bommelibom, hver dag, - men jeg det jeg mener, er at jeg synes jeg må sjelden få ut alt det jæ..... vannet jeg drikker. Det klorer seg bare fast i kroppen ! :confused:
Prøv å drikk mer - for meg er det slik at jo mer jeg drikker, jo mindre vann holder kroppen på. En ekstra motivasjonsfaktor: Torkil sier at om en drikker iskaldt vann, øker en forbrenningen, for en må varme opp det kalde vannet, så jo mer iskaldt vann du drikker, jo høyere forbrenning får du;)
Heihei alle sammen =) Imorgen skal jeg hjeeeem :heia: Gleder meg =)=)=)
Så braaaaa Bente! :heia:
Hmmmmm, har ikke jeg lest en plass at både for mye OG for lite salt kan gjøre at man binder vann? Det blei litt sånn kaste-rett-ut-påstand... Men mener jeg har lest det en plass altså, har bare ikke tid til å leite det opp nå :o
Må vel jobbe litt igjen jeg... Håper alle har en superduper dag :love:
Å, så bra for deg RikkemOr - og du har holdt deg i ketose hele tiden??? -det er virkelig imponerende hvis du har klart det, syns jeg:)
Da var jobben ferdig for i dag, rolig morgen, siden jeg kom inn kl. 7, men resten av dagen var ganske stress - sjefen min var tilbake på jobb og hun hadde masse ting jeg skal ordne med denne ene uken før jeg igjen skal ha fri.... Også hodet mitt som egentlig er fullstendig i feriemodus:(
Har akkurat handlet inn litt mat, så i dag blir det tacosalat til middag. Skal prøve å vente litt til, så det ikke blir så mye småspising utover kvelden - jeg er veldig til kveldsspiser;)
Har vært i ketose hele tiden faktisk ja :ja: Nå gjenstår det å sjekke i kveld da :rolleyes: men må jo si at jeg hadde igrunn ikke trodd at jeg kom til å klare det... Så er igrunn fornøyd med det asså :) For det har vært et par usannsynlig kjipe dager kan jeg fortelle! Nå alle andre har sitti å dytta innpå sjokolade og potetgull på lørdagene(ooog litt på søndag)... Og når jeg har kommet til 3-kaffen på søndag og vaffel-lukta slår imot meg... Ja da synes jeg nesten litt synd på meg selv :p
Har heller ikke røyka her ute, røyka jo i 3 uker hjemme(etter 6mnd pause i forkant)... Meeeen har kjøpt røyk så det blir nok litt røyking igjen når jeg kommer hjem :o Er sånn at jeg gleder meg til å lage kaffelatte, ta med meg macen og latte'n ut, ta meg en røyk og roe heeeelt ned=) Mmmm Good Times :love:
Hodet kommer ganske fort inn i jobbmodus igjen vettu Bente, også er det jo ikke lenge til ferie igjen heller :D Se frem til det du mens du jobber med lasset hun har gitt deg :klem:
Tok en liten sjekk i Ketolyseboka i dag angående det med vann. Torkil sier faktisk at bare ved å øke vanninntaket med en halv liter per dag, kan man øke forbrenningen så mye at det utgjør 3kg vektnedgang i løpet av ett år! Plutselig ble det helt greit å løpe og tisse hele tiden;)
Jepp!
Jeg skulle kjøpe nytt kjøleskap da jeg skiftet kjøkkenet, men har utsatt det til salget. Så nå i helgen bestilte jeg kjøleskap m isbitmaskin på salg, når det kommer blir det enda enklere å ha en mugge med vann med isbiter i foran seg på bordet kontinuerlig:)
Wæææææ..... også jeg som hater kaldt vann. :hylgrine: Drikker jeg en god slurk, får jeg ulidelige smerter over øynene. Ikke kan jeg smånippe til et glass heller,i allefall ikke på jobb, for arbeidssituasjonen er så hektisk, at det er det ikke rom for. Har lite tilgang på vann og ingen mulighet for å bære rundt på ei flaske.
3kg på ett år, det er ikke mange grammene i uka, så det står jeg over ! :)
Tror jeg fortsetter å drikke, når jeg er tørst.
Ja, luksus:) -men jeg har minimalt med frysemulighet og et kjøleskap der det drypper vann på matvarene med jevne mellomrom, så jeg må kaste mat.... Så syden jeg måtte ha ny fryser og kjøleskap uansett, unnte jeg meg litt ekstra luksus;) ....sparte flere tusen på å vente til salget da....
Hvordan går det med magen og stumpen, Pruttilutt? -Har du hørt på oss gamle og vært hos legen i dag??
Heisann. Jeg er opplest (og vedtatt?) og ser at dere holder koken. VELDIG BRA!!! :love: Og enn at du Rikkem0r er ferdig med økta di da; det har jo gått så fort at jeg nesten ville sagt du har igjen en uke ennå:confused:
Og så bra du har greid å holde ketosen hele tiden; du er flink! Jeg er helt sikker på at den sjokkisen og potetgullet de andre spiste egentlig ikke var så godt lell. Jeg bruker å tenke på situasjoner hvor potetgullet ikke smakte til forventningene (noe det sjelden gjør fordi forventningene er skyhøye:D) og da er det lettere å overse det. Det samme gjelder sjokolade; hadde en super sjokoladeopplevelse for leeeeenge siden på en fjelltur, altså den optimale sjokoladeopplevelsen. Siden den gang har ikke sjokolade smakt like godt, noe jeg minner meg selv på når det stormer som verst. Jeg bruker også å si at jeg nok er ganske enkel i hodet siden jeg kan "narre meg selv" på dette viset. Gang etter gang etter gang.....:D:D
I dag har jeg vært ute og gått en skikkelig langtur; 14 km ble det til slutt. Hadde nok tømt diverse lagre da jeg kom hjem for jeg har vært sulten siden, selv om jeg nå har spist middag to ganger og resten av turmaten min + masse vann (og litt pepsi max....:love: sånn litt flink-i-dag-og-har-gjort-meg-fortjent-til-en-skvett) Tror jeg sovner godt til kvelden; er ganske sigen allerede.
Bente får tenke på at det er bare noen få dager til, så er det andre som kan ta over jobbet. Misunner deg 14 dager i varmen ja! Her har det bare blitt bilferie i år; noen småturer hit og dit. Tenker det er greit det, siden sommeren er for såvidt fin. For meg er dette godt nok; ca 15-17 grader, regnskurer, stort sett overskyet, og litt vind. Sistnevnte har vært iskald de siste dagene og det er ikke godt da. Det har vært greit å gå turer, jobbe ute i hagen med de tempene vi har hatt. Nå hører det med til historien at jeg kjeder vettet av meg hvis jeg ligger pal og bare soler meg. Hvertfall her i Norge, i syden er det anerledes - der ligger jeg på timesvis:p Aldri gjør jeg så mye husarbeid som når det endelig er vær til å ligge ute og sole seg:D
Dollsine: Skal bare være hjemme de to ukene, så er ikke sikker på om det blir så mye sol på meg akkurat - foreløpig har det i alle fall vært litt vel typisk vestlandssommer...:rolleyes: Men gleder meg uansett til å ha fri - lange frokoster med sønnen min og late dager:)
Må si jeg er utrolig imponert av de lange turene dine, altså! Flink!!!! :) Selv greier jeg bare få til noen småtuerer av og til..... Men ryggen og knærne er i alle fall blitt mye bedre etterhvert som jeg har gått ned i vekt, så kanskje blir det mer etter hvert:)
Magekrampene har roet seg, samme med mensen. Stumpen er litt...såsomså. Tilbragte en god stund på lillerommet i 23-tiden i går, ikke fullt så smertefullt i etterkant, men kan nok ha sin forklaring i at jeg dytta på med salve. Nuvel. Den ukentlige legetelefonen er unnagjort i dag; og siden det i bunn og grunn er en psykiatrisk tjeneste, så fikk jeg unnagjort litt mentalt stress der, men fikk nå nevt dette i en bisetning. Skal forsøke krem, mer vann og ev. noe mer olje før jeg kommer inn. Den 18. skal jeg uansett til gyn+urolog+gastrolog+nevrolog+fysio på sykehuset her, så de vil nok finne dem :rolleyes:
Bestis kommet hjem! Og vært på besøk! ååå, det gjorde godt i sjelen. Bare ligge i hver sin del av sofaen, stirre på tv-en og bare-eksistere-trenger-ikke-si-så-mye-hele-tiden. <3 <3 :love: Over to måneder siden sist, så! Påfyll av sjelekos. Enda i ketose, godt er det. Hilsen Prutti (fordypt i Isfolket i solværet - vel og merke innendørs) + ( ;) )
Gubbevares, her er man uten forum i to dager, og så er det 3-4 nye sider! Skravlehøner! :p
Bente: For et fantastisk resultat i ferien!! :heia:
Her er det tilbake på vann(fett)vogna igjen idag, og det føles veldig godt altså! Feriens utskeielser har resultert i 1 kg opp, men siden jeg håper det bare er vann, så slipper jeg kanskje å endre tickeren?! blafrer med øynene
;)
Ellers er det travle dager for tiden altså...har knapt tid å sette meg ned med dataen, men jeg skal være flink med maten altså!
Ehm...kremt...pinlig Det var Sanna som skulle til Kypros....
Men du kan gjerne slenge deg med; unner deg og sol og varme jeg:p
Kan ikke være borte fra denne tråden vet du Maria; her henger en jo etter bare etter noen timer borte fra dataen:D. Herlig!
Jeg liker å gå jeg, men driver i grunnen ikke med noe annen form for trim. Eller...jeg trener i treningsstudio med fokus på nedre del av kroppen, dvs knær. Når jeg husker å dra dit ler. Jeg bruker å høre på musikk, radio eller lydbok når jeg går og da storkoser jeg meg. Anbefales!
Godt magen og stumpen er bedre kjære Pruttilutten - og kjekt å høre at du har kost deg sammen med bestisen:)
MariaB - velkommen tilbake på fettvogna:D - du kommer nok til å synes det er deilig å være i ketose igjen - og en kg vann er nok borte kjapt som bare det;)
Dollsine - jeg henger meg mer enn gjerne med Sanna jeg.....:D Flere som blir med??? Kanskje mannen hennes ikke blir så happy da om vi krasher ferien deres....
Av trim foretrekker jeg dansingern - men det blir lite av det om sommeren, starter opp igjen når skolen starter, gleder meg til det, ja:)
Hvilken mann ønsker ikke å være sammen med mange flotte damer som svermer rundt ham dagen lang?? Tenker vi slenger oss med alle mann jeg!
Sommer, sol, skravvel og varme - her kommer vi. Prutti: mørke solbriller til å stenge ut lyset, masse isbiter og parasoll er tingen for deg. Tenk hvor kjekt det ville vært!
Hahaha! Der strakk jeg litt på smilebåndet, gitt ;) Men synes vittelig vi skulle iført oss de kuleste bikiniene ever og dansa alle sammen på stranda, bare så valker, overflødig hud og det som verre er blendet alle ;) Wuh!
Kald is-te, solbriller og musikk på ørene - sammen med dere! I'm in!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.