Har en følelse av at de kinesiske utvekslingsstudentene som jeg deler kjøkken med har en ide. Men nå har jeg kjøpt majones, blomkål, fløte, svinekjøtt, wokgrønnsaker, krydder, buljong... Gleder meg til å lage hjemmelaget blomkålsuppe, Toro sin er jo helt feil! Og dere... Jeg har tilogmed satt buljongterningene i kjøleskapet. Haha! :D
Tror jeg kaster høykarbomaten jeg har (er heldigvis ikke så mye), så blir lunsjen lavkarbo. Hvorfor ikke starte igjen med en gang? Hvor lang tid tar det før magen gir seg med oppblåstheten? Føler meg rett og slett dødsfeit og jeg vet at det er pga karbohydratene jeg har dytta i meg de siste dagene. Og så hadde det vært såå deilig om magen var mer samarbeidsvillig på første skoledag i morgen.
Å neida.
Du er ikke den første og blir garantert ikke den siste ! :)
Husk at jeg skal 2 uker til Kypros.
Og tenk det gode ølet der da. KEO er min favoritt.
Også jeg som ikke har smakt én slurk øl siden 1. juni......
Men kjære deg, hvem er noen av oss her til å dømme? Vi hjelper hverandre på de måter vi kan uansett hva det gjelder.. Det går i alle fall et par-tre dager før magen min skjerper seg :) klem :klem:
Heisann Prutten.
Der var du, ja....
Er alt vel ?
For å være helt ærlig, så har jeg ørlite lyst på en karbosprekk nå......
Vi reiser jo på fredag og jeg har ikke handlet inn så mye, så jeg skal slippe å kaste noe..... Det er bare høykarboen til gubben som dominerer kjøleskapet nå.
Egg og bacon har jeg+majones og rømme. Men jeg er sååååå leiiiiiii !! :eek:
Her er vi for å støtte og hjelpe hverandre uansett, Appelsinpiken:klem:
Absolutt alt er tillat her inne - unntatt kanskje nettopp å være sure og fordømmende overfor andre;)
Du sa jo at du hadde tenkt å leve mer generell lavkarbo i ferien, så hvorfor ikke legge om til det de neste par dagene? Da kan du tillate deg litt mere vet du - når man har levd så lavt på karbene som oss, så føles det nesten utrolig hva man kan få plass til når man øker bare til 50g om dagen altså;)
Jeg har vært ute og malt litt mer i dag. Polakkene har også vært her og fått gjort unna litt maling. Huset blir seende veldig fint ut nå, hvitt hus med bred innramming rundt dør og vinduer i mørk grått :)
Appelsinpiken da; du vet jo at her i tråden er taket bredt og døren åpen?? Klart ingen har sure miner - alle har jo been there; done that:D
Sanna: legg om allerede nå du; øk litt og kos deg med god samvittighet! Heldige du som skal til varmere str:)k
Jeg har aldri tenkt over hvor mange vindu huset vårt har, men i dag fant jeg ut at det var "bare" 24:eek: Heldigvis vasker jeg ikke alle like ofte! Og så gjør jeg det enkelt; varmt vann med salmiakk, klut og nal. Vasker over med kluten og fjerner det med nalen. Det tar ALT; fett, saltvann, regn, lort og alt annet. Anbefales:p
Så bra Bente at du får hjelp med malinga; det er ikke bra å holde på når det går ut over helsa!
Må fortelle dere hvordan det går med matopplegget mitt:o Omelett til frokost og salat med olje og rømme til lunsj. Ett ferdig rensket egg og en babybelost er med som reservemat i veska. I dag gikk egget ned på høykant på bussholdeplassen:D. Tenker det var litt av et syn? Salat med noe protein til middag; kylling, kjøttdeig, kjøtt el. Pr nå har jeg spist litt baconcrisp til kvelds, ett egg, eller litt ost med majones. Og det beste av alt? Jeg fryser veldig lite! Drikker ikke iskaldt vann på jobb; lar det bli romtemperatur først. Og så var jeg i "ketause" i går kveld:D
Hvordan er det med deg Prutti? Ser du stikker innom en gang i blant - håper du koser deg og bygger energi til andre tider:klem:
Så kjekt å høre at det går bra med maten og at du heller ikke fryser nå - og at du er i "ketause" igjen:D Høres jo ut som et veldig bra mat-opplegg du har funnet der - fortsett slik du :)
Her jobber jeg litt med ting som skal være klart til salsa-oppstart. Skal ha styremøte her torsdag kveld, og selve oppstarten er mandag med treningsgruppene og tirsdag med kursene. Gleder meg til å komme i gang igjen, selv om det selvfølgelig blir travlere dager framover:) Føler det har vært deilig å ha en lang ferie både fra jobb og salsa-jobbing, men salsaen skal det i alle fall bli kjekt å starte opp med igjen:D
Her var det da merkelig stille? Har damene skravlet fra seg? Rikkem0r studerer vel i Bergen tenker jeg? Maria pakker for å reise til samme sted. Misunner deg konserten med Rhianna!!! Sanna øker kh'ene og tusler rundt i det gigantiske huset og leter etter alt som skal være med til Kypros. Tenk på oss da! Vi skulle jo være med! Appelsinpiken innreder hybel og lærer kinesisk?, mens Nysgjerrig nok kommer seg etter festen i helga mens hun prøver klær som endelig passer. Herlig!! Bente har ferdigmalt hus og bare nyter det. Og Prutti; du vandrer vel rundt i hjembyen og spekulerer på Mr. Aktuell? Tutta stakk innom så vidt - hvor ble det av henne - driver du fortsatt med omprogrammering? Ta det med ro; det tar tid det der. Manne og Foksy holder seg vel oppdatert tenker jeg; det samme gjør alle de andre som besøker oss fra tid til annen. Og jeg? jeg drømmer om den ismaskina ennå jeg. Må finne meg en nå snart. Kveldsmaten er inntatt; frosne bringebær tint i microen, noen dråper vaniljestevia og fløte. Og cocosa da; begge deler er godt. Ang dagens matplan; en skje cocosa morgen og en skje på kveld. Er iaf god og varm!
God kveld=)
Innom her å leser meg opp før jeg tar kvelden her=) Idag har jeg kjøpt meg nye sko :hearts:, ny neglelakk, CSI Miami sesong 1 og Weeds sesong 1-4=) Redd for å ikke ha noe å se på om kveldene jeg vøttø :p Jeg har også tatt Fløibanen og maten idag har gått rett til H3LV3T3 :o Det begynte i det små... Til lunsj var det mais i begge salatene jeg kunne velge mellom, og jeg orker bare ikke å skulle sitte å pirke ut maisen... Så var det middag.. Bestillte burrito, fordi det sto på fajitasen at den var med ris mens burritoen at det var: kjøtt ost og grønnsaker i lefse - gratinert... MED RIS BLANDA INNI skulle det stått...! Nyttet jo ikke å skulle pelle ut den risen heller da akkurat.. Så da blei det det og... Når jeg var på fløien tenkte jeg: idag har det gått dritt med maten... Jeg tar likegjerne en softis..:rolleyes: Så istad tenkte jeg å finne no kjapt jeg kunne spise før jeg tok kvelden... Sto på tv'n min at det va "lite kveldsmåltid" på hotellet... LØGN.. Var jo stengt den dumme frokostsalen... Så da måtte jeg ut å kikke igjen... Ingenting som frista og alt virka bare tungvindt og æsj.. Hva gjorde jeg da? Joda, spaserte rett inn på mac'ern likegjerne da vøttø.. Må nesten le litt av meg selv asså... Så da blei det en burger og 3-4 chipsbiter (ikke så godt som jeg huska det var, btw)... Jada, så det var min dag da.. Må nesten le litt av meg selv jeg altså... Snakk om å bare gi opp liksom... Men imorgen er en ny dag :ja:
Jeg skal hjem på fredag=) Skal du på konsert eller?
Do I need to say more?:p
Høres ut som huset blir kjempefint!=) Kos deg med det du klarer av maling du, så lar du hjelpa ta resten :klem:
Nå er det kvelden her.. Håper alle får en fin kveld videre og en god natt :sove:
Vi snakker vel ikke om å gi opp vel? Haaallllllooooo?? Dette er bare en hump i veien det. En hump i veien jenta mi:o Og humper er noe vi passerer og legger bak oss. Neste gang humpen dukker opp prøver vi å gå rundt den eller hoppe over den. Glem dette; se framover. Løft blikket; du har lært og det har vi og med deg. Neste gang ber du om at risen utelates; så enkelt! Og det er ikke helt verdens undergang med litt mais i salaten heller. En gang i blant! Nei; nyt hverdagen, gjør så godt du kan - det ordner seg til slutt. Og ordner det seg ikke? Vel - da er det ikke slutt:p:p
Nå har jeg prøvd å skrive her flere ganger men det bare rotet seg til for meg....
Dollsine: Jeg koser meg her med kveldsmat, tv, pc og pepsi max (hyshhhhh), synes kvelden er så deilig når jeg slipper tenke på at jeg skal på jobb i morgen:D. Håper dagen din går like bra i morgen, Dollsine-mor - natti vennen:)
RikkemOr: Høres ut som du har hatt en skikkelig koselig dag i dag da, vennen, selv om det ikke har gått helt etter planen med maten:) Bare en liten hump i veien, som Dollsine sier, i morgen greier du sikkert å finne noe mat som passer bedre. Gå på kjøtt/fisk restaurant du og be om uten poteter og med mer grønnsaker, og så kjøper du litt ost og nøtter til å ha på rommet til kvelden;) Lunch er jo alltid litt problematisk i disse kantinene, men jeg har i alle fall opplevd at de som oftest har egg, røkelaks, reker og majones, og gjerne også noe ost og kjøttpålegg, så da har man i alle fall noe å spise:) -Det er slik jeg spiser i kantina mi hver dag, blir litt dyrt å bare spise pålegg da, men det får så være.... Håper det går greit for deg i morgen, skjønnassen :klem:
Gratulerer så mye. Så fint tall du har - flinke jenta det tenker jeg!! Kos med din kjære en dag for tidlig da. Jeg fikk en overraskende sånn super-søt medling av kjæresten i dag - godt når det kiler i magen sånn etter noen år.
Jeg for min del er glad for alle som er her jeg - eneste som er kjedelig er jo når noen blir borte. Og da mener jeg helt borte. Du er jo tilbake - og det er kos!! :)
Hehehe - det var den beste kommentaren på lenge!! Fantasktisk! Omtrent sånn jeg ser for meg gjengen også. :D Jeg har ikke prøvd klær i dag altså, men gått rundt i en bukse (stretch) som er for stor. Knis! Det værste er jo at den ikke sitter like pent som før, men jeg føler meg mere vel likevel. Tøfft assa!! Fikk spørsmål om jeg hadde blitt høyere i dag, av en jeg ikke har sett på et par mnd. Hehe - jeg sluttet vel å vokse for over 20 år siden, så jeg satser på at det ser ut som jeg er høyere fordi jeg er tynnere. Fikk også kommentaren: "Fader, nå er du godt trent" - og det uten at jeg har leet en finger...
Men - neste uke begynner jeg å trene igjen. Æresord. Håper det går bra.
Hihihi - vi skulle vært der med deg - hadde nok spist akkurat det samme! Nå kan det bare gå bedre. I morgen får du spille litt kresen da veit du, spørre de hva måltidet består av og hva maten er laget av. - Hvis du ikke tar deg en lavkarbopause da, det er lov det også. Jeg spurte på en bensinstasjon om de kunne finne varedeklerasjonen på pølsene de solgte - vips så forsvantalle tre inn på lageret. Men jeg fikk svar - og kjøpte ei pølse! (Leiv Vidar med bacon rundt - husker ikke hvor mye karber det var, men det var veldig lite.) - Og hva de på bensinstasjonen synes om meg?? Aner ikke, men det kan de valge selv. Jeg takket pent for servicen da.
Kanskje rappe med deg noen kuvertbeger med meierismør på frokostbuffeten i morgen, så du har noe fett utover dagen.. Eller ta med deg et hardkokt egg i lommen? Kos deg i Bergen du!!
Nå er det straks kvelden her, vært stress i dag og har forsovet meg flere ganger i det siste. Må i gang med vitaminiene mine igjen tror jeg, har glemt de etter ferien... Ikke bra!
God natt damer - sov godt!
PS Pruttis: får vi en oppdatering på Mr Aktuell snart ell'?
"Damene skravlet fra seg?" Eh..hallooo? Denne gjengen her? Den dagen det snør i helvete kanskje.. Eller nei, vi hadde vel oppdatert hverandre å det også tror jeg! :p
"en skje cocosa" - eter du det rent? Som i bart? Varmer du det til den flyter eller? Fortell!! Jeg har en drøy teskje i kaffen, ikke funnet norn øvrige måter å få det i meg på..
"Vi skravles igjen?" - Seff' - dagen blir ikke den samme uten!!!
:syklubb: :syklubb: :syklubb: :syklubb: :syklubb:
Hadde rotet til svaret mitt så mange ganger (litt trøbbel med nettet i dag) at jeg glemte å svare på det med ismaskinen i siste innelegget mitt Dollsine. Hvis du skal kjøpe, så kjøp helautomatisk. De derre med boller du fryser er ikke gode altså - enten må du stå og hakke løs med kniv langs kanten, eller så må du kaste masse. Jeg har prøvd to typer ismaskin, og har nå også prøvd å ha bollen stående på benken - samme problemet uansett:rolleyes: -Men isen blir nammme god - stevia er genialt i is!:D
-Så herlig med slike kommentarer - uansett om en vet det selv at det går rette veien, så er det alltid deilig å få litt bekreftelse og positive tilbakemeldinger:) -Vær stolt av deg selv du!!:klem:
hehehe -herlig å spørre på bensinstasjon da! - Der har jeg ikke turt å stille krav enda - men herlighet, hvorfor skal vi være så foriktige - ting endrer seg i alle fall ikke hvis vi ikke stiller litt krav. :) Heretter syns jeg vi skal lover oss selv at vi ikke bare skal være stolte damer, men stolte nok til å stille krav også!!;)
Nå er det nattatid her også - sove godt vennene mine:klem:
Vil gjerne ha helautomatisk; hvilket merke er det?? Jeg har fulgt en tråd om ismaskiner en tid, og der har ingen snakket negativt om Krups, Melissa og en Philipsmaskin + en grønn en fra OBS. OBH nordica derimot... Alle må ha bollen stående i fryseren først, noe jeg tenkte å unngå. Har en helautomatisk det??
Statoil selger Leiv Vidar pølser; med ganske lite kh som Nysgjerrig Nok sier:D
Nyskjerrig Nok: jeg tar cocosaen bar:D og det går helt greit. En ss rett i munnen. Drikker vann eller tar litt mat med en gang og lar være å tenke på konsistensen på det jeg tar inn:p. Men dere.... i dag hadde cocosaen "skilt seg", slik at det lå litt "vann" oppå oljen. Jeg rørte rundt og da ble smaken så rar, litt sånn metallisk på en måte. Har oppbevart glasset i skapet hele tiden, og kjøpte det for ca 1,5 mndr siden. Det er holdbart enda ett år. Det første glasset med cocosa ble oppbevart likedan men mye lengre og hadde ikke sånn smak/lukt. Noen av dere som har erfart det samme?
Og du.... jeg trodde du var noen og tjue år jeg?? Og så sluttet du å vokse for over 20 år siden?
Hei og hå.
Må innom en tur før jeg skal på seinvakt. Dollsine, - du har nok rett i at jeg nå er ferdigpakket. Mangler bare brødet og muffinsen. Det ligger i fryseren enda.... Glemmer det vel da ! Får skrive en stor lapp.:ja:
Ellers må jeg sutre litt i dag, har så jæ..... vondt i gikta. Sitter med varmepose, både her og der. Så det skal bli godt å komme til sol og varme. Ser foressten ut til at været blir bra her i dag.
Jeg har ikke økt på med karbohydrater, ble opptatt med noe i går ettermiddag, og da glemte jeg hele maten.
Så kroppen får vel sjokk den dagen det skjer.....
Men jeg har tenkt litt på dette her: Jeg har kanskje fått en sånn litt omvendt anorexia..... Ikke at jeg ikke spiser, men jeg har fått en sperre på karbohydrater. Hver gang gubben koser seg med frukt, dessert, eller annet godt,- drar jeg ned rullgardina. Veldig sjelden tar jeg en ørliten fruktbit. Og den er virkelig liten, som en tikrone ! Jeg har jo egentlig lyst på litt mere, men det er den mentale sperren, da. Lurer på om det er helt bra å være så nazi, som datteren min sier !
Vi snakkes folkens !
:syklubb:
Her dre den billigste helautomatiske jeg har funnet, Dollsine, men det fins flere, mulig de dyrere er større så du kan lage større mengde i gangen. De helautomatiske har egen frysekompressor, så da slipper du den teite bollen!:p
Jeg har det egentlig på sammen måten, føler nesten dette går helt automatisk nå:) Jeg tar det som et godt tegn jeg. Tror jeg på ett eller annet mentalt nivå spør meg selv om de karbene er verdt det i forhold til hva det gjør med kroppen min, og det svaret er somoftest Nei!:nei:
Er egentlig veldig glad for at jeg har kommet dit jeg, for det tror jeg betyr at dette ikke bare er blitt en "slankekur" for meg, men en ny måte å leve på:ja: Jeg tror at dersom man må ha en evig kamp med seg selv for å motstå alt mulig, så er det mye lettere å falle tilbake til gamle vaner etterpå - i alle fall slik jeg har hatt det med andre slankekurer;) Derfor tolker jeg dette som noe positivt, jeg, jeg har funnet en ny måte å leve på som jeg faktisk begynner å ha stor tro på at jeg faktisk kan leve med også i framtiden;)
Polakkene er allerede på plass. Blir nok litt maling på meg også, men jeg må også vaske og rydde huset her, siden jeg får masse folk inn til styremøte i morgen ettermiddag. Må tenke ut noe godt å servere da også.....-Kanskje jeg lager det Mandel og Kokosbrødet mitt med stevia som søtning, så blir det kake -med krem av hjemmelaget sjokolade og fløte på toppen ...hørtes litt godt ut det, gjorde det ikke?:D
Hei:)
Jeg leser ofte på birgittahoglundsmat.wordpress.com/ og har fått mange gode tips og oppskrifter av henne. Vet at hun var på Kypros 6 uker i januar/februar 2010 (tror første Kypros dagen var 11. januar 2010) . Til deg Sanna 1, kanskje du finner noen tips til gode restauranter som passer for oss på på siden hennes. Vil ønske deg en riktig god tur, og jeg håper helsa di blir bedre når du få sol og varme:)
It's all good. Bare skjedd så vanvittig mye her de siste dagene, har såvidt fått sjekka eposten mellom takene :)
It's all good! Jeg leser titt og ofte, svarer på småting innimellom når det har passet seg. Ikke vært tid til å sette meg ned å skrive lengre.
HAHA! Ketause ;)
Right on spot ;) Men steike for ei oversikt du har!
Har ikke vært sammen med Mr Flørt siden lørdag. Det går bra :p Haha.
Ble litt intenst, sikkert for oss begge. Mulig det blir en grensehandeltur på oss i helga, hvis han ikke skulle på fjelltur. Det hadde vært så.... ja, dere skjønner sikkert.
Ellers så går ting litt sådär. Maten er så-som-så, men prøver leve lavkarbo i det minste. Mangler så mye ingredienser til at jeg føler meg trygg på kjøkkenet.
Jeg har dessuten bestemt meg for å flytte tilbake til Tromsø. Jeg har søkt på jobb i gammelklinikken på sykehuset - altså, der jeg jobbet før jeg flytta. Søknadsfristen går ut 28.aug, så håper veldig på jobbintervju. De kjenner meg, jeg kjenner dem - og jeg kan det meste av systemer, rutiner og legene. Det er en viktig forutsetning, så kanskje jeg har et fortrinn?
Styrer med praktiske ting; som koordinering av tankene mtp. flytting. Jobb fører til sykehusleilighet, så da har jeg bolig. Om ikke, så har jeg et større problem. Nåvel. Alt ordner seg. Jeg har besteforeldre med stor leilighet. Synes dessuten Mr Flørt kan låne meg 2 eller 20 cm eller litt mer av senga si, altså. Fnis. Knis.
Ellers så reiser jeg opp mandag, div. møter tirsdag og onsdag, og et par venninner som er triste. Helst ned senest fredag. Må si opp leilighet og hjelpe til med å finne en ny leietaker. Hver tur opp og ned blir med stor-baggasje. Få ned mest mulig; bunad++, pyntetinger, gardiner, ytterklær osv. Får ordne skyss til møblene med tiden.
Nå er det en tur på helsekosten, jeg må ha kokosmel altså!
Håper alle har det fint, skal kommentere mer detaljert jeg også, så jeg føler jeg bidrar litt til fellesskapet her.
SVÆR KLÆM!
Så bra at du har fått tatt en avgjørelse ang. flytting, vennen:) (regner med du mente flytte tilbake til Bodø...) Skal krysse både fingre og tær for at du får den jobben!:4klover: Hadde jo vært helt ideelt da om det fulgte med leilighet også! -Og hvis ikke synes jeg igrunnen det er både rett og rimelig at mr. Flørt låner deg en snipp av senga si, ja:D
Hadde vært kjekt om det ble handletur til helga på deg;) Har hørt at det også er mye billigere å få tak i alle våre "sære" produkter der enn her hjemme, så du kan sikkert spare litt penger på det også - i tillegg til kosetur med flørten - to fluer i en smekk;)
Her begynte det å regne så malingen gikk adundas - blæææææ. Er så lei av dette ustabile sommerværet. Eneste grunnen jeg ser til å flytte til østlandet altså - stabile sommere. Men blir nok ikke så lenge ungene bor her - klarer ikke gå så mange dagene uten å se dem, nei;) Flytter de til østlandet begge to, flytter jeg etter med det samme!!! Har satt polakkene til noen andre småting i mellomtiden, mens jeg håper yr.no for en gangs skyld er korrekt og at regnet snart stopper igjen....:rolleyes:
Håper været endrer seg til det positive for deg, altså! Må være slitsomt når alt gjøres ute. Hvis det ikke blir Sverigetur, så hiver jeg meg rundt og maler de tre siste veggene hos mamma. Gjøres jo på et par timer, er bare tiltaket som er tyngst ;)
Håper selvsagt at jeg dessverre blir nødt til å utsette malingen til søndag og at jeg blir forstyrret av mr Flørt ;)
Wææææ....den var dyr. Men helautomatisk, akkurat slik jeg ønsker meg. :eek::eek: Jeg har ikke råd til denne nå nei; så jeg må vel på Europris eller OBS en dag selv om det er den typen som skal i frysen først.
Jeg og tror det blir bra for deg å flytte tilbake til Bodø Pruttis!
Nå rekker jeg ikke mer for akkurat nå, men jeg er etterlest!
Ja den var dyr Dollsiane - kanskje du kan ønske deg til jul av mannen;)
Maleværet kom omsider tilbake, så jeg har malt litt, støvsugd, ryddet, tørket støv osv. Gulvene er det eneste som gjenstår, men akkurat nå trengte jeg en pause kjente jeg:p
Gullgutten min kommer sent hjem i dag, så jeg kjenner at jeg er veldig middagssulten......
Straks leggetid for meg. Jeg har akkurat laget basis for sjokoladekrem til i morgen: Kokte opp fløte og smeltet min mørke sjokolade i fløten, søtet med stevia vanilje. :sikle: Nå skal den stå til i morgen, så skal jeg vispe den opp og bruke den som sjokoladekrem på en søtet verson av Mandel og Kokos brødet mitt. Tenkte å servere det på styremøtet i morgen som "kake". Litt spent på hvordan det blir mottatt...:) Nå er huset i alle fall rent og ryddig, i morgen skal "kaken" bakes og alle papirene gjennomgås.
Håper alle har hatt en god kveld og får sove godt i natt:sove:
Kjapt innom fra mobilen her:) God morgen alle sammen, håper dagen blir fin :klem: Maten gikk bedre igår, kanskje enda bedre igjen idag?:D Nå er det avgårde på kurs igjen:) bare imorgen igjen nå:D
I dag er andre første skoledag. Var egentlig i går, men klarer ikke helt å kalle en enkelt time med informasjon og timeplanutdeling for første skoledag. I dag er det rett på med tre timers forelesning. Spent!
God morgen alle sammen. Stikker bare innom for å ønske Sanna en riktig god og velfortjent tur til varmere strøk. Skulle gjerne vært sammen med deg i varmen! Maria ønskes god konsert, ta gjerne med litt av stemningen hjem og fortell oss om den. Og til oss andre som skal ha en vanlig torsdag - måtte den bli fin! .
Dollsine: Du er så utrolig flink å huske på alle detaljer om oss! Utrolig hyggelig :klem:
Nå er det ikke lenge før jeg vender nesen mot Bæærgen på en aldri så liten husmorferie. Gleder meg masse! Får vel begynne å øve på Rihanna reportoaret mitt, men den eneste sangen som durer i hodet mitt er "Ola Tveiten" :p Satt nemlig oppe til kl 01 i natt og diktet sang til venninnas bryllup ;)
Håper du koser deg kjempemasse på konsert, Maria, nyyyyyt husmorferien, vel fortjent etter slitsomme uker alene:klem:
Og masse lykke til på første skoledag, Appelsinpiken, håper alt er som forventet og at du treffer noen hyggelige studiekamerater:klem:
Og Dollsine - vi andre får vel gjøre det beste ut av en vanlig torsdag ja! -Men vi fortjener vel en klem likevel :klem:
Jeg får datteren min hit på frokost/lunch, så jeg har både bakt ett mandelbrød til frokost uten søtning, samt jeg har ett i ovnen som jeg har søtet og skal bruke som kake i kveld. Kjenner at energien er litt på vei tilbake etter at hele sommeren har vært litt slapp - trengte nok den lange ferien for å komme meg på beina igjen etter denne vinteren;)
PAUSE !!
Kort innpå midt i støvsuging og husvask.....
Jeg har en "greie" med at jeg alltid må forlate et ryddig og nyvasket hus, når jeg reiser bort. Det er så deilig når en kommer hjem igjen.
Men som jeg til kjedsommelighet, har sagt før, - det tar tid i et stort og tungvint hus.... Desto bedre når en er ferdig.
Etterpå blir det sjøldigging med apeshave, farging av hårtuster og en dusj, for å få lukte godt....
Ja, enig i det - deilig å komme hjem til ryddig og rent hus:D Håper alle forberedelsene går på skinner og at du får tid til å kose deg - og ikke minst glede deg også. Avreise i morgen-kommer til å bli heeeerlig tenker jeg. -Kunne godt tenke meg å slenge meg med ja, istedenfor å begynne på jobb igjen.....;)
Handler jo bare om å spørre pent hva som er i maten. Hva er det egentlig vi betaler for og dytter i oss? Som selgere bør de kunne svare.
Det er lov å stille krav, og det er lov å spørre! (Jo flere som gjør det jo enklere blir det)
Hm - må prøve den bar...Ser for meg at det blir en utfordring, men verdt et forsøk. Kjenner jeg er litt skremt av propagandaen mot Cocosa i media..Veldig usikker på hvor det fettet havner hen på et vis..Inne i organer og årer - eller? Wæææ...
Noen og tjue - hehe - nei da, jeg bare "holder meg godt" som det heter. Er snart 20 x 2 jeg..om noen år. Dobbelt wææææ!!! Hva fikk deg til å tro at jeg var 20+ forresten? :)
En stk vanlig torsdag her - fin torsdag til deg også!! (Og resten av hønehurven!)
Enig med du - godt å komme hjem til strøkent hus / leilighet.
Kos deg masse på tur, nyt det i det lengste og pust med magen!!
Ååååh! :(
Jeg har ikke vært på do på en uke (på tross av høykarbo) og har ikke engang fått det med meg før magen plutselig knyter seg nå.. Au!
Lavkarbo setter liksom systemet i gang igjen...
Glem den medie propagandaen, det er så mye forskning som viser at det er karber ikke fett som fører til forkalkninger osv, bare samfunnet som henger etter;)
Jeg drikker den i teen jeg, syns det er best, men hver må jo finne sin måte!
Vi er i alle aldere her inne - herlig syns jeg!!!!:)
Det er nok ikke på tross av men pga høykarbo du ikke får gått på do. Jeg har vært såååå plaget med forstoppelse på høykarbokost, nå fungerer magen perfekt:)
Prøv med cocosa!:)
Egentlig er jeg kjempesulten også. Har bare spist frokost i dag, og gledet meg skikkelig til å komme hjem så jeg kan lage meg wok. Og så vrir magen seg akkurat nok til at det eneste jeg orker er å ligge i sofasenga (dere vet.. den med alle de herlige putene i!). Prøve å komme meg ut av den åletrange buksa som presser overalt, kanskje?
Nysgjerrig nok: Ikke bry deg om propagandaen om cocosa. Tenk litt større på det.. Den norske stat mener vi skal spise grovt brød, bananer og grandiosa (ja, grandiosa har faktisk blitt nøkkelhullmerket!). Vi har droppa alt sammen til fordel for det som er naturlig for mennesker å spise.
Jeg ser ikke noe problem med å spise frukt, men fra naturens side så er frukt kun tilgjengelig på høsten (sånn at man skal kunne fete seg opp så man har et fettlager til vintern!!!) og da er det bare tull at man skal spise det man blir feit av jevnt gjennom året "for å bli slank".
Det er en grunn til at bjørner spiser blåbær på høsten!
Ignorer propagandaen om cocosa på samme måte som du (og vi andre) ignorerer karbopropagandaen fra staten.
Magen har roet seg, og jeg tenkte jeg skulle lage meg blomkålsuppe i kveld.
Men alle oppskrifter jeg finner sier at man skal kjøre ferdig kokt blomkål i blendern til en jevn masse.
Betyr det da at en blomkålsuppe uten blender bare blir rare greier?
Kok smørgrøt. Det setter fart på saker og ting. :)
Sanna: God tur til varmere strøk i morgen, og lykke til med hvaenn du bestemmer deg for underveis med tanke på maten. Husk at vi er her når du kommer hjem også :) Klem
Æsj....jeg hadde skrevet et langt innlegg, og så forsvant det:confused: Prøver igjen....
Maria; jeg skulle gjerne vært med deg, Ola Tveiten og Rhianna - du verden for en kosert det kommer til å bli!! Og takk til deg for at du gir meg kompliment!
Rikkem0r driver du og reiser fra vest til øst ennå. Håper det gikk bedre med maten på dag to og tre?? Du har min fulle støtte for at dette ikke er enkelt. Gruer meg til neste uke da jeg skal på et møte med bare fremmede. Regner med å bli servert rundstykker eller enda verre baguetter. Salaten blir med, og jeg akter å stålsette meg mot spørsmål og blikk.
Prutti: godt forslag om grøt til Piken med magen. Har du forresten en god oppskrift på smørgrøt? Forresten så bidrar du til felleskapet om du ikke kommenterer detaljert og! Alle har vi vel hatt litt roligere tider; en gang meg, en annen gang deg, osv.
Bente jeg synes du er så flink som baker og ikke går kakeamok. Det tror jeg nemlig jeg fort kunne ha gjort:( Kjenner at det skal lite til før jeg blir sugen på noe søtt hvis jeg spiser bakverk, selv om det er lavkarbo. Og så koselig med lunsj med datteren din; det er litt greit at de blir så store at en får et mer voksent forhold til hverandre, enn mor-barn forholdet.
Hvordan er studiet ditt lagt opp Appelsinpiken; er det lange dager eller forelesinger hist og pist? regner med vi får høre litt om kinesere og kjøleskapsdeling etterhvert? Men plages du med forstoppelse når du er på lavkarbo?? Jeg har det absolutt motsatt; på lavkarbo går alt så det suser! De oppskriftene jeg har på blomkålsuppe sier at den skal "blendes ja"; men hvorfor ikke ha fløteaktig suppe med blomkålbiter? Godt nok det??
Jeg er som deg Sanna, vil også komme hjem til et ryddig hus. Selv om det innebærer at jeg er herlt ferdig når jeg reiser:( Apeshave har jeg aldri hørt om før, men skjønner fort at jeg og driver med det innimellom:D Og så bra du delte lenken om den bloggen Lille venn; alt som gjør hverdagen enklere er bra!
Jeg har ikke sett at det har vært noen propaganda mot Cocosa i media Nyskjerrig nok; betyr det at jeg har selektivt syn i tillegg til allerede ervervet selektiv hørsel?? Jeg startet på dette kostholdet i fjor sommer, har spist 75-80% fett i denne tiden. Etter jul målte jeg kolestoreol som var helt perfekt; alle sortene. Jeg og tror det er alt det andre som er farlig; ergo fortsetter jeg med fettet mitt. Selv om cocosaen er snodig på lukt og smak nå. tenker jeg kjøper meg en ny en, i tilfelle det er noe "gæli" med den. Jeg er i prinsippet enig med deg i at selgere på bensinstasjoner bør vite hva de selger, men hvis du stikker hodet inn en helgekveld, så er det flest ungdommer som jobber. Ikke kan de å skifte vindusviskere eller lyspærer; hvis de i det hele tatt selger dette:( Men klart, etterspør vi informasjon, så blir de i alle fall å finne fram den og da blir det lettere for de som kommer etter.
Og hvorfor jeg trodde du var bare ungdommen? Si det.... Du virker vel så ungdommelig tenker jeg;) Og det ER du jo!
What!! Er grændisen blitt nøkkelhullmerket?? Går ikke an!!:eek:
Da venter vi på melkesjokoladen da, den er vel laget av melkeprodukter.... Herlighet.... Og når jeg er inne på sånn mat; i morgen i morgen - etter jobb skal jeg kjøpe meg ismaskin. Nå har jeg da ventet lenge nok. Snart vinter jo...
Dollsine: Nøkkelhullmerkingen betyr ikke at noe er sunt - det betyr at det er sunnere enn alternativene innenfor samme kategori, etter høykarbostandarden. Det innebærer at grandis har nøkkelhull fordi den inneholder mindre salt, mindre fett osv enn de alternative pizzaene. Håpløst!
Ellers så tror jeg kjøleskapsinndelingen går greit så langt. Ingen som har rappa maten min (enda). Men frysern er et kapittel for seg selv. Det er en sånn kjempestor fryser som står i fellesområdet. Det ene festet på lokket er borte, så når man legger på lokket så må man lirke alt sammen på plass, så det ikke er hull noe sted. Sjarm.
Og oppi er det et fullstendig kaos. Snakket med ei jente som bor her i går, og hun sa at det er bare to (av sju) som bodde her før sommeren som bor her nå. Det betyr at fryseren antagelig er full av matvarer folk har forlatt når de har flyttet uten å gi beskjed. Så vi skal ta en dag og sortere matvarer så det blir et lite system oppi der (og kanskje litt gratis mat også? ja?)
Morsomt å gå på kjøkkenet og det er større sannsynlighet for at jeg må prate engelsk enn norsk med personen som eventuelt måtte befinne seg der.
Har fått lagd meg litt wok etter at magen roet seg. Hadde jeg hørt om smørgrøt litt før, så hadde jeg ikke lagd det uansett. Ikke fordi jeg ikke tror på at det funker. For det gjør jeg. Men jeg turte rett og slett ikke forlate hybelen (selv om det innebærte å bare gå noen få meter bort til kjøkkenet). Men skal huske det til senere, Prutti. :)
I dag lærte jeg at kjæresten min ikke forstår et hint. Han har vært god på det så langt, men det har kanskje vært fordi jeg egentlig har spurt i klartekst uten å skjønne det selv, eller det har vært åpenbart at selvfølgelig må han si/gjøre det jeg hinter til.
Sendte sms og skrev at det kjipeste med å bo alene er at ingen kan passe på når man er dårlig. Og alt jeg fikk tilbake var "ser den". Han spurte ikke engang om jeg var syk. Ørlite grann skuffa.
God kveld alle sammen. Da var jeg endelig ferdig med møte. Vi fikk gått igjennom masse, så jeg tror vi skal få en god start på salsahøsten.:)
Jeg syntes også egentlig at jeg var ganske flink som bakte til dem, Dollsine. ;) Personlig synes jeg også lavkarbokaken min var god, men jeg så jo at den ikke akkurat gikk ned på høykant da...... Jeg tror hodet mitt er blitt helt omstilt jeg, jeg liker det meste av lavkarbomat, og det plager meg faktisk ikke å si nei til høykarbomat lenger, det er liksom blitt en selvfølge for meg å leve slik. Når jeg er hos andre forsyner jeg meg bare hvis det er noe der som er ok for meg å spise, når andre kommer hit så får de spise det jeg serverer hvis de har lyst, hvis ikke får de bare la være:ja:
Og ja, det er såååå kjempekoselig når ungene vokser til, blir et helt annet forhold. Datteren min er så lik meg på utrolig mange måter så vi kan skravle om absolutt alt:)
Og Appelsinpiken, det var nok ikke vondt ment fra kjæresten din, men menn er av og til litt teite i knollen når det gjelder å gi omsorg. Du får i alle fall masse trøst og omtanke fra oss her inne, sender deg en kjempe:klem: og håper og tror magen din blir helt fin igjen nå når du har begynt å spise lavkarbo igjen!
Følte meg forresten fin i dag til møtet mitt, jeg tok på en kjole jeg ikke har brukt på lenge. Den var faktisk nesten blitt litt for stor (over puppene da, så jeg roper ikke så veldig høyt hurra for det.... ;)) Fikk så koselige kommentarer i dag også på hvor godt jeg ser ut. Tror det må være mer enn bare vekten, folk sier huden min ser bedre ut, jeg ser yngere ut osv, jeg gleder meg stoooort over hvert eneste komplimet jeg:D
Det har vært mye styring og ordning både i går kveld og hele dag, så nå skal jeg slappe av på sofan resten av kvelden.:D
Hmmmm - dag var det visst ingen som ville skravle med meg....;)
Jeg måtte uansett fortelle dere at det var en god lavkarbo artikkel i Hjemmet denne uken, intervju med den svenske legen Anders Eenfeldt.:) Jeg har gjort det til prinsipp å kjøpe blad eller aviser hvis jeg vet det er lavkarbo artikler i dem, bare for å støtte opp økonomisk. Det viser seg gang på gang at det som selger, skriver disse bladene mer om, og jeg vil gjerne at dette budskapet skal spres, så derfor støtter jeg gjerne bladene økonomisk når de sprer det:D
Jeg synes forresten den setningen Eenfeldt stadig siteres på i intervjuer er genial : "Man blir ikke mer fet av å spise fett enn man blir grønn av å spise grønnskaker" like:D
Den liker jeg!
I dag morges trodde jeg magen skulle tulle med meg igjen. Jeg sa "Nei" og "Fy" og så gikk det over! :p
Etterpå kommer kjæresten på besøk på hybelen. Da skal jeg diske opp med squashlasagne. Han har smakt det før, men da var vi i tyrkia og hadde klart å kjøpe kjøttdeig med fårekjøtt. Og for de av dere som ikke har vært borti sånt før: STYR UNNA! Smaker kjemperart.
Men nå blir det kyllingkjøttdeig og kremfløte! Hurra! Men er nok to timer til mat. Jeg kjenner lavkarbosulten er på plass. Den befinner seg kun i magen og ikke i hodet. Deilig! Jeg rett og slett elsker det. Og kjenner at forelesningene er litt dølle, men konsentrasjonen henger mer med enn det den vanligvis gjør når ting er kjedelig. Det må være yppelig å ha høy konsentrasjon når dette året blir regnet av foreleseren som "det vanskeligste året på jussen".
Gleder meg skikkelig til å komme i ketose igjen. Endte på 15 karber i går, og er så langt på i underkant av 1,5 karber. Men så har jeg bare spist frokost, da.
Lasagneformen jeg har kjøpt er kjempestor (Perfekt! Elsker å slippe å lage middag hver dag!), så blir lunsj til uka. Gleder meg!
Hei igjen alle sammen. Det blir for lenge mellom hver gang jeg er innom til at jeg klarer å føle meg som en del av fellesskapet...klarer ikke å lese 10 sider om gangen og huske det som står der osv...
Men jeg har fått med meg at rikkemor har kjøpt leilighet, spennende!! Gratulerer og lykke til med all planlegging, enhver dames drøm å kunne bestemme alt i en leilighet :D
Og Appelsinpiken, hvor studerer du? Jeg studerer ved HiOA (høgskolen i Oslo og Akershus), i Oslo.
Vel, det var omtrent det jeg har fått med meg siden sist...vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være fremover heller. Det blir et skikkelig hardkjør med 7 forelesninger i uka :o og i tillegg datteren min og hunden som skal ha sin tid.
Jeg har såvidt begynt å kutte det lille jeg har spist av karber da, og det resulterte i enda mer nedgang, og 2 cm ned både rundt midje, mage og hofter :D Nå er jeg snart halvveis til målet i tapte kg...det virker som om kroppen min tåler bedre karber nå enn før, kan være fordi jeg er bedre trent, og ikke fullt så overvektig lenger? Jeg gråter ikke iaf :p
Ønsker alle en god helg, så får vi se om jeg kommer meg innom igjen om ikke altfor lenge
WOW! Herlig å se cm krype nedover. Nå har ikke jeg vekt, så må stole fullt og helt på målebåndet. (Et sånt fra Grete Roede som holder på plass målebåndet når man måler. Noe godt kommer da fra Grede Roede også - hører forresten bra ting om matboksen derfra).
Studerer i Oslo, nede i sentrum. Så du er kanskje bare noen få minutters gange unna?
Så bra at du føler deg bedre allerede, Appelsinpiken. Ja, jeg liker også sååå godt å være i ketose, hele kroppen fungerer liksom bedre da, og som du sier, sulten sitter faktisk i magen og ikke i hodet, og bare det alene er for meg verdt hver eneste karbe jeg har kuttet ut;)
Ja, det er nok ikke det enkleste studiet du har begitt deg ut på, så sikkert smart å leve slik at du føler deg helt topp både i hodet og i kroppen!
Håper det blir kjempekos for deg med kjæresten på besøk:love:
Åååå, så koselig at du kom innom og hilste på oss Foksy. Kjekt å høre at det fungerer bra for deg med litt mer karber, veldig mange som går ned på generell lavkarbo også, og når du trener så mye kan det sikkert være litt hardt å være i ketose.:)
Ønsker deg også masse lykke til med studiene:) -Og stikk innom oss av og til da, så vi får høre hvordan det går med deg! -Du er alltid velkommen her vet du, om du har lyst til å hilse på oss ofte eller bare av og til;)
Hei Foksy! Så trivelig at du stakk innom; skjønner godt at det å lese etter 10 sider ikke er lett:p Dette er visst skravletråd nr 1:p Jeg setter pris på at du er innom jeg, så om du ikke er etterlest og kommenterer siden sist så har det ingenting å si. Det viktigste er at du er innom og hilser på. Kanskje kommer det en dag da hverdagen røyner på, og da kan det være kjekt med et fellesskap som du kjenner. Og så spennende at du og studerer; så flinke dere er!
Jeg kjøpte den ismaskina i dag, men kan ikke skryte av at det var suksess nei:( Jeg skal prøve i morgen igjen, og følge oppskriften - jeg hadde ikke tid til å først koke opp blandingen for så å vente i to timer til den var avkjølt. Men kanskje det er det som må til for at den skal bli jevnt tykk? Smaken er god da; stevia med enten vanilje eller engelsk toffeee:D
Fikk pakken min med Mama Lupes tortillas i dag, og har spist taco i lefse. Det var verdt både ventetiden og pengene. Gleder meg til å lage lefsepizza også. Har fryst de med papir i mellom sånn at det blir lett å ta opp en og en.
Ellers så synes jeg det har vært stille her i dag? Jeg vet jeg har vært det jeg og, men jeg rekker ikke innom når jeg er på jobb og på bussen til/fra jobb i dag så måtte jeg sove. Sååååå trøtt for tiden. Godt med helg nå!
Ja, Dollsine, det har vært stille her både i går kveld og i dag, følte meg nesten litt alene her en stund jeg, godt å se deg her også;)
Synd med den ismaskina da. Jeg koker ikke noe når jeg lager is jeg altså. Min fulgte det ingen oppskrifter med da, så jeg har bare pleid å gjøre det slik jeg har hørt andre gjør det. Men som jeg har sagt før, er jeg jo ikke fornøyd med den isinga langs kanten:)
Nå begynner straks So you think you can dance, mitt favorittprogram på tv - så nå har ikke jeg tenkt å rikke meg ut av sofaen på en stund:D
-Og ja, pepsi max en står klar til det begynner -og litt senere i kveld tenker jeg det blir litt baconcrisp også:) Deilig med helgekos!
Bare innom for å ønske damene mine en god helg!!!
Tror dere jaggu ikke jeg havnet på vekten i dag igjen (!!!!) Her har jeg holdt meg unna i maaange år - og nå er jeg veid to ganger på to uker. Erre' mulig??
Men - jeg gikk opp, og tenkte at nå er det ikke så farlig for jeg vet jo hva jeg veier. Så veide jeg jaggu to kilo mindre enn sist. Og det er bare 15 dager siden. Hm - så da var jeg liksom fornøyd da, målet sist var jo at jeg ikke ville se det dumme tallet igjen.
Nå er jeg så mett - du godeste - har spist reker, blåskjell, laks, egg, ostesnacks og stekt scampi - og alt dynget ned med hvitløk. Fantastisk!!
Fikk forresten svar på div prøver hos legen i dag. Har vært spent på kolestrolen pga fettinntaket - men den var strøken (4,4)!! Og det meste andre også. :D Det eneste som sto dårlig til var b12 - .
Har funnet en LCHF bok av en A.Dahlquist, begynt å bla litt. Så langt står det ikke noe der som jeg ikke allerede har lest her.
Det skal dere ha honnør for damer, - gud bedre så mye dere har lært meg. Jeg visste knapt hva det var jeg begynte på- søkte "lavkarbo" på google og havnet rett i den tråden her - og det beste er at siden så har jeg vært her!!
Så bra at det gikk så mye bedre på vekta i dag da - selvfølgelig kjempekjekt at den har gått ned, men enda kjekkere at du taklet så utrolig bra denne gangen1 Godt gjort, vennen:klem: Men jeg har nå fremdeles en høne å plukke med den legen din - jeg synes fremdeles ikke han bør utsette deg for det der:nei:
Og så bra at alle prøvene var fine - jeg tror nå fullt og fast på at vi blir både friskere og sunnere av dette kostholdet jeg.
Ja, det er utrolig masse nyttig informasjon her inne - i tillegg till all den uvurderlige støtten selvfølgelig! Men jeg liker også å lese masse - både bøker og alle slags artikler jeg finner på nettet :lesebok: Har to bøker av A. Dalquist, og den dama og alt hun har gjort for LCHF kostholdet, det er beundringsverdig, altså.
Jeg havnet også inne på denne tråden helt tilfeldig. Leste lenge i den før jeg turte poste noe. Og gud så glad jeg er for at jeg overvant den frykten!!!! Hehehe, ......så mye som jeg poster så er det ikke tvil om at den frykten i alle fall er som blåst bort.....heheh skikkelig skravlekjærring:syklubb:
Nå tor jeg jeg tar kvelden jeg, vi snakkes nok i morgen. Nattaklem til dere alle, skjønnasene mine:love:
Heia damer! Jeg og havnet borti tråden ved en tilfedighet; jeg startet jo til og med i fjor ;) Er også veldig glad for at jeg gjorde det. Setter veldig stor pris på dere alle sammen :klem:
Gratulerer til deg Nysgjerrig nok; så bra du greier å veie deg. Og enda bedre at resultatet er som det er. Jeg og har et kolestoreol som er innefor normalen; liker å se reaksjonen på folk jeg når jeg sier at jeg 75-80% av maten jeg spiser er fett - og at prøvene er bare sååå fine :D
Jeg hopper til køys nå; er helt svimmel i hodet så trett er jeg:( Det tar på å begynne på jobb igjen etter ferien. God natt alle sammen!
Jeg taklet det helt fint jeg - overrasket meg selv der gitt! Kjenner jeg føler meg litt ovenpå, en smule udødelig nå. :) Har fortsatt ingen planer om å veie meg, men har (akkurat nå) landet på at jeg får gjøre det ifm lege og tannlege. Fikk jo en opptur av at legen ikke fant no' feil på meg da, bortsett fra vitaminmangel - men det kan fylles opp = ikke noe seriøst feil. Han sa jeg så godt ut også, bemerket at jeg hadde gått ned i en bisetning og sa kroppen var tilsynelatende i veldig god form. Da må man vel være fornøyd?
Når det gjelder bøker så har ikke jeg lest noen (lavkarbo altså). Hehe - jeg har jo dere!! Men jeg skal nok lese den jeg fant i dag, sto en del der om vegetabilsk- og animalsk fett som jeg ikke har tenkt særlig over. Tenkte fett var fett jeg... Glinser det så spiser jeg det! :p
Godt å få bekreftet at jeg er frisk, og superdigg å få visshet om at alle verdier er som de skal (minus den ene da, men den har ikke vært god fra før av heller). Var kjempespent på hvordan kostholdet ville ha påvirket skalaene.
Jeg klarte å veie meg, men vil ikke utfordre den biten. Som jeg sa til Bente så har jeg planer om å gjøre det (inkl å håndtere svaret) når det blir etterspurt av lege & tannlege. Hehe - nesten litt voksent, synes du ikke? :eek:
Antar dere har sovnet eller noe - sov godt!!
Stor klem herfra!!
:klem:
Har ikke tid til å lese meg opp, men her kommer iallefall en hilsen fra 34 varme, gode grader.
Jippi, frokosten er bra, med forskjellige egg og bacon. Brød har jeg med meg sjøl.....
Flere rapporter kommer nok. Hilsen til hver og en av dere...
God morgen alle sammen - håper dere får en god lørdag!:)
Åååå, hørtes deilig ut Sanna! Du må kose deg kjempemasse med sol, varme og deilige late dager!!! :D Og så bra at det var skikkelig frokost på hotellet - ett problem mindre;)
Her hadde jeg håpet å få male litt mer i helgen, men forløpig er det litt regn i lufta, håper det skinner av i løpet av dagen. Mandag er det hverdag igjen og travle dager med salsaen som også starter opp, så da er jeg redd det blir mindre tid til maling....:rolleyes: I tillegg til de småtingene som jeg hadde håpet å gjøre i helgen, er det to høye vegger som gjenstår. Polakkene ville heller ikke klatre opp i de høye gavlene, så de må tas litt senere i høst, når jeg får tilgang på stilas i forbindelse med noen vindu som også skal skiftes:rolleyes:
Når jeg gidder å piske eggedosis av eggene og krem av fløten og blander det forsiktig FØR jeg har den i maskinen blir isen helt klart best. Litt mer jobb og oppvask, men isen blir mye fortere ferdig og mer luftig. :D
takk Manne! Det er akkuralt det jeg må prøve meg på i dag. I følge heftet som var med skal en varme opp en blanding av sukker, eggeplommer og melk til den tykner litt. Det skal jeg også prøve, men den må stå til avkjøling i kjøleskap i 2 timer først! Umulig det vet du:p:p
Jeg gleder meg til å få litt voksenopplæring i fett og fett fra deg Nysgjerrig nok; det kan ha oe for seg tror jeg. Bare det glinser liksom:D:D
Sanna: så deilig å høre!! Det er deg vel unnt å ha så god varme i 2 hele uker! Og med frokosten i boks blir det enda bedre!
Bente driver du og maler ennå? Hvor stort hus har du da? Synes du er tøff jeg, som basker deg på oppussing med maling og vindusskifting. Fortsett sånn!
Håper det går bra med deg Prutti? Er du travelt opptatt med å farte mellom byene, hjelpe venninner som sliter og pakke flyttelass??
I løpet av helga drar feriegjestene våre. Selv om de bare har brukt huset som base, og ordner seg selv, så er det da noe som må planlegges og gjøres for at det skal være sånn og. Håndduker må vaskes og legges på plass slik at det er klart til neste dag (har ikke ubegrenset av dem heller), mat/pålegg tilpasset den enkelte (ikke alle som bare spiser egg og ost nei..) Nok melk, skal vi spise middag sammen i dag? Og seine kvelder da:eek: Jeg synes det er veldig koselig å ha besøk, men det skal bli godt å være alene igjen.
I dag er dagen i utgangspunket uten planer, og det blir deilig! Ha en goooood lørdag alle sammen. Klemz!
Miip miip!
Her går dagene i tilrettelegging for flytting, transport fra A til B og de formelle greiene; oppsigelse osv. Like ubehagelig hver gang.
Ellers har jeg fått skattepengene og brukt dem; alt av regninger er betalt og jeg har undt meg sjampo og balsam som stimulerer hårsekkene til å produsere mer protein(altså hår), samt spa med vannbehandling og en kraftig ansiktsbehandling på over 2 timer! Det var så vanvittig deilig!!! Kjøpte også hudprodukter som jeg absolutt trengte, huden min har vært det siste jeg har tenkt på disse årene, og nå ser jeg at den har det bra. 25 minutter med klemming og nålestikking i urenheter - anbefales ikke. Smerteterskelen forsvant radelig kjapt ;)
Så, 2500,- har jeg brukt på meg selv, og jeg har faktisk ikke undt meg noe under hele vektnedgangsperioden. Jeg fikk penger til tatovering når de første 10 kg var gått av, men ikke noe jeg selv har brukt penger på. Ja, foruten klær, men det tells ikke. Fnis.
Ellers så prøver jeg ta meg i hva jeg pakker i brødboksen. Det går mye i lettvindte løsninger, men akkurat nå har jeg ikke kapasitet til å hverken gjøre det ene eller det andre annet enn alle disse oppgavene. Reiser opp tirsdag og ned igjen fredag, mye som må gjøres på de få dagene. Har allerede funnet noen som kan overta, håper bare hun overtar med alt jeg har kjøpt til leiligheten også, så får jeg litt gryyyyn.
Her skinner sola, og jeg kjenner at sykkelsetet frister noe vanvittig. Det foregår en festival her i byen og jeg har veldig lyst til å høre Åge og sambandet i ettermiddag + The Hooters i kveld. Har hørt The Hooters før, og det var helt vanvittig bra opplevelse. For en da 19 år gammel jente som ikke ante hva jeg skulle høre på, så stod jeg der og hadde alle sangtekstene innprentet? Rart, hva morsmelkens underfundelige ting kan gjøre ;) Johnny B, how much there is to see, just open your eyes and listen to me :D Gleder meg.
Jeg har tenkt veldig på de spørsmålene jeg har fått her inne ift. kjærlighet og mine reaksjonsmønster. Jeg skrev dem ned og tok dem til hodekrymperen. Vi tar tak i det fra september av. Har ikke vært mer sammen med mr. Flørt, jeg antar vi begge tar oss i denne intensive stemningen og alt som hører med. Vi trekker oss litt unna begge to. Hvilket er helt greit. Egentlig ikke, men hva kan jeg gjøre. Tar det som det kommer. :)
Er innom tritt og ofte; Håper feriegjestene har gitt deg noen gode opplevelser og stunder, Dollsinemor, og skjønner deg veldig godt på den der med at det blir godt når du får tiden og heimen for deg selv ;) Håper Bente får malt seg ferdig og nyter resultatet. Sanna koser seg i heito og deilig frokost - det var godt at det ikke bød på umiddelbare vansker, da gjør det tingene så mye lettere. Kos deg med det du måtte lyste der nede; alt fra ølet til mannen din ;) Rikke? Har du funnet noen søtinger på din ferd? Ikke bare jeg som er stille for tiden =) Søta. Nysgjerrig nok-tuppa: STOLT over hvordan du taklet veiingen og alt det medfører, og jeg er kjempeglad på dine vegne over vekttapet. Det gir gode resultater i kropp og sinn, særlig når man tar egen innsats i betraktningen. Du er flink, fortsett slik. Ikke la kontrollen utenfra ta kontrollen over deg, flotte du.
Fint å se deg igjen her, Foksy. Vi stikker innom når vi har både tid og overskudd til det, og jeg må følge med i alle fall et par ganger for dag for å klare følge med. Ler litt innimellom, for disse damene vet å finne tastene i et sabla raskt tempo. Håper du får nedtrappingen greit til og at du ikke får slike grufulle abstinenser. Gruer meg litt selv, kjenner jeg.
Håper det går greit på hybelen, Appelsinpiken, og at matlagingen går fint på fellesskjøkkenet.
Nei, er nok bare ca halvparten som er tatt til nå.... Regnet har jo vært en stopper.... I tillegg er det er tre gavlvegger med 10m høyde på dette huset, en normal vegg, ett påbygg til gang og toalett, samt tre balkonger. Når all vindusbelistning og noe kledning er skiftet, samt at jeg har valgt å skifte farge på belistningen, så må jo det meste ha to strøk og det må tas over flere dager.......... Vanskelig å få til med vann som fosser fra himmelen til stadighet!:rolleyes:
Du vet jeg kjøpte et "gammelt rukkel" som Sanna sa, og selv om jeg velger å kalle det et sjarmerende hus i sveitserstil, så skal jeg være ærlig og innrømme at det er MYE arbeid. Har i løpet av vinteren tatt alt inne, bortsett fra badet som var det eneste som var relativt nyoppusset. :) -Og det har virkelig blitt fantastisk fint, om jeg får lov til å skryte litt av meg selv.;) Venner som ser det sier jeg burde skifte jobb og begynne som interiørarkitekt:D Nå er det alt det utvendige som står for tur......Kanskje blir det en fin høst, siden sommeren har vært så elendig - kan jo alltid håpe:rolleyes:
Og ja, jeg etterlyser også deg, Pruttis-vennen-min - du er savnet! Er du kanskje på lørdagstur over grensen?
Og Rikkemor og Maria har heller ikke vært innom på en stund. Er dere forsvunnet i Bergen begge to????
Høres ut som du har mye å ordne om dagen vennen - men i løpet av neste uke er vel det meste i orden, så da kan du forhåpentligvis senke skuldrene litt. Håper alt går greit og at du får solgt møblene også - gir jo både penger samt mindre som må flyttes på:)
Og så deilig at skattepengene endelig kom. Jeg ble så glad for å høre at du har brukt litt på skjemme deg selv litt bort. Utrolig deilig med litt egenpleie av og til, i en stressende hverdag er vi ofte ikke flinke nok til det. Veldig god prioritering synes jeg:)
Når det gjelder kjærligheten så er jeg enig med deg om å ta det litt som det kommer. Spesielt når en føler en har ting en må jobbe seg igjennom følelsesmessig selv, så er det bare dumt å pushe ting. Nå flytter du jo tilbake igjen, så det blir mange anledninger til å treffe Flørten, og jeg har stor tro på at hvis det er dere det skal bli, så kommer det til å skje av seg selv en eller annen gang:ja:
Håper du koser deg kjempemasse på konsert i kveld!:klem:
Han er mann han. De tenker ikke. På godt og vondt. Jeg tror de muligens blir bedre etter ca 20 år (nei, jeg har ikke hatt tålmodighet til å finne ut av det selv, men ryktene sier at de blir bedre da). Om de i det hele tatt forstår mere etter 20 år - ELLER om det etter 20 år er sånn at vi har tilpasset oss og gitt etter for deres manglende antenner er det ingen som vet. :D
De eksempler av rasen jeg har truffet på min vei har vært imun mot hint, mens klare kommandoer som: "Jeg er syk. Du må komme. Kjøp med blomster og sjokolade." kan fungere.. Lykke til!!
Åhhh - høres fortreffelig ut!! Bra frokosten er i boks. Kos deg og nyt litt for oss andre også da. Husk solfaktor!
Flytting nesten i gang liksom - fader så rask du er Pruttis! Hva gjorde utslaget på vektskåla?
Åååh - så bra du bruker penger på deg selv. Det er jo så godt med noen sånne egoprosjekter - og så viktig det er å ta vare på seg selv. Flinke jenta!
Skulle ønske jeg var der, - med Åge & sambandet og du. DET hadde vært noe. Kos deg masse!! Mulig du treffer på Flørten da antar jeg. Spør om han har savnet deg da vel.
Synd hvis dere "bommer" på hverandre fordi begge tenker for mye, spekulerer i hva den andre tror og tar hensyn som ikke forventes / ønskes.
Hm - lett å si, ikke sant?
Wish you luck - og kos deg på konsert!!! Levva livet Pruttis - :ja:
Tror 100g cashewnøtter har 16g karber, men en liten neve er vel ikke mer enn 50g, så da blir det bare 8 karber du må regne inn i dagens regnskap. Nøtter er jo sundt, så selv om en ikke kan spise det daglig på dette kostholdet, så kan det da ikke skade med en liten neve som lørdagskos av og til - så ha helt god samvittighet du;)
Bare skvatt lit for jeg trodde det var "sunt". Hehe.
Ser det er 18,1 g karb 4,6 er sukkerarter...
Hm..
Våknet og var uthul i morges.. Lyst på alt liksom. Lurer på om jeg fikk i meg noe i går som trigger "fysingen" i dag (Pepsi max) - eller om det er noe syklus opplegg.
Glad vi ikke hade noe sjokolade i huset, så jeg slapp å teste motstandskraften.
Ble forresten fortalt at b12 injeksjonene vil øke matlysten, men kan ikke tro at det funker så kjapt. Hm. Må øve på å være motstandsdyktig i større grad. Har vært flink fra 30 mai til nå - men hvis matlysten skyter i været så kan det kreve mer...
Får vel fylle opp skapene med lovlig knask - tilfelle ukontrollert rassia! :p
Da er det nok mest sannsynlig den b12 injeksjonen, vil jeg tro, og sannsynligvis varer det vel bare en kort periode etter at du har fått den. Fyll opp huset med lovlige ting du, det tror jeg er en god plan;)
Fant denne: litt oppklarende... Hvis det medfører riktighet da...
Jeg er ikke av dem som sitter og finregner på karboinnhold, men jeg følger hovedprinsippene, og så lenge jeg er i ketose, får i meg vitaminer og grønnsaker og har resultater så er jeg fornøyd. Jeg tror jeg anslagsvis ligger på rundt 25 - 30 pr. dag. Men mange sliter med å komme i ketose, og disse må lengre ned i karboinntak, noen så lavt som 15. Dette begrenser selvsagt hva man kan spise. Å kunne innta 30 karbo pr. dag gir et større matvarespekter enn om man bare skal ha 15, og ønsker man da å finne ut hva man kan spise, så må man regne ut fra næringsinnholdet som står på pakka. Hvis det står: Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 213kcal, Protein 5,6 g, Karbohydrat 77 g (hvorav sukkerarter 0 g og sukkeralkoholer 77 g), Fett 0,3 g. så kan dette synes høyt og mange vil tenke i starten at dette kan man ikke spise, men det er feil. Du kan trekke fra[color=#444444][/color]sukkeralkoholer og kostfiber fra den totale mengden karbohydrater, slik at den totale mengde karbohydrater i dette tilfellet bli lik 0. Kostfiber
Når det gjelder kostfiber så er det ikke alltid dette står oppgitt. Gjør det ikke det kan grunnen være at de allerede er trukket fra, men du skal også være obs på europeiske produkter - der står kostfiber ofte oppgitt, men er likevel allerede trukket i fra det totale karboinnholdet. Du kan altså ikke trekke fra fiber på europeiske næringsinnhold selv om det står oppgitt på pakken da dette allerede er gjort (EU-standard) Dette er kilde til forvirring. Jeg trodde jeg kunne spise knekkebrødet Fiberrik Solsikke da dette sto på pakken: Næringsinnhold pr. 100g
Energi 1450kj/240kcal
Protein 16 g
Karbohydrater 37g
-hvorav sukker 5 g
Fett 14 g hvorav:
-mettede fettsyre 2g
-enumettede fettsyrer 3g
-flerumettede fettsyrer 9g
Natrium <0,5g
kostfiber 26g Jeg tenkte at hvis jeg trakk kostfiber fra det totale karboinnholdet så ville jeg stå igjen med 11 pr. 100 gram som er akseptabelt på lavkarbo. Dette er imidlertid ikke tilfelle da kostfiber allerede er trukket i fra - det riktige tallet karbo er 37. Hadde dette produktet vært amerikansk hadde tallet vært 11. Dette skjønte jeg ikke da jeg var ute av ketose i dag tidlig, så jeg måtte søke på internett etter forklaringer. Spiser du Atkins bar eller annet amerikansk kan du trekke fra kostfiber. Kuntig søtning
For å si litt om kunstig søtning. Prinsippet er at sukkeralkohol kan trekkes i fra karbohydratinnholdet i en vare da sukkeralkoholer ikke regnes som karber. En Atkins bar inneholder for eksempel 30 karber, men 28 av de er sukkeralkoholer, slik at det totale antallet blir 2. Men all kunstig søtning er ikke sukkeralkohol og alle sukkeralkoholer virker ikke på samme måte. Sukkeralkoholer (må ikke forveksles med sukkerarter som er sukker) er en gruppe av kunstige søtningsmidler som i liten grad nedrytes til sukker i fordøyelsessystemet. Søtningsstoffet Maltitol er et eksempel på et sukkeralkohol du kan spise, det samme Fribol (store IFA, kun 0,6 karber pr pose), mens Sorbitol skal man forsøke å holde seg unna da de omdannes til glukose i kroppen. Hvorvidt Xylitol har den samme effekten strides de lærde, men du kan prøve deg frem. Aspartam er omstridt og mange forskere mener det har helseskadelige og negative bivirkninger, Sukrin og Splenda derimot brukes mye fordi de ikke påvirker blodsukkeret og er ansett som bra. Til opplysning kan det sies at de begge er fine å bruke til baking - Splenda er som et fint “mel”, mens Sukrin er krystaller som kan brukes når man skal lage syltetøy for eksempel. Sjokoladen Anton Berg (sukkerfri) som jeg er så glad i inneholder bare 3 karber pr. pakke fordi søtningsstoffet er Maltitol, altså et sukkeralkohol som kan trekkes fra. Vær obs på at mange sukkeralkoholer som for eksempel Maltitol har lakserende effekt og det er veldig vanlig å få luft i magen
Sukkerarter er det samme som sukker. Av sukkeralkoholer så er noen ok, mens noen omdannes helt eller delvis til glukose i kroppen, så der må man vite hvilken type det er og hva man gjør.
Kanskje de nøttene var krydret med ett eller annet med sukker i, for på diett.no står det at saltede cashewnøtter har 16g karber?
Leser videre på den siden av ketolysekur er for de som skal ned 10 kilo - og ingenting for småslankere... Tenkte kanskje det er noe i det, ift at de fleste ser ut til å rase ned i starten, men så stagnerer det liksom litt.
Tror du?
Hm. Jeg har nå tenkt å fortsette jeg da..usikker på hvor mye mere jeg vil ned. Kanskje tilsvarende 5 kilo..? Og hvordan blir liksom "vedlikeholdsfasen" etterpå?
Ser for meg at jeg fortsetter som nå, men kanskje har en høykarbo dag i uken... Med pizza og godis. Hehe, hvilket antakelig fører til at jeg får enorme sukkerabstinenser dagen etter. Som å slutte å røyke for å kun festrøyke - dømt til å mislykkes vil jeg tro.
Ja, det er er nok sant at det delvis er derfor, men delvis er det kanskje også pga at det er en veldig stor omstilling for både kroppen og hodet, så hvis man bare har noen få kilo å ta av så så er det kanskje like greit å gjøre det med bare generell lavkarbo isteden - de fleste går vel litt saktere ned da, men har man lite å ta av så er sikkert det ok. :)
Jeg gruer meg egentlig litt til å gå over på vedlikehold jeg.....trive så godt i ketose, og er livende redd for at sult og sug skal komme tilbake, for da vet jeg det går galt:eek: -Tror i alle fall jeg skal starte ekstremt forsiktig, litt mer tomater og paprika enn jeg tørr spise nå, litt gulrot, erter og bønner kanskje, og så vil jeg heller prøve meg veldig forsiktig fram på hvor mye og hvor ofte jeg tåler høykarbo utskeielser - egentlig er det bare pizza jeg savner, så det blir kanskje ikke noe stort problem uansett;)
Ser den, ift at det er en stor omlegging for noen få kilo. Men når man først er i gang og ikke har så alt for mange kilo igjen så er det fint om det funker på resten av kiloene også. Krysser fingrene. Ikke det at jeg hadde tatt skade av å gå ned 10 til heller. 7 hadde vært fint. Tror jeg da, får se når jeg og OM jeg kommer dit. Har du "langt igjen"?
Enig i det med "sult og sug"..nesten glemt hvor slitsomt det var, og det ustabile humøret - for ikke å snakke om den oppblåste magen. Gosj, den tok mye av energien min, som en konstant "center of attention".
Stabilitet hadde vært fint, både en ok og stabil vekt, samt humør og blodsukker. I wish!
Ja, det er jo bare tull å gi seg når det funker, da har man jo vært igjennom omstillingen, alt går på skinner og man går ned i vekt. Mange mener også at dette kostholdet virker vektregulerende, at det vil gå saktere etter hvert som man kommer dit man skal og til slutt stoppe opp naturlig der kroppen trives - vi får se :) Jeg har ca 8 kg igjen, startet med 20 kg for mye, så føler det har gått over all forventning så langt, men regner jo med at det vil gå saktere etter hvert for meg også.:rolleyes:
Og ja, bare magen alene er nesten grunn nok til å fortsette som dette :D
Hittil i dag har jeg tenkt på sjokolade ca hvert 5 min siden jeg våknet..Og det er ikke normalt altså - lurer på hva det er med meg i dag. Om det skyldes det ene eller andre. Hm - litt slitsomt.
Har puttet i meg to stk knekkebrød (hjemmelagd lavkarbo seff') med smør, brie og salami. En nevne cashew, en neve baconcrisp + 4 stk ostesnacks (m jalapeno) med smør på. 3 kopper kaffe med fløte og en liter saft...
Men det føles som om det er noe annet kroppen vil ha.. Noe søtt.
Ja, ja - det går vel over... krysser fingre
Ååååå, joda, sjokolade har jeg lyst på, men ordentlig sjokolade, slike barer er ikke gode nok til å være verdt det. Jeg lager min egen sjokolade av rå-kakao- masse og søter med stevia, tar en bit av og til, det gjør at behovet ikke blir så stort. Å så er den råkakaoen sååååå full av antioksidanter at jeg kan si til meg selv at det nesten er som å spise grønnsaker:D;)
Håper det går over raskt med det søtbehovet vennen, litt kiipt, blir jo nesten som da en startet med dette:( Litt bær med fløte kan kanskje hjelpe litt? Eller bland halvt om halvt med rømme og fløte og tilsett litt fun-light saft, det syns jeg hjelper meg hvis jeg har lyst på noe søtt.
Er ikke hjemme så det er lite ingredienser til noe som helst i skap / kjøleskap her. Ble en kaffe med Baylies (ikke sunt, men veldig veldig godt) for å stagnere søthungeren.
Glad du er her da - så jeg ikke framstår som helt rar og fyller sidene på egen hånd. Kaffe & Baylies er en svakhet altså, det er så alt for godt. Yum-yum.
Godt med en stille rolig kveld da, med tv (ekstreme samlere) og pc (lavkarbo.no).
Tror du det blir no' treff på oss da? Har dere gjort det før?
Jeg er jo helt ny av året på dette jeg, startet månedsskiftet april-mai, trodde jeg var så karbofrik at lavkarbo aldri ville funke for meg.... Hahaha, så uvitende kan man være, men brukte en del tid i påsken på å lese meg opp etter en anbefaling fra en venninne, og plutselig begynte jeg å skjønne sammenhengene og tenkte det var verdt et forsøk;) Ufattelig glad for det valget altså.
Men jeg håper da virkelig at det blir treff på oss. Hadde vært så utrolig morsomt å treffe alle sammen. Synes det er så fantastisk tone her inne og det hadde vært så deilig å se alle de menneskene som skaper den gode tonen:love:
Enig med du. Det blir skikkelig snålt da, er jo sånn at jeg har en "oppfatning" av hvordan dere ser ut...som garantert ikke kommer til å stemme. Sånt er moro!
Samtidig er det ørlitt skummelt, er så redd for at noe skal komme i veien for den relasjonen vi har nå. Hvorfor utfordre noe som funker liksom? Hm - men jeg har mere lyst enn ikke lyst!
Må bare finne en dato - og en plass. Og rydde i prioriteringene så vi får med flest mulig.
Ja, det er sant det der, men samtidig syns jeg alle har så positivn og hyggelig holdning her inne, så hvorfor skulle folk være annerledes i det virkelige liv, liksom:)
Jeg kommer i alle fall til å være så fleksibel som overhodet mulig på dato og gjøre alt jeg kan for å få det til:D
Fant forresten en nettside i dag, lavkarbohuset.no, som selger bla. lavkarbo pizzamix. Lurer veldig på å bestille, altså, for jeg savner så veldig skikkelig pizza....
Fortrinn med diagnosen er impulsiviteten og behovet for kontroll, så da fyker ting raskt. Liker å ha ting ute av verden, gjenstår kun de ting som er utenfor min kontroll. Kryss fingra, jenter!;)
RÅkoselig å høre/se Åge og sambandet, stod utfor inngjerdingen,men hadde fullt innsyn og volum. Så ruslet mams og jeg på restaurant i påvente av Hooters - FANTASTISK at jeg fikk høre/se dem live enda en gang. Varm i hjertet!
Ikke hørt fra mr.Flørt. Forvirra,men skyver det litt fra meg. Kommer tid, kommer råd.
Krysser selvfølgelig fingrene for at alt går greit:4klover::4klover:
Høres ut som om du har hatt en veldig kjekk kveld og har kost deg skikkelig:D
Avvent ting med flørten, du, gi det tid;)
Jeg tror nok vi må opp i 5-600 pr pers pr natt i normale dobbeltrom m frokost inkludert, men det fins helt sikkert billigere type pensjonater/flermannsrom/rom med bad i gangen uten frokost, så vi må bare vurdere hva vi syns er akseptabelt kompromiss pris-standard:)
Godmorgen alle sammen! Håper alle får en fin søndag:)
For meg er det siste dag før jobb og normal hverdag starter igjen. Gleder meg ikke til å begynne å jobbe igjen, det har vært deilig med late dager hjemme, og tror jeg trengte det enda mer enn jeg selv innså etter denne vinterene jeg har vært igjennom. Men det er jo alltid koselig å treffe igjen kollegaer, da, så det blir den kjekke biten av det:)
Regner igjen i dag også, tror jeg bare må krysse fingrene for en høst med malevær, jeg, slik at dette huset faktisk blir malt før vinteren setter inn....
God morgen damer! Jeg har tatt med meg telefonen på "det lille rommet" og holdt meg oppdatert på den koselige praten i går kveld. Kan ikke sette seg ned med pc'n i fanget når stua er full av folk, selv om en aldri så mye har lyst:D
Så jeg gikk en del til det nevnte rommet jeg da i stedet :p
Så bra Prutti at du hadde en fin konsertopplevelse! Kunne tenkt meg å vært der jeg da. Åge er god, og jeg liker tekstene hans. Og så kjekt å ha en diagnose som kan utnyttes så positivt; jeg og hiver meg rundt og får ting unna - kanskje jeg har en diagnose av noe slag jeg og:p Det blir jo sagt det at de som pr definisjon er friske, bare ikke er ferdig utredet ennå:D
Hvor er Rikkem0ra? Har vel ikke regnet bort på turen over fjellet vel? Håper du er innom og leser hvertfall. Klems!
Bente; sjekk denne tråden ang pizzaen fra Lavkarbohuset. Masse tips, som kan være kjekt å lese gjennom først?
Nysgjerrig nok; jeg drakk kaffe i går med masse fløte (kunne ha pisket den lett men giddet ikke) og engelsk toffeesmak - godt nok og jeg fikk assosiasjoner til baileys. Og den kan jo drikkes hver eneste dag.... :rolleyes:
I dag skal jeg "ta huset mitt tilbake". Få ting på plass, slappe av, nyte stillheten og roen som følger med at besøk reiser hjem. Det gleder jeg meg til!!! Ha en god søndag alle sammen!
Jeg må bare fortelle dere hvordan den siste uka har vært mtp mat. Jeg har spist omelett til frokost og tatt en ss cocosa samtidig. Til lunsj har jeg spist salat av isbergsalat, agurk, litt tomat enkelte dager. Som smak/fyll har jeg hatt enten litt kylling, litt fetaost, eller litt stekt bacon. Masse olivenolje eller rømme/cf oppå der. Mellommåltid på tur hjem har vært kokt egg og/eller en babybelost (geniale greier den osten). Middag: en ss cocosa, litt kjøtt, blomkål, salat osv (mantraet er at kh skal komme fra grønnsaker). Rømme eller olje oppå det grønne. Som oftest har jeg da ikke hatt behov for kvelds, hvis det har kommet har jeg tatt en ss cocosa og et egg eller en ost. Og vet dere hva....jeg har vært frossen en gang! Bare en gang! Og da tok jeg egg og ost (var på jobb da). Ellers har jeg vært varm; veldig varm. Og det er så deilig.
I går ble matsystemet mitt litt sabotert; spiste da jeg ikke var så veldig sulten og derfor for mye - og i dag er jeg veldig hoven i hele kroppen. Det ble for mye av kh og/eller proteiner.
Tusen takk for den linken Dollsine, den hadde jeg ikke sett, og det var veldig informativt:ja: -Og produktet er herved bestilt! Litt dyrt er det, men flere sier de får fire middager ut av det, så da blir det jo ikke så ille. Vel, her i huset, men en glupsk tenåringsgutt å fore, regner jeg med det blir en fjerdedel på meg, og resten på han - middag en dag og oppvarming til frokost eller lunch neste dag - hvis det overhodet blir rester;) Men uansett, får jeg et skikkelig alternativ til pizzabunn tror jeg at min lavkarbo framtid er sikret, så da får det heller koste litt:)
Jeg bestilte også den lavkarbo pastaen. Selv savner jeg ikke pasta, men sønnen er veldig glad i carbonara, og han er ikke overbegeistret for den med squash, så jeg ville i alle fall prøve om det var et alternativ for oss.:)
Hvis andre ikke vil bruke så mye penger uten å få det testet først, så stiller jeg som prøvekanin og skal poste hvordan resultatet blir:D
Så fint at det går så bra med maten Dollsine, at du ikke fryser og holder deg mett! Høres ut som ketosevarmen har tatt bolig i deg endelig;) Og så synes jeg du er så utrolig flink som har fått dette til med huset fullt av folk, altså:klem: Opplegget høres veldig bra ut, og jeg synes også de babybel ostene er geniale, har alltid med i veska for sikkerhets skyld når jeg er "i farta" og ikke kan planlegge når neste måltid blir, når man har noe slikt blir det mye lettere å unngå andre fristelser;)
Misunner deg konserten Prutti, var noen venner av meg som hadde lagt ut en videosnutt av allsangen på facebook. Så sååå koselig ut!!
Spent på pizzaopplegget fra lavkarbohuset Bente; pizza er vel det jeg savner mest vil jeg tro. hehe - pizza og sjokolade! :p
Synes jeg ser deg Dollsine - stadig på "lillerommet" med telefonen. Koselig at du er med da! Står respekt av at du har vært så flink med maten mens du har hatt gjester.
Kjenner meg igjen i det du sier om varmen - hele livet har jeg kunnet sverge på at jeg har hatt kroppstempratur på max 35 grader. Men nå er jeg bare varm og god! Love it!
Hvor fikk du smaken av engelsk toffe fra da - hørtes fortreffelig ut!
Jeg har jo knapt vært hjemme mens jeg har hatt besøk; lange dager på jobb fikser det meste. Middag når jeg kom hjem og da var jeg mett resten av dagen :)
Jeg har og en kroppstemp under normalen; jeg sverger til 36 grader - og har målt til det og! Opp gjennom årene har jeg jo vært i kontakt med legen og de bare pysjer av en feber på 38,5. Men jeg tenker at de er 39,5 nettopp fordi jeg har en grad lavere normaltemp - og da våkner de skal jeg si....
Jeg har kjøpt stevia dråper fra iHerb med smak; anbefales! Når jeg er fysen på noe søtt, så tar jeg litt kremfløte i et glass og noen dråper med eng toff. akurat passe med ca 3 ss fløte for å få bort suget. Spiser det med teskje for at det skal vare, men det er greit. Og kaffe med fløte (liker ikke kaffe så godt så jeg må ha masse fløte) og noen få dråper med enten vanilje eller eng toffee. nammis...
Ja, pizza er det jeg savner mest også Nysgjerrig nok, så det hadde vært så supert å finne et godt lavkarbo alternativ, så krysser fingrene for den bakemixen altså. Jeg er egentlig motstander av slike mixser, har aldri kjøpt en eneste bake eller kake mix i mitt liv, selv på høykarbo har jeg alltid laget alt fra bunnen:) -Så for meg er dette et ganske så desperat steg altså, jeg vil bare sååååååå gjerne finne en pizza som smaker skikkelig pizza.:rolleyes: Så får vi håpe det ikke er penger ut vinduet.....
Har hatt litt bakedag i dag, har bakt både mandel-muffins og frøknekkebrød. Sønnen min skal være hos sin far neste uke, og han har veldig lyst til å fortsette å leve lavkarbo, så jeg tenkte sende med han litt "hjelp" i et høykarbohus. ;) Frøknekkebrød, muffins og cocosa kan i alle fall hjelpe han litt på vei, og så har jeg gitt han råd om hva han må be faren kjøpe inn og ha i huset framover. Får håpe det fungerer fint, slik at han kan beholde huden så fin som den har blitt nå de siste to ukene etter at han kom hjem fra speiderleir:)
Ellers har det vært rydding og ordning i huset. Han instruktøren som jeg fortalte om som skal komme til oss første kursdag (tirsdag) skal bo her, så da må det vel se noenlunde presentabelt ut;)
Heisann. Er bare innom og hilser på; det ble ikke så mye "ta huset tilbake" som jeg tenkte. Godt med en sløvedag i stedet. Tar litt om senn så blir det når det blir. Jeg har vært ute og gått meg en tur da; det var godt etter en uke med stillesittende arbeid.
Regner med huset ditt er presentabelt lell jeg Bente, og du får ha lykke til med instruktøren! Og lykke til med jobboppstart etter ferien i morgen ;)
Nå blir det en rolig søndagskveld, kanskje titte litt på TV'n. Kos dere alle sammen!
Noen som vet noe om brødet til bakerhansen? Var hos foreldrene til kjæresten og spiste frokost og middag i dag. Middagen var super og det ble lagd ekstra grønnsaker til meg. De er så herlige!
Men frokosten så sleit vi litt. Jeg hadde ikke tid til å lage egg og bacon som jeg hadde tenkt, og det ble foreslått en skive fra et grovbrød fra baker hansen. De hadde en venn som hadde kuttet ut karbohydrater som spiste dette brødet (men ser for meg at det er en fedon-variant han går på). Spiste en tynn skive, bare for å få i meg noe å spise før jeg dro på jobb (hvor det ikke finnes matmuligheter for meg). Har ikke blitt dårlig av den, reagerte ikke i det hele tatt, faktisk. Så forhåpentligvis betyr det at det var lite nok kh i den.
Men noen som vet?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.