Huuullluuuu !!
Hjemme igjen fra 32 grader til 14. Måtte sette på varmepumpa og fyre i ovnen !
Nå stuper jeg til sengs og gruer for å veie meg i morgen. GRØSS OG GRU !
Men lover å dele resultatet med dere..... :syklubb:
:blomster: Velkommen hjem Sanna!!!!
Hatt det fint? Fortell da! Brun og fin? Shoppet noe fun?
Kom du hjem i nå eller? - jeg synes du har vært borte i evigheter jeg.
Gikk det greit å reise på sydentur med lavkarbolivet? Blir vel tur på meg om en snau mnd tror jeg - spent på hvordan det går..
Glad du er tilbake i alle fall!! Kos deg i kaldelandet nå, må vel skrape is av frontruta om ikke lenge vil jeg tro. :dulte:
Godmorgen alle sammen - ønsker dere en deilig lørdag!:)
Dollsine: Håper du ikke må betale for gårsdagens vin med hodepine i dag!
Og ja, jeg skulle også gjerne gjort det Nyskjerrig Nok sier, lånt noen av de kiloene og hjulpet deg med å ta de av. Skulle ønske dette var så enkelt at det fungerte likt for alle og at det var en enkel "oppskrift" som bare kunne følges:rolleyes:
Nysgerrig Nok: Hehehe: Hoved-stæsjet mitt får bli min nyervervede midje - den vises godt fram i kjolen jeg har bestemt meg for å bruke;) Ok, så er det nok en del der som har smalere midje enn meg - men de har definitivt ikke oppnådd den på så kort tid og med den jobben jeg har lagt ned:D Resten får bare gå som det går, jeg kommer meg nok gjennom det på et vis......
Sanna: Velkommen hjem - ja, du vil nok savne varmen tenker jeg, det er virkelig blitt høststemning her i alle fall. Håper du har fått kost deg og slappet skikkelig av. Du trenger ikke gå på vekta i dag vet du - hvis du gir det en uke, så får du i alle fall vekk vannkiloene, og da vil det tallet du ser være mer reelt.;)
Mye som skal fikses og ordnes i dag, men jeg skal ha en veeeeldig rolig start på dagen og jeg kommer nok innom innimellom og hilser på:D
Har hatt det deilig, veldig godt og varmt. Shoppet mest til barnebarna, jeg, vettu ! Men kjøpte meg et hvitt, trangt skjørt. Stilig !
Og 3 stk. bikini i str. M. Det var jo det gjeveste av alt....
Det gikk så som så med maten. Bodde på hotell, så det var ikke mulig å få laget seg noe. Men hadde med meg cocosa til å ha i kaffen og "brødet" mitt. Frokosten min på hotellet besto av bacon, som nesten ikke var stekt (men jeg tvang det i meg), stekt egg eller eggerøre.
Jeg sjekket foressten baconet i butikkene og de var stappet med karbohydrater. De sprøyter visst inn salt/sukkerlake i kjøttet....
Ellers måtte en jo da spise det som var av middager og lunch ute på restaurant og kutte ut risen eller chipsen. Så det ble endel tørt kjøtt, for ingen begreip at en ville ha smør eller feit saus. Fisken var ofte med saus, men der var nok mye skjult karbohydrat. Og til kaffen var det bare melk, ikke fløte. Et par ganger ba jeg om fløte og da fikk jeg boksekrem på toppen..... Så jeg ga opp.
To ganger drakk jeg øl, - små glass. En gang drakk jeg vin, - halvt glass og to ganger spiste jeg litt is. Det var den bevisste utskeielsen. Likevel har jeg lagt på meg nesten 2, 5 kg. Så her er det igang med innskjerping igjen.
Jeg trøster meg med at det meste er uforskyldt !
Uff, trasig å bli så dårlig da! Men du, hvor tempet du? Hvos du tempet under armen eller i munnen må du nok legge til litt, jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at du har en temp på 35 grader! Hvordan er det med deg i dag? :klem:
Så synd at du mister motet, Dollsine :klem: Det må være utrolig frustrerende å være så flink med maten uten resultater på vekta. Som du sier så fungerer jo kroppen bedre, kanskje det er nok?
Håper du koste deg MAX med rødvin igår, og allergitablett er helt lov hilsen søster Maria ;)
Lykke, lykke til i dag! Jeg vedder på at det går kjempefint!! :heia:
VELKOMMEN HJEM!!!!
God lørdag damer!
Her er det skikkelig høststemning i dag. Regnet siler ned, og jeg vurderer som Sanna å fyre i ovnen...Jeg gambler alt jeg har på skyfrihimmel i Mallorca om to uker!!
Denne uka har vært helt på tryne kostmessig...har ikke vært i mindre enn 3 bursdager og en klubb, og jaaaa, jeg vet jeg burde vært sterk og ikke spist, men jeg har visst smakt både det ene og det andre...:o
Faktisk går vekta litt nedover:confused: 300 gram! Og jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet over den nedgangen, når f.eks Dollsine jobber ræva av seg uten resultater...regner med det er syklus betinget, for jeg er nett ferdig med tanta..
Ikke så mange planer i dag, bare kos med barna :love:
På torsdag ble jeg dårligere og ble nummen i en arm og et ben. Dro på legevakta og tok noen tester. Ble sendt videre til sykehuset i Østfold siden jeg er folkeregistrert i østfold. Og nå er jeg innlagt!
Visstnok så mistenker de ms, men det er ingen som vet noe eller snakker med meg. Legen skal visstnok komme før 12, men etter hvor tregt alt gikk i går, så er han vel ikke her før seks...
Trist at det eneste man får servert på sykehus er karbohydrater. Ikke at det betyr så mye for meg nå. Jeg nekter å spise mørk sjokolade når jeg er innlagt på sykehus og blir nektet å sove hjemme for å komme tilbake neste dag. Spiste en rull med smil-sjokolade i går - det hjalp skikkelig på humøret!
Håper jeg får dra hjem i dag.
Å gud, Appelsinpiken, det var forferdelig trist å høre. Jeg håper virkelig alle testene kommer ut bra og at alt ordner seg til det beste. De må da i alle fall komme og prate med deg vennen, for det er jo forferdelig å sitte slik og vente på å få noen forklaringer på hva som skjer med deg. Sender deg mange varme tanker og krysser fingre for at det ikke er noe alvorlig :love::klem::suss:
Men, Appelsinpiken da?!? I huleste...
Nå er klokka over 12, håper du vet noe mer. Krysser armer og bein for gode nyheter.
Det er ikke lett å være syk altså, men du må mase. Få de til å ta alle mulige prøver og snakk med alle du kommer over. En lege er bare en lege.
Sikkert fint med hvitt skjørt, spesielt etter en sydentur. :)
Men du - bacon med karber?? Wææ, - jeg har aldri tenkt tanken jeg. At det i det hele tatt skulle være nødvendig å lese på ei baconpakken.
De kiloene forsvinner plutselig - tenker som bente at du skulle ventet en uke med veiingen så hadde de sikkert vært borte før du rekker å vaske vinduer. :D
Og; har du gjort så godt du kan, så er det mere enn godt nok.
Hold oss oppdatert når du får mulighet da, lille Appelsinpiken.
Tenker på deg!!
Håper kjæresten din er der, at du har noen rundt deg som ikke er travle og iført hvit frakk.
Lang klem!
Åh...kjære Appelsinpiken! Krysser alt av fingre og tær for at du ikke feiler noe alvorlig!!! Og skulle det være du får en diagnose av ett eller annet slag så krysser jeg alt av fingre og tær for at du har mildeste variant! Tenker så på deg og hvordan du har det nå :love: Du ga jo blod forleden dag, og ble dårlig etterpå - kanskje det har en sammenheng med det du opplever nå? Den kroppstempen på 35 var jo ikke helt bra? Husk at hvis du måler under armen skal du legge på 0,5 grad. Men lell er det lavt.... Men hvorfor i huleste ble du sendt til sykehus i Østfold!? Kan jo ikke bli sendt til St.Olav i Trondheim fordi det er der jeg hører hjemme, hvis jeg er på ferie i Bergen liksom. Og ja, det er vanskelig å være på sykehus mtp maten; har du snakket med dem om hva du kan spise eller kanskje du ikke ser deg i stand til det akkurat nå? Jeg googlet kjapt lavkarbo og MS og fant denne oppløftende linken: lenabeatrice.net/mat-og-helse/sykdommer-og-tilstander/ms/ms-multippel-sklerose-og-lavkarbo/ Tenker dette går bra jeg!
Velkommen tilbake Sanna! Så deilig du må ha hatt det; og jeg garanterer at av de 2,5 ekstra er 90% vann. Jeg er enig i at de forsvinner før du er ferdig med alle 36 vinduene dine!
Og kjære venner; tusen takk for at dere vil ta noen kilo for meg:love: Gjett om det varmer et trønderhjerte da.... I helga har jeg spist som jeg gjorde før, med unntak av brød. Og jeg sitter her som en oppblåst ballong, vondt i magen, slapp i kroppen osv. Dere kjenner symptomene? Akkurat nå fortsetter jeg sli, og så får jeg ta meg ned igjen over helga. Som jeg skrev så er jeg kanskje sånn som ikke går ned på dette kostholdet, men da kunne jeg tenke meg å ha litt mer slingringsmonn mtp maten. Å ligge på under 10 kh/dag og tilsvarende proteiner er ikke noe å rope hurra for:veitikke:. Og jeg ser jo at i det jeg tipper over 15-20 kh/dag så bobler skrotten av vann. Jeg har ikke prøvd Foksys fettfaste, det virker så ekstremt... Har vært på Skaldemans ekstreme med bare fett og proteiner i 2 uker i vinter, og det var ikke ok. Ikke at det var slitsomt, men for mye stress og fokus på mat/ikke mat. Jeg er klar over at den UDos/cocosacoctailen kan gi samme stress/fokus, men jeg gidder bare ikke sånn ekstremgreie på nytt. Dere skulle visst hva jeg har forsøkt det siste året for å gå ned videre i vekt :eek::eek::eek: Får nesten lyst til å grine:hylgrine:Men det er jo ingenting mot Appelsinpiken i dag og Sannas gikt. Nå skal jeg på butikken en tur og så må jeg komme meg ut i skogen min - lenge siden sist. Håper du får høre fra legene fort Piken!
Kjæreste Appelsinpiken, håper å høre godt nytt fra deg snart, hold oss oppdatert :love:
Nysgerrig nok: Tusen tusen takk - jeg skal prente de deilige ordene inn i hodet mitt og holde fast på dem i kveld så jeg føler meg ekstra bra:hearts:
Dollsinemor: Håper du får en god tur ute i skogen. Veldig synd at det ikke fungerer, men hvis du føler du har prøvd alt og allikevel bare greier å stabilisere vekta, så kan det jo kanskje være en ide med mer moderat lavkarbo, slik at du slipper å både være strikt og allikevel ikke få de resultatene du ønsker, ja. Du må jo også tenke på hvordan du ellers har det best med kroppen din, føler det frisk osv, det er jo egentlig det aller aller viktigste:)
Nå har jeg vært nede og hentet noen blomsterbuketter jeg skal dele ut i forbindelse med talen i kveld. I tilleg har jeg hatt rassia i skuffer og skap. Kjolen jeg skal bruke er rosa. Jeg fant både noen smykker i rosa og sølv, samt sølvfargede høye sandaler og sølvfarget veske. Så da blir det i alle fall litt bling i kveld. Har glemt å kjøpe ny hold inn truse en størrelse mindre, så den lille kulen som fremdeles sitter igjen på magen, får bare være der.....;) Begynner å bli klar for å få dette unnagjort.....tror ikke jeg orker feste så mye etterpå i kveld, sov lite i natt. Maten tror jeg heldigvis er buffet - genialt, skal jeg noensinne arrangere noe som helst større selskap for folk, skal det heretter kun være buffet, slik at jeg aldri ender opp på å påtvinge noe mat til noen som helst vil unngå å spise de tingene:D
Hm - kom plutselig på nå at det var noe sånn nettmøte (ala send inn spørsmål) med en dame.... (sofie - sofia hexberg...eller noe) i går. Tenkte på deg Dollsine - at du skulle lagt fram dietten din og spurt de hvorfor det ikke funker. Noen av disse lavkarbospesialistene må da kunne forstå hva som kan endres / justeres / tilføres..
Håper du blir "her" da!!
Bente - gleder meg virkelig masse til å høre hvordan det gikk i morgen!
Appelsinen vår - hvordan går det?? Kanskje ikke lett å oppdatere og sikkert ikke første pri - men vit at vi tenker på deg da. Masse. Sender sterke gode vibber!!
Ja hvordan går det med deg Piken vår? Håper ikke en evt forklaring har knust deg helt!?!!
Jeg har vært ute og gått, og en ting kan jeg nå bekrefte - det er ikke lettere å gå langt med kroppen full av karbohydrater! Tuuuungt å gå, vondter i hele kroppen:eek: Og godt var det, så jeg fikk en reminder på hvordan tilstanden var før - og kan bli hvis jeg ikke passer meg. Jeg skulle gjerne visst om det nettmøtet jeg, for å høre hva Hexeberg sier. Jeg følger en tråd hvor flere har vært hos henne, og det er noe merkelige råd enkelte får. Råd som ikke helt henger på greip med hva jeg vet/kan/tror om LK. Altså type spis mindre mat, mindre fett. Folk sulter litt liksom.... Ja ja; sånn er det med den saken.
Tenker det går helt utmerket med deg i kveld Bente; husk at ingen vet hvordan du evt har det på innsiden, og siden du på utsiden både glitrer og fremstår som en vakker selvstendig dame - så blir alle misunnelige for den selvsikkerheten du kommer til å utstråle. Det blir et kick tenker jeg!
Så søte dere er :love:.
Litt over tolv ble jeg sendt ned noen etasjer for å ta MR. Det gikk fint. Det bråker noe infernalsk i den greia, men jeg sovna jeg...
Når vi kom tilbake til nevrologisk avdeling, så kom overlegen innom og tok noen tester på meg, og sa at han ikke trodde det var noe alvorlig, men siden jeg er så ung og viktig for samfunnet (:D) så ville de sjekke ut alt allikevel. Og den første testen etter dette? SPINALPUNKSJON! Jada.
Jeg måtte ligge på siden, og så stakk de en lang nål inn i ryggraden min. De sa det ikke ville gjøre vondt, men det gjorde helvettes vondt! Og på toppen av det hele så traff de ikke første gangen, så etter å ha rotet rundt inni ryggraden min en stund, så måtte de ta ut nåla og stikke på nytt.
Andre gangen gjorde det enda mer vondt enn første gang. For noe dritt.
Men nå har jeg heldigvis fått reise hjem på "perm". Har virkelig fengselsfølelse av hele greia. Skal tilbake mandag morgen.
Og vet dere hva? Jeg gidder ikke kjøre lavkarbo når jeg uansett må inn og ut av sykehuset. I kveld blir det biff og bearnaise, men i morgen går vi for bestillingspizza. Og jeg og mamma har kjøpt godteri nok til at enhver høykarber hadde vært flau over mengden :D.
Fornuftig tenkt Piken!
Jeg er veldig pragmatisk av meg, og tenker at så bra du kom inn på undersøkelser nå, og ikke senere. Veldig dumt at du fikk vondt da de tok den (de) prøvene; fikk du virkelig ikke smertestillende først? Enda en merkelig ting! Håper du greier å være rolig i helga og ikke bekymre deg for mye! Du er i gang med undersøkelser nå, og det er lite du kan gjøre i helga. Så nyt den, la foreldrene dine skjemme deg bort og bruk energien din på noe du kan gjøre noe med akkurat nå. Klem-og-masse-støtte-fra-meg!
Da tror jeg at jeg går og legger meg jeg. Her var det stille som en viss plass, og det hjelper ikke hvor mye jeg prater med meg selv:D Blir kjedelig i lengden lell det.
Jeg har vært alene i kveld, og nytt hvert minutt! Synes det er godt en gang i blant, så jeg har kost meg. Kroppen er godsliten etter 2 timers gåtur i dag; lenge side sist og tungt på karbokropp:_oy: Skal ut og gå en tur i morgen formiddag og; blir vel enda tyngre da:p Noen som blir med forresten?
Knærne er elendige for tiden; så nå er det på tide å komme igang med styrketreningen igjen før det blir enda verre. Det er jo veldig bra å kjenne at styrketreningen hjelper, men får valgets kvaler når jeg har mer lyst til å gå en lang tur enn å være inne og trene.
Jeg har ikke peiling på hva vi skal ha til middag i morgen; siden jeg allikvel er ute av ketose vurderer jeg å lage noe av butterdeig, som jeg ikke har spist på evigheter. Heldigvis er det snart tomt med alt som frister, så fra neste uke er jeg på nedtur mot et minimum av kh igjen. Har bakt proteinbrød i dag, og fått i fryseren. Blir nok å spise litt den første tiden som en del av nedtrappingen.
Vi skravles vel i morgen tenker jeg; ønsker alle en riktig god natt så lenge
Appelsinpiken: Veldig godt å høre at de ikke tror det er noe alvorlig, men det hørtes forferdelig vondt ut med de testene. Sender deg mange varme tanker og håper alt går bra:klem:
Dollsine: Skulle gjerne sittet og skravlet med deg i kveld, men var dessverre litt opptatt;) Det hørtes ut som om du har hatt en deilig avslappende kveld da, sove godt vennen:)
Tror talen i kveld gikk ok. Som den selvkritiske damen jeg e,r var jeg jo ikke 100% fornøyd med meg selv, det er jeg jo aldri, men jeg fikk masse positiv respons og applaus, de lo til og med av historiene mine, og flere sa etterpå det var veldig bra. Så det kan i alle fall ikke ha gått så altfor galt. Og så følte jeg meg ganske fin der jeg gikk i den rosa kjolen og sølvsandalene mine:D
Jeg dro imidlertid relativt tidlig hjem fra festen. HAN var der, og da slapper jeg ikke av og koser meg på fest, greit nok at jeg må jobbe sammen med han på kurs, det må jeg bare kunne håndtere, men feste med han har jeg virkelig ikke noe behov for..... Dessuten er jeg også kjempetrøtt, så nå kryper jeg til køys. Nattinatt:sove:
Gid jeg hadde pc med meg, blir et kronglete innlegg dette.
Først: Appelsin, håper det går bra med deg. Ta vare på deg selv nå. Følger spent og urolig med de kommende dager. Sanna: borte bra, hjemme best... Føler meg som en sekk full av... Jaja. Vi får ta igjen det "tapte" når vi er atter en gang klar. Jeg for min del sier det samme hver dag, men den gale viljestyrken ønsker lettvinte løsninger.
Hsr er fint, varmt og mye sol. Dere vet meg... ;) Men går greit. Ikke nevneverdig brent, faktisk fått litt farge. Fått satt på litt hår også, men må justeres når jeg kommer hjem.
Doll: Forstår din frustrasjon veldig godt, og flere råd av alskens slag blir bare mer mas. Uansett hva du velger gjøre, kan du love meg at du blir her inne sammen med oss??:klem:
Bente: Flott at talen gikk bra. Nå kan du senke skuldrene og applaudere deg selv for vel gjennomført ;)
I dag er det en liten bursdag, og stille og rolig ved bassengkanten :)
Stor klem!
Godmorgen alle sammen - ønsker dere en fin søndag!
Pruttilutten: Håper du storkoser deg på ferie selv om det blir litt vel mye sol og varme på deg - litt D-vitaminer før mørketiden setter inn gjør deg nok godt skal du se;)
Appelsinpiken: Tenker på deg - håper du føler deg bedre i dag, vennen.
Ja skuldrene er litt nedpå i dag - det skal definitivt bli lenge til jeg påtar meg noe slikt igjen, er selvfølgelig glad det gikk bra, men det er litt for stor mental belastning for en perfeksjonistisk selvkritisk person som meg:rolleyes:
Kos deg Prutten. Håper du lykkes sånn nogenlunde med maten. Men lett er det ikke i karboland !!
Og all ønske om god bedring til Appelsin. Det skal nok gå bra, dette her !
Sjøl våknet jeg med migrene i dag. Misunner de som mister migrenen med lavkarbo.
Det gjelder visst ikke for et par av oss her inne.....
Men dritt au. Etter heavy medisinering, er den på vei bort, kjennes det ut som.
God dag til alle., uansett vær og føre. Nå skal jeg ta meg en tur i skog og mark !
Klart det gikk bra!! Du må tenke som en mann Bente. Hva hadde du sagt til deg selv da? Dette fiksa jeg fint; barneskirenn liksom. Bare spør meg; jeg fikser det meste. Vi damer er altfor veldig flinke til å være selvkritiske, pirke på hver eneste ting vi kan finne som kan pirkes på. og er det ikke noe som kan pirkes på så pirker vi på det og! Det må vi slutte med!!! Derfor sier jeg at vi må bli flinkere til å tenke mer som menn gjør. Så Bente; vær litt Bernt!
Det var morgenens oppmuntrende ord fra meg:D
Heldigvis får vi stadig nye sjanser til å gjøre ting anerledes enn hva vi gjorde første gang. Så la den gale viljestyrken bre om seg; tenk hvor kjedelig du kan ha hatt det uten den? Jeg er klar over gyldne middelveier osv; men du skal ikke se bort fra at vi/andre uten samme diagnose som deg også har en gal gal viljestyrke. Jeg kunne fortalt deg ett par historier i alle fall:p
Så bra du har fått litt farge; denne turen gjør godt for D-vitaminlageret ditt og for hodet. Sol gjør noe med humøret vet du; masse sol gjør enda mer;)
Og du....du tror vel ikke for alvor at jeg hopper av denne tråden sånn uten videre? Nevnte jeg viljestyrke??
Og hvem har liten bursdag i dag - du??
God bedring til deg Sanna; jeg vet hvordan du har det vet du. Klem til deg:) Det er så godt å ha deg tilbake igjen
Og forresten så slo det meg i går at tråden heter "starter 1.juni - blir du med": vi hadde jo 3 måneders jubileum forleden dag - jeg forstår ikke - bare tre mndr?!? Det føles som vi startet 1.juni i fjor. Gratulerer til oss anyway! :gave:
Sanna: God bedring til deg, håper medisinene hjelper så du raskt kommer deg på beina igjen:klem: Er virkelig glad jeg ikke plages med migrene altså slik som du og Dollsine altså!
Du har så rett, Dollsine, de fleste kvinner jeg kjenner jobber dobbelt så hardt som mennene og innbiller seg likevel at de bare gjør halvparten så god jobb som de fleste menn tror de gjør..... Aner ikke hvor dette kommer fra altså, er det måten vi oppdras på eller ligger det ett sted i genene våre???? Skal prøve å klappe meg selv litt på skuldra, takk vennen:klem: Fikk forresten den hyggelige meldingen i dag tidlig av en venninne jeg ikke rakk å prate med siden jeg stakk så raskt hjem, hun takket for talen, sa den var fantastisk og at jeg "eide den scenen" :D Skal prøve å ta det til meg;)
Og jeg håper da virkelig at vi ikke mister noen flere her inne - enten vi velger å fortsette som før, gå over på mer moderat lavkarbo eller ta noen skikkelig høykarbo utskjeielser - her er det sted, rom, forståelse og støtte for å være akkurat den man er - skjønne dere:love:
Jeg ser deg for meg: du eier den scenen! Det er viktige ord å ta med seg videre. Skriv de på en lapp nå mens de er ferske, heng de opp på en tavle el lignende. Og ta fram ved behov for en dose noe godt noe. Jeg har gjort det en gang, og de ordene jeg fikk har vært gull verdt mange ganger senere.
Jeg håper heller ikke vi mister flere av oss; da er det bedre å annonsere lavere frekvens av innlegg eller en liten pause hvis det er nødvendig! Jeg sender herved en klem :klem:til alle venner her inne, og for de som trenger mer enn en så sender jeg to:klem::klem:
Nå skal jeg lage middag til meg og sønnen min, og siden alt er så gæli som det allerede er så blir det mors hjemmelagede pizza med tykk bunn. Minn meg gjerne på det i morgen eller tirsdag hvis jeg klager over magevondt. Snakk om å be om problemer.... :D
Ja, det skal jeg jammen gjøre, Dollsine, det kommer helt sikkert dager da en har behov for slike gode ord:)
Kos deg skikkelig med den pizzaen i kveld, slik at du kan si til deg selv at det er verdt de eventuelle smertene senere;)
Sender en stor :klem: tilbake til deg også!
Jeg har akkurat prøvd ut den pastaen jeg kjøpte på lavkarbohuset, lagde meg pasta carbonara. Det smakte fakisk veldig godt, bedre enn vanlig pasta, for en slapp den melete smaken! Men posjonsstørrelsen de anbefalte var ikke så veldig stor, og mer kan en vel ikke ha på ketolyse heller (50g, som gir 4,5g kh), så neste gang vil jeg lage med enda litt mer bacon og enda mer ost, for kjenner at jeg ikke ble 100% middagsmett:rolleyes: Jeg får prøve å finne på noe godt å lage til kvelds da, får jeg ånden over meg baker jeg noen muffins, hvis ikke får det bli lapper. Jeg var jo så flink i går og gikk rett forbi alle de søte fristelsene på den middags buffeen, så da syns jeg at jeg har fortjent litt lavkarbo-søtt i kveld;)
Skravler alene igjen i kveld! Pizzaen er spist, og vet dere hva? Bunnen var ikke såå god. Ikke så god som jeg mener å huske den var i allefall:D. Og det sier en som synes bunnen og skorpa er det beste på pizzaer....
Jeg tenker med gru på hva jeg har spist de siste dagene, og uten å gå i detaljer for dere kan jeg si at det har vært ille. Det eneste jeg ikke har spist tror jeg, er vanlig brød. Og det til tross for at jeg bakte grovbrød til gubben i går og huset var fylt av duftende gjærbakst. I morgen er jeg tilbake; med mål om å få hangoverhode, bli slapp, lite energi, sikkert litt hodepine også. Men det blir godt å ta kroppen tilbake! Jeg har sjekket vekta og den var ikke pen for å si det sånn. Jeg tar nedtrappingen først og så prøver jeg meg med cocosa og Udos coctailen litt uti uka.
Ut fra hva jeg har lest de siste dagene er vi visst flere enn meg som er i denne situasjonen:D:D
For øvrig tenker jeg at gjort er gjort, og spist er spist. Det jeg ikke liker er at buksene strammer over en bulende mage som er vanskelig å skjule. Det er vel det som kalles etter den søte kløe så kommer den sure svie? Eller noe i denne duren: etter all den søte maten kommer den vemmelige magen?
Du er ikke alene vennen, jeg sitter her og sløver i sofan etter å ha jobbet litt med salsating som må ordnes:) Har ikke greid å rote meg ut på kjøkkenet for å sette i gang baking enda. Kanskje snart..... Har veldig lyst på muffins, men synes godt en engel kunne komme dalende og bake for meg;)
Du har helt rett - spist er spist - i morgen er en ny dag! Og vet du, jeg har også kommet til at det melet ikke frister noe særlig lenger. Føler jeg etterhvert har funnet så mange andre måter å lage mat på. Skal jeg kunne leve med dette tenker jeg at jeg alltid må tenke alternativer, ikke fokusere på det jeg må gi slipp på, men tenke hva jeg kan gjøre isteden. Den kaka til Pruttis feks skal jeg definitivt bake flere ganger, for det smakte veldig godt, og da har jeg en kake jeg kan spise med god samvittighet. I går da jeg så på de andre spise dessert og kake, tenkte jeg: Jeg baker meg muffins i morgen. Så nå skal jeg jammen gå og gjøre det også og så får jeg litt kveldskos:D
Appelsinpiken: Håper du har det bra! :klem: Synes du er knalltøff! Og hvem i huleste prøvde å fortelle deg at spinalpunksjon ikke er vondt?! Det er en av de mest fryktede prøvene i hele helsevesenet...grøss Håper prøvene er fine, og at det er noe uskyldig som plager deg :klem:
Bente: Vedder på at du var helt RÅ på scenen! :heia:
Dollsine: You and me! Jeg har IKKE vært flink i helga i hele tatt....men men, pytt, pytt ;)
Sanna: Plommer er nammis! NYYT! :D
Jeg er så sliten! Ungene var oppe før seks i dag, og det har gått slag i slag. Nå som ungene er i seng, har jeg sunket dyyyyypt ned i sofane. Har ikke tenkt å gjøre en eneste ting, selv om det flyter av leker og rot...
MariaB: Takk:klem:Klokka seks på søndag er tidlig altså, kos deg i sofakroken med god samvittighet du!
Nå har jeg muffins i ovnen :) Også så jeg at jeg hadde en fløteskvett igjen som går ut på dato, så den måååå jo bare brukes opp i kveld, så da blir min kveldskos lunkne mandelmuffins med vispet krem mmmmm gleder meg. Sikker på det smaker mye bedre enn de kakene jeg motstod i går;)
Minn meg på at når torsdag kommer, så er jeg nødt til å skjerpe meg. Får spørsmål om hvor langt på vei jeg er... Dritartig...
Har en down-dag, blitt noen konfrontasjoner og samtaler av ymse slag, men alt i alt en fin bursdag. Lest ut de bøkene jeg hadde med, dessverre. Får ha musikken på ørene de neste dagene heller :) Veldig fin ferie, det må sies! Deilig å ri hest i vill natur, plukke filen rett fra hesteryggen, virkelig terapi. :) Blir lettere å skrive til hver og én av dere når jeg kommer hjem. Nå er ting nødt til å endre på seg skal jeg unngå 3-siffer-fella.
Ah...deilig - gjengen er på plass og hverdagen begynner å forme seg. Litt deilig å se at vi er flere enn meg og meg som har skeiet ut:p
Synes du er tøff Maria som holder ut en så lang dag med aktive unger. Jeg husker godt at det var slik for meg da mine var små, og at det var en helt naturlig del av hverdagen. Men i dag....skrekk og gru.... Jeg hadde aldri greid det nå.... Om det er noen trøst, så kommer det en dag da du må slepe dem ut av senga og true med det meste. Jeg vet ikke om det er noe bedre nei:D Så nyt sofaen; glem lekene; de kan du snu ryggen til. De stikker nok ikke av heller...
Bente; du rakk å stikke på kjøkkenet før jeg så at du ønsket at det kom en engel dalende for å bake for deg. Jeg var på vei skjønner du....
Prutti; GRATULERER MED DAGEN!! her sendes pakke til deg! :gave:
Om det er noen trøst så ser jeg også ut som jeg er et godt stykke på vei. Dog er jeg i den alderen at folk ikke tør å spørre; enten fordi de tror jeg er for gammel til å ha sex, eller fordi de mener jeg er for gammel til å bli mor. Jeg vet ikke hva som er verst....
Og torsdag er en fin dag å ta seg igjen. Som alle andre dager
Jeg ser nå et par fordeler med å hatt den siste uka. For det første så smakte ikke pizzaen særlig godt. For det andre, så kjente jeg at det var slitsomt å få energien fra kh. Og et par ting til. Sist - men ikke minst - så kommer vekta til å gå ned betraktelig den neste uka eller to:rolleyes: og dere vet jo hvordan det er her i gården....
Jeg ønsker deg lykke til Appelsinpiken med dagen din i morgen. Håper det er noe uskyldig noe, og at du får ordentlig svar!
Pruttis: Gratulerer med overstått dag!!!!!!!:gave::klem: Og torsdag er en flott dag å starte på, ja, vennen. Du vet vi er her for deg når karbo-abstinensene kommer :)
Dollsine -åååå, ja du er jo bare en engel også du, da:love:
Greit å oppdage at de tingene man tror man savner savner man egentlig ikke så veldig likevel;)
Nå har jeg spist meg kvalm...... Ja, det er mulig på lavkarbo også...Det smakte kjempegodt med muffins og krem altså, men nå er jeg så kvalm at jeg tror jeg har fått min dose for en stund, så resten går i frysen, så tenker jeg sønnen min sørger for at de ikke blir liggende så lenge;)
Gratulerer så masse med dagen, prutti! Kos deg på ferie! Jeg har vært mye i Kemer, og det er en veldig fin plass!
Dollsine: jeg måtte fnise litt av "for gammel for sex" kommentaren din:p man blir vel ikke for gammel for det?! hihi
jeg sitter fortsatt i sofaen! Har jobbet med en bildefremvisning, så litt har man da gjort ;)
Nå er det bigbrother, merker kikkeren i meg syns det er litt festlig:p
Nei, man blir ikke for gammel for sex - det kjenner jeg så absolutt på meg - for nå er det aaaaaaaaaaltfor lenge siden;) Men trøster meg med at dere jo lovte å skaffe meg en mann på treffet..........kanskje vi skal skynde oss og ha det treffet snart....hihihi
Man blir aldri for gammel til sex; men spør barna mine :D De er ikke heeeelt komfertable med tanken på at mor og far "leker seg". Egentlig ikke i det hele tatt:stortsmil når jeg tenker meg om....
Bente trenger visst en mann, men ikke hvilken som helst! Velger på øverste hylle du nå vet du ;)
Nå skal jeg snart finne senga; skal opp kl 0545 i morgen igjen. De to siste nettene har jeg sovet 9 timer, og likevel er det ikke nok.... :eek:
Matpakka for morgendagen er smurt; proteinbrød med smør og ost. Da er jeg i gang igjen. Har plukket fram en bukse som er vid i livet; måtte det gå fort å få den magen mindre... Middagen i morgen blir noe med kjøttdeig, muligens noe gratinert noe. Nå skal alt registreres på diett.no noen dager, så får jeg se igjen. Den første tiden blir det ingen nøye planlegging av fordeling mellom kh/protein/fett - det viktigste er å komme igang igjen.
Akkurat dette sier mamma også. At det er veldig bra at de tar meg på alvor og sjekker alt som kan sjekkes - selv om det er skikkelig utrivelig. Og herlighet.. Tenk at jeg sovna mens jeg tok MR. MR er jo i en sånn stor trommel (Fra Siemens - sikkert derfor jeg syns telefonene deres er noe dritt. Kan ikke lage BÅDE magnetmaskiner OG mobiltelefoner!) og det bråker skikkelig mye selv om man har fått hørselsvern. Hørtes egentlig mest ut som beaten til skikkelig dårlig techno/trance.
Takk takk. Akkurat det der forstår ikke jeg heller. Har googlet litt, og ser at det visstnok skal være som en "vanlig blodprøve". Jeg er blodgiver, som innebærer større nål og større mengder blod enn en "vanlig blodprøve", og dette var definitivt værre enn å gi blod.
Mamma stod der og holdt meg i hånda (som hun etterhvert ikke hadde følelse i), og fortalte sykepleiern og legen at dette måtte være uutholdelig vondt, for jeg er vanligvis tøff og takler sånne ting. Og der lå jeg og grein og grein. Kan ikke ha vært noe særlig for mamma å være der. Men tror nok hun heller ville være der, enn å være et annet sted og bare få en og annen oppdatering .
I dag har jeg ligget rett ut hele dagen, spist masse godteri, peppespizza og enda mer godteri. Gitt kroppen masse (feil) energi, og siden jeg har brukt minimalt med energi, så er jeg alt annet enn trøtt. I morgen må vi dra hjemmefra klokka sju. Det skal bli spennende...
Appelsinpiken: Godt å høre fra deg. Høres ut som en fæl opplevelse du har hatt, men det er deilig å høre at du tar alt på en så flott måte. Tøffe lille deg! Ønsker deg masse lykke til i morgen:klem:
Dollsine: Hehehe, man er ikke for gammel for sex, men jeg føler meg definitivt for gammel til å gå på byen og plukke ut en tilfeldig mann ja;) Og skal jeg rote meg inn i ett forhold igjen så skal han definitivt igjennom en nøye kvalitetskontroll ja ;)
Så bra at du er klar for morgendagen, hang in there, etter noen få dager er de værste omstillingssymtomene over, skrik her inne når som helst du føler for det:klem:
Nå er det nattatid for meg også. Tenkte å prøve å få en god start på uka, jeg er også ganske tidlig opp, for jeg starter vanligvis på jobb kl. 7, men jeg har et veldig kort morgenrituale så jeg er ikke oppe så tidlig som deg, Dollsine.
Ønsker dere alle en god natt:sove:
Godmorgen alle sammen. Ønsker dere alle en god dag og en god uke!
200g ned denne uken.:) Er lykkelig hver uke vekten viser nedadgående tall, enten det nå er mye eller lite. Er glad jeg tok veiedag mandag, det blir liksom en sånn god start på uken:D
Ikke bare deg nei - jeg spiste en hel sjokoladeplate i går jeg. Vips: så var den borte. Gosj. Så nå er det bare å vente på kvisene liksom... Men - spist er spist. Og det er den første sjokkisen siden 30 mai. Godt var det - med kaffe & fløte.
Bra du sier at pizzaen ikke smakte. Jeg har lært opp samboeren til å si det - når han spiser pizza, godis eller bakevarer og jeg spør om det er godt. "Nei, det smakte ikke noe særlig" sier han da. Hehe - godt oppdratt!?
Kanskje kroppene våre driver å forbereder seg til vinter - liksom i gang med å isolere huset på et vis. Hm, får se om jeg klarer å øke fettmengden enda mere, tilfelle sprengkulde.
Det spørsmålet er kjipt. Men på den annen side så var det spørsmålet en av de tre tingene som fikk meg i gang - sånn sett førte det noe godt med seg også. (Bare synd at jeg ikke har møtt han som spurt meg enda - gleder meg til det!!)
Konfrontasjoner er ikke bra - men hvis de renser luften så er det godt etterpå. Nesten som å gå ut av et tannlegekontor.
Men GRATULERER med vel overstått!!!
Kos deg nå da - er vel ikke mange dagene til du skal hjem - du har ferie nå, er sikkert helt ok å se alvoret i hvitøyet når du er tilbake i gamlelandet.
Skikkelig "EU-kontroll" på deg nå da. Men det er bra!! Får håpe de ikke finner noe som helst egentlig. Men det er jo ikke meningen at du skal dovne bort i armer & bein heller da. Kanskje det var en reaksjon på blodgivningen? At du var i ferd med å svime av egentlig?
Tor MR forrige uke jeg, og ja: det var bra med lyder inni der. Turte ikke lukke opp øynene jeg - så for meg at det var både lyn og torden inni den maskinen med alt det spetakkelet.
Håper du snart er back-in-buisness lille Appelsin!!
Vi stiller som godkjenningsnemnd! Selvoppnevnt til og med:D
Merkelig det med den sjokoladen du Nysgjerrig nok? Merkelige greier....
Jeg synes du har gjort en god jobb med samboen din jeg som svarer så ærlig:p Og det kan være du har et poeng med vinterisolasjonen..:eek::eek:
Venter spent på deg jeg nå Piken. Håper dagen har vært bra tross alt. Klemmer sendes sørover med il-pakke!
Hihihi - skal sende ilbud etter dere om det noensinne dukker opp en aktuell kandidat - med deg som sjefsdommer, Dollsine, har begynt å stole 100% på menneskeinnsikten din altså;)
Håper å høre fra deg snart, tøffe lille Appelsinpiken - håper så veldig at alt har gått bra i dag for deg:love:
Nå har jeg nettopp fikset meg litt og spist ett lite måltid, skal straks avgårde på dansetrening, i dag blir det nok bare en times tid tenker jeg, så jeg utsatte middagen til etter dansingen, skal kose meg med en stor biff, fet saus og salat når jeg kommer hjem igjen:D Finner stadig nye klær som passer i skapet, så akkurat nå føler jeg meg fin og fjong. Vet ikke helt hvem jeg pynter meg for - men det er vel grunn go nok å pynte seg litt for seg selv, er det ikke;)
Prates i kveld
Åhh...takk Bente. Du er nå bare så god også :klem:Så heldig du er som stadig har nye klær! Misunnelig ja.... ;)
Jeg har vært ute og gått meg en kjapp liten tur; bare 5 km men godt lell. Det var tungt å gå sånn rett etter middagen; den lå tungt i magen og var bare i veien og ikke til noen glede. Regner ikke med å bli sulten på denne siden av natta i dag nei:p Gleder meg til kroppen er i balanse igjen; dette er slitsomt:rolleyes:
Jeg så forresten bilder av meg selv i dag, tatt for et par uker siden. Deprimerende.... Jeg som trodde jeg hadde blitt tynnere i ansiktet. Vel har jeg jo blitt det, men jeg trodde ikke jeg var så rund i kinnene fortsatt liksom:nei: Og den bilringen over magen som jeg trodde var blitt så liten:eek: Ikke det nei. Og nå er det enda verre siden jeg er så stinn.
Jeg har ryddet fristelser i dag. Sønnen min kom hjem med sjokolade; han er selvfølgelig lang og tynn som faren og kan spise sånn. Og til vanlig gjør det meg ikke noe at de ligger fremme. Men nå... Sjokoladene ble kastet i søpla, og samme vei gikk også en kake jeg bakte i helga. Da støsuget kom over meg tok jeg litt fløte med et par dråper stevia i; godt nok det.
Nå skal jeg snart lage matpakka til i morgen; proteinbrød igjen da og. Greide ikke å spise opp alt jeg hadde med i dag, så noe blir med til morgendagen. Vi snakkes etterhvert? God kveld og natt så lenge!
Dollsinemor: Bare noen få dager så føler du deg nok mye bedre vennen:klem: Da dempes søtsuget, vannet begynner å slippe, magen fungerer bedre, du føler deg mindre stinn. Hold ut søte du - alt vil føles såååå mye bedre når du bare har fått unnagjort den nedtrappingen og er i ketose!
Hihihi, jeg elsker å være i ketose har begynt å lure på hvordan livet mitt skal arte seg uten ketosen som daglig følesvenn jeg:D:D
Har akkurat spist i meg en stor biff med bearnaise saus, jeg jukset og brukte essens til sausen, da er den laget på 2 minutter. Så nå er jeg god og mett, og tror nok det holder til natta for meg også. Deilig middag igrunnen -og så raskt, det bør jeg kanskje lage litt oftere. Har alltid tenkt at bearnaise saus er for tungvindt, for jeg har alltid laget det fra grunnen av tidligere, men litt juksing med essens får være lov av og til, det er jo ikke karber i den....... og da kan man jo ha det til hverdagsmat også:p
Trøst deg med at foto lyver. Blant fotomodeller er det allment kjent at en blir tjukkere på bilder. De blir jo deppa av å se seg sjøl, for det ser ut som de veier 49 kg istedet for 44......
Jeg har jo nettopp sett bilder av meg i bikini. Er vel egentlig ikke tjukk, men laus i fisken ! Og at den jæ.... bilringen skal være så vanskelig å bli kvitt da.....
Takk for støtten! Allerede nå kjennes fingrene mindre hovne; og godt er det. Kinnene, kjaken, haken, og alt under halsen deimot... Men jeg skal ikke klage; jeg gikk inn i dette med åpne øyne, ingen tvang meg til verken det ene eller det andre. "Bon-angeren" var jeg også klar over ville komme. Så det så!
Hahaha ja, er det rart vi andre kan bli litt deprimerte av og til:) Jeg har nektet folk å ta bilder av meg de siste 2-3 årene, men av og til har det jo skjed at noen har greid å få et snapp-shot likevel, og gud som jeg har gremtes når jeg har sett på det....... vet ikke om jeg noensinne kommer dit at jeg er komfortabel med å bli fotografert igjen:rolleyes:
Og Dollsine: Fotografier en ikke liker, vann i kroppen, bondeanger og hva det måtte være - skjønne vakre Dollsine er du for oss - og også for alle rundt deg :love:
Jeg sitter her og ser på God morgen Norge og Erna Solberg.
Den flotte dama, er tjukk, ingen tvil om det ! Men... jeg ser ikke det lenger, for hun er et grepa kvinnfolk og utrolig go' !
Vi står på her alle mann, og én dag løsner det for en og hver !
Har lest at det kan stå fast i laaaang tid for mange, men en dag skjer det noe.
Så godt mot til alle !!
Nå fiser jeg nedover til jobb.... Snakkes i kveld.
Ønsker alle som én en herlig dag :) Sanga har rett; en dag.... Nest siste dag her, vært en herlig tur! Blir godt å vende hjem: er lenge siden magen min har vært så uregjerlig som nå!
Skal bake ny peanøttkake og invitere til selskap i helga. Og apropos; HJERTELIG takk for bursdagshilsner <3
Dollsine: En liten :klem: til deg! Syns du er kjempeflink jeg!
Bente: Klart man skal pynte seg for seg selv!! Det er jo det viktigeste :)
Prutti: God tur hjem!
Sanna: Ha en fin dag på jobben!
I går prøvde jeg min første brudekjole,dere! :love: hehe, det var ikke helt med vilje men...:p Skulle levere inn kjolen jeg skal bruke til helgen på damping, men da ekspeditrisen fikk nyss om at jeg skulle gifte meg insisterte hun på at jeg måtte prøve en kjole. Det var en nydelig prinsessekjole med SVÆRT fluffy skjørt, en smule stor for min smak, men lekker! Jaja, da er vi igang eller? ;) hihi
OG en annen ting....jeg måtte kjøpe bikini til denne turen vet dere...ja, hva skal man si. Det er gøy å gå ned i vekt, men IKKE gøy å miste puppene....Jeg er av typen som mister kg oventil først, og nå smetter jeg inn i en str 38 overdel og str 42 truse... Det er bare rosiner igjen! :(
Maria: Jeg er overbevist om at du ser kjempeflott ut i bikinien din jeg:klem: Det forsvinner nok mer enn vi ønsker på de puppene på oss alle, jeg har også måttet kjøpe meg bher en cup størrelse mindre. Men trøster meg med at det er bedre med litt mindre pupper enn alle de ekstra valkene. -Og når magen blir mindre må da puppene bli mer synlige, tror du ikke;)
Nå skal jeg hive i meg litt mat og komme meg avgårde for å holde salsakurs. Kommer nok innom en liten tur før jeg kryper til køys i kveld, snakkes da, ha en fin kveld:)
Ha ha ha rosiner i BH'n! Den var god ;) Så artig at du har prøvd kjole Maria. Gleder meg til å høre mer om kjoler og ting og tang etterhvert utover vinteren. Og jeg sier også som Bente, at det er bedre med rosiner enn valker! Og takk for klemmen!
Inviterer du oss på kake Prutti? Der nede? Akkurat nå fryser jeg, så jeg skulle gjerne vært der og ikke her.... For øvrig er det på tide du kommer deg hjem og holder meg i ørene!
Bente, som du danser! Hver eneste dag eller?
Jeg tror som du Sanna; en dag løsner det for alle. Dessverre sitter det en liten rød en på skuldra og spør om :realmad:"hvor lenge må du vente da liksom" Prøver å skuffle ham unna men han klorer seg fast og gnager det budskapet sitt.
Noen som har hørt eller sett noe til Appelsinpiken vår? Håper ikke hun har det altfor tøft altså:hearts: Og Nysgjerrig Nok? Du er fortsatt nysgjerrig ja?? Jeg tenker fortsatt på tur til Køben med gubben før jul; men hva gjør man i den byen? Tivoli, shopping? Må vel plassere mannen på Clas Ohlson da; dvs "gubbdagis"
I dag har jeg vært sulten; spist all maten min på jobb, også den ekstra som var med i tilfelle. Og det er jo et godt tegn! Endelig sitter gifteringen litt løsere på, og endelig kjennes magen mindre sprengt ut. Og så var vekta 600g mindre i dag enn i går. Dette er også en måte å oppleve vektnedgang på vet dere!
Jeg er av type "fort-og-gæli" av meg, og tidligere når jeg har trappet ned til LK, så har jeg gjort det over natta. Nå spiser jeg proteinbrød, kaviar under osten, og ser at jeg tar det litt mer med ro. Når bør/skal jeg begynne å øke på fettet tror dere? Foreløpig spiser jeg proteinbrød med smør, egg, ost, litt kaviar til frokost og lunsj. Middag: ett oppsop av grønnsaker, kjøttdeig, fløte og ost. Kvelds har jeg ikke spist, men ser ikke bort fra at det må til noe i kveld. Har knekkebrød eller ostekjeks på luringa. Jeg droppet diett.no lell, men tror jeg holder meg på ca 5 - 25 - 70 i fordeling. Jeg skal begynne med Udos/cocosa også, men når er det lurt å starte? Når kroppen kjennes i balanse igjen? Når jeg er der jeg var for et par uker siden? Helt sikkert når jeg kjenner sulten gnage:hungry: Det slo meg at jeg kanskje ikke skulle fylle på med fett i disse dagene da jeg trapper ned kh. Er det lurt?
Jeg har også vært sulten i dag, selv om jeg har fått i meg myyye fett.
Andre dager kjenner jeg nesten ikke sult. Lurer på om det skyldes hva slags fett en spiser ??
Og nå fryser jeg som ei bikkje. Må visst sette på varmepumpa. Er så kald på hendene, at jeg nesten ikke kan skrive....
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjørt på med fett...
Jeg vurderer sterkt ja Sanna.... Jeg er iskald, og fryser snart på meg det ene og det andre. Også jeg er kald på fingrene; noe som følger med nedtrapping mon tro? Tok en makrell i tomat nå; håper det hjelper. Det hjalp iaf på suget etter noe å spise. Det er ut som jeg skal til å få mensen akkurat nå. Har glemt å skrive opp når den var sist, og da kommer den bare plutselig en dag:p Kjenner jeg er litt skeptisk til den coctailen jeg skal til med; får starte med cocosa da, den med engelsk toffeesmak:sikle:
Fett, fett, fett. Gjelder dere begge to. Fett isolerer og hjelper den innebygde temperaturreguleringen på rett kjøl. Husk at vi opprinnelig ikke er kodet til å spise den mannskiten vi har vent oss til-mye i ubalanse ift det opprinnelige.
Stå på, vi får ta øreklyping mot helgen. Gleder meg.
Prutti: jeg kjenner jeg blir småvarm om ørene allerede :stuart:
Jeg vet ikke helt med det fettet nei, akkurat nå føler jeg ikke for å ta det sjøh... Og jeg tror jeg hører på meg selv hvertfall så lenge du er borte fra moderlandet. Kanskje om noen dager?
Sikkert alt for mye Sanna...
Før den siste ukas heidundrende og utskeielse med unevnelige innhold var jeg på 10-15 g kh, 80 g proteiner og ca 150 g fett. Før det igjen lå jeg på 5-10g kh, opptil 150 g protein og 200-250 g fett. Jeg følte jeg fungerte best på 10/80/150 og tenker å komme meg dit igjen.
Bare lurte, for jeg ligger på ca. 15g. karb, 150-200g. fett og ca. 70-80g. prot. Jeg aner aldri hva som skal til for at det skal bli vektnedgang..... :confused:
Bare innom en en liten tur for å si natti. Har lest igjennom praten deres, men hodet fungerer ikke til å svare på en fornuftig måte kjenner jeg. Den cubanske instruktøren vår er fremdeles sykemeldt, så jeg måtte undervise 4 timer med HAN i dag også, så jeg er fysisk og psykisk nedbrutt som jeg alltid er etter det...........det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere sier de........når skal det skje da???
Ja, nå skal jeg ikke syte mer, bare si at jeg er glad i dere og ønske dere en god natt, nå må jeg spise, dusje og sove kjenner jeg:love:
Kjære Bentevennen! Du blir sterkere for hver gang, helt sikkert. Litt smått om senn så merker du at han ikke påvirker deg like mye som før. Bare vent...
Kanskje du allerede merker litt?
Stor-støtte-klem sendes herved nedover. Håper du får sove godt.
:love::klem: Den klemmen trengte jeg mer enn du aner akkurat nå, tusen, tusen takk, sitter her og griner over knekkebrødene mine...... Tror dette er det nærmeste jeg har kommet å løpe ned på bensinstasjonen og kjøpe en pose smågodt siden jeg begynte på dette, men om ikke annet så har jeg i alle fall styrke nok til å stå imot den trangen;)-Og det er vel med følelser som det er med mat - i morgen kommer en ny dag.
Ikke vanskelig i det heletatt. Jeg må helst knipe inn....
Røykelaks, egg, majones, bacon, makrell i tomat, kjøtt, fisk, olje, smør osv...
Men frokosten kommer ganske høyt opp, for da tar jeg Udo's Choice og Cocosa i tillegg til maten. Det føler jeg at jeg må, for det blir leeenge til lunch......
Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!
Føler meg litt bedre i dag etter å ha sovet noen timer, ny dag blanke ark:)
Neida Dollsine, jeg danser ikke hver dag, mandag og tirsdag er hoveddagene våre for dansing, i tillegg er det enkelte kurshelger og mindre ting av og til. -Men mye salsaarbeid er det, iom at jeg også er leder i danseklubben vår.;)
Dollsine og Sanna: Er enig med Pruttis i at fett er det beste om en fryser, men nå virker det jo som om dere er ganske flinke til å få i dere nok fett begge to. Noen av oss er kanskje mer frossenpinner enn andre? Jeg er varmere i ketose kjenner jeg, men liker uansett å ha det varmt og godt. Og ja, jeg har allerede satt på varmepumpen i stuen jeg;)
Først en kjempeklem til deg Bente! :klem: Kan virkelig det er vanskelig å måtte instruere med han... Håper du får en fin dag!
Jeg er trøøøøtt! Eldstegutten våknet full i feber i natt og har styrt på store deler av natta stakkar...nå hviler han og jeg håper mini snart vil sove også, så mor kan få seg en dupp ;) I mellomtiden kjører jeg på med fløtekaffe...
På den lyse siden så får jeg min kjære hjem i dag! Det er alltid godt :)
Kjære besteBentevennen! Du har det ikke bare greit i disse dagene. Måtte den cubanske blir fort frisk!
Ikke grin over den mannen du, jeg er sikker på at han ikke er verdt det. Han er iaf ikke verdt sjokolade! Og trøstespising er vi ferdig med her i tråden, så det kan du bare glemme. Det eneste du oppnår med det kjære deg, er å bli enda mer lei deg for den situasjonen du er i. Dette holder vi ut sammen. Blir det for ille så kan du legge ut et beskrivelse av fyren så få vi vurdere ham?
Sanna: du spiser ikke noe proteinbrød, knekkebrød eller noe sånt? Kun .middagsmat.? Kan jeg be deg om en liten grov menyoversikt/dagsmeny? Det er mulig du har lagt ut det før men jeg finner det ikke igjen.
Og til alle frosne damer her inne: jeg ble veldig varm utpå ettersommeren, men er litt usikker på om det var på grunn av fast cocosainntak eller om det er kroppen som selv har begynt en viss prosess.. Nå er jeg jo ute av ketose/tar ikke ekstra fett og har disse frysingene igjen..
Jeg kan ikke stort om kjærlighetens gode sider, men baksiden av ganske mye har jeg tilegnet meg. Jeg gjør meg mange tanker om egne erfaringer; ser sammenheng i følelser, situasjoner, og øver meg på å stå i det. Lærer meg å kle på meg den selvlagde og innøvde masken. Høylydte samtaler med meg selv, stemmen min som sier at jeg er verdt, jeg er et menneske av verdi. Ingen skal få trykke meg ned; uærlige venner, mistro, dårlige familiære relasjoner, intriger, dårlig kjærlighet, hjertesmerte... Det er uhorvelig uheldig at du må forholde deg til han på en sådan måte, men styrken din ligger i at du gjør det, klarer det og overvinner det! Det er nok ikke lett for han heller; flotte damen som kler på seg den lekre kroppen,han ser jo hver gang hva han har mistet. Du mistet ikke han-det var bare ikke meningen.
Tusen takk for klemmen, her får du en tilbake:klem: Jeg kjenner meg bedre i dag, og håper det nå blir lenge til neste gang jeg må igjennom det der... Sist uke var jeg mentalt forberedt på det, men denne gangen fikk jeg beskjed 2 minutter før om at vi måtte gjøre endringer, så jeg hadde ikke fått satt beskyttelsesmekanismene mine i beredskap, og det følte jeg virkelig på, han påvirker meg fremdeles altfor sterkt...:rolleyes:
Håper gutten din kommer seg raskt til igjen, det er ikke kjekt når ungene er syke, det er slitsomt med nattevåk selvfølgelig, men i tillegg føler en seg så hjelpesløs, en vil jo så gjerne hjelpe de små, og det er så lite en kan gjøre:rolleyes:
Men det blir kos å få mannen hjem i dag da - og da får du jo også litt hjelp med de små, tenker jeg:)
Tusen takk, Prutten min:klem: Ja, du har sååå rett, en må øve seg på å stå i det, jeg har dessverre også altfor mange dårlige erfaringer på det området der, og hver eneste gang jeg går på en slik smell må jeg jobbe bein-hardt med meg selv for å prøve å få tak på den egenverdien igjen, pga at jeg har så lett for å havne i den sirkelen med å fortelle meg selv at disse tingene bare betyr det jeg alltid har "visst" - nemlig at jeg ikke er verdt å elske......
-Men da hjelper det utrolig med slike fantastiske venner som forteller deg at du faktisk betyr noe for dem. Griner litt her nå, kjempeglad i deg også vennen. Utrolig takknemlig for at jeg har funnet dere fantastiske damene mine her inne. :love::klem:Griner litt her nå - men det er en annen type tårer enn i går kveld
Raskt innom for å si hei, og at jeg tenker masse på dere (selv om jeg er høykarber om dagen).
Venter på at hullet i ryggraden skal tette seg igjen etter spinalpunksjonen, men det lar vente på seg. Er på dag 5 hvor jeg ikke orker annet enn å ligge rett ut. Har fått beskjed om å få i meg masse koffein (les:red bull) i tillegg til at jeg har fått koffeinpiller. Syns ikke det hjelper, jeg.
Mulig at dette innebærer at jeg må tilbake til sykehuset for å få en bloodpatch (de tar en blodprøve av meg, og sprøyter blodet inn i ryggen min for å tette igjen hullet de lagde her om dagen). Men det skal være en katastrofeøvelse i østfold som starter om et par timer, så kanskje de ikke har tid til å hjelpe meg? Jeg er så leeeeei. Og så drar jeg med meg mamma i høykarbosøla. Vi må kvitte oss med vafler og iskrem før vi er tilbake på lavkarbo. Det er tross alt synd på meg! :rolleyes:
Og dere... disse mannfolka.. Med mindre de er døde, så er de ikke verdt tårene deres! Ikke glem det.
Godt å høre fra deg Appelsinpiken. Håper de får hjulpet deg til å komme på beina igjen raskt, det der høres ikke godt ut! Tenker masse på hvordan det går med deg, glad i deg søte lille piken, kjempestor trøste :klem: og rask rask god bedring
Æ fryyyys!! Nesen er iskald, munnen er kald, fingrene stive og kalde. Frosten strømmer ut fra beinmargen.
Og jeg jubler :D Da er kroppen snart i gang igjen. I dag blir det fettpåfyll. Burde kanskje gjort det i går, men hvem visste at dagen i dag skulle bli sånn! Tralalalala
Hm... ble litt sånn småvarmt om ørene mine nå. Jeg trodde sjefen var i varmere strøk ennå? Velkommen tilbake når det nå er sjefsPrutti! Gleder meg virkelig til du er med oss igjen!
Grin i vei Bente! Mye bedre at du griner over oss en over et mannebein! Jeg liker Appelsinspiken pragmatiske holdning til arten: den er bare goood! Sånn skal det være! Prutti sier at det alltid ordner seg hun. Der er jeg enig, men med en litt annen vri: det ordner seg alltid for snille jenter. Vi andre får det som vi vil. :D
Men litt alvorligere saker igjen Bente. Du må virkelig ha trynet ordentlig noen ganger, eller vært veldig uheldig med mannfolk. Klart du er verdt noe! Den eller de som har lurt deg til å tro noe annet skulle jeg gjerne hatt en alvorsprat med. Dessverre er det også en damegreie å tenke sånn. Undres meg over hvordan vi er oppdratt, siden vi mener vi ikke er verdt noe? Er menn likedan? Fortrenger de følelsen? Nei damer! Vi tar oss selv tilbake vi, og gir oss ikke til hvem som helst. Godkjenningsnemnda har talt. :visemusklOg du...du fikser dette. Når cubaneren kommer tilbake, og du er ferdig med det, så kommer du til å se tilbake på det; du er lettet over å være ferdig, og det er lettere å distansere seg til ham.
Tenker på deg Maria med syke småunger; det er ikke enkelt. Og iaf ikke når en er alene. SåÅ bra mannen din kommer hjem nå og kan hjelpe deg. Det hadde vært verre om han nettopp hadde reist ut!
Appelsinpiken: du kan dra med deg hvem som helst inn i karboland, så lenge du får tettet det hullet i ryggen og kommet deg på beina igjen! Makan til greie!! Kan da ikke være riktig dette; dere av oss som er innen helsesektoren?? Og når du er plugget igjen og skal ned til lavlandet hos oss så er vi der for deg, både før, på veien og senere. :helsesjekBli-snart-tettet-igjen-og-frisk-klemz!
Og da er jeg ferdig med ettermiddagens innlegg. I mens har jeg spist en omelett til middag (med ost, tomat, spekepølse, blomkål, brokkli) med en durablig klatt smør oppå. Jeg var så sulten at jeg slukte maten:hungry:. Før middagen tok jeg en ss cocosa. Udosen tar jeg i kveld. Det blir spennende å se når jeg får opp tempen igjen!
I dag feks. har jeg spist dette: Frokost.
25g ketolysebrød
30g makrell i tomat
20g røkelaks m/majones
stort krus kaffe m/fløte + 1ss cocosa
1ss Udo's Choise Lunch.
100g Oopsier
50g Port Salute
100g hjemmelaget italiensk salat
1 kokt egg Middag.
150g stekt laksefilet
130g kokt brokkoli
1ss smør
50-60g plommer
Dette ble ca. 160g fett, ca. 15g kh og ca. 80g prot.
Jeg er inne i en periode hvor jeg må bruke Diett.no igjen....Ferien har ødelagt minnet om hva og hvor mye jeg kan spise.
Takk Sanna. Det ser variert ut, og i begrenset mengder. Jeg spiser nok aldri bare 30 g makrell når jeg starter. Da går jeg gjerne for hele boksen.. :rolleyes:
Er ketolysebrød det samme som proteinbrød?
Jeg har lagt inn dagens inntak i diett.no og ble skremt:eek: Kh var på 21 g; og jeg så fort at det var brødet, baconpostei og en stor muffins som var skylden - alene var de tre 17 g kh! Måtte bare ha med en muffins på jobb for jeg regnet med å bil sulten. Bra jeg er i nedtrappingsfasen! Har nå lagt inn morgendagens matplan og da er jeg på 13 g. Det som drar i vei i morgen er seterrømme på salaten og tomat i den. Og kremfløte som jeg tenkte å koke kyllingfilet og grønnsaker i. Må vel bruke en del olje og der. Forholdet mellom fett og protein/kh er henholdsvis 1,5 og 2,1. Det er nå bra da:)
Jeg tror jeg må gjøre som du og bruke diett.no en tid framover. Fikk meg iaf en oppvåkner i dag!
Vet du Dollsine, min egen psykoanalyse på meg selv er denne: Jeg fikk med meg en følelse av lav egenverdi fra barndommen som delvis gjør at jeg velger feil type menn, delvis gjør at jeg alltid behandler dem som om de har større verdi enn meg, noe som igjen gjør at de begynner å behandle meg som om jeg er mindre viktig enn de er, til slutt går det på trynet og det blir nok en bekreftelse på den harde leksa jeg fikk i barndommen - og så har vi sirkelen i gang..... :confused: Jeg tror jeg både må lære meg å i større grad sette meg selv i sentrum, samt må jeg kanskje få noen andre til å velge mann for meg;) Selvinnsikten tror jeg ikke det er så mye i veien med, men det er et stort sprik mellom det hodet vet og det hjertet føler....
Jeg var så sliten at jeg gikk tidlig hjem fra jobb i dag, og så kom datteren min bort. Så nå har jeg hatt en koselig middag sammen med datteren min. Vi spiste lavkarbo lasange og i tilleg har vi sittet og skarvlet lenge. Det gjorde utrolig godt og fikk definitivt fokus over på litt andre ting.:)
Håper fettet fikk varmen litt opp i deg igjen Dollsine, sliter du med abstinenser, eller går det rimelig bra?
Det du forteller høres veldig kjent ut Bentevennen! Det blir som en evig runddans som en får følelsen av at en ikke kommer ut av. Derfor er det så viktig å jobbe med saken, jobbe med temaet - og selv om det gjør at en tryner likevel, så tryner vi på en annen måte. Kanskje ikke dummen at andre velger mann til deg :o Går du fortsatt til healer? Snakk med ham/henne om dette, få det ut av kroppen vennen. Veldig bra du gikk hjem tidligere fra jobb i dag - det er også en måte å ta seg selv tilbake, og på verdsetting av deg selv. Bra!
Tror jeg trenger noen dager på å få igjen varmen; foreløpig har jeg fyrt i både ovnen og satt på varmepumpa:p Men jeg har kastet jakka, så det virket kanskje med en gang? Har lite abstinenser ja, og det er jo ikke rart iom at jeg har spist så mye kh i dag :) Kjenner litt rykninger i leggene på kveldstid, har vært sulten i dag - det er det eneste. Den sulten er jo en merkelig greie; skrubbsulten! og så spiser jeg en skive (ja da Prutti...) og er stappmett. Og så går det en time, og jeg er skrubbsulten igjen. Og en skive. Ikke vet jeg hva som skjer, men jeg lurer på om det er kroppens måte å sjekke om det er mat å få. Eller? Høres det dumt ut? Jeg er iaf redd for at den skal slå over på sparebluss av frykt for at det blir slutt på maten, så jeg spiser jeg:rolleyes: Er litt spent på hvordan det blir nå da med Udos og cocosa. Kanskje det blir mindre sult?
Dollsine...
Nå lurer jeg virkelig på om den sulten din rett og slett er litt psykisk.
Kanskje du tenker for mye på mat ?
Men du skal heller ikke se bort fra at karbohydrater trigger sulten.
Jeg har spist litt plommer de siste dagene og kjenner sult en stund etterpå.
Sult, sug eller fys på noe, iallefall.....
Det er meget mulig Sanna - og jeg har tenkt på det selv og. Tror ikke jeg er altfor opptatt av mat/tanken på mat, men akkurat i disse dagene med omlegging sitter det iaf ett og annet og knurrer i magen. Og det spesielt på ettermiddagene. Jeg spiser litt frokost ca kl 0615 (må ha noe i magen, hvis ikke blir jeg kvalm på bussen) og mer når jeg er på jobb kl 0730. Deretter berger jeg fint til lunsj kl 11-1130 ca. Så nærmer kl seg 14 og da begynner knurringen. Tidligere, da jeg spiste høykarbo ble jeg alltid sulten mellom kl 14-15 og måtte ta ei skive slik at jeg berget til middag kl 1630. Det kan være noe mentalt her? På lavkarbo (altså ikke denne uka nei) går det bra til kl 15-1530 alt etter hva jeg spiste til lunsj - dvs hvor mye fett jeg spiste til lunsj :D Jeg gomler et egg eller en babybel på tur hjem, og greier meg fint til kl 17 og middag. Etter den er jeg som oftest mett til leggetid; hvor alternativet er ett egg eller en ost hvis jeg ikke berger.
Jeg har lest litt Skaldeman, som jo fant en metode som fungerte for ham. Han var opptatt av å holde forbrenningen i gang, og sa at hvis man ble sulten og ikke spiste, så stoppet forbrenningen og det tok tid å få den igang igjen. Han omtalte dette som fettbålet som måtte få tilført "brensel", dvs fett. Hva tenker dere om det?
På vanlige slankekurer skal en jo også spise ofte, for å holde forbrenningen i gang. Så det kan godt hende det er noe i det.
Da jeg begynte med dette, var jeg myyyye mindre sulten enn nå.
Jeg dytter i meg litt ekstra med cocosa til frokost, for jeg vet jeg er sulten til lunch. Og om kvelden er jeg begynt å få lyst på "noe" igjen. Men heldigvis ikke søtt !!
Ja, på vanlige kurer handler det om å spise ofte for å holde blodsukker stabilt osv. også. Her er jo det stabilt lell. Han mente iaf at det var viktig. Men du...var du mindre sulten før? Det får jeg ikke til å stemme?
Jeg var mindre sulten den første tiden på lavkarbo. Ganske lenge, faktisk.
Det er nå den siste tiden jeg er mere sulten. Kanskje fordi jeg egentlig spiser, for å holde meg stabil og IKKE for å slanke meg.
Prøve på ketolyse igjen, kanskje....
Jeg vi anbefale deg å spise litt ost eller noe annet med fett men helt uten kh som mellom-måltider nå når du omstiller Dollsine. Den sultfølelsen du føler er styrt av blodsukkersvingninger, det er jeg sikker på, når du tilfører noe med kh, slik som brøderstatning, holder du bare de svingningene lengere vedlike. Så her må jeg nok si meg enig med sjefs-prutten altså, dropp de brøderstatningene;)
Jeg tror på at så lenge man holder kh lavt kan man lære seg til å spise sjeldnere. Før jeg begynte på dette MÅTTE jeg ha noe i munnen i alle fall hver tredje time. Når jeg la om brukte jeg alltid ost som de mellom-måltidene jeg følte jeg trengte, etter hvert trengte jeg det sjeldnere og sjeldnere. Nå spiser jeg svært sjelden mellommåltider, kun hvis jeg må utsette middag pga at sønnen kommer sent hjem eller noe slikt. Det holder med tre måltider om dagen hvis jeg bare sørger for å få i meg minimalt med kh og nok fett.:ja: De eneste gangene jeg føler sug eller behov for noe ekstra er hvis jeg har vært altfor raus med proteinene.
I går spiste jeg feks et stort fett måltid kl. 16, jeg var ute underviste i 4 timer, holdt på så svetten randt av meg, drakk 2,5 liter vann på den tiden, jeg hadde nøtter i veska, men følte ikke behov for det, så mitt neste måltid var kvelds kl. 23, altså 7 timer m høy intensivitet uten mat. På høykarbo hadde jeg minst hatt en sjokoladeplate om ikke to på den tiden;) Jeg synes dette er noe av den store velsignelsen med lavkarbo.
Og ja, Dollsine, jeg går hos healer fremdeles, og nettopp dette er det vi jobber aller mest med, min neste time er den 19. men jeg vurderer litt å få det framskyndet....
Tror du ikke det kanskje er pga av litt mer karber i ferien da, da må du jo omstille kroppen igjen. Fettforbrenningen holder seg bedre og høyere i de periodene man er helt konsekvent, føler jeg
Jeg kommer til å spise mer ost Bente, slik du sier. Og brøderstatningen var grei å ha de første dagene. Og sikkert litt senere også, når jeg ikke har annen mulighet. Men da blir de enkelttilfeller.
Utfordringen blir å holde proteinene nede, for suget etter "noe" kommer når det blir for mye av dem. Men det vet jo du alt om du og :p
Menyen blir omelett til frokost med brokkoli og blomkål + masse krydder for smaken skyld, det var - og blir - fast innslag. Med masse smør oppå. Lunsj = salat med isberg og agurk, evt litt feta, og enten rømme eller olje - alt etter om jeg har ost i. Alt for å holde proteinene nede. Middag; brokkoli/blomkål og kjøtt/fisk i en eller annen form. Kjedelig ja - men nødvendig - også ja!
Første dose av udosen er tatt; synes ikke det var så ille. Fryktet at jeg skulle få tranopplevelse, men det smakte linfrø og det er jo godt? Cocosaen tar jeg fortsatt med toffeesmak da; den sliter jeg med. Bruker den brune varianten og ikke den med kokossmak. Gjør det enkelt og blander oljen i en tett boks, har oppi noen dråper stevia og lar det stå i skapet. Voila og jeg har et deilig mellommåltid :_plystre:
Nå er det sengetid; vi skravles i morgen vi? Klemmer:klem::klem: til alle venner, både til de som kikker innom tråden en gang i blant og til de som er her oftere :hearts:
Ja, Dollsine, ost er genial mellommat, gir ingen kh, bra med fett, enkelt å ha med, raskt å spise, og ikke minst holder seg lenge i romtemp.
Jeg spiser også brøderstatninger av og til ;), men prøver å holde bakverk til 2-3 ganger i uka for at det ikke skal spise opp for mye av kh kvoten. Jeg har forresten funnet ut at det kokosbrødet du sendte link til her for en del sider siden er den som gi aller minst kh og dermed gir minst blodsukkesvingning, så det er faktisk det brødet jeg baker oftest;) det gir også 80% fett. Men jeg lager det helt uten noen form for søtning i da.
Høres ut som en god matplan du har der synes jeg, håper du føler deg mindre sulten i morgen, sakte men sikkert kommer nok den gode ketosefølelsen til deg, tenker jeg:)
Natti natt, vennen, og natti natt til alle dere andre også, nå er det leggetid:klem:
The boss is back. Endelig et tastatur å skrive på! Mål for natten: File negler. 3 meter lange snart, er faktisk ubehagelig å skrive (og jeg er vant med negler :o )
Nå skal dere høre; jeg starter i morgen. Det blir hardt og jeg kommer til å bli grinete. Her sitter jeg i sofaen, kofferten er tømt og vaskemaskinen går. Kom hjem for 33 minutter siden. Grændisen er snart fortært - men jeg er bevisst på ALT nå. Har alle pigger ute. Selvforakten er stor, speilet har jeg mest lyst å hyle til, og jeg har et stoooort behov for å isolere meg. Jeg skammer meg. Jeg har lagt planen klar; den skal bare skrives ned. Jeg kommer ikke til å bruke diett.no fordi den sliter meg ut. Kun til bruk i sammenheng med oppskrifter, men ikke ellers. Det er noe mann...........! Vi trenger ikke stress!
Nå har jeg også bestemt meg for å ikke røyke mer. Jeg har en melding på telefonsvareren ang. jobbintervju - på den jobben jeg søkte på som helgardering. Jeg vet jeg får den om jeg stiller til intervju - men det er ikke den jobben jeg ønsker. Jeg får ringe på den jeg ønsker mest å forklare situasjonen, rett og slett.
Viktigste framover nå er a) kontakte psykolog b) ordne jobb c) få orden på kosten d) skaffe en plass å bo e) forholde meg kun til snusen enn så lenge f) bake kake
Er rastløs, så skal hive meg rundt her. Skrives i morgen. Sov godt og fredfullt <3
Hei i natten alle sammen :)
Gratulerer med dagen som var Prutti og lykke til med alle omveltingene som venter deg krysser fingrene for ønske-jobben
Appelsinpiken...midt i all lesingen siden sist ble jeg fryktelig bekymret for deg!!! Håper de finner en eller annen ufarlig ikke-kronisk tilstand, og at du kommer deg fort igjen og får fortsatt studiene!! Sender deg en stor :klem:
Bente1, om du ikke føler healer gjør det store for deg ville jeg prøvd tankefeltsterapi. Det gjorde underverker for meg, jeg fikk tatt et skikkelig oppgjør med fortida, og bearbeidet ting jeg ikke visste plaget meg engang...høres rart ut, men det lå ting under overflaten som kom veldig tydelig frem bare jeg turte å se etter..
For du har kommet langt når du ser at det er fortiden din som setter grenser for fremtiden. Det videre skritt vil være å avfinne seg med fortiden, bearbeide og bestemme hvordan fremtiden skal se ut...høres veldig enkelt ut i teorien da :o
Dollsine, jeg synes det høres ut som om du periodevis er ganske streng med deg selv, men at du deretter faller litt fra? Mulig jeg tar helt feil nå, jeg er jo bare delvis innom og leser sporadiske innlegg...men rødvin f-eks stopper iaf opp forbrenningen..? Ellers må jeg si at jeg beundrer deg for pågangsmotet ditt, og din evne til å tenke på andre! Og dette er ikke ment som kritikk, bare en refleksjon jeg har gjort meg...
Dere andre her inne, jeg har lest det meste siden sist, men jeg klarer ikke å huske alt jeg har lest innen jeg kommer til enden og skal skrive selv:confused::rolleyes:
Men jeg synes iaf at det er flott at tråden fremdeles er så levende, og at dere holder ut alle sammen! Jeg har sakte, men sikkert kommet meg over på ordentlig lavkarbo igjen, og jeg har omtrent ikke-eksisterende røyksug...det gikk SÅ fort over, helt merkelig!
I dag har datteren min fått være kokk, og med min lille hjelp har hun laget lavkarbosjokoladekake :D Her er link
Men jeg laget kremen oppå fra eget hode...
Tok ca 50-60g romtemperert smør, blandet med sukrinmelis (en god dæsj:p )og 3-4 stooore toppede ss mascarponekrem, hurtigvispa dette sammen, og spedde med kremfløte til den fikk en grei konsistens Deretter strødde jeg i bakekakao mens jeg vispa og til slutt 1-2ts sterk kaffe og litt mer kremfløte for konsistensen... Sier seg selv at dette blir vanskelig for andre å følge. MEN resultatet ble fantasisk!!! Den kremen ble den beste jeg noen gang har smakt! Nydelig luftig, kremete, mørk og fyldig...
Tanten min kom overraskende på besøk i kveld, og hun fikk da smake sin aller første sukkerfrie kake. Hun digget den!! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.