< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Sanna 1 sa for siden:

Ja, er ikke det en skikkelig motivasjon, vet ikke jeg ! :)

bente1 sa for siden:

Åååå så kjekt, gratulerer!!!!:klem: Begynn å pakke ned alle de "nye gamle" klærne du så kan du snart spankulere rundt og føle deg fiiiiin:)
Greit å ta en sjekk på klærne av og til ja, av og til har man et bilde oppe i hodet sitt om at man er større enn man virkelig er. Jeg prøvde en bukse her om dagen feks, hadde tenkt at den var det ingen vits i å prøve før jeg var under 70 i alle fall, og da jeg prøvde den på var den faktisk litt for stor. Mye mentalt i dette altså - jeg følte meg slankere da jeg kjøpte den buksa enn jeg føler meg nå.....

Nysgjerrig nok sa for siden:

Takk for søte kommentarer Sanna og Bente!
Du har rett i at det er kjempemotiverende Sanna - har plutselig mere klær og utvalg enn før, mere som passer / sitter fint, større grunn til å pynte meg og bedre sjanse til å føle meg fin. :D

Rart det der Bente. Kilo er en mental greie. En bonus at jeg er mindre enn jeg føler meg - samtidig som jeg skulle ønske at det var omvendt...ikke helt kanskje, men at jeg kunne føle meg som jeg er. Hm - merkelig. :confused:

bente1 sa for siden:

Vi kommer kanskje dit med litt tid. Den mentale prosessen tar mye lengre tid enn den fysiske tror jeg. Hvordan man ser seg selv vektmessig, selvtillit og selvfølelse, og ikke minst de følelsesmessige problemene som i mange tilfeller (i tillegg til fysiske årsaker) har vært med på å få oss til å missbruke karber og få oss opp i vekt i utgangspunktet.....:rolleyes:

Dollsine sa for siden:

Så utrolig godt å se så mange innlegg da! Takk til dere alle sammen! Og takk for gode råd i ettermiddag da jeg var litt "utafor". Kjente at det å lese innleggene deres gjorde situasjonen lettere. Jeg rakk å ta en skive ost før jeg leste Bentes innlegg om å ikke ta noe, men det får våge seg. Jeg spiste bare en skive ost da, og det gjorde iaf godt for hodet som var bekymret.

Jeg har fått en del spørsmål ser jeg nå, som jeg skal prøve å svare på. Nei, jeg tar ikke vitaminer nå, jeg har i perioder vært plaget med kraftig hjertebank og ser en sammenheng med vitaminene på ketolyse.no. For tiden tar jeg derfor bare seloljen og magnesium. Seloljen tar jeg for knærne, men ser ikke bort fra at jeg kan droppe dem til fordel for udosen.

Bente, du sier du hadde det sånn i flere uker....håper jeg ikke skal gå sånn lenge altså. Det er ganske slitsomt. Jeg besvimte ikke i dag selvfølgelig, men plutselig fikk jeg det for meg at hvis jeg ikke fikk i meg mat i magen så kunne det skje. Satt i møte da dette skjedde, så jeg tok med meg vannflaska og sa jeg måtte fylle på den. Og tok ett par store skjeer av eggsalaten samtidig. Det gjorde godt i magen, og det roet kroppen. Men jeg og ser jo at egg og majones ikke fører til at blodsukkeret fyker i været, så det er nok meg psykisk. Fryktelig ubehagelig psykisk er det og. Har litt sånn "utafor-kroppen-følelse". Snodig. Nå har jeg spist taco med hjemmelaget krydder, en solid klatt smør, ost, rømme og litt salat. Hodet er fortsatt susete, kroppen litt sånn utafor, men jeg er mett. Og som drikke til har jeg snart helt i meg 1,5 liter blå farris.

Jeg hører da ofte på deg jeg, gjør jeg ikke? Kopierer jo til og med deg og kaller det "Bente-pakka". Neida, jeg forstår hva du mener, og skal prøve å holde noen dager til før jeg kaster inn håndduken. Jeg skal også holde ut i helga, selv om jeg synes hverdagene er verst. Opp før kl 06, i seng rundt kl 23. Det er en laaaaaang dag det.

Du har kanskje rett Sanna; så mye vann kan være dumt. Men vannet erstatter maten ser jeg... Skulle kanskje spist litt mer.... Det spørs om det går for lang tid på bare olje fra kl 0615 til kl 1130. De tre foregående dagene har jeg tatt oljene ca kl 08 - 0830, med lunsj ca 3-4 timer senere. Dette er noe jeg kan prøve meg på over helga igjen.

Kjenner suget etter pepsi max nå jeg, da jeg er slapp, ullete vondt i hodet, og er usikker på hva det er som skjer.

Lille venn!?!?! Har du barnebarn!? Jeg trodde du var ei ungjente på noen og tyve :D Så artig at du er på "vår" alder da gitt. Veldig koselig! Det går helt sikkert bra på all inclusive ferie; jeg har prøvd det to ganger og det er mye å velge mellom. Men! Det er lite fett i maten da, med unntak av det som er fritert (med potet inni :() Ta med deg cocosa som back-up så er du sikker. Men vær obs på at den smelter ved 24 grader.... Håper du har kjøleskap på rommet da:) Udo's er en olje med omega 3-6-9 i som noen sverger til i LK. Du finner masse info i denne tråden. Mange bestiller den fra www.iherb.com, men jeg kjøpte min på helsekosten. Tenkte at jeg sparer så mye på snavvel, brus og annet at jeg måtte da kunne ta meg råd til en flaske der. Udo'sen smaker linfrø, og er ok ellers. Tran er absolutt mye verre! Jeg tar udosen før cocosaen som jeg har stenket med en dråpe engelsk toffee:p

<strong>Sanna</strong> da; vi er da ikke gamle kjerringer! Vi har bare feiret 29 flere ganger enn de andre vi:D  Den middagen din var verdt kiloen; for den forsvinner med en gang. Glem  den! Så synd du har sånne kramper! Det er ganske ille, for jeg har  tendenser til det jeg også. Jeg tar 400 mg magnesium i det jeg legger  meg, og evt 200 mg til hvis behov. Og så strekker jeg ut leggene flere  ganger i løpet av dagen; da er det iaf lettere å stoppe krampene når de  kommer, enn om jeg ikke strekker ut. Jeg har aldri hørt om eller tenkt  over vann og kramper, men det er meget mulig det er en sammenheng. 

Så sprek du er blitt <strong>Pruttis! </strong>Du må fortsette å trimme; det  hjelper på både kropp og sjel det vet du. Men du er litt slem med deg  selv da som har bilde av deg selv om bakgrunnsbilde, selv om jeg  absolutt ser nytten:D
   Fett = fett, men jeg tror på kvalitetsfett jeg da. Det er jo tross alt det kroppen min består av også :p Udosen er dyr, jeg husker ikke hva jeg betalte for min, men se lenke lengre oppe i innlegget mitt.  

Takk for den DJEVELSKE støtten; sånt liker nå jeg da. Det hadde bare  vært SÅÅÅÅÅÅ bra å komme nærmere 81-80 tallet neste uke ja. Og så er så  utrolig godt å se at den gode gamle Prutti er tilbake. 

Det er godt å se deg tilbake også <strong>Piken</strong>. Godt at du skal spise til  fettet renner ut av nesa; du vet det er akkurat det som skal til. De ekstra grammene fjerner du fort; vi er vel enige om at dere ungdommene går ned fortere:D enn oss som har fylt 29 noen ganger?  Jeg tror du har søtsuget ennå tross så stort fettinntak pga at kroppen er i omstilling og muligens en smule forvirret. Den er vant til å melde behov for søtt når den opplever krise, så også nå. Så hold ut, hold ut. Da jeg var barn spiste vi ofte eggedosis med kakao oppå som dessert; verdt å prøve tenker jeg. 

Hold ut Nysgjerrig, det er ikke verdt det - og det vet du! Ta deg litt fløte, pisk den opp for å få mer volum. Det hjelper skal du se. Jeg har for øvrig hørt at Brasil er landet for de med underlige kroppsfasonger. Der er det visst helt ok å ha buler her og der, gjerne med en tangatruse innimellom valkene. Så bra du fant klær som passet til turen da, str 38 er drømmestørrelse for meg det... En smule misunnelig nå igjen ja....

bente1 sa for siden:

En osteskive som "nødsmat" går helt fint - det gir littegranne proteiner, men null karber, det har jeg også brukt en del ganger

Jeg mente ikke at du ikke hører på meg vennen:klem: jeg var bare så veldig redd for at du skulle ty til noe som bare ville føre til at hele prosessen ble utsatt så du skulle komme inn i en dårlig sirkel - ikke ment som noen klage, bare min "moderlige" omsorg;)

Ja, jeg har 110% forståelse for at det er slitsomt. Nå tror jeg det vil gå bedre for deg, du har jo levd ganske lenge med lite karber og mye fett, men jeg gikk fra ekstrem høykarbo og lite fett til dette kostholdet, hadde misbrukt kroppen for lenge og tror det derfor tok ekstra lang tid for meg:ja:

Og om det tar litt tid, så gi det litt tid. Forhåpentligvis vil du, som meg, merke det på klærne og vekta, og det gir absolutt motivasjonen til å komme igjennom det. -Og selv om det skulle pågå en stund, så blir det sjeldnere og sjeldnere. Som sagt hender det at det skjer for meg fremdeles. I dag stakk jeg feks en kjapp tur til byen for å kjøpe nye høstsko rett etter jobb. På vei hejm opplevde jeg akkurat det samme som deg, hadde problemer med å gå opp bakkene her (ca 10 min). Det skulle jo ikke være noe problem, for tirsdag danset jeg jo 4 timer i strekk...men likevel. Jeg kom meg hjem, tok en kopp te med cocosa og ventet til middag med mat.
Tror selv at grunnen til dette var at jeg var i nærheten av 15g kh i går, samt spiste i meste laget med proteiner. Jeg hadde styremøte, rakk ikke middag før til kvelds, og endte med å forsyne meg litt for mye av både peanøttkaka og osten jeg hadde satt fram som servering i mellomtiden....:p

Jeg tror at om man bøter på det med å spise noe man ikke skal spise, så forverrer man situasjonen istedenfor å forkorte den. Jeg har gitt meg selv en litt "ekstrem-tanke" å sammenligne med: Dersom man gir en alkoholiker alkohol for å bøte på alkoholabstinenser, så fortsetter jo bare avhengigheten, og så snart man tar det bort, kommer abstinensene tilbake:rolleyes: Selvfølgelig ikke helt sammenlignbart, men det hjelper oppe i hodet mitt....

Bestem deg sånn ca hvor mye karber og proteiner du skal ha og hvor mange måltider du skal fordele det på - og så hjelper du på med fettet du trenger for å holde deg ok mett. Du skal ikke gå sulten, men om du kjenner det bittelitt at du er litt sulten og har litt lavt blodsukker rett før neste måltid prøv å finne deg til rette med det, si til deg selv at det er som det skal være, du skal jo ned i vekt, og den korte stunden får heller kroppen jobbe med å hente fra fettlagerene dine;) Etter hvert blir kroppen flinkere og flinkere til nettopp å hente energien fra fettlagerene når den trenger den, og da vil du ikke oppleve slikt så ofte lengere:)

Og du, jeg koser meg med ett glass eller to pepsi max i kveld;)

Sanna 1 sa for siden:

SYYYYYYYYYK !!
Steike så vondt jeg har i halsen i dag.
Jeg har skuffen full av Strepsils, kjøpt i utlandet.
Men det er vel spekket med kh.
Fant en uten sukker, men den inneholder 70g sorbitol og 413mg "andre karbohydrater" pr. tbl.
De andre ingrediensene er acasia, sucrose, glucose, saccharin sodium osv.....
Skal jeg bare lide, eller hive meg på 1 tbl 3-4 ganger i døgnet ??
Jeg har så sabla mye å gjøre i helgen og har ikke tid til å være syk !:mad:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen!

Stakkars Sanna som er syk!!! Ønsker deg masse god bedring:klem:
Hvis du synes strepsils hjelper deg, så ta en noen ganger til dagen når du trenger det. Sorbitol omdannes til glukose i kroppen, men det kan da ikke bli så store mengdene utav det med de små tablettene. Når man har vondt i halsen begrenser det seg jo hvor mye grønnsaker en får ned, så totalen blir gjerne ikke større enn vanlig uansett:)

Appelsinpiken sa for siden:

Sanna: Tror jeg hadde tatt hvertfall noen av de hvis det er ordentlig ille. Og så kan du kanskje kombinere med hostesaft av noe slag?
Selv våknet jeg i går med at det føltes som om jeg hadde mistet evnen til å produsere spytt -knusktørt i munn og hals. Så våknet jeg og glemte hele greia.
Men i dag våknet jeg med knusktørr munn og hals igjen, men nå har nesa begynt å renne også. Rett på apoteket etterpå og kjøpe hostesaft (den får nesten inneholde så mye karbohydrater den vil. Jeg skal bli frisk fortest mulig - og det er grenser for hvor mye hostesaft jeg får i meg når det smaker så vondt!)

Lurer på hva jeg skal lage i dag. I går var jeg ute og kjøpte stavmikser med både det ene og det andre ekstrautstyret fra wilfa. Og så har jeg fremdeles ikke fått brukt den - bare fordi jeg syns det ikke er noe gøy å gå ut på kjøkkenet, og så er det masse folk jeg ikke kjenner der. Sånn sett er det mye triveligere å være hos kjæresten - men når jeg er der så har jeg nesten ingen av tingene mine, og det frustrerer meg skikkelig!

Dollsine sa for siden:

Bente! Akkurat nå skulle jeg så gjerne gitt deg en stor klem! Du er bare så god! Vet du det? Får du høre det av andre også? Hvis ikke har de ikke skjønt hvor gulle god du er!!

Morgenvekta her var 81,9 folkens! 81,9!! Og det vil jeg bare si, at hvis Bente-pakka gir slike resultater videre, så får hodet være susete det vil, konsentrasjonen aksepteres å være på lavmål, og svimefornemmelsene kan bare stille seg i kø.

Jeg hadde ikke tenkt å spise noe søtt eller noe sånt for å "få opp blodsukkeret" nei, men ost gikk an så det tok jeg. Og som jeg sa i går så fyker jo ikke blodsukkeret i været av en skive ost heller, så det sitter mellom ørene:rolleyes:. De første dagene med Bente-pakka var tøffe, men i går fikk jeg lengre tid fra jeg stod opp til det ble tid for lunsj. Det ble ille. Jeg er jo egentlig ikke sulten på morgenen, men har alltid spist for å slippe å bli kvalm og få mageknip (for det er ikke noe alternativ altså!) som jeg bruker å få hvis jeg ikke spiser. Dvs før oljenes tid. I dag har jeg drukket vann, og skal ta oljene etterhvert når jeg kjenner det blir behov for noe. Jeg er ikke sulten pr nå, og har vært våken en times tid.

Jeg la nettopp inn i diett hvor mye jeg spiste i går, og det ble fantastiske 1982 kcal! Av dette var det 178 g fett, 5,75 g kh og 66 g proteiner. Det som dro avgårde kcal (i tillegg til oljene) er majonesen; blandet den salaten min med 80 gram sjøh... :D Det var litt mye kjente jeg da jeg spiste, men det vet jeg til neste gang.

Her i Trøndelag er det et fantastisk fint vær i dag, med blå himmel, sol og pr nå 8 grader. Jeg har fyrt i ovnen og koser meg med dere og snart avisa. Kvalitetstid!

Før jeg poster så vil jeg et visomsord med dere:
Det kan bli vanskelig, sa Tvilen. -
Det kan være risikabelt, sa Frykten. -
Det lønner seg kanskje ikke, sa Fornuften. -
Gjør det likevel.....hvisket hjertet :)

Ha en god dag!

Dollsine: WOW!!! Me like!
Jeg har tydeligvis vært helt i ørska, men hva er Bente-pakken og hva må jeg gjøre for å få vite mer? :blomster:

Dollsine sa for siden:

Stakkars Sanna som er syk! Jeg skjønner dilemmaet ditt, men det kan være verdt det for en dag eller to! Drikk masse vann, te, hold deg varm på føttene. Før i tiden brukte jeg alltid dråper fra solhattolje når jeg kjente forkjølelsen var i anmarsj. Og det fungerte alltid, og om jeg kom i gang for seint så var jeg syk kortere tid. Så den anbefaler jeg, og den er vel uten sukker? Jeg fant en artikkel på nettet om hvem som ikke bør bruke solhatt, og bl.a kom det opp de med gikt, så det går ikke for deg:(. Nesespray er også sukkerfritt og gjør at en føler seg litt bedre. Da vi var i Tyrkia for mange år siden fikk vi noe som het tylol hot på hotellet da mannen min ble syk (feber + forkjølelse + mann). Det var en pose som ble blandet i kokende vann, som han drakk, og smakte sitron. Av det jeg kunne lese på pakken var det ganske mye paracet i den + og annet snadder, men du verdens min som det funka. Han svetta hele natten og var frisk neste morgen. Tylolen selges på apotekene der nede, og vi tenkte ikke på å kjøpe med hjem da vi dro. Siden har vi ikke vært der så...

Er repsils det samme som strepsils? Her er en lenke til nærigsinnholdet i repsils www.allergimat.no/butikk/s/products/view.html?p=29984 :(

Piken er også syk, underlig hvor mye du skulle få på kort tid da... Jeg sverger til curamed når halsen er som din; men jeg finner ikke noe på nettet om det er sukker i den eller ikke. Jeg fant en om curamed for barn, hvor det stod sukkerfritt, så kanskje den kan gå? Det gjelder deg og Sanna.

Dollsine sa for siden:

Takk! Må innrømme at jeg liker også:D:D:D

Bente spiser en lunsj som består av egg, røkelaks, skinke, ol + majones. Dette ble Bente-matpakka for meg. Så begynte jeg med samme opplegg som henne med olje til frokost og Bente-matpakka til lunsj. Etter hvert laget jeg et opplegg for meg, som jeg kaller Bente-pakka: oljene til frokost, lunsj som Bente, solid middag (kjøtt, ost, rømme, fløte + salat/grønnsaker men minimalt med kh) og olje til kvelds (er ikke sulten på kvelden etter en solid middag). Resultatene så du :D

Ahaaa!
Memo to self: Kjøp fett pålegg til å lage påleggssalat! Egg og litt majones har jeg jo alt. Det her kan jeg jo nesten fikse på skolen også. At jeg ikke har tenkt på det før. De serverer jo kokt egg og majones i sånn liten greie (som jeg ikke klarer å gi noe navn på). Et lite stykke lykke traff meg akkurat!
Men først må jeg gå å bruke opp kjøttet jeg kjøpte så det ikke blir gammelt. Kjøtt + fløte + masse fine grønsaker + brun cocosa for ekstra fett. Fin frokost! :p

Pruttilutt sa for siden:

God morgen!

Først; Gratulerer med absolutt koselig tall på vekta,Dollsine! Kjempebra :D
Sanna og Piken: God bedring!:hearts:

Nå, en liten tankevekker.
Både virus og bakterier er organismer som bl.a. livnærerer seg på glucosemolekyler (og virus som spiser friske, vanlige celler). I kreftforskningen viser det seg at kreftceller får mindre overlevelsesgrunnlag når det ikke er tilgang på karb i like stor grad. Det samme gjelder virus og bakterier. På lik linje med at man har søt urin ved urinveisinfeksjon og det hjelper med det motsatte (syrlig), er det det samme ved halsinfeksjoner, f.eks. Halspastiller består av en god del sukker eller kjemikalier som kroppen tror er sukker. Det legger seg som et belegg i halsen og gir bakterier og virus overlevelsesvilkårene de trenger.
Jeg anbefaler å drikke varm te og Fribol halsdrops fra apoteket. De har to smaker og er veldig effektive.

Nå holder jeg på å tømme kontoret til mamma mens hun er nede hos mormor og hjelper til med pakkingen. Tror hun blir overrasket når hun kommer hjem :D
Vi skal sparke noen vegger og male både vegger og møbler slik at det blir fint. Blir spennende. Liker å holde på med praktiske ting, ser jeg :D Blitt mye ila. sommeren nå.

Skal lage lapper til lunsj. Håper dere har det fint, og igjen; Jeg er så glad på dine vegne Dollsine! :blomster:

Sanna 1 sa for siden:

Takk alle sammen for gode råd!
Foreløpig har jeg gurglet halsen med Listerine, - det reiv "godt".
2 paracet har jeg også tatt. Håper ikke det blir skikkelig forkjølelse, for jeg har astma og da har vi det gående i ukesvis......
Men nok syt og klag.... jeg lider ikke i stillhet, jeg!
Har du vurdert å omskolere deg til dekoratør eller interiørkonsulent, Prutten? Kanskje du kunne blitt møbelsnekker tom.? Du er jo et arbeidsjern, når det gjelder oppussing osv....... Jeg liker oppussing, når jeg er ferdig, men jobben ? Gubbes så fælt..
Det kommer foressten noen og ser på huset med alle vinduene på tirsdag igjen. Og på onsdag kommer takstmannen.
Gosh, tenk om det blir solgt!! Også vi som ikke har noe sted å bo!!!!!!!!!!
Bente, du bor vel i Bergen, - vi kommer !

bente1 sa for siden:

Dollsine:
Ååå, jeg er sååå utrolig glad for at det går nedover på vekta di!!!! Det har du virkelig fortjent, vennen! Stå på videre du, sier "mamma-bente":heia:

Og tuuusen tusen takk for de gode ordene dine, varmer hjertet mitt, skulle gjerne gitt deg en stor klem tilbake, dollsine-mor:klem: Tror jeg er ganske snill mot de jeg er glad i:hearts: ....men kanskje ikke like snill mot de jeg anser for ikke ikke å være så snille selv..... litt må man vel få lov til å prioritere....

bente1 sa for siden:

God bedring, og lykke til med hussalg, Sanna!
Nei, jeg bor jo i Stavanger jeg, har jo prøvd å overtale deg til å komme hit vet du, her har du barn, barne bar + meg, da;)
-Men ser det poenget du hadde tidligere om husprisene i Stavanger altså!

bente1 sa for siden:

Snille jenta som ordner og styrer for hele familien!:hearts:
Litt enig med Sanna - kanskje du skulle tenke litt på den type jobb - virker jo som du liker det veldig godt. På jobben har jeg typisk jobb som går på å "analysere, tolke osv", altså mye i hodet, og jeg kjenner at jeg også liker å få gort noe praktisk av og til for å få en slags balanse. -Så jeg liker også ekstremt godt å innrede og dekorere, da får jeg gitt uttrykk for de estetiske og kreative sidene mine. Du er jo også en krativ person, så kanskje kan det være noe å tenke på;)

Sanna 1 sa for siden:

Ja, filler'n, - det gjør du jo.....
Trodde lavkarbo skulle skjerpe hjernen jeg, men det ser ikke sånn ut.....
Ja, det var de fordømte husprisene da... Er inne på Finn hver dag, jeg.
I dag så jeg en grum leilighet i St. Olav og en enda grummere på Hinna Brygge...... LOTTO, LOTTO, har du glemt meg?

Dollsine sa for siden:

Jeg håper du får solgt huset Sanna, det er jo første "bøyg". Så ordner det seg alltids med et sted å bo tenker jeg; garantert!

Har endelig spist eggsalaten min nå; jaggu var det godt med mat:hungry: Stakkars kroppen som utsettes for slike eksperimenter som min gjør; først bre vann i 1,5 t, så cocudoscoctail, deretter 2 timer før eggsalat. Er det rart om jeg ble varm, svett og svimmel da jeg spiste da? Not...Kroppen gikk vel nesten i sjokk tenker jeg:D

Ellers er hodet litt bedre nå etter mat; var ganske ubehagelig før mat da. Men jeg satte grense på mat 4 timer etter jeg stod opp og det holdt jeg. Var ikke sulten på noe vis, men kjenner det i topplokket. Nå hører jeg Sannas ord hele tiden; hun spurte om sulten er psykisk. Det skal jeg nå forsøke å finne ut av da:rolleyes:

Sanna 1 sa for siden:

Ja, det er ikke godt å si det der med sult.
Før i tiden, når jeg slanket meg, tenkte jeg på mat hele tiden og kjørte strikt på å spise hver 3. time. Når kl. nærmet seg, behøvde jeg ikke se på klokka engang. Jeg var SULTEN.
Og i helgene ble jeg veldig sulten, når jeg benket meg foran tv (uten slankekur). Og ikke minst ble jeg sulten, når jeg kjedet meg.....
Jeg skal ikke si at jeg aldri er sulten på lavkarbo, for det hender. Men det er sjeldnere og på en annen måte.
Jeg spiser ca. hver 5. time, selv om jeg ikke er direkte sulten.
Får jeg for sjelden mat, får jeg migrene, selv om fett, prot. og kh- mengdene er dekket.

bente1 sa for siden:

Siden så mange snakker op "Bente-pakka" nå, føler jeg egentlig at jeg bør systematisere litt hvordan og hvorfor jeg gjør som jeg gjør, slik at dere kan se på helheten og vurdere om det faktisk er noe som passer for dere eller ikke, vil ikke at noen skal gå inn på noe som egentlig ikke passer for dem...
Dette blir nok et litt langt innlegg, så hvis du ikke har tenkt å prøve dette, så kan du sikkert droppe å lese det;)

Først: Jeg har lest mye om alt som har med lavkarbo å gjøre. Deretter har jeg analysert, tolket, gjort meg erfaringer og tilpasset og konkludert ut fra hvordan det fungerer for min kropp. -Men det at det virker for meg, betyr jo ikke at det virker for andre, det er det alltid viktig å ha i bakhodet:rolleyes:

Generelt hva jeg gjør og hvorfor:
-Mye vann, iskaldt, når du har drukket veldig mye vann, så drikk gjerne enda litt til... Iskaldt vann øker forbrenningen. Hvis du er redd for å vaske ut salter, så juster med å innta noe Farris, bruk LO salt der det passer og ta et multi vitamin-mineraltillskudd.
-Ligg så lavt du kan på karbene. Spis godt med grønnsaker (helst minimum 4 forskjellige typer om dagen, mengden av hver type må tilpasses i forhold til kh) for at fettforbrenningen skal fungere optimalt, litt fete meieriprodukter for smak og fett, men unngå ellers andre karber i størst mulig grad, også bær, frø og nøtter. De stjeler fort for mye karber, jeg tror grønnsaker er essensielt for prosessene i kroppen, også fettforbrenningen, så spiser du mye frø, nøtter og bær kan du fort enten komme for høyt i kh eller du må redusere på grønnsakene, og det er ikke ideelt!
-Det betyr at man må begrense brøderstatning som inneholder frø og nøtter, prøv å ha det maks 2-3 dager i uka, og begrens mengden. Kokosloffen mener jeg en kan ha oftere, for den inneholder veldig lite kh og har 80% fett. Spesielt hvis man spiser den i tynne skiver med godt m smør på (og fett pålegg), da blir det fort 80-90% fett;)

• Bestem deg for en passe mengde proteiner for din kropp. For oss gamlinger med mindre muskelmasse og bare moderat mosjon, tror jeg 70g om dagen er mer enn nok. Unge, muskuløse mennesker som trener mye trenger helt sikkert mer. Må tilpasses DEG. Proteinene kroppen ikke trenger for å vedlikeholde celler og muskler brytes ned til glukose. Får man alt for mye proteiner så får man altså stigning i blodsukkerog insulinutskillelse. Insulin stopper fettforbrenningen og øker fettlagringen, derfor ekstremt viktig å holde blodsukkeret nede for å få optimal fettforbrenning.
    -Når du har bestemt deg for passe mengde kh og protein for deg, så fordel det på ett antall måltider om dagen som du synes er passe. Blir det for få, så fordel den maten på flere måltider, blir det for mange, så ta den i færre måltider. -Men ikke pøs på med ekstra kh og prot innimellom måltidene ut over det du har funnet ut er passe mengde for deg. En liten ostebit er selvfølgelig ok;)
    -Deretter legger du til nok fett til at du holder deg mett. Blir du sulten mellom måltidene, så gi deg selv litt fett fram til neste måltid. Fett er det eneste som gir null blodsukker økning og dermed ingen insulinutskillelse, altså null hemmende effekt på fettforbrenning. Tvert imot, når kroppen får nok fett virker det positivt på fettforbrenningen, den øker. Og for å forbrenne mest mulig fra kroppen vår trenger vi mest mulig optimal fettforbrenning.
    -Du skal selvfølgelig ikke gå rundt sulten, men ingen tar skade av å kjenne bittelitt sult like før man skal til å lage middag. Så lenge kroppen er overvektig har den nok energireserver å ta av, og om vi har gjort det vi kan for å optimalisere fettforbrenningen, så får kroppen energien den trenger selv om du er sulten i 30 minutter før middagen....
    -Begrens alkohol til ett minimum. Alkohol stopper fettforbrenningen mens den er i kroppen, men påvirkningen på fettforbrenningen over td er kanskje viktigere, jevnlig alkoholinntak optimaliserer ikke fettforbrenningen, tvert imot.

Så mer spesifikt hva jeg gjør i løpet av dagen:

1. Frokost. Er du sulten når du står opp, så skal du selvsagt spise. Er du ikke sulten, så er det bare en fordel å vente. Om morgenen brenner kroppen kun på fettlagerene dine, å tilføre litt fett kan være bra, da sier du til kroppen "er er det god tilgang på fett, så bare fortsett å brenne fett du". Vent med å tilføre protein og kh til du kjenner at du trenger det, ikke "spis for at du har lært fra du er liten at man skal jo spise frokost".;)
  2. Lunch. Personlig begrenser jeg lunchen til hovedsaklig fett og proteiner, så godt som ingenting kh. Men her kan du selvfølgelig godt spre de grønnsakene du har tenkt å spise på to måltider istedenfor ett, bare pass på at det blir delt opp da, ikke dobbelt opp av de kh mengdene du har tenkt å holde deg innenfor. Jeg passer på å få i meg fisk til lunch så godt som hver dag. Omega 3 øker fettforbrenningen og bør inntas hver dag. Liker du tran, kan du jo ta det isteden.
  3. Middag. Jeg lar middagen være hovedmåltidet mitt, med både godt med fett, godt med proteiner og mesteparten av de grønnsakene jeg inntar i løpet av dagen. En god middag rett etter jobb holder meg mett lenge og fører til mindre fristelser for småspising på kvelden.
  4. Kvelds: Tenger du ikke det så dropp det, det gjelder samme som for frokost. Jeg må ha noe mat til kvelds. De fleste dager velger jeg noe med kun fett og proteiner, feks egg og bacon: da tar jeg ett egg og nok bacon og smør til at jeg holder meg mett av det, slik holder jeg fettprosenten oppe og proteinmengden nede.

Som dere ser spiser jeg mindre på dagen og mer på kvelden. dette er tilpasset meg. Jeg er ikke så sulten på formiddagen, og jeg har en jobb der jeg sitter mye i ro, enten foran en skjerm eller i møter. På kvelden er jeg mer aktiv, danser, går tur, husarbeid, klesvask, oppussing, går somoftest til butikken istedenfor å kjøre osv. Jeg trenger derfor mer proteiner + de karbene jeg skal ha på kvelden i forhold til på dagen. dersom man har en jobb der man løper mye rundt på dagtid, må man helt sikkert fordele annerledes, viktig at det er tilpasset din dag:)

Jeg tror kanskje dette kan passe oss om er litt opp i årene, ikke spesielt treningsmennesker, og har mer insulinresistens enn de som er yngre, aktive, trener mye, så husk at det er slett ikke sikkert det passer for deg. Insulinresistens er også noe som er veldig individuelt, så noen unge mennesker kan ha sterk grad av det, mens slett ikke alle har det selv om man er "voksnere";)

Dollsine sa for siden:

Beste Bente! Så godt som du oppsummerer LK for oss som er 29+. Dette er oppskrifta på Bente-pakka; den er helt ypperlig. Og så er det bare å tilpasse til egen kropp. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive innlegget; det hjelper meg og sikkert flere med.

Jeg har tenkt litt på opplegget ditt siden du beskrev det for en tid tilbake; det ligner jo veldig på skaldemans opplegg for de med mye overvekt (husker ikke tallet: 15+? 30+?). Forskjellen er at du også begrenser proteinene, noe han i utgangspunket ikke gjorde. Skaldeman var også opptatt av forholdet mellom fett og prot/kh, og at det helst burde være minst 1:1, dvs minimum like mye fett som prot og kh tilsammen. Det beste var å få til mer fett enn de to andre. Ved å holde kh nede og proteinene på 70 så greier du det fint. Du er veldig flink!!

bente1 sa for siden:

:klem::klem: Tusen takk. Vil jo gjerne hjelpe dersom noen kan ha hjelp av det, men har heller ikke lyst til at folk skal kaste seg på noe som egentlig ikke passer for dem bare pga at de ser det virker for meg..... Ikke så lett det der, hadde vært letter om det fantes noe som passet for alle;)

Dollsine sa for siden:

Det har du helt rett i. Det er jo det som skjer: folk ser at LK fungerer for noen og kaster seg på bølgen - og jeg tror mange ikke får oppfylt forventningene sine. Mange går ned i vekt, men jammen er det mange som ikke gjør det også!

Og så begynner de å prøve, utforske, spekulere - og så kommer stresset. Sånn som jeg.... :o Det er veldig viktig at det blir presisert at alle må finne sin variant, slik du gjorde; men det er jo ikke lett. Det er derfor greit å se hva andre har gjort, og evt å kunne bruke det etter en lokal tilpasning til seg selv.

Pruttilutt sa for siden:

Håper du blir bedre i halsen snart, er kjipt å ikke være helt pigg. Særlig nå som dere skal ha full rulle med hus og mulig salg- gosj så spennende da!! Håper dere får en god takst og at dere finner noe som passer både behov og ønsker :)

Har tenkt på interørfag, faktisk, de seneste dagene. Det er noe jeg absolutt liker å gjøre! :D Får vurdere det litt nærmere etterhvert.

Absolutt! Og, det er så koselig å se gleden til mamma, for det er _ingen_ i familien som hjelper henne med noen ting, noen gang. Jeg har jo bidratt selvfølgelig, men nå er vi to om dette.

I pysjbukse, hestehale og malingsflekker både her og der ringte det på døren i ettermiddag. Jeg la fra meg malekosten og rusla bort til døren. Der sto han. Flørten! Jeg ble så paff, for jeg har jo ikke hørt noe fra han på flere uker! Uten å si i fra at han skulle komme eller noe, så kom han innom på egen maskin! Det var godt for sjela, må jeg innrømme. Han la seg til rette på sofaen med fjernkontrollen i ene handa og kaffekoppen i den andre. Så søt han er. Gud vet når jeg ser han igjen... :p Tosken...

:D Prutta; så kult. Synes jeg ser deg i det du åpnet døren....lurer samtidig på hvordan han tolket (i den grad menn gjør det) ansiktsutrykket ditt. Hva er planen deres for kvelden da? Ville han ha deg med på noe festligheter?
Forresten godt med folk som ligger på andres sofa - blir så avslappet stemning av det.

Nå er jeg endelig hjemme hos med selv (!) for første gang på 9 uker skal jeg sove i egen seng. Hallelujah så godt det skal bli. Og nett har jeg. Og alle mine ting og tang rundt meg.
Skal spise biff, broccoli og sopp m/ fløtesaus til kvelds. Har en hund til låns også - så da er det meste duket for en lovely aften (og kanskje en skogstur i morgen?). Bare pakke opp og installere meg litt nå, mens jeg venter på at mannen kommer hjem - så skal det bli tidenes lørdag tenker jeg. Mmmm - så godt det er å være hjemme hos seg selv. Undervurdert!

Dollsine: Jeg er glad du går ned, bra og fortjent lønn for tålmodigheten din. Men vær forsiktig da - oki? Jeg er en sånn som svimer av litt vel ofte (uavhengig av kosthold)- og det unner jeg deg ikke. Du skal få lov (jeg er raus i dag) å være litt svimmel altså, men går du ned for telling så kanskje du skal revurdere - eller ta en legesjekk. Og for å forebygge så kan du vel få i deg litt vitaminer ved siden av oljer og Cocosa? Please?

God bedring til Sanna - og good luck med visning og hussalg. Alltid en vannvittig spennende greie - så får vi se hvor du ender opp etterhvert (og hvor mange viduer du får)! ;)

Bente: kort reminder fra tidligere her. Nå er du knallflink til å hjelpe oss andre, du forklarer, oppsummerer, kommenterer og spesifiserer - (punktum) - men så får jeg inntrykk av at du liksom tar alle kiloene på dine skuldre og dynger på deg med ansvar. Ikke tenk sånn da!! Mine valker er bare mine - og min skyld. Du er suveren til å hjelpe meg (og røkla) men vi har fortsatt ansvar for oss selv hvis din variant ikke funker for oss. Oki? Suss på snuten til snuppa - du er kjempe inspirerende. Basta.

Ønsker dere en fortreffelig lørdag så langt - klem til damene!

Pruttilutt sa for siden:

Ja, jeg vet ikke om jeg engang rakk å smile :rolleyes: Ble et litt tafatt "Hei...Kom inn..." :o Men, tipper han synes jeg var VAKKER der jeg stod :D
Han har isolert seg på jobb siden sist han var her, så før han dro på jobb i dag ville han kom innom. Han jobber hele kvelden, så ingen festligheter hverken på han eller meg. Har en liten pause nå mens malingen tørker. Grunning, maling x 2 strøk blir ferdig i kveld. Basta bom :p

Hørtes godt ut med biff... jeg kommer!

Klart du var fin - 98% menn liker damer som ser ut som om de kan "brukes" (misforstå meg rett her er du snill). Men - du sa malingsflekker, pysjbukse og hestehale - ....snakker vi bar overkropp el? :D Da var han sikkert dritfornøyd!!

Kom du Prutta - så kan du ligge på sofaen her! Hvis du har ro til det da - event så kan du dille rundt i leiligheten min å få utløp for kreativiteten din.

• biff i dag , skogstur med dyret i morgen - oki?

En ting er i alle fall sikkert: du MÅ si i fra hvis du er i hovedstaden! Jeg driver fortsatt å tenker på treff jeg da - hade vært kult. Vi har vel ikke slått det helt fra oss eller hva?

bente1 sa for siden:

Ja, er nok mange som ikke innser at dette er en stor jobb når de starter og dermed begynner å stresse når det ikke fungerer helt som forventet. Man må jo jobbe både med å tilegne seg kunnskap, lære å lage mat på nye måter, gjøre seg erfaringer personlig og jobbe med å finne en tilpasning som passer seg selv, samt ikke minst jobbe med det mentale og følelsesmessige oppe i det hele:rolleyes:

Å, så koselig med besøk av flørten, da:hearts: Så fint at han tok seg tid innimellom arbeidsøktene! Men jeg skal nok innrømme at jeg nok også hadde blitt litt perpleks om en jeg likte godt plutselig stod i døra men jeg var kledd i malingsklær:D

9 uker borte fra egen seng - uff da - hvor er det du sover da skulle jeg nesten til å spørre - jaja, jeg spør like godt jeg;)
Kose deg masse i heimen med kjæresten i kveld, da, når du endelig er hos deg selv!

Og tusen tusen takk skjønne du:klem: Ja, jeg vet jo at hver og en er ansvarlig for seg selv. Men når jeg da begynner å si gjør sånn og gjør slik, så blir jeg jo litt bekymret for at jeg gir helt feile råd. Eneste forsøksrotta i mitt temmelig uvitenskaplige prosjekt er jo meg selv, -så jeg har null rett til å uttale meg om andre. -Men så vil man jo gjerne dele sine erfaringer også hvis det kanskje kan hjelpe noen andre....:)

I kveld blir det avslapping i sofan. Sønnen har kompiser på besøk til filmkveld på rommet sitt. han var ute og kjøpte chips og cola til dem og lightbrus og baconchips til seg selv - skjønne flinke gutten min:hearts:

Dollsine sa for siden:

Herlig!! Han der har jeg sansen for gitt :D Som godkjenningsnemnd gir jeg ham ett plusspoeng. Men ikke innbill ham at han er ok for det altså; det må mer til. Men jeg liker at han ikke presser på jeg. Hva i all verden har du holdt på med da disse ukene da? 9 uker er jo vanvittig lenge! Og takk for omtanken; jeg skal ikke kjøre dette for langt. Vær du trygg. Sånn som jeg har følt meg de siste dagene unner jeg ingen. Men i ettermiddag forsvant det susete hodet og jeg ble i kjempeform. Spiste eggsalat i ett-tia og olje i fem-tia. Gikk meg en times tur i sekstia, og det var en merkelig opplevelse; var nesten euforisk der jeg gikk:p Håper disse hodegreiene ikke kommer tilbake for det var fælt! Vi har nok ikke slått fra oss treff men heller ikke snakket mer om det. Tror muligens du og jeg er litt brems i så måte.... Jeg er forøvrig stadig vekk i hovedstaden gjennom jobb:rolleyes:

Jeg spiste tacorester fra i går til middag i dag; blingsa litt på kh-innholdet i tacosausen, så det ble ikke noe salat til. Men ut over det er jeg ganske fornøyd med dagen i dag! Men kjenner faktisk litt dårlig samvittighet for at jeg har spist meg mett da, merkelig hode på meg:eek:

Dere...Maria er vel på ferie hun nå? Glemte å ønske henne god tur jeg :( Leser du dette Maria så skal du vite at jeg tenker på deg!
Og for å ikke gjøre samme blemma med deg Nysgjerrig, så spør jeg nå når du reiser?

bente1 sa for siden:

Ååå, så bra at du føler deg bedre allerede!!! Jeg var nå sikker på det skulle vare lengre enn det der jeg da;) Deilig å høre!

Og ja, treff ja! jeg vil gjerne altså, men jeg vil også gjerne at vi skal være så mange som mulig, så da var det det å både få overtalt alle;) -samt å finne tid som passer!

Så flink han er - og når det gjelder kviser så forstår jeg han godt. De kom jo selvfølgelig etter min sprekk forrige helg (satser på at de er borte til ferien neste helg)

Du - helt ok at du spør! Det har vært et større oppussingsprosjekt i borettslaget, så jeg flyttet dagen etter jeg kom fra ferie. Har bodd i gamle leiligheten til samboeren i 4 uker og så lånte jeg huset til foreldrene mine i 2 uker etter det mens de var bortreist. Og nå er jeg hjemme igjen. Så da ble det 9 uker i koffert & bagger & poser - med en konstant følelse av at det jeg trengte alltid var et annet sted. Er så godt å være hjemme. Selv om det er litt kaos enda og kun en brøkdel er pakket opp og satt på plass..
I løpet av uken så blir det nok bra - og så er det jo ferie igjen neste lørdag. Liker ikke tanken på å pakke igjen, men for en uke i Hellas er det verdt det.;)
Tror jeg har sånn pakke fobi - liker ikke å pakke ned eller opp.
Sikker på at folk flest håndterer det bedre enn meg altså, blir helt rotløs og rar av å ikke ha noe fast under beina. Elsker jo å reise - så lenge det er ferie. Jobbreiser synes jeg er mindre fasinerende. Men pakking: BLÆ! :eek:

Og forresten; jeg vet at du vet - jeg tenkte bare det var ok å minne deg på at vi andre er vårt eget ansvar og at du er super som deler DINE erfaringer for at vi kanskje skal kunne lære noe. Oki?

:klem:

PS - Har vært å kjøpt røkt laks så jeg har noe knallgodt og fett til lunsjen på mandag! ;)

Dollsine sa for siden:

Det blir sikkert veldig godt å flytte hjem nå Nysgjerrig! Og du minnet meg på at jeg glemte å kjøpe røkelaks i dag; må innom en søndagsåpen butikk i morgen da :(

Sanna
jeg glemte å si at jeg også har astma, og begynner med kortisonbehandling umiddelbart hvis/når jeg kjenner at en forkjølelse er på vei. Da slipper jeg stort sett å bli veldig tett, og det går fortere over. Anbefaler deg å gjøre det samme!

Det ble plutselig stille her inne; jeg sier god natt nå og finner senga mi. Klem til alle!

bente1 sa for siden:

Nyskgjerrig nok: hørtes ut som noen stressende uker med å flytte fra sted til sted ja. Bra det bare er en uke igjen til du kan ligger rett ut på stranda og slappe av og ta deg inn igjen, tenk på hvor deilig det blir, så går nok pakkingen lettere;)

Røkelaks er både godt og veldig bra, ja!!:D

Prøvde meg med en liten skål baconcrisp til kveldskos i kveld, men det smakte meg ikke noe særlig, er litt lei det tror jeg, eneste snacksen jeg tillater meg i helgene.... hmmm, får ta en pause fra det en stund. Nettopp sett Skal vi danse. Ikke like kjekt som So you think you can dance, men det er jo et helt annet nivå, så ikke så rart. Men mange er flinke og lærer raskt, det skal de ha!:)

Søndagsåpen med røkelaks - hm, det tror jeg ikke jeg finner i den lille hovedstaden en gang. Lykke til - hvis ikke så finner du det innen lunsjtid på mandag.
Og eneste grunnen til at det er stille er nok at jeg hadde munnen full av biff! Jum-jum så godt det var, og nå er jeg selvfølgelig så mett atte' fy. Samboeren ferdig på jobb og rydder opp på kjøkkenet etter meg. Mitt eget kjøkken vel og merke. Love it!

Stress ja - det kan jeg love. Borte bra og hjemme best osv veit du!! Røkelaks er jo godt - og fett. Bare ikke husket på at det finnes. Thanks! Men du - hva mente du når du sa påleggsalat? Eller var det Appelsinpiken som sa det??
Baconcrisp er snacken her også, - men nå frister ingenting.:D Mett ja!!
Bare kosekveld med samboeren - og forumet da seff. Dere er med. :)

:klem:

bente1 sa for siden:

Ja, slik er det alltid - borte bra men hjemme best.

Det var Dollsine som lagde påleggssalat, egg, røkt skinke og majones tror jeg hun sa, men om hun gjør noe mer med det vet jeg ikke, men kan sikkert tilpasses og krydres i mange varianter, tenker jeg.
Så fint vi er med :klem::hearts:

Nå er det nattatid for meg, sove godt!

Sove godt Bente :klem: og sove godt Dollsine :klem: -
Dere får nå i alle fall skjønnhetssøvnen deres!

Pruttilutt sa for siden:

Æ flira! :D Nei, jeg hadde en særs liten hvit singlet på, passa jo yppelig til den rød-rutete pusjamasbuksa som er 7 nr for stor :p Tipper han var fornøyd ja, han er flink til å dukke opp når jeg ser ut som huldra sjøl. Fnis.
Skogstur i morgen høres fortreffelig ut! Kommer gladelig! :D

Jeg skal GARANTERT si i fra når jeg havner i hovedstaden, det er et must å treffes! Jeg har ikke slått noe som helst fra meg, men den diskusjonen dabbet kanskje av? Håper du koser deg i kveld, vennen :klem:

Ja, du er ikke den eneste som har sansen for ham. Mamma erklærer sin elsk på han stadig vekk,også direkte til han ;) Koselig at han valgte å se meg når han egentlig ville på jobb. Men jeg ser gjennom hele fasaden hans, han hadde nok behov for å bare hvile litt, slappe av med bena i sofakroken "hans". Han har en del plusspoeng hos meg også, men et relativt stort minustegn også som jeg ikke må glemme. Vi har tid, vettu! :)

Her er rommet ferdigmalt, noen møbler er satt inn og nå har jeg tatt kveld. Ser litt på tv og slapper av. Skal sove snart jeg også :) Stor klem

Dollsine sa for siden:

God morgen alle sammen. Og for en strålende morgen! Vekta viste ny minstenotering: 81,6 kg. juble juble Og det skal jeg si, at hvis dette fortsetter sånn så tåler jeg det meste. Og da mener jeg det meste!

Påleggsalat var det vel Piken som nevnte; jeg bare ramset opp det Bente bruker å velge blant. Jeg har landet på en eggsalat av to egg og to skiver hamburgerrygg + 20 g majones; Det synes jeg var godt og mettende. Og det ga en passende mengde mat i form av 29 g fett, 19 g protein og i underkant av 1 g kh (totalt 344 kcal for de som er interessert i det). Når oljene kommer i tillegg øker fettmengden til 44 g, mens resten blir stående likt. For øvrig er jeg dønn kjedelig i matveien; har jeg funnet noe som fungerer og smaker ok så spiser jeg det. Altså nå blir det komboen av egg og hamburgerrygg i lange tider framover.

Nå er det snart tid for å ta litt oljer; deretter skal jeg gå meg en lang tur i skogen for å se hvordan kroppen fungerer på olje og før mat (den skal jeg ta i ett-tia). Noen som blir med?

Sanna: jeg glemte å si at jeg ofte er kald på føttene når jeg legger meg, og da får jeg mye mer kramper enn når jeg er varm på føttene. Jeg legger derfor alltid en flaske med varmt vann i fotenden når jeg går til sengs.

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen!

Blir så glad hver dag hver dag når jeg leser at vekta di går nedover, Dollsine:D Ny minstenotering da!!!!!! Grattis! Men vær obs på at det går litt treigere etterhvert, kan ikke forvente at det skal være slik hver dag;) Viser definitivt at noe skjer i kroppen din, at fettforbrenningen din er på vei å bli mer optimal og begynner å ta fra fettet på kroppen. Når du føler deg trygg på at det virker er det kanskje lettere å få et mer avslappet forhold til det. Forstår godt at du har behov for å holde kontroll nå i begynnelsen når det legger om til ett nytt opplegg -Men du vet jo at veiing hver dag kan medføre vektstress og at vekta kan gå opp og ned fra dag til dag, så når du føler deg litt tryggere på opplegget, kan det kaskje være lurt å skifte til fast veiedag i uka istedenfor veiing hver dag;)

Jeg har inntatt "cocosa frokosten min", skal la sønnen sove litt til før jeg vekker han med egg og bacon. Han elsker å våkne til baconlukt i huset, så da er det aldri noe problem å få han ut av senga. Så inntar han sin frokost samtidig med at jeg tar min lunch. I helgene når han er her og ikke hos sin far, har jeg også ofte egg og bacon til lunch - liker den baconlukta i huset jeg også;) Når han ikke er her, blir det ofte lunch tilsvarende som på jobb, fiskepålegg, kokt egg og majones. Egentlig er jeg av de som liker variasjon i maten min, men ser at når man skal ned vi vekt er det greit å finne noe som funker og så holde seg til det:D

Jeg er såå misunnelig Dollsine! Det her er helt fantastisk. Skjønner virkelig at Bente-pakka er noe å satse på.

I går var jeg så utrolig kvalm at det rett og slett ikke finnes ord. Da jeg kom hjem etter å ha vært med en venninne i går så har jeg hatt det skikkelig kjipt.
Det har føltes som om jeg skal kaste opp når som helst, og tanken på å lage mat var helt motbydelig. Det eneste jeg kunne tenke meg å spise (og da mener jeg ikke det eneste jeg kunne skaffe sjøl, eller få andre til å skaffe - men det eneste jeg tror jeg hadde klart å putte i meg) var kebab! Det ble jo så klart ikke noe av. (De har ikke hjemkjøring :p).
På dette tidspunktet hadde jeg kun spist frokost og klokka var nesten midnatt.
Det endte med at jeg kokte noen egg og spiste de med majones (noe som ga brekningsfølelser - big time!) og prøvde å kose meg litt med hjemmelaget is.
Hjemmelaget is var det eneste som faktisk føltes greit å spise (men det er jo skikkelig jobb å ordne (selv om min ismaskin bare bruker noen få minutter på å lage is).
Heldigvis holdt jeg bra innenfor på karbohydrater (og jeg tok helt av med fettet, totalt 207 gram!) Spennende om jeg fortsatt går ned i cm (jeg er jo vektløs som dere vet) på mandag!
Snart skal jeg finne ut om jeg er kvalm i dag også. Vil utsette å stå opp leeengst mulig! :p

Sånn. Klagninga er over.

Så ikke spm ditt før nå jeg Dollsine - men du så vel svaret jeg skrev på samme spm til Bente? Jeg har liksom testet sigøynertilværelsen og flyttet rundt om kring. Hehe. Lagde den beste middagen i går, og fulgte opp med laks og eggerøre til frokost. (Feirer at vi endelig er hjemme) Nå er det kaffe og fløte og pc tid, - mens jeg samler energi til å starte med oppakking og rydding. Skal bli bra til slutt ja!
Drar på ferie neste lørdag - :cool:

Synes det hørtes fint ut jeg Prutt - antrekket ditt. Motsvaret til en mann i brannmannsuniform liksom - med litt møkk i ansiktet. Knis. Men det er like greit at han ser deg sånn også - hvis det skulle bli dere to så slipper han å bli skremt den dagen du tar på deg joggebukse og vimser rundt med sminken fra i går - hehe - som meg akkurat nå.

Treff ja: Kult - da er det brakt på banen igjen. Jeg er jo som Dollsine egentlig mest redd hele greia, men da får jeg en sånn thing om at jeg vil gjøre det likevel - bare for å utfordre meg selv. Pruttis - du bor jo lengst unna, og Bente nestlengst - og Dollsine deretter eller? Hvis dere tre klarer å komme dere hit så blir det vel bra? Appelsinen og jeg bor vel her et sted..usikker på Maria og Foksy...Eller hvis dere først må fly hele gjengen så er det vel nesten hipp som happ hvor vi møtes?

Og Sanna... bor i huset med alle vinduene foreløpig... Usikker på hvor da.... :D

Sorry at jeg nå framstår som en masekråke - men jeg glemte det jeg skulle si:

GRATULERER DOLLSINE!!!!

Sanna 1 sa for siden:

Blitt litt snørrunge, jeg.
Men det hindrer ikke gamla i å rydde !
Var tidlig oppe og spiste frokost kl. 8, men glemte cocosa i kaffen, så det ble ikke så mye fett.
Deretter satte jeg igang med rydding av underetasjen. Glemte tid og sted.
Plutselig kjente jeg meg helt matt, og fikk det sånn som deg Dollsine.
Holdt på å besvime, - helt plutselig. Kreket meg opp og stekte litt egg og bacon.
Nå er jeg fit for fight igjen, var bare litt mat som måtte til.......

Dollsine sa for siden:

Kjære Bente! Jeg er veldig klar over at det å veie seg hver dag er en stressfaktor som kan - i verste fall - stoppe hele greia. MEN - jeg akter å veie meg noen dager framover OG jeg akter å dele det med dere. Dette rett og slett fordi det er en sånn stor glede å se at det rører seg, og fordi jeg ikke har noen andre å dele med. Gubben joda, men han vet jo ikke hvilke forsakelser og strev som ligger bak. Han ser jo bare all den gode maten jeg spiser han:D Når jeg ser at dette fungerer veldig godt, så roer jeg meg ned. Lover!

Har vært ute og gått en tur på 11 km nå, og merka ingenting av hode eller annet før helt på slutten. Så da jeg kom hjem tok jeg ei lita skje cocosa og mer vann og gikk i dusjen. Etterpå farga jeg håret, og først nå spiser jeg frokosten min; eggsalat med hamburgerrygg :p

Så bra du ble bedre av mat Sanna! Jeg unner ingen å ha det som jeg har hatt de siste dagene; det var tøft, der ser jeg nå da jeg er ok igjen. Mye var nok bekymringer for hva i all verden dette kan være, men lell...

Takk Nysgjerrig; dette må jeg si jeg liker. Jeg er Jeg er som deg; når jeg ikke vil noe så tiltrekkes jeg det desto mer:shifty: Så jeg sier meg åpen for treff:_oy:

Jeg lurer på om du har spist noe du ikke tålte/noe som var dårlig jeg Appelsinpiken. Eller om det er kroppens reaksjon på omstillingen du holder på med. Takk for at de ikke har hjemkjøring på kebabsjappa da; du vet jo at det ikke ville vært lurt....

For å ha en oppsummering over hvor vi holder til i dette langstrakte landet:
Prutti: Bodø
Jeg: Trondheim
Sanna: Hardanger
Appelsinpiken: Tigerstaden + ?
Nysgjerrig: Tigerstaden
Foksy: Tigerstaden
Rikkem0r: Porsgrunn (var sist på forumet 3/9)
MariaB: vestlandet??
Bente: Stavanger
Lille venn: er innom oss, men hvor bor du?

Nå ble jeg litt usikker jeg; er vi flere? Blir fryktelig lei meg hvis jeg har glemt noen altså!

Huff - høres ikke bra ut Sanna! Vær forsiktig!! Tror du det var kun pga manglende fett til frokost? Eller spiser du for lite mat?
Hva tenker du om treff forresten Sanna?

Har rydding på gang i dag jeg også - etter 9 uker med nedpakket leilighet og boende i bag & koffert & poser er det en del som skal på plass igjen kan man si. Gosj. Nesten så det føles uoverkommerlig. Så da utsetter jeg det en stund til mens jeg nyter livet i sofaen.... Er vel egentlig en nattugle, så for meg er det fortsatt "morgen" - mens når mørket senker seg - DA er jeg liksom våken og setter i gang med noe. Bare synd at samfunnet ikke er tilpasset B-mennesker (C heter det kanskje sånn som jeg er) Hmrf.

Sanna 1 sa for siden:

MariaB bor også i Rogaland, tror jeg der er. Før tilhørte Ølensvåg Hordaland.

For min del blir det jo lettest med hovedstaden, men der er jeg jo ikke særlig objektiv. Fordelen er kanskje at det er det plassen det er best forbindelser til for dere som bor rundtom...

Hva med helgen i uke 49; 9-11 des...? Så kan det kombineres med juleshopping f.eks. ...bare en tanke...

Dollsine: neste gang du er her eller jeg der så får vi melde i fra, så kan vi som er mest engstelig ha et test-treff. Hehe, med bind forran øynene og nellik i knappehullet? :p

Dollsine sa for siden:

Avtale! Det kan bli fortere enn du aner ....

Jeg har funnet ut at hvis jeg spiser kebab i pita fra Bislett Kebab (uten pita og mais (æsj!)) så går jeg ikke ut av ketose så lenge jeg er streng på kostholdet resten av dagen. Så regner med at kebaben gir rundt 15 karber. Egentlig litt mye for et enkelt måltid, men da får jeg kebaben min ( OG IKKE PRAT OM HVA DEN INNEHOLDER, TAKK! )

Og: Jepp, Jeg bor i Oslo :)

Hvorfor har noen av dere plusser bak nicket deres?

Nå jeg ser hvem som er inne på forumet og leser, så har dere +!
Nysgjerrig nok+
Pruttilutt+
osv...

Blir rett og slett litt misunnelig... :rolleyes:

Bislett kebab er en av mine laster også - og ja: uten pita og mais. Aner ikke helt hva det inneholder, men har landet på at det er " lovlig" sånn ca 1 gang i mnd... Ikke fordi jeg på død og liv MÅ ha det, men fordi samboeren har litt dilla på det. Og så er det jo lettvindt og helsikes mye bedre enn å putte i seg pizza eller burger ting...
Har spist en halv pizza (forrige helg ja) siden oppstart 30 mai, og den smakte ikke til forventnigene selv om det er en gammel favoritt fra mine høykarbo dager.

Formen din bedre i dag eller? Og hvordan går det med punkteringen egentlig - er du lappet sammen og "hel" igjen nå?
(Mulig du har sagt det lengre oppi her...)

Pruttilutt sa for siden:

Fnis! Kebab er godt.

Jeg har lekt med mammas picasaalbum og fant noen latterlige bilder. Jeg ler så tårene triller. Jeg har slanket bort et helt ansikt, for det trynet jeg hadde før var jo TO! :D Hahahaha! Det er så grimt at jeg ikke engang orker legge det opp, rett og slett for at der kjenner jeg skammen komme :o

Ferdig innflyttet på kontoret, dvs sengen mangler, men det kommer seg.
Antar jeg har såpass energi at jeg rydder jomfruburet i ettermiddag. Men det er jo "fint vær" (for dere normale) og da kan det jo kanskje ha fristet med en tur over heia eller noe.

Kjempebra at vekten sklir ned, Doll! ;) Håper jeg også får slike oppturer (nedturer haha). Lønn neste fredag (om NAV klarer holde tunga rett) og da kjøpes det inn varer, bl.a. oljer. Bente eller Dollis, gi meg beskjed hvilke oljer jeg skal kjøpe.

Hm - du har pluss når jeg ser på, men ikke på meg selv... Godt vi er flere som ike er forumproffer - jeg henger ikke helt med her jeg... Tok jo en stund før jeg i det hele tatt forsto hvordan jeg skulle få lagt inn tekst liksom. Og bilde. Ikke helt stødig enda. :D

Nå er jeg helt fint i forhold til spinalholdepine og sånt. Slapp heldigvis å dra tilbake på sykehuset for å få blood patch (når de tar en blodprøve av meg, og fyller opp hullet i ryggen med mitt eget blod. Når blodet koagulerer, så tetter det hullet). Det gikk over av seg selv - heldigvis. Men har hatt en del dager nå med bittelitt hodepine hver dag. Slitsomt, men jeg takler det.

Har jeg pluss jeg også!? Weee! Lykkelig appelsin!
Burde kanskje legge til et bilde snart jeg også? Hmm... Av meg selv, kanskje? Håper dere venter i spenning!:p

Hehe; jepp du har et stort fint pluss! Lykkelig appelsin er bra. :)
Bra du er bedre da. Men du? Ble du ikke sykemeldt av dette her forresten - synes du sa noe om at du måtte levere inn no' oppgave eller noe sånt..?

Bilder er moro veit du - enten om du er så tøff som Pruttis og legger ut av deg selv - eller den mindre tøffe greia som jeg har valgt å legge ut et bilde jeg bare liker.

Nå vet jeg hvorfor du har pluss! Det er fordi vi er venner her inne! :D
Joda, ble sykemeldt. Måtte ligge rett ut (altså: ingen pute i ryggen - helt rett!) til det gikk over. Tok ca en uke.
Hadde en oppgave som skulle leveres inn på fredag. Ble ikke helt ferdig med den, men skrev nederst på oppgaven at jeg har vært sykemeldt og ba om å bli rettet etter hva jeg faktisk har levert.
Krysser fingrene for at ingen steiler av den grunn. Det er jo ikke noe viktig for den endelige karakteren det her uansett, kun for å få en følelse på hvordan man ligger an i faget.

Dollsine sa for siden:

Jeg har kjøpt den brune cocosaen, dvs den uten kokossmak. Den siste med smak jeg kjøpte skjedde det noe med halvveis i glasset - ble sånn kunstig sterk industriaktig smak og lukt. Kvier meg litt for den etter det. Jeg stenker jo oljen med en dråpe stevia og vet du. Udosen jeg har heter Udos choice, den optimale oljeblanding osv. Åh....så koselig! Jeg trodde det var for å vise at den + den + den var pålogget. :klem::klem:

Pruttilutt sa for siden:

Supert. Takk for at du skrev det opp. :)

Betyr nicket i stor skrift der ned at man skriver et innlegg? For å så fall er jeg kjempenysgjerrig på Bente1 sitt innlegg. Hun har sett slik ut leeeenge: Bente1+

Pokker! Der forsvant hun. Jeg som var sååå nysgjerrig på hva hun skrev!

bente1 sa for siden:

Dollsine: Selvfølgelig skal du dele gleden din - delt glede er dobbel glede:D
Jeg må bare innrømme at dere her inne er de eneste jeg deler både vekt og vektnedgang med. Syns liksom ikke det er nødvendig at alle rundt meg vet hvor mye jeg har gått ned, de ser det de ser, resten er hemmelig. Har nok en liten psykologisk sperre på å fortelle hvor mye mer jeg faktisk har veid.....

Nyskjerrig nok og Appelsinpiken: Kebab uten mais og brød er sikkert helt fint for dere som tåler litt mer karber. For oss som må holde oss langt under 15g for å få vektnedgang derimot....

Prutti: Grattis med nytt kontor!:)
Oljer: Cocosa er et must, helst extra virgin hvis du liker kokossmak. Exstra Virgin Olivenolje er også det beste til salater osv. Disse to er de eneste oljene jeg tar. Dollsine tar Udos i tillegg, men jeg greier ikke smaken. Dersom du ikke spiser fisk veldig ofte, vil jeg også anbefale tran eller trankapsler, omega 3 er veldig bra for fettforbrenningen har jeg lest.
Håper ikke NAV roter det til for deg igjen....

Jeg ble litt overmodig og prøvde på meg "målbuksa mi" i dag, hmmmm er litt igjen enda ja.... Egentlige målet mitt er den buksa, følte meg så fin da jeg kjøpte den, og vil finne tilbake til den følelsen, samt den er helt uten strech, så den lyver ikke. Målvekta er satt ut fra hva jeg ca tror jeg veide da jeg kjøpte den. Vet ikke helt om det er sånn at de siste kiloen sitter feil i forhold til buksa, eller om jeg tok feil av vekta....uansett, det var litt lengre igjen enn jeg trodde:rolleyes:

Kan godt prøve å satse på 9-11 des for treff for min del, som sagt tar jeg bare sønnen med til Oslo hvis det ikke passer for faren, da får vel han finne seg et teaterstykke eller noe slikt mens vi finner oss en tapasrestaurant;)

bente1 sa for siden:

Tror det betyr at vi skriver ja, brukte litt lang tid, ikke er jeg så kjapp å skrive, og så ropte sønnen på meg for å spørre om noe, så jeg løp fra midt i;)

Dollsine sa for siden:

Ha! Nå fant jeg kvitteringen for den også; har orden i sysakene ja! Udosen kosta meg 294,- (halv liter med holdbarhet til mars 2013) og cocosaen kosta 119,-. Jeg ser mange bestiller fra Iherb, hvor en halv liter koster kr 123,- Hm...ganske stor forskjell ja, må vel bestille på herben neste gang jeg også... Her er søkeresultatet for udos på Iherb www.iherb.com/Search?kw=udo%E2%80%99s+choice+oil#p=1&sr=0 Mener å ha lest at en bør bestille kvart liter pr gang pga vekt i tollen + pga holdbarheten. Den jeg lenker til her er bare en jeg fant.

Jeg forstår godt hva du mener - jeg deler jo ikke vekten min med meg selv engang!! Bare tanken på å dele den med andre (ref folk rundt meg, ikke dere - dere framstår som relativt ufarlige) gjør at jeg blir svett her. Uh... Fordi det synes at jeg har gått ned så er det fra tid til annen noen som spør rett ut: Hvor mange kilo har du gått ned? Og da blir jeg helt satt ut. Sikkert et "normalt" spørsmål, men det er jo noe av det mest private for min del så jeg blir helt klam & kvalm av det.

Målebukse ja - bra uttrykk! Hvis den er gammel så må du kanskje ta høyde for at kroppen har endret seg også.. Tenkte jeg skulle prøve bikinier etterpå jeg da - gosj. Fordelen er at jeg antakelig har bikinier i de fleste størrelser, satser på at noe passer.
Samboeren gjorde meg oppmerksom på at han aldri har sett meg i bikini før.... hvilket var litt festlig - men som også gjorde at jeg fikk litt.....hm..prestasjonsangst liksom. Vil jo at han skal synes at jeg ser bra ut da.

Er vel flere som meg som detter ut ved jevne mellomrom - opplever at jeg må logge med på igjen relativt ofte...
Ler av nysgjerrigheten din Lykkelige appelsin - kjenner meg godt igjen der ja. :D
Passer det for deg 9-11 des?
Hva med dere andre da?

bente1 sa for siden:

Nydelig er du lille appelsin:hearts:

Dollsine sa for siden:

Gulp... nå fikk jeg plutselig masse sommerfugler i magen... Men datoene er notert og passer godt.

Den buksa kommer du inn i Bente, bare vent! Gi deg litt tid. Det er jo mulig du veide det samme, men at kroppen har forandret seg siden den gang.

Du har veldig rett Nysgjerrig; det er et privat spørsmål, men folk spør lell. Jeg tror det er i beste mening, og for å dele det positive med deg/oss. Jeg bruker å svare sånn vagt jeg, men opplever at mange spør videre for å vite mer. Huff... en skal ikke henge seg opp i det en ikke kan få gjort noe med, men jeg har lært og spør ikke.
Tenker det ordner seg med bikiniprøvingen jeg. Den jeg kjøpte i fjor var litt for stor i år; spesielt overdelen. Var lite lekker da med utflytende pupper i for store skåler, men jeg tenkte skitt au - det er bedre at det er den veien enn den andre! Tenker samboen gleder seg til ferie med deg i bikini jeg; han liker deg vet du:p Så av med fillene og på med bikinien, og kos deg godt. Du skjønner hva jeg mener?? :D

bente1 sa for siden:

Ja, forferdelig irriterende det der med at folk skal mase om vekta - dersom man ønsker å si det, sier man det uoppfordret.... Har ei jente på salsaen som maser på det stadig vekk, har mest lyst til å gi et slemt svar tilbake, men hun er jo veldig søt og hyggelig ellers da, så biter det i meg;)

Du kommer til å se smashings ut i den bikinien, det er jeg overbevist om, og det kommer kæresten din til å synes også!:klem:

Ja, jeg skal inn i den buksa, basta!
Dere har helt rett begge to, jeg har nok endret litt fasong siden jeg brukte den. Er vel ca 5 år siden jeg kjøpte den. Men det var før jeg fikk ryggproblemer, så jeg trente mye på den tiden (for å holde vekta i sjakk....) Jogget bla. 30 km i uka, pluss styrke i tillegg til dansing. Så nå har jeg nok mindre muskler og mer fett på kroppen....hmmm ingen hyggelig selvinnsikt:rolleyes:

Hehe - da er vi to. Jeg er ikke oppblåst - det er faktisk sommerfugler!! :D

Ja - sant som du sier. Han er jo glad i meg - og egentlig ganske sympatisk når det kommer til maten / kiloene / kroppen min. Han sa etter en kort stund med lavkarbo at han beklaget at han ikke så at jeg hadde gått ned, men at jeg skulle trøste meg med at det var fordi han ser meg hver dag og at han aldri hadde synes at jeg var noe annet en skikkelig fin. Og det var jo egentlig veldig koselig sagt synes jeg. I ettertid har han sagt at han ser det - og kjenner det. (Tror dere ikke han løftet på meg her en dag - gosj - jeg er ikke et sånt menneske som liker å bli løftet liksom) :eek:

Hm - for 5 min siden så satt jeg og irriterte meg over at han hadde satt igjen en diger pose med M&M's på bordet her - men nå (etter å ha tenkt igjennom hans søte kommentarer) sitter jeg bare å tenker på han er en fin fyr. :)

Dollsine sa for siden:

Så søtt av ham da... :hearts::hearts: Jeg tror mannfolk velger å være litt forsiktig med å si noe og jeg; de er nok klar over at det er litt sårt for oss. Ikke vær irritert på ham for M&M'en. Legg den heller et sted han finner den du; i jakken, på nattbordet el noe sånt. Jeg putter stadig vekk ting vekk som mannen min legger igjen. Sist var det en pose Dent (tror jeg?); han hadde lagt den på benken til meg han, for det stod at den var sukkerfri:love: Koselig da.

bente1 sa for siden:

Åååå så skjønne menner dere har funnet Nysgjerrig nok og Dollsine:hearts::hearts:
Kan dere ikke lage en kopi og sende i posten til Stavanger;)

Innimellom så kunne jeg sendt han helt til Hutiheita jeg for min del. :mad:
Men sånn stort sett så synes jeg han er en fin fyr. :o
Jeg er jo en utålmodig frøken egentlig, og har vel utsatt det med å "etablere" meg med en mann fordi jeg forventer at de skal forstå meg etter relativt kort tid. Hvilket ikke funker. Så nå forsøker jeg å være tålmodig (ref. i alle fall late som) fordi verken jeg eller relasjonen til ham fortjener at jeg gir opp. Snart vært samboer i 3 år nå, synes jeg er flink jeg..

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha. Du venter at de skal forstå deg du. Da tror jeg du må vente leeeeenge! Mannfolk er ikke skapt for å forstå damer, det er jeg sikker på altså! Så glem det du, fortsett med tålmodigheten din. Hilsen en som har snart 30 års erfaring bak seg.....

Damer: jeg har forresten sendt melding til Foksy, MariaB, Rikkem0r og Lillevenn om et evt treff i desember. Vil ikke at noen skal miste infoen vet dere.

Jeg har kanskje blitt så gammel :eek: at jeg har justert forventningenen til den mannlige delen av befolkningen noe etterhvert...
30 år?? Med samme mannen? WOW - kudos for den! Og godt å høre at det er mulig, ikke mange som er så flinke til å ta vare på hverandre. Godt jobbet Dollsine (& Hr. Dollsine selvfølgelig).

Kan du sende melding ang treff til Pruttis og Appelsinen også? Siden de datt ut av samtalen her tenkte jeg..

Skal ratt se vi sees da. :eek:

Dollsine sa for siden:

30 år med samme mannen.... Det er jo nesten skremmende å tenke på da:eek:
Årene har gått fryktelig fort. Og det har ikke alltid vært solskinnshistorie heller:D, men vi har nå fått det til på et vis.

Melding er sendt Prutt, Piken og Sanna!

Jeg har ikke falt ut, jeg bare må jobbe litt innimellom siden jeg er på vel.. jobb!

Jeg tror jeg kan i desember. Det er jo etter eksamen også! :D:D:D

bente1 sa for siden:

Hihihihi - å tro at en mann noensinne kan forstå en kvinne, nei den tanken har jeg gitt opp for lenge siden. Den tanken jeg imidlertid har holdt fast ved altfor lenge er at de skal forstå at de ikke forstår oss, for det gjør de faktisk heller ikke.... tror jeg må legge av meg den tanken også hvis jeg noensinne skal inn i et forhold igjen;)

30 år med samme mann, det er imponerende, Dollsine!! -Men skal jeg være 100% ærlig, når jeg ser på de tullingene jeg har blitt nærmere kjent med, datet litt eller vært involvert med etter skilsmissen min, er det ting som tyder på at jeg kanskje burde prøvd litt hardere å få det til å fungere med han.....

Dollsine sa for siden:

Jobber du også Piken! Trodde du satt med nesa ned i en eller annen jusbok hele tiden jeg! Du imponerer meg vennen.

Det du sier til slutt her nå Bente, er det jeg mener med at vi har fått det til å fungere på ett vis. Nå er det ikke fullt 30 år da, men det nærmer seg. Det var spennende i den tiden da ungene begynte å flytte ut, for hvordan ville det bli da? Det er jo skummelt, for hva skal vi snakke om:D Men vi kom oss over den kneika også. Og så blir det litt gammel vane da... Men jeg er opptatt av at gresset ikke er grønnere på den andre siden, hvis vi sørger for å vanne på der vi er. Det er opp til meg selv hvordan forholdet er/blir - med det mener jeg at jeg kan ikke endre andre enn meg selv. Er jeg ikke fornøyd med det jeg har/får så må jeg heller gjøre noe med det, enn å legge all skylden på ham (hvilket er lettest selvfølgelig:rolleyes:). Og sånn går nå dagene.... Heldigvis oppdaget mannen min også at han måtte jobbe med forholdet (les: meg) for at vi skulle fortsette å være sammen. Så det er håp damer, det er håp! Jeg har nemlig den minst romantiske mannen there ever is. Og jeg mener det!

bente1 sa for siden:

Ja, du har hundre prosent rett i at det ikke er grønnere på andre siden av gjerdet! Problemet mitt med min eksmann, han som er far til barna mine, er at jeg følte jeg vannet og vannet, men var alene om det, tok opp problemene gang på gang, men fikk aldri respons. Først da det var for sent begynte han å innse hva som skjedde, og da var det ingen vei tilbake, altfor mye var ødelagt.... Men jeg ser jo hva annet som er å finne, og grønnere er det ikke nei;) Kanskje like greit å innse at jeg har det best alene, tenker bare av og til nå når ungene er blitt store, jenta er flyttet ut, gutten bor vel heller ikke hjemme så mange årene til, så hadde det jo vært fint med noen å dele hverdagen med. -Men jeg prøvde jo å bo sammen med han fyren en periode, og det gikk jo adundas..........så kanskje er det meg det er noe i veien med:confused:

Klart man må jobbe litt innimellom! Er bare en kveld i uka og annenhver søndag, men hjelper med litt penger (lavkarbo koster litt, i tillegg til at jeg stadig trenger nye klær. Da er Lånekassen rett og slett ikke nok:p). Gleder meg til den dagen jeg får en studierelevant jobb, men må nok ha fullført andre året på jussen, og muligens også tredjeåret før det skjer.

Dollsine sa for siden:

Bentevennen da! Det skal to til for å danse tango; så også å få et forhold til å fungere. Det er nok ikke deg det er noe i veien med; du har rett og slett vært uheldig med han siste. Og det ordner seg med noen å dele livet med; du er jo ung! Du har mange år igjen! Dessuten kan det for mange være bedre å ikke bo sammen, men bo hver for seg. DET synes jeg er en god løsning da....

Nå stikker jeg ut en tur; jeg er invitert med på biltur av gubben. Han er atskillig mer begeistret over å kjøre tur enn meg:wacko:, men han blir med meg på gåturer en gang i blant. Så får jeg være med på biltur. Snakkes snuppiser!

Det tviler jeg sterkt på! Du virker jo fantastisk herlig! Tenk å kunne være sammen med deg hver dag! Heldiggrisen som får det!

Etter jobb skal jeg overtale kjæresten til å kjøre innom Bislett Kebab. Nomnomnom! Skal overnatte hos han til i morgen. Er helt fantastisk å slippe å sitte helt alene på hybelen. Jeg trives ikke i eget selskap over lengre perioder.

Og så forsvant alle like etter at jeg sier at jeg ikke trives i eget selskap. :(

:D Hihi, måtte bare!

bente1 sa for siden:

Takk skjønne begge to :love::love:

Hihihi, kanskje skal jeg skaffe meg en ung kjekk elsker....det gjør jo alle de gamle damene i Hollywood for tiden;)

Hehehe Neida, vennen, jeg er her, går bare litt til og fra og prøver å få litt orden på huset før en ny travel uke starter;)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg skal prøve å få til en Oslo-tur.
Men jeg kan ikke love noe, i disse hussalgtider !
Kanskje jeg må vaske og kaste, kaste, kaste og kaste og vaske !!

Pruttilutt sa for siden:

Og en til Bodø!

Kutt ut.

Æ e her!:D Bare pusla med litt huslige syssler. Vurderer ta jomfruburet fatt, mulig nevnt det tidligere. I alle fall med litt rydding og mulig litt ommøblering. Vi snakker om å dele rommet i to; en soveromsdel til bror og et walk in- closet/rom i resten. Da blir faktisk yttergangen større og alle rom blir betraktelig større og mer funksjonibelt pga. at skapene tas ut. Mulig det ligger i luften til våren, men det er i alle fall under planlegging! En forutsetning er jo at jeg ikke bor her da og opptar et rom. Synes dette med innredning og planløsninger er morsomt! Ordnet et skikkelig råbra kontor til mamma nå, nesten så jeg vil ta bilde og dele med dere.

Er veldig giret på treff, jenter! Datt ikke ut av diskusjonen i stad, bare litt ivrig med min nye hobby :D

bente1 sa for siden:

Hehehe - du har en herlig direkte måte å si ting på!!:hearts:

Skal bli så morsomt å treffe alle altså og se om bildet vi får her inne stemmer:p

Pruttilutt sa for siden:

;) I dyreverdenen er det i de fleste arter hunne-andelen som bestemmer sin make. Mennene må sloss over hunnenes gunst. De må gi av sine hormoner og odør for å friste hunnen til å gå med på å være med hannen.
Hvorfor skal det ikke være slik for vår art, da? Ta mæ som æ e, vis mæ at du vil ha mæ og du skal få mæ. Men du må påregn å sloss førr det ;)
(Og lukt godt) ;)

bente1 sa for siden:

Hehehehe helt klart riktig innstilling - jeg må adoptere noe av den;)
(...og definitivt lukte godt....)

Dollsine sa for siden:

Heisann. Så herlig diskusjon dere har hatt da.

Nå er jeg og tilbake, og alene på tråden ser jeg. Bilturen gikk jo riktig så fint, middagen etterpå likeså. Det ble stekt laks i rømmesaus med smørsurra grønnsaker med raspa ost (!) oppi. Det ble vel mye smør, men jeg kom meg gjennom det:D Etterpå var jeg så mett at jeg ble nesten kvalm. Og det var ikke såå mye mat altså; laksebiten veide 125 g rå, og grønnsakene 100 g rå + 30 g ost. Blir nok å sove godt i natt etter dette måltidet. Ser jeg hovner kraftig opp etter hvert måltid; mon tro om det er kroppen som går i sjokk:p

Jeg er her en stund til for å se om dere dukker opp.

Dere..

Jeg lurer på en ting. Nå veier jeg rundt 64 kilo, og lurer på om jeg skal begynne å øke karbene sånn at jeg ligger på rundt 50 om dagen? Jeg MÅ jo ikke ned i vekt, siden jeg er normalvektig både når man ser på bmi og når man ser på hofte-midje-ratio.

50 karber om dagen vil jo gjøre det lettere å planlegge mat også. Da går det an å spise møllerens lavkarbobrød på skolen også, som gjør skoledagen litt lettere.

Hva tror dere?

Dollsine sa for siden:

Klart du kan! Jeg synes det høres veldig fornuftig ut jeg. Øk sakte men sikkert, så ser du underveis hvordan det går. Kanskje er grensa over 50 - eller under. Og du vet jo hva du fortsatt ikke bør spise, og hva du kan spise mer av. Som f.eks det brødet. Synes du er veldig flink som tenker sånn!!

Wuhu!
Føltes godt med litt støtte bak den tanken. Siden jeg faktisk ikke MÅ ned i vekt lenger, jeg bare føles dvask fortsatt (men det var det der med trening da... :mad:).
Blir jo ikke så mye anderledes jeg kan spise heller. Hvis det lavkarbobrødet er godt (noe jeg virkelig satser på her nå! liker ikke så mye av disse brødetterligningene) så vil det jo ta opp en ganske stor der av karbo-budsjettet. Og det blir fremdeles smør på skiva. Margarin kan gå å ta seg en bolle (de havner hvertfall i søpla begge to!).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.