Sanna 1 sa for siden:
Det er sant. Det er nok proteinet jeg strever mest med å holde ned....
Sanna 1 sa for siden:
Det er sant. Det er nok proteinet jeg strever mest med å holde ned....
Dollsine sa for siden:
Du er ikke alene Lille venn og å slite med proteinene ;) Kanskje du og kan legge ut en dagsmeny så vi andre kan se på og lære av deg? Egentlig burde jo jeg også gjøre det, som spør dere hele tiden:D I hovedsak ser den slik ut for meg:
Frokost: eggerøre/omelett av to egg, ca 50 g fløte, en solid dæsj smør oppå er nammis! Ofte litt brokkoli/blomkål oppi og gjerne ost (spesielt hvis det er lenge til neste måltid)
Lunsj: salat av agurk og issalat, rømme og olje, ost, kylling eller skinke som smakstilsetning noen ganger. Blomkålbiter gir tyggemotstand og smak og er ålreit å ha.
Middag: 100 g kjøtt/fisk (blir for mye proteiner hvis jeg tar mer:eek:), blomkål/brokkoli eller salat av issalat/agurk til. Rømme, smeltet smør, olje alt ettersom.
Kvelds: hvis behov: ostekjeks med smør og evt ost (spørs hvor mye protein jeg har spist) eller egg/babybel hvis jeg ikke har spist det tidligere på dagen
Ett egg og en babybel som mellommat hvis behov/evt som kveldsmat
Og 3xUdos/cocosacoctail + vann + te (ingen max eller suketter nei:o)
På diett gir dette ca 15 g kh, 80 g protein og 180-200 g fett. Og ca 2000 kcal (coctailen drar opp ca 450-500 kcal)
Jeg har en litt annen oppskrift på tacokrydder:
1 ss salt
2 ss cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker. Jeg har også kjøpt på Meny)
1/2 ss koriander
1/2 ss chilipulver
1/2 ss hvitløkspulver
1 ss paprikapulver
litt pepper
Bland alt og oppbevar i tett boks. 1 ts pr 10g gram kjøttdeig. Også godt som smakstilsetning i fløtesaus til kylling;)
bente1 sa for siden:
Jeg sliter også mest med proteinene. Vil helst ha det under 70g jeg, men det klarer jeg nesten aldri, men iom at jeg går ned så har jeg funnet ut at jeg ikke skal stresse mer med det. Det som virker best har jeg funnet ut er å bruke fet fisk og fett kjøtt istedenfor magert, laks og makrell istdenfor torsk, kyllinglår istedenfor kyllingbryst, entrecot istedenfor ytrefilet, grillribbe istedenfor svinefilet, kjøttdeig istedenfor biffdeig, samt noen fete chorizopølser uten karber av og til. Men av og til blir jeg så lei disse tingene og har virkelig lyst på noe magert kjøtt isteden....;)
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen!
Ny dag, nye muligheter, grip den damer, det er kun vi selv som kan kontrollere hvordan denne dagen blir!
Nå er jeg på jobb og skal finne meg en kopp te med cocosa som er min faste "frokost". Cocosan står fast her på kontorpulten min og kan også brukes i nødsfall om jeg blir sulten når det ikke er tilgang på mat;)
Dollsine sa for siden:
God morgen damer! Du har så rett Bente; det er opp til oss selv hvordan denne dagen blir. Ønsker derfor at alle tar en bli-som-jeg-vil-dag!
Kjære dere. Jeg er en tenker, og nå har jeg tenkt. Tenkt på Sanna og Bente og på hva dere spiser. Jeg har også tenkt på hva jeg selv spiser. Jeg har tenkt på hva forbrenning på LK er og at kroppen henter det den trenger fra egne lagre.
..........Jeg har tenkt på dere andre i tråden også, men dere er så unge, og det er ikke jeg.... :p Så jeg må sammenligne meg med de på min alder og hvordan kropper over "29++" reagerer.
Som Bente sier, vi - jeg - bestemmer selv hvordan dagen blir. Så i dag tenkte jeg, i dag er en fin dag å eksperimentere:spent: på. Så til frokost for en drøy times tid siden tok jeg 1 ss cocosa (ca 10 gram) og ca 3 g Udos og en kopp te. Og ikke noe mer. Magen er "rar" ja, kniper litt men jeg sitter og sier til meg selv (les: til den) at du har fått mat, og du har en diger "matboks" å ta av på utsiden, bare forsyn deg. Mon tror om airbagen krymper så jeg ser det i dag:D
Og skulle det skje at jeg må ha mat, så har jeg ett egg og en ost i beredsskap. Så til deg Sanna vil jeg si at det er meget mulig matbehovet på morgenen er psykisk:D slik du spurte om tidligere i tråden. Det er i dag jeg får sjekket det. Følg med i neste episode av den spennende hverdagen til Dollsine:p:p
Wish me :goodluck:
Pruttilutt sa for siden:
God morgen :) I dag er det ingen vei tilbake. Jeg har bestemt meg og jeg kjenner hjernen jobber på høygir for å planlegge mat og kriseberedskap :p
Våknet av sult i magen, og det er jaggu lenge siden sist jeg det gjorde. Vet ikke hvordan det blir nå. Mangler essensielle matvarer, men skal få med mamma på butikken. Føles godt å være "der" igjen.
Håper alle får en nyyyydelig dag <3 :hearts:
bente1 sa for siden:
Stooooor klem og masse lykke til vennen:klem:
Dollsine sa for siden:
Stooooooor klem fra meg til deg vennen. Dette fikser du som "barneskirenn" ved å ta en ting (et hinder) av gangen. Først nå er det å komme over i "ketausen", og bli ferdig med bivirkninger av overgangsfasen. Du skal bruke oss andre i tråden i disse dagene; og fortelle oss hvordan det er; få det ut! Vi er her for deg vennen; uansett! Deal? Gleder meg så på din vegne jenta mi:hearts:
bente1 sa for siden:
Jeg vil gjerne signere på det Dollsine sier her, Pruttilutten, hvis du sliter, så bruk oss, ikke trekk deg unna, du vet vi er her for deg :hearts:
Pruttilutt sa for siden:
Love you, altså :klem:
Lover, denne gangen skal vi få det til. :o
bente1 sa for siden:
Klart du skal komme på rett sti igjen, gulljenta!;)
Jeg fant denne på facebookstatusen til en venninne i dag, syntes den var litt morsom så jeg måtte dele den her inne:
"Kopier denne statusen hvis du som meg, kan sammenlignes med sjokolade. Litt feit, men jævlig go":D
Dollsine sa for siden:
Måtte bare innom og fortelle at jeg har overlevd formiddagen! Lunsj nå og jeg var sulten men ikke SÅ utsultet. tror kanskje jeg kunne tatt en ny runde med oljer og overlevd noen timer til :D:D Venter på statusrapport fra flere jeg nå!
Urp...:( Salatbuffee i dag, og jeg spiste mer enn nødvendig. Læring....
bente1 sa for siden:
I dag ble frokosten te med cocosa, lunchen ble varmrøkt makrell, røkelaks, egg og majones. Ja, de ser litt rart på meg når jeg bare spiser pålegg til lunch, men det bryr meg altså ikke!;)
Til middag har jeg planlagt 200g Chorizo pølser fra Idsø m fløtesaus m litt løk og paprika + smørdampet frisk asparges og brokkoli.
Deretter blir det full fart avgårde til dansingen. Tar med meg nøtter for sikkerhets skyld, men har nå greid meg uten i 3 uker, så antar det går bra i dag også;)
Kvelds når jeg kommer hjem blir egg og bacon har jeg bestemt, mengden litt avhengig av hvor sulten jeg er. Pleier vanligvis ta bare ett egg, så fyller jeg på med bacon og smør etter hvor mye jeg føler jeg trenger, for å holde proteinene nede og fettet oppe;)
Så det var min matoppdatering, Dollsine, tirsdagene må jeg ha strikt plan og allt innkjøpt på forhånd pga timetabellen, så regner ikke med det blir store avvik untatt om jeg blir slapp på dansingen og trenger de nøttene:)
Nysgjerrig nok sa for siden:
titt-titt!!
Er her ( og jaggu var det mye å lese seg opp på)!
Godt du er tilbake i slagt Pruttis - GRATULERER bigtime til Bente og Sanna!!
Jeg sliter litt med netttilgangen for tiden - kombinert med mye å gjøre på jobben så kan jeg nok oppfattes som rimelig fraværende her inne. Tror ting er på plas i løpet av neste uke, da er jeg tilbake for fullt.
Jeg har skeiet ut i helgen - med maten. (Alkoholen skeier jeg ut med titt og ofte). MEN: Det var ikke verdt det. Altså, - jeg hadde besøk og vi ble nødt til å gjøre det enkelt, så det ble burger...og godis...og litt potetgull...og pizza. Gud - faktsik flaut å skrive det ned.. Men - det gikk som det gjorde, spist er spist - og jeg er sikker på at jeg la på meg en god del. Og det smakte ikke sååå godt heller. Fikk meg en erfaring (&en stor mage) - som jeg trengte. Nå er det forsøkt (å gi f...) og da satser jeg på at det blir leeenge til neste gang.
Har bestilt sydentur i dag - hvilket er en kjempemotivasjon. Både fordi jeg skal inn i en bikini og fordi at jeg sikkert vil komme til å legge på meg litt i syden. Skal ned før jeg drar. Må det. Ikke pga av noen andre enn meg selv. Skal pinadø ikke reise utenlands med den magen jeg fikk i helgen altså - den får ikke være med!!
Gleder meg som en unge!!
bente1 sa for siden:
Takk vennen:klem:
Sett deg på hesten igjen du og glem helga, ikke noe å dvele ved!
Dette greier du vet du! Bikinien kommer til å sitte som støpt og du skal kjenne deg som dronningen på stranda;)
Såååå deilig med sydentur da, missunner dere som skal reise bort nå i det forferdelige høstværet vi har altså. Her i Stavanger holder vi på å regne bort:rolleyes:
Nå er middagen inntatt akkurat som planlagt. Veeeeeldig mett, så håper jeg har mer enn nok å gå på utover kvelden. -For nå er det avgårde til mine skjønne kursdeltakere. Snakkes i kveld:)
Pruttilutt sa for siden:
Hjertelig takk for kjempefine kommentarer og lykkeønskinger! :hearts:
Nysgjerrig: Hvor og når skal du? Har óg lyst å reise igjen, men ikke til heito, kanskje til kaldere strøk. :o Lukter litt på Svalbard jeg, da.
Jeg har spist hvetebolle i dag siden modern er så innmari lur som kjøper!
Ellers måtte jeg ha meg en blund, og jeg kjenner det klør over hele meg. Får sette meg ned å pusle litt, tenker at morgendagen blir litt verre enn i dag psykisk pga. sukkerbehovet (behov, ja, haha). Be prepared! :D
Dollsine sa for siden:
Heisann. Så koselig at du stakk innom Nysgjerrig; synd du har dårlig nettilgang da - og den jobbsituasjonen kjenner jeg godt igjen....
Du er jo ikke helt alene om å ha skeiet utpå da vet du....kunne ramse opp masse navn jeg, men velger bare å nevne ett - meg selv:D Det er en fordel med slike dager, at en blir påminnet hvordan tingene var før. Du er snart tilbake i den vanlige tralten. Og så heldig du er som skal til syden! Bikini er obligatorisk der, og magen får du krympet når du vender om til LK igjen skal du se. Og på ferie trenger du jo ikke "ta den helt ut", men velge en gylden middelvei. Er det lenge til du skal reise da? Vi støtter deg hele veien vi; også mens du er der:p
Veldig bra for meg at du legger ut hva du spiste til lunsj Bente; veldig bra! Jeg havna borti salatdisken jeg, og følte meg forspist da jeg reiste meg. Men når jeg ser tilbake så ser det ikke så ille ut lell; det ble litt for mye proteiner men ellers ok. Blir fasinert av at jeg får metthetsfølelse av Cocudosen altså;), vann oppå derigjen gjør det enda bedre!
Hei Pruttis! Hvordan har dagen din vært da? Høres ut som den har vært ok? Du vet at morgendagen blir den verste snuppis; så det er bare å forberede seg på det. Ha fett i nærleiken så du ikke tyr til en bolle e.l. i stedet. Jeg er sikker på at den bollen egentlig ikke smakte noe godt i det hele tatt. Litt kunstig smak kanskje? Æsj.....
Dans en dans eller syv for meg og du Bente; jeg har trukket under pleddet jeg nå, men jeg skal tenke på deg og salsaen i mens. Kanksje jeg skal være ekstra solidarisk med deg og ikle meg treningstøyet også:D?
Appelsinpiken sa for siden:
Viljestyrke, hvor er du ?!
Bestemte meg for å starte med lavkarbo igjen så fort spinalhodepinen ga seg. Nå har den gitt seg, men jeg har hatt litt vondt i hodet hver dag (som jeg faktisk tror skyldes absurde mengder karbohydrater!).
Det er rett og slett for enkelt å spise karbohydrater. Dagene føles så mye lettere organisert når jeg bare kan kjøpe en ferdigpizza, eller en ferdigsmurt baguette osv. MEN JEG VET JO AT DET IKKE ER BRA FOR KROPPEN!
I dag kjørte jeg rett og slett på med en sjokolade, og var både sulten og kvalm samtidig. Skikkelig ekkelt! Hadde helt glemt hvordan den følelsen var (og plutselig slo det meg hvor alle kiloene kom fra!).
Tok med meg mama lupes lefser fra frysern hos foreldrene mine, så i morgen blir det quesedillas til lunsj. Gleder meg! Og så skal jeg lage squashlasagne til middag i morgen (og lunsj fremover). Søren heller, lavkarbo - I'm back!
Må bare si det til dere, så ikke jeg plutselig finner ut at det er greit å gjøre det enkelt en dag til, og en dag til, og en dag til...
Føler meg dritfeit også. Vet at det er grenser for hvor mye jeg har lagt på meg på halvannen uke, og det meste er nok vann (heldigvis), men jeg føler meg helt forferdelig. Uggen i kroppen, fett som velter ut over alt, alt for mange toalettbesøk, og masse luft i magen.
Jeg som hadde gått ned 2,5 kilo siden jeg flyttet på hybel! De er nok borte. Godt det er lenge til neste gang jeg kan stå på vekta... Droppa å måle cm på mandag (siden jeg visste jeg hadde gått opp), men blir spennende å måle på mandag igjen. Håper det ikke er så veldig ille...
Dollsine sa for siden:
Åh...så godt å se deg og Piken vår! Jeg har tenkt mye på deg den siste tiden. Bra du er plugget og hel igjen; og at hodepinen er borte. Den andre forsvinner fort vet du :) Du er jo ikke alene om å ha en utskeielse i det siste; vi er jo flere om enn av ulike grunner. Kom deg på hesten igjen du jenta mi, og ta en dag av gangen du og. Som du vet blir de første dagene verst - og så er du på'n igjen.
Og ja - det er mye enklere å leve høykarbo enn lavkarbo. Men er det verdt det? Er det verdt mageubehaget, alle turene til toalettet, den kvalme ekle følelsen?
Så, hiv deg rundt og kom igang. Veldig bra du starter allerede nå, og ikke venter til mandag, eller til etter at...osv. Gleder meg til å høre mer fra deg framover!!
Hei, Dollsine!
Må starte med en gang. Jeg forstår ikke tankegangen med å begynte alle ting på en mandag... Med mindre det er søndag kveld - hvorfor vente helt til mandag!?
Dollsine sa for siden:
Supert! Gjør som Prutti skal gjøre; bruk oss andre i tråden slik at overgangen blir enklest mulig! Vi har jo alle vært i samme situasjon - noen opptil flere ganger:D - og vet at det kan være utfordrende. Lykke til jenta mi!bente1 sa for siden:
Er så sliten, så jeg får kommentere det dere skriver i morgen, men ville innom og ønske dere en god natt:klem:
Slitenheten kommer av nye fire timer med HAN. Men skadefryd greier jeg å ha midt i slitenheten i dag: I dag hadde jeg pyntet meg litt ekstra med en bukse jeg ikke har brukt på lang tid, og den sitter ganske flott over rumpa om jeg skal si det selv. La merke til at han hadde problemer med å ta øynene fra rumpa mi... Hihihi - nå kan han gå hjem å tenke på at han ikke bare går glipp av både alt jeg har gitt han av omsorg og kjærlighet + at han går glipp av den nye flotte kroppen min;) Er jeg stygg nå?
Sove godt kjære damer!
Dollsine sa for siden:
Herlig Bente! La ham få mer sånn! La ham se hva han ikke likevel ikke får ;) Sov godt i natt og drøm søtt!
Og nei - du er ikke stygg. Du er en vakker dame i sin beste alder med ei rumpe mannfolk snur seg etter.
Sanna 1 sa for siden:
Toppers Bente !
Hold fast på den tankegangen der og glem det aldri !
Og Prutten og Appelsinpiken, - stå på og begynn med god frisk.
Det går bra, tro det eller ei.
Krysser foressten fingrene for at du får en jobb du vil ha Prutten !
bente1 sa for siden:
God morgen alle sammen, ønsker alle en fin dag!
Hihihi - alle vi andre drømmer om sol og varme mens du vil til Svalbard, herlig - godt vi alle er forskjellige
Kall den bollen nedtrapping, du! Ellers kan du si til mamman din fra meg at hun godt kan være litt mer hensynsfull nå i omstillingsfasen din og la være å kjøpe inn slikt;) Er jo alltid vanskeligst de første dagene nå sukkerabstinensene sliter i kroppen. Ja, jeg kaller det abstinenser jeg, for det er jo egentlig det det er, kroppen blir avhengig av det sukkeret, men det går heldigvis over. Sliter du med humøret i dag, så få det ut her inne, vennen, vi skal støtte deg 100%:klem:
Til lunch er jeg litt prisgitt denne kantinen. Da jeg startet opp spiste jeg salat hver dag til lunch, for det er salatbar her, men jeg følte jeg kom litt høyt på kh med både salat til lunch og grønnsaker til middag, og jeg foretrekker egentlig de grønnsakene jeg lager istand selv istedenfor en sliten salatbar. Derfor har jeg begynt å bare spise egg, pålegg og majones til lunch. Enkelte kikker litt rart på meg da, men det har jeg sluttet å bry meg med;) Litt ensformig blir det imidlertid, men jeg kjenner at den fisken jeg ofte velger er bra for meg, så da får det heller være litt ensformig
Du får komme og danse med meg Dollsinemor. Neste tirsdag starter jeg opp nytt nybegynnerkurs...... Det er helt annerledes enn å undervise avanserte kurs, men veldig kjekt det også, spesielt når du ser at du du greier å tenne gnisten i folk og merker at de koser seg når de er på kurs
Liker veldig godt å undervise, du gir veldig mye av deg selv i slike settinger, men samtidig føler jeg at jeg også får utrolig mye tilbake:)
Godt å høre at du begynner å bli frisk igjen, Appelsinpiken, har tenkt masse på deg!:klem:
Så bra at du strammer inn igjen! Sier det samme til deg som til Pruttis: Det er bare abstinensene som river de første dagene, det går heldigvis over igjen, så stå på du, masse lykke til!
Og du har helt rett - det er altfor enkelt å spise kh i dette samfunnet, nesten helt umulig å finne noe "kjapt på veien" for oss som lever lavkarbo. Men jeg tror dette kommer til å endre seg, siden det nå er så mange som legger om kostholdet sitt og får ett mer bevisst forhold til dette Vi får se på oss selv som pionerer, stille litt krav rundt omkring, så blir det enklere for de som kommer etter oss - og selvfølgelig også for oss selv på sikt ;)
Hihihi, ja, skal jammen tenke mer slik, for det første har han godt av å se det, for det andre kan den tanken kanskje gjøre at jeg får mindre fokus på hva jeg føler for han....dessuten må jeg si at litt skadefryd faktisk fikk meg til å føle meg bra, selv om det sitter litt langt inne å innrømme det;)
Og takk vennen:hearts:
bente1 sa for siden:
Ja, Sanna, jeg skal holde fast på den tanken, bedre med litt skadefryd enn tårer og depresjon, definitivt;)
bente1 sa for siden:
Mmmmm nå holder jeg på å lage pizza med lavkarbo bunn fra lavkarbohuset. Gleder meg til middag!!!:D
Ellers var frokost te med cocosa som vanlig, lunch i dag var egg, røkelaks, salami og majones - variasjoner over samme tema som dere ser;) En stund siden lunch nå, så jeg er veldig sulten, men sønnen kom ikke hjem før nå, så da blir middagen litt sen. Er det rester igjen så blir det nok et pizzastykke til kvelds også tenker jeg:p
Åååå, deilig med en kveld jeg ikke skal ut av huset. Blir nok sittende en del på pcn i kveld, må forberede en del ting til styremøte i salsaklubben i morgen.
Snakkes senere:)
Dollsine sa for siden:
Heia! Jeg kommer gjerne på salsakurs Bente; men synes det er rett og rimelig at du advares om at jeg er totalt uten takt og tone, stiv som en tømmerstokk og tungnem når det gjelder å lære dans. Og ellers er jeg snill og grei og spiser selv :D
Jeg har hatt dag 2 med min lokale tilpasning til din oppskrift nå; olje til frokost, mat til lunsj, olje i ettermiddag, middag i kveldinga og olje før leggetid. Har overlevd dagen i dag og gitt:p Spiste lunsj fra salatbaren i dag og, men besinnet meg og spiste mindre enn i går. I dag ble det litt gresk salat med en bit kyllinglår og en solid dose creme fraiche+olje. Ble mett på en annen måte i dag, og er fortsatt mett (spiste kl 12.30) og tror det var oljen jeg hadde på salaten som gjorde utslaget. Men....jeg er ullete i hodet, har hodepine, er litt ukonsentrert - akkurat som når jeg går ned på kh. Er det mulig jeg har "abstinenser"?
Så savner jeg veldig jentene våre som skal trappe ned på kh og gå over på LK. Hvor er dere kjære dere? Jeg vil gjerne høre hvordan det har gått med dere i dag; om det ble den ene eller andre måten.
Første dag på lavkarbo.
Hele greia ble ødelagt da maten jeg hadde lagt til lunsj var alt for salt. Klarte rett og slett ikke spise det. Og da min studievenninne nevnte bolle, så var ikke jeg vond å be... Pokker!
Nå står squashlasagnen i ovnen og jeg gleeeeder meg. Jeg er så sulten at jeg kunne dødd. Gleder meg skikkelig til søtsuget gir seg. Hvor lang tid var det dette skulle ta?
I morgen skal jeg kjøpe vossafår som "snacks" til lesesalen. (Og når jeg spiser vossafår som snacks så kan dere tenke dere hvor salt den uspiselige lunsjen min var).
Lunsj i morgen: squashlasagne. Skulle jeg bomme på den, så finner jeg uansett ut av det i kveld - det er jo middagen også! Og squashlasagnen har så langt aldri slått feil!
Dollsine sa for siden:
Hei Piken! Den bollen i dag var bare en dump i veien. Se det som en del av nedtrappingen du :) Sukkersuget er der bare noen få dager, men det er vel dag 2 og/eller tre som er "verst"? Dette fikser du, kos deg med lasagnen din. Har du oppskrift forresten?
Herreguuuud! Jeg er så sulten og full av høykarbo at jeg lurer på om jeg skal dra på butikken og kjøpe smågodt! Skikkelig søtsug. Håper det gir seg etter å ha spist skikkelig mat.
Har forresten begynt å lese boken Wheat Belly av William Davis. Handler kort og greit om at det er den industrialiserte hveten som er grunnen til overvekt (andre korn også, men det er industrialisert hvete som blir konsumert mest). Har så vidt begynt på den, men den virker absolutt lovende! (og bittelitt motiverende i det jeg starter opp igjen nå også. Visualiserer grønn gugge i magen etter bolla ista nå!)
Squashlasagne
1 squash
1 pakke kjøttdeig
1 boks hermetiske tomater
ca 1 dl kremfløte
Ost
salt,pepper,hvitløk,pizzakrydder
200 grader i ca 30 minutter.
Jeg bruker å ha aluminumsfolie over formen de første 20 minuttene sånn at osten ikke blir svidd.
Og så bruker jeg å lage dobbel (eller trippel) oppskrift så jeg får mat til flere måltider - perfekt å putte i mikroen i kantina og få varm lunsj!
bente1 sa for siden:
Sliter litt med å få postet noe Prøver igjen.......
Skulle nok fått fart på hoftene dine jeg, Dollsine;)
Vi har kursdeltakere i alder fra 14 til over 70, så alt kan læres i alle aldere!
De på 14 lærer nok raskere, men de som lykkes best i lengden er de som er tålmodige og ikke gir seg! ....sikkert omtrent som med å lære seg ett nytt kosthold!:)
Så bra at du holder deg lengere mett med fettet, Dollsine, fortsett slik, ikke gi deg, la det fungere lenge nok til å få fart på fettforbrenningen din!
For meg høres det akkurat ut som du har ketosehodepine. Du lå litt høyere på kh sist uke, gjorde du ikke, så kanskje er det kroppen som forteller deg at nå er den i ketose igjen:ja: Det er et bra tegn, og det gir seg jo etter en stund! Heier på deg!
Nei, nei nei, ikke noe smågodt! Du har sukkersug, og det må du bare holde ut noen dager, det gir seg vet du. tenk på hvor deilig det er når det er borte. Kos deg med lasangen, du, spis deg god og mett på det! Og ja, visualiser den grønne gugga i magen, stå på!:)
Du må fortelle hvordan boka er, om det er noe vi andre også burde lese.
Pizzaen ble ikke like vellykket i dag som sist. Sist forstekte jeg bunnen, det gjorde jeg ikke i dag. Selv om det står på nettet at det ikke er nødvendig å forsteke, vil jeg absolutt anbefale det dersom noen av dere andre har tenkt å prøve den bunnen, altså:ja:
Foksy sa for siden:
Hei alle sammen!
Så flinke dere er, spesielt kudos til deg Bente som har klarte å sette ut eksen med flott bukse og rumpe :cool: Sånt må man bare like!!:D
Lykke til Appelsinpiken, hold ut sukkerabsinensene, og lykke til med squashlasagnen, den skal jeg kopiere av deg! Hørtes ut som en fin lunsj ja.
Håper du også kommer deg over på rett spor igjen Pruttilutt! Du må bare ut av det sporet du er i nå, så vil mye forandre seg for deg. Det ene tar med seg det andre vet du :klem:
Håper også at du vil merke en forbedring ved å følge den nye matplanen Dollsine. Synes det er helt fantastisk at Bente har klart å gå ned så mye på 4 1/2 mnd!!! Da må det jo være rett på en eller annen måte? Forhåpentligvis for flere enn bare Bente...:)
Jeg merka det samme som deg Sanna, etter at jeg tok meg en liten lav-lavkarbopause og gikk tilbake på LK gikk jeg ned i vekt. Tror det var godt for kroppen med en kickstart rett og slett! Det har stagnert nå da, men jeg har ikke vært superflink heller. Spiste en plomme både i går og i dag f-eks..og merker at forbrenningen har gått ned etter røykesluttet...og at sukkerbehovet har gått opp :rolleyes:
Kom meg ut på løpetur på mandag, det var tungt, men ikke så ille som det hadde vært med røyk i lungene..så selv om det er lenge siden jeg løp har jeg vunnet litt kondis på røykesluttet og ligger kanskje halvparten så dårlig an som jeg ellers ville gjort...? later som det iaf.
Var på Löplabbet i går og testet løpestilen min, det viser seg at jeg overpronerer skikkelig, trodde jeg hadde normalpronasjon og har derfor brukt helt feil joggesko. Måten de gjorde det på var at jeg måtte løpe på en tredemølle og så har de et kamera som filmer føttene bakfra helt nede på tredemølla. Etterpå ser vi på i slow motion, og spesielt høyre fot var helt tydelig overpronert...dvs at ankelen bikker og hælen forsvinner innenfor skoen og jeg får knekk i foten. Så fikk jeg prøve stivere joggesko og opp på mølla igjen. Det var helt merkelig så stor forskjell en så liten ting kan gjøre!! Nå så det helt normalt ut da jeg løp. Fikk ikke prøvd de i dag, men i morgen tidlig blir det ny tur..
Dette ble langt om joggesko...men om noen av dere får lyst til å begynne å løpe engang så vil jeg på det sterkeste tipse dere om å teste ut foten før dere kjøper joggesko. Hadde jeg kjørt meg hardere hadde jeg fått belastningsskade i leggen (har hatt antydning til beinhinnebetennelse før...ikke godt)!
Må nevne en annen ting også...jeg kjører for tiden rundt i en gammel 1997-modell Nissan Micra, og dro ut for å se på ny bruktbil. I løpet av titterunden min kom jeg over et superbra tilbud på leasing av Opel Corsa, og slo til!
I morgen, håper jeg, vil den være ferdig til henting. Da sitter jeg i en splitter ny 2011-modell, stappa med utstyr, som skinnratt med varme, integrert handsfree, osv osv :D Og det vil koste meg mindre enn røyken kosta pr mnd:p
Den er helt lik denne Opel Corsa, bare nyere....hahaha...nesten euforisk jeg! Har aldri eid en bil som er nyere enn 10 år gammel tidligere...
Dollsine sa for siden:
Takk for oppskrifta Piken! Den må sjekkes ut :) Du har spist kh over lengre tid og kroppen din "skriker" etter mer. Hold ut vennen; det er nå det er verst. Ta litt fett, pisk kremfløte, evt bland i litt sukrin el.l. så du får i deg fett - det hjelper vet du! Men smågodt gjør vondt verre!!!
Det høres ut som flere skulle lest den boka; og jeg setter pris på om du gir kort korte referat/tips om det du leser. Grønn gugge er et godt (æsj...) bilde å visualiere fram når fristelsen er der. Kanskje det hadde vært noe for Pruttis også? Savner å høre fra deg i dag jenta mi :hearts:
Regner med du ville fått fart på hoftene mine ja Bente; ser for meg at du stiller litt krav til danserne dine og at du heller ikke gir deg:D
Jeg er egentlig ganske fasinert over at jeg berger så lenge på bare oljer. Jeg tenkte å prøve meg fram med samme type lunsj som deg også, med skinke/fisk/majones/egg. Jeg har lagt inn dagens mat i diett.no, og ser at jeg har spist bare 12-1300 kcal pr dag de siste to dagene. Og så har jeg fått veldig godt utslag på stixen; faktisk mellom 50-75% og ikke så vidt farge som jeg bruker å få. Og før dere spør, så kan jeg si at jeg drikker mye vann; 2,5 - 3 liter vann pr dag. Takk for at du heier på meg!
Det er et bra tegn, og det gir seg jo etter en stund! Heier på deg!
Hvordan lager du den pizzabunnen fra Lavkarbohuset? Baker du ut den selv, kommer den ferdig? Og er den verdt det, spesielt ift ostepizzabunn/Mama Lupes tortillabunn hvis du har prøvd dem?
Dollsine sa for siden:
Hei Foksy! Jeg rakk ikke svare til deg før jeg postet innlegget mitt; derfor kommer det to på rappen.
Først vil jeg bare sånn oss i mellom spørre hva "kudos" betyr? Ser at flere bruker ordet, men jeg vet ikke hva det er skjønner dere..... :flau:
Jeg har også hatt pauser med mer kh, altså ikke type høykarbo men med litt økning, utan å ha opplevd vektnedgang når jeg startet på nytt igjen. Men det er jo meg; bra andre opplever det da.
Så bra du har løpt; jeg heier på deg både under trening og når du spriger maraton! Veldig bra du fikk sjekket de føttene dine så du ikke løper på deg skader. Jeg overpronerer også; og må ha sko som ivaretar dette, selv om jeg bare går og ikke springer som du.
Men du.... enten har du fått en utrolig billig leasingavtale, eller du røyka enormt mye - eller så har ikke jeg peiling på prisene for leasing. En splitter ny bil til hvor mye pr mnd?
Foksy sa for siden:
Aller først, kudos = Bra jobba, feks :)
Ja, de karbopausene virker tydeligvis ikke like godt på alle...håper det funker det du gjør nå da, med mer oljer og fett krysse fingre:)
Jeg skal ikke løpe maraton altså, "kun" 10 km...men det er mer enn langt nok for meg! Jeg klarer å presse ut 5 km på trening, så skal jeg løpe dobbelt så langt :confused: blir nok mye gåing innimellom...men det burde da gå om jeg tar tiden til hjelp :p
Ja, jeg har fått en utrolig billig leasingavtale. 25.000kr i innskudd og deretter 1095kr/mnd i 3 år.
Jeg røyka gjennomsnittlig 10 om dagen og etter min regning blir det rundt 1300kr/mnd :o
Glemte å skrive i sted at jeg har bakt kokosbrødet i kveld. Bakte uten sukrin, men jeg synes allikevel at det smaker ganske søtt...passer ikke for alt pålegg synes jeg. Men creme fraiche og lavkarbo syltetøy var veeeldig namm da :p
Dollsine sa for siden:
Ah... takk for voksenopplæringen Foksy:o Så bra avtale på bil da! Jeg er nok helt uten kunnskap om leasingpriser ;) Sikkert veldig greit å ha et sånn fyssiks bevis på at du har slutta å røyke også? En skikkelig premie!!
Ønsker alle sammen en riktig god dag; snart helg nå folkens. Snart helg.....
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen!
Ååå i dag var jeg trøtt altså, vanskelig å komme seg opp tidlig, men siden sønnen måtte dras ut av senga hadde jeg ikke noe valg - sikkert like greit. Men gleder meg til helg nå altså.:)
I dag venter jeg noen vinduer som skal komme - de siste vinduene som skal skiftes i huset. Skal bli deilig å få den biten ferdig. Blir mye støv når de holder på med slikt, så lurte på om jeg skulle skaffe noen til å komme og vaske ned hele huset når de er ferdige.....hvis ikke må jeg vel gjøre det selv...
Dollsine: Ja nøyaktig slik jeg tenker: "Mer fett = holder meg lengre mett = total matmengde går ned = vektnedgang". Logisk regnestykke igrunnen, og tror det er derfor det presiseres alle plasser at en MÅ få i seg nok fett når en gjør dette. Nesten ingen orker å slanke seg i lengden dersom en må gå sulten for å få det til;)
Pizzabunnen kommer som en stor pose "melblanding" og en liten pose gjær, mikser de med vann og olje til en klissete masse som smøres tynt utover på et bakepapir. Skal heve 25min før den stekes. Mye bedre enn all annen lavkarbobunn jeg har prøvd, men selvfølgelig ikke helt som hvetedeig.:rolleyes: Mama Lupes må jeg være hyperforsiktig med, jeg faller jammen ut av ketose med de selv om jeg ligger under 15g kh, aner ikke hvorfor. Det gjør jeg ikke av den pizzabunnen. Har tenkt å bruke de lefsene mer når jeg skal over på stabilisering, for de er kjempegode, men er mer restriktiv nå når jeg fremdeles skal ned i vekt. Jada det er kontrollfreaken i meg som taler igjen;)
Foksy: Grattis med ny bil! Gud for en kjempedeal du har fått da! Veldig bra å bruke de pengene du sparer på noe så fornuftig altså! -De fleste som slutter å røyke bruker opp pengene de sparer på sjokolade isteden, så tenk på det du når du sitter i den nye bilen din, at du har valgt å bruke pengene på den istedenfor både røyk og sjokolade - gir nok en enda større tilfredsstillelse rundt hvor flott du prioriterer!:D
Så bra at du kom deg ut og løp på mandag - deilig for deg å komme i gang igjen tenker jeg, og så bra at du merker at røyken ikke er i lungene. Fortsetter du jevnlig nå så tenker jeg også du vil merke en mye kjappere kondisøkning enn du gjorde mens du røyket!;)
Ja, det kokosbrødet er litt søtt i seg selv pga kokosmelet, så det er helt unødvendig med søtning i det. Kjempegodt med smør og ost synes jeg. Når jeg har det til fisk eller salt pølse/skinke pålegg skjærer jeg tynnere skiver og bruker mer smør på, da blir det veldig godt etter min smak:)
Foksy sa for siden:
Det er den rimeligste leasingavtalen jeg har sett noengang, de fleste begynner jo på rundt 2000kr i mnd og oppover, pluss at man gjerne må ut med 40-50 i innskudd..og jeg skal iaf IKKE bruke de "røykepengene" på sjokolade, nei! Vil ikke over 90 igjen, noen gang.
Har spist en skive kokosbrød med masse smør og gulost til frokost, det gikk fint! :) Og espresso med cocosa og fløte. Nå bør jeg holde meg mett en stund :p Kan tenke meg at det er godt med majones og røkelaks, eller reker også ja.
Jeg stemmer for å leie inn vaskehjelp etterpå Bente, men jeg er ikke så glad i vasking da...veldig lite koneemne på den biten, haha...
Ha en flott torsdag alle sammen, nå skal jeg ut og teste de nye joggeskoene før studentrådsmøte :)
Pruttilutt sa for siden:
God morgen jenter :)
Her er det hektisk mellom puslespill, kjøkkentjeneste, fjelltur og oppussingsprosjekt hos tanten. Fant noen særdeles grimme bilder av meg selv på en gammel mobiltelefon i går; gjett om det satte gearet igang! Holy crap! Måtte nesten spørre mamma om det var sant, at grisetrynet var mitt. :p Nesten så jeg må legge opp bildene, så får dere noe å le av. Lo i alle fall i 15 minutter selv. :p
Når pengene kommer neste fredag kjøper jeg oljer jeg også. Nå skal det shottes.
Gratulerer med smooth avtale på leasing da, Foksy! Foksy lady driving a foksy car ;)
Sanna 1 sa for siden:
Duverden så rå du er på oppussing. Snill er du óg som hjelper både her og der.
Jeg synes absolutt du burde legge ut gamle bilder, så vi kan le.
Det burde vi alle foressten, så kan vi le av hverandre.
Jeg er 100% sikker på at alle har bilder, hvor vi ikke ser ut.
Passbildet mitt feks. !! Jeg gremmes og har lyst til å få meg nytt pass bare pga. bildet. Hver gang jeg leverer fra meg passet i passkontrollen, ser de først på meg, så i passet og så på meg igjen. Og jeg aner et svakt, tilbaketrengt flir !
Ja - skal klare det. Gleder meg som pokker. Spent på bikinien - men klar for tur da. Skal bli godt å reise bort med mannen - og bare koose seg!!
Blir uka etter neste uke - Hellas (favorittland ja) Satser på sol!! (Har regnet her i over en uke nå, er lei - selv om jeg i utgangspunktet synes regn er veldig kos) Svalbard har jeg også vurdert - neste år. Sies at det er best i mars / april - i forbindelse med solfesten der.
Huff ja - MYE stress for tiden her. En uke igjen med "kaos livet", så blir det en uke ferie - og SÅ skal livet være som før igjen. Best sånn - etter min smak. Synd at vi er flere som skeier ut - samtidig som det er god trøst at det ikke bare er meg. Men, som sagt - jeg lærte noe av det - og da er det ikke helt bortkastet. Ikke sant?
Kjente forresten den velkjente hodepinen og tørsten igjen i går - jippi - . Da er jeg på vei tilbake igjen, trur jeg da.
Og TAKK for at dere er her for meg - setter så pris på det!! Godt - rett og slett. Jeg kommer innom her i morgen ettermiddag - og lover å titte innom oftere når livet lander. Føler på en måte at jeg tar mere enn jeg gir, sånn når jeg kun er innom å leser uten å delta.
Stor klem til de beste damene!!
Pruttilutt sa for siden:
Takk selv, snuppis, for at du bidrar med deg og ditt. :klem:
Pruttilutt sa for siden:
Kjenner jeg er mer mentalt innstilt nå. Jeg higer etter forumet hele tiden.
Leser rundt og prøver finne noe å svare. Engasjere meg. Spørsmålene som har dukket opp her fra både Bentis og Dollis gjennom månedene har jeg tidligere sendt inn til psykologen min, med ønske om å lure inn denne oppmerksomheten etterhvert. Og jaggu sa jeg smør... Litt grilling i dag, men ellers gikk det fint. Noen øyenåpnere fikk jeg også, og har litt å tenke på nå fram til neste. Forhåpentligvis fikser jeg dette også nå, altså - maten og alt.
So far, so good! Mamma steker chips og kylling til bror. Jeg kokte meg grøt på smør, fløte, salt og JBKM rett før. Mulig dette kommer til å gå bra.
Håper å høre noe angående jobb så snart som mulig, altså. Er greit å sove om dagene, men jeg liker jo best å holde meg i konkret aktivitet, ikke bare sulle rundt puslespill og Isfolket. Minn meg bare på dette når jeg en gang er i arbeid og depper igjen :p
Gikk en fabelaktig lang tur i går. Mørkt, kaldt og vått - men akk så innmari deilig. Stiv og støl i lårene i dag, men regner med jeg tar meg en tur en dag i helgen. "Bare" par-og-tredve trehundre meter høyt, men det er tross alt rett opp! Kramper både her og der ;)
Nå skal ketostix'ene settes fram på badet. Er ferdig med å se ut som en vasstrukken pølse! ;) De morsomme bildene kommer litt leiter ån ;)
Det her er noe dritt. Gå over til ketose samtidig som jeg er dritstressa for en innlevering til i morgen. Skjønner virkelig ikke noe som helst av det oppgaven går ut på.
Heldigvis henger jeg ikke så mye etter som jeg trodde. Er flere i klassen som har lest like mye (lite?) som meg, og som ikke kan skylde på at de måtte ligge rett ut i en uke.
Begynner å bli sulten igjen også. Gleder meg til kjæresten kommer fra jobb. Da blir det middag. Lavkarbomiddag!
Pruttilutt sa for siden:
Haha. Her kommer det ladies. Jeg ler i ren fortvilelse!
Dollsine sa for siden:
God kveld kjære alle sammen! Så koselig det er å logge seg på og se at det har vært stor aktivitet. Klem til alle og enhver!
SÅ FIN DU ER PRUTTIS!!! Ei vakker jente fra Nordland; det er DU!
Jeg har et spørsmål til deg jeg Bente: jeg følger fortsatt opplegget ditt, og tar oljer til frokost. Hodepinen (hodemurringen) er borte nå men jeg er fortsatt litt "susete" i hodet de siste par timene før jeg spiser. Magen rumler, men det er ikke ubehagelig. Drikker mye vann og kjenner at det hjelper. Ikke fryser jeg å mye heller, men jeg har ikke vært så mye på kontoret de siste dagene pga masse møter. Jeg skal være i ro på jobb i morgen, og vi får se da.
Du sa du spiser skinke, laks, spekeskinke osv til lunsj, sammen med majones. Og nevnte ca 50 gram. Av hver? Av en? Kan jeg få mase litt på deg og be deg spesifisere (evt grovt?) hvor mye du spiser av hver? Nå kopierer jeg deg fullstendig nemlig! I morgen er det på tide å ha med matpakke på jobb igjen, og da blir det Bentepakka!
Veldig bra Prutti, at du spiser god og feit mat før lukta av de andres middag brer seg i heimen. Synes du er tøff jeg, som tar med spørsmålene våre til psykologen; det står det respekt av! Mange ville nok bare forsøkt å glemme dem, og fortsette som før. Du vil tydeligvis ha en endring; veldig bra!!! Vakkert landskap i Bodø ser jeg; turen med 300 høydemeter ville ikke knærne mine godtatt, men resten av kroppen ville sagt at utsikten var verdt smerter og problemer i etterkant. Du får ta en tur for meg og du :)
Nysgjerrig; sånne uker som du har, har jeg også innimellom. Du beskriver det godt når du sier at livet lander. Det oppleves jo sånn! Jeg har hatt en sånn uke denne uka, men har bevisst valgt å bruke hver minutt fri til å slappe av. Jeg har sovet, løst x-ord, lest aviser eller bare pratet med de andre når muligheten har bydd seg. Og jeg er mye mindre sliten enn jeg bruker å være. Takk og pris! Veldig greit å se at det nytter å gjøre ting på andre måter også ;)
Regner med det tas lite hensyn til studenter med hull i ryggen Piken, siden du må levere i morgen lell? Ønsker deg lykke til, og tenker du gjør det like bra som de andre - om enn ikke enda bedre!
Det hender seg at bildene før og etter er en smule anerledes Sanna. Du får tenke på at en god latter forlenger livet, og at du sannsynligvis har gitt de i passkontrollen noen dager ekstra. Hvorfor ikke ordne deg nytt pass? Det ville jeg ha gjort!
God løpetur Foksy!
Jeg sa Prutti er tøff, og det er hun. Jeg kommer nok ikke til å legge ut bilder av meg selv her :flau: Da er det bedre om dere ser meg i real life.
God kveld så lenge. Nå skal jeg bake kokosbrødet til Bente, så jeg har liggende.
Pruttilutt sa for siden:
Satt å lette etter en isoppskrift jeg skal imponere en kompis med og kom over denne; kanskje potensiale?
Foksy sa for siden:
Åhhhh....! Elsker pistasjeis!!!:p
Si ifra hvordan den blir da! Pistasjemasse, er det bare knust pistasjenøtter?
Foksy sa for siden:
Fikk denne på mail i dag, av en klassekamerat som vet jeg sluker alt sånt
Veldig mye interessant lesing, men jeg reagerer på at de et stykke nede i artikkelen har skrevet dette:
Unngå fettfella!
Professoren advarer mot å gå i fettfella.
– Det er ikke bra å kutte ut karbohydratene helt, sier hun.– Fett/protein-fella er like ille som karbofella. Det handler om den rette balansen, som alltid
Det er helt tydelig i artikkelen at de ikke har forsket på lavkarbo, men høykarbo og 3-delt inntak. Da burde de la være å kommentere hva lavkarbo gjør/ikke gjør med kroppen også? Hadde derimot vært interessant å høre hva som skjer genetisk når man spiser lavkarbo da. For det var veldig interessant at genuttrykk forandrer seg så mye bare på en uke med 30-30-30 inntak!
Ellers må jeg si at jeg er enig i at det helt sikkert er sunt å spise på denne måten, at det på sikt sikkert er det mest optimale inntaket.
Det er kun nå som jeg skal gå ned i vekt at jeg kutter såpass mye karber. Når jeg er der jeg vil være kg-messig kommer jeg jo til å øke karbene til omtrent dette nivået..
Hva mener dere?
bente1 sa for siden:
God kveld alle sammen.
Da er jeg akkurat ferdig med styremøte i salsaklubben her og kan endelig sette meg ned etter fullt kjør siden kl7. Bakte Pruttis sin Peanøttkake og serverte med stor suksess på møtet. De høykarbo folka likte den også kjempegodt og forsynte seg flere ganger.:D
Nysgerrig nok: Håper livet ditt roer seg litt, men nå kan du i alle fall se fram til deilig ferie - og sexy i bikini;) Og klart vi er her for hverandre - i gode og dårlige dager, er det ikke så de sier:D
Appelsinpiken: Må passe deg litt for å ikke bli helt overarbeidet nå rett etter slikt inngrep, ta vare på deg selv lille venn:klem: Kos deg litt med middag med kjæresten du!
Pruttis: Så glad for å høre at det går bedre med deg og at motivasjonen er på plass. Feit god mat før høykarbofolket drar inn gørra si er genialt;)
Og vet du, jeg synes du er nyyyydelig på alle bildene jeg:klem:
Håper det ordner seg med jobb for deg, ja hverdagene blir mer stressende da, men det er også lettere å få system på dagen både mhp mat og andre ting.
Dollsine: Så morsomt at du skal ha Bente-matpakke, føler meg beæret jeg. Håper virkelig det fungerer for degg nå, hvis ikke kommer jeg til å føle meg medskyldig altså!:eek:
Jeg spiser fra kantinen, så det er slike beger de selger der. Derfor har jeg aldri fått veid maten, så jeg vet ikke nøyaktik hvor mye det er i dem. Men skal jeg gjette består en typisk lunch for meg av 1 kokt egg (det er i alle fall korrekt), en pakke majones, som er 12 g, ett beger reker, som jeg tipper er ca 50g og ett beger med røkelaks, ser de er av varierende størrelse, men tipper de varierer fra 40-50g. Mer presis enn det greier jeg ikke være.
Nå skal jeg llate meg en time før senga kaller:)
Sanna 1 sa for siden:
Åhhhhhhhhh, jeg er mett !!
Gubben har bursdag i dag.
Og vi tok turen til Bergen og spiste middag på Bryggen.
Forrett: Blåskjell svømmende i hvitløksmør.
Hovedrett: Biff med grønsaker, selleripuré, sopp og mere hvitløksmør.
Full forståelse hos kokken for min lavkarbo.
Har aldri vært mere fornøyd med et restaurantbesøk. (siden 1.juni)
bente1 sa for siden:
Foksy: Jeg tror jeg har blitt overvektig av en grunn, nemlig kh følsomhet og en viss grad av insulinresistens, når jeg ser hvor mye bedre kroppen min har det uten kh er jeg helt overbevist om det, 75% av alle som er overvektige har faktisk større eller mindre grad av insulinresistens, det er derfor lavkarbo fungerer så godt. Det er noe annet om man aldri har vært overvektig, da kan sikkert noe slikt fungere helt fint. Gammel tro var at overvekt fører til insulinresistens, men nå tror fler og fler at det er omvendt, insulinresistens fører til overvekt. Derfor tror jeg også jeg kommer til å gå tilbake til gammel vekt dersom jeg begynner å spise så mye karber igjen. Jeg er livredd for det søtsuget og den sulten kommer til å gjøre med meg og at jeg derfor veldig lett kommer til å falle tilbake til gamle vaner. Derfor tror jeg ikke det er noe for meg:nei:
Min filosofi er derfor å holde meg til rundt 30-50g karber når jeg er "ferdig slanket", og de ekstra karbene skal kun være ting som rotgrønnsaker, erter, bønner, linser osv, litt mer bær og nøtter, som gir relativt lav blodsukker påvirkning og dermed lav insulinutskillelse.:)
bente1 sa for siden:
Ahhhh høetes deilig ut! Håper dere fikk feiret han skikkelig!
Og det er sååå deilig når du treffer på kokker som har forståelse og prøver og hjelpe deg. Jeg pleier å gå og takke dem etterpå hvis det er mulig jeg når jeg møter slike - de fortjener ros!!!:p
Dollsine sa for siden:
Takk Bente! Koselig at du tar deg tid til å innom etter en lang dag. Du skal da slippe å få skylda kan du skjønne, jeg gir bare bort æren jeg. Resten beholder jeg selv ;)
Matpakka i morgen ble 2 egg, 3 skiver røkt skinke, alt blandet med mye majones. Mye mer enn 12 g majones ja... Gleder meg litt da!
Nå er det natten her i gården. Jeg får lese resten i morgen. Sov godt alle sammen.
Lille venn sa for siden:
Etter å ha kost meg med barn og barnebarn noen dager, skal jeg avgårde med svigerfamilien til syden og "all inclusive" i en uke. Gruer meg til maten:( Har bakt frøknekkebrød som jeg skal ha med. Hadde tenkt som Dollsine å ta en "Benteuke";), men får utsette den til jeg kommer hjem. Blir i allefall godt med sol og varme:)
bente1 sa for siden:
Skjønne, snille Dollsine:hearts:
Håper matpakka blir bra og holder deg mett!
Nå er det natta tid her også, natta til deg og natta til alle andre skjønne damene mine:sove:
bente1 sa for siden:
Hihihi "Benteuke" :D
All inclusive er ofte buffeter, og da kan du jo styre veldig mye selv hva du forsyner deg med. Går nok bra skal du se - tenk generell lavkarbo istedenfor ketogent, så er det lettere. -Da er det hovedsaklig vann som kommer på, og det får du bort igjen etter en uke hjemme;)
Og kooooos deg masse på ferie:klem:
Jammen - barn og barnebarn - du er jo vår "lille venn" - jeg var såååå sikker på at du var bare ungdommen.....Ungdommelig får vi heller si da kanskje ;)
Sanna 1 sa for siden:
Godt å se det er flere gamle kjerringer her inne.
Jeg gikk på vekta i dag bare for moroskyld, - etter middagen på restaurant. Og den middagen ga meg 1 kg + !
Er klar over at det forsvinner på et blunk, men det er jo snodig.
Eller det er vel egentlig ikke det, for mine daglige middagsporsjoner, er jo bare småtteri i forhold til det jeg stappet innpå i går ! :p
bente1 sa for siden:
Godmorgen alle sammen - i dag er det fredag og snart helg - deilig:D
Ha en deilig helgestart-dag
Må ikke veie deg etter slike kvelder vet du Sanna, bare magefyll og vann, borte på null komma blunk;) Hold deg til den faste veiedagen din du!
I dag jobber de med å sette inn noe av de nye vinduene jeg har kjøpt. Spent på hvordan det ser ut når jeg kommer hjem. Huset ser vel ikke ut da, men men, får ta det værste, så får resten være til de har gjort seg ferdige:)
Pruttilutt sa for siden:
Ja, har skjønt at jeg må lage det jeg skal spise før de andre begynner med sitt, for da frister det ikke fullt så mye å spise dritt når man allerede er mett. :o
Skrev at jeg skulle ta spørsmålene videre, og nå blir de tatt opp. Rett og slett fordi de var nådestøtet på spikeren ;) NYDELIG fjelltur, kan kjøres også :) Får prøve bevege meg, det får være en slags motivasjon :) Gikk i fjor vinter med en tidl kollega; 59 minutter opp og 58 minutter ned. Heftig tempo. Svett, kald og jæv.. Nå gikk vi på 49 opp og 49 ned :D Men det er klart; 20 kg mindre å bære.
Salat inntatt! Ost inntatt! Snart handling så mamma får seg et lkbrød, og jeg skal se etter noe olje. Vanlig olivenolje? Er ikke Udos relativt dyrt?
DJEVELSK bra at Dollsine har rast litt ned; tipper det var fettilskuddet som løsna det hele. Satser på nærmere 81-80 tallet neste uke, or what? SÅ GLAD, altså!
bente1 sa for siden:
Ja, det er jo kjempestor forskjell. -Du har jo gått ned veldig mye og det synes utrolig godt i ansiktet!!! Men jeg synes nå uansett du ser ut som en skjønn jente på alle bildene - mye slankere ja, men nydelig uansett;)
Jeg har smakt på Udos, men klarer ikke smaken, men mange som sverger til det. Så mine fettilskudd i tillegg til mat som er naturlig fet er cocosa i te, vanlig smør i nesten all maten jeg lager og extra virgin olivenolje til slater osv. Lykke til m shopping:)
Sanna 1 sa for siden:
Jøss, så sprek du er da. Bare det må jo være en motivasjon.
Jeg ser iallefall forskjell på bildene. Uten tvil, så ser du bedre ut med minus 20 kg. Fin jente er du.... og du greier sikkert de siste kiloene også.
Sta.. når du bare vil ! :)
bente1 sa for siden:
Og ja, Dollsine, jeg er sååååå utrolig glad i dag over å se at vekta di har gått så mye ned på så kort tid. :hearts: Fortsett sånn - også i helgen, helgene er de vanskeligste, lettere å fristes til å ta noe ekstra da, men stå på, ikke noe ekstra nå før du ser resultater av dette over tid!;) Jeg er i alle fall salig overbevist om at minimalt med karber og godt med fettilskudd booster fettforbrenningen:)
God morgen alle - og så flinke dere er!
Føler jeg ikke flink i det hele tatt (men som unnskyldning så har jeg jo ikke helt klart å komme inn i det igjen heller). I dag reiste kjæresten på guttetur (som varer helt til i morgen!) og jeg skal utnytte dagen til å spise så mye fett at det renner ut av nesa mi etterpå.
De tre ukene det tok fra jeg flyttet hjemmefra til jeg måtte hjem igjen, så hadde jeg gått ned 2,5 kilo - det er litt over 800 gram i uka det! Jeg som nesten ikke hadde hatt noen endring i vekt på leeenge. I tillegg hadde jeg spist mellom 2200 og 2800 kcal hver dag - hvor det var mellom 220-300 gram fett hver dag! Aldri spist så mye jeg. Og i følge Grete Roede skulle jeg ha gått opp i vekt!
I kveld blir det biff i fløtesaus (massevis av namnam-grønnsaker + biff i strimler + krydder + masse fløte).
Og hjemmelaget is! (Hvor får man tak i pistasjmasse?)
bente1 sa for siden:
Wow, så fantastisk at du kan spise nærmere 3000 kal og likevel gå ned i vekt! Det kan definitivt ikke jeg altså! -Men nå greier jeg heller ikke å få i meg så mye på strikt lavkarbo, så det er ikke noe problem. På høykarbo derimot...tror jeg av og til strappet i meg borti 3000kal i bare i sjokolade og chips på en lørdagskveld....:o
Pruttilutt sa for siden:
Så cocosa, fløte og smør i kaffen. Olivenolje og feta i salater. Grønnsaker smørkokt med salt. Det skal jeg klare. Og ja, jeg liker smør i kaffen. :o
I dag lager jeg ovnsstekte koteletter, grønnsaker og potet til familien Reisefot. Sender besteforeldre til Kemer på søndag, så for at mormor skal få stresse med en ting mindre, så tilbød jeg meg å lage middag. Mam er jo der nede å leker reiseguide.
Orker ikke være med de, for de prater så HIMLA mye. KVAKKVAKK!
Til kvelds blir det minipizza'er. Vedder på at én slik er i allefall 80 gram fett. Det må jeg regne på. Blir godt uansett. Kjenner hodepinen er i anmarsj, og det gleder meg. :D
bente1 sa for siden:
Høres ut som du er godt i gang, heier på deg skjønnas:heia: Rart det der hvordan faktisk hodepinen blir en glede når en vet det skyldes at kroppen er på riktig vei:D
Og snille jenta som lager mat til hele familien:hearts:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg tror fullt og helt at for vektnedgangens skyld er det vesentlig å kutte karbohydrater enten for ketosens skyld eller til et såpass lavt antall at kroppsfettet forsvinner. Særs fettet rundt organer.
For helsens skyld mener jeg bestemt at lavkarbo ikke er en periodisk "idé", men en lang, om ikke livslang, bestemmelse man tar for å forebygge tidlig eldring, sykdommer og død. Selv kom jeg meg unna diabetes, PCOS, psoreasis i hodebunnen, rene hud og mer livsgnist- og dette i tillegg til vektnedgangen som er det pluss i seg selv for selvtillitt osv.
Når jeg kommer meg ned til en vekt som jeg kan trives med, som ikke gir meg hemninger og sosiale kvielser, så må jeg sette meg ned å finne ut hvordan kroppen min trives best med. Ketose er utelukket, det er helt sikkert. Ketosen har jo sine positive sider; temperaturstigning, konsentrasjon, utholdelse osv, men et nivå på rundt 50 karb for dag tror jeg ikke bare vil holde vekt stabilt, men humør, blodsukker og hormoner i slag. Siden jeg sist var i ketose har jeg ikke hatt "besøk", så nå er jeg spent på hva helgen/starten av neste uke vil bringe med seg. Kommer djevelskapen iløpet av en uke på ketose er jeg hellig overbevist om at jeg har en hormonutfordring, og at kroppen må i ketose/lavt karb for å regulere seg selv.
På lavkarbo (uansett hva man velger kalle den filosofien man følger) er det jo en god del rene matvarer man bruker. Kjøtt uten marinade med sukker og E-stoffer, spiser ikke godteri som er så og si kjemisk framstilt og rent over tror jeg vi får i oss betraktelig mindre kjemikalier enn hva naboen gjør.
Har lest en artikkel om kreftcellereduksjon ved lavt inntak av karbohydrater. Kanskje det faktisk ligger noe i det. At kreftgåten kan løses ytterligere enn hva vestens medisin kan bidra med per i dag.
På 80-tallet begynte leger å leke med tanken om å redusere karbohydratinntaket betraktelig for å behandle hardt angrepet migrenepasienter. Om de økte fettandelen vet jeg ikke - kunne vært greit å lese om.
Slike ting jeg tar opp nå er noe jeg titt og ofte "forsvarer" lavkarbo med i omgangskretsen og utenforstående. Det er jo også bevist at lavkarbo forebygger alzheimers såvel parkinsons. Det er jo nødt til å ligge fysiologiske beviser i vår egen DNA, opprinnelse, for at dette ikke er bambus!
Fint med tvilere og skeptikere, får i alle fall meg litt mer gira på hvorfor jeg i det hele tatt holder på.
WOW - det kaller jeg vannvittig forskjell!!! Du er vakker på alle bildene Pruttis. Og KUDOS for at du legger ut og deler med oss. Tøffingen! Godt å høre at du er i gang igjen, håper det ordner seg med jobb for deg også. (Og ja: skal minne deg på at du mislikte slaraffenlivet når du jobber skjorta av deg etterhvert - knis)
Klem til deg Prutta - en stor en.
Nå har de ukene faktisk blitt til 6 uker - bare kaos. Og på flere fronter, så det blir liksom ikke noe fri-sted å hente seg inn på. Hadde det ikke vært for kostholdet (som har vært bra sett bort i fra forrige helg) så hadde jeg sikkert røket på en ny runde med magekatarr. Ser så fram til ferien, for etter det så skal alt være som før. Hvilket kanskje høres dørgende kjedelig ut - men akkurat nå er det kun mitt gode gamle A4 liv som frister.
Men som du sier så går det på evnen til å nyte de minuttene som er innimellom. Som nå når jeg sitter her inne på forumet - en liten flukt fra hverdagen liksom - egotid.
Thihi - smask til deg snuppa!! Har ikke prøvd noen bikini på veldig lenge. Tror jeg skal vente et par dager til, sliter fortsatt med magen jeg fikk i helgen etter mine utskeielser. Tenk på det: to dager med utskeielser tar liksom mer enn en uke å få vekk igjen. Og jeg var jo ikke heeelt gal heller. Note to self altså - det er ikke verdt det. En annen ting er jo at sukkersuget kommer tilbake. Ikke sånn konstant, men noen ganger så intenst at jeg blir helt overrasket. Jeg forsøker å "snakke til" den feelingen da: "Å jasså sukkersug, du titter innom og forsøker å vise deg nå. Men her er det ingen ting og hente, du får ikke lurt meg". Hehe. Så blir det borte litt. Høres nok ut som om jeg er helt koko - men for min del så hjelper det å erkjenne at det er der og sette navn på det (for det er jo bare et sug - et lite spøkelse -og ikke noe som er verdt verken oppmerksomhet eller sukker.)
Ja - i gode og dårlige dager! :klem:
Pruttilutt sa for siden:
Takk søte, herlige, flotte deg :hearts: Bra med påminnelse en gang i blant :D Sulten i maghuset nå, skal bli godt med middag. Måtte ty til litt osteskiver med salami og majones for en times tid siden i påvente av maten, og nå nettopp måtte jeg ha en kaffe med fløte for å dempe hodepinen. Kjenner varmen i kroppen brer seg. Herlig.
Stor og varm klem til deg :blomster:
Sanna 1 sa for siden:
Jeg må klage litt !
Jeg plages fremdeles noe inn i he...... med kramper i beina om natten.
Det fører til at jeg må opp flere ganger og søvnen blir elendig.
Nå er det så plagsomt at jeg ikke vet min arme råd.
Dette til tross for en god dose magnesium hver kveld.
Hjeeeeeeeeeeeeeeeelp ???:helsesjek
Den varmen er så god! Egentlig kald jeg, - men det skydes nok høsten som er på vei. Kaldt i luften. Hørte naboene hadde skrapet is her i morges - gosj. Kos deg med maten nå da Pruttis, og varmen og den kommende ketosen. Skal teste en stix i kveld tenkte jeg, se hvordan jeg ligger ann. Spent på hvor lang tid jeg bruker etter den pizza og hamburger fylte helgen min. Ble litt øl i går, så det går vel litt lengre tid. Spent på ferien da, hvordan det blir med mat (tror det skal gå passe greit) og alkohol (blir nok en del av det). Fort gjort med litt vin til lunsjen, en drink på verandaen + +. Men det ferie, så det er lovlig. I alle fall hvis jeg klarer å være flink med maten. Mmm - gresk salat, masse olje, feta, grillet kylling. Trpr jeg skal ta med meg Cocosa...og kanskje meierismør... ikke sikke enda. Knekkebrødene mine skal i all fall med! Hva er Udos forresten? En olje? Noe poeng å ta det i tillegg til cocosa - eller er det "smør på flesk"?
Får du i deg nok vann da Sanna??
For min del så er kramper i beina en soleklar indikasjon på at jeg har drukket for lite væske....
Grrrrrrr - nå er suget her igejn. Lyst på sjokkis. Og burger m pommesfrites.... Og - hehe. Fader altså. Må bare styre unna - VET jo at dette skyldes helgens utskeielser - og fortsetter jeg så blir det jo bare værre. Skikkelig ond og nedadgående spiral. Eneste som ikke går ned er vekten liksom.
Mmmm - kake hadde gjort seg. Gosj. Har liksom en liten diskusjon gående i hodet her - og jeg vet hvem som vinner. DET BLIR IKKE NOE GODIS HER I GÅRDEN - BASTA!!!
Pruttilutt sa for siden:
Kjøp støttestrømper på apoteket. Basta.
Altså, vi står i samme båt. Og derfor blir det litt stein i glasshus, men i og med at jeg har feitbilde som bakgrunn på telefonen og sier dette til meg selv konstant, så sier jeg det til deg også. SKJERP DEG! Du vet hva du trenger, du vet hva du bør gjøre. Then do it!
Kos og klems ;)
Dollsine sa for siden:
Heia. Er bare innom på tur hjem fra jobb. Trenger litt av deres gode råd jeg nå. Sliter litt... hodepine, susete, litt sånn følelse av at nå besvimer jeg snart. Har aldri hatt det sånn før. Olje til frokost kl 6.15 var ok, så i 10-tia måtte jeg ta litt eggsalat (kjente meg dårlig). Resten av eggsalaten til lunsj kl 11.30 var ok. Kl 15 var jeg susete igjen og oljene ble tatt. 1.5 Liter vann før lunsj, 1 etter. Jeg lurer på om det er blodsukkeret som er/blir for lavt? Hva tror dere?
Pruttilutt sa for siden:
Hm. Utfordring. Enten er det noe du brygger på - influensa, migrene?
Får du høy puls? Drikk masse vann og ta det lungt i kveld. Mulig det skjer noe med temperaturen i kroppen din (endelig) og at fettet du tilfører i så høy grad rett og slett gir kroppen en real omgang med omstilling. Slike fysiske abstinenser (nesten) får moder'n, nesten så jeg blir redd for henne når hun setter i gang. Etter hvert kjenner hun det igjen og godtar det for et par dager. Slik som nå; hun ligger flat ut og jeg har både laget middag, ryddet opp og vasket gulvet på kjøkkenet. Får min tur i morgen, jeg. :(
Altså, det kan selvfølgelig være blodsukkeret som er lavt, men det er ikke noe annet enn en justering som skjer. Litt sånn "sjokk"-tilstand for organer. Jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig før etter et par dager. Følg puls, drikk rikelig, spis salt. Blir det for uutholdelig (og du er sikker på at det er fare på ferde), ta deg en bit frukt eller en pastille av noe slag. Bare tips jeg kommer på i farta.
Tar du vitaminer ved siden av eller? Kan være lurt.. Men du spiser kanskje litt vel lite? Mulig kroppen er i ferd med å tilvenne seg og at det går over snart - men jeg er enig med Pruttis i at du må følge nøye med, ta det rolig og ikke la det går for lang tid.
:klem:
Sanna 1 sa for siden:
Tja... si det.
Jeg har aldri drukket særlig mye.
Men jeg drikker bestemt mye mere nå.
For en blir jo ganske tørst, iallefall jeg.
Har det like jæ.... enten jeg har drukket mye eller lite ! :confused:
Jepp - jeg skjerper meg jeg, men gud for en kamp liksom. Ser på det som trening av selvkontrollen - hehe. Klarer jeg denne dagen er det bedre i morgen - osv osv. Og klarer jeg meg en uke til nå så får hele kroppen være med til syden. Juuhuuu -
Har ingen tanker om å skulle sitte på en strand å føle skam. Se meg rundt å tenke at alle andre er så himla mye finere. Lure på hvilken stilling jeg skal sitte i for at magen skal se minst mulig ut. - PØSJ: Jeg skal slappe av og kose meg med den relativt nyervervede "fin-kroppen". Hihi - lett å si, men har en intensjon i all fall.
Skal klare det i dag - det er på en måte allerede "klart". Har bestemt meg. Selvom det er en bitteliten stemme som hyler etter godis, så skal den ignoreres.
Fordi jeg fortjener det. :D
Dollsine sa for siden:
Takk Prutti. Jeg tror ikke dette handler om at jeg brygger på noe. Glemte å si at jeg blir bedre når jeg spiser. Og at jeg har hatt det sånn siden jeg begynte med "Bente-pakka". Dagen i dag har vært ille, dels pga ekle følelsen/tanken på å svime av. Jepp, vet dette er psykisk, men opplevelsen er i høyeste grad fysisk. Fryser ikke da, og det er jo helt merkelig. Puls ok.
Pruttilutt sa for siden:
Fnis! Beste stillingen er jo å ligge på magen ;) Alltid er det ett eller annet. Like greit å drite i hele greia. Er uansett kun DU som tenker på hvordan du ser ut. SMASK!
Hehe - skal ratt se jeg blir brun på ryggen da?!
Og ja - du har rett: det er alltid ett eller annet. Sukk. Ligger vel til "rasen" - at vi er jenter mener jeg. Men - det hjelper å føle seg vel (ref. tynnere) og litt sol tar vel knekken på kvisene som også kom tilbake etter helgen.
Note-to-self: Hevet hode, shavede legger, stort smil, sexy solbriller og nok lipgloss. :D
NÆH - nå er liksom alle her. Dvs ikke alle, men hele 5 stk. Kult! Rene syklubben her nå! Me like!!
Jeg vet ikke om det har vært sånn alle dager, for det er ikke alle dager jeg har sjekka. Skriver stort sett bare opp nå i innføringsfasen + dager hvor jeg er usikker på hvor mye jeg har fått i meg. Tror jeg generelt har endt på rundt 30 karber om dagen. Men tror jeg fortsatt er i ketose når jeg spiser såpass mye karber - hvertfall de dagene hvor jeg spiser masse fett i tillegg.
Nå har jeg akkurat spist middag og er så mett at det går ikke an! Har mest lyst til å bare sovne. Etterpå skal jeg lage meg "sjokolade eggshake". Fancy navn på eggedosis (med sukrin) og kakaopulver! Noen som har prøvd det? Er det godt? Fikk plutselig en ide om at det må være verdt å prøve? Eventuelt å ha oppi litt (pisket) kremfløte også?
bente1 sa for siden:
Nysgerrig nok:
Du må holde ut det søtsuget vet du, mere karber gir bare mer sug, ja, og da kommer du inn i en ond sirkel. Det er jo nettopp derfor vi har fått disse ekstra kiloene å dra på vet du. Tar ikke så veldig mange dagene før det er over. Hver gang du får sug så dra fram det mentale bildet av hvordan du skal se ut i den bikinien ;)
Pruttis: Så deilig å se deg aktiv og engasjert her inne igjen - så glad for å se det!!! Det tror jeg betyr at du er på rett vei igjen altså. Og jeg ser så utrolig enig med deg i alt det du skriver om lavkarbo. De får si hva de vil!;)
Dollsine: Kiipt at du ikke føler deg helt bra, men jeg er ganske sikker på at det er omstillingen som gjør det. Slik hadde jeg det ganske ofte i begynnelsen.....faktisk veldig mye i flere uker, og det skjer av og til nå også, men heldigvis veldig veldig sjelden. De gangene det skjer nå er det vanligvis for at jeg har spist for mye proteiner dagen før, og da blir det jo også en reaksjon fra kroppens side på en omstilling. Ja, du har sikkert litt lavt blodsukker nå, men nei det er ikke farlig, og jeg tror det er nettopp det som skal til for å få fettforbrenningen din skikkelig i gang. Vi gamle damer trenger både litt kraftig krutt og har en kropp som er vanskeligere å omstille enn ungjentene, tenk på det! Hold det ut, vennen, jeg skal være streng og si at du får IKKE lov til å spise noe som helst for å "bøte på" nå, jeg vil, vil, vil at du skal få dette til å fungere :klem:
Sanna 1 sa for siden:
Ikke for at jeg har greie på det, men 3 l vann før dagen er omme, kan kanskje være litt mye. Husk at vann rensker ut salter. Erstatt litt av vannet med Farris.
Og oljer erstatter ikke mat ! Selv om du får fett i deg, så får du ikke særlig næring...... La magen få noe å jobbe med. Besvimelsestendenser tyder på at du får for lite mat !
Pruttilutt sa for siden:
Jeg baker kake :D Fikk så lyst å glede mamma med noe som ikke så altfor søtt.
Tok en gammel slager av ei oppskrift og tok vekk sukkeret. Resten lar jeg være. Er 100 gram hvetemel, og det lar jeg være. Orker ikke verken soya- eller mandelmel. Hvis 16 stykker; P 2,34, F 11,27, K: 3,9
Det synes jeg er overkommelig, faktisk. Sett værre. Verre? Værre?
Sanna 1 sa for siden:
Værre
Baah! Jeg er stappmett, men søtsuget er der fremdeles. Hva gjør jeg !?
Er så langt på 18 karber i dag (og tenker å holde meg under 30). Har spist 133 gram fett og 38 gram protein. - og måltiden jeg nettopp spiste inneholdt 88 gram fett. Hvorfor har jeg fremdeles søtsug? :(
Godt sagt - det skal jeg huske! Lager fantasibilde av meg selv som den bikinibabe'n liksom. Hehehe!
Flink du er i dag da Prutt - kokkelerer og vasker og baker og ordner. Imponert jeg!
Ikke værst - eller værre. :)
Appelsinpiken: Hold meg oppdatert på hvordan det smaker a'? Eggedosis med kakao. ...
Eller - det er kanskje ikke lurt for meg nå når sukkerbehovet skal reduseres? :eek:
Pruttilutt sa for siden:
Drit i hvorfor den er der, fokus på å få den bort. Stek deg bacon å gomle på? Jeg pusser tennene når det henger i som verst. Ille-verre/værre-verst/værst? Hm.
Pruttilutt sa for siden:
Haha, kom til å tenke på at jeg ikke engang vurderte å shave leggene når jeg var i syden. Når jeg er på ferie driter jeg mest i slike ting :p
bente1 sa for siden:
Jeg er enig med sanna med det med å drikke litt Farris altså, Dollsine, men mest mulig vann syns jeg uansett er bra - helst iskaldt. Enkelte dager drikker jeg over 4 l jeg. Bruker bare litt ekstra mineralsalt (LO type) der det passer og tar en multivitamin-mineral pille for å få "nok av alt".
Og jeg syns ikke du skal prøve å bøte på med mer proteiner og karber. Prøv å hold deg mest mulig til dine faste måltider, som skal ligge lavt på kh og ha passe mengde proteiner. Trenger du noe imellom så skal det være rent fett eller noe med minst 80-90% fett. Fett skal fett fordrive!!!;) Væææær så snill å hør på meg denne gangen, please!:suss:
Hoho - nå flirer jeg høyt her!
Jeg tror jeg må gjøre det for å føle meg vel - og så hadde jeg planer om å ta med alt av kjoler og skjørt som ikke har luftet seg på en stund. Og da må pelsen av. :p
bente1 sa for siden:
Hehehe ikke jeg heller........nå er jeg blond og har ikke spesielt kraftig hårvekst, men gjemte egentlig bare litt av det jeg. Men Nyskjerrig nok har jo med seg mannen, og jeg er også mye mer nøye med sånt når jeg har en mann jeg skal ha de leggene inntil;)
Pruttilutt sa for siden:
Haha, nei, forsåvidt sant - hvem skal vel gnu på disse leggene :rolleyes:
Jeg har lyserødt hår og er velsignet med hvitt hår på legger, så jeg gir meg egentlig litt f med mindre det er opplagt litt..nærkontakt.
Kult å hive med seg kjoler og skjørt. Det gjør mye for sjølbildet :D
Juhuuu!! Hadde ikke tenkt å prøve klær - MEN jeg gjorde det likevel. (Tenkte jeg måtte finne ut om jeg må shoppe, og i det hele tatt å få oversikt over hva jeg event kan ta med)
Oh' lord - jeg passer inn i det meste!!! :D:D:D
Psykt godt altså, nå er jeg GLAD.
Smatt pent inn i to stk små & korte olaskjorts. Fant igjen en gammel kordfløyel-armybukse sak som passer. Og 3 stk kjoler i str 38 fra H&M som nesten satt som et skudd (ok - litt tight over puppene, men dog).
Dævven. Om mulig så gleder jeg meg enda mere nå som jeg har noe å ha på.
Skjerpings ift mat & ignorering av sukkersuget - og så er det bare å pakke kofferten og dra sydover å spankulere. Hehe!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.