Tror jeg ser litt (bittelitt) av den samme horisonten. Skal ikke ned så veldig mye mere - og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det etterpå... Skal ned mere altså, for å ha en buffer liksom. Men vedlikeholdskosthold blir en ny utfordring.
Og jeg føler meg litt dvask - slapp i figuren. Har treningsplaner - og treningsmuligheter - men akkurat nå så mangler jeg tiltaket. Hehe - mangler tiltak og rompe. Den har blitt litt flat og ...rar... Ikke det at den var så fin før heller - men den har nå ikke blitt som jeg ville. Og jeg vil ha viljen min! :D
Har du noen treningsmuligheter da lille appelsinen? I hverdagen din så har du kanskje ikke tid heller??
Dollsine: For en vakker & klok ting å si!!!! "Gresset er ikke grønnere på den andre siden så lenge du vanner det der du er". Sukk - noe av det beste jeg har hørt på lenge. :hearts: :love: :hearts:
Som sagt tidligere i dag, mens jeg koset meg med frokosten sånn i 14-tiden....Nå er det straks natten, og NÅ er jeg liksom våken da. Men er det noe selskap å få her kanskje - neeeeei da.
Heihei, Nysgjerrig nok, jeg er her. Har vært ute og hentet sønnen, han har vært en tur i teateret og kjørt han til sin far, der han skal være til fredag.
Hvis dere føler dere ferdig slanket Appelsinpiken og Nysgjerrig nok, så er det jo på tide å bestemme seg for ett passende karbonivå dere tror dere vil ligge på og så øke gradvis dit. Kjenner dere at det blir problemer på veien, så er det jo bare å stramme til igjen. Tror det er smart å gjøre det gradvis, så dere ikke får en ubehagelig overraskelse.
Jeg kjenner at jeg trenger noe kvelds, men er tom for det meste og har ingen gode ideer, hmm, hva skal jeg finne på da... Kanskje jeg må bake kokosbrød, men det tar litt tid :rolleyes:
Jeg er her! :D Det tar bare så himla lang tid å lese seg opp når det har tatt litt tid siden sist....har lest og lest både i går og i dag før jeg nådde bunnen, hihi...
Jeg skulle så gjerne vært med på treff, bor jo i Oslo. Men jeg har en eksamen 9. desember og den neste 13.:mad:
Men jeg må jo uansett ha noe mat i løpet av helgen, så en liten tur skal jeg få til! Vil gjerne hilse på dere alle!
Dere kebab-jentene...som sverger til bislett kebab...Om dere spiser den oppe ved Bislett så anbefaler jeg på det sterkeste å gå litt lenger opp, til Balkan (ligger i Pilestredet, rett ovenfor Høgskolen). De serverer kebab med ekte kjøtt, svin eller kylling, hjemmelaget nystekt pitabrød (som vi seff ikke skal spise da:p Det er såååå godt, dessverre:o ), hjemmelaget dressing og gode grønnsaker. Jeg føler meg faktisk ganske sunn når jeg spiser kebab derfra, uten mais og bare en bitteliten smak av pitabrødet:p
Og gratulerer MASSE til Dollsine med vektnedgangen. Det er nok kroppen som holder på å omstille seg, det du kjenner som ubehag. Håper det ikke blir for ille, men etterhvert som du kjenner at det er fordi du går NED i vekt vil det kanskje oppleves som positivt?
Lykke til med både salg og forkjølelse Sanna. Håper du ikke astmaen blusser opp
Er det bilde av deg på avataren Appelsinpiken? Du ser jo smashing ut!!
Jeg inviterer både appelsinpiken og Nysgjerrig-jenta med på gåtur/joggetur rundt sognsvann f-eks? Om dere har tid og mulighet:)
Jeg skal iaf opp dit på torsdag kl 18 imens datteren min har speidermøte der oppe.
Det er lett å være etterpåklok Bente, men det er ikke din feil alene at det ikke fungerte mellom deg og eksmannen. Jeg har tenkt slik noen ganger ifht pappaen til datteren min også, hadde omtrent på samme måte med ham ifht at jeg snakket og snakket om at vi ikke hadde det bra, og at han ikke forsto før det var for sent...tror jeg har lært mye siden da, og ikke minst blitt eldre og mer erfaren i bagasjen. Kan ikke skjønne annet enn at du må være et kupp!!!! :klem:
Selv har jeg nå gått ned igjen det jeg gikk opp denne mnd etter røykekuttet, og er strålende fornøyd! Nå kan jeg fortsette videre vekttap tror jeg..Weeeeeee!!!
Hvor mye tror dere vi kan gå ned til treffet i desember? Jeg skal iaf lage meg en liten utfordring:cool:
Tjo-bing!! Heiiiiiii!! :D
Jeg er ikke ferdig altså - men har ikke veldig langt igjen. Som igjen avhenger hvor lang tid jeg bruker på resten... Egentlig så burde jeg ha veid meg - etter å ha bestemt meg for en sluttvekt. Jeg tror ikke jeg har et objektivt syn på meg selv (hvem har vel egentlig det ift seg selv??).
Er redd at jeg alltid kommer til å ville gå ned "litt til" og "litt til"...
Har du en sønn som går på teater? :) Så artig. Vet ikke hvorfor men jeg tror ikke at jeg kjenner noen sønner som gjør det. Men jeg kjenner ikke så mange sønner heller kanskje. Så er sønnen din også den eneste gutten jeg vet om som er lavkarbogutt. Kult! (Ta han med på treff i desember du - hvis han tolererer gamle damer da stakkar)
Kveldsmat ja... hm: har du ikke egg heller da? Momse noe pålegg kanskje? Ostesnacks?
Takk skjønne venn:klem: Alltid lett å se etterpå hva en burde gjort annerledes, men i situasjonen.....:rolleyes: Men vet du hva jeg tenkte på etterpå - hvis jeg ikke hadde gått fra eksmannen min, ville jeg aldri begynt med salsa, det var slike ting jeg aldri fikk han med på. Og for å si det som det er gir salsaen meg mer lykke en han gjorde... så kanskje det var et riktig valg:D
Grattis med vekttap, så kjekt!!!
Jepp, det er veldig greit å ha. Nå står faktisk mitt i ovenen, jeg skal ha det varmt til kvelds med masse smør og litt ost,mmm gleder meg:p
Sønnen min går på drama linje på vg, så ikke så rart han går på teater ;) Han vil bli skuespiller sier han.... han er en tøff gutt med egne meninger og som står for det, men en flokk med skravlete gamle damer kan nok bli i meste laget selv for han;)
Har kokosbrød i ovnen nå:D Med egg til frokost var jeg ikke helt klar for egg til kvelds, og det meste annet er det tømt for i løpet av helgen. Får ta handling i morgen:)
Fant ut at det var for sent på kvelden, så det ble egg og bacon her...venter bare på at osten på egget skal smelte :p
Ja, det er slik man må tenke! Er man fornøyd med livet sitt som det er nå, kunne man faktisk ikke gjort noe annerledes i fortiden...for da hadde vi ikke vært akkurat her, akkurat nå :)
Og jeg er mer enn fornøyd for tida, henta nye bilen på fredag også :D Kjører rundt med verdens største glis, hihihi
Hellu you!!
Helt utrolig at du har sluttet å røyke OG gått ned. Gosj. Der er jeg full av beundring altså. Jeg røyker, mere en nok, men er livredd for kiloene som dukker opp den dagen jeg slutter. :eek:
Og JA: hvis du har eksamen den 9' ende så kan du jo bli med da - ut å spise, hilse på, skravle og innkassere alle de elektroniske klemmene - og fortsatt være i stand til å lese den 10 og 11 og 12 - før neste eksamen?!?
Songsvann ..... Torsdag.... Hm. :) Jeg er jo redd folk - men... det hadde vært kult også. Ikke jogge da - det er ikke min kropp skapt for..men å gå rundt der skal jeg da få til på et vis... Er du med lykklige Appelsin??
Jeg satser usett - som det heter i poker - og blir med hvis vi får med Appelsinen! Oki?
Hjelpes :eek:
I morgen er det veiing. Fast bestemt. Jeg har trødd i meg brødskive fordi jeg var så kvalm og ikke klarte tanken på egg og bacon (som er det eneste i kjøleskapet). Vel, det rettferdiggjører ikke det flotte valget jeg tok. Som straff blir det vekta i morgen. Hu-ra.
Sett en fin film med mamma, smilte under hele filmen. Skrevet med en gammel kjenning (eks til venninne) som sliter med det samme som meg. Godt å ha en som sier "ja,AKKURAT sånn, ja". Rart med det. :rolleyes:
Tøfft!
Har tro på at det er sånne gutter som blir menn til slutt. Egne meninger i tillegg til at han sikkert vil bli god på å lese mennesker / ansikt / situasjoner dersom han skal kunne spille roller.
Nysgjerrig...Hvis vi satser på gårunde tar jeg med hunden også, som er den EkteFoxy (jeg har bare herma, dvs tatt nick etter henne :p ) og da kan du fokusere på henne i stedet for mennesker vettu :D Hun er til å spise opp nemlig :hearts:
Kul sønn du har Bente!! Hvor gammel er han igjen? Når du ser hvor flott en gutt han har blitt, kan du jo tenke selv at det må ha noe med mamma'n å gjøre :cool:
Brødskive? Som i "BRØD" .....med mel og sånt? Skjer a' pruttis?
Synes du er for god til at jeg ville servert deg brød - og at du skal ta valg du angrer på i morgen.
Har tenkt på deg siden 20.35 - bare så du vet det. Så "Norskekysten" på nrk - om lofoten og vesterålen - og da tenkte jeg på bodø og deg. :) Når jeg kommer til Bodø så starter liksom ferien, pleier å vimse litt rundt der før jeg tar fergen til Moskenes. Og fra jeg oppdaget forumet så er du liksom litt synonym med Bodø. Og det er veldig posetivt - bare så det er sagt.
Ikke mere brød, Pruttis vennen, du lager bare mer problemer for deg selv med søtsug i morgen vet du:klem:
Ja, sååååå stolt av ungene mine:love:
Han er 17 år, en kjekk og flott gutt, og det sier jeg ikke bare som mamma altså, det er i meste laget med jenter på døra her spør du meg;)
Hehehe, med vilje og egne meninger fra omtrent han var født har han ikke vært bare enkel å oppdra, men nå ser jeg jo at de egenskapene gjør han sterk og trygg og det er deilig for et mammahjerte:hearts:
Hei!
Ja, det er meg på avataren. Her har jeg tatt på meg en bukse fra diesel i strl 28. Den er så absurd trang at det rett og slett ikke finnes ord. Blir litt slankere når jeg tar på den.
Og ja: Jeg er med på torsdag!
Jeg er egentlig ikke helt fornøyd enda, men det nærmer seg. Er ikke mange kiloene igjen :) :) :)
Appelsinen: du ser sykt bra ut på bildet - no kidding. Beudrer både det faktum at du tør legge ut bilde og at du ser ut som du gjør. Så bra!!
Men - da blir det tur på torsdag da eller...? Jeg vet ikke helt hvor sognsvann er, men det finner jeg vel ut av. Steike. Og jeg som ikke er god på sånt a' gitt (mennesker og jenter i flertall).. Men nå har jeg sagt jeg skal - hvis du skal - og da er det en deal.
Så kjekt at dere skal på tur sammen:love: jeg skulle sååå gjerne vært med dere! Men desember, da!!!! -Og da har jeg tenkt å være i riktig vekt og over på vedlikehold, så da skal jeg jammen kunne drikke vin også uten at dere må passe på meg hele kvelden (...håper jeg..);)
Jepp... Og en ting er sikkert - jeg gjør som jeg sier. Alltid. Så da er det en deal - hehehe - eller date liksom.
1,5 kilo!? Det er smått. Hehe - da er hunden din mindre enn det Bente går ned på 14 dager. Jeg har erfaringen med omplasserte aggresive hanhunder på 40+ kg - så det skal bli hyggelig å snakke med en liten sak. Er det hun eller han da? Pratsom? Utadvendt? Sosial med andre firbeinte?
Nysgjerrig: Ta t-banen, linje 3 til Sognsvann, siste stopp :)
Bente: Ja, du skulle vært med, alle skulle vært med! :D
Men det kan bli litt av et treff i desember om over halvparten er på ketogen diett, hihihi...jeg kommer nok til å være alkofri pga eksamen få dager etter, så jeg kan passe på den korte tiden jeg er tilstede:cool:
Kjekt?? Ja, det kan du si det. Jeg blir skremt jeg da. Har ikke tro på at folk er hyggelig...før jeg opplever det. Så jeg er mest skremt egentlig. Hehe - og jo da, jeg har det med å bli posetivt overrasket - heldigvis.
Men - i desember er du med??? Ikke sant????
Hehe, det blir litt annerledes ja! Ja, hvor mange Foxy'er har du gått ned Bente? :D
Hun er veldig glad i mennesker og barn, skeptisk til hunder som ikke har lært å hilse, men står og henger i båndet for å komme frem... Men hilser på de fleste selv om hun er litt reservert.. Hun er verken superlykkelig og løper avgårde for å hilse på, eller aggressiv og bjeffete. Veldig grei å ha med og gjøre iom at jeg derfor kan ha henne løs når vi går tur der det ikke er fare for bil/sykkel!
Jeg er veldig opptatt av hundeadferd og trening, og skulle sikkert hatt en større brukshund. Men jeg blir positivt overrasket over henne stadig vekk. Hun er tøffere enn str skulle tilsi :) 10 1/2 mnd nå, så hun er ikke helt voksen ennå da...
Her er fra forrige tur rundt Sognsvann, trente "sitt" midt i stien med joggere og andre hunder rundt på alle kanter, hun er superfokusert!:love:
Hihihi - det kan bli litt av ett syn du, syns jeg ser oss, kanskje du må bli lenge for å passe på, Foksy:D
Klart jeg blir med i desember!:)
Og det å treffe alle her inne blir jo ikke det samme som totalt fremmede, vet du. Folk kan da umulig være så kjekke og skjønne som de er her inne og så skumle "der ute", det kan jeg ikke tro. Vi kjenner jo hverandre ganske bra nå etter hvert
Takk for omsorgsfull skjenn. Jeg har vært streng mot meg selv i hele kveld nå, det kverner av negative tanker. Men - spist er spist. Starter på Prutti-måten i morgen med veiing, kanskje det blir et såpass hardt slag i trynet at det gir en overdimmensjonal vekker.
Koselig at du har tenkt på meg da, søta. Er bare å komme opp en tur ;)
Kult!
Jeg skal definitivt ikke ta med han 3 åringen jeg er fostermamma til nå - stor huskymix som er supersnill - helt til han ser en liten hund. Da er han ikke grei lengre - og jeg har desverre ikke klart å "knekke koden" - utover at jeg forstår at det har noe med små hunder å gjøre. Skikkelig kjipt da - selv om han ikke spiser de opp så ser det fryktelig stygt ut når en stor kar går løs på en liten stakkar. Mest bjeffing / brøling / utpsyking - men likevel - en god utfordring, selv for meg.
Men - jeg liker hunder som andre har gitt opp. Er noe sjeldent vakkert når man får de til - etter noen år med trening.. :hearts:
Dessuten finner jeg flybilletter til 898,- tur/retur, så det skal gå så bra så! :D Hva tenker dere om overnatting? Skal vi velge etter hva hver enkelt av oss selv vil, eller skal vi prøve finne noe overkommelig i pris hvor vi kan være samlet? Fredag-lørdag eller fredag-søndag?
Ja, spist er spist! Du får ikke gjort noe med det som allerede har skjedd, men du kan bestemme deg for hva som skal skje i morgen!:)
Nysgjerrig, om det høljregner kan vi godt bytte så du heller tar med tre-åringen din, hehe...Men det er mange andre hunder der, så det er kanskje bedre å ta han med kun for å trene, fokusere på det. Ikke så lett i møte med andre mennesker samtidig...
Men jeg er enig i det du sier, det er fantastisk når man får snudd på hunder og liksom ser at de forandrer syn på ting og tang :hearts:
Fredag - søndag!!! Og - nå skal jeg liksom ut å gå tur med Appelsin og Foksy på torsdag - Men; i utgangspunktet så tenker jeg at det muligens er billigst & best om vi finner no' overnatting til dere som er tilreisende....
Men det kan dere få beskjed om en eller annen gang etter torsdag, når jeg har luftet tanken. OKi?
Jeg har et xtra rom i leiligheten...med en seng...
Så kan den som har minst penger til overs sove der hvis det er ønskelig.
...tenker jeg da...
Puh.... Sitter på bussen og ser hva dere holdt på med i går kveld. Dere er sannelige effektive! Jeg rekker ikke svare på alt nå, så det får bli til i kveld.
Ett par ting dog... Hvor mange foxy'er har du gått ned? Stilig!!
Tøft at dere planlegger treff på torsdag. Øve-på-treff er det. Og du snuppa nordafor: ikke vær for tøff med deg selv da! Det er det ikke verdt vet du.
Jeg vet ikke om jeg får til å bli med hele helga 9-11, men ser det an ift hva vi skal gjøre. Ok?
Så til det jeg logget inn for å gjøre. Dagens vekt er opp hundre gram. Ikke noe rart tenker jeg, så hoven jeg ble av middagen i går kveld. Skal spise tidligere i dag, så får vi se. Ingen grunn til å gråte i allefall.
Godmorgen alle sammen. Veiedag, 500g ned denne uka.:D Stadig like overrasket jeg når jeg ser at vekta går nedover hver uke, venter liksom på at det skal stoppe opp. Det skal jo liksom begynne å stoppe opp når en nærmer seg målvekta, men kanskje er jeg ikke nær nok enda, eller kanskje er målvekta mi rimelig fornuftig i forhold til hvor kroppen vil være.
Tok bare en tredjedel Foxy denne uken da, Foksy ;)
Ny dag nå i dag skjønne Pruttis, så glem gårsdagen totalt, ikke gi deg selv juling for det som har vært, se framover isteden:klem:
Dollsine: 100g variasjon fra dag til dag er langt under normalen, så det må en bare regne med. det er faren med veiing hver dag vet du, ikke la det stresse deg i alle fall;) Hvis du er hoven i kroppen tyder det på vann, men hørtes ikke ut som hverken for mye karber eller for mye proteiner du fikk i går, så kanskje er det bare naturlige variasjoner i hvor mye vann du har i kroppen. Drikk masse i dag - vann fordriver vann!
Hvis det ikke passer for Dollsine helga 9-11. des, så kunne vi kanskje funnet en annen helg. Jeg har bare sååå lyst til å treffe kjære Dollsinen også:hearts:
Hvis ikke tror jeg jeg må ta meg en personlig Trondheims tur - hadde jo vært koselig, har jo studert der jeg, så jeg har bodd der noen år og elsker den byen:)
Huskyer har den tendensen, at de ikke liker småhunder visstnok.
Tro det eller ei, en venninne av meg hadde flere trekkhunder (for mange år siden). En kom seg løs og oppdaget naboens hund, en bitte liten rase, det også.
Før noen fikk sukk for seg, var det bare halsbåndet som var igjen.
Ingen av hundene ble særlig gamle, for å si det sånn.
I fjor sommer døde min lille Tim, en Dansk Svensk Gårdshund. Og han likte ikke store, svarte hunder. Da han var veldig ung, ble han angrepet og hardt skadet av en diger blandingshund.
Veldig ofte er grunnen til at store hunder ikke liker små, det at de kan ha blitt "plaget" av de som er mindre. De små hopper ofte opp på de stor, svinser og vimser rundt dem. Det oppfattes visst som både uhøflig og plagsomt av de store.
Hei hei; her er jeg. Endelig tilbake fra jobb og ferdig middagsspist. Så koselig å se all aktiviteten som har vært i dag; håper det blir slik i kveld og?
Jeg må få takke deg Bente, som fikk meg over på dette opplegget - og oppmuntret meg til å ikke gi opp. Har ikke merket noe til susete hode eller noe annet i dag. Litt småsulten like før jeg visste det var mat ja, men det skulle da bare mangle:p I går kveld ble det for mye fett på meg tror jeg; iaf var jeg kvalm hele natta + veldig hoven som sagt, men så spiste jeg 85 g fett i løpet av ett par timer og da. Med masse vann. Nei; det bør nok fordeles litt mer ja. Nå er jeg passe mett, 130 g kjøtt er min passe mengde ser det ut som.
Det du postet her Nysgjerrig, er veldig godt sagt!
Jeg ser ikke for meg å være i Oslo en hel helg like før jul; og kan tenke meg enten fredag - lørdag eller lørdag - søndag. Om dere møtes hele helgen så deltar jeg jo i store deler:)
Si meg....er dere bikkjefolk alle sammen? Jeg liker ikke sånne dyr; verken store eller små. Og det vet bikkjene også, og opptrer deretter når de møter meg:eek:
Mener Foksy (som plutselig er blitt en hund som Bente slanker bort) sa hun skulle være med å spise med oss fordi hun antakelig skulle spise noe den helgen likevel. Men at hun skulle styre unna alkoholen og gå hjem tidlig. Mens vi andre fniste videre.
Er det noen som vil noe spesielt sted å spise da? Snakket vi om Tapas?
Fniser videre her jeg:p
Jeg vil ikke møte dere bare fordi jeg skulle spist uansett altså, men jeg må se an hvor lenge jeg kan være borte fra pensumbøkene:o er mye annet jeg hadde takket nei til akkurat den helgen!
Ja takk til tapas altså!! :D Ellers klarer jeg fint en blodig biff med masse fett tilbehør også:rolleyes:
Jeg får ofte tilbud på restauranter fra groupon, det har flere ganger vært tapasrestauranter, skal jeg pipe ut om det dukker opp noe slikt igjen, så får vi maten MYE billigere også?
Mens dere har vært borte har jeg ryddet i klesskapet:eek: Hittil har jeg hatt alt liggende på samme hyller, og lagt det som ikke passer innerst. Nå er alt sortert i 4 bunker: 1) sommerklær 2) kan passe om veldig lenge 3) kan passe om ikke så lenge og 4) det som kan brukes nå. Jammen minka den bunken som ligger fremst kraftig... :( Bunke 1-3 er lagt i egen hylle. Det må da bli lettere å finne klær til neste morgen nå?
Savner Pruttinavnet på oversikten over treff jeg da....
Jeg spiser stort sett det jeg får jeg; og setter pris på hva som helst egentlig. Jeg spiser det samme som Bente jeg vet dere :D
Så bra!!! Så glad for at du kom deg igjennom omstillingen! -Og skulle det skje igjen av og til så vet du nå at du kan ta litt fett for å få energi til neste måltid, og så er det over igjen:) Håper det fortsetter å vises på vekta også:D
Hihihi Jada, regn begge dager på meg, må jo få shoppet også;)
:D:D Herlig!! Jeg tar heller en salsamann til dessert enn kake i alle fall;)
Har både vært hos healer i dag og vært på dansetrening, så har vært en travel ettermiddag, nå skal jeg kose meg på pcn resten av kvelden :p
Enn å glemme meg selv :rolleyes: Selvfølgelig er jeg med. Sitter å kikker på mulige overnattingssteder. Uten vanlig lønn kan det bli vanskelig med to overnattinger. Får se på saken! :)
Dagens ord som også må deles:
Det er tre ting i livet som aldri kommer tilbake.. Tiden, ordene og mulighetene..
Det er tre ting som kan ødelegge deg.. Løgn, stolthet og misunnelse..
Det er tre ting som man aldri MÅ miste.. håp, tålmodighet og ærlighet...
Men det er tre ting som har mer verdi enn alt...
Familie, kjærlighet og vennskap! ♥ ♥ ♥
Jeg tenker at om vi møtes lørdag formiddag og har hele dagen + kvelden foran oss så har vi fått til MYE! For de som ønsker en overnatting så kan vi jo holde på til søndag. Jeg tenker også på Maria; som er i ulønnet perm for tiden.
Ååå så vakkert:hearts::hearts: Litt emosjonell etter seanse hos healerdama så nå måtte jeg grine litt - snufs
Lørdag til søndag er helt ok for meg - hvis jeg vil shoppe litt nye klær (og det håper jeg vi alle trenger innen den tid ;)) reiser jeg bare dagen i forveien eller tidlig lørdag morgen
Fint at du har hatt enda en seanse, håper den gjør godt. Det ripper nok opp i elementer fra lang tid tilbake, men i tiden framover vil du nok sette pris på den innsatsen du gjør den dag i dag. Det er aldri for sent å gjøre snu-operasjoner; alt er reversibelt i livet! Gi deg litt ros for at du står på; for deg selv, barna dine og for oss. For du er gull verdt - og du har alltid vært det! Fra den dagen du ble unnfanget var du elsket, og veien videre til dit du er i dag, har vært fylt av opp- og nedturer, gode stunder og tunge stunder. Elementer som dukker opp og snubler ben på deg, men igjen noe som vender alt på hodet igjen og fører livet i positiv retning! Det er viktig at vi setter pris på oss selv for de verdier og egenskaper vi har; de ting i livet i oppnår, de drømmene vi tillater oss å ha, våre feil og mangler, våre lidenskaper og håp for framtid og mennesker rundt oss. Vi må ha håp for oss selv også; for forbedringer, endringer og vår egen mottakelighet for alt dette positive som vi higer etter. Om det er kjærlighet, omsorg eller respekt; hvis vi ikke gir oss selv det, hvem vil vel da gi oss det? Alt starter innenfra, og når vi får vår indre glød - da er vi uovervinnelige. Glad i deg, min kjære Bente. Du er ei herlig dame som jeg er glad for at jeg har fått lære å kjenne her inne.
Ååå, tusen takk kjæreste vennen min:love: love you!!!!
Gud som jeg gleder meg til å treffe dere alle:hearts:
Og vet du, du har rett i hvert eneste ord. Jeg har tenkt mye på dette i går kveld og i dag etter samtalen vi hadde i går om at det "ikke er grønnere på den andre siden osv". En del ting skjer av en grunn, tror jeg. Kanskje har jeg ikke truffet noen bedre mann enn han jeg en gang var gift med. -Men jeg er faktisk blitt ett bedre menneske og det er kanskje viktigere. Jeg hadde en prosess jeg måtte gå, og fortsatt går, igjennom, hadde jeg ikke gått den veien, ville jeg ikke vært den jeg er i dag. I tillegg er det en masse mennesker som er meg kjære i dag som jeg ikke ville hatt i livet mitt om jeg hadde blitt værende der jeg var. Og salsaen ville jeg heller ikke hatt, og det gir meg også veldig mye.:)
Kanskje må man ha større tro på det, stole på at noen ting skjer for en grunn og at man skal komme igjennom den prosessen man må igjennom som en forbedret versjon av seg selv. Kanskje gjelder dette også forholdet mitt til han Fyren....;)
God morgen damer! Sover dere ennå? Ein skal ikkje sova burt sumarnatta veit dere. Jeg har glemt hva siste minstenotering var jeg, men tror dagens vekt er ny notering: 81.2. Merker det på buksa i dag at noe har skjedd, den er ny og strammet atskillig over magen for ei uke siden.
Jeg har kontroll, og ja, det er ny minstenotering :heia: Jippi, Dollsine, er det ikke deilig å kjenne at klærne sitter litt løsere:D
Har en litt travel dag, men skal prøve å være innom i løpet av dagen og se om det er noe aktivitet, siden kvelden min er så fullstrappet:)
Starter med nye kurs i kveld (og med ny mannlig instruktør, så denne gangen er jeg, i alle fall nesten, 100% sikker på at jeg slipper å ha kurs med HAN;)) Gleder meg stort til kvelden!!
Tidligere har jeg sagt at de tre s-ene jeg ikke kan greie meg uten er salsa, sex og sjokolade..... Nå ser det ut til at jeg faktisk greier meg helt fint uten sjokolade. Sex virker det også som jeg er nødt til å greie meg uten (hmmm)... Så da er det bare salsaen igjen ;) så jeg får gjøre maksimalt utav det, hehehe.
I går forsynte jeg meg av en baguette i ren desperasjon etter noe å spise. Pokker. Dårlig samvittighet. Føler at hele verden gjør motgang og det er komplett umulig å eliminere alle de ekle karbohydratene. Gjør alt jeg kan for å hente meg inn igjen, og har lagd hjemmelaget rekesalat. Og den er naaamm!
Om noen vil prøve:
6 hardkokte egg (kuttes opp både på langs og tvers i eggedeleren)
1 pakke ekte majones
1 boks reker i lake (dropp laken, press mest mulig ut av rekene også. Er du skikkelig fresh, så skreller du rekene selv. Det smaker definitivt best)
litt salt, pepper og en dæsj rød tabasco.
Alt blandes sammen og er en liten bit av himmelen. Bare pass på å ikke få for mye tabasco. Da er alt ødelagt.
Og angående treffet i desember. Jeg oppdaget at jeg har prøveeksamen på lørdagen 10-16. Så da vralter jeg bare bort til dere sånn rundt halv fem. :rolleyes:
Milde himmel. Regna med at jeg tok på rundt 60 gram fortalt på to brødskriver, og det alene har gitt meg 100 gram fett! Yummy!
Nå må jeg lese litt dere. Har tatt meg en studiedag (føler dagen blir så oppstykket når jeg må på forelesning hele tiden, og forelesningssalen er mellom 5 - 35 minutter unna lesesalen. Den som er lengst unna drar må jeg heldigvis bare til en gnag i uka.)
Titter innom om ikke så lenge :)
Tja si det.... har iallefall lest hos de lærde lavkarboguruene, at når kh økes, så må fettet minskes. Kanskje lettere å tenke at du skal spise mindre litt fett og litt mere kh.
De sier man kan spise ca 30-50g kh uten å redusere noe særlig på fettet, men hvis jeg fortsatt skulle ned i vekt, ville jeg nok ha redusert litt gradvis på fettet hvis jeg gikk opp på kh. Noe annet hvis man skal over på vedlikehold, for da skal man jo stoppe vektnedgangen, tenker jeg;)
Men jeg får egentlig ikke det der til å stemme.
For jeg skal jo ikke mere ned nå, så jeg har veldig gradvis økt kh ørlite.
Men vekten stagnerer ikke, den øker.
Ikke mye, men sakte men sikkert. Så da er det på'n igjen......
Kanskje det er fordi jeg har ligget på veldig lite kh i utgangspunktet.
Sånn ca. under 10. Så nå er jeg systematisk, øker med 1-2 g over lang tid.....
Tror Sanna gjør rett i å øke smått, men sikkert. Gjør kroppen mer og mer vant til de to og to gram ekstra som kommer, kanskje det gjør at insulinproduksjonen ikke tar av slik som den gjør ved å øke fra 15 til 50...
På spennende at du skal begynne å justere deg Piken!
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med tips om antall gram kh, men mener også ha sett at en øker kh gradvis og reduserer fettet samtidig.
Husk at det du finner ut kan vi andre dra nytten av, så det er fint om du deler. Eller...vi over 29+ bør vel heller sjele til Sanna og lære av henne vi :D
Har du tatt hensyn til vannvekt da Sanna? Når man går ut av ketose vil man legge på seg 2-3 kg vann normalt. Enten må man slanke vekk 2-3 kg ekstra i forhold til hvor man vil være før man øker kh mengden, eller så må man øke veldig forsiktig (og da kanskje minke litt på fettet mens man øker kh) slik at man fremdeles går ned i fett på kroppen samtidig som man legger på seg vannvekten. Vannvekten kommer pga at glukogenlagerene i musklene fylles, og det vil alltid skje når man øker kh mengden:rolleyes:
Uff vanskelig det der, gruer meg litt til jeg skal på vedlikehold jeg, er så "enkelt" å spise sånn jeg gjør nå....
Men nå skal jeg lage smørgrøt så jeg har masse energi å gå på til kvelden - og så er det ut og svinge på hoftene!
Ha en fin kveld - håper det er masse å lese seg opp på når jeg kommer hjem;)
Hei damer. Jeg og håper på stor aktivitet i kveld; jeg skal iaf være på plass. Jeg fant en artikkel i dag, hvor det står en del vettuge ting, hvert fall slik jeg velger å se på verden. Det handler om positiv psykologi og hvordan vi tar det. Hvordan vi stiller spørsmål til andre osv. Les artikkelen og se om dere liker den. www.lentsareptas.no/blogg/Ikketenkpositivt.117.do
Den var god.
Passet meg bra, for jeg er pessimist av natur.
Men så blir jeg heller ikke skuffet, bare glad og overrasket, når ting slår positivt ut. Bare ta det ev. hussalget her. Jeg tror det går rett i dass, gubben tror og håper det går bra.
Lurer på hvem som får mest hakeslepp??? :spent:
Det ordner seg skal du se Sanna. Jeg er sikker på at det finnes noen med stor familie, som drømmer om å bo landlig/skjermet med alle barna sine, med jordbæråkre og frukttrær i hagen. Går det ikke til salg nå, så er dere i gang med prosessen og kan avertere det og se?
Jeg tok en kjapp trimtur før middagen i dag, og ble gjennomblaut i regnværet. Det var oppholds da jeg dro, men absolutt ikke da jeg kom hjem... Men det har ikke noe å si, siden en skal hjem og varme seg i dusjen og ha på tørre klær etterpå.
Bente: sjekk ut han typen. Alder er da bare ett tall! Kanskje han trenger (ønsker) en erfaren snerten dame å leke seg med. Kom igjen da.... :D
Og du...kan du dele oppskrift på den fløtegrøten du snakker om?
Den rekesalaten ser smashi ut Appelsin; egentlig kan en jo bytte ut rekene med alt; røkt skinke, roastbiff, røkelaks osv. Bare pass på proteinene da :(
Leste artikkelen - bra! Har du lest noen av LØFT bøkene til Gro Langslett? De er på en møte bygget på samme lesten, og er knallbra! Skikkelig konkrete "treningsmetoder" for å endre tankesett og fokus - egentlig ypperlig i alle sammenhenger (privat & jobb)
Var så heldig at jeg hadde henne som forelesr på høyskolen også - nydelig dame. :)
Jeg har en bok av henne Nysgjerrig; Løft for ledere. Det er lenge siden jeg leste den, men den står i bokhylla. Ellers har jeg noen bøker om endringsfokusert rådgivning, positiv psykologi på arbeidsplassen (dvs i organisasjonsarbeid). Spennende hva en annen vinkling kan gjøre. Som f.eks de spørsmålene nederst i artikkelen jeg lenket til. Ellers har jeg hatt et snev av LØFT i diverse utdanninger, og brukt noen av prinsippene i møte med andre. Men - ikke systematisk så jeg kan ikke si å ha brukt metoden.
takk Sanna; jeg skal prøve disse!
Plutselig dukket det opp nye opplysninger om deg - og meg kanskje - som gjorde at det blir ekstra spennende å møtes ;)
"Når du føler at du ikke må være perfekt for å bli akseptert, når du kan dele hjertet ditt uten fare for å bli forrådt, når det å være sammen er viktigere enn det du gjør... da er du sammen med en venn :)"
Det er i grunnen rolig her i kveld; så jeg snakker med meg selv jeg da :)
Ang positiv psykologi Nysgjerrig - og dere andre: så har jeg hørt mye bra om Lisa Vivoll Straume. Se mer på hjemmesiden hennes her. Jeg har aldri hørt/møtt henne, men hører at de som har gjort det liker det hun farer med. Noen av dere som kjenner til henne kanskje?
Leste meg litt bort på linken du sendte, får ikke opp konferansepresentasjonen av flyt oppgaven hennes - men linken er lagret på favoritter til senere. Thanks!
Takk for linker Dollsine og Nysgjerrigjenta :)
Jeg studerer Organisasjon og ledelse, og er tillitsvalgt i klassen. Skal snakke med kontaktlærer om vi kan få et foredrag med Gro Johnsrud Langslet som har skrevet om LØFT. Hadde alle klart å tenke slik hadde vi hatt det fint :)
Jeg sammenligner litt med hundetrening jeg da, trener positiv forsterkning med klikker, og der er det også slik at vi roser/belønner det positive og overser/gir ingen reaksjon til det negative. Får en glad og fornøyd hund som liker å trene og prøve nye ting! :heia:
Jeg også tenker at det veldig mye som er overførbart ift hund og menneske. Men av en eller annen grunn så er jeg mere..tålmodig (?) med hunder. Eller kanskje det skyldes at jeg har større forventninger til mennesker? Hm, ikke helt sikker.
Godkveld damer, koselig å komme inn her og lese det dere har skarvlet om:D
Så du fikk oppskrift på grøt Dollsine, det er den første av de to oppskriftene Sanna la ved som jeg bruker - synes det blir best med masse fløte i;)
Litt for ung er nok han jeg hadde kurs med i kveld. Jeg har han på opplæring som instruktør på kursene nå, og det er helt fint. Men det er faktisk enkelte områder jeg ikke lenger gidder drive med opplæring på...... Vil nok ha en som vet hva han driver med;);) På det området savner jeg han Fyren veldig, vi passet perfekt sammen på det området:rolleyes:
Jammen , dere har jo funnet hverandre 100% dere jo;) hmmm kanskje jeg må lese meg opp på dette så jeg ikke faller helt utafor her i desember.....
Sliten etter en lang kveld, men matmessig holdt jeg flott i 7 timer på smørgrøt altså! Overrasker meg stadig hvor lenge en kan holde på litt (jaja mye da...) fett! Hadde noen fortalt meg dette før jeg begynte på lavkarbo ville jeg bare ledd av dem. Deilig altså:D Men nå er jeg klar for litt kveldsmat, blir kokosbrød med smør og ost, for sliten til å begynne å styre med noe
Hei Bente! Jeg skal lage den grøten en dag; foreløpig har jeg bare prøvd rømmegrøt, og det er en favoritt. Jeg er på vei til senga igjen nå, men tenkte å spørre deg om halsbrann:eek: Det kommer spesielt etter inntak av fettet. Er det noe som hører med til Bente-pakka? Det startet forleden dag da jeg spiste vel mye fett på kort tid og jeg ble kvalm hele natta gjennom.
Nå mine snuppiser legger jeg meg, og så prates vi ved soloppgang:eek::eek:?
Jeg har ikke halsbrann jeg altså. Kanskje må du da fordele fettet litt utover dagen, event kanskje du må redusere bittelitt? Du spiser ikke kvelds gjør du vel - kanskje spare noe til kvelds og heller litt mindre tidligere på dagen kan være en ide? For å lindre i øyeblikket finnes det jo midler på apoteket, men jeg vet ikke en gang hva dieheter, for jeg har aldri slitt med slikt.... Kanskje noen andre vet mer?
Takk Bente! Jeg spiser ikke kvelds nei. Oljene fordeler jeg allerede til tre ganger pr dag. Jeg hadde jo koblet halsbrannen til den dagen jeg nevnte, men i dag husket jeg at jeg jo også begynte med ketolysetablettene samtidig. Jeg undrer meg om de kan være synderen? Får se det litt an og evt justere hvis det blir for ille.
Ingen nedgang siden i går. Men nå skal jeg prøve å ikke veie meg hver dag. Kjente på skuffelsen i morges at det var på tide nå....
Da går jeg i gang med dagens oppgaver, og så snakkes vi vel med i kveld. Ha en god dag alle sammen!!!!
Hm...hvor er Prutti forresten? Det var lite å høre fra Nordlands trompet i går. Hører fra deg i dag håper jeg?
I morgen ble det alt for mye karbohydrater (og nesten 300 gram fett!) glemte liksom at jeg skulle øke utover dagen...
Jaja. Går ned til maks 20 i noen dager, og så øker jeg sakte igjen etterhvert.
I dag skal jeg tilbake på hybelen. Er lettere å spise riktig når jeg er på hybelen og ikke har en kjæreste som spiser kjærlighet, eller potetgull osv.
Men jeg fant sjokoladeprinsens sjokolade. Den var kjempegod! 2,4g karbohydrater per 100. Den får pluss i boka til når jeg vil ha melkesjokolade, altså. Også er det malitol i den, så er grenser for hvor mye man vil dytte i seg også.
I dag har vi fått nye pcer på jobb, så først nå var jeg online her. Ville bare ønske alle en god dag før jeg satte igang:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.