< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

bente1 sa for siden:

Var stille her i dag dere.

Tenkte høre med dere hva dere gjør når mennesker dere egentlig kjenner ganske godt begynner å sette dere til veggs mhp kostholdet. Til nå har jeg egentlig hatt bare positive opplevelser med folk jeg kjenner godt, alle negative personer har egentlig vært folk jeg ikke har så mye med å gjøre, så da gidder jeg ikke bry meg. Men i går ble jeg satt litt til veggs av en jente som jeg også jobber sammen med i syret i salsaklubben. Hun er sykepleier og tok på seg en veldig "jeg vet bedre enn deg" holdning. Jeg synes det var litt vanskelig å reagere. Hadde jo ikke lyst til å komme i krangel med henne, men greide heller ikke la være å motsi henne. Prøvde å være høflig og diplomatisk, men syntes det var litt ubehagelig. Har dere vært oppe i slike situasjoner, og i så fall, hvordan har dere reagert?:rolleyes:

Pruttilutt sa for siden:

Du vet nå meg, Bente. Jeg kan regelrett be folk holde snuten att og konsentrere seg om sitt eget kosthold før de kommer til meg å peker finger.
Har fått noen mindre koselige kommentarer ila. dette året, faktisk flere enn det jeg fikk da jeg var 124 kg, og det kan provosere en gråstein! Jeg lærte kjapt det er fånyttes å prøve forklare, for motargumentene er så inngrodde i folk flest. Dessverre. Jeg har fått morfar til å forstå prinsippet, og han støtter 100000 prosent. Dette er en 80 år gammel herremann som er oppvokst på fett, grønnsaker og kjøtt, så for han er det ikke så langt unna det han var vant til i ungdommen. Merkelig det der.

Hvis folk har et problem med det du spiser... Vel, da er det de som har et problem!

bente1 sa for siden:

Jo, slik tenker jeg også, og jeg kan være ganske så klar og direkte jeg også til tider, pruttis;). Men synes det er litt vanskelig når det er personer jeg må ha en god tone med i det daglige. Vet du, jeg føler egentlig også at jeg får mer negative kommentarer nå når jeg har fått av en del kilo, og det burde jo egentlig vært omvendt..... Av og til lurer jeg på om det er litt misunnelse som ligger bak, litt sånn "hvorfor er ikke du lengre feitere enn meg, det fikk meg til å føle meg bedre med meg selv å se at du var værre enn meg" - holdning....kanskje er det bare den slags smålighet... Men de som faktisk bryr seg om meg er kjempepositive og sier at de syns jeg ser flott ut, og at selv om de ikke forstår hvordan det virker, så ser de jo at det virker:) Så en får vel ta med seg de positive kommentarene og prøve som best en kan å ignorere de negative.
Kjempegøy med morfaren din da - og det er jo sant, dette kostholdet ligner jo mye mer på slik de spiste i den tiden:D

Dollsine sa for siden:

Det du forteller Bente er ikke noe uvanlig. Ikke bare på lavkarbo, men jeg har opplevd det på vanlig slankekur også. Folk er kritiske til valg av opplegg, antall kcal, antall måltider osv. Dog er en del metoder både akseptert og anerkjent og derfor lettere å forsvare. Her tenker jeg på metoder alà Grete Roede, vektklubben og lignende. Lavkarbo er kontroversielt og mange stiller spørsmål med om det er helsefarlig eller ikke. En sykepleier vil nok, også i kraft av sitt virke, hegne om at det er farlig.

Så hvordan skal vi forholde oss til det? Først vil jeg si at det ikke er enkelt. Du har gått ned masse i vekt, fått en bedre hverdag på mange vis. Du skulle hatt skryt og fått anledning til å fortelle hva som er suksessen bak resultatet, og ikke måtte forsvare deg. Du vet at dette fungerer. Jeg har lyst til å stille noen spørsmål. Hva er bakgrunnen for at hun konfronterer deg? Hva ønsker hun å oppnå? Hvor mye kjennskap og kunnskap har hun, som stiller seg kritisk til det? Vi er sårbare, og hun angrep deg på ett punkt hun visste hun ville treffe. I slike situasjoner kunne jeg tenke meg å være retorisk og vende samtalen den andre veien ved å stille de spørmålene jeg stiller her. Først når den andres kunnskap- og kjennskapsnivå er avklart, kan man diskutere på et objektivt grunnlag.

bente1 sa for siden:

Hun ville absolutt presse meg til at "nå måtte jeg da snart begynne å "spise normalt" igjen, og det falt ikke i helt god jord da jeg sa at jeg nok aldri kommer til å spise slik som før igjen...Hun begynte med å å referere til at hun hadde lest forskning som viste ditt og datt, hvor farlig fettet er kort sagt. Jeg svarte bare forsiktig at det også fantes forskning med helt andre resultater og at ekspertene faktisk er ganske uenige når det gjelder hva som er et "ideelt" kosthold.... Jeg har ikke noe behov for å "dytte " dette kostholdet på alle og enhver, det er jo slett ikke sikkert det passer for alle. Prøver heller å fortelle om mine erfaringer når folk faktisk er oppriktig interesserte og positive. Men synes vel også de som velger å spise "vanlig" burde vise oss den samme respekten....:rolleyes: Det er ganske nedlatene synes jeg å stå og fortelle folk at alt de gjør er feil, når jeg både føler meg mye bedre på alle mulige måter og i tillegg har gått masse ned i vekt... Da kan jo virkelig ikke alt være feil, det tror jeg i så fall kroppen min ville gitt meg beskjed om;)
Men dette er vel noe en bare må leve med når en velger å gjøre ting annerledes enn flertallet, Jeg tror nå fremdeles på at det etter hvert vil komme mer kunnskap på dette området, og at lavkarbo kommer til å bli en veldig viktig metode i den vestlige verden for å bekjempe ett av våre aller største helseproblemer, nemlig overvekt.....

Dollsine sa for siden:

Og det er klart at det er ekstra vanskelig når det er en person en skal samhandle videre med. Men det er ikke dermed sagt at en skal finne seg i alt heller! Ved å "la henne holde på" sier man at det er ok at du hakker på meg. Ved å si fra så setter en grenser for seg selv. Selvfølgelig må man si fra på en fin måte; og kanskje er hvordan en gjør det noe en bør tenke litt over og øve seg på?

Vi må også huske at Fedon Lindberg som startet dette i Norge (dog med andre kh-verdier enn hva vi legger til grunn), ble utskjelt og fikk store problemer da det kom. Og se i dag; han er på full fart tilbake sammen med andre helsepersonell som har kastet seg på bølgen. Jeg velger å ikke si/forklare hvor lite kh jeg faktisk spiser - orker ikke å måtte stå til rette for det. Så jeg viser til Fedon og hans teorier - som jo er litt akseptert og anerkjent nå - og det bruker å hjelpe.

Og så er det nå dette da, at folk stiller så private spørsmål. Hvorfor til meg? Kan bare ikke tro at det lyser av meg at man kan stille denne type spørsmål. Kan det hende jeg utsettes for det fordi jeg er overvektig? Fordi jeg allikevel ikke "tar vare på meg selv"? Fordi jeg ikke vet mitt eget beste? Osv. osv. Dere forstår hva jeg mener?

Når jeg blir spurt om jeg er på kur igjen (joda, de spør om jeg er det igjen) så svarer jeg ja med et smil. Hva slags kur denne gangen da; men de har skjønt det siden jeg ikke spiser mel ikke sant. Så jeg bekrefter at joda, jeg prøver LK jeg og. Må jo prøve vet du. Fortsatt med et smil. Og det smilet forhindrer flere spørsmål. Og skulle det komme, ja så svarer jeg at det er min sak eller at sånn er det med den saken. Jeg er megatydelig på at jeg ikke ønsker at dette skal være/bli et tema. Nå er jeg tydelig av person,så det er meget mulig jeg er veldig tydelig når jeg svarer. Hvis folk blir støtt av mine svar, så får det være deres problem. Det var faktisk de som startet! Men skitt au; det fungerer. Folk har ikke noe med hva jeg spiser og ikke spiser!!!

Jeg tror mye bunner i at mange ser på seg selv som å sitte med fasiten, og/eller av misunnelse. I ditt tilfelle Bente, kan det være pga at du faktisk lykkes. Kanskje hun har prøvd selv og ikke fått det til? Eller kanskje du lykkes på andre områder hvor hun ikke får det til? Det kan være så mangt; husoppussing, sønnen din, datteren din, jobben din, at du er skilt og greier det likevel, salsaen, vektnedgang. Og masse masse andre ting.

Så mitt råd er å overse henne, svar på en sånn måte at hun forstår at du ikke aksepterer at hun stiller slike spørsmål. Og hva dette kan gjøre med vennskapet? Er hun verdt å ha på vennelista tenker jeg? Jeg forventer respekt av mine venner, respekt for mine valg, respekt for meg som person. Du skal samarbeide med henne i salsasammenheng - så gjør det. Men vi kan ikke la det gå ut over vår egen integritet at vi vil gjøre alle til lags. Det fyker på toppene bruker jeg å si; så også sikkert i salsaklubben.

Dollsine sa for siden:

Det er jo rett og slett tragisk. Presse deg til å spise normalt igjen. Hva er normalt da? Skal hun presse en allergiker til å spise noe han/hun ikke tåler? Fordi hun gjør det? Du kan faktisk argumentere med at du ikke tåler mel; jeg gjør det og det er sant. Magen stopper rett og slett opp, og var også grunnen til at jeg hoppet på LK i første omgang. Og sukker spiser jeg jo ikke fordi jeg er overvektig. Når folk sier jeg kan jo ta et kaffebrød e.l., så sier jeg at jeg ikke kan; jeg blir dårlig. Med den halvskarpe tydelige tonen min som følges av et smil:D

Forskning er jo så mangt! Altså jeg forventer bedre av en med tre-årig utdanning! Hun burde vite at forskning er å se med kikkertsikte på et smalt område, og som ikke ser på det til siden. Nei, den dama der har jeg ingen respekt for! Hold deg til LK du Bente; og la vær å diskuter med henne. Og hvis hun blir for ille, så kommer jeg og tar et kursus for henne. Deal?

bente1 sa for siden:

Åååååå herlige Dollsine :klem: det er definitivt en deal!!! Så deilig det er at vi har hverandre til å lufte slike ting med.
Vi skulle jammen tatt oss en runde sammen vi damene, fra vennekrets til vennkrets, fra arbeidplass til arbeidsplass, fra kantine til kantine og fått satt på plass alle disse negativistene;)

Synes det høres ut som du har en utrolig flott måte å takle det på. Kollegaer som spurte meg om "jeg var på kur igjen" ville nok jeg slitt litt med å gå og spise med igjen, så beundrer deg veldig for hvordan du takler det vennen:suss: Forstår utrolig godt hvordan du føler det, har følt på det samme selv.

Generelt er nok jeg også temmelig skarp mot slike mennesker, og ikke alltid med et smil som du;). Men hun her sitter i styret i salsaklubben, og jeg er leder for dette styret og har ansvar for at vi alle skal jobbe sammen for å få alt til å fungere.... Men i går falt hun definitivt ut av lista over salsavenner og over på lista over salsakollegaer som jeg bare må få ting til å fungere sammen med;) Hun er ikke en gang spesielt overvektig, men har vel noen forfengelighetskilo hun har snakket om at hun vil ha av noen ganger. Kanskje er hun ikke interessert i å endre livsstilen sin egentlig, og føler derfor behov for å snakke nedsettende om det jeg har gjort?
Føler også at både hun og enkelte andre tenker at det var nå greit nok da jeg var veldig overvektig, men nå når jeg begynner å nærme meg det normalvektige "må det da bli slutt på dette tullet"... :rolleyes:

Jaja, de om det. Jeg har ikke tenkt å la en eneste en få lov til å knekke meg eller ødelegge for meg, og det håper jeg ingen av dere andre skjønne damene gjør med tilsvarende mennesker dere har rundt dere heller. Kom hit inn når det er problematisk, så støtter vi hverandre. Det er fantastisk deilig å ha dere:hearts::hearts:

Dollsine sa for siden:

Hallooooo. Hallooo. Hallooo.... Jammen var det tomt her, så tomt at det er ekko:D

Jeg kjenner at Bentes innlegg om hun dama trigger meg skikkelig! Og før jeg skriver en helsides innlegg igjen, så stopper jeg der. Men jeg kunne snakket om dette i timesvis. Makan!

Jeg har hatt en halsbrann verre enn verst i dag, og droppet oljedosen i ettermiddag. Jeg maktet bare ikke at det skulle holde på flere timer til. Nå har jeg spist middag, og det ble ikke så ille etterpå som jeg fryktet. Det spørs om jeg heller burde ta en større dose olje på morgen og kveld for å kompensere.

Blir jeg liggende litt lavt på fett om jeg ikke gjør det? I dag har jeg spist 134 g fett, 6,7 g kh og 69 g protein. Totalt 1500 kcal. Men det er kanskje ikke så gæli lell?

I går oppdaget jeg at shopping4net.com også selger Udos og cocosaen min. De skal ha 6 kr i frakt, så jeg fant ut at jeg like godt kunne bestille derfra. Prismessig koster det totalt kr 50 mer enn fra Iherb, men det får så våge seg. Det er med den billigste forsendelsen da; velger jeg DHL så sparer jeg i underkant av kr 20 pr flaske. Slipper å bekymre meg for det tollstyret da. Jeg sparer jo en 250-300 kroner i måneden bare på å ikke drikke pepsi :D Men nå skal jeg bestille meg steviasuketter. Jeg orker bare ikke den teen så besk:eek: Litt søtning må gå bra uten at hormonene slår krøll på seg? For dere som drikker kaffe; tenk dere om kaffen ikke var god mer og så drikker dere den lell. Sånn er det for meg nå:(

Fikk ikke sove på bussen hjem i dag; og er fryktelig trøtt nå. Jeg stikker og gjør noe annet småtterier og håper å se dere i løpet av kvelden?

Dollsine sa for siden:

Bente....beklager å måtte mase på deg igjen! Jeg finner ikke lenken til Iherb og sukettene du kjøper :( Kan jeg plage deg til å sende den på nytt?

Veldig lei meg for det altså...

Jeg har lett og lurer på om det er denne:
www.iherb.com/Now-Foods-BetterStevia-Certified-Organic-100-Packets-3-5-oz-100-g/14801?at=0

Vet du om du har den grønne eller hvite typen stevia? Den grønne er nemlig litt besk tror jeg at jeg har funnet ut.

Forresten ble siste bestilling derfra sendt den 11.september og jeg har ikke fått den ennå. De sier 4-10 dager på Airmail, så det begynner å haste.

bente1 sa for siden:

Kanskje forteller den halsbrannen deg at det blir litt mye av de oljene ja, så prøv å kutt ut en dose om dagen du;)

Synes den der fordelingen høres helt perfekt ut jeg, ingen grunntil å dytte i seg mer enn en trenger! Når jeg ligger under 10g kh, 65-70g prot og 120-130g fett om dagen føler jeg meg helt passe mett gjennom hele dagen og har en perfekt fordeling. Det at andre tåler å spise 300g fett en dag kan vi gamle damene ikke ta hensyn til;) Vi skal spise nok fett til å holde oss passe mette, men vi trenger ikke pøse på bare pga at andre kan pøse på;) Hvis du følte deg kjempesulten ville det vært noe annet, men føler du deg ok, så er det helt flott, basta bom!

bente1 sa for siden:

Det er forresten hvit stevia, ikke grønn jeg har.

Nysgjerrig nok sa for siden:

Huff Bente - ikke bry deg om tullinger.
Du skulle smilt stort og snakket som man gjør til barn: "Næmmin, lille vennen da - sitter du å bekymrer deg for hva jeg spiser?. Det skal du da slippe å tenke på. Har ikke hørt sånne kommentarer siden jeg var ei lita jente og mamma ba meg spise opp maten jeg - hahahaha"

Så kunne hun sitte der med nebbet sitt.

Jeg spurte forresten på helsekosten etter stevia med toffèsmak - men det var ikke godkjent på makedet som menneskeføde sa damen. Ulovlig å selge i Norge visstnok...

Hm - kjøper dere dette på et mørkt gatehjørne eller hva?

...gale damer dere...

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha!!!!!!!!!!!!!! Veldig bra forslag:D:D:D

bente1 sa for siden:

Hahahahaha, nå lere jeg så tårene triller! ja, denslags kommentarer krever egentlig nøyaktig slike svar:D:D:D

bente1 sa for siden:

iherb, vennen, iherb:D

Stevia er mer brukt enn sukker som søtning i Japan og har vært i bruk i 50 år, og de har så strenge regler at aspartam er ulovlig;)

Her i den vestlige verden derimot beskytter de framdeles sukkerindustrien - enn så lenge - tror ikke det tar så lang tid før det endres. Hadde nok vært lovlig i norge hadde det ikke vært for at vi på disse områdene er underlagt EU direktiver;)

Damen i butikken (Life) sa at hun hadde hørt rykter om at Sunkost hadde fått det inn - fordi det var like om hjørnet at det ble godkjent. Og at hun trodde de kom til å selge det hvert øyeblikk..

På den annen side så er jeg redd for at søtbehovet melder seg hvis jeg dytter i med (stevia)søte ting... You see?

bente1 sa for siden:

Tror nok det er like om hjørnet ja.

Rent fysisk søtbehov gir det ikke altså. Stevia er ikke noe kunstig kjemisk stoff eller noe som påvirker insulin eller noe slikt. Det er egentlig en krydderurt, og kan sammenlignes med oregano, basillikum, timian osv og gir ikke noe mer fysisk virkning en de gjør, så fysisk er det ikke farligere enn å krydre maten.;)
Om det for enkelte allikevel kan gi et psykologisk behov vet jeg ikke, men om man i så tilfelle holder seg til Stevia og ikke tar noe med sukker, så burde jo ikke det være noe problem heller, om man er bevisst på det:)

JA - var det psykiske jeg tenkte på. Er jo like ille det på sitt vis.
Men - på en annen side så er det jo lurt å ha noe fornuftig søtningsmiddel i skapet de gangene jeg MÅ ha noe søtt...? Hm - men jeg skal prøve å styre unna tror jeg...eller... hehe - klarer ikke bestemme meg.

Har sukrin og sukringmelis i skapet nå, lagde jo lapper er for lenge siden - ellers ikke brukt det til noe. I frykt for sukkersuget.

Forresten (!) Jeg har jo helt glemt å plage dere med og minne om at det kun er to dager + noen timer til jeg drar. :p
Og det værste var nesten at jeg ikke var helt klar over det selv - før jeg skrev det ned nå. Dææven.
Må jo begynne å vaske litt tøy, shoppe litt og sånt da.

Ca tre dager da - til jeg ligger horisontalt og fniser med en tørr hvitvin...

:D

bente1 sa for siden:

Det er slik jeg tenker også. Jeg har ikke fysisk behov for søtsaker eller såkaldt søtsug lengere. Men det er jo godt med noe som smaker søtt av og til da, hjemmelaget is, muffins eller lapper el en gang i blandt, og spesielt hvis man får besøk og vil ha noe å servere som både de og du spiser. Og jeg synes smaksmessig stevia er mye bedre enn sukrin....

bente1 sa for siden:

Åååå, så kort tid igjen, herlig altså, begyn å gled deg du:D

Dollsine sa for siden:

Åh............heldiggris!!! Og da tenker jeg ikke på vinen altså! Jeg sitter her med varmepute under føttene nå, for jeg er iskald. Blir gjerne med deg jeg; er jo snill og grei, og gjør stort sett som jeg selv vil:D

Jeg ser at Bente har svart deg på Stevia; jeg har hørt at enkelte helsekost selger det under disken så man må spørre. Det er ikke tillatt solgt i NOrge, men det er lov å importere til eget bruk.

Jeg og er redd for at det lille søte skal gjøre noe med hodet, men jeg har gått fra å bruke mange suketter i teen til bare en, og tenker at det kan jeg jo fortsette med om jeg bruker stevia også. Da blir det te med en anelse søtt og ikke veldig søtt med tesmak:p

Jeg er ikke sulten nei Bente; så jeg trenger ikke oljene midt på dagen. Jeg tok dem for å forebygge frysing og evt svimeanfall som jeg jo hadde sist uke. Det er mye som er sammenfallende med halsbrannen, både at jeg spiste røkelaks til lunsj, oppstart med ketolysetablettene, og den dagen med mye fett på en gang. Jeg kutter ut en oljedose og både laks og vitaminer noen dager, så får jeg se.

Kjøpte meg forresten SB12 i dag, tyggisen som er ok på LK. Det er bare såååå lenge siden jeg har spist tyggis, jeg som var vant til å ta etter hvert måltid for å rense tenner. Tok en i dag for å få noe annet å tenke på enn halsbrannen. Og det var godt å tygge! Men til den prisen blir det en bare hvert jubelår. kr 59 for 12 tyggegummier:eek:

Redd jeg havner "på kjøret". :)
Etter forrige helgs utskeielser så måtte jeg jo nesten sloss med den lille stemmen som satt å hylte etter sukker / sjokkis.

Og heldigvis på en måte, så er det så sterkt i minne at jeg vurderer ikke noen nye utskeielser.
Spent på ferien da - men det skal gå greit med maten.
Note-to-self: kjøpe cocosa i morgen!

Hiv deg med du Dolla!! ;)

Hva er ketolysetabletter da?? Noe nytt jeg burde ha fått med meg?

Halsbrann er noe herk ja. Men det kan jo komme av mange årsaker - også at du spiser mindre (syren krabber opp siden den ikke er opptatt med å fordøye mat). Det er jo sånn pepsiduo og ymse å få kjøpt, og de hjelper faktisk.

Ikke kutt ut vitaminene dine da, di tullhøne!! Jeg er redd for deg serru'. (Klok av skade som må få vitamininnsprøytning HVER uke)

Dollsine sa for siden:

Jeg blir gjerne med! Når og hvor? Altså lørdag men til hvor?

Ketolysetablettene finner du mer info om på ketolyse.no. Eller i denne teksten: Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for. Sakset fra ketolyse.no

Jeg har tatt dem i lange perioder, men lurer på om det var de jeg fikk så gæli hjertebank av:( Iaf sluttet bankingen da jeg sluttet med vitaminene, og motsatt.

Det er ikke sukker i de pepsiduoene da. Eller andre søtstoff som er uheldig på LK. Det kan synes som at alt er ille for meg da... Navnet minner meg forresten om pepsi max. mmmmmm

Haha - du skulle hett Pepsine du!! Jeg har fått i meg noen liter med det jeg også gitt, men gikk greit å kutt ut. Nå blir det funlight. Vet ikke om det er noe bedre - men jeg blir ikke så oppblåst i all fall.

Drar til Hellas - Pellepones.
Bare en uke da, men det skal bli så godt. Jobber skjorta (ikke bokstavelig talt) av meg for tiden. 100 baller i lufta og fullt kjør - noen ganger er det sånn jeg vil ha det, mens noen ganger blir det litt i overkant..og nå er jeg snart veldig sliten.

Liker du ikke vin - eller holder du deg unna pga ketosen? :stuart:

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha; Pepsine! Det var veldig bra! Du spør om jeg liker vin... Svaret er ubetinget JA! Helst rødvin, som jeg dessverre ser ut til å få migrene av omtrent hver gang. Mens hvitvin....er ikke så veldig begeistret for den jeg:( Hvis jeg må velge så tar jeg rødvin, og paralgin forte neste dag mot migrenen. Altså ikke helt optimalt. Nå avstår jeg for å ikke ødelegge det som skjer i kroppen. Lørdag skal jeg forresten i middag, og jeg vet det er mye drikking der. Og at jeg får mange spørsmål om jeg ikke drikker. Har ikke noe problem med å si nei takk, og har det like moro som om jeg hadde drukket. Kunne tenkt meg å være hjemme den kvelden pga mat og alt det der, men det er evigheter siden vi takket ja, så vi må dra. Ja ja. Hellas frister mer ja!

bente1 sa for siden:

Kanskje et viktig poeng Nysgjerrig nok kommer med Dollsine om at halsbrannen kan komme av at matmengden er redusert, altså. I så fall er det kanskje forbigående - syrenivået vil regulere seg etter en tid. Gå en tur på apoteket og spør om de har noe som hjelper som er helt uten kh og søtstoffer, du. Noe må de da ha????

Ååå jeg vil også være med dere til Hellas..... ta meg med da;) Blir kjempedeilig for deg å glemme alt stresset en uke og bare slappe av på stranda sammen med kjæresten, Nysgjerrig nok.

Men dere, jeg mener alkohol er myyyyye værre en stevi og pepsi max altså!!! Inneholder karber og i tillegg stopper det fettforbrenningen mens du har det i kroppen og hindrer optimal forbrenning i flere dager etterpå. Kun av og til med stor forsiktighet, sier nå jeg;) Selvfølgelig unntak for ferie da!

Sønnen min ertet meg her om dagen med at jeg nesten har blitt "søt-redd". Jeg lagde jo den kaka til styremøtet, og dagen etter pushet jeg på sønnen min restene. Han sa: bortsett fra de peanøttene er det jo bare egg, fløte og smør, ikke noe værre enn en omelett.... Og han har et poeng, det er jo samme som vi har i all annen mat, så lærer vi oss til å se på det som et "måltid" er det sikkert ikke så ille å ha det av og til;)

Sånne gå-bort-middager kan være en utfordring. Blir det mange der da? I så fall er det noen ganger lettere når de andre er opptatt med hverandre. Er man kun fire så blir det meste lagt merke til. Men kjenner du de godt så går det kanskje ann å nevne pent at du er på kur (i det du lar potetskåla passere)

Ordner seg.

Kjipt med migrene ja. Halve slekten har det - og jeg er SÅÅ taknemlig for at jeg er en av de få som har sluppet unna. Men rødvin er en utfordring har jeg forstått.
Dakar pepsinen - jeg skal drikke litt for deg jeg. Knis.
Men det er vel stor forskjell på vinene også - hvem som inneholder hva osv.. Har du testet litt forskjellige?

Appelsinpiken sa for siden:

Jeg ser dere har skrevet, men dere skriver for fort til at jeg klarer å henge med noen ganger.

I dag har jeg vært på shopping. Elsker de nye klærne mine!
Har kjøpt ny jakke, genser, veske, skjerf og votter. Deilig! Nå er jeg klar for høsten.
I morgen skal jeg ordne meg skap på skolen, så nå kan ryggsekken bare gå å ta seg en bolle. Deilig! :D

Foksy sa for siden:

God kveld skravlebøtter :p

Bare kort innom for å si ifra at jeg må se an Sognsvann i morgen....datteren min slang igjen ytterdøra på søndag, og glemte å putte inn foten først...så hun halter ennå... Var på legevakten på mandag og tok røngten, men alt så helt ut. Må nok bare ta tiden til hjelp..og da var jeg optimist og trodde det skulle bli så mye bedre til nå, noe det ikke har blitt.

Har sendt mail til speiderlederen for å høre hvor langt de skal gå der oppe, og om de skal et godt stykke innover må hun nok stå over turen... :(
Sier ifra når jeg vet mer, men Nysgjerrig nok og Appelsinpiken, dere kan jo gå tur uten meg også?? :p Jeg er muligens det man kaller pådriver, men ikke gjennomfører denne gangen? hihihi

bente1 sa for siden:

Kjør bil du, så har du en god unnskyldning, skylde på migrenen kan du også;)
Når det gjelder maten kan du jo spørre på forhånd hva dere får servert, forklar forsiktig hvorfor du spør. Er det en del av det som du kan spise, ville jeg spist de tingene du kan og droppet resten. Somoftest er jo det mulig! Hvis det ikke er noe som helst du kan forsyne deg av, ville jeg heller spist skikkelig middag på forhånd og sittet og vært søt og sjarmerende og pratet mens de andre spiser. Så vanskelig har i alle fall jeg gjort meg hver eneste gang jeg er bedt noe sted og får bare høykarbo mat... det er min kropp, så jeg må få bestemme hva jeg velger å gi den, tenker jeg;)

Auuu!! Alt skal man liksom måtte lære de barna eller? Hm..
Og nå som jeg og Appelsinen driver og planlegger & pønsker..

Men - blir det ikke nå så tar vi det siden. Eneklt og greit. Deadline er jo desemberhelgen. :)

Foksy sa for siden:

Åhh, skjerf og votter....elsk! Veske også, for den saks skyld, men vesker liker jeg hele året! På høsten er det alltid en høydare å kjøpe inn varme klær :p

Enig med Bente, Dollsine...forberedelse til middag borte er alltid lurt! Om det er tradisjonell mat er det som regel grønnsaker man kan ta på i stedet for potet osv da. Lykke til!!

Lo godt av svaret du fikk av Nysgjerrig-jenta, Bente! Hadde vært fantastisk å se ansiktsuttrykket hennes om du hadde klart å svare henne på den måten, og så le av det som om det hele var en kjempespøk etterpå så hun ikke kunne ta seg (offentlig) nær av det....hahaha...Ser det for meg og humrer her jeg sitter:cool:

bente1 sa for siden:

Stakkars lille jenta di da, Foksy, håper hun blir raskt bra igjen, alltid vondt for mamman også når barna har det vondt:klem:

Hehehe, ja , jeg skulle ønske jeg var like kjapp i hodet som Nysgjerrigen altså, skulle likt å se ansiktet hennes jeg også. Men selv ble jeg bare litt perpleks...;)

Grattis med nye klær Appelsin!! Alltid en god følelse det; hele shopping opplegget. Titte og tusle, prøve og velge, bære poser og pakke opp av posen. Mmmm - love it!

bente1 sa for siden:

Kjekt å shoppe:D Spesielt hvis man kan kjøpe i mindre størrelse enn sist man shoppet;)
Hmmmm kanskje jeg trenger litt vinterklær snart jeg og. I lang tid nå har jeg mest handlet for at jeg måtte ha noe å ha på meg, men nå tenker jeg det kan være litt mer gøy, for jeg vil føle meg så mye finere når jeg handler:)

Jeg har kjøpt en helt fantastisk jakke fra esprit.

www.esprit.com/ Klikk på e-shop på venstre side og velg land (norge finnes ikke på listen, så jeg valgte UK bare for å se jakka online), og skriv inn koden V21861 i søkefeltet på høyre side.

Fantastisk jakke - og den sitter perfekt! Kjøpte den i fransk strl 40 (og det tror jeg er norsk 38). Den passet i norsk 36 også, men da kunne jeg ikke ha genser under. Herregud. Jeg fikk på meg noe i strl 36! Men det skal sies: Størrelsene på esprit var litt triveligere enn på hm.

Nettopp. Når man kan gå for å kjøpe noe fint, og ikke kun tenke på at man skal skjule ditt & datt.
Jeg har ikke shoppet på en god stund, fikk en liten åpenbaring i mine gamle klær jeg da.
Hehe - dagens beste: jeg tok på meg en bukse jeg ikke har brukt på evigheter, følte meg såå fin liksom. Sånn rundt lunsjtider så oppdaget jeg en av grunnene til at jeg ikke hadde brukt den - den har hull i skrittet!! Ikke sånn at andre kan se det uten videre, men nok til at jeg fikk meg en god latter ja. Der gikk jeg rundt å fjonget meg liksom, i en bukse med hull i..

Dollsine sa for siden:

Hei igjen! Jeg sjekket ang menyen i selskapet nå, og fikk høre det er spansk tapas. Bestilt fra en restaurant. Så da går det bra tenker jeg. Selv om det er potet i den spanske omeletten, og sikkert mye annet i resten. Jeg kommer nok til å kjøre også, slik dere foreslår.

I morgen tenkte jeg å ha blomkålsuppe til middag. Er det noen av dere som har en god oppskrift? Jeg prøvde en jeg fant her på forumet men den var ikke god :( Eller... Kan jeg spise det? Blir det for mye kh? Har to egg og 25 gram majones til frokost .

Så synd med datteren din Foksy! Håper det går fort over og at hun ikke får noe men. Synes dere tre er tøffinger som planlegger treff i morgen! Jeg er jo pysa som kommer med nellik :D

Grattis med nye klær Piken! Det er alltid en glede å kjøpe klær når en føler det er vel fortjent! Og du har fortjent det :)

Mon tro om jeg har mistet noe? Bente snakker om at hun ble perpleks og Nysgjerrig har svart noe kjapt?

Synes jeg ser det for meg Nysgjerrig, fin og fjong - og ingen sier noe. Da er det viktig å ha selvironi og kunne le av seg selv :)

Kjempefin!!!!
Sånn som passer til alt liksom. Str 36!!? WOW - det har jeg ikke vært borte i siden tidlig på barneskolen tror jeg. Kanskje mere pga cm enn kg da, men likevel. Så kult!
Masse grattis (med jakken og str) :D

Haha! Tror jeg hadde fått angst!
Det der skjedde meg faktisk en gang. Elsket buksa, men visste at den var blitt slitt i skrittet og jeg snart måtte bytte den ut (ikke i sømmen, men i selve sømmen etter lårene mine). Så dro jeg og min daværende på senteret og titta rundt, og satt oss på en kafe for å spise lunsj. I det øyeblikket jeg setter meg ned, så kjenner jeg at det ene låret føles kaldere mot stolen enn det andre mot låret. Jeg ser ned, og på det ene låret er det et hull på rundt 3*8 cm. Heldigvis plassert sånn at det ikke syntes så godt for andre. Men jeg dro likevel rett bort til klesbutikke og kjøpte en nødbukse.

Rimelig sikker på at ingen har sett noe, sitter jo stort sett ved pulten hele dagen. Men uansett da - :o

Og til det å svare kjapt - det er jo lettere når man får betenkningstid, som jeg fikk. Men å ha noen setninger i beredskap til sånne dumme kommentarer er en treningssak. :)

Dollsine sa for siden:

Hm... må lese meg opp j morgen for å se hva det var. Kan jo ikke gå glipp av noe vet dere :D Nå må jeg funne senga mi etter en lang dag. Regner med dere nattedyr fortsetter praten og jeg gleder meg til å logge på for å lese. Godnatt og takk for i kveld!

Nattinatt pepsine!
:klem:

Foksy sa for siden:

Nå har jeg fått svar fra speiderlederen. De skal ikke gå langt, og om det ikke skjer noe veldig merkelig i morgen så regner jeg med at vi reiser opp. Hun har veldig lyst til å dra iaf :)

Hva sier dere jenter, når kommer dere? Jeg er der fra kl 18-19.30 og det tar ca 1 time å gå rundt når jeg har med meg mini-foxy :p Kanskje greit å møtes like etter kl 18? :)

Foksy sa for siden:

Hihi...du har fått nytt navn. Men det er bedre med Pepsine, enn Maxine iaf :stuart: hoho...klarte ikke å la være :o

hm. måtte en tur i kjøleskapet jeg nå, ble så fysen. Sikkert fordi vi snakket om sukker..
Men det hjelper med en bit med brie og litt røkt kalkun dynget med majo. :cool:

Misunner samboeren altså. Han er tynn som en strek han, - og han har nesten bare spist godis og junkfood hele livet. Sukk. Tydelig at vi ikke har de samme genene ja.
Som mamma sier: når man er født som en St.Bernard så kan man aldri bli en Chihuahua..

bente1 sa for siden:

Tapas er jo helt ideelt, Dollsine, perfekt for oss på lavkarbo, da kan vi jo bare plukke ut det vi vil spise selv, herlig, da kan du spise og kose deg med maten:D
Har ingen god oppskrift på blomkålsuppe, Dollisne, men antar en kan mose en del blomkål og bruke for å jevne suppen, samt må det masse fløte til for å få den god;)

Hihihi jeg har også opplevd at buksa sprakk, men det var i rumpa da, litt krise, men heldigvis hadde jeg en jakke på som jeg kunne knytte rundt livet og skynde meg hjem.... det var i den tida vekta stadig gikk oppover det...

Nå må jeg også ha meg litt søvn, natta alle nattdyrene
Gleder meg til å høre hvordan det var å treffes i morgen kveld:D

Tar vel kvelden jeg også. Våken i hode og kropp, men trøtt i øynene.
Kanskje bra det, så det går ann å komme seg opp i morgen og få unna mest mulig før :hearts: ferien. :hearts: Moooaaah - der fikk jeg sagt det en gang til. :D

Natta ladies!

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin fin dag!:)

Dollsine sa for siden:

God morgen mine venner. Sannelig våknet jeg i dag og. Det er jo ett godt tegn på at dagen blir bra?

Jeg lyder de fleste navn jeg Foksy, Pepsine, Maxine, what ever. Men jeg liker Pepsine bedre enn Maxine da :D

I dag var jeg innom Bunnpris og kjøpte meg en ullsinglet for å bruke på jobb. Orker ikke å sitte og ha gåsehud hele dagen. Bruker altfor mye energi som kunne vært brukt til noe annet vettugt! Vi har et ventilasjonsanlegg som fungerer litt for godt.... :(

Nå er det på tide å gjøre seg fortjent til lønna ;) Regner med vi prates senere i dag!

Sanna 1 sa for siden:

Juhu... fri fra jobb idag.
Men det regner noe så inn i he.... at noe uteliv blir det ikke.
Natten har vært fæl. Jeg blir snart tokig av disse krampene i beina. Nå lurer jeg
virkelig på hvor mye magnesium jeg må dytte i meg.
Har hatt dette problemet i flere mndr. nå. Og kan ikke helt se for meg at jeg orker dette stort lenger.
Tenk om disse dritt-krampene skal få meg over på gammelt kosthold igjen. Skrekk og gru!
Jeg har prøvd støttestrømper, magnesium, B vitaminer, bøy og strekk........
Hva blir neste? Gips?

CENTER♥♥ Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten ditt samtykke,
HUSK: Du er et under verdifull og flott. ♥♥ [/CENTER]

[/CENTER]

bente1 sa for siden:

:hearts::hearts::hearts:

bente1 sa for siden:

Er du sikker på det er magnesiummangel som gjør det Sanna. Jeg mener å ha lest ett sted at for lite veske kan gi kramper i leggene. Prøv å innta en liter vann mer om dagen over en periode og se om det kan hjelpe!

Sanna 1 sa for siden:

Ja, mor!
Jeg skal prøve å dytte i meg litt mere vann.
Det kan kanskje være noe i det der, for det er veldig vanskelig for meg å få i meg mye drikke på jobb.
Har ingen mulighet til å springe å drikke hele tiden og kan heller ikke bære på en flaske.

bente1 sa for siden:

:love:

Akkurat det med at du ikke får i deg nok vann på jobb kan nok være en årsak ja, hvis du løper rundt en del så mister du jo også mer veske og har faktisk behov for enda mer påfyll. Kanskje drikke veldig mye før vakta starter, i lunchen og etter vakta for å få fyllt på mest mulig når du har mulighet. Og hvis dere har ett pauserom, ett toelett eller bøttekott for den saks skyld, der du kan ha en vannflaske stående og snike deg inn innimellom for å fylle på med mer vann, så bruk den muligheten;)

Sanna 1 sa for siden:

:D Hehe.... synes jeg ser trynet på folk...
"Hva fa.. er det hun springer inn på bøttekottet for? Kanskje hun drikker?" :full:

bente1 sa for siden:

Heheheheh:D

Det "praktiske" er jo at jo mere du drikker, jo oftere må du tisse - og da kan du drikke litt til. En god sirkel for å få i seg mye vann!

Når du har prøvd alt mulig annet så er jeg nesten sikker på at det er vannmangel. Det koster i alle fall minimalt å finne ut av - hehe - kom deg i drikkinga du Sana. Vi skal ikke si det til noen. :D

Dollsine sa for siden:

På tur hjem, og er innom for å oppdatere meg. Likte tanken om at kanskje hun drikker! Artig.

Jeg drikker mye for tiden, og krampene er fraværende. Heldigvis! Om du ikke kan løpe rundt med en stor flaske vann Sanna, så kan du kjøpe deg en som tar 2.5 - 3 dl, som du kan ha i lomma. Og så kan du jo drikke ekstra når du er på do? Snakk om Catch 22 :D

Nå skal jeg sove, så hjem og lage suppe. Snakkes i kveld!

Dollsine sa for siden:

Hei igjen! Her var det stille som en viss plass! Blomkålsuppen er fortært, og den ble god! Deler oppskriften min siden ingen er her:
2 sjalottløk
2 fedd hvitløk
3/4 blomkålhode
1/8 brokkoli
en terning kyllingbuljong
6 dl vann
1,5 dl fløte
En dæsj smør til å steke løken i (anslår det var ca 20 g minst)
Smak til med salt og pepper helt til slutt

Skjær løk og hvitløk i små biter, og blank den lett i en kjel i smøret. Ha i blomkål- og brokkolibuketter samt buljongen, og hell over vann så det nesten dekker grønnsakene. Til min kjele ble det 6 dl. Jeg har dårlig erfaring med for mye vann i suppa, og valgte å heller ha i litt for lite. Kok til kålen er mør/gjennomkokt. Hell blandingen i porsjoner i stavmikser (eller bruk annen mikser, evt stapper). Knus til det er en jevn masse. Hell tilbake i kjelen, kok opp og smak til med fløte. Jeg brukte 1,5 dl.

Hele kjelen blir nesten 1,2 liter suppe og gir 14,6 g proteiner, 20 g kh og 75,4 g fett. Jeg anslår dette til å være 5 porsjoner (dvs ca 2-2,5 dl pr porsjon) som igjen gir 2,9 g protein, 4 g kh og 15 g fett. For å øke fettet pyntet jeg med en ss meiersmør da jeg hadde forsynt meg.

Stek masse bacon og server til! Nå er jeg så mett at jeg nesten går sidelengs. Jeg kunne sikkert beregnet 6 porsjoner av denne kjelen.

Men - dette gir lav mengde proteiner i dag; bare ca 35 g. Er det for lite? Eller har det ikke noe å si?

bente1 sa for siden:

Hørtes jammen kjempedeilig ut Dollsine. Den oppskriften skal jeg legge i "oppskriftsfila mi" og absolutt prøve en dag. Liker godt blomkålsuppe, men har alltid laget den med meljevning og har lurt litt på hvordan det blir på lavkarbo. -Men når du synes det er godt så synes nok jeg det også;)

Du klarer deg helt fint med så lite proteiner for en gangs skyld!:) Kanskje ikke lurt å ligge så lavt hver dag, men som et unntak går det bra!

Jeg har også akkurat spist middag. Lagde en posjon lavkarbo carbonara i dag, men brukte litt grønnsaker i den sammen med mer bacon, ost og smør enn sist jeg prøvde. Så denne gangen ble jeg god og mett!:D

Dollsine sa for siden:

Takk Bente. Vet du, at uten støtten fra deg så hadde jeg ikke fikset denne Bente-pakka. En vakker dag - snart - skal du få en stor klem for at du er du og gjør som du gjør. Inntil videre må du nøye deg med disse :klem::klem:

Suppen var veldig god; klart ikke som toro sin hvis du er ute etter samme smaken. Men du bruker blomkål for å få suppa tykk; det er derfor det er litt viktig å bruke minimum med vann og heller spe ut etterpå hvis du synes det trengs. Jeg kunne tenkt meg litt mer fløte i, men da ble den for tynn. Glemte å si at en skal smake til med salt og pepper til slutt.

bente1 sa for siden:

Gleder meg til å gi deg en stor klem også:love: Skulle da bare mangle om vi ikke skulle hjelpe hverandre :D

Jeg har aldri likt toro sin suppe. Jeg har alltid vært en "lage alt fra bunnen av med friske råvarer"-person. Så sånn sett (også) passer lavkarbo filosofien meg perfekt, med noen små tilpasninger kan jeg lage alt som før. Men suppe har jeg aldri prøvd meg på enda, så denne skal bli den første - neste uke en gang tenker jeg - i morgen blir det pizza med pizzabunn fra lavkarbohuset på meg og sønnen har jeg planlagt :)

Da er jeg tilbake fra tur med Appelsinpiken - VI er spreke vi!!

:liste: :liste:

Nå er det straks middag, - tror det blir noe indisk / thai - har lyst på noe som smaker mye. Ender nok med ar jeg krydrer for mye. Hehe - fortsettelse følger.....

Dollsine sa for siden:

Dere er tøffe!! Jeg er litt spent da på hvordan det var å møtes real life, etter å ha hatt kontakt på forumet. Ble ikke Fosky med lell? Håper ikke det er noe alvorlig med foten til jenta hennes!

Dollsine sa for siden:

Hei igjen. Jeg var tilfeldigvis inne på sidene til kostreform.no i kveld, og så at det er en del aktivitet i områdene hvor vi bor. Se mer i denne linken

Datteren til Foksy hadde fått feber i tillegg til vondt fot stakkar.

Og ja - vi er tøffe! Var gøy det, bare kjipt fram til vi møttes. Å sitte og vente, mens jeg tittet på alle damene som gikk forbi. Men når jeg møtte Appelsinen så var det bare koselig. For da var vi jo to.

Vi skravlet oss rundt hele Sognsvann vi. Deilig tur, ok vær og god samvittighet etterpå.

Dollsine sa for siden:

Så godt å høre! Det lover godt for treff i desember, ikke sant??

bente1 sa for siden:

Så kjekt å treffe hverandre da, sikker på det var kjempe koselig - veldig spent på hvordan det blir i desember jeg:) Tenk om ingen av dere liker meg i virkeligheten da:eek:

Stakkars jenta til Foksy da, god bedring til henne, syke barn er ikke kjekt altså:klem:

Dollsine sa for siden:

Bente da! Klart vi liker deg - og hverandre!! Det er å undervurdere seg selv, og det skal vi ikke ha noe av takk. Derfor får ingen her inne tenke slike tanker; det bestemmer jeg her og nå!

bente1 sa for siden:

Helt enig altså!:)
Gleder meg egentlig veldig, men av og til kjenner jeg ett stikk av manglende selvfølelse - jobber med den, men av og til innhenter den meg;)

Dollsine sa for siden:

Forstår deg godt, men du må slutte å tenke sånn! Du er verdt masse, og om noen har latt deg tro noe annet så har de begått deg en stor urett!

Ja, det gjør jo det. Når Appelsinen er hyggelig så er vel dere det også - tenker jeg da.
Handler vel litt om å slippe ned guarden - å ta sjangsen på at folk er hyggelig. Vi skylder hverandre å ta vare på hverandre, ikke sant?

Foksy sa for siden:

Så kult at dere dro! :)

Jeg var litt frustrert her hjemme...datteren min kom hjem sur og tverr, og var ikke seg selv i det hele tatt. Skjønte at det måtte være noe og da vi tok tempen var det bekreftet...sendte jo først en mld til Appelsinpiken om når vi skulle møtes osv da, for deretter å melde avbud igjen etterpå:( liker ikke sånt, men sykdom kan man ikke gjøre noe med...

Uansett så fikk dere møttes, og sikkert en flott tur rundt Sognsvann:D
Neste gang jeg inviterer noen med på noe skal jeg prøve å være med selv også:p

Det verste er at jeg ikke føler meg i form selv heller, spøker litt for 10 km på søndag altså.... :o

Foksy sa for siden:

Rettelse!: Det er ikke verre at jeg er syk enn at datteren min er det...men jeg skulle helst vært frisk og rask akkurat nå :o

bente1 sa for siden:

God bedring til deg også Foksy!

Ja, det skal bli kjempekjekt å treffes altså. Vi kjenner jo hverandre og tar vare på hverandre her inne, så hvorfor skulle det egentlig være annerledes i virkeligheten;)

Er det forresten noen som har funnet noe ok overnattingssted - eller skal vi bare la være med å finne noe som passer alle og heller finne hvert vårt sted?

Det blir spennende å treffe hele gjengen - men det blir nok veldig bra også. Jeg tipper vi er hyggelig - hihi.

Og til den siste setningen så svarer jeg som Pruttis: "Kutt ut!".
Tviler du på at du liker oss? Eller bare omvendt?

I alle tilfelle så er det vel ingen av oss som skal tvangsgiftes med hverandre, vi ikke bli bestevenner - vi skal tilbringe en dag eller to i lag - spise god mat og skravle. Og det går nok helt fint.

For å se det på en annen måte - vi blir ikke mere fremmed for hverandre enn vi er nå. Det er uvissheten om at vi ikke vet som har vært / er værst for meg, - at jeg skal oppdage at jeg kjenner noen av dere fra før av - og at det er et menneske jeg ikke liker (fra før av). Og hva er sjangsen for det liksom? Minimal.

Så har vi jo valgt å bruke nick her inne, og jeg tror vi skal ta godt vare på anonymiteten til hverandre. Det er nå min tanke da...

Hopp i det; og sett i gang med bestilling av tog / fly / barnepass / hotell / kennel - eller hva som skal til. OKi?
Gleder meg til å se deg Bente - og de andre.

Sanna 1 sa for siden:

Det blir værre når alle ser hvor gammel og stygg jeg er!
Kanskje vi burde legge ut advarselsbilder av oss! :p

Ja du Foksy, du Foksy.... Du er meg en fin en.Nå kan du angre nå.
:) Nei da, bare tuller. Vi hadde en fin tur vi. Neste gang du inviterer foreslår jeg at du blir med altså. ;)

Men du må ikke bli syk da! Har du prøvd med pledd og te og fjernkontroll, - kanskje litt ekstra søvn?

Tøysejente!!

bente1 sa for siden:

I går valgte jeg å spise kyllingfilet til middag, og når jeg velger så magert kjøtt til middag, så blir det alltid for mye proteiner på meg og dermed søtsug dagen derpå:rolleyes: Jeg vet jo dette, og allikevel velger jeg å gjøre det av og til, jaja, må jo bare ta konsekvensene da. Så i dag har jeg laget meg blanding av fløte og seterrømme med steviavanilje dråper til kveldskos. Satte det noen minutter i frysen så den ble iskald, og da smakte det nesten som milkshake, namis:sikle:

bente1 sa for siden:

Sanna da, nå er du jo like ille som meg, jo! Vi får se å komme over oss selv du og jeg.;)
Ja, jeg tror egentlig alle er søte og hyggelige i virkeligheten også, og ja, det skal bli kjekt å se dere - og å gi dere noen av de klemmene jeg stadig sender online:klem:

Dollsine sa for siden:

Nei! Dette blir bare verre og verre dette! :eek: Jeg nekter å være med på en slik diskusjon! VI ER SOM VI ER, OG VI ER LIKE MYE VERDT, uansett. :hearts:

Hva betyr vel utseende? Vi vet jo at det ikke er det ytre som teller.

I denne tråden er vi damer i vår beste alder, om det så er over eller under 29. Vi har alle et felles er ønske om vektnedgang, noen har oppnådd det, mens andre jobber med saken. ALLE har sine hverdagsutfordringer, og jeg tipper de fleste er ganske sammenfallende. Når vi møtes så møtes vi med åpent sinn, ingen fordommer, bare forventninger om å bli kjent med nye mennesker. :syklubb:

Ok?

Dollsine sa for siden:

Jeg kjenner dette problemet; og deler fileten i to. Steker den lett i småbiter, koker den i fløte, har oppi litt krydder, blomkål/brokkolibiter + litt ost. Da blir det ikke så ille.

Men desserten din i kveld høres deilig ut da! Jeg har spist ost og skinke nå, siden jeg allikevel lå så lavt på proteinene.

Jeg har forresten gjort om veiedag fra mandag til fredag. Så i morgen skal jeg oppå vekta igjen. Spennende. Må innrømme at jeg smugkikka i morges også, og det var ingen endring:)

OK!

• digger attituden din Pepsine!!
    Vi er nok som folk flest - og godt oppdratt. Synes jeg ser oss på treff da, hele hønehurven. Hoho - det blir så bra atte'.

Vi er som vi er, sier du. Ja, ikke sant. På godt og vondt, med våre svakheter og laster.

Og jeg skal være første til å innrømme at jeg gruer en smule - men den stemmen inne i meg som sier at jeg skal la det være - den vil meg ikke vel. Så den ignorerer jeg. Og derfor har jeg møtt Appelsinen - hvilket bare var hyggelig.

Å kutte kyllingfileten i biter og pakke de inn i bacon, før du steker de er godt. Nei, nydelig. Yum-yum. Jeg liker å legge et lag med blåskimmel ost eller litt chevre oppå. Sammen med brokkili med masse smør.....

Nå får jeg vann i munnen, og det selv om jeg er mett. Ble indisk på meg i dag - ikke heelt det samme uten nan og uten ris, men det var godt. Ble nok mere enn nok karber også.. Men - hehehe - jeg har jo tross alt gått tur! :)

Dollsine sa for siden:

Det høres godt ut! Må prøves en gang.

Ja jeg var tydelig, og håper dere ikke lar dere skremme. Men jeg ser så altfor mange flotte damer undervurdere seg selv og mange er nesten selvutslettende. Det gjør meg så vondt! Hva betyr vel utseende, hvis det inni er råttent? Nei damer! Jeg vil faktisk ikke høre sånt fra noen av dere, ganske enkelt fordi dere er verdifulle, fordi dere er gode, snille, hjelpsomme, vakre, flinke osv. Noen kan mene dette er floksler, men det er det ikke! Jeg setter uendelig stor pris på dere.

bente1 sa for siden:

Ja, vi damer er altfor flinke til å undervurdere oss selv og stille spørsmålstegn ved om vi duger til enhver tid, helt klart.
Enig - la oss prøve å droppe det der. -Og sammen kan vi både være trygge og slappe av - vi vet jo at vi alltid får støtte og hjelp her inne. Dere er fantastiske alle sammen, så heretter skal jeg kun glede meg til det treffet og ikke stille ett eneste spørsmålstegn ved meg selv og hvordan jeg passer inn, lover!!!;)

Foksy sa for siden:

Jeg gruer meg ikke i det hele tatt, jeg... :) Er nok generelt godtroende om folk flest :p Men det er sant som sagt over her, vi skal ikke gifte oss, kun møtes, skravle og spise god mat. Det klarer de aller fleste damer veldig bra uansett, og vi kjenner hverandre tross alt litt fra før i tillegg :D

Skal bli veldig fint å feste litt mer personlighet på hver enkelt av dere, for alt kommer selvfølgelig ikke frem gjennom tastene..

Har forresten møtt forumdamer før, men det var ifb med et hundeforum. Det gikk veldig fint. Flere av de betraktes som gode venner nå :)

Jeg er ikke så syk at jeg har feber, eller at jeg hoster, men er tett i nesa, og litt press i hodet. Sist jeg prøvde å trene ble det ganske ille, gruer meg bare til søndag jeg nå :(
Kanskje ta en kopp te før natta...hørtes godt ut med fløte/rømme og stevia da...! Har bestilt slike steviaposer som ble tipset tidligere i tråden her, gleder meg til å prøve. Men det finnes i flytende form også??

Dollsine sa for siden:

Godt å høre om dine gode erfaringer Foksy.

Ta deg nesespray; det hjelper mot det meste av tetthet og pressi hodet. Håper du blir frisk så du kan løpe. Jeg skal jo sitte ringside og heie på deg!

Stevia finnes i mange varianter, jeg anbefaler dette merket. Det er mulig de andre er gode også, men jeg har landet på dette da etter å ha prøvd en annen også. Jeg har stevia med engelsk toffeesmak, som jeg tar sammen med cocosaen min, og vaniljesmak som jegbruker i bakst. Toffeesmaken bruker jeg også hvis jeg skal ta litt fløte på kvelden til kos. Bente bruker hasselnøttsmak i sjokolade og bakst tror jeg. Jeg tenkte å bestille en stevia uten smak, men glemte det sist jeg sendte inn bestilling. Trenger det ikke heller nå da jeg får disse sukettene.

bente1 sa for siden:

Ja, Foksy, flytende dråper med vanlijesmak, min stooore favoritt, for jeg er så glad i vaniljesmak:D

Åååå, nå kjente jeg trøttheten kom over meg, tror bare jeg må krype til køys jeg. Sliten etter uka, skal bli godt med helg i morgen!

Sove godt damene mine:sove:

Dollsine sa for siden:

Jeg og kryper til køys, og ønsker alle en god natt søvn.

Heihei alle!

Vet dere hva?
Nysgjerrig nok er bare så koslig! Gled dere til treff i desember (for det blir treff, sant? :))

Nå må jeg nesten bare gå å legge meg med en gang. Opp om noen timer for ny skoledag. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.