< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Foksy sa for siden:

Det får vente til neste gang jeg trenger noe mer fra nettet...nå har jeg akkurat slengt inn en bestilling :)
Men takk for tipset! Mulig jeg må spørre igjen om en mnd eller to hvilket merke dere anbefaler :p

Sovna på sofaen rundt barne-tv-tid jeg...det var så stille i heimen i kveld, men jeg tror jeg får sove snart allikevel..

Natta jenter :)

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en god fredag!!
Deeeeilig med helg nå. Kjenner nakken og skuldrene mine har strammet seg skikkelig til i løpet av uka, så nå skal jeg endelig få slippe dem ned snart og slappe av ett par dager.

Stemmer fremdeles for Dollsines tidligere forslag om 5 dager helg og 2 dager uke altså;)

Nysgjerrig nok sa for siden:

God morgen damer!!

Siste dagen jeg skal stå opp tidlig på en stund, - men til gjengjeld trodde jeg ikke det var mulig å bli så trøtt heller............. Du store min, dette skal bli en lang dag.

KAFFE - KAFFE - KAFFEEE!!!

Appelsinpiken sa for siden:

God morgen!

Håper alle får en superduper fredag! :rolleyes:
Nå skal jeg straks til skolen for ukens siste forelesning og lesedag. Deilig å komme tidlig i gang med lesingen om dagen.

Og dere.. På radioen er det VG-reklame hvor VG skriver om hvordan man går ned i vekt med fløte, smør og rømme... Har VG funnet ut at de vil være lavkarbovennlige allikevel!?

Hihi.

Spanske forskere fra Navarro mener at ETT GLASS rødvin om dagen motvirker vektoppgang. Den tankegangen kan jeg gå for altså.
Men bare et glass om dagen, da.

Dollsine sa for siden:

Ah...jeg leste vektnedgang først jeg Piken, og sa meg helt enig. Og så så jeg det hindret oppgang :) henger meg på den jeg, hvis det faktisk virker!

Det ble ikke veiedag fra og med i dag nei; kjente allerede da vekkeklokka ringte at jeg var veldig hoven i kroppen. Og det stemte det; 0,5 kg opp siden i går. Så vi får se om det blir bedre neste fredag.

Dette er vel siste dagen hjemme Nysgjerrig; du reiser i morgen du? Pass deg for storkjefta trøndere; kanskje står jeg plutselig ved siden din og spør om du er Nysgjerrig:D:D nok.

Bente må ta vare på skuldrene og nakken sin; du har jo fått utlevert bare ett sett og må ha dem resten av livet. Har du rispute som du kan varme og legge på? Bruk det på kveldsitd så forebygger du mye.

Håper formen din er bedre Foksy!

Pruttisen er fullt opptatt med å shine opp hele Bodø by, ta litt vare på deg selv da vennen midt i dette. Kom gjerne innom og hils på i løpet av dagen.

Hvordan går det med salgsprosessen Sanna; har dere fått takst på huset? Sier megler noe om muligheten for salg?

Nå skal jeg jobbe for lønna min:rolleyes: men i dag har jeg anledning til å kikke innom i løpet av dagen igjen. Gleder meg!!!

bente1 sa for siden:

Det skal tydeligvis utrolig lite ekstra karber til før kroppen din begynner å samle vann, Dollsine, er redd du faktisk må være enda mer påpasselig med kh mengden enn meg:rolleyes: Litt synd, men det beste er å tilpasse seg kroppen. Pass på å holde deg veldig lavt, men da må du også få i deg vitamintilskuddene dine:)
Drikk ekstra mye vann i dag vennen, så blir du lettere kvitt det vannet kroppen holder på;)

Skuldrene og nakken er hovedsaklig stressrelatert, så det er egentlig stresset mitt jeg trenger å få ned, mye er jobbrelatert, og det greier jeg ikke å få gjort så mye med, men jeg stresser sikkert litt for mye privat også....det burde jeg nok være flinkere til å håndtere...

Jeg hiver meg på den rødvinsteorien jeg også - var som sendt fra oven nå i forbindelse med ferien. Takk for den Appelsinen!! Gikk det bra i går - ble du våt eller berga du? Takk for turen i alle fall, gjorde godt. Skal ratt se vi tar på oss noe selvlysende & trangt og jogger rundt der en vakker dag. Knis. Vi er i alle fall et skritt nærmere nå enn i forigårs.

Og ja Dolla - siste dagen hjemme, reiser i natt. Dvs i morgen tidlig, men må være på Gardemnoen litt før 0400, så jeg tror ikke jeg rekker å legge meg før jeg skal dra. men jeg kan sove på flyet jeg.

Og som vanlig så er jeg sent ute... Ikke vasket tøy, ikke pakket, ikke shoppet. (Jobber best under press ja)
Hm - nå får jeg bare sette min lit til at det overfylte klesskapet inneholder noe småsnacks!! :D

Dollsine sa for siden:

Vet du Bente; den tanken har slått meg og. På tirsdag landet jeg på 6,65 g kh, de siste to dagene på 5,2 g (bruker å spise samme meny to dager på rad;)). Og fra tidligere har jeg sett at jeg får "reaksjonen" først to dager etter feilskjær. Jeg husker i vinter så fungerte det best da jeg lå under 5 g pr dag :eek: Det er ikke mye slingringsmonn da nei... Ja ja.

Jeg vil anbefale deg å bruke varmepute på skuldre og nakke i tillegg til at du reduserer stress på jobb og privaten. Om ikke annet opplever du velvære i mens!

Ta det med ro Nysgjerrig. Ta med deg bikinien din, håndduk får du kjøpt der nede. Solkrem likeså, evt på tax-free. Et par topper i tillegg til den du har på deg, sandaler, et skjørt og vips så er du ferieklar. Dette får du faktisk ned i handveska:rolleyes: så fremt den er stor nok. Ingen vits å sove i natt når du må møte kl 04:eek::eek:

Pruttilutt sa for siden:

Tittei :)

Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal.
Oppussingen går litt i stå, trolig fordi vi snart er ferdige og er ganske leie.
Selvfølgelig ble det krøll i utbetalingen fra NAV - igjen - så etter noen gråterunder og telefonrunder, satser jeg på at det går ila neste uke. Dette betyr at det blir vanskelig i helgen, men jeg lar heller være å spise enn å trøkke i meg brød. Magen begynner regulere seg igjen, og mamma er overbevist om at den ånden jeg har er fra en annen dimmensjon - så da er jeg i ketose. Finner ikke stixene heller, men tror jeg er i stand til å kjenne det sjøl. Er litt sulten fra tid til annen, men er såpass streng at jeg ber kroppen ta seg sammen og at jeg ikke orker noe mental sult. Så det så.

Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med :)

Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg :)

Wow Pruttis! Vi liker det her, altså!
Trist med at ting krøllet seg fra Nav = men: heller sulten enn brød.

Når jeg spiser brød, og blir sulten (rett etterpå), så blir hele kroppen sulten (pga blodsukkersvingig?)
Men når jeg går for lavkarbo, og blir sulten, så er det kun magen som er sulten. (Og derfor klarer jeg å sitte fullt fokusert på forelesning uten å ha spist frokost.)
Så: heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo.

Til lunsj i dag har jeg de siste av mama lupes lefser. Fikk litt panikk da jeg oppdaget at det er siste pakke. Men nå må jeg bare bestille mer. De er jo såå gode, og gjør lunsjplanleggingen veldig mye enklere.

Jeg målte cm i går morges. Det var sikkelig nedtur. Har gått OPP nesten 4,5 cm fordelt over hele kroppen sammenlignet med før jeg havnet på sykehus. Jeg skylder på alt for mye godteri fordelt over alt for mange dager.Men snikmålte meg i morges igjen. Og plutselig hadde jeg gått ned noen cm. Blant annet 2,5 cm i midjen (fra i går!?):eek:. Jeg kan umulig ha målt samme sted! Krysser fingrene for at jeg faktisk har målt samme sted!

Dollsine sa for siden:

Hipp hipp hurra:heia::heia::heia:for at du er i gang igjen!! Veldig godt å høre at du har det bra også! Men så fryktelig synd med NAV da Sånn sett er det veldig bra du bor hjemme hos din mor pr nå, og iaf har tilgang på noe mat. Håper jeg da ;) Det ser jo ut som at du kommer igang igjen uten oljene, og det er jo bra. :klem:til deg!

Piken, du kunne fått lefser av meg hvis jeg hadde igjen; jeg tør ikke ta dem jeg nå siden jeg ikke kan over 5 g kh pr dag. Jeg har sluttet å måle meg, fordi jeg ikke får det til skikkelig. Kanskje dumt, men jeg får heller kjenne på klærne tenker jeg.

Jeg har hatt en tøff formiddag, med susete hode, litt hodepine, svimmel osv - akkurat som i forrige uke da jeg gikk ned i ketose. Forstår ikke dette jeg :forvirret Jeg kan ikke finne skjulte kh heller, annet enn i ketolysetablettene evt? Eller i noe av medisinene jeg må ta; men det kan da umulig være svære mengder. Stixen gir en fiin farge hver dag nå, og det gleder meg. Det er nesten dagens premie det å sjekke fargen. Og mens vi er der, så har fargen de siste dagene vært litt lysere.

Nå har jeg spist eggerøre og laks; veeeldig godt med mat nå ja. Men kroppen hovner når jeg spiser da. Kanskje jeg ikke tåler mat:p? Det blir rester av blomkålsuppe til middag, og ost og kjeks i kveld. Altså ost og ostekjeks til meg:D

Jeg er en del sulten for tiden ja; og sier til meg selv at det er mye å hente i mageregionen hvor det er bare å forsyne seg. Men du skal ikke la være å spise Prutti! Det er ikke bra vet du.

bente1 sa for siden:

Veldig kiipt at du må være så streng altså, men hjelper det så er det jo kanskje det som må til, altså:rolleyes:

Åååå sdet var kjempe-kjekt å høre Pruttis :heia:, deilig at vekta går nedover og at du kjenner at du virkelig vil det nå! Håper det ordner seg mae NAV så snart som mulig, slik at du også har penger til å gjøre ting slik du vil!
Sulten regulerer seg nok inn etter litt tid, når omstilling er over. Jeg er veldig enig med Appelsinpiken sier om sult på lavkarbo!

Heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo synes jeg var utrolig godt sagt altså. Jeg er så enig med det du sier her!:)

Jeg krysser også for at du har målt samme sted, kjempebra at målene går ned, piken!:)

Dollsine sa for siden:

Tenk at du tar et fat og slipper det i gulvet, slik at det knuses. Ser du hvor fort en ting kan gå i stykker..? Så tar du alle bitene og prøver å lime dem sammen igjen. Det tar lang tid og er mye arbeid. Når du er ferdig, kan du fremdeles se sporene etter der hvor fatet var knust.

Slik er det med menneskene også, det er fort gjort å ødelegge for andre, og det tar en lang tid å reparere. Du vil alltid sitte igjen med spor eller sår, som viser hva du har vært gjennom.. .

Og husk på at ett smil betyr ikke alltid at du er glad, men at du er sterk nok til å smile når det gjør vondt.. ♥

bente1 sa for siden:

:love: til Dollsine for all den nydelige livsvisdommen hun poster her og deler med oss

Dollsine sa for siden:

" De fleste tror at livet er noe mirakuløst som starter ved fødselen. Men vi får ikke livet når vi blir født. Vi får bare en mulighet til å leve. Og få mennesker tar skikkelig tak i den muligheten.

Det å leve er gjøre seg selv sårbar, derfor velger mange å holde seg i live fremfor å leve. Så om du vil leve NÅ, må du kaste fra deg mange av byrdene fra fortiden, og heller ikke slepe på alle slags tenkelige problemer som KAN dukke opp i fremtiden. "

:hearts::hearts::hearts:

Foksy sa for siden:

Haha, det høres ut som meg dette her:p

Kos deg masse på ferie, og nyt et glass rødvin eller flere for meg også!!:D:D

Dollsine, håper du finner ut av hva som gjør deg så hoven...kanskje du burde investert i en time hos dr. Hexeberg eller noen andre som er "eksperter" på sånt...? Synes så synd på deg som må slite sånn for dette her. Håper du får lønn for strevet snart! :klem:

God bedring til nakken, Bente..varmepute hørtes godt ut...kjenner ofte nakken selv..

Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! :heia: Stå på videre!!

bente1 sa for siden:

Da var jeg hjemme fra jobb - Endelig helg!!! Skal bli godt å slappe av litt. Har huset fullt av arbeidfolk pga de vinduene som skiftes, så det er støv og rot over alt, men jeg har planlagt å sette meg ned i alt rotet og bare gi F i hele greia i dag.... Nakken og hodet skal få slappe skikkelig av. Når mennene går skal jeg grypr opp i et varmt badekar og myke opp nakken.

Må huske på å ønske deg en fantastisk flott ferie Nysgerrig Nok, håper du får stresset ned og kost deg masse. Lov meg at du tar føler deg som en skikkelig sexy babe i bikini på stranda da vennen:klem:

Jeg hadde egentlig planlagt lavkarbo pizza til meg og sønnen i dag, men nå viser det seg (...han har en tendens til å si ifra i siste liten....) at han først skal på en forestilling på skolen og så skal i bursdagsselskap til en kompis. Derfor kommer han ikke hjem før sent i kveld/natt. Hmmmm så hva finner jeg på til mat da, liker godt å holde meg til planen min jeg;)..... kanskje det blir smørgrøt...tok bare 3 minutter å lage, og det smakte meg så godt her om dagen....

Sanna 1 sa for siden:

Hu og hei.... taksten kom i dag og den var så høy at jeg holdt på å dåne.
Aldri før har et hus i denne kommunen fått så høy takst.
Men det gjenstår å se om noen vil betale.

bente1 sa for siden:

Jippi!!! Det må da være bra! -Høy takst må jo uansett bety at de også tror det vil være interesse for huset:D

Dollsine sa for siden:

Så spennende Sanna! Klart noen er villig til å betale! Det handler om å finne rette vedkommende. Håper inderlig megleren gjør det!

Kos deg i badekaret du Bente; med eller uten pizza. Tenn noen stearinlys samtidig, og ha litt kvalitetstid.

Jeg ønsker deg en riktig god tur Nysgjerrig. Ta et glass vin eller sju for meg og du, jeg som er helt borte fra den hobbyen for tiden :D

Nå snupper tar jeg kveld fra forumet; ungene er kommet hjem og de skal skjemmes litt bort. Det er altfor lenge siden de var her sist:o

bente1 sa for siden:

Håper du koser deg med ungene Dollsine:love:

Jeg har hatt meg ett langt bad, deilig og oppmykende for ømme skuldre og nakke. Nå blir det fredagskveld i sofakroken:)

Pruttilutt sa for siden:

Takketitakk :)

Her mangler kun et helsikkes langt gardinbrett som skal monteres i morgen, så er vi faktisk ferdige med stua på over 50 kvm! Gardinbrettet må vi være tre stykker for å montere (det er 5 meter langt), så skal bli greit å få det opp fra gulvet. Har fått hengt opp både persienner og blomsterbrettet under vinduet, så nå er blomster og potter satt opp i tur og orden. Nå skal vi henge opp et gedigent speil og noe bilder, så tror jeg at jeg sier meg ferdig for i dag. Spist 3 pruttilapper samt en atkinsbar (sorry, prinsippet røk litt), så tror jeg skal steke min herlige, fantastiske versjon av stroganoff til kvelds.
Fikk ikke jobben jeg var på intervju på forrige uke, men får jo bare fortsette letingen. Må skifte fastlege en av dagene, og sende en illsint epost til NAV. Dette er uholdbart! Tromsø har meg registrert som sykemeldt og har følgelig sendt alle papirer ned til Bodø for registrering (for over en uke siden), og de har "ikke fått de" - noe Tromsø sier er latterlig. Så, da mener jeg også at det er latterlig. Så lei av alt som har med NAV å gjøre, og dere vet jo hvordan jeg har hatt det med de ila. sommeren... Knakk rett som det var sammen i morges, og har rett og slett vært sur (og det er sjeldent jeg er) i hele dag. Nå tar det seg opp humørmessig når jeg får drive med interøret og ser at alt vi har lagt ned tid og energi i faktisk tar form! Og, jeg skulle ønske jeg hadde tatt før-bilde av alt, så hadde dere fått se for en vanvittig renovering vi har gjort! Fra mørke koreaplater, vinrød tapet, mørke gardiner og et kaos av bildeoppheng til lyse vegger med matchende tapet, hvite vinduslister og et litt mer sortert og selektivt veggoppheng. Blir så fint atte! Råstolt over mamma som har tviholdt på "nei, æ skal ha det mørkt" til "æ e såååå stolt over dæ", for det har vært litt av en omvelting her. Og en kjapp gjennomgang; vi har malt kjøkken+gang, 50 kvm stor stue, kontor og spisestuen, noe tapet på to vegger i stua, maling av taklister, kantlister og diverse møbler - totalt bruk av penger inkl. utstyr og maling+tapet= trommevirvel 2800,- Da inkl. tapeten til 900,-! HERLIG! Vi (jeg fikk pressa gjennom) har solgt noe hagemøbler + sofa + radio fra 1953 + en hylle i flammebjørk i forkant av oppussingen, så det gikk jo opp i opp. Mye babbel fra meg nå, jeg klarer ikke konsentrere meg stort om annet enn maten og oppussingen; begge gir meg glede - og gleden jeg har skal ikke bli knust av hindringer i veien!!

Håper dere har en fin fredag. Hører vaskebøtta klirre i stua og idol på full guffe, så skal gå i stuen jeg også. Tenker på dere alle. Klem :blomster:

bente1 sa for siden:

Høres ut som det blir skikkelig fint hjemme hos dere, Pruttis, deilig å få det lyst og fint når det har vært så mørkt tidligere tenker jeg. Synes det er utrolig flott at du hjelper mamman din på den måten:hearts: Sikker på at hun er overlykkelig over å ha deg hjemme på alle måter!

Synd du ikke fikk jobben, men det kommer flere jobber vet du;)

Det derre NAV greiene............. jeg blir så sint at jeg faktisk ikke greier å ordlegge meg:realmad::realmad: Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å behandle folk som er sykemeldte på den måten, det er jo en grunn til at de er sykemeldte! La dem ikke knekke deg jenta mi!:klem:Glad for at du er hos mamma og har mennesker som er glad i deg og kan støtte deg rundt deg når du opplever slikt!

Deilig å høre at du gleder deg over maten og innredningen. Fortsett å fokusere på de positive tingene, så kommer nok det andre på plass etter hvert også skal du se, ha en deilig fredagskveld, vennen:suss:.

Pruttilutt sa for siden:

YndlingsBentemi :hearts: Takk for masse godord og støtte, det betyr kjempemasse at jeg kan "tømme gørra" her, og jeg føler jeg får så masse positiv energi at det i seg selv kan løfte humøret mitt betraktelig opp!
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik? Hun bare gav meg en hjertegod klem og masse ros, og det gjør godt på en dag som dette.
Fint å føle seg verdifull når man har forutsetninger som konstant trykker en ned.

Glad i deg, Bentemor.

bente1 sa for siden:

Tøm alt du vil her inne du - så godt at vi kan støtte hverandre på alle måter! Glad i deg også skjønne Pruttis:hearts:

Tror mamman din er kjempeglad og kjempetakknemlig - og samtidig tror jeg hun er utrolig stolt av deg, vennen! Som mamma kan jeg fortelle deg at det er ingenting som gir en mamma mer lykke enn se at ungene blir flotte, gode, selvstendige og hjelpsomme mennesker, det er det beste i verden, det skal jeg love deg. Ja, hun er selvfølgelig er hun glad for hjelp, men i tillegg gjør stoltheten over å se hva du får til, henne lykkelig langt inne i sjelen:love: Ta det til deg du!!!

Foksy sa for siden:

Føler med deg i nav-tullet Pruttis!!! Jeg har vært langtidsbruker av NAV selv, pga ME i flere år...Først når jeg begynte å bli så frisk at jeg kunne gjøre noe igjen fikk jeg oppleve et NAV med velvilje. Nå har jeg derimot fått velvilje så det holder....full sponsing av skolegang + + +....så det veier nesten opp for all motgangen jeg ble møtt med da jeg var for dårlig til å gjøre noe.
Håper du får det du skal snart!!! krysse fingre

Må dele noe jeg fant på helsekosten i dag, Fiberknas!! Fra Den gode baker med kun 1g karber pr 100g :D Har spist flere med blåskimmelost nå i kveld, og datteren min ville smake, spiste 3-4 stk med kremost m/pepper, og hun syntes det var kjempegodt! :)
Dette kan man sikkert lage selv også!

bente1 sa for siden:

Takk for tipset, de så gode ut Foksy. Ligner litt i innhold på de knekkebrødene jeg baker, ser jeg, og sønnen min elsker de knekkebrødene. Jeg må jo være litt forsiktig med frø og nøtter jeg da, men når jeg skal over på mer generell lavkarbo etterpå, regner jeg med å spise mer slikt:D

Foksy sa for siden:

Må du være forsiktig av en annen grunn enn karber?? Disse er det jo nesten ikke karber i:confused:

Hellu -
takk til dere som ønsker god ferie, koselig! Jeg er bare innom her for å titte litt, si hadet så lenge. Skulle egentlig begynne å pakke, men så tenkte jeg å gå på yr.no å sjekke hvor mange grader det er nede der. Og så ramlet jeg inn her. Hehe! ALT for å ikke begynne å pakke. Bare noen timer igjen til avreise nå.
Gleder meg jo som en helt til å komme fram, men gruer til alt det som skal skje først. Pakke, kjøre til Gardemoen, sjekke inn, vente, fly, buss osv. Tror jeg kommer til å sove en uke. Kjenner godt at jeg har jobbet for mye denne uken, - når selv en sydentur framstår som et maraton er det på tide å ta ferie...

Skal ikke syte. Skulle jo si hadet, ønske dere en fin uke. Lykke til med hussalg Sanna, slipp ned skuldrene Bente, god bedring til Foksy, pass på deg selv og ta deg tid til å se malingen tørke Pruttis, kos deg med kjæresten Appelsinen og nyt barna Peppsine. Ønsker dere alle en god helg og en "lett" uke!!

Stor klem fra meg! :klem:

bente1 sa for siden:

Kjempeklem og deilig deilig ferie til deg - nyt hvert minutt - å se å sett i gang med pakkingen nå;):klem::klem:

Pruttilutt sa for siden:

God tur, vennen. Kos deg med lekre klær og smoothe legger ;)

bente1 sa for siden:

Problemet er nok at jeg må ligge så veldig lavt på karbene, helst så lavt som mulig, så jeg bruker dem stort sett på grønnsaker + litt fløte/rømme, spiser jeg bakevarer med nøtter, frø ell, så må jeg ned på grønnsakene den dagen, og det tror jeg ikke er så bra;) Men unner meg litte granne av og til;)

Foksy sa for siden:

Ja, det skjønner jeg. Men disse veier rundt 8g pr stk, så om du spiser 5 stk så har du 0,4g karber totalt :p Det er jo litte granne bare :)

Gooood tur Nysgjerrig Nok, så..gå og pakk nå! :D

bente1 sa for siden:

Oi - så lite, hmmm hvordan får de det til mon tro - da må de prøves i alle fall. Skal sjekke helsekosten min neste gang jeg er der;)

Nå er det natta tid her,
sove godt alle sammen:klem:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!:)

Jeg har mandel og kokosbrødet mitt i ovnen nå. Datteren min kommer hit til sen frokost / tidlig lunch, så da skal vi alle kose oss med spekemat, røkelaks, eggerøre, ost og nystekt brød. Bortsett fra bankingen til en polsk arbeider er det fremdeles rolig morgenstund. Te med cocosa og kaffe er inntatt. Blir vel minst en kaffekopp til før mat tenker jeg;)

Pruttilutt sa for siden:

God morgen :) Ned 600 gram fra i går; 97,0 :D

bente1 sa for siden:

:heia::heia::heia: Herlig!!!!

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har også prøvd et mandel/kokosbrød.
Det ble dønn tørt og flatt og jæ....
Kanskje ikke samme oppskriften?

Sanna 1 sa for siden:

Flotters, Prutten.
der ser du! Funker bare du vil! :)

Pruttilutt sa for siden:

Jeg ser lyset i tunnelen! Herlig.
Mamma ønsket smake på Møllerens lavkarbobrød. Jeg har det nå i ovnen, men er så skeptisk at det fins ikke ord. Det lukter heller ikke godt.
Blir litt veiing av brødskiven og utregning før jeg setter tennene i det. Men prøve må hun :p

Dollsine sa for siden:

God morgen alle sammen! Da er jeg våken og påkledd igjen. Det ble seint i går kveld, og jeg bevilget meg en lørdag morgen (les: formiddag) i senga. Det er sjelden jeg gjør det, for jeg føler jeg må utnytte fridagene. Men siden vi skal bort i kveld så tenkte jeg at det var både lurt og forebyggende mot mogrene, som også kommer når jeg "snur" litt på døgnet.

Håper da endelig at Nysgjerrig kom seg av gårde, med minst en bikini i veska? Stor sett mer trenger hun vel ikke?

Fosky; i morgen er din store dag! Jeg håper indelig formen er bedre og du når målet ditt med å løpe 10 km. Jeg så du har hatt ME, og det setter morgendagen i et helt annet perspektiv: det er rett og slett imponerende!

Synd det skar seg med NAV Prutti, og at du også Foksy har dårlig erfaring. Hva som er årsaken til at dere har problemer vet jeg ikke, men jeg har arbeidet i NAV en kort periode, og kan iaf bekrefte at folk jobber ræva av seg for at folk skal få det de skal ha til rett tid. Klart det finnes noen råtne egg i en så stor organisasjon som NAV, og noen møter dessverre disse eggene i en sårbar situasjon. Men erfaringen min er at de aller aller fleste som jobber der gjør så godt de kan - og vel så det, og så er det systemet som hindrer dem eller fører til forsinkelser. Det kan være sein postgang, det kan være at papirene er kommet men ikke registrert inn ennå pga stor mengde. Det kan være annet også. Men ikke døm NAV nord og ned vær så snill; det fortjener ikke de som jobber der. Jeg har stor respekt for dem, og synes det er imponerende at de greier å stå i en slik jobb med så mange utfordringer.

Nope Pruttis; det er ikke feil å tenke sånn. Som mamma selv er det å se slik du beksriver nå, en bekreftelse på at en har fått det til, at en har lyktes. Og som alenemor må det være dobbelt tilfredsstillende. Bente har også svart på dette ser jeg, og jeg signerer hennes innlegg i tillegg.

Mitt kokosbrød ble også tørt Sanna; og jeg brukte oppskriften til Bente.

Ost og kjeks i går kveld var glimrende etter to dager med 35-40 g proteiner. God og mett var jeg da jeg la meg. I dag tenker jeg å ta resten av den suppa, så kan jeg spise ekstra av rent kjøtt og ost i kveld.

Så bra vekta di viser nedgang Pruttis; på min har pila gått litt opp siden i går. Så fra og med i morgen så velger jeg denne varianten av veiing:

Pruttilutt sa for siden:

Frokost-oppsummering.

Jeg har bakt lavkarbobrødet til Møllerens.
Det smakte ikke særlig fantastisk, og minte meg sterkt om sagspon.
Her er næringsinnholdet:
pr 100 gram brød pr helt brød (300 gram) pr brødskive (ca 20 gram)
P: 5,9 17,7 1,18
K: 12,9 38,7 2,58
F: 10,6 31,8 2,12

I forhold til mine kokoslapper...:
Næringsinnhold per lapp:
Fett: 9,55 gram
Protein: 2,67 gram
Karboh.: 0,77 gram

...og frokostmuffins:
Næringsinnhold for 12 muffinser – for 6 muffinser
Fett: 14,25 g – 28,5 g
Protein: 8,21 g – 16,43 g
Karbo: 1,31g – 2,63 g

så holder jeg meg ennå til at brødet var både bortkastet og en skuffelse i smak.

God tur Nysgjerrig nok (men du er kanskje langt avgårde allerede :))

I dag morges fant jeg fram vekta som står hos kjæresten. Den viste det samme som forrige gang jeg veide meg. Men nå hadde jeg litt vått hår, var fullt påkledd og hadde spist frokost. Yay! Måledag er uansett på mandag. Både gruer meg og gleder meg. Håper jeg har krympa!

Jeg hadde egentlig tenkt til å prøve møllerens lavkarbobrød, men nå mistet jeg helt lysten på å prøve. Takk for advarselen Prutti.

bente1 sa for siden:

Sanna, her er det Mandel og kokosbrødet jeg lager, blir saftig og godt til meg. Vet ikke helt hvor lenge jeg steker det, men stikker i det når jeg ser det begynner å se ferdig ut. Må lages i 1,5 l form:)

Mandel og kokosbrød
-4 egg

• 1/2 boks seterrømme
  • 1 ss smeltet smør
  • 1 dl fløte
  • 30 g valnøtter, grovt hakket
  • 60 g kokosmel
  • 75 g mandelmel
  • litt salt
  • 1 ss fiberhusk
  • 2-3ts bakepulver
  1. Visp egg til eggedosis
  2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
  3. Bland det tørre og ha i det våte,
    det blir en ganske tjukk masse.
  4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
  5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

Dollsine:
Kokosloffen min blir også saftig, ikke tørr, hvis det er den Cornelias kokosloff du mener....
Kos deg masse i kveld med alle de tingene du føler deg trygg på at er ok å spise, men la bare vær å ta noe du er usikker på - ikke verd det synes jeg, ikke noe poeng å spise noe for å være høflig;)
Og du - jeg synes du skal droppe veiing fram til veiedag fredag, ikke lag noe vektstress med å veie hver dag. Så ser vi hva vekta viser da og går den ikke nedover finner vi noen justeringer sammen;)

Pruttis: Deilig at vekta går nedover, jenta mi!
Greit at noen testet det brødet. Det skal jeg IKKE prøve med andre ord! Neste gang jeg handler på Lavkarbohuset skal jeg kjøpe med brød derfra, så skal jeg gi dere rapport på det - flott når noen har testet ett eller annet at vi poster det synes jeg, så slipper vi gjøre de samme feilene alle sammen:)

Appelsin: Det betyr nok at vekta har gått litt ned det ja, håper du ser det på målene:)

Jeg har hatt en kosedag med datteren min. Nå begynner det å nærme seg middagstid, så jeg skal til å lage lavkarbo pizzabunn fra lavkarbohuset. gleder meg til mat i dag:D

Sanna 1 sa for siden:

Takk for oppskriften.
Det var nok den jeg brukte.
Men lurer på om jeg av gammel vane brukte strøkne skjeer med bakepulver.
Får prøve toppede neste gang og steike litt kortere tid.

Foksy sa for siden:

Jeg har også prøvd det lavkarbobrødet fra Møllerens, syntes det smakte veldig godt jeg da.. :) Men det er for mange karber for meg som fremdeles skal gå ned i vekt. Har store planer om å spise det når jeg er ferdig med vektnedgang...så smaken er nok delt :p

Men nå har jeg kjøpt sånn ferdigpakke med pizzabunn fra helsekosten nå, etter tips fra deg Bente, men det er kanskje ikke samme produsent..? Min heter Pizza á la Adamo fra Adams fitness food. 4.12g karber pr 100g ferdig vare. Har ikke prøvd den ennå, men jeg gleder meg!!! :D

Ja, Dollsine...med en bakgrunn som ME-syk i flere år er det ganske stort at jeg skal løpe 10 km...det er også en grunn til at jeg VIL presse meg gjennom det, for jeg vet at jeg er frisk nok, bare ikke trent nok :) Uansett hvordan tiden blir så vil jeg føle det som en seier fordi jeg har gjennomført.. Sånn sett er det ganske fint å ha vært syk, skal lite til før jeg føler en seier, hihi.

bente1 sa for siden:

Stek det slik du ellers steker en kake - stikk i den og se om den er ferdig, det gjør alltid jeg uansett hva som står i oppskriften, kan jo være så veldig stor forskjell på ovner, og det er like ille å steke for lenge som å steke for kort.
Hever seg ikke så mye, men jeg synes den blir ganske saftig da. Mer kake konsistens enn brød konsistens, men slik er det jo med alle lavkarbo brød.;)

bente1 sa for siden:

Ja, Foksy, samme bunnen som jeg lager. Det er litt styr å smøre den deigen utover, men resultatet blir bra altså. Ikke som hvetedeig selvfølgelig, men definitivt bedre enn alle andre lavkarbobunner jeg har prøvd.
Anbefaler deg å forsteke bunnen, selv om det står at det ikke er nødvendig, jeg synes mitt resultat ble best da. Lykke til:)

Har akkurat spist den og er god og mett og fornøyd:D

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen. Ønsker dere alle en fin dag!

Veldig stille her inne i går kveld, ser ut som jeg fortsetter å skavle bare med meg selv;)
Håper dere hadde en koselig lørdagskveld alle sammen. Spent på hvordan det gikk med deg i selskap, Dollsinemor.

Sanna 1 sa for siden:

Du får iallefall de svarene du vil da, Bente.
Her er alt vel..... Gubben er på jakt og jeg har satt på fårikålen.
Akkurat nå regner det ikke, så det er på tide å komme seg ut i skogen og opp i trærne!

Pruttilutt sa for siden:

Satt å pusla helt til Mr Flørt sendte invitasjon ned til våre felles bestevenner. Han var der og drakk noen øl, så jeg rusla nedover. Så litt film, spilla litt spill... Vertskapet la seg, og jeg sa jeg skulle rusle hjem og at han kunne overnatte hvis han ville. Vet han er blakk, og han fikk ikke kjøre. Så, vi dro opp til meg. Jeg i min pysjamas og sommerdyna, han i min dyne. Fnis. Skjedde ingenting, bare litt prating og en armkrok. Fikk lurt utav han noe tanker han hadde om ting som har vært, og jaggu fikk jeg i retur. Lagt å tenkt på dette og villet vekke ham for å forklare, men lar det bare være. Blid og koselig når jeg krøp over ham for å stå opp. Hjertesteinen sover enda. Sukk.

Ikke fått veid meg i dag, kanskje like greit. Åt en bamsemums i går.

Dollsine sa for siden:

God morgen damer! For ei helg... To sene kvelder på rad er ikke denne dama vant til hvert fall :D Slitsomt men morsomt ;)

Foksy: jeg heier på deg i dag om du springer, går eller ikke. Om formen ikke er god nok og du må avstå så har du jobbet for dette og det er en seier i seg selv! Og gjennomføres løpet på er det og en seier! Bra!!!

Prutti: jeg ser du jobber med Mr Flørt; tøffa som får høre hva som er bra og ikke. Men! Hvis han skal satses på er det viktig å rydde gamle spøkelser ut av skapet. Så bare fortsett du :)

Takk for omtanke fra deg Bente. Maten i går gikk veldig bra. Det var litt tapas og litt vanlig koldtbord. Så jeg spiste litt spanske kjøttboller uten å ta med sausen, ett par kyllinglår, masse oliven, minimalt med salat for den var det selvfølgelig mais i :( Litt reker, spekeskinke, eggerøre og så mye aioli jeg kunne ta uten å skjemme meg ut :D Vertsskapet hadde kjøpt inn Pepsi max til meg, og det ble i grunnen den største utfordringen. Men jeg holdt meg til farris og vann, samt kaffe med kaffefløte. Desserten stod jeg over for "jeg er så altfor mett etter all denne gode maten".

Men....jeg sliter virkelig med masse vann i kroppen. Jeg forstår ikke hvorfor. Vann skal vann fordrive, og en skulle tro at 4 liter om dag er nok? Salter ikke maten en gang.

Men nok om meg! Jeg ønsker alle en riktig god dag, tenk at du i allefall skal gjøre én ting du har virkelig lyst til, slik at du har gjort noe for deg selv i dag!

bente1 sa for siden:

Å, det høres utrolig koselig ut med armkrok og prating. Uansett hva det blir til mellom dere tror jeg som Dollsine at det er veldig smart å få snakket ut om alt - både for deg og for han. Skulle det bli noe, kan dere da starte med blanke ark sammen, skulle det ikke bli noe kan dere starte med blanke ark hver for dere;)

Hørtes ut som du taklet den utfordringen helt perfekt, flinke dama! -Samtidig som du fikk kost deg med masse god mat og godt selskap. Vær fornøyd og stolt av deg selv i dag Dollsinemor:klem:Jeg er kjempestolt av deg!

Det vannet i kroppen forstår jeg virkelig ikke altså:nei: Så lite karber som du spiser og så mye vann som du drikker burde du egentlig ha minimalt med vann i kroppen nå. Lurer på om det kan ha noe med medisinene dine å gjøre, jeg, for jeg greier ikke se en annen logisk forklaring. Medisinene må du jo ha, så da må du kanskje akseptere at vekta vil hoppe litt mer opp og ned i forhold til oss andre, ut fra hvor mye vann kroppen holder på. Hvis vi får vekta til å gå nedover, slik at svingningene kommer på ett lavere nivå etter hvert, så gjør det kanskje ikke noe?. Ser ut som det svinger en havvkilo opp og ned veldig lett, så det er kanskje det slingringsmonnet du må tenke innenfor;)

Foksy: er du ute og løper? Glemte å si masse lykke til i går - håper alt gikk bra og at du syntes det var kjekt!

Dollsine sa for siden:

Sannelig om jeg vet Bente... Jeg har ført alt i diett denne uka, og ser at det skjedde noe da jeg spiste den blomkålsuppa. Og så lurer jeg meg på fløte gitt. Da jeg la om til Bente-pakka tidligere her ble det ikke noe fløte i det hele tatt, mens det har jeg spist de siste dagene. Jeg må tilbake til basic igjen og se hva som skjer. Men det blir fra i morgen; i dag skal jeg koke fårikål til middag. Jeg har alltid spist masse kål og minimalt kjøtt mens jeg nå spiser omvendt. Fårikål er yummi-mat og jeg gleder meg. Det blir for mye kh med kål, men det får våge seg.

Foksy sa for siden:

Jeg har løpt!!! Og jeg har gjennomført :D
Kom i mål på under 1:22:00, det føltes helt totalt fantastisk!!! Største opplevelse etter fødsel...det sier vel litt :p
Jeg kom ikke aller sist heller, selv om de fleste nok løp raskere enn meg. Men flere ganger i løpet av turen begynte jeg å tenke på tiden som syk, og alt jeg ikke klarte...hvor vanskelig det var å se fremover noen ganger...og hvor langt jeg har kommet nå! :heia:
Er så fornøyd med meg selv som turte dette!

Lagde lavkarbo gulrotkake i går kveld, som jeg tok litt av til frokost, og som jeg koser meg med nå, med bena på bordet og frustrerte fruer-maraton på bliss :p
Resten av frokosten besto av 2 espresso med sukett, cocosa og fløte, nesespray og paracet, hehehe...funka bra!

Rett etter målgang står det folk og deler ut Coca Cola!?! Sliten som jeg var tok jeg i mot en, tok en liten slurk og kjente hvor j**lig det smakte, og satte den fra meg igjen. Merkelig at man på et så sunt arrangement blir prakka på cola...

Sanna 1 sa for siden:

Bente...
4 l vann,
det var jaggu mye!
Da hadde jeg daua!
Klarer knapt 2 l jeg..... og da er jeg flink. :)

Dollsine sa for siden:

WOW!!!!!!!!!! GRATULERER FOKSY!!! :heia::heia::heia:

Jeg er stolt av deg som gjennomførte dette! Imponerende!

Dollsine sa for siden:

Det er ikke noe problem; har lange dager vettu. Opp kl 06, en halv liter før jeg drar på jobb, en halv en til når jeg kommer fram. Så fram til lunsj så går det med en hel liter. Mellom lunsj og middag blir det gjerne 1 hel, og på kvelden 1-1,5 alt ettersom. Drikker det fordi jeg kjenner jeg trenger det, men går ikke så mye på toalettett som alle disse literene skulle tilsi :o Men det ser jeg jo på fingrene min nå:eek:

Foksy sa for siden:

Enig. Det er mye! Merkelig at du holder så mye vann Dollsine... håper du finner ut av hva det kan være...er litt usikker på hvor bra fløte er for meg også, kanskje det er den onde ingrediensen...?
Synes du var fantastisk flink som var på middagsselskap og ikke takket ja til Pepsi Max engang!?! Dét hadde ikke jeg klart:o Prøver å holde meg unna i ukedagene nå da, fremgang :p

Også har jeg lurt litt på (men glemt å spørre) hvorfor du har kutta ut suketter når du synes teen smaker vondt uten? Det er vel ikke karber i suketter?:confused:

Og takk for gratulasjoner :D

bente1 sa for siden:

Jippi, så bra:heia::heia::heia: Så flink du er!!! Må være en kjempefølelse å gjennomføre det, ja, det kan jeg tenke meg, så glad på dine vegne og stolt av deg!

Vet du, jeg synes ikke det er et problem i verden jeg. Hvis jeg satte meg ned og finregnet tror jeg jeg ville komme godt over 4 l. Drikker gjerne en halv liter vann rett etter at at jeg har stått opp, en halv liter til lunch og en halv liter til kvelds, 1-1,5 liter før under og etter middag + hver gang jeg går og tisser "etterfyller" jeg med et stort glass vann. Hihihi sånn går no dagan.....

Dollsine sa for siden:

Jeg synes du er flink Foksy som greier å holde deg unna pepsien i ukedagene; for det gjør ikke jeg! Det holdt hardt i går ja, men jeg var ganske fornøyd da jeg greide å la være. Enn å sette en duggfrisk max på bordet foran meg da :eek: Men klart de visste ikke hvordan jeg har det - eller tar det :D.

Jeg kutta ut sukettene fordi jeg er usikker på hvordan søtningstoffet i dem virker på meg. Altså om de omdannes til kh i kroppen og således er en skjult kilde. Og teen smaker direkte vondt ja! Nå gleder jeg meg til neste uke når jeg får steviaen; da skal det drikkes te igjen! Men med moderate mengder søtt i da, så jeg ikke trigger et evt søtbehov.

Jeg er så dårlig form her jeg sitter, iskald (hvor er den termostatknappen for kroppen når en trenger den??), migrene (selvfølgelig; to netter med altfor seint i seng) - sånn som jeg kjenner meg nå skulle en tro jeg har vært på snørrfylla hele helga:D Og vet dere hva det verste er: jeg har behov for trøstespise noe. DET liker jeg ikke! Trodde jeg var ferdig med den greia nå etter så lang tid.

bente1 sa for siden:

Du skal få en trøste :klem: istedenfor trøstemat, Dollsine. Trøstespising er nok et psykologisk fenomen mer enn et fysisk, og det mentale er ikke like lett å endre på som det fysiske dessverre. Jeg får det med trøstespising over meg av og til også, prøver å prate meg selv til fornuft først, hvis det ikke går gir jeg meg selv lov til å spise litt av noe lovlig, og reduserer isteden litt på mengden i neste måltid. (....eller jeg tar litt pepsi max....fyyyy... men da syns jeg det hjelper litt)

Dollsine sa for siden:

Taaaakk... Jeg akter ikke gi etter for suget etter å trøstespise nei; er for sta til det! Men ble litt skremt av at behovet dukket opp. Hadde gledet meg til en lang tur i skogen i dag, og her sitter jeg med ullpledd, fyr i ovnen, et hode som ikke vil fungere og risputa som dekker hele ryggen. Og ute er det strålende sol, en skikkelig vakker høstdag. Men egentlig burde jeg ha vært forberedt på at dagen kunne bli sånn; det er jo ikke første gangen. men lærer...not :D

Jeg har brukt pepsien som trøst vet du Bente; og det er litt av grunnen til at jeg kuttet den ut. Ikke bra det sjøh.... Men at det hjelper! Det gjør det absolutt:p

Foksy sa for siden:

Bare husk på å ta en oppramsing for deg selv innimellom, Dollsine, over alt du har kuttet ut og hva det har hjulpet for...kanskje du har kuttet ut feil ting vet du :klem:

Sender også over en varmende trøste :klem: Men du burde komme deg ut i det flotte høstværet, finnes ingen bedre måte å bli varm på enn å gå en tur :)

Pruttilutt sa for siden:

3 dager inn i ketose og her er tante ikke-så-veldig-velkommen kommet på besøk. Fantastisk; det må bety at ketosen retter opp et hormonelt problem hos meg? Eller?

bente1 sa for siden:

Uff, stakkars vennen, skal tenke mange god bedring tanker å sende deg.
Jeg prøver også å begrense den pepsien noe, men det er for at jeg mener aspartam ikke er sundt for kroppen uansett. -Men jeg har i grunnen testet ut mer enn nok til å vite at for meg påvirker den i alle fall overhodet ikke vektnedgang. ....men noen sier jo det gjør det for dem, så det der er aldri godt å vite...:rolleyes:

Oi, så kjapp reaksjon. Ja, helt klart at hormonene dine har godt av å være i ketose, Pruttis. Kanskje ikke like kjekt alltid, men det er jo godt å vite at kroppen faktisk fungerer slik den skal da!;)

Pruttilutt sa for siden:

Jo, bevares! Men det er merkelig at når jeg ikke er i ketose, så har jeg ikke mensen i det hele tatt. Nå er jeg spent på hvor lenge jeg skal ha det gående denne gangen... :)

MariaB sa for siden:

hejsann allihoppa! ;)

Da er jeg omsider tilbake etter en nydelig uke på Mallorca! Har kost oss utrolig masse!
Maten snakker vi ikke om, i morgen begynner nok en ny uke ikke sant? ;)

Jeg har ikke lest hele tråden nå, men skjønner det er snakk om et treff i desember? Hvor da?
Jeg tviler i grunn på at jeg kan ettersom mannen skal være borte nesten hele desember...

Dollsine sa for siden:

Velkommen tilbake MariaB!! Vi har savnet det vet du!
Du har hatt storjobb med å lese deg opp på tråden; ære være deg som tok deg tid til det. Ja, vi har snakket om treff i helgen 9-11.desember, i Oslo. Vi var ikke helt sikre på hvor du bor, men tror det er på vestlandet et sted? Uansett - vi har ikke bestemt noe om hvor lang tid dette treffet skal vare, men noen får til å kun være med å spise lørdag, pga eksamen mv. Andre ser for seg hele helga tror jeg. Jeg kan tenke meg å reise ned lørdag formiddag og hjem søndag morgen. Håper du får til å være med!!!

I morgen er en ny dag; med nye muligheter. Godt å ha deg tilbake vennen!

Foksy; jeg skulle veldig gjerne vært ute, men migrenen er "akkurat passe" håndterlig nå, slik at jeg slipper å knaske piller. Dessverre så fører all fysisk aktivitet til forverring av smertene; det være seg å gå opp trappa, hente et glass vann eller hva som helst. Jeg tør derfor ikke gå:nedfor: ut i dag (sterkt lys er heller ikke godt), og tenker at ved å ta det med ro nå så har kan jeg ta det igjen i morgen.

(Huff....dette var sutrete! Men dessverre realiteten min. Jeg er så uendelig glad for at jeg ikke drakk alkohol verken fredag eller i går; da hadde jeg vært sengeliggende:_oppgitt: iaf i dag)

MariaB sa for siden:

Jeg bor i nærheten av Haugesund ja ;)

Jeg tror desverre ikke jeg får til treff denne gang damer....er ikke bare å reise fra to små når pappan er borte :)

bente1 sa for siden:

Velkommer tilbake Maria, godt å høre fra deg! Håper du har kost deg kjempemasse på ferie og nytt noen deilige dager i solen med mann og barn:D

Hold deg godt i sofaen du, Dollsinemor, mannen din kan hente en mugge vann til deg, så renger du ikke reise deg annet enn når du på tisse;)

Foksy sa for siden:

Neimen kjære deg, trodde du bare var litt kald... :klem: hold deg i ro og gjør alt du vet er bra for å slippe migrene! Har selv hatt det i oppveksten, grusomt...:mad:
Håper du slipper unna med at den er "håndterlig"...

Foksy sa for siden:

Og velkommen tilbake til Maria!
Ikke lett å reise fra to små nei...men synd er det :klem:

Dollsine sa for siden:

God "morgen" alle sammen! Da har jeg sovet noen timer under ullpleddet og var i fin form da jeg våknet. Takk for det! Middagen er unnagjort; jeg spiste tacorester fra i går. Smakte meg ikke, men mat er det.

Det stemmer Foksy, jeg var ikke bare frossen nei. Hadde det vært bare det så ville du sett meg gått ute i mange timer i dag. Det var nok noe mer ja:( Synd det ikke ble gåtur, det hadde jeg hatt godt av, men jeg får vel flere sjanser :).

Det er veldig synd Maria om du ikke får til å være med i desember. Om ikke annet så bare for å spise. Men jeg forstår at det er vanskelig å ordne barnevakt, hive seg på flyet og tilbake etter noen få timer.

Vann er inntatt Bente; bare så synd det ikke kommer samme mengde ut :_oppgitt: Når dette løsner så ser dere meg ikke på minst ett par dager, det er jeg sikker på:D

MariaB sa for siden:

Dollsine: Ja, det er kjempesynd! Skulle gjerne vært med. Det blir nok litt dyrt å reise kun for noen timer desverre.....jeg får være med via webcam ;)

Foksy sa for siden:

Så bra at du fikk sovet det av deg :)

Ønsker alle en super start på en ny uke! :)

Dollsine sa for siden:

Du og ønskes en god ny uke Foksy!

Jeg surfet litt på nett i kveld, og fant denne artikkelen om ubevisst spising Selv om det er fra vektklubb.no så er rådene viktige å ta med seg også for oss som lever på fettrik mat.

bente1 sa for siden:

Jammen sovnet ikke jeg på sofan også - 3!!!! timer. Uff hvordan skal jeg få sovet til natta nå.... Normalt sover jeg bare på dagtid når jeg ikke er helt frisk, men føler meg egentlig helt bra nå:rolleyes: Jeg har vært sliten i det siste imidlertid, så kanskje er det bare derfor

Dollsine sa for siden:

Da skal du få et godt råd av en veteran innen flere-timer-sofasoving-før-leggetid. Slapp fortsatt av, ikke begynn på noe som krever konsentrasjon, surre-litt-rundt, og gå og legg deg tidlig. Sørg for å være varm når du legger deg, så skal du se du sovner fort. Godnatt!

Nå skal jeg gå og rydde vaskerommet mitt jeg; det ble plutselig attraktivt å gjøre sent søndagkveld etter en dag uten å ha gjort et skafte grann. Ha en god kveld damer. Og en god mandag!

bente1 sa for siden:

Leste akkurat igjennom denne, veldig veldig sant, og gjelder definitivt også for oss. Det er viktig å jobbe med den mentale biten også, og jeg må si jeg ofts synes den biten er den vanskeligste. Men sant som det sies her, at når man sier nei en gang gir det styrket selvfølelse og hjelper til å si nei flere ganger også. Trene "si nei muskelen" hihihi - den kan nok brukes i en del andre settinger i livet også;)

Pruttilutt sa for siden:

God aften :)

Her er det full sløkkismodus, pysjbuksa har såvidt vært av i dag og både trynet og hår er ustelt. Etter en lang og god dusj i morges har det gått i daffing og kosing. Vi fikk etter en god del latterkramper slengt opp det der fandens gardinbrettet, og nå er det altså så gjennomført nydelig her!
Flørten dro for en times tid siden, jeg følte oppriktig sorg! Frustrasjon! Ville ikke han skulle dra, og avskjeden var litt...vanskelig for oss begge? Nesten så jeg ville presisere at jeg drar ingen steder, aldri mer igjen. Fikk en goood klem med et ekstra snuse-i-halsgropa-til-prutti før han dro. Snufs. Drømmer meg litt bort i ham. F... også! Men kost oss har vi, både lillebror og mamma óg. Flørt, jeg og bror lå i sengen til bror å spilla TV-spill, dvs. jeg sov og gutta spilte. Litt pusk og kos. :hearts: Lever lenge på denne dagen, og jeg frykter at det blir lenge til neste "møte" siden han har tendenser til å flykte litt. Mat OK so far, gleder meg til veiing i morgen.

God natt :)

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen, ny dag, ny uke, "bare" ned 200g denne uka, ja, vet at det er idioti å klage, men jeg kjente på meg at jeg hadde håpet på litt mer...... Men får innse at det er på tide at jeg smører meg med ett tykt lag med tålmodighet nå, antar det er slik det nå kommer til å gå nedover de siste kiloene. Skal vel egentlig bare være glad om de faktisk kommer av på denne måten og at jeg slipper pushe hardere for å få de av.:rolleyes:

Pruttis - hørtes ut som du hadde en perfekt søndag i går:love: Håper det ikke går for lang tid til du ser han igjen. Husk at han inviterte deg ned denne lørdagen, så det kan jo hende han venter på et initiativ fra deg neste gang;)

Pruttilutt sa for siden:

Sovet sååå godt i natt, da! Har vel noe å gjøre med at søvnen natt til i går ikke var særlig nevneverdig. Dog, ville ikke byttet den ut mot 8 timer søvn uansett. <3

I dag er mandag; ny uke. Jeg har aldri vært særlig fan av mandager, men jeg har sansen for denne mandagen. Jeg er ikke så deppa akkurat i dag, akkurat nå, og vekta går nedover (96,0)(1 kg ned fra lørdag) og jeg føler noe har blåst liv i liket. Ringte NAV og fikk avklart noen ting, så onsdag får jeg forhåpentligvis inn pengene mine.
So far, so good.

Ha en fiiin dag<3

bente1 sa for siden:

Då deilig å høre at vekta går nedover Pruttilutt! God mandag - god uke:D

Jeg er hjemom en tur før jeg skal ut på dansetrening. Var innom datteren min på jobb en tur på vei hjem - hun jobber litt ved siden av skolen i en klesbutikk. Hun ville style meg litt nå når jeg er gått så mye ned i vekt, så jeg kom ut derfra med en diger handlepose....Så nå må jeg bare finne noen anledninger til å pynte meg.... Kjøpte bla en kjempefin svart kjole som satt flott på, hmmmm kanskje litt ungdommelig for meg, men det fristet for mye.... Men kjøpte jo noen hverdagsting også da, så det blir i alle fall brukt;)

Pruttilutt sa for siden:

Trenger ingen anledning for å pynte seg, vet du ;) I dag har jeg sminka meg og ordnet håret kun for meg selv. :rolleyes:

En butikk på kjøpesenteret i nærheten her legges ned i dag, og var innom en snartur. Kom ut med 3 kjoler, en koseshorts og et par hvite ballerinasko. Til den nette sum av 2500,- Jeg betalte kun 100,- :D Skoene blir såååå fine til den røde julekjolen min ;)

Heihei!

I morges målte jeg meg. Har gått ned 6.6 cm siden forrige måling. Hurra! Og 2.2cm ned siden siste måling før jeg dro på sykehuset. Gikk tross alt litt opp etter sjokoladefrotsingen.
Var kjempesulten da jeg gikk innom butikken istad, og klarte å motstå fristelsen til å "gjøre det enkelt" å ta en pizza eller noe.
Syns egentlig grandiosa bør lage en lavkarbovariant. Vil ha noe enkelt jeg også! Eventuelt så kan det godt melde seg noen til å være min personlige kokk. Jeg er sååå lei av å lage mat, og å planlegge lunsjen dagen etter.

Jeg sminker og "pynter" meg hver dag. Litt hver dag. Bare fordi at hvis jeg ikke sminker meg, eller ikke har på meg fine klær, så føler jeg meg som et troll.
Det er ikke alltid klærne er så pynta, men prøver alltid å sette de sammen sånn at jeg føler meg fin.:rolleyes:

MariaB sa for siden:

Hei snupper!

Gøy å høre at dere pyntere dere og unner dere noe nytt, det har vi alle fortjent! :D

Vekta ventet ubønnhørlig på meg idag, og ferien har gitt meg to kg tilbake...jaja, det var vel som forventet igrunn :) Kjenner at jeg sliter litt med å komme i lavkarbo modus igjen! Frokost og lunsj går greit, men utpå dagen frister det med alt mulig. Helt normalt, men motivasjonen er en smule laber. Får henge litt mere her, så ordner det seg nok ;)
Jeg har trent i dag da, det er jo noe!

Dollsine sa for siden:

God dag damer. Er innom bare en liten tur før jeg stikker ut en tur. Det gleder meg virkelig at dere har vektnedgang. Her i gården går det motsatt vei; + 1,2 kg på 6 dager. Og jeg har ikke vært på ferie en gang. :_oppgitt: Ikke alkohol, ikke suketter, ikke over 75 g protein, ikke over 5-7 g kh/dag, ikke salt, ikke suketter eller pepsi max:hylgrine:Olje tre ganger pr dag, minimum 4 liter vann.

Er det rart jeg har lyst til å legge meg ned å grine?

Sanna 1 sa for siden:

Jeg tror kiloene dine er de 4 literene med vann, jeg !

bente1 sa for siden:

Nei det er helt sant - må bli flinkere til å pynte meg for meg selv. Har liksom ikke vært noe gøy det der med kær i lang tid nå, så har nok litt problemer med å snu på det mentale:rolleyes:

Deilig når en kan finne masse fint til en billig penge, da! Jeg fikk også rabattene til datteren min i dag, så jeg kom også ganske billig fra det;)

Så flott Appelsinpiken!!! Og bra du motsto den pizzaen!!
Kan ikke kjæresten din egne seg som personlig kokk da - lære han opp tidlig vet du;)

Heng med oss du Maria, så kommer nok motivasjonen tilbake:klem: -Og så begynne å kikke på brudekjole, da, det må jo være kjempemotivasjon!!

Uff, jeg fortår ikke alt det vannet kroppen din holder på. Kan det ha vært noe sjult i den tapasen på lørdag som gjør det? Mange putter masse potetmel i kjøttboller feks...
Ikke mist motet vennen min, bit tennene sammen og fortsett som du skal.:suss: Og du - prøv å ikke veie hver dag søte du, vekt-stress er ikke bra! Først må vi få det vannet ut av kroppen din - og NEI, Dollsine skal ikke drikke mindre vann, drikk masse, da vasker du vekk vannet raskere! Det du gjør nå er riktig, det er jeg overbevist om, spis så rent og basic som mulig denne uken, så du unngår alle sjulte ting.
Er du sikker på at pepsi max påvirker blodsukkeret ditt eller har du bare droppet den "for sikkerhets skyld"? Dersom du ikke tror det påvirker blodsukkeret ditt, er det kanskje litt lettere om du unner deg noe når det er så mye annet du må holde igjen på? -Et lite koseglass av og til å se fram til;)
Sender deg mange gode tanker og trøste klemmer:klem:

Foksy sa for siden:

Hei alle sammen. Gratulerer med vektnedgang OG cm Pruttis, Bente (200g nå må feires like mye som stor nedgang i begynnelsen :heia: ) og Appelsinpiken! :heia:

De kiloene forsvinner like fort igjen Maria, tror vi har vært der alle sammen i feriene våre...:o
Skjønner ikke stort av hva som skjer med deg da Dollsine... sender over en frustrasjonsdele:klem: og håper du bare øser ut av deg all din frustrasjon her inne i stedet for å holde det inni deg.
Om du har kuttet ut te(pga sukettene) og pepsi max så har du kvittet deg med to ting som virker vanndrivende da...kan det ha noe med saken å gjøre? Tenker kanskje litt utenfor boksen her, men NOE må jo ha skjedd?!? Finnes det noe naturpreparat som hjelper kroppen å få bort vann?:confused:

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha ha. Dette trengte jeg å høre i kveld. Akkurat det som skulle til for å sette det i et annet perspektiv. Takk Sanna!

Jeg var skeptisk til de kjøttbollene, og tok fire stk og ikke annen tomatsaus enn det som "hang på". Spanske kjøttboller fra Rema har 5,5 g kh/100 gram, så mine fire kan ikke være så ille. Eggerøren kan også være tilsatt noe, derfor tok jeg lite av den og. Men jeg vet ikke... Er hoven hele tiden. Og det startet jo før lørdag kveld; dette var jo i gang for en uke siden. Ringene strammer, bollekinn, buksa er ekkel. Æsj:eek: Jeg vet ikke om pepsi påvirker blodsukkeret i det hele tatt, og jeg tror det ikke gjør det. MEN - jeg greier ikke å ta bare ett glass innimellom. Jeg bare MÅ ha mer. Så det er derfor jeg har kuttet ut det for nå. Suketter droppet jeg også i fall det trigget ett eller annet. Nå så jeg på DHL at pakken min er gjennom tollen, så da har jeg steviaen om ett par dager tenker jeg.

Men det holder hardt da, når jeg går opp så mye på så kort tid:(

Dollsine sa for siden:

HÆ!!?? Er suketter og pepsi vanndrivende????

Foksy sa for siden:

Suketter er vel ikke vanndrivende, men te er det. Og pepsi fordi det inneholder koffein... mente å skrive at du vel har droppet te fordi du ikke vil bruke suketter...litt krokkete skrevet:o

Foksy sa for siden:

Kjerringrokk-te og nesle-te er vanndrivende i følge mange treff på google...kanskje en idé?

Dollsine sa for siden:

Har ikke droppet te, men redusert kraftig på mengden pga smaken. Nå blir det andre boller snart og mer tedrikking. Pepsi kan jeg ikke ta... Takk for tips om alternativ te; jeg kan se om jeg finner noe. Men håper det ikke smaker gress altså, da går jeg heller rundt som en vannballong.

...er det bare jeg som er sær? Altså som ikke liker, ikke vil ha, ikke greier - eller motsatt: må ha, greier meg ikke uten osv. :p?

bente1 sa for siden:

Forstår godt du blir motløs, Dollsine, men se framover og fokuser på uka som kommer, vennen. Vi skal få bort det vannet - og mer til!:klem:

Te, kaffe og pepsi max er vanndrivende ja, Dollsine, så ikke det værste å drikke om du holder på vann;)

Helt ærlig: De ukene jeg har tillatt meg selv å drikke akkurat så mye pepsi max jeg bare orker er faktisk de ukene jeg har gått ned aller aller mest i vekt. Nå er jeg ikke så dum at jeg tror jeg går ned pga pepsien, da. Men det jeg tror er at den dekker et "behov" av noe slag, slik at jeg faktisk spiser litt mindre de ukene....
Så ENESTE grunnen til at jeg begrenser pepsi maxen er at jeg innbiller meg at aspartam er skadelig på andre måter i for store mengder. Men jeg er absolutt ikke fanatisk og drikker det i alle fall i helgene, og noen ganger i uka også. (......Og du: Åpner jeg en 1,5 l pepsi max blir den ikke akkurat stående og dovne bort;))

Foksy sa for siden:

Hvis du drikker vanndrivende-te sammen med en god porsjon cocosa, steviapakkene du venter på og fløte så smaker det sikkert strålende :D

Jeg har prøvd meg på vaniljefudge i kveld...uten hell :( Røra skilte seg etter 30 min, prøvde å røre det sammen igjen mens jeg avkjølte...uten hell..så prøvde jeg å koke det opp igjen og røre...ble bare verre! Så det var bortkasta...leste oppskriftstråden etterpå, og der står det at man skal røre lite...og et tips for å få ting som har skilt seg til å blande seg igjen var å røre inn 1ss kaldt vann! Det skal jeg prøve neste gang jeg får problemer :)

I morgen tror jeg vi skal prøve oss på den lavkarbopizzaen jeg kjøpte inn før helgen :D datteren min elsker peperoni og oliven, og det gjør jo jeg også, hihi

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.