God morgen! Så bra dere prøver å selge selv Sanna; og tenk hvor mye bacon dere kan få for 150.000!!
Bente: du må tenke at dagen i dag går bra! Husk hva jeg sa om den mannegreia; hvordan ville en mann ha tenkt? :p Håper du har kledd deg litt fikst, iaf for deg selv!
Den erfaringen med Udos har jeg og Piken; men mettheten holder lenger enn en time hos meg iaf. Så bra du får det til å fungere :)
Å skravle med Bente er veldig trivelig, og enda bedre blir det når dere andre er "tilbake". Gleder meg til å høre fra dere damer!
Det må nesten vare mer enn en time. Akkurat stått opp og har målt kroppen. Det var det ikke store forskjeller fra forrige uke, nei. Håper det hjelper å være hard på udosen :p (og hard mot meg selv angående det godteriet).
Her klarte vi av alle ting å forsove oss i dag! Med to barn under 4 år burde det være umulig :p Jaja, nå er iallefall eldstemann i barnehagen, minsten har fått grøt og det nærmer seg frokost for a mor! I dag blir det nannahs knekkebrød med smør, egg og pålegg :) Og kaffe såklart, med en liten skvett fløte i! Frokost er dagens høydepunkt :)
Bente: Håper du får en fin dag på jobb! Dollsine: Det samme gjelder deg! ;) Sanna: Så snill du er som tar deg av sykt barnebarn!! Er h*n skikkelig slakk? Uff, det kan være krevende og det altså! Håper dere koser dere litt :) Appelsinpiken: you and me ;) Nå MÅ jeg klare å være flink altså!
Nå har jeg vært på en av to forelesninger i dag. Halvveis uti så gadd jeg ikke å være der mer. Foreleseren stod foran alle sammen med et ark tett inntill ansiktet og leste høyt fra det! Det er så lite inspirerende at det ikke finnes ord!
Og på tross av to middager har jeg begynt å bli sulten igjen nå. Og det er på tross av at jeg har fått i meg 150 gram fett - og den tredje middagen venter når jeg kommer hjem sånn etterhvert. Kan ikke skjønne at jeg er sulten nå, egentlig. Kan det være at jeg ikke har fått i meg nok vann?
Appelsinpiken: hadde ikke du smågdodt i helgen? -Det forklarer nok sulten;)
Ingen som sier en dritt til meg om noe på jobben, så stressnivået mitt bare vokser. Ikke greier jeg konsentrere meg om det jeg skal heller. Nå har JEG lyst til å spise smågodt.....men det skal jeg altså ikke!!! Men kjenner virkelig på den psykiske trangen min til trøstespising i dag:rolleyes:
Hold ut damer! Piken: det er kostholdet ditt i helgen som ødelegger for deg nå. Bente: er det noen som vil tie ihjel et problem? Litt sånn ute av syne, ute av sinn? Blir det for ille så får du heller spørre.
Jeg har hatt en vanlig dag, hvis en hektisk mandag kan kalles vanlig :) Uka fortsetter i morgen, og plutselig er det fredag og helg igjen!
Nå vil jeg gjerne ha noen ord fra Prutten jeg! Liker ikke at du forsvinner flere dager på rad; det er nemlig et dårlig tegn fra deg det jenta mi! Så kom deg på banen (dvs tråden) og fortell oss hvordan du har og tar det. Klem!
Hei alle sammen:)
Er innom hver dag å leser om alle dere flinke damer:) Har hatt det travelt med sykt barnebarn i to uker:( men ser ut som om hun er på bedringens vei nå, heldigvis. Ett av de to feriekiloene er borte, selv om det går tregt. Får prøve å kutte ned på knekkebrødene til kun noen ganger i uken. Gratulerer til dere alle med deres gode innsats og gode resultater:D
Så bra barnebarnet er på vei til å bli bedre Lille venn!Og du er kjempeflink som har gått ned feriekiloene. Kan ikke skryte på meg å ha gått ned noe jeg :rolleyes:
Ja, Dollsine, noen vil nok tie dette ihjel. Jeg får ta en dag av gangen og se det an:rolleyes:
Så bra du har tatt av en feriekilo, Lille venn, håper det går bedre med barnebarnet ditt:)
Enig med deg, Dollsine, det er ikke bra når du forsvinner Pruttis, kom inn og prat med oss da vennen
Jeg har overspist i dag og er sint på meg selv. Dette er bare tullete følelsesmessig trøstespising og et mønster jeg egentlig jobber hardt med å bryte. Har bare spist riktig lavkarbo mat, men allllltfor store mengder, spis til du er passe mett har liksom vært borte fra hodet mitt. Blææææ:eek:
Men ny dag i morgen!
Bente: Uff, det er så ekkelt når stemningen blir trykket på jobb....håper det er bedre idag!
Dollsine: hihi, jeg henger meg på den der ja ;)
Lillevenn: Så bra at barnebarnet er bedre! :klem:
Her er frokosten fortært, og jeg skal snart begynne på dagen. Må bare drikke litt kaffe først ;) Huff, er skikkelig bortskjemt med late morgener nå som jeg er i perm, det kommer til å bli en brå overgang over nyttår!
Plan for dagen er å forstette med julevasken...ja dere hørte rikitg ;) Jeg har som mål å komme over alle rommene før jul, så jeg det er bare å hive seg rundt!
God morgen til dere! Maria kjære, kan du ikke komme en tur hit når du er ferdig med vaskingen hjemme hos deg? Jeg passer gladelig barna dine mens du vasker for meg?
Og på veien opp til Trondheim for å ta Dollsines hus, kan du vel svippe innom Stavanger også, Maria ;)
Huset mitt hadde virkelig trengt en storrengjøring altså etter alt byggearbeidet som har vært der, synes jeg vasker støv hele tiden, allikevel dukker det opp igjen, ligger i lufta tror jeg når det har vært så mye finstøv der.
Håper alle har en fin tirsdag! Siden det er høstferie er det ikke dansing på meg i kveld, glad jeg var ute og danset på lørdag, får gjerne litt "danse-abstinenser" når det går for lang tid:)
God morgen!
Er det vaskehjelprunde på gang? Jeg har 11 kvadratmeter. Tar ikke så lang tid. Gleder meg til å få besøk. Ta med egen støvsuger (for det har jeg faktisk ikke hatt råd til å kjøpe meg enda! - tar liksom mest sjangsen på at huden er så fet at den ikke detter av meg i lag...)
Klokka er halv tolv og kjenner på meg at jeg ikke gidder dra på skolen i dag. Er jo jobb i kveld, men føler jeg må gjøre noe fornuftig i mellomtiden. Prøver å planlegge fornuftige måltider og sånn (og burde kanskje gå å spise snart. Magen bråker).
Men har ikke bacon, og orker ikke lage tekaker akkurat nå. Latskap lenge leve. Ender vel med at jeg ikke gidder å lage tekaker, men plutselig gidder å gå på butikken :p .
I går var jeg hos kjæresten og fikk servert middag av foreldrene hans. Kjøttpølse, potet og saus. De vet jeg ikke spiser karbohydrater, men jeg var ganske sulten, så jeg dristet meg til å spise den minste poteten jeg fant. La inn alt på diett.no og klarte å ende på 31 karbohydrater i hele går! Heldigvis.
Jepp. Det ble en runde på butikken før jeg spiste vel.. brunsj.
Majones, sylteagurker og roastbiff. Følte ikke det var "nok". Så lagde en liten tomat og mozzarellasalat også. + en babybel. Nå er jeg så mett at jeg kunne trilla rundt.
Det rare er jo at nå er jeg stappmett, men jeg funker fint om det er nødvendig. Hadde jeg fått denne stappmettfølelsen på høykarbo så hadde jeg ikke klart å reise meg opp...
He he he. Synes jeg ser den lille smale Piken vår trille rundt som en annen appelsin jeg ;) Synes du er flink vennen. Fortsett sånn. Kjenner at jeg faktisk savner kroppen min slik den var i ketose. For det er jeg ikke nå :D
Får se om noen dager hva jeg gjør. Denne uka jobber jeg i hodet mitt med å ikke gå ammok i skapene etter "what-ever-there-is". Trengs det kjenner jeg. Men tar ikke noe ekstra fett da kun det som er i maten generelt. Men...magen ser ut som jeg er mange mndr på vei, bukselårene strammer. Har jeg det bra sånn kroppslig sett? Not!
Huff, Dollsine. Det høres ikke bra ut. Men du skulle ikke prøvd ketose igjen, da? Selv om det ikke fungerte optimalt i forhold til vektnedgang, så er det vel bedre enn å føle seg sånn fokusert på kropp - spesielt negativt fokusert.
Så langt i dag har jeg fått i meg 90 % fett. Det er helt utrolig!
He he he; tenk på det til helga du Piken; da vi andre er på og i skravlemodus hele tiden :D Jeg må vel tenke på å komme meg ned igjen, men ikke i dag. Eller i morgen. Venter noen dager før jeg så smått begynner igjen. Og så er det tirsdag.... nei Bente har jo høstferie fra dansinga hun. Da er hun nok snart tilbake hun og. Snakkes senere i kveld!
Jeg er her alttså.:D
Tenkte at siden det var pause fra dansingen i dag og sønnen er hos faren sin så skulle jeg benytte sjansen til å gjøre litt rent i huset. Jeg ventet en stund på at Maria skulle dukke opp, men dt gjorde hun ikke, så da får jeg vel bare ordne litt selv;)
Høres ikke ut som kroppen din har det helt bra nei, Dollsine, ketosen er deilig synes nå jeg. Likte religionsoversikten din:D
90% fett er bra altså, Appelsinpiken, du er flink;) Vi får ta igjen skravlingen en annen gang, sorry at vi var så stille når du ville ha selskap
Jeg orket ikke lage skikkelig middag i dag, så det ble bare en omelett m litt bacon og ost. Det betyr at jeg har litt karber til overs i dag, så tror jeg skal lage meg noen lapper til kveldskos litt senere. Men nå var det siste rest av vasking. ....Får datteren min og kjæresten hennes på middag i morgen, så da er det jo greit at det ser sånn noenlunde ut;)
Godt å høre at du har det bra - blir litt bekymret når du forsvinner vet du:suss: Men flytting er god grunn til å være travel altså - ønsker deg masse lykke til!
Dro rett fra jobb til IKEA og kjøpte et bord og to stoler. Har akkurat fått montert opp, og gleder meg til middag i en stol og ikke i senga (med frykt for å søle maten over hele).
Stolene var egentlig satt ned fra 500,- til 150,-. Men var noe feil på de, så jeg gikk i billigkroken, og fikk satt de ned til 100 kroner stk. Digg! Tenk at jeg betalte 200 istedet for 1000! At det er noen skjønnhetsflekker og stygge merker på møblene overlever jeg. Jeg bor tross alt på hybel!
Nå har laksen min vært i ovnen i 40 minutter og er fremdeles ikke ferdig. Nedtur. Sånn at det når man går for frossenlaks...
Heisann. Er innom for å si godnatt. Laks i ovnen høres godt ut Piken. Har du mer inni enn bare fisken? Jeg anbefaler en lasagne jeg kom over for noen uker siden en plass her inne: stek kjøttdeig i en panne/gryte, ha evt på krydder. Hell over en boks flådde/oppdelte tomater, hakket løk, grønnsaker som det passer, hvitløk osv. La det stå og koke en stund. Jeg har også brukt dette som en restepanne, og hatt i squash i biter, blomkål, brokkoli osv. Når sausen har kokt en stund, heller du alt over i en ildfast form. Mens du lager kjøttsausen koker du ostesaus: kok opp en boks fløte og ha i revet ost. Kok til sausen tykner litt, og hell over kjøttsausen. Liker du mye ost har du i mye. Til slutt har du raspet ost oppå, og steker ved 220 grader i ca 20 mi eller til osten er gylden. Jeg synes det er like godt uten squash som skiver mellom lagene, og velger denne varianten med bare enn lag kjøtt og ett lag ost. Bon apetitt og godnatt!
God morgen venner! Er jeg førstedamen i dag?! Ønsker alle en riktig god dag. Sånn som det regner her (og i natt!), så går jeg ut fra dere andre har tørt og fint vær ;) Kos deg med stolene Appelsinpiken, det er alltid godt å gjøre noen investeringer.
Jeg må definitivt begynne å trene. Måtte løpe for å rekke banen i dag, og det gikk ikke akkurat så veldig bra. Vet jeg hadde rukket det om jeg hadde vært i form, men jeg hadde rett og slett ikke mulighet til å klare å løpe den siste biten. Rakk heldigvis forelesningen allikevel.
Kanskje jeg skal begynne smått med en skritteller?
Synes du gjerne kan begynne meg skritteller Piken. Husk det er viktig å ikke starte treningen for brått og omfattende; da går vi jo som oftest lei. Så det å begynne med en slik teller er en god start. Tenker du å ha den på også?
:D
Sånn i alvor da så kan en skritteller være ekstra motivasjon for å gå noen runder ekstra. Jeg har alltid telleren min på meg, men ser det som utopi å tro at jeg skal gå 10000 skritt pr dag. På vanlige jobbdager er jeg på ca 5000. Og det er jeg egentlig fornøyd med. Og kommer jeg ikke over 2500 en dag så mister jeg ikke nattesøvna for det heller.
Godkveld damer.
Jeg måtte skynde meg hjem for å handle og lage middag i dag, så jeg rakk ikke innom tidlligere. Har hatt datteren og kjæresten hennes på middag i dag. Lagde lavkarbo pizza til meg og datteren og en høykarbo variant til han - restene fikk ahn med seg da han gikk;)
Bær med følte til dessert.
Så nå er jeg veldig god og mett, og det er rikelig med pizza rester igjen til middag i morgen også - så slipper jeg tenke på det etter jobb i morgen.
Nå skal jeg slappe av litt, kjenner skuldrene er lit vel høyt oppe.... Et varmt bad blir det nok også i løpet av kvelden, pledd, beina på bordet, en bok:)
Heia mine lekre venner :) Titter innom for å si nattinatt fra min nye leilighet uten nett. Vært noen hektiske dager, men resultatet er jaggu bra altså :) Skrives i morgen! :hearts:
Så bra at du har kommet inn og i orden i leiligheten , kos deg i nytt eget hjem - tenker det er deilig for deg Her er noen elekroniske blomster siden jeg ikke får sendt noen du kan sette på bordet:blomster::blomster::blomster:
Så koselig å se dere igjen da folkens! Det begynte å bli så ensomt inne her nå, med bare meg og Appelsinen vår, så jeg vurderte å følge oppfordringen på plaktaten:
Hahahahaha det må være noe for oss single damene her inne:D
Ja, har vært lite aktivitet her inne den siste tiden - hvor er dere alle sammen? Er hverdagen for travel?
Jeg sliter litt med å komme gjennom dagene på jobb for tiden - store konsentrasjonsvansker, så da har jeg litt problemer med å skrive nor fornuftig også. Kveldene hjemme er bedre, da roer jeg litt ned og senker skuldrene litt med mitt og mine rundt meg. :)
Nå er det nattatid her - sove godt alle sammen:sove:
Likten aktivitet ja!? Alvorlig lite!
Men det er snart helg og da får vi et slags vaktskifte, det vet vi dere :D
Oppholds i Trøndelandet i dag, mon tro hvor lenge det varer? Når jeg tenker meg om, var det ikke øspøsregn i går, det var vel forrige dagen? Ja ja, har nå litt å holde på med innendørs og bruker ikke energien på det som skjer utafor huset.
Ja, travelt og travelt, det er alltid noe som skjer i Mariaheimen ;)
i gårkveld var jeg og trente, veldig godt å komme inn i trimmen igjen altså! I dag er det et nydelig vær, men jammen har vi ikke hatt årets første nattefrost! brrr! fram med ullet!
Nå skriver jeg med en hånd og prøver å styre en vilter krabat på fanget mitt :p
God morgen!
I dag skal jeg prøve å lese pensum hjemme sidne jeg endelig har kjøpt meg et bord. Ønsk meg lykke til. Får se hvor lang tid det tar før jeg drar ned på skolen allikevel :p.
Jeg juksa med en yoghurt i går. Kjenner det er "staffeluft" på gang i dag. Kanskje likegreit jeg blir hjemme ? :rolleyes:
takk takk ;) hihi
Nå hviler han, og mor prøver å gjøre litt husarbeid. Nå høres det sikkert ut som jeg gjør forferdelig mye husarbeid, men det er altså ikke tilfelle ;) Med to små blir det ikke så veldig effektivt, så det blir litt nå og da. I dag har jeg itillegg lyst ut en tur, for været er altså helt upåklagelig! Snakker vi utepils? Det er jo tross alt høstferie! hihi
Jeg vil også ha høstferie!
Neste uke har jeg bare to forelesninger, men får så dårlig samvittighet om jeg skulle tatt meg ferie. Og uansett.. hva skal jeg gjøre for noe da!? Alle andre er jo opptatt med skole og jobb :p
Nå har jeg sendt en epost til denja og spurt om de ikke kunne tenke seg å lage en en blomkålsalat til oss som ikke vil/kan spise potet.
Spent på svar! :).
Send mail dere også. Kanskje de blir mer ivrige til å lage lavkarbovennlige alternativer om de får flere henvendelser. Hadde vært så deilig å slippe å måtte lage alt fra bunnen av hver gang man skal ha noe.
Så bra tenkt Piken! Jeg skal sende mail, men venter noen dager slik at ikke de pepres med samme på en gang.
Ferie er oppskrytt for studenter vet du; uansett må man lese-lese-lese. Så tenk at neste uke er ferie for deg, med bare to forelesninger. Som snusfornuftig-voksen kan jeg også si at du må nyte studenttilværelsen for når du er ferdig studert da kommer du inn i det forferdelige arbeidslivet som du ikke kommer deg ut av. Da må du forholde deg til arbeidstid, arbeidsoppgaver som du må gjøre. Nå kan du i det minste velge om du vil droppe studier en dag, for å ta det igjen en annen dag.
Nei huff. Det var da ikke ment å være så skremmende. Men sånn er det .... Nyt dagen Piken!
God ettermiddag alle sammen. Endelig hjemme....nå skal jeg senke skuldrene
Appelsinpiken: Skriver under på det Dollsine skriver: Nyt studenttilværelsen mens du kan, den har sine definitive fordeler!:)
Maria: Så koselig at småen skriver melding til oss :D Håper det ikke bare ble husarbeid på deg i dag, men at du fikk kommet deg litt ut i solen også!
Dollsinemor: Ja, vi velger det vi vil spise av det der vi! Flere og flere som kommer og spør meg om lavkarbo forresten, hvordan jeg spiser, hvor vanskelig jeg synes det er, vil vite om hvilke helsefordeler det har utenom vektnedgang osv. Morsomt synes jeg, tydelig at budskapet er på vei å spre seg:)
Restepizza til middag i dag, skal bli godt - og etter maten skal jeg ha meg ett langt bad;)
Dere to er altså så flinke å huske på folk! Jeg tenker det varmer å bli etterlyst på en slik måte! :klem: til dere flotte damer!!
Jeg kom meg ut i dag ja, i mange timer! Hele familien har kost oss i det fine været, og jeg og eldstemann ruslet en liten tur i skogen helt alene, det satte han pris på tror jeg. Jeg også for den del!
Nå er det kveld, og vi skal kose oss sammen med brodern som stakk innom på besøk!
Å, så koselig for storebror. det der setter de så umåtelig pros på når de har fått småsøsken, er jo så altfor ofte de eldste må vente på tur pga at den yngste krever så mye. Kooooselig.
Kos deg med besøk i kveld:)
Dollsine: nei, jeg liker heller ikke at folk bare forsvinner:nei: Er det bare du og jeg som er litt kontrollfreaker eller.....;)
Jeg har spist, hatt en langt bad, trukket i den vakre joggedressen min og sitter nå inntullet i pledd med beina på bordet. Planlegger å gjøre absolutt ingenting resten av kvelden....
God morgen alle sammen!
Skal egentlig på en forelesning arrangert av et advokatfirma, men har ikke rukket å planlegge noe mat i dag, så dropper den forelesningen. Det er tross alt et tema som kommer til å bli diskutert i det uendelige gjennom studiet.
Så i dag skal jeg lese hjemme, før jeg drar til byn og leter etter ankelstøvletter til helgen og vin. Skal i bursdag i morgen, og skal ha på meg en traaaang kjole, og har en følelse av at pumpsene jeg har kanskje blir en anelse kalde.
Nei Bente; nå har jeg sovet på spørsmålet ditt, og jeg har bestemt meg for at det IKKE er oss nei :D
Her er det et nydelig høstvær, og jeg sitter inne:rolleyes: Husk det Piken min; du er student....jeg jobber....
Ha en god dag alle sammen! Hvor er alle sammen forresten??
Fornuftige jenta mi:hearts:
Sko og vin - begge deler gjør godt for sjela. Jeg kom forresten over en god rødvin forleden dag: www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/usa/beringer-stone-cellars-zinfandel-2008/sku-4602801 Lite garvestoffer og annet "svineri" for oss migrene/hodepine-av-rødvin-damer og bare 0,7 g sukker! Og det beste av alt: den var god til mat og til å bare nyyyyte.
Når vi snakker om sko...
Jeg jobbet i en skobutikk for noen år siden og endte med at jeg "plutselig" hadde massevis av sko. (Når har jeg gitt bort omtrent alt til fretex for de var faktisk ikke så behagelige å gå i, så ble liksom bare en gang per par...).
Men: Da jeg gjorde det slutt med eksen, så flyttet jeg hjem til mine foreldre og pendlet til skolen i et år. Noen få dager etter at jeg hadde flyttet hjem igjen oppdaget jeg at mamma hadde tagget meg på et bilde på facebook. Jeg går inn og titter, og finner ut at mamma har funnet frem absolutt alle skoene mine, dandert de fint i gangen og tatt bilde av det. Bildetekst: "Gjett hvem som har flyttet hjem!".
Og her om dagen kommenterte en god venninne at jeg var som Carrie Bradshaw i Sex og Singelliv. Bare basert på antall sko! (Tror ikke hun har fått med seg at jeg har vært på fretex og nå bare har et par høstsko, et par sommersko, et par vintersko og et par pumps igjen).
hihi, måtte smile av det sko-bildet piken! :p Kos deg med hjemmestuderingen! Klarer du å være effektiv? Minnes fra da jeg studerte at hjemmestudering ofte ble til klesvask, oppvask, tv titting og særdeles lite skole ;)
huff, jeg sitter og går gjennom finansene...jeg går som nevnt for tiden i ulønnet perm, og det er ikke særlig lukrativt! Iallefall ikke nå som julen nærmer seg. Jaja, det er jo forsåvidt selvalgt. Skal prøve å få fordelt julegaveutgiftene over både oktober, november og desember, så blir det ikke så mye på en gang. Dessuten fyller min nydelige prins 1 år den 31. okt, så han må jo få en gave han og :love: Dessuten tenkte jeg at eldstemann kunne få lage noe hjemmelaget til besteforeldre og oldeforeldre, da sparer man litt!
Det er litt vanskelig å lese hjemme, men så lenge jeg kommer i gang tidlig nok så går det veldig greit.
Nå har jeg akkurat lest meg gjennom det kapittelet jeg hadde som mål å lese i dag, og nå har jeg satt på alarmen så jeg har akkurat 10 minutters pause før jeg skal begynne på en innleveringsoppgave.
Klesvask blir det sjeldent. Koster 15 kroner per vask/tørk og jeg har uansett en stooor skittentøyskurv. Vasker ikke før jeg begynner å gå tom for klær :rolleyes:. Jeg har TV, men jeg bruker den ikke så veldig mye. Syns generelt det er ganske kjedelig å se på TV, spesielt om jeg sitter der alene. Men det er gøy å se på serier og sånn da (men de er jo trygt plassert inni mac'en min). Og snakker om mac'en... DET er tidstyv det. Det er pga den jeg må sette på alarm for å ikke ta for lange pauser!
Det er ikke enkelt det du holder på med nå Maria. Tanken på at du og familien din er heldige som får ta det med ro mens de er små, kan hjelpe på. Been there - dønn thæt :)
Piken; så flink du er. Kjempelurt å sette på alarm. Kanskje en burde gjort det når en surfer på nettet på kveldstid også?
Hellu damer!!!!
:klem:
Så godt det er å være etterspurt - mmmmmm!
Søndagen gikk bra. Var jo nærmest i ulage i forkant, og på vei dit. Men det var ok. Overraskende mye hyggelige folk (ikke de med gullfiskene, men andre) som det gikk ann å menge seg med. Og da gjorde jeg det da.
Ble fin i kjolen også - prøvde å finne bilde av den for å legge inn her, men finner ikke. Brun enkel sak, med de lekreste støvlettene til, kaninskjerf og et digert sjal over skuldrene. Ga i alle fall en god følelese av at jeg var fin-fin, - hvilket bidrar til et hevet hode og et digert flir. Som hjelper på alt.
Vært på hyttetur etter det, var så godt å dra av seg finstasen og få på seg hytteklærne. Begge ytterpunktene på en time liksom. Har ikke fått jaktet i år, men det hjelper godt med et par dager i den høstfargede skogen. Blir glad av sånt jeg da.
Så var det en heisatur med jobben etter det igjen. Tenkte på deg Bente, ift jobb utfordringer. Endelig løsner det her i alle fall. Etter tre år med helvete. Og det var såååå på tide. Tingene er jo veldig i starten enda, ingen nye stillinger er klare, - men det blir endringer og den som ikke leverer blir genialt nedgradert. Sånt no' blir jeg også glad av!
JoHaris vindu har jeg jobbet med Dollsine: kan brukes på alle måter - og ift roller og settinger, men jeg har aldri tenkt sånn i forbindelse med vekt.. Artig sak.
Og Prutti'n har selvfølgelig både flyttet og pusset opp et par tre ganger? Håper du har fått det fint, og mest av alt at du koser deg masse. Med ditt eget selskap, og stearinlys, leiligheten og matlagingen nå som det er råderett over egen hverdag på en annen måte enn når man bor hjemme.
Sanna da - driver du med?
Ler av deg Appelsin: når du forteller om joggeturen for å rekke banen. Godt de går ofte, ikke sant? Knis - der er vi like ja. Burde vel slenge oss en tur rundt Sognsvann igjen kanskje? Kjapp gange - og to runder? :eek:
Godt å være innom her igjen - kommet for å bli.
Stor klem til dere alle sammen:
Forresten: Har dere nå bestilt billetter og overnattinger og alt mulig til desemberhelgen vår??????????????
Jeg er her, men har jobbet som en helt i det siste.
I tillegg har vi hatt private visninger i flere dager. Men noe bud, ser det ikke ut til at noen vil komme med. Dritt altså !!
Dollsine: Selvfølgelig er vi ikke kontrollfreaks du og jeg....;) Deilige eggeoppskrifter du postet, bare å kutte brødet så var det mye godt å prøve ut. Jeg er fremdeles glad i egg jeg. Tidligere ble den grønne dunken fylt av reklame, etter at jeg fikk nei til reklame skilt og begynte på lavkarbo fylles den av eggekartonger:D
Appelsinpiken: hihihi jeg kjenner til det med sko - hadde sommerjobb og noe ekstrajobb på skobutikk i ungdommen jeg og, og da gikk nesten hele lønna i sko, og ja det meste havnet på fretex.... Nå kjøper jeg bare det aller mest nødvendige, har mistet helt den sko-dilla....jaja, må innrømme at jeg har en del par dansesko da, men det er jo noe annet ikke sant...:D
Maria: Flinke mamman du er som sjonglerer økonomien for å få tid med barna:love: Kos deg med dem - de vorkser opp så utrolig fort - jeg føler det ikke er lenge siden ungene var babyer, jeg, nå er de jo voksne så godt som:) - Og du får definitivt igjen for å investere tid i barna dine på alle måter
Nysgjerrig nok: Så godt å ha deg her igjen vennen - godt å høre at du bare har kost deg masse og at det ikke var noe galt. Tviler ikke et øyeblikk på at du var kveldens dronning hos de gullfiskfolkene - godt det var hyggelige mennesker der også som du kunne kose deg sammen med:)
Og så fint å høre at det ser ut til å løsne på jobben!!! Håper jeg også kommer dit snart;)
Etter jobb i dag dro jeg rett inn til byen og traff datteren min. Hun har snart bursdag, og da pleier vi alltid å ha oss en bydag. Hun får plukke seg ut de tingene hun har lyst på i gave, normalt går det i diverse klær som hun ikke har råd til å prioritere å kjøpe selv. Og så koser vi oss, går ut og spiser sammen og har litt "jente-dag". Kjempekoselig dag.
Nå har jeg benket meg i sofan. Begynner å bli sulten igjen allerede - når man ber dem droppe alt tilbehøret til en matrett så blir man jo ikke skikkelig mett... Men er litt lat, lurer på hva jeg skal lage meg....hmmmm noe med egg kanskje;)
Glemte helt å kommentere det i det siste innlegget mitt - håper det går greit etter hvert Sanna. Du får smøre deg med litt tolmodighet, så kommer det nok noen som føler huset er det rette for dem, skal du se. Ønsker deg masse masse lykke til:4klover::4klover::4klover:
Heisann mine venner. Sitter her og er litt fredagstom. Bente, jeg ser du har kommentert på det meste, så jeg sier bare signerer!
Så koselig at du er tilbake Nysgjerrig; Jeg er veldig spent på å møte deg (og de andre ja!). Brukt Joharis vindu.. Et par andre faglige ting også... Hvem er du? hva er du? Hvordan er du? Jeps; gleder-gleder-gleder meg.
Og det er vel svar på det du spurte om? Jeg har ikke bestilt billetter ennå; venter til det er sikkert. Overnatting ordner jeg etterpå; tar inn på hotell tenker jeg. Har et par bonusnetter tilgode som kan brukes, så det blir ikke noe problem. Hele helga er satt av, men jeg ser fortsatt for meg å være med fra lørdag - søndag. .:)
Jeg sitter også slapt rett ut her i sofaen, Dollsine. Føler meg litt som fisken du postet, hehe :D
Jeg har heller ikke bestilt biletter, men det går så mye fly mellom Oslo og Stavanger, så det regner jeg med går greit - og gjør det ikke det så hopper jeg bare på toget;)
Jeg kommer nok også til å betille et hotell ett eller annet sted i sentrum, det er deilig å være i gangavstand til alt, tenker jeg:)
Kjenner at øynene begynner å bli tunge nå, så tror det snart begynner å bli på tide å tusle til køys. Nattinatt damene mine:suss:
Sånn tenker jeg også Bente; det går nok fly fra Trodnheim også. Hvis du og skal på hotell; kunne vi bo på ca samme? Greit å ha noen å spise frokost med....nei, søren vi gjør jo ikke det vi.... :D Kanskje den ene dagen? Over noen egg og litt kaffe/te?
Ja ja; jeg sitter nå her, alene. Det ble pizza til fredagsmat med en øl til. Turde ikke prøve rødvin i dag; kjente en gryende migrene komme snikende. Greit å "forebygge" med en øl:p
Ja, selvfølgelig kan vi bo på samme hotell og ha frokost sammen, Dollsinemor, det hørtes veldig koselig ut! Når man bor på hotell så må man jo spise frokost - det blir jo gjerne litt sen frokost også, ikke kl. 7 om morgenen (håper jeg;)) - og egg og kaffe er jo alltid tilgjengelig på hoteller. Grand hotell skal ha god frokost har jeg hørt, men jeg vet ikke helt hva prisen for å bo der er. Uansett, blir det bare for en natt, så kan det jo ikke bli en formue... Men er åpen for alle andre forslag altså - bare greit det er noenlunde sentralt, synes jeg, så slipper en så mye transport rundt omkring.
Nå får jeg prøve å få den gamle kroppen min i gang her, trenger en god dose med kaffe kjenner jeg;)
Jeg nyter morgenkaffen min foran pc`en som vanlig. Må snart begynne å stelle noen barn, vi er litt sent i gang i dag ;)
Dere får det nok helt supert i Oslo altså! Hvor mange blir dere?
I kveld skal jeg helsteke en entrecote, var det ikke du bente som gjorde det forleden dag? Noen hemmelige tips?;)
God morgen. Enda en ubrukt dag står foran oss, og det er opp til oss selv hvordan vi fyller den. Se for dere ett hvitt lerret som skal fylles av farger som representerer det DU har gjort for DEG i dag. Nettopp.... så sett i gang; fyll dagen din med gode ting.
Bente: Det er mange muligheter i Oslo, heldigvis. OG frokost kl 07 er jo seint; det er kl 06 som teller :o/ Når vi vet hva vi skal gjøre lørdag er det greit å se etter hotell. Jeg prøver å unngå området nede ved/rundt Karl Johan/sentralsstasjonen, dels pga området og dels pga bråk fra togene. Området fra Grand og oppover er i så måte helt oki.
Sitter her med en diger stein i magen:( etter å ha (i overmotet) kjøpt meg en pizza. Tåler ikke mel, har ikke gjort det på mange år, og nå må jeg slutte å tro at det går over...:nei: Resten av pizzaen skal jeg skrape av fyllet (det er jo det som gir smak) og kaste bunnen. Så mekker jeg en salat og har i smaken i stedet.
Spekulerer på å begynne med cocosa nå, utslettet er helt borte og huden klør ikke (dere skal slippe detaljene om det; det var skikkelig disgusting). Resten av kroppen er knusktørr og flasser hele tiden, er jo mer som pergament jo. Så egentlig ikke noen forskjell da jeg begynte med cocosa, men nå da jeg ikke tar det, ser jeg det godt. Udosen får vente til jeg har sjekket om cocosa er ok.
Nå skal jeg på med varme klær, finne headsettet mitt og gå meg en laaaaaang tur. Det har jeg ikke gjort på lenge; bare korte turer de siste ukene. Så skal jeg på handel, kjøleskap må fylles opp, og så er det Toilldag her i Trondheim. Dvs tullete priser - og tullete folk.
Ha en god dag alle sammen; bruk den godt. Fordi du fortjener det.
Jeg tror den sikkert blir enda bedre hvis du marinerer den noen timer før. Til indrefilet bruker jeg ofte å lage en marinade med sjalottløk, soyasaus, balsamicoeddik, olivenolje, salt og pepper + evt litt hvitløk og chilli. Tenker det kan passe godt til entrecot også. Hvis jeg ikke har tid til marinering krydrer jeg den bare godt med salt og pepper, steker den først godt på alle kanter i en stekepanne, setter i steketermometer og lar den videresteke i oven på 180grader til termometeret viser 65grader kjernetemp (avhengig av hvor rød du vil ha den, da, på 70grader er den nesten gjennomstekt).
Håper det blir godt. Blomkål, brokkoli, asparges og masse bernaisesaus er godt til!;)
Ja, mange muligheter på hotell i Oslo, er fleksibel jeg, så vi finner nok helt sikkert noe som funker;) Men frokost kl. 7 makter jeg ikke helt altså - jeg pleier å si at jeg alltid føler meg litt gravid så tidlig på morgenen, da har ikke min mage lyst på mat altså:D
Uff, mel er nok ikke så bra for magen nei. Jeg var akkurat nede på postkontoret og hentet en forsendelse på 10 pakker med pizzabunn fra lavkarbohuset. Bestilte med et brød i samme slengen for å teste, så det har jeg tenkt å bake i helgen for å se om det er noe som kan brukes. Skal avgi rapport;)
Håper det går greit med Cocosaen. Du finner jo fort ut om det er den som gir deg utslett. Udosen er jo eklest på smak, så det er en fordel om det er den som gir utslettet istedenfor cocosaen. :)
Prater visst med meg selv i dag - men jeg må fortelle om bakeforsøket mitt i dag.;)
Jeg har altså bakt brød fra Lavkarbohuset.
I oppskriften står det anbefalt å tilsette 40-50g finkhakkede frø i tillegg til bakemiksen. Jeg tilsatte 40g finhakkede sesamfrø uten skall, for at det skulle bli minst mulig ekstra karber utav det.
Brødet fikk likevel bittelitt "gummi aktig" konsistens, så neste gang tar jeg kanskje litt mer frø, 50-60g tror jeg, selv om det gir litt ekstra karber.
MEN: Dette var faktisk brød altså, til tross for en antydning til gummi aktig konsistens. Smaken var veldig god, faktisk synes jeg det smakte mye bedre enn vanlig brød!!:p Deilig å spise noe som minnet om brød både i smak og konsistens. Om noen av dere savner brød, anbefaler jeg dette absolutt.
Når jeg inkluderer frøene jeg tilsatte fant jeg ut at hver skive hadde 0.9g kh, hvis jeg tilsetter mer frø neste gang, blir det jo litt høyere. Men da kan man jo faktisk ha ett par skiver uten at det går for mye ut over grønnsaksinntaket;)
Jeg planlegger allerede å sende inn en bestilling på 10 brød, da får en rabatt på det.
Jeg skal prøve å skjære opp i skiver og fryse ned, kan jo ikke spise for mye slikt med mitt kh inntak, men håper det smaker godt tint etter en omgang i brødrister - skal avgi rapport på det:)
Fornøyd med dagens oppdagelse. -Jo mer jeg oppdager jo lettere fortoner det seg for meg å fortsette med lavkarbo som livslang livsstil:D
Hei Bentevenn. Jeg er her vet du. Måtte jo innom for å farge noe av lerretet mitt med dere også. Jeg har hatt en super dag hittil; og enda er det mange timer igjen. Har vært ute og gått en lang tur i høstlufta. Det er bare såååå deilig. Så har jeg vært og handlet, møtt datteren min og ruslet litt i butikker sammen med henne. Nå er jeg hjemme igjen, har spist litt og er klar for lørdagskvelden. Så bra du fant ut at det brødet Bente. Jeg kom over denne oppskriften forleden dag, og tenkte på deg: Knutteloff. Jeg har hoppet litt i tråden og den var best fersk.
Jeg stikker innom deg når entrecoten er ferdig jeg Maria; har faktisk ikke noe på menyen i kveld. Regner med det er ok?
Hvordan går det med deg Prutti; er du på nett snart? Og Piken: du er vel bare hos kjæresten i helga. Han har i hvertfall ikke nett :p Nysgjerrig: jeg mistenker deg for å ha høstferie; luksus spør du meg. Foksy...ja? Lille venn er innom, godt å tenke på. Sanna driver å viser fram huset sitt; en dag kommer rette person - jeg er helt sikker!
Så deilig å høre at du har hatt en god dag, Dollsine!
Det er litt regntungt her i Stavanger, så jeg har bare vært en liten tur ute. Var på postkontoret, og så måtte jeg innom elkjøp å kjøpe ny badevekt. Da jeg vasket badet her om dagen oppdaget jeg at undersiden avvakten var brun, noe lekkasje fra batteriene, jeg prøvde å skifte batterier, men fikk den ikke til å virke igjen.:eek: Så i dag kjøpte jeg ny, greit å ha til veiedag mandag.... Nå er det jo alltid litt forskjell på vekter da, så jeg aner jo ikke hvordan denne er i forhold til den gamle, men men, det endelige målet mitt er jo uansett en bukse uten stretch, så den kan ikke lyve samme hva vekta sier;)
Tror du det er mulig å bytte ut soyamel med mandelmel eller mel av frø i den oppskriften du linket, Dollsine? Jeg greier bare ikke smaken på soyamel altså, rører det overhodet ikke. Har tenkt litt på å prøve meg litt på oppskrifter med blandinger av glutenmel, frø og nøtter etter hvert når jeg går over på vedlikehold og skal ha litt flere kh. Men ikke soya:nei: absolutt ikke soya...da greier jeg meg heller uten;)
Jeg vet ikke om det går an å bytte ut soya med mandelmel, men det kan være noen har sagt noe om det i tråden?
Kjekt med ny badevekt da; og skulle det være stor forskjell så er det bare denne ene gangen det sblir sånn. Det kan jo være den viser mindre også??
jeg ser flere snakker om knuste sesamfrø? Eller uten skall? Mener jeg har sett det samme for linfrø? Hva i all verden gjør man da? Er det så stor forskjell på kh med og uten skall? Og mens jeg sitter og skriver dette så mener jeg å huske at sesam/linfrø går gjennom kroppen/ikke tas opp - er det når de er med eller uten skall?
Ja, nå leste jeg igjennom hele tråden, og da var det mange tips - så den oppskriften skal prøves når jeg skal over på vedlikehold - glutenmel gir for mange kh mens jeg fremdeles skal ned i vekt.:)
Linfrø går rett igjennom. Men ikke sesamfrø, de uten skall (i alle fall de jeg har) har 4,5 kh pr 100g, mens de med skall har rundt 15g pr 100, så veldig stor forskjell, gjorde en feil og kjøpte med en gang, det var en tabbe så de ble gitt til datteren.. Jeg finhakker i en slik bitteliten "foodprosessor" som er tillegsutstyr til stavmikseren min, genialt;)
hm.....det skal jeg notere bak øret... Hvor kjøper du uten skall da? Helsekost?Jeg er i grunnen veldig glad i sesamfrø og bruker heller mer av det og reduserer linfrøene når jeg lager knekkebrød. Må vel slutte med det ;) Jeg skal iaf sjekke innholdet i linfrøene neste gang jeg er på butikken; jeg heller dem over i en boks med en gang de er kjøpt så jeg vet ikke nå.
Blir vel å klatre nedover til LK igjen; fungerer godt på det selv om det er tøft å ikke se resultater av det. Huff. Depper litt kjenner jeg når jeg tenker på det.... Hyl og grin. Lerretet blir litt mørkegrått nede i det ene hjørnet av dette.
Har ikke hørt noe fra deg Maria; når skal jeg komme? Begynner å bli sulten jeg nå:hungry:
Jeg kjøpte mine sesamfrø på Meny, tror de fleste slike velassosierte matvare butikker har, og hvis ikke har de sikkert på helsekost.:)
Det viktigste er uansett at kroppen fungerer bra Dollsine - uavhengig av hva vekta sier, helsen er jo det viktigste! :ja:
Hvis du likevel ønsker å se om du kan få vekta i gang nedover igjen, så kanskje du skulle tatt deg en måned og levd strengt etter alle reglene, bare få inn rutinen på det hver eneste dag - men helt UTEN å veie deg? Jeg tror ikke man kan felle dom over et opplegg før en har fulgt det strikt 1-2 måneder, så lang tid tar det minimum for fettforbrenningen å komme skikkelig i gang. I tillegg har jeg veldig stor tro på at vektstress kan ødelegge, så det kan være godt å få roen på det uten å veie seg.... Kanskje....:rolleyes:
Jeg har lagd meg gele til kveldskos i kvel, så nå tenkte jeg vispe litt krem, finne fram en skål gele og sette på Skal vi danse på tvn
Heia. Jeg skal på Meny en av dagene, og skal prøve å huske å se etter sesamfrø. Jeg er enig i at det tar tid å komme i gang med et opplegg, og tro meg, det meste er prøvd.
I kveld fikk jeg ånden over meg, og vasket gulv. Har et stort hus, så jeg tok ikke alt i kveld. Kjekt å ha noe å ta i morgen også :o. Men jeg forstår ikke hvordan i all verden det bir så mye støv. Jeg vasket over gulvene for en uke siden, og nå var det ille... Jeg har fyrt mye i ovnen og det gjør det ikke bedre da. Heldigvis er gulvene slik at man ikke ser støvet; som fører til at overraskelsen/sjokket blir desto større :D
Middagen etter vaskinga ble en ostepizza; mye bedre med ostebunn enn med hvete. Smaken oppå var ikke det samme da. Bente: blir bunnen fra Lavkarbohuset sprø? Tenker å snart prøve den nå :p:p
Ja veldig stille her inne. Jeg vet ikke om jeg vil si at bunnen blir direkte sprø, men den blir sprø nok til å spises med hånd, om du skjønner hva jeg mener. Jeg serverte den jo til datteren min her om dagen, og hun sa hun ville ikke tenkt over at det var noe spesielt med deigen om jeg ikke hadde sagt den var lavkarbo. -Men som hun også sa, så blir det jo ikke akkurat som italiensk pizza bunn da...;)
Oi, sier du det, det var jeg ikke klar over. Jeg som akkurat bestilte 10 brød....jaja, da kunne jeg egentlig spart 100kr i frakt da:rolleyes: Må ta meg en tur på en litt mer velassosiert helsekost butikk en dag altså og hamstre litt mer uvanlige ting..... Har en helsekost butikk i gangavstand fra der jeg bor, så da blir det ofte til at jeg går der, de har jo cocosa, kokosmel og mandelmel som er det jeg bruker mest av, men det er en liten butikk og ikke det største utvalget:rolleyes:
Det ser ikke ut til at så mange har tenkt å besøke oss her inne i helga altså. Nå tror jeg at jeg skal avslutte for kvelden jeg også. Har lest en del både i bok og på nettet i dag, så kjenner at øynene er litt tunge.
Natti skjønne damer:klem:
Denne var søt, Dollsine.
Jeg gir den til dere alle.
Jeg har vært litt fraværende i det siste, men håper på full rulle fra nå av.
Litt mindre jobbing til uka, og sikkert ikke 3 visninger på rappen. Slitsomt det! Men nå har en det ryddig og fint hele tiden da.... Til og med gubben blir hjelpsom da!
Jeg har våknet med migrene to dager på rad og må bare stå opp.
I går var klokka bare 06.15 og i dag 06.30. Dette er typisk helg, når jeg har hatt hardkjør med jobbing. Tåler ikke å slappe av. Fa.. altså! :mad:
Her sitter jeg neddopa av Relpax og med varmepute på nakke og rygg.
Har tvunget i meg litt mat, men godt var det ikke. Medisinen virker både fortere og bedre sammen med litt mat.
Ha en go' søndag, alle sammen. :)
Godmorgen alle sammen, ønsker dere fen fin fin søndag!
Uff, stakkars deg Sanna, håper medesinene virker og at det snart gir seg, sender deg en stor trøste :klem:
I dag gleder jeg meg faktisk til frokost:eek: Har bestemt meg for å ha ristet lavkarbo brød med masse smør og sukkerfritt syltetøy. Det spiste jeg i går og det smakte vidundelig. Litt pause fra egg og bacon føles godt, selv om jeg forsåvidt liker begge deler godt, men deilig med den variasjons muligheten det gir å kunne ta ett par skiver av og til isteden. Nesten så jeg har lyst til å spise frokost med det samme, men er ikke egentlig helt sulten enda da, så det får vente litt til...:)
Bente: Jeg har også en liten egg pause, plutselig ble det bare nok og da er det nok best å ha en liten pause så jeg ikke får helt avsmak :) Sanna: Uff, håper det roer seg i løpet av dagen! Jeg var plaget med mild migrene før (utløst av p-piller), det kan nok ikke sammenlignes med et skikkelig anfall, men de kom typisk i helgene når jeg slappet av..så kjedelig! Dollsine: Ja, vi ungdommene vet du :p hehe helgene er fullt opp av mann og barn rett og slett!
I går hadde jeg en slik en dag at der jeg var skikkelig sliten og lei, og da ungene var i seng, ja så var det HELT fantastisk! Tok meg en liten boks øl, og ble skikkelig brisen :p
Entrecoten ble foresten veldig god! Hadde ikke ingrediensene til marinade, så gnidde den inn med salt og pepper, og lot den hvile med en klatt kryddersmør oppå seg da den var ferdig. NAIS! Min kjære ble veldig imponert ;) Vi hadde en veldig koselig kveld der vi faktisk satt og pratet i stede for å sitte foran TV og data, kvalitet! :love:
Nå har sambo tatt med seg eldstemann på en kjøretur og blir nok borte noen timer, så jeg nyter en stille stund med data og kaffe!
Ååååå, så koselig. :love: Det er det jeg savner med å være singel altså....men nå skal jeg vel innrømme at når jeg bodde sammen med HAN, så hadde han ikke så stor forståelse for det der med å sitte en kveld med alt av tv og data av og bare prate.....
Nyt en rolig stund for deg selv Maria;)
God morgen (krem formiddag...) til dere vennner. Sov lenge i dag jeg :flau: Så synd Sanna at du får slike helger etter hektiste dager. Jeg er likedan, og vet akkurat hvordan det er. Man MÅ en del ting, og vet hva som følger av konsekvenser - som igjen gir mer stress - som igjen.... Ja du vet. Håper medisinen hjelper deg og at du får noe godt ut av helga! Og skulle det bli en dårlig helg lell, så er det i alle fall ryddig, og håper det hjelper på litt jeg.
Unge Maria; så koselig du har det i dag. Den tiden husker jeg, da man plutselig fikk noen timer helt uventet fri. Den sitrende følelsen av å bare nyyyte... Å ikke måtte være noe for noen (selv om jeg regner med mini er hjemme og sover?) en stund. Kos deg godt i slike stunder; de er skjeldne og må tas vare på. Og så fint dere fikk en pratekveld i går; det er fort gjort å ta fram TV/pc eller annet, jeg vet. Vi kjøpte oss spisebord til stua for noen år siden, og vi ble veldig flinke til å spise helgematen der og ikke ved stuebordet/tv'n. Så flyttet ungene ut en etter en, og en kveld fant vi oss ved stuebordet da vi spiste igjen. Vi måtte ta oss på tak, og nå har vi skikkelige koselige stunder ved bordet. Masse lys, kos, litt musikk på i bakgrunnen = kvalitetstid.
Du er flinkis Bente som greier å la være i spise når du har lyst på mat; det betyr at du har jobbet godt med det mentale tenker jeg. Jeg har spist, selv om jeg ikke kjente noen sultfølelse. I går gjorde jeg heller ikke det, og gikk en lang tur "før frokost", hvorpå jeg faktisk kjente at blodsukkeret var lavt da jeg var på retur. Det har jeg ikke kjent på aldri så lenge. Ja, så lenge at jeg ikke husker når liksom. Da jeg i tillegg fikk migrenesymptomer, så bestemte jeg meg for at i dag skulle jeg ikke gjøre den samme feilen. Så nå har jeg spist, og er snart klar for å gå tur i finværet. "betaler" forresten for den halve pizzaen på fredag kveld i dag. Jaggu ble det "kostbart", magesmerter, ubehag og hoven sa du:eek:!! Er skikkelig happy for at jeg ikke spiste hele pizzaen jeg.
Nå er jeg snart klar fr å koble på meg headsett og musikk; blir dere med så legger jeg det igjen:p:p
Jeg er visst helt håpløs altså. Skulle prøve å legge inn et morsomt bilde jeg fant - Dollsine gjør jo det stadig vekk. Men tror dere jeg får det til.....Nei...hmmmmm...gammel dame - dårlige datakunnskaper....:o
Det er enkelt; klikk på bildet: kopier bildeadresse.
Så går du hit inn; klikker på knappen; lim inn bildet - og vips så er det med. Gleder meg til å se hva du har ;)
Tilbake fra en finfin tur i marka; masse folk der i dag og det er koselig. Tok det med ro, nøt utsikten, fargene og sola. Tror nesten jeg brukte en halv time mer enn vanlig. Deilig.
Hm..først nå så jeg at knappen jeg la til manglet; det er den firkanten med fjell og sol på som skulle vært med. Hvis du skal legge opp et bilde fra egen pc, så vet jeg ikke hvordan du gjør det. Rettere sagt husker jeg ikke hvordan det ble gjort. Men har du prøvd knappen for vedlegg (bindersen i øverste rekke)?
Heia :) Alt fint her i Pruttigården. Kommet på plass og har endelig litt vett til å slappe av. Fredag var fin med masse pappa-tid. Vi dro på konsert på kvelden og hadde det koselig. I går var det barnebursdag tett etterfulgt av en annen bursdag av mer voksen art. Koselige timer med tre beste er gull verdt. Dagen i dag er bare daffing. Har ikke tv eller internett,så blir litt amputerte kosestunder. I morgen får jeg kjøleskap, så blir storhandling! Oppstart LK for fullt, umulig uten kjøleskap. Ingen unnskyldning, bare ren fakta.
:blomster: til dere en søndags ettermiddag :)
Jepp, prøvde det, men fikk det likevel ikke til. Men nå er jeg veeeeeeeldig teit på slikt noe..... Skal vel være glad til at jeg i det hele tatt greier å skrive her inne;)
Men nå begynner jeg å bli skikkelig middags - sulten også. Hmmmm hva blir det i dag da? Det må bli noe av egg, bacon eller fløte, for det er stort sett det jeg har i skapet, og egg og bacon frister ikke i dag, men jeg greide heller ikke å finne noe fristende mat på nærbutikken i går. -Så i går ble det lavkarbo-brød og gele. I dag blir det kanskje smørgrøt og gele-rester. Hmmm ikke spesielt sunt må jeg si, men har vært litt lei grønnsaker og feite kjøttprodukter. Til uken får det bli bedre, da er sønnen min her også, jeg kjenner at jeg er litt latere med matlagingen når han er hos faren:rolleyes:
Godt å høre fra deg vennen. Sikker på du har fått det fint i din nye leilighet, nå har du jo øvd deg masse med fiksing hos mamma, og det høres ut som så er kjempeflink med å lage det til fint:)
Blir bra at du får kjøleskap og kommer i system igjen, ja lavkarbo krever at en kan lage mat hjemme, jeg synes det er ganske stress hver gang jeg må spise ute jeg også, spørre hva som er i, kreve uten ditt og datt og med mer av det og det... At de kikker rart på deg, og at du til syvende og sist får mat du ikke blir mett av.... Jeg krever lavkarbo-retter på menyen på allle kafeer og restauranter!!!!;)
Wow Sanna, så jo helt fantastisk flott ut jo. Åååå, jeg skulle gitt mye for den utsikten;) Dette får du solgt vet du!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.