< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken sa for siden:

Sjokoladeprinsen. Ganske små sjokolader. Vet de har den i sjokoladehylla på Meny. Har ikke sett den noen andre steder.

Pruttilutt sa for siden:

God morgen :)

Stadig vannedgang her, og det er greit. Trives mer og mer. Plages litt med det helsikkes besøket. :(

Gladnyhet; Fått jobb! Var på intervju på torsdag og i dag fikk jeg tilbudet. 60% vikariat fram til september neste år. Tror ikke det skal være så spesielt vanskelig å få fylt opp de to dagene med tiden, men akkurat nå trenger jeg litt tid til å bygge meg opp for å kan takle en slik overgang. Jeg er positiv til dette, for det er en yppelig arbeidsplass! Elsker å jobbe i sykehuset, fordi det er noe jeg kan. Jeg kan institusjonen opp og ned, jeg er utrolig god i jobben min, og jeg er en sterk ressurs for arbeidsgiver - tross for min herlige psykpsyk forutsetning.

Nåvel, nok filosofering i dag. Malekosten på badet roper. :)

bente1 sa for siden:

Hehehehe - hadde en liten misstanke om det;)

Ja, herlig - godt å vite at det i alle fall er en ting i livet mitt som går riktig vei når så mye annet butter imot akkurat nå;)

bente1 sa for siden:

herlig med vektnedgang. -Og fantastisk med nye jobb!!!!!! Gratuelerer så mye:klem: deilig at du har fått en jobb du ønsker deg og er god på, kjempeglad på din vegne, vennen, og er overbevist om at du vil være en kjemperessurs!!

Sanna 1 sa for siden:

Grattis med ny jobb, Prutten.
Kjempekjekt.

Pruttilutt sa for siden:

Jo, takk :)

Nysgjerrig nok sa for siden:

Grattis med ny jobb Pruttis! Og nedturen! Du er i vinden nå - nyt det.
Blir kvitt NAV i samme slengen også da vel? Trippel lykke.
Følger det leilighet med jobben kanskje?

Tjo-bing! Glad på dine vegne. :klem:

Pruttilutt sa for siden:

Takketitakk! :hearts: Jeg er sykemeldt denne uken, og friskmelder meg f.o.m mandag av etter samtale med lege. Hun måtte på en måte godkjenne dette. Sykemelder meg videre 40% siden jeg har et 60% vikariat nå.
Jeg står på venteliste for leilighet gjennom sykehuset. Kan få hybel på dagen om jeg vil. Tar måneden for å sjekke markedet, og ev. få en 2-roms.

:blomster:

Dollsine sa for siden:

Gratulerer så mye med vektnedgang, jobb og mulig bosted Prutti! Og Bente da; hvor skal det vel bli av deg:D Kanskje hun sjefete sjefen er dønn misunnelig for resultatet ditt og må "ta igjen" på noe vis? Jeg synes dere er flinke alle sammen, og jeg er stolte av å kjenne dere. Dessverre trekker jeg ned suksessen deres, men det får nå så være. Suksesshistorien min er å ikke gå opp i vekt vet dere:rolleyes: Jeg må finne ut av hva jeg reagerer på før jeg gjør noe annet; det betyr å være på et snevert kosthold og så øke på med en og en ting over lengre tid. Utfordringen nå da jeg har "sluppet opp" litt, så er magesekken for liten. Så til frokost i morges ble det cocosa lell gitt. Må se på dette i dagene framover; jeg greier ikke å være så mett hele tiden :(

Piken; de sjokoladene du snakker om - er det veldig gode? Så gode og greie ift kh at jeg kan lete de opp? Eller...mener jeg har sett de på MENY her i byen.

Og du Prutt: hold deg til den 40% sykmeldingen du; du har med deg en del bagasje som gir deg noen ekstra utfordringer i hverdagen; bruk det flotte systemet vårt til å bli helt frisk. 60% stilling er akkurat passe for å rekke å jobbe med det som må tas tak i. Å starte på for fort og for omfattende kan på sikt gjøre at du går på en smell, og det er ingen tjent med - verken du eller moder Norge. OK?

På nrk1, Puls kl.1945 skulle det visstnok handle om lavkarbo kurer i dag. Tenkte jeg skulle titte for å se om det kom noen posetive nyheter :D - eller om det blir mest skremselspropaganda :eek:.

Dagens: en god kvinnelig kollega sa: Nå synes jeg ikke du skal bli noe tynnere. Tjobing, sa jeg. Ble glad da, liksom første dagen etter ferien og greier. Tror det kan forklares litt med at jeg har på meg en bukse som har blitt for stor, - men lell' da. Jeg suger det til meg!

Nå spiser jeg frossen funlight. Det er jo godt. Ble visst ikke noe turi butikken i dag heller, og her er det jo ikke noe mat.. Fant en pakke bacon i fryser'n - det blir middagen. :D

Kom forresten på at jeg leste noe om at du var bekymret Sanna.
Synes du skal gå til legen jeg, så du får svar. Jeg har jo gort det ganske jevnlig jeg, etter at jeg hadde en blackout. Fra før jeg startet på LCHF og fram til nå så er det ingen verdier som har endret seg. Og på meg sjekker de pinadø alt. (Fikk med 2stk A4-sider med ting de hadde kontrollert) Kolestrolen var helt strøken og uberørt.

Men jeg synes likevel at du bør sjekke for å ta knekken på bekymringene, - for det er i alle fall ikke sunt å bekymre seg.

Oki? :klem:

Gratulerer Prutti! Alt er jo på gang hos deg nå! :D Hurra! :)

Jeg syns de er veldig gode. Omtrent som vanlig melkesjokolade. Det er masse sukkeralkoholer i de (malitol stort sett) og ender opp med ca 2-2,5 karber per stk. Du kan jo prøve en :).

I dag stakk jeg innom ICA og der har de gjort klart for møllerens lavkarbobrød. Enten så har de ikke fått noen varer enda, eller så er det rett og slett litt for populært. Jeg som tenkte å prøve...
Men fant 70% sjokolade med mintsmak. Gleder meg til å prøve. Og fant ferdig "skrelte" pistasjnøtter. Nå gleder jeg meg til å spise pistasjis.

Tok meg akkurat en liten bit 70% med mint. Den var god! :D Kjøpte meg en pakke med 86% tidligere i dag, men den syns jeg var skikkelig besk. Ugh! Lurer på hvordan jeg kan få brukt den opp uten å måtte spise noe som smaker beskt?

Pruttilutt sa for siden:

Jupp, skal følge legens råd. :) Kjenner min egen begrensning og må respektere den.

Ble stekt bacon, rømme og litt fetaost til middag i dag. Yum-yum! Men sjeg ser på Puls.
Så det var en familie som hadde kuttet ut karboen, - de brukte salatblader som tacoskjell. At jeg ikke har tenkt på det før!!

Også snakket de varmt om asparges...har ikke vurdert at det var ok å spise det jeg. Det hadde jo vært ok å spist noe annet enn broccoli også..

Noen av dere som ser på eller?

Pruttilutt sa for siden:

Ser ikke på, nei. Det er vel rundt 0,2 eller 2,0 (:p) karb per 100 på asparges. De lange. Billigmerke. Namnam i skinkerull med majones på. Fnis.

Hvordan finner jeg ut sånt?
Diett.no er ikke med meg i dag...får ikke lagt inn noe på mengde / gram. Og når jeg forsøker å google asparges så finner jeg ikke no...

Blæ.

Glemte å si takk Pruttis. Var ikke meningen å være uforskammet altså.

Noen av dere som har testet lavkarbovafler? Fant en oppskrift her et sted.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss natreen
100 gr smeltet smør

Vet ikke noe om johannesbrødkjernemel, - ei heller om det kan byttes ut med noe annet... Men akkurat nå frister det å prøve.
Tror det er sukkersuget som kødder med hodet mitt etter utskeielsene siste dagen i syden...

Skulle forresten handle om sukker i neste episode av Puls, - håper sukkerindistrien blir hudflettet! :mad:

.....jabb-jabb-jabb....
skravla går liksom.

For all del - bare fortsett med det dere driver med.

Jeg klarer meg fint alene her inne.

:D

Sendte spm til Fedon og fikk svar !(noen må jeg jo snakke med når dere leker gjemsel med meg)

LCHF - Oslo: 03.10.2011 kl 17:03
Hva er det som tilsier at det er farlig for kroppen å være i ketose? Hvilke negative konsekvenser mener du det har å være i ketose - og hvordan kan man eventuelt følge opp dette?

Fedon Lindberg:Ketose er en helt naturlig biokjemisk prosess i kroppen. Alle mennesker har vært "i ketose" mange ganger i livet, f.eks. når man ikke har spist noe som helst i 12-15 timer. Imidlertid har det ikke vært slik at mennesket har vært i kontinuerlig ketose, med mindre man har ikke fått tak i mat i det hele tatt, eller i perioder hvor man ikke fant karbohydratrik mat. Mennesket som art kommer opprinnelig fra Afrika og der har det som regel vært stor tilgang på mat med karbohydrat (frukt, frø, røtter, nøtter). Det betyr at mennesket som art ikke har vært i kontinuerlig ketose, slik tilfellet er med katter for eksempel. Vi kan tåle å være i ketose, i alle fall på kort sikt. Det finnes dessverre ikke moderne gode studier på hva som skjer med kroppen hvis man går på ketogen kost i flere år. Det kan være at det ikke er problematisk, vi bare mangler studier som bekrefter eller avkrefter dette. Det er også unødvendig å være i ketose for de fleste og over lang tid. Trenger man det, er det best at det skjer under legeoppfølging, særlig hvis man har helseproblemer som sterk fedme, diabetes, høyt blodtrykk mm. Ikke minst av hensyn til behov for justering av medikamenter og ta blodprøver som viser at alt er OK. Måling av spormetaller, urinsyre, fettstoffer er blant aktuelle prøver å følge. mvh Fedon Lindberg

bente1 sa for siden:

Hei alle sammen. Har akkurat vært og danset litt, fått hodet vekk fra en del andre ting, deilig:).

Var hos healeren min i dag, hun var ganske bekymret for meg, sa jeg burde ta en sykemelding før jeg går på veggen.... Vet ikke helt jeg, pleier ikke sykemelde meg..... I morgen må jeg på jobb uansett for å ordne med en del ting. Mulig jeg tar noen sykedager etter det for å roe meg litt, så får jeg se etter det...:rolleyes:

Nysgjerrig nok: Asparges er topp. Frisk asparges, kokt bare noen få minutter i lettsaltet vann, en stor smørklatt som smelter over den på tallerkenen mmmm nydelig tilbehør til masse forskjellig middag! Spiser det ofte jeg;)

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha! Jeg liker stilen din Nysgjerrig. Du sier du og Bente er like. Jeg tror jeg henger meg med på likheten jeg og ;)

Jeg har prøvd noen vafler og de ble som pest og plage. Smakte omelett; og da lager jeg meg heller en omelett. Men jeg har jo spekulert på Pruttilappene i vaffeljernet da... Har du prøvd det Pruttis?

Jeg delvis så og delvis ikke så programmet; var opptatt med noe småtterier her (les: skravlet i telefonen med en venninne :p) og fikk med meg bare bruddstykker. Men jeg oppfattet at Puls ikke var direkte negativ? Mer at en må finne sin vei og ikke velge en ekstrem variant av veien? Uansett hva det blir?

JOhannesbrødkjernemel er fortykningsmiddel og et must på LK. Kjøpes på helsekosten, og er ganske drøyt i bruk. Tror jeg er på glass nr 2 på 15 mndr. Jeg bruker det i saus, i grød, i kaker, i knekkebrød osv.

Så bra Fedon svarte deg! Jeg er nok enig med ham i at vi ikke vet langtidsvirkningen av å være i ketose. Men, og da mener jeg MEN - hvor mange er i ketose hele tiden over flere år? Altså som ikke har en enda periode med mer kh, en "sprekk" eller sju? De fleste er vel i ketose til de har gått ned nok, og så øker de på. Forresten hørte jeg hu ernæringsdama på TV sa i kveld at hun var bekymret for at man ikke spiste frukt på LK. Javel tenkte jeg....hva med oss som ikke tåler frukt da, altså allergikere? Jeg kan kun spise banan jeg :( prøv den dere. Kun banan:eek::eek:

Dollsine sa for siden:

Og hvor er du da Nysgjerrig? Asparges er yummimat! Jeg steker de i smør jeg, og serverer med et lett dryss av salt oppå. Har det som tilbehør spesielt til kjøttretter. Eller skjært i biter og hatt i omeletten. Lenge siden sist faktisk, spiste meg litt lei en periode.

Jeg googler matvarer jeg er usikker på: søker på næringsinnhold og varen. Eller du kan bruke denne siden: www.næringsinnhold.no/ Ift asparges finner du mer om den her: www.næringsinnhold.no/asparges-r%C3%A5.html

Dollsine sa for siden:

Bentemor! Husk å ta vare på deg selv også! Jeg opplever deg som veldig flink å ta vare på andre (oss inkludert), og det kan være fort å glemme seg selv. Du skal høre på healeren din vennen; hun vet hvilke prosesser du går gjennom akkurat nå. Så får du hun sjefsdama i fleisen, noe som ikke gjør hverdagen lettere. Henne må du forholde deg til uansett, på den ene eller den andre måten. Å sykmelde seg trenger ikke være noe sjakktrekk, sett ift balansen på jobb, mellom deg og , mellom deg og de andre. På samme tid er ingen -verken du eller de andre - tjent med at du går deg på et langtidsfravær. Så du må kjenne på hvor du har deg selv, og gjøre det som er best for deg her og nå. Så det å ta noen dager borte fra jobb kan sette ting i nytt/annet perspektiv og gjøre det lettere å ta et valg om hvordan du skal forholde deg til tingenes tilstand.

Take care vennen!

Hvis healer dama er bekymret så er jeg det også. Kan du ikke høre på henne da? Gjør nå det du på død og liv må i morgen - og ta deg noen dager etter det. Noen dager til deg selv.

Er den Johannesmelet som fiberhusk? Eller hva?
Synes ikke Puls programmet var ille i det hele tatt jeg, faktisk mere nyansert enn hva jeg hadde trodd. Det var jo fokus på forskjellige metoder for å gå ned i vekt og forskjell på folk. For min del så funker dette, men det er også mye pga av dere. Hadde ikke dere vært her hadde jeg kanskje havnet utfor en noen av de krappe blodsukkersvingene. Takk for det.

Hvor jeg er? Titt-titt: jeg er her jeg!! Får ikke opp linken din.
Men fikk skikkelig lyst på sparges nå!! Bra butikken er stengt nå, så slapp jeg mat og fristelser. For nå er jeg rimelig suuuuuuuuugen. Sukkerabstinenser.

Blir i overkant for mange turer ut på balkongen i kveld....

Dollsine:
Oppdaget plutselig justeringen i signaturen din - HAHAHAHAHA!!!
Love it!

Dollsine sa for siden:

Tror JBK er noe annet enn fiberhusk; eller to sider av samme sak. Jeg er usikker, men bruker de til forskjellige ting. Kanskje noen andre har mer peiling? Jeg endrer innlegget etter å ha googlet forskjellen på FBH og JBK, og fant dette: Fiberhusk kommer fra en slags indisk plante og er et fiber. Johannesbrødkjernemel kommer fra johannesbrødtreet, og er utrolig nok et karbohydrat, men det har ikke karbohydrater

Merkelig at du ikke får åpnet linken; men åpne google.no, skriv inn næringsinnhold asparges og du får opp lenken. Og hva gjør du på verandaen da? Har du et lager av godterier der siden søtsuget er så kraftig?

Denne må dere lese damer: jeg har hørt historien før, og liker den like godt hver gang. www.mind.no/blogg/luke_sutrekopper

Dollsine sa for siden:

Mange måter å se dette på sjøh....
:D

bente1 sa for siden:

Takk vennen :hearts:
Ja, jeg heller til å ta noen sykedager, jeg føler meg sliten, det har vært litt for mye som har tatt på kreftene. Dessuten fikk healeren opp øynene mine litt da hun sa at husk hvis du brenner deg selv helt ut så risikerer du ikke å ha eneri nok igjen til noe - ikke en gang til dansingen....:eek: Dessuten var det utrolig interessant at nesten i setning nr 2 hun sa til meg spurte hun meg hva det var som foregikk på jobben...hvor hadde hun det fra, liksom, tidligere har vi kun snakket om HAN og meg selv...mer mellom himmel og jord enn øyet kan se, altså!:)
Men det er også så masse som skjer nå i forbindelse med jobben, så jeg er redd viktige avgjørelseer skal bli tatt over hodet på meg uten at jeg får innflytelse dersom jeg er borte....
Men jeg er også ganske flink til å legge bort jobben når jeg ikke er der, så derfor kan det hende noen få dager kan både være den nedstressingen jeg trenger og også hjelpe meg med å være sterkere i det som kommer.

Nysgjerrig nok: Så kjekt at du fikk svar fra Fedon! -Veldig bra at han tar seg tid til det! Synes også det meste av det han skriver der virker fornuftig. Har man ikke spesielle helseproblemer som tilsier det så tror ikke jeg man skal planlegge resten av livet i ketose. Fruk derimot er jeg kjempeskeptisk til - da kan man jo like gjerne spise andre sukkerholdige matvarer. Det kommer nok aldri jeg til å innføre igjen nei, vil ikke ha de blodsukkersvingningene. tenker mer på nøtter, bær, litt gulrot, bønner, linser og slike ting jeg da. Men nå tenker jo jeg å ligge under 50g på vedlikehold, kanskje annerledes om man tenker å ligge på rundt 100g, som vel er det Fedon Lindberg står for.

Jeg fant jeg fant - dævven der var det mye lurt! Takk. (Så det er der dere er når dere ikke er her;-)

Godteri på verandaen - hehe - genialt. Men nei; jeg ryker...:eek:

Søt historie, har ikke lest den før. Kanskje Bente skulle teste den på sjefen sin? Si det Bente: "Jeg skal forsøke å være bittelitt mindre følelsesmenneske på jobben, hvis du lover å være mindre psykopatisk"
Heia Bente - heia Bente- heia Bente- heia Bente- heia Bente- heia Bente!!

Elsker signaturen din, Dollsine! :D

Jeg ser dere skriver om masse forskjellig, men tror jeg har mistet innlegget ting først ble skrevet om, så da faller jeg liksom helt ut i resten av samtalerekka.

Nå er det min vaskeuke. Dag 1 i dag. Tror ikke noen er hjemme. Var nesten ikke noe å vaske! Hurra!

Lagde noen grove tekaker når jeg var i gang på kjøkkenet. Fant en oppskrift, og hadde oppi noen ekstra linfrø og solsikkekjerner. Håper de er gode. Er så stappmett etter middagen at det siste jeg kunne tenke meg nå er å spise en bare for å sjekke smaken. Har pålegg i kjøleskapet til å ha på, så må bare stå opp tidlig nok til å rekke å smøre noen til å ta med meg :).

Bestilte udos choise fra iherb for leenge siden. Den har fortsatt ikke kommet. Begynner å bli skikkelig utålmodig :(.

Dollsine sa for siden:

Hm...hvem er det som snakker her da du? Kontrollfreaken? Noen ganger kan det å la andre ta avgjørelsene over hodet på seg være ok, også i det videre arbeidet som en må ta del i. Spesielt for slike med kontrollbehov (som deg...og meg....og flere?). Selv om det er en uggen følelse der og da, så kan det blir bedre etterpå. Da er det litt lov å toe hendende og og la de med ansvar få ta ansvaret. Skjønner du hva meg mener?

bente1 sa for siden:

Herlig historie, Dollsine:D!

Hihihih - jeg skal kanskje prøve den setningen der på jobb, Nysgjerrig nok, og tusen takk for at du heier på meg, jeg trenger alle støttespillere jeg kan få:klem:
Håper søtsuget ditt snart går over, alltid tungt de første dagene før ketose-roen setter inn, men den kommer snart, bare hold ut!

Jeg bruker Fiberhusk til baking og JBK mel til tykning av grøt eller saus. Vet ikke helt hvorfor , bare det jeg har vendt meg til JBK mel er ganske dyrt, men utrolig drøyt i bruk, jeg har det lenge. Men er et must i smørgrøt ellelr rømmegrøt altså!

Pruttilutt sa for siden:

Dollsine: Har vurdert flere ganger å prøve det i jernet, men da må det noen justeringer til, ev. må røren stå ganske lenge på benken for å tykne.
Tror ikke jeg ville hatt i noe særlig mel av noe slag, men så liker jeg jo hverken soyamel eller tåler mandelmel, så jeg er jo like langt. Ev. går det an å ha i mer rømme for tykkelsen, noe smør, mer fiberhusk og ev. JBKM?

Bente: Du må ta vare på deg selv. Må. Du må fungere etter jobb også, og straks jobben tar all energi, så taper du hverdag på det. Har du det ikke bra i hverdagen stjeler det tid og energi på jobb. Alt kan bli tyngre; negative tanker hjemme og følelsen av utrygghet osv. på jobb. Ingenting er optimalt!
Vær så snill, ta deg noen dager, sortere litt tanker og følelser. Gjør noe gøy; ta ansiktsmaske og lakke tåneglene rosa. Ett eller annet.

bente1 sa for siden:

Hmmmmmmmmm følte jeg meg truffet av den elller.............;)

Dollsine sa for siden:

Takk Piken! Så bra det var lite å vaske; hadde jeg kunnet sagt det samme om mitt bovære.... :eek:

Det tar tid å få iherbvarer med airmailen, DHL derimot kommer ila noen få dager. Jeg har nettopp fått varer som ble sendt 6/9, og heretter velger jeg å heller betale noen få dollar for å få de fortere + levert på døra. Airmailen må jeg hente på posten, og det koster da å kjøre dit og :(

Hipphurra for at du gir deg selv noen dager!!
Kjenner meg godt igjen i tanken om at det vil skje ugreie ting på jobben hvis jeg ikke møter opp, - men det er helsen din det er snakk om. Og det er mere verdt en jobben.Det er tross alt bare en jobb, husk det (sier det til deg fordi jeg sier det til meg selv også)
Healeren din så det sikkert på deg, at det som opptar deg nå er "ferskt"...
Ja, moro at Fedon svarte. Så at det skule være mulighet for å sende inn spm på nettet etter puls i dag. Og at han hadde ment noe om at lavkarboopplegget hadde tatt litt av. Så da ville jeg spørre. Har jo tenkt som Sanna og vært litt bekymret for hva dette kan komme til å gjøre med kroppen, og lurt på hva jeg bør se etter av symptomer på at noe kan være galt. Så da spurte jeg likesågodt. :)

ååh. leste noe om at det pleide å ta mellom 8-12 dager. Nå har det jo gått over to uker, så begynte å bli utålmodig. Men om de ble sendt 6/9 så får jeg ta meg god tid og vente et par uker til. Æsj.

Du har sikkert ikke gått glipp av så mye, er vel stort sett jeg som har jabbet med meg selv her i dag. Knis.
Vaskedag? Hva er det? Sånn kjøkken og trappevask?
Håper tekakene din smaker i morgen da. hehe, jeg er så fysen at alt høres godt ut!! Skulle gjerne prøvesmakt for deg jeg veit du.

Lurer på om kroppen klargjør seg for ketose allerede...jeg fryser og er tørst som en ørkenvandrer. Eller så er det tilvenning til den norske høsten... Krysser fingra for ketose.

Har fått i meg MYE Cocosa i dag, 2 skiver salami, ett egg, en skive røkelaks, en pakke bacon, en spiseskje fetaost og en spiseskje rømme..

Pruttis: hørt noe mere fra Flørten el? Siden du skal begynne å jobbe så får du jo mere penger og mindre fri - kanskje dere skulle tatt den harryturen snart?

Dollsine sa for siden:

Stemmer det; i snitt 8-12 dager, men alt i mellom 1-4 uker :( Har en tid til å vente så er det jo ok, men hvis ting haster (som det oftest gjør når jeg har bestemt meg for noe) så ..... Det er en som sier her inne at tålmodighet er en god krem å smøre seg med. Den tuben har alltid vært tom når jeg har passert den :D

Nå er matpakka til i morgen laget ferdig; salat med litt egg og skinke. Rømme og majones som dressing. Blir godt ja! Skjønner det veldig godt Nysgjerrig som har søtsug på alt. Ta deg en slurk fløte; det hjelper på det verste. Evt pisk fløten litt så rommer den mer og. Jeg blir ganske så fasinert over hvor søt fløte - og rømme - faktisk smaker når en ikke spiser annet søtt ;)

bente1 sa for siden:

Jeg har bestilt to ganger og begge gangene har det tatt mellom 2 og 3 uker. Helt greit synes jeg, legger det bare inn i planleggingen. Og så har jeg gangavstand til postkontoret, så det er kjapt og greit å hente når det ikke er så tunge ting;)

Bør sikkert ta en ny bestilling snart kanskje.... kan ikke gå tom for stevia altså, er blitt helt avhengig av det:D

Ketosen kommer ketosen kommer :heia:

Ville bare avslutte kvelden her inne med å si tusen takk til dere vidundelige damene mine! Da jeg kom hjem fra dansingen i dag var jeg veldig usikker på hvor mye jeg skulle si, om jeg bare burde si hei og hallo og gruble litt for meg selv. Etter å ha fått skravlet litt om dette og følt den gode støtten og omtanken føler jeg meg såååå mye bedre. Utrolig glad i dere kjære venner :love: Natti natt alle sammen

Vaskeuke er sånn at hver av oss som deler kjøkken har ansvaret 1 uke om gangen for at kjøkken og fellesarealer er ryddige. Innebærer stort sett å gå med søpla og rydde ferdig vaskede glass og tallerkner inn i skapene + gå over gulvet. Så lenge folk ikke er hjemme, så er dette her knall.

Jeg sliter skikkelig med å komme meg inn i ketose. Klarer meg kjempefint når jeg er alene. Mandag - fredag ettermiddag er null stress. Så kommer helgen og jeg er hos kjæresten og så plutselig sitter jeg der og momser godteri uten egentlig å ha forstått hva jeg driver med. Kjempekjedelig. :(

Etter at jeg har sneket meg hjem til Appelsinen og spist tekakene hennes, så kommer jeg til deg i nat og stjeler matpakken din. Blir rar i knotten av matpraten deres. hehe!
Kjøleskapet er tomt, jeg har spist det som er der. Fant et glass med peanøttsmør, var ca en spiseskje igjen og den forsvant den også. Gosj.

Det beste var at jeg ryddet i kjøleskapet før jeg dro på ferie. Tok en sjau og kastet alt som var...ikke særlig friskt / ville bli ulekkert mens jeg var borte. Så puttet jeg alt i søpleposen, - og glemte den igjen på kjøkkenbenken.
Nå tenker dere at det var ille....?
Jeg har hatt håndverkere her mens jeg var på ferie!!
Og tror dere de tok ut søpla da? Nope. De har jobbet her i en uke - i DEN lukten. DET er ille. Må flire også...

Dollsine sa for siden:

Så bra du delte dette Bente. Det hjelper ofte å lese hva en selv tenker (eller høre hva en tenker). Om tilbakemeldingene du får ikke er helt i overenstemmelse med det du ønsker å gjøre (som jo kjenner flere detaljer enn oss), så er de med på å belyse situasjonen din slik at du står sterkere når du skal velge.

Og til den sjefsdama (har ca 0 i respekt for hennes lederstil), så vil jeg bare si:

Åh - du går ut med søppel? Vil du adopteres? Hehe - det var jo nettopp det jeg ikke gjorde liksom. Men, det hørtes ok ut med vaskeuke. Kanskje jeg skulle foreslå det for samboeren?? :D Han gjør jo stort sett som han blir fortalt, men jeg er så inni gamperæva lei av å mase / instruere / minne om..

Hvor lang tid bruker du på å komme i ketose etter en sånn pausehelg da?

Dollsine sa for siden:

Velkommen skal du virkelig være! Nå går jeg til sengs, men det er bare å ringe på så deler vi matpakka.

De fagfolkene trivdes sikkert hos deg Nysgjerrig; jfr denne:

God natt mine damer!

...vondt i hodet også. Check!

Blir ketose på meg i morgen tipper jeg....skal teste en stix før olelukkøye kommer i morgen.

Litt mere vann og en tur til på verandaen så er det kvelden her også. Den hodepinen er jo ikke noe å holde seg våken for...

Takk for en fin dag damer. Likte at dere dukket opp. Ble lei av å skravle med Fedon liksom. ;)

Nattinattis!

Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg kommer i ketose. Har ikke sticks til å sjekke med, og får ikke stålånden med en gang. Da jeg begynte på lavkarbo fikk jeg utslag på sticksen i tre uker før jeg begynte å få klager på stålånde... Kanskje jeg skulle kjøpt meg pinner å tisse på igjen, sånn for å sjekke. Er jeg heldig, så er jeg i ketose i morgen alt... Meeeen det tviler jeg på.

Dollsine sa for siden:

God morgen damer. Takk for en god skravleaften. Det ble litt seint for min del kjenner jeg, er litt trøttere enn hva godt er. I dag og :D

Er Flørten en dust. Hva har han gjort - eller ikke gjort - da? Var det bare sånn at det ikke ble som du tenkte? Eller at han kom med noe uventet utspill? Dette må vi få høre mer om vennen?

"Når det gjelder praktiske ting, er disse foretaksomme, selvsikre, myndige mannfolkene uerstattelige. Men når det gjelder saker der hjerte og følelser er engasjert, blir disse selvtilfredse kjekkasene av noen mannfolk direkte motbydelige."
Boris Pasternak

:klem: til verdens beste Pruttilutt!

Huff, Prutti. :klem:Klem til deg.

I dag målte jeg cm. Ned 1 cm på rumpa og 2 cm over puppene. Og jeg som ikke har noen pupper å miste. De er jo små fra før. Håper det er snakk om ryggfett (eller feilmåling).

Jeg har alltid vært smal i midjen, utstående mage og bred rumpe. Problemet har aldri vært midjen. Problemet har vært at rumpa var så stor i forhold til midjen.
Likevel har jeg gått ned 9,5 cm i midjen. Måler konsekvent 1 cm over navelen, så jeg vet jeg måler samme sted hver gang også. Lurer på hvor smal denne midjen er fra naturens side (for det er nemlig naturens side jeg regner med at dukker opp når kroppen syns den er ferdig slanka!).

Og: Elsker at jeg fortsatt går ned i cm på tross av at jeg ikke har klart å komme meg skikkelig inn i ketose etter jeg var syk. Lurer på hvordan vekta er :cool:

bente1 sa for siden:

God formiddag alle sammen og takk for en god skravlerunde i går kveld!:)

Hehehe Herlig bilde Dollsine - hvor tar du alle disse fra :)

Hva har han gjort nå, vennen? Sender deg en stor :klem: og håper det ordner seg!

Så bra - hvis du ikke trenger være i ketose for å gå nedover, så er det jo igrunnen ikke noe å bekymre seg for. Ikke endre på noe som fungerer, sier nå jeg;)

Dessverre går vi nok ikke alltid ned der vi ønsker det mest, bygningen vår er nok veldig genetisk styrt. De lårene mine vil være stor selv når jeg kommer ned på målvekta mi, det vet jeg jo. Og puppene er jo bare halvparten av hva de engang var.... Noen ting kan man bare ikke styre, får heller se på det totale resultetet. :)

Ja, ikke sant. Vil mye heller være slank og tilnærmet uten pupper, enn overvektig med små pupper...
Lårene mine var på ca 68 cm da jeg var på mitt største ( hadde enn GR-sultekur før jeg begynte på lavkarbo), og nå er de 10 cm mindre! Det er også her jeg kjenner vektnedgangen også, huden blir blitt ekstra pløsete like før jeg går ned i vekt.

MariaB sa for siden:

Hjelpes, til skravling i går da!! :eek: Har desverre ikke sjans til å få med meg alt der!

Skjønner at du, Bente, ikke har det så greit på jobben for tiden...men gratulerer uansett med en fantastisk nedgang!! :klem:Og gratulerer med ny jobb til deg, Prutti!

Her har vi hatt syke unger i mer eller mindre en uke snart, så jeg er rimelig sliten og lei...de er syke på skift stakkars, med feber og forkjølelse. Håper vi snart er ferdige, for i morgen reiser mannen igjen..
Feriekiloene vil fortsatt ikke helt vekk. Har 1,5 kg igjen, men midt i denne sykdommen er jeg nok ikke alt for flink med maten.
Nei, nå skal jeg ha noen krus med kaffe, så blir det nok bra! ;)

Pruttilutt sa for siden:

Piken og Maria: Hjertelig takk! :)

Flørten er akkurat det... en flørt. Og jeg mener bestemt at jeg ikke har mistolket noen ting, men at han er en redd liten harepus som tør når han tør, og trekker seg tilbake for å tenke. I d i o t.

Nuvel. Det blir som det blir. Nå konsentrerer jeg meg om å spise korrekt (kremt) og få kroppen over bena, blikket vendt framover og forhåpentligvis uten større problemer. Så får det rett og slett bare være.
Litt vannvektoppgang i dag. Var så sulten i går at jeg spist dessverre 1 grandiosastykke. Ikke var det godt heller. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Skjedde det noe eller er det det at det ikke skjer noe - glimrer han med sitt fravær?
Bra at du konsentrerer deg om deg selv, han fortjener ikke din oppmerksomhet nå Pruttis. En mann som ber om betenkningstid er det grunn til å være skeptisk ovenfor.

Nyt livet frøken: Kos deg med nye jobben, og den (fram til i dag) fine nedgangen du har hatt. Drit i gubben og grandiosaen en stund.

Pruttilutt sa for siden:

Han er fin på det å bare forsvinne slik han selv vil. Ut av syne, ut av sinn.
Akkurat nå er jeg der at "I couldn't care less". Prøver i alle fall overbevise meg selv om det. Blir noen dikt, det må jeg innrømme :p Rir vel av denne bølgen også. Kanskje på tide å bryte mønsteret?

Trøster meg selv med å spise rett. Vise de rundt meg at selv om jeg trøstespiser akkurat nå, så spiser jeg i alle fall det kroppen trenger. Fetaost, div. kjøttpålegg osv. Alt ordner seg.

Har du det bra? :)

bente1 sa for siden:

Kanskje trenger han bare tid, vet du. Men nå er jo jeg der at jeg synes de fleste menn er noen duster, så jeg kan si meg enig på det punktet uansett;)
Gjør akkurat som du gjør du: Fokuser på deg selv og livet ditt. Spis riktig, tenk på den nye jobben du skal starte i, få livet ditt inn i de banene du ønsker helt uavhengig av han. Gjør det som er godt og riktig for deg på alle måter, vennen:suss:

Brokkoli sa for siden:

Jeg kjøpte også en Atkins-bar i dag. Djeez, den smakte jævlig. Klarte bare å spise litt av den. Liker du ost? Jeg pleier å kjøpe Arla Gräddost, også ruller jeg sammen og spiser. Eller cottage cheese med litt kanel på.

Jeg lagde disse tekakene i går, og tok med meg to stk til skolen i dag (uten å ha smakt på de først!).
Herlighet. Disse kunne jeg ha spist mange av. Delte de i to (som et pitabrød) og fylte den med masse pålegg. nomnomnom!
Gleder meg til å dra hjem og lage mer! :D At ingen har tvunget meg til å prøve dette før.:rolleyes:

Bra de var gode, og godt at du er fornøyd. Hvis de ble så tykke at de kunne deles som pita så må det jo bli som en mix av brødskiver og rundstykker eller?
Hva var oppskriften da Appelsin?
Og hvordan er de på karber da..?

Kanskje jeg får somle meg til å bake i dag.... (hvilket jeg har sagt til meg selv leeenge nå)

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften:
lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/

Og så hadde jeg oppi linfrø og solsikkekjerner også, sånn for å få litt tyggemotstand.

En av spørsmålene under kommentarene på innlegget er antallet karbohydrater det er i dem. Og da svarer hun at det er maks 2 per stykk.

Dollsine sa for siden:

Hellu damer! Så koselig å logge seg på og lese dagens innlegg da gitt :)
Jeg er enig med deg Brokkoli, at Atkinsbarene smaker &%¤#, med unntak av den crispy varianten. Nå husker jeg ikke hva den heter, men de butikkene som selger Atkins, har sjelden den crispy (eller de er utsolgt).

Nysgjerrig; nå skal jeg fortelle om middagen min så hvis du fortsatt ikke vil høre om mat, så lukk øya! Hjortekjøttdeig (ikke tilsatt noe) stekt som en karbonade, krydret med salt og pepper etter stekingen. Den fikk ligge litt i stekepanna mens en de grønnsakene jeg hadde i kjøleskapet surret i en saus av fløte, rømme, litt baconost. Hele greia ble toppet av stekt bacon. Alldeles nydelig. Nå er jeg så mett at jeg ikke akter å gjøre noe som helst resten av dagen....

De kakene har jeg bakt i over ett år Piken. Hadde jeg visst at du måtte tvinges skulle jeg selvfølgelig gjort det for lenge siden! Glimrende som erstatning for brød, de gangene en er nødt til å ha noe (hører deg ja Prutt), eller som pitabrød som du sier. I det hele tatt til alt hvor brød er et poeng. Lag de litt store så er det lettere å fylle dem. Jeg baker mange i slengen og legger i fryseren. Tiner fort gjør de og ;) Og så imponerende cm-reduksjon du har hatt!

Pruttilutten, jeg synes du skal la den Flørten få bestemme tempoet sitt selv jeg. Signaliser hva du vil, og la ham ta neste skritt.

Håper barna dine er snart friske Maria; det er så vondt når disse små sliter:(

De kan fryses? PERFEKT!
Da skal jeg lage massevis når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Er en fyr på jobben her, som jeg nesten ikke prater med. I dag så kom han og sa hei da vi begynte, og like etterpå, så kom han med gave til meg:
En avocado! Med tallerken og plastbestikk! :rolleyes:
Ikke vet han at jeg går på lavkarbo (og jeg tror ikke han vet at jeg har kjæreste heller... og selv om han snakker dårlig norsk, så har jeg fått med meg at han mener jeg er den vakreste av alle...)

Dollsine sa for siden:

Så bra Piken! Litt oppmerksomhet kan redde selv den dårligste dag ;) Ei jente i busskøen hjem i dag fikk et enestående tilbud: en kar kom bort til henne og tilbød seg å bære henne på ryggen dit det skulle være. Jenta takket nei hun, men enn om han hadde spurt meg da:p

Dollsine sa for siden:

Hva skjer da? I går var det hektisk aktivitet, mens det i dag er bare meg selv? Greit nok å snakke med seg selv, men jeg vet da i grunnen hva jeg mener jeg... Så foreløpig ligger jeg på latsiden. Etterpå skal jeg snu meg:p

Dollsine sa for siden:

Ja ja. Det er en sånn kveld i kveld. Jeg tar hintet og logger av for å heller gå og legge meg. Kanskje jeg kommer meg opp til rett tid i morgen da :)

Godnatt damer!

Har du snudd deg enda, Dollsine? ;)

Det hjalp forresten å klage på iherb i går. Gjett hvem som hadde fått pakke på posten i dag :D.

Nå holder jeg på å lage enda flere tekaker. Lager noen "vanlige" og en stoooor. Den skal jeg prøve å bruke som pizzabunn. Gleder meg til å smake resultatet.

Pruttilutt sa for siden:

God aften! Jeg har blitt forkjølet :( Stikker i ørene, klør i halsen, øyer og nesa renner. Så fint!!! Flytur på torsdag til Tromsø + nyjobb på mandag. Herlighet, snakker om uheldig tidspunkt!

Skal ta meg en kaffe med fløte, kanskje det hjelper litt med noe varmt.
Vi har puslespill nr 3 på gang, snakker om dilla ;)

Grei time hos psyk i dag + samtale med fastlegen i Tromsø (selv om jeg har bytta til gammellegen i Bodø). Alt virker OK, full støtte til jobb fra begge to.

Håper tekakene er gode, kanskje jeg skal lage i morgen så vi (mamma og jeg) har noe å knaske på i Tromsø. Men; hvordan får jeg det gjennom sikkerhetskontrollen?! :p

God kveld videre, skjønnaser :blomster:

Det er ikke noe problem å få mat gjennom sikkerhetskontrollen. Det er flytende greier som er problemet. Jeg har reist mye med fly og aldri fått noen problemer med noe som helst av mat.
Jeg har forsåvidt heller aldri vært ute og reist og tatt ut noe som helst flytende av veska... Er bare små flasker i veska uansett... Lipglossen får stort sett være i fred ;)

bente1 sa for siden:

Godkveld damer!
Beklager jeg ikke har holdt dere med selskap i kveld, men det har jo vært salsakveld hele kvelden for meg:) Kjekt! Neste uke er det høstferie fra salsaen, så jeg måtte ta meg ekstra ut i kveld:p

Jeg har bestemt meg å følge rådet fra healerdama og fra deres i går kveld. -Jeg blir hjemme resten av uka. Skal roe meg ned, slappe av og prøve å samle krefter til det jeg aner konturene av neste uke.... Har i alle fall satt i gang prosessen i dag ved å kontakte både fagforening og bedt om en samtale med sjefen til sjefen. Mulig jeg blir innkaldt i løpet av uka til samtale, men i så fall får jeg bare ta det...

Sliten nå, så jeg får krype til køys - har mye mer tid i morgen til skarvling;)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har falt litt av lasset her. Har ingenting å meddele.
Bortsett fra at jeg, etter å ha hatt stabil vekt i lang tid, har økt kh betraktelig.
Litt frukt, mere meieriprodukter, nøtter osv.
I går merket jeg plutselig at en pintrang bukse var blitt for stor.
Opp på vekta og PANG ! Jeg hadde gått ned over 1 kg.
Jeg trenger faktisk ikke gå ned mer, så jeg ble mer overrasket enn happy !
Men det går seg vel til.
Nei, nå må jeg spurte på jobb............

God morgen! :)

Tekake som pizzabunn funka fint. Men skal jeg gjøre det igjen, så skal jeg steke bunnen ekstra lenge slik at den blir litt mer sprø. - og tynnere! :)

Nå er det straks skole. Og jeg er så trøtt at halve kunne ha vært nok, hvor er koffeinen ?

MariaB sa for siden:

God morgen/formiddag!

Beklager at jeg ikke kommenterer dere, men jeg ser nesten i kryss i dag...Denne møkkasyka vil ikke slippe taket, og når jeg tror ungene er på bedringens vei så er det faen meg på an igjen. Beklager sterk ordbruk... Minsten holdt det gående fra kl 21-03 i natt, feberfri men tydligvis noe som plager han...kl 06.30 våkner eldstemann, som jeg trodde var frisk, full i feber og kaster opp over hele sofaen :eek:
HELDIGVIS fikk mannen beskjed om at han ikke skal reise ut denne uka allikevel, så vi er da to om dritten...

Maten går til helvete, det er ikke egg og bacon som frister mest for å si det sånn...

Pruttilutt sa for siden:

Huff for en runde, Maria! Men... hadde egg og bacon fristet så hadde det vært noe galt ;) Hadde et par-tre uker med småkvalme hele tiden tidligere i høst, og da hjalp ikke tanken på fett noe særlig. Gikk i grove brødskiver med smør og banan på. Eneste jeg har lyst på når jeg er syk, rart med det. Eller spiralloff med smør og servelat :p

Her har det gått i ett; feber, snørr, arbeidskontrakt, undersøkelser, leilighetsjakt og banksamtaler. MÅ HA DEN! Ja, altså, jeg har funnet en leilighet jeg ønsker. Er i nærområdet, 65 kvm, alt jeg trenger!

bente1 sa for siden:

God dag alle sammen. Jeg har brukt dagen på å sove lenge, slappe av, langt bad for å myke opp skuldre osv. Kjente jeg trenger dette:)

Maria: Uff stakkars dere . Det er utrolig slitsomt med syke barn, og om høsten går det jo nesten i ett med det der i småbarnsaldere. Godt at mannen i alle fall blir hjemme og hjelper til! Trøste :klem: og masse god bedring til hele familien.

Pruttis: Ååå har du funnet leilighet også, så kjekt, alt skjer på en gang nå skjønner jeg. Ønsker deg masse lykke til med å få leiligheten, krysser fingrene for deg:4klover:

MariaB sa for siden:

Takk for gode ord! :klem: Det er heldigvis ikke jeg (bank i bordet) som er syk, kun barna. Men for all del, det er nok ;) Det har heldigvis ikke blitt mer oppkast, og feberen har roet seg, så kanskje det er på vei vekk allikevel!

Prutti: Så gøy med leilighet!! Virker som om mye går i orden og dagen! :)

Bente: Så deilig å bruke dagen på seg selv! Det fortjener du jammen :klem:

Dollsine sa for siden:

Tirsdag har du forumfri Bente; da er det jo danseaften, det vet vi. Veldig bra du tar fri resten av uka. På inspirasjon av deg avspaserer jeg også i morgen og fredag. Kjenner skuldrene falt ned ett par-sju hakk da jeg fikk ja fra sjefen. Takk-oh-store-sjef:p Bra Bente!
 <aside class="bbquote">

Sanna 1 sa:

Jeg har falt litt av lasset her. Har ingenting å meddele. Jeg hadde gått ned over 1 kg.
:eek: Har ingenting å meddele Sanna sjøh. Neida. Fortsetter å gå ned vekt, men det er da ingenting! Klart dette er viktig Sanna! Kos deg på jobb og les dette når du er hjemme. Jeg vil gjerne ha slike oppdateringer fra deg!
<aside class="bbquote">

Appelsinpiken sa:

Tekake som pizzabunn funka fint. Men skal jeg gjøre det igjen, så skal jeg steke bunnen ekstra lenge slik at den blir litt mer sprø. - og tynnere! :)
Synes du de ble gode som pizzabunn? Jeg likte ikke den svampete konsistensen jeg:confused: Mulig det er fordi ordentlig tynn pizzabunn er noe av det beste jeg får. Jeg spiser heller skorpene enn selve pizzaen.... Så tekakebunn var nedtur til gangs.... Kjære Maria. Har tenkt på deg i dag, og hvordan du har det med syke barn. Så bra mannen din er hjemme slik at dere er to om det! Ikke tenk så mye på det med maten nå; det blir bare pes. Og med 20-50 g kh om dagen har du en del å gå på. Benytt deg av det nå, ligg i øvre del av målet ditt. Så kommer resten etterhvert, og så går det seg til. Kanskje er det litt som dette i heimen din nå :D? Er du og syk? Huff da; det er jo tiden for basselusker som sprer seg fortere enn enkelte skifter truser. Håper du er frisk når du skal på jobb neste uke. Krysser fingrene for leiligheten!!

Så litt humor for oss damer:

Dollsine sa for siden:

Så.... det var tilbakemeldingene fra meg. Siden jeg har tatt meg fri ett par dager og sliter med å la høykarbovarer være:realmad: har jeg vært og handlet masse cavaliersjokolade, store IFA og KIMS baconkrisp i dag. Tenkte å bake knekkebrød senere i kveld, akkurat nå drikker jeg kaffe med masse fløte (les: fløte med kaffe i) + noen dråper stevia. Er sliten, men kjenner at jeg holder på å "lande" og slapper godt av nå. Tråden og avisa er lest, vaskemaskina er satt på, har tent opp i ovnen og når mørket senker seg så tenker jeg å tenne litt lys. Gleder meg til å slappe av og sitte lenge oppe i kveld, og sove utpå i morgen. Har absolutt ingen planer; enn det da gitt. Det er jo en gave i seg selv!

Jeg ønsker å dele en klem med dere; nyt denne da:

bente1 sa for siden:

Så godt det er på vei å roe seg litt, Maria, håper du får en god natts søvn uten masse nattevåk i natt!

Dollsine - da er vi to som skal late oss de neste to dagene;) Så bra at du også får senket skuldrene og slappet litt av! Begynn med å kose deg med varme i ovnen og masse lys du, hørtes deilig ut i høstmørkeret! Og så masse godt du hadde kjøp deg inn da - hørtes fristende ut. Heldigvis er jeg strappmett;)

Sanna: Hvis det går så greit å komme på vedlikehold og øke litt på karbene, så trenger jeg kanskje ikke grue meg sånn? Jeg er jo såååå redd for det søtsuget og sulten jeg vet følger med økt karbonivå.... Kanskje er det ubegrunnet?:rolleyes: Siden jeg ikke har så langt igjen til målvekta mi nå, så tenker jeg stadig oftere på hvordan jeg skal gjøre det...

Appropo det med "etter slankekuren": Kjøpte Hjemmet denne uken, siden det stod noe om Lavkarbo der. Der ble Skaldemann intervjuet. Han sier han nå har levd i ketose i 10 år og har det helt topp. Da han beynte sier han at han ble spådd både tidlig død og allslags sykdommer, men nå har holdningene rundt han endret seg enormt. Så - kanskje er det ikke så farlig om jeg ikke greier dette med økning av karber..... - da får jeg vel bare forbli i ketose slik som han kanskje....:cool:

I dag har jeg bare dullet rundt. Lest litt bok, ordnet noen salsating, ryddet litt, vasket litt klær, handlet inn litt ekstra mat, bakt nistemuffins til sønnen - slike småting som man ikke alltid rekker over i den travle hverdagen. Til middag hadde vi smørgrøt og spekemat, så jeg er rimelig overmett i dag. Skal ikke store porsjonen til for å bli mett, skikkelig høyoktan drivstoff;) strengt tatt er det litt "tirsdagsmat", siden jeg trenger ekstra brensel til salsaen, men sønnen min ba så pent om at jeg kunne lage det til han i dag, for han rakk ikke hjem før jeg dro på salsa i går:D

Dollsine sa for siden:

God kveld damer! Da har jeg studert innsiden på øyelokkene; deilig å slumre under pleddet på sofaen. Og det beste av alt er at jeg kan gjøre det i fire hele dager framover:smile:

Hvor er dere da?

bente1 sa for siden:

Du og jeg i dag Dollsine :suss: Fire dager under pledd på sofan sammen:D

Dollsine sa for siden:

Åhhh......fire dager med bare slumring.....

bente1 sa for siden:

....og så har jeg funnet fram pepsi maxen;) koooos - kom og sleng deg i sofan med meg

Dollsine sa for siden:

Ah...maxemax. Jeg som var så stolt da jeg greide å la være å kjøpe max da jeg handlet i ettermiddag. Jeg ligger allerede under pleddet; har vært her i over tre timer. Nå tenkte jeg å reise meg :eek: og gå og bake de knekkebrødene jeg tenkte å lage. Mekker en kokoskake i samme slengen så jeg slipper å tenke på mat de neste fire dagene :D:D

bente1 sa for siden:

Kokosbrød skal jammen jeg også bake - men i morgen tidlig slik at jeg kan spise det varmt med smør som smelter på det til min sene frokost/lunch :p

Er i grunnen fremdeles mett etter den heavy middagen...

Dollsine sa for siden:

Nå er knekkebrødene i ovnen, og kaka er snart klar for å stekes. Glemte at jeg ikke kunne steke de samtidig :eek: Noen ganger er jeg bare sååå rotehue! Men men, det går da bra tenker jeg. Greide å rote mye da jeg holdt på i dag; begge disse rotegreiene er typiske tegn på at det er nødvendig med et dypdykk under pleddet noen dager. Men i dag har jeg vært kjempeflink til å ikke spise noe høykarbomat da! Et par osteskiver til "frokost" litt utpå formiddagen (mest for smakens skyld) salat med skinke, grønnsaker, agurk, majo og rømme til lunsj. Samme salat til middag med røkelaks til, og nå restene av lunsj og middag;) Når behovet for "noe" har meldt seg så har jeg spist litt baconkrisp og mye IFA. Og siden jeg ikke orker å gå og hente farris OG har vært så flink i dag, så tar jeg meg en Lysholmer lite til salaten. :D:D Og vet dere, etter at jeg droppet ekstremlavkarbo har jeg nesten ikke vært hoven i kroppen. Ringene sitter løst igjen, men ikke buksa da:(, den strammer litt for mye ja.

Jeg må nok gå over til flere måltider om dag; iaf lunsj, middag og kvelds framover. Jeg blir helt desperat i hodet og tenker på mat hele tiden hvis jeg bare skal ha to måltid. :eek: Og det hjelper ikke at jeg ikke er sulten altså! Mat-mat-mat-mat Jeg måtte sjekke kalenderen og om ei ukes tid får jeg "besøk", men det er litt tidlig å være så desperat da.

Siden jeg nå likevel tenker å "ta den helt ut", så planlegger jeg en poltur i løpet av de nærmeste dagene. Jeg kom over denne siden, hvor de gir vinanbefalinger til oss med migrene. Da er det håp for å bli litt surrete igjen :full:

Pruttilutt sa for siden:

Nesa er sååå tett! Men å renne kan den. Rart det der, at man sier man er tett i nesa og snyter seg annehvert minutt. Faktisk så ille at det er like før jeg henter en tampong! Blir spennende å reise med fly i morgen med denne formen.... Skal kjøpe med "Fort Frisk" på apoteket i Tromsø i morgen, ta meg en støyt før undersøkelsene på sykehuset, så er jeg mest sannsynlig bedre par timer etterpå. Den funker, altså! Husker tidligere i år, jeg var desperat etter å bli bedre for jeg skulle møte Fyren i Tromsø. Kjøpte den, dro hjem og kledde på meg masse,masse,masse klær, lagde trylledrikken og sovna etterpå. Våknet en time senere og var feberfri og full av energi. Herlig.

Har lavkarbofri nå pga. undersøkelsen i morgen. Kan ikke ha "besøk" i morgen pga. undersøkelser og da hjelper det å spise karb i og med at mensen forsvinner. Merkelig, men fint akkurat nå!

Nå skal jeg se mer på TV før jeg sovner her i pledd iført lester og skjerf. :hearts:

Dollsine sa for siden:

Tampong i "desa"; synes jeg ser det for meg! Egentlig genialt da. Du må ta nesespray før flyreisa i morgen, så slipper du så mye dotter i ørene. Men hva er den Fort frisk-greia? Det har jeg aldri hørt noe om jeg?

Og det er merkelig at besøkene er borte når du spiser karbo da. Håper du er tøffa nok til å spørre legen i morgen! Jeg har sett at flere har samme problem, men ikke over så lang tid som deg vel?

Jeg har jo disse utslettene mine, som er på vei bort nå (heldigvis!!!). Jeg har jo tenkt det kunne være noe jeg reagerer på (er allergisk/intolerant mot en del mat :(). Men ei dame på helsekosten i dag, spurte om kroppen holdt på på kivtte seg med stoffer den ikke trenger. Mulig det kan være en løsning?

Dollsine sa for siden:

Jaggu ble klokka over elleve i kveld og! Går jo flere kilometer når jeg skal legge meg, så jeg er ikke i senga før om en halv time. Godt jeg kan sove utpå i morgen! Sov godt alle snupper; skravles i morgen? Noen jeg har savnet her i dag altså.... :D

Pruttilutt sa for siden:

Her er den Fort Frisk-greia. Eller, slik ser den i alle fall ut. Apotekdama sa til meg at det er noe urter som renser, og jeg tror jeg var både tett i nesa og i ørene når hun snakket, for jeg husker ikke så særlig mye mer enn det :p Men, den hjelper. Jeg skal ta den som en kur denne gangen, ikke bare som en engangsstøyt.

Utslett kommer ikke for en grunn. Jeg får utslett av tropiske matvarer som tomater, jordbær, appelsiner osv. Skikkelig utslett. Som barn så jeg ut som en jordbær. Søster får utslett når hun er stresset og/eller ikke har det bra psykisk. Bror er atopiker med kronisk eksem, og hudlegen sa til ham at han skulle spise det han ville og heller merke selv hva han reagerte på med årene. Noen utvikler å tåle mer, jeg kan f.eks. spise jordbær nå uten å få helt hetta. Men det meste av allergi (fra mat) kommer fra tarmen, sa hudlegen. Noe som ikke er helt ferdig utviklet i tarmen, kanskje det har noe med toleransen å gjøre? Jeg har ikke peiling egentlig, bare trekker inn noe jeg har hørt her og der. Utslett er i alle fall en pest og en plage. Tørr hud? Ringkløe? Flass?

Hei damer.
Er bare innom for å si hei egentlig.
Har mensen (eller besøk som dere sier) og da er helvete igang igjen da; sint, lei meg, kjefter, griner, deppa, negativ, usikker, sjeldent destruktiv til å være meg. Og gud som jeg hater det.
Det er vel ingen (untatt dere) om jeg ikke er sint på nå, inkl meg selv. Fulgte med i tråden helt til Pruttis spurte hvordan jeg har det. Da kom tårene og så var det liksom gjort.
Hva i all verden er greia med å ha det sånn hver eneste måned????? Sånn, nå skal jeg forsøke å ikke klage mere.

Kjøpte kjole går, - dvs kljøpte 4 kjoler i går. Til opplegget på søndagen (folka med massør til gullfisken sin) som jeg gruer til. Og skal låne støvletter av mamma. Tror det kan bli fint jeg. (Akkurat nå så tenker jeg at jeg blir jo ikke fin uansett. Men jeg er ferdig med "besøket" til helgen, så det kan hende jeg innfinner meg med meg selv før den tid. Pr nå er jeg min egen værste fiende.
Oups - der klagde jeg litt til.)

Jo da, - men da forstår dere hvorfor jeg tar pause fra tastene når det står på som værst..
Fant denne på facebook; synes den var god og ville dele med dere.

Klem til damene mine - og beklager drittsinnet.

...den dårlige humoren min er i alle fall på vei tilbake.
Måtte dele denne også - var jo rene lavkarboreklamen...

MariaB sa for siden:

Morn morn!

Håper dollsine og Bente er langt under dyna ennå ;)
Prutti: god bedring!
Nyskjerrig: æsj, kjedelig med sånn vanskelig pms da!:klem: jeg blir også mer plaget etter som åra går, men jeg blir "kun" en skikkelig nebbete bitch :p vedder på du blir kjempefin i en av de nye kjolene!

Her har vi hatt en god natt, og nå håper jeg virkelig at sjuka er på retur! Går snart på veggene av å være så masse inne... Baking var en god ide..knekkebrød kanskje, og oppskrift på kokosbrødet vil kanskje noen dele med meg igjen?:) :)

Skulle ønske jeg hadde besøk...!
Er så stressa om dagen at jeg fikk delvis besøk hele forrige uke, og denne uka (som jeg egentlig skulle hatt besøk) har jeg blitt fullstendig glemt. (Noe som så klart medfører bittelitt angst! eller lettere panikk).

Nå må jeg komme meg på skolen. Blir laaaang dag i dag. Skal skrive ferdig innleveringsoppgaven til i morgen, og er bare sånn rundt halvveis nå. Og så har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg fremdeles sitter i senga og for at jeg ikke fikk lest så mye i går.
Altså.. innleveringsoppgaven er frivillig og det er deilig å kunne strukturere sine egne dager. Jeg har vært student i en del år alt, og det er først nå jeg har funnet ut hva jeg faktisk vil drive med. De andre årene jeg har studert har jeg endt opp med å lese maks en time om dagen (gjerne samlet til en enkelt dag i uka). Eksamen gikk så klart ikke så bra.
Nå derimot har jeg angst om jeg ikke er på skolen senest klokka ti, og sitter der til seks-sju. Alt er snudd på hodet. Så kan være derfor jeg ikke har besøk. Håper det er derfor. :(
Og det ER digg å strukturere sin egen dag, men det innebærer mye dårlig samvittighet når alarmen gikk klokka sju, og jeg har ligget og halvsovet til klokka ti, og etterpå sliter med å komme meg ut av senga. Hater sånne dager.

I går var jeg og kjæresten på date :love:. Vi dro på tgi fridays på aker brygge. Og dere.. biff med fløtesaus og brokkoli:rolleyes:. yumyum. Den ble servert med en hjemmelaget potetmos med cheddar. Smakte på den, men ble mer enn mett nok av den biffen altså.
Så koslig kveld med han. Må virkelig nyte å treffe han sånn som i går. Er liksom noe helt spesielt å dra ut sammen sånn enn det er å bare sitte og sløve en lørdag.

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen. Ønsker alle en god dag!

Kjæreste, skjønneste Nysgjerrig nok :hearts:: Forferdelig å ha det slik hver måned. Føler veldig med deg, men heldigvis går det jo over etternoen dager da. For meg gikk heldgvis alle pms plager over etter at jeg fikk barn. Vær sint på alle andre, du, men ikke ta det ut på deg selv kjære du. Jeg er helt sikker på at du ser helt fantastisk ut i de nye kjolene dine! Du skal gå i selskap i helgen og vite at du er tusen ganger mer verdt på alle måter enn de folkene med massør til gullfisken. Ryggen rak og hodet høyt hevet. Sender deg masse masse tøsteklemmer :klem:

Maria: Godt å høre at du endelig har fått sovet litt i natt og at ungene er på bedringens vei:)
Her har du det kokosbrødet. Bruk 1,5 l form, hvis ikke blir det for flatt (evt lag større oppskrift hvis du bare har større form).

Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min

Jeg sov lenge i dag og har enda ikke fått rotet meg til å begynne og bake selv. Lat - lat - lat. Kjenner at skuldrene har senket seg bittelitt, så håper også at energine kommer tilbake før helgen er over og jeg må møte virkeligheten igjen mandag....:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.