< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Sanna 1 sa for siden:

[quote=Dollsine;

Jeg syntes også at den Udo's greia var ganske grei til å begynne med, men nå blir den værre og værre. Men ondt skal ondt fordrive.....
Vet dere, - jeg synes det er værre å holde proteinet lavt, enn både kh og fett ! TIPS ??

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen!

Prutti: Velkommen hjem! Håper du får den jobben du ønsker deg, det hadde vært så kjekt, skal holde alle fingre krysset for deg!:4klover::4klover:
Og du vennen: Snu ryggen til den selvforakten og skamfølelsen, den hverken hjelper deg eller fører noe godt med seg ( sagt av en med laaaang og altforstor erfaring med selvforakt). Ta heller å hold godt fatt i den målbevisstheten og viljestyrken din, den vil hjelpe deg igjennom hver eneste dag framover og gi deg all den styrken du trenger til å komme dit du vil. Håper de første dagene med kostomlegging ikke blir så altfor tunge for deg, du vet jo fra før hvor mye bedre du vil føle deg så snart du er stabilt i ketose en stund. Masse lykke til vennen. -Og så er vi her vet du - få det ut her inne, det er derfor vi er her :klem:

Foksy: Jo jeg føler faktisk at den healeren hjelper meg veldig. Det eneste er at jeg kunne tenke meg å gå litt oftere, men det er også et økonomisk spørsmål..... Har veldig fokus på å få meg på et følelsesmessig bedre sted, at jeg skal fokusere mere på meg selv og hva mine behov er og å få fram den styrken jeg har boende i meg. Tror egentlig dette vil hjelpe meg på mange områder når jeg kommer dit. Men inngrodde mønstere kan være vanskelige å endre, så litt tid må jeg vel regne med at det tar.
Og den kaka di så veldig god ut mmmmmmm. Tror jeg må prøve den en gang:)

Reiser til London for et jobbmøte rett etter jobb i dag, kommer hjem sent fredag kveld. Jeg tar med meg pc, men vet ikke helt om det er nett jeg kan koble meg på på det hotellet, og morgendagen er jeg i møter fram til jeg reiser til flyplassen igjen. Kommer innom og hilser på ett par ganger i løpet av arbeidsdagen i dag, hvis det lar seg gjøre, men om dere ikke hører noe fra meg før fredag kveld, så vet dere nå i alle fall hvorfor.:)

Pruttilutt sa for siden:

Jeg kutter eggene hvis jeg ser jeg har vært høyt på proteinene.
Mange bekker små...

Jeg er så trøtt at det gjør vondt. Øyelokkene knirker, hører til og med pulsen slå, pusten går som når jeg sover. Hvorfor er jeg da våken?
Første jeg gjorde da jeg stod opp var å gå mot kjøkkenbenken og ta et par-syv brødskiver. Enda mer sur. Tenker på vekta som jeg snart skal utfordre; tanken gjør meg enda surerere. Tenker på jobbintervjuet jeg er invitert til, men som jeg ikke ønsker. ENDA MER SUR! Tenker på min egen situasjon mtp. mat; forbanna. Selvbildet på bånn, magen står rett ut, lårene flater utover, brystene tunge som f, fotbladene hovne som om de er fulle av vann. Jeg prøver forklare til meg selv at noe av dette er vann, at jeg kan ta det med ro. Bare jeg kommer meg inn i ketosen, så skal det nok gå. Må, må, må!

Kommer til å ha enorme utfordringer mtp. maten i og med at jeg bor hos mamma. Jeg får ikke roen til å utfolde meg slik jeg ønsker. Hun er grønnsaksfrik- jeg motstander. Jeg tenker fett,fett,fett og hun egg,egg,egg :p Men hun er flink, da!

Skal bake peanøttkaken og invitere familie til helgen. Kaken var såpass suksess at til og med mamma foreslo å bake opp et par-tre bunner så vi har i fryseren. Morsomt. Jeg har aldri klart å bake noe godt før, kun middagsmat og frokostretter jeg har klart å lage. Har noen av dere prøvd dere på kaken?
Kaken heter Mmm ettersom onkelen min satt å stønna hele tiden mens han spiste den :p

Jeg har så mange negative tanker som tynger meg ned, som ikke inspirerer til å spise korrekt, som ikke pusher meg i rett retning. Det er som en besettelse. Men hvorfor? Hva er det nyttig for? Skal ikke jeg være min egen heiagjeng? Hvordan skal jeg klare dette om jeg ikke spiller på lag med meg selv? Må tråkke forsiktig nå...

Håper dere har det fint, mine engler. :hearts:

Pruttilutt sa for siden:

God tur til London, kjære Bente miii <3

bente1 sa for siden:

Kjæreste Pruttilutten:
Du vet den selvforakten er din aller værste fiende, den drar deg bare lengere ned, hent fram målbevisstheten, viljen, styrken inne i deg, den er der, det vet du godt vennen.:klem: Ikke se mer i det speilet om det hjelper, ikke fokuser på vekta eller diett.no. -Fokuser kun på hvodan du vet du må spise for at du skal føle deg bedre, du kan jo dette så godt, bruk all den kunnskapen du besitter! Og hvis jeg også får lov til å være litt sjefs-bossy her;): Start NÅ! :ja:Glem hvordan dagene har vært, glem hvordan denne dagen startet. Det er akkurat her og NÅ du endrer på hvordan resten av dagen og dagene framover blir. Jeg tror du vil føle deg utrolig mye bedre så snart du er på riktig vei! Og ja, du klarer kanskje ikke å gjøre alt 100% som du ønsker det så lenge du bor hos mamma, men 90% er også bra, og grønnskaer og egg er bedre enn brød og sjokolade! Ekstra fett kan du enkelt tilføre selv. Og så kan du tilby deg å lage en del av maten, slik at du får mer kontroll på hva den inneholder. Hold fast i den viljen din, jenta mi!!!! Dette er sagt med stor kjærlighet altså, det håper jeg du vet:love:

Jeg har forresten laget den Peanøttkaka di, og jeg synes den ble kjempegod. Serverte den både til ungene, som er glad i lavkarbo mat og datteren min sin samboer som er høykarbo-freak, og alle spiste godt og syntes den var kjempegod! Kommer definitivt ikke til å bli siste gang jeg lager den, nei!

MariaB sa for siden:

God morgen!

Foksy: Kjekt å se deg her inne!!
Prutti: Velkommen hjem! Uff, ikke gøy å føle seg slik! Hev hodet vennen, i dag er en ny dag! :klem:
Bente: wow, god tur til London! Er det bare jobb, eller blir det tid til litt shopping og moro også? ;)

Veide meg i dag, og jeg har nådd milepæl nr 2!!!!!!!!! :D Vekta viser at jeg har kommet meg ned på 67 tallet, 67,9!!!

Pruttilutt sa for siden:

Bente: Hjertelig takk for en hard, men kjærlig hånd. Jeg kommer til å printe ut innlegge ditt og lime det inn i dagboka, så kan jeg kikke på det når jeg trenger det. :hearts:

Maria: Jeg er så glad på dine vegne! Husker følelsen; da jeg hadde som delmål 2 å komme under 100. Har faktisk bilde av vekta den dagen :D
Good feelings - hold on to them!

Nå er baconomeletten fortært. Masse purre og rødløk, det liker jeg.
Fortsatt sulten, da... Innkalt til intervju! HOH! Men; jeg hadde misforstått fullstendig. Jeg trodde nemlig stillingen jeg ikke ville ha var i somatikken, altså på en avdeling hvor det bare jobber sure megger. Men! Det var i psykiatrien! Og dét har jeg lyst til å prøve meg på! Så, god start!

bente1 sa for siden:

:hearts::hearts::hearts:

Bra start, vennen, sulten gir seg om noen dager vet du, just hang in there!!!!
Og så kjekt at det var akkurat den jobben du hadde lyst på da! Masse lykke til på intervju, jeg har en god følelse på at det ordner seg:)

Wow gratulerer, så kjekt, nå er det jo ikke langt igjen til "brudekjolevekta"!!!:heia: Sååå herlig når en kommer til delmålene sine. Mitt neste delmål nå er å komme under 70, er såå spent på om jeg kommer dit ved neste veiing eller om det tar litt lengre tid. Kommer kanskje litt an på hvordan jeg greier å løse matutfordringene på reise disse to dagene....

Nei, på disse jobbreisene er det aldri tid til noe shopping og kos er jeg redd. Ting som må forberedes kvelden før møtene, så møter hele dagen og direkte ut på flyplassen rett etter jobb. Kontoret og hotellet er litt i utkanten (Paddington), så jeg kommer ikke en gang til å dra inn til sentrum:rolleyes:

Nysgjerrig nok sa for siden:

Halloooooooooo!!! JEG ER HER!
Er innom hver dag via mobilen, men på den får jeg ikke postet svar (Gammel mobil - event gammel dame). Så skrev jeg et laaaangt innlegg i går, også lot det seg ikke poste. Ble sint - og det ironisk var jo at jeg hadde skrevet mye om sinne. Bare så dere vet det så ble dere spart for et skikkelig møkkainnlegg! Har den berømmelige uka - og da er jeg ikke god altså. Synes livet er for jævelig, ser null verdi i meg selv og finner egentlig mest feil og mangler på de rundt meg også. Grusomt. Og det skyldes jo hormoner som jeg ikke får gjort så mye med. + at det medfører sjokoladesug = dobbelt urettferdig!!

Appelsinpiken: Når de har punktert deg så får de i det minste lappe deg sammen igjen. Og det er bra du blir sjekket i alle bauer og kanter - men ta kontakt med fastlegen din. Sykehus sjekker at det ikke er noe forferdelig galt, mens legen sjekker resten. Be om en utvidet blodprøve som kan gi deg en tilstandsrapport over vitaminer og mineraler!

Bente: - du Bente. Jeg føler så med deg!! Bra du opplever at du får hjelp av healeren. Hvis du synes det blir for lenge mellom hver gang så kanskje du etter en time skal skrive ned det viktigste dere kom fram til - lage et referat - så kan du titte på det i mellomperiodene, for å minne deg selv om hva som ble sagt og for å holde prosessen mentalt gående i hodet. Men - bare for å si det: du er verdt mye!! Du er kanskje bare verdt noe for noen få, men undelig mye for mange andre. Du er verdifull for meg. Du skylder du deg selv å finne verdien i deg selv også. Men det kan du jo få folk rundt deg til å hjelpe deg med også - spør en god venninde hvordan hun ville beskrive deg, hva dine beste egenskaper er - eller hva det er ved deg som gjør at dere er venninder. Også er du rask med å suge til det de svarene du får.

Dollsine: På vei langt inn i ketosen igjen? Blir bra veit du!!
Når det gjelder Køben så er det i alle fall min favorittby #1 - men jeg kjenner deg jo ikke sååå godt, så det er vanskelig å komme med treffende anbefalinger. Er du "alterantiv-hippi & tarot-dame" eller "pub-til-pub-dame", "shop-to-you-drop-dame" eller "kunst-og-kultur-dame"?
Jeg pleier å shoppe jeg da, med pustepauser på div pub'er. Sist så hadde jeg kjøpt med to blader til samboeren, også plasserte jeg har rundt på puber, mens jeg handlet på butikkene i nærheten. Fungerte utmerket for oss begge to. For hver pils han tok rakk jeg par-tre butikker, - så flyttet vi oss et hakklengre bortover. Genialt!

Pruttis: VELKOMMEN HJEM!!! Du sa tidligerer at vi skullemine deg på at det var torsdag - så da er det herved gjort. Hvorfor ikke starte i dag? Så føler du deg litt bedre i morgen. Første dagen i resten av ditt liv - og det er kun du som kan velge hvor det bærer avsted. Ser du har mye å gjøre framover (jobb, bolig, psykolog + + + ) - men jeg vil tro at hvis du starter med kostholdet så vil det andre gå lettere. I ketoserusen veit du.
Jeg er glad du er tilbake i allfall. Liker best at folk er "på plass" jeg.

Foksy: Jeg sliter selv med å huske hvem som sa hva, tar litt tid å få plassert dere ift hverandre. Betyr vel egentlig bare at dere er likeverdig og likestilt - og det er jo en fin ting.

MariaB: Gratulerer så mye!!! Superflink er du - Kan jeg spørre når du begynte? Jeg veier meg ikke så jeg blir nødt til å bruke dere andre som pekepinn på hvor mye jeg event kan ha gått ned. Startet 30 mai jeg da - egentlig rart å tenke på nå, faktisk kun 3 mnd siden... Og resultatene er både til å føle (for meg selv) og se på (for andre). :D

bente1 sa for siden:

Du som virker så fredelig, Nysgjerrig nok, skulle nesten likt å lese det innlegget bare for å se hvordan du er når du er skikkelig sinna;) Hormoner er ikke alltid helt gode altså, jeg har heldigvis aldri vært særlig plaget med pms problemer, så jeg har egentlig bare erfaring med å være ekstremt hormonell fra mens jeg var gravid og like etter fødselene, men jeg har jo en del venninner jeg ser det er best å tå varsomt rundt visse tider i måneden. Ikke så mye å gjøre noe med, men heldigvis går det over, da.:klem:

Og tusen tusen takk til deg søte vennen:love: Dere er så skjønne her inne, fantastisk deilig å ha dere:klem: I forhold til healeren så husker jeg alt vi har snakket om i hodet mitt, men det er den omsettningen til å få følelsene til å forstå det som jeg ikke begriper, der gjør hun ettellerannet "hokus-pokus" når jeg er der som får meg til å føle meg mye bedre, og ikke fatter jeg hva det er, men det virker i alle fall...... Kanskje over litt tid så blir det værende i meg litt mer permanent, det er i alle fall det jeg håper på. I tillegg til at jeg selv selvfølgelig hele tiden jobber med min egen mentale bevisstgjøring på hvordan og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Håper de to tingene sammen får meg i bedre "mental balanse".
Det med å få noen venninner til å fortelle meg litt om hva de setter pris på ved meg var egentlig en veldig god ide. Jeg tror jo jeg vet ca hva de vil svare, men kanskje kan jeg få meg noen overraskelser, ikke alltid en blir oppfattet slik en tror en blir oppfattet, så kanskje kan det få meg til å se andre sider ved meg selv. Tusen takk for det rådet, det vil jeg definitivt prøve ut!;)

Nå må jeg gjøre noen småting her unna før jeg drar ut til flyplassen. Forhåpentlig er jeg online i kveld, hvis ikke får vi snakkers sent fredag.
Klem til dere alle skjønne damene mine:klem:

Artig at du oppfatter meg som fredelig - hohoho!! Jeg har nok fått tildelt en god dose med temprament fra starten av - må nok innse det.. Men jeg går ikke rundt å bjeffer eller biter folk - (sett bort i fra kanskje den ene uken, men jeg blir egentlig mest deprimert) - men jeg blir nok oppfatte som veldig tydelig og veldig sterk. Hvilket er hyggelig, helt til jeg føler at folk tillegger meg at jeg tåler all verden. For det gjør jeg ikke. Fint mulig å være en tøffing uten å samtidig være følelseløs! Jeg er jo ikke imun mot skit jeg heller. (Vurderer å trykke opp en tskjorte med den teksten på noen ganger)

Jeg tror på å få inn ting via flere kanaler. Selv om du kan gjette hva venninder svarer på spørsmål så har det en ekstra effekt om du hører de si det høyt. Og skriver du det ned og leser det i ettertid har du fått det via enda en kanal. Tror det forsterker. Vært et forsøk!

Kos deg på tur, -
Hvis du ikke rekker noe vimsing rundt, så kanskje du rekker noe ego-tid. Jeg pleier å ta med meg hårkur / ansiktsmaske så føler jeg at jeg pleier meg selv mens jeg sitter på kjedelige hotellrom og forbereder meg til neste dag. :rolleyes:

Pruttilutt sa for siden:

Fnis. Jeg har begynt. Men takk for påminnelsen! Og; interessen ;)
Godt å føle seg ønsket en plass - og særlig her inne. Mitt ønske er at alle føler seg velkomne og ønsket her inne, i vår hverdagslige konversasjon om alt mellom himmel og jord. Alt fra mine hemorroider til Dollsines oppussing, fra Bentes salsa til Rikkemors innredning. Selv om hun er opptatt med skolen. Savnet! Fra nysgjerrigs temperament til appelsins spinalpunksjon. Det er så godt å være en del av dette!

Sitter i sofaen her, hører på en herlig CD mamma fikk fra stedatteren til farfar i USA. Brad Paisley, har noen hørt om han? Country, men så nydelig! Aldri vært særlig fan av country, men dette er ren terapi! Sukk.
Stekte kokoslapper, men konsistensen var merkelig. For lite væske, var som å tygge betong. Mamma spiste de opp, 20 gram brunost på (ca 7 karb). Det endte opp med en halv potet og fiskeboller på meg. Da regner jeg at kvoten er fullt opp. Nuvel, ketosen er i sikte endog. Gleder meg!
Bloggen min har vært hacket mens jeg har vært på ferie. Det synes jeg var ubehagelig. Jeg og mitt behov for anonymitet....

Noen som har hørt fra Karbomamma? Og Rikke?

Smask

Dollsine sa for siden:

Det er en glede å komme hjem fra jobben og logge seg på og se at det har vært så stor aktivitet! Takk til dere alle du er du, og gir så mye tilbake til oss andre! Setter så umåtelig stor pris på alle her inne. Glad i dere alle sammen :hearts:

Formen i dag er merkbar endret fra i går, "kjemiforsøket" er i gang. Litt  slitsomt å gå hjem fra bussen i dag - godt! Tendenser til leggkramper i  natt og. Og i dag har jeg ikke vært så sulten som i går. Snart er det  tid for å ta cocosa/udosen, og da blir jeg nok mett til gangs. 

<strong>Bente:</strong> så bra du likte det brødet, kan legge ut oppskrifta på nytt (jada <strong>Prutti</strong>...jeg hører deg) så jeg kan prøve det jeg og? 

Godt å ha deg tilbake <strong>Prutti! </strong>På tide du er igang igjen. The  boss; akkurat det er du! Du er ikke alene i denne situasjonen - de  fleste av oss har hatt en liten tur ut av ketosebobla og er på vei inn  igjen i  disse dager. Så det er ingen grunn til at ikke du og skal begynnenå .  Så - kom igang! Hva så om du blir grinete? Du er da ikke alene?  Se på <strong>Nysgjerrig nok</strong>; hun er visst litt "bitch" i disse dagene:p.  Jeg er i samme båt, og glefser til stakkaren som en gang lovte å holde  ut med meg i både gode og onde dager. Mon tro om han angrer?? Når det  blir for tøft sier jeg at dette er noen av de onde dagene. Greit å vite  når det gode dager også, ikke sant?? :D  Og <strong>Prutti</strong>: hvorfor være så sint på deg selv? Hva godt gjør det deg? Gir  det deg energi? Eller er det med og trekker deg lengre ned? Hva gjør du da?...nettopp  ja...så vær heller sint på de som hacka bloggen din; selv om jeg ikke  har sett det. Eller på en ball du pælmer i veggen. 

Og så bra du skal på jobbintervju! Lykke til; måtte det ordne seg for deg akkurat slik du vil!! Og den røykegreia kan du gjerne kutte ut; fysj!

Har dere sett disse MUP'ene damer? <a href="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1504">Min Ultimate Plan</a>?  Vet ikke om det er noe for dere, men for meg er det et poeng å bli  (være) bevisst på hva - hvorfor - hvordan jeg gjor ting. For meg er ikke  dette noe jeg bare setter meg ned og skriver en kveld, men noe jeg  bruker tid på å finne ut av. Dog er jeg ikke helt enig i alt med den  MUP-modellen, men jeg velger å ta i bruk det jeg selv føler er riktig.  For meg. Fordi jeg er jeg, og er verdt det vet dere. 

Slik ser jeg for meg dette/hva jeg må tenke på: 
  <strong>M</strong>åltider - hva kan jeg spise, når, mengder, fordeling osv 

Mosjon - hvor mye pr uke, hvilke dager, treningskamerat? hva er målet, annet?

Mikro - vitaminer, oljer, osv

Mentalt - hva gir meg energi, hva er viktig å gjøre, hvilke venner vil jeg bruke av min verdifulle tid på - og ikke? familien er her, og hva gjør jeg med/for dem?

Motivasjon - hva gir meg motivasjon? Hva kan jeg gjøre mer av som motiverer meg til å fortsette. Her er det viktig (for meg) å finne noe jeg kan ha som "tiltak" hvis det butter i mot. Premiering ved nådd vektmål? Når jeg har overholdt planer over en tid? Når jeg har trimmet som jeg hadde planlagt? En gulrot å se fram til (selv om den er en underjordagrønnsak)

Mål - ja å gå ned i vekt, men hvor mye? til når? Delmål? osv Andre mål? komme i bedre form? ikke gå opp i vekt? Komme inn i den buksa som ligger i skapet? Osv

Det er sikkert andre faktorer og som kan føyes til. Det er jo bare ens  egen fantasi som hindrer en. Nå er jeg jo faktisk i gang med min plan.  Bare ved å skrive ned hvordan jeg tenker om den til dere, så har jeg  gjort meg mange refleksjoner. Takk! Og til deg <strong>Prutti;</strong> så tror jeg dette  kan være et verktøy for deg som er så glad i å skrive. Og for å ha  motvekt mot de tankene du beskriver. <strong>Bente </strong>er en veldig klok dame  som har skjønt både det ene og det andre, så du kan gjerne lese  innlegget hennes (der det står at du skal starte NÅ!) noen ganger til.  Skriv det gjerne ut og heng det slik at du tvinges til å lese det mange  ganger hver dag. 

Så koselig at du er innom <strong>Foksy! </strong>Vit at du er savnet!! Og takk  for at du stilte meg akkurat det spørsmålet om jeg er for streng med meg  selv. Jeg tror ikke det i grunnen...det skar seg av ulike grunner sist  uke, men ikke verre enn at jeg hadde kontroll og visste hva jeg gjorde.  Altså ikke noen sprekk i den forstand. Men jeg tar med meg spørsmålet  videre, spesielt hvis jeg går videre med den plangreia mi. Da er det  relevant å ta det fram igjen. Det står ikke på pågangsmot her i gården;  ukrutt forgår ikke så lett vet dere. Men det skal jeg ha sagt; at uten  dere hadde jeg nok gitt opp for veldig lenge siden! Jeg trenger dere  alle og enhver! 

<strong>Bentemora; </strong>jeg ønsker deg en riktig god tur til London. Synd det  er så travelt, noe jeg kjenner igjen. Reiser en del gjennom jobben jeg  og, og det er sjelden at en rekker annet enn møter. <strong>Foksy</strong>  anbefaler tankefeltsterapeut, det er sikkert bra! Jeg prøvde psykodrama  en gang og syntes det var suverent. Fikk jobbet med tema som jeg ikke  engang visste var et problem... Velg det som fungerer for deg; kanskje  må du prøve ut flere, kanskje skal du være der du er. Husk du er viktig  for deg, så kun velg på øverste hylle! Og så bra det du sa om fortid og  fremtid da <strong>Foksy! </strong>Så bra! 

Jeg tror nok udosen kan bli verre etterhvert <strong>Sanna, </strong>men da får  jeg bare ha oppi litt toffeesmak, den fikser det meste. Kanskje tran  også i verste fall?? Men ondt skal ondt fordrive ja..... Jeg synes også  det er størst utfordring å holde meg lavt på proteinet. Godt tips å  kutte på eggene <strong>Prutti,</strong> men hva søren kan vi da spise til frokost. Ikke brød, ikke knekkebrød? Og ikke si middag altså! 

Og Maria! Så flink du er!!!!!!!!!!!!! Jeg har stor respekt for deg og det du har oppnådd! Ikke hopp av tråden værsåsnill, selv om du går stadig mer ned i vekt. Vi trenger deg vennen! Og så skal vi jo gifte deg bort neste sommer :D

Godt å se deg også Nysgjerrig nok. Du viser stadig nye sider av deg selv. Jeg og hadde en oppfatning av at du var en rolig dame. Til og med i starten på 20årene trodde jo jeg.... Klart det var teknikken som var problemet da du ikke fikk sendt innlegget; alder har da ingenting med det å gjøre kan du skjønne.. Dog kunne jeg tenkt meg å lese den siden av deg jeg og! Og så lurt å be Appelsinpiken kreve en blodprøve; hullet er jo der allerede, så det burde jo gå veldig greit. Håper du er tettet nå da vennen! Og så gode råd du gir Bente! Og de gode ordene da..snufs..du er god Nysgjerrig nok. Jeg liker det med plassering av mannen strategisk ift shoppemuligheter jeg, og tar den med meg hvis (når) vi drar.

Jeg har ikke hørt fra Karbomamma, men ser at det er lenge siden hun var inne på forumet. Takk til henne for at hun tok initiativ til trådstarten! Og Rikkem0r...håper du har orden på hverdagen ennå; det hadde vært artig å følge deg mot innflyttingen. Vi kunne jo hatt innflyttingsfest i tråden?

Nå skal jeg poste dette laaange innlegget, og så skal jeg gå meg en tur. Prekes når jeg er tilbake vi!

Dollsine sa for siden:

Forresten, så måtte jeg bare innom og fortelle at i dag tømte jeg den siste pepsi max flaska. Og målet er å ikke kjøpe mx til helgen! Hvis jeg MÅ ha, så blir det bare en halv liters flaske:_plystre:. Trenger sikkert litt påminnelse om dette....

Sanna 1 sa for siden:

Hva er den toffeesmaken du snakker om ?
Jeg må inn på kjøkkenet nå og ta ei skei med fa...skapet.. Urgh...
Tar en skje morgen og kveld.
Nei, middag til frokost byr meg imot. Det hadde jeg aldri greid....
Hadde foressten nakkekotelett til middag i dag og det hadde himla mye proteiner.... :mad:

Dollsine sa for siden:

Jeg har kjøpt stevia med engelsk toffeesmak. Bruker det i is, muffins, som smak i fløten, kaffe (hvis jeg trykker i meg det). Jeg kjøpte denne flasken og synes den er god. Og gjør at jeg greier å ta cocosaen bar. Nakkekoteletter har mye protein ja :( Synes ikke det er enkelt å balansere proteinene ift vekta.

Pruttilutt sa for siden:

:hearts: En god del spørsmål som jeg skal fundere litt på til i morgen. Har lest litt ang. MUP'ene tidligere, fint du bringer det på bane igjen. Mulig du har rett; det kan jo være en god måte å få utløp på.

Vært hos bestis med noe vinterklær som er for stort, hun får nytte av det. :) Det er fint å gi. Jeg fikk et universalgavekort i form av cash og en tegning fra tante sin hjertestein; 19 måneder og har allerede skrevet sin første "A" (hans navn begynner på A) Gjett om mor og far ble snurt når de allerede hadde skrevet "Til Tante" på det ;) Får ta en kopi - hihi :hearts:

Trøtt. Sliten. Daff. Natta. :klem:

Dollsine sa for siden:

Ha ha ha!!!!!

Prutti: du er bare den beste. Ingen over og ingen ved siden av. Jeg digger deg! Jeg skal ikke drikke pepsi max annet enn i helgene nei. Jaggu må jeg holde løftet nå:D:D

Dette blir ei god natt, kjenner det på meg. Takk til deg!

bente1 sa for siden:

Da var jeg i London. Har hatt litt problemer med nettet her, skal liksom være inkludert i hotellprisen som jobben min betaler, men vet av erfaring at det kan være litt styr med det. Men nå har jeg altså vært nede i resepsjonen og kjeftet meg litt opp for å få det til å fungere. Jeg måtte vri litt på sannheten og si at jeg trengte det for jobben sin del, men egentlig har jeg alt jeg trenger jobbmessig her, så det var bare for å komme inn her og skravle litt med dere jeg ville ha det nettet;)

Var mye her jeg gjerne skulle kommentert på, så mange kjekke innlegg å lese da jeg logget inn, får gjøre det litt kort i tilfelle nettet bryter ned igjen:rolleyes: Tar det nok igjen med masse skravling i helga.

Nysgjerrig nok: Vet du, det du skriver om deg selv høres nesten ut som om du beskriver meg altså, utrolig morsomt, blir spennende å treffes og se om vi har de likhetstrekkene som det høres ut som:D Og ja egotid for meg er å slappe av, rusle en liten kveldstur, lese litt bok, kose meg her! Ett par mannlige kollegaer skulle ut og drikke, men det sa jeg glatt nei til jeg.... Hadde ikke lyst, litt ego kanskje, men følte rett og slett ikke for det...

Pruttis: Deilig å høre at du har tatt tak, finn din måte du som du får det til å fungere på du, selv om du må tilpasse deg hos mamsen :) Hacket bloggen din??? Så kiipt da!

Dollsine: Du er verdens flinkeste til å få med deg alt om alle altså, beundrer deg for det! Så bra at du kjenner på kroppen at den er i gang igjen! Jeg skal poste det brødet når jeg kommer hjem igjen, er helt overbevist om at det er det beste av alle brøderstatninger iom at det bare er kokosmel, egg og smør, men finner det ikke akkurat nå da!
Wow det med å sette seg mål på den måten er nok kjempesmart. Det der tror jeg jeg kan få til å fungere for meg også, så det skal jeg se nærmere på når jeg kommer hjem.For en del andre ting jeg må jobbe med selvfølgelig, men også for matens del. Nå har jeg 100% fokus på vektmålet mitt, og jeg er såpass disiplinert at jeg ikke lar noe komme i veien for det. Men jeg er superredd for hvordan det skal gå når jeg kommer dit, mye lettere å være udisiplinert og skli ut når en ikke har ett mål å jobbe for:rolleyes:

Jeg valgte i dag å kjøre innom ett sted og spise middag på vei til flyplassen, der vet jeg at jeg får tilpasset maten. Tok med meg cocosa og litt baconcrisp for å ha til kvelds her på hotellet. Frokost blir nok egg og bacon, til lunch har jeg tatt med muffins i tilfelle de ikke serverer noe spiselig - så eneste utfordringen på turen blir å finne ett sted som serverer spiselig middag i morgen.... Jada, jeg vet, er litt kontrollfreak, nekter ikke for det, men jeg synes bare ikke det er verdt å ødelegge noe bare for at jeg må i noe møter her!

Nettet holdt, så det ble litt mer enn jeg trodde det skulle bli her, nå skal jeg ut en tur og ta en røyk (fyyyyyy) før jeg legger meg litt ned med boka mi.

Dollsine sa for siden:

God morgen! And good morning to you Miss Bente.
Utenlandsktur da gitt. Jeg driver med møtevirksomhet bare i Oslo jeg. Atskillig kjedeligere...

Synes ikke du er kontrollfreak i det hele tatt jeg. Du tar vare på deg selv med å være i forkant med maten. Vi vet at det må til på LK, så enkelt er det. Og du får helt sikkert en bedre morgen enn de to karene som drikker øl ;)

Nå er jeg klar for siste hverdag denne uka, det blir veldig godt med helg nå.

Ha en fin fredag alle sammen. Klemmer sendes i alle retninger

Dollsine sa for siden:

God ettermiddag alle sammen!
Endelig ble det helg; nå driver jeg og stusler og rydder litt i huset. Klesmaskina står på, og det er håp om å få tørket klærne ute i finværet. Jeg har nettopp gjort helgehandelen, og det ble ikke kjøpt pepsi max. Mannen min lo da jeg sa det - mon tro om han har hørt det før.... :rolleyes:

Sanna: jeg tenker mye på det du sa om sulten jeg kjenner er psykisk. Som jeg sa, så er det godt mulig. Men...jeg ser at jeg i 10-1030 tiden på jobb begynner å fryse, og da mener jeg blir kald hele meg osv. Etter dette kommer sulten. Så jeg vet faktisk ikke at jeg er på vei til å bli sulten før jeg er det. Og jeg burde ha spist litt før jeg begynner å fryse, slik at jeg unngår både det og sultfølelse. Og tanken på at nå stopper forbrenningen opp. Det tar tid å få opp tempen igjen også når jeg rekker å begynne å fryse. Så hvis noen av dere har et tips så sier jeg tusen takk for det. Det er mulig jeg må spise en ostebit i 09.30tiden for å sikre meg; kanskje det er en løsning?

Og forresten Prutti: jeg har også sluttet med suketter i teen. Den satt langt inne altså... Men jeg er litt flink ikke sant?:D Før brukte jeg 4 (i kopp med 3,5 dl), så gikk jeg ned til 3, og til 2 og tilslutt 1. Og nå 0. Og vet dere hva; teen smaker ikke godt! Så i kveld skal jeg sende en bestilling til Iherb på stevia uten smak. Det ble helt feil med vanilje eller toffeesmak på te skjønner dere:p

Sanna 1 sa for siden:

[

Ja, kanskje du rett og slett må spise litt fett mellom måltidene. Prøv det en uke eller to og se om det hjelper. Og da mener jeg skikkelig fett...... :)

Dollsine sa for siden:

Mm...jeg har tenkt på det. Jeg gjorde det en periode før sommeren, uten særlig suksess. Men jeg mener å huske jeg spiste brøderstatning til frokost da. Det går greit å helgene hjemme, det er på jobb det skjærer seg. Jeg må finne på noe, og mer fett er et godt alternativ. Kanskje jeg skal ta cocsaen i den tiden?

Sanna 1 sa for siden:

Ja, det kan sikkert være lurt.
Jeg spiser mitt feiteste måltid til frokost, når jeg skal på jobb.
Og for å gjøre den ekstra feit, tar jeg 1ss cocosa i kaffen. Spiser ca. kl. 06.45 og da går det greit til lunch ca. 5 timer etterpå.....
Lunchen er et problem på jobb, synes jeg... Vanskelig å finne på hva en skal spise. Jeg er ikke særlig glad i å spise middagsrester fra en boks...
Og jeg er nesten bestandig veeeldig sulten til middag. Etterpå også !! :rolleyes:

Pruttilutt sa for siden:

Ordet brøderstatning er for meg et skjellsord. Jeg blir rett og slett muggen av å tenke på det; prinsippet er jo klinkende klart! Trenger du noe å tygge på, ha under pålegg osv; skjær opp agurk eller squash eller hva du måtte ønske, klæsj på pålogget og knask i vei. Hva angår søtning ønsker jeg ikke kaste stein i glasshus; jeg må ha de tre slurkene for alle tabbisene jeg må ta. Jeg tar det igjen ved å være særs bevisst ellers. Nå drikker jeg (heldigvis) ikke te, så slipper den utfordringen. Synes du er flink som kutter suketter, men hvorfor anskaffe stevia da? :confused: Smaksbehovet sitter i toppen, ikke mellomgulvet ;)
Kudos til deg for standhaftigheten ang. pepsien. Dog, signaturen min skal få stå noen uker ;) klem

Jeg har vært sur i hele dag, så skal ikke skrive stort mer. Ser at jeg skriver i en streng tone, og det får så være akkurat nå. Håper dere har det fint hvaenn dere bedriver fredagskvelden med. Håper Bente koser seg litt i London. Ansiktsmaske så jeg var nevnt her en plass; god ide!

Klem

Dollsine sa for siden:

Endelig skjer det noe i tråden! Jeg har lagt merke til at fredager er en rolig dag, men i kveld tok roligheten kaka altså.

Sint du Prutti? Synes ikke det jeg; tydelig ja. Og det er på sin plass det?

HAr skjønt at brøderstatning er fyord for deg vennen; men enkelte ganger er det nødvendig da sjøh... Det handler ikke om noe å ha under pålegget eller å tygge på; men rett og slett for å ha et alternativ til mat når ingenting annet går.

Og ja; du stiller et godt spørsmål om hvorfor jeg skal ha stevia. Det sitter i hodet som du sier, og ikke i magen. Jeg orker ikke fruktte. Jeg drikker ikke kaffe (forstår ikke dere som heller i dere litersvis av den beske fæle greia). Jeg skal ikke ha søt te, men litt supplement. Er ikke det en elegant måte å si det på?

Savner pepsien min da; det er mye kos med et glass på kveldene. Men dag en er snart over og har gått greit. Dere tror nok jeg er megaavhengig, men det er jeg ikke. Ikke nå - men har vært. Nå er det mest kos, og grunnen til at jeg kuttet det ut er at jeg ser jeg drikker mer og mer, oftere og oftere - og vet hvor det ender hvis jeg ikke passer på.

Dollsine sa for siden:

Prutti: jeg tenkte å bake peanøttkaka di til uka. Er på bloggen din og ser på oppskrifta. Deler du bunnen? Eller har du kremen oppå bunnen og sjokoladen oppå der igjen?

Hvor mange porsjoner mener du det er?

bente1 sa for siden:

Endelig hjemme! Liker ikke å være på reise jeg! Greit når det er ferietur, selv om jeg ikke liker selve reisen da heller, men jobbreiser kjenner jeg at jeg har stor motstand i hele meg mot, prøver å unngå det hvis jeg kan, men av og til må man bare.:rolleyes:
Maten har i alle fall gått bra denne gangen, god planlegging er halve jobben, er det ikke det de sier, og på lavkarbo vil jeg nesten si det er 90% av jobben:)

Dollsine, du spurte om det kokosbrødet. Det var du som postet det en gang, men her er det i alle fall. Jeg dropper sukrinen, synes det er unødvendig, ig jeg steker det i 1,5 liters form. Det har 80% fett og veldig lite karber, så det er bedre enn noen andre brøderstatninger jeg har prøvd. Gir definitivt ikke samme blodsukkersvingningen som andre brøderstatninger pga at det er så lite karber i kokosmelet.:rolleyes:
-Dette må nesten du også godkjenne pruttis, det er jo nesten eksakt det samme som kokoslappene dine;)

"Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min"

Med frysingen din ville jeg gjort som Sanna sier, Dollsine, få i deg litt fett en litt før det tidspunktet du vet det kommer, det kan være via cocosa, smør, ost, majones eller annet. Jeg tror ikke det er forbrenningen som går ned, alle disse ekspertene som jeg har lest opp og ned og i mente mener i alle fall at forbrenningen i kroppen ikke fungerer på samme måte når forbrenningen vår er basert på fett, den går ikke ned selv om vi spiser sjeldnere, de fleste sier at man fint greier seg med ett måltid om dagen om man vil det. Men det kan jo være en fysisk reaksjon i kroppen din på at for å gi beskjed om at den er sulten og ikke har fått det den trenger? Kanskje vil det også bedre seg etter hvert som du har vært borte fra karbene en stund nå, slik at fettforbrenningen også blir mer optimal? Det som nedsetter fettforbrenningen er hvedsaklig karber og alkohol, så om du vil maksimere fettforbrenningen er det det viktikste å ha full kontroll på.:)

Pruttis: Du er ikke sur og muggen, ærlig og direkte er noe helt annet ;) Her inne har vi fullt og helt rett til å være som vi er enten vi har en god eller dårlig dag. Det går da sagtens opp og ned for oss alle. Ikke mange dagene siden jeg grein mine modige tårer her inne i alle fall;)

Pruttilutt sa for siden:

Deler ikke bunnen, har kremen oppå bunnen når bunnen er avkjølt. Sjokoladen har jeg på kremen. Nomnom :)
Spurte mamma nå om hva hun mener om antall kakestykker. "Det første stykket du tar er jo alltid beskjedent, det neste er alt for stort, i alle fall på denne kaka". ;) Jeg har skrevet 24 stykker, og jeg mener at det var det som var summa summarum. 24 stk gir 2,15 karb. Større stykker (16) gir 3,23 karb. Den er svært mettende pga. fettet og kremen, så ikke regn med "vanlige" bløtkakestykker. ;)

Pruttilutt sa for siden:

Jeg må godkjenne den, ja, naturligvis. Skeptisk til så masse egg, men det er vel det som utgjør konsistensen/massen.
:hearts:

Pruttilutt sa for siden:

Dollsine: Nei, jeg får ikke noe positivt ut av det, det gir meg ingen energi og ingen nytte. Det tømmer meg for alt jeg eier og besitter; kreativitet, lese- og skrivelyst, interesser, pågangsmot - lista er lang. Men det går over etter noen timer. Jeg tar medisiner til litt forskjellige tidspunkt nå, må skjerpe meg litt der. Dessuten går jeg rundt og er kronisk forbanna på en i nær familie, og det gjør det ikke bedre :p

Henta puslespill på posten i dag; NYDELIG bilde, og frustrende vanskelig. Alt går i grått, svart og lilla. Fnis.

Dollsine sa for siden:

velkommen tilbake Bente! Jobbreiser er ikke noe særlig; men bekrefter at vi har det bra hjemme, så noe godt kommer det ut av det. Du har jo stålkontroll på maten, det er tydelig. Og planleggingen er 90% av jobben ja:D, iaf på LK.

Jeg vet det var jeg som postet brødet, men jeg hadde aldri prøvd det. Kom over oppskrifta en gang det var snakk om loff tror jeg, og så sendte jeg den ut. Takk for at du delte den en gang til! Jeg forstår ikke hvorfor du er så skeptisk til den Prutti? Eggene? Jeg trodde du var eggenes beste venn??

Jeg tok Udos/cocosa tre ganger i går, for å se om det hjelper. I dag skal jeg ut og lete/kjøpe tette bokser slik at jeg kan ha med oljene på jobb; vil jo ikke ha oljesøl i veska mi! Veldig bra du minnet meg på det med forbrenning!! Jeg tror frysingen er en måte å si at jeg er sulten på; og den kommer før mageknipet (denne kroppens måte å si fra om behov for mat:confused:). I sommer da jeg spiste når jeg var sulten og ikke fordi det passet sånn ift møter mv, kom sultfølelse og ikke knip. Dessverre må jeg forholde meg til klokka en del på jobb. Så får jeg heller gjøre det annerledes i helgene.

Takk for info om kaka Prutti; jeg skal ha selskap og tenkte å lage denne. Da tror jeg at jeg bør bake to... Jeg kjenner gjengen og de tar aldri bare ett lite stykke!

Og så rakk jeg ikke slette den siste setningen min før du leste den... jeg er lei for det; den var på kanten og jeg skulle ikke skrevet det. Hvis det å ta medisiner til samme tidspunkt er en utfordring, så anbefaler jeg deg å investere i dosetteske. Det er det nest mest glimrende for oss medisintakere etter ostehøvelen! De finnes i flere størrelser, og er enkle å få med i handveska (takk og pris for at vi har vesker).

Kos deg med puslespillet; jeg er sikker på at det blir nydelig når det er ferdig. Og det skal jo ikke være enkelt skal det? Da blir det bare kjedelig:p

Ble skremt her i morges da jeg åpnet kjøleskapet. Der lå det en flaske brus....heldigvis cola da. Men skrekken satt i meg lenge. Er kanskje mer avhengig enn jeg trodde...:rodme:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen!

Jeg var også skrptisk til alle de eggene første gang jeg lagde den loff- oppskriften Pruttis, men jeg syns fsktisk ikke det smaker eggete, vet ikke om det er kokosmelet elller alt smøret som gjør det, men jeg syns det blir mer "kake-aktig". Med sukrin i syns jeg det ble for mye kake, for søtt rett og slett, men uten sukrin blir det mer en form for "kake-brød" som er veldig greit hvis man vil ha noe kjapt å legge pålegg på. Mine skiver veier ca 35g, og da har det bare 0.3 karber pr skive, og det er jo nesten ingenting. Siden det også er 80% fett, blir det med smør på og ett fett pålegg (røkelaks, salami, makrell ell) en veldig enkel måte å få opp fettprosenten på. Derfor vil jeg absolutt anbefale å prøve det for de som savner en eller annen form for brøderstatning, mye bedre ernæringsforhold for oss enn protein-, nøtte- elller frøbrød. :)

Sitter akkurat med en kopp te med cocosa. Dollsine: Hvis du vil ha noe søtt i teen, anbefaler jeg posjonspakker med Stevia uten smak. Jeg prøver å drikke grønn te for å få i meg de antioksidantene, og uten søtning orker jeg ikke det rett og slett, synes det smaker gress. Litt stevia tar vekk gresssmaken. Det er utrolig lite du trenger bruke, iom at stevia er så sterkt, tror en slik liten posjonspakke holder til minst 3-4 kopper med te for meg.:)

I dag arrangerer vi nybegynnerhelg i salsa, så jeg må ut dit en tur og hjelpe til og se hvordan det går med dem. Alltid kjekt å se det "lyset" som tennes i øynene på en del når de oppdager den fatastiske gleden denne dansen gir:D

Pruttilutt sa for siden:

Ikke når jeg er restriktiv til proteiner. Egg er OK i begrensede mengder. Min mening. Har hatt dosett hele tiden, den har ikke integrert vekkerklokke, så av og til blir det skjevt.

Dollsine sa for siden:

takk Bente. Jeg må prøve det brødet uten sukrin jeg og; jeg måtte kutte ut knekekbrød/proteinbrød pga for mye kh fra frøene.

Men du - hvilke porsjonspakker fra Stevia? Jeg har ikke bestilt det for noen skrev ett sted:confused: at de ga besk ettersmak. Håper du har anledning til å sende meg tips?

Åh...jeg synes det høres så spennende ut med salsa; litt sensuelt? Litt myk kroppen? Altså ikke noe for dette stive skroget... Håper dere får god uttelling. Kos deg du!

Prutti: du er litt vanskelig å forstå noen ganger. i Ei oppskrift med 6 egg gir ca 30 skiver; det blir ikke så mye proteiner pr skive? Og når alternativet er omelett el av 2-3 egg så kan jo brødet være greit nok?

Ja det er litt dumt at disse dosetteskene leveres uten alarm :D Kanskje det hadde vært noe å ta patent på? Og inntil videre kan vi ha alarm på mobilen? Jeg har hørt at på Iphone finnes det en husk-å-drikke-vann-funksjon; jeg er sikker på at det finnes andre program både for Iphone og Androidtelefoner som kan lastes ned.

bente1 sa for siden:

Kokosbrødet har i følge diett.no energiprosent på 80% fett, 19% protein og 2% karber (avrundingen her er nok litt feil, siden dette blir 101%, men nær nok), så sammensetningen av næringsstoffene er nær så perfekt som en kan komme på dette kostholdet, veldig mange andre ting som gir mye mye mer proteiner i sammensetning, så dette brødet tror jeg ikke er ille altså!;)

Dollsine sa for siden:

Supert! Takk Bentemor. Jeg legger den til ønskelisten så den blir med neste gang. Og du har min stemme ang kokosbrødet; vi kan jo kalle det noe annet enn brød så Prutti ikke går av hengslene? Det minner veldig om lappene ja. Da regner jeg med det er minst like godt!

Dollsine sa for siden:

HJELP!

Jeg baker kaka til Prutti, og bunnen virker rå?

Piska eggehvitene stive sammen med sukrinen, og rørte peanøttene forsiktig inn. Jeg leste ikke hele oppskriften og så først etterpå at sukrinet skulle inn etter at hvitene var stive. Stekte som det stod i oppskrifta + noen minutter til for ovntilpasning. Har noen tips? Må jeg bake en ny en??

Jeg ser at i den originale snickers/peanøttkake er det ritzkjekse i bunnen; det var ikke noe som erstatter dette i oppskrifta di Prutt? Litt krise her nå altså...

bente1 sa for siden:

Hmmm, er jo veldig avhengig av ovnen det der. Jeg vet av erfaring at min ovn er ganske sterk, så jeg brukte svakere varme på den. Kanskje du skal la den avkjøle og se på den da? Min var heller ikke helt sprø da jeg tok den ut, men kom seg etter at den var avkjølt. Veldig god smak var det:)

bente1 sa for siden:

Ville bare innom en tur og ønske dere alle en god lørdagskveld:)

Jeg har nettopp vasket og ryddet huset og spist middag. Ett par venninner kommer innom en tur i kveld for å skravle og drikke litt vin. Er en liten stund siden siste skikkelige jentekveld, så jeg gleder meg. -Selv om jeg som dere vet er skeptisk til alkohol i ketose, både pga virkningen, men også pga at det hemmer fettforbrenningen. Men jeg føler jeg har fått skikkelig fart på fettforbrenningen min nå, så en liten vinkveld- utskjeielse tåles vel får man håpe;)

Ble kaka god, Dollsine?

Sanna 1 sa for siden:

Kos deg du, Bente.

Gjett hva som har skjedd her i dag ????
Jo, noen hadde hørt rykter om at jeg ønsker selge huset, så vi hadde en liten visning. Herlig, huset ble jo skikkelig ryddig og reint da....
Nå skal vi ta takst og håper på salg...

Pruttilutt sa for siden:

Brukte du bakepapir? Jeg brukte formfett. Brukte ikke noe for å erstatte kjeksen. Det du ev. kan prøve ved et neste forsøk er Fiberhusk, kanskje 1 ss eller noe.
Stekte du til den slapp kanten?

bente1 sa for siden:

Da har jentene dradd avgårde. Jeg sitter her ganske så små-brisen.... Vin og ketose hører ikke sammen altså, det er jeg helt sikker på! Men kjempekoselig var det. Vi har løst mange verdensproblemer i kveld.:D
Småbarnsmødre jeg har hatt på besøk da, så det ble ikke så sent, så nå skal jeg også snart krype til sengs.
Men dere disse mannehistorene jeg har hørt i kveld ????:confused: Er alle menn slik eller? Fins det noen gode eksemplarer overhodet? Vi har sittet her i kveld og planlagt jente kollektiv - kjøpe et digert hus med plass til masse flotte damer med barna sine;) Vil gjerne ha dere med:D Kom hit til kollektivet vårt!

Sanna så spennende med salg av hus da, må få oppdateringer på hvordan det går! Du kan få komme og bo i jentekollektivet om du vil;)

Nå får jeg sove, så det hadde vært en stille lørdagskveld her inne. Prates i morgen kjære damer, natti natt

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har jo kjempehuset, så kanskje kollektivet må bli her !
Men da må gubben få en hybel, for han er litt unik, tror jeg.
Ikke er han sur og grinete, ikke slår han, ikke drikker han (for mye), ikke er han utro. Flink i hagen, snill og grei, reinslig, god å lage mat OG LITE HJEMME !!
Vi kan jo ha han til en tjenende ånd, han er lydig og lett å be !!

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere en god dag!

Hihihihi - en tjenende ånd kan alltid komme godt med, Sanna:D
Godt å høre at det finnes gode unntak fra følelsen jeg sitter med fra i går kveld da;)
Nå tror jeg hverken de slår eller er utro disse mennene heller, så det er jo de som har det enda værre, men hvordan å verdsette disse kvinnene det vet de jammen ikke! -Stakkars skjønne småbarnsmødrene jeg hadde her som jobber livet av seg med både krevende jobber, barn og hus og hjem, med menn som sitter i sofan og ser på og forventer å bli oppvartet på samme måte som småungene sine - jeg burde vel ikke bli sjokkert:nei: Men den ene av disse jentene tror jeg ikke er mange stegene fra å flytte ut for seg selv altså.....
Uanseett, tror vi alle hadde litt på hjertet som vi trengte å få ut, så det var en befriende kveld:p
Og i dag har jeg hodepine....nei nei nei til alkohol i ketose:rolleyes:

Sanna 1 sa for siden:

:) Sånn går det, når du går på fylla !!
Fra spøk til alvor : Trodde dagens unge menn var mere vant til å ta husarbeid, matlaging og ungestell, jeg.
Sånn er det iallefall hos datteren min. Tror jammen svigersønnen min er flinkere med både støvsugeren og komfyren enn datteren....
Sønnen min er kanskje ikke den store hus - og klesvaskeren, men han lager nesten all maten og har alltid tatt mye ansvar for ungene.
Skulle tro de var italienere alle de mennene som sitter og venter på oppvartning. De får heller reise hjem til mamman sin, da !!

I dag er det et he... vær her. Lenge siden jeg har sett sånne elver som renner nedover veien her. Det bøtter ned og ikke med måte da !
Holder meg inne i dag, jeg !

Dollsine sa for siden:

God morgen!

Så artig at dere spekulerer på salg Sanna!! Gleder meg på dine vegne! Blir litt misunnelig jeg, men jeg får nok ikke med meg gubben på det nei. Ikke ennå i allefall. Og så vil jeg ha stor leilighet, litt fritt rundt som vi har i dag, litt utsikt - og da er valgene små. Store leiligheter med utsikt koster skjorta. Så vi blir nok her en stund til:).

Og vin og ketose hører ikke sammen nei Bente. Men så koselig det er å drikke seg småbrisen mens en løser verdensproblemer:D Jeg blir gjerne med i kollektiv! Jeg og et par venninner her snakket mye om en slik løsning da ungene var mindre. Og vi hadde det veldig klart også, både hvor, hvordan vi løste felles utfordringer osv. Det var litt greit å dagdrømme sammen slik; hverdagen ble litt kjekkere. Jeg tror mange mannfolk nyter livets goder, slik du beskriver venninnene dine. Ikke alle er som han din Sanna; så han må du blåholde på!!! Jeg tror det skjer noe når kvinner er er hjemme med barna, evt det første året. Det er jo naturlig at den som er hjemme tar vare på hus og hjem, og at den som arbeid ute (les: mannen) kommer hjem og alt er på stell. Så begynner kvinnen å jobbe, og fortsetter å gjøre det hun gjorde da hun var hjemme hele dagene. Og vi vet alle at en vondt ting å vende er uvaner. Og mannfolk:D

Jeg brukte bakepapir ja Prutti, og formfett på sidene. Jeg lot den ikke stå til den slapp kanten; jeg tok den ut etter 25 min + noen til for ovntilpasning og da så den fin og gylden ut. Da den var nesten avkjølt skar jeg med kniv rundt for at den skulle løsne. Jeg lot den stå i går kveld, men den virket rett og slett rå da jeg kikket på den og den var helt avkjølt. Og så var peanøttene myke og ikke sprø, noe jeg hadde ventet. Verken du eller Bente har fått til det resultatet? Måtte bake en annen kake som ikke var LK i går kveld, og som jeg da ikke kunne spise av:( tok ikke skade av det, men hadde håpet på en smak da.

Noen som har hørt fra Appelsinpiken eller Nysgjerrig nok? Håper hullet er plugget Piken! Og at samboern din har overlevd denne måneden også Nysgjerrig:p Foksy delte oppskrift på en sjokoladekake sist; har du andre oppskrifter du kan anbefale? Jeg liker å bake, men ikke når jeg ikke får det til:hylgrine:.

Dollsine sa for siden:

Denne fant jeg på sidene som Foksy lenket sjokoladekaken til. Her står det mye bra...

bente1 sa for siden:

Dollsine: Høres ut som bunnen kanskje burde vært stekt litt lengre på litt svakere varme. Min ble ikke rå, men den var ikke helt sprø, litt myk. Nøttene var myke ja, men jeg syntes det smakte godt jeg. Nøtter blir ikke sprø når de blandes i noe "vått". Jeg brukte litt mindre nøtter (ca 170-180g), men det var for å få ned karboinnholdet litt så jeg kunne spise litt mer av den selv;) Jeg hakket ca to tredjedeler av nøttene med kniv, resten tok jeg hele. Jeg stekte heller ikke i form, lagde en sirkel på et bakepapir som jeg la massen på, den holdt formen godt. Eneste problemet var at det var litt vanskelig å få av bakepapiret etterpå, den falt litt fra hverandre, så neste gang tar jeg nok og sprøyer bakepapiret med formfett først. Men smaken, kombinasjonen peanøtter, krem og sjokoladekrem syntes jeg var vidunderlig god!

Dollsine sa for siden:

Jeg kunne ikke ha hatt marengsen utover et bakepapir iaf; den var veldig rennende da jeg helte den i forma. Derfor undrer jeg på om det kunne være pga at jeg ikke stivpisket hvitene før jeg hadde i sukrinen?

bente1 sa for siden:

Kanskje det ja, min var i alle fall ganske stiv, kunne fint ha den på bakepapir og den holdt formen. Jeg brukte også kun sukrinmelis, ikke vanlig sukrin, da jeg var redd den skulle bli kornete, det kan også ha hjulpet til å gjøre den stivere:rolleyes:

Dollsine sa for siden:

mmm.... jeg må prøve en gang til før jeg gir meg....Takk til deg! Er formen bedre?

bente1 sa for siden:

Prøv igjen ja, smaken var verdt ett ekstra forsøk!

En paracet og en ibux er inntatt, samt 2 l vann allerede;) Nå skal jeg komme meg ut en tur og lufte hodet - prates senere i dag:)

Sanna 1 sa for siden:

Jeg sier bare en ting: Helv..... ismaskin.

bente1 sa for siden:

Signerer den!!!!!

Nå er heldigvis kroppen bra og hodet fungerer igjen. Det skal bli en stund til neste gang jeg inntar alkohol altså!
Pga av Londonturen hadde jeg glemt å kjøpe inn skikkelig mat til i dag, så det blir bare omelett til middag:( Jeg har sååååå lyst på taco, men det fantes ikke kjøttdeig på bensinstasjonen. Hvorfor i huleste kan det ikke finnes skikkelige søndagsåpne butikker????

Sanna 1 sa for siden:

Jeg har så lang vei til butikken, at jeg hadde ikke giddet å reist ned, om det var åpent !
Du får gomle litt pålegg !

Pruttilutt sa for siden:

Synd, jeg skulle presisert i oppskriften at det skulle ikke være bakepapir. Nettopp pga. fukten og vanskelighetene med å dra av papiret. Håper du gjør et nytt forsøk, håper så indelig du liker kaken :o

Foksy sa for siden:

Hei jenter :)
Håper alle har hatt en fin helg! Vi har vært i Høyt og Lavtparken nede ved Hvittingfoss (Vestfold) og klatra i trærne, mellom trærne og kosa oss i helgen! Det var kjempekult, anbefales både for barn og voksne! Datteren min går bare og venter på at hun skal bli over 140 cm (mangler 6 cm) for da kan hun ta de største løypene :D Selv tok jeg den heftigste som innebar zipline (vaierbane) over Lågen. Den var 365 m lang og ned til Lågen var det 35 meter...heftig!! Jeg har alltid trodd at jeg har høydeskrekk, men jeg var ikke redd i det hele tatt!?! Tror nok jeg kun har skrekk når jeg ikke føler meg trygg/sikret...så det var en helt ny opplevelse for meg :)

Har en oppskrift på vafler som visstnok skal være veldig god Dollsine, tror jeg har rappa den herfra et sted da :p
Vafler!
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel (kanskje litt mye?)
1 ts kardemomme
1 ss natreen
100 gr smeltet smør

Røykesluttet går fremdeles supert! Har gått opp nesten en kg på disse 3 ukene da, men jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke blir mer...Uka er på vei også, så noe er nok vann (håper jeg!!!)

Foksy sa for siden:

Glemte helt av... den teksten du la inn, Dollsine, likte jeg veldig godt!!! Viktig å ta med seg i hverdagen :)

bente1 sa for siden:

Høres ut som du har fått kost deg skikkelig i helgen, Foksy, kjekt med slike aktiviteter for stor og små :)
Og så er jeg sååå imponert over røykestoppen din:heia: kjempeflink!!! Nå er du jo over det værste også, så jeg regner med at det går enda lettere framover nå. Og så flink som du er med den løpingen din så blir det sikkert bare barnematen for deg å få av den ene kiloen igjen! Tenker du merker på løpingen at det går lettere atter røykeslutt også;)

Helga er snart over - hvorfor går disse helgene så fort dere? Ny travel jobbuke foran oss. Kjennener at jeg fremdeles er litt sliten etter reising torsdag og fredag + for mye alkohol i går kveld.... Neste helg skal jeg definitivt bare sove og late meg;) Først må jeg bare komme meg gjennom uka! Men tror i alle fall jeg slipper å ha kurs med HAN på tirsdag, så da slipper jeg i alle fall unna den mentale belastningen jeg har hatt de siste to ukene, det hjelper nok.:)

bente1 sa for siden:

Ja, og jeg synes også det var en nydelig tekst Dollsine - sanne ord :hearts:

Dollsine sa for siden:

Signerer denne jeg også!!

Mener du at det ikke skal være papir i bunn? Hvordan skal vi få den av bunnen i forma da?? Trodde du visste at jeg ikke gir opp så lett! Klart jeg skal prøve den igjen:D

Så tøff du er Foksy! Aldri i verden om jeg hadde turt det der, sikring eller ikke sikring. Aldri! Takk for oppskrifta på vaffler; jeg skal lagre den med en gang. Denne tråden begynner jo å bli så stor at en ikke finner fram i den. Og det er SÅÅÅÅÅ bra.

Veldig bra du får en frikveld fra fyren denne uka Bente; blir nesten som frikveld det tenker jeg ;)

I dag har jeg vært ute og gått turen min igjen. Et par artige opplevelser med et par lemen som skreik vilt og sprang foran meg; fine dyr med artige farger.

Som du sier Bente er det plutselig blitt en ny uke. Synes nesten vi kunne vært å jobb i to dager jeg, og hatt fri i fem. Ville ikke det vært bedre da?? Jeg skal lage matpakka til i morgen nå, og kommer kanskje innom senere i kveld.

Pruttilutt sa for siden:

Den er lett å løsne, brukte brødkniven og en stekespade i dag. Måtte bake på nytt i ettermiddag, til mammas store glede. Hadde 100 gram mindre peanøtter denne gangen siden jeg manglet noe, hadde 1 ts fiberhusk i.
I dag måtte jeg steke kaken i 35 minutter før den slapp kanten.
Momfmomf! :D

Fant denne på facebook nå nettopp; den var veldig fin.

Syltetøyglasset og to kopper kaffe

Når tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige; når 24 timer pr. døgn ikke er nok, så husk syltetøyglasset og kaffen!

En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg. Da timen begynte, tok han, uten å si et ord, frem et meget stort og tomt syltetøyglass og begynte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var det.

Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynte å helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, så småsteinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt, og det mente klassen at det var.

Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynte å helle den opp i glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset.
Igjen spurte han om det var fullt. Klassen svarte enstemmig ja.

Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset.
Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt. Studentene lo.

"Nåvel", sa professoren, da latteren var stilnet av. "Hvis dere nå forestiller dere, at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre deres liv fullkomment.
Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn som jobb, hus, bil osv.... sanden er alle de andre småting".

Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det som er viktig for dere.

Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke. Lek med barna. Pass på helsen! Invitér deres partner på middag. Opplev kultur eller sport, ta en runde til på golfbanen eller gjør noe bra for samfunnet.

Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først - de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand."

En av studentene rakte hånden i været og spurte hva kaffen representerte.
Professoren smilte: "Jeg er glad for at du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fullstappet ditt liv synes å være, så er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn!"
Ha en god dag! :-))

bente1 sa for siden:

Dollsine: Ja, blir nesten som fri det når jeg slipper Han, helt sant, eller bedre enn fri, for jeg elsker dansen, og da slipper jeg jo at han sliter meg ned mentalt under noe som egentlig er en stor kilde til glede og energi for meg;)
Hihihihi jaaaaaa, jeg vil ha 2 dagers uke og 5 dagers helg:D:D

Pruttis: Ååååå for en nydelig, og så sann historie!:hearts: Veldig viktig å ha fokus på det som virkelig betyr noe her i livet ja, og så lett å bli distrahert av alle livets uvesentligheter! Hisorien brakte tårene fram i mine øyne i alle fall, og selv om jeg egentlig er ganske flink til å prioritere menneskene som jeg er glad i, så kan en alltid bli bedre, og det skal jeg jammen bestrebe meg på i uken som kommer! Dette skal bli min klemme - uke, alle jeg bryr meg om som jeg treffer denne uken skal få en god klem, og jeg skal vise at jeg er glad for å se dem og setter pris på dem! Ukens mål

Foksy sa for siden:

Jeg har ikke løpt på evigheter:eek: Har kommet helt ut av det etter ferien, og så begynte skolen med hverdagsstress osv...Nå er det 2 uker til Oslo Maraton, og jeg er langt fra klar...vet ikke om jeg kommer til å løpe...hadde som mål både denne og forrige uke at nå MÅ jeg ut og løpe igjen, men hver dag kommer det noe i veien.....sykt barn, pussing av båt, lekser osv osv...

Håper jeg rekker å komme i gang igjen, men nå har det gått så lang tid at jeg tror liksom at hele kondisen er borte igjen :(

Den historien har jeg hørt før, av en foreleser faktisk (ikke han som fant den opp da :p )men da brukte han et glass vin til slutt i stedet for kaffe :D
Veldig fin da :)

bente1 sa for siden:

Ut og løpe i morgen, Foksy-vennen - du liker det jo godt, så det blir sikkert et godt avbrekk i en stressende hverdag for deg :klem:- og selv om det har gått noen uker uten trening, så vil kanskje noe av det oppveies av røykestopp. Selv om hverdagen er stressende er det viktig at vi gir oss tid til de tingene vi føler gjør oss godt:) Men løpet kan du jo vurdere å utsette til en annen gang, for det kan jo lett bli en stressfaktor;)

Foksy sa for siden:

Ja, det er helt sant Bente1!
Satser på en løpetur i morgen!!

bente1 sa for siden:

Go girl!!:suss:

Dollsine sa for siden:

Herlighet Foksy; Oslo maraton! Bøyer meg i støvet for deg. Kom deg ut og løp; dette fikser du med oss tråddamer på "sidelinjen" som heiagjeng. Stå på!

Ble ikke noe kakebaking i dag; må bli en senere dag. Godt å bare sløve litt innimellom også. Og rydde litt:D

Ordene dine er så viktige og så riktige Prutti; denne skulle vi ha tatt ut og hengt på ei tavle som vi ser flere ganger pr dag. Jeg deler også disse med dere, i seine nattetimer:

Til dere - fra meg :hearts:
NOEN MENNESKER KOMMER INN I LIVET DITT OG BLÅSER DEG OVER ENDE. ANDRE FORLATER DEG NÅR DET BLÅSER SOM VERST. NOEN KOMMER SOM EN ROLIG SOMMERVIND, SMYGER SEG RUNDT DEG SOM ET DEILIG TEPPE. DE KAN VÆRE BORTE I LANGE TIDER, MEN KOMMER ALLTID TILBAKE. TA VARE PÅ DISSE MENNESKENE. DET ER DE SOM FÅR DEG GJENNOM ALLE STORMENE ♥

:sove:

bente1 sa for siden:

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!:)

Å, nydelig Dollsine:hearts:

I dag har jeg nådd mitt 2. delmål, jeg var for første gang under 70 kg, 69,7 for å være presis, 15,3 kg toltalt på 4,5 mnd. Jeg er i lykkerus:D

Dollsine sa for siden:

Beste Bente! GRATULERER så mye med delmål under 70 kg! Godt jobbet!

Sanna 1 sa for siden:

Wow....... 15 kg på godt under 1/2 år !
Fantastisk. Du har vært flink.....

Jeg har lagt merke til en ting nå etter ferien.
La jo på meg ca. 2,5 kg på 2 uker. Etter litt skjerpings i 10 dager nå har jeg faktisk gått ned over 3,5 kg. Og da har jeg ikke skjerpet hardt. Spiser brøderstatninger, meieriprodukter, og mye egg. Både fett og protein har ligget høyt. Bare kh har vært under 18g.
Så kom jeg på at jeg hadde lest noe som Hexeberg har skrevet: Stopper vektnedgangen opp over tid, - prøv å øke på med kh !
Jeg hadde nådd ønskevekten før ferien, så målet mitt var å få av meg fleskemagen, men så ble det litt til.....
Kanskje noe å prøve, for de som sliter med at vekta har stoppet opp.

bente1 sa for siden:

Tusen takk Sanna og Dollsine:love:

Så flott at det fungerer bra med litt mer karber for deg Sanna! Det er jo ideelt, spesielt siden du nå hovedsaklig skal tenke stabilisering! Det med hva som gjør at en går mest ned i vekt, tror jeg imidlertid er veldig individuelt. Personlig ser jeg helt tydelig at de ukene jeg ligger opp mot 15g de fleste dager, så går jeg mindre ned enn de ukene jeg greier å ligge lavere, under 12g de fleste dager. Har observert dette så mange uker nå, så for min egen del er jeg overhodet ikke i tvil, jo lavere jo bedre for meg altså! Viktig å finne hvor ens egen grense går. -Tror nok dette kommer veldig an på hvor karbo-sensitiv man er!:ja:

Lille venn sa for siden:

bente1: gratulerer med over 15 kg. Du må ha en fantastisk selvdisiplin og "stå på vilje":)

bente1 sa for siden:

Takk :klem:- ja tror nok definitivt det er den stål-disiplinen som hjelper meg, altså:)

MariaB sa for siden:

God morgen!!

Bente: :heia: Det er jo helt fantastisk!! Gratulerer!

Jeg begynner så smått og lande etter en flott bryllupshelg. Min kjære venninne var heelt nydelig, og vi hadde en fantastisk dag :love:

I dag er det hverdag, og jeg kom plutselig på at jeg skal ha klubb ikveld! Forslag til noe kjapt og enkelt jeg kan servere?!?

Dessuten reiser vi jo til Mallorca på fredag, og til Stavanger på torsdag, så her må man hive seg rundt og begynne å pakke! :D

Sanna 1 sa for siden:

I dag har jeg fri fra jobb og er barnevakt for det yngste og eneste barnebarnet som bor her i bygda. Han er 1 1/2 år og sliter med astma.
Selvfølgelig er han tett og hanglete i dag,
så jeg får dytte i han litt lavkarbo. :)

bente1 sa for siden:

:klem:

Kjekt at det var velykket bryllup i helgen. Tenker det er ekstra stas å være i bryllup samtidig som du planlegger ditt eget:)

Åååååå, skulle gjerne blitt med deg i bagasjen altså. Høres vidundelig deilig ut med sol og varme. Jeg er allerede lei dette fryktelige høstværet, kanskje pga at det ikke har vært skikkelig sommervær her i år. Masse lykke til med pakking til store og små, litt mer planlagging som skal til når man også skal pakke for så små :)

Dollsine sa for siden:

Heisann damer! Så koselig at du er innom Lille venn! Sånt liker vi:)

Bente; jeg blir bare så imopnert over det du har gjort. Og gjett hva jeg lurer på da:D Om du kan legge ut eksempel på dagsmeny, så jeg kan se vet du :p:p Og du Sanna, er jo bare så heldig som skal til å stabilisere deg;)

Maria; jeg har sagt det før og gjentar det: jeg gleder meg til du skal gifte deg. Og det er så bra du har noen bryllup å sjekke ut ting og tang i nå i sommer. Jeg og misunner deg turen til Mallorca, og skulle gjerne vært med deg til varmen. Er med i tankene mine om ikke annet, så du får kose dobbelt!

Håper du legger igjen løperapport Foksy; så vi får høre hvordan det går med deg. Sprekingen!! Nå er det forresten lenge siden Nysgjerrig og Appelsinpiken var her; håper det går bra med dere?! Og Pruttis; sjeldent å ikke høre fra deg i løpet av en dag. Alt er ok ja??

Lille venn sa for siden:

bente1: jeg har faktisk i flere uker lurt på det samme som Dollsine, om du vil være så god og snill å dele dine dagsmenyer med oss. Gjerne flere;) Du gjør tydeligvis "alt" riktig. Blir veldig umotivert når vekten står HELT stille:mad: Selv om jeg ikke er så flink til å skrive innlegg, er jeg innom hver dag og leser om dere alle sammen. Håper du vil dele dine gode erfaringer med oss:)

Pruttilutt sa for siden:

Hello ladies!

Plagdes med magen de siste dager, både feber og uvelhet. Slappet av med bøker, puslespill og jobbsøknader. Var på intervju i dag, et som både tok energi og pågangsmot fra meg. Snakk om 3.grads avhør :p Nasty! Tror heller ikke at jeg klarte svare på en tilfredsstillende måte, ble masse superlativer og vås fra min side.

Sendt ut fire nye søknader i dag. Var så skutt når jeg kom hjem, så orker ikke særlig mye mer. Spise pannekaker til middag, sliter såvel med samvittighet som bebreidelse. "#¤% at jeg aldri skal komme tilbake dit jeg en gang var!?

Skrev en ganske bra tekst i går, en jeg skulle ønske jeg kunne få fortsette med. PC'en tok kveld (igjen) og er nå hos Eljøp. Elkjip. Ellers går alt i sin vante gang - dessverre.

Noe nytt her inne? Bryllup? Hussalg?

bente1 sa for siden:

Jeg kan prøve, Dollsine, men blir ca, for jeg registrerer ikke lengre:
Idag:
"Frokost": Te med ca 1,5 ts cocosa
Lunch: Reker (ca 50g tenker jeg), m majones, ett kokt egg, 1 cherrytomat, røkelaks (antar ca 50g) Påleggene er begre de selger i kantinen, så er usikker på mengdene. Prøver å få i meg fisk til lunch hver dag, pga at jeg har lest at omega 3 skal øke fettforbrenningen.
Middag: Taco: Ca 200g kjøttdeig m hjemmelaget krydder, stekt i smør sammen med en liten bit løk og en liten bit paprika, etterpå gratinert i ovnen m ost på toppen (på slump), salat av issalat, agurk og litt tomat(3 cherrytomater), en stor ss rømme. (Akkurat spist middag, så kjempemett nå)
Kvelds: Har plangagt 1 nistemuffins og 1 mandelmuffins, for jeg bakte begge deler i dag for at sønnen min skal ha mat på skolen.

Nå skal jeg straks avgårde på dansetrening, snakkes senere i kveld:D

bente1 sa for siden:

Vet du, jeg tror ikke det er noe veldig spesielt med maten min, men jeg kan godt skrive ned litt oftere hva jeg har spist:) Det jeg tror gjør det er rett og slett at jeg aldri skjeier ut, og da mener jeg faktisk aldri. Jeg hadde ferien 1 uke i Hellas da jeg spiste ca 30-50 karber, ellers har jeg faktisk overhodet ikke skjeiet ut hele denne tiden, helt sant. Jeg tror nemlig på at en liten utskjeielse en lørdagskveld kan ødelegge jobben hele uka. Det er ok når en skal stabilisere, men jeg tror vektnedgangen uteblir da.:rolleyes:

Stakkars kjære vennen min, hvorfor i allverden skal de være kiipe på intervju da. Høres ut som en skikkelig dårlig dag du har hatt, sender deg masse trøste klemmer og kjærlighet og håper du greier å sette strek over dagen og se framover mot morgendagen vennen:love::klem:

Sanna 1 sa for siden:

Jeg er enig med Bente om at å skeie ut,
er noe av det dummeste en kan gjøre.
Min form for utskeielse er lavkarbois 1-2 ganger i løpet av 7-8 uker.
Så ofte blir det ikke. Jeg har aldri laget lavkarbokaker eller godteri....
Men jeg må si at Bentes flotte nedgang også kan skyldes all dansetreningen. Det tar på og får fortgang på det meste.... Tøffe dama. :)

Lille venn sa for siden:

bente1: Til lunch, spiser du bare pålegg...? Spiser du ikke frø knekkebrød, lavkarbo brød etc...? Kan jeg få oppskriften din på taco krydder, nistemuffins og mandelmuffins...? Tusen takk:):):)

Dollsine sa for siden:

Huff da Pruttis. Både magetrøbbel og jobbintervju. Ikke bra noen av delene, og iaf ikke på samme dag! Et jobbintervju skal ikke være forhør, men oppleves sånn lell. Det er en viktig situasjon; en har jo tross alt søkt på jobben fordi en vil ha den ikke sant? Jeg var forresten på jobbinterju i fjor (til den jobben jeg har nå), og i dag sier de som intervjuet at de var både pågående og intense - og ubehagelige. Noe jeg ikke er enig i; jeg syntes det var mer en samtale enn jobbintervju, med humor, ikke typiske spørsmål som hva er dine svake/sterke sider, hva vil du forandre med deg selv osv. Ekle spørsmål, som jeg (skjemmes) selv har stilt når jeg har vært på den andre siden og skulle tilsette folk. Men, veldig bra du sender nye søknader!

Og lykke til med Elkjip; pass deg så du ikke får en brukt en da!

Ikke ha dårlig samvittighet snuppa; det er ikke verdt det. Spist er spist og sånn er det med den saken. Se framover, og gjem det som er bak. Du kommer det tilbake kan du skjønne; og husk det er i motbakke det går oppover. Selv om vi vil ha nedoverbakke:D Dette fikser du sammen med oss!!!

Bente og Sanna: Dere imponerer meg stort! Og jeg sitter med masse spørsmål jeg nå. Begge sier dere at dere ikke har skeiet ut i denne tiden. Jeg trenger å få det inn med teskje..At dere ikke har skeiet ut med høykarbomat forstår jeg, men hva med alt det andre? Har dere aldri spist mer enn en fastsatt mengde mat (les: kcal) hver dag; aldri over en viss grense med f.eks protein/kh? Og aldri LK knekkebrød eller brød?

Du sier Bente at du må under 12 g kh/dag; jeg må enda lengre ned, og ser at det er en utfordring når jeg samtidig skal passe på proteinene. Det var lettere da jeg kunne ta ost som ekstramat/måltid, men det går jo ikke mer.

Synes du spiser lite mat jeg Bente, men ser at du tar det igjen til middagen. Frokost med en kopp te og cocosa høres enkelt ut; blir ganske korte morgenritualer på det viset ja ;) Er du mett fram til lunsjen da? Og jeg og tror salsaen får fortgang på sakene :p

Veldig koselig at du følger tråden hver dag Lille venn; det gjør godt å se at du vil følge oss. Lurer du på noe så er det fritt fram å stille spørsmål om det vi skriver eller annet du lurer på. Tar du utfordringen?

bente1 sa for siden:

Nei, aldri noe brøderstatning til lunch, kun egg, majones og pålegg, helst fet fisk. Av og til brøderstatning eller bakverk til kvelds, men kun 2-3 ganger i uka;) Eneste kokosloffen jeg aksepterer oftere enn det

Nistemuffins finner du på bloggen til Pruttis

Mandelmuffins har jeg funnet her inne ett sted:
Blir 12 store eller 24 små muffins.
1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost,
1,5 ts vaniljepulver eller dråper
3 ts bakepulver,
0.5 dl fiberhusk
2 dl mandelmel.

Stekes ca 25 min på 200 grader. Følg med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger

Tacokrydderet har jeg tilpasset selv fra ulike oppskrifter, det er kjempegodt, bland alle krydderene i en boks, så har du maaaaaange ganger!:

Min egen tilpasning på Tacokrydder
2 ss salt
3 ss spisskummen
2 ss paprika pulver
3 ss chilli krydder
1 ss pepper
2,5ts hvitløkspulver
2,5 ts oregano
2,5ts koriander
1 ts kayennepepper

Bruk ca 1ts pr 100g kjøttdeig

bente1 sa for siden:

Jeg prøver å ikke overspise, Dollsine, men jeg teller ikke kcal, og jeg holder meg mett på dette.
Jeg har aldre spist frokost, jeg orker ikke tanken på mat om morgenen, så en-to ts cocosa er det meste av frokost jeg har greid å få i meg i hele mitt liv. Jeg er sånn som står opp, går på badet, setter fram mat til sønnen min og drar på jobb, slik har det vært siden ungene var store nok til å ordne seg selv.;)
Jeg er sulten på kvelden, så jeg må ha både skikkelig middag og en ok kvelds. Når på døgnet en trenger mat er sikkert litt individuelt.

Med ingen utskjeielser så mener jeg ingen dager over 15g karber (bortsett fra de dagene i Hellas på 30-50).
Bortsett fra de to brødene jeg baker som har over 80% fett og svært lite karber, slik at de kan nesten ikke regnes som brød, lager jeg ingen brød.
Knekkebrød har jeg liggende, men bruker dem kun når jeg er for lat til å lage meg skikkelig mat til kvelds (egg og bacon, omelett, eggerøre og laks el)
Av og til smaker jeg på de muffinsene jeg baker til sønnen, de er veldig fristende når de er nybakte - da blir det vanligvis istedenfor kvelds.
To ganger har jeg bakt lavkarbokake på disse 4,5 måndene.
Og slike bakverk - uansett hvilke - er jeg svært nøye med at når jeg spiser det, så må det være maks 2-3 ganger i uka, og at jeg da må redusere på grønnsakene de dagene slik at jeg kommer lavt nok på kh. Jeg passer også på at jeg da tar det istedenfor ett måltid ikke i tillegg til et måltid (feks muffins istedenfor egg og bacon til kvelds).:)

Alkohol svært svært sjelden (max 1 gang i mnd helst)

Dette funker for meg, men det betyr jo ikke at det funker for andre, vi har ulike kropper:p

Salsaen hjelper nok nå, og den hjelpen trenger jeg nok siden jeg er nede på de siste 5 kiloene, men fram til vi startet opp 23.aug så gikk jeg også bra ned, og da nesten helt uten dansing hele sommeren. Personlig tror jeg kosten er mye viktigere enn treningen når det gjelder vekt.:)

Dette ble da ekstremt mye meg og mitt.... føler meg nesten litt beskjemmet her jeg sitter...men dere spurte altså, så da ble det litt sånn, sorry..... klem for å be om tilgivelse:klem:

Sanna 1 sa for siden:

Jeg bryr meg heller ikke om kalorier. Men jeg går aldri over 18g kh og prøver å holde proteinet på under 80g. Ellers spiser jeg lavkarbobrødet mitt, nesten hver dag, men bare ca. 30g. Og knekkebrød innimellom. Jeg er foressten ikke redd lk-brødet ! Bortsett fra på Kypros, så rører jeg ikke øl,- og vin drikker jeg kanskje 1 dl av i halvåret. (redd migrenen) Frukt har jeg ikke smakt etter 1. juni. Men det har jeg tenkt å endre så smått på etter 1 år på lavkarbo, men da små mengder bare til "fest".

bente1 sa for siden:

Jeg har også en del dager under 10g, det er slike dager som jeg feks lager rømmegrøt el.l, eller av og til når jeg er lat og bare spiser kokosbrød med fett pålegg til alle måltid. Det er veldig effektivt å ha en og annen slik dag har jeg sett, går ofte godt ned når jeg har noen slike dager en uke, men i lengden tror jeg helst en bør få i seg noe grønnsaker hver dag, og da kommer en fort opp i 10-12 i alle fall;)

Dollsine sa for siden:

Takk kjære Bente og Sanna, for at dere delte dette med meg. Jeg ser jo hva dere spiser/gjør, og det ligner jo mitt opplegg med unntak av at jeg er lengre nede på kh. Huff, nå ble jeg litt deppa ja. Hadde håpet dere gjorde noe jeg ikke gjorde som var det lille jeg manglet, om dere skjønner? Huff....

Men det er vel ingen grunn til å fortsette å deppe vel; det gjør hvertfall ingen monn. Det er vel bare å fortsette i samme travet som før. Og med mer cocosa og udos. Tar det tre ganger pr dag nå, og har noen fantastiske svettetokter innimellom, og spesielt på natta. Jeg velger å tro det er oljene som kan til det jeg:lol:, og ikke at alderen nærmer seg den tiden da kroppen omstiller seg litt:D:D sånn varmeteknisk. Det er litt tidlig, men jeg har noen slektninger som var veldig tidlig ute så....

bente1 sa for siden:

Ja, i forhold til det du har postet tidligere, så ligner det jo veldig, bortsett fra at du spiser mer på morgenen og jeg spiser mer på kvelden, og det skulle jo ikke ha noe som helst å si.

Hihihihi - er nok fettet vil jeg tro, litt vel tilfeldig om det skulle inntreffe nøyaktig samtidig som du begynner m udog/cocosa blanding;) Jeg gruer meg også til det der, begynner vel å nærme meg den alderen snart...er egentlig ganske så fornøyd jeg hver måned når jeg oppdager at enkelte ting fungerer akkurat som før;)

Dollsine sa for siden:

Det stemmer, jeg spiser mer på morgenen ja. Jeg får så innmari mageknip hvis jeg ikke spiser på morgenen, og da mener jeg innmari. Er ikke sulten i den forstand, men tom/rar i magen. Det best de morgenene jeg har spist et godt fettrikt måltid på kvelden, da har jeg ikke den magegreia. Jeg ser ikke for meg å bare spise olje heller nei :_oy: slik du gjør.

Sanna 1 sa for siden:

Jeg er egentlig over denne svettealderen. Holdt på i flere år og måtte ta østrogen, for å overleve.
Men nå plutselig får jeg noen hetetokter som ikke ligner grisen.
Så jeg begynte å lure...... Men det er kanskje alt fettet. Jeg tar også Udo's og Cocosa. :)

Dollsine sa for siden:

Helt sikkert Sanna; vi velger å se det sånn gjør vi ikke:p:p

bente1 sa for siden:

Hehehe jeg har skrudd både varmekabler og varmepumpe på 25 grader, allikevel sitter jeg inntullet i pledd, ble litt kald og frossen etter dansingen tidligere i kveld. Så hetetoktene er i alle fall ikke i nærheten enda!;)

Nå skal jeg ta meg en kopp te med cocosa før jeg legger meg for å få opp varmen for natta:D

Lille venn sa for siden:

Tusen tusen takk for oppskrifter og gode råd:) Har ennå ikke kjøpt meg Cocosa, men bør nok gjøre det. Har ingen problemer med å holde meg under 15g karber om dagen, men synes jeg ligger litt høyt på protein. Det er jo protein i ALT:confused: Får prøve med mer fett:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.