< Tilbake til oversikten

Starter 1. juni - Blir du med?

Pruttilutt sa for siden:

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen i det gode selskap ;)
Blir spennende å følge deg - da jeg startet hadde jeg også 30 kg å gå ned på ketolyse. 20 av de er nå borte, bare 10-11 kg igjen :love:

MariaB sa for siden:

Velkommen!!

400 gram ned denne uka! Not bad! :D Tenk, siden jeg startet i begynnelsen av mai har jeg gått ned HVER uke! Gøy!

lirypa sa for siden:

Hei og hå - jeg har levd på en løgn i en ukes tid :rolleyes: Vekta stod på 70,4 da jeg skulle veie meg i morges...Det vil si at jeg på en eller annen måte har klart å innbille meg at jeg veide meg til 69,9 forrige mandag :p Jadda, så det var litt nedtur da jeg gikk på vekta i morges - for NÅ stoppet vekta på 69,9. Psykisk ingen nedgang i vekt, men fysisk har jeg faktisk gått ned en halv kilo. Hadde ønsket mere da, men det går i alle fall nedover.
Jeg spiser kanskje litt lite fett? Selv om jeg bruker alle de fete variantene av matvarer, som seterrømme, vanlig creme fraiche, kremfløte, meierismør etc. Bør jeg kanskje begynne å sjekke hva jeg får i meg av fett og proteiner også tro? :confused: Jeg ligger på mellom 10 og 15 karber per dag.

Eve sa for siden:

Velkommen hit. Vi har samme mål ser jeg,mange gode råd og tips her.

Vekta mi står stille om dagen så nå har jeg laget meg profil på diett.no, ser jeg ligger alt for høyt på proteinet. Så er det det med vann, vann og vann da. Vanskelig å drikke nok i en travel hverdag. Jeg har begynt å gå med vannflake i veska til en hver tid, håper det hjelper. :o

Lagom sa for siden:

Det har jeg begynt med også, og for meg hjelper det masse iallefall. :)

bente1 sa for siden:

Velkommen MonicaH, her inner er det masse støtte og inspirasjon å få ja - godt å være. Masse lykke til til deg. -Se på de flotte bildene av Pruttilutt som har gått ned så mye - det alene er kjempeinspirasjon, synes jeg:)

bente1 sa for siden:

Fantastisk at du går ned hver eneste uke!!!! Gratulerer masse:heia:

Pruttilutt sa for siden:

Jeg blir så fascinert av vektnedgangen deres, jenter! Gid det var meg -men det har jo vært meg en gang i tiden :rolleyes:
Kjenner motivasjonen butter litt i mot, men bit tenna sammen og åpne kjeften for de rette matvarene, så går det vel nedover her og.
:o

bente1 sa for siden:

Ingen av oss som er i nærheten av en slik nedgang som du har hatt vettu, Pruttilutt :D, vil nok butte imot for oss også når vi nærmer oss siste rest, tenker jeg:rolleyes:
Bit tennene isammen og fortsett slik du vet er det rette, du, så kommer det sakte men sikkert. -Og så kommer jo mamman din snart på besøk - skulle veldig gjerne vært med på den der "fat-campen" du forslo i hagen din, altså :):)

MariaB sa for siden:

Nå har vel du gått myyyyyyyyye ned en gang i tiden du også? Jeg kan iallefall ikke sammenligne meg! Flinke dama! :D
Man må vel bare regne med at kroppene bruker litt tid på slutten...:rolleyes:

Pruttilutt sa for siden:

6 kg ned de første 5 dager. :rolleyes: Bare vann, men LORD for en motivasjonsboost! Kjenner jeg kunne trengt det nå...
Blir bra på fatcampen til mamma :D

Pruttilutt sa for siden:

Åh, for en dag. Blåmandag er ikke nok deskribtiv.
Måtte avreagere når jeg endelig kom hjem. Spotify på mobilen, øreplugger i og sang fra full hals og lunger. Det var godt. Fikk energi til å ta oppvasken og samtidig vaske litt rundt på kjøkkenet. Er bare to dager til stormåsen kommer.

Bare kjærlighetsklisj-sanger, og ansiktet Hans var foran meg hele tiden.
Jeg vet ikke hvor lenge jeg må prosessere alt som har skjedd? Tar det lang tid? Vurderer dra til lege å få noen tabletter som kan hjelpe meg sovne raskere ut all tenking og gråting. Kan tvinge meg selv til å tenke på andre ting, men da anstrenger jeg meg så innmari at jeg blir våken igjen. Eneste måten jeg faller til ro på er å gå gjennom ting i hodet om og om igjen. Og det gjør så fryktelig vondt.

Trodde jeg var immun mot slike ting. Jeg som er så hardhudet, arrogant og streng. Bare en liten pusling, tydeligvis. Alt dette trekker meg ned i en tilnærmet depressiv state of mind, takket være tabletter (er bipolar), så når jeg ikke topp-og bunnpunkter lengre. Tok meg to dager for å tvinge meg selv til å gråte. Bare for å føle.

Jeg er så distre. Klarer ikke konsentrere meg om maten. Jeg tenker på Han og blir uvel. Svimmel. Det gikk fint fram til jeg så ham på lørdag. I en måned har jeg hatt det greit. Eller, greit nok.

Hvordan hopper jeg på hesten igjen matmessig? Konsentrasjon? Motivasjon? Inspirasjon? Hele helga ødela jo ALT. Ikke at jeg angrer på den, men jeg blir så sinna og frustrert over meg selv.

Unnskyld for et nitrist innlegg fra denne kanten, men nå trenger jeg dere damer.

bente1 sa for siden:

Kjære skjønne Pruttilutt : Aller først, fra en som har vært igjennom litt av hvert med menn: De fleste av dem er faktisk ikke verdt det: Alle disse følelsessvingningene våre, vurderinger om hva vi skulle ha gjort, hva vi ikke skulle gjort, det at vi tar på oss skylda for alt som egentlig ikke er vår skyld, kvaler, samvittighet, selvforakt, tvilen på vår egenverdi. DU er et fantastisk menneske, du har så mye å gi, du har så stor verdi for alle i livet ditt - inkludert oss her inne. Hold fast ved det, kom i kontakt med det du har dypt der inne, som vet hvor viktig du er for sååå mange :suss::suss::suss: Ta gjerne en telefon eller inviter en vinninne eller noen som er viktige i livet ditt på besøk- de vil høre på deg, snakke med deg og hjelpe deg!

Når det gjelder mat: Du har sikkert abstinenser fra helga, du vet hvordan det er fra før, det gjør vondt både fysisk og mentalt etter en slik utskjeielse. Lag deg noe god FET mat. -Den rømmegrøten vi snakket om i går feks. vil gi deg ett skikkelig fettboost i dag og holde deg god og mett lenge. Føler du litt sug innimellom måltidene, så spis litt ost eller noe annet fett. Hold deg mest mulig unna karber til det værste her gitt seg. Etter ett par dager med riktig kost vil det føles myyyye bedre, det vet du. Opp på:hest: Og stor stor, stor klem til deg kjære venn:klem:

Pruttilutt sa for siden:

Hva skulle jeg gjort uten deg, Bente. Takk for oppmuntrende ord, atter en gang. Alt du sier jeg går gjennom er korrekt på flekken, særlig selvforakten og bebreidelsen. Det får vel ta sin tid.

Jeg stekte to Cherizo-pølser (nytt sortement fra Rema1000) med 44% fett, 2 Gilde cheeseburger (den typen med 8 hamburger i pakken), hjemmelaget guacamole og rømme. God og mett.
Regner med at det blir grøt til kvelds.

Nå skal jeg rydde litt til, vaske en rye (kan jeg vaske den i maskinen?) og brette håndduker.

Takk igjen, Bente :blomster:

bente1 sa for siden:

Vet akkurat hva du går igjennom - og selv om vi vet innerst inne at det ikke er vår skyld, trenger vi at noen forteller oss det, helst gang på gang på gang: Hold fast på det, det er ikke din skyld, du er en fantastisk person!!!

Maten din hørtes god og feit ut - godt valg;)- jeg lagde rømmegrøt i dag jeg, fikk så lyst på det etter alt pratet her inne i går.

Ja, jeg har vasket ryer i maskin mange ganger, det har gått bra med mine i alle fall :)

Pruttilutt sa for siden:

Takk for påminnelsen :blomster:

Maten var helt OK, faktisk. Vurderer en eggemelk til kvelds, er faktisk litt lei av rømmegrøt etter 8 måneder med den til ukentlig middag. :rolleyes:

Da er rya på vei i maskinen :)

MariaB sa for siden:

Kjempestor klem til deg kjære prutti! :klem: synes bente sa så mye lurt, at jeg bare klemmer litt ekstra på deg! ;) :klem:

Dollsine sa for siden:

Unge dame! Hold på fokus og et godt tak i motivasjonen din! Når jeg har holdt ut uten å gå ned mange fantastiske kilo på så lang tid så gjør du og det. Klart kroppen din holder igjen; skulle bare mangle! Og så har du fått mange gode råd fra mange som setter pris på deg; fordi du er DU. Les og les og ta det til deg. Fordi du fortjener det <3 :klem:

Ostebrød med masse pålegg høres spennende ut; hvordan lager du dem?
Og så så jeg at mamsen sørger for at du kommer opp i 3000 kcal/dag. Det høres mye ut; går du ned da?

Foksy sa for siden:

Slenger meg på denne! :klem:
Vi jenter er alt for dårlige på å legge ting bak oss og ikke sitte igjen med skyldfølelse, bebreidelser og vonde tanker. Håper du fortsetter å tenke positivt om deg selv, snakk gjerne til deg selv i speilet, ta deg en "spa-dag" med ansiktsmaske, neglelakk på tærne osv og gjør gode ting med kroppen din :)
Lån en lydbok på biblioteket om du ikke orker å lese selv.

Og snart kommer mamsen på besøk, da får du nok andre ting å tenke på!

Jeg har vært kjempesliten i dag, etter løpet på lørdag og utstilling av hund på søndag, men kom meg opp (kl 13), fikk rydda og kom meg ut på løpetur (les: gå og litt løpetur) på 30 min i dag. Har som mål å løpe man-ons-fre og gjøre andre aktiviteter i helgene. Da er det bedre å komme seg ut og heller gå litt mer enn å la være. Jeg og en venninne har nemlig meldt oss på 10 km til høsten!!
I kveld har det vært skoleavslutning på skolen til datteren min, og alle skulle ha med mat til fellesbord. Jeg tok med kyllingvinger, en stor bolle med stangselleri og vannmelon og en boks med tzatziki. Ikke noe problem å spise lavkarbo med buffet :D
Kjempekoselig var det!

bente1 sa for siden:

Så flink du er med treningen, Foksy, imponert over at du har meldt deg på et 10km løp, altså!:ja:
Deilig når man kan gå kan spise fra buffet - gjør det mye enklere på dette kostholdet - spesielt når man også kan ta med noe man liker godt selv:)

Begynner å nærme seg kvelden for meg, må ha meg litt kvelds, roe ned med litt tv eller bok og så blir det senga. Nattinatt alle sammen, håper alle får en god natts søvn:sove:

Rikkem0r sa for siden:

Jeg vet jo ikke spesiellt om den prosessen de har for å komme seg ut.. men det jeg vet er at noen plattformer har "egen" Statoil Catering, mens her hvor jeg er har vi ESS som er inne å tar alt.. Så jeg ville skrevet til eller ringt ESS jeg (innbiller meg det er i catering som i andre disipliner på plattform, lettere å komme inn via ett annet selskap enn direkte inn i Statoil), og hørt om de har behov for folk.. Om de ved behov for folk ute sponser med offshore-kursing det vet jeg ikke, men det får du jo vite :)

Velkommen :blomster:

Off, jeg må nesten bare si meg enig med bente på denne jeg.. Men skjønner så godt hvordan du har det, selv brukte jeg nesten et år på å bli ferdig med å tenke på "han" hver gang jeg la meg eller følte meg aleine.. Og begynte det å gå bedre, ja da traff jeg på han sånn at jeg kunne grine litt mer igjen... Helt ubrukelig.. Men så går det over da, selv om jeg tenker på han innimellom er det liksom greit hvis du skjønner.. DU er fantastisk og det må du huske på :hearts: :suss:

Ja, og Foksy: Wooow! 10km, du er rååå!:D

Eneste jeg tenker på nå er å reise hjem... Jeg er så lei, så lei, så lei.. Istad gikk det litt "imot meg", og jeg fikk så nok... Hadde lyst å bare legge meg ned å grine å vente på at helikopteret kom liksom.. Heheh.. Noen ganger blir det liksom bare nok.. Og jeg var så trøtt og sliten fra før, så det toppa seg litt.. Men nå er det rolig og fantastisk godt å bare sitte på stumpen foran pc'n litt :snill: 13:39 er planlagt avgang fra riggen å på vei mot land, så blir litt søvn en dusj og så avgårde!! Bare litt over 6 timer igjen nå :heia:

Foksy sa for siden:

Hold ut! :)
Goood tur hjem :)

Rikkem0r sa for siden:

Tusen takk for det=) Nå er det bare halvannen time igjen på jobb :heia:
Og hva har det DUMME dagskiftet gjort igår..? Joda, de har tatt egga mine!!! DET er ufint det! Jeg henter de om morgenen kun for å få meg litt mat på den tia her liksom.. :realmad: Den natta her har ikke vært noen favoritt asså... Heldigvis lenge til neste :rolleyes:

Nå prøver jeg å slappe litt av og roe meg ned å ikke tenke på mat, men det ække så lett når jeg var sulten og veldig klar for å få litt i magen... Vann er godt det, men det er begrensa hvor mye jeg får fyllt opp magen på det liksom.. Nei nå, frøken klagesen, skal jeg slutte å skrive=)

Ha en fiiin dag alle sammen, det skal jeg :love:

Pruttilutt sa for siden:

Ja, dere, man må kysse noen frosker før prinsen dukker opp :love:
Håper det ikke er så fryktelig lenge til... Er klar for å starte livet :)

Sovna etter Sandras barneTV i går (cæsar), la meg under dyna og slo over til Hurtigruta-sendingen. Sovna etter 5 minutter til bølgesus og motor. Deilig. Tenkte ikke, rakk det ikke. FANTASTISK! Endelig en innsovning uten komplikasjoner... Skrev et 12-strofers dikt i går, det gjorde meg utslitt.

Jeg har aldri, hverken før eller siden, brydd meg noe særlig om kcal.
Det har vært enkelte dager jeg har lagt både høyt og lavt, regna grovt etter beste evne underveis i matlaging. En porsjon grøt er jo nesten 600 kcal og 85% fett (dette må jeg sjekke igjen).

Frokosten min består av sikkert 450 kcal, og 70% er fett. Grovt regnet.
Det er verdt å legge fra seg tanken på kcal når man har et kosthold som består av hovedsaklig fett. For de av dere som har fått matplanen tilsendt på epost - har dere startet med den?

Brødoppskriften finner du på bloggen min, Dollsine. :)

Nå er jeg allerede forsinket til jobb, må vel få skoa på og begynne på ferden.

Takk for støtten<3 Nå skal jeg kutte ut all syting fra denne kanten, mamma får overta ;)

bente1 sa for siden:

Godmorgen til dere alle!

RikkemOr: Masse god tur hjemover! Håper du tar deg tid til å kose deg skikkelig og mare nyte en dag hjemme igjen:) Skulle gjerne vært der og kjeftet litt på de som stakk av med maten din altså, sender denne elektronisk til dem isteden :boxing:

Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre :klem: Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....:D

Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt:rolleyes:

manne sa for siden:

Veldig bra... :D

MariaB sa for siden:

God morgen!

God tur hjem Rikkemor!! Jeg synes disse ukene har gått vanvittig fort! Kanskje ikke sånn for deg? Kos deg hjemme! :D

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer? :)

Bente: Huff, er det jobben som sliter deg ut? Nyt dagen hjemme og slapp helt av! :klem:

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? :confused: Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

bente1 sa for siden:

Tusen takk MariaB:klem:Ja, har vært mye strass på jobb leeenge. I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - maska mi, så det er ikke så lett for folk å se hvordan jeg har det. Skal slappe av på sofan i hele dag og se om jeg er rustet til å møte hverdagen igjen i morgen:rolleyes: Heldigvis har jeg ikke lyst til å trøstespise - slik jeg normalt alltid har når ting er vanskelig:)

Pruttilutt sa for siden:

Trengte virkelig sove over problemene tankemessig. Var våken en kvarters tid i 04-tiden, men rakk ikke tenke på noe annet enn å telle timer til jeg skulle stå opp før jeg var sovna igjen.

Er faktisk hjemme igjen her også. Var utmattet allerede kvarteret inn i arbeidsdagen med tanke på alt jeg må få gjort før mams kommer, skal på NAV i morgen, øke på medisiner, følelsesstyret og stress ang. familieproblemer. Dro igrunn bare rett til legen og fikk sykemelding ut uka. 4 uker ferie på meg. I like it.

Nei, mams kommer i morgen kveld. Og broren min da, han hadde jeg nesten glemt heeeelt av. Vært å handlet inn pinnesaft-iser til han, sukkerfri saft og deilig mat vi skal kose oss med. Godt å varte opp famsen :)
Enten er det begynnende galleplager du får pga. fettet, eller så kan det være stressrelatert? Magesår? Hvis man får galleplager i startfasen av ketolyse/lavkarbo, så er det vel logisk at siden det skilles ut mer galle at stenene (som det tar mange år å lage på lik linje som nyresteiner), så kommer de raskere "til syne". Det er i alle fall det jeg har lest meg fram til. Med andre ord, hvis det er galleproblemer og du ikke har vært plaget med det tidligere, så er bare det hele framskyndet og ikke uunngåelig fordi du har brukt år på å danne dem. Rotete skrevet, men tror poenget kom fram. God bedring :klem:

Den maska skal du la falle helt og holdent i dag, Bente. Fordi du fortjener å la det renne over litt. Er når man havner litt ned i bakken at det går oppover. Som psyk og i arbeidslivet skjønner jeg hva du mener om den maska, det tar lang tid å ta den på og er en kraftanstrengelse i 7,5 timer å opprettholde. Ta deg et par dager fri på sofaen, gå deg en tur eller to i skogen. Mormor bruker hente meg når jeg er langt nede og sende meg ut i skogen. Finn ei bjørk og holdt rundt den, da får du styrke. Ev. lag deg en irish coffee. ;)

bente1 sa for siden:

Lurt av deg å ta ut sykemelding, Pruttilutt, kos deg hjemme og lag i stand til familien kommer - det er en god følelse å få dulle litt i stand for mennesker en er glad i:)

Ja, trenger å la den maska falle, helt klart, når alle tror du er så sterk så blir man jo ofte lasset på mer og mer til det ikke går lenger. Prøvde å ta opp på jobb i går at jeg trenger litt mer ro, men da rant det litt over for meg, begynte bare å grine og greide ikke stoppe, så dro hjem... Skal slappe i hjemme i dag, og sannsynligvis i morgen også. Ut og gå litt i naturen, ja, kjempegod ide, må bare lete fram energien til å komme meg ut av huset.... Alkohol må jeg være ekstremt forsiktig med nå når jeg er i ketose - slår meg rett ut kjenner jeg, farlig. Tusen takk for gode ord Pruttilutt:klem:

Pruttilutt sa for siden:

Ja, godt forslag fra legen min, hun er et unikum. Heldig der!

Skal skrubbe dusjen og sende deg energi samtidig, det er mye medisin i naturen :klem:

Alkohol i ketose er grusomt, det var et dårlig forslag :rolleyes:

manne sa for siden:

Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge. :(

Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente?

Hva er deres beste fåborthodepinetips?

Pruttilutt sa for siden:

Frisk luft, kaffe...Sjokolade... Har du sovet lite i det siste? Sittet lenge i en uergonomisk stilling? Er du stiv i nakke/skuldre/rygg?

manne sa for siden:

Jeg har gått tur i nesten 2 timer i dag...så frisk luft har jeg fått masse av.

Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen... :cool:

Kaffe har jeg forresten aldri smakt... :rolleyes:

Foksy sa for siden:

OJ! Enten har du veldig kort rygg:p eller så vokser håret ditt utrolig fort:D

Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre.
God bedring! :klem:

Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba :heia: Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss!

Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf :D

manne sa for siden:

Håret mitt vokser veldig fort...og er veldig tykt... Det letter litt nå og det uten at jeg har tatt smertestillende. De har jeg nemlig pakket ned for ferien og orker ikke pakke de opp igjen. :cool:

Jeg har ismaskin...og den brukes så mye at selve skålen alltid står i fryseren. Jeg pisker eggedosis og krem hver for seg...og smaksetter med ublandet FunLight. Smaskens! :D

Dollsine sa for siden:

God kveld! Er innom bare sånn kjapt! har spist tacosuppe med ost og rømme til middag i dag. Yummi! Anbefales:D Den passet ypperlig til være vi har her; regn, 8 grader og kraftige vindkast:eek:

bente1 sa for siden:

Da har jeg vært ute og gått en tur - ja, god ide å komme seg ut litt Pruttilutt :ja:- etterpå sovnet jeg på sofan. Så føler meg litt bedre nå, frisk luft og søvn hjelper på mange ting :)

Manne - håper hodepinen er bedre :klem:

Mmmm is hørtes godt ut. Har lurt litt på å kjøpe slike ispinne-former til å fryse i og ha stående i frysen nå på sommeren. Kanskje jeg må ut og lete etter det en dag.

Nå er det vel på tide å få seg litt mat - får se hva som finnes der i kjøleskapet:liste:

Happiness sa for siden:

Hei! Jeg startet nå i juni.
Mamma til 3. Har alltid vært overvektig. I fjor gikk jeg ned 17 kg ved å begynne å mosjonere (går 40 min daglig). Så gikk jeg opp 3 kg.
Startvekten min er 30kg mer enn den bør være.
Delmål 1 er -5 kg ut juli. 1,5 kg forsvant første uka.

Rikkem0r sa for siden:

Good evening ladies=)

Det eeeer så deilig å ligge på sofaen å bare slappe av å se på tv=) Jeg er jo veldig flink til å legge inn serieopptak på pvr-dekoder'n:hearts: når jeg er avgårde og da, så er masse snacks å velge i der :D
Pruttilutt jeg elsker lappene dine!
Det var så godt å komme hjem og lage skikkelig mat og jeg pressa innpå hele greia jeg, brukte litt tid riktignok men fikk ned alt :p
Jeg gruer meg litt til veiing imorgen, så ikke lyst ut istad når jeg var såvidt innom vekta.. Men er forskjell på fullt påkledd på kvelden etter mat og drikke og om morgen uten noe særlig verken i eller på kroppen da så... Vi får se=) Kommer til å måle også, ekstra kontroll ;)
Men asså... Pga slurv med pillene min fikk jeg mensen på jobb og det er lenge sia nå liksom, sikkert halvannen uke.. Men gir seg jo ikke! Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min... Vurderer å bare droppe å ta de i en uke eller 2 da, for å se hva som skjer da.. Men så blir jeg litt sånn; men hva hvis imorgen kanskje, at det gir seg da.. Noen som har vært borti no lignende? Blir litt frustrert kjenner jeg..
Istad fikk jeg beøk av en mann fra Kenya og.. Han solgte bøker om Afrika for å betale for studiene sine.. Ja, jeg vet hvordan det høres ut da.. Men han viste meg et avisoppslag med han og familien han bodde hos fra lokalavisa her fra mai, og han hadde kort fra bokforlaget og sånn.. Og jeg har jo ikke samvittighet til å si nei, når jeg vet jeg klarer meg fint uten de 450kr og han var jo så trivelig og alt=) heheh=) Hu ene venninna mi blei sååå oppgitt over meg da, men det får hu bare bli.. Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning :rolleyes: Også er det sikkert noen som tenker at jeg har blitt lurt, men det får i så fall bare være :p
Like før jeg sovner her nå.. Bare sovi 2 timer idag før det var opp å rigge seg for hjemreise, men mååå holde et par timer til.. Håper alle koser seg den fantastiske kvelden :klem:
Og bente og pruttilutt, det er godt å høre at dere passer litt på dere selv også, for seg selv er den viktigste personen man kan ta vare på :suss:

Rikkem0r sa for siden:

Å ja, og velkommen til deg Happiness :blomster::blomster::blomster:

manne sa for siden:

Regner med at det er de samme som er her. Stod om dem i VG for ikke så lenge siden også. Verdt å støtte spør du meg. :)

Rikkem0r sa for siden:

Javisst=) Han var fra Kenya å studerte for å bli lærer og var her i 3 mnd om sommeren og jobba for å få penger til studiene.. Bra initiativ synes jeg :)

bente1 sa for siden:

Happiness: velkommen hit!

RikkemOr: Velkommen hjem :) Krysser fingrene for deg i morgen.
Du gjorde en god gjerning med han fra Kenya - og så fikk du en flott bok i tillegg, ikke bry deg med hva andre sier. Går man alltid rundt og er livende redd for å bli lurt eller utnyttet, så får man jo heller aldri hjulpet de som faktisk trenger det:snill:
Ja, det er viktig at vi tar vare på oss selv også, ofte lett å glemme i en travel hverdag. Føler meg mye bedre etter en dag med avslapping.

-Og forresten : jeg elsker også lappene til Pruttilutt:p

Pruttilutt sa for siden:

Lappene er fantastiske - om jeg får si det selv. Med masse deilig bacon til, eller piiiiittelitt jordbærsyltetøy. Slafs!

Rikkem0r: Velkommen hjem! Ang. mensen, så fikk jeg mensen 3-4 dager inn i ketosen etter 5-6 måneder med ufrivillig opphold. Hadde da mens i 8 eller 10 uker, før jeg fikk 2 ukers pause etterfulgt av nye 6 uker. Måtte til slutt til gynnis for å sjekke at alt stod bra til. Alle verdier så fine ut, og han var egentlig bare gla for at jeg gikk igjennom det, det kunne tyde på at PCOS-en fikk motkamp. Og det fikk den jo. Er helt frisk nå.

Okei dere. Her har jeg prøvd å fokusere på mindre bruk av diett.no - jeg blir så lett opphengt. Dog, jeg har detaljert skrevet ned alt jeg har spist i dag, og nå nettopp førte jeg det inn. Dette er en helt vanlig dag her i heimen.

Kcal: 2825
Fett: 283 gram - 90%
Proteiner: 55,5 gram - 8%
Karbohydrat: 16,1 gram - 2%

Er spent på morgendagen, gitt. Sjekka for sikkerhetsskyld (pga. glippen i helga) at jeg er i ketose. O'lykke.
Nå er det eggemelk for alle penga.

bente1 sa for siden:

Ble litt for magert i dag - greide så vidt å karre meg opp på 75% fett, etter å ha regnet inn et stooort stykke brie med valnøtter til som jeg skal ha til kveldskos. Det blir ganske snart tenker jeg, nam:)

Sitter og teller på fingrene om jeg skal gå på jobb i morgen eller ikke. Får sove på det kanskje....

Pruttilutt sa for siden:

Hvis du er i tvil, så er det best å holde seg hjemme enda en dag. Når du kjenner at du er sterk nok til å takle arbeidsdagen, så kan du dra på jobb og kjenne på det. Ikke strekk deg for langt, eller slite deg ut på "hvis", "om" og "men". Det tillater vi ikke her.
:klem:

Dollsine sa for siden:

Prutti'n! Fatter og begriper ikke hvordan du går ned med et sånt inntak pr dag??? Kan du/noen forklare meg? Med enkle ord?

Husker dere jeg spiste ca 20g kh i helga; og det får jeg betale for nå - nesten ikke utslag på stixen i dag. Siden jeg spiste rundt 20 g i to dager, for så å toppe med 32 g den tredje dagen - ja så er jeg ute av ketose noen dager nå. Huff...

Spiste tacosuppe til middag i dag; det ble for lite fett av den, tross tre store skjeer med rømme og noen store biter ost. Hva annet kan jeg gjøre for å øke fettmengden??

bente1 sa for siden:

Ikke noe "hvis", "om" og "men" nei:klem:Jeg skal definitivt sove en god natts søvn og ta avgjørelsen i morgen tidlig.

Dollsine: Ja, skal lite til før man faller ut av ketose altså. Du kommer jo inn i det igjen når du spiser riktig - for meg går det ganske kjapt, men vet jo at det tar mange dager for enkelte. Det er bare å fortsette slik du vet du skal:)

Pruttilutt sa for siden:

Fett forbrenner fett. :)
Tacosuppen er litt fettfattig ja. Jeg gjorde en vri en gang med litt fetaost og fetaostolje i suppen, ost på toppen og en god dæsj rømme i.

Hvis du er streng med karbene nå, så kommer du raskt inn i ketose igjen. Det er i alle fall min erfaring. Etter søndag var jeg i ketose i går kveld. Det kjente jeg på den guddommelige ånden. Hadde bare to stix igjen, så tenkte vente til dag 2.

Jeg boosta med dansk salami (4-5 skiver) og soooolid med majones på :P Der har du mye fett ;) Hva med eggesalat på ostekjeks?

Pruttilutt sa for siden:

For første gang leser jeg i Ketolyseboka. :rolleyes:

Jeg hadde en hensikt, og det var å finne ut dette ang. proteiner - for det har plaget meg mer enn jeg ville innse.
Det står følgende:
"Protein er således svært viktig for å holde kroppens funksjoner intakt. Når kroppens protein brytes ned spaltes det på nytt til aminosyrer som kan "gjenbrukes" av kroppen ved å kjede aminosyrene sammen i nye kombinasjoner til nye proteintyper. På bakgrunn av denne gjenbruksordningen er kroppens behov for nytt protein normalt lite. Kanskje så lite som 20-40 gram påfyll per dag nok for å holde kroppens proteinbalanse intakt" Side 23.

bente1 sa for siden:

Pruttilutt: Ja, akkurat det jeg også har lest. Når vi bytter ut brøskive med syltetøy med egg og bacon, snaks som sjokolade og chips med ost eller nøtter og i tilleg spiser mye egg, fisk og kjøtt, tror jeg ikke det er noen som hels fare for at vi skal få for lite proteiner på dette kostholdet. Jeg får mer proteiner i dag enn jeg gjorde da jeg drev aktivt med idrett som tenåring, og langt mer enn de som har et valig høykarbo kosthold har. Derfor mener jeg også at det viktige å fokusere på for å opprettholde vektnedgang er å holde karbene lavt og fettprosenten oppe:):)

Nå skal jeg prøve å ta kvelden, nattinatt dere, sove godt :sove:

Batillip sa for siden:

Nesten river ingen mann av hesten.

majo1 sa for siden:

Hei alle sammen :)

Eg begynte på ketolysekur 20 Juni, og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå! Gleder meg uendelig masse til resultatene begynner å vise!

Kan jo fortelle litt om meg selv først: Er ei jente på 22 år, 173 høy, og veier 113 KG. Eg har hatt ekstra kilo på kroppen siden barndommen egentlig. Gått mye opp og ned i perioder. Har prøvd litt av hvert innen slankeverden, og prøver nå ketolysekuren.

Kjøpte ketolyse startpakke. Er i full gang med lavkarbo, leser på oppskrifter og planlegger middagsmenyer :) Kjekt å kunne utveksle erfaringer, og så er det jo en opptur å dele gode resultater med andre i samme situasjon :)

Rikkem0r sa for siden:

Velkommen majo1 :blomster:
Og god morgen alle sammen=):syklubb: Etter 10 timer søvn måtte jeg tvinge meg selv til å stå opp nå.. Litt streng må jeg være for at kroppen skal skjønne hva som er opp og ned på døgnet=)
Veiedag.. Ingen sensasjon akkurat nei.. +0,2kg.. MEN er fornøyd jeg, for heldigvis målte jeg meg også før jeg dro ut og har mista 3cm rundt magen og 2cm i livet.. Ja, og en på låret trur jeg, men jeg knoter sånn med målebåndet opp og ned, og liker og ta det dårligste resultatet jeg finner og det endte med 0=)
Nå er det straks kaffe, og må finne meg no mat her og.. Lurer på hva det blir til frokost :rolleyes: Kikke litt her inne tror jeg :ja:

bente1 sa for siden:

Godmorgen kjære venner:)

Velkommen til deg majo1!

RikkemOr: Å miste flere cm i en situasjon der du ikke selv har kontroll på maten, er jo kjempebra :heia: Vekta betyr jo mindere en målene, og den følger nok etter etter hvert skal du se:)

Valgte å gå på jobb i dag, men har definitivt tenkt å roe ned her og la være å stresse meg opp over ting - det får ta den tiden det tar. Har også en del ferie tilgode som jeg ikke hadde tid til å ta ut i fjor, så jeg planlegger å ta en lengere ferie enn jeg egentlig hadde tenkt - bare være hjemme og slappe av det meste av tiden:)

Pruttilutt sa for siden:

Mornings!
100 gram opp siden i går, og det har sine naturlige forklaringer:

• 1 liter vann i går
  • Ikke vært på do siden søndag

Stresser ikke, er så vant med å være på 92-tallet. Regner med denne fadesen av en kropp gir etter for hodet snart ;)

Rikkem0r sa for siden:

Oi, 1 liter vann vakke mye nei.. Godt du får litt tid til å roe ned å ta vare på deg selv og famsen nå da :ja: Å jadda, kroppen gir seg nok etterhvert den :boxing:

Takk :rodme: Ja, cm betyr mer enn vekt.. Så er glad for at det er noe som har skjedd den veien ihvertfall og at jeg ikke har rasa opp=)

Hjemme og slappe av ferie er herlig! Det er min plan i år også, så håper jeg været er litt på min side, ja og din og selvsagt :)
For å variere litt blei det lapper til frokost og.. Hihi :p Så herlig å få i seg skikkelig med fett igjen!=)

Pruttilutt sa for siden:

Vedder på at noen dager på kjøkkenet nå der du har mer kontroll gir STORE utslag på vekta. Men cm i seg selv er jo vanvittig bra! Synes du kan være stolt over innsatsen din ute på jobb, du fikk en utfordring jeg ville slitt med:rolleyes:

Batillip sa for siden:

Vi skal pusse opp badene, og jeg våknet av at to snekkere stod på døra for å starte på arbeidet. Jeg er igang med å bake boller, tror snekkere jobber best på nytraktet kaffe og noe godt å spise.

Blir rart å utsette meg selv for baking, men hverdagen skal jo rulle og gå. Det er gått sport i dette med lavkarbo, så det er nesten moro å utsette meg selv for små hinder bare for å se at jeg lykkes. 4-0 til Batillip liksom. :o

Rikkem0r sa for siden:

Awww, takk :love: Jeg jobber jo sånn, så det er strengt tatt en utfordring jeg MÅ takle.. Nytter ikke med 2 uker høykarb og 4 lavkarb heller.. Kanskje fler etterhvert begynner med det ute slik at de må ha litt lavkarb alternativer i saus o.l... Det hadde vært fantastisk! :D

Batillip sa for siden:

Rart det der med cm. I går var det fire uker siden jeg startet med ketolyse, og jeg har gått ned 16 cm rundt livet. Egentlig er jeg ferdigslanket rundt livet nå, så da er det bare å bevege seg over til neste felt.

Batillip sa for siden:

Det kommer helt sikkert! De har jo begynt å merke enkelte produkter for lavkarbo allerede. Produkter man finner i hvilke som helst hyller, ikke bare i stakkars-deg-som-er-syk-hylla.

Rikkem0r sa for siden:

Wooow!!:heia::heia::heia:

Batillip sa for siden:

Takk, men det er ganske mange andre felt altså. :o :o

Rikkem0r sa for siden:

Pruttilutt, er du her?=) Jeg tenkte å prøve meg på muffinsene dine, så lurte jeg på denne landlord tacosausen( regner med det er type salsa?=) ).. Er det rema som har den eller hvor? Jeg er normalt kun på kiwi eller meny, for det er nærmest for meg, og der vet jeg de ikke har..

Rikkem0r sa for siden:

Og noe helt annet.. Noen som har peil på geleshots?:D Jeg skal i bursdag 9 juli og har lyst å lage geleshots.. Har aldri gjort det før så ha ingen peil på hvordan jeg skal gjøre det.. Noen som kjenner til ferdig sukkerfri gele, eller må jeg lage den av fun light?? Skal bli en gøy kveld :p

Linda69 sa for siden:

Jeg har kjøpt kokeboka til dr Hexeberg, den en kjempe bra, innholder lette oppskrifter for både frokost, lunch og middag, mellommåltid, hvor mye kan en spise, handlelister og menyer. Tipp topp:)

Har stokost meg til alle måltidene:)

Er i ketose og grammene forsvinner:D

MariaB sa for siden:

Velkommen!

Jeg hadde også besøk av en, men kjøpte ikke...snill du er! :)

haha, love it! Enig med deg foresten! ;)

Velkommen!!

Synes det er kjempebra jeg! Du hat tross alt levd på ferdig mat i to uker! Det går seg til skal du se :D

Tror det finnes sukkerfri gele, men det er hysterisk enkelt å lage med funlight! 3 dl saft, 7 dl vann og en pakke gelantinplater. Mange smaker å velge i! :D

MariaB sa for siden:

I går sprakk jeg NESTEN. Var i klubb, og det ble servert en nyyyyyyyyydelig gulrotkake, og jeg hadde sååå lyst på :sikle: Veide for og i mot i evigheter, men sto i mot til slutt. I kveld er det en ny tilstelining med kake, og det blir hardt!!
Sånne dager tenker jeg alltid på om det er verdt det. Å ofre så "mye" for noen usle kilo. Masse negative tanker og nada motivasjon.
Gikk derfor på vekta idag for litt oppløftning, og den viser 400 gram ned siden mandag. Det betyr at dette FUNKER. Jeg gir meg IKKE ennå!

En dag når kroppen og hodet er på plass skal jeg kunne få nyte et lite kakestykke en gang i blant, men tiden er ikke inne ennå.
Iallefall ikke denne uka, når utskeielsene står i kø, og jeg er redd om jeg først begynner så baller det på seg.
I morgen er det st.hans og jeg tror jeg skal bake en lavkarbokake å ta med. Så slipper jeg fristelsene der! :nikker:
og jeg craver på gulrotkake!!!! :D

Pruttilutt sa for siden:

Here I am, mellom vaskemaskin og klesstativet :) Jeg bruker konsekvent Landlord sine merker, de er mindre karbohydratrike enn vanlige merker, og de smaker vanvittig godt også. Dersom du ikke finner Lanlord på Kiwi eller Meny, kan du lete etter et annet merke. Tommelfingerregel er <5 karb per 100. Nå er ikke Landlorden der, for den er 6, men så har jeg aldri vært særlig nøye på det. :rolleyes: Se hva du finner :) Ev. kan du kjøpe tomatpuré?

Pruttilutt sa for siden:

Lavkarbokaker er et godt alternativ ;) Gulrotakaka skal visstnok være himmelsk, så skal bake den selv til helgen. Nomnom :) Flink du var som stod i mot! Respekt!

MariaB sa for siden:

:klem:

Ja, kanskje jeg prøver den, evt ostekaka til karbomamma, den så også snadder ut! :D

Rikkem0r sa for siden:

Må kanskje prøve på det da, men hvor mye vann må jeg bytte ut med vodka da? Har du peiling?=)

Kjempebra at du klarte å la være!!=) Imponert!

Heheh, jeg kjørte til rema1000 jeg da :D men nå når du sa tomatpure, så har jeg det i kjøleskapet og det trur jeg kan bli digg i det og.. Hmmm.. halvparten av hver kanskje, så ser jeg hva jeg liker best=)
Har shoppa meg ny stekepanne og diverse andre kjøkkenting og idag, føler meg så seriøs og nesten litt husmor når jeg er så fornuftig :p

Linda69 sa for siden:

Noen som vet hvordan en starter en ny tråd???

MariaB sa for siden:

hm....ja, si det? har aldri prøvd! men at man har 2-3 dl på en liter?!

Rikkem0r sa for siden:

Tror jeg må lage de en dag eller 2 i forvegen så det ikke er krise om jeg bommer=) Gleder meg jeg! :D Kjøpt inn shotteglass allerede :p

Edlih sa for siden:

Heihei!

Hiver meg på her jeg. Starta riktignok ikke 1. juni, men derimot 20. juni. Gått på ketolyse tidligere. Gikk den gang ned 12 kg på 8 uker- woop woop:D Etter det levde jeg lavkarbo lenge og fortsatte vektnedgangen med ytterlige 3 kg. Strevde veldig med å balansere karber mot vekta mi, gikk ned og ble for tynn så da jeg økte karbene litt til falt jeg helt ut av det. Det ble for vanskelig og jeg startet med vanlig høykarbo. Gradvis, over ett år er vekta tilbake- samme med magesmertene. Så nå har jeg innsett at jeg ikke tåler høykarbomat.
Etter 2 dager på ketolyse er jeg allerede godt inne i ketose og har mistet 2 kg vann.

Pruttilutt sa for siden:

Ågud, vær nå bare forsiktig :rolleyes: Tåler nada alkohol i ketose. Husker første gangen... nei vent, det gjør jeg jo ikke...

Rikkem0r sa for siden:

Hahahaha :lol: Ska prøve å være forsiktig :p Jeg har drukket på ketose tidligere, forrige runda.. Da gikk det ca greit.. eller... jeg gikk på en dør (det glasset var bare altfor reint liksom!!!), men ellers ok :p største omveltningen for meg er å ikke drikke øl, elsker jo øl.. så nå må det bli vin.. jaja, det går nok det og ;)

Pruttilutt sa for siden:

Har du sett vin-innlegget mitt? Er en samling av rød- og hvitviner som er greie for oss i ketosens verden.

Pruttilutt sa for siden:

Jeg tror jeg skal lage lapper til lunsj. Blir sen middag i dag siden mams og bror kommer halv ni. Da blir det biffsalat.

Halverer oppskriften på lappene, men gjør ytterligere en endring;
2 egg
1 dl fløte
1/2 ss fiberhusk
1/2 ts salt
1 ss seterrømme
1/2 ts bakepulver

Er skeptisk til den fiberhusken, altså... Men prøver!
Må vel dykke i fryser'n for å finne bacon :rolleyes:

Batillip sa for siden:

Du går inn på den delen av forumet du ønsker å skrive tråden i. Så trykker du på den knappen det står (fanfare..) ny tråd på.

bente1 sa for siden:

Maria B : Å motstå kake to dager samme uke er supervanskelig, så vil absolutt anbefale deg å bake med noe. Har sett den lavkarbo gulrotkaka et sted her inne jeg også, og den så bare supergod ut - den skal jeg prøve neste gang det kommer en slik anledning:)

RikkemOr: Forsiktig med de shotsa - Jeg blir faktisk helt borte vekk av ett par glass vin nå når jeg er i ketose - såpass at jeg hels holder meg unna for det blir ubehagelig. Og så føler jeg at jeg mister hemningene når det gjelder å dytte nedpå av alt mulig annet tull også.... Bare en vennlig advarsel:D

Pruttilutt: Du er skikkelig husmor nå hører jeg:) :) Kos deg kjempe super masse i kveld med familien. Tenker det blir deilig:)

Pruttilutt sa for siden:

Er generelt glad i å sulle i hjemmet, bare så ekstra deilig nå som jeg er sykemeldt at jeg får gjort det fra morgenen av. Ting jeg aldri tenker på (som å skrubbe dusjen) blir gjort :)
Lappene ble faktisk bedre i dag! Måtte faktisk skylle ut 2-3 auser i vasken fordi det var masse mer enn nok lappiser :) Mer flytende og på middels varme ble de perfekte :)

bente1 sa for siden:

Ja, jeg synes også det er koselig - og ekstra koselig når en venter besøk og kan glede seg til det samtidig:)

Mmmmm lapper - blir nok til kvelds i dag føler jeg på meg - sønnen min er også kjempeglad i de lappene:D

I dag satte jeg opp ekstra lang ferie på jobb -håper å få til 6 uker:p Siden jeg hadde så mye tilovers fra i fjor, har jeg ingen dårlig samvittighet for det! Bestilte også en tur uke til Hellas for meg og "guttungen", ren avslapping. -Nå skal jeg ta bedre vare på meg selv, altså, på alle måter:)

Pruttilutt sa for siden:

Godt å høre, Bente1. Alle fortjener tid til å ta vare på seg selv, spesielt etter en tøff tid. Også Hellas... sjaluuuu! ta mæ me!:rolleyes:

bente1 sa for siden:

Jaaaaa, ville så gjerne hatt deg med, Pruttilutt, vi hadde nok fått en "fet" tur:D:D

Foksy sa for siden:

Hei og velkommen til alle dere nye! Denne tråden begynner å bli stor :D
Bare bra det da!

RikkemOr: Du har vært superflink som har klart å leve to uker borte fra hjemmet, uten å gå opp! Og i tillegg har du mistet cm rundt om kring! Siden du har løpt så mye rundt kan det hende at du har fått litt mere muskler også vettu :)

Håper du får lang ferie Bente1! Høres ut som om du trenger det :klem:

Jeg skeia ut med en nektarin i går, oppdaget på matvaretabellen at den kun har 6,9 karber pr 100g, jordbær er jo oppe i 6,6 så det er ikke store forskjellen... Det smakte veeeeldig godt! Datteren min fikk moreller da, min absolutte favoritt om sommeren. Men jeg klarte å la være, spiste ikke en eneste en! :heia:

Jeg har forresten laget denne lavkarbo-gulrotkaka. Den er utrolig god!!! Lykke til :) bare husk å avkjøle kaken på rist, ikke i formen som det står..min ble rå nederst, så jeg måtte skrape av endel kake...
Skal i 60-årslag til en tante i sommer, da skal jeg ta med snickerskaka, har sikla etter en anledning for å lage den :D

Nå skal jeg straks løpe Sognsvann rundt Medsols, med chip så jeg kan måle fremgang senere i sommer :) Er skikkelig slækk i dag, så jeg gruer meg litt...men jeg tar det med ro da.

bente1 sa for siden:

Foksy: Jeg prøvde den snickers kaka til bursdagen til sønnen min, og ingen av oss likte den noe særlig. Heldigvis hadde jeg lagd vanlig gulrotkake til han i tillegg, så han fikk i alle fall kakekos til bursdagen. Men det kan jo hende du liker den selv om vi ikke gjorde det:)
Super du er med den løpingen altså - hvis du er litt slakk i dag, så vises det ekstra stor forbedring senere i sommer, så ikke det dummeste det kanskje;)

Rikkem0r sa for siden:

Ja, jeg så det=) Har du noen favoritt blandt viner eller? Jeg har drukket litt vin, men aldri funnet en som jeg har kjempelyst på igjen liksom... Drikker helst rød da, ikke så glad i hvit.. Rosè kunne jo gjort seg nå i sommer.. Kanskje det er no lavkarb å finne der?=)

Jeg skal passe litt på :ja: Har bare så lyst å lage de som en gøy overraskelse til bursdagen hennes=)

Nå har jeg vært på kafe og på shopping med ei venninne, er koselig å være litt sosial igjen etter 2 uker vekk altså=) Pleier egentlig ikke orke det rett etter natt-tur, men er overraskende pigg idag :) Sola varma godt på kroppen når vi satt ute å drakk kaffe også, I love it!=) Men nå har grå-skyen kommet og det lyna istad:( Jeg liker ikke tordenvær, tror det kommer å tar meg jeg vøttø:p

Pruttilutt sa for siden:

Dark syrah på kartong er fantastisk god. Har likt den bestandig (hilsen hu som ikke liker vin noe særlig...), og er et klart førstevalg. Tross noen karber. Er ikke ofte, men da slår jeg på stortromma. Smaker litt rundt, nærmest som smør. Fantastisk til sterkt krydret mat. :D

Concha y Toro er også en god rødvin. Litt...syrlig, men jeg liker det også.

Hvitvin har jeg kun som blandevann når jeg drikker Cassandra (solbærvin). Ellers liker jeg det ikke. :)

Rikkem0r sa for siden:

Cassandra vet jeg jeg har stjålet litt av mamma i mine yngre dager og den er jeg ikke fan av.. Men den Dark syrah høres veldig god ut! :ja: Får ta meg en tur på polet en dag jeg da :)

Jeg har nettshoppa idag og jeg og må bare vise dere.. Jeg har kjøpt denne kalkulatoren... Altså, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å forstå den engang.. Og når jeg ser den slår det meg hvor avansert matte jeg faktisk kommer til å ha på skolen til høsten! Har kjøpt meg formelbok til matta også og bestillt selve matteboka( den hadde de ikke inne), for tror det kan være lurt å kikke litt på det i forkant.. Tross alt noen år siden jeg gikk på skole sist :rolleyes:

Rikkem0r sa for siden:

Pruttilutt? Har du 3dl ost i røra på muffinsene og så topper med ost i tillegg, eller er det bare som topping?=)

Pruttilutt sa for siden:

Jeg synes det blir veldig ostete, så har 2 dl i røra og sparer resten til topping :)

bente1 sa for siden:

Wow - den så avansert ut - langt unna det vi brukte i gode gamle dager;) Synes forresten du er utrolig flink som skal ta utdannelse i tillegg til å jobbe ute:heia:

Rikkem0r sa for siden:

Oki, takk :) Må vel snart komme meg på kjøkkenet jeg da :rolleyes:

Ja, den ser jo helt pervers ut.. Men det gjør igrunn formelboka også, så de går nok godt i sammen :p Ja, det blir gøy å gå på skole, jeg har hatt veldig lyst til det et par år så gleder meg masse til å komme i gang :spent:

Rikkem0r sa for siden:

Nå er muffinsene ferdige=) Gleder meg til jeg blir sulten så jeg kan smake, for de lukter hvertfall digg :D Men etter jeg spiste lapper til frokost og resten til lunsj, så har liksom ikke sulten kommet å tatt meg enda.. Ikke akkurat etter Torkilds anbefalinger, kosten så langt... Null grønt.. Men hadde nesten litt fett-abstinenser på jobb og blei litt lei av alt grønt, så er herlig å være hjemme å kunne trykke innpå=) Til uka skal jeg på kurs i stavanger, da blir det vel å spise ute og sannsynligvis litt drikking.. Heldigvis bare 2 dager, en natt da=)

Foksy sa for siden:

Hva slags fag skal du ta Rikkem0r?
Jeg går adm/ledelse, begynner på 2. året til høsten..blir ganske heavy matte på meg også da... :o

Kom meg rundt Sognsvann i dag på 26:10, det ble en del gange på slutten, men da vises sikkert fremgangen desto bedre ja :heia:

Nå skal jeg kose meg med kyllingvinger, stangselleri og tzatziki :sikle:

Hva var det forresten med den snickerskaka som ikke ble godt? Vil jo ha med en kake som er god når jeg først skal bake noe :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.