Rikkem0r sa for siden:
Kanskje det er det jeg skal si til henne neste gang:ja: for jeg tviler ikke på at "neste gang" kommer.. Folk som har utdannelse innen helsefag bør i grunn vite bedre.. men, men :snill:
Rikkem0r sa for siden:
Kanskje det er det jeg skal si til henne neste gang:ja: for jeg tviler ikke på at "neste gang" kommer.. Folk som har utdannelse innen helsefag bør i grunn vite bedre.. men, men :snill:
Pruttilutt sa for siden:
Til din forrige post:
Du har for mye proteiner i forhold til fett. Bytt om på dem.
Jeg lager ikke hjemmelaget aioli, rett og slett fordi jeg nettopp har lært meg å like det :P Jeg kjøpte Coop sin sommer-kampanje-aioli til 8,90,-, det er 80 gram med 4 karb per 100 og 48 fett. Halv halvparten av det, altså 40 gram, i ei skål med 50 gram majones. Da blir den ikke så sterk samt at det blir mer fett:rolleyes:
Sanquala sa for siden:
Du burde prøve Bama sin aioli, den er bare himmelsk :D
vet ikke hvordan den er på karbo pr 100g da.
Appelsinpiken sa for siden:
Supert! Da skal jeg på obs en tur i morgen og kjøpe. Så blir det masse aioli på tur. Da skal jeg klare å få spist mer fett også. Avocado, kanskje?
Pruttilutt sa for siden:
Kyllingboller (Coop sine) dyppet i aioli? Ost- og skinkeruller dyppet i aioli? Grillskiver med aiolisalat? Mulighetene er mange. :)
KarboMamma sa for siden:
Ned 300 g i dag, og tanta er på besøk.. Kanskje det skjer noe her om et par dager da! håpefull
Ser det er mange her som sliter med spørsmål og mas fra omgivelsene om hvorfor man ikke kan spise ditt og datt. Selv har jeg tatt en grundig test for intoleranse... Den tar for seg en og en matvare, og måler hvor intolerant man er. Allergi og intoleranse er to forskjellige ting, og jeg har et generelt intrykk av at mange nok er intolerante for poteter, hvete, gjær osv uten å vite det (det var jeg). Denne koster riktignok en god del (tror jeg betalte over 2000,-), men til gjengjeld får man noe å slenge i bordet til de som er værst... :cool:
En annen ting... Vet at kaffe egentlig skal reduseres betraktelig på ketolyse, men det klarer jeg bare ikke. Barna er oppe rundt 05 og da MÅ KarboMamma ha en styrkedrikk... Kan det være en partystopper? Drikker sikkert en liter kaffe iløpet av dagen :o
Rikkem0r sa for siden:
Jeg har ikke hatt no problemer med kaffe som partystopper, men for noen kan helt sikkert den også være det.. Bare husk å tell med karbene ;)
KarboMamma sa for siden:
HÆ!!:eek::eek::eek: Karber i kaffe!!:confused::eek: DET har jeg ikke tenkt på! sjekke i en rasende fart
Rikkem0r sa for siden:
Hmm, ja nå ser jeg her at det bare er oppført på utilberedt kaffe- ikke kokt/traktet i karbohydrat tabellen... Jeg har alltid regna 0,8g pr 2dl, men kanskje noen andre har mer peiling på dette?:rolleyes:
Edit: Sjekka boka til Torkil: "Følgende kan du drikke ubegrenset: vann, mineralvann, te, kaffe, de fleste typer lettbrus osv.."
Meeeen hvis du har boka? så står det også på side 114 at kaffe har 0,4g karb på 100g.. Ja, ikke lett å vite hva man skal forholde seg til alltid....:)
jenta26 sa for siden:
da har jeg vært på vekta i dag, 200 gram ned siden i går, 1 kg ned siden torsdag og 3,8 kg ned siden 20 mai fra 76,7-72,9:)
men ser dere som har skrevet opp hva dere spiser, mange av dere spiser ikke grønnsaker?
KarboMamma sa for siden:
PHEW!! Fikk helt hetta her jeg sitter!! :eek::o
KarboMamma sa for siden:
Gratulerer med nedgang!! Bra jobbet!! :D
MariaB sa for siden:
Bare 100 gram ned her, men med alle medvirkende faktorer, så er jeg i grunn glad jeg ikke går opp ;)
Orlando sa for siden:
6 dager ut i juni men er det mulig å slenge seg på ? Jeg er helt fersk i Lavkarbo gamet men har lest og lest. Hvilken retning jeg tilhører jeg litt usikker på men heller nok mot Ketolyse.
Starter friskt i dag. Frokosten har bestått av cottagechees med cremfraiche/fløte blanding.
KarboMamma sa for siden:
Velkommen i gjengen! Her er vi både nystartere og travere :)
Rikkem0r sa for siden:
Velkommen Orlando :blomster:
MariaB sa for siden:
Velkommen Orlando!
Nei, her er det bare å komme igang med dagen....må få gjort noe husabreid mens minsten sover!
Må bare drikke kaffe først! ;)
Elanessë sa for siden:
Jeg kjøper på Rema - mmm!På meg ble det nok opp 1,3 kilo gitt! :( Skiiiiikkelig kjedelig å gå den veien, når jeg ønsket så mye og gå ned nå. MEN jeg er jo meget klar over årsakene, som jo ikke skal være noe varige (alkoholen fra fredag, og MENSEN for første gang på 2 år). Så håper jeg kan gå dette tallet like raskt ned igjen. Planen er å veie seg på fredag igjen, for det blir siste mulighet før sommerferie del 1.
Sanna 1 sa for siden:
Jeg får ikke veid meg før jeg kommer hjem på onsdag.
Men føler ikke at jeg har gått nevneverdig ned.
Og dette med ketose, synes jeg virker vanskelig. Befinner meg milevis unna apotek, så jeg får ikke kjøpt sticks nå... Ikke har jeg stålånde og ikke føler jeg meg annerledes på noen måte.... så da er vel noe feil da, kanskje.
Får kanskje et "herlig" sjokk, når jeg går på vekta da ? Alt fettet jeg har dyttet i meg, har satt seg fast på ræ... :o
Jeg har foressten prøvd å legge inn maten på Diett. no. Men fikk sjokk da 50 gram kjøttdeig viste over 1200 kcal.
Hva iallverden kan det bety ?
jenta26 sa for siden:
dere som går på ketolyse her, er dere ikke veldig nøye på grønnsaker til hvert måltid?
KarboMamma sa for siden:
Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg spiser ihvertfall grønnsaker. Ikke til hvert måltid, men mye til middag hver dag. For det meste blomkål og brokkoli enten gratinert, stekt eller som stappe...
jenta26 sa for siden:
så d holder med grønnsaker til et måltid?
Pruttilutt sa for siden:
Drikk kaffe med en solid dæsj fløte, KarboMamma.
Når det gjelder grønnsaker:
Jeg har fått helt avsmak på brokkoli og blomkål - jeg lar heller være å spise enn å spise det. Jeg får dermed ikke i meg vesentlige vitaminer og mineraler, men tar kosttilskudd. Klarer meg fint med det. Derimot spiser jeg mye salat og tilbereder mat med paprika, løk, tomater, sopp osv i den graden det ikke overskrider tillatte karber for dagen :)
Selv har jeg gått ned 100 gram siden torsdag. Skikkelig skår i gleden.
Startet forrige mandag på 93,8 kg. Veier i dag 91,9. Så ikke så ille totalt sett. :rolleyes:
Velkommen til alle de nye i gruppa :)
Elanessë sa for siden:
Det er veldig godt og frisk med grønnsaker ellers også. Agurk, paprika o.l til frokoster, og squashstenger surret i kjøttpålegg, spekemat o.l til mellommåltider. Jeg har småretter o.l der jeg ikke tenker på at jeg spiser grønnsaker engang.jenta26 sa for siden:
jeg bruker som regel tomat og agurk til lunsj, også litt blomkål og asparges til middag og til kvelds bruker jeg og litt agurk og tomat
Nysgjerrig nok sa for siden:
Nå trenger jeg litt bistand her - please??
Har kjøpt stix på fredag og etter en uke med minimalt med karbo og godt med fett har jeg testet og er den nå på nest mørkeste feltet - og dette antar jeg er bra??
Så lurer jeg på (etter å ha lest pakningsvedlegget) på om dette er sunt for meg.....- og eventuellt hvor lenge er det ok for kroppen å være i ketose? Er man det i en periode - eller er det ok å være det på "heltid"?
Har slitt med spiseforstyrrelser for maaange år siden ( ca 10 år og 30 kg siden) og er veldig ferdig med det nå. Men noen bivirkninger av dette er at jeg til tider sliter med mangel på Kalium, samt at jeg har liten / dårlig sultfølelse. I tillegg holder jeg meg langt unna vekta - den er kastet ut for lengst, fordi jeg hadde en veldig usunt forhold til den.
Etter en uke så føler jeg med bedre, mindre oppblåst og har en feeling av at kroppstemperaturen er på 38 grader. (Hvilket er godt for en som alltid fryser). Så alt er egentlig veldig ok - bare eventuelle bivirkninger jeg plutselig ble bekymret for.
Er ketolyse formen min for god til å være sann - eller?
Alle funderinger mottas med takk!
Ønsker dere en god dag samtidig - alle som en!
Pruttilutt sa for siden:
Nå trenger jeg litt bistand her - please??
Har kjøpt stix på fredag og etter en uke med minimalt med karbo og godt med fett har jeg testet og er den nå på nest mørkeste feltet - og dette antar jeg er bra?? Joda, det er greit det. I ketose er du nå.
Så lurer jeg på (etter å ha lest pakningsvedlegget) på om dette er sunt for meg.....- og eventuellt hvor lenge er det ok for kroppen å være i ketose? Er man det i en periode - eller er det ok å være det på "heltid"? Hadde det vært helsefarlig hadde aldri leger selv stått bak dette. Det anbefales å være i ketose i 6 mnd, så en pause, så ny runde. Det kjenner du på kroppen og det vil også blodprøver kunne si noe om. (Galle- og leverprøver, kreatinin og blodsukker)
Har slitt med spiseforstyrrelser for maaange år siden ( ca 10 år og 30 kg siden) og er veldig ferdig med det nå. Men noen bivirkninger av dette er at jeg til tider sliter med mangel på Kalium, samt at jeg har liten / dårlig sultfølelse. Gratulerer til deg for at du har klart deg så lenge uten spiseforstyrrelsen - jeg er full av beundring. Godt at du er ferdig med det. På kuren anbefales det meieriprodukter, og gjennom ost og fløte vil du få naturlig kalium tilført kroppen. På kuren skal du spise når du er sulten og spise til du er mett. La kroppen bestemme - ikke hodet.
I tillegg holder jeg meg langt unna vekta - den er kastet ut for lengst, fordi jeg hadde en veldig usunt forhold til den. :D
Etter en uke så føler jeg med bedre, mindre oppblåst og har en feeling av at kroppstemperaturen er på 38 grader. (Hvilket er godt for en som alltid fryser).
Er ketolyse formen min for god til å være sann - eller?
Kroppstemperaturen kan føles forhøyet i og med at du har startet fettforbrenningen 24/7. Den varmen du kjenner er kroppen som arbeider.
Du er mindre oppblåst fordi du ikke har karbohydrater som ligger i tarmen og lager gugge ;)
jenta26 sa for siden:
heisann og velkommen, vil bare si at i forhold til stixen og hvis den er på det aller mørkeste så tyder det på at du får i deg for lite væske, så drikk masse:)
Takk for svarene Pruttilutt - takk igjen! :)
Jeg har liksom en feeling av at dette går litt for greit... Jeg har vært påpasselig, men samtidig så har jeg spist mye (mere enn vanlig), koser meg i aller høyeste grad (antakelig derfor jeg lirer på om det er noe ris bak speilet) og synes dette går så alt for bra / lett -
-jeg har spist bacongull, drukket vin, hatt en liten dæsj med Baylies i kaffen på lørdag. Burde jeg ikke da ha dårlig samvittighet? Hehe - en merkelig ting å etterspørre kanskje...:confused:
Men kanskje det er sånn - at dette er den kuren som passer for meg og ikke oppleves som et mareritt som tidligere kurer??
Pruttilutt sa for siden:
Kjære deg, det må da virkelig være lov å leve livet? :rolleyes: Håper du koste deg masse med Bayliesen og kaffen, hørtes utrolig godt ut. En gang i ny og ne kan jeg ikke drømme om skal være stort verre enn rødvin/hvitvin.
Foreløpig mener jeg du skal senke skuldrene, la kroppen få tid til å omrokke seg etter de nye forholdene og NYTE hver en dag du er i god form, har det bra med deg selv og trives med maten. Stor klem :)
God morgen alle sammen!
Så herlig å lese om vektnedgang. Og når Prutilutt skiver man er oppblåst fordi karbohydratene ligger i magen og lager gugge, så har hvertfall ikke jeg lyst på brødskrive. Kan nesten se for meg hvordan prosessen i kroppen er. Æææsj!
Pruttilutt sa for siden:
Nemlig! Det er grønt, slimete og skikkelig heslig ;) (Det er sikkert ikke det, men vi kan jo bli enige om å være enige for nå :D )
Rikkem0r sa for siden:
Oi, oi, oi! Nå ble det grått på utsiden her, vinden øker og det blir bare gråere og gråere lys, "flimrer" nesten i luften:nedfor: Jeg er hvertfall glad for at jeg kom meg tidlig opp idag og er ferdig med plenklippen, for det kunne blitt interessant utover dagen trur jeg:p
Jeg sitter å lurer litt på hva jeg skal ha til lunsj idag jeg.. Har egentlig noen pølser jeg skulle brukt opp(Jacobs urtepølser), men stekt pølse med?? ved siden av frister liksom ikke veldig.. Noen som har forslag:forvirret
Pruttilutt sa for siden:
Lag eggerøre av 1 egg, krydre godt med salt, pepper og grillkrydder. Stek utrepølsene i biter sammen på pannen med litt sopp og paprika, alt sammen i en skål med enten majones eller rømme til? :)
Kort spm:
Feta ost eller Cottage cheese i salaten?
jenta26 sa for siden:
jeg har en oppskrift til dere på pannekaker som er svingode:)
2 egg
2 ss cottagecheese, dette er til en pannekake, helt nydelig
Rikkem0r sa for siden:
Hmm, ja det tror jeg jammen jeg skal gjøre- eggerøre hadde jeg nesten glemt bort litt:p Jeg liker jo ikke rømme da, med mindre den er kokt eller sånn så jeg ikke smaker NOE rømmesmak.. Brekker meg på direkten av rømmesmaken.. Synd egentlig for det ser så godt ut! Men majones går i nøden- eller så kan jeg lesse på med gräddost ved siden av:sikle:
Tusen takk for tips!:)
taane sa for siden:
Vel overstått helg! Håper alle har kommet seg velberga igjennom den. Jeg hadde en øreliten sprekk når jeg og ungene lagde gulrotkake til bursdagsbarnet.
Ellers så synes jeg at det er vanskelig å si hvor mye jeg har gått ned denne uka, vekta sier 85,5 kg. Altså minus 0,5 kg. Men den har gått så mye opp og ned, at det er ikke godt å si. Jeg skylder på at det på DEN tiden i måneden.
Nå er hamburgerbrødene i stekovnen og snart blir det en god og fet frokost/lunsj.
By the way, Pruttilutt, "drinking water" app'en er jo genial. Love it :)
Oi! Aioli gjorde susen på fettet, altså!
Etter å ha spist frokost har jeg fått i meg nesten tre ganger så mye fett som protein. Og akkurat nå er jeg stappmett og har en skikkelig hvitløksånde.
Aiolien fra coop var virkelig sterk, så skjønner godt hva du mente med å blande den med vanlig majones, Pruttilutt.
KarboMamma sa for siden:
Argh, nå er jeg suuuur! Har endelig kjøpt boken til Torkil og stix... måtte såklart teste omtrent før jeg var innenfor døren. Niks nada null ketose:mad: ¤/"&"¤¤"&¤&!!!!! Hva pokker er det som holder ketosen unna?:confused::mad::mad::mad::mad:
Unnskyld... Måtte bare få ut litt:o
einara sa for siden:
Hei til dere junistartere. Er det plass tilmeg i gruppen??
KarboMamma sa for siden:
Så klart vi har plass, velkommen!
Jeg er ikke alltid så sur som jeg virker over her altså:o
einara sa for siden:
Takk for d:) Skal lese meg opp litt:), Kjekt å være flere mot samme mål
Pruttilutt sa for siden:
Aldri vits å måle på dagtid. Mål to timer etter miste måltid på kveldene. ;)
maymat sa for siden:
Jeg har hørt at det er proteiner som gir størst metthetsfølelse
Det har jeg hørt også, men tror det må ses i sammenheng med et høykarbo-kosthold. Proteiner gir mer metthetsfølelse enn karbohydrater. Og fett gir mer metthetsfølelse enn proteiner. Men på høykarbo så skyr man jo unna fett, så det blir liksom ikke tatt med i regnestykket...
Jeg har ikke noe dokumentert på det jeg sier her, men det er det magefølelsen sier (i dobbel forstand).
Charlott sa for siden:
Det du sier støtter min teori også :ja:
Rikkem0r sa for siden:
Vil bare takke deg, KarboMamma, for at du startet denne tråden :klem:
Er supert å ha noen å dele erfaringer med!:rolleyes:
Nå er jeg nesten på vei ut døra for å dra på tur med ei venninne. Har kjøpt ketostix (?) og gleder meg til å sjekke i kveld. Sjekket forsåvidt nå nettopp også. Da ble den lyselilla, men jeg må vel måle på kvelden for at jeg skal være sikker på at resultatet er riktig?
Men er det mulig å være i ketose uten å ha stålånde? Jeg kjenner den hvertfall ikke selv...
Pruttilutt sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2019
Proteiner+karbohydrater og fett i liten grad= raskt mett, raskt sulten. Proteiner danner massen i magesekken.
Proteiner + fett og lite karbohydrater = Langvarig mett.
Jeg velger å si det slik at fettet er vanskeligere for kroppen å bearbeide (med gallesyre og finfordeling), og systemet har mer å jobbe med. Jeg blir like mett, men det går lengre tid mellom "ånei, nå er jeg sulten....igjen".
Sanna 1 sa for siden:
Jeg har heller ikke det, så jeg lurer fælt på om noe foregår i det heletatt !!
Charlott sa for siden:
Går du ned i vekt da?
Sanna 1 sa for siden:
Jeg er ikke hjemme om dagen og har ikke tilgang på vekt. Men det føles ikke som jeg har gått ned noe. Kjenner det iallefall ikke på klærne. Blir spennende å se om en dag eller to......
Charlott sa for siden:
Om du går ned i vekt synes jeg du skal slå deg til ro med det og ikke bekymre deg om du er i ketose eller ikke :)
Krysser fingrene for et hyggelig besøk på vekta! :D
Orlando sa for siden:
Første dag på Ketolyse diet snart i havn. Litt tungt med allt dette fette. Men tror jeg har klart meg bra i dag. Har fått i meg foruten froksten som jeg beskrev tidligere. Chedarost m/kalkunpålegg til lunch, laks stekt i fløte/seterrømme pluss brokoli med meieri smør. Skal lage lavkarbo knekkebrød nå men er litt uskikker om jeg kan spise dem på ketolyse ?
Pruttilutt sa for siden:
Anbefaler det ikke. Lag ostekjeks hvis du trenger noe å ha pålegget på.
Sanna 1 sa for siden:
Da er det der jeg har syndet, For jeg har spist både det og dette lavkarbobrøet av egg og frø..... Ikke mye, men .....
Må kanskje vente med det, til en har gått ned til den vekten en ønsker.
5 kg. for min del. Føler på meg at jeg kommer til å få problemer med å finne noe å spise da.
Det byr meg i mot å spise middag til frokost :p
Pruttilutt sa for siden:
Det er greit å skille mellom måltidene med f.eks egg. Egg for meg tilhører frokoster og lunsjer. Det nærmer seg aldri middagen. Og jeg har f.eks. aldri biff, taco eller ovnsbakt laks til frokost eller lunch.
Så ren mat som overhodet mulig vil gi kroppen optimal overgang til ketose. Brød- og brøderstatninger kan du boltre deg i når du er på LAVkarbo. Nå er du på LAV-UTEN-SNARVEIER-karbo ;)
Rikkem0r sa for siden:
Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? Håper noen har noe på lager:hjelp:
Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle:
MariaB sa for siden:
Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)
Nå har jeg vært å trent! Har trent siden ca mars nå, og det er utrolig deilig å merke at formen blir bedre for hver gang!
I kveld var stixen helt uten utslag, så jeg blir ikke helt klok på den altså....har jo drukket MYE vann under trening, mulig det er det?
Etter tips her fra nyter jeg nå kyllingboller med hvitløksmajones! De hadde ikke vanlig aioli på butikken, og mills sin var litt svak på smak syntes jeg da :)
Pruttilutt sa for siden:
Hva jobber du som? :)
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D
Pruttilutt sa for siden:
Du har varmet dem, ja? Fikk tips om å smake dem kalde - og joda, de var gode da, men RÅ inni :o
Eve sa for siden:
Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret
Merker mange positive forandringer også, prøver å fokusere på det:D
Rikkem0r sa for siden:
Jaaa, lage i kveld er jo perfekt!:) Hmmm, det er lov å ha med seg mat på fly ikke sant? Merker når jeg tenker meg om at jeg aldri har prøvd det, men hvis det går gjennom sikkerhetskontrollen er det jo supert!=)
Pruttilutt sa for siden:
Drikk mer vann. :) Noen bruker lengre tid i den overgangsfasen, og noen får det litt tyngre enn andre. Jeg hadde hodepine i 18 dager før det roet seg. :)
MariaB sa for siden:
Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
Rikkemor: Litt usikker på det med mat på fly faktisk! går jo an å prøve ;)
Eve: Hodepine er veldig vanlig, men ettersom jeg har forstått pleier dette å gå over etter en stund. Kan det hende du ligger å vipper i grenseland? Sikkert noen med mer erfaring som kan svare!
Karbear86 sa for siden:
Hei :)
I gang med uke 2. synes det går overraskende bra :)
Men i dag har jeg opplevd at magen har vært ganske så ustabil for å si det sånn.. ikke noe vondt eller noe. Renses kroppen med dette her eller??
Pruttilutt sa for siden:
Good. Er det mye fett i dem? Jeg steker mine goooodt i smør, så det drypper fett av dem :sikle:
Rikkem0r sa for siden:
Den lappeoppskriften passer perfekt, alt er jo allerede i hus(blir vekk i 2 uker så prøver jo å tømme lageret litt så ikke alt skal gå i søppla):D Har du erfaring med å varme de i microen? For da kunne jeg jo bare surra litt bacon imorgen tidlig:p
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak
MariaB sa for siden:
Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p
Pruttilutt sa for siden:
Tips: Stek på middels varme over lengre tid, for de hever seg i varmen og kaaaan bli litt "våt" inni. Men åååå så godt :) Kan ikke se for meg at micro skal være et problem. Stek noen nå i kveld, så får jeg høre hva du synes :D
Pruttilutt sa for siden:
Giiiiiive meeee hvitløksmajoneeeeees :sikle:
Ashley sa for siden:
et par kyllinglår til frokost eller 6-7 kyllingvinger med litt creme fraiche holder i 7 timer hos meg:D:eek: tenk fett. kokt egg er ikke optimalt. da må du ha bacon til og majones.
liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt.
Rikkem0r sa for siden:
Åååh, hurra for micro asså:p Jeg skal steke i kveld, og finner jeg litt matlyst/sult skal jeg smugsmake en nystekt en også-jeg har jo noen jordbær liggende (ooog pisket krem i kjøleskapet fra igår!!) som kunne passa på som litt kveldskosemat :geip:
Rikkem0r sa for siden:
Takk for tips:D creme fraiche, smaker ikke det som rømme? eller har jeg bomma helt nå:o
MariaB sa for siden:
å holy shit! La inn hvitløks majonesen på diett.no, og den gav helt syyyyyyykt med kcal!:eek: Nå skal jeg jo ikke telle det da, men allikevel:p
Mills sin hvitløksmajones har hele 78 gr fett pr 100 gr!
Charlott sa for siden:
Er også vanlig at man mister en del salter, særlig i begynnelsen. Om du får i deg litt Farris vil det hjelpe på den biten i allefall. Varmen er most likely tegn på at du er i ketose :D
Kokt egg, eller egg i hele tatt, er vel den best sammensatte maten du kan spise, så egg er da optimalt? Eller tenkte du på noe annet?
2-3 kokte egg (varme) som moses med masse meierismør og gressløk, er noe som holder meg mett i flere timer. Kjapt, godt og enkelt :D
Skaldeman anbefaler det som en fin-fin frokost å få i gang fettforbrenninga på bla, da gjerne med en liten spasertur først, så man får i gang kroppen :)
Pruttilutt sa for siden:
Jeg takler ikke rømmesmak, lager enten Græsk dressing (småpakkinger) eller har splenda og pepper i - sistnevnte best til fisk. Smaker ikke rømme i det hele tatt :)
Pruttilutt sa for siden:
Drit i kcal! Jeg blir religiøs av en slik matvare! :eek: Fantastisk!
Hmm, jeg må i tenkeboksen for å finne ut hva jeg kan kombinere en slik matvare med.... :rolleyes:
Rikkem0r sa for siden:
Vi skulle hatt sånn "liker"-knapp her, som det er på facebook:D
liker
Dollsine sa for siden:
Pakk ned et glass med kokosolje (cocosa), og hiv innpå en ss eller to ved hvert måltid; da er du mer på den sikre siden! Og god tur!
Charlott sa for siden:
Lurt! :D :ja:
Eve sa for siden:
takk for tipset :-)
Rikkem0r sa for siden:
De har vel ikke det på Kiwi?:) Har ikke Cocosa hjemme, har ikke hatt behov for fett-tilskudd enda:rolleyes:
pjukern sa for siden:
Startet riktignok ikke 1.juni, men i dag, håper det går greit at jeg hiver meg med her allikevel?
Jeg er 183cm/82kg, har "null" muskelmasse og en søt "ølvom" som man så fint kaller det. Kostholdet mitt er totalt elendig, går ofte uten mat store deler av dagen, så en stor junkfood middag. Andre dager er det junk til lunch, lite middag. snop til kvelds.. Spiser fint en stor plate (200g) sjokolade aleine på en fredagskveld. Nå er det slutt, og tenke jeg skulle se å få bort magefettet i løpet av sommeren.
Har nettopp begynt med styrketrening og tenker å kombinere dette med ketose.
Dagen i dag gikk ikke helt bra, endte på 70g karbs, pga at jeg "måtte" ha to brødskiver til frokost. Og dels pga at jeg klarte å forglemme meg mtp at melk og kesam inneholder karbs. Da jeg handlet til lunch i dag var jeg helt sikker på at dette ikke hadde så mye karbs men men.
Skjerpings til i morgen :)
Pruttilutt sa for siden:
Helsekosten :) Relativt dyrt.
MariaB sa for siden:
Velkommen Pjukern! Det er litt styr den første tida, men man kommer inni det etterhvert! :D
Rikkem0r sa for siden:
Da får jeg fikse det når jeg kommer hjem igjen og ha med ut neste tur:ja: men tusen takk for tips Dollsine:):):)
Og velkommen pjukern:blomster:
Eve sa for siden:
Velkommen. Lykke til med morgendagen.:heia:
Sanna 1 sa for siden:
Kjempefint at du skriver hvor mange karbohydrater oppskriftene inneholder.
Pruttilutt sa for siden:
Gjorde det i de tidligere oppskriftene, etterhvert har jeg falt litt fra det siden jeg har det så innarbeid at det ligger rundt 5 karb per porsjon. Det skal være ketolysevennlig alt jeg lager :)
labaline sa for siden:
Vekta viste jammen meg -3kg siden sist mandag i dag, så da er jeg i gang :D
Ashley sa for siden:
kanskje litt friskere? synes det er bedre til de fete kjøtttypene:) veldig godt i fløtesaus. det hever smaken! hehe.
Rikkem0r sa for siden:
:heia::heia::heia:
Ashley sa for siden:
det jeg mente med at kokt egg ikke er optimalt, som også skrevet i boka hans, at hvis hun ønsker å øke på med fettet er jo selvsagt speilegg stekt i fett eller eggerøre med fløte bedre alternativ. joda egg er supert. men skaldeman ønsker jo at man skal adde fett for at det skal bli et skikkelig mettende måltid. kokt egg metter lenger om du har majones til. bare et tips:)
Charlott sa for siden:
Er altså kokte egg med meierismør han anbefalte til frokost, gjerne etter litt aktivitet - dette skal være med på å booste fettforbrenninga :) Sagt på et foredrag av Skaldeman :)
Hvilken bok står dette i?
Vi tenker ganske likt her, vi formulerte oss nok bare litt klønete :)
Eve sa for siden:
Gratulerer L :heia:abaline
labaline sa for siden:
Takk, takk :)
Jeg er veldig fornøyd med starten :D
Jeg var i ketose sist sommer også og gikk ned ganske mye, men var i grunnen litt redd for å spise for mye fett, denne gangen spiser jeg fett i enorme mengder og tror det har mye å si for nedgangen denne uka.
Lykke til videre alle sammen, det blir spennende å følge meg.
Husk å legg inn vektnedgangen i tråden vår, det er lettere å følge med i den :)
Rikkem0r sa for siden:
Jeg blei til slutt sulten og nå steker jeg lapper:) De er jo fantastiske:sikle: Klarte rett og slett ikke å la være å prøvesmake litt, og snart skal noen av de ned i magen min så jeg kan tenke på å ta kvelden:D:D
Tuuusen takk for oppskriften Pruttilutt!:klem: Den er skrevet opp i boka mi!:D
Elanessë sa for siden:
Hvitløksmajones er bare helt fantastisk!!! :sikle: Naaaaaam!
Jeg bruker det hver dag på salaten min, og prøver stadig å komme på ting å bruke det med :p Veksler innimellom med å spise det og aioli.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.