< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#901

grotingeling sa for siden:

Grattis Mille - minstenotering og greier!!!
En plan er i alle fall for meg et veldig godt hjelpemiddel til å holde meg til ED-opplegget.
Nå har jeg lagd meg et regneark hvor jeg har satt opp hva jeg skal spise til de ulike måltidene, det hjelper meg også til å vite når jeg må bestille neste forsyning


#902

Ada/80 sa for siden:

Hei alle sammen!

Siden jeg er ny her tenkte jeg at jeg kan fortelle litt om meg selv:)

Jeg tar en kjapp oppsumering av min slankehistorie... Jeg var av typen som kunne spise en hest uten at jeg gikk opp et gram (men aaaante ikke hvor heldig jeg var;)) Jeg var i relativt god form og hadde, når jeg ser på bilder, en veldig fin kropp....men det var den gang da. Jeg ble gravid for første gang i 2002 og tenkte ikke noe på hva jeg spiste, så det endte med at jeg satt i en stol (hadde bekkenløsning) og spiste stort sett hele dagen:D Som dere skjønner gikk jo ikke det så bra. Jeg la på meg 25kg og fikk rimelig "hetta" når babyen kom ut og det jeg trodde bare var vann i kroppen ikke forsvant. Etter noen måneder begynte jeg på Grethe Roede kurs og tok av hele 800 gram på 8 uker! (tror nesten det må være ny rekord...:cool:) Etter flere måneder i desperasjon gikk jeg til legen og fikk tryglet ham til å godkjenne Eurodiett for meg (jeg lå to kg under bmi-grensen). Jeg fulgte opplegget slavisk og gikk ned 20kg på 3,5 mnd:) Dette kunne jo endt som en soskinnshistorie, men så ble jeg gravid igjen, og tenkte at jeg hadde lært fra sist gang; "Det kommer til å bli heeelt annerledes denne gangen, for nå skal jeg leve sunt!" Igjen- som dere skjønner gikk jo ikke det så bra:D Det er nå fire år siden og minst fire misslykkede forsøk. Jeg orket ikke enda en runde med trygling hos legen, derfor går jeg nå på Allevo kombinert med opplegget til Eurodiet. Denne gangen SKAL det gå!

Håper dere ikke hiver meg ut herfra selv om jeg ikke går på Eurodiet!:) Gleder meg til å bli kjent med dere!

Ps: fatte meg i korthet er desverre ikke en av mine beste sider, så her har dere den "kjappe" oppsumeringen;)


#903

streber sa for siden:

Heisann Ada, velkommen:)Pssst dere Bergensfolka, jeg går også til dr Hetland i Bergen. Hun ville ha meg dit i april, men jeg må prøve å få det utsatt til i høst, så mye utgifter dette året schø:o.:)


#904

Titti sa for siden:

Wow, grattis Mille. :heia:

Har du lagt ut planen tidligere, Grotingeling? :)


#905

Titti sa for siden:

Velkommen Ada. :)


#906

Mille89 sa for siden:

takk grotingeling og titti. ja tenkte også det. si 14 dager og hold deg til det. og si 30 dager og hold deg til det. håper jeg klarer det denne gangen. er så teit å ødelegge fin forbrenning med ost og slikt,,,
streber: du pleier å ha telefontimer ikke sant? føler du du får nok ut av det? Uansett synes jeg hetland er flink, og dømmer ikke. nesten hver gang har jeg gått derfra med en selvtillitsboost og nytt pågangsmot.

Velkommen Ada og lykke til. hvordan funker det med eurodiet + allevo? Tenker du å følge "løpet" til eurodiet, i fht fasene, og ende på et fedonkosthold? Ps: denne tråden er ikke laget for å fatte seg i korthet;) Og det er alltid kjekt med flere.


#907

Becky sa for siden:

Hei:) Jeg er ny her på forumet, og fikk lyst til presentere meg selv!
Skal i samråd med fastlegen min starte på eurodietten, og har fått bestilt produkter i dag.
Gleder meg veldig til å komme i gang, men er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Har vært overvektig nærmest hele livet, hatt noen yoyo-kurer i mine yngre dager, men aldri klart å endre livvstilen så det har ikke vart. Nå er jeg 34 år, tyngre enn noen sinne, og redd for helsa mi om jeg ikke klarer å gå ned i vekt og klare å leve sunnere. Har en bmi på over 40!:eek:
Har klart å komme godt i gang med trening, er på treningsstudio to ganger i uka (målet er tre ganger...) og prøver å gå tur et par ganger i uka.

Men så var det kostholdet da... Jeg spiser vel egentlig forholdsvis sunt, men det er overspising av sjokolade og andre godsaker som er problemet mitt... Noen andre som har det sånn?

Sånn egentlig har jeg ingen tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt og bli der, men tenker at jeg uansett må prøve, og at om jeg bare går ned fem kilo og, så er det bedre enn ingenting!

Flott med dette forumet, skal sette meg til å lese og lære av deres erfaringer nå!:D


#908

streber sa for siden:

Velkommen til oss i ED gjengen, dette blir bra vet du, vi greier det sammen:)


#909

Monica31 sa for siden:

Mille: Det var virkelige kjekke nyheter! Veldig godt men minstenotering. Det trengs virkelig når man detter litt av. Jeg også syntes det er veldig oppmuntrende etter time på klinikk! Sånn skal det jo være:) Veldig glad på dine vegne!!!!!!!!!!!

Titti, så deilig å se samme tall igjen...jeg glemte å veie meg idag morges, skal gjøre det imorgen...gru-gleder meg:(
Men gikk på vekten idag med klær og da så dt ikke helt galt ut....sannhetens øyeblikk imorgen.
Jeg blir så godt humør av at alle er "back on track"......kjempe kult! Vi er dronninger på slanking alle sammen, bare ikke til enhver "høytid":D

Samme med deg Grotingeling....gøy når vekta er grei under mensen, da blir det alltid ennå mye greiere når den er over. Lykke til!

Ada, velkommen skal du være:heia: Her liker vi mye info og engasjement! Måtte le av setningen hvor du hadde gått ned 800 gr.på 8 uker....ja det må være rekord, he,he,he!

EN RESOLUSJON FØR DØGNET SKIFTER DAG....:
NÅ SKAL VI KNUSE OG FJERNE ALLE FETTCELLENE I KROPPEN SOM GJEMMER DEN VI EGENTLIG ER......
[size=3][/size]
(...er i skikkelig fighte-humør idag....sitter her og ler litt av meg selv....men det er så deilig å bare skrive det man tenker....)
[size=1][/size]
Jeg har aldri før vært så ærlig med meg selv eller noen andre i en slanke situasjon. Det tror jeg er et godt tegn. For nå må jeg innse hva jeg gjør og hvordan det påvirker meg. Da er det mye lettere å hente seg inn istedenfor å prøve å lure de rundt meg til å tro at jeg er god! (...og jeg lurer jo bare meg selv når jeg snoker rundt i skaper og stapper i meg godteri)
Denne perioden på ED har ikke det skjedd! Ennå en ting jeg kan klappe meg selv på skulderen for! Så øker selvfølelsen og selvtilliten på at jeg klarer dette!!!!

Unnkyld at jeg skravler sånn idag, men kjenner meg positiv:D

....nå må jeg legge meg.....skravles imorgen folkens....zzzzz:sove:


#910

Mille89 sa for siden:

velkommen og lykke til =)
jeg hadde det også slik, mye sjokolade og øl. Første uken er værst. Jeg slet som bare f*** med søtsuget. men hold ut, det blir mye lettere etter hvert =)
Jeg drakk/drikker en del lettbrus, og om søtsuget blir virkelig ille kan det hende det hjelper med selleri(av alle ting) det demper faktisk mitt sug.

Jeg falt av i fase2 i desember, men er nå påaan igjen på fase en. Så vi får støtte hverandre. :cool:


#911

Monica31 sa for siden:

Velkommen i gjengen Eurojente!!!!! Her er det mange sjokoholikere.....men det skal bort! Jeg har klart det, du klarer det også. Det tar tid, men det har vi nok av. Her skal vi skravles og støtte hevrandre. Jeg har masse oppmuntring og støtte her!


#912

Mille89 sa for siden:

ehehehe jeg liker instillingen monica:D

husker ikke hvor jeg hørte det, men noen sa en gang at slanking er å spise usunt når ingen ser det. Det er jo faktisk litt sånn. Fikk dårlig samvittighet ovenfor dere når jeg spiste ost hver dag (OK da, og chips nå i helgen. whyyyy)

men spist er spist og jeg har faktisk spist akkuratt det jeg har lov til i TO dager. :p ikke så lenge men er egentlig litt overrasket. nå går det veien JUHU. høy på nedgang her høhøhø. nei nå er det natta:o


#913

Monica31 sa for siden:

[LEFT]Hadde noen sagt til meg for et halvt år siden at jeg kome til å veie 15 kilo mindre i januar hadde jeg ledd høyt....det skjer liksom med alle andre, bare ikke meg. Men hopp i det. Det er hardt i fase 1, men da forsvinner søtsuget og det er deilig å ikke være sulten mens man går ned i vekt! Husk å vær ærlig med deg selv....klag til oss og mas om oppmuntring når du trenger det. Selv om vi har forskjellig kilo igjen til mål, er vi alle overvektige og sliter med de samme dårlige vanene vi har hatt i mange år. Det skal litt til å bare kvitte seg med de i en fei......vi gjør det heller sammen....så får det ta så lang tid det tar.
Lykke til, både Ada og Eurojenta.

Gøy med 2 nye på tråden idag da! Nå MÅ jeg legge meg altså.....[/LEFT]


#914

Monica31 sa for siden:

....ja enig....men godt å vite at ingen av dere kaster meg ut av forumet fordi jeg havner på galeien av og til. De fleste opplever vel oppturer og nedturer.....det er godt vi får hverandre til å le og komme oss videre.....så var det å legge seg da....:D


#915

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk for fin velkomst!

Mille89, jeg har tenkt å bruke Allevo pulveret som om det var Eurodiet, følge fasene og samme mat som dere:) I morgen begynner jeg på fase 2 etter en uke i fase 1! Skal veie meg for første gang, og er så stolt over at jeg har klart å holde meg unna vekta hele uka;)

Monica31: Ja de 800 grammene var virkelig en høydare...:D Det var i 2003, så hvis jeg hadde fortsatt ville jeg kanskje vært i mål snart!

Må bare få si at jeg er så imponert over det dere får til!! Dere er en gjeng med VINNERE!:) Kjenner motivasjonen stiger når jeg ser alle dere andre få det til:)


#916

grotingeling sa for siden:

Her blir ingen kastet ut kjære deg :klem:, og du kan selvsagt skravle så mye du lyster (det er vi andre gode på også :D)

Du får gi beskjed i god tid før neste Bergens-tur, så fikser vi et treff schø:cool:

La ut et foreløpig utkast her, men kan legge ut planen min slik den nå ser ut hvis det er interessant.

Velkommen Eurojente :klem:
Her er vi alle i samme båt, så har du spørsmål er det sikkert noen av oss andre som har et svar.
Vi har en god base med flotte damer som kan myyyye om ED, både bivirkninger, oppturer og nedturer.
Hadde forøvrig selv en BMI på over 45 da jeg startet opp i 2009......

Samme her Monica, ærlig så det svir til tider - men det funker jo :D

Måtte nesten innom vekta i dag også, stolte ikke helt på tallet i går....
Men under over alle under (eller blir det litt for sterkt??), jeg er ned 300g fra i går :eek:
Ja da - dette går veien dere, 2011 ER mitt år!!!!!


#917

Titti sa for siden:

Hei dere. Og velkommen til Eurojenta også. Koselig med nye EDere! :klem:

Jeg var på vekta i dag, det raser jo ikke akkurat ned, men nå er det "bare" 300 gram igjen før jeg er på minstenoteringen før jul. Vekta viste 76,8 i dag og jeg så 78,5 en gang mellom julog nyttår, så da har jeg vel egentlig tatt av 1,7 sånn sett. Det er jo forsåvidt bra, men litt irriterende at det skal ta sånn tid før en får av de få tullekiloene etter jul. Men det er på rett vei hvertfall. :ja:

Har fått sendingsnummeret fra Eurodiet, så da får jeg hentet pakka mi senere i dag. Er hjemme med syk gutt i dag også, men håper vi kan ta en luftetur til butikken i dag. Det ble to kokte egg til frokost i dag, har bare brownie og pasta igjen nå. Og sikkert noen supper. :lol:

Ada, så spennende med Allevo, håper det funker på deg. Jeg hadde også en periode med den kuren og den fungerte omtrent som Eurodiett, men jeg hadde ikke noen å følge meg opp og ble fort fornøyd med fem kilo ned og så kom jul osv....
Lykke til. Det hjelper å rapportere her. Vi følger med vettu. :D

Gro, vil gjerne se planen hvis du har lyst å legge den ut. :ja:

Ha ha, du er fin, Monica, og veldig ærlig og reflektert. :klem:

Å ja, Mille, det er jammen sant det med å spise i skjul, kjenner meg nok litt igjen der, utrolig hva man kan putte i munnen som man ikke regner med fordi det gikk så fort at en nesten ikke la merke til det selv engang. ;) Derfor jeg opprettet tråden hva har du spist i dag, for å være helt ærlig med meg selv, og da kan en også se hva en evt. gjør "feil".

Ha en fin torsdag, alle sammen. Dere er så gode. :klem:


#918

Titti sa for siden:

Da har jeg endret tickeren. 1,7 kilo til neste delmål, jeg kan ikke ha for høye mål siden denne kroppen har vanskelig for å slippe kiloene og nå som det nærmer seg hovedmålet vet jeg jo at det går senere og senere. Har som mål og gå ned 1.7 kilo før valentinshelgen. Det er fire uker til. Det er ca 400 gram per uke. Satser på å gå på fase 2 i denne perioden.


#919

streber sa for siden:

Heihei! Nå har jeg løpt frem og tilbake og oppdatert meg å forumet mens jeg steker EDpannekaker, blir faktisk varm her:pPrøver å overtale meg selv til at jeg kan kutte ned på noe av ukesrengjøringen min i dag, for jeg orker egentlig ingenting dag. Lurer på om tvangstankestreber eller harsålyståslappeav delen vinner?
[size=4][/size]
Treff høres bra ut Gro!


#920

Titti sa for siden:

He he, synes jeg ser deg, Streber. :lol:

Jeg har det på samme måten og har vanskelig for å slappe av før husarbeidet er gjort. Men en trenger å slappe av også, vi jenter er så lite gode til det. Du har vært mye sliten i det siste, synes du trenger en fortjent hvil nå. :klem:
Og om du ikke klarer det helt, så prøv å gjøre en avtale med deg selv om at du skal gjøre det og det også slappe av. Jeg har f.eks nå vasket badet og ryddet kjøkkenet. Så hadde jeg en avtale med meg selv om å slappe av foran pcen en times tid. Nå skal jeg fortsette med støvsugeren og støvkluten her. :)


#921

streber sa for siden:

Godt å høre det er flere:D, ja jeg ER en god del sliten å behøver mye søvn for tiden ja- vinteren pleier å være litt ekstra tøff for meg(mindre lys antageligvis er det grunnen) og så har man det der med kroniske smerter som kan være bra utmattende.:oMen synes alle er så flinke med å holde husene rene og pene rundt meg, så jeg synes jeg må ta ei storøkt hver uke.Jeg har jo bare fått vært oppe litt med ungene, sovet en stund til, laget og spist edpannekaker og passet to vedovner. Har så jæsklig mye igjen og ingen "futt":oFår bare sette igang når kaffekoppen er tom.


#922

Titti sa for siden:

Ta litt om gangen og tenk ikke på alle andre. Husk det er bare når du er der og de venter besøk at det ser slik ut. Vi er alle menneskelige og har det (veldig) rotete innimellom. ;)

Jeg har vært litt panisk med dette i høst når jeg har jobbet redusert, føler jeg må gjøre noe fornuftig hver fridag og får sjelden slappet av. Best på å slappe av når jeg er hjemme med sykt barn faktisk. :lol:


#923

streber sa for siden:

Jobber bare 50-70(noen ganger mer) hver måned jeg også, så jeg føler liksom ikke jeg fortjener å ha fri når jeg er hjemme, må gjøre noe fornuftig hver dag.


#924

Monica31 sa for siden:

Ja da ble det ned 200 gr. siden forrige uke. Men samlet på to uker er det ned 2,5 kg...med en stor utskeilelse, så jeg er fornøyd!

Jammen er vi blitt en sammensveiset gjeng! Koselig det!
Kjenner meg igjen i det store husarbeid som aldri tar slutt.....jeg er veldig effektiv av meg. Det å bli mamma hjelper vel heller ikke på, jeg er ikke flink å sette meg ned! Men hjalp ,med en influensa, da orket jeg bare ikke og har ikke helt kommet igang! Men imorgen skal jeg støvsuge og vaske alle gulv og ta badet. da skal jeg være fornøyd!
Streber: det er faktisk hardt å ta seg fri med god samvittighet, men det må vi trene på. Det er kun oss selv det går utover hvis vi ikke sier nei til andre, og dermed ja til oss selv......som Titti sier er det ikke ALLTID ryddig hos andre...men kanskje alltid når vi er der....

Så flott at alle går nedover...ser dere andre har satt dere et delmål....hvis jeg regner 400 gr.per uke i 5 uker...la meg se...da er det 2.0 kg. til. Den 18 februar er det, da skal jeg også på kontroll! Det syntes jeg var et fornuftig mål:)

Ellers var det styr på jobben min idag, en kunde av meg fikk noe som gjorde at ambulansen kom å hentet henne. Litt styr og de andre kundene måtte vente! Men damen kom i trygge hender, jeg fikk gjort alle behandlingene og dagen endte i ro. Alle var forståelsesfulle og hjelpsomme!


#925

streber sa for siden:

Takk for oppmuntringen dere, jeg har hatt/har en tøff dag. Jeg har virkelig ingen glede av å ta ukesvasken, ingen. Jeg HATER det, blir ofte sur og tverr den dagen jeg tar dette, men i dag har jeg følt jeg ikke hadde krefter heller.Fikk tilbud fra mannen om at han hadde tid på lørdag til å ta noe av vasken-hva hjelper det når minsta har overnatting fra fredag til lørdag?Så mitt reelle valg var da ha rent hus til overnatting eller ikke ha det:(Vanlig husarbeid og rydding er ikke gøy, men mye kjekkere og det går fint å ta litt av det hver dag. MEN jeg er ryddighetsfreak samtidig og bor med 3 rotekopper i et stort hus, det kan være en av grunnene til at jeg føler meg overveldet av ukesrengjøringen. Kommet langt nå da, men endel igjen.:o


#926

Titti sa for siden:

Irriterende med sånne rotekopper, Streber. :( Liker å ha det ryddig jeg også, får liksom ikke helt ro i sjelen når ting flyter.

Vi jenter er dårlige på å ta fri med god samvittighet og ikke så gode på å ta imot hjelp og litt for stressa generelt. Men jeg jobber med saken hverfall. ;)

Nå er julen ute av huset her,tørket støv, vasket bad og støvsuget oppe og nede, det får være dagens trim når en er hjemme med sykt barn. :ja:

Har ikke fått vært på posten og henta pakka i dag heller, men jeg klarer meg med produkter til i morgen ser jeg, så da drøyer jeg til i morgen...:) Lurer bare litt på hva jeg skal finne på til frokost...jeg nekter å ta suppe eller en middagsrett. :lol:

Går fint i ED sin ånd i dag også. :)


#927

Titti sa for siden:

Grattis med 200 gram ned, Monica. Alle gram drar oss mot målet. :D

400 gram per uke høres veldig fornuftig ut. Blir vel noe sånt på meg også...håper snart jeg ser nye tall på vekta nå. :heia:


#928

grotingeling sa for siden:

Grattis Monica - alt teller vet du :heia:
Husarbeid ja..... ikke en favoritt-aktivitet, men må til for trivselen sin den (ja sikker bra for helsen også) :D
Har normalt rydde/vaskedag på torsdager, men denne uka er den flyttet til lørdag for å få til en skikkelig storrengjøring.

Ellers så legger jeg ut kostholdsplanen jeg har satt opp for 2011.
Det er en dynamisk plan som nok endrer seg over tid, men her har jeg altså gjort følgende inndeling:

Framdrift: faktisk rapportering av hva som spises, angitt spesielle anledninger/hendelser jeg vet om og som jeg tar ekstra hensyn til (f.eks. tur med Kiel-ferga, bestilling av produkter osv) samt hvilke mål jeg har satt meg for vektreduksjonen.

Planlagte måltider: viser hvilke produkter jeg planlegger å spise til hvert måltid hver dag. Viser også hvilke produkter som er bestilt til de ulike fasene.

Belønning: angir hvilken belønning jeg gir meg selv ved oppmådde mål utover året. Denne er selvsagt også åpen for endringer....

Koder: Bruker noen koder (forkortelser) i planen, og de er definert her.

Feel free to use this as a template :p


#929

Titti sa for siden:

Så flink og strukturert du er, Gro. :heia:


#930

grotingeling sa for siden:

Takk :klem:- kan ikke noe for det, men jeg er avhengig av en plan (kan det være logistikkingeniøren i meg som gjør dette tro???:p).
Trenger ikke nødvendigvis følge den slavisk, men den hjelper meg til å ikke ta helt av i feil retning.
Rett og slett en måte å tvinger meg selv til og aktivt forholde meg til hva jeg putter i munnen hver dag


#931

Monica31 sa for siden:

Der "stjal" du min replikk gitt! Jeg er helt med på det, 2011 blir det året kroppen min skal bli vital og comfortabel! Kjenner jo masse herlige forandringer, men du verden så deilig det skal bli å bli helt bare meg, uten ekstra bagasje:stortsmil

Jeg ser så frem til å føle meg AVSLAPPET i bikini......

Håper 400 gram går av i snitt de ukene. Kiloene går av i rykk og napp, så må belage meg på det, men godt å ha et mål. Da er det mer lystbetont å klare de 2 kiloene!
Vi har jo så lyst å klare det alle sammen, det er et virkelig strekt ønske...la oss dra hverandre inn i mål...heie på alle uansett hvor i "løypa" vi ligger:D


#932

Titti sa for siden:

Veldig klar for å heie og bli heiet på:heia:


#933

Ada/80 sa for siden:

Jeg har gått ned 2,8 kg denne første uka!! Juhuu!! (Vet at mesteparten er vann og div. men er så herlig å se vekta vise noen kjekke tall for en gangs skyld:))

Nå må jeg virkelig legge meg... God natt til dere alle!


#934

grotingeling sa for siden:

Klart at 2011 er vårt år alle sammen :D, og bikini hadde vært noe du.....
Blir nok en stund til ennå, for jeg kommer nok til å ha en del løshud når jeg er ferdig med vektreduksjonen - og det ser jo ikke bra ut med bikini og en hudfold over trusekanten kan du si:p
Var faktisk å kjøpe ny badedrakt i går (skal jo på tur neste uke), og kunne faktisk kjøpe størrelse 42 på en vanlig sportsbutikk :eek:
4 størrelser mindre enn den jeg hadde hjemme, så jeg var rimelig fornøyd i går og ikke rent forbauset.
Legger liksom ikke merke til at jeg krymper for tiden, men nå har jeg jo ikke brukt badedrakt siden påsken i fjor da...
Heia heia heia :heia:

Heia heia heia :heia:

Så bra start Ada - ned er ned og alt teller, også overflødig vann :heia:


#935

streber sa for siden:

Steinbra ADA-gratulerer!:)
[size=4][/size]
Jeg bare måtte veie meg i dag jeg også, selv om mensen ikke er over så har den roet seg betraktelig.
[size=4][/size]
76,9-300 gr igjen til førjulsnoteringen:DSå her går det unna, selv om jeg må innrømme jeg spiser sukkerfrisjokoladen til cloetta,bruker noen ostebiter i salaten to-tre ganger i uken også, tenker som så at så lenge nedgangen fortsetter er de to tingene med på å gjøre hele greien letter å holde ut for min del. Jeg vet jeg elsker å være på lavkarbokost, men ED fase 1 og 2 er jo NOE mer begrenset enn "vanlig" lavkarbo liksom. Jeg holdt fint vekten med vanlig lavkarbo, men gikk ikke ned, så jeg gleder meg til etter "kuren".


#936

Mille89 sa for siden:

oi her gjelder det å følge med,,,,hmmm. gratulerer med nedgang monica! og grotingeling! og streber, hærlig å være "kvitt julen" (så godt som)!
og gratulerer ada, med å være ferdig med første uke og med et fantastisk resultat!!!:heia::heia::heia::heia::heia::heia: HEIA

idag skal jeg på ikea med min mor (julegaven) og kjøpe inn nødvendige ting som hyller,,,og slikt. så blir det orden hos meg også.

dag 4 på ED og har fulgt det slavisk. utenom litt lite grønnsaker og en sukkerfri bringebærdrops:p. klarer dere å spise nok grønnsaker fordelt utover dagen? løper om regel ut døren om morgenen og spiser kjeks og barer til jeg kommer hjem og spiser da middag m grønnsaker.

vekten hjemme viser 89,6. hmmm. så da viser den 1,8 kilo mer en tanitavekten?? jeg har ikke satt meg noe mål ang vekt. 500gr i uken på fase en pluss to blir 3 kilo til sammen. minus tre kilo til mars. det burde kroppen min klare!?


#937

Becky sa for siden:

Kjempemorsomt å lese om hvor bra dere gjør det! Så flinke dere er!:)

I dag har mine produkter kommet kommet, og søndag starter jeg på fase 1!:) Har egentlig lyst til å starte med en gang, men skal være borte på no greier hele morgendagen og har lyst til å ha litt tid på meg første dagen til å komme inn i det. Har lest her inne, og fått masse gode tips til grønnsakstilberedning. Gleder meg til både blomkålmos og omelett med masse grønnsaker!:heia::lol:

Lurtepå en ting, kan man spise grønnsaker fra lista til alle måltider? Og kan man feks snavle agurk utenom måltidene, eller er det kun til åltidene?

Ser ut som dere andre følges av egne eurodiet-leger? Jeg har fått legeerklæring aav fastlege, og er egentlig spent på hvilken oppfølging jeg kommer til å få... Skal tilbake til ham etter 3 uker på kuren. Fikk ikke noe anbefaling på hvor lenge jeg skal gå på de forskjellige fasene. Han hadde ikke fylt på det på legeerklæringen, så det måtte jeg bare skrive på selv. Tenkte å forsøke med 30 dager på fase 1. Hvor lenge er dere i de forskjellige fasene?


#938

grotingeling sa for siden:

Grønnsaker kan spises til alle måltider, men blir kanskje litt rart til kakao, kjeks og lignende....
Kan jeg spørre hvor du bor Eurojente? Interessant at det finnes fastleger som er knyttet til ordningen, her er det myyye penger å spare på oppfølgingstimene:rolleyes:


#939

grotingeling sa for siden:

Flott innsats Mille :heia::heia::heia:
Grønnsaker spiser jeg stortsett til lunch og middag, men innimellom blir det et rent grønnsaksmåltid for å fylle "kvoten"...
Vekten min hjemme viser også ca 1 kg mer enn Tanitavekten hos dr. Hetland.
For meg utgjør forskjellen differansen i vekt uten klær hjemme og med klær hos legen.
De trekker jo fra 2 kg for klær, og jeg har sjeldent på meg mer klær enn at det veier 1kg.
Så ved å legge til 1 kg på totalvekta som kommer fram på utskriften fra Tanitavekta, får jeg samme vekt begge steder.
Har et par ganger veid klærne jeg har på meg hos legen, og det stemmer de fleste gangene (har vel hatt avvik på 2-300 g et par ganger)


#940

Monica31 sa for siden:

Wow Gratulere!!!!!! For en herllig start!!:D Vi heier på deg!!!!!

Du verden så deilig da! Men du får vel tilbud om kosmetisk operasjon for fjerning av overflødig hud?!?!?!? Har hørt andre fått det etter endt nedgang!
Idag kjøpte jeg to nye bukser til 70% RABATTT!! Men det beste av alt var at den ene var i str.44 og den andre i Large :D De satt som et skudd og var romslige!!!!!! Jippi, jippi, jaja....
Vi må bare nyte at vi krymper, men skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er opptatt av å gå ned på vekta, men tenker liksom ikke på at jeg blir mindre alltid...:p

Syntes du er super god Streber. 300 gr. til minstenotering er jo knallbra! Så herlig å se bare så lite igjen til sånn som du hadde det før jul.....

Ja spis så mye grønsaker du orker! Jeg ble treg i magen hvis jeg ikke spiste endel grønnsaker. Men som Mille sier er det lett å bli travle dager og det blir fort bare grønnsaker til middag eller lunsj...
Eller skal det stå anngående lengden i hver fase i Eurodiett brosjyrene. Hvis ikke legene har gitt deg det, ring Lindbergklinikken å få de. Det er det som er en viktig del av oppfølgingen....for der er vi alle forskjellig. Du skal ikke være i ketose (i fase 1 og 2) mer enn tre måneder av gangen. Så må nyrer og lever ha en pause en stund hvis du vil gå tilbake til fase 1 eller 2.

Jeg var i fase 1 i en mnd, to mnd. i fase to og så er det bare å kjøre på til man er ferdig...jeg er i fase 3a nå.


#941

Titti sa for siden:

:heia:bare kjapt innom her. Så flotte resultater. Skriver mer i morgen. Ha en fin helg:klem:


#942

grotingeling sa for siden:

Da er den store vaskedagen kommet, men jeg måtte bare innom først for å rapportere om ukas nedgang på 900g :heia:
Enorme mengder med vann og litt ekstra salt på maten ser ut til å funket mot den vanlige oppgangen ved mens, og 900g ned er jo uansett helt akseptabelt.
Nå er jeg bare 600g unna minstenoteringen fra november :D
I tillegg har jeg greid å trimme 4 ganger denne uka, så nå er jeg også i gang med "belønning for trim"-opplegget fra planen min :p
Ha en flott lørdag dere, her skal det skures


#943

Mille89 sa for siden:

sååå digg grotingeling, grattis.
apropo tanitavekt, viste hjemmevekten idag 87,7, så da var det minstenotering der også:D det er faktisk minus 2,3 kg siden tirsdag!
masse vann i stakkars kroppen min:snill: nå er jeg endelig snill med den og det begynner å føles slik også


#944

grotingeling sa for siden:

Grattis Mille - 2,3 på 4 dager er jo kjempebra :D


#945

grotingeling sa for siden:

Da er huset vasket, og jeg noterer meg for 1,5 timers trening som følge av dette :cool::visemuskl
Har også rukket å vaske mesteparten av skittentøyet, så nå gjenstår det kun å legge alt på plass i skuffer og skap.
Det får bli i morgen, for nå er jeg klar for en avslappende lørdagskveld.
Blir nok en god film og litt pepsi max tenker jeg - ha en fin lørdagskveld da dere :klem:


#946

streber sa for siden:

Jeg ORKER ikke mer fase 1-er egentlig ferdig når morgendagen er over, men jeg sier meg ferdig etter i dag jeg tenker jeg.:pI morgen skal vi barselbesøk til min bror,svigerinne og lille David Johan og vi 4 skal hvertfall spise på chinarestaurant(tror ikke min bror og de blir med) som har buffe på søndager, den er så digg at mmmm:D


#947

Monica31 sa for siden:

Du verden...her raser det av hos hele gjengen. Så flott da!!!!!!!!!!!!!!

Gratulere så masse!!!! Det er så sant det du sier at man føler forskjell på når man spiser sunt/usunt! Det kjennes virkelig fysisk.
Når det gjelder den TANITA-vekten på klinikken veier jeg 1,3 kg. mindre der enn hjemme. Det slår aldri feil. Jeg veier meg alltid med klær, det er den vekten hun noterer seg på pc'n. Jeg syntes det er litt rart. Når jeg nærmer meg målet, håper jeg hun tar i betraktning at jeg har klær på. Det pleier å være litt over en kilo xtra med klær på!?!

Skjønner deg godt! Kos deg med kinamat og lille bayen:D

RIKTIG GOD HELG FOLKENS! Vi er bedt bort ikveld og håper jeg kan velge meg mest mulig lavkarbo mat. Har ikke orket å ringe idag for å si at jeg soiser ditt og datt. Det pleier som regel være salat og noe til....
Hadet på badet :D


#948

Titti sa for siden:

Hei:) så flinke dere er:D her går det for øyeblikket i rosa sjampis og karaoke<3


#949

Becky sa for siden:

Da er jeg i gang!:heia: Er litt stotl av meg selv for å starte på en søndag i stedet for å vente til helga er ferdig.:D

Men fikk en dårlig start på dagen, for magen min har ikke vært helt bra, så jeg klarte ikke å spise noe før nå rundt 12.30. Blir nok bare 4 måltider i dag da, men har kjøpt inn masse gode grønnsaker som jeg skal ha ved siden av.

Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... :forstoikk Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... :rodme: Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?

Jeg bor ved Trondheim. Er veldig glad for at jeg ikke trenger ut med så masse penger, selv om jeg nok tror at dere som går til egne eurodiet-leger sikkert får litt bedre oppfølging.

Har fått brosjyrene ja, så jeg satser på at 30 dager i fase en går bra for min del. Har lyst til å mest mulig effekt ut av dette, slik at jeg blir motivert til å fortsette på lavkarbo også etter kuren.:)


#950

grotingeling sa for siden:

Så bra :heia: - håper dagen har gått bra, og at du har fått i deg nok væske (og salt) slik at du unngår den hodepinen mange av oss har i oppstarten.

Væskemengden som er oppgitt på drikkene (og suppene) tar jeg med en veeeeldig stor klype salt.... Bruker sjeldent melk i kakaoen, men uansett så blander jeg ut med kald væske til drikken er litt tyktflytende, så tilsetter jeg varmt vann litt og litt (rører masse for å røre ut klumper) til jeg får den konsistensen jeg liker. Kanel, kardemomme, allehånde eller vanlije er godt i både kakaoen, sjokolade-/vaniljepunddingen og frokostblandingen.

Ååååå Trondheim (savner by'n litt ja :o) Kan være enig i at oppfølgingen på Fedon-klinikkene nok er bedre, men etter 3-4 oppfølgingstimer kan fastlegen være like nyttig.
Da har en jo vært i gang i en del måneder, og vet jo hvordan dietten fungerer. Men jeg er uansett mer førnøyd med legen min på klinikken enn med fastlegen, så jeg er ikke interessert i å bytte.... :rolleyes:


#951

grotingeling sa for siden:

Søndag kveld - endelig!!!!
Har ryddet, vasket, brettet klær og er endelig ajour med husarbeidet
Dessverre har jeg ikke vært like flink med dietten, spesielt i dag - har nok blitt noen mandler og litt sukkerfri sjokolade (merker det på en romlende mage....)
Men nå er jeg klar for kjærestetur!!
Har pakket penkjolen jeg kjøpte til jul (som faktisk begynner å bli for stor) og skal nå bare finne fram ED-kjeks til frokost og mellommåltider så er jeg klar til avgang
Skal bli deilig med noen fri-dager, så får jeg bare gå litt ekstra inn for å holde meg unna alle fristelsene ombord - taxfri er farlig det:p


#952

Monica31 sa for siden:

Jeg fikset ikke den kakaoen! Men fant ut at hvis jeg drakk den kald, akkurat som sjokolade-frokost blandingen ble den mye bedre. jeg må bruke melk i de...så alle har sin favoritt-blandings metode.

Det står på pakkene til omelett at man kan ha litt skinke, cottage cheese, eller ost...det gjelder i alle fasene. Gjør det så godt som mulig! Lykke til videre! Høres ut som du er godt igang! Kank ikke få sagt nok at det er viktig med salt (flaksalt) og å drikke nok grønn te og vann!


#953

Monica31 sa for siden:

God, velfortjent tur!!!!!!! :D


#954

Monica31 sa for siden:

Helgen ble ikke helt som planlagt, men store mengder kos ble det ikke. Hadde en fantastisk hyggelig kveld på lørdag, fikk himmelsk Tiramisu til dessert! Det smakte godt, tok ikke noe mer resten av kvelden av verken konfekt og sjokolade. Jeg er fornøyd. Ble litt hvete bakst idag, men det også i små mengder!

Så er det trening imorgen og inn i rytmen igjen! Så tror ikke store skaden er skjedd!

Hvordan er helgen deres vært?


#955

grotingeling sa for siden:

Høres ut som en fin helg, og jeg er enig i at det nok ikke har blitt den helt store "skaden" av de utskjeielsene.
Du er jo tilbake allerede, og trening i morgen vil jo motvirke det meste..


#956

streber sa for siden:

Monica, jeg signerer Grotingeling.:)Jeg "skeiet" ut i dag, med kinamat-noen biter var frityrstekt-ingen ris da, selv om det fristet veldig og hadde med meg ED vennlig(under tvil som grotingeling la ut oppskrift på)kakestykke til meg selv, i barselbeøket.


#957

Mille89 sa for siden:

eurojente: hehehe de kakaoene ga jeg opp ganske kjapt. men det ar mange som liker de tror jeg. kanskje det er mulig å lage en slags mokka? blande med varm melk og kaffe? Greit til frokost sikkert? Jeg har et begrenset antall produkter jeg liker. Viktig å finne de man liker ganske godt, og ha nok av de, så er man "safe" om man skal prøve noe nytt. Har du kjøpt startpakken? Barer og kjeks og brownie er vel en gjenganger for de fleste ihvertfall. Gratulerer med å ha startet. Tøffe er det vi er!!

Grotingeling: Kos deg så masse!!!! Slapp av, og OM du skulle skli litt av, ikke la det ødelegge ;)

Monica: saltflak??? bruker vanlig blå jozo jeg. tenkte den var billig og grei? Håper du mener det ble store mengder kos, bare ikke iform av sukkerkos? Du har ihvertfall vært KJEMPEFLNK :D

Min helg har bestått av jobb på lørdag, og så innflyttingsfest hos en kompis. Hadde sååå lyst på vin hele kvelden, men jeg holdt meg til et par små smaksprøver. Og det lønte seg, idag var vekten på 86,8! Idag har dagen gått med på å gjøre halvparten av det som var planlagt. Men jeg ble også med en venninne på visninger, og det var jo egentlig ikke med i planen. Såh imorgen er det 8 timer matte, for meg er dette mye:o


#958

Monica31 sa for siden:

Herlighet Mille som du fyker ned i vekt! Masse gratulere! Du er strålende god :D

Streber, tenk så flinke vi er....i forhold til hvordan vi holdt på i vårt "gamle" liv......dette her er ikke en kjapp "60-meter" vi er med i et langt maraton og skal holde ut lenge!
Klemmer herifra....:klem:


#959

Mille89 sa for siden:

hehe jeg vet. pass deg monica, snart tar jeg deg igjen :p
tror ed er det rette for min kropp og er veldig glad for at jeg begynte påan igjen.

Men det neste er treningen da. begynt å miste vel mye muskler nå,,,sukk

men, hva var dette med saltflak du snakket om? er det forskjell? og denne woken med karri, har du oppskrift? :D


#960

Monica31 sa for siden:

He,he,he!!!!!!

Jeg tok rett og slett de grønnsakene jeg likte best fra listen. Stekte de i litt meieri smør...noen ganger litt mer enn litt. Før jeg puttet grønnsakene oppi smøret i pannen, freste jeg karri et minutt i smøret. Da setter det seg en fantastisk smak på grønnsakene i forhold til å krydre etterpå. Løste opp en halv grønnsaks buljong i en tekopp. Helte bare over, lot det putre i 3-5 minutter. Smakte supert! Du bruker selvfølgelig det du liker av krydder. Jeg elsker karri!

Salt ja....har bare lært at vanlig bord salt er syrebehandlet og bleket. Syre er ikke bra for miljøet i kroppen. Flaksalt (jeg kjøper Maldon salt på Kiwi hos oss) er ikke behandlet på noe måte og er bevart slik at alt er inntakt av mineraler og salter. Det smaker ikke så salt som vanlig bord salt. Les på pakken om det du bruker er bahandlet eller ikke. jeg er nimen ikke sikker på Jozo.....


#961

Titti sa for siden:

Hei. Synes dere er flinke jeg. :klem:
Tenk på hva andre spiser i løpet av en helg. ;)

Vi har hatt en superkoselig helg. Fikk litt barnefri fra lørdag til søndag, det gjorde godt for en nyetablert familie med mine og dine barn. Var lenge siden sist nå. :ja:
Vi koset oss bare hjemme og utover kvelden fant vi frem sjampisen vi glemte til nyttår og satt på karaoken. Var helt sår i halsen her til slutt, ble bare et glass på meg, det andre klarte jeg å velte i konkurransen hete her. :lol:
Det ble litt nøtter i helgen, ikke etter planen, men de var usaltede og jeg spiste kanskje 10-20 til sammen, ikke det verste å skeie ut med kanskje. ;)

Det beste synes jeg er at det går så greit å hente seg inn igjen. I dag har det vært helt i ED sin ånd igjen...men jeg må si jeg gleder meg til å begynne å eksprimentere med lavkarbo-oppskrifter igjen. Kjøpte nye boken til Sofie Hexenberg på fredag og har siklet meg gjennom oppskrifter og menyer, gleder meg til å ta fatt på dette. Men først skal jeg ned noen kilo til gjennom ED. Vekta står på stedet hvil, nå har jeg plutselig begynt å veie meg hver dag igjen. Bare tullete Så nå skal jeg ikke veie meg før onsdag igjen. Og til uka kommer jeg endelig i gang med trening igjen. :ja:
Nå har jeg også fått Zumba-dvdene i posten, så jeg slipper ikke unna uansett....

God tur, Gro og grattis med nedgang Mille. :heia:

Enig med dere, den varme kakaoen er ikke noe god, jeg drakk den også kald som shake. Men har ikke bestilt mer av den for å si det sånn.

Da er det snart natti her, skal bare lese gjennom litt uleste tråder her først.

Ha en ny strålende uke. :D


#962

Monica31 sa for siden:

Det er nettopp det: Det er så mye lettere å hente seg inn! Helt fantastisk!

Hørtes herlig ut med barnefri! Den boken fikk jeg lyst på også. Kjenner jeg må ha litt nye innspill og litt impulser. Hva heter boka? Hva koster den?

Natta alle sammen, nå skal jeg hoppe til køys:)


#963

Monica31 sa for siden:

Skal forresten på min første skikkelige trenings time imorgen. Gleder meg utrolig:D Jeg er at annet menneske når jeg trener regelmessig! Vil fortsatt gjerne ikke miste noe av muskelmassen min. Det er målet mitt til jeg er i mål!
...natta da....


#964

Becky sa for siden:

Takk for tipsene!:)

Er du fra Trondheim?:) Det er uansett en fin by og lett å savne! Bor litt utenfor jeg da, men det er nå Trondheim som er Byen.

Jeg synes dagen har gått bra... men har nok drukket for lite, og kanskje for lite salt og, vet ikke helt, men har i allefall ordentlig hodepine nå...
Godt å høre at det kanskje ikke er så ille om jeg fraviker instruksene litt, med en liten skvett ekstra melk feks, eller litt ost eller skinke i omeletten... Jeg blir litt for opptatt av å følge til punkt å prikke. Men det er vel bedre å fravike litt og klare det enn å sprekke fordi man er for striks.

En ting jeg har lurt på, og ikke finner svar på noe sted: Er alle ED-produktene likeverdige i næringsinnhold? Sånn at en kan sette sammen akkurat som man vil? Eller bør man spise middagsrett til middag, det som står under mellommåltid som mellommåltid, osv.?
Bare lurer, sånn i tilfelle en del av produktene blir for vanskelige å få i seg. Kan man feks spise kun barer, soyanøtter og kakao hver dag, for å sette det litt på spissen, og likevel få i seg det nødvendige?


#965

Titti sa for siden:

Du skal bare ha en bar per dag, Eurojenta. Og helst to salte måltider per dag, dvs omelett, supper o.l. Mulig man går ned bare på barer og f.eks kjeks, men det er ikke helt etter boka hvertfall.



#967

Becky sa for siden:

Yes, kjempetøffe!!:boxing::spent:
Det med å blande kaffe i kakaoen skal jeg jammen prøve! Da blir den ikke så tykk heller, og sikkert litt mindre kvalm.

I morgen skal jeg prøve pannekaka til frokost! Og risotto'en til middag. Kjenner jeg blir litt kvalm når jeg tenker på omeletten, men skal prøve den igjen om noen dager...


#968

Becky sa for siden:

Takk for svar:) Har fått med meg det med bare en bar, ja. Men skal prøve å få i meg et par salte måltider og ja. Er vel viktig å få i seg nok salt ja!


#969

streber sa for siden:

Jeg elsker prailine bar, liker ikke de andre noe særlig, blir noen dager ingen barer noen ganger 2 , har gått finfint for meg. Men jeg tar ekstra salt da-rent sådann, skyller ned med vann og salter grønnsakene. Ble jo fryktelig syk da jeg glemte å salte og ta ekstra.Middagsrettene er jeg ikke særlig glad , bruker dem egentlig bare i fase1.


#970

streber sa for siden:

Håper Grotingeling KOSER seg på turen sin:rolleyes::D


#971

Mille89 sa for siden:

du får si ifra hvordan kaffe og kakao smaker, har igrunn ikke prøvd det selv! og tips il omeletten er å steke de med masse grønnsaker, da blir de absolutt spiselige. om jeg en dag kun får i deg kjeks barer og nøtter og slikt, lager jeg meg gjerne grnnsakssuppe. masse løk og chilli og hvitløk og gjerne sopp og paprika osv. og da salt og pepper. da får man jo i seg middag, og kan f.els ta kjeks som en dessert. lett å lage mye også, så er det bare og varme opp =)
selv spiser jeg kun pasta av middagene. lager saus av en boks hermetiske tomater og masse grønnsaker, da blir dette saus for to dager :)


#972

Mille89 sa for siden:

karaoke er kjekt! men da trenger jeg som regel mer enn ett glass:p finns det rosa champagne??


#973

Titti sa for siden:

Det finnes ja:D ble et glass vin til maten og et glass sukkerfri cider før glasset med sjampis, billig i fylla på Ed-diett.


#974

Monica31 sa for siden:

Jeg vet ikke med innholdet i maten, men protein mengden skal være veldig lik og hvis du ser på innholdsfortegnelesen ser du mengder av mineraler, vitaminer, karber osv. så kan du sammenligne å se.
Husk at du gjør ingen ting "galt" med å ta litt ost eller skinke i omeletten. Det står jo på pakken! :D
Jeg klarte selv ikke ham-omeletten. Den har en annen konsistens enn oste-omeletten. Jeg stekte ofte champignon og litt av løk rasjonen i smør før jeg helte over blandingen. Da ble omeletten kjempe god. Pluss masse pepper og salt!
Pastaene er også gode til grønnsaks wok.
Må si meg enig med Streber...det var mest i Fase 1 jeg spiste de varme måltidene. Kun pastaen jeg hadde i Fase 2. Ikke bestill for mye middager...heller kjeks, barer, sjokoladefrokostbl. (min favoritt til frokost, spiser med skje så tok det lang tid og jeg ble god og mett. Følte jeg spiste frokostblanding) creme brulee. Den stivner etter den har kokt et par minutter! Herlig med karamelisert sukker på!

Takk for linken Titti! Du er toppen;)

Deilig å være ferdig med fase 1 Streber?!?:)

Grotingeling er super heldig...håper hun koser seg for oss også!


#975

Monica31 sa for siden:

Da er boken bestillt! Gleder meg skikkelig. Dette er jo en varig forandring i livet mitt. Da er det på rett plass med en egen god bok med oppskrifter!

Sparte over 40 kr. på å kjøpe den på bokkilden.no....bare tips hvis noen vil kjøpe de også!


#976

Mille89 sa for siden:

åååårh nå er jeg sint. idag fikk jeg slik himla ketoseånde som det kalles så fint. ånde? siver jo ut fra alle porene i kroppen. føler jeg går rundt å lukter et bosspann som har stått varmt. skikkelig ubehagelig er det, faktisk så ekkelt at jeg ikke klarer å konsentrere meg og bare bryr meg om hva andre tenker og om de reagerer. så jeg gikk hjem fra skolen!!! og nå gruer jeg meg skikkelig til imorgen. og det blir sikkert verre når jeg tenker over det for da begynner jeg å svette osv osv. og jeg klarer meg jo så bra med maten, men det er jo ganske ille når dette skal gå utover skole?

hva er deres erfaringer med det? og evt i fase to? skal man liksom være i ketose da, egentlig? for jeg merker at det her gidder jeg ikke. det er greit at jeg går ned men da får det heller gå litt tregere, OG at jeg klarer å slappe av. slet masse med denne ånden i hele fase en forrige gang, men fase to fikk jeg jo aldri til, så vet ikke helt.

en liten klagesalme fra meg. :o


#977

Titti sa for siden:

Så bra. Jeg har begge bøkene hennes nå. :ja:


#978

Titti sa for siden:

Er det første gang du spiser lavkarbo, Mille?
Husker jeg også reagerte veldig på dårlig ånde i starten når jeg gikk over til lavkarbo, nå merker jeg det ikke lenger, eller kanskje bare folk er høflige rundt meg. :lol:


#979

Mille89 sa for siden:

jeg har jo spist lavere karbo siden sommeren. og i julen var jeg ganske flink. men det er jo denne ketoseånden, er jeg ganske sikker på. man kan jo spise lavkarbo uten å svette fett og avfallsstoffer vel? det er ganske sterk lukt,,,dårliiig opplegg!! hrmf:mad:


#980

streber sa for siden:

Har aldri kjent dårlig lukt av meg selv eller andre på lavkarbo bortsett fra ånden/pusten og det er jo ikke rare problemet;):), man tar munnskyllevann, sukkerfri tyggis eller pastiller eller friboldrops som ikke inneholder karbo i det hele tatt-fåes på apotek.:)


#981

Monica31 sa for siden:

Jeg tror det er fordi du er inne i ketose igjen. Lukt og ånde er alltid sterkest i begynnelsen. Kommer også ann på hvor mye avfallsstoffer du har i kroppen. Det er jo vanskelig å sjekke kan du si.
Jeg hadde ikke droppa fasen du er i for en ekkel ånde. Den er jo et supert tegn på at fettet brennes i høy hastighet. Det er en liten periode,du er snart over i neste fase....hold ut "stinky".....morsomt ment altså....;)...

Drit i hva andre syntes, hell innpå med drops av lovlig sort og nyt vekttapet:D Vi støtter deg...been there, done that!


#982

Titti sa for siden:

:ja: Ja, ikke gi opp pga dårlig ånde, Mille.

Puh, var på trening i dag kl 0900. Indoor walking, 45 min. Herregud, jeg tok den helt ut og er pumpa enda. Men har vært flink og spist litt ekstra slik Monica rådet meg til. :)

Koser meg med et par bringebærkjeks nå og litt kaffe.

Bruker dere melk i kaffen? Jeg unner meg en skvett, drikker ca 2 kopper om dagen, maks tre.

Ellers har jeg flink og drukket et stor glass vann til frokost og et stort glass vann til lunsj pluss en halv liter på trening. Så nå er jeg i gang med vannet også. :heia:

Hvordan går det i fase 2, Streber?
Og, Monica, går det greit å spise vanlig lavkarbomat? Går det greit med porsjonene synes du?

:blomster:


#983

streber sa for siden:

Haha-gøy du spørr Titti-glemte jo det var fase 2 i går, så det ble fase 1 dag med mange produkter-var fryktelig sulten i går, får slike perioder innimellom, men det virker ikke som det gjør noe veltmessig om jeg spiser litt ekstra slike dager, bare det er "rett" mat.


#984

Monica31 sa for siden:

"Flink pike"- prisen til Titti som har trent!!!!!!! Bra du spiser ekstra! Jeg har trent godt i det siste og er mer sulten, men spiser bare litt til litt oftere. Litt som du gjør, deler opp kjeks pakker, barer.

Går bra med lavkarbo altså...spiser ca. et til to produkter ennå per dag. Nå har jeg kjøpt meg litt til...så ikke helt ferdig med ED ennå. Men porsjonene...tja, jeg spiser til jeg er passe mett. Nå klarer jeg også å la mat være igjen hvis jeg er mett! Så spiser jeg heller oftere og mindre porsjoner. Syntes det går bra altså. Har akkuratt begynt å skikkelig få igang trening og styrketreningen, da står jeg stille et par uker eller noen ganger opp et halvt kilo.....kanskje muskelmassen......men så er det ned igjen. Har hatt et opphold på nesten fire uker fra trening pga sykdom. Kjenner armer og mage er slappere. Men begynner finne formen igjen nå:D
...så derfor gleder jeg meg nå ekstra til Hexenberg sin bok...nye ideer. Leste at det var ukes.meny forslag også. Gøy med alt som handler om lavkarbo og hvordan jeg skal komme meg i mål:)


#985

Monica31 sa for siden:

Ja jeg bruker en skvett melk i kaffen. Maks tre kopper på det meste her også. Noen dager ingen.....


#986

Monica31 sa for siden:

...sånn har jeg det også....tror ikke det gjør noen verdens ting! Dumt å sulte seg!


#987

streber sa for siden:

DET tror jeg også Monica!


#988

Titti sa for siden:

Jeg varierer litt jeg også. Noen dager fase 1, andre dager er det fase 3. Tenker så lenge jeg spiser så lavkarbo som mulig så må det være greit....blir jo spennende å se på vekta da, den har ikke akkurat gått noe ned siste uka, har jo ikke satt meg høye mål, bare noen hundre gram i uka, alikvel blir jeg skuffet når ikke vekta går nedover. Den svinger mellom 76,5-77, mest 77 i grunn og jeg vet jeg lovte å ikke veie meg før onsdag og så har jeg veid meg hver dag i stedet. ;) Det går jo i rykk og napp, plutselig kan det jo være en kg ned, men tenk om det stopper opp nå og jeg ikke går mer ned....hyl! Har så lyst til å se 75 på vekta nå....men samme hvor jeg gjerne jeg vil og setter meg mål om å gå ned så og så mye så kan en jo ikke styre vekta, bare det en spiser og trener....

Er veldig glad denne boka kom, Monica. Jeg har ikke testet ut oppskriftene enda, men trapper jo gradvis ned på ED og tenker at jeg begynner ordentlig med å teste ut menyene når jeg bare spiser ED en til to dager om dagen.
Tror jeg kommer til å ty til ED-barer og kjeks i lang tid fremover, de redder meg og smaker fortsatt veldig godt. :ja:


#989

Becky sa for siden:

Da er jeg snart ferdig med dag tre.:D Men det er tøfft!!:( Tenker jo på mat hele tida joh! Gjør det selvfølgelig ikke noe bedre ved å sitte på oppskriftsidene på forumet og sikle...:sikle: Det er jo så masse god lavkarbo mat, da!! Men jeg må si at jeg er skeptisk til alt fettet... kan det virkelig være så sunt da?

Hvordan tenker dere å leve etter endt kur? Er målet å leve som på fase 4, uten noen ed-produkter? For den inneholder vel ikke særlig mye fett, og slik jeg har skjønt så skal man spise ganske mye fett på lavkarbo?

Jeg har nok mye igjen å lære enda, så mulig jeg tar helt feil her altså.


#990

Titti sa for siden:

Hold ut Eurojente, første uke er verst! :ja:

Jeg kommer ikke til å leve på fase 4, det blir for mye karbo for meg, kommer til å leve lavkarbo resten av livet. Fett (Det sunne) er bra så lenge man ikke kombinerer det med for mye karbohydrater. :ja:


#991

Mille89 sa for siden:

stå på eurojente!! Jeg vet hva du mener. matmatmatmat. er litt der ennå men det har gitt seg litt.

fedon "tillater" jo mye mer karbohydrater enn mange andre som snakker om lavkarbo. Telle GI istedenfor karbo. men da må man passe på mengden fett/type fett, siden fettet lagres når du spiser karbo. Om man velger som titti skal blir det såpass lite karbo at fettet ikke lagres og overflødig bare går igjennom. dessuten må man jo få i seg nok kalorier, vannskelig gjennom kun proteiner og grønnsaker.

men mange på dette forumet som beskriver mye bedre enn meg. og her: lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/alt-dette-fettet/ blir det beskrevet ganske greit synes jeg.

gikk bra på skole og skal slutte å sutre. :o
om man er sulten så går jo bare inn i sparebluss. det er jo bare tullete?


#992

Titti sa for siden:

Sant det. :) Sparebluss er ikke bra. :nei:


#993

Ada/80 sa for siden:

Hei alle sammen! Har ikke vært så aktiv her som jeg tenkte, men kommer sterkere tilbake;)

Et spørsmål: Er det mulig å ikke være på sparebluss med så lite kalorier som feks i fase 1?

Stå på alle sammen! Dere er flinke!!:D


#994

Becky sa for siden:

Planen min er også å leve på lavkarbo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge jeg bør være på diett før jeg kommer så langt. Men det vil vel tiden og kiloene vise:snill:

Takk, dette gjorde det jo faktisk litt mere klart for meg!:blomster:

Men skulle tro at en vil gå ned en del på den måten og da, med "vanlig" lavkarbo? Skal jo selvfølgelig prøve å holde ut lengst mulig på diett, men i forhold til hvordan jeg har levd de siste årene, med sjokolade, potetgull, loff og pizza, så vil jeg jo tro at jeg vil kunne fortsette å gå ned litt etter litt over tid på lavkarbo?

Er ganske sikker på at jeg er "laget" for mer lavkarbo kosthold i allefall, har alltid blitt dårlig i magen av både sjokolade, kaker og loff...:p


#995

Becky sa for siden:

Må jo forresten bare si, klarte ikke å la være å veie meg i dag, og vekta er allerede ned 2,7 kg. Er på dag 4 i fase 1 nå.
Vet jo at det er dette berømte vannet, men det er nå deilig og motiverende uansett!:heia:


#996

Titti sa for siden:

Så flott. :heia: Her teller alle gram og kilo, så lenge det går nedover. ;) Går det opp så skylder vi gjerne litt på vannet. ;)


#997

Becky sa for siden:

Hehe, høres ut som en fin strategi, Titti!:D


#998

streber sa for siden:

Gratulerer Eurojente! Er veiing en gang i uken her, tenkte på å ha fredager som veiiedag nå etter jul, håper det fungerer "der bak" igjen da snart, plutselig stoppet opp:o


#999

Monica31 sa for siden:

Ja man sulter ikke kroppen i fase 1. Du får alt du trenger av mineraler, vitaminer. Produktene er sammensatt av alt kroppen trenger, selv om vi ikke opplever det som skikkelig mat! Du sulter deg ikke, bare ekstremt en periode for å komme igang. Du verden så deilig å smake mat igjen i fase 2! Opplegget tvinger oss inn i passe mengder mat, lærer oss å bruke mer grønnsaker og sakte men sikkert inn i mer normal kost. Iløpet av de tre-fire mnd. jeg har holdt på nå har jeg fått mange nye og gode vaner!

Det første jeg gjorde etter jeg meldte meg inn i forumet, var å sikle på lavkarbo mat, der jeg satt og spiste "div. posemat". Men i ettertid ser jeg at ED har hjulpet meg godt igang, tvunget meg inn i nye rutiner og froberedt meg på et langt liv med mye sunnere kosthold. Jeg skal alltid etter jeg er ferdig også velge så lavkarbo jeg kan, og en gang i blandt velge å kose meg og så hente meg inn igjen.
Uten ED hadde jeg aldri vært her idag. Men det er ikke ED som er best. Men det har jeg gjennomført og derfor er jeg her idag:D¨
Alle "kurer" kan vel nesten funke om man følger de. ED har gitt meg drahjelp og det er veldig trygt med oppfølging av lege! Så er jeg både sikker og trygg og veldig glad.

Kanskje det er en ide og samle oppskrifter og sikle en stund og glede seg til man er der at man følger kun lavkarbo....det er jammen ikke lenge til du er der! Hjernen har også godt av å forberede seg på/bestemme seg for kommende ting i fremtiden. da er det mye lettere å ta riktige valg!


#1000

Monica31 sa for siden:

SUPER gratulere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt at det raser av! En fantastisk følelse:D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.