< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#501

streber sa for siden:

Du har så rett Monica, kuren er virkelig dyr, men et treff hadde vært trivelig ja:)Regner personlig med det passer bedre ppå høsten enn på våren-konfirmasjon og forhåpentligvis ny Riga tur på tidligsommeren. :)


#502

Mille89 sa for siden:

Jeg våknet idag og følte jeg hadde trynet skikkelig! Jeg passet min lillesøster og sov over hos min far. Lønn var mat. Og herregud de har så mye mat! :o Gikk rundt og siklet på alt. De hadde bakt pepperkaker også,,,, Så jeg listet opp hva jeg hadde tatt:
-En seigemann med nisselue,
-Fyllet på to piccolinis (slike små pizzaer)
-En halv klementin og noe biter av en rar gul frukt som smakte som søt mango
-To skiver med pålegg,,,,
Så det var gjerne ikke den store utskeielsen allikevel:p

Må si jeg blir imponert av dere som har mann og barn med mer eller mindre egen mat, og kake på jobben osv osv,,,Er veldig greit å bare ha en å kjøpe mat til.

Men det var utrolig kjekt å være med min lillesøster på 3 1/2 igjen da! Vi lekte lego og dro helt til spania gitt! Og idag ble fikk jeg frokost på sengen, omelett

Tutte: så bra at du har kommet igang igjen! Godt gjort, og lykke til videre
Grotingeling: så bra at dere fikk gde nyheter fra sykehuset. Litt av en odds:eek:

Hvem er i belgia?:confused:


#503

grotingeling sa for siden:

Solange er i Belgia :D


#504

Monica31 sa for siden:

Høsten er grei for meg også...men hjelpeste hjelp...da er vi vel veldig nærme slanke da.....hi hi!


#505

Monica31 sa for siden:

Noen dager går fort og andre sakte. Idag er jeg ikke fysen, men har lyst på alt mulig alikevel.
Barna spiste kanelbolle idag, gubben kjøpte seg wienerbrød, de spiste lasagne og fersk baguetter tl frokost....

...mange helger på rad har jeg stått og laget mat og kaker av alle slag uten å spise selv! Begynner å bli litt lei av å lage masse jeg ikke kan spise selv, men jeg kan jo ikke la familien sulte heller :eek:

....men en dag som idag er akkuratt den dagen som er vanskelig, de andre har jo gått bra! Så istedenfor å gruble mer over det, setter jeg meg ned for å skrive her for å få tankene på andre ting. Planlegger samtidig at jeg også skal strikke litt og sy i en knapp. Så får jeg finne noe ok på tv...så går vel tiden og vips er det imorgen og en ny dag.
Merker kanskje i jule-rushet nå at det er ekstra mye fokus på å kose seg med kaker, mat, marsipan osv....

...men for all del damer...det går bra :wacko:


#506

grotingeling sa for siden:

:klem:til deg, sånne dager er slitsomme :klem:


#507

Monica31 sa for siden:

Åååååå..takk! :blomster:


#508

Titti sa for siden:

Så flink du har vært, Mille: heia: Det var ikke mye til utskeielse. :lol: Tenk hva du hadde spist hvis du ikke gikk på ED.

Og Monica, jeg begynner å kjenne følelsen jeg også. Jeg vil jo så gjerne stelle og dulle for guttene mine, men det er tøft noen ganger. I dag ordnet jeg deilig familefrokost (som vi kaller det) og så var det baking av pepperkaker, første gang i mitt liv at jeg ikke har smakt på deigen. Tok meg en pakke ED-kjeks mens vi holdt på, det hjalp litt.

Alt i alt går det helt greit, men som jeg sa til samboeren min i dag, jeg begynner å bli deppa over at jeg omtrent ikke har gått ned i fase 2, det er snart tre uker siden det var nedgang på vekta nå. :( Da føles det liksom ekstra tøft og spise denne spesialmat som i tilegg er så dyr!!

Så jeg har nok en dag som deg i dag, Monica. :klem:


#509

Solange sa for siden:

Det er jeg, men etter 4 år her nede flytter vi hjem til sommeren! Hjemme er på Tjøme i Vestfold. Drømmen er å være ferdig slanket innen den tid.....Vi får se! Jeg har brukt snart to år allerede på drøye 26 kg, så det går ikke fort:rolleyes:

Gruer meg forøvrig en smule til adventskalenderperioden til guttungen, den fylles med etterlengtede norske julegodterier:eek: Merkelig, men jeg greier fint å stå over all den sagnomsuste belgiske skjokoladen, men by meg på norsk skjokolade eller kaker, da holder det hardt!!! Guttungen lurte fælt på hvorfor julemarsipangrisen hans hadde mistet hodet her forrige helg:p:p:p Lå der og ba om å bli spist...men nøyde meg med hodet;)

Ellers har jeg vært på sjømannskirkens julebasar i helga, og der sto det 20-30 norske kaker og gjorde seg lekre for meg. Er utrolig stolt over at jeg spiste ett lite stykke med Fedon Lindberg-kake. Men i jula kommer jeg til å skeie ut, noe annet blir umulig for meg.


#510

arkine sa for siden:

det er nok ikke bare hos deg at marsipangrisen har mistet hode :D

ikke i år men når unga var små ,,de fikk en dårlig forklaring da :D


#511

streber sa for siden:

Titti og Monica, det var som å lese om meg selv for tiden:oSÅ fysen de fleste dagene nå, noe med at førjulstiden er igang tror jeg. I fjor gikk jeg på lavkarbo, men hadde muligheten til å spise mørk sjokolade, bacongull og mandler+lavkarbobakst når det stod på som verst. Har ikke noe slikt nå. Såh..jeg har spist endel sukkerfrisjokolade med verdens verste samvittighet den siste tiden( etter 13.desember), nå har jeg klart å holde meg unna sjokoladen noen dager-siden tirsdag-men har spist annet sukkerfrigodterier med enda mindre karbo og mindre kalorier enn sjokoladen, men fremdeles med verdens verste samvittighet. Prøver å si til meg selv at det er verre om jeg hadde spist alle bollene, julekakene , frukt , lefser ETC ETC som blir budt meg i disse tider:oSÅ, på et vis er jeg littegrann flink som ikke tryner i dette, men har i fase 2 nesten ikke gått ned jeg heller:oSå når Monica sier at vi til høsten sikkert er slanke, kjenner jeg i disse tider at jeg er usikker på om JEG er det....Jeg bare MÅ skeie ut i julen, ellers tryner jeg skikkelig før eller etter, julegodt og julekaker elsker jeg, men er vandt til at det bare er 9 dager hvert år,jeg får spise det jeg vil av det.
[size=4][/size]
Dvs om jeg ikke går ned mer nå før lillejulaften, må jeg regne med å veie 82 kg etter jul-realistisk sett-er 78,5 nå. Jeg vet ikke om jeg greier å gå ned 12-17 kilo fram til konfirmasjonen 15 mai, sannsynligvis ikke. Til slutt, en eller gang ja, men det var liksom det som var målet mitt da jeg startet å slanke meg i januar 09-trodde liksom jeg hadde j...ig GOD tid:oSkulle begynt på dette for lenge siden, selv om jeg ikke suser ned.
[size=4][/size]
Missforstå rett, jeg synes jeg er fin nå-men ser jo og kjenner jo- at jeg har en god del som må vekk for at kroppen skal føles komfortabel på meg. Jeg husker meget godt hvordan kroppen min SKAL være for å se og føles sund ut. Og jeg blir helt deppa av tanken på å la eksen sin familie se meg såpass overvektig:o


#512

Titti sa for siden:

Stor klem til deg, Streber. :klem:
Enda godt vi er i samme båt. :ja:

Vet ikke med dere, men jeg har som sagt slanket meg halve livet og alltid passet på vekten, vært lubben siden jeg var fem år ca og foreldrene mine skilte seg. Da ble det mye kos i form av mat og godis, mamma ville jo bare trøste oss stakkars, men det ble nok litt feil, hvertfall for meg som har legge-på-seg-genet i seg.

Jeg fulgte Grete Roede første gang da jeg gikk i åttende klasse, siden har jeg vel mer eller mindre slanket meg. Og gått opp og ned.
Bare siden jeg la over til lavkarbo høsten 2006 så har jeg fulgt disse kurene:

Vanlig lavkarbo høsten 2006. - vekta sto helt stille, gikk ikke ned et gram.

Gikk over til Ketolyse på senhøsten, - gikk ned to kilo. Fem kilo opp i jula.

Eat vinter 2007 - 2 kilo ned på 2 måneder.

ED vår 2007 , gikk ned ca 10 kilo frem mot juli.

Sommer 2007 - Sommer 2008, spiste lavkarbo/ED litt omhverandre, gikk sakte opp ca 5 kilo det året (sommeren).

Easy Life - høsten 2008 - gikk ned ca 8 kilo frem mot jul. To kilo opp og to kilo ned i januar.

Vinter/vår- 2009, store forandringer i livet mitt, flyttet ut etter 15 års samboerskap og måtte begynne på nytt med ny jobb, leilighet, nye rutiner for meg og sønnen min osv. Det var tøffe tider og jeg spiste ikke mye, men ikke lenger lavkarbo og dårlige rutuiner på måltider. Resulterte i 15 kilo opp før sommeren var der.

Høsten 2009 forsøke jeg å slanke meg ved å følge Allevo en periode, gikk ned ca 7 kilo mot jul. Opp tre kilo i jula, enda jeg bare spiste lavkarbo.

Vinter 2010 bestemte meg for å følge et sunt kosthold og gå over til Lindberg, gikk ned to kilo og så var det bom stopp. Holdt ut til påske. Opp de to kiloene og da ga jeg opp Lindberg.

Begynte på Allevo igjen og gikk vel ned fem kilo mot sommeren igjen.

Disse kom selvfølgelig på i løpet av sommeren, gikk over til Allevo igjen og gikk ned 2,5 kilo før det stoppet igjen, så utpå høsten i år tok jeg kontakt med Hexenberg og bestemte meg for å følge ED igjen. Og etter tre måneder er det da ned 6,5 og nå bom stopp.

Så som dere skjønner, skikkelig jojo-slanker, og dette er bare de siste fire årene. Før det har jeg vært innom det meste av dietter: Grete Roede, Nutrilett, Libra, Lev lettere osv.


#513

Titti sa for siden:

Et ED-treff hadde forresten vært koselig. :ja: He he, Mille, synes jeg ser oss med hver vår ED-brownies på restaurant. :lol:

Så det var nesten en hel side her i tråden jeg ikke hadde fått med meg. :sjokk:

Men i dag har jeg god tid, er sykepleier. Gullet mitt har fått omgangssyke og kastet opp siden klokken to i natt, ca to ganger i timen og holder på enda stakkars. Så her gå vaskemaskinen i ett og mamma skyller bøtte og tørke pannen og skjenker opp i colaglasset med jevne mellomrom. Har ikke blitt mye søvn i natt så jeg sitter her i morgenkåpen med tøfler og ullteppe og holder meg i sofaen sammen pasiententen. Huset hadde trengt en vask, men trøster meg med at jeg egentlig hadde vært på jobb nå og at en skal lytte til kroppen sin. :ja:

Ps. Har fått et ønske av samboer om å endre profilbildet her, det er tatt sommeren 2008 før vi ble sammen og han vet hvem som har tatt bildet....;) Skal vi se sommeren 2008, hvor mye veide jeg da og hvilken kur fulgte jeg da...:lol:


#514

Titti sa for siden:

Og ang ED, det er dyrt ja. :( Jeg ser på spis deg slank, der koster det mindre per uke og det er jo faktisk mat....

Men helt greit å betale mye, bare jeg går ned!!

Begynner nå å gå tom for produkter, har fått purring på forrige levering, men må vente til lønn, så ligger litt etter kan du si. Må vente med å bestille nye varer til jeg har fått betalt de forrige, så da får jeg supplere og kjøpe litt barer og kjeks på helsekost og spise litt egg og slikt når jeg er på jobb, så det blir nok litt fase 3 noen dager denne uka...


#515

streber sa for siden:

Som å lese om meg Titti, men hadde første store opp og nedtur da jeg var 18-p-piller og et alt for rolig liv(studerte og bodde rett ved alt)førte til 18 kilo opp på et skoleår-siden har vi slitt kan du si:oVeiedag denne uka blir torsdag, hadde gjort godt å sett noe inspirerende på vekten:o


#516

streber sa for siden:

SÅ FINT bilde Titti, flott er du!:)


#517

Monica31 sa for siden:

STREBER....du er så flink så og helt ærlig med deg selv. Går du opp i vekt av den sjokoladen da?!?!?! Hvis ikke er det da vel ikke noe å ha dårlig samvittighet for........
Ja dette var som å lese om meg selv! Jeg var på min første annanas og eggekur med innslag av grapefrukt...:eek: som 11 åring! Bare at jeg aldri har vært en jo-jo slanker! Jeg har vært jevnt kraftig/rund og så økt etterhvert barn!!!!!! Vet faktisk ikke hva jeg veide da jeg møtte mannen min igjen, men tror det var sånn som jeg er nå! Brukte de samme buksene da som nå...men den gang var de trangere...så jammen om jeg vet!?!?!?!?
Men mine foreldre skilte seg da jeg var 3 år. Mammaen min også var "snill" å gi oss masse "kos" (dvs. sjokolade, bakevarer og mer godteri...)
ve dmange anledninger. Der er der de dårlige vanene er blitt etablert. I veldig ung alder....uff og uff!!!!! :kadetgaar
...men nå er det andre boller! Føler vi er i lik fase også...alle er litt lei, men vil ikke gi opp.......det er jo det som er aller VANSKELIGST...å være flink over lang tid!

Herlighet for en merittliste!!!!!! Her bøyer jeg meg i støvet....kjære deg. Du gir deg jo aldri. Masse skryt og heiing på deg. Du er SUPERGOD! :heia:
...IKKE GI DEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
For en flink mamma du er. Ikke lett å flytte for seg selv med barn etter et langt forrhold. Ble helt paff av historien din. Får bare mer og mer respekt for alle her inne når det viser seg hva du og andre har å stri med. Livet går seg jo til, men en kamp er det visst!

STREBER og TIIT: Kjempe kos med et møte en gang...vi kan jo vente til alle er i mål! Jeg VET IKKE OM JEG HAR KLART DET, jeg har bare veldig lyst og en god plan til sommeren igjen...:lol: Det gjenstår å vente og se!


#518

Monica31 sa for siden:

Jeg føyer meg inn i det! Du er kjempe pen, søt og SLANK!
DU SER VELDIG BRA UT!


#519

Titti sa for siden:

Så pussig at vi alle har så lik bakgrunn innen slanking, godt å vite en ikke er alene.
Når jeg ser gjennom listen min så ser det jo helt desperat ut og det er vel kanskje det det også er, føles så urettferdig at man veier for mye når en er så "flink" og følger en diett, og så går det sååå sakte ned. Kan se ut om at en diett bare fungerer ordentlig første gangen, så det er kanskje på tide med litt forandringer i dietten som du har nevnt tidligere, Monica.

Ja, det har vært tøffe tider og i sånne perioder går jeg alltid opp, jeg er dessverre ikke av dem som raser ned i vekt med motgang.

Men nå har jeg det utrolig bra og har fått meg verdens fineste kjæreste og stefar til gullet mitt. :love: Men det hjelper visst ikke på vekta det heller. :lol:
Han synes jeg er fin som jeg er, men jeg er ikke fornøyd når jeg ser meg i speilet eller ser bilder av meg selv. Det er han som har tatt bildet av meg, julebordet i fjor. Bildet lyver nok litt, han har fått streng beskjed om å ta bilder ovenfra og ned. ;)

Streber, jeg sier som Monica og som du selv sier, tenk hva du egentlig kunne hatt puttet i deg...

Da sier vi veiing på torsdag her også, da er det bare å krysse fingrene...selv om jeg har litt dårlig følelse...

Men nå er det nattinatt på denne jenta, nå er jeg så sliten av å være sykepleier, stakkars lille gullet mitt, spydde som en gris før han la seg i vår seng. Samboeren min må pent bytte seng med gutten i natt.

Snakkes i morgen. :klem: Stå på alle sammen. :heia:



#521

Popp sa for siden:

Men tenk også på hva dere har klart hittil! Dere har vært superflinke :heia:

Så forresten på et tv program idag, hvor kvinnen som både var vakker og slank ikke var fornøyd med kroppen sin og skjulte seg bak klær. Han tv-fyren hadde tatt et bilde av henne i undertøy som de hadde kamuflert med en å tegne over kroppen hennes med en annen farge og undertøy. Da hun skulle kritisere bilde, skrøt hun av hele figuren uten å vite at det var hennes eget. Er det ikke rart at vi er så stenge med oss selv? At alle andre ser så mye bedre ut enn oss selv? Vi må lære å elske oss selv i større grad.

Ikke mange ukene før jul, håper vi alle klarer våre mål - men jeg er her nok her etter jul også. Sikkert noen ribbekilo som skal av da :lol:


#522

Solange sa for siden:

Titti, det virker som du er skikkelig insulinresistent. Har du fått metformin? Den virker ikke alene på vanlig kost, men kombinert med lavkarbo så går jeg lettere ned med denne medisinen enn uten, bare man kommer opp i høy nok dose.

Det er kjempeforskjell på de profilbildene dine, forressten, du ser 10 år yngre ut på det siste!! Og kjempesøt:)


#523

tuddelu sa for siden:

Titti du ser fantastisk flott ut!
Det som slår meg er at vi er så strenge mot oss selv!
Livet er fylt med utskeielser og det er ikke meningen vi skal være foruten dem. Det fantastiske er at vi alle henter oss inn igjen etter utskeielsene gang på gang - DET er en stor bragd det!
En god klem til dere alle!



#525

Titti sa for siden:

Det er sant, vi er veldig strenge mot oss selv. Og jeg personlig synes det er veldig fint former, har venninner med noen som har noen kilo for mye iflg BMI, men de er så flotte og nydelige, men de færreste ser det dessverre selv. :(

Jeg har etter jeg blitt eldre satt lavere krav til meg selv, sikkert derfor jeg blir så ekstra lei meg når vekta ikke går ned...denne gangen er jo målet mitt 10 kilo høyere enn for f.eks fem år siden....

Fantastiske resultater, Popp. Er det ED du har fulgt hele veien? :heia:


#526

Titti sa for siden:

Ja, jeg har vært inne på tanken, men ikke spurt legen min enda. Vet Hexenberg i utgangspunktet ikke skriver ut medisin før alt innen kosthold er prøvd...Jeg var insulinressistent da jeg startet på lavkarbo på fire år siden, men det er vistnok innenfor normalen nå, det viste hvertfall forrige prøver. Men jeg scoret veldig lavt på noe som heter SHBG, det har visst sammenheng med hormoner og kan virke på samme måte som hvis man er insulinresistent, dette kan også ha med fruktbarhet og gjøre. Vet man kan få Metformin hvis man har problemer med å bli gravid også...

Jeg har time hos Hexenberg om 14 dager, skal snakke med henne om dette da...

Tusen takk for kompliment, koselig å høre, kanskje forelskelsen som gjør at ser yngre ut. :love:


#527

Titti sa for siden:

Tusen takk. :o Nå kommer de dumme unnskyldningen; bildet er jo litt lite og det er anledning julebord, derfor litt ekstra sminket og sånn. Ser nok ikke like smekker ut en mandags morgen uten sminke. :p

Og ja, vi er så strenge mot oss selv. Vi er jo nesten syke når vi føler at vi skeier ut med en sukkerfri sjokolade liksom. :rolleyes:

Stå på jenter, vi er dritgode!! :D :D :D


#528

Monica31 sa for siden:

Du har så rett. Det er også noe som heter "å elske andre som oss selv"...kanskje man må fylle litt på glad og førnøyd i seg selv- tanken! Sikkert mye oftere!
Jeg holder på med en ting jeg ennå ikke er blitt veldig god på i livet....Si NEI når jeg ikke vil og si TUSEN TAKK, og ingen ting mer når jeg får kompliment. Jeg begynner alltid å unnskylde meg eller fortelle hvor billig den buksa egentlig var eller de skoene...kan jeg ikke bare si "TUSEN TAKK" og smiiiiiiile :D?!?!?!??!?!?

Skal vi finne et annet ord for UTSKEILELSER? Syntes det ghøres så "synd-aktig" ut....bare negative ting i hodet mitt når jeg hører det ordet. Hva med : "idag/i helgen/ikveld skal jeg kose meg! Og ferdig med det! Man kan velge å ta mindre sunn mat og dermed hente seg inn dagene etterpå. Nå er vi blitt store jenter og lært at vi ikke kan kose oss hver dag, men av og til :ja:

Vi gjør alle en stor bragd! Klapp på skulderen til alle på ED tråden :heia:


#529

Monica31 sa for siden:

La inn nytt bilde idag jeg også! Inspirert av Titti til en liten forandring!


#530

Titti sa for siden:

Du er så søt. :love: Og ser veldig slank ut også.
Kanskje vi bare skal drite i diett, vi ser jo så slanke ut på bildene. :lol:


#531

Titti sa for siden:

Så enig, så enig. Jeg må jobbe mye med begge de to tingene der, veldig typisk og komme med unnskyldninger både når det gjelder kompliementer og hvis jeg må si nei til noe. Så typisk oss jenter.

Og kose seg er et mye bedre ord en utskeielse...Jeg gikk på et "tenk positivt-kurs" for noen år siden og der lærte jeg at det er ikke noe som heter dårlig samvittighet, det er bortkastet energi. :ja: Og en kan ikke angre på noe en har gjort/ikke gjort, bare gå videre og gjøre det bedre neste gang. Her har jeg også mye å jobbe med. Og ikke minst: ROSE OSS SELV!!! :) :) :)


#532

streber sa for siden:

Fint bilde Monica-jeg brukte så lang tid på å finne et bilde jeg så ut som en person uten nevneverdig hjerneskade(er utrolig lite fotogen selv om jeg ikke er så verst å se til egenetlig)at det blir neppe nytt bilde med det første:o


#533

Titti sa for siden:

:lol: tipper du overdriver litt der. ;) Du ser veldig normal og søt ut på profilbildet ditt hvertfall. :ja: Jeg har ofte litt flaks på bilder og er kanskje litt fotogen. Så dere kan bli skuffet når dere ser meg, hi hi. :lol:



#535

Titti sa for siden:

He he, det er pussig det der ja. :lol:


#536

Mille89 sa for siden:

hei alle flotte piker! Nå er jeg på jobb igjen, ferdig med eksamen, og drar på ferie om to dager. Skal prøve å holde meg så godt som mulig til dietten, men litt bacon rundt kyllingen og litt ekstra vin blir det nok. er jo en skikkelig jentetur!
Må si det er litt av noen utfordringer dere står ovenfor! Men det er jo som sagt tidligere: å lære å være glad i seg selv. Det er satan så vanskelig.

Så søte dere er monica og titti:rolleyes: Og titti det der smilet er hverken noe du kan sminke på deg eller "vinkle" riktig. Den slipper du ikke unna! ;) He he kjenner til det du snakker om streber. Har noen herlige familiebilder hvor stort sett alle ser tilbakestående ut utenom hunden og lillesøsteren på ett år.

Jeg er nå nede på 80-tallet! 89 ligger jeg på nå. bmi 30,8 ifølge kalkulatoren. Nå er neste delmål å komme under bmi 30, klassifisert som overvektig, og ikke som fedme. Mye dette er en del muskler da, har slitt med å spist nok det siste. Kjeksene begynner å bli seriøst tørre,,,,


#537

Mille89 sa for siden:

Når jeg kom på jobb idag hadde en på jobben bakt boller til alle. "Alle vil bli glad utenom deg!" Hun har tidligere fnyst over at jeg har takket nei til pizza og mandariner osv. Slanking er jo lett, selv har hun jo gått ned både 10 og 15 kilo på grete roede mange ganger (lot være å kommentere at hun har gått de opp igjen hver gang). Såh. Det så. Går fint å takke nei til de bollene idag igrunn.


#538

streber sa for siden:

Bra å høre det ikke bare er i min familie Mille:D Og du-Seriøst mye rart man møter på når man prøver å være fornuftig! Flinke Mille!DET synes jeg, gratulerer med 80 tallet!!!!!


#539

Titti sa for siden:

Så flott, Mille. Grattis med 80-tallet. :heia:
Bare overvektig her også. Synes i grunn BMI er noe tull. Da jeg jeg veide noen kilo mer så var det fedme. Fedme forbinner jeg liksom med de som er sykelig overvektig og ikke kan gå...men men.

Og enig, gud så mye rart man skal høre og så mange som skal fortelle deg hvordan du kan gå ned i vekt og skal gi tips og råd. Vet jo de bare mener vel, men en blir så sliten av å måtte "forsvare" seg, etter alle disse årene på diverse dietter så vet man jo hva man tåler og ikke....

Æsj, jeg var på vei ut for å handle og så får ikke start på bilen. Samboeren min kommer straks hjem, men er skikkelig dårlig, har sikkert blitt smittet av gullet mitt. Så da er det vel hans tur...Ja ja, må nok ta bussen i morgen jeg da...


#540

Monica31 sa for siden:

He, he det er fordi du ikke ser resten....jeg ser alltid fort slank ut i fjeset! Magen derimot......ho, ho, hi,hi!!!!!

Jeg må bare si jeg fikk meg en god latter....herlighet for en diskusjon om bilder kontra heldig, fotogen eller ikke! Det er så herlig å ikke ha mer kompliserte problemer en dette....syntes det er topp. Ble i godt humør da jeg leste alle innleggende!!!!!!!!

Mille......: SUPER grattis med 80 tallet. Så fort du går ned...hvor mange uker har du holdt på nå?

Dere får meg i godt humør....takk for at dere er her!!!!!! :D


#541

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha! :love:
hmmm,,,seks uker har jeg holdt på, i gjennomsnitt 2 kilo uken :eek:
Men i fase to har det vært en i uken, satser på det holder seg ca der en stund. Ikke mer ihvertfall, må jo nesten få tid til å følge med jeg også da! Nå som jeg har fått vekk det "værste", er det ikke lenger så viktig at det går så fort egentlig. Jeg føler meg sunn, ser sunn ut og er vel generelt i bedre humør.

Jeg har forresten irritert meg noe grenseløst over en reklame på tv3 nett-tv en stund. For fedmeperasjon da. 98 000 koster det, og de operer deg om du har BMI over 30! ERDETMULIG???? Jeg forstår at dette er et alternativ når alt annet er prøvd, men da med skikkelig oppfølging (denne klinikken innebærer to timer "livsstilsskole" og tre år "elektronisk" ppfølging). men at denne reklamen retter seg mot MEG, gjør meg så innmari sur. rett og slett. Her er link til bildet de bruker i reklamen : www.fedmeoperasjon.no/galleri/stor/1-1-bmi_diagram.jpg

Jeg HAR så lyst å slå den der. Bare på pur f....:p
Jeg hadde jo faktisk BMI 34,noe. Det kommer nok aldri til å gå, men til slutt, da er jeg der, i de "normalvektiges verden", og jeg kan fortsatt spise nok til å få i meg næring naturlig. Nei å gjøre det greiene der til noe allment, det synes jeg lite om. Stor respekt av alle som har gått gjennom det, for det kan virkelig ikke være lett.

Puh,,,dette har gnaget i flere uker.

Idag spjeret sjefen sin bukse i rumpen etter han hadde spist en snickers:p (han er veldig slank)

Streber: kan vi ikke få se et bilde da? Væææær så snill. Og ja spesielt flk på jobben men venner også fnyser av maten min. Men de har begynt å holde litt kjeft nå da, kanskje frdi jeg ikke prater så mye om det lenger? Har jo dere!:D


#542

streber sa for siden:

:pJeg prøver jo å unngå å bli tatt bilde av fordi jeg ser så teit ut, så det finnes ikke mange.Er mye mer venn med speilet:DMen, vi får se:rolleyes:


#543

Monica31 sa for siden:

Herlighet! Helt enig med deg Mille, går det ann?

Tiden man skal bruke ifølge diagrammet er jo den samme tiden vi skal (ca.) bruke på ED. Kommer ann på hvor mye man skal ned selvfølgelig. Men tempoet virker likt. Trodde slankeoperasjon var for ekstrem fedme, eller fedme som skyldes fysiske årsaker, dvs.folk som har hormonfeil, må gå på medisiner og dermed er overvektige av det. Eller ekstremt fete mennesker som har prøvd alt og virkelig har en laaaang vei å gå.
...alt blir så komersiellt! Det er til å bli dårlig av :mad:. Det er fordi folk skal tjene penger, intet annet og for at veien til vektreduskjon ikke skal bli så lang. Er vel mange som vil bli slanke men ikke vil jobbe for det!

Jeg syntes vi står på hver for oss. Takket være dere får jeg oppmuntring her, men den alene hadde ikke gjort at jeg gikk ned til målet mitt. En må prioritere og avse visse ting en periode for å nå et mål....nei veldig sant, provoserende at det sendes som reklame!!!!!!!!!!!!

Når det gjelder komentarer og mange velmente men idiotiske tilbakemeldinger på min vektreduksjon, så er det blitt mer stille nå...bare en beundring om at jeg klarer det. De ser jo at klærene henger på meg. Skulle prøve sånn trenings rokke-ring igår. Da falt nesten buksa av meg! Den har vært den strammeste! Nå slenger den rundt rompa, lårene og det har blitt en stor, tom pose foran der hvor magen pleide å ligge før....:D Så jeg er fornøyd!

Titti og Streber blir med på å veie meg imorgen! Tomorrow it is!


#544

streber sa for siden:

ååå håper på bittelitt ned eller stillstand , hater oppgang, fikser det ikke:eek::o


#545

tinus76 sa for siden:

Oj, ikke vært så aktiv. Det er så mye som skjer på privaten for tiden... Men skal prøve å logge meg innpå fremover :)


#546

Mille89 sa for siden:

Jeg fikk pinnekjøtt og kålrabistappe av kjæresten idag:rolleyes: Føler meg fortsatt som en fyllt julegris, men godt var det. Han fikk pakkekalender så han bør nå bare være fornøyd. Da er det snart på tide å dra på tur, snakkes neste uke! Satser på å fortsatt ligge under 90-tallet.
Lykke til med veiedag imorgen (idag)!
:cool:


#547

streber sa for siden:

Hallo ED folk der ute:)Veiedag-500 gr, jeg er kjempefornøyd, ikke fordi det er så mye men fordi det er ned!:DMed tanke på julen hvor det bli oppgang skulle jeg jo praktisk sett rast ned først, men, men, dette fungerer hvertfall for meg. 7,4 kg på ED på 10 uker, mindre enn mange, men bra!( Fra 17 august er det ned 9,8 kg da)Folk kommenterer det nå, så det vises bra!:D
[size=4][/size]
Dr Hetland kommer vel til å få anfall i morgen,når jeg informerer om at jeg kommer til å smake litt kaker og littjulegodt i de 9 dagene julen står på:cool:, førjuls tiden er vanskelig, men den klarer jeg tross alt.:o
[size=4][/size]
Hvordan gikk det med dere og veiing?


#548

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Her ser jeg 76-tallet nå. :lol: Men det er nok ikke reelt. Har ligget rett ut med omganssyken i to dager nå. :( De to siste dagene har jeg spist fem peanøtter og et par chilinøtter. ;) Men det var gøy å se nedgang på vekta, selv om jeg vet det meste går opp når jeg begynner å spise igjen.

Føler meg bedre i dag,men ikke noe matlyst enda. Drikker cola zero og ingen ED-produkter frister, alt er jo søtt. Jeg har lyst på ristet loff med smør eller salt kjeks..Ikke særlig lavkarbo....så da tar jeg noen salte penøtter, ikke det beste,men....

Noen råd?

Så flott med minus 500 gram, Streber, det er så deilig når det går riktig vei. :heia:

Og god tur, Mille. Håper du får en koselig tur. :klem:


#549

Titti sa for siden:

Så herlig med bukser som faller av, Monica. :spent:


#550

streber sa for siden:

GOD bedring Titti! :)Gøy å titte på 76 tallet littegrann da:p


#551

grotingeling sa for siden:

Grattis med nedgang - fabelaktig jobb så langt!!!!
Jeg hadde for 1 1/2 uke siden årets siste time hos Dr. Hetland, og hun fikk ikke anfall når jeg proklamerte at jeg kommer til å bevilge meg noen dager med fase 3-4 i julen.
Men nå har jeg ikke tenkt å gå helt amokk heller da, bare en klementin eller 10 :D (20 kanskje.... eller appelsin....)
Forøvrig blir det lavkarbo-julekaker på meg, samt hjemmelagd marsipan og appelsinlikør.
Ny prøvebakerunde står for tur i helgen.
Vekta har jeg forøvrig gjemt bort, har bestemt meg for å ikke veie meg før 1. januar.


#552

grotingeling sa for siden:

Kjekt med 76-tallet da :klem:, men håper du snart blir bedre - omgangssyken er noe dritt!


#553

Titti sa for siden:

Bokstavelig talt. :lol:

Takk :klem:


#554

valkerut sa for siden:

Hei igjen ! Prøvde å skrive et langt innlegg og hilsen og spm. Før jeg ble kastet ut fra nett- så nå blir d bare en kort varm hilsen fra meg til dere i stedet fra meg her på Gran C. Dere er flinke og og en stor motivasjon for meg ;) hva skjer m kroppen
når en sprekker en dag - noen som vet ? Faller en ut fra Ketosen? Hadde lyst til å skrive så masse - men får ta d når kommer hjem :)


#555

Titti sa for siden:

Å, så kjedelig. Kjenner følelsen. :klem:

Men koselig med en varm kort hilsen også. :ja:

Dersom du bare spiser lavkarbo så tror jeg ikke du faller ut av ketosen...


#556

Popp sa for siden:

Jepp, ED hele veien - denne gangen. Mange Grete Roede kurs i flere år uten det vedvarende resultatet, men dette er første gang på lavkarbo og jeg har ikke gitt opp.

Nå er det ikke kroppen min jeg ser på, men hvor trangt de nye buksene mine jeg måler etter. Desverre merkes det på de at jeg har gått opp i vekt de siste ukene. Men med litt trening og ingen utskeielser så ska jeg klare å kvitte meg med ekstralageret.


#557

Popp sa for siden:

Så flott dere ser ut - dere med nye bilder!

GRATULERER MED NEGANGENE DERES - og nytt 10-tall, Milla! Artig å følge med og noen av dere begynner å nærme dere min vekt, ser jeg. ;)

Veldig sliten idag etter en TRAVEL dag på jobben, kjenner at jeg fortsatt ikke har klart å roe meg ned enda. Leverte 1 dag forsent noe som sjefen min ventet på, og det er ikke bra. Han er den typen som forventer at ting blir levert til rett tid, hvis ikke blir han irritert. Godt at han er Rio og bare kommuniserer pr sms. :o

Nå! skal jeg endelig få meg en kopp kaffe for nå er PC tiden min over, Mellomste venter på å få spille på PC'en.

Ha en flott torsdag kveld!


#558

Monica31 sa for siden:

God kveld i stuen :shifty:

Her var det mye å lese! Gøy at tråden er så aktiv! Mange faste "spaltister", det er jo så herlig å være mange om det samme.

Graulere både Titti og Streber. Dere skal se dere tar meg igjen og at vi havner på det samme uansett! Dere er så tålmodige og flinke att'e!!!!!

Da er jeg vel (endelig min tur...."mange av dere har vel hatt syndromet") offisiellt på mitt første vektplatå!
Har ikke rikket meg på vekta på 3 uker, unntatt forrige uke, men da hadde jeg spy-sjuka! Denne uken er vel alt på plass av vann osv. Nå står det helt stilt! Men jeg er ikke frustrert eller demotivert av den grunn. Klærene mine blir bare mer og mer for store. Min svigermor bare måtte si idag at jeg var blitt så mye mindre de siste to ukene(de har vært på feire).....men stillestansen på vekten varer.....virker som om kroppen skal henge med innover. Jeg er blitt smalere disse ukene! Så da er jeg fornøyd :D

En venninne av meg som både har gått ED og er slanke operert bare lo når jeg sa jeg ikke hadde sett noe på tre uker på vekta. Har du ikke hatt et vektplatå ennå?!?!?- var bare hennes kommentar. For henne hadde det stoppet opp netsen en måned, noen ganger mer og etter det raste hun videre ned! Da er det bare å være tålmodig....:ja:

God helg jenter, jeg er ikke på nett i helgen, men får lese meg opp igjen på søndag..:p


#559

Titti sa for siden:

Så flott, Monica. :klem:

Kjempebra innstillinng. :heia:

Her så jeg 75-tallet i dag, men vet jo at det ikke stemmer. :lol:

Får se hva vekta viser neste onsdag igjen, eller der omkring. ;)


#560

grotingeling sa for siden:

Ingen veiing på meg i dag, for jeg har altså bestemt meg for å utsette veiingen til 1. januar.
Men det virker som om hodet og kroppen er i litt bedre gjenge igjen - har vært i myyyye bedre humør de siste dagene og føler igjen en smule overskudd :p
Det hjalp nok mye å få mer informasjon om sykdommen til svigermor, samt at hun nå er kommet hjem fra sykehuset.
Hun har fått klar beskjed om at hun ikke får være alene de første ukene, og at hun fortsatt må innom for kontroller og videre oppfølging på sykehuset i tiden framover.
Siden vi fra mandag av ikke mulighet til å hjelpe med transport (blir jo helt uten førerkort her i huset), så skal hun bo hos sin søster.

Samboeren har forsonet seg med at førerkortet ryker for 10 mnd, det eneste han skal forsøke å argumentere med er at han nå blir hindret fra å være til hjelp for sin mor.
Så får vi se på mandag om dette gjør noe utslag :rolleyes:

Var forresten på Hellbillies-konsert i går og er storfornøyd - me like :D
Og i dag er det julekakebaketestedag, for nå må jeg snart finne ut hva jeg faktisk skal lage til jul - skal ha minst 1 sort julekake som jeg trygt kan spise - så det så!

Ha en strålende lørdag da dere :klem:
(ble langt dette - må være i bedre form ja :cool:)


#561

streber sa for siden:

God lørdag til deg også groteling:)OG alle andre selvsagt:)


#562

streber sa for siden:

Har glemt å rapportere Dr Hetland timen min i går-skrevet om det i journalen min da men:)
[size=4][/size]
Greit jeg skeiet ut i julen, uten å ta helt av da. MÅTTE begynne med frukt noen dager før, så jeg ikke ble liggende syk etter gløggen lillejulaften eller risgrøten på julaften(eneste gangen i året jeg spiser/drikker de karbo bombene der, bare så det er sagt-men jeg eeelsker det:o, gleder meg hele året)
[size=4][/size]
Ble gratulert med å ikke lengre ha helseskadelig overvekt-DIGG:D:D!!!!!Hadde vært skjønnt å gå ned 2 kilo til før jul-Men det vet jeg ikke går altså-men da hadde jeg ikke bikket over 80 igjen i julen. Men hva så om jeg gjør det da egentlig-skal i fase 1 den 2.nyttårsdag for å starte opp systemet igjen. Så dette går bra, til slutt:rolleyes:


#563

Titti sa for siden:

Så flott, Streber. :heia:

Ble du anbefalt fase 1 i januar, eller er dette noe du velger selv? :)
Hvor lenge ser du for deg å følge fase 2 da?

Jeg er back in business, deilig å spise og beholde maten. Jeg har spist litt ED-produkter i form av soyanøtter og bar. I dag spiste jeg frokost med litt eggerøre og pålegg. Ser for meg en pannekake til lunsj og så får vi se.
Vi skal plutselig en tur til Ikea her, fant ut vi må ha noen billyhyller på det såkalte kontoret vårt. Ser de har pinnekjøtt-tallerken der og kjenner at det frister veldig. :sikle: Hva tror dere?


#564

grotingeling sa for siden:

Der ser du - det gikk jo bra jo :D og en liten oppkarbing er absolutt å anbefale ja :ja:

GRATULERE - godt jobba :heia:

Da er vi faktisk i samme situasjon, jeg har også egentlig behov for å komme meg ned 2 kg til før jul for å være under 80 ved nyttår.
Og jeg har også planer om en runde med fase 1 i januar - må jo knekke de siste 10 kiloene :boxing:


#565

grotingeling sa for siden:

Så deilig at omgangsyken nå er over - den er jo bare slitsom :klem:
Flott at du er i gang igjen, tar jo fort noen dager før kroppen aksepterer den mengden mat du skal spise/trenger.
Ville kanskje ventet litt med den pinnekjøtt-tallerkenen, for meg ville det i alle fall blitt en alt for ekstrem motvekt til omgangsyke.
Pinnekjøtt er jo veldig mektig og fett, og kroppen din er ikke akkurat vant til den type mat den siste tiden.
Men ellers så er jo pinnekjøtt fantastisk mat, så du må nesten bare bestemme deg for eller i mot - lykke til uansett :p


#566

arkine sa for siden:

å skulle du først skjeie ut med en pinnekjøtt
kjøp nå for all del ikke den på ikea .lag den selv,
eller spis på en resturang som kan lage god mat

å den vannete kålrabistappen du får der er uspislig


#567

grotingeling sa for siden:

Julekakebaketestingrapport!!!!!
Da har jeg brukt store deler av dagen på kjøkkenet, både med baking og forbereding av flere middagsretter for uka som kommer.
Er så kjekt å slippe å lage middag hver dag etter jobb, nå har jeg laksegryte, svinestek, kyllinggryte og pizza fiks ferdig (pizzaen er til samboeren altså, men er selvfølgelig lavkarbo :p)

Men over til dagens hovedtema - julekaker...
Alle oppskrifter funnet her på forumet (linket), og alle inneholder sukrinmelis som søtning.

Kokosmakroner - se også bilde
Enkle og raske å lage, tok ca 15 minutter
Smaker ok, men har den vanlige "bi-smaken" som sukrin gir (i alle fall for meg)
Skal testes ut med splenda eller natreen, og i tillegg skal jeg teste ut denne oppskriften

Peppernøtter - se også bilde
Disse ble helt fantastiske, på tross av sukrin....
Siden jeg måtte vente på at smøret skulle mykne på benken, tok det vel 30-40 minutter å lage disse + steketid.
På bildet ser det ut som om bunnen er svidd, men det er den ikke.
De er helt myke når de kommer ut av ovnen, men blir sprøere etter avkjøling.
Disse blir det nok lagd en ekstra posjon av tenker jeg :D, og da skal jeg bruke litt mer nelik.

Vaniljefudge - se også bildet
Tykkbunnet kjele og gassbluss på minimum gjorde dette enklet å lage, tok nesten 1 time før massen var ferdig.
Litt av massen ble blandet med kakao, litt med hakkede paranøtter men det meste er beholdt som vaniljefudge.
I stede for å helle massen i en brødform, valgte jeg å benytte en silikon-konfektform - dermed får jeg ferdige biter etter avkjøling
Smakte selvsagt på massen, og den var nyyyydelig - ingen problemer med sukrin-bi-smak her :D
Brukte nesten dobbelt så mye vanlije i forhold til oppskriften, noe som kan bli litt mye - får se når de er ferdig avkjølt og jeg kan smake på sluttresultatet.
På bildet er den øverste biten med nøtter, den nede til venstre med sjokolade (opplagt) og den nede til høyre er ren vaniljefudge.

EDIT: Fikk prøvesmakt fudge'n i går, og jeg må si at den med bare vanilje nok er den beste. Sjokolade var også ok, mens jeg nok skulle brukt en annen type nøtter enn paranøtter - ble litt rar smak etter min mening.


#568

tuddelu sa for siden:

Så kjekt at du deler julebakst opplevelsene med oss Grotingeling:) Nå fikk jeg lyst å bake til jul:) Det ser nyyydelig ut!
Hvor får man tak i sukrinmelis?


#569

senorita sa for siden:

helsekosten har sukrinmelis :)


#570

Solange sa for siden:

TUSEN TAKK, GROTINGELING, for at du tester ut kaker for oss:) Jeg tenkte jeg skulle bake litt til jul jeg også, supert å få tips om hva som blir godt! Nammmm:D:D


#571

tuddelu sa for siden:

Herlig, da skal jeg innom helsekosten imorgen og så blir det baking her:)


#572

Monica31 sa for siden:

Hei alle mann og bakere!

For en herlig helg med gode venninner man ikke har sett på flere år!!!!!
Barna våre har heller ikke møttes alle før, men det var full klaff gitt! Kjempe herlig når det skjer med de man er gald i!
Vi har gått turer i skogen, tent bål, bakt og bare lekt og lekt!

Men må bare fortelle om mine utsvevelser i karbo-verden i helgen!
Jeg har en periode vært lei, om som noen skrev over her har kanskje ikke kroppen vondt av en aldri så liten karbo opptur! Jeg har ikke gjort det før iløpet av hele perioden på ed, så ble det min tur i helgen!

Det ble en liten pepperkake, 2 clementiner, 1 pannekake, 3 små biter 70% kakao sjokolade og 2 små pissastykker. Ja....så eh.....ble litt....men dette ble gjort på tre dager da.....
..men spiste ikke etter middag og er trofast ellers! Idag er det vanlig ED dag igjen:)
Men det beste av alt var at jeg jeg veide det samme igår som på fredag før jeg dro! Så nå er det bånn gass mot kontroll 15.des!

Grotingeling! Tusen takk for herlige oppskrifter må prøve de peppernøttene tror jeg. Jeg har splenda...kanskje prøve med det!?!?!?

Streber: så lettende med samtale med legen din da....hørtes fornuftig ut! Jeg har lyst å se 1-2 kilo ned før jul, deretter vil jeg se 70-tallet innen januar er omme. Så idag er det bånn gass og treningen skal startes opp igjen!


#573

streber sa for siden:

Heisann alle sammen:)Titti, glemte å svare på spørmålet ditt:oTror mere eller mindre vi sa det i munnen på hverandre at vi kjørte på med fase 1 etter jul for å prøve å kickstarte kroppen etter utskeielesene(kan dere tenke dere de telefonsamtalene våre, like taletrengte begge, doktoren er bergenser og "pasienten"er trønder:D)2 uker, så fase 2, mener det var en måned-til neste tlf time.
[size=4][/size]
Monica, så fin en helg og tross alt kunne du bikket utfor helt-det har du ikke gjort!Synes ikke det var så ille det der.
[size=4][/size]
Selv har jeg følgt opplegget slavisk-bortsett fra noen ostebiter i salaten OG verdens beste sukkerfri sjokolade:o:eek:Ble litt av den i helgen-vet ikke hvordan det skulle gått om jeg ikke hadde hatt den-så mange fristelser, en hel dag med baking og alle prøvesmakte utenom meg, å så godt det luktet...-nei..må ærlig innrømme jeg håper av HELE meg at jeg "tåler" å bruke denne sjokoladen i ny og ne, for "tåler" jeg det uten å ødelegge kuren kommer jeg til å greie dette riktig bra.(Ja, altså i julen blir det litt riskrem etc, men om sjokoladen kan brukes litt, kan jeg ta fram den alle kveldene resten av familien gasser seg-for mannen gidder ikke noe måtehold i julen, da må ungene få litt ekstra osgå)


#574

Monica31 sa for siden:

Takk Streber! Så utrolig flink du har vært da!!!! Det er jenta si det....
...kan nesten høre dere for meg i telefonen :D ja!

Hva heter den sjokoladen du syntes er så god da? Kunne jo vært greit å hatt i "trengselstider"...:p


#575

streber sa for siden:

Cloetta heter den, bedre enn vanlig sjokolade etter min smak, ser ved første øyekast ut som den er full av karber, men sukkeralkoholene kan du trekke fra(den er lakserende, men det gjør ikke meg med irritabel tykktarm noe, bare lar være å ta medisin for å få ut bakveien den dagen, lar sjokoladen gjøre jobben:p)Så det er 12 "aktive" karbohydrater i hele platen.


#576

tuddelu sa for siden:

Har du medisiner mot irritabel tykktarm?


#577

streber sa for siden:

Har brukt ulike preparater fra apoteket i så mange år,så mange at jeg nesten ikke husker noe annet. Kroniske plager kan man trygt si. Bruker renseparafin nå, gjort det lenge, funker bra enda.


#578

Monica31 sa for siden:

Takk for det...vanskelig å få tak i eller?!?


#579

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Var visst en stund siden jeg var innom. :)

Helgen kom og gikk. Godt å ha matlyst igjen. :ja:

Det ble litt pinnekjøtt på Ikea, det gikk helt fint faktisk, ble bare veldig mett. ;)
Spiste bare litt kålrotstappe ved siden av. Den var ikke noe å skryte av. Kjøttet var helt greit...

Fått ryddet og gjort i stand gjesterom/kontor i helgen. Det ble veldig bra. Godt med litt orden.

Har blitt litt lite ED-mat, glemte helt å bestille forrige uke, så ikke så mye å velge i, men jeg har bare spist lavkarbo ved siden av da. Ingen utskeielser sånn sett, men blir fort fase 3 i stedet for fase 2, men tror det går greit på vekta. Det gjenstår å se i midten av uka. :)

Så mye godt du har laget, Grotingeling. :sikle: Jeg handlet forresten litt sukkerfrie kaker på Ikea. :spent:

Monica, det kunne vært mye verre utskeielse, håper du nøt det med god samvittighet! :)

Streber, sikkert ikke dumt med fase 1 et par uker i januar nei. Kanskje jeg skal gjøre det samme. Får snakke med Sofie neste uke og høre.


#580

streber sa for siden:

Ikke vanskelig å få tak i sjokoladen, har den på domus-coop her i bygden:)


#581

Monica31 sa for siden:

Jo jeg nøt det, jeg ble passe mett og helt ok! Selv om dere ikke syntes det var den store karbo-turen, må jeg bare slutte med det! Det var denne "ferien" fra ED! Bra du koste deg med pinnekjøtt også. Til den prisen er den god på IKEA. Bare digg å kjenne andre smaker!

Takk Streber :D


#582

tuddelu sa for siden:

Åh, renseparafin .. det høres litt skummelt ut;) Bra det funker, jeg trodde det hadde kommet reseptbelagte medisiner på markedet for irritabell tarm! Har ventet lenge på dem!! .. Men med lavkarbokostholdet fungerer faktisk magen min utmerket! Merker det fort når jeg skeier ut ..

Nå lukter det jul i hele huset - steker andre brettet med kokosmakronene grotingeling reklamerte for her tidligere. Gleder meg virkelig til å smake disse:) Skal prøve meg på vaniljefudgen en dag også.

Noen som har vært borti Hi-maiz før? Et gunstig fiber som kan tilsettes pizzadeig, kaker etc. .. gir jevnere blodsukker og er hvitt mel med 60 % fiber. Bakverkene blir mye sunnere ifølge funksjonellmat.no. Tenker å prøve dette melet ut i pizzadeig. Håper bare dette er lindberg-vennlig;)
Det høres hvertfall slik ut i mine ører :cool:


#583

tuddelu sa for siden:

Kokosmakronene smaker helt nydelig!
Kan spises med god samvittighet også, det er herlig:)


#584

Monica31 sa for siden:

Nå skal jeg printe ut oppskrifter. Onsdag...imorgen skal det bakes...eller kanskje allerede ikveld!



#586

Titti sa for siden:

Ja, jeg skjønner hva du mener, det har så fort lett for å skli ut når en begynner å unne seg litt ekstra, så lurt å skjerpe seg inn ja. :ja:

Slik som i dag som jeg begynner å gå tom for produkter så da kommer man litt ut av det liksom. Tipper jeg har produktene i morgen eller senest torsdag.


#587

Titti sa for siden:

Kokosmakroner. :sikle: Høres spennende ut, men tror jeg må vente litt nærmere jul så de ikke frister meg...En uke til jeg skal til Hexenberg nå.
Får vel ta en tur på vekta i morgen, eller kanskje vente til torsdag....


#588

streber sa for siden:

Heisann! Jeg kommer ikke til å bake lavkarbo i år, det vil vise seg hvor lurt det er, men Hetland var enig i at tanken er god:pI fjor bakte jeg mange sorter fantastiske lavkarbokaker, jeg,familien og gjester vi hadde elsket det.MEN jeg spiste for mye av det, fordi det var "lov", denne julen PRØVER jeg ut om jeg greier å holde meg til mindre mengder om det er littegrann"fyfy" det som er på bordet-kan slå totalt feil ut he he, er klar over det- men tester det ut i år nå. Neste år blir det lavkarbobakst ja, men da må jeg da vel for svarte svingende være ferdig med selve slankeprosessen vel??


#589

Monica31 sa for siden:

Hei Titti! Du har så rett. Har tenkt at jeg skal passe veldig på! Typisk meg å begynne å føle meg veldig trygg, så har jeg vært så flink så lenge og så...vips detter man ut av det fordi man unner seg feil ting for ofte! Nå som vi har jobbet så heftig for å bli slanke må jeg ikke lure meg selv nå.....så typisk egentlig.....idag er det full fase 2 dag og det føles godt. Har bestemt meg for å følge fase 3 med litt produkter også, men jeg slutter ikke med de knekkebrødene. Endelig kan jeg ha normal magefunksjon igjen....det er plagende i lengden altså....

Godt sagt Streber...du har fått meg til å ombestemme meg :D ...du er inspirasjonen idag! Nå skal jeg søren meg være tynn neste jul og heller nyte det da uten å tenke noe mer over det...skal ikke ofre det en tanke. Nei....fokus, fokus....fokus....det er lett å bli distrahert fordi det smyger seg på med "lovlige" mat/bakster/snop....
...Nå minner jeg meg stadig på at dette er selvvalgt og jeg har brukt masse penger på det. Skal ikke stoppe nå...:boxing:

:goodluck:.......alle vakre, deilige damer...og deiligere skal vi bli...:p


#590

Titti sa for siden:

Tror dere er inne på noe veldig lurt der, jeg forspiste meg på lavkarbo-Sarah Bernard for et par år siden, helt nydelige, men det ble alt for masse.

Tror også det er lurere å bare unne seg litt av det "ulovlige" og heller ta en ekstra bar o.l.

Monika, jeg her ikke fått meg meg at du har begynt med knekkebrød, er det slike som du baker selv? :)


#591

Monica31 sa for siden:

Ja de bakes selv. Kun solsikkekjerner, sesamfrø, linfrø, kruskakli og fiberhusk, salt, splenda og vann! De er kjempe gode! Bedre enn vanlige. Grunnen er at magen min har vært helt umulig siden jeg begynte på ED! Jeg fikk også hemorider under siste fødsel og de kom tilbake når jeg begynte på ED ( sorry ekkelt tema, men mange lider av det og det er ganske vanlig, men veldig kjipt å nevne...:o).
I tillegg har jeg gått på jern tabletter og det ble rett og slett for ubehagelig og vondt. Jeg vegret meg for å spise til slutt...men nå er alt normalt igjen og jeg spiser de til frokost istedenfor sjokolade-frokost blandingen. Jeg drikke masse vann til frokost sammen med alle vitaminene og oljekapslene. Jeg er mett kjemplenge. Knekkebrødet syntes nesten ikke under masse salatblader, ost, skinke og paperika eller agurk.
For å holde ut dette opplegget skal jo kroppen fungere underveis. Noe må man bare tilpasses....

Sarah Bernard er jo bare himmelsk...ja der hadde npk jeg gått amok ja...he, he, he! :sikle:


#592

streber sa for siden:

Hei på dere damer:)Monica, blir ikke satt ut av litt "skitprat";)Har du prøvd renseparafin ??Det kan ta en tid før kroppen responderer på det, men når det da virker er det supert, ikke noe farlig å gå på over lengre tid, sa den legen jeg var til med datteren som hadde mine problemer, endte opp med at jeg skiftet ut visiblin med renseparafin-smaker ingenting, får ut bakveien en gang pr dag,er superfornøyd:)Forslag:bruk knekkebrødene til magen er godt i gang med parafinen, eller bare bruk knekkebrødet-om du heller vil det:):)

Veiedag, etter nattevakt og lite søvn-ned 1,5 kg-erremuuuli???:DSjokoladen hadde ikke akkurat mye å si da nei-har tydd til den i endel førjulssituasjoner nå må jeg innrømme-men, men, går visst bra det!!

Ha en god kveld!

[size=4][/size]


#593

tuddelu sa for siden:

Monica31; Har du lyst å dele oppskriften på knekkebrødene med oss?:) De høres supre og sunne ut!:)


#594

tuddelu sa for siden:

Skjønner dere godt når det gjelder å være forsiktig med lavkarbo julekaker under ED.
Nå som jeg er ferdig med ED, velger jeg lavkarbo julekaker fremfor vanlige julekaker:)


#595

Titti sa for siden:

Slik jeg også kommer til å gjøre det i fremtiden. Når man bare skal stabilisere vekta....:ja:


#596

Titti sa for siden:

Monica, jeg har sett oppskriften på facebook, tror også det opprinnelig er oppskriften fra Sofie Hexenberg sin bok...

Kjempesmart å spise disse slik at du får regulert magen. Jeg smakte noen av søsteren min i sommer, men fikk så vondt i magen av de, men mulig det bare var uvant. Hemorider er no dritt, bokstavelig talt (:lol:), så gjør alt for å unngå det!!

Streber, så fantastisk med 1,5 ned siden sist, dette går i rykk og napp, men jammen fikk du ikke lønn for strevet. Kjempebra. :heia:

Jeg glemte vekta i morges, hadde en litt hissig sønn her med klesproblemer, så fokuset var der i dag, men i morges kryper jeg oppå vekta og håper på det beste. :ber:

Sitter her med litt rødt i glasset og soyanøtter, har fått hentelapp fra ED, så i morgen blir det litt utvalg og produkter i hus igjen. :spent:

Ha en fin kveld alle dere flinke ED'er! :klem:


#597

Titti sa for siden:

Monica, sorry at jeg har skrevet navnet ditt feil tidligere. :o


#598

Mille89 sa for siden:

Hjemme! Og som dere skriver! Klarer ikke huske allt jeg burde kommentere, unntatt GRATULERER Streber!!! Så deilig:D

Disse fudgene dine grotingeling skal jeg prøve i helgen, er bedt på pepperkakebakst hos mamma.

På turen endte jeg opp med å droppe alt av ED-produkter....Skjedde feil ved bestillingen igjen, og da reiste jeg med 15 poser soyantter og to kjekspakker. Så fant ut at jeg ikke vlle leve på nøtter gjennom hele ferien. Vært flink og valgt lavkarbo hele tiden, egg til frokost og kjtt og salat til middag. Litt frukt, mørk sjokolade og litt is har det blitt. Og OST. Franskmennene jeg bodde sammen med, de kan spise ost de!!!!!

Men ikveld var vekten på 90,1, så har ikke gått opp tre-fire kilo som fryktet :spent: Får se hva den sier om morgenen og ta det derifra. Nå blir det skjerpings frem til jul. Idag ble det faktisk fase en,,,(hvis man ikke regner med noen glass rødvin da. men i dette mørket unner jeg meg faktisk det)

Jeg må si at det er lenge siden jeg har gledet meg slik til jul! MAT. Og streber, denne STOORE utskeielsen du snakker om at du kommer til å ha i julen, synes ikke den høres så ille ut;)

Håper dere klare å kose dere i frjulstiden, og at ikke alt er bare fristelser og stress :suss:



#600

Titti sa for siden:

Velkommen tilbake, Mille. :klem: du har vært supergod. :heia:

Her var det endelig nedgang på vekta. Hurra. :spent:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.