< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#401

tuddelu sa for siden:

Flinke Grotingeling som baker julekaker:) Spennende å høre hvordan det går, hadde vært kjekt med noen julekaker man kan spise med god samvittighet!

Helgen har vært en eneste stor bursdagsfest! Hyggelig med besøk og jeg har spist litt desserter og kake.
Det har mye med innstilling å gjøre, ikke være så streng med seg selv! For bare noen uker tilbake så var jeg skikkelig utafor etter middagsbesøk hvor jeg smakte dessert osv. Og Mille89; takk for tipset med å se på det hele som en planlagt utskeielse. Det har jeg gjort nå og det føles mye bedre; jeg har lov å smake. Jeg ser det går bra med planlagte utskeielser innimellom. Jeg klarer å spise litt og smake på ting og klarer å sette på bremsen igjen. Dette er ny erfaring og jeg liker det :D

Er bare så inderlig glad jeg har dere her inne, det er så godt med støtte når det går trått. Tror ikke jeg hadde klart dette uten dere:)



#403

Titti sa for siden:

Det hjelper veldig å ha denne tråden ja, enig med dere. :ja:

Merker at jeg ikke er så aktiv på nett denne gangen enn sist jeg gikk på ED, men veldig godt å vite at dere er her og titte innom og følge med og få litt tips.

Vi er forskjellige og det viktigste er å finne noe som funker for en.
Jeg er som Monica. Har prøvd det meste og etter mange år med jojo-slanking så funker det ikke lenger å "bare-ta-seg-sammen-og-spise-mindre", så da må det strengere opplegg til og sånn sett funker ED for meg, da vet jeg hva jeg skal spise og slipper og bekymre meg for at jeg spiser feil. Men jeg er litt lei meg for at vekta ikke raser ned like fort som sist og kjenner stadig på den gamle bekymringen om at dette ikke vil funke og at vekta ikke vil gå ned osv, men prøver å blåse vekk sånne dumme tanker! Men et lite hopp på vekta snart hadde ikke gjort noe. ;)

For mye tomater ja, hmmm, vi begynner å bli bra syke når vi føler vi skeier ut med litt ekstra røde grønnsaker. :lo: Men kanskje jeg faktisk skulle prøvd å holde meg helt unna tomat og rød paprika i en periode? Har tenkt på det tidligere, hvem vet, kanskje kroppen ikke tåler det.

Jeg skeiet forresten ut med farsdagskake i helgen, en helt skje. :lol: Jeg og gutta hadde laget den til pappaen/stepappaen i huset og da måtte jeg jo prøvesmake på resultatet, helt nydelig, men det holdt med en t-skje og så tok jeg meg en brownies i stedet. Veldig glad for at vi har slike søte alternativer, det redder meg veldig.

Hmmm, smerter i skuldrene får jeg også hvis jeg får i meg stivelse, har faktisk tenkt at jeg kanskje ikke tåler mel jeg...

I dag er jeg er hjemme med sykt barn og meg selv, er så utrolig stiv i nakken og da var det litt beleilelig at gutten ikke var helt i form. ;) Nå slapper vi av i hver vår to-seter med hver vår laptop. ;)

Ha en fin dag og ny uke alle sammen. :klem:

Her er planen å trene zumba i kveld, hjelpe meg. :lol:


#404

Monica31 sa for siden:

Idag har alt skjedd på en gang! Skulle ta fotpleie på svigers, før de skal til miami....så skulle jeg bare handle, lage middag, hente unger, gjøre lekser og så og så og så....halv to kommer gutten min hylende hjem med blod ut av nesa, munnen, pannen...ja han hadde tryna på sparkesykkel. To gode sprekker på innsiden av underleppa og inn på sykehuset for å ta røntgen av bekkenet...han hadde fått styre der og hadde kjempe vondt! Legen ville sy leppa, men da sa gutten min; "om du sier at vi skal sy, kommer hodet mitt til å eksplodere!"...så legen sa at hun ville ikke lage noen traumer. Så vi fikk satse på at det grodde fint. Men det pleide det altså :D
...ja ja etter min sønns protest er jeg glad vi ikke skulle sy...hadde nok blitt mye traumer, biting, hyling og blod....:eek:

...da har jeg kun spist barer og kjeks idag. Nå trenger jeg skikkelig grønnsaker. Egentlig altfor seint å spise nå, men nå er jeg sulten og skal for første gang sette meg ned idag!!!!!

Enig med alle, veldig kjekk tråd med masse oppmuntring! Her kom tante rød idag så ikke veiing på meg på onsdag...venter til neste uke!

Lykke til på sumba Titti, det er gøy!...men, da jeg prøvde det på Elixia håpet ingen stod utenfor å så på....er ikke helt god på romperisting...ikke akkuratt Beyonce her nei...:o


#405

Mille89 sa for siden:

helsiken monica, litt av en dag! Ikke dårlig å holde seg i ro. Tror jeg hadde fått noia, har mer enn nok med meg selv for tiden.

Nå er det TO dager til fase to. Skal sove hos mamma og har fått lovet egg til frokost, og som jeg gleder meg! Så lenge jeg ikke har gått ned veldig mye mindre enn det jeg har trodd, kommer jeg til å være utrolig fornøyd på onsdag.

Titti: jeg tenker at jeg ikke tåler mel og poteter, og etterhvert blir det vel gjerne slik også? Kroppen tilpasser seg jo veldig.

Idag så jeg filmen hjem til jul. Litt tidlig kanskje, veldig julefilm. Trodde det var en barnefilm jeg men der tok jeg feil. en del selngeaktiviteter og spritdrikking og slikt. :p Men anbefales veldig, gjerne litt nærmere jul


#406

Monica31 sa for siden:

Mille89: Så utrolig flink du har vært. Bare 2 dager igjen i fase 1!!!!! Gled deg til fase to, det smaker fantastisk med egg, kylling, ørret, laks, karbonadedeig med tacosauc....nam nam bare gled deg! Utrolig hvor herlig det er med bare litt venlig mat igjen. Det første jeg gjorde var å steke meg kyllingfilet i litt smør og med salt og pepper :p

Nå når jeg er i min 8 uke på ED syntes jeg det går veldig greit. Kan kjenne jeg blir lei produktene av og til, men så minner jeg meg på hvorfor jeg gjør dette! Da er ikke disse månedene så lange lenger.....

For en dag igår, men idag er gutten min hjemme og slapper av. Jeg jobber i kjelleren vår så da slipper jeg å sykemelde meg! Han er ved godt mot selv om han er forslått stakkars!

Sånn som dere snakker om hvordan karbohydrater påvirker kroppen...gruer jeg meg til å spise det igjen. Jeg kjenner jeg klarer meg helt fint uten, hvorfor skal jeg da begynne igjen da i gamle vaner. Har slått meg flere ganger hvor mye rafinert mat, karbohydrater vi egentlig bruker i norsk kosthold. Jeg sitter å samler lav-karbo-oppskrifter og virkelig innstiller meg på varige forandringer. Når jeg skal ha snop, skal jeg vireklig kose meg med "hele" produkter, dvs. mørk sjokolade, nøtter, råmarsipan...osv...ting som ikke gir blodsukkeret er super stigning. Jeg orker bare ikke tanken på å komme tilbake dit jeg var.... Men som før er blitt nevnt skal jeg planlegge kvelder jeg velger å kose meg. Og ingen dårlig samvittighet av den grunn...;)
...ha en super dag alle sammen :stortsmil


#407

Spinnvill sa for siden:

Heisann Titti

Er akkurat i samme situasjon som deg. Har gått på euro tidligere, og gikk ned 35 kg. Nå har jeg begynt igjen for å få av meg de ekstra kiloene etter svangerskap nr 2. Men det går ikke like fort denne gangen. Jeg har begynt rett i fase to... Jeg spurte Lindberg på ett nettmøte nettopp om han hadde no tips. Fortalte at jeg stod stille på ett platå. Han anbefalte at jeg fulgte fase 3 a,b og c ett par mnd. For å lure kroppen.. deretter begynne i fase 1 eller 2 etterpå.. jeg gjorde det i to uker, så begynte jeg i fase to igjen.. ser ut til å funke. Har ihvertfall gått ned litt den siste uka:) bare ett lite tips..


#408

grotingeling sa for siden:

Velkommen i gjengen Spinnvill - kjekt med nye medlemmer i tråden :)


#409

tinus76 sa for siden:

Monica - Jezzezzzz for en dag... Sånn er det å være småbarnsmamma ja. Har jo tre troll selv.

Da har jeg klart meg i to dager til nå...jaja, tirsdagen er enda ung :)

Hadde noen pølsebiter igår mens jeg lagde middag til de andre.
Hadde et blomkålstykke idag -vet ikke om det er lov - men det er det vel ikke?

Jaja, kjenner at jeg er småsulten hele dagen, og det er den følelsen jeg hadde sist og.


#410

streber sa for siden:

Tinus, det var jeg også veldig i starten, men jeg erfarer at dette hjelper : spis et halvt til helt produkt til/kjør på med lovlig grønnsakene ved siden av og/eller som mellom måltider-husk olje og krydder på/ha i et egg i eurodiettmaten om du er ekstra sulten eller du vet at den sorten er lite mettende. Jeg er ikke lengre sulten:)Jeg er ikke den som går ned kjappest nei, men kroppen min er tilfreds!:)
[size=4][/size]
Ønsker alle en fin dag!


#411

Monica31 sa for siden:

Eh...glemte å si VELKOMMEN spinnvill! HERLIG MED EN STOR GJENG!

Hør på Streber....har erfart det sammeselv. Hos meg kommer det i perioder. Bare ikke spis mat vi IKKE skal ha :D

Så rett så rett Streber!!!!!


#412

Spinnvill sa for siden:

Tusen takk for velkomst:)
Tinus; blomkål kan du spise så mye du vil av!! Både i fase 1 og 2. Jeg bruker det som knask. Det og sukkererter (i begrenset mengde). Bare pass på at ikke du spiser for mye av det, da får du mye gass i magen.. hehe..


#413

Mille89 sa for siden:

Tusen takk monica:o IDAG har jeg vært flink. Imorgen imorgen :rolleyes: mmm kylling og ovnsbakte cherrytomater, løk og blomkål kanskje? Noe jeg tenkte på når jeg spiste tapas var at når jeg er ferdig med eurodiett, er jo (så godt som) alt dette lov! Så god mat jeg kommer til å spise!

Hei spinnvill, velkommen. 35 kilo :O Gratulerer.

Hva tenker dere om julen egentlig? Jeg tenker å spise lavkarbo, men ikke nødvendigvis eurodiett, på de beste måltidene. Det blir feiring hos min mor i år, og hun spiser lavkarbo selv. Jeg tipper en del av dere vet hvem hun er forresten, vibeke67


#414

Titti sa for siden:

Hei dere. :)

Håper det går bra med gutten, Monica, sånne ting tar på, uff, stakkars liten.
Synes du var kjempeflink som klarte å holde deg til ED tross alt selv om det litt lite grønt og salte måltider.

Ellers gikk det bra på Zumbaen, veldig artig og veldig vanskelig og veldig glad jeg ikke ble filmet. :lol:

Velkommen til Spinnvill og takk for tips, men hadde du tålmodighet til å gå på fase 3 i flere måneder uten å gå ned, eller var det da det løsnet?

Stå på, Tinus, det er de første dagene/ukene som er verst, fase 2 blir noe helt annet, hold ut!! :heia:

Mille, tipper du gleder deg til det første ordentlige måltid og ser frem til første helg på fase 2. :spent:

Når det gjelder julen tenker jeg fase 3. Spise et par produkter om dagen og ellers lavkarbo, men selvfølgelig unne seg litt ekstra på julaften og sånn. Tror jeg må spise noe ED, ellers er jeg redd det blir lettere å skli ut, snakker av erfaring og så slipper man den vanskelige veien tilbake. :ja:


#415

grotingeling sa for siden:

Heftige tilstander Monica, håper det går bra med både gutten og resten av familien:klem:

Her tar jeg livet med ro og prøver å forebygge månedens tantebesøk (kommer i helgen tenker jeg), med å innta uhorvelige mengder med vann :D
Merker allerede nå at det bygger seg opp et overskuddslager... hovne ankler, hovne fingre osv
Blir nok ingen veiing på lørdag uansett, for jeg skal på julejentetreff-shopping-tur til Stavanger :heia:
Ellers så er jeg klar til ny runde med julekaketestbaking i morgen - rapport kommer en gang på kvelden tenker jeg.
Når det gjelder mat i jula så har jeg bestemt meg for å kjøre fase 3 fra lille julaften til 2.juledag, men siden jeg jobber denne jula blir resten av dagene i fase 1 eller 2.
Blir avklart med legen neste uke tenker jeg ;)


#416

Monica31 sa for siden:

Takk Titti og Grotingeling for omtanke. Idag er han på skolen. Leppen er mindre men den ene siden er skikkelig stor "susse" leppe. Han ler av seg selv i speilet, ser jo helt rar ut! Var koselig å være hjemme med bare han igår også. Er ikke alltid vi får tid til bare den ene av ungene ;)

Ellers...he,he,ho,ho,hi,hi...sumba ja...vi får nok emigrere til søramerika et år for å få orden på bevegelsene :D Men det er en veldig morsom form for trening. Man glemmer jo helt at man trener. Jeg fikk ihvertfall trent latter- og smilemusklene!!!

Ellers har jeg tenkt i juleferien å spise lavkarbo til lunsj og middag (da er jeg i fase 3 også...) ellers er det kun ED. Jeg ORKER bare ikke å dette av! Nå er det sånn i år for meg.
Mille: nå i fase 2 har jeg de gangene vi har vært bedt bort spist bare lavkarbo av alt vi har blitt tilbudt. Så har jeg hatt med meg en bar til kaffen, eller bare kost meg med kaffe/te! Det går faktisk helt greit. Å tenk så deilig det er når de få juledagene er over at man ikke har tatt den helt ut. Så går man inn i nytt år med god samvittighet og kanskje til og med vi har gått ned litt.....:spent:
...så blir det en liten "gave" til oss selv :gave:
Jeg skal heller drikke lettbrus og lage meg gele av fun light!

OVER til noe helt annet, noen som merker at de lukter bedre!?!??!!?!?!?! Sto og vasket opp her en dag...tenkte...hva slags parfyme lukt er det her....så var det Zalo'n som lukta...barna lurer på hvordan jeg klarer å lukte div.ting for de kjenner ingen ting?!?!?!?! Bare lurer.....


#417

Spinnvill sa for siden:

Hei igjen Titti..
jeg fulgte bare vanlig lavkarbo i to uker.. for å prøve å lure kroppen/systemet. Hadde ikke tålmodighet til mer enn 2 uker, men det hadde effekt!!

men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon


#418

Monica31 sa for siden:

Super informasjon Spinnvill! Thanks:D


#419

Titti sa for siden:

Takk for super info, Spinnvill. :) Det kan absolutt være verdt et forsøk hvis det står stille lenge.

Apropos stille, denne uka sto det stille på vekta. (igjen. ;)), men forrige uke var det jo ned 500 gram, så det går jo nedover på et vis, bare veeeldig sakte.

Nå har jeg jo kommet i gang med trening, men to timer gir kanskje nødvendigvis resultat på vekta med en gang. ;)

Jeg gir ikke opp, ALDRI, men nå vil jeg snart ha nytt tall på vekta. :heia:

Har tatt meg et lite glass vin (da mener jeg lite altså) nesten hver dag forrige uke, kan det ha innvirkning tro, kanskje ta en hvit uke. ;)

Ellers tenker jeg som deg, Monica. Det er så lett å skli ut uten ED og så mye lettere å holde seg hvis man fortsatt spiser produktene. FAse 3 er jo perfekt sånn sett, en sen deilig frokost/lunsj (det kalles kanskje brunsj :p) med egg og godt pålegg, litt soya kjeks til mellomkos før en deilig lavkarbo julemiddag, så en bar/brownie til dessert og til kveldskos: soyanøtter og vin. Trenger ikke blir så gale det. :D


#420

grotingeling sa for siden:

Det fine med norsk julemat er jo at den i veldig stor grad er lavkarbo, trenger bare utelate det tilbehøren en ikke bør spise.
Blir både svineribbe og pinnekjøtt på meg :p


#421

streber sa for siden:

Hmmm så flinke dere er alle sammen da, tørr ikke love ut jeg kommer til å være like flink. Lavkarbomiddager blir det jo-livs stil det nå- men tror nok det blir litt godt i selskaper etc.Skal snakke med doktoren snart, men for meg er det greit om kuren tar lengre tid om jeg kan kose meg litt i julen. har handlet inn mørk sjokolade, sukkerfrisjokolade, mannen bruker herbalife sjokoladene som "i farten måltider "eller "midt i uken kos", kanskje jeg smaker litt på de-så jeg har aliert meg med litt sånn "halvlovlige" saker, så kanskje blir det ikke så mye utskeielser likevel. Men har hvertfall tenkt å ikke være skuffet over meg selv om jeg går opp litt i julen.

Veiedag-skeiet ut i helgen, i Sverige, med tilsammen 200 gr sukkerfri sjokolade, og tilsammen 3 ekstra lavkarbomåltider. Sov lengre i dag, pga nattevakt i kveld, så jeg regner med vekten egentlig skulle stått stille(hverken opp eller ned) Noterte meg 300 gr ned, noterte meg også at det var mer søvn inni bildet denne gangen.

MEN det var deilig å se 78,6 stå på vekten-tror jeg bare nyter det og ikke går på vekten før onsdag igjen, DA stemmer det nok hvertfall:p

Ha en fin dag alle sammen!


#422

Mille89 sa for siden:

Er nå offisielt i fase to! Legebesøket gikk over all forventning! 91 kilo, og bmi nå på 31,5 :visemuskl
ca ti kilo, erdetmulig! Eneste nedturen var at det var -2,6 kg muskler, så det får kanskje bli noe styrketrning etterhvert.
Hetland sa i forhold til søtningmidler at alt som ender på -ol er fy fy og får blodsukkeret til å stige.
Ang jul mente hun jeg kunne ta noen fase tre dager, det er viktig å kose seg også! Mandariner er vist fin fin frukt, lav GI, tro det eller ei!
Hun ga meg også en oppskrift på en kake som jeg tenkte kunne være fin som dessert på julaften. Mulig den ligger på oppskriftsidene allerede men hvis ikke legger jeg den ut.

Idag spiste jeg KYLLING nammenam. Tusen takk til dere her inne, fantastisk støtte for meg gjennom fase en, det er ikke bare bare gitt. Nå er det fase to!


#423

Monica31 sa for siden:

Titti! Så flott at du står stille...det mener jeg. Du har begynt å trene. Da går jeg alltid opp eller står stille. Et muskelfiber kontra like mye fett tar 5 ganger mindre plass i kroppen. Så fettet tar større plass men veier mindre. Derfor kan du gå ned i cm og størrelse når du trener selv om ikke vekten viser noe. Jeg drikker vin noen uker hver dag og andre ikke. Går like fort ned. Tror ikke du skal tenke på vinen....

10 kilo! Var ikke det utrolig :heia:digg å ha gått ned!?!? Du verden masse gratulasjoner her ifra!!!!!!! :heia::heia:
Plutselig er du over i fase 2....er det ikke herlig! Ja for en start!!!!!!!
Gidder du sende oppskriften på den kaka? Godt med noe godt og lovlig:D
Jeg også har hørt at alt som ender på -ol påvirker blodsukkeret. Ikke i den grad som ordntlig. Men holde oss unna nå i ketose. Men vet mange på lavkarbo spiser slike. Så man går ikke akkuratt opp i vekt av de heller da!

Natta....


#424

streber sa for siden:

Streber på nattevakt stikker innom en snartur:) Jeg holder på å dø på meg av ånden min hele tiden, så jeg spiser litt tyggis og sukkerfripastiller, noe ender med ol og noe ikke. Ånden må bare taes, ikke noe valg der, den er seriøst ille den ånden min i ketose.:eek: SB 12 er hvertfall bare tull for ketoseånden min, SB halvtime kan de kalle det he he:p GOD natta alle sammen:)


#425

streber sa for siden:

Mille- ER det mulig, 10 kg var utrolig mye! Gratulerer!


#426

grotingeling sa for siden:

Så bra - grautelere med fantastisk resultat i fase 1 :heia:
Den kaken du fikk oppskrift på - er det en iskake/fromasjkake?
I så tilfelle er det den samme som jeg har fått hos Hetland, og da ligger oppskriften i Fase2-oppskriftstråden
Har valgt å legge ut kakebunn og ulike forslag til fyll i hver sine poster, så sjekk ut postene 14 - 17 :D


#427

grotingeling sa for siden:

Julekakebake-rapport
Ja da var forsøk 2 på å bake kolakaker gjennomført, og resultatet ble betraktelig bedre enn i første forsøk - dvs fullt spiselig :D
Men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd, da jeg ikke er spesielt glad i bismaken som sukrin gir.
Så jeg og kommer nok til å gjøre et nytt forsøk med splenda også - jeg; en selverklært flisespikker :rolleyes:


#428

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha. deilig med pangstart. Føler meg mye finere og friskerer nå, og etter en dvale på "pynte"siden begynner jeg nå å bruke lang tid på klesvalg igjen!:D Var visst ikke så farlig med de tomatene likevel, knis. Vet dere forresten om det er lov å "fordele" den rene proteinkilden over dagen? F.eks. en 100gr pakke kyllingpålegg til frokosten og et egg senere?

Ja det er den kaken grotingeling. Regnet vel nesten med at du hadde lagt den ut :p

Nå er målet mitt å se 80-tallet, altså to kilo til (bare to kilo til!)

Monica: i forhold til luktesans så mener jeg selv min har blitt bedre. Men mest at ting lukter ekkelt egentlig.

Streber: har hatt noen episoder som det mens jeg har vært på kino! Og som det stinger, kommer i bølger liksom,,, Har brukt munnspray, fikk nesten sår i ganen av den til slutt :O Tror jeg har blitt imun, så holder med deg der om noen -ol alkoholer må til får det så være!


#429

Mille89 sa for siden:

er på jobben nå, hvor vi har ovn, og prøvde å lage meg en pannekake i den. Det så veldig lovende ut, som en stor bolle. Nå den kom ut av ovnen krympet den sammen til en ekkel skrukkete klump av soya og kanel:p Får bli nøtter istedenfor. igjen,,,


#430

Monica31 sa for siden:

Streber: SB-halv time...jeg må le!!!! :D

Mille89: jeg fordeler proteinmengden utover dagen. Så leker jeg litt fase tre sånn st jeg får kjøtt, fisk eller kylling to ganger om dagen. Menjeg holder meg til mengden til fase 2.

Lykke til videre flisespikkeren babkekone grotingeling ;)


#431

valkerut sa for siden:

Oy oy oy, her var det mye å lese gjennom...for jeg må jo lese gjennom alt jeg har gått glipp av :) Har hatt det så travelt i det siste at jeg bare har vært så snarest innom for å lese full fart på min vei...
Jammen er dere flinke ;)

Så jeg oppsummerer bare jeg ;

Velkommen til alle nye !

Gratulererer med vektnedgangen folkens, her tror jeg nesten alle har gått ned fant jeg ut !

Gratulerer til Mille som er kommet i Fase 2!

Morro med bakingen Grotingelinn og...morro med rapporter...jeg skal også snart i Fase 3A forresten...

Godt det går bra med gutten din Monica31....hørtes jo skikkelig dramatisk ut...

Hvordan gikk Sverige Streber, og jeg har også dårlige erfaringer med SB ...hehe...jeg pusser tenner som en gal jeg da...tjihi..men får litt bange anelser om at det heller ikke hjelper..når dagvaktene kommer og jeg har jobbet natt.......:)

Håper gutten din er bra igjen Titti og at Zumba var morro...:)

....og Arkine synd ikke ED er noe for deg. Smerter i venstre skulder kan være gallesmerter grunnet mat .....går nerver fra gallen til skulderen...;)

Her går tiden fort og maten likeså....har ikke vært flink til å ta vitaminene i det siste...så her om natten var jeg så urolig i ben og armer - fikke ikke sove pga det- så jeg sto opp og tok meg en Magnesium...i dag har jeg hodepine og kjører på med Farris....litt selvdiagnotisering går bra håper jeg....hehe...Blir heldigvis litt roligere fremover ....og snart ferie til varmen(om en uke)...gleder meg...planlegger mat jeg skal ha med....men før det ...julebord...men skal nok klare den kvelden..;)

Så var jeg en tur på Lindbergklinikken ....der viste vekta vektnedgang også for meg...motiverende ! I dag har jeg gått ned 18,5kg totalt og 13,5 kg siden jeg startet ED - jippi:)... nå har jeg kunn 1,5 kg igjen til jeg har nådd mitt første delmål...yes ! Jula tenker jeg på...men har ikke helt bestemt hvordan jeg skal legge opp enda....skal tenke på det i varmen...;)


#432

streber sa for siden:

Hei alle ED folk! Gikk kjempebra i Sverige Valkerut! Dvs la ikke på meg- DET er jeg fonøyd med ja:D
[size=4][/size]
Må bare dele med dere hva min kjære mann nettop sa til meg her jeg bablet i veg i sted: Skal jeg gi deg et ørlite tips?? Alt du tenker trenger ikke komme ut gjennom munnen!

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#433

arkine sa for siden:

da vet jeg det ,at det kan være galleblære ja , det høres logisk ut
det skal jeg nevne for min lege

å jeg trives god med spisdegslank dietten ,, jeg spiser mat er ikke spesielt sulten om dagen ,fyser jo litt innimellom
å går tilogmed ned 3,4 kilo den første uka ,i morgen begynner jeg på neste uke ,og er ved godt mot ,,,


#434

Titti sa for siden:

Wow, fantastisk nedgang, Mille. Så bra. :heia:

Og grattis til alle dere andre og meg selv også for at vi fortsatt henger med her. :D

Gud, i dag er jeg så fysen, og så var jeg tom for brownies, trodde jeg hadde en pakke igjen. Buhu. Ble pannekake i stedet, ikke helt det samme, tror jeg må ty til en ekstra bar i dag, gitt...

Monica, tror du to timer med trening har noe å si på vekta da...hmmm.


#435

Monica31 sa for siden:

Valkerut: Har det akkuratt som deg, må lese igjennom alt!!!!! Men nå for tiden er jeg nødt til å være her så ofte jeg kan. Må jo følge med på dere, koser meg med alle kommentarene....
Godt å høre du følger med og grattis med nedgang og snart første delmål. Jeg er 3 kilo unna mitt første delmål jeg også!!!!
Arkine: Godt å høre at du trives på S D S.....herlig med nedgang! Glad på dine vegne!
Streber:…det er utrolig , men mannen min sa det i bilen hjem isted…”Monica, må du si alt du tenker på?”, sånn med en lettere oppgitt tone. Jeg er i hvert fall et levende, engasjert menneske. Gørr kjedelig å hele tiden tenke gjennom hva som kommer ut talt-tuten! HAN HAR DET IKKE KJEDELIG MED MEG I HVERT FALL, prøver jeg å trøste han med. Mye kjedeligere å være gift med en som er stille! Har prøvd å være mystisk på fest et par ganger, bare for å se hvordan den opplevelsen var....holdt vel ut i fem minutter........
Titti: …to timer trening, jammen om jeg vet….er jo ikke akkuratt noe ekspert på alt….nå har jeg tatt kvelden og er langt nede i rødvinsglasset!
Torsdag er skikkelig lille-lørdg for oss! I morgen er det planleggingsdag i barnehagen og skolen. Da er det kosedag med barna J


#436

Titti sa for siden:

Kjenner meg igjen der.:lol: Mystisk på fest funker dårlig. ;)
Tror de liker oss skravledamene jeg, tenk så stille det hadde vært uten. :D

Jeg klarte å unngå en ekstra bar i går, men tok meg en neve soyanøtter og et lite glass rødt, det hjalp!! :)

Gud, så deilig at det er fredag i dag. :spent:

I dag skal jeg trene etter jobb, Body Pump kl 17. Men så er det deilig helg. :D

Kos deg med barna i dag, Monica, alltså så koselig med sånne dager. :love:


#437

Monica31 sa for siden:

Så utrolig flink du var igår som ikke tok en ekstra bar!!!!!

Jeg skal også trene idag, spinning med mannen. Gleder meg til badstue i dag og hjem til rolig fredag med et glass rødvin. Skal lage meg et eller annet godt av pastaen idag til kveldsmat.
Jeg koser meg når jeg har noe å se frem til!

Nå er det snart pepperkake baking. Var på IKEA igår, der bakte de inne i avdelingen. Lukter bare herlig:) Så idag får vi besøk og skal bake sammen, det er jo ekstra koselig! Såå lukter det så godt i huset også!

God trening Titti, og du verden så herlig med fredag ja:ja:

God helg alle sammen:p


#438

Mille89 sa for siden:

flinke dere er som trener og står på. igår ble en halvveis-dag. kveld dagen før ble noe kjøtt og litt ost. Igår ble det en ekstra bar og litt ekstra kjøtt (dog kun 50 gram) og 3-4 glass vin. Og ellers litt lite grønnsaker. Ikke akkuratt en pangstart på fasen,,,men idag er det henting av nye varer og med friskt mot. Blir pasta med tomatsaus og tunfisk til lunch og middag idag.

Kommer sikkert til å bli mye tunfisk og egg på meg, merker denne maten begynner å spise kraftig inn på min allerede litt skrantne økonomi.

I hilgen blir det jobbing, men ikke så lange vakter. Idag skal jeg på kafe med min nye venninne, en stamkunde på butikken jeg jobber, vi kom isnakk fordi hun også spiser lavkarbo, dette tror jeg kan bli kjekt. Og imorgen er det valentourettes-konsert, bursdaggave fra mine venner. Det er vanskelig å følge dette og være sosial, men jeg nekter å la det være en brems. Det er mulig det blir en halvflaske idag, men slikt trenger jeg ikke på konserter.
Hva tenker derer forresten om slikt lavkarboøl? Jeg holder meg unna, men hadde vært deilig om det hadde vært mulig å ta seg mer en to dl av slikt en gang iblant. Øl var en av mine strøste synder i tidligere liv.

Apropo mystisk på fest,,,slikt er jo ikke noe artig. Det er jo liv og sprell og dans som er det som er morro ;)

Håper dere alle får en deilig helg!


#439

Mille89 sa for siden:

nei altså. Nå er jeg bare så sliten. Planen var egentlig å gå på konsert idag, en bursdagsgave fra venner. Men så sitter jeg her da. Klistret til sofaen uten energi og heller ikke særlig lyst til å være rundt mange mennesker. Jeg har spist nok og alt, men klarer altså ikke å få meg til å gå. KJedelige greier,,,,

Er det forresten noen av dere som driver med blogg her inne?


#440

Monica31 sa for siden:

Ja da nærmer helgen seg slutten. Her har det vært masse jobbing på det gamle huset vårt. Holder på å skifte ytterdører nå før kulda setter inn. Meldt super kaldt fra tirsdag av...skulle visst være det leeeeeeenge!!!!

Mille89, livet går opp og ned. Det er ikke hver dag en har det store overskuddet og lysten. Får du med deg konserten en annen gang eller?!?! Inni hodet mitt tror jeg at når jeg blir tynnere og endelig når målet mitt blir det vel ingen ende på mye energi. Men merker noen dager er man bare ikke helt i slaget :(...nobodyes perfect...:o

Ellers smakte jeg sjokoladekjeksene idag...smakte godt og greit. Litt sånn tørr sjokoladekake smak. Bringebærkjeksene er best!
Nå gleder jeg meg til å veie meg på onsdag, da er det to uker siden sist. Har småveid meg sånn nå og da, men veier jo 1,7- 2kg. mer en forrige veiing....:confused:...men tante rød har vel skylden for det. Fikk høre av en god venninne idag at hun syntes jeg bare minsker og minsker for hver gang vi ses! Passet bra med en sånn kommentar idag :D Så nå håper jeg resulatene vises på onsdag.

Merker det på kroppen at det blir fort mørkt for tiden. Litt sånn ekstra trøtt og stearinlysfaktoren inne er høy....

...håper alle har hatt en bra helg!


#441

streber sa for siden:

Knallhelg! Ferdig å pakke inn julegaver, vært i middag og kaffe hos svigers, vært i gudstjeneste i Trondheim og sett størsta bli presentert som konfirmant der, kirkekaffe etterpå, kaffekos hos min bror i Stjørdal, kinarestaurant med foreldrene mine, svigerinne, bror, mannen og jentene mine, HERLIG jentefilm nå på senkvelden-kan ikke be om så mye mer:DGreide å trøkke i meg masse sukkerfrisjokolade på fredag. Eneste jeg ikke var flink på.:o


#442

Mille89 sa for siden:

Monica : det er julekonserten til Hulen i bergen, samme hvert år, så neste gang =) Og idag har livet gått OPP. Maten har gått fint, bakte masse boller på jobben, men koste meg med godlukten og en liten kyllinfileet. Nå har jeg spist en nydelig omelett av ett egg og masse sopp, med tomatsalat til.

Det er så utrolig deilig å få kommentarer fra venner. En på jobben, som ikke vet noe om dette, spurte også om jeg hadde krympet. Ja forsåvidt, 1/10 av meg er vekke ;) Lykke til på veiing monica!

Høres ut som en deilig helg streber! Og som en felle for utskeielser. Så den der sjokoladen er jo bare småtterier :) Hvilken film så du?

Da blir det hjemmeeksamen i en uke fra imorgen av. Kaster også inn håndkle og går til innkjøp av en vekt. Noen tips? Har nok ikke råd til en tanitavekt gitt.


#443

tinus76 sa for siden:

Hei alle sammen!

Plutselig så har dere alle jabbet i vei her inne!! Dere er supre på ED og jeg tror jeg har fått den inspirasjonen jeg trenger - er endelig igang igjen.
Har fri denne uken og holde de to minste hjemme fra bhg, størsyejenta må jo på skolen.
Så etter minsten har hatt kvilen sin så går vi tur med tvillingvogna til min mors butikk i et kjøpesenter så sitter vi på med henne hjemover. Tar vel 45 minutter å gå tenker jeg - det er vel 6 år siden sist jeg gjorde set!!

Ellers gikk helgen supert, ikke lyst på chips eller noe :P


#444

streber sa for siden:

Heisann alle sammen,bra du er i gang Tinus:) Mille vi så "The Holliday" Perfekt førjulsjentefilm:D


#445

tinus76 sa for siden:

Den filmen er jo så søt - super jentefilm :)


#446

streber sa for siden:

jepp, den var super for oss:)


#447

Monica31 sa for siden:

Takk...egentlig er det jo viktigere at vi kjenner det enn å se tallene hele veien, men til slutt må tallene syntes også!
Så herlig med kommentarer! Snart lurer de på hvor mye du skal ned egentlig.
Hos meg begynner noen av venninnene å si at jeg ikke må bli for tynn...så sier jeg bare om de ville ha veid 15 kilo mer en sin vekt...NEI!, er som regel svaret. Jeg har aldri vært helt tynn før så mine venner har aldri sett meg helt slank som jeg kan bli! Men jeg bare gleder meg.....

Så utrolig flott Tinus! Bra å gå så langt og ikke fristet! En herlig følelse å ikke føle at vi går glipp av noe :p


#448

Titti sa for siden:

Hei, dere skravlehøner! :D
Tar sin tid å komme seg gjennom alle nye innlegg siden sist her. ;)

Koselig å se at det står til liv og at dere holder koken. :heia:

Her har det vært julebordshelg. Det gikk stort sett greit i forhold til ED. Jeg spiste deilig helstekt lam og gris med salat som tilbehør. Jeg tok en gløgg til velkomstdrink, men drakk ikke så mye, ikke så glad i det heller. Resten av kvelden ble det rødt i glasset, masse rødt. :D Hadde på forhånd bestemt meg for å spise litt dessert, det ble en bitteliten porsjon med risgrøt og en bit av kransekakebiten til samboeren min.

Dagenderpå var jeg sulten, men klarte å holde meg til lavkarbo, men det ble to måltider i stedet for et og to barer. Men alt i alt fornøyd jeg. :ja:

Nå har jeg begynt å gå i surr i hvor mange uker jeg har gått på ED, men jeg begynte vel rundt den 20.sept. Tipper det er rundt åtte uker nå. Fire på fase1 og fire på fase2...håper snart på nedgang på vekta, har ikke veid meg etter helgen, men spørs om det blir noen særlig nedgang å notere denne uka....


#449

Titti sa for siden:

Kan vi spise en slik kake i fase 2 altså? :confused:


#450

streber sa for siden:

Mener det var Groteling som skrev for en tid tilbake at kaken er av type "godkjent under tvil i fase 2" Jeg har selv spist den som kaffemat i et bursdagselskap og kremt...det ble noen stykker, var GOD , men det gikk helt fint med vekten.


#451

Titti sa for siden:

Jeg spiste en lignende på jobb i dag som ei hadde laget fordi hun hadde bursdag og så hadde hun laget den lavkarbo slik at jeg også kunne spise, så da måtte jeg ta en bitteliten snik...Men da trenger jeg kanskje ikke ha så dårlig samvittighet da. :D


#452

streber sa for siden:

Går nok bra! Da jeg gikk på ketolyse brukte jeg en lignende kake, både da OG nå kutter jeg rømme og philadelpihiaost når det står i oppskrifter, bruker istedet cottagecheese som har mindre karbo og kalorier. Funker knall, fått mye skryt:)


#453

Titti sa for siden:

Det skal jeg huske på, takk for tips. :)


#454

Monica31 sa for siden:

Leeeeeeeeeeeeeeeenge siden jeg har spist kake:spisesnak. Nærmeste nå er kjeksene og barene!
Hadde vært digg å lage en kake/fromage en dag! Tror jammen meg man blir fort fornøyd også når det er år og dag siden sist! Bruker du mandelbunnen til eller bare fromagen Streber?


#455

Titti sa for siden:

Kuttet forresten ut et ED-måltid i dag pga kakesniken...;)


#456

streber sa for siden:

Mandelbunn med fromasj, neste gang(bursdagen til minsta i desember) skal jeg prøve med det andre fyllet/topping-hjemmelaget is som står oppskrift på der også:)


#457

Mille89 sa for siden:

Det hetland sa til meg ang kakeoppskriften var at det var greit til jul og sånn, hvor hun sa jeg kunne gå på fase tre. Og da tenker jeg at det må være greit i fase to også, av og til,,,hørtes godt ut med cottage cheese!

Må ærlig innrømme at det er litt deilig å se at andre også ikke har fulgt dietten slavisk. Idag var meg og en venninne på friday's og feiret, eh,,,at hun har fått jobb tror jeg vi fant ut:p Spiste en nydelig kyllingsalat, med litt ostedressing og litt vanlig ost, ellers alt lov. den var faktisk stemples som lavkarbo! :O
Dessert ble det også,,,smoothie, første gang jeg har smakt frukt siden jeg begynte, nyyydelig. Men lurer litt på om de hadde puttet en del sukker i, glemte å si de måtte la være. Følt meg litt oppblåst osv,,,hm. Men men det var nammenam. Nå har jeg kjøpt meg vekt, måtte selvsagt gå på den nå, skal ikke si hva den viste:o
Titti: Imponert! Høres ut som du har vært FLINK. Kunne ønske alle vennene mine gikk på dette samtidig, da hadde det vært mye enklere:rolleyes:

Ovdergangen til fase to har ikke vært bare bare må jeg si. Men imorgen! Da skal jeg spise akkuratt det jeg kan. Og i overimorgen osv osv.

Streber: den har jeg ikke sett! (trodde jeg hadde sett de fleste). Får se den nærmere jul, føler jeg "bruker opp" all den gde julestemningen nå i november.


#458

Titti sa for siden:

Gleder meg til å bake den kaken, mye bursdager her i desember, så mange anledninger. ;)

Lov å skeie ut litt innimellom, Mille. Det viktigste er jo å hente seg inn igjen! :ja:
Og det er jo ikke akkurat sånn at vi sitter med en stor plate melkesjokolade og en potetgullpose når vi skeier ut heller. En smoothie er jo mye bedre enn et kakestykke på Fridays for eksempel. Og helt enig, salaten på TGF er digg, alt der er i grunn nydelig der når jeg tenker meg om. :D

Ha en fin tirsdag alle sammen. :klem: Jeg er hjemme med sykt barn i dag...


#459

Monica31 sa for siden:

Tusen takk...dette skal prøves! Mmmmm...


#460

Popp sa for siden:

Hei jenter, skal si dere er skravlete :lol: Har nå lest meg gjennom alle sidene - GRATULERER med flott nedgang! WoW :D

Jeg har nok øst på mer enn nok av karbohydrater enn fase 2 & 3 tilsammen, så nå er det skjerpings her. Heldigvis kan jeg nå skryte av at jeg har kommet igang med trening. Bare 8-9 mnd på etterskudd, men bedre sent enn aldri :o

Finnes det forresten lavkarbo knekkebrød som selges i butikk?


#461

streber sa for siden:

Fiberrik Popp-mange deilige smaker, gleder meg på dem, julen blir litt utskeielse, mulig jeg tar noen da:)
[size=4][/size]
Jeg er IKKE flink!!!!!!!! Dumme dumme meg:mad:Skal ha veiedag i morgen, men gruer meg. Er kjempeflink å holder meg til fase 2 ED-Bortsett fra at jeg har spist noen biter sukkerfri sjokolade flere ganger i den siste 1 1/2 uka:(teite streber! Slikt kan jeg gjøre i jula og når kuren er ferdig, ikke NÅ:o


#462

Mille89 sa for siden:

streber: jeg har det på samme måte. holdt meg NESTEN til dietten hele tiden. hmh. kanskje du kan kjøpe noe sukkerfritt snop som ikke er fett i også? drops og colakorker (slikt gummisnop er det gjerne maltitol i da)? jeg tror jeg bare må sette av tid til å lage skikkelig god hjemmelaget mat en gang om dagen. hadde hjulpet mye på tror jeg. og må jo gjerne gjøre det etterhvert uansett.

jeg har beveget meg litt rundt i forumet i det siste. mye rart der ute:p deilig å ha dere her, litt trygt på en måte. tenkte kanskje å skrive blogg, men da må jeg kanskje ha noen venner først?

takk titti:rolleyes:

og popp, mitthemmeliglivsomblogger.blogspot.com/2010/04/i-pasken-var-jeg-pa-besk-hos-ei-som.html
her er oppskrift på knekkebrød, og masse annet godt, om du er av typen som liker å bake(det er ikke jeg nemlig)


#463

streber sa for siden:

Takk for trøst Mille:) MYE rart på forumet for tiden, ingen tvil...
Da har jeg hatt veiing da, 100 gr ned hmmm det hender jo kroppen stopper litt opp uansett, men det er endel kalorier i sjokoladen og melk som vi ikke skal ha enda, så det er nok lurest å holde seg unna ja, men på den annen side har jeg ikke behøvd å ta magemedisinen min på noen dager, får nemlig ut nok bare av sjokoladen og sukkerfri karamellene og saltgodt vi kjøpte i Sverige(mintkaramellene og saltgodtet er det lite kalorier i og etter 3 stk må man på do:p, så de begrenser seg selv)Opp 100 gr vann stod det på vekten også. Midt oppi alt er jeg litt lettet, ser ikke ut til at "alt er ødelagt" hvertfall, gikk ikke opp-puh!!!Kjenner ei som lever lavkarbo som spiser 1 plate slik sjokolade pr dag uten å legge på seg, hun sier det havner i do, så den gjør ingenting for henne- kan ihvertfall bruke det som snop etterpå da tydeligvis. Men NÅ-får holde meg til sjokoladen kun til helgekos.Hører du det Streber-skjerpings!!!


#464

Titti sa for siden:

Så bra du ikke gikk opp, Streber. :spent: Her følte jeg meg så oppblåst i morges at jeg ikke orket å veie meg, føler det har stoppet helt opp nå jeg.
Nå var det jo julebord i helgen, men jeg skeiet jo ikke sånn ut liksom....

Men nå skal det hvertfall være full skjerpings frem mot timen hos Sofie i midten av desember. Satser på trening i morgen. :ja:

En annen ting, er dere flinke til å drikke vann? Kjenner det blir dårlig med vanndrikking nå når det er kaldt ut, frister ikke sånn med vann liksom...


#465

streber sa for siden:

Har drukket flere liter vann og/eller farris daglig i årevis, ikkenoe jeg tenker at jeg må gjøre for å være flink, har behov for det av en eller annen grunn:)
JA titti, veldig bra det ikke gikk opp!


#466

Titti sa for siden:

Da er dul heldig. :)

Drikker dere kaffe og sukkerfri brus/pastiller da?


#467

streber sa for siden:

Drikker endel koffeinfri kaffe, endel vanlig, sukkerfri brus-MYE mindre enn for et par år siden, er bevisst på å begrense det nå. Sukkerfri pastiller må jeg ha litt pga ketoseånden min:eek:Mest fribol-er uten karbo.


#468

Titti sa for siden:

Blir litt brus og pastiller her, men prøver å begrense brus til kvelds og pastiller når jeg blir litt sugen.


#469

Monica31 sa for siden:

Hei folkens!

For en natt...hatt omganssyke! Jeg som skulle ha veiedag idag. For den sakens skyld er det jo bra, men det blir jo ikke riktig når kroppen er helt tom!
Jeg hadde gått ned 1,2 kilo på to uker! Men skrev bare en! Går sikkert opp til imorgen. Må ha en ny veiing da. Jeg føler i kroppen at jeg har nådd et platå, men merker det på klær. Jeg passer bukser som ikke har passet på 5 år!!!!!! Uten at de strammer noe som helst. Så nå glir jeggreit inn i str.44 :p
Har spist en bringebærkjeks idag og orker ikke noe. Har vært helt tom og vondt i kroppen. Så nå måtte jeg ha noen sunne karbohydrater, har drukket to kopper grønn te med litt honning i begge koppene. Etter å ha drikt de ble jeg varm, bedre og mye piggere med en gang! Ikke noe mer karb. enn det altså.

TITTI: Jeg sliter også med å få drikt nok vann. Tror noen ganger jeg er sulten, tar meg et stort glass vann og føler meg straks mye bedre!

MEN; nå om dagen er jeg fryktelig lei ED-produktene. Jeg er like bestemt på å være konsekvent, men dårlig motivert for å lage maten. Enig med Mille89 at jeg må lage en god varmrett en gang om dagen! Blir kjedelig med kjeks og barer og desserter!
Jeg skal ha en alvorlig samtale med sykepleieren 15.des om at jeg er lei. Jeg vil veldig gjerne veie meg annenhver mnd. lage lavkarbo-knekkebrød til frokost og ellers lage proteinmåltider og salat/grønnsaker og ha 2 ED måltider som mellommåltid. Skal nå høre....det viktigste er at vi er konsekvente. ALT i meg vil nå målet mitt!!!!!! Idag har jeg gått ned mer enn det jeg har igjen! Men er vel omganssyken sin skyld......

...vi må aldri gi oss! Bare justere opplegget så det er noe vi trives med! Man skal ikke få dårlig forhold til mat. Da begynner man å skeie ut.
Aprops godteri som er lov, har jeg tatt meg noen pastiller uten sukker og en tyggis i ny og ne hvis ånden er uutholdelig :eek: men holder meg langt unna sjokolade uansett om det er ikke sukker i de. Da faller jeg lett i gammel vane om å ha mest lyst på det og gå å småspise hele veien....

Takk for knekkebrød oppskrift;)


#470

Mille89 sa for siden:

Streber: Deilig å ikke gå opp! Du har jo tilogmed gått litt ned =D Dette med sjokolade og slikt. jeg vet ikke, men jeg har en venninne som lever vanlig lavkarbo, tror ikke alltid det er så lett for hun å skjønne hvorfor vi ikke kan spise oliven! og slikt. Tenk, når vi er ferdige her! Når vi kommer oss i fase 4. så er så godt som alle utskeielsene her helt lov! Så BRA det skal bli

Hva med å bytte ut sjokoladen med noe annet. F.eks. hver dag du klarer å holde deg unna sjokolade, så kan du skrape ett slikt "griseflax"? Eller noe annet ikkespiselig. Ikke vet jeg, tenker høyt her like mye til meg selv altså.

Titti: Jeg er ofte ganske dårlig med dette med vann. Med mindre jeg tenker over det, så glemmer jeg det lett. Og til tider blir det liksom brus istedenfor. For meg handler det vel stort sett om å ha en flaske i vesken, men jeg er jo en vims, så er ikke alltid jeg husker det. Jeg drikker så mye vanlig kaffe jeg vil ha, og holder meg til grønn te. Endel lettbrus går det også. Alt for å holde seg innenfor rammene av hva som er lov.

Monica: så utrolig kjedelig å være syk, det er lov med litt honning da. Du har jo et godt poeng når du sier at opplegget må justeres med noe vi trives med! Er overbevist om at du kommer til å nå målet ditt! På måten du skriver på virker du urokkelig. Stå på! Tenker du å gå over til fase tre da? Hvor lenge har du vært i fase to nå?


#471

Mille89 sa for siden:

jeg har som sagt kjøpt meg vekt. Igår var det på 92,4, idag på 90,8. tror jeg skal ta den med en klype salt gitt,


#472

Monica31 sa for siden:

Spennende med ny vekt Mille! Du får se det ann, men høres jo ikke helt feil ut. Det går i rykk og napp....

Enig, bytt ut "kos" med andre ting! I fase 4 er "alt lov" og da kan vi både nyte nøtter, frukt og oliven m.m. skal bli herlig!
Jeg skal jo i fase 3, 15 desember. Da har jeg vært en måned i fase 1 og nesten to mnd. i fase 2. Men det eneste jeg vil gjøre er å ha lavkarbo knekkebrød til frokost. Ellers følge alt annet i fase 3 a,b og c.
Jeg må jo se om jeg går ned i fase 3, men det er jeg helt overbevist om! Har lest en bok som het: "Endelig slank", skrevet av en sykepleier som fulgte Fedon Linbergprinsippene, men hadde sin egen vri. Hun drakk opptill 3 glass vin hver dag, spiste litt nøtter, sukkerfrie drops, tørkede aprikoser til dessert. Hun gikk ned 26 kilo på 5 mnd!!!!!!! Sikkert samme prinsippet som vi følger. Veldig motiverend å lese.
Nå har jeg fått meg et eget norgesglass jeg sparer penger til nye klær! Mannen min kom hjem en dag (etter lønningsdag) å la på 1100,- kr. SÅNN blir jeg motivert av! Mitt mål er å ha noen tusen den dagen målet er nådd og garderoben må byttes ut!
Streber: ...glemte å skrive det isted men super bra at du ikke gir deg. Bare rist deg ut av sjokolade situsjonen, det har jo bare pågått 1,5 uke.......det er jo mye mindre enn din totale tid på ED!!!!!!!
Dette klarer du. Men det er greit å spise litt, så blir man lei situasjonen og så tenker man nytt igjen:)



#474

Monica31 sa for siden:

Streber: :klem:

Jeg hadde gått ned ennå mer idag...400gr.til! Ja da fører jeg det ned!
Nå skal jeg spise så mye omeletter og supper til 15.des! Får sprite de opp så de blir så gode som mulig!


#475

Titti sa for siden:

Grattis med nedgang, Monica. :heia:
Og Mille, satse på at vekta er riktig. :heia:

Litt smålei produktene jeg også, eller jeg har jo mine favoritter, så det går greit, mer lei av at ED ikke ser ut til å funke så godt på meg lenger og at vekta har stått stille de to siste ukene. :( Føler selv jeg er veldig flink og følger opplegget, utenom julebordet, men da holdt jeg meg til lavkarbo utenom desserten.

Hexenberg anbefalte meg å begynne på Spis deg slank, men jeg vet ikke helt. Får se det an over nyttår hvertfall. Skal på ny kontroll den 14.des....
Og da er det etter planen fase 3 på meg også....

Men nå skal jeg ut og handle inn litt mat til helgen og så er det prøvetime på et Easy-life senter i byen, fikk nyss om at vi får god rabatt gjennom jobben der, så jeg må teste ut det først før jeg melder meg inn på Spents....:heia:


#476

Mille89 sa for siden:

idag viste vekten 90,3, så vi satser på den er riktig ja :p burde aldri skaffet meg en, kommer sikkert til å veie meg hver dag. Men nå er det jo bare en halvkilo til, så har jeg nådd julemålet mitt, nemlig å se 80-tallet :D

titti: på tickeren din står det at du er 3,5 kilo fra målet ditt. er dette endelg mål? isåfall er det gjerne ikke så rart at vekten ikke går ned? Tar du mål? Kanksje du har gått opp i muskler men ned fett? Blir spennende på kontroll, hold ut!

Gratulerer med nedgang monica! Med to omeletter daglig kan du jo ha i et ekstra egg i hver, med sopp og chili og hvitløk og cherrytomater toppet med ruccola,,hmmm. kanskje jeg skal prøve meg på mine egne omeletter igjen, har stort sett holdt meg unna alt som ikke er kjeks og barer og creme brulee i det siste. Så utrolig god ide med et slikt norgesglass monica! Min mor og jeg har planlagt london-shopping i sommer, det blir min store belønning tror jeg nok.

jeg har forresten lyst å vise dere fremgangen, for det er ganske tydelig når jeg ser på bildene:
Dette er fra noen uker før jeg starter, veldig komfortabel med å bli tatt bilde av:p Her har jeg prøvd lavkarbo siden sommeren, mer og mindre strikt.
[ATTACH]7605[/ATTACH]
dette er fra igår
[ATTACH]7606[/ATTACH]

Ble inspirert av bildetrådene her inne...men det er jo dere som har fulgt meg siden jeg startet. Og ja jeg PRØVDE å smile på siste bilde:p i bakgrunnen ser dere mitt freshe sengetøy


#477

Monica31 sa for siden:

Hei Titti, jeg syntes det er dumt du ikke ser den store nedgangen, FORDI, du er jo kjempe nøkteren og standhaftig. Jeg tror som Mille at du er så nærme målet at det går super seint! Kanskje du trenger mer mat eller mer av de sunne lavglykemiske karbohydratene?!?!?! Hun som fikk meg til å begynne på ED er ennå i fase 3 og sliter med de tre siste kiloene. Men hun trener jo som en gal nå og spiser nesten det samme. Kanskje samme hos henne også at hun får for lite i forhold til treninge og ellers på tempoet i livet?!?!?!

Da jeg jobbet på Sats, hadde jeg mye god info og råd fra personlig trenere...mange sa at man må gi kroppen litt ekstra sånn hver 10/11 dag. Ellers så går kroppen i sparebluss. Hvis kroppen får for lite kalorier over tid holder den på alt den har, særlig for oss som tilfører minimalt med karboer.
Det er derfor jeg vil ta en god prat med min sykepleier også! Jeg har heller lyst på mer energi på trening fordi jeg spiser litt nøtter og frukt, enn å kjenne at jeg ikke yter nok og jeg blir for sur i musklaturen, fordi jeg spiser for lite av de sunne karbohydratene.
Den boken jeg leste om "Endelig slank" av Anne M. Lystad, hadde en følgende ukemeny:
Frokost: i *Yoplait youghurt- (den uten sukker og 0,1 fett)
*1/2 eple

  • 1/2 skive rugbrød med enten ost, tomat og grønnsaker, eller egg, makrell i tomat, skinke....ja alt som er lavkarbo

Lunsj: *Salat med protein porsjon eller

  • Omelett

Mellommåltid: * 1 Yoplait youghurt med 1/2 gi lav frukt eller 100 gr. bær eller 10-15 nøtter

Middag: * Wok, dampet, kokt eller ovnsbakt grønnsaker med protein porsjon til, gjerne salat til også. Hun var fan av oliven i vann og fetaost!

Kvelds: *3 glass tørr hvit-eller rødvin 1 frukt med lav gi og litt nøtter!

Dette er jo mye for oss. Men hun gikk altså ned 26 kilo på 5-6mnd. Hun hadde også erklært insulunresistens. Hennes forklaring på all vinen er at det er forskjell på kalorier. Kalorier som brennes i kroppen som varme=alkohol (vin i dette tilfelle i øl og sprit er det masse karb.), så er det kalorier som stimulerer fettforbrenning= proteiner, kalorier som lagrer seg som fett= høyglykemiske karbohydrater. Det må være annerledes derfor å drikke vin enn å spise sjokolade eller annet søtt.....høres logisk ut for meg!
Derfor er jeg enig med denne damen, som forøvrig er sykepleier med utdannelse innen ernæring. Hun har tilpasset opplegget sitt eget liv og egen døgnrytme...

Så kjære ærede damer;

Jeg har bestemt meg for å spise opp alle produktene til det er slutt! Har vel omtrent igjen til tre uker iberegnet fase 2 med 4 måltider om dagen! Det er nok til jeg er til kontroll. Deretter kommer jeg til å ta en seriøs prat om ED og min motivasjon i forhold til maten. Jeg har brukt over 12000,- på maten hittil, dvs. en tusenlapp per kilo ca. Går jeg ned litt mer innen 15.des. (noe jeg håper på/regner med) blir det selvfølgelig mindre per kilo. Men disse pengene har difinitivt vært verdt hvert eneste gram. Jeg har fått kickstarten og er kommet meg vel avgårde. MEN, etter den datoen kommer jeg til å kjøre dagsmeny som nevt ovenfor. Jeg vil bake meg knekkebrød istedenfor rugbrød, men ellers samme opplegget. Jeg kjenner meg trett av å føle meg litt slappere hele tiden pga. lite kalorier per dag. Jeg tror også kroppen vil bråbremse på de siste kiloene. Jeg er nødt til å ha mer kalorier og mer av de sunne karbohydratene.

Håper ikke jeg skuffer dere her inne altså. Men nå har disse månedene på ED gjort meg mye slankere og besluttsom enn jeg noen gang har vært. Alternativet mitt er bare å justere i forhold til mitt liv- noe jeg tror er viktig for å fullføre. Men som sagt, jeg følger fase 2 til 15. des.

Rart med det men, jeg føler jeg MÅ underette dere her om hva jeg tenker og å være bånn ærlig! Sorry laaaaaaaaaaangt innlegg:rolleyes:

MILLE89: SUPER KULT MED FØR OG ETTER BILDE! Skal legge ut av meg selv også når jeg har gått ned 15 kilo!!!1 Jeg lover....;)

Ja,ja...mye på hjertet idag......


#478

Vibeke-67 sa for siden:

Hei
Følger jo litt med her i tråden for å se hvordan det går med Mille ;), du ser utrolig bra ut! Men det så jeg jo sist vi møttes også :ja:
Monica, jeg har jo gått ned 20 - 25 kg uten ED-produkter. Jeg begynte rett i fase 3A og fulgte dette opplegget, men da uten produkter altså. Det eneste jeg spiste, var proteinshaker rett etter trening (for å øke muskelmasse).
Jeg trente endel, dvs hot yoga et par ganger i uka, samt mye turgåing på fjell og ellers (har hund).
jeg gikk ikke fort ned, ca 2 kg i måneden og brukte vel kanskje 2 år på 20 kg. De resterende 5 kiloene kom etter at lillesøsteren til Mille kom til verden.
Før jeg ble gravid var jeg i fase 3c, og nå er jeg vel i fase 4, men man tilpasser dette til sitt eget behov også.
Jeg synes du har en god plan, men vil kanskje tipse deg om at du fint kan følge fase 3 uten produktene!
Det er jo veldig likt opplegget du beskrev over her, men jeg tror det er lurt å innføre melkeprodukter og brød gradvis.
Fase 3A er absolutt en levelig fase :ja:
Jeg holdt meg der i kun 3 uker, gikk så over i fase 3B i tre uker før jeg begynte i fase 3c.
Nå som Stella er 1.4 år, og jeg ikke ammer så mye mer, kommer jeg til å bevege meg tilbake til fase 3C.
Det jeg synes er greit med å følge ED uten produkter, er at man lærer seg å leve med Lavkarbo i hverdagen.


#479

streber sa for siden:

øøøø Mor og datter her inne eller?? (mulig alle andre har oppfattet det, men ikke jeg nei:p)trege trønder strebern:D


#480

Mille89 sa for siden:

Monica: Jes synes fase en og to er vannskelig, men de er tydelig da, på en måte. På fase tre blir alt mer diffust. Gjør det noe om jeg spiser 20 nøtter da? Eller et par skjeer med rømme? Jeg gruer meg litt, for jeg kjenner meg selv og hvor lett jeg kan falle utenfor. Det du beskriver virker veldig godt gjennomtenkt, men heller ikke så langt fra fase 3! Så DERFOR håper jeg du ikke forlater oss her :o Vil gjerne høre hvordan du klarer overgangen til vanlig mat osv.

Gleder meg til bilde!


#481

streber sa for siden:

Enig med Mille-Monica må ikke bli bortevekke nei!!


#482

Mille89 sa for siden:

og ja streber, vibeke er min mor. en av grunnene til at jeg begynte på ed, det funket for henne. men jeg er ikke så tålmodig som henne da så måtte jo begynne på fase en såklart:p


#483

streber sa for siden:

Kjekt å kunne snakke med å rådføre seg med henne da:)Kjempefin du var på bilde-SÅ fin er ikke jeg enda nei, har mange kilo igjen:)Men er kjempeglad jeg er kvitt det jeg har fått til såklart:)


#484

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Så koselig å komme innom her og lese, synes vi er blitt en fin gjeng jeg. :ja:

Tusen takk for gode råd og støtte, jeg vet dere er inne på noe, samtidig så har denne kroppen alltid tviholdet på kiloene og jeg har vært en jojo-slanker halve livet omtrent, og jeg har testet ut mye, de siste tre årene har det gått i lavkarbo og det vet jeg at jeg vil fortsette med resten av livet, men akkurat nå vil jeg så gjerne gå ned de kiloene jeg skal først og jeg er så redd for å spise for mye og stagnere kroppen enda mer. ED er jo lagt opp i forskjellige faser og da skulle man jo tro at det var riktig å følge dem slik det er lagt opp....men det er kanskje også noe med at jeg har gått på ED en gang før som gjør at jeg ikke går like raskt ned denne gangen...

Når det gjelder antall kilo ned, så har jeg første mål som 10 kg før jul og deretter håper jeg å gå ned ytterligere 5 kilo til påsken 2011. Da har jeg satt meg mye lavere mål enn før, eller høyere heter det kanskje, dvs jeg har ikke lenger naive drømmer om å bli superslank, men finne trivselvekt og ikke minst bli der!! Som sagt har jeg slanket meg halve livet og er nå 36 år, de neste 36 årene vil jeg helst la være å tenke slanking og bare spise sunt og holde vekta.

Monica, jeg synes det virker som du har en god plan og vi dømmer ingen som går bort fra ED-produktene, de er som du sier bare en drahjelp, alle skal vi jo over til vanlig mat til slutt!!!:) :) Men håper som de andre er at du fortsetter å bli med i denne tråden og forteller oss hvordan det går.

Kunne vært interessant og lese den boka, men tre glass vin om dagen, blir man ikke avhengig da? og ikke minst, vondt i hodet hver morgen. :lol:

Så søt du er Mille. :love: Ser tydelig forskjell ja!! Kjempbra. :)

Men nå er det nattinatt på meg. Gikk forresten supert på trening, men som de tre andre gangene jeg har trent i det siste får jeg hodepine etterpå. Noen som har opplevd lignende, er det meningen at vi skal trene i fase 2?


#485

Monica31 sa for siden:

Enig med deg Titti, tre glass vin om dagen er for mye for meg. Men denne dama var godt voksen, hadde ikke barn booende hjemme lenger og var kommet i neste fase av livet...så hun om all den vinen :p
...der er ikke jeg. Men litt lavkarb.- knekkebrød til frokost og noen youghurter av og til. Er ikke så veldig glad i de, men kjenner jeg trenger å variere litt! Så jeg blir jo på en måte i fase 3 uansett! Det spørs om jeg ikke får kjeft av hun sykepleieren, men det er vel opp til oss selv...
For min del må det bli lavkarbo-prinsipp resten av livet. Jeg er 32 og har tenkt på slanking så lenge jeg kan huske. :blinke: Nå vil jeg ikke det mer..:nei:
Mitt mål er også å bare finne trivselsvekt og ikke tenke ordet slanking mer. Det er fryktelig negativt å egentlig gå rundt å angre hver dag fordi man skeier ut og egentlig vil ned i vekt. Tror det gir en knekk i selvfølelsen gang på gang og til slutt har man gitt opp seg selv.....
...derfor er dette siste gang for meg også!
Jeg håper inderlig jeg alltid kan være med her :klem:. Det er jo ikke bare ED som gjør at vi har en god kontakt, det er den positive stemningen, gode humoren og masse oppegående herlige folk! Men jeg er nå i Fase 2 frem til 15.des! Så en riktig ED-rype er jeg ennå :stortsmil

Nå er frokosten inntatt og nå må jeg pakke bag'en. Skal trene og ha badstue idag, passer bra når det er 10 minus grader ute.... Nå har alle unntatt mannen hatt omgangssyke så nå er jeg lei av å være hjemme. Ut å se litt folk idag å få nye impulser :D
Titti: anngående hodepine etter trening....det er det jeg mener med at jeg må ha mer energi om dagene. Jeg trener 3 ganger i uken- både styrke og kondisjonstrening. Før jeg giftet meg ble jeg også aerobicinstruktør på Sats....så når jeg trener gir jeg alt jeg har, men jeg kjenner at jeg ikke har så mye alikevel. Det syntes jeg er fryktelig kjipt! Prøv å få i deg mer salt og så vann. Ved trening minster du masse salter og mineraler gjennom svetten og skyller endel vekk ved mye inntak av vann under trening. Så det kan være en av grunnene til at du får hodepine. Husk for all del å ta en ekstra bar eller en pakke kjeks ekstra den dagen du trener!

...strålende helg til alle mann....utrolig hvor fort uken går!!!!!


#486

Monica31 sa for siden:

Tusen takk for alle tilbakemeldingene :flau:....så ikke alle kommentarene før jeg skrev alt som står over. Summa summarum....jeg skal følge alt jeg skal bare ikke ha mer produkter. Vibeke 67...TUSEN TAKK for masse bra info. Du beskrev det akkurat slik jeg har planlagt fremtiden og hvordan jeg føler det. Godt å høre at det funker uten prduktene. Jeg har ingen problem med å følge Fase: a,b og c. Da kan jeg kanskje kalle meg i ED alikevel...men det er alt dette jeg må ta opp med hun sykepleieren da. DERE skal få full rapport!
Nå MÅ jeg pakke!!!! En vakker, tynn dag...skulle vi alle møttes til et glass vin......og skravla sånn skikkelig!


#487

streber sa for siden:

Det hørtes koselig ut Monica, hadde vært kjekt med et ED treff ja:)
Jeg er litt bekymret over julebordet som jeg plutselig måtte på i går-manglet 2 personal plutselig i går -så rett før jeg skulle til Steinkjer fikk jeg tlf om at det ikke hadde noen og jeg kunne få velge meg fri en av tidligvaktene mine om jeg var så snill å kom. Kom jeg, hun som skulle hatt vakten som var syk, lever lavkarbo og hadde bestilt bare ribbe- men jeg fikk servert med potet og alt- sa jeg ikke ville ha potet, kom tilbake med en porsjon med saus og rødkål, en bit julepølse og en medisterkake og 2 biter ribbe, var så sykt sulten da, at jeg ba ikke om enda en ny for å si det slik. Håpte jeg ble mett av ribben, men måtte desverre ha alt-endel rødkål-før jeg ble mett. Sikkert mel i sausen, pølsebiten og medisterkaken.:o


#488

Solange sa for siden:

Hei:) Har ikke bidratt så mye i tråden her, men følger på en måte mitt eget opplegg, og da blir man litt reddere for å kommentere ;) Jeg gikk jo ned 20 kg for 1 1/2 år siden ved å følge ED slavisk, men har siden gjort litt forskjellig, og det er jeg glad for, for jeg har lært mye om lavkarbokosthold og hvordan kroppen min fungerer. Nå følger jeg vel et slags fase2-3 opplegg, og jeg gikk denne uka ned 1,4 kg!!!!!!!!!! Så jeg vil bare si at det er mulig å gå ned såpass selv om man ikke er i fase 1. (og det er ikke vann, for jeg har gått på lavkarbo leeeenge) Når man har holdt på så lenge som meg, så må man etterhvert gjøre noen tilpasninger, ellers så blir man lei. Er så glad for at jeg har funnet noe som funker for meg nå:) Jeg har også lest boka "endelig slank". Poenget hennes er vel at man kan gjøre sine egne tilpasninger, hvis det fungerer og man går ned i vekt, så holder man jo ut lenger! Det er jeg absolutt for, for hvis man finner noe man trives med, kan man risikere at man endrer vaner for livet;) ED produktene er dyre, så etterhvert må man jo lære seg å lage egen mat. Men som kick-start er dietten uvurderlig, jeg hadde aldri lykkes uten!


#489

studine:) sa for siden:

Hei!
Her var det ikke mange navn jeg kjente igjen:) Jeg var ferdig i august, og har i det store og det hele levd høykarbo siden da. Vekta holder seg da; 62,6 kg nå:) Så jeg er i grunn fornøyd. Kunne tenke meg å gå ned 5 kg til, men det tar jeg etter jul:) Noen av dere jeg kjenner som er her enda`? oppdateringer?
Klem fra studine:)


#490

grotingeling sa for siden:

Hei herlige damer, her har det vært stor aktivitet i de nesten 2 ukene jeg har vært fraværende - har lest og lest og lest
Sist jeg skrev i tråden var jeg vel akkurat kommet meg skikkelig ovenpå med overskudd og julekakebaking, men denne siste uka spesielt har vært en skikkelig nedtur.

Advarsel - resten av innlegget er ikke særlig oppløftende!

Fyldig rapport legges ut i MUP'en min i morgen, men "kort" fortalt har de siste 7 dagene bestått av følgende;
Besøk av tante rød :mad:
Jentetreff/juleshoppingtur til Stavanger :love:
Høyt tempo på jobb
Skikkelig tryning i sjokoladehylla på butikken - 3 dager på rad :eek:
Kontroll hos dr. Hetland - dårlige resultater
Stresser myyyye med dette bussopplegget.....
Svigermor havnet på sykehus med sprukket hovedpulsåre :eek:
Samboeren kjempestresset pga mor (naturlig nok!)
Samboeren stresser med NAV, og har i tillegg også mistet førerkortet (vi er nå uten fører kort begge to fram til oktober 2011!!!! hvis vi ikke får unntak)

Ja som dere sikker forstår så har jeg ikke hatt særlig mye overskudd i det siste, og da har jeg prioritert å ikke slå på pc'en etter jobb men heller forsøke å slappe av/sove/ta vare på meg selv og samboeren.
Skal si 2010 ikke har vært mitt år.......

Men nå i kveld merker jeg at jeg igjen begynner å få mer kontroll over situasjonen, og merker at jeg får tilbake motivasjon bare av og lese innleggene her i tråden - takk til alle :klem:
Håper dere ikke blir deprimert av dette, måtte bare lette litt på trykket :o.



#492

Solange sa for siden:

OJ, kjære Grotingeling, for ei redselsuke!!!!!!!! Sender deg en stor trøsteklem:klem:Jeg skjønner godt at du tryna i skjokoladehylla, det er bare menneskelig. Begge to uten førerkort også....det får da være grenser for uflaks!!! Ønsker god bedring til svigermor, høres dramatisk ut! Konsentrer deg om å takle det som skjer, så får diett være diett. ønsker deg virkelig en bedre uke i den som kommer!


#493

Mille89 sa for siden:

Solange: Hei! Jeg synes noe av det mest spennende er hvordan man former denne dietten til noe en klarer å trives med selv i det lange løp. og som du sier, man må jo lage mat seøv etterhvert, dette gruer jeg meg litt til,,, så fortsett å kommentere vær så snill!:o Uansett så er det jo bare kjekt!

DER var du grotingeling:dulte: Har lurt litt på det. Høres ut som en utrolig slitsom uke! Ehehehe busstilbudene i bergen omegn er jo så OVERSIKTLIGE,,,,
Men etter den uken der vil jeg bare si gratulerer med å få kontroll igjen, ikke bare bare etter en slik uke. ikke gi deg før du er på topp!:klem:

Håper alt går bra med svigers. Er ekkelt når slikt skjer. jentetur til stavanger hørtes kjekt ut da. 80-og noe kilo høres også kjekt ut;)


#494

Mille89 sa for siden:

Selv sliter jeg med hjemmeeksamen, som skal være inne klokken ett på mandag, har maaasse igjen. blir en lang søndag på meg (idag skal jeg passe min søster på farssiden, blir betalt i deilig mat da:p) Men jeg SKAL klare det!:visemuskl

JA, ED-treff!! Kanskje til nyåret når vi alle er over på fase 3, 4 fase 3 lookalaike, eller tje, når vi alle kan spise mat da. Ser for meg en gjeng på fase en. "for en herlig brownie du lager, jeg pleier å ha alt for mye kanel i!"

Håper alle får en fin helg videre.:love: Nå er juletreet tent her i bergen.


#495

Monica31 sa for siden:

Kjære vene, skrekk og gru Grotingeling.....går det ann at så mye skjer på en gang!?!?!?!?
Av og til har man mer enn nok med å holde hodet over vannet. "Bare" tre dager i sjokoladehylla...med alt det der hadde jeg hatt minst 2 uker!!!!
Jeg syntes det er flott du orker logge deg på her og lufte tanker og opplevelser. Ønsker dere begge to alt godt i en tung tid. En ting er å være den syke, men tungt å være pårørende også! Det kan være utslitende for alle parter! Masse klemmer herifra :klem::klem::klem:

Solange: ...herlig at du hadde lest boken. Godt at du deler et langt "liv" på lavkarbo. Det er jo det vi trenger etter ED også. Hjelp, råd, tips, oppskrifter for å holde oss nede og klare å endre viktige vaner for "evig"! Jeg er også overbevist om at vi kommer til å gå ned radig på de andre fasene også. Kroppen trenger vel en liten tid på å bli vant til litt mer mat før den gir slipp igjen...

Mille89: Riktig lykke til med eksamen. Godt når det er over!

Det som gleder meg, er at ingen gir seg på tross av veldige forskjellige utfordringer i livet. Men vekt, sjokolade og annet ødeleggende for kroppen skal vi besiere sammen her....:jegvant:


#496

grotingeling sa for siden:

Takk alle sammen, blir helt rørt her jeg sitter :love: - herlige damer dere altså
Vi har heldigvis fått gode nyheter fra Haukeland i dag, svigermor blir sannsynligvis helt frisk.
Så langt er det ingen tegn til hjerneskade, noe som er ganske vanlig for denne sykdommen som heter SAB og er arvelig.
Ca 40% dør faktisk :eek:

ED-treff ja, det hadde vært kjekt - jeg er med :D
Og Monica31 - kunne ikke sagt meg mer enig, vi er drit-tøffe hele gjengen - skikkelige fightere

Lykke til med eksamen Mille89, dette greier du så fint så:klem:


#497

Tutte sa for siden:

Heisann alle sammen :)

Lenge siden dere har hørt noe fra meg nå, og det har sine logiske forklaringer. Jeg tryna også greit i sjokoladehylla...lenge. Klarte ikke finne motivasjonen til å komme meg tilbake igjen på ED. Har desverre hatt en veldig utfordrende høst med mye sykdom og endel bekymringer. Og da skle alt ut. Har gått opp igjen mange kilo, men jeg håper at de nå etterhvert vil forsvinne igjen.

Jeg gikk på ketolyse ca et år før jeg begynte på ED, og det er der jeg er tilbake igjen nå. Blir ketolyse ut året hvertfall, og så får jeg se på nyåret om motivasjonen er tilbake til å ta en go runde på ED igjen. Jeg satser på det :) Jeg er innom dere å leser med jevne mellomrom for å holde meg oppdater ;) Jeg vil ønske dere alle fortsatt lykke til på ED, så snakkes vi nok igjen utpå nyåret :)


#498

grotingeling sa for siden:

Hei Tutte - godt å se at du har kommet deg litt ovenpå igjen, er ikke enkelt å kombinere sykdom og bekymringer med fokus på helse og riktig kosthold
Kjekt om du kommer tilbake på ED, men du må selvsagt velge det som passer best for deg - lykke til videre :blomster:


#499

Tutte sa for siden:

Nei, det er ikke så enkelt å kombinere det alltid. Men nå er jeg skikkelig i gang med ketolyse og litt trening igjen. Og det er herlig :) Tusen takk for lykkeønskninger, det samme ønskes deg ! :)


#500

Monica31 sa for siden:

Hei Tutte! Du må uansett være her i tråden. Vi alle er jo ferdige med ED en gang og kontakt og oppmuntring er viktig.

Apropos et treff en gang! Det har jeg lyst til når vi har kommet oss litt lenger av gårde...(nå snakker jeg kun for meg selv da!)...sånn ihvertfall fire måneder inn i vindunderlige forandringer mot en slank meg! Nå vet ikke jeg hvor alle bor, men har inntrykk at vi er både på sørlandet, Belgia (!) Stavanger, Bergen-område, trøndelag...osv...
Må kanskje planlegges litt. Jeg syntes det hadde vært gøy, men orker ikke legge for mye energi og penger i det nå. Kuren er dyr nok som den er.

Men hvis vi finner ut på tidlig vår parten en gang at det hadde passet sånn kanskje tilfeldigvis....hadde det jo vært gøy å sett dere!:D

Idag har vi gått tur i skogen i herlig, vakkert vintervær. Det er skikkelig godt å komme ut i naturen, man blir definitivt lettere til sinns:rolleyes:

Håper helgen så langt har vært bra. Ikveld tror jeg vi tar litt film og et glass rødvin:w00t:

Grotingeling....glad du blir glad av tilbakemeldingene! Det er virkelig meningen også. Det er jo festelig etter 2 mnd. skrivemeldinger til hverandre har vi blitt litt kjent og bryr oss om hverandre. Godt å dele slanke tiden med noen. Det er jo så mange og forskjellige kommentarer man møter der ute.....


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.