< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#1

grotingeling sa for siden:

Skal vi se, kan vi få til en felles tråd for alle fasene på ED slik at vi er samlet i fellesskap??
Vi prøver dere :p

Hvis dette skal fungere, så tror jeg vi alle må huske å oppgi hvilken fase det gjelder når vi legger ut spørsmål.
Bortsett fra det så ser jeg ikke noe stort behov for retningslinjer.

ER DERE MED??


#2

valkerut sa for siden:

Supert ! :):) :) Bra du ordner :)

Hilsen meg i Fase 2


#3

arkine sa for siden:

veldig bra ,,å jeg er så glad som sto over presset i går ,og holdt meg til ED
det holdt hardt men jeg klarte det, og selvfølelsen er bra
det var første uke i fase en, går nå på med krom rygg på neste uke
belønningen i dag var også 100 g opp:D,men vet av erfaring at dette er helt normalt,for cm har minket,,(endelig skjønt det)

men at jeg skulle holde meg unna vekta vær dag , vel det klarer jeg ikke


#4

streber sa for siden:

Groteling ordner opp-så bra! Jeg er med! 1.dag i fase 2 her:)


#5

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp, der var jo flere på plass allerede - så kjekt:heia:


#6

Monica31 sa for siden:

Jeg er MED! et lite tips (ser mange har gjort det allerede...) at vi eR flinke og skrive utfyllende nok på livsstilsfilosofien vår...den nederst i hvert innlegg. Så ser vi med en gang hvor i løypa vi er!

Bra initiativ Grotingeling ;)

Jeg prøvde ut vektklubben på vg sine sider noen år, men syntes bare jeg snakket med andre som var flinke og alle fikk det til...untatt meg, som da spiste en sjokolade mens jeg leste om hvor flinke andre var, og bestemt meg for at -IMORGEN- da skulle jeg begynne igjen?!?!?!? FAMILIERT??

Men på dette forumet er folk engasjerte og alle reagerer så godt på oppmuntring her! Tenk at Arkine ikke spiste baguett og Fake smile bestemmer seg for å tenke alternativt i mammas fest!
Jeg kjenner jeg blir gira bare av det. Hvordan kan jeg noen gang skuffe meg selv eller dere andre strebere da!

Valkerut, Titti, Streber, Fake Smile, Grotingeling og alle dere andre jeg glemte å nevne i farten la 2010/2011 være det året vi bestemte selv og klarte å endre dårlige vaner til gode OG beseiret overvekt!
Når jeg er ferdig (for jeg skal nemlig klare det) skal jeg aldri tenke at jeg må SLANKE meg igjen. Er dritt lei det ordet, da skal jeg holde meg sunn og naturlig og ha en liten vektkontroll på meg selv nå og da...men ikke noe panisk.

Idag har jeg bestemt meg for ikke å veie meg før mandag morgen.....NOEN ANDRE SOM ER MED???!?!?!?!??!?:heia::heia:


#7

streber sa for siden:

Jeg BURDE bli med, for jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen nå som jeg er i fase 2 og skal spise et "vanlig" måltid hver dag:oså jeg kan fort bli panisk på det å gå på vekten for ofte kjenner jeg...Det blir hardt- men ok Monica, jeg er med-mandag sjekkes vekten neste gang!


#8

Tutte sa for siden:

Så kjekt at det er kommet en samlet tråd for oss alle ! :) Jeg må ærlig innrømme at det ikke har vært så mye ED her de siste ukene, motivasjonen forsvant litt, jeg har vært vekkfeist på ferie, osv. Men nå, NÅ er jeg tilbake igjen på det gode kostholdet. Startet opp igjen i Fase 1 for noen dager siden og kjenner at dette gjør meg godt :) Har vært inne å lest i trådene og følgt med dere, bare vært veldig rolig selv ;)

Håper dere alle har en riktig fin dag ! :) Her er første snøen for vinteren kommet, og jeg sitter under teppet med en kopp te og koser meg :)


#9

arkine sa for siden:

ja det motiverer oss andre,når vi ser at noen av oss klarer det,
og den baguetten skal ligge der, den er frossen
og feil av meg og si ,når noen av oss klarer det,, vi klarer det jo alle sammen,
og er med på den ,hater ordet slanking, så denne gangen skal også jeg ,hive det ordet når jeg har nådd målet mitt,,

og den vektklubben på dagbladet ja ,den kan du ha for meg ,, sant som du sier , og jeg også ( må jo le litt) spiste også sjokolade og sånt når jeg leste om alle de flinke ,,for det fantes jo bare velykket folk der ,vi andre sa vel ikke så mye ,,
så jeg også takker så mye for støtten jeg får her inne på på godt og vondt,
det motiverer veldig .

å nå sitter jeg her , fyrer i ovnen og er fornøyd med meg selv igjen .

men å klare og la være og veie meg før mandag,, vel det skal holde hardt:D


#10

Kikkin sa for siden:

Jeg er med!
Selv om jeg ikke skriver så mye, så er jeg her nesten hver dag!


#11

savoy sa for siden:

Jeg er også med. Er i fase 1 eller 2 minus om det kan sies sånn :)

Kjemper mot mine siste kilo og så blir det å klare å holde seg etterpå.
Veldig fin støtte i forumet her syns jeg.
Jeg må innrømme at jeg leser mer enn jeg skriver også, dessverre.


#12

Popp sa for siden:

Hei :_plystre:

Her er jeg også! Fint å samles, da det ikke er for mange som forblir eller møter opp i Fase 3 av gangen. Men jeg bare lurer på om vi skal beholde snakket om gode sjokolader, bær, frukt og nøtter i fase 3 så vi ikke gjør dere helt sprø :confused:.

arkine: Jeg ble imponert over at du klarte å holde deg unna den baguetten. Det gjelder å bare bestemme seg, men det er ikke alltid like lett å følge.

Gratulerer med all nedgangen deres. :heia: Lurer på hvor mange kiloer vi har tilsammen har gått ned?

Og et tips til slutt: Ikke gå på vekten mer en gang i uken -mest for deres egen del. Jeg merker hvertfall selv at jeg ikke stresser så mye når jeg vet at jeg ikke lenger tenker så mye på vektskålen.


#13

Popp sa for siden:

Hei Kikkin - er du allerede kommet til fase 3? :eek:


#14

tuddelu sa for siden:

Jeg er med:) Kjekt med en fellestråd for hele ED gjengen :cool:


#15

grotingeling sa for siden:

Det gjør meg ingenting å høre om hvordan fase 3 er, vi skal jo alle sammen dit etter hvert så det er jo kjekt å få med seg tips.
Liker å ha noe å glede meg til jeg :p
Ellers så kan jeg rapportere at dagens hjerteundersøkelse var positiv, dvs det er i alle fall ikke noe feil med hjertet mitt
Men bergenstrafikken derimot........
Jeg bare sier det; går det an å ta hintet fra meterologisk om å legge på vinterdekk kanskje....... :mad:
Bruke 2,5 time med bussen fra jobb til Haukeland i ettermiddag, og den strekninger tar normalt 25-30 minutter - i rushet! :eek:
Ellers så er jeg godt inne i fase2-verdenen, og har nå inntatt et herlig måltid bestående av kyllingsuppe med masse grønnsaker :sikle:


#16

arkine sa for siden:

regner dere caramellbaren som et måltid ,eller er den extra


#17

Grubbeline sa for siden:

Baren er et av måltidene ja... Uansett hvilken bar det er.


#18

streber sa for siden:

Groteling, er den bunnen og fromasjen du la ut på oppskrifter tilatt i fase 2 altså??? Lignet veldig på Gerds ostekake som mannen ønsker seg til han feirer bursdag her, 06. november-hadde gladelig tatt et stykke med det og en kalkunpølse(vi skal servere pølse med brød-jeg skal ikke røre brødet selvsagt- som saltmat i tillegg til kakene) som maten den dagen......


#19

arkine sa for siden:

ja tengte meg det ,egentlig så visste jeg det ,,men håpet ,,:D


#20

tuddelu sa for siden:

Så flott at hjertet ditt er friskt!:)

Jeg fatter ikke at folk ikke tar det seriøst når det meldes om snø ÈN uke i forveien!!!?! Funderer på om vi tror vi er udødelig her i Bergen når snøen kommer :rolleyes:


#21

streber sa for siden:

He he he- det er så sant at folk i Bergensområde blir like forbauset hvert år når snøen og isen kommer, var gift med en vestlending og vi bodde i Os noen år, så det der har jeg vært vitne til ja;):p


#22

tuddelu sa for siden:

Hvordan var første dag i fase 2 streber? Tiden flyr, du har allerede unnagjort fase 1 :D


#23

streber sa for siden:

Spiste elgkjøtt, marinert i rapsolje og krydder, med mye grønnt til-nyyydelig:D


#24

tuddelu sa for siden:

Namnam! Det hørtes virkelig nydelig ut:)
Imorgen tenkte jeg å lage scampi til middag - og som jeg gleder meg:)


#25

grotingeling sa for siden:

Den ligger i grenseland, men jeg har fått oppskriften av legen på Fedonklinikken ifbm 17.mai-feiringen i 2009 - da var jeg i fase 2.
Så ja - den er tillatt :D


#26

Kikkin sa for siden:

Jepp! Var i fase 1 og 2 frem og tilbake fra 16.juni til 30.september... Så nå har jeg en måneds tid i fase 3 før jeg hopper ned på fase 1 igjen i november en gang. Tida går fort...


#27

Titti sa for siden:

Å ja, er det her vi er nå. :D
Så bra! Limer inn denne her jeg da:

Da er jeg offisielt over på fase 2, kan ikke si jeg merker så mye enda. ;)
Men skal bli godt med et ordentlig måltid til fredagskos. :ja:
Nå er jeg liksom så godt inne i det, at det hadde ikke vært krise å la være å spise mat denne helgen heller. ;)

Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D

Har enda ikke bestemt meg for hva det første herremåltidet skal bestå av. Har vi lov å spise grillet kylling forresten?

Jeg skal holde meg unna vekta frem til mandag jeg også. Jeg lover! :ja:



#29

arkine sa for siden:

grilla kylling kan du spise ,men mulig du burde ta av skinnet,


#30

Titti sa for siden:

Litt usikker jeg også, men mener vi kan spise skinnet....skal se om jeg finner ut av det og melde fra. :)


#31

grotingeling sa for siden:

Dette med skinn på kyllingen vet jeg faktisk ikke, men det er nok mest fordi jeg aldri har vært særlig glad i å spise det :p
Ellers så kan jeg melde om -400g denne uka, så det går forsatt nedover
Nå er frokost inntatt, og det ble pannekaker med 1 egg og kardemomme -yummy
Gleder meg til middag allerede, for det blir ovnsbakt laks med sellerirotmos og grønn asparges med hjemmelaget bernaisesaus


#32

arkine sa for siden:

gratulerer med enda mer nedgang


#33

mamsa sa for siden:

Hei dere. jeg er også med. Er nå snart ferdig med fase 2 og skal over i 3a. Vektnedgangen er forsåvidt veldig bra til meg å være. Og for første gang på over 25 år har jeg BMI under fedmegrensa:)Har gått ned masse siden toppvekt (38 kilo omtrent) og her om dagen ryddet jeg ut alle klærne i skapet fra str 54 ned tom 44.Så nå er det god plass der. Har bestemt meg for å kaste alt tøyet som er blitt for stort. For hvis jeg er så inderlig dum at jeg nok en gang tillater meg å gå opp i vekt skal jeg jamen betale for det også:)Men det skal altså ikke skje.For meg er det utrolig rart å kunne si at ja, jeg skal ned 8-10 kg til. Har liksom vært en fjern drøm det:) Jeg spiser salat og omelett hver dag på jobben og får der stadig høre at du er jo så flink og bla bla. De som kjenner meg godt vet at jeg aldri gjør noe stykkevis og delt. Har jeg bestemt meg for noe gjør jeg det fullt og helt. Har forresten vært i selskap og bestemte meg på forhånd hva jeg skulle spise. Det gikk helt fint det. Og med en bar på lur i veska var kvelden helt flott:)


#34

streber sa for siden:

Gratulerer Groteling!!! Og velkommen hit mamsa:)


#35

Titti sa for siden:

Grattis med enda mer nedgang, Grotingeling. :heia:

Og grattis med 38 kilo ned, mamsa, herregud så flott!!!! :)

Kjenner meg veldig igjen i det du sier med å gjøre ting stykkevis og delt, det er enten eller og denne gir vi hundre prosent alle sammen.

Synes vi er kjempeflinke jeg.

I går koset jeg meg med grillet kyllinglår til middag/kvelds, nam nam. Orket bare et lår med salat og litt wokede gr.saker til og enda hadde jeg en bar til kveldskos. :)

Nå skal jeg surfe litt rundt her og se om jeg finner på noe godt å spise til middag i dag....tipper det blir noe med kylling eller laks. Vi snakket litt om å ta en biff i kveld, men ser for meg at det blir litt tørt uten saus....


#36

grotingeling sa for siden:

Takk Arkine, Streber og Titti- må si jeg er fornøyd med ukas resultat.
Velkommen til Mamsa, kjemperesultat så langt - inspirerende for oss andre.
Jeg kjernner meg også godt igjen i dette med å gjennomføre når en først har bestemt seg, da blir jeg bare såååå sta!
Det gjelder å være forberedt, ha et par barer eller noen pakker kjeks i veska/sekken - da er det enklere å unngå alle disse sosiale fallgruvene med kaker, snop og diverse.


#37

arkine sa for siden:

gratulerer med 38 kilo nedgang , er kjempeflott,,ser du følger Lindberg nå, dit vi alle skal etter vert

gikk du lenge på ED før du begynte på Lindberg
spør bare for det er så innspirerende å se når noen lykkes ,og det motiverer oss andre også

jeg fulgte ikke med i timen når jeg leste innlegget til Mamsa ,, ser jo at hun skulle over i fase tre


#38

valkerut sa for siden:

Hei igjen !

Velkommen Mamsa ! og Gratulerer Grotingelin ! :)

I dag er det min tur til å ha en litt trå dag, er litt lei av å lage mat til hvert måltid, sulten, umotivert(da jeg av en eller annen grunn lider av lightversjonen av alzheimers iblant), har lyst på alt som ikke skal spises - spesielt pizza, lurer fælt på hva jeg skal finne på til julebordet hvor det serveres julemat (for jeg er jo med å arrangerer...så da MÅ jeg jo bli m.) ol.,

Heeelt til jeg kommer inn hit...da blir jeg så motivert igjen....:) Jeg gjør jo dette av en grunn, og dere er så flinke ! Dere er en inspirasjon - og så mye dere vet da gitt...;)
Så da er det bare still going strong, ned i vekt og bli der...å spare på lavkarbo oppskrifter det var lurt :)

Jaja, jeg holder meg til Monicas forslag jeg og skal prøve å ikke gå på vekten før Mandag...:)
Ikke noe utskeielse på meg her nei...(prøver å snakke høyt og strengt til meg selv...:)

Ha en fin lørdagskveld dere ! :)


#39

grotingeling sa for siden:

Hvilken fase er du i når julebordet skal holdes?



#41

valkerut sa for siden:

PS ! Jeg bare tar meg den frihet og reklamerer litt for denne oppskriftlinken for Fase 2 som Grotingeling har startet. Håper det er ok? Jeg hadde ikke sett den før - litt vanskelig å finne i mylderet av oppskrifter. Det er kanskje andre også som ikke har sett den og som har nytte av den. Alltid greit med variasjon og ideer. Her er den ; forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=953515#post953515


#42

grotingeling sa for siden:

Fase 2 - da har du jo myyyye du kan velge på et julebord;
"Vanlig" julemat går helt greit (pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, rakfisk - you name it), bare la vær rotgrønnsakene/potet.
Er det koldtbord blir det veldig enkelt, da inngår gjerne laks/ørret, eggerøre, spekemat, ribbe/pinnekjøtt, kalkun, salat, grønnsaker, kylling osv - og her er det bare å plukke det en ønsker.
Utfordringer kommer hvis opplegget er julebord med servering av "retter", men da vil jeg anta at de som lager maten enten foreslår en meny eller at dere selv bestiller på forhånd.
Jeg har selv vært på julebord 2 ganger mens jeg var i fase 2, og det har ikke vært noe problem med maten.
Siden du er med å arrangerer, har du jo mulighet til å påvirke hva som skal serveres.
Tenker dette går helt fint jeg :klem:

PS! helt ok at du reklamerer for fase2-oppskriftstråden :D


#43

mamsa sa for siden:

Tusen takk alle sammen. Min veg har vært lang og slitsom på vei mot en mer normalvekt.Toppvekten "oppnådde" jeg sånn ca 1995 tror jeg. Gikk ned ca 10 kg i 96 og så opp/ned/opp/ned/opp før jeg fikk legehjelp høsten 2008. Da gikk jeg ned 16 kg på medisiner og så stoppet det dønn. Etter at jeg hadde stått stille i flere måneder sa legen min at det var nok fordi jeg var ment til å være feit. Veldig oppmuntrende gitt.Den vekta holdt jeg til desember 2009. Da ble jeg syk og vips hadde jeg lagt på meg over 5 kg.Da skjønte jeg at jeg trengte hjelp for å få stoppet det gale. Jeg er så heldig at jeg har en fantastisk datter som har vært gjennom masse selv på veien til ett lettere liv og hun "tvang"meg til å ta kontakt med Dr.Lindbergs klinikk. Dette var i februar i år. Jeg skulle ikke på ED for jeg synes det hørtes så vanskelig ut. Men etter en nedgang på 4 kg på 5 mndr med lavkarbomat skjønte jeg at jeg måtte til pers allikevel. Og siden starten på ED i slutten av juli er 12 kg borte. Og så "lite" som jeg veier nå har jeg ikke veid siden beg av 1980tallet. Takket være min flotte datter som støtter meg (og følger meg til Oslo til hver time)og som veileder meg og svarer på alle mine spørsmål, ser det ut til at jeg endelig skal klare det.Det er viktig å ha støtte av de nærmeste i denne perioden merker jeg.


#44

valkerut sa for siden:

Ja, du har helt rett - er jo endel jeg kan spise....bare fokusere på det..
Det er treretters meny som er ferdig tror jeg(var ikke på akkurat det møtet hvor de bestemte mat)...tenker at svineribbe inneholder mye fett...men jeg skal jo egentlig ikke henge meg opp det. Skal slutte å bekymre meg jeg...et glass vin kan jeg jo ta også...hmm. Potetene klarer jeg fint å holde meg unna...

Fint at det ikke gjorde noe at jeg reklamerte..;)
(PS ! ..er forresten vestlending/stril jeg også...bare bor i Oslo;))


#45

grotingeling sa for siden:

Ja det er lett å tenke "kan jo ikke spise det og det og det...." men norsk julemat er jo kjøtt eller fisk med tilbehør - og vi kan jo spise både kjøtt, fisk og det meste av tilbehøret :p
OG vin til selvsagt :D
Ellers så e æ trønder altså, men har strandet her vest pga kjærligheten da vet du :love:


#46

Mille89 sa for siden:

ok da har jeg også funnet veien veien til den STORE tråden :) jeg er nå på dag seks i fase en. går foreløpig greit. jeg har bestemt meg for ikke å veie meg før neste legebesøk, når jeg skal over på fase to. altså om tre uker. hva synes dere om denne ideen?


#47

arkine sa for siden:

den ideen om ikke å veie der før du skal til legen igjen ,er veldig god

jeg klarer ikke det desverre , jeg flyr på den vekta støtt og stadig
skulle jo vente til mandagen jeg nå ,men i dag ropte vekta på meg ,,

å denne gangen var vekta på min side ,,,4,1 kilo ned på 10 dager :)


#48

Grubbeline sa for siden:

Wow arkine - 4,1 kg på bare 10 dager! Det er jo knallbra!!! Gratulerer! :D
Jeg er også lettere avhenging av å fly på vekta... Må på den før frokost hver dag. :flau: Er utrolig imponert over dere som klarer å holde dere unna.


#49

FakeSmile sa for siden:

Arkine: Supert, helt fantastisk vektnedgang :heia: :)

Monica31: Utrolig motiverende at du tar meg med i den lille "talen" din, takk for det :D Godt å bli husket iblandt!!

SÅ kan jeg melde om at jeg var ganske så flink på fredagen, jeg spiste ikke desserten selvom min bror(som ikke var spesielt motiverende med tanke på "slankekuren" jeg var på ifølge han) dyttet den hvite sjokolademoussen oppi ansiktet mitt og sa at han nektet å spise dersom jeg ikke spiste.

Med godkjennelse fra legen min, spiste jeg resten av middagen, en lett forrett basert på tomat(fantastisk) og en nydelig hovedrett uten en eneste rotgrønnsak eller annet ulovlig.

Det føltes helt fantastisk med et ordentlig måltid igjen, og jeg har klart å motstå fristelser som sjokoladekake, åpnede småsultenpakker som er glemt igjen på jobben min, kjeks og pepperkaker. Dette har aldri skjedd før- nå er jeg faktisk litt stolt over meg selv :)

Jeg så en lurte på trening, og da tenkte jeg at jeg skulle svare:

Jeg har fått beskjed av legen min om å ikke trene for hardt. Jeg spurte en treningsinstruktør på jobben, som også er veldig opptatt av ernæring, hva hun synes jeg kunne/ikke kunne gjøre på Eurodiet. Hun oppmuntret meg til å varme opp 20-30 min på elipsemaskin eller gå fort på tredemølle, og deretter trene apparater. Det har fungert kjempefint for min del! Og husk: om du har dager der du er ekstra sulten, eller har trent hardt, kan du faktisk unne deg et ekstra måltid, evt et egg:D Så dette er "regelen" jeg holder meg til. Og det fungerer helt fint. 2-3 dager i uka med litt rolig trening skader nok ingen, og hold deg unna løping, spinning og andre "tøffe" treningsøkter!

Nå tusler jeg til kjøkkenet for en frokostpannekake- deretter bærer det avgårde til trening:D Ha en strålende dag alle flinke Eurodiettere!


#50

grotingeling sa for siden:

Wohoo Arkine, 4.1kg på 10 dager er jo fabelaktig


#51

grotingeling sa for siden:

To weigh or not to weigh - that is the question......
Ja dette er et tilbakevennede tema dere, og her må vi nok alle finne en løsning som fugerer for oss selv - fasit finnes ikke.
Men jeg vil i alle fall be dere om å tenke over følgende;

  • blir du stresset/deprimert av å se det samme tallet på vekta hver dag?
  • blir du stresset/deprimert hvis vekta viser + noen 100g fra en dag til den neste?
  • hvordan tror du du vil reagere hvis vekta viser +1kg eller mer i løpet av noen få dager?
    Når veiing blir en besettelse som bare gjøres hver dag, kan det være et tegn på stress.
    Og hvis en i tillegg føler seg nedstemt av å ikke se de tallene en ønsker fra dag til dag, bør en faktisk få noen til å gjemme bort vekta en periode.
    Dette er negativt stress, og det kan faktisk ha en innvirkning på vektreduksjonen :rolleyes:
    For det er så fristende, den står jo der og inviterer til besøk - på bade/soverommet eller hvor en nå har den.
    Heldigvis for meg så har jeg nå et avslappet forhold til dette med veiing, og legger kun vekt på 1 fast veiing pr uke.
    Det betyr ikke at jeg kun veier meg 1 gang pr uke, men at det er den faste veiiedagen som teller.
    De andre veiingene jeg måtte foreta er kun av nyskjerrighet :p

#52

streber sa for siden:

Arkine, det var skikkelig mye på bare 10 dager:eek:Gratulerer!:):)


#53

grotingeling sa for siden:

Flott FakeSmile - du har all grunn til å være stolt av deg selv, jeg er i alle fall stolt av deg :klem:

Og dette med trening kan jeg bekrefte - jeg har fått samme beskjed hos min lege.
Ha en flott dag :)


#54

arkine sa for siden:

ja jeg er veldig fornøyd ,og er nå enda mer motivert :)


#55

FakeSmile sa for siden:

Åååhhh så koselig å høre, tusen takk Grotingeling :D

Herlig at jeg ikke har misforstått, for da har jeg i hvert fall ikke gjort noe feil! :)


#56

Titti sa for siden:

Jeg har vært flink og ikke veid meg hele helgen!!! :spent:

Grattis med flott vektnedgang, Arkine. :D

Nå skal jeg kose meg med ovnsbakt ørret og masse gode gr.saker som tilbehør. :sikle:


#57

arkine sa for siden:

beundrer de som klarer og holde seg unna vekta ,,jeg flyr på den minst to ganger om dagen ,,helt sykt ,
men har skjønt ,at når det går opp så er det bare vann .og det går gjerne vekk igjen dagen etter eller noe ,,det har tatt meg minst 40 år og innse .

så lar meg ikke påvirke mer heldigvis ..så lenge jeg vet at jeg ikke har skjeiet ut


#58

Monica31 sa for siden:

Da går det mot slutten av helgen!

Vi skulle på årets siste høst tur i Sirdalen, 1,5 t fra Stavanger! Istedenfor ble det påskesteminng, -7 grader og 60 cm. snø. Vi var 7 voksne og 7 barn og har stor kost oss, laget snø lykter, grillet pølser i skogen (bål) og herja i snøen. Fantastisk!!!!!

Det beste av alt for meg, som alltid gikk å snek i smågodtposen i rommet på hytta til enhver tid- var ikke fristet av noe. Fikk også tante rød på lørdag og tok en ekstra bar den kvelden. Hadde da også gått opppakket i en time, med hodelykt i skogen. Sånn skikkelig utedo-hytte-langt inne i skogen. back to basic.

Så kult at mange ville vente med å veie seg. Jeg venter helt til tante rød er dratt sin vei igjen, men lykke til alle dere andre imorgen som har klart å "holde" dere:)

Så koselig å lese alle innleggene, er enig over har at det fort kan bli styress for kroppen å veie seg hvis du får negative eller tunge stunder hvis dagens tall ikke stemmer til forventningene. Derfor skal jeg prøve å veie meg en dag i uken! Har slappet skikkelig godt av i helgen uten vekt. Må bare stole på at når jeg gjør det riktig hver dag....så holder det til suksess!!!!!!

Mat tips: Fikk det av sykepleieren på onsdag på kontrollen. Alle hadde taco på hytte....jeg kjøpte et glass med taco-saus uten sukker og blandet i 250 gr.karbonadedeig litt ekstra salt, paperika, spisskummin og litt hvitløk og løk. La det oppå store salatblader, toppet med alle lovlige grønnsaker----fantastisk godt. Så lo jeg inni meg når de andre stappet i seg skjell og lefser....jeg savnet ingen av delene, bare nøt at jeg går ned i vekt av denne deilige maten!

God uke fra imorgen av, god helg resten av kvelden. Nå er det film ikveld! Skal også prøve meg på pasta for første gangen. Blir spennende.....

Er i godt humør av alle som er flinke og går ned...herlig! Supert m felles tråd. Bare del dere som er i fase 3/4 også...jeg også gleder meg til senere og vil vite hvordan det er!
Sorry langt innlegg.......


#59

tuddelu sa for siden:

Vil bare si hei til nye fjes her på ed tråden:) Velkommen:)

Og gratulerer med vektnedgang og flotte resultater iløpet av den siste tiden folkens:)

Jeg har vært på hytta i helgen og mine nye matvaner fungerte fint på turen! Tidligere har det vært ubehagelig å måtte lage annen mat / la være å spise enkelte typer matvarer i sosiale settinger. Men etter tre måneder på ED så fungerer kroppen bedre enn noensinne, og da er det ikke vanskelig lenger å takke nei til mat jeg ikke tåler - og heller spise alternativer som er bedre for meg:)


#60

Monica31 sa for siden:

Så godt å høre at din opplevelse var lik! Gleder meg til å si at jeg har gått 3 mnd. på ED også, men nyter å ikke spise mye brød, godteri o.l. Kjenner meg rolig og avbalansert. veldig herlig. Måtte bare bekrefte din hytte-tur også!


#61

Mille89 sa for siden:

det er så fint å lese at folk klarer seg bra. utrolig inspirerende. jeg er nå på dag 7 i fase en. de siste dagene har jeg blitt flinkere til å ta meg tid til å lage meg gode salater. nå er det en creme brulee i kjøleskapet som venter til kvelds, denne var jo overraskende god! Jeg har vært sliten og trøtt og vondt i hodet så har blitt en skikkelig slapp dag. Har prøvd å drikke så mye vann jeg klarer, og sikkert fire kopper te. Er det begrensning for sitron i teen?

Jeg lurer på om noen av dere har vært overfølsom for lukt? Nå vet jeg at jeg tenker veldig mye på hvordan denne dietten virker på kroppen, men jeg føler altså at jeg kan bli veldig følsom på lukt. Gjerne vond lukt. Og jeg går rundt og lurer på om dette er meg?? Jeg vet at men kan få dårlig ånde av dette, så har kjøpt meg munnspray :o

Ellers er jeg fortsatt motivert, liker det meste, utenom suppene, som jeg sliter veldig med. Noen som har enkle og kjappe tips for å disse til å funke bedre? Og paellaen har jeg hørt er veldig vond, hva synes dere? tips?

Håper alle har hatt en fin helg! Mille:cool:


#62

grotingeling sa for siden:

Ingen begrensning på sitron, vel.... du bør jo ikke ha i en hel sitron heller :D
Og det er helt normalt å bli slapp og sliten i starten, noen blir også uvell, føler seg oppblåst - ja generelt ikke helt i form.
Det går over ;)
Når det gjelder lukt, så har jeg opplevd både at luktesansen skjerpes og at det er jeg som lukter litt stramt.
Dette skyldes at en del avfallsstoffer skilles ut via svetten, og dermed også kan merkes som dårlig kroppslukt.
Igjen - det går over.
Suppene ja, de bruker jeg - eller dvs grønnsakssuppen.
Har bare oppi timian, salt, pepper og chilli - funker helt fint etter min smak.
Men krydder er løsningen, du må bare prøve deg fram.


#63

Mille89 sa for siden:

Jeg bruker ofte MYE sitron i teen:p. men skal vel litt til før den skal gi utslag. Ja det er riktig at jeg føler meg litt drit. føler ikke på kroppen at jeg spiser sundt. kanskje jeg skal gå på en vekt bare å få sjekke,,,har jo ikke gjort noe utskjeielser. skal gjøre ett nytt forsøk påå suppene. begynner å bli lite mat igjen av startpakken, håper den nye maten kommer kjapt!


#64

grotingeling sa for siden:

Sitron er vanndrivende, og sammen med te blir det derfor dobbel virkning.
Dermed kan en faktisk risikere å bli lett dehydrert ved for stort inntak, og det medfører jo ofte hodepine og en følelse av ubehag i kroppen.
En god regel er å drikke 1 stor glass vann pr kopp med te og sitron.
Sitron er jo også syrlig, så en bør tenke på at den dermed er med å påvirker bl.a. tennene (syreslitasje).


#65

valkerut sa for siden:

[quote=FakeSmile;953811]

Jeg så en lurte på trening, og da tenkte jeg at jeg skulle svare:

Jeg har fått beskjed av legen min om å ikke trene for hardt. Jeg spurte en treningsinstruktør på jobben, som også er veldig opptatt av ernæring, hva hun synes jeg kunne/ikke kunne gjøre på Eurodiet. Hun oppmuntret meg til å varme opp 20-30 min på elipsemaskin eller gå fort på tredemølle, og deretter trene apparater. Det har fungert kjempefint for min del! Og husk: om du har dager der du er ekstra sulten, eller har trent hardt, kan du faktisk unne deg et ekstra måltid, evt et egg:D Så dette er "regelen" jeg holder meg til. Og det fungerer helt fint. 2-3 dager i uka med litt rolig trening skader nok ingen, og hold deg unna løping, spinning og andre "tøffe" treningsøkter!
quote]

Tror det var meg som spurte Fakesmile, så takk for svar...da blir det trening på meg i morgen igjen;) gleder meg ;)
Ellers vil jeg nå bare si til deg at jeg er imponert over hvor flink du var til å stå imot broren din sin fristing :)

Ha en fin kveld !


#66

Mille89 sa for siden:

dette visste jeg ikke! tenkte jeg hadde fått i meg mer enn nok veske gjennom teen. Takk skal du, skal huske på det. kanskje en siste kopp te nå da,, uten sitron :D


#67

tuddelu sa for siden:

Sånn har jeg det også, da er det herlig å være på hyttetur når man slipper bekymre seg for maten, man spiser sundt og gir kroppen riktig mat:)
Håper filmen var god!:)


#68

tuddelu sa for siden:

Litt sitron daglig anbefaler legen min meg. Jeg er litt sløv der, så kanskje jeg skal ha en skive sitron i teen fra nå av:) Godt tips;)


#69

tuddelu sa for siden:

[QUOTE=grotingeling;954314
En god regel er å drikke 1 stor glass vann pr kopp med te og sitron.
Sitron er jo også syrlig, så en bør tenke på at den dermed er med å påvirker bl.a. tennene (syreslitasje).[/QUOTE]

Du kan så fantastisk mye grotingeling!:) Jeg sluker til meg tipsene:)
Jeg er litt bekymret for cola light drikkingen min .. der har jeg en stor svakhet!!! Drikker altfor mye av det! Får i meg nok vann, men også mye brus, tenker at det ikke er noe bra for tennene i lengden!


#70

Mille89 sa for siden:

:)jeg har bare en flaske ferdigpresset sitron på kjøkkenet. enkelt og billig, funker like bra som fersk synes jeg


#71

tuddelu sa for siden:

Dette skal prøves ut:)


#72

grotingeling sa for siden:

Takk tuddelu :klem:, kjekt at mine erfaringer kan komme til nytte.


#73

Pearl sa for siden:

Da har også jeg oppdaget denne tråden. Jeg har vært litt lite her inne, for jeg har hatt det så travelt, men jeg holder meg fremdeles strengt til fase III. Så kjekt å se at det er kommet så mange nye til her. :)


#74

valkerut sa for siden:

Flere som har vært på vekten i dag ? Jeg har - og 1,5 kg down :) (selv om tickeren ikke vil at det skal stå 88,5...


#75

arkine sa for siden:

gratulerer,,, skriv pungtum i mellom så får du halve siffere også


#76

Monica31 sa for siden:

Wow og wow...du verden! Så herlig å se det tallet da! Jeg skal veie meg på onsdag...gleder meg skikkelig. Høres rart ut, men skal bli godt å veie seg igjen. Men har også vært godt å ikke tenke på det!

Igår prøvde jeg pasta med en teskje pesto, salt, pepper og litt kalkun biter og tomater...helt super godt!


#77

streber sa for siden:

Var på vekten i dag jeg også, det var jo j....ig gøy-500 gr opp-skal ikke ha perioden nå, så det er ikke det. Men jeg hadde jo, for de som ikke fkk det med seg, glemt å salte maten hele fase en og ble møkkdårlig, men gikk ned 4,9 kg, veldig fornøyd! Nå er jeg frisk og salter maten og går opp- må jeg liksom velge blant to onder jeg da eller:mad::confused:Hele mitt voksne slankeliv har jeg sett andre rase ned på alt mulig, mens jeg stamper og strever og får det til lenge etter de andre er ferdig ...Dr hetland påstod jeg var en sånn som gikk lett ned da alle som hadde vekten mest rundt midjen var slike som gikk lett ned(yeah right...)Prøvde å si at jeg har nå slitt med mye annet som ikke har virket, da lo hun bare...hmm. Ikke meningen ¨å dra ned positivstemningen her, men er så lei av å være uheldig med vekten, er på tide jeg lykkes bare...


#78

grotingeling sa for siden:

Gratulere :heia:
Og ja - bruk punktum som desimaltegn (88.5) så blir det riktig på tickeren


#79

streber sa for siden:

Gratulere Valkerut!:)


#80

grotingeling sa for siden:

Oi da Streber
Det er ikke kjekt når det ikke fungerer, og vi vil jo gjerne at det i alle fall ikke går oppover :(
Men er dette noe som har skjedd nå den siste uka?
Kan ikke huske at du har rapportert oppgang tidligere (bortsett fra ved tante-besøk).
Du vet, vekta varierer jo en del fra dag til dag, og jeg som var 83.1 på lørdag var i dag 83.8.
Det betyr at hadde jeg fortsatt hatt mandager som veiedag, hadde jeg også rapportert om oppgang fra forrige uke.
Jeg vet dette ikke er til særlig trøst, men kanskje det gir deg litt perspektiv på denne enkelt-veiingen :dulte:


#81

Monica31 sa for siden:

Nei kjære deg...det går da opp og ned. derfor venter jeg med å veie meg. Jeg må sette ned forventningene i hodet. Nå skal jeg gå ned 5 kilo på to måneder så da gidder jeg bare ikke å veie meg så ofte. Jeg har lett lyst å gi opp hvis ikke vekta stuper når jeg ønsker. Dessuten skal du ikke være glad når kroppen ikke har salter fordi du veier bitte litt mer når du er bedre. Du skal ha salter når du blir tynn også, se på de som nødvendige! Ikke irriterende. Tenk at du heller kjørte litt for hardt på i begynnelsen. Nå er du snillere med deg selv! Stå på!!!!!!!!!:)


#82

arkine sa for siden:

dette skal du ikke ta så tungt , straks er denne halvkiloen vekk igjen ,den har ikke lagret seg som fett i kroppen din,,det er rett og slett kroppen som holder på vannet,og det har ikke noe med saltet å gjøre ,jeg merker det godt selv ,når jeg en dag ikke tisser så mye som jeg pleier ,har jeg gått opp,men dagen derpå er den borte og noen ganger har jeg tilogmed gått ned mer

jeg veier meg to til tre ganger om dagen ( helt sykt) men har lært av det at vekta forandrer ,og har sluttet og la det deppe meg ,,
for jeg vet at så lenge jeg har spist riktig, så er det ikke jeg som har gjort feil,,men kroppen som holder igjen,
en dårlig trøst,men er nok derfor vi blir oppfordret til ikke å veie oss så ofte,,egentlig burde vi veid oss kunn en gang i mnd:D


#83

streber sa for siden:

Takk for oppmuntring alle sammen, jeg trenger det!:(Dere har sikker rett alle sammen, men fortsetter oppgangen så vi begynner å snakke flere kilo så hopper jeg av fase 2-det bare takler jeg ikke! :oHar ikke gått opp på ED fase 1, annet enn ved tante rød nei, groteling, stått stille eller gått ned. Stillstand er heeelt ok innimellom, oppgang takler jeg dårlig gitt!!


#84

valkerut sa for siden:

Oy - så kjedelig da Streber. Skjønner at det ikke motiverer - men som de andre sier, vekta går litt opp og ned...vet ikke om vekta mi var like lav i går om du skjønner...men jeg tenker at totalt går det jo rette veien...selv om vekta går opp og ned...snart viser vektviserene dine noe annet ;)

(Jeg hiver inn på Farris, kjenner at det hjelper meg til å få inn salt. )


#85

streber sa for siden:

Går i farris her også, hjelper litt det ja:)


#86

Mille89 sa for siden:

jeg bare lurte på en ting. har bestilt nye produkter nå. to ganger. ene gangen på fredag, da betalte jeg ikke noe og fikk ikke kvittering av noe slag. Så jeg prøvde å ringe idag men lurer på om jeg var litt sen. Ingen som svarte. Så jeg bestilte igjen idag, har betalt, men fortsatt ingen kvittering. (Og disse betingelsene jeg må krysse av er jo ikke mye å skryte av:"her skal din artikkel stå"...)

Hvis jeg nå har betalt, så må vel varene være på vei?

Noen andre som synes ED burde utviklet siden sin litt bedre?

Jeg begynner å gå tom for produkter, har vel 4-5 dager igjen, så begynner å bli litt stresset. Kanskje noen i Bergensområdet har måltider å selge/"låne meg" hvis det blir krise???


#87

grotingeling sa for siden:

Så lenge du ikke har betalt er ikke bestilingen registrert, så den bestillingen du gjorde på fredag vil nok ikke komme.
Hvis du har fått kvittering på den bestillingen du nettopp gjorde, er alt ok og varene sendes når de har registrert betalingen.
Dette kan nok ta noen dager, jeg bruker få produktene 3-5 dager etter bestilling.
Og ja - de skulle absolutt gjort noe med sidene sine:ja:
Nå vet jeg ikke hvilke produkter du liker, men jeg kan eventuelt låne deg sjokoladedrikk, sjokoladefrokostblanding, grønnsakssuppe, pasta og sjokoladekjeks.
Send meg en PM hvis det blir aktuelt :)


#88

grotingeling sa for siden:

Har søtsug fra h*****te i dag, og det skyldes ene og alene at tante rød dukket opp i natt - noe så inni bip bip bip bip bip irriterende
Så selv om jeg nå er kommet meg utav pepsimax-avhengigheten, har jeg valgt å hente fram en halv-liter for å unngå mat i kjøleskapet som er "ulovlig".
Dette er desidert det værste søtsuget jeg har hatt siden før jeg startet opp i fjor, ille!!!!!
Men det skal gå, jeg har ikke tenkt å sprekke - kjemper meg gjennom dagen for i morgen blir alt myyyye bedre :boxing:


#89

Titti sa for siden:

Føler med deg, Streber. :klem: Jeg er også en sånn en, som går saaaakte ned og utrolig fort opp. Ikke noe gøy. :nei: Jeg hadde to uker på fase 1 hvor det nesten sto stille og jeg gikk opp noen hundre gram, nå har det endelig løsnet igjen og nå veier jeg meg ikke så ofte heller. Vi får de samme resultatene til slutt vi også, det tar bare litt lenger tid. Men du er ikke alene om problemet hvertfall.


#90

Titti sa for siden:

Grattis med vektnedgang, Valkerut. Her var det minus på vekta, tror det var en kilo siden forrige uke og en halv kilo siden fredag. Så det går sakte og sikkert rette veien her. Godt å se at vekta går ned selv om jeg har begynt å spise mat igjen. Gud, jeg koser meg og gud så fort jeg blir mett.

Nå lager jeg kyllingfilet i ildfast form med masse digg krydder og gr.saker, skal ha gresk salat og blomkålmos ved siden av. :sikle: Forloveden min er så fornøyd over å få ordentlig middag igjen. (har levd på lettvindt mat mens jeg var i fase 1).


#91

grotingeling sa for siden:

Grattis med nedgang Titti
Den kyllingretten høres herlig ut, her blir det skinkestek med dampede grønnsaker i kveld.


#92

Titti sa for siden:

Å, så deilig, stek er så godt. :sikle:


#93

Mille89 sa for siden:

Jeg har betalt (tror jeg :confused:) men ingen kvittering foreløpig. Tusen tusen takk :) Har selv bestilt pasta og sjokoladekjeks. Skal gi en lyd om det trengs. :D
Lykke til med å komme gjennom søtsug-dagen. Du klarer det! Se heller en søt film! Evt en skikkelig ekkel en, så du mister appetitten helt ;)


#94

valkerut sa for siden:

Grotingeling, noen sa til meg at om du tar selleri så kommer en over søtbehov, har aldri testet det selv da men...kanskje bare en avledning...
Men, du klarer dette, har troa på deg jeg ;)


#95

FakeSmile sa for siden:

Valkerut:

Kos deg masse med trening, det er godt for kropp og sjel :D Selv har jeg vært på Zumba idag, helt utslitt da, haha! Men morro var det, gav mersmak!

Takk for skryt, det er alltid herlig å få litt skryt når man har vært flink pike :geip: :klem:


#96

grotingeling sa for siden:

YES! Jeg kom meg helskinnet (eller kanskje usprukket passer bedre...) gjennom kvelden i går, men det var nære på må jeg si :eek:
Selleri mot søtsug har jeg aldri hørt om, men det er jo verdt et forsøk - skal tro om det er selleristang eller -rot, kanskje begge deler funker?
Men nå er det ny dag, nye muligheter og jeg har akkurat inntatt frokost som i dag ble sjokoladefrokostblanding :p


#97

arkine sa for siden:

er det ikke deilig når en har klart å stå over .våkner på morran ,, å jubler for seg selv , jeg klarte det ,en utrolig følelese ,, :D
å da er det så mye lettere å gå på med krom rygg igjen


#98

Titti sa for siden:

Flinke dere er til å trene. :heia: Der må jeg også komme i gang. :)


#99

arkine sa for siden:

uf da ,, trene?



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.