< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#201

Mille89 sa for siden:

grattis grotingeling! sist jeg hadde en skikkelig søtsugdag, endte jeg opp med å spise selleri (noe jeg ikke liker men prøver å lære meg å like for det ser jo ganske godt ut..) lurer på om det var den ekle smaken eller hva, men søtsuget forsvant faktisk, så dette er gjerne verd å prøve ut flere ganger! Jeg endte også opp med å ha mareritt samme natt om at jeg hadde skeiet ut skikkelig. da var det deilig å våkne:p

jeg DRØMMER om mat også. det er helt ille.


#202

Kikkin sa for siden:

Oida som dere skravler her inne!
Jeg er på siste uka mi i fase 3 nå...tida går jammen meg fort!
Neste uke skal jeg tilbake til fase 1 i en ukes tid, før det blir fase 2 i en periode framover.
Jeg går ned i fase 3 også jeg da...det hadde jeg ikke forventet...
På snart en måned i fase 3 har jeg kvittet meg med 4 kilo!! Håper på ihvertfall et halvkilo til denne uken...


#203

Monica31 sa for siden:

He, he måtte le av kommentaren din...jeg drømte jeg drakk en halv liter øl i natt...så tenkte jeg: "i alle dager hvorfor gjorde jeg det?" ,forferdelig ekkel drøm....men veldig enig, da er det godt å våkne!!!!!

Er glad jeg gikk inn her nå, idag er jeg SULTEN og går og snuser på en bar til...men nei...skal heller gå å lage meg en kopp te og tenke på alle dere som har hatt det mye verre en meg i det siste :rolleyes:
...idag orker jeg bare ikke mer grønnsaker :eek: noen ganger blir det bare nok...
Imorgen er det veietid for meg...så derfor ennå viktigere å være nøkteren ikveld! ...jeg MÅ huske: jeg velger dette helt selv...:D


#204

valkerut sa for siden:

Så bra Grotingeling ! :) Kjempeflink !! Nå har du ikke dårlig samvittighet for deg selv,...kan være stolt i stedet :).
Selleristang tror jeg det var forresten. Jeg fikk tipset av ei venninne som leser alt hun kan komme over av mat og forskning :). Var visstnok noen stoffer som motvirket søtsuget...Men, som sagt jeg har jo aldri prøvd det ut -men Mille har jo det ser det ut som. Ellers har jeg også hørt et kjerringråd at å suge på en sitron skal virke... Det kan jo mer være smaken enn annet ? Jaja:)

Ja koselig å prate her inne kikkin :) Å drømme om mat....er jo noe...men jeg TENKER jo bare mat...tror jeg blir kokko jeg..hehe. Usunt...psykiatri neste..?? jaja jeg trøster meg med at det går vel over :)


#205

Monica31 sa for siden:

Ja man blir unormalt opptatt av både vekt og mat. Men det er en kjempe omveltning i livet, så hvorfor skulle vi ikke være fokusert på oss selv?!?!
YES!!!! Ned 1,2 kg.idag!!!! Jeg er så glad og førnøyd. Det går ned i fase 2 også !


#206

arkine sa for siden:

gratulerer monica flott vekttap

og selv har jeg gått ned 4.9 kilo på 13 dager ,de sisste dagene har vekta flyttet seg nedover nesten hver dag,,jippy

jeg beundrer dere som har familie som dere må lage mat til,,jeg bor alene og tror jeg hadde hatt store problemer med å følge dietten om jeg skulle sørge for dem også
jeg sliter i grunn nok de gangene de er hjemme på middag mine sønner ,nå kommer de neste helg så jeg hoder på å syke meg opp så ikke jeg faller for fristelsen,og spiser noe jeg ikke skal ha ,,lager jo mat som jeg også kan spise ,men blir jo litt i tillegg til dem..men det skal gå bra


#207

streber sa for siden:

Veiedag ette 5 uker her , ikke noe så imponerende som flere andre(sånn har det alltid vært med meg, går tregest ned)-kun gått ned de 500 gr som kom på da jeg startet med fase 2 og med å tilføre salt-MEN så har jeg ikke hodepine og ligger "dauschuk"(=veldig syk på trøndersk)på sofaen heller lengre, kroppen trengte salt gitt.
Så-fremdeles 4,9 i nedgang da, nå på 5 uker.
[size=4][/size]
Arkine-ja det er kjempevanskelig å fungere i en familie med et såpass spesielt kosthold som dette, men begynner å bli godt vandt til det selv føler jeg.
[size=4][/size]
Ha en god dag alle sammen!


#208

Monica31 sa for siden:

Takk for det!

Til deg streber, før jeg gikk ned 1,2 kg idag. så veide jeg plutselig en kilo mer her for en drøy uke siden!! Derfor ventet jeg åtte dager med å veie meg og det ble en positiv overraskelse. OG...jeg er sikker på det er noen i verden som går saktere ned enn deg...he,he,he...(håper du tok dette som en oppmuntring:eek:)...sånn tenker jeg hvis jeg er i dårlig humør...sikkert noen som har det verre en meg!!??!?!?

Det er jo nå det er utfordrende å holde ut også når vi er godt igang! Jeg skal i 10 års bryllupsdag på lørdag, da har jeg fått beskjed om å bake OREO kake...den er bare sinnsykt god! Men har bestemt meg for å ta med en ekstra bar den kvelden og kose meg med den når det går ut i de sene natte timer og de andre mesker seg med kaker. Fredag kommer mamsen fra Oslo og jeg skal lage pizza til mange, og hver dag lager jeg middag til familien....MEN, MEN, MEN det går faktisk greit når jeg vil,jeg vil,jeg vil bli tynnere. Gjør jeg det ikke nå skjer det nok aldri!!!!!!!!!! :mad:
For meg er det bare ikke et alternativ og friste meg til noe annet...dette her er jo dyrt også!

ER JEG SKIKKELIG PÅ BÆRTUR EN DAG HAR JEG JO DERE. IGÅR VAR FORUMET REDNINGEN FOR MEG!!!!! :D :D

:klem:


#209

streber sa for siden:

Heisann Monica du er kjempeflink og godt motivert:)Kjempebra. Dyrt ja,jøsses! 950 kr var det for å snakke med legen på tlf, man kan undres på at det er lov å ta seg så godt betalt:oSikkert noen som går ned saktere enn meg i verden ja...et eller annet sted:p


#210

valkerut sa for siden:

Gratulerer Monica og gratulerer Streber - nedgang er nedgang. Synes dere er kjempeflinke :)
Jeg klarte ikke å la være å gå på vekten i dag...men da var jeg gått en kilo opp...så det var nok ingen lur ide ;) jaja...jeg får bare smøre meg med tolmodighet og så tenker jeg laaaangt frem...bare jeg når delmålet mitt snart blirr jeg fornøyd, så kan resten av kiloene bare ta sin tid :)


#211

streber sa for siden:

Takk Valkerut! Må bare få si at forumet har vært til stor støtte for meg dette året jeg har levd lavkarbo, og nå er jeg veldig glad jeg har "truffet" flere som går på ED, det hjelper å utveksle erfaringer!!!
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Et par tips: jeg synes browniesen var lite søt, puttet kanel i den i dag og det ble DIGG mmmm sier jeg:DEgg i de rettene som er minst mettende er også genialt:)


#212

tuddelu sa for siden:

Gratulerer med flotte resultater streber, arkine og monica:)
Og en klem til grotingeling for å overleve søtsuget, det er kjempebra!:)

Har ikke så mye nytt å melde for tiden, men jeg er innom og leser hver dag:) Jeg spiser vanlig mat nå og det går bra sålangt. Koser meg med måltidene, selv om jeg merker at det er litt mer krevende å lage mat nå uten ED produktene. Tror det er en del av prosessen å bli vant med å lage en salat istedet for brødskiver. Heldigvis har ED ukene gitt meg en god bakgrunn:)
Enig med at det er så fint å ha andre å prate med når vi er i denne situasjonen:)


#213

Monica31 sa for siden:

De browniesene blir jeg aldri helt klok på, enten er de altfor stekt eller nesten rå. Hvor stor form steker du de i? Kanel skal jeg virkelig prøve...

Ja tuddelu, enig i at det tar tid å lage annerledes mat enn bare slenge i en brødskive med noe pålegg. Dette er vel en innkjøringsfase i å spise mye mer grønt og lære seg å tilberede det istedenfor annet. Merker jeg må planlegge godt til det måltidet med kjøtt...så det krever nok litt å lage alt selv. Men så digg å slippe ed-produkter også!!!


#214

arkine sa for siden:

lurer på om vi kan bruke midagsrettene til spis deg slank ,,

jeg har noen i frysa ,men er ikke sikker på om jeg tør å bruke dem når jeg kommer i fase to,
er jo ikke meningen å bruke dem hver dag ,men i nøden


#215

tuddelu sa for siden:

Jeg steker brownies i små muffinsformer, steker dem i 16-17 minutter og da blir de bra:) Får 3 små muffinsbrownie av èn pose ED, synes de er så gode varme med en kopp kaffe til :D

Du har helt rett Monica, det krever litt planlegging. Og der er ED genialt i og med at vi får masse trening i forkant, så gode rutiner kan sette seg i ryggmargen;) Og planlegging er ordet, da slipper man å bruke så mye tenketid på maten - hva skal jeg spise idag osv.


#216

tuddelu sa for siden:

Vet ikke svaret her arkine, men kan svare hva jeg selv ville gjort - jeg ville holdt meg til ED produktene og ikke blandet inn spis deg slank rettene. Selv om spis deg slank og ED begge er lavkarbo, så kan innholdet være forskjellig og balansen av ingredienser kanskje ikke er ED vennlig.


#217

Monica31 sa for siden:

Takk for brownies tips! Hadde nesten gitt de opp! Skal finne muffinsformene mine....
...skal prøve det imorgen kveld med streber sitt forslag om litt kanel i...kaffe hørtes også veldig bra ut!

Tuddelu: er det motiverende nok å ha nådd målet, er det "lett" å spise riktig for å bli der nede eller.....?!?!?!? Jeg lurer sånn bare...gleder meg så sinnsykt, at jeg ikke kan skrive det mange nok ganger, at JEG skal bli så tynn jeg kan bli....er veldig uvirkelig sånn fysisk sett nå, selv om det har skjedd gode forandringer. Føler meg fremdeles lik, bare litt mindre overalt.....:rolleyes:


#218

streber sa for siden:

Angående Brownies- det var vel titti som ga meg verdens beste brownies tips. Putt røren i en form, jeg bruker en tykk kaffekopp, sett den i mikroen i 1 min hvis du vil det skal være bittelitt mykt inni, 1 1/2 min om du vil ha den helt stekt- jeg foretrekker 1 min! OG kanel er godt oppi, som jeg nevnte.


#219

arkine sa for siden:

det samme gjør jeg , smaker veldig godt , spises med skje


#220

grotingeling sa for siden:

Så bra, grattis

Itjnå haupin og itj dausjuk e jo absolutt å foretrækk, sjøl om d da kankje tar længer ti å gå ne i vækt :p :klem:(bare mått ta d på dialekt :D)
For meg så er nedgangen i fase 2 myyyyye mindre enn i fase 1, men det tasser da sakte men sikkert i riktig retning - men det var denne tålmodigheten da...


#221

grotingeling sa for siden:

Brownies/muffins med kardemomme er også godt dere :p
Ellers så må jeg si det er herlig med så mye aktivitet i tråden - stå på, her henter jeg motivasjon hver dag
For selv om jeg ikke har vært særlig aktiv her de siste dagene, så har jeg leste innleggene.
Uka tok helt av på tirsdag, med mange møter, overtid (igjen..... - ikke bra :nei:), dagstur til Stavanger i går samt sosiale sammenkomster både tirsdag og onsdag.
Merker at jeg ikke egentlig er i form til dette aktivitetsnivået, og har planer om å gjøre ingenting i helga :rolleyes:


#222

Monica31 sa for siden:

Da får jeg sende en tanke til Titti også, vet ikke hvordn det er med dere, men blir så godt humør av det kallenavnet og bildet! Du er en solstråle :stortsmil

Her skal jeg ha det med teskje altså...men hvor mye kanel/kardemomme har dere i røren?

Ellers er jeg veldig enig i at det er viktig å gå sakte ned i vekt. Har en kunde av meg som nå er straks i mål på ED (hun fikk meg til å begynne:)) og hun sier det går saktere og saktere jo nærmere målet hun kommer! Men så mye energi hun har og ser så utrolig forandret og bra ut!

Bruker mye tid på å innstille meg på mindre delmål, så jeg ikke blir skuffet! Men ikke alltid like lett....
...denne tråden her i forumet er vireklig et av DAGENS HØYDEPUNKT!!!!
Jeg har ikke alltid tid å kommentere, men herlig å lese andres :p

....jeg VIL og SKAL trives i bikini neste sommer...dermed BASTA:ja::ja::ja:

...SITTER Å NYTER ET GLASS VIN.....mmmm...


#223

Mille89 sa for siden:

lagde nammenamm til middag idag. pasta, med god tomatsaus fra hermetiske tomater, masse stekt sopp. toppet med ruccola. mmm
i tillegg kommenterte en venninne at hun kunne se på ansiktet mitt at jeg hadde gått ned. Har ikke veid meg ennå, 10 dagen på fase en, men tydelig at det går riktig veien. Tjohei! :cool:


#224

streber sa for siden:

Jeg bare tømmer oppi litt kanel jeg, ikke målt/veid. Og JA Titti har en strålende profilbilde:)
Så BRA med slike tilbakemeldinger Mille:rolleyes:


#225

Monica31 sa for siden:

Så herlig å få kommentarer...det er jo bensin på vektreduksjonen :D
Bare nyt det! Jeg stoppet opp i beg og slutten av fase 1 pga mensen, men klarte i overkant 8 kilo likevel. Nå er jeg 600gr. unna å gå ned ti kilo, da er jeg bare i kategori "overvektig", godt med slike mål underveis!
Ønsker deg masse lykke til Mille89 ;)

Streber: jeg skal hive oppi kanel! Må bare se hvordan det blir....prøver det ut imorgen til mellommåltid/lunsj! Skal bake oreo-kake imorgen, foccassia-brød og mange pizzabunner. Da må jeg ha noe å kose meg med jeg også! Skal i bryllupsdag på lørdag....må ringe å undersøke hva de skal servere...ja ja....imorgen er det helg!
....snart en uke videre i fase 2...skal starte helgen med bozu på Elixia imorgen, badstue og salat etterpå :D


#226

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha alle sammen! Det er deilig å høre slikt ja. Og det trenger jeg. Ved siden av studiene så jobber jeg i en liten matbutikk. Nå sitter jeg på bakrommet og spiser en litt mislykket middagsrett, og en halv agurk. Og jeg har så lyst på...ALT. Mat mat mat overalt! Sukk,,,,jeg tror jeg skal unne meg en kald cola zero. Kanksje noen bringebærkjeks til dessert...


#227

Mille89 sa for siden:

nå falt all agurken på gulvet også.


#228

arkine sa for siden:

uf føler med deg ,, hold ut du vil bli så glad for det i morgen


#229

Titti sa for siden:

Hei dere. :D

Her var det noen nye innlegg å lese gjennom siden sist. :)

Tenkte først jeg bare skulle skumme gjennom, men redd for å gå glipp av noe :lol:, så jeg måtte jo lese meg gjennom alt her. Og det er jeg glad for nå. Tusen takk til Streber og Monica for koselig kompliment, ble helt rørt jeg. Søte dere er. :love:

Grattis til alle med nedgang og til deg, Streber, det har stått stille her siden mandag, i går var det faktisk opp noen hundre gram. Så ikke fortvil, vi kommer i mål til slutt vi også. :klem:

Ellers har det gått litt i ett her siste dagene. I går var vi en tur i hovedstaden, kjøpte oss ny spisestua fra Ikea, så spiste vi på Peppes (salat til meg) og så var på Mamma Mia i Oslo Spectrum. Overraskelse fra meg til kjæresten. Gud, så glad han ble og gud for et show. :spent: Jeg koset meg med pepsimax og soyanøtter, mens han spiste popcorn.

Deilig å være i fase 2 og kunne være litt sosial igjen. :)


#230

tuddelu sa for siden:

Oi så uheldig du skulle være idag da! Ta deg noen deilige bringebærkjeks og en cola zero, så blir du mett og ettermiddagsjobben går lettere skal du se:)


#231

tuddelu sa for siden:

Titti; så hyggelig overraskelse du hadde til mannen din da. Han er heldig!:)
Går det greit i fase2?


#232

Mille89 sa for siden:

Det tror jeg på, gleder meg. Mamma mia høres artig ut! Gleder meg til jeg får soyanøtter i posten igjen. mmm

Alt er bra. Det hjalp å klage litt her:p har kommet meg hjem, kjøpt farris og iste funlightsaft (det må vel være lov....) og skal nå kose meg med dvd forran min nye flatskjerm mens stormen raser ute.


#233

Titti sa for siden:

Ja, gøy å overraske når det blir så godt mottatt. :D

Det går veldig fint i fase 2, alt blir så mye enklere når en kan spise litt normalt igjen. Går mest i fisk og kylling,men i dag spiste jeg litt tacokjøtt og salat, tok bittelitt salsa på, men ungikk rømme og ost og alt det andre digge. ;) Men det smakte uansett kjempegodt. :sikle:


#234

Titti sa for siden:

Lov å klage litt i fase 1, det er beintøft!! Særlig de første ukene. En skulle nesten vært sykemeldt og levd i sin egen lille boble med en ED-kokk som kom og lagde maten og hakket opp og tilberedte gr.sakene for en. :ja:

Lykke til i helgen, Mille. Du er kjempeflink! :D


#235

arkine sa for siden:

godt sagt ,jeg er sykemeldt ,men mangler kokken , så må klare meg selv:D

men når det er sagt så syns jeg det var lettere å følge ED når jeg var i full jobb, for da fikk jeg noe annet å tenke på ..nå tenker jeg sult hele tida

så nå sitter jeg her siden halvfem og hører på dansefot på nrk..


#236

arkine sa for siden:

å noen sier at sulten forsvinner ettervert,,nå har jeg holdt på i 2,5 uke og like sulten hver eneste dag

sånn var jeg sisst jeg gikk på ED også.


#237

streber sa for siden:

Jeg har lært meg til noen triks for å bli mett, så nå går det stort sett greit synes jeg-har oppi et egg i en ED rett om jeg av praktiske årsaker bør holde meg mett en stund( er da mett i 3-4 timer), eller jeg spiser en saltat med olje(olje metter litt)på etter eller ved siden av et ED måltid, eller lager meg mye kokte grønnsaker til måltidene-eller til å ha som mellom måltid. Dette tar litt tid og krever endel penger-så det er ikke alltid jeg kan kjøre på med så mye grønnsaker eller egg, men har jeg sjangs til det er jeg mye mer tilfreds og rolig i kroppen!:)Har bare en ting å klage på nå og det er at jeg bruker myyye penger på dette og står fremdeles i ro:((gjort det i snart 2 uker)


#238

Titti sa for siden:

Jeg spiser også masse gr.saker for å fylle på. :ja:

Har i grunn ikke vært plaget med noe særlig sult, mer det at jeg har følt meg sliten og lite energi i starten, men nå går alt så mye bedre. :)

Ser ut som vekta står stille denne uka igjen, håper det snart løsner litt igjen, skjønner deg godt der, Streber. Man bruker masse penger og energi på å gjennomføre denne dietten og da vil man jo helst ha resultater også. Men de kommer, vi må bare være litt mer tålmodige enn andre. :ja:

I går hadde vi halloween fest for gutta her. Det ble stekte kalkunpølser og grønn potetmos til gutta og grønnsaksmos til meg (laget av brokkoli og blomkål). Da følte jeg at jeg var litt med jeg også. ;) Da de spiste monstergele til dessert så ryddet jeg og da de spiste blodig popcorn og godis så koset jeg meg med soyanøtter og et glass hvitvin. Gikk veldig fint. Følte ikke jeg ga avkall på noe der jeg satt med den flotte Magica fra Tryll-parykken min. :D


#239

arkine sa for siden:

det kan ikke være at du spiser for mye grønnsaker og egg at vekta står stille da


#240

streber sa for siden:

Ja vi må det Titti, være mer tålmodig, men jeg var mye mer tålmodig på herbalife på 90 tallet-for det er faktisk mye billigere, men jeg valgte nå dette opplegget her da det er såpass lavkarbo(som jeg har blitt vandt til at kostholdet skal være) og at man skal følges opp av lege. Men å betale 950 kr for en tlf samtale vet jeg ikke om er så bra for helsa det heller da:pNei, fra spøk til alvor-håper det løsner snart! Seriøst!


#241

Monica31 sa for siden:

Må dele en nyoppdaget variant av pannekakene!

Visp et egg med bitte litt vann, ha det i ferdig vispet pannekakerøre( av dette får jeg tre små pannekaker). Stek pannekaken på den ene siden, når du så snur den legger du på litt revet ost og noen få hakkede skinkebiter-tar det av pålegg- litt flaksalt på, så "bretter" du halve pannekaken over, sånn at det ser ut som en halv måne, stek den litt til så osten er smeltet inni. Fantastisk godt og jeg ble mett...orket nesten ikke alle 3!!!! Det står på posen at man kan ha litt ost...siden jeg er i fase 2 går jo dette strålende. Var et lite øyeblikk tilbake i Paris og spiste crepès ;)

På brullupsfest i helgen gikk det over all forventning. Var skikkelig god og mett av maten der, kyllinglår, salat, laks og eggerøre. Glemte å spise baren min til og med når de andre hadde kake....tok den senere (kl.02) etter masse dansing!
Ellers drakk jeg 4 glass vin den kvelden...

NÅR DET GJELDER VIN: vet ikke om noen av dere har lest boken "Endelig slank" av en dame som er sykepleier, følger sin egen variant av Fedon Linberg, drakk opptil 3 glass vin hver dag, tygde lakerol pastiller og drakk lettbrus, selv om det ikke var hennes favoritt. Hun holdt seg til sunn lavkarbomat og gikk ned 26 KILO PÅ 5 MND.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hun beskriver også vin som noe kroppen nesten umiddelbart forbrenner som varme fordi alkoholprosenten er lav. Hun har lykkes med det! Jeg går også ned selv om jeg overskrider vår "lovlige grense" for vin. Jeg følger min egen intuisjon- er jeg ekstra sulten en dag spiser jeg mer av alt lovlig og når jeg er på fest eller vi har besøk/er på besøk, drikker jeg litt mer vin enn anbefalt. Har ikke gått ut over noe hos meg.....tror heller det er dumt å sulte kroppen for mye hvis man opplever sult, spis til man er mett og spis heller oftere(bare lovlig selvfølgelig og vitkig å variere varme grønnsaker, wok, kokt og rått). Jeg bruker masse chili, karri og annet sterkt krydder, det er også meg på å øke forbrenningen...ser i fase 4 skal vi ha 7 måltider per dag (inkl.alle mellommåltider!!). Jeg vet at min kropp sparer på ALT hvis jeg sulter den!
Håper alle har hatt en strålende helg!
:D


#242

streber sa for siden:

Grønnsaker fra "lovliglisten" kan man spise ubegrenset av og det er ikke snakk om så store mengder, 1 egg i pannekake eller omelett er ikke hver dag, men om jeg har behov for å holde meg mett litt lengre enn 2 timer og det står at det er lov i produktheftet.:)Og om jeg sulter kroppen tviholder den hvertfall på alt som Monica er inne på her. Typisk meg bare, at andre suser ned og ikke jeg.


#243

Titti sa for siden:

Samme med gr.saker her, er ikke akkurat snakk om mengder heller, er ikke så glad i det grønne at jeg overdriver liksom. ;) Vi har nok heller kropper som fort går i sparepluss. Vanskelig balansegang det der.

Hvordan var det å ha timen over telefonen i forhold til å være der, Streber?


#244

streber sa for siden:

Gikk egentlig greit det! :)Hadde satt pris på å være der jevnlig, men det går jo ikke:o


#245

Titti sa for siden:

Nei, sant det. Min time ble dessverre avlyst forrige, da skulle jeg uansett til Oslo, fikk ny time denne uka, men tror jeg velger telefontime denne gangen, selv om jeg helst vil veie meg på vekta til Sofie. :ja:

Da er seks uker på ED gjennomført, er det ikke seks uker tro, eller var det fem? Går neste litt i surr jeg. :lol:

Ned 300 gram her, alle monner drar. :) Totalt seks kilo nå. :)


#246

streber sa for siden:

Ser ut som våre kropper responderer bra likt Titti, jeg har gjennomført 6 uker på onsdag, krysser fingrene for litt ned hvertfall til veiedag-forrige uke var det jo bare oppgang og nedgang av de samme grammene.:o(håpehåpe)


#247

Monica31 sa for siden:

GRATULERE MASSE!! Så flink du er! Husk at du er nærmere målet enn oss så da går det vel litt saktere.
Jeg runder min sjette uke på onsdag så du er nok i den sjette dein nå, du begynte litt før meg husker jeg!

Jeg veier meg bare en gang i uka jeg nå, min "veiedag" er blitt onsdager. Blir artig å se om det har skjedd noe på onsdag!

STREBER: Det må være frustrerende å ikke gå så fort ned som man skulle tro, du gjør jo alt riktig! Jammen meg gjør du alt riktig og resultatene kommer. Nok sant som Titti sier at noen kropper setter seg i sultmodus mer enn andre. Men opplever at alle står ganske så stille en periode i en stor vektreduksjons fase. Bare stå på!
Jeg lurer på, fordi dette er ganske dyrt, om jeg hadde klart lavkarbo opplegg selv nå, fordi jeg er så godt inni det. Men slik har jeg tenkt før og dermed ramlet ut av opplegget mitt. Så nå er jeg konsekvent, selv om det koster oss litt. Min trøst er at de pengene jeg nå bruker på produkter skal heller bli penger til klær når jeg er ferdig. Trenger nok mye nytt etterhvert!


#248

streber sa for siden:

Monica, jeg snakket med ei veninde om det i går jeg, at når vi som arbeiderfamilie (ikke så høye lønninger) greier å bruke flere tusen på dette hver måned, må det bli ganske så befriende økonomisk etterpå.
[size=4][/size]
For min del har jo jeg fulgt Ingers rugbrød i flere år, plutselig "virket det ikke" mer-vektoppgang på 19 kilo på et halvt år, fortsatte enda strengere med ingers-ned 2 kilo på 1/2 år, så ketolyse 5 mnd, for meg ville det si= et hode som ikke fungerte, greide ikke å tenke skikkelig, ekkelt! Murrende svak hodepine flere uker og 4,2 i nedgang, som kom på mens jeg gikk på kostholdet. Lavkarbo opptil 50 kh pr dag fulgte jeg i 4 mnd ingen nedgang, men var i storflott form! Brukte herbalife kombinert med lavkarbomåltid 1-2 ganger daglig i 5 uker før ferien for å ta av det jeg visste kom på i sommerferien, som er min eneste langvarige utskeielse iløpet av året, det fungerte bra-3,4 kg ned. OG selvagt opp iløpet av sommerferien. Så jeg har slitt så mye fra før av, så jeg HAR prøvd å fikse dette selv og ikke lyktes, derfor ble det ED på meg.:)Men om du Monica IKKE har prøvd lavkarbo før dette kan det jo meget godt hende du hadde lyktes, det er jo svært mange som greier det superbra!


#249

Monica31 sa for siden:

Ja, jeg har gått på lavkarbo før, sånn etter egen greie og det funket...bare det at jeg ikke fullførte. Det er mitt problem!!!! Jeg er egentlig en kontroll freak, men min egen vekt har jeg verken motivasjon for eller utholdenhet. Rart, ellers har jeg masse energi, driver eget firma og har vært halvt hjemmeværende, for barnas skyld, nå det siste året.
Derfor hev jeg meg på ED for å få oppfølging.Klarte å gå ned fra 97kg. til 93,3 før ED. Men det har tatt mange år og opp og ned 3-4 kg. hele veien. Veldig demotiverende å holde på sånn....da gir jeg bare opp! Dessuten forplikter det når jeg skal på kontroll og det koster. derfor kan jeg bare ikke hoppe av for en sjokolade eller fest!! Da klarer jeg å bestemme meg. Så derfor fungerer ed så supert. MEN, jeg er sikker på at jeg hadde gått "fort" nok ned bare på lavkarbo opplegg...men det har jeg bestemt meg for å følge sånn prinsippiellt etter endt ED.
Høres ut som du har prøvd litt av hvert Streber, en virkelig erfaren på feltet! Hvor mye skal du ned? Høres ut som du har kommet deg et stykke av gårde....


#250

streber sa for siden:

Sist veiing var 80,5 kg-startet med 89 etter det halvåret med 19 kg opp. Ønsker meg ned i 70-men Hetland mener 65 er et reelt mål, jeg er nå egentlig rimelig bra som 70 kilo synes jeg selv da-men ifølge bmi er jeg for stor da også-er 165 høy.


#251

Popp sa for siden:

Gratulerer til alle nedgangen dere har hatt! :heia: Jeg synes dere er flinke - og ikke glem at selv de små grammene fører til mange kiloer! ;)

Jeg kan skryte på meg å gjennomført min første treningsøkt. Nå skal jeg klare å fortsette med det, har jeg bestemt meg. Just to it! er at mine motto. Det var skikkelig slitsomt men holdt ut med pulstimen som varte i 56 min. Regner med at jeg kommer til å gå som en gammel dame imorgen :lol: Stiv og støl!


#252

Popp sa for siden:

Vi hadde halloweenfest igår og jeg fikk testet ut go' og mager pølse med lompe. Ingen hodepine forløpig - men det var godt å spise :) Men ikke noe som kommer til å bli en del av mitt vanlige måltid - bare sånn av og til. Det smaker faktisk ikke så godt som stekte grønnsaker og laksefilet.


#253

Mille89 sa for siden:

Bra måte å si det på :p Jeg er nå to uker inn i ED. Om to uker er det fase to, gleder meg til å spise KJØTT! Forsåvidt ganske lei salat nå. Er så dårlig på å tilberede grønnsaker, blir mest ruccolasalat med variasjon og litt olje. Noen forslag? Som er kjapt og enkelt?

Jeg ser at et av mine problemer etterhvert kommer til å være at jeg ikke liker å lage mat. Jeg kommer jo til å måtte lage mat hele tiden jo!


#254

Popp sa for siden:

Jeg liker meg heller ikke helt på kjøkkenet, men å lage salat går på viljen.
Det er egentlig raskt gjort å kutte opp litt salat, sukkererter, purreløk og tomater og så tar jeg 5-6 biter med fetaost og litt olje.

Til middag liker jeg at grønnsakene er stekte. Kutter opp grønnsakene i skiver/biter og tilsetter litt pesto. Grønnsakene består da av løk, hvitløk, sukkererter, tomater og brokoli.


#255

Pearl sa for siden:

Denne helgen var jeg ganske så lei av hele dietten. Jeg var sulten og hadde lyst til å spise meg mett for en gangs skyld. Jeg løste det med å ta noen ekstra ED kjeks og faktisk 2 barer. Idag er jeg tilbake på sporet igjen.


#256

streber sa for siden:

Slik tenker jeg også Pearl, skal jeg "sprekke" får jeg gjøre det på ED produkter.

MEN-har et spørsmål- jeg skal ha en minisprekk-planlagt sådann-nå på lørdag. Vi samler familien her for å feire min manns bursdag-som var den 15.okt.-da skal jeg bake en ED vennlig kake-som Groteling fikk oppskrift på av sin lege(mener jeg det var)tenkte smake på den, vi skal ha pølser som saltmat, tenkte å ta en-uten brød, har så lyst å lage meg sukkerfri gele-0 karbo og 7 kalorier pr 100 gr-er det lov???Som en utskeielse. Skal ikke smake vanlig gele,sjokoladepudding, eller noen av de andre kakene eller pølsebrød.


#257

Pearl sa for siden:

Jeg vet ikke om det er lov, men jeg har egentlig ganske ofte laget meg gele av Fun light. Jeg gikk iallefall ned i vekt selv om jeg spiste den geleen. Den fylte faktisk litt opp i magen så jeg hadde en opplevelse av at jeg spiste, selv om den sikkert bare rant rett igjennom.


#258

Pearl sa for siden:

ja og så må du kose deg på festen. Hva med å lage gele av Fun light til alle sammen, så slipper du å skille deg ut noe særlig.


#259

Grubbeline sa for siden:

Hvordan lager du den geleen? Hadde vært fint å kunne ta litt gele på "pannekake-vaflene"...


#260

streber sa for siden:

Står på pakken hvis du lager av Eldorado sin sukkerfri gele-super enkelt.


#261

Pearl sa for siden:

Jeg bruker gelatinpulver som jeg først blander ut i litt lunkent vann, så fyller jeg opp med varmt vann. Jeg pleier å bruke hele pakken når jeg først lager. Da fyller jeg opp med ca. 7,5 dl vann. Jeg lar det kjøle ned litt og så tilsetter jeg 2,5 dl saft. Av og til sterkere. Så har jeg det i skåler og har i kjøleskap til det er stivt. Thats IT.

Jeg kjøler ned gelatinblandingen før jeg har oppi saften fordi jeg mener jeg har lest en plass at Fun Light ikke blir så god hvis den varmes opp. Ikke helt sikker på om det er riktig.


#262

Pearl sa for siden:

Jeg har forresten funnet min favorittsmak. Jeg blander like deler med bringebær og granateple.


#263

tuddelu sa for siden:

Og der var desserten i boks for middagsgjestene som kommer imorgen:) Blir spennende å prøve ut gelèen din Pearl!


#264

tuddelu sa for siden:

Jeg synes det er lett når jeg fortsetter i samme takt som jeg har gjort med ED; grønnsaker til lunsj og middag, frukt 2 måltider om dagen og huske å spise proteiner til hvert måltid. Jeg har ikke hatt de store utskjeielsene ennå. Og det er nok fordi kroppen min fungerer så mye bedre på lavkarbo kosthold; har fått konstantert insulinresistens og da går kroppen helt i stå hvis jeg spiser for mye karbohydrater.
Når jeg vet det så velger jeg å spise riktig, det føles fantastisk!
Har hatt mye problemer med det tidligere å sette min egen grense for hva jeg kunne spise. ED har lært meg at det går fint:)
Og når jeg nå er i middagsselskaper, lunsj ect. så vet folk at jeg kan spise normalt igjen, men jeg velger bort de matvarene kroppen ikke tåler. Og jeg kan da kose meg med selskapet uten å bli dårlig, og det er egentlig ingen som legger merke til at jeg spiser litt annerledes enn dem;) (det gjorde de alltid før når jeg spiste ED).
Så sålangt går det fint, unner meg noen biter mørk sjokolade i ny og ne:)

Merker at jeg kanskje har spist litt lite den siste tiden når det er travelt - da er det lett å velge en kjapp løsning uten grønnsaker ect. Men merker det fort på magen at grønnsaker må jeg ha så skal prøve å roe ned med måltidene og gi meg tid til å spise nok igjen.

Må bare få gratulere alle sammen med gode resultater!
Og Streber; jeg føler med deg; hold ut så skal du se at det løsner etterhvert. Om dietter ikke har fungert tidligere vil ikke si at det ikke vil fungere med ED denne gangen:)


#265

streber sa for siden:

Thanks Tuddelu:)


#266

tuddelu sa for siden:

Må bare tilføye at det er en god følelse med normalvekt og det at jeg ser ut slik jeg føler meg. Har lenge følt at jeg ser ut som en annen pga. de ekstra kiloene ...

Nå er fokuset å holde et kosthold som fungerer, jeg prøver ikke tenke for mye på vekt, tenker heller ikke på utskjeielser. Får jeg lyst på noe ja så smaker jeg på det, men nå vet jeg at jeg kan smake på uten å spise alt! Som det ble nevnt over her, så smaker laks og grønnsaker utrolig mye bedre enn annen ferdigmat:)
Jeg veier meg ikke hver uke lenger slik jeg gjorde på ED. Tenker å vente med vekten til neste gang jeg er hos Lindbergklinikken.
Så lenge lavkarbokostholdet opprettholdes så trenger jeg ikke veie meg - da skal ting gå seg til vil jeg tro:)
Ta med deg de gode erfaringene fra ED når du går over til "vanlig" kosthold; man får så mange nye, gode matvaner i disse månedene med ED:)


#267

Titti sa for siden:

Må være utrolig deilig, Tuddelu. :ja:

Jeg synes også jeg får gode matvaner med Ed, nå får jeg lyst til å lage gode middager med mye smak og gode grønnsaker som smaker. T.o.m. sønnen min på 7,5 år har begynt å smake på alt det spennende mamma lager og nå har vi blitt enige om at han skal smake på en grønnsak til hver middag. Gjerne en ny han ikke har smakt før.

Det som er litt vanskeligere er å forklare hvorfor jeg synes Ed bra til andre, mange som tror man vil rase opp igjen med en gang man begynner å spise vanlig mat og skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan slanke meg på vanlig mat, men gudene skal vite jeg har prøvd det. Men så lenge det funker og man får nye gode matvaner som gjør at man klarer å holde vekta i ettertid så får man bare overse bedreviterene. :ja:

Denne uka hopper jeg opp og ned på vekta, nå må jeg slutte med det, skal ikke veie meg før torsdag, (wow, det ble en hel dag uten å veie seg det, hehe. :lol:) da skal jeg ha telefontime med Hexenberg.


#268

arkine sa for siden:

alle slankekurer går en opp i vekt om en går tilbake til sånt kosthold en hadde før,, og det er det folk forbinder med at vi også går opp etter endt kur ,,og det gjør vi jo,,om vi ikke holder oss til lavkarbo resten av livet,

men å forklare folk det , det er slitsomt,,så vanlig norsk kosthold må vi holde oss unna,,så for oss blir det da noe ala fedon,


#269

valkerut sa for siden:

Hei !
Litt lenge siden jeg har kommentert her nå...men jeg er her så ofte jeg kan ;)

Ville bare si at jeg er enig med deg Arkine - synes det er litt vanskelig/slitsomt å måtte forklare for folk hele tiden at jeg ikke spiser sånn eller sånn og hvorfor...og når de spør hvorfor -og jeg prøver å forklare...får jeg et sånt rart blikk...hvor det etterhvert kommer frem -jammen dette varer jo ikke...og etter vært sier mange av dem bare...jammen du kommer jo til å legge på deg dette fort igjen...for det hører de andre sier om lavkarbo...bla bla....ol

Jeg merker at det er lite motiverende ...og jeg blir litt (unnskyld språket! "fanden i vold" og tenker jeg skal jammen vise at det ikke stemmer....grrrr...

Har dere noen lure knep til hva en skal si i slike situasjoner, eller har dere noe lurt dere sier ??


#270

Monica31 sa for siden:

Jeg lar faktisk DET være motivasjonen min, at folk ikke tror det går og at dette ikke holder...men de kommentarene har jeg fått HVER ENESTE gang jeg har prøvd å gå ned i vekt---uansett opplegg....jeg har funnet ut at enten er folk sjalu, eller så vil de egentlig ikke at jeg skal bli slank (kanskje er de redd for at vi skal bli finere enn de....he,he!)

Må bare si det var MYE å lese igjennom idag! Herlig med tips til gele og høre at andre også bare skeier ut med ED. Det kan vel ikke kalles utskeielser heller når vi holder oss til dietten! Noen ganger er kroppen mer sulten!
Veiing for meg imorgen tidlig...spennende!

BRA MED TRENING, JO MER MUSKLER JO MER FORBRENNER KROPPEN:D
Ennå en grunn til å trene og fortsette med det!


#271

Titti sa for siden:

Lykke til på vekta i morgen, Monica. :heia:


#272

Monica31 sa for siden:

Takk! Nå er det lalle tid!
:klem:


#273

Mille89 sa for siden:

Den geleen der skal jeg prøve! Jeg pleier å si at dette ike er noen "ta piller i 30 dager gå ned to størrelser" greie, men faktisk er lagt opp i faser og siste fasen er for alltid. Og at det gjøres med råd fra lege. Og nei det er ikke like lett for meg som for deg å gå ned i vekt, grrr...
Det VIL funker, det er jeg sikker på!

Endelig hjemme! Jeg har nå etter mye strev endelig fått nye produkter. Idag på jobben hadde jeg tatt med mange produkter(en av hver jeg har igjen). Har de siste dagene ikke hatt noe matlyst. Lei alt jeg hadde, og har et par dager endt opp med kanskje bare 3 produkter (fordelt på 4 måltid). Det toppet seg idag, da jeg var på jobb fra halv tre. Slet i 4 timer med å spise et pastamåltid jeg laget igår. Senere prøvde jeg å lage tre forskjellige produkter, men hele meg sa NEI, brekninger av bare lukten!

Har dere hatt det sånn?

Jeg endte opp med å spise en FIT SHAKER, litt sukker i men masse proteiner, mitt beste alternativ sier du meg. Og en agurk da. Måtte i tillegg jobbe tre timer overtid og rakk posten med 2 minutter. vannskelig å forklare dette til sjefer som ikke skjønner hvorfor jeg ikke kan ta meg en banan? eller pizza? utrolig deilig å få i meg en sjokoladebar. Skal bestille nytt imorgen igjen, vil ikke gjennom dette ennå en gang.

Jeg ahr ikke mye søtsug, jeg har rett og slett ikke lyst på noe mat. Men nå har jeg jo fått de fantastiske soyanøttene og kjeksene så det skal nok gå greiere nå. :o


#274

Pearl sa for siden:

Du kan kjøpe kjeksene, soyanøttene og sjokoladebarene på helsekostbutikker. Da heter de proteinkjeks, proteinbar og soyanøtter. Greit å ha når man venter på produkter synes jeg. :)


#275

Monica31 sa for siden:

De siste gangene jeg bestillte nå tok jeg bare barere, kjeks, sjoko-frokost blanding.
Har hopet seg opp med omeletter og supper...de sliter jeg med å svelge, opplever heller ingen sult når jeg har laget disse...men men trykker det i meg med masse løk og champignon i omeletten....gidder bare ikke hive de!

Et par ganger har jeg bare laget en god salat (jeg bruker litt feta-ost også) og har grillet kylling/lår istedenfor et måltid. Gjorde dette bare i fase 2 vel og merke. Kjipt å gå å vente på produkter....

Natta alle TAPRE ED'ere

:p ;)


#276

streber sa for siden:

hahahahahahaha Monica trodde du skrev natta alle TAPERE hihihi-nå må jeg snart legge meg:)Veiedag i morgen-i dag-jeg også!


#277

tuddelu sa for siden:

HiHi .. Måtte lese det to ganger jeg også;)



#279

lotta85 sa for siden:

gratulerer masse :) så flink du har vært :)


#280

streber sa for siden:

Takk Lotta!!!!:)


#281

arkine sa for siden:

syns det høres mye ut jeg da ,,og nå rasa du ned ,, vi raser ned i røkk og napp alle sammen,,
så gratulerer

her går det opp å ned nå ,, holder dietten men samler vann ,og plutselig en dag er vannet borte og enda fler kilo vekk,,


#282

streber sa for siden:

I forhold til mange andre er dette lite, men JEG er fornøyd ja, bevares!:D


#283

valkerut sa for siden:

Hipp Hurra ! Masse gratulerer Streber ! Synes dette er kjempebra jeg ! :)

Jeg har også vært på vekten - men står på stedet hvil....hverken ned eller opp...satser på at det går bedre neste uke.
Takk for svaret Monica - jeg bruker vel kanskje det som motivasjon jeg også egentlig. :)
Ellers skal jeg jammen prøve den geleen jeg også :)


#284

tuddelu sa for siden:

Gratulerer streber, endelig løsnet det!!!:)
Du har kommet langt på seks uker:)


#285

tuddelu sa for siden:

Hvor lang tid må jeg beregne på geleèn fra den lages til den kan spises?


#286

arkine sa for siden:

du vet ,noen går ned fort i starten ,og noen går ned sagte ,men helt til slutt har vi nok brukt like lang tid,
så du skal se at du nå går fortere ned ,og de som gikk ned mye i starten,dem går det sagtere for nå,,


#287

Monica31 sa for siden:

Ha ha ja nå lo jeg godt! Ja da hadde jeg vært litt av en oppmuntrende dust her i forumet...kjære meg...ja ja, det var enda godt det var dere som leste feil...:p

FANTASTISK VEKTNEDGANG STREBER, DET ER MYE!!!!!!!

Hipp hurra for deg!:heia::heia::heia:...tre deilige duskedamer til deg!
Tenk du har gått ned over 1 kilo i uken! Det er knall bra! Ble veldig glad på dine vegne! Enig med andre her...vi går nok ned i forskjellige tempo, men sluttresultatet blir det samme!!!!


#288

Monica31 sa for siden:

Jeg ble så glad for streber at jeg glemte jo å skrive resultatet mitt idag. Ned 800 gr....og er strålende fornøyd med det!

En ekstra bonus til meg var at jeg klarte å jogge nesten 20 min igår...det er mange år siden! Mannen min meldte seg inn på Elixia igår og vi trente sammen. Herlig å ha noen å dele treningsgledene med!

Nå er mitt mål å nå 80 kg. til 15 des. da skal jeg på kontroll!!!!

Det er litt pussig for i 2 dager nå har jeg vært så mett og spist ofte nok men ikke så mye, men idag....herlighet...jeg er matvrak....allerede 3 barer:(....uff må bare bekjenne mine dårlige vibber, men er råsulten idga. Men så har jeg heller ikke fler måltider igjen og har bestemt meg for salat i 18-tiden og så får jeg bare drikke te til det tyter ut av ørene på meg:eek:....uff og uff...godt å få sagt det...:kadetgaar
...rart når man endelig svever av gårde får man sånn sulte-dag!


#289

streber sa for siden:

Takk Monica for skryt/oppmuntring!!!
Herrejemini, glemte å si at jeg så et tall i dag, på veiedag som jeg ikke har sett siden i 08!:eek: 79,3 kg stod det:D
[size=4][/size]
Har fått meg Tanitavekt nå-men kjenner jeg kvier meg for å begynne å bruke den, kan jo hende den viser mye mer og det var jo så gøy å komme under 80 nå:confused:Må jo bruke den når mannen var så snill å bestilte den fordi jeg sa jeg ønsket meg den:rolleyes:
[size=4][/size]
Monica jeg har med 3 dagers mellomrom stort sett- en matvrak dag-da får jeg lov å spise et produkt eller to ekstra altså, istedet for å klikke på noe ulovlig. Det går jo ikke superfort med meg, men det går jo nedover, så det gjør tydeligvis lite med et måltid ekstra eller egg i pannekake eller ekstra mye grønnsaker en dag-som er mine triks for å holde meg på matten:)


#290

Titti sa for siden:

Å, så flott, Streber, endelig. :klem:

Vi ligger helt likt an som du ser, etter seks uker, dvs du leder med 100 gram. ;) Så kom ikke her. :lol:

Kjempeflott nedgang, Monica. Sikker på at du når målet ditt til jul. :ja:
Jeg håper også jeg går ned fire kilo til før bursdagen min som er den 20.desember, men jeg kan ikke bli skuffet hvis ikke, for så lenge man følger dietten til punkt og prikke så kan man ikke tillate seg selv å bli skuffet.


#291

Titti sa for siden:

Og akkurat samme tall på vekta. :lol: Herlig å se 70-tallet igjen. :D


#292

Pearl sa for siden:

Den kan spises når den er stiv. Det tar gjerne et par timer. Den har reddet meg mange ganger når jeg har hatt lyst på noe og ikke riktig har visst hva. :)


#293

Monica31 sa for siden:

Ja herlig å nå målet, men som med deg Titti så gjør vi alt riktig og kroppen jobber seg ned i den farten det tar. Den trenger vel litt tid til forandringer den også, sånn at forandringene setter seg!

Takker for forståelse Streber, jammen godt å høre at andre har det likt! Men etter middag isted er jeg mett altså! Har funnet Fanta Zero...kjempe god! Smaker ikke sånn super-kunstig søt. Den har heller ingen konserveringsmidler i seg! Den koser jeg meg med av og til på sånne dager som idag!
Ja nå er det å konsentrere seg videre mot neste mål, MÅ VÆRE FANTASTISK Å SE 70 TALLET!!!
Den dagen jeg gjør det skal jeg joppe høyt og hyle av glede:w00t:

...heldige dere.....som ser 70-tallet..;)


#294

streber sa for siden:

Var faktisk ganske utrolig ja-ikke sett det tallet på et par år:eek:, begynte jo å prøve å ta av meg overvekten med det samme jeg oppdaget den, i jan 09-hadde fri fra veiing vel et 1/2 år -resulterte i 19 kilo opp-(DET gjør jeg IKKE igjen for å si det slik), selv om jeg trodde jeg gjorde ting "rett"-men min kropp er full av betennelser da, så det er sagt. Overvekten kom fra mai 08(da oppdaget jeg også betennelsene) og til jeg greide å stoppe den i jan 09 . Hvordan jeg kunne unngå å legge merke til at 19 kilo raste på-vet jeg ikke:oMen etter jeg er ferdig her blir det veiing minst en gang i måneden på meg- til jeg er så gammel at jeg bare gir en god lang F..i hele vekten-så DET såh!:D


#295

Monica31 sa for siden:

Jeg håper vi blir her til lenge etterpå. Det er de som holder vekten etter 1-3 år etter nedgangen som virkelig kan si at de har gått ned, endret livsstil og BLITT der!

Jeg skal være her til krampa tar meg....:D


#296

streber sa for siden:

DET skal vi ja Monica :D Blir ikke kvitt oss med det første nei:pNei, men det MENER jeg, det er jo en kjempekjempe jobb å HOLDE vekten etterpå, for oss som er "overlevere" som dr Hetland kaller oss som lagrer fett vi ikke behøver.


#297

Monica31 sa for siden:

Overleve ja...der sa du det! Det som er rart/fasinerende/dumt med fett celler er at innholdet i cellen forsvinner når vi går ned i vekt (dette har jeg blitt fortalt altså, ikke sjekket opp selv...men jeg tror det..)men ikke selve cellen. Den ligger igjen tom,og slapp og det tar tid før kroppen kvitter seg med disse. Så...kroppen "husker" hvordan det var å ha mye reservelager og vil også prøve å jobbe seg opp igjen pga alle de tomme cellene...sprøtt!!!!?????
Derfor er det viktig med "ettervern" og bruke god tid på å stabilisere seg før man kan føle seg helt trygg der ute i det tynne liv...

...jeg skal gjøre alt jeg kan for ikke å bli for trygg og selvgod! Sikkert livsfarlig....:shifty: Tror nok vi må ha selvinnsikt og feie unna gamle vaner som superforsiktig kan snike seg på... :_plystre:


#298

grotingeling sa for siden:

Oi hvor det er aktivitet her inne :p - og jeg som har vært nesten avkoblet siden forrige uke en gang....
Nå har jeg i alle fall lest meg opp på de siste dagers innlegg, og her var det mye kjekk lesing!

Absolutt Popp, kilo består av gram som består av milligram som består av mikrogram osv osv - alle monner drar :cool:
Og gratulere med gjennomført treningsøkt - well done!

Så bra at du kom deg helskinnet gjennom helgen, sånne runder kan være skikkelig kjipe :klem:

Dette gleder jeg også meg til, å komme til det punkt at det mennesket jeg ser i speilet stemmer med hvordan jeg faktisk føler meg - ennå er det et stykke igjen.

YES YES YES YES YES - grattis Streber, dette var oppmuntrende fantasktiske nyheter - og velfortjent også :klem:

Vi er i samme båt Valkerut:klem:, men vi satser på bedre tall neste uke ikke sant?

Wohooo - flott Monica31, ja både nedgangen og treningen altså:lol:

ååååååh...... 70-tallet..... drømme drømme drømme


#299

grotingeling sa for siden:

:ja: helt enig med begge talere, viktig at dette ikke blir en "kur" men heller starten på en kostendring.
Og jeg vet at jeg kommer til å holde meg til lavkarbo i en eller annen form, hvilken er imidlertid litt usikkert ennå.
Det som er 100% sikkert er at jeg kommer til å bruke forumet leeeeenge etter at jeg er ferdig med ED.


#300

Titti sa for siden:

Vi skal holde vekta helt klart! :D

Monica, det er ikke lenge til du ser det hellige 70-tallet du heller nå da, drøye fire kilo så er du der. ;)

Sitter her og venter på telefonsamtale med Hexenberg kl 1130. Har liksom ikke helt trua på å ta det over telefon, men jeg skal gi det en sjangse. Men neste gang vil jeg inn og veie meg på vekta der. :ja:

Hehe, nesten så jeg er litt nervøs her jeg sitter. :lol:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.