< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#601

streber sa for siden:

Hurra for nedgang på vekten Titti:)


#602

Monica31 sa for siden:

Titti og Streber, gratulere! Fantastisk!!!!!
Jeg står stille. men jeg bryr meg bare ikke og godt er det! Det løsner vel for meg snart også!
Takk for alle gode råd til baken og forståelse....tror det blir at jeg holder meg til knekkebrødene. Kanskje det tar litt tid for kroppen å vende seg til det, kanskje derfor jeg står stille...ja ja uansett spiser jeg bare sunt og riktig så da holder det for meg. Ser ut som alle har vektplatåer, vi bare får de til forskjellige tider!

Her er oppskriften på knekkebrødene!
Lavkarboknekkebrød:

200 gr. solsikkefrø
1 dl. linfrø
1 dl. sesamfrø
2,25 dl. kruskakli/havrekli
2 ss. fiberhusk
0,5 ts splenda
1 ts. salt
5 dl. vann

Bland først det tørre.
Ha i vann og bland alt sammen med en slikkepott. La det svelle noen minutter før du smører røren utover 2 bakebrett med bakepapir.
Stek på 160 grader og ha på varmluft i 1 time 10 minutter.
Ta av bakepapiret med en gang og legg de på rist. Brekk i biter når de er avkjølt. Bruk gjerne pissarulle før du steker de for å dele opp i stykker så er de lette å brekke etterpå!
Ca. 1,5 gr. karbohydrat i hvert kenkkebrød.
Oppbevar de i en kakeboks.

Nå er vi forkjølet her...æsj altså, nå har det vært mye i det siste...

...jeg er imponert av Titti og Streber så glad på deres vegne! Det gjør ingen verdens ting om du skrev navnet mitt feil....bare du skrev til meg så....:p
Ha


#603

Monica31 sa for siden:

Ser du Streber nå er vi kommet like langt bare jeg var rask i begynnelsen.....heia oss :D


#604

streber sa for siden:

Jepp, det har vi Monica:p, de knekkebrødene brukte jeg før jeg begynte på ED, veldig gode ja:)


#605

Titti sa for siden:

Takk, jenter. :klem: Ble veldig glad når det endelig var nytt tall på vekta, så jo antydningen forrige uke når jeg var syk, men ville ikke ta det for sikkert.
Har 1,7 kg igjen til målet jeg hadde satt meg før jul, ser at det kan holde hardt siden det går i rykk og napp, men jeg skal være superfornøyd med innsatsen uansett, vi kommer i mål til slutt. Hele gjengen! :ja: Jeg har fortsatt et halvt år på meg og i dag skrev jeg kontrakt på Easylife (treningsenter i byen hvor vi har avtale med jobben), begynner mandag 03.januar!!!!

Du har veldig riktig instilling, Monica. Kjempeinspirerende og vi heier på deg til the bitter end. :D Uff, dere har hatt mye sykdom i høst/vinter dere også, masse god bedring. :klem: Men da har vi unnagjort det til jul hvertfall. :D


#606

Monica31 sa for siden:

Det samme tenkte jeg også Titti, ferdig til ferien!

Nå skal jeg legge minste jenta og jeg skal legge meg rett etterpå! Skikkelig trøtt og susen i hodet og sånn følelse at nesa tettner og hodet begynner å bli litt bomull....ja ja...spise masse c-vitaminer, søvn og grønn te så knekker jeg nok virusene etterhvert....de holder vel bare på som de vil uansett!
Det er viktig å ha rett pespektiv på tiden vi går ned på også. Vi har ennå ikke holdt på i tre måneder en gang. Jeg vil være ferdig til sommeren. Håper innen april, eller mai at jeg er helt ferdig og kan gå meg til i kroppen og hjernen...til ferien i juli....

...snakkes imorgen jenter...:klem:....nå skal jeg drømme om sommeren i slank bikini utgave....he,he...skal unne meg o'neill bikini neste sommer...kanskje til og med to....:D


#607

Titti sa for siden:

Sove godt og god bedring, Monica, håper du er i bedre form i morgen. :klem:

Ja, tenk vi har ikke holdt på mer enn 3 måneder....føles på en måte som en evighet. Jeg håper også å være i mål innen påske, slik at en kan gå seg til de siste månedene mot sommeren. Ca tre måneder til omtrent da. Blir spennende å se hvor langt vi er kommet på 17.mai f.eks. Kanskje vi får problemer med å finne små nok størrelser. :lol:

Ohhh, O'neill bikini...:sikle:


#608

streber sa for siden:

Tenkte på det i dag jeg også, at det ikke er mer enn ca 3 måneder vi har holdt på, men jeg føler også det er svært lenge, mulig det er fordi jeg har styrt med de samme 19 kiloene siden jan 09-+5 kg jeg har hatt i mange år som Hetland mener skal av.:o
Vanskelig å finne små nok størrelser jaaaa, tror jeg ler meg fordervet, kan love deg det ikke blir et problem til 17.mai:DKommer til å legge på meg i julen og jeg har jo 11,5 kg igjen NÅ ,aldri i verden om jeg får av ca 15 kilo på 4 måneder-men om du har rett i at vi raser ned etter jul, har jeg IKKE tenkt å klage Titti:pDET kan jeg love.
[size=4][/size]
Da jeg startet å ta tak i disse kiloene som kom på iløpet av et halvt år( ja, jeg vet, det er helt utrolig hvor fort jeg kan legge på meg)trodde jeg at målet mitt om å ha tatt de av innen konfen til datteren, 15.mai 2011 var svært realistisk, men med mange misslykkede kurer bak meg begynner jeg å få dårlig tid. Men håpet om å komme ned i 73 feks, før konfen, er der enda.:)


#609

Titti sa for siden:

Det er lurt å sette seg realistiske mål og uansett vil du være slankere og føle deg mer vel enn du gjorde i høst. :ja:

Vi får støtte hverandre så godt vi kan i jula og stadig logge inn her når vi føler at vi holder på å skli ut. ;) Jula er full av fristelser, det vet vi jo, men denne gang VIL jeg ikke gå opp i vekt. To vannkilo er greit, men jeg skal gjøre det jeg kan for å holde vekta. kose seg når man er bedt på middag og slikt, men skjerpe meg på hjemmebane. :ja:


#610

tuddelu sa for siden:

Gratulerer til Titti og Monica for nedgang:)
Nå blir det baking av knekkebrød også, takk for oppskriften Monica!


#611

valkerut sa for siden:

Kjempeflink du Mille, gratulerer. Hipp Hurra Titti og Streber for nedgang !, og heia Monica - (for snart er det din tur også)l:) og Grotingelinn, inspirerende baking du har...:) håper hjemmesituasjonen er bedre nå...?(har lest langt bakover her).

Her er det vel overstått Julebord, for så Spania ferie (hvor vi strandet pga streiken), deretter hadde jeg bursdag i går ...men alle fristelsene tross alt, med litt ekstra vin og god mat...veiing viser 2 kg ned siden sist....jippi juhiuuu trallallalala så ble jeg så glad - fin bursdagsgave altås..har sjekket vekta flere ganger for jeg kunne ikke tro det...- så jeg blei så glad så.... Det betyr at jeg har nådd mitt første delmål også... :o)

Ellers begynner jeg å få mange kommentarer nå...nektet meg selv til å kjøpe nye klær...og nå begynner jobbuniformen å bli litt stor.....ser ut som en sekk..hehe så spørs om ikke jeg må finnne meg i å finne en ny snart...
Leste forresten at Monica nevnte noe om at kommentarene gikk over til ...hvor mye skal du ned da....og nå er du vel tynn nok vel....der er jeg nå....hmmm rart det der...;)

Må si at jeg ikke helt klarer å tro på at jeg har gått ned selv, tenker at det ikke er meg men bare vekta som har gått ned...til tross for at klær ikke passer så bra lengre...er jeg jo livredd for at det ikke skal vare og at jeg skal gå opp igjen...noen andre som føler det slik...?


#612

valkerut sa for siden:

Kjempefine nye profilbilder forresten, til dere som har det....(har ikke helt turt å legge ut noe bilde av meg enda jeg...finnes jo ikke fotogen i det heletatt...føler meg heller som en apekatt ;))


#613

streber sa for siden:

Gratulerer med dagen som var:)


#614

Titti sa for siden:

Gratulerer med fantastisk nedgang, Valkerut og dagen som var. :heia:

Artig med kommentarer da, når jeg tenker meg om har jeg faktisk ikke fått så mange bemerkninger på vekta...hmmm...men sikkert fordi jeg alltid har gått opp og ned som en jojo, så de rundt meg er kanskje vant til å se meg i litt forskjellige størrelser. :rolleyes:

I dag er det fredag og det er jammen meg deilig. :spent:


#615

valkerut sa for siden:

Tusen Takk begge to :o) !
Ble bare så glad at jeg måtte skrive et langt innlegg å fortelle dere :)

Titti; Selv om du ikke har fått mange kommentarer så ser nå jeg ut fra profilbildet ditt at du har gått ned mye altså :0)

Herlig med fredag ja selv om jeg skal jobbe hele helgen :0), så er det nå helg alikevel på et vis :)

Har alle bestemt seg hva dere gjør i jula..ikke jeg. Jeg har et ønske som jeg ikke har bestemt meg om jeg skal eller ikke...og det er å smake mammas krydderlefser...de er så gode...og ikke jul uten dem på et vis...men får se om jeg klarer å stå i mot. Skal på lindbergklinikken til uka...får høre litt hva de mener...

Nå skravler jeg fælt, God Helg ! :)


#616

Titti sa for siden:

Takk for det, Valkerut. :klem:
(haha, nå først skjønte jeg nicket ditt. :lol:)

Tror det viktigste er at en bestemmer seg på forhånd hva en skal spise jeg. Da er kosen (se så flink jeg var, Monica, skrev kos og ikke utskeielse) mer planlagt og man unngår dårlig samvittighet og litt mer kontroll på den måten.

Jeg skal kose meg litt på de ordinære dagene, men mest mulig lavkarbo og sukkerfritt. Men det blir selvfølgelig litt dessert og ekstra kos på julaften og nyttårsaften, det har jeg bestemt meg for og en liten bit kake på bursdagen min. :ja:

Så kommer jeg til å unne meg litt sukkerfritt godis, nøtter og vin.

Skal "heldigvis" jobbe i romjulen, det gjør det også litt lettere.

Satse på å følge fase 3 ellers i julen....
Koser meg fortsatt med brownies, vaniljekaramell-baren og bringebær kjeksene, så de gir meg mye kos. :)

Jeg skal til Hexenberg på tirsdag, blir spennende...


#617

valkerut sa for siden:

(Hihi, nicket mitt ja...jeg er så lite kreativ og klarer jo aldri å finne noen kult navn- så jeg fant ut at jeg måtte skrive et lite slagord til meg selv i stedet..hehe...tilslutt ble det valk - er - ut...)

Ja Monica du er klok, - kos og ikke utskeielse...det skal jeg huske...

Takk Titti, nå skal jeg gå i tenkeboksen og finne ut hva jeg skal gjøre med/i julen..pinnekjøttet er nå i boks ihvertfall....())nyttårsaften/dag jobber jeg og litt i romjula så det går som vanlig...)

Nå skal jeg skrive litt julekort, før det blir brunsj med ei venninne og sove litt før nattevakt...
God Helg ! :)



#619

Monica31 sa for siden:

Så herlig med så mye å lese igjennom bare siden torsdag!

Jeg skulle holdt sengen igår, men turde ikke avlyse cafe-besøk med en venninne. Ble sittende på cafe å hive i meg ibux og paracet....ja ja, ble ihvertfall litt bedre! Så måtte jeg handle i hele går og tok massasje kl.16.00...jeg har stivnet helt til i nakke og skuldre også....det er ikke så lurt med massasje når man er syk, men jeg orket ikke mer vondt.
Jada...dårligere igår kveld. Nå har jeg sovet til 11 idag!!!!!! Fortsatt bare trøtt og utrolig tett. At jeg aldri lærer og legger meg den dagen jeg blir syk!!!!!!! Ikveld skal vi ha 6 par på tre retter og attåt...festlig!!!!! Kanskje jeg skal ta paracet og ibux intravenøst!?!?!?!?!! :wacko:

Husker ikke hvem som skrev hva...men jeg er enig i at jeg selv ikke føler at det er jeg som er blitt tynnere, at Monica er seg selv og at kroppen er gått litt ned...rart det der!!!!!!!?!?!?! Tror vi er så vant med å være den som er stor. Derfor tror jeg det er viktig å ikke gå ned for fort. Viktig at hjernen henger med og blir vant med forandringene.

En lykkens dag!!!!! Jeg har gått ned 0,8 kg.!!! Kan jo ikke måle meg med Streber og Titti og Valkerut....(var det du som gikk ned 2 kg....jeg roter sånn med hvem som skrev hva...:confused:) men jeg er strålende fornøyd. Nå har jeg stått stille i en måned!!!!!
Her går det i te, papirlommetørkler og bønner om å bli bedre snart for jeg skal lage mye mat......og kaker og .....har ikke energi akkuratt....

..over til noe annet...Uansett hva man velger i jula, velg å kos deg med god samvittighet og møt eventuelle kilo opp med fornuft om at sånt skjer når man velger å kose seg....eller...nyt at de andre gafler i seg, du vet hvordan det smaker, kan alltid smake det når som helst, men nå, denne jula er det min jul til å fortsette å velge sunt! Jeg koser meg ennå med barene, kjeksene, creme brulee! Men viktig å velge så er det mye lettere å stå for det man har gjort...med et smil :D

God helg! :syklubb:


#620

Mille89 sa for siden:

hei alle flinke damer. deilig med nedgang, gratulerer alle!

Jeg har vært uten data noen dager nå. Og i løpet av disse dagene har jeg tatt en avgjørelse også. Om at jeg kutter ut produkter, stort sett. Så det blir fase 3a nå, ihvertfall til neste hetlandtime. Så får vi se hva hun (og vekten) sier. Jeg bestemt meg for det når jeg brukte to timer på å tvinge i meg en pose soyabønner, og det er i tillegg favoritten min. Så da velger jeg heller å spise skikkelig mat. På denne måten slipper jeg å synes synd på meg selv (noe jeg har gjort i det siste) og jeg føler også selv det hjelper meg til å ikke skeie ut. Mørket er nok for meg, reagerer veldig sterkt på det, og da er det så utrolig deilig å kunne ha mat man kan kose med, om det bare er en omelett, SELVOM man spiste skikkelig middag.

Men det jeg merker er hver "lett" det er å ta riktige valg, i butikken tenker jeg ikke engang på pasta brød og knekkebrød. Dessuten har jeg allerede gått ned tolv kilo, så om det står stille eller går saktere nå, så er det faktisk verd det.

Nå etterpå skal jeg og mamma bake snickerskonfekt, hun har oppskriften. Legger den ut her om den er noe stas.


#621

Titti sa for siden:

Hei Monica og Mille. :klem:

Håper det gikk bra med middagen i kveld, Monica. Uff. STakkars deg. :klem:

Og Mille, tror du har et gjort et fornuftig valg og at det føles riktig for deg. Håper det funker bra, du går jo hvertfall ikke opp på den måten og får testet ut hva du tåler og hva du går ned på! :klem:

Legg gjerne ut oppskrift, gøy å ha noe å lese og drømme om. :sikle:


#622

Titti sa for siden:

Her er det forresten bursdagshelg. Jeg har bakt sjokoladekake, brownies og bløtekake med gul krem og gele med bær. Og bare smakt bittelitt på røra. Da mener jeg bittelitt, veldlig ulikt meg, tror nesten det ikke har skjedd før. ;)

Superstolt av meg selv faktisk. :D Så har vi vært på bowling og bestilt pizza til finalen i Xfactor og jeg spiste kebabkylling og salat uten mais og dressing og uten pitabrødet så klart. (hallo liksom. Hvem spiser vel pita til kebaben. :lol:)

Nå sover alle gutta søtt og vi puste ut og slappe av med litt rødt i glasset, cola zero, soyanøtter og en bar...:) (dvs, kjæresten koser seg med bayles, rødbrus, potetgull og smågodt. Men det er jo omtrent det samme.;))

Ha en fin helg videre. :klem:


#623

Mille89 sa for siden:

flink titti! Vannskelig å ikke spise når man selv lager det. kjedelig også?

Konfektene ble gooode. Gerd sin oppskrift:

Bunn:

2 ss sukrinmelis
4 eggehviter

-Sukrinmelis og eggehviter piskes stivt

Tilsett 200 g hakkede mandler (grovhet etter ønske)

Bunnen stekes ved 200 grader i ca 20 minutter (litt avhengig av hvor stor form du har)
Jeg brukte firkantet form 18x22cm, kledd med bakepapir

Fyll:
1dl fløte
1ts smør
200 gram sukkerfri sjokolade(jeg brukte fra sukkerfritt, 50/50 mørk sjokolade og hasselnøttsjokolade)
Kokes opp, rør godt, dra kjelen til sides.

200 gram salte peanøtter blandes i sjokoladerøra og helles over bunnen.
Og det hele settes til avkjøling i kjøleskap eller fryser.

Deles i små biter, og oppbevares kaldt.

Vi brukte 70% sjokolade da. Nammenam, men ganske mektig, det var min kvelds for idag!

Ang mat tror jeg det er lurt, har ikke ork for tiden, så da er det bedre å "sikre" seg på en måte. Håper alle får en god søndag, håper du blir frisk monica!


#624

Monica31 sa for siden:

Sånn...innom her igjen....rart at jeg må bare sjekke hva som har skjedd her ;)

Middagen igår gikk kjempefint. Jeg har planlagt denne kvelden i litt over en måned og jeg smakte på alt....men hadde gått opp 200 gr. idag...så ingen fortvilelse av den grunn. Det er som Mille skriver, jeg fristes ikke til å tenke på matvarer jeg før elsket, det er lett å velge lavkarbo. Det jeg smakte på av karbo mat igår var så lite, men godt bare å smake litt, og alikevel legge seg med god samvittighet om at jeg ikke gikk glipp av noe verdens ting!

Gjestene var kjempe fornøyd!
Forrett var: Corizopølser stekt i persille- og hvitløkssmør med aprikos på toppen. Lime-og brieboller av svinekjøtt, servert med hjemmelaget salsa og foccaccia.
Hovedrett var lammegryte med urteboller (Jamie Olivers oppskrift) og hjemmelaget mandel og sellerirot-mos.
Dessert var vaniljeis, limeis med limebiter, sjokoladesaus som stivner på isen og med varm bjørnebærsaus på toppen.
Mandelkake me villplommesyltetøy og krem til kaffen...
...masse lambrusco, rødvin, rødvin og rødvin, kaffe, cognac og sheridans.....

Snart ferdig med oppvasken også....blir endel etter en sånn kveld:hjelp:

Mille: Jeg hadde det vel sånn som du har det nå bare for tre uker siden! Jeg spiser opp de produktene jeg har men får se hvor mye jeg bestiller igjen.....skal på klinikken nå på onsdag. Skal bli godt å få veid seg og offisiellt være over i fase 3 og få nye impulser til ny fase! Man må virkelig trives med opplegget. Jeg også kviet meg for å spise produktene til slutt....da blir det feil når man bruker 2 timer på å få i seg en pose nøtter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men jeg hadde aldri klart å gått ned 11 kilo uten ED produktene heller....
Du finner ut av hva som passer. Jeg må bare passe på å ikke bli for trygg på meg selv. Jeg syntes vanene mine er endret og tenker heller ikke på ris, pasta, brød, poteter og annen karbo-kilde som noe alternativ. Det er nå jobben virkelig begynner med å fortsette å velge lav-karbo helt naturlig til jeg er i mål, og etter det for ALLTID!!!!!! :D :D :D
Det er der vi skal ende opp til slutt når slankeprossessen er ferdig...er det ikke det da?!?!?

Titti: vi er så sinnsykt gode når det ikke frister med chips, smågodt og brus. Men jeg syntes heller synd på mannen min som gafler i seg så mye sukker på en gang!!!!!! Om jeg hadde fått betalt for å gjøre det ville jeg ikke! Der er jeg nå!
You go girl'!!!!!!

Nå begynner forkjølelsen å pelle seg ut av hodet ihvertfall...kanskje jeg endelig skal få trent igjen til uka, savner det....:visemuskl

Streber: ...prøvde sjokoladen i helgen...DEN VAR GOD!

Fikk forresten mensen igår...så jeg er spent på å veie meg på onsdag, kanskje, kanskje.....noen gram mer ned enn jeg trodde. Det er lov å håpe....


#625

streber sa for siden:

Hei hei! da er jeg ferdig med arbeids og bursdagshelg-familieselskap for minstejenta-besøk i dag også med reste servering. Jeg har spist "lovlig" ED vennlig kake, sukkerfri gele , sjokoladen . Men det ble litt for mye i løpet av helgen-får perioden et sted mellom onsdag og fredag i tillegg, så har ikke så lyst å veie meg onsdag-får se hva det blir til..


#626

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Ble kaka god, Streber? Bursdagshelg her også og neste helg. ;)

Den konfekten der hørtes utrolig digg ut, Mille. :sikle:

Tenker som deg jeg også, Monica. Utrolig hva de sitter og gafler i seg.Nesten så en skulle tro de spiser ekstra mye bare for å terge oss. :lol: Men i mitt stille sinn synes jeg det er litt rart at de ikke lar seg påvirke til å spise litt sunnere de også, men men de om det. ;)

I morgen går turen til Sandvika og Hexenberg-klinikken. Nærmer seg tre måneder siden jeg var der sist. Blir spennende å se resultatet....:ja:


#627

streber sa for siden:

Først synes jeg kaken(iskake) var bare litt god, men da den hadde stått en stund, slik at det ble mer krem en ISkrem, da var den rågod!:)Lurer på å hoppe over veiedag på onsdag, er så hoven i hele kroppen, venter på tante rød.:o
[size=4][/size]
Lykke til på klinikken:)

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#628

Mille89 sa for siden:

lykke til på klinikk titti! Kan vel ikke bli noe annet enn bra?
Streber, det er den kaken fra hetland? Tenkte å lage den til julen. Riskrem er heller ikke det store tapet.
Monica: ja jeg vet ikke. jeg tenker litt sånn går det ikke så går det ikke. samtidig som jeg går rundt med litt dårlig samvittighet, fordi jeg var jo så godt igang! Så på en måte så gleder jeg meg til et nytt halvår, for da"VET" jeg at motivasjonen er der igjen. Og så har det jo strengt tatt gått sabla fort, så om det bremser litt nå gjør det jo ikkeno. Sier jeg til meg selv:p

Og den middagen der monica, lagde du alt det? Kan ikke du lage slik til meg også?? Hørtes ut som det var mye godt og også lavkarbovennlig der altså! Den der mandelkaken burde vel kunne gjøres sukkerfri også?

Hva tror dere forresten er det beste å spise? Mørk sjokolade 70% eller sukkerfri melkesjokolade?


#629

Popp sa for siden:

Har du klart å holde vekten også..? nyskerrig


#630

Popp sa for siden:

Den oppskriften til Gerd virket spenndende, Mille. Takk for at du la det igjen... :D Skal nok testes ut i julen.

Gratulerer med vekttapene damer! :heia: :heia: Så flinke dere er. Jeg skal til veiing imorgen, og skal ta en alvorsprat med doktoren. Lurer på om jeg skal ta en fase 1 eller 2 i januar, da jeg ikke helt får av meg de kiloene jeg har lagt på meg etter at jeg var ferdig slanket. Jeg er helt klar på at jeg ikke skal opp igjen de 27 kg jeg har gått ned i år. Godt at jeg kan skryte av å endelig ha kommet igang med trening.

Lykke til på klinikken, du også Titti. (Sandvika, som i Bærum? Er det kurs der også?)


#631

tuddelu sa for siden:

Den ligger stabilt ja.
Det hjelper på at jeg blir veldig dårlig om jeg spiser for mye karbohydrater .. med det klarer jeg å holde meg i sjakk! For det ER en vanskelig tid nå etter eurodietten. Jeg er på egenhånd og skal klare å velge annerledes enn tidligere - vanene fra tidligere er sterke ennå og det tar tid å omstille seg!
Hvordan har du det Popp?

Jeg er innom siden her nesten daglig for å holde motivasjonen - det hjelper på fokuset å lese hva dere flinke ED folk skriver:) Så selv om jeg ikke kommenterer så mye som før, så er jeg innom og holder meg oppdatert.


#632

tuddelu sa for siden:

Tickeren min har jeg beholdt, som en påminnelse om hva jeg har oppnådd.
Har jeg en dårlig dag er det oppløftende å se tickeren og tallet - den er et bevis på den positive forandringen som har skjedd denne høsten.



#634

Popp sa for siden:

Lurt!
Ser at min ikke har oppdatert seg idag, pga at det har gått mer enn 88 dager siden sist jeg oppdaterte.

Må endre målet litt ift at jeg har fått økt muskelmasse nå etter at jeg begynte å trene. Begynner på Fase 1 i januar.


#635

Titti sa for siden:

Hei jenter. :D

Det gikk helt supert på klinikken. ( Sandvika i Bærum, tror ikke de holder kurs, kun legetimer, ikke nødvendigvis Eurodietten man følger der. ).

Jeg har hvertfall blingset litt på vekta fra jeg var der i september, heldigvis i min favør. :D Så siden jeg var der sist i september har jeg tatt av 10,6 kilo. (på tre måneder ). :spent:

Hexenberg var veldig fornøyd, så nå var spørsmålet om jeg skal gi meg nå og stabilisere vekta eller ta av ytterligere fem kilo.

Vi ble enige om at jeg fra nyttår og frem til mars ca skal spise fase 3 og se om kroppen stabiliser seg eller om jeg går ned ytterlige og la kroppen styre dette litt selv. Dersom jeg går ned blir det bonus og uansett kommer jeg til å begynne å trene og stramme opp og bytte ut litt fett med muskler...Fem kilo frem til juni vil si en kilo per måned og det er jo ikke uoppnålig selv om jeg vet de siste kg vil sitte som sirup.
Hun er uansett veldig opptatt av jeg skal gå over til ketogen mat snart slik at jeg lærer meg å spise sunn lavkarbomat og riktig mengde...

Så i første omgang går jeg nå helt og holdent over til fase 3 og har som mål og å holde vekta nå over jul og så gyve løs på de siste fem kiloene eller hva nå enn kroppen har bestemt seg for. ;)

Skal tilbake til Sofie i begynnelsen av mars....


#636

Titti sa for siden:

Den kaka gleder jeg meg til å prøve, Streber...Kanskje bake den til bursdagene i helgen...:sikle:

Så flinke dere andre er til å holde vekta nå som dere er ferdige, skjønner dette er den vanskeligste delen...


#637

streber sa for siden:

WOW!! Er du i mål!!!Så deilig da!:eek::DGratulerer! Spennende å se om kroppen vil stoppe nå eller ikke.:)Jeg kommer til å holde på leeenge enda, har jo igjen over elve nå og etter jul er det enda mer.Håper du fortsetter å være her inne Titti:)


#638

Popp sa for siden:

Så flink du har vært, gratulerer!!!

Kanskje du kunne ha sendt meg en PM med telefonr. Trixi. Det hadde vært deilig å slippe å reise inn til Oslo for å ta legetimene. Jeg er ferdig med kurset, kun oppfølgning av legen er det eneste jeg har nå.


#639

Titti sa for siden:

Ikke helt i mål, Streber. Dette var første delmål, så skulle vi ta det derfra. Jeg kommer til å fortsette i samme dur frem mot påske jeg, så dere blir ikke kvitt meg så lett. ;) :D Kunne veldig gjerne tenkt meg fem kilo til, men denne gangen skal kroppen min få lov til å bestemme hvor vekta skal stå, så jeg setter opp nye delmål fra januar, en og en kilo tenkte jeg...


#640

Titti sa for siden:

Mente du meg, Titti? :p


#641

valkerut sa for siden:

Gratulerer Titti ! :) Kjempebra !
Synes du er kjempeflink, synes også Popp og Tuddelu er kjempeflinke :)

Jeg har vært på en tur til Lindbergklinikken i dag, og er nå "kun overvektig"....er ikke i fedmekategorien lengre...:)
Nå har jeg bestemt meg for å kose meg jula....ingen utskeielser...bare kos ;)


#642

valkerut sa for siden:

Huff, jeg skriver så mye feil bestandig...jeg har vært en tur...ikke på en tur...;)...Sånn er det når det blir lite gjennomtenkt skriving..hehe


#643

Monica31 sa for siden:

Flinke dere som har gått ned og BLIR der! Merker allerede idag (OFFISIELLT I FASE 3) at jeg blir litt...wuuuuuææææææ:eek:....hva sjer nå'a?!?!?!?
Men jeg ser at jeg må planlegge dagen før den kommer. Være flink å stå opp litt tidligere for å få laget med meg lunsj og middagen må jeg ihvertfall vite hva skal være. Da er jeg mye flinkere.

Har også vært på klinikken idag, ned 4,2 siden sist. Så da er det 12,4 kg. på 3 mnd. Det var virkelig deilig å ha kontroll idag, ble mer motivert til å følge fase 3a i en mnd. Skal prøve å kutte ut knekkebrødene og erstatte de med loppefrø. Men som hun sa at jeg hadde gått ned med å spise knekkebrød, så streiker magen spiser jeg bare de. Men da er jeg egentlig i fase 3b. Men så lenge jeg gikk ned var det ingen regel på eurodietten.

DET MEST ARTIGE IDAG, var at jeg har gått ned 4 kilo rent fett. Muskel massen min var lik og også vannmengden i kroppen. Da er jeg kjempe fornøyd. Har virkelig følelsen av at jeg er mindre. Fett tar tre ganger mer plass i kroppen en muskler- så det kjenner jeg stemmer.
Nå har jeg mål om å se 79,9 i slutten av januar. Da skal jeg være fornøyd.
Kanskje gjøre som deg Titti og lage en ny ticker til nyåret!?!?!?!?!?

Syntes alle er ved godt mot, og alle går vi ned, og de som er nede blir der. Blir det bedre enn dette?

Mille: Hvis du MÅ ha sjokolade tror jeg sukkerfri er best. Men jeg bare tror.......vet ikke hva slags erfaring de andre har. Kroppene våre reagerer så forskjellig. Men prøv nå å ta en bar før du tar sjokolade...ellers blir det fort at man lett forsyner seg av sjokoladen. Gjør det til en dørstokkmil og ta noe annet enn det lovlige....ellers er det lett å ta for mye.....og jeg snakker kun av egen erfaring. Jeg er ingen bedreviter. Har så altfor mange ganger lurt meg selv i den-nå-går-alt-så-bra-fella! Det er nå det er hardt etter å ha gått på det en stund. Tenk så lenge vi har vært fete og overvektige. Vi er ikke helt i mål ennå :rolleyes: Det tar tid for kroppen og bli tynn, selv om dette går fort. Hud, hjerne...alt skal følge med!
Håper ikke du syntes jeg er for streng og direkte...... :klem:

Nå er jeg str. 44. min drøm er å være romslig eller behagelig passe i str.40. Det skal jeg kjempe for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#644

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp kjekke mennesker
Beklager så mye at jeg er veldig fraværende for tiden, men formen, overskuddet og engasjementet har vært veeeeldig labert de siste ukene.
Tror nesten B12-nivået er lavt igjen, må nok ta en tur til legen å sjekke.... soooooveeeee.......:sove:
MEN jeg har lest og fulgt med på dere jevnlig selv om jeg ikke har kommentert altså ;), og det er jo kjekt å se at det går bra med de fleste :heia:
Selv har jeg innført unntakstilstand fram til nyttår, dvs jeg følger fase 4 selv om avtalen med legen var fase 2.
Vekten har jeg gjemt vekk, tas fram igjen 1. januar når jeg starter opp med fase 1.
Målet nå er å ikke gå opp for mye disse ukene, men jeg må innrømme at jeg nok har falt utpå en del spesielt denne siste uka.
Ja ja, jeg vet - må bare ta meg selv i nakken og stoppe nå!!!
Ellers kan jeg melde om en gledelig nyhet; samboeren fikk beholde førerkortet pga svigermors helse - så hvis politiet ikke anker dommen betyr det at vi i alle fall har mulighet til å komme oss rundt omkring på egen hånd :heia:
OG; jeg er ferdig med julekakebaking, julegaver og alt annet som "må" gjøres til jul.
Ha en fin førjulskveld da dere


#645

streber sa for siden:

Hei dere! Monica , du er så flink atte!!:DGroteling, så fint bilde av deg! Så bra dere fikk beholde førerkortet til samboeren! Kommer på at jeg har vært på Askøy noen ganger, eks- svigermor bor der.Fin plass:)Mille-jeg har jo blitt GAL etter sukkerfrisjokoladen Cloetta. Har gått ned hele tiden, selv om jeg har nytt den, men det er meg. OG jeg er kjempeobs på den, så stopper vekten eller den går opp, er det DEN som ryker for å si det slik. (med at den ryker, mener jeg at den blir kuttet ned til en sjelden anledning)Er ellers flink til å følge opplegget.
[size=4][/size]
[size=4][/size]
GAH..jeg er sliten! Mensen og har hatt bursdagsfeiring med vennene til minsta og her er det ikke noe"vi rydder da resten i morgen" opplegg, nope, så da BLIR man sliten :p


#646

tuddelu sa for siden:

Gratulerer med vell gjennomfør delmål Titti! Kjempebra:):) Og gratulerer til deg Valkerut, du er nærmere målet:)
Så fint bilde av deg Grotingeling!

Angående sjokolade - fedonklinikken anbefaler hvertfall mørk sjokolade ( helst 70 % kakao) som alternativ godteri. Sunn snacks. Sukkerfri sjokolade er også mye bedre enn vanlig sjokolade, det kommer vel ann på hva man selv foretrekker. Jeg har måttet lære meg å like mørk sjokolade, men selv spiser jeg nå anbefalt "dagsdose", 25 gr. mørk sjokolade omtrent hver dag.
Nyyyydelig med en kopp kaffe til, det skal jo være kos også:)


#647

Monica31 sa for siden:

Grotingeling! Flott å se deg i virkeligheten! Var liksom vant til bamsen, men mye bedre med deg :)

Det viktigste er at vi går ned, eller ihvertfall planlegger godt i perioder vi ikke får det til eller må av tvingende omstendigheter ha en pause. Jeg syntes du grotingeling gjør godt i å pakke vekk vekten, være i fase 4 og se frem mot nytt år og ny fase. Alle må vi fine ut hva vi klarer selv.

...måtte le av hun sykepleieren idag...satt og fylte ut skjemaet sitt og kom til et spm. hun skulle stille meg- om hvordan jeg likte eurodiett produktene- men før jeg fikk svart sa hun; "nei, jeg gidder ikke spørre deg om det engang, ingen liker de noe særlig uansett!", da måtte jeg bare le. Jeg digger de ikke akkuratt, men barene, kjeksene,cremebrulee, pasta og litt til liker jeg jo. Det smaker helt greit....Men jeg måtte le av det oppgitte ansiktet hennes idet hun bare droppet spm og svarte for meg!!!!!! Sikkert mange som går lei etter en stund!!!! Men så lei er jeg ikke. Jeg skal faktisk bestille meg en ny ladning nå....tro det eller ei, og skal prøve loppefrø istedenfor knekkebrød....en liten måned. Skal se om jeg går fortere ned. MEN jeg trives veldig godt slik jeg har det nå og syntes jeg går fort nok ned! Så nå får jeg prøve meg frem.....

Har noen prøvd loppefrø for treg mage før.....?????

...kos deg med Cloetta'n Streber. Digg at du ikke merker noe vektsforskjell :D


#648

Monica31 sa for siden:

Kjempe kult at du har gått ned over målet ditt. Masse gratulere!


#649

streber sa for siden:

NYTER at jeg gikk ned 1,5 kg den uken jeg hadde spist MYE sjokolade(iløpet av uken), men er kjempeobs altså, blir det noe tull, vet jeg den nok er synderen:pMen så lenge det går, går det:cool:


#650

Titti sa for siden:

Hei søte jentene.:klem:

Sorry hvis jeg glemmer å kommentere noe, men jeg leser alt altså. :ja:

Kjempebra resultater, Monica. :heia: Vi er så gode. Hele gjengen. :D
Jeg er supermotivert og det er så deilig etter tre måneder. og jeg er så utrolig glad for at jeg begynte nå i høst og ikke ventet til januar. Langt frem til sommeren og da slipper man og føle panikken når det nærmer seg påske. Jeg gleder meg sånn til å komme ordentlig i gang med treningen....

Men jeg må innrømme at det er mange fristelser nå før jul, vi har jo i tillegg ikke mindre enn tre bursdage i desember, så det blir mye kakebaking. I dag skal jeg lage risboller og i går bakte vi og pyntet vi pepperkakehus her...Litt vanskelig når man får melis på fingeren, fikk nok i meg bittelitt. Men det er jo ingenting i forhold til før, da fråtset jeg når jeg først smakte noe.Nå holder det med en liten bit...

Men det som er litt rart at jeg kan smake bittelitt på karboting, og det føles helt greit så lenge jeg har kontroll, mens å gå over til fase 3 og spise et ketogent måltid til om dagen føles skummelt, akkurat som jeg gjør noe galt liksom...
Er litt fristet og spise fase 2 frem til jul, men vet det er dumt, både fordi kroppen da får sjokk når jeg først skal spise skikkelig på julaften osv, pluss at det er greit å spare litt av produktene til januar, hvis man skal ta en fase1-uke eller to...

Monica, så flott at du er litt mer ivrig på produktene igjen. Det er samme her, det går helt greit og jeg synes fortsatt kjeksen, brownies og barene er gode og koser meg med de. Det er vel det som gjør at denne dietten redder meg, at en har noe søtt og lettvindt en kan ty til når en fyser...

Streber, jeg er akkurat som deg, klarer ikke å sette meg før alt er ryddet, kunne ønske jeg var flinkere til å ta pauser og utsette ting til dagen etter, men jeg får ikke slappet av med oppvask og rot rundt meg....

Nei, nå får jeg hive meg rundt her igjen...pakke inn gaver som skal sendes osv....

Ha en fin dag videre, alle sammen. :klem:


#651

Monica31 sa for siden:

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Er uendelig glad jeg har godt med tid til sommeren. Uansett om de siste kiloene sitter godt har jeg god tid om jeg bare går ned 2 kilo i måneden...eller kanskje bare 1...men det håper jeg virkelig ikke....tenk om jeg klarer å gå ned 400 gr. til til året er omme, da har jeg nådd 13! Det høres mye mer ut enn 12 :D :D :D
Typisk meg før å begynne i slutten av april.....men nå, nå er den største og hardeste bolken over, selv om det blir hardt å bare holde det gående til man er i mål også! Men nå kan jeg konsentrere meg mer om trening, mer energi på treningen og jeg er 12,6 kilo lettere enn for 3 måneder siden, så nå blir trening gøy!

Trening kom jeg igang med på tirsdag etter to uker med sykdom. Det svei godt i musklaturen da, men du verden så godt etterpå. Siden jeg ikke har mistet noe muskelmasse på 3 måneder heller er jeg super gira på å holde det gående...

Nei jenter vi må ikke gi oss nå selv om det går saktere og vi har holdt på en stund. det er jo nå det blir morsommere når målet kommer nærmere og ukjente klesstr. melder sin ankomst!!!!!!!! Drømme, drømme....


#652

Titti sa for siden:

Kjempebra innstilling, Monica. :heia:

Føler jeg får mye støtte her inne, så koselig å stikke innom, vi kan jo bare ikke gi opp nå nei, da får jeg jo dårlig samvittighet ovenfor dere. :lol:


#653

streber sa for siden:

I dag tok jeg av meg den trangeste av de buksene jeg bruker nå, uten å ta opp knappen:eek:Var ikke med vilje nei, bare måtte sånn på do og mens jeg sitter der oppdager jeg hva jeg har gjort:DKult!
[size=4][/size]
Lykke til med alle bursdager Titti:)Jeg er så glad i pannekakene jeg , de er SÅ gode!Ikke som de er, men med litt trising og fiksing:pKanel oppi-et must- og et egg, blir knall:)Hadde det som middag en dag, puttet litt ost og skinke på og la pannekakene dobble mmm


#654

Monica31 sa for siden:

Nå lo jeg godt Streber....har hatt sånne episoder jeg også....det er jo super motivasjon.....herlig!!!! Må få gratulere deg på det der altså :D

Tror jeg holder på knekkebrødene til året er over. Så kjører jeg skikkelig på i fase 3a fra 1 januar av. Rart denne mørketiden er litt demotiverende i seg selv....


#655

Titti sa for siden:

He he, så kuult Streber. :spent:

Ja, pannekake er god den også, takk for tips, må testes. :D

Monica, jeg fikk oppskrift fra Hexenberg på disse knekkebrødene, hun så ikke problemene med å bruke disse i fase 3. Men nå er nok ikke hun så ivrig på Eurodietten og vil helst at jeg bare skal spise ketogent og blir vant til vanlig mat. Kan jo ikke leve på pulver resten av livet. ;)
Men tipset jeg fikk var å huske på hvor små porsjonene var på ED og spise tilnærmet like små porsjoner når en går over til mat....


#656

Monica31 sa for siden:

Det er det jeg syntes virker mest fornuftig også. Jeg føler ikke jeg gjør noen feil med de! De frø-knekkebrødene er det jo nesten ikke karbo i! Jeg spiser de med makrell eller masse salat skinke, litt ost og mye grønt på toppen.
Flott du nevner det med porsjoner. Lett å spise mer fordi man tror man trenger mer. Merker jeg blir fortere mett for tiden også!
Skal tenke det. I brosjyren om fase 3 står det jo hvordan måle porsjoner i hendene.

Idag pakker jeg vekk vekten og skal ikke veie meg før 15.januar. Da begynner mannen min på sitt eget lavkarbo opplegg, og så skal vi samarbeide :D
Gleder meg til det. Frem til da lar jeg vekten gjemmes bort, går jo saktere ned nå enn før, så nå gidder jeg ikke veie meg en gang i uken en gang. Med oss damer og mens syklus er det jo bare tull i en og en halv uke i måneden i tillegg!
Så skal jeg jobbe for en positiv overraskelse til meg selv til 15.jan.!


#657

Titti sa for siden:

Høres veldig lurt ut. :ja:

Håper jeg får forloveden min også 100% med på dette. :rolleyes:

Jeg prøver å finne den mandelkaka i full fart her, hvor er den, hvor er den...:confused:


#658

grotingeling sa for siden:

Hallais i natta
Så kjekt at dere får med gutta Titti og Monica, min kjære la ubevist om til lavkarbo i begynnelsen av oktober.
Men han vet det nå altså og trives kjempegodt, var ikke litt sint for at jeg tok grep
Hjelper sikkert at han har redusert vekta med 7 kg, og at han merker en generell forbedring i helsa.
Det gjør det også mye lettere å planlegge middag, for nå spiser vi jo samme mat

Selv har jeg de siste dagene vært oppe leeeeenge, har funnet tilbake til den nattløven jeg egentlig er - digger å sitte oppe på natta.
Da svirrer tankene på høygir, ja enda mer enn ellers - svisj!!!!
For det meste går det i om jeg skal legge om arbeidstiden til 9-17, og hvordan jeg skal komme meg tilbake på ED-sporet igjen = motivasjon.
Det første har jeg ikke helt klart for meg en løsning på, men..... jeg tror jeg har funnet noe som kan funke på motivasjonen!
EN PLAN!!!! Er jo så enkelt men likevel så vanskelig, det kjekke er at jeg vet det funker med en plan.
Så - jeg har i kveld sett på den planen jeg lagde og fulgte i 2009, og den kan jeg med enkle grep tilpasse og bruke nå også.
Kalenderen er min beste planleggingsvenn, og med den har jeg lagd en foreløpig plan som starter på mandag og går fram til 1.juni.
Ikke fyllt ut så mange mål og belønningskrav ennå, men det er en start og jeg kommer til å skive den ut i stort format og henge opp i mitt walk in closet.
Dermed ser jeg den hver dag, og kan notere progresjon (kodene på toppen) direkte i kalenderen uten å måtte bruke PC'n - det enkle er ofte det beste

Dessuten har jeg igjen lest flere av lavkarbo-bøkene min, masse her på forumet og på andre lavkarbo-nettsider.
Alt dette hjelper meg til å finne igjen gnisten, sakte sakte, men sikkert i riktig retning...... å sånn går no dagan :D


#659

streber sa for siden:

:)heihei fra en nattløve til en annen:pMin gubbe støtter meg i mitt opplegg, men bryr seg ikke om vekt selv, hverken min eller hans-han må nok komme på det selv om han skal legge om. Men han spiser gladelig all lavkarbomaten jeg lager til daglig ja.
Lykke til med planen din groteling:)


#660

grotingeling sa for siden:

God morgen
Alt oppe og i full gang med å teste ut sukkerfri kransekake her i huset.
Har nå lagd en liten porsjon hvor sukker er byttet ut med sukrin, den ligger nå og hviler i kjøleskapet.
Deigen smaker i alle fall helt ok, men testresultatet kommer når jeg har stekt en prøve om noen timer.
Ellers så står huslige sysler på planen (må ta det nå når jeg kjenner jeg har overskudd), og så blir det vel en kjapp tassetur bort til returpunktet med glass og metall.

Dere da - planer for dagen?


#661

grotingeling sa for siden:

OK - da har jeg avskrevet sukrin som søtningsmiddel, blir bare metallisk smak for min del uansett hvor lite jeg bruker.....
Konsistensen på kransekakestengene ble imidlertid bra, så det funker helt fint for de som ikke reagerer på sukrin på samme måte som jeg gjør.

Så julekake-/snop-lista ser dermed slik ut for meg i år:

Issjokolade, noen med kokos på toppen
100g sukkerfri 70% (eller mer) sjokolade
50g cocosa
Smelt sjokolade og kokosfett, hell i små aluminiumsformer/silikonformer
Avkjøles/oppbevares i kjøleskap
Når sjokoladen er halv-stivnet, strø kokos på toppen.

Vafler med pisket krem og rørte jordbær eller blåbær
6 egg
200g philadelphiaost naturell (ikke light!!)
6 ts fiberhusk
2 ts bakepulver
Kanel/kardemomme/vanilje - velg det du liker :)
evt. søtning etter smak (bruker noen dråper natreen)

Ta ut philadelphiaosten på en tallerken og rør den myk med en gaffel
Visp eggene til eggedosis (tilsett evt. søtning mot slutten av vispingen)
Rør inn philadelphiaosten, rør til det er minimalt med klumper
Tilsett fiberhusk, bakepulver og ønsket smakstilsetning.
La røren hvile i ca 15 minutter, stekes som vanlige vafler.
(Er gjerne litt "sprø" når de er nystekte, men mykner når de avkjøles)

Kokosmakroner
50 g smør
2 hele egg
3 eggehviter
Utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 1/2 - 1ts vanilje (2-3ts vaniljesukker)
200 gr usøtet, revet kokosmasse

Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret.
Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret.
Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks.

Pepperkakemuffins
3 egg
2 ss smør - smeltes
3 ss fløte
3 ss sukrin (jeg byttet sukrin med splenda)
1/3 ts bakepulver
20-25 gram kokosmel
nellik
kanel
ingefær

Pisk eggene til eggedosis, tilsett søtning mot slutten.
Bland inn de øvrige ingrediensene, smak til mengden med krydder.
Hell i smurte muffinsformer, stek på 200 grader (jeg brukte varmluft) i ca. 15 min til de har en fin gylden farge

Vanlige muffins er nesten samme oppskrift:
3 egg
2 ss smør
3 ss fløte
3 ss sukrin
litt salt
litt vanlije eller noen dråper vanilje ekstrakt/essens
1/3 ts. bakepulver
20-25 gram kokosmel

Dette får holde :D


#662

Titti sa for siden:

Slik er det her også. Litt Ole brum han min, ja takk begge deler.:p

Har vært nattløve jeg også, men fullt program og lite tid til surfing...men nå blir det nok bedre nå som jeg har fått min egen IPHONE med fri surf. JUHU! :D

Ellers går det greit med maten, tok et lite kakestykke i bursdagen til gullet mitt i går og det blir nok litt i dag også. ;) Men går foreløpig fint å begrense seg og det er deilig. :ja:

Kommer sterkere tilbake!

Ps, morsomt med alle kakeoppskriftene du tester, Grotingeling...:)


#663

tuddelu sa for siden:

Det er så kjekt med alle bakeoppskriftene Grotingeling:)
Nå vil jeg prøve pepperkakemuffinsene, men hvor får jeg tak i kokosmel?

Høres ut som du har funnet ut av veien videre, det krever mye å sette opp en plan og nå har du den:)


#664

streber sa for siden:

[font=Comic Sans MS][size=4]Jeg var litt bekymret for å ha veiedag etter at jeg begynner å karbe meg opp(i morgen skal jeg begynne forsiktig med mandarin)-onsdag er min veiedag. Så da tok jeg den i dag:mad:


#665

Monica31 sa for siden:

Kanskje vi er i sutre hjørnet begge to! Jeg er inne i en periode jeg fortsatt er motivert, fortsatt lyst å bli ennå tynnere....MEN...jeg er ikke så gira at jeg ikke vil smake på noe karbo mat. Det har faktisk ikke skjedd før denne måneden. Kanskje det er et eller annet med tiden....julen og forventningene til mat, kos osv...pluss at vi har holdt på noen måneder og kanskje trenger ny innsprut med motivasjon....

Jeg selv har satt meg et nytt delmål til 31.januar 2011! Se ny ticker :D
Gjør som Grotingeling, lager meg en liten plan. Jeg skal spise en rasjon frukt om jeg vil en dag, men skal prøve å holde meg unna! Jeg må ta meg selv i nakken nå for å gjennomføre planen min. Det er vel ingen som har sagt at det er bare lett å gå ned nesten 25 kilo.....og mange av dere har mer også! Flinke er vi.....Merker "gamle" Monica titter frem og er livredd for å bli tynn. For nå må jeg snart ut å kjøpe nye klær, da blir det en slags panikk greie.....har vi penger til det? Skal jeg bare hive alle de gamle? Hvordan blir det da, når jeg er mindre? Bare teite spm. akkurat som kroppen er mest vant til å være feit...

Så derfor må jeg nå kjempe meg videre. Jeg SKAL SE 79 tallet i slutten av januar.....
Jeg er enig med Streber, ting kan noen ganger ta lenger tid enn man tror. Jeg har trengt å ikke være så streng i det siste, men nå har jeg tatt en mental runde med meg selv og fått motivasjon av mannen min! Han er bare så støttende (men er nok en Ole Brum han også...helt til midten av januar).
Jeg har lagt bort vekten til slutten av januar. Så nå skal jeg bare kjenne etter i størrelsen om jeg går ned- nytt prosjekt!!!!!! Litt må man variere for å holde motet oppe!
Godt vi har hverandre :syklubb:


#666

Monica31 sa for siden:

Takk for oppskriftene Grotingeling, den store mesterbakeren!


#667

Monica31 sa for siden:

Ja,ja snakker med meg selv litt idag.....:p

Jeg veier meg den dagen da mannen min begynner 15.jan. Så får den nye tickeren min vært litt aktivitet :D
Lykke til i jula alle mann. Vi får gjøre det beste ut av det værste:rolleyes:


#668

streber sa for siden:

Klart desember er ekstra utfordrende, det forventes man skal kose seg hele tiden da, med usunn mat og kaker, Jeg har vært i avslutning uten å spise noe, fikk noen blikk kan du si, men det driter jeg i, var ikke klar til å skeie ut enda da, nå som jeg gikk opp, er jeg egentlig ikke klar NÅ heller, men skal jeg greie å spise lillejulaften tradisjonskosen, om kvelden , uten å bli syk, må jeg venne meg til karber. Elsker julen, men holder litt pusten til januar kjenner jeg, håper jeg greier å ta av alt som jeg VET kommer på, tåler ingenting før jeg legger på meg.
[size=4][/size]
Monica, jeg hiver ikke de gamle klærne, dette med å holde vekten er for oss som legger på oss lett, en livsvarig kamp, så jeg må regne med å kanskje bruke noen av overvektsklærne igjen om jeg en stund ikke har muligheten til å fokusere på kosthold så mye som jeg gjør nå, da kommer det fort på igjen, jeg kan ikke kjøpe alt nytt-men pakke bort kan man jo alltids.:)


#669

grotingeling sa for siden:

De har på noen helsekostbutikker, men det funker fint å male opp kokosmasse :p
Hvis du kjøper kokosmel, se etter denne typen - finnes i 500g og 1kg, og er den som har mest mel-lignende konsistens.


#670

grotingeling sa for siden:

Det er lov å sutre, det er også lov å føle seg maktesløs og oppgitt - det er beintøft det vi holder på med!!!!
Og motivasjonen vil varierer over tid, selv om målet fortsatt står like sterkt.
Merker godt at gamle meg kommer fram i perioder, spesielt slik som nå de siste ukene hvor alt har vært et ork.
Før var mat og søtt det jeg automatisk trøstet meg med, og det ble nok en del av det nå også, men heldigvis så er jeg nå mer bevist på at det er feil løsning.
Så etter ca 2 uker med et veeeeldig slapt forhold til kostholdet, er jeg nå i ferd med å ta grep igjen - man lærer jo :p
Og i sånne situasjoner er det kjekt å ha en gjeng med likesinnede som deler erfaringer og tips, samt oppmuntrer hverandre til å fortsette - det er motiverende for meg i alle fall

Og ja - advents- og juletiden er ekstra utfordrende, alt blir jo liksom forsterket...
Derfor har jeg også valgt å bruke en god del tid på å finne alternative kaker/snop som tar bort noe av "forventningspresset" som vi møtes med på jobb, hjemme, hos venner og familie.


#671

Monica31 sa for siden:

Tuuuuuuuuuuusen takk, akkurat den forståelsen jeg trengte idag!:klem:Virkelig balsam for sjelen.....

Streber, skal ikke hive klærene mine ennå ;)
Skal bake de kokosmakronene en dag. Nå er mamma kommet og hun følger et slags lavkarbo opplegg, så kan vi være gode sammen!

Jeg er IKKE enig med Ibsen som sier: "sterkest er den som står alene"......jeg mener og har erfart motsatt!


#672

Monica31 sa for siden:

Skal det ikke være noe søtningsstoff i denne "deigen" til kokosmakronene?


#673

grotingeling sa for siden:

Nei ikke i følge orginaloppskriften, og jeg fant ut at det funket greit for meg.
Men du kan jo tilsette søtning etter smak når du pisker eggene.
I en "normal" oppskrift vil 2 egg og 200g kokosmasse tilsi 200g sukker, så da kan du jo evt. bruke sukrin eller splenda/natreen i mengder som tilsvarer dette.


#674

Titti sa for siden:

Hei dere:klem:

Desember er tøff ja, ingen tvil om det.

Har blitt litt karbo her med kaker og bursdager. I går bestemte jeg meg for å spise det jeg hadde lyst på, siden det var min bursdag. Jeg hadde laget en lavkarbokake, men glemte å ta den opp av frysa. :p

Men jeg spiste små stykker og orket rett og slett ikke mye. Ble uvel og frossen på kvelden, ble nok for mye sukker. Men vondt i magen får jeg ikke av sukker, det er bare av for mye hvetemel og sånn, så det klarer jeg å holde meg unna.

Men i dag er det full skjerpings igjen altså. Frem til julaften! :ja:




#677

grotingeling sa for siden:

Plan-framdrift;
ED-produkter bestilt for oppstart av fase 1, antar at pakken kommer i romjula.
Fase 3c innført i dag, så nedtrappingen av karber er i gang :p


#678

Titti sa for siden:

Tusen takk for det, jenter. :klem:

Nå har jeg akkurat hatt besøk av en venninne her og så plutselig hadde jeg tatt en liten snik av kaka igjen. :rolleyes:Og jeg som hadde lavkarbokake i frysa t.o.m....jaja....det var en ilten snik altså, men det var ikke planlagt....
Får passe på skrive her hver gang jeg koser meg utenom, så kanskje jeg skjerper meg bedre neste gang. ;)


#679

Monica31 sa for siden:

Takk Grotingeling! Skal prøves ut i morgen:D

Jeg har klart å følge fase 3 i to dager nå og vekten er borte og det kjennes godt. Hver morgen pleier jeg å se ned på vekta og dermed veie meg, men nå enser jeg ikke tanken. Det ER mer avslappende!

Ellers Titti er jeg veldig enig med deg. Her inne må jeg skrive alt som skjer, men kun for min egen del. For at jeg skal ha kontroll og motivere meg til å ikke ha en lang periode med feil mat. Men når jeg har spist sukker er jeg ikke glad for for store mengder! Blir rett og slett ekkelt! Men da har vi jo forandret vårt forhold til karbo mat, og det er BRA!!!!!!!!!!!!!!!!


#680

Monica31 sa for siden:

Da har jeg bestilt nye produkter! Skal bli digg med litt variasjon!!!! Natta, klare å legge meg tidlig idag til en forandring. Herlig at planen din grotingelig går i boks! Håper jeg har produktene i romjulen jeg også!


#681

Popp sa for siden:

JA,
:p:p:p:p

har en på jobben som heter trixi - kanskje jeg tenkte på henne samtidig som jeg skrev innlegget :lol:


#682

Popp sa for siden:

Lager du noen flere og sender ned til meg? :lol: Synd man ikke kan få kjøpt dette i butikken. :gidder-ikke-å-lage-noe-mer-enn-pepperkaker:


#683

grotingeling sa for siden:

Tja - ilpakke da eller? :lol:


#684

tuddelu sa for siden:

Oi, det var virkelig prisforskjell på kokosmassen billig-varianten fra vanlig butikk!! Skjønner det blir best resultat med mest mel-lignende konsistens, men tror jeg prøver først med billigvarianten;) Har akkurat handlet masse produkter på helsekosten og det var DYRT!
Var på klinikken forrige uke og fikk beskjed om å spise villris, bønner og linser hver dag til middag så nå har jeg fått villris i hus!


#685

tuddelu sa for siden:

Og gratulerer til Titti med overstått bursdag:)


#686

tuddelu sa for siden:

Jeg kjøper gjerne julekaker på postordre ;)


#687

tuddelu sa for siden:

Om du ikke vil bake selv kan du nå kjøpe sunn sjokoladekake-mix her;

www.funksjonellmat.no/


#688

Popp sa for siden:

Takk for tips! :D Har noen av dere prøvd denne og synes den er god?

Gratulerer med dagen som var, Titti :klem:

Er snart på vei til kjøpesenteret igjen, håpet er at jeg får gjort unna de siste gavene og maten til 1. juledagsbrunsj'en.


#689

Titti sa for siden:

TAkk dere.:klem:

Monica, jeg går ikke på vekta så mye jeg heller, men redd jeg blir litt for avslappet så jeg hopper på i morgen tidlig. :)


#690

Titti sa for siden:

I dag klarte jeg å styre unna riskrem til dessert etter julelunsjen. :D


#691

Monica31 sa for siden:

Så bra Titti!!

Nå skal det bakes kokosmakroner.....


#692

streber sa for siden:

Jeg stod imot påsmurt julebrød, loff+gløgg, vanlig sjokolade i går-spiste mandarin da, for Hetland sa jeg måtte karbe meg opp fra 21. om jeg skulle skeie ut i julen:rolleyes:Skulle spise 2 både i dag og i går. MMMM godt! Tror det blir endel mandariner i julen-det har jeg savnet skikkelig i desember!
HAH-vet dere hva forresten-var så missfornøyd med jukseveiedagen på mandag(ville veies før oppkarbings start)at jeg veide meg i dag, på ordentligveiedag og da var det 76,6-bare 100 gr opp(ikke 700 gr som det var på mandag):DDet var før de 3 gangene jeg har fått ut mye bakveien i dag- så jeg tenker vi sier jeg ikke har gått opp i det hele tatt :DHar trimmet i dag også, snart i dusjen og så på jobb.:)
[size=4][/size]
Ha en fin bittelillejulaften!


#693

Monica31 sa for siden:

Grattis Streber!

Du er jo snart på 75! Syntes du er flinkis jeg!


#694

Mille89 sa for siden:

Hallo alle bra damer!

Gratulerer med overstått titti! Og til nådd mål. Og bukseknapp-hendelsin din streber, kjekkt med sånn:D
Har ikke vært her så mye i det siste. Forrige helg og dagene før var jeg så umåtelig trøtt, var også da jeg bestemte meg for å ikke spise særlig med produkter fremover. Viste seg at jeg hadde hatt en virusinfeksjon, så da vet jeg det, og har en unnskylding også? :p

Føler ikke jeg har kommet meg helt ennå, men det kan jo også likegjerne være været. Jeg har spist fase 4 nå de siste ukene. Det har gått sånn ca. bra, untatt igår, da hadde noen laget hjemmelaget julekaker og tatt med på jobben. Spiste to stykker, og fikk svi for det. Magevondt og kvalme resten av dagen, såh. Da følte jeg meg smart. Men merker det er lett å miste fokus. Skal holde meg så godt jeg kan nå frem til neste år, og tar en runde med meg selv da. Akkuratt nå har jeg ikke tid. Og ikke lyst (er det lov å si?).

Har kjøpt meg ny rød kåpe på 50 % (grunnet de måtte få plass til vårvarene!) så jeg føler meg litt fjong også. Imorgen er det jobb, så innpakking av julegaver og så er det hjem til min mor og feire jul! Tror det blir en deilig jul i år, kjekt med lillesøster på 1,5 år.

God jul alle sammen! Kos dere masse (med GOD SAMVITTIGHET). :suss:


#695

Monica31 sa for siden:

Det er lov å ikke ha lyst!!!!!!!!!!!! Alle har det sånn iblandt!

God ferie alle mann, blir vel ikke så mye skriblerier her inne fremover, men skal kikke innom! Blir litt avhengig:)

Klemmer....:D


#696

streber sa for siden:

Jeg har ikke ferie annet enn en måned om sommeren-så jeg stikker "jaffal" innom i ny og ne, mellom selskaper og jobb:D


#697

tuddelu sa for siden:

Det er mandelmel i den, så da må jeg styre unna pga. allergi. Ellers hadde jeg gjerne prøvd den:)


#698

tuddelu sa for siden:

Ønsker alle sammen en riktig god jul:)


#699

Titti sa for siden:

God jul alle sammen. :klem:

Jeg stikker også innom. :ja:

Var på vekta i morges, en halv kg opp.
Tar en tur på vekta neste onsdag også!! Det blir litt press på meg, da må jeg innom her og rapportere. :ja:


#700

streber sa for siden:

Tenkte å ha vanlig veiedag onsdag, men er desverre ikke så flink at jeg ikke kommer til å gå opp, må være forberedt på å gå opp endel, men gjennomfører veiedag tenkte jeg, selv om det blir garantert oppgang, Gløgg og smaking på julebakst i kveld-utskeielse nr 1-skummelt etter å ha vært fli nk men men:)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
GOD JUL!!!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.