< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#701

grotingeling sa for siden:

Jeg skal jobbe hele romjulen, og kommer helt sikkert til å svinge innom.
I dag kom ED-produktene jeg bestilte på tirsdag, så nå kan jeg virkelig ta grep igjen - gleder meg :D

God jul alle sammen


#702

Titti sa for siden:

God Julemorgen. :klem:

Her koser vi oss med barnetv og mammas gull spiser mandarin og pepperkaker til frokost, mens mammaen koser seg med sukkerfri Havrekjeks ( fra Ikea), mandarin (den første..ummmm) og en kopp kaffe med fløte i . :D

I går lagde jeg riskrem og rød bærsaus. Måtte jo prøvesmake litt da. Smakte himmelsk, tok ca to ss, og fikk litt mageknip...

Derfor må jeg karbe meg litt opp i dag så jeg ikke ligger på sofaen etter julemiddagen i dag. ;)


#703

valkerut sa for siden:

God Julekveld alle sammen ! :0)


#704

Monica31 sa for siden:

Det snør det snør...tiddeli-bom! Her i Stavanger laver det det. Det har det gjort i 2 dager nå. Godt vi må måke litt også, så forbrenner vi litt kalorier på det :D

Skal nok veie meg neste onsdag jeg også...jeg og mine ting jeg har bestemt meg for altså...snur jo like fort som vinden....men greit å ha en viss pekepinn på hvor i verden kroppen min tar veien!

Min svigerinne, kaller henne svigervenninne, sa idag at jeg så veldig bra ut! Jeg svarte takk for det, men jeg har noen kilo til...."jeg syntes du ser slank ut nå" sa hun, gjett om jeg ble glad!!!!!!!! Jeg vet selv at jeg skal mer ned, men opplever at folk syntes jeg har blitt mye mindre selv om jeg selv ikke ser det helt likt! Men når det er sagt har ingen her sett meg sånn som nå, så de har ingen ting å sammenligne med. Det har forsåvidt ikke jeg heller siden jeg aldri har vært slank. Men gjett om jeg er sugen på fortsettelsen.

Nå er det lysere dager og nye motivasjon på vei inn snart :D Veldig godt sånn psykisk sett med nytt år.....ekstra gir det!

Kos dere videre i helgen!


#705

grotingeling sa for siden:

Så herlige kommentarer Monica - velfortjent!
Jeg hadde en rolig julaften med min kjære og et vennepar hos dem, og det ble servert både pinnekjøtt og ribbe.
Både vestlendinger, trøndere og nordlendinger samlet, men alle fikk det de er vant til hjemmefra :D
Holdt meg til lavkarbo-snop, så bortsett fra 1 klementin ble det ingen utskjeielser - kjempefornøyd!!!! :heia:
Her hjemme er det ingen fristelser siden alle kakene ble igjen, og det er like greit siden influensa og tante rød er kommet på besøk samtidig :rolleyes:
Heldigvis har vi tonnevis med gode filmer på dvd, og jeg har lagd klar måltider for de neste 4-5 dagene - så nå skal jeg bare hvile, drikke masse vann (og sikkert noe pepsi max) og prøve å få i meg nok mat.
Ha en fantastisk romjul dere



#707

Monica31 sa for siden:

Du verden så utrolig standhafteig du har vært da! Her tar jeg bølgen for deg......:blomster: kjempe flinki's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Litt samme her...eller rettere sagt litt mer, det har blitt..... tre mandariner, og en slant potetmos idag til maten. Ellers er jeg ikke fristet og det føles godt. Trodde jeg skulle sitte mye oftere å misunne de andre! Begynner å kjenne ny-året-motivasjonen sige på! Gleder meg faktisk en hel haug til å komme igang med trening igjen. De siste dagene har vi gått lange turer i masse snø (tungt, men sikkert effektivt), idag var vi ute tre timer å lekte og sto på ski:D

Nå er det leggetid.....

GROTINGELING, riktig god bedring....kos deg med max'en ;)


#708

grotingeling sa for siden:

Takk Monica :klem: , og jeg blir nok bra til oppstarten i januar hvis jeg nå bare greier å holde meg i ro (og inne) :rolleyes:

Så kjekt at du også føler motivasjonsbølgen komme, da er vi ultraklare etter nyttår vet du :p
Snøvassing er faktisk kjempgod styrketrening, skulle gjerne hatt meg noen turer nå når vestlandet er dekket av snø - ikke glem å lage engler i snøen da
Men det får bare være for min del, ingen trim og ingen uteturer på meg før jeg er over denne influensaen.
Ikke at jeg har noe kraft i kroppen til å trimme inne heller altså, skikkelig slappfisk her jeg sitter :D

Men nå.... frokost!
Går for eggerøre og spekemat i dag tenker jeg, trenger noe salt siden jeg drikker enda mer enn normalt :stuart:


#709

streber sa for siden:

Fortsatt god bedring groteling! Jeg får masse kommentarerpå vektnedgang nå i julen, gøy det, selv om det stikker litt i samvittigheten, da jeg driver legger på meg nå. Men får håpe julekiloene går lett av da:o
[size=4][/size]
[size=4][/size]
God romjul videre til dere alle:)


#710

Titti sa for siden:

Så flott, jenter. :heia:

Her har det blitt litt ekstra karbo hver dag siden julaften og ikke mye ED gitt, men jeg føler jeg begrenser meg hvertfall og spiser så lavkarbo som mulig.

Jeg fikk en gledelig overraskelse på julaften da vi skulle kle på oss til julemiddag. Forloveden min stilte i dressen og da måtte jeg jo finne noe fint jeg også. Han plukket ut en rød kjole jeg ikke har fått på meg siden jeg møtte han på julebord i 2007. Jeg tenkte at den passer aldri og så satt den som et skudd!! :D :D

Ha en fortsatt fin jul dere! :klem:


#711

Titti sa for siden:

God Jul. :klem: fra Titti!


#712

grotingeling sa for siden:

Så flott du er Titti, den kjolen satt jo som et skudd


#713

streber sa for siden:

Titti-du er kjempefin, passet bra i den kjolen:D:)


#714

Titti sa for siden:

Takk. :D Men vet ikke om jeg får den på meg i dag, på tredje juledag. :lol:

I dag har jeg startet dagen med litt ED-bringebær kjeks og kaffe (med litt fløte i da. ;))
Snart er det sen frokost/brunsj. Tar en halv skive lavkarbobrød i dag også, slik at jeg får smakt på silden. Senere i dag tar vi en tur til svigermor på middag, da må jeg nesten spise det jeg får, men hun er heldigvis ikke kjent for å være noe mester på kjøkkenet, så jeg kommer nok ikke til å overspise der. :lol:

I morgen er det jobb igjen, så da kommer jeg litt lettere inn i ED igjen og så skal jeg være "flink" til nyttårsaften igjen. :ja:

Ha en fin romjul, jenter. :klem:


#715

streber sa for siden:

Hei! Her er det selskaper så godt som hver eneste dag, i tilegg til at det blir litt her hjemme også, mindre enn før i tiden, men myyye kalorier og karbo. Men slik er liksom jul for meg/oss. DEt er den eneste gangen i året jeg har pleid å tilate meg slik "fråtsing"-men jeg burde vel ikke i år da, var jo så godt i gang:o


#716

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp - formen er om ikke på topp så i alle fall seriøst mye bedre enn i går :D
Vært oppe og jobbet 3-4 timer allerede, går greit når en kan ha hjemmekontor - trenger ikke bekymre seg for hverken påkledning eller faren for å smitte andre :p
Har holdt meg unna karbene de siste dagene, så nå er jeg vel så og si av-karbet også tenker jeg.
Hadde i alle fall hodepine på i går og dagen før...... men i dag er jeg bare kvikk!!!
Be warned :D

Ha en fortsatt fin romjulsmandag


#717

Monica31 sa for siden:

Så digg Titti! Herlig å få på noe man tror ikke passer! Jeg har ikke veid meg siden kontroll, men skal forsøke nå på onsdag. Har ikke de store forventningene men greit å vite hva som er skjedd disse dagene.

Igår ble det litt sjokolade og idag litt chips....men når det er sagt var det små mengder og alle 4 har fått influensa. Den slo oss i bakken igår. Ungene og vi har sovet hele dagen, alle har over 38 i feber....har aldri skjedd at alle har blitt syke på likt. Koselig når alle er like trøtte.....så er det lett brus og en bar...skal prøve meg på kjeks etterpå.

Tror dere ikke at kiloene renner av når alle hellig dagene er over og vi kommer oss inn i vanlige rutiner......?!?!?!?! Det tror jeg! Fullt fokus, så er vi igang igjen. Vi har god tid til sommeren og som Streber sier, dette er en gang i året!!!!!!!!!!!

Godt du er bedre Grotingeling....gleder meg til jeg blir bedre! Verker absolutt OVERALT......ja ja måtte bare klage litt.....


#718

grotingeling sa for siden:

God bedring til deg og familien Monica :klem:
Og vi kommer nok til å suse nedover vektskalaen hele gjengen, når vi kommer i gjenge igjen i januar.
Vi er tøffe, vi er motiverte, vi er flinke og vi skal kjempe oss nedover 1 dag av gangen :boxing:
Skal bli deilig å få rutinene på plass igjen.:_punk:


#719

Titti sa for siden:

Uff, god bedring begge to. :klem:

Ble litt dessert og kake i dag også, men som Streber sier, små porsjoner i forhold til før. Nå er det hvertfall karbopause i tre dager. :ja:


#720

streber sa for siden:

God bedring til Monicagjengen!!!:)


#721

Titti sa for siden:

På jobb i dag. :)

Bringbærkjeks til frokost, pannekake til lunsj og en bar i veska.
Back in track. :D

Hva skal en finne på til middag i da da tru....:p


#722

grotingeling sa for siden:

Høres bra ut Titti, back on track er alltid best!
Selv hadde jeg vafler (lavkarbo) med rørte jordbær til frokost, har så vidt fått tilbake smaksløkene og kjente litt jordbærsmak :D
Skal ha ED-pasta med chillisaus til lunch (greit med hjemmekontor...), og så blir det nok rømmegrøt og spekemat til middag.
ED-kjeks til kvelds hvis jeg er sulten.


#723

Titti sa for siden:

Hørtes godt ut. :sikle:

Skeiet ut med en mandarin og fem nøtter i lunsjen. ;)

Fyser på fisk eller kylling til middag jeg. Noe gratinert i ildfast form eller wok...


#724

grotingeling sa for siden:

Smaksløkene kommer seg, smakte chilli av lunch'n - mindre enn vanlig men uansett :p


#725

Monica31 sa for siden:

Takk for alle god'bedringene! Det trengs! Idag har sov jeg helt til 16.00!!!!!!!!!!!!!! Lenge siden jeg har hatt så lang tid med feber. Nå har jeg tatt meg ibux for å få en pause....får håpe vi ikke får influensa på en stund når man først har hatt det.

Ellers er vi helt tilbake etter nyttår. Selv om det blir litt karboer nå er det ikke store posjonene. Herlig å høre at vi alle har endret oss. Ikke de samme godtegrisene som før! Jeg er litt av og på disse dagene, noen dager med litt kos og andre er det fase 3 slavisk.

Helt enig m Grotingeling....vi er supre og det vil bare gå bra nå etter nyttår :D Jeg syntes det er fantastisk at jeg ikke skeier ut oftere og at når jeg velger å ta noe er det det beste av det værste og det er små porsjoner.....

Vi er de beste....:heia::heia::heia:


#726

Titti sa for siden:

Du sier det veldig bra, Monica. :ja:

I dag ble det rester etter julemiddag, men jeg tok salat ved siden av i stedet for det tradisjonelle tilbehøret og tok bittelitt saus til. Kaffe og en sukkerfri kjeks til dessert mens samboeren min får resten av riskremen.

Nå skal jeg kose meg med et glass rødvin, tror ikke det blir mer mat i dag, kanskje noen soyanøtter eller en brownie hvis jeg blir sulten...

Ha en fin kveld. :klem:


#727

grotingeling sa for siden:

Ble tidlig opp på meg i dag, eller vanlig stå-opp-tid faktisk :D
Bruker jo stå opp kvart på 5 når jeg skal ta bussen til jobb, men selv om jeg har hjemmekontor i romjula så våknet jeg likevel så tidlig i dag.
Var ikke i seng før etter midnatt, så det må nesten være gammel vane :p
Anyway - tidlig på jobb = tidlig ferdig, og det passer jo bra siden jeg må ut å kjøpe inn ingredienser til nyttårsaften.
Snart klar for frokost nå, tror det blir ED-sjokoladekjeks rett og slett ;)


#728

Titti sa for siden:

God morgen. :D

Godt å få ut litt av dagen da. ;)

På jobb her, og så er det langhelg igjen...

Handle inn til nyttårsmenyen her også i dag. Blir kalkunbryst med masse deilig tilbehør her!! :)

Her startet jeg dagen med frokostblandingen og så blir det pannekaka til lunsj....:)

Ha en fin dag, alle. :klem:


#729

grotingeling sa for siden:

Ble lavkarbo-pizza til lunch/middag, og ED-panekake med kardemomme, smør, splenda og kanel til kvelds.
Kanskje ikke heeeeelt i henhold til ED, men nå er jeg altså over på 2 ED-måltider pr dag.
Skal se jeg er i gang 1.januar i stede for 2. :D
Motivasjonen er i alle fall på plass :p
Nå er det sengetid allerede, siden jeg skal opp på kontoret i morgen og bussene kjører lørdagsrute:eek:
Må rett og slett finne en annen busskombinasjon enn vanlig, da den ene bussen jeg normalt tar ikke går på lørdager :(
Go' romjulskveld til alle :love:


#730

Titti sa for siden:

Lykke til:)


#731

valkerut sa for siden:

Hvordan gikk det Grotingelinn ?
Her sliter jeg med nok matinntak for tiden, har som Monika influensa i kroppen, dog i bedring nå og omtrent frisk..men matlysten henger etter...jaja...den kjeme vel...har spist noen krydderlefser da......ikke etter boka men...kjem sterkere tilbake..

I morgen skal jeg prøve meg tilbake i jobb...Godt Nyttår :0)


#732

valkerut sa for siden:

Eller blander jeg..var det du Grotingelinn som hadde influensa..hmm...nå surrer jeg kanskje litt her...,..
Ellers vil jeg bare si Titti at du var kjempefin i den kjolen...:)


#733

grotingeling sa for siden:

Jo da Valkerut, både Monica og jeg har vært ute med forkjølelse/influensa - for meg så går det myyyyyyye bedre.
Litt snufsette ennå, hoster innimellom, men absolutt på bedringens vei :D
Ellers så har jeg i dag vært innom på jobben noen timer, ble litt styr med lørdagsbussruter som ikke passer sammen......
Men det var kjekt å komme seg ut av huset igjen, har jo vært inne siden 1.juledag :eek:
Matmessig så har det så langt i dag blitt 3 ED-måltider, men det blir nok svin ytrefilet til middag og dermed fase 2 i dag :p

Håper du blir bedre snart :klem:


#734

Popp sa for siden:

Titti: Nydelig kjole og en nydelig jente som gikk med den! PS. Den lignet veldig på min, kjøpt på Match, Marie Philippe. Kan det stemme at det er den samme? - min er i str XL og dermed måtte jeg ha en topp innenfor, min var blitt altfor stor...

Idag har jeg nesten klart å holde meg til lavkarbo, men vi tok siste restemat til middag (ribbe, kyllingklubber og eggerøre) og en krone-is til dessert. Ikke så gærnt, allikvel synes nå jeg. Nå er det straks en sjokoladebar, klementiner og et glass rødvin sammen med min kjære på denne siste dagen det bare er oss to i 2010.

Imorgen skal vi avgårde til noen venner. HURRA! Hun skal servere kalkun.... :D

Kos dere alle sammen imorgen, og ha ET GODT NYTT ÅR


#735

Titti sa for siden:

Hei:) uff, god bedring til alle syke. Her er formen bra, bank i bordet. Var på vekta i dag, opp en ny halv kg. Dvs 1 kg totalt. Synes ikke det er så ille egentlig. Nå er det bare nyttårshelgen igjen og så tilbake til hverdagen. Har treningsavtale med meg selv tirsdag neste uke. Husk å minne meg på det;)


#736

grotingeling sa for siden:

Hei Titti! Du har treningsavtale med deg selv på tirsdag!!!!!:D:lol:
(fristelsen ble for stor....)


#737

Monica31 sa for siden:

God natt alle mann. Her er begge nesegangene...eller hva det heter for noe....TETTE!!!!:mad: Ja da skal jeg si dere det er lett å sovne....herlighet jeg er møkk lei å ha vondt, hoste, fryse, svette ut alt av klær og sengetøy, snyte meg og være inne i dette huset. Nå har vi vært inne siden søndag, ser ut til å bli til lørdag ihvertfall.
Minstejenta har vært frisk i tre dager og idag var det noen barmhjertige venner av oss som hentet henne og lekte med henne hele dagen (de har barn altså...). Så ble hun levert 21.00 ferdig fylt med kveldsmat og kjempe trøtt. Hva skulle man gjort uten gode venner!?!?!?!?!?

Hadde 40 i feber igår, da var jeg helt ute av det. Mannen min som bare hadde 39, ble litt bekymret, gav med piller og rev av meg klær så jeg ble kaldere...for et styr! Sønnen vår begynte å gråte for han trodde jeg skulle dø.....stakkars gutt!!!!:(
Men han skjønte at det ikke var farlig...vi måtte bruke litt tid på å snakke om det idag. Men nå var det greit!
Akkurat nå er jeg feberfri, takket være ibux og paracet, og får ikke sove. Jeg unner ikke mine beste venner eller verste fiender å få dette....

Bruker tiden på å bygge opp motivasjonen. Når jeg har kommet halvveis kan det ikke stoppe nå. ...leser bøker om folk som har fått det til, litt om ketolyse-opplegget og her inne! Det hjelper og det er digg at hele ete-gildet er over snart! Enig?

....å...gjesp...får prøve å sovne igjen.....godt det var mye å lese igjennom idag...trengte tidsfordriv...:D

Natta alle skjønne ED'ere....:klem:


#738

grotingeling sa for siden:

Oi Monica - det høres ut som en skikkelig influensa, og 40 i feber er ikke noe å kimse av.
Skjønner godt mannen ble bekymret, har du vært hos lege?
Godt å høre at du var bedre i går, og håper du er enda bedre i dag :klem:
Sov myyye (ja - jeg vet det er kjedelig i lengden), drikk masse vann og spis det du greier.
Det er viktigere å bli frisk enn å komme i gang med ED igjen, det kan du jo gjøre når som helst så og si ;)

Kjekke venner som avlaster minstejenta :love:

Fortsatt god bedring - håper selvfølgelig at du er mirakuløst frisk som en fisk allerede i dag :klem:



#740

Titti sa for siden:

Uff, stakkars deg, Monica. Du er jo skikkelig syk stakkars. Typisk at en blir syk i ferien også. God bedringsklem fra med.

Godt nytt år alle sammen:klem:



#742

grotingeling sa for siden:

er her - og jeg er klar!!!

Gleder meg til å følge dere alle i ukene og månedene som kommer, dette skal bli et fantastisk år!!!


#743

Popp sa for siden:

  1. Januar 2011

Etter å ha avsluttet 2010 med kalkun, is, sjokoladekake, ost & kjeks, champagne, gode venner, raketter og ivrige barn (den kunne ikke ha avsluttet bedre ;) ) så starter jeg idag med Fase 1.

Sjokoblanding til frokost og eggerøre til lunsj. Motivasjon er på topp - noe jeg skjønte da jeg så gubben spise krone-is og chips til frokost/lunsj :lol:

Veier meg imorgen som planlagt for å få det offisielle tallet, men en rask kikk på den i formiddag viste den 77,6 kg! :eek:. Håper det er mye vann i kroppen idag...... :klamrer seg i et lite håp:

God bedring til dere syke... :klem:


#744

grotingeling sa for siden:

Da er jeg i gang!!!!!!
Gadd ikke vente til i morgen slik planen min var, for motivasjonen tyter ut av ørene på meg.
Så dagen ble startet med varm sjokolade, og blir om litt fulgt opp med chilli-pasta.
Vekta var ikke avskrekkende, opp 2 kg i desember og startvekta blir da 85,3kg.
Måtte faktisk lete litt før jeg fant den, siden samboeren hadde gjemt den vekk for meg... og han var ikke våken ennå :p
Kan dette regnes som trim??? :D

Kjekt at du også er i gang Popp :klem:, høres ut til å ha vært en fantastisk årsavsluttning hos dere.
Men det er deilig å være "over" julekaoset og tilbake til "normalen" igjen.
Og du høres jo ultra-motivert ut :p
Nå skal vi ta knekken på disse ekstra-kiloene fra julen først, og så går vi løs på det resterende overskudde.


#745

Monica31 sa for siden:

Nytt år og nye muligheter!
[size=4][/size]
Popp; så godt å lese at du er på plass! Jeg begynner på mandag hvis jeg er helt frisk. Jeg har ikke annet enn krefter til å lage te og smøre knekkebrød. Idag er jeg ihvertfall feberfri :D
Mannen derimot er på 7 dagen med feber, men ikke så høy da. Han rister vel av seg resten til imorgen. Natt til idag er første natten jeg har sovet godt uten feber. Herlig!

Jeg kjører fase 2 i januar! Gleder meg! Kjenner jeg kommer meg litt mer for hver dag! Kjipt å være syk i ferien ja. Men samtidig ikke noe stress med fravær på jobb, skole osv....

Men nå er det nytt år og nå skal resetrende fettresever renne av oss dag for dag....:D


#746

streber sa for siden:

Jeg starter som planlagt mandag:)Men tror sannelig ikke det er bra for min motivasjon å sjekke vekten først, skal prøve å være kjempeflink noen dager først:)


#747

Monica31 sa for siden:

Men da går du glipp av hvor mye du går ned da......


#748

Monica31 sa for siden:

Jeg har stått stille, en super bitte liten nedgang på 100 gr. På en dårlig dag kan det være en god fis.....så er ganske lei av å stå stille også.

Først frisk, så slankere. Nå er jeg vent meg til å ha blitt 12 kilo mindre. Dette kjennes ut som vanlige Monica. Det er godt! Men kjenner at nå vil jeg videre....veldig digg å ha stabilisert seg.
Eneste minuset fremover er at jeg må utsette treningen pga. influensa'n. Skal ikke anstrenge kroppen hardt et par uker etter man er ferdig... Men jeg kan være 100% flink med kost. Ikke noe mer sukkerfri sjokolade her pålenge ihvertfall.....:p


#749

valkerut sa for siden:

God bedring Monica ! :)

Høres ut som de fleste av dere er i på gang igjen, om ikke helt enda så ganske snart...det er jo flott...god start på 2011.
Jeg også har startet igjen her, kreftene er ikke helt på topp etter influensaen enda merker jeg...men den kommer den kommer
....tenker å gjøre som Titti ha en treningsavtale med meg selv på Tirsdag...., så Monica da er vi to som trener...;0)


#750

streber sa for siden:

Det med nedgang den først diett tiden får bare være, blir barer deppa av å finne ut hvor mye som har kommet på, etter et par uker på ED nærmer jeg meg kanskje "førjulsvekten".Jeg har trent mye mer enn vanlig i julen, så EN ting har jeg vært flink med da:)


#751

streber sa for siden:

Gått ned 100 gr i julen-DET skal jeg love deg JEG ikke har-flink du Monica! Men fra mandag er vi flink igjen!


#752

grotingeling sa for siden:

Jeg har surfet litt på de andre europeiske nettsidene for eurodietten i dag, og kom over en liste med nye ED-produkter som virker interessant.
Har derfor sendt epost til Svein Kirstistuen som er produktsjef i Norge, og spurt om disse kommer til å bli tilgjengelig for oss snart - kommer med rapport når han svarer.
Skulle kanskje bedt om smaksprøver også :D


#753

Monica31 sa for siden:

(Eh, jeg har nok ikke vært flink, bare "heldig" med sykdom.....)

Mandag it is! :D Da skal vi være de super-utrolige-mest-fantastiske-vanvittige-beste!!!!!!!!!!!!


#754

streber sa for siden:

MHM-DET skal vi:p;):D


#755

streber sa for siden:

ÅÅÅÅ-enn om vi kunne fått de produktene Groteling-og ENN om det smaker bra også!!!:p:rolleyes:Lov å håpe, blir spennende å høre om du får svar!


#756

grotingeling sa for siden:

Ja jeg får ikke gjort så mye de neste dagene, for her sitter jeg og krysser alt jeg har av fingre og tær :D
Men seriøst - det hadde vært ok med noen nye produkter som smaker bra (eller i alle fall ok)
I'll keep you posted ;)
Ellers så er dag 2 av fase 1 godt i gang, og så langt har jeg ingen av de vanlige startplagene.
Merket et sug etter "noe" sent i går kveld, men lagde meg en god kopp te som tok nyven av suget.


#757

Popp sa for siden:

Nam, de nyhetene var skikkelige positive! Sitron sjokolade :D Brød :D
La oss få vite noe når du får svar.

Jeg er også igang med dag 2 i Fase 1, men dagen igår endte med migrene - men det er vel litt for tidlige med ketosehodepine allerede? Heldigvis så begynner den å gi slipp nå.

Vekten viste 76,1 kg så med det som utgangspunkt har jeg gått opp 2kg i julen + 3 kg før julen. 5 kg skal av så snart som mulig, og med trim itillegg så skal det gå bra! Mandag begynner jeg å trene slik at jeg kan sparke igang Titti og Monica til tirsdagen :D


#758

grotingeling sa for siden:

Kan godt være ketosehodepine allerede, husker jeg fikk hodepine allerede halvveis i dag 1 første gang jeg startet opp fase 1 :eek:


#759

Monica31 sa for siden:

...ja....da får du nok fint sparke uten meg en stund ;) Her har jeg lunge kapasitet på størrelse med et ekorn....føles nå slik! Jeg får ikke begynne med fysisk påkjenning på kroppen før om tre uker. Hadde håpt å bli frisk nå...sånn pang! Men kjenner jo jeg hoster bare av å gå ned å sette på en maskin med klær.

Men når jeg er frisk...ja da skal jeg gi jernet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Her blir det Marit Bjørgen neste :D



#761

Mille89 sa for siden:

hallo og godt nyttår alle sammen!!:D Nå er jeg i stavanger og besøker kjæresten og "svigers". Føler første møte med familien hans har gått finfint og koser meg. på nyttårsaften drakk vi to masse vin, hørte på p1 danseband og spilte scrabble :p Jeg vant! Igår ble jeg tatt med på min første ishockeykamp med marius sin far. Heia oilers!

På vekten her viser den at jeg har gått opp ca en kilo, men jeg er fortsatt under 90-tallet, så da er jeg fornøyd. Jeg kommer meg nok ikke i gang med ED helt ennå, har ikke bestilt nye produkter ennå. ikke har jeg sjekket nett-banken på en stund heller :confused::o

Jeg blir i stavanger frem til onsdag, og når jeg da kommer hjem skal jeg ta meg i skinnet (flesket?) og legge en plan. Hva synes dere jeg skal gjøre. Vet at jeg skal på an igjen på ED, men bør jeg begynne på fase 1 igjen? Eller fortsette fase 2? Litt sur på meg selv mtp at jeg har "ødelagt" mye av det gode arbeide jeg gjorde før jul. jeg har spist vanlig lavkarbo vel en mnd nå, og gått opp en kilo i julen. Jeg har spist melkeprodukter og mørk sjokolade. Noen forslag til plan? mmmm, håper de nye produktene kommer i salg NÅ.

Forresten Titti, du var SNAXY i kjolen der gitt :love:

Håper alle i heimen begynner å bli friske nå monica. hørtes ikke kjekt ut. Skulle gjerne kommet på døren med suppe til alle man! (men det hadde igjerne blitt litt rart?)

10 januar begynner jeg på skolen igjen, noe helt annet en hva jeg har gjort tidligere. da blir det matte og fysikk, for så om et halvår begynne på ingeniørstudiet. Tenk om jeg får til DET da! Hvor kult hadde ikke det vært. :eek:


#762

streber sa for siden:

Vanskelig å råde til hva du bør gjøre, har du effekt av vanlig lavkarbo?Har du testet det eller ketolyse?Jeg mener hvis du ikke er helt gira på ED?Jeg vet jo at jeg hadde gladelig fortsatt med vanlig lavkarbo om det hadde "virket" på meg uten tvil, mye mer deilig variasjoner av mat enn på ED-men ED virker i det minste på meg, så for meg blir det det:)


#763

grotingeling sa for siden:

Her er svaret fra Svein ang. nye produkter

Da får vi bare vente og se da dere :rolleyes:


#764

streber sa for siden:

Håpehåpe:rolleyes:


#765

Titti sa for siden:

Hei og godt nytt år, kjære dere.

Det ble en kilo opp i julen, jeg har ikke vært på vekta siden forrige uke og drøyer litt enda, nyttårshelgen gjorde nok sitt. ;) Men jeg er ved godt mot og i full gang med ED igjen og i morgen har jeg treningsavtale med meg selv kl 0900! :heia:Og nå har jeg sagt det til så mange at jeg bare må. :lol:

Er ganske fornøyd med meg selv etter julen, bortsett fra en utskeieise (sorry, Monica, kos, mener jeg) i går kveld, da spiste jeg kake og is og ble kjempekvalm...ugg.

I dag var planen og spise bare ED frem til fredag, men så fikk jeg dårlig tid til frokost og måtte ta med meg et kokt egg og et par skiver skinke som jeg spiste på jobb.
På jobb var jeg flink og spiste ED-eggerøre og grønt til lunsj, en sjokoladebar til mellommåltid. Når jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg bare måtte spise et par kyllingvinger og to skiver skinke. Så det ble litt mer fase 2-3-aktig i dag enn planlagt, men greit nok så lenge jeg ikke "skeier" ut med noe høykarbo.
Til middag tar jeg litt ED-pasta og en brownies til kvelds, det blir bra. :ja:

Tenker sånn at jeg får heller spise litt ekstra ED og rent kjøtt/egg og lignende til kroppen har vent seg til litt mindre mat igjen. Selv om jeg har spist lavkarbo stort sett hele julen, så har det blitt større mengder enn tidligere...men det er deilig å kjenne på følelelsen at en hadde kontroll i julen. (for en gang skyld. ). :D

Lykke til første uka i det nye året, sammen klarer vi å komme i gang igjen alle sammen. :klem:


#766

streber sa for siden:

Høres ut som en bra plan titti-og du har vært flink i julen-det var ikke jeg, men koooste meg ja. Men etter den søte kløe kommer den sure svie, så å begynne på fase 1 må jeg si er bittelitt tøft...men det må nå til:)


#767

Popp sa for siden:

Men kanskje hvis mange av oss ber om det samme så blir det kanskje fortgang i saken? Foreslår derfor at alle sender en e-mail til Svein K om dette. [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]



#769

Popp sa for siden:

Jeg synes du har vært superflink, titti som har klart å holde lavkarbo stilen gjennom hele julen. Imponerende, det gjør da ingenting om du har spist mye av det, det er jo ikke "Feil" mat du har fått i deg. (som noen av oss andre har overspist av). Ha en flott trening imorgen.

Jeg skulle ha vært på trening idag, men så beholdt de bilen lenger på verksted så nå har jeg ikke bil tilgjengelig (skikkelig dårlig unnskyldning, så lenge det går buss - men jeg lover å ta det igjen senere denne uken)

Da har jeg laget riskrem til de andre nå ikveld(rester etter grøten på søndag), og selv tok jeg bare en svart kaffe :stolt:. Det står en creme brule i kjøleskapet og venter på meg til senere ikveld. Godt å være gjennom dag 3 snart, de resterende 7 i fase 1 skal nok fort nok avgårde.


#770

grotingeling sa for siden:


#771

Popp sa for siden:

Jeg har sendt avgårde nå.


#772

Monica31 sa for siden:

Idag har gått bra! Jeg er ikke i fase 1, men prøver en sånn fase 2 variant sånn at jeg kommer godt igang! Skal fortsette i fase 3a når jeg er godt igang!

Idag har jeg hatt sjokoladefrokostbl., kjeks, salat med skinke, litt kjøttboller med grønnsaker og bar til kvelden. Gått veldig bra! Men har ikke helt apetitten ennå. Får nyte at jeg ikke er så sulten. Veldig digg å være igang!

Lykke til med trening imorgen Titti, syntes du har vært veldig nøkteren i jula jeg, èn kilo, hva er det!?!?!?!??!
Du også Mille, en kilo er ikke mye....kan du ikke snakke med de som følger deg opp da? Lån boken "Endelig slank" på biblioteket. Det hadde kanskje vært noe for deg? Hun følger prinsippene til Lindberg, bare litt enklere uten for mye spesielle matvarer.....
Som Streber sier må du vite hva som fuker på kroppen din også, der er vi så forkjellige! Håper du finner en metode som passer deg! Suppe hadde ikke vært feil.....:D Men nå er vi jo på bedringens vei, heldigvis!

Status: Dag 1- FULLFØRT!


#773

streber sa for siden:

Skrev en flott mail om jeg må si det selv, men får beskjed om at serveren avviste mottageren.WHY???:eek:


#774

grotingeling sa for siden:

Spennende.....
Hvilket epostprogram bruker du?


#775

Monica31 sa for siden:

Stod det noen grunn? For mange dingser med smil og greier...kanskje?


#776

Monica31 sa for siden:

Skriv den igjen......


#777

grotingeling sa for siden:

:ja:


#778

Monica31 sa for siden:

Vi har god tid!


#779

streber sa for siden:

outlook express 6. Sendt og sendt og sendt...fikk ikke sendt en annen e-post tidligere i julen -samme forklaring.Ingen smileys eller smilefjes nei.


#780

streber sa for siden:

Finner ikke passordet heller, sendt inn forespørsel om nytt nå-men det var mannen som opprettet kontoen, så hvem som står ansvarlig på den husker vi ikke...håpløst...:o


#781

Titti sa for siden:

Hmmm. Har jeg ordlagt meg feil her tro? Jeg har ikke bare spist lavkarbo, har koset meg innimellom jeg altså, men i planlagte og begrensede mengder:ja:
dere er kjempeflinke som er tilbake på Ed. Jeg er så sulten og så vondt i hodet i kveld. Har spist litt speke skinke etter brownisen i kveld og er fortsatt sulten. Tror jeg snart finner senga. Håper hodet er bedre i morgen tidlig:ja: natta :klem:


#782

Monica31 sa for siden:

Det er vel ketose teppet som er på vei sigende inn fra ketoseland...uff! Søvn er bra. Det er hardt å bli slank. Men den dagen jeg føler meg vel i o'neill bikini....skal jeg prise meg lykkelig over at jeg klarte å forsake velsmakende feil mat noen måneder av livet mitt....sukk!!!!!!!!!!!!


#783

grotingeling sa for siden:

Dag 4, og fortsatt ingen hodepine!!!
Skal se strategien med å trappe ned karbene i romjula funket :D


#784

Monica31 sa for siden:

Så digg da! Det er dama si det!

Idag kom tante rød...ja ja...bedre det enn rett før veiedagen onsdag neste uke.
Da er sjokoladefrokostblandingen inntatt! Skikkelig godt å være motivert. Skal på salg idag å finne litt tøy til ungene, og kanskje en liten ting til meg....hi,hi!

Ha en strålende dag :D


#785

Titti sa for siden:

Så bra at planen funker, Gro:) nå har jeg vært på trening. Herlig å være i gang igjen:spent: hodet bedre i dag, var veldig stress på jobb på mandag også, kan være derfor det var så ille i går.

Lykke til på salg dag, Monica:)


#786

Mille89 sa for siden:

dere er så flinke alle sammen gitt! Blir helt imponert jeg.

huff å huff jeg gikk på en smell idag. litt misforståelser fra min side. så husleie og slikt har gått skeis. nei å nei:( får heldigvis hjelp fra mamma, og får låne penger der. men det blir nok ikke mye sjokoladebarer på meg fremover. fattig student ja. jeg får leve på egg og tunfisk og eh,,,agurk fremover.

Men jeg har lest en del her inne disse dager da. når jeg får økonomien på fote igjen (forhåpentligvis om 11 dager, studielånet kommer da) skal jeg bestille nye produkter. det er jo bare tull av meg å drive på slik jeg gjør når eurodiett har funker så bra som det har gjort! Så da blir det 10 dager med fase en, for å få en pangstart, og fase to frem til det nye legebesøket. jeg VIL klare dette nå. dette er tydligvis veldig bra for meg, så nå skal jeg slutte å tulle.

jeg får ikke begynt skikkelig før 20 januar eller noe slikt da vil jeg tro, men begynne igjen, det skal jeg! for til sommeren, da skal jeg på shopping i london med mamma :)

monica, en kilo er ikke mye nei, så det stresser jeg ikke med. det ser jo ut som denne måten å spise på funker for å holde vekten(kiloen skyldes nok julesnop og to pizzakvelder). Jeg tror jeg skal låne den boken ja. Fedon er aaalt for streng med vinen:p


#787

Titti sa for siden:

Lykke til, vi heier på deg.:heia: ikke lett å starte ed uten produkter og kr. Men håper du klarer deg fint på lavkarbo. Fp sine egg er billige og bra lavkarbomat:) må si jeg er småsulten i dag også. Kanskje ekstra sulten pga treningen? Måtte ty til ca fem mandel her;)


#788

Monica31 sa for siden:

Uff da Mille! Det er aldri kjekt med slike overaskelser! Godt å ha mamma da!
Skjønner at ED er dyrt! Men du kan gå ned i vekt uten ED, agurker hørtes jo veldig magert ut!!!!!! He,he,he :D
Neida, det ordner seg jo! Om noen dager til så er du igang igjen!


#789

Monica31 sa for siden:

Jeg spiser et ekstra måltid når jeg trener. Det er viktig å gi kroppen nok mat når du trener!!!!!!!
Var det gøy å trene da? hva trente du?


#790

Titti sa for siden:

Spørs om jeg ikke må ty til det jeg også, Monica:ja: i dag trente indoor walking og så noe som het stor ball.


#791

Titti sa for siden:

Hvor mange her er det som er på fase 1 igjen nå da? Her blir det mer fase 2 enn 1 ser jeg, men flyr på do i ett sett, så tror jeg blir kvitt litt vann uansett;)


#792

Monica31 sa for siden:

Jeg kjører fase 2 i nesten 2 uker nå! Så er jeg igang igjen i fase 3a.

Titti, det er ikke et spm. om du skal "ty" til litt ekstra mat når du trener, du MÅ spise en ekstra porsjon med ED eller slalat med litt proteiner i. Min lege sa det er farlig å trene hvis man ikke tar noe ekstra. Fase 2 er ikke store kalorimengden hver dag. Ellers så tærer du bort masse mineraler og viktige stoffer og så klarer du ikke det tempoet etter en stund. Ikke glem å salte maten godt når du trener også. Man mister mye når man svetter.
Jeg syntes trening er kjempe viktig (litt engasjert nå kjenner jeg...:D), men dog like viktig å vite litt om det i forhold til kroppen. Før når jeg var mye yngre.....:rolleyes:... kjørte jeg mye hardere på kropppen, men ble bare slapp og sur etter noen uker....bare en advarsel altså. Du går fortere ned om kroppen får det den trenger NÅR den trenger det. Våre instruktører sier alltid etter en time at vi må huske å spise og drikke godt!


#793

Popp sa for siden:

Du har nå oss som skal ha pangstart med fase 1 nå fra januar :cool:.

Monica: Er enig med deg om å spise ekstra om du trener hardt. Men i utgangspunktet så er det anbefalt fra ED å ikke trene hard trening før fase 3. Men kanskje man løser det ved å ta et ekstra måltid :confused:

Milla: Superkjedelig, når man kanskje i tillegg er supermotivert for å starte opp på nytt. Medfølende-:klem:

Grotingeling: :eek: Kanonbra jobbet! Så deilig å slippe hodepine. :klem:


#794

Titti sa for siden:

Da skal jeg huske rådet ditt,Monica:) i går spiste jeg litt spekemat og det hjalp for hodet. TAr litt soyanøtter ekstra til kvelds jeg da. Vondt i hodet i kveld også:(


#795

Popp sa for siden:

Kanskje det er ketosehodepine som holder på? God bedring, hvertfall!


#796

Monica31 sa for siden:

Hei Popp!

Det er sant at de ikke anbefaler hard trening før fase 3....MEN....(dette sa legen min)hvis du er vant med trening skal man fortsette som før, men ta et ekstra måltid. Jeg har trent hardt ca.3 ganger i uken helt siden jeg startet opp. Det har jo gått veldig bra! Jeg har ikke mistet et gram muskler siden jeg begynte på ED i september! Det er jeg fornøyd med!
Ikke noe farlig å trene for de som ikke er vant heller. De kunne trene aerob trening- kondisjonstrening! Der kan man nesten ikke gjøre feil. Man gir det man har. Akkurat som vi anbefales å gå.......


#797

Popp sa for siden:

Så flink du er til å trene, desverre var jeg en av de som ikke trente i det hele tatt før etter 8-9 mnd på ED. Men nå satser jeg på å trene 1-2 gr i uken (og da trener jeg 1-2 timer hver gang) :D Ganske stolt av meg selv ettersom jeg ikke prioriterte dette nok i 2010. Men veldig deilig å være igang...


#798

Monica31 sa for siden:

Popp; så flott at du er i gang! Jeg ser på det som en helseforsikring å trene! Det gjør bare godt! Herlig å holde kroppen i vigør :D


#799

Mille89 sa for siden:

trening ja. ikke dårlig altså, flinke dere er!

snuser litt på yoga jeg da. og har snakket med kjæresten om å begynne på salsa. jeg tenker at to ganger i uken er nok. men spørs om salsa er noe å "regne med" i forholdt til treningsutbytte. gøy er det jo, spesielt når man får med seg han :D

ringte forresten til ED idag og bestilte produkter over nett. hun ble litt snurt, men nå er maten på vei og jeg jobber meg oppover. så da får jeg giro i posten, og pengene vet jeg jo at kommer. svigerstemor (:confused:) spiser visst også lavkarbo lærte jeg idag.

god natt alle. er så herlig å ha dere her, motivasjonen er uvurderlig i slappe perioder. og imorgen bærer det hjem til bergen igjen.

Titti: he he he 5 mandler. dristig!:rolleyes:


#800

streber sa for siden:

Jeg er også i fase 1 igjen:)Trening har jeg holdt på med minst 3 ganger i uken siden 03-nå også:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.